Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ghe. Directeur Noorderpoort niet blij met GeenStijl

noorderpoortlogo.jpg Nah, dat is geinig. De directeur van KBS Noorderpoort, de Dongense basisschool die hun kinderen op excursie meeneemt naar een Diyanet-moskee, is niet blij met de "vervelende reacties" die er op internet zijn gekomen op het moskeebezoek. Ze hebben zelfs hun Facebookpagina oflline gehaald. Het was gewoon hartstikke gezellig in de korankerk, potverdorie, en dan gaan "dit soort lui" een beetje dingen daarvan vinden op internet. (Voor de schoolboekjes: Diyanet een soort Turks ministerie is dat meer dan honderd moskeeën in Nederland financiert en van standaardpreken voorziet met de bedoeling om Turkse Nederlanders zo Turks mogelijk te houden, en loyaal aan Erdogan bovendien.) We hielden het zelf nog behoorlijk netjes, vonden we, maar dat vindt directeur Raymond Smeets dus niet. Daarom roept directeur hij dat alle ouders & verzorgers op "om NIET te reageren op wat voor melding u ook tegenkomt op het internet of elders." Hoe wij van het grote boze internet dat nou weer weten? Omdat een afvallige ouder ons zijn emotionele tirade doorspeelde. Keihard om gelachen en daarom hieronder voor ieders vermaak geknipt en geplakt. Enne.. niet reageren als u van Noorderpoort bent hè. We Facebooken! Beste ouders/ verzorgers. Zoals ik u eerder vandaag liet weten, is onze Facebook site uit de lucht gegaan. De reden daarvoor zal ik u hieronder uitleggen. Afgelopen week heeft groep 6 een moskee in Rotterdam bezocht. Een prima, leerzame dag en bovendien hebben de kinderen natuurlijk ook plezier gehad. Helaas zijn er op internet, in de social media, via mail, telefoon en op onze Facebook pagina vervelende reacties gekomen over het bezoek. Dit voelt bijzonder oneerlijk en niet terecht. Onze school, kinderen, ouders, leerkrachten en de andere personeelsleden, waar we zo trots op zijn worden in een kwaad daglicht geplaatst. Dit laat ik samen met mijn team niet toe. Ik kan mijn woede hierover wel uitschreeuwen. Toch is dat niet hetgeen wat ik ga doen. Onze school is een mooie weergave van onze wijk en onze samenleving. We hebben respect voor elkaar en gaan op een prettige manier met elkaar om. Naast een kerkbezoek past dan ook een bezoek aan een moskee. We willen onze kinderen breed ontwikkelen en zullen vanuit allerlei invalshoeken hen willen leren hoe de wereld er uit ziet. Als je namelijk meerdere invalshoeken in beeld hebt, word je een rijker mens en kun je ook kiezen welke kant je uit wil in je latere leven. Dat is wat het maakt dat we ons allen daarom ook zo prettig voelen op Noorderpoort. Ik ben er vast van overtuigd dat “NEGEREN” het beste werkt. We besteden nu verder geen aandacht aan mensen die geen idee hebben hoe je op een fatsoenlijke manier met elkaar omgaat. Het wordt vanzelf snel weer stil en er komt helaas waarschijnlijk snel een ander slachtoffer in beeld. Met dit bericht wil dan ook iedereen oproepen om NIET te reageren op wat voor melding u ook tegenkomt op het internet of elders. We gaan in een rap tempo een nieuwe Facebook pagina aanmaken, waar jullie weer kunnen genieten van berichten over allerlei activiteiten die wij samen (kinderen, ouders en team) vanuit de onderwijsdriehoek gestalte geven, om van onze kinderen een compleet mens te maken. Mogelijk dat er onder u andere meningen bestaan over hoe om te gaan met dit soort lui die deze berichtgeving uitzetten, ik hoop echter dat u mijn standpunt respecteert en steunt. Samen sterk voor Noorderpoort en onze kinderen. Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Raymond R.J.C.F. Smeets Registerdirecteur basisonderwijs KBS Noorderpoort

Reaguursels

Inloggen

En, heeft mijnheer R.J.C.F. Smeets inmiddels gereageerd, tenslotte is het reeds Zondag, en heeft ie alle tijd gehad om 'n eerlijke mening over al deze commentaren te geven. Wel,.... Mijnheer Smeets?

watmagjenogwel | 03-07-16 | 05:02

Gezellig met die nieuwe school in Rotterdam eerst naar de RK kerk, alwaar geknield voor de priester een hostie genuttigd gaat worden, dan naar de gemengde sauna, en dan lekker multicultureel Bayrischer Schweinebraten eten van de BBQ met natuurlijk een Stein Bier.

EnNouJijWeer | 03-07-16 | 01:33

Zat er ook een christelijk kerkdienstje voor de moslimkindjes in het programma?

Rien7847 | 02-07-16 | 20:00

Raymond moet wel zijn brieven foutloos schrijven, als 'registerdirecteur' van een school.
Facebook site - moet zijn: Facebooksite
Facebook pagina - moet zijn: Facebookpagina
er uit ziet - moet zijn: eruitziet
zijn worden - moet zijn: zijn, worden
uit wil - moet zijn: uit wilt

En wat leert hij de kinderen als hij zijn eigen standpunt niet eens wil verdedigen?

12ejordan | 02-07-16 | 14:05

-weggejorist-

Sokonomi | 02-07-16 | 12:29

Raider Twix.18.44
LUBBERS jatte dat geld uit de ABP-kas.Ruding was slechts zijn kruipende minfin slaafje. Kijk het maar effe na.

mallekater | 02-07-16 | 08:08

Het in contact brengen van jongeren onder de achttien met religie moet strafbaar gesteld worden!

Tabernakel | 02-07-16 | 06:50

Die brave burger wil de boel bij elkaar houden.
Dat is natuurlijk naïef, dom en verwerpelijk.
Tenminste in de mind set van deze goddelijk begaafde reaguurders.
Succes met je het grote geluk van de verlossing door de Blonde (Limlander)

Frankasd | 02-07-16 | 03:27

Ik geloof dat ik een Register reaguurder ben.

edelweiss | 02-07-16 | 03:01

Top te zien dat jullie deze "mail" online gezet hebben!
Maar ik ben geen afvallige ouder hoor. ;-) dat terzijde haha!

Jesszz | 02-07-16 | 01:27

Ik probeer de islam in Nederland ook zo hard mogelijk te NEGEREN, jammer dat je kinderen dan zonder dat je het wist via hun school alsnog het gif binnen krijgen.

Flapuidt | 02-07-16 | 01:17

Ik kan wel janken. Toch is dat hetgeen ik niet ga doen.

Dr.Dushkind | 02-07-16 | 00:20

-weggejorist-

Jo7 | 01-07-16 | 23:58

Is er al een medicijn tegen dat woekerende AK47-virus? Zelfs schoolhoofden blijken ermee besmet.

Nelis SplitBloes | 01-07-16 | 22:56

Wat is die Smeets een enge multikul-lul.

JanModaal | 01-07-16 | 22:08

Het feit dat dit schoolopperhoofd zich zo loopt te verdedigen zegt m.i. genoeg

Hemeltergend | 01-07-16 | 19:59

-weggejorist-

sickstyle | 01-07-16 | 19:51

Wat maakt iedereen zich toch weer lekker druk over wat anderen doen en zeggen vandaag. Een directeur over regeaguursels op internet, internet dat een bezoek aan een moskee boe vindt. Een Turk die van een plaatje is geknipt. Een krant die dat weer onterecht vindt. Who ffing cares???

Word er zo moe van.. | 01-07-16 | 19:43

Sukkelaar.
"Ik kan mijn woede hierover wel uitschreeuwen. Toch is dat niet hetgeen wat ik ga doen."

euh.. ja, dat doe je dus wel. Typisch linkse gutmensch reactie.

Deze is wel het toppunt..."om van onze kinderen een compleet mens te maken".

Compleet geindoctrineerd naar het linkse wensdenken, that is.

Dat "dit soort mensen"(LOL) uberhaupt directeur kunnen worden zegt ook genoeg over alle engnekken die in het Nederlandse onderwijs de dienst uitmaken.

Themistocles524 | 01-07-16 | 19:40

@ telelezer | 01-07-16 | 19:04
.
oeps "blanke ziel" magge niet seg want raaasssiest,
o.k. dan maar: vertaling: onbeschreven blad

telelezer | 01-07-16 | 19:05

"...al dat spastische gedoe zorgt dat we niet meer aan elkaar vragen waarom we de dingen doen."
@ Mesmer | 01-07-16 | 12:30
.
Groep 6 dat zijn 9 jarigen..!
Ongelofelijk beinvloedbare leeftijd dus.
Het is daarom ONGEWENST (capslock) om kinderen op die jonge leeftijd aan te praten dat een bepaalde godsdienst of bv. politieke stroming oid. goed of slecht is.
.
Wat daar nu plaats vindt is dat onze kinderen bloot gesteld worden en een met een onschuldige Tabula Raza (=blanke ziel) een sekte worden binnengeloodst en met smeichelende mooie slijmpraatjes in zo'n moskee omgeturnd worden.
Elke ouder en zelfs de domste amateurpedagoog ziet dat in.
Alleen die randdebiele directeur Smeets heeft dat niet door en kan daarom beter zijn ontslag nemen wegens incompetentie.

telelezer | 01-07-16 | 19:04

Ik zou mijn kids per direct van die school halen.
Een school waar het woord van de heilige Erdogan wordt verkon digd, ik wil mijn kinderen daar niet vergiftigd zien worden.

mallekater | 01-07-16 | 18:59

80% van de ouders heeft geen flauw idee wat die pipo geschreven heeft. Volgende keer een Turkse en Arabische versie versturen. Vieze racist, ouders beetje aanschrijven in het Nederlands. Schaam je!

FinFucker | 01-07-16 | 18:45

Onno Ruding kocht in de jaren 90 zijn baan bij de bank BIS voor 30 miljard van het ABP, gaat het gerucht. Hij nam in elk geval 30 miljard weg uit het ABP.
Jette Klijnsma gaat aan de haal met 1400 miljard.
Socialisme: andermans geld weggeven. Voor de functie van slaafje van zuipschuit Juncker.
Lager kun je niet zakken.

Raider Twix | 01-07-16 | 18:44

Scheiding Kerk en Staat graag handhaven. Grondwettelijk recht. Dank u.

Raider Twix | 01-07-16 | 18:26

Goede bedoelingen zijn geen vrijbrief voor alles.

Persoonlijk heb ik veel moskeeën bezoekt, als ook kerken, tempels en paganistische plekken van transpersoonlijke verering, projectie en politiek middel tot machtsmisbruik, maar die hadden daarbij ook nog historische en architectonische waarde.
De plaatselijke Erdogan Mosquee hoort niet in dat rijtje thuis, dus is geen bezoek waard. Verder is daar de eenzijdigheid van kennismaking van geloof en de constante privileges van Islam op school en elders geeft kinderen het valse beeld dat Islam belangrijker is dan welk ander geloof ook. En dat is indoctrinatie, want deze visie maakt iemand reeds tot een gelovige.

MistaRazista | 01-07-16 | 18:22

Je gaat kinderen toch niet blootstellen aan massawaanzin?

fukallahalhollandi | 01-07-16 | 17:26

De neo-nsb gaat ervan uit dat je kinderen niet vlug genoeg kennis moet laten maken met het fascisme van onze kolonisator. Kan de onderwerping alleen maar ten goede komen.

Ales | 01-07-16 | 17:15

Koekwaus heeft even 9 (!) jaar over zijn VWO gedaan. En op de Pabo ook maar even een tussenjaartje opgenomen. Zijn motto: vooral niet te hard werken dus. Past prima bij zijn zienswijzen.

Expergefio | 01-07-16 | 17:08

@Lood om oud ijzer | 01-07-16 | 13:30

Linkse lieden zijn niets anders dan zelfverklaarde moreel superieure Übermenschen met een ego zo groot als een hete lucht ballon, een volledig onvermogen tot zelfreflectie en uiteraard heilig overtuigd dat alleen zij het gelijk aan hun kant kunnen hebben.
Veel van dat spul kan niet eens zindelijk redeneren en uit hun mond komt dan ook uitsluitend gebakken lucht.

Pieter V | 01-07-16 | 17:05

-Daltonschool? ... There were three Dalton brothers in the gang: Emmett "Em" Dalton, born in 1871; Robert "Bob" Renick Dalton, born 1869; and Gratton "Grat" Dalton, born 1861. A fourth brother, William M. "Bill" Dalton (1866-1894) was an outlaw as well and mainly rode with the Wild Bunch ...

Laagopg,dramnegertd | 01-07-16 | 16:55

Na jaren van passief meereaguren kan ik het ook wel uitschreeuwen: Hoog tijd dat men religieus opgroeiende schoolkinderen dan ook eens op bezoek laat gaan bij niet-(echt)-religieuze mensen. Laat die kids eens zien en ervaren hoe de grootste groep Nederlanders leeft. Het is belachelijk dat je als kind van ouders die niets met religies (te maken willen) hebben, op bezoek mot bij die tenenkrommend ouderwetse types die nog in een god geloven zonder dat daar een bezoekje aan modernere types tegenover staat. Je zou hopen dat het doorgeschoten individualisme hier het (praktische) probleem is, maar ik vrees van niet...

Seculiera | 01-07-16 | 16:40

De brief van die koetmensj is vermakelijk en zorgelijk tegelijk.

Pemberton | 01-07-16 | 16:37

Voorletters staan voor: Roomse Judas Christelijke Farizeeër. Volkomen van het padje af, de pedofilie van de katholieke priesters zal hij ook wel effe goed praten.

Goedverdoemme | 01-07-16 | 16:33

@Guy Veropzoudten | 01-07-16 | 12:24

Geregistreerd in een register lijkt mij.
Misschien van gezochte personen?

Pieter V | 01-07-16 | 16:32

Meneer R.J.C.F. Smeets,

4 voornamen? Katholiek dus?

Ik kan niet anders dan concluderen dat u behalve Registerdirecteur ook een Registersukkel bent die zich kennelijk nog nooit in de islam heeft verdiept of een Registerlafaard die het niet aandurft om de belangen van de aan hem toevertrouwde kinderen te waarborgen omdat u vooral politiek correct wilt overkomen naar degenen die in heel Europa het kalifaat willen vestigen.

U heeft kennelijk zelfs niets opgestoken van hetgeen bijvoorbeeld Ebru Umar is overkomen met dank aan de Nederturken die ons hier wel even zullen vertellen hoe wij moeten leven en ons land moeten inrichten?

Ik zou u aanraden om u eens echt te verdiepen in de islam voordat u meer van dit soort onverantwoorde en op zijn minst uiterst naïeve initiatieven ontplooit.
Lees die Koran nu eens zelf! Heb ik 35 jaar geleden ook gedaan en je schrikt van zoveel ongeremde haat naar alles en iedereen die geen onderdeel uitmaakt van die vreselijke doctrine die zich islam noemt.

Er zijn al genoeg allochtone nieuwe Nederlanders die onze samenleving willen ontwrichten, daar hebben we geen katholieke of christelijke lafbekken bij nodig.

Pieter V | 01-07-16 | 16:26

-weggejorist en opgerot-

Gab3 | 01-07-16 | 16:19

Heeft Raymond Smeets aan de meisjesleerlingen ook de islamitische invalshoek laten zien daar waar het gaat om onderdrukking van vrouwen binnen de islam? Heeft hij de meisjes ook verteld over vrouwenbesnijdenis, over uithuwelijken, over kindbruidjes en polygamie, over gedwongen worden om bedekkende kleding te dragen, over het toestaan van een pak rammel binnen het moslimhuwelijk, over eerwraak, over zusters die niet door dezelfde ingang mogen als de broeders, over zusters die niet zonder man/broer/oom/neef buiten mogen komen?
Ik weet bijna zeker dat noch Raymond Smeets, noch die allah-ik-wil schreeuwlelijk, voornoemde zaken open en eerlijk aan de meisjesleerlingen heeft verteld.
Immers, het beeld van de liefdevolle, vredige, schaapjes-op-roze-wolkjes-dansende islam mag niet verstoord worden door de wrede werkelijkheid. Die moeten we NEGEREN.

appelvink | 01-07-16 | 16:17

U kan uw woede wel uitschreeuwen, maar wees blij meneer Smeets, wees blij.

Slogra | 01-07-16 | 16:16

Op zich vind ik moskeeën er mooi uit zien, alleen niet in Nederland. Daar horen zulke gebouwen niet. We moeten het niet normaal gaan vinden dat deze gebouwen her in der in Nederland worden geplempt. Als kinderen moskeeën bezoeken op jonge leeftijd, gaan ze het nog normaal vinden ook, zodat ze het later ook eerder accepteren. Nederland is dan verloren. Deze islamieten walsen dan gewoon over ons heen en gaan we onderworpen worden aan de Shariapolitie.
Kortom ik zou kinderen niet aan islam willen blootstellen.

CaptainKurk | 01-07-16 | 16:01

“NEGEREN”
Meneer Smeets is een vuile, vieze hedendaagse RACIST (en een vreselijk verwijfd doetje) die "hardlid" is van DENK.

Musset | 01-07-16 | 15:41

De reacties die mij het meeste aanspreken zijn:
- gaat die man ook met die kids (verplicht allemaal mee) naar een synagoge, een RK-kerk, een protestantse kerk of zoiets?
- geeft die man die kinderen ook voorlichting over stromingen zoals de PVV, de standpunten van Israël, de holocaust?
- bespreekt die man ook zaken als transgenders, homoseksualiteit en wat dies meer zij met de kinderen?
Als het antwoord één of meer keren "nee" is dan is hij een grote boerenlul, een ja-knikker, een wegkijker en een verrader en totaal ongeschikt om in het onderwijs werkzaam te zijn.

langzullenweleven | 01-07-16 | 15:36

De ouders van die kinderen die dit "leuk" vinden of tolereren zijn knettergek. Hoog tijd voor degelijk academisch onderwijs, dus al die debiliserende hippie-shit uit het curriculum knikkeren.

ben kokhals | 01-07-16 | 15:22

RegisterDirecteur Raymond Smeets: "We willen onze kinderen breed ontwikkelen en zullen vanuit allerlei invalshoeken hen willen leren hoe de wereld er uit ziet. Als je namelijk meerdere invalshoeken in beeld hebt, word je een rijker mens......"
Zou hij daarmee ook aandacht voor Geert Wilders zijn standpunten bedoelen?

Bolder | 01-07-16 | 15:09

Als ik als ouder zijnde zou horen dat mijn kinderen een dagje naar de moskee zouden gaan, dan zou ik dat niet toestaan. En als het verplicht is dan zijn ze die dag gewoon net toevallig ziek. Overigens mag het woord "moskee" vervangen worden door welk gebouw van welke religieuze gekte dan ook. Wetenschap is de toekomst, niet het geloof in een sprookje, die verhalen hou je maar lekker achter de voordeur.

Mr. Bigglesworth | 01-07-16 | 15:04

Prof. D.A.H. Vintik | 01-07-16 | 12:23
Super, hartelijk dank !
Die onnozele directeur zou ontslagen moeten worden, wegens ongeneeslijke domheid.

Bolder | 01-07-16 | 15:02

De directeur is dus een echt Fatsoens-Gutmensch, die het liefst met "ons soort mensen" om gaat. Kritiek, brrrr.

De Toon mensen, de Toon!

TeeJee | 01-07-16 | 14:53

@Pritt over een maand even noemen waar we die nieuwe pagina vinden...

Bezorgde vader | 01-07-16 | 14:53

@Lordship: Een willekeurig technisch museum voldoet daar prima aan. Liefst nog een waar de kinderen practisch bezig kunnen - ik kan me vanuit mijn eigen jeugd nog goed een bezoekje aan het "museum of sciences" in Londen herinneren. Een enorm, werkend stoomloopwerk compleet met machinist vlak na de ingang, glimmend koper dat aan alle kanten bewoog.
1000x interessanter dan een kerkbezoek.

Aetje | 01-07-16 | 14:52

Deze D66/PvdA/GL tuinkabouter is niet de juiste om een school te leiden. We met deze makker......

Blonde Nel | 01-07-16 | 14:49

Dus deze school laat hun leerlingen niet -alleen- een moskee bezoeken, maar ook een christelijke kerk (protestant of katholiek staat er niet bij vermeld, maar maakt eik niet uit). Misschien ook een synagoge op het lijstje zetten?

Ik zie het probleem niet zo in dat geval namelijk. Kennis laten maken met verschillende religies, duidelijk maken dat er verschillende godsdiensten zijn... prima om dat in het basisonderwijs te zetten. Zo leer je een zeer jong kroost aan dat of het nu katholiek, protestant, moslim of jood is - het toch gewoon mens is. En dat maakt ze weerbaarder tegen extremistisch en religieus discriminerend gedachtegoed.

Aetje | 01-07-16 | 14:49

Wanneer volgt een bezoek aan het dichtstbijzijnde hoofdkwartier van de Atheist Alliance?

His Lordship | 01-07-16 | 14:37

-weggejorist-

LJBrinkhorst | 01-07-16 | 14:36

@Mesmer | 01-07-16 | 12:30
Sorry hoor, maar religie moet ver buiten school worden gehouden. Ze komen om te leren, niet voor de sprookjes. Harry Potter is trouwens toch veel leuker.
Ook het overbrengen van het linksche gedachtegoed op scholen zou verboden moeten worden. Ik hoor het veel van mijn kinderen hoe het op school gaat, maar gelukkig zijn mijn kinderen echte realisten.

Tostiman | 01-07-16 | 14:32

Als mijn kind op die school zat ,haalde ik het per direct eraf.Nog bepalen de ouders zelf of een kind dat door de strot geduwd moet krijgen.Integreren begint bij mensen die Nederland opzoeken en niet andersom .Buigen niets als buigen.

altijdfeest | 01-07-16 | 14:31

Is hier iemand die 'n hccnet mailadres kan aanmaken? Zo ja, doe eens 'n beetje creatief zijn ;-).

Boris die Sauertopf | 01-07-16 | 14:28

@SenorPaprika | 01-07-16 | 12:22
Inderdaad grote kans. Hij is waarschijnlijk ook een groot voorstander van een eigen mening, zolang die maar gelijk is aan zijn ideale wereldbeeld, anders ben je een racist, een tokkie, nazi of wat dan ook. Deze man is vredelievend en niet beroerd om andersdenkende desnoods met marteling weer terug te brengen naar zijn vreedzame geweldloze droom wereld.

Tostiman | 01-07-16 | 14:27

Meneer Smeets, u is hoofd van een KATHOLIEKE basischool. Dat zou eigenlijk moeten betekenen dat u christelijk vooringenomen bent - zoals het hoort,ook al ligt de school in een gebied waar de multikul welig tiert.

U schrijft dat een bezoek aan de moskee bijdraagt aan de opbouw van de jonge geest zodat kinderen later zelf een afgewogen keus kunnen maken waar zij hun leven op wensen te baseren. FOUT. Als KATHOLIEKE school dient u aan de kinderen alleen de christelijke leer te onderwijzen en niets anders. Het bezoek aan een religieus gebouw waarin iets wordt verkondigd dat diametraal ingaat tegen de christelijke leer is derhalve een zeer ernstige omissie te noemen.

U gedraagt zich daarin niet als een goed KATHOLIEK, maar als een aanhanger van de nieuwe leer der diversiteit welke een zoveelste loot is van de multiculturele doctrine waaraan wij allen geacht worden te gehoorzamen. Keer terug van die dwaling.

Willibald von Klúúúk | 01-07-16 | 14:19

Heb de site van de school bezocht en moet zeggen dat ik daar best hele goede zaken ben tegengekomen. Sinterklaasfeest wordt daar nog met echte zwarte pieten gevierd. Er zijn uitjes naar diverse plaatsen en zaken die in mijn ogen positief bijdragen aan de ontwikkeling van de kinderen. Blijf staan dat ik mij niet kan vinden in bezoeken aan een moskee of zoals de school zelf meldt bij een bezoek van een goochelaar:
[..] 19 mei 2016 Vandaag was er een 'voorstelling' van mad science voor alle kinderen van onze school. Professor Triple L legde ons uit wat het verschil is tussen goochelen en wetenschap (een goocheltruc mag je niet uitleggen, in de wetenschap is dat juist wel de bedoeling).[..]
Religie is wat mij betreft het zelfdr als goochelen.

Bert-Bus | 01-07-16 | 14:18

je moet alles eens gegeten hebben, we beginnen met cyaankali.

bergsbeklimmer | 01-07-16 | 14:17

Die direkteur laat met het verwijderen van de FB-pagina zien dat hij geen enkel respect heeft voor het debat, en in die 'negeren'-brief toont hij dat hij een villeine huichelaar is met een opvliegend karakter. Want als je over de FB-comments 'woedend' wordt, heb je te lage frustratietolerantie. Zorgwekkend gedrag, want reageert hij op andere tegenwind net zo? Als een leerling van die school het woord of gedrag van Smeets tegenspreekt, wordt Raymond dan ook eerst woedend, roept hij alles en iedereeen op om die kritische leerling te negeren? Wat hij bedoelt is natuurlijk sociaal uitsluiten.

Raymond Smeets heeft een breekbaar ego. Instabiele man, die zich alleen door passief agressief gedrag staande kan houden. En ik sluit niet uit dattie ook met fysieke agressie reageert op frustraties.

Negeren is er even niet op ingaan en er later op terugkomen.

De medezeggenschapsraad van de school moet deze direkteur over zijn reactie op de moskee-kritiek op de vingers tikken. Schooldirekteuren treden trouwens toch al veel te autonoom op. Deze school is niet van Raymond Smeets. Hij is er alleen maar personeel. Het schoolbestuur gaat over deze censuur.

Overigens wel weer grappig om te lezen dat ze naar de Mevlana-moskee zijn geweest. Want eigenlijk is het dus geen moskee, maar een filiaal van de bekende Haagse Oriëntaal-snackketen Mevlana! mevlanaonline.nl/ Vandaar ook die hamburger en patat voor die kids...

@ Prof. D.A.H. Vintik | 01-07-16 | 12:23
Tnx voor die link. Ik heb er dit comment op gebaseerd...

F. von Zeikhoven | 01-07-16 | 14:13

Het is evident dat de heer Smeets er nog steeds helemaal niets van begrijpt.

dr. Paul | 01-07-16 | 14:12

Wat hij zegt niet te gaan doen hééft ie al gedaan, de oen.

stroopa | 01-07-16 | 14:11

"om van onze kinderen een compleet mens te maken" zegt ie.... Zijn kinderen op zijn school incomplete mensen dan? Enge school met dat soort gedachten. Mijn kids zitten gelukkig op een school waar ze gewoon als mens gezien worden.

Teeweetwee | 01-07-16 | 14:10

In ieder geval heeft Raymond wel wat opgestoken van de aanpak van Dyanet. Als de kinderen op de facebookpagina geconfronteerd worden met andere zienswijzen dan trek je daar snel de stekker uit. Dat doet het Turkse ministerie namelijk ook als een mening hen niet aanstaat.

LieberLiber | 01-07-16 | 14:03

-weggejorist-

mrrenson | 01-07-16 | 14:02

School of sekte-in-wording?
Wie geen lid wordt of te weinig positief respons geeft op de FB -pagina komt in een apart bestandje terecht.
En hún kinderen.. die krijgen wat extra lesjes in volgzaamheid en genieten-van-religies.

Crufty | 01-07-16 | 14:01

Gen. Maximus | 01-07-16 | 12:40
Op mijn openbare school kwamen een humanist, rabbijn en priester een middagje praten over hun geloof. De praatjes volgende elkaar in een kort tijdsbestek. Zodat je al kind, zo zie ik het achteraf, waarschijnlijk ook de boel snel met elkaar kon vergelijken. We werden degelijk voorbereid door onze leraar op de verhaaltjes. Alleen van de eerste is me bijgebleven dat deze man iets te zeggen had, de andere 2 vond ik wereldvreemde figuren waarvan hun kleding en uiterlijk me ook weinig aansprak.
Helemaal niks mis mee, echter zodra je naar de geloofshuizen van deze mensen toegaat en je hoort dan praatjes, en je gaat ook nog wat bidrituelen nadoen kan ik me voorstellen dat dit juist als kind intimiderend kan werken.
Wat ik overigens veel interessanter vond is dat diverse ouders kwamen praten over wat ze deden voor werk. Aangezien ik op een school zat met erg veel ouders van verschillende komaf, was dit allemaal erg boeiend. Van badmeester tot architect, van kleermaakster tot stadsreiniging. Het gaf een erg breed beeld. Wellicht tegenwoordig ook interessant, laat bv ook een werkloze Turkse vader vertellen hoe die de dag door komt, etc. Kan allemaal erg spannend zijn voor de kinderen.

cocktailsmaak | 01-07-16 | 14:00

//linksidiotiemoduson// Ik voel me gekwetst door het plaatje van de daltonschool. Ik zie een WIT JONGETJE en een WIT MEISJE! samen hand in hand lopen! Dat kan toch niet mensen! Hoe harstikke racistisch en discriminerend is dit! Ik eis ook een zwart jongetje,lichtgetint meisje,chinees jongetje,ook mis ik het transgenderplaatje voor degene die nog niet weten wat ze precies zijn dus ik wil ook een onzijdige mens en verder volgens mijn islamitisch geloof is het haram om als meisje zijnde hand in hand te lopen met een jongetje.. en mijn haren moeten bedekt worden door een hoofddoek, dus ik eis ook een hoofddoekmeisje!
//linksmodusoff//

Julia | 01-07-16 | 14:00

"Naast een kerkbezoek past dan ook een bezoek aan een moskee. We willen onze kinderen breed ontwikkelen en zullen vanuit allerlei invalshoeken hen willen leren hoe de wereld er uit ziet. Als je namelijk meerdere invalshoeken in beeld hebt, word je een rijker mens en kun je ook kiezen welke kant je uit wil in je latere leven."

En dan misschien ook een bezoekje aan de Pinkstergemeente? Of de Scientology kerk? Laat moskeeën lekker hun eigen open dagen organiseren in het weekend, en laat ouders zelf beslissen of ze daar met hun kinderen heen gaan. Hou op dat kutgeloof op kosten van de belastingbetaler door de strot van minderjarigen te duwen. Nota bene een geloof dat niet ontkent, laat staan veroordeelt, dat de profeet een negenjarig meisje uitwoonde. Hoe ziek ben je om kinderen aan zoiets bloot te stellen.

Professor Superhirn | 01-07-16 | 13:59

Negeren, tja wat voor les over democratie geef je dan?!

kolonel bromsnor | 01-07-16 | 13:54

@Julia | 01-07-16 | 13:45
Ja 'compleet' mens, alsof je pas compleet bent als je al die bagger met je meedraagt die religie heet.
Ik noem dat eerder religieus-gemankeerd; het is een gebrek, een handicap.

Crufty | 01-07-16 | 13:53

Mijn ouders hebben me religieloos opgevoed. De één was protestant, de ander katholiek. Twee geloven op één kussen, daar slaapt Pechtold tussen, zeiden ze dan. Ze vonden dat ik zelf mocht kiezen welk geloof ik ging aanhangen. Uiteindelijk is dat de Wetenschap geworden. Dus ik heb nooit geleden onder mijn gebrek aan religieuze indoctrinatie. En toch, onbewust, vind ik Pechtold een beetje een stiekem ventje.

Nivelleermarionet | 01-07-16 | 13:52

Transgender? Lesbo in verkeerd lichaam?
dongen.nieuws.nl...
Lewis Lewinsky | 01-07-16 | 12:37
Neeeeee
Dat is nou een registerdirecteur basisonderwijs.

swassannuf | 01-07-16 | 13:52

@rekennietmachine | 01-07-16 | 13:37
probleem is dat het past in de hersenspoelprogramma van die scholen/ NL/ de EU; het hele onderwijs is gericht op accepteren en waarderen van religie, i.p.v. die onzin en alle kul die ze verkondigen afbranden met de wetenschap.
Dát is wat er verkeerd is.
Ze leren niet meer kritisch denken tegenwoordig, ze leren volgzaam, zwijgend en kritiekloos al die lulkoek te accepteren en te respecteren.
Je kunt onzinverhalen, bedacht door mensen die nog geloofden dan de aarde het middelpunt van het (toentertijd superkleine) heelal was, nu eenmaal niet respecteren, die onzinverhalen uit het verre verleden behoren naar verlichte maatstaven voor volle klassen afgebroken te worden.
Breek die verkondigers van het geloof af door HEN met de realiteit en de vooruitgang en wetenschap te confronteren, i.p.v. kinderen confronteren met die lulverhalen, de machtsverhouding is verkeerd.
Het is ziekelijk.

Crufty | 01-07-16 | 13:51

Eén van de 5 kernwaarden van het Dalton-onderwijs:
.
Reflectie
"I would be the first to hear welcome criticism".

LieberLiber | 01-07-16 | 13:50

Nee Raymond Smeets, de sociale media plaatsen jullie school niet in een kwaad daglicht, dat doen jullie zelf. Door kinderen naar een islamitisch hol van segregatie, joden- en homohaat en religieus superioriteitsdenken te sturen. Nederlanders willen geen islam. Islam voegt niets toe aan het leven van de gemiddelde Nederlander (behalve veel ellende en ongemak - laatst nog met het vliegtuig weggeweest toevallig?). Zoek de kritiek dan ook niet op door Nederlandse kinderen uit 'educatief' oogpunt naar een moskee -en dan ook nog zo'n überfoute- te sturen. Geef ze liever les over het belang van een seculiere staat.

Professor Superhirn | 01-07-16 | 13:49

Nu heeft zo'n beetje iedere (politieke) partij een jeugdafdeling, misschien moet GS daar ook maar eens aan (Of zijn dat Upcoming en Dumpert?).
http://koters.geenstijl.nl/ ofzo.

Mastermattie | 01-07-16 | 13:49

Ohnee wacht! Een oproep aan iedereen om de media te negeren!
.
Dames en heren, mag ik u voorstellen aan het eerste DENK schoolhoofd van Nederland?

Haatejaculaat | 01-07-16 | 13:48

Daar begint het dus al; het eindigt met suggestieve vragen over de PVV op een HAVO-examen. Zie daar de "nieuw Nederlandse-autochtonen" in wording. KOTS

Jastno | 01-07-16 | 13:47

Allergisch voor de zin 'om van onze kinderen een compleet mens te maken'.
En er staat in het stukje dat kinderen alle invalshoeken moeten kennen zodat ze later een 'rijker'mens worden en later weloverwogen een keuze maken welke kant ze willen in het leven. Waarom dan kennis laten maken met een geloof en ideologie die keuzes en vrijheid haat en hun kinderen vanaf de geboorte al indoctrineren, geen vrijheid en keuzes geven? Dat spreekt elkaar tegen lijkt me!

Julia | 01-07-16 | 13:45

Negeren en wegkijken. De wereld is mooi en bloemen. Klinkt als een PvdA rector.

Haatejaculaat | 01-07-16 | 13:44

Geen religie in politiek én onderwijs. Geloven doe je maar achter de voordeur. Punt.

catomar | 01-07-16 | 13:44

@gein_zörreg | 01-07-16 | 12:27
En ik maar denken dat ze daar tot treinrovers en bankovervallers opgeleid werden en allemaal in zwart gele pakjes rondliepen.

miko | 01-07-16 | 13:42

@gein_zörreg | 01-07-16 | 12:27
En ik maar denken dat ze daar tot treinrovers en bankovervallers opgeleid werden en allemaal in zwart gele pakjes rondliepen.

miko | 01-07-16 | 13:42

Lieve Raymond, mocht je dit al lezen, wat is svp een registerdirecteur? Iemand die geregistrrerd staat als eigenlijk niet gewenst in de buurt van kinderen? Maar ja, leve het gebrek aan animo voor een baan in het onderwijs. Vaders en moeders in dezen: houdt u svp uw kroost donders goed in de gaten?

Hetkanverkeren | 01-07-16 | 13:41

Ach kom. Hij heeft toch gelijk? Hoe eerder je die kinderen aan het verstand kunt peuteren dat de seksistische regeltjes van het islamitische geloof geen plek hebben in dit land hoe beter.
Dat, of natuurlijk NEGEREN! die racistische Sylvanavolgers.

Barry Hay | 01-07-16 | 13:38

Lekker boeiend dat die kinderen naar een moskee gaan. Zorgt er in ieder geval voor dat ze er nooit meer naar terug willen. Ook een beetje flauw om daar ophef over te gaan maken inderdaad, er zijn vast wel vreemdere klassenuitjes te vinden.

rekennietmachine | 01-07-16 | 13:37

Raymond Smeets geeft met dit schrijven weer een schoolvoorbeeld dat bestuurders in Nederland veelal een functie hebben welke hun niveau van competentie te boven gaat.

pa_niek | 01-07-16 | 13:36

Mooie en terechte reactie van de school.

diederik12345 | 01-07-16 | 13:33

. . kinderen breed ontwikkelen en hen vanuit allerlei invalshoeken leren hoe de wereld er uit ziet. . . Dat doet men niet door kinderen onder te dompelen in het vergif dat de islam verspreidt.

krelus | 01-07-16 | 13:33

@necrosis | 01-07-16 | 13:22
Wat Denk je? Het nieuwe Noorderlicht.

Piet Karbiet | 01-07-16 | 13:31

:Ik kan mijn woede hierover wel uitschreeuwen...."

Want ik heb gelijk!!! En die mensjes op internet zijn allemaal half mongolide plebsjes, Limburgse tokkies, populisten, racisten enzovoort.

Mooi he dat links gedrag. Zo overtuigd van hun eigen superioriteit en gelijk, dat het weloverwogen kwijl van pure kwaadheid uit hun mondhoek begint te druipen bij wat maatschappelijke vraagtekens.

Lood om oud ijzer | 01-07-16 | 13:30

@Driewerf Hoezee | 01-07-16 | 13:10
Gehe +1

Mastermattie | 01-07-16 | 13:30

We moeten in het onderwijs af van de nadruk op het kennismaken met verschillen gebaseert op geloof, waar we vervolgens mee moeten leren leven, erger nog waar we 'respect' voor moeten hebben ...
Nee, het wordt tijd dat de wetenschap die achterlijke ideologieën keihard onderuit haalt, waar al die leerlinge bij zijn.
Als ze groep 6 rijp vinden voor dit soort gelul, dan zijn ze ook rijp om te horen dat het hier verzonnen onzin betreft.
Hoe vroeger de kinderen dat horen, hoe beter.

Crufty | 01-07-16 | 13:29

@ moeder8209 | 01-07-16 | 13:20
En herhaling is de kracht van het argument?

TheseDays00 | 01-07-16 | 13:26

necrosis | 01-07-16 | 13:17
Ik weet niet of je het weet, maar ik ben een Brabander en het mag bekend worden verondersteld, dat Brabanders en Limburgers niet door één deur kunnen. Weet niet waar dat vandaan komt. Misschien een genen-dingetje.

Graaf van Egmont | 01-07-16 | 13:24

Het bezoeken van gebedshuizen, bezoeken ze ook een laboratorium en de sterrenwacht? Valt het woord wetenschap ooit in de 'maatschappijlesjes' die die kinderen krijgen, sterker nog.. komt het woord wetenschap wel voor in de schoolboeken ?
Zelfs in het middelbaar onderwijs weten ze dat woord te vermijden, je hebt talen en 'moeilijke' vakken, de exacte vakken, maar waar dat exact naar verwijst, dat hoor je nooit, staat niet in de boeken, zelfs in de boeken van de exacte vakken komt het woord wetenschap gewoon vrijwel níet voor, niet eens in de inleiding, niet op de kaft, nergens.
Natuurkunde of wiskunde is net zo een gewoon vak als Frans, Duits of het walgelijke brainwashing 'vak'maatschappijleer.
Immers je kunt ook 'theaterwetenschap' en 'literatuurwetenschap' studeren en theologie en filosofie.
Allemaal studeren, dus allemaal waardevol.
En leraren of directeurtjes die gaan zeggen wat jij als ouder wel of niet zou moeten doen , moeten dat ongevraagde advies voor zich houden, de ouders zijn geen leerlingen meer van dat schooltje.

Crufty | 01-07-16 | 13:23

Ik krijg steeds meer respect voor mijn vader die in de zestiger jaren weigerde zijn om zijn twee dochters katholiek onderwijs te laten volgen. Hij koos voor een Nutsschool. Dit zeer tegen de zin in van mijnheer pastoor die op een schofterige manier alles uit de kast getrokken heeft om mijn katholieke moeder zwart te maken en de lokale parochie uit te bonjouren.
Dit pikte mijn vader overigens ook niet. Met succes.

Religie maakt meer kapot dan je lief is.
Religie hou je ver, heel erg ver buiten het basis- en voortgezet onderwijs. Ik vind het een hele ondoordachte actie van de betreffende school. Sprookjesfiguren aanbidden doe je maar thuis en in je eigen tijd.

Gravin v Kippenbouth | 01-07-16 | 13:23

Gaan de moslimkinderen ook gezellig mee naar de Synagoge? Gezellig interacten met de joden? Nederland is helemaal door aan het draaien.

Roltong | 01-07-16 | 13:23

Wat de islam aangaat is Smeets' lobus frontalis en zijn geweten een tabula rasa. Over de 1400 jaar menselijke duisternis van mohammedaanse discriminatie, racisme en seksisme staat kennelijk geen letter in zijn geschiedenisboekje.
Volstrekt ongeschikt voor het onderwijs.

Thomas333 | 01-07-16 | 13:22

@Piet Karbiet | 01-07-16 | 13:19
Om te bezoeken, of om in brand te steken?

necrosis | 01-07-16 | 13:22

ahaa die gozer is ex voetballer heeft echt geprobeerd om bezoek aan voetbalwedstrijden af te trekken van de belasting. tot de hoge raad aan toe proberen dingen af te wentelen op de maatschappij en zelf maximaal genieten. PvdA ten voeten uit!

www.volkskrant.nl/binnenland/hoge-raad...

flat out | 01-07-16 | 13:21

@Brainder | 01-07-16 | 13:11
Als alle ouders hun kind van zijn school afhalen, hoef je hem niet te ontslaan en kan hij geen afkoopsom eisen.
Dat scheelt weer taxpoet.

necrosis | 01-07-16 | 13:21

-weggejorist-

moeder8209 | 01-07-16 | 13:20

-weggejorist-

moeder8209 | 01-07-16 | 13:20

-weggejorist-

moeder8209 | 01-07-16 | 13:20

-weggejorist-

moeder8209 | 01-07-16 | 13:20

"Dat is wat het maakt dat we ons allen daarom ook zo prettig voelen op Noorderpoort. " Als de directeur al zo'n kromme taal bezigt, dan vrees ik het ergste voor de rest van het onderwijs daar.

moeder8209 | 01-07-16 | 13:20

Sterker nog; in Zweden gaan islamieten wekelijks bij een kerk langs...

Piet Karbiet | 01-07-16 | 13:19

vanuit de onderwijsdriehoek gestalte geven, om van onze kinderen een compleet mens te maken

om te kotsen als je zulke stront uit je mond krijgt
pietpaardenlul | 01-07-16 | 13:12

@pietpaardenlul. Dit is onderwijs/management-teut wat zich vanaf 30 jaar geleden als een kanker over het onderwijs heeft verspreid en vele nietsnut baantjes heeft opgeleverd. Kijk maar op willekeurig welke school-site en de management-diarree overspoelt je.

daytripper | 01-07-16 | 13:19

Bokito ergo sum | 01-07-16 | 12:39
Omdat je ze theoretisch wel op een ander school kan doen, maar dit praktisch iets moeilijker ligt. Zeker als de directies van beide scholen contact met elkaar opnemen en de directie van de 'oude' school stelt dat vermeend 'racisme' van de ouders de reden is het kind op een nieuwe school te plaatsen. Dan gaat de directie van een school ineens uiterst links politiek correct gedrag vertonen.
Dan heet het ineens dat de nieuwe school 'reeds het maximaal aantal leerlingen herbergt dat mogelijk is' en er voor uw kind helaas geen plaats is.

miff | 01-07-16 | 13:19

Vraag me nou in alle gemoede af, of ouders van kinderen deze directeur aan gaan spreken op het monddood maken van henzelf en criticasters.

Graaf van Egmont | 01-07-16 | 13:17

@Graaf van Egmont | 01-07-16 | 13:03
Limburg is best oke, ik ben er een paar keer geweest voor mijn werk.
Helaas sporen sommige mensen niet, maar die vind je in elke provincie in Nederland.
Wat denk je van die zoon van Maasbach:
nl.wikipedia.org/wiki/David_Maasbach
Die is minstens net zo gestoord als zijn vader.
Wat zou Nederland toch een prachtig land zijn zonder welke vorm van religie dan ook......

necrosis | 01-07-16 | 13:17

Oh jee andere meningen. Negeren inderdaad zo rolt links. High van hun eigen morele superioriteit. Zij weten zelf het beste wat GUT is en wat VERBOTEN moet worden en anders fluistert de fokking moskee opperhoofd wel wat in.

flat out | 01-07-16 | 13:16

langzullenweleven | 01-07-16 | 13:10
Mooi linkje. Je ziet zijn carrière een neergaande trend vertonen. En dan nu dit weer.

Graaf van Egmont | 01-07-16 | 13:13

Veel lawaai om niks. Ga je lekker druk maken wanneer die kids ook op school daadwerkelijk verteld wordt dat de islam vrede is.

Sowieso, er zit veel erger materiaal in de lesstof van tegenwoordig dan die kids in een moskee oppikken. Groep 6 is al lang slim genoeg om door die onzin heen te prikken, maar de slinkse onwaarheden die vanuit de voormalige progessieve onderwijswereld in de lesstof geinjecteerd werden ind e afgelopen dertig jaar zijn daar nog lang niet uit.

F#ckingAwesome | 01-07-16 | 13:13

vanuit de onderwijsdriehoek gestalte geven, om van onze kinderen een compleet mens te maken

om te kotsen als je zulke stront uit je mond krijgt

pietpaardenlul | 01-07-16 | 13:12

Het blijft 'gewoon' doorgaan. Het moet en zal een geaccepteerde godsdienst gaan worden te beginnen bij de kinderen. Zo slim gespeeld.
Off-topic: in het najaar nieuwe verkiezingen in Oostenrijk, goed nieuws!

mom van avezaath | 01-07-16 | 13:12

@Mesmer | 01-07-16 | 12:30
Voor je het weet laten ze die kinderen de shahada opzeggen, de islamitische geloofsbelijdenis.

VerenigingVanDieven | 01-07-16 | 13:11

Die Smeets moet ontslagen worden.

Brainder | 01-07-16 | 13:11

Het is wachten op een voicemailrant...

Driewerf Hoezee | 01-07-16 | 13:10

Kan iemand landverrader en kindermishandelaar R.J.C.F. Smeets uit zijn functie ontslaan? Een beetje als Registerdirecteur basisonderwijs kinderen blootstellen aan de psychose van de wrede. Kompleet geschift.

Botte Hork | 01-07-16 | 13:09

Die invalshoeken, daar is op zich niks mis mee. Maar je gaat ook geen gezellige dag naar Westerbork. Je legt dan uit wat voor verschrikkingen hebben plaatsgevonden namens een ideologie. Dat heeft deze goede man zeker ook gedaan op de bewuste dag in de moskee?

roze_bril | 01-07-16 | 13:08

Zie je wel, hier: http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/turkije_legt_beslag_op_kerken_diyarbakir_1_982122

Turken bezoeken wel degelijk ook kerken.

Piet Karbiet | 01-07-16 | 13:08

Nou meneer Smeets (familie van?),
Welkom op het grote boze internet. Als u dacht dat met het offline halen van een FB pagina (vergelijkbaar met vingers in de oren stoppen en heel hard "lalala" schreeuwen) het probleem opgelost is, heeft u het mis.

Maar goed, mijn tegel zal ook wel niet aankomen onder het zand dus mijn advies aan alle ouders die hun kinderen op deze school hebben zitten en niet gediend zijn van dit gedrag: haal uw kind daar weg en zoek een school waar ze niet aan dit soort indoctrinerende bezoekjes doen!

Mastermattie | 01-07-16 | 13:08

"hetgeen wat"
Toch weer jammer dat een directeur van een basisschool geen fatsoenlijk Nederlands kan.

Chalupa Batman | 01-07-16 | 13:08

Hoe kan een liefhebbende God de mens hebben uitgerust met het vermogen tot het ontwikkelen van een Stockhomsyndroom...

Sans Comique | 01-07-16 | 13:08

Mark_D_NL | 01-07-16 | 13:05
Goeie reactie. Volgens het "Peter principle" heeft hij zijn niveau ruimschoots bereikt.

Graaf van Egmont | 01-07-16 | 13:07

Prima brief van Raymond. De kinderen weten nu hoe een moskee en een kerk eruit zien. Een beetje verstandig kind heeft nu geleerd waar indoctrinatie plaatsvindt en op welke wijze. Punt is gemaakt.

lillendvleesch | 01-07-16 | 13:07

Het is toch erg als je kinderen de hele dag door flapdrollen als Smeets worden geïndoctrineerd. Ben je maar weer mooi druk mee 's avonds na je werk en in het weekend.

accijnstoerist | 01-07-16 | 13:06

@Piet Karbiet | 01-07-16 | 12:47

Mooi.

Peter Emile | 01-07-16 | 13:06

@Wutbürger_ | 01-07-16 | 12:51
Ik heb het al eerder gezegd: religie verbieden onder de 18, net als alcohol en tabak.
Kinderen horen dingen spelenderwijs te ontdekken en niet door hun minderjarige strot geramd te krijgen!
Aan die mafketels als van Doorn en Holierhoek kan ik helaas niets (legaal) doen, maar blijf met je poten van kinderen af!

necrosis | 01-07-16 | 13:05

Die school directeur is een watje en een wegkijkert. "het is niet eerlijk!" Wat een flapdrol. De ouders op die school moeten die vent dwingen om op te stappen. Dit is het soort Schooldirecteur dat zelfs bij ernstige misdragingen alles nog probeert te sussen. En de daders liefdevol omarmt, maar de slachtoffers een trap na geeft om de rust te bewaren.
--
Tevens, hoe moeilijk kan het zijn om school "directeur" van een lagere school te zijn? Veel van dit soort mensen, op dit level, zijn er toevallig ingerold bij gebrek aan beter. Deze man zal, zolang de zon schijnt, het allemaal wel redelijk kunnen managen. Maar nu, wanneer het even regent, zie je gelijk dat hij weinig tot geen echte kwaliteiten heeft. En in een stress schiet.

Mark_D_NL | 01-07-16 | 13:05

Nou, moslims bezoeken ook wel kerken hoor. Die zijn daarna laaiend enthousiast, als u begrijpt wat ik bedoel.

Piet Karbiet | 01-07-16 | 13:04

Trouwens, kom maar op met jullie nieuwe facebook pagina!

Yzord | 01-07-16 | 13:04

"Negeren".
Ja.
Daar zijn ze goed in, die lui van de linkse policor-persuasie, in 'negeren'.
Ze 'negeren' zich de typhus, totdat het te laat is en de islam de grootste godsdienst - pardon - onderdrukkingsdienst is geworden in Nederland.
Dan kunnen ze wel inpakken met hun Dalton-schooltjes. Want 'on-islamitisch'.

Het wordt tijd dat we al die linkse roze-wolkenruiters eens opnieuw in hun koppen gaan rammen wat fascisme is. En dat zo'n directeur-meneer met zijn Dalton-klasjes bezoekjes brengt aan één van de hoofdkwartieren van het import-fascisme hier. En dan ook nog gaan roepen dat de kindertjes die dagelijks in zijn linksdraaiende yoghurt-bad worden ondergedompeld, "plezier" hebben gehad.

Reken maar dat die kindertjes in de toekomst nog vele malen zullen ervaren hoe 'plezierig' de islam is.

Peter Emile | 01-07-16 | 13:04

Ignorance is bliss voor Raymond de dhimmi.

Desmoulins | 01-07-16 | 13:04

"We besteden nu verder geen aandacht aan mensen die geen idee hebben hoe je op een fatsoenlijke manier met elkaar omgaat."

Ik zie anders dagelijks voorbeelden voorbij komen van moskeegangers die geen idee hebben hoe je op een fatsoenlijke manier met elkaar omgaat.

Koraalverhaal | 01-07-16 | 13:03

necrosis | 01-07-16 | 13:01
Smeets komt uit Limburg, maar ik reken andere planeet ook goed.

Graaf van Egmont | 01-07-16 | 13:03

Goede brief van de directeur. Hij heeft groot gelijk, dit zouden meer scholen moeten doen, er is niet 1 geloof er zijn meerdere religies. Kan je het mee eens zijn of niet, maar ik ben van mening dat als je alles ziet dat een kind beter in staat is te zien wat voor onzin het allemaal is.

davidvanh | 01-07-16 | 13:03

Reacties op de Facebook snapshot even bekeken. Zagen er nog weloverwogen uit. Niks geen onderbuik-gerommel, maar ouders die hun kinderen bij het verderf vandaan willen houden. Ik zou net zo reageren.

ole guapa | 01-07-16 | 13:02

Alleen al het gebruik van het begrip "onderwijsdriehoek" toont aan dat het basisonderwijs in een bestuurskeurslijf is geperst. Wat moet dat voor toekomstige deelnemers aan onze maatschappij opleveren?

Graaf van Egmont | 01-07-16 | 13:01

"Diyanet een soort Turks ministerie is dat meer dan honderd moskeeën in Nederland financiert en van standaardpreken voorziet met de bedoeling om Turkse Nederlanders zo Turks mogelijk te houden, en loyaal aan Erdogan bovendien."

Zie hier de reden waarom integratie faalt en segregatie geen duimbreed in de weg gelegd wordt.
Wanneer wordt de politiek in NL wakker?
Komt die Smeets soms van een andere planeet?

necrosis | 01-07-16 | 13:01

"Dit laat ik samen met mijn team niet toe".

U gaat het internet platleggen, kritische ouders kunnen een stevig gesprek met u en uw luitenants verwachten? Hoe moet ik dit zien?

geen blijvende stad | 01-07-16 | 13:01

Erdogan gooide ook het Internet op slot afgelopen week (twitter en andere social media) dus dat is de Pavlov reactie in dat milieu op kritiek.

Simon_GS | 01-07-16 | 13:00

Wat ben ik toch een bevoorrecht mensch dat in mijn tijd het hoofd der school nog "schoolhoofd" heette en de kwaliteit van het onderwijs ook nog 5 keer beter was.
Nu moet je als bovenmeester 175 euro per jaar dokken om te worden opgenomen in een register clubje, waar onze bovenmeester kennelijk prat op gaat.

daytripper | 01-07-16 | 13:00

''Samen sterk voor ......''
.
Ik weet genoeg.

duitse herder | 01-07-16 | 13:00

Hallootjes Raymond.
Het failliet van Nederland hebben we te danken aan mensen zoals jij.

kaplaarzenverkoper | 01-07-16 | 12:58

Negeren is een groot woord
hottentotten is een nog groter woord, overigens

Tobi | 01-07-16 | 12:56

Ik mis een bezoek aan een synagoge in zijn rijtje brede samenlevings-beleving...

Reykjavik | 01-07-16 | 12:56

@Mesmer | 01-07-16 | 12:23
Dat lijkt me ook, hoop hysterisch gedoe weer.
Ook mijn Berbaartjes namen in het verleden deel aan een uitstapje naar Synagoge, Kerk en Moskee met school.
Niks mis mee om eea eens zelf te bekijken.
Verder doet meneertje Smeets het slim, niet wrijven, gewoon negeren waait het vanzelf over.

Berbaar | 01-07-16 | 12:55

"Ik hoop u voldoende geïnformeerd te hebben."

Uhhhh. Nee!

1+1 | 01-07-16 | 12:54

Ze kregen van GS en haar reaguurders enkele invalshoeken cadeau. Extra gratis. Die gast zal rijk zijn zeg.

Yohean | 01-07-16 | 12:53

"Toch is dat niet hetgeen wat ik ga doen."
Gelukkig maar...
Andreas B. | 01-07-16 | 12:33

Smeets is het type dat een discussie begint met 'Begrijp me goed, ik ben niet boos, maar wel teleurgesteld en verdrietig...'.

Bewoordingen die ik ook graag mag gebruiken om m'n kinderen weer eens op de kast te jagen.

FrankVeer | 01-07-16 | 12:52

Vies mannetje is het ook zeg. "Zo maken we onze kinderen completer". Lees je eerst eens in naar wat voor een moskee je de kinderen stuurt, idioot. En lees je eens in wat voor een dictator er nu heerst in Turkije. Totaal geen benul en besef die kerel.

Yzord | 01-07-16 | 12:52

Piet Karbiet | 01-07-16 | 12:47
Huh? Geen d66 rechtspraak daar blijkbaar ....

Gen. Maximus | 01-07-16 | 12:52

-weggejorist-

MoonBeebe | 01-07-16 | 12:52

Kerkbezoek? Gaat hij nu beweren dat moslim kinderen dat mochten bezoeken van hun ouders?

MoonBeebe | 01-07-16 | 12:51

Sjesus jongens wat een ophef om nix. Zat vroeger ook op een christelijk Lyceum en bezoekjes aan synagoge en moskee waren verplichte kost bij volgens mij godsdienst. Of anders maatschappijleer. Nou big fokking deal. Ondanks deze wrede blootstelling aan waandenkbeelden in m'n vormende jaren ben ik toch nog een guurrechtse reaguurder geworden.... Gaan we nu op elke slak zout leggen?
Gen. Maximus | 01-07-16 | 12:40
Nu is vooral de reactie van de school een probleem. Als de school achter het uitje naar de moskee staat, waarom dan zo krampachtig omgaan met media aandacht?

Duifmans | 01-07-16 | 12:51

Ik denk dat directeurmeneer niet zo goed weet wat dyanet is, en een beetje naief is.
Kan gebeuren.
Op zich weinig mis met kennisnemen van een ons vijandige cultuur, maar de dat niet de kinderen aan..

Wutbürger_ | 01-07-16 | 12:51

Goed hoor als je kinders breed wilt ontwikkelen, maar leer ze dan ook waar het geld van de moskee vandaan komt, waar de segregatie van ideologie/religie en de ongelovige vandaan komt en wat voor problemen de Islam (en eigenlijk religie) in het algemeen met zich mee brengt en welke stappen er ondernomen moeten worden om kinderen niet in aanraking met religie te laten komen tot hun 18e en ook vooral niet in onderwijs.

LangeTijdGeleden | 01-07-16 | 12:51

Nou, als voor deze brave borst de handjes niet op elkaar gaan bij Jesse Klaver dan weet ik het ook niet meer.
U bent een goed en vooral compleet mensch!

daytripper | 01-07-16 | 12:51

@Piet Karbiet | 01-07-16 | 12:47
Thx, Piet. YES! De verkiezingen in Oostenrijk die geweest zijn, die moet je NEGEREN, Raymond.

Lewis Lewinsky | 01-07-16 | 12:50

Meerdere invalshoeken worden serieus en aandachtig bestudeerd, zodat ze kunnen worden begrepen. Behalve die van "dit soort lui", die moet je "NEGEREN".

Ramsesz | 01-07-16 | 12:50

@Arie Pastafari | 01-07-16 | 12:41
Was dat Frank Zappa?
Enne... het is 'sane', niet 'sain'.
[/taalnazimodus]

necrosis | 01-07-16 | 12:50

Hadden wij hier al niet met zijn allen vastgesteld dat de feminisering van onze jongens het gevolg is van teveel leraressen in het basisonderwijs? Nou deze Raymond kan er ook wat van. Wat een wijf met zijn Libelle/Viva achtige klaagbrief. Hij geeft echter toe een wegkijker te zijn, dat dan weer wel.

Graaf van Egmont | 01-07-16 | 12:50

Prof. D.A.H. Vintik | 01-07-16 | 12:23

Dank u voor de link!

1+1 | 01-07-16 | 12:50

Wat een kneus. Het nieuws van alle kanten als het maar mijn policor visie bevestigd.

ristretto | 01-07-16 | 12:49

Smeets stopte na zeven knieoperaties op 27-jarige leeftijd. In 1997 kwam hij in het nieuws nadat hij een rechtszaak voerde tot de Hoge Raad over het opvoeren als aftrekpost bij de inkomstenbelasting van bezoeken aan voetbalwedstrijden als studiereizen. De Hoge Raad ging hier niet in mee. Zij negeerde zijn argumenten.

Piet Karbiet | 01-07-16 | 12:49

" kun je ook kiezen welke kant je uit wil in je latere leven."

Je mag kiezen beste kinders, kerk of moskee. Welke sekte wordt het?

XaleX_2 | 01-07-16 | 12:49

@Prof. D.A.H. Vintik | 01-07-16 | 12:46
LOL
Ik herken een lesbo wel, ook als zij in een verkeerd lichaam zit :)

Lewis Lewinsky | 01-07-16 | 12:49

Way to go Raymond! Gewoon Facebook uit de lucht halen. Doet Erdogan in Turkije ook geregeld.

Tietmier | 01-07-16 | 12:48

Religie, doodsteek voor de mensheid

Changeisthelawoflife | 01-07-16 | 12:48

Gelukkig heb ik geen kinderen, ik zou ze direct van die school afhalen.
Zolang 'tolerantie' éénrichtingsverkeer is, wens ik niets met de islam of Diyanet te maken te hebben.

necrosis | 01-07-16 | 12:48

Hebben we nu naast de Register Accountant (RA) ook al de RegisterDirecteur (RD)? Wat is dit toch een mooi land.

jetztgehtslos | 01-07-16 | 12:48

@Leipniz | 01-07-16 | 12:44
Een registerdirecteur is inderdaad een accountant in een verkeerd lichaam.

Tien punten op je register erbij!

Lewis Lewinsky | 01-07-16 | 12:48

@Speertjespunt
Nee, dat heeft hij niet. Bij een school op katholieke grondslag hoort kerkbezoek.
Hij zou een punt hebben als de plaatselijke moslimschool ook een "leuke en leerzame dag" zou hebben in de katholieke kerk.

Leipniz | 01-07-16 | 12:47

OT: Verkiezingen Oostenrijk moeten over.
http://www.telegraaf.nl/buitenland/26125800/__Verkiezingen_Oostenrijk_over__.html

Piet Karbiet | 01-07-16 | 12:47

**We hebben respect voor elkaar en gaan op een prettige manier met elkaar om**

Oh ja joh. Blijkbaar hebben mohammedanen deze memo niet gehad, wat respect voor ongelovigen komt niet voor in hun opvoeding.

Oh en krijgen moslim kinderen in Saudi Arabië ook tours door kerken ?

MrShadow | 01-07-16 | 12:46

Gaan ze naar Turkije op excursie ,zullen er wel 'n paar ouders wakker worden en de boel voor hun kind afblazen . Omdat het er niet zo veilig is momenteel en dat komt door de Islam . maar daar hoor je er geen over bij de Staatsomroep .

fleurtje | 01-07-16 | 12:45

Je had ook die moskee kunnen NEGEREN, Raymond.

Lewis Lewinsky | 01-07-16 | 12:45

Helemal geen onredelijke brief. Ook met moskee-bezoek is niet zoveel mis. Was alleen handiger geweest om een andere moskee dan Diyanet uit te zoeken.

Tapu | 01-07-16 | 12:44

"We willen onze kinderen breed ontwikkelen en zullen vanuit allerlei invalshoeken hen willen leren hoe de wereld er uit ziet. Als je namelijk meerdere invalshoeken in beeld hebt, word je een rijker mens en kun je ook kiezen welke kant je uit wil in je latere leven"

Ik neem aan dat er in Dongen ook geneuqt wordt, en dat er waarschijnlijk ook homo's zijn.
Volgende week maar eens wat films opzetten in de aula.
Begin je met Black dicks and White chicks 7, daarna doe je Anal grandma's 4, Slave and Master 3, Bareback brothers 6, en je sluit de week af met The babysitter got gangbanged 3.
Dan heb je namelijk meerdere invalshoeken in beeld, word je een rijker mens en kun je ook kiezen welke kant je uit wil in je latere leven.

Oh wacht, daar is een school natuurlijk helemaal niet voor.

Cuyahoga | 01-07-16 | 12:44

Ik zie op die foto dat de hijskraan al klaar staat naast die moskee. Het gaat harder dan je denkt.

Piet Karbiet | 01-07-16 | 12:44

Een registerdirecteur, is dat familie van een registeraccountant?

Leipniz | 01-07-16 | 12:44

Over de NPO-Oranje doctrine maar niets gezegd, maar wel vergelijkbaar.

rechtsdwalendeautist | 01-07-16 | 12:44

Als ze ook naar de kerk zijn geweest, dan heeft Raymond wel een punt.

Speertjespunt | 01-07-16 | 12:44

@ mezelf: Schoorsteenveger | 01-07-16 | 12:42
"minstens zo belangrijk is dan"..... schaam je. Moet uiteraard zijn: "minstens zo belangrijk is als"!

Schoorsteenveger | 01-07-16 | 12:44

Kerst zal ook wel niet gevierd worden op dat schooltje gezien de innige band met de moskee.

sinar2 | 01-07-16 | 12:42

Ik geloof dat meneer Smeets niet helemaal snapt wat consequent zijn nou eigenlijk inhoudt.
"Als je namelijk meerdere invalshoeken in beeld hebt, word je een rijker mens en kun je ook kiezen welke kant je uit wil in je latere leven. Dat is wat het maakt dat we ons allen daarom ook zo prettig voelen op Noorderpoort. Ik ben er vast van overtuigd dat “NEGEREN” het beste werkt.'
Wat meneer Smeets zegt is dus eigenlijk:
"Als je namelijk meerdere invalshoeken in beeld hebt, word je een rijker mens en kun je ook kiezen welke kant je uit wil in je latere leven. Maar wij van Noorderpoort willen bepalen aan welke invalshoek wij de broze kinderzieltjes wél en aan welke invalshoek we ze níet willen blootstellen. Ons onwelgevallige invalshoeken weren wij, maken wij onzichtbaar, gaan we uit de weg."
Ik meen dat de invalshoek van criticasters op dit naïeve bezoek aan een omstreden club minstens zo belangrijk is dan de invalshoek van die Turkse mafia.

Schoorsteenveger | 01-07-16 | 12:42

de domheid en kneuterigheid ten top, Raymond

langzullenweleven | 01-07-16 | 12:42

Was pas nog in een allaaahoe hakbar, lekker mijn schoenen laten repareren voor een fijn prijsje. Diversiteit, levert wat op ! Die profeet was heel aardig trouwens

Juliass | 01-07-16 | 12:41

Een wijs muzikant zei ooit: If you want your children to be mentally sain, keep them als far away from religion als possible.

Arie Pastafari | 01-07-16 | 12:41

Een KBS (Katholieke Basis School) gaat vanuit de stichingsgrond naar de kerk gaan. maar hoeft daarom niet naar de moskee te gaan. de moskee zal immers de katholieke basis ook niet erkennen (want er is maar een god en zijn profeet is jahblabla) andersom zal de nieuwe salafistische school in 010 ook geen uitje naar de kerk organiseren. Beter voorstel zou zijn om kinderen te leren religie te negere want dat weerhoudt ze er juist van om completere mensen te worden.
of ben ik nu te rationeel (= racisitisch) bezig?

Woehahahaa | 01-07-16 | 12:41

@A.Vis | 01-07-16 | 12:34
Ik gok op Robertus Johannes Cornelis Franciscus.

necrosis | 01-07-16 | 12:40

Stormageddon | 01-07-16 | 12:21

ahahahahaha

1+1 | 01-07-16 | 12:40

Prof. D.A.H. Vintik | 01-07-16 | 12:23
Die hijskraan bij de moskee is om de homo's aan te hangen neem ik aan?

Freddie Stobart | 01-07-16 | 12:40

Sjesus jongens wat een ophef om nix. Zat vroeger ook op een christelijk Lyceum en bezoekjes aan synagoge en moskee waren verplichte kost bij volgens mij godsdienst. Of anders maatschappijleer. Nou big fokking deal. Ondanks deze wrede blootstelling aan waandenkbeelden in m'n vormende jaren ben ik toch nog een guurrechtse reaguurder geworden.... Gaan we nu op elke slak zout leggen?

Gen. Maximus | 01-07-16 | 12:40

Prof. D.A.H. Vintik | 01-07-16 | 12:23

Mooie link!

Mr_Pikibelly | 01-07-16 | 12:39

"Onze kinderen"??? Hoezo "onze"? Zijn het nu "mijn" kinderen of heeft er zich destijds iets afgespeeld waar ik tot nu toe niks van wist. Vanavond maar eens aan m'n vriendin vragen.

pa_niek | 01-07-16 | 12:39

Waarom worden er nog niet massaal leerlingen van die school gehaald, ik heb geen kinderen maar ze zouden van mij er niet meer naar toe mogen.

Bokito ergo sum | 01-07-16 | 12:39

http://cdn.nieuws.nl/media/sites/88/2015/03/fooienpot0-715x408.jpg

De logo van Noorderpoort is helemaal geen weerspiegeling van de samenleving :') nogal racistisch zo wit. Wat een engnek op die foto overigens

Dikkerd108kg | 01-07-16 | 12:38

Raymond genereert spontane vomeerneigingen.

Fijnstoffer | 01-07-16 | 12:38

Diyanet, het Turks ministerie van geloof financiert alleen soennitische instellingen. Geen sjiitische, alavietische, joodse, armeense, koerdische of christelijk gebouwen en verenigingen. In Nederland noemen wij dat staatsdiscriminatie meneer Raymond de dikkedeur.

Piet Karbiet | 01-07-16 | 12:38

Leren ze dat zeikerige taalgebruik op de PABO? Het arrogante eigen gelijk druipt er van af

Freddie Stobart | 01-07-16 | 12:38

Je leert niets over islam van moslims. Je kunt beter luisteren naar objectieve onderzoekers en de teksten in de koran.

Duifmans | 01-07-16 | 12:37

Ach nou, wat schattig, groep 6 heeft na het bezoek aan de moskee frietjes gegeten met een hamburger EN een ijsje! Staan er al dieetgoeroe's klaar, voedingsdeskundige, veganisten misschien? Vegetariërs? Want friet EN een hamburger EN een ijsje. Je bent die arme kindertjes wel aan het vetmesten hoor. En ook nog eens vlees dat van een arm dier is gekomen dat een rotleven heeft gehad hoor.

BeunDeHaas | 01-07-16 | 12:36

Nietemin is het geen verkeerd idee dat i.i.g. een overheid moskeeen verteld wat te preken en wat niet.

Je ziet als gevolg significant en beduidend minder Turken dan bijvoorbeeld Marrokanen trouw zweren aan IS/el Bagdadi.

Goed... misschien handiger als een Nederlands dan een Turks ministerie ze verteld wat te denken. Maar toch...

Vic | 01-07-16 | 12:36

NEGEREN? Maar dat doen alle anti Geert wilders allang met zijn aanhang. Een cordon sanitaire heet dat tegenwoordig. Zeg maar, het meer moeilijke woord van NEGER(EN)! Dat een website uit de lucht word gehaald om gezonde kritiek zegt ook veel over de ruggengraat van deze meneer! Slappe zak. Ga eens ergens voor staan, wereldburger!

Mr_Pikibelly | 01-07-16 | 12:34

R.J.C.F. Smeets? Lijkt mij behoorlijk verdacht. Baas van een Katholieke school, wél 4 initialen zoals het hoort, maar daar zit geen "M" bij. Is die man wel Katholiek?

A.Vis | 01-07-16 | 12:34

"We besteden nu verder geen aandacht aan mensen die geen idee hebben hoe je op een fatsoenlijke manier met elkaar omgaat"
Hier spreekt dictator Allah en Erdogan.

ildiko | 01-07-16 | 12:34

Oh, dus de kinderen moeten alles leren vanuit alle invalshoeken?!? Gaan ze dan ook naar vergelijkbaar extremistische groeperingen?

Een Perdiga, een PVV, Jehova-getuigen die hun kind geen donorbloed gunnen, Streng gereformeerden die in Middelharnis een begrafenis hadden van een 17 jarig meisje die geen vaccin tegen de mazelen kreeg, veganisten zoals Volkert van der Graaf die Pim executeerden na een radio-interview, pedofielenvereniging Martijn, een rooms katholieke kerk die het maar niet lukt alle foute leden te excommuniceren en zo verder.

Kijk als je al die kinderen wilt blootstellen aan religie, misschien moet je dan even wachten voordat de zestien zijn en weerbaar. Immers mogen ze ook nog geen vergelijkbaar verwerpelijke computerspelletjes spelen en films kijken.

Religie staat namelijk haaks op de gedachte om zelf na te denken.

Feynman | 01-07-16 | 12:33

HAHA! & PROEST!

Een 'RIJKER' mens?

Ik zie niet in hoe je een rijker mens kan worden door als kind, op last van een islamknuffelende schoolleraar/directeur, kennis te maken met een totalitaire ideologie die bol staat van regressieve en middeleeuws-conservatieve ideeën.

Is die lamlul toevallig niet een broer van Job Cohen?

HypoPseudo | 01-07-16 | 12:33

Als ze "... vanuit de onderwijsdriehoek gestalte (gaan) geven ...", heb ik mijn buik al vol.

Overigens, mijn eigen kindjes leren ook over de islam, van mij, zonder Turkse of Mekkaanse propaganda en mooipraterij. En daarmee worden zij 'rijker' opgevoed dan die arme kindjes in Dongen.

Guido | 01-07-16 | 12:33

Doe ook eens een uitstap naar een christelijke kerk, en NEE, daar mogen geen kindjes voor thuis blijven !!

Reden | 01-07-16 | 12:33

@Prof. D.A.H. Vintik | 01-07-16 | 12:23
Hulde. Zeer vermakelijk.

Driewerf Hoezee | 01-07-16 | 12:33

R.J.C.F. Smeets, het zal je schoolhoofd maar zijn. De ouders zouden hem naar huis moeten sturen.

Rest In Privacy | 01-07-16 | 12:33

"Ik kan mijn woede hierover wel uitschreeuwen"
Vreemde en onvolwassen reactie voor een directeur van een basisschool.
Maar voor hij zich helemaal laat gaan weet hij zich te vermannen:
"Toch is dat niet hetgeen wat ik ga doen."
Gelukkig maar...

Andreas B. | 01-07-16 | 12:33

Gisteren waren er ook een paar transsexuelen op TV die van scholen eischten dat er voorlichting werd gegeven.
Religie en sexualiteit horen op school niet thuis.

Einde van de Domheid | 01-07-16 | 12:32

Media is slechter dan Islam. Tel uit uw hypocrisiepunten.

Fiasco | 01-07-16 | 12:32

"Onze school is een mooie weergave van onze wijk en onze samenleving."..... KOTS

Dikkerd108kg | 01-07-16 | 12:32

@ Kapitein Stijlvol | 01-07-16 | 12:30
Zeg, wil jij je even gedragen, rekel? Straks voelt Smeets zich aangetast in zijn naam en goede eer omdat je de vergelijking trekt met Mart Smeets.

BeunDeHaas | 01-07-16 | 12:32

Beste meneer Smeets, graag reageer ik even op uw schrijven: kutturken, kutmoskee en kut-islam. Mvg, Jan

Jan6887 | 01-07-16 | 12:31

"We willen onze kinderen breed ontwikkelen en zullen vanuit allerlei invalshoeken hen willen leren hoe de wereld er uit ziet."

moet zijn:

"We willen onze kinderen breed ontwikkelen en zullen vanuit allerlei invalshoeken hen willen leren hoe de wereld er moet uit zien."

Driewerf Hoezee | 01-07-16 | 12:31

Zo Mohammed Smeets, wanneer staan de bezoeken aan de RK Kerk (gewoon in Dongen, je hoeft dus niet naar Rotterdam) de Hervormde gemeente en de Synagoge gepland? Past nl. goed bij je pluriforme schooltje...

Ad1617 | 01-07-16 | 12:31

Weet je raymond smeets,zou het niet zo kunnen zijn dat juist mensen die zich altijd maar weer bezig houden met Facebook
en heel hun ziel en zaligheid daarin stoppen,dat juist die mensen geen idee hebben hoe je op een fatsoenlijke manier met elkaar omgaat?

swassannuf | 01-07-16 | 12:31

@Taxi!! | 01-07-16 | 12:26
Een kind dat niet geloofd in hun profeet kan wel bukken maar dat is slechts een gymnastische oefening. Het is niet zo dat je ineens ergens in geloofd als je dat niet van huis uit hebt meegekregen.

Praat er in de klas over en laat ze gewoon zeggen dat ze het best raar vonden om zo te zitten. Of vragen aan kinderen die wel geloven waarom ze dat doen. al dat spastische gedoe zorgt dat we niet meer aan elkaar vragen waarom we de dingen doen.

Mesmer | 01-07-16 | 12:30

Hij is in ieder geval eerlijk als het op wegkijken aan komt. Dit soort figuren verdienen het gewoon niet om in het onderwijs werkzaam te zijn. Advies aan de weldenkende ouders met kinderen op die school: direct een andere school zoeken. De gevolgen voor uw kind zijn u, en alleen u, later aan te rekenen.

Lafayette | 01-07-16 | 12:30

Goh, capslock zelfs. NEGEREN!
Ik zie hem al zitten bij de vergadering, zoals Louis van Gaal bij een persconferentie. JUICHEN!

Het kan snel gaan met dit soort mensen he? Nou nou, straks gaan ze zwarte piet ook vervangen door een regenboogpiet.

BeunDeHaas | 01-07-16 | 12:30

Zouteloos 'huilie huilie-verhaal' van de heer Smeets. Mag ik dat zo zeggen?

Kapitein Stijlvol | 01-07-16 | 12:30

Gewoon die kinderen leren lezen,schrijven en rekenen.Rest overboord.

van stampij | 01-07-16 | 12:29

Pretenderen dat je zo tollerant bent maar als iemand kritiek heeft is het gelijk oké om "dat soort lui" te verkondigen... Want kritiek = racisme...

Sceptic | 01-07-16 | 12:29

Gaan ze ook naar een synagoge, met de moslimleerlingen erbij? Vast niet, want rekening houden met gevoelens, religie enzo.

Steinway | 01-07-16 | 12:29

Als een toerist in het buitenland (MO) een moskee bezoekt, doet hij dat voor de architectuur van het gebouw. Niet om te horen hoe een gebedsdienst verloopt en waarom dat per se zo moet van Allah.

Graaf van Egmont | 01-07-16 | 12:28

Wat een kereltje is het toch. Kennis laten maken ter verbreding van de horizon: prima natuurlijk, kennis laten maken met een aantoonbaar anti-immigratie clubje dan weer niet echt prima. Tenzij hij echt vind dat de scholieren overal van dienen te proeven natuurlijk, maar ik vermoed dat de waarde directeur zijn gedwongen indoctrineer slachtoffertjes niet richting een PVV partijcongres danwel pegida-bijeenkomst gaat sturen.

De Donderaap | 01-07-16 | 12:28

Oh nee. Doet het alweer sorry.

Kameroudste | 01-07-16 | 12:26

KBS staat dat voor : Koranistische Bidmat School?

Uw Psychiater | 01-07-16 | 12:26

@mesmer:

Verplicht laten bukken voor die profeet hoort er natuurlijk ook gewoon bij hè....

Taxi!! | 01-07-16 | 12:26

Is de comment dinges stuk?

Kameroudste | 01-07-16 | 12:26

Argeloze kinderzieltjes bevuilen met Islam is gewoon fout, meneer Smeets.

Wobbelplatte | 01-07-16 | 12:24

Negeren. Negeren werkt het best.
Iedereen zwart maken.
Iedereen in de slachtofferrol.

nemoj me jebat | 01-07-16 | 12:24

Een registerdirecteur? Wat is dat?

Guy Veropzoudten | 01-07-16 | 12:24

Noord Korea is er niks bij.....

Taxi!! | 01-07-16 | 12:24

Eigenlijk ben ik het wel eens met Raymond.
Know your enemy!
Als ze er daarna ook nog een les aan besteden wat er allemaal mis was daar (en ook na dat kerkbezoek) dan waren het inderdaad leerzame dagen.

Haatgenerator | 01-07-16 | 12:24

als je als ouder zo bang bent dat je kind door de dynajet club wordt verpest na 1 bezoek doe je iets niet goed. laat maar zien waar je klasgenoten naar toe gaan, laat ze er zelf over vertellen, ga ook naar een synagoge, een slagerij, een biologische zweef winkel. Laat ze zien en leer ze zelf denken.

Mesmer | 01-07-16 | 12:23

Flinke link.
Beergood | 01-07-16 | 12:20
je was me voor:P de link is bijna groter als het artikel waar het naar verwijst hahaha

pip | 01-07-16 | 12:23

Geen nood, reaguurder topkikker heeft hier een spiegel geplaatst van het omstreden bezoek, inclusief reacties: imgur.com/BHOXASX

Prof. D.A.H. Vintik | 01-07-16 | 12:23

Meerdere invalshoeken van de wereld laten zien ok. Er zijn er inderdaad genoeg. Maar waarom uitgerekend die van religie?

culture_vulture | 01-07-16 | 12:23

dit soort lui ook, lekker volwassen

Max_D | 01-07-16 | 12:23

Laat me raden..... Raymond Smeets is "kritisch" PvdA lid met een lichte neiging richting Groen Links........

SenorPaprika | 01-07-16 | 12:22

De paniek is groot in deze directeur

Kat van T | 01-07-16 | 12:22

Altijd maar weer dat vervelende internetdingetje

Bennie Boos | 01-07-16 | 12:21

Hij zegt NEGEREN! De racist! En dat op Keti Koti! Waar is Sylvana als je haar nodig bent...?

Stormageddon | 01-07-16 | 12:21

Flinke link.

Beergood | 01-07-16 | 12:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken