Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BNN-boy praat Tweede Kamer aan de drugs

Het drugsbeleid op festivals is totalitair. Eén pilletje teveel en je hebt onmiddellijk een blijvende aantekening op je strafblad. Zonder tussenkomst van advocaat, want politie & OM hebben op festivals een antidrugsstraat waarbij de gepakte drugsgebruikert direct kan bekennen om van 'het gedoe' af te zijn, waarna de aantekening op het strafblad staat. Tim L'Homofman van BNNVARA mocht dankzij een succesvolle petitie gisteravond het drugsdebat in de Tweede Kamer aftrappen met een betoog voor een rechtvaardiger drugsbeleid op festivals. Blijkt zo'n jongen toch meer talent te hebben dan in zijn blote reet muilen met Jan Versteegh. Tim, bekend van programma's als Je Zal Het Maar Spuiten & Slikken en Boos Op Reis, bracht daarmee wat realiteitszin in de Tweede Kamer. Iets wat daar hard nodig is. Dat het een uitstekend betoog is, blijkt wel uit het feit dat het gelijk over De Toon ging. Of, in dit geval, Het Shirt, waar Erik Mouthaan over liep te bitchen zonder verder naar de boodschap te luisteren. En het resultaat? Ach ja, we hebben het wel over Ard van der Steur hier. Die is net zo intolerant jegens drugs als Ton Elias tegen afvallen.

Reaguursels

Inloggen

Piet Karbiet. Ton Elias is een billemaat van Juncker.
Need I say more?

mallekater | 01-07-16 | 08:58

Elias... als een hart het niet meer trekt, maar de tweede kamer nog wel... wat zegt dat over de tweede kamer?

metzonderzijwieltjes | 01-07-16 | 01:45

Piet Karbiet | 30-06-16 | 13:12
Het eet- en drinkgedrag van Elias is vele malen schadelijker voor de gezondheid dan een handje pillen.
Ik heb het eerder gezegd, maar het moet zo vaak als het moet: Elias is een van de meest onbeschofte veelvraten op dit halfrond. Ik heb hem meer dan eens personeel zien toeblaffen als zijn hapje of drankje er even niet was. In Nederland hebben we al gauw 1 miljoen varkens met betere manieren in een leefomgeving die ik Elias niet zou gunnen.

metzonderzijwieltjes | 01-07-16 | 01:40

Ga eens een weekje in de verslavingszorg aan de slag Quid. Met je preek voor pillen iedere keer. Het.Is.Troep

A la snackbar | 30-06-16 | 23:39

Man man man, wat een wereldvreemden hier. Blij om te zien dat de meerderheid het een keertje wel lijkt te snappen

Mr. Maniak | 30-06-16 | 22:55

Heer Quidt,

Dit is wel een potje selectie gelegenheidsopportunisme zeg.
Je gaat inderdaad niet je verhaal in een t-shirt staan doen, omdat vorm, afgezien van inhoud, wel degelijk ertoe doet.
Of mag Bertje hangtiet ook bij de VN going Hèns Speckmèn in een slobbertrui?
Neen.
Vorm is hier wel degelijk een topic, Baudet retteket, ook niet in flamboyant costume croquette.

Dit is wispelturigheid.
Tim slaat daar een flater.
De zaal is leeg.
En hij druipt af als een De Paradebezoeker op dinsdagochtend in stromende regen.

hfakker | 30-06-16 | 21:04

Het gezeik over pillen altijd. Weleens gezien wat mensen op de lopende band van de kassa supermarkt neerleggen? Vergelijk deze dagelijkse consumptie eens met het gebruik van ern paar pillen in de maand.

heilgeil | 30-06-16 | 20:58

De (incidentele) gebruiker wordt gepakt omdat de politie niet in staat is producenten en dealers aan te pakken. Mij boeit het niet, maar het klopt van geen kanten natuurlijk.

automobilaterealist | 30-06-16 | 20:50

-weggejorist-

horsteknots | 30-06-16 | 19:30

oh.. en gaat S&S eerst het lab-afval hier in Limburg en Brabant dan opruimen,.. of komt daar een eind aan als we het legaliseren? Ik heb er een hard hoofd in.. En het blijft chemisch. Wiet, mits gezond gekweekt, is natuurlijk/organisch.. ook niet gezond, maar minder slecht. En een betere high als dat kaakvleestrekkende-niet meer kunnen pissende-pilletjes.

horsteknots | 30-06-16 | 19:24

@Assembled in NL | 30-06-16 | 14:01
Beweerde ik ook niet ;).

Watching the Wheels | 30-06-16 | 18:56

@De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 14:02
Ik heb inmiddels de toespraak van Boris gezien, moeilijk te beoordelen wat er allemaal echt achter zit. Cameron had beloofd om meteen Artikel 50 te ondertekenen en die heeft het nu slim doorgeschoven richting zijn opvolger die er nu ook vandoor gaat. Theresa May wordt nu genoemd als mogelijk opvolger www.independent.co.uk/voices/theresa-m...

Watching the Wheels | 30-06-16 | 18:54

VMBO betoog van om aandacht schreeuwende BN-er
Drugs zijn ruk!!

luto | 30-06-16 | 18:18

Er zit niemand in de zaal want het is niet belangrijk er worden niet een vragen gesteld.

Dit is gewoon een natte scheet in de grote Ocean.

CyberFreak | 30-06-16 | 18:14

Goed verhaal, maar dit toont ook een beetje het failliet van de huidige democratie. Het zou de huidige politieke partijen sieren om Tim wat vragen voor de leggen zoals bijv. één pil te veel: waar ligt de grens, twee pillen te veel, of drie of vier.
Maar nee Tim staat voor een lege tweede kamer en het interesseert de huidige Kamerleden geen reedt wat Tim zegt. Over tot de orde van de dag. Lijkt me frustrerend en het is een aanfluiting van de Democratie en Tweede Kamer, maar ja, het is dan ook een nep parlement

Guust Kadaver | 30-06-16 | 17:56

Straks wil men nog dat heroïne of cocaïne moet kunnen, mag ook dan onsje meer zijn.

daarna honderden gekken meer op straat die liggen te stuiteren, die de weg voledig kwijt zijn, en je zo voor een auto in springen of van een of ander gebouw afspringen.

maar wel liefst tabak en alcohol verbieden...

Rene046 | 30-06-16 | 17:52

Hele probleem is dat dit land alsmaar conservatiever wordt. Den Haag snapt er niks van en is mede schuldig aan die zieke pillen in omloop....

brammetaalman | 30-06-16 | 16:40

Mensen met tatoeages op hun armen neem ik toch minder serieus.
Poes Fiep | 30-06-16 | 14:27

Heel getatoeëerd Nederland lacht je nu recht in je sneue gezichtje uit, Poes.

Arietjuh | 30-06-16 | 15:55

Door de injectiespuit krijg je ontspoorde jeugd. Nogal logisch als je er een beetje goed over nadenkt, maar dat is blijkbaar niet relevant.

Ongeblustekalk | 30-06-16 | 15:47

Net stuk. Wat zijn uiteindelijk de moties die zijn ingediend? Zit daar nog iets interessants tussen?

Martinspire | 30-06-16 | 14:50

@Mark_D_NL | 30-06-16 | 14:01
Kan gewoon overruled worden door lokale overheid. Daar kan de EU weinig aan veranderen volgens mij. Hangt er maar net aan af hoe je het verwoord

Martinspire | 30-06-16 | 14:50

Peter Emile | 30-06-16 | 14:01

Sluit ik me bij aan.

Bijtendehond | 30-06-16 | 14:36

Assembled in NL | 30-06-16 | 13:48

Peter Emile | 30-06-16 | 14:01

Met beiden eens!

Nelis SplitBloes | 30-06-16 | 14:33

Drugs zijn ongezond. In de psychiatrie, waar ik werk, zien we regelmatig door drugs (mede) veroorzaakte psychosen. Verbieden hoeft van mij niet, maar we hoeven het ook niet te faciliteren; als je er dood aan wilt gaan mag dat van mij. Dus geen hulpdiensten bij dance-festivals ed. stationeren.
Ton Elias: praat moeilijk; dronken, neurologisch probleem?
Mensen met tatoeages op hun armen neem ik toch minder serieus.

Poes Fiep | 30-06-16 | 14:27

je doet iets wat illegaal en is je verwacht het niet: een aantekening aka strafblad.
hoe verrassend !

FW Ta-183 Huckebein | 30-06-16 | 14:14

@Rien7847 | 30-06-16 | 13:58
+1

Mark_D_NL | 30-06-16 | 14:11

gezien de lege stoelen was de belangstelling groot.

WaitingLine | 30-06-16 | 14:04

-weggejorist-

Assembled in NL | 30-06-16 | 14:02

@LuckyGirl | 30-06-16 | 13:56
De EU bepaalt dus dat gaat niet gebeuren. Dat wordt allemaal weer teruggedraaid.

Mark_D_NL | 30-06-16 | 14:02

Watching the Wheels | 30-06-16 | 13:52

Het is een complot? Het is wat... Maar hoe dan ook Farage kan niet en wil ook niet. Gove durft ook niet. Cameron heeft ontslag genomen. Johnson wil NU dus ook niet.

Wat is het plan nu? Zolang dat artikel 50 niet in werking wordt gesteld en er geen conservatief leiderschap is staat het hele Brexit op losse schroeven.

Dus dan krijg je echt problemen want nieuwe verkiezingen en de 'hot chilli' is het Brexit.

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 14:02

De EU bepaalt (nog). En die gaat soft drugs niet legaliseren. De EU zit dan ook achter het halsstarrige gedrag van Steur. Dit toespraakje heeft geen enkel nut.
--
www.reuters.com/article/us-drugs-europ...
--
Alles is een farce in die 2e kamer. Ze praten nu over een beetje drugs, terwijl in Brussel nieuwe regel na nieuwe regel wordt uitgespuugd en niemand let daar op. En de ja knikkers in de 2e kamer zetten gewillig onder alles hun handtekening.

Mark_D_NL | 30-06-16 | 14:01

Overigens:

Ik heb in mijn leven te veel vrienden, maten, bekenden en zelfs collega's naar de kloten zien gaan door drugs. Zowel de softe als de harde, als ook door alcohol.

Je zult mij daarom nooit, nooit horen applaudiseren voor lui die pleiten voor het vrije gebruik ervan.

Iedereen moet maar slikken, snuiven, roken en spuiten wat hij of zij goeddunkt, ik zal ze niet tegenhouden (behalve als het mensen zijn om wie ik geef).
Maar zonder mijn steun of goedkeuring.

Peter Emile | 30-06-16 | 14:01

-weggejorist-

Assembled in NL | 30-06-16 | 14:01

Ze mogen in de 2e kamer ook eens spreken over de gevonden sporen cocaïne op de plee daarzo.

LuckyGirl | 30-06-16 | 13:59

-weggejorist-

Assembled in NL | 30-06-16 | 13:58

Het feit dat jonge mensen een pil nodig hebben om plezier te maken zegt alles over hoe ze in het leven staan en helemaal niets over drugs.

Rien7847 | 30-06-16 | 13:58

@tada | 30-06-16 | 13:49:
In de VS is het per staat verschillend.
Portugal, Zwitserland, er volgen er steeds meer die wiet deels legaliseren.
Verder ook +1.

LuckyGirl | 30-06-16 | 13:56

@Assembled in NL | 30-06-16 | 13:48
@van heinde en verre | 30-06-16 | 13:53
Als ze pillen legaliseren, dan zal het ABP er vast in investeren www.ftm.nl/artikelen/hoe-marlboro-man...

Watching the Wheels | 30-06-16 | 13:56

Inmiddels is een aantal Staten in de USA liberaler qua drugsbeleid dan 'gidsland' NL.

Piet Karbiet | 30-06-16 | 13:55

@Assembled in NL | 30-06-16 | 13:48
steek nog eens op! of moeten we longkanker patienten ook zelf laten betalen?

van heinde en verre | 30-06-16 | 13:53

Moet je per se links zijn voor drugs? Gezien de motiestemmers?

Nuchternederland | 30-06-16 | 13:53

Mooi als burgers een goed verhaal komen vertellen in de 2e kamer! Gaat het tenminste een keer ergens over...

van heinde en verre | 30-06-16 | 13:52

@OudeNederlander | 30-06-16 | 13:45
Dat was te verwachten, Boris heeft er alles aan gedaan om geen Brexit te bewerkstelligen en zelfs zijn vader nog in stelling laten brengen fd.nl/fd4home/economie-politiek/115754... om Cameron maar te laten winnen. Boris krijgt wel ergens een beter baantje bij een bank voor een paar miljoen per jaar, net als Blair www.telegraph.co.uk/news/politics/labo...

Watching the Wheels | 30-06-16 | 13:52

@Assembled in NL | 30-06-16 | 13:48

Wanneer is de kans groter dat er rommel in zit? Gereguleerd of niet gereguleerd?

Er zijn zoveel van die dood doeners argumenten, die niet goed doordacht zijn. Ik heb een ander voorstel, waarom proberen we het niet eens een jaar of 2? Daarna democratisch stemmen of we ermee door gaan of niet. Stel je voor dat we zo eens tot een wijzere inrichting van de samenleving zouden kunnen komen.

Durereaguurder | 30-06-16 | 13:52

Erik Mouthaan:
"En toonde veel respect voor ons parlement door zijn oudste T-shirt aan te doen?"

Het parlement is er om respect te tonen voor de kiezer.
Niet andersom.

Peter Emile | 30-06-16 | 13:51

@marielle | 30-06-16 | 13:43
Alle partijen verdelen onder hun Kamerleden een dossier of portefeuille. Het zijn deze fractiespecialisten die bij hun onderwerp in de Kamer komen luisteren en/of debateren met de desbetreffende Minister. De rest van het Kabinet zit er toch ook niet? Die praten de rest later bij. Of gaat u als boekhouder ook altijd naar het secretaresse-overleg?

Piet Karbiet | 30-06-16 | 13:51

Piet Karbiet | 30-06-16 | 13:12
Misschien een TIA?

Conan de Rabarber | 30-06-16 | 13:50

Cuyahoga | 30-06-16 | 13:25
Dealers vinden het geen probleem om aan 12 jarigen te verkopen, maar de meeste kroegbazen toch maar niet. In de VS is wiet verboden en de drank alleen voor 21 jarigen en wonder boven wonder hebben jongeren meer toegang tot wiet.

Ga je lekker concentreren op je eigen kinderen opvoeden in plaats van wat anderen wel en niet zouden mogen doen en het eindresultaat zal er beter door zijn.

tada | 30-06-16 | 13:49

Over deze discussie heeft op een ander draadje, van de Nerdy broertjes van GS, een gebruiker (Vendar) goede argumenten aangedragen om het te legaliseren:

tweakers.net/nieuws/112087/silk-road-...

Durereaguurder | 30-06-16 | 13:48

-weggejorist-

Assembled in NL | 30-06-16 | 13:48

Toen ik deze Tim zag had ik al genoeg. Wat een drugs figuur. Meteen knop omgedraaid.

edelweiss | 30-06-16 | 13:47

Had hij wel een broek aan toen hij daar stond? Stonk hij nog naar vaseline uit zijn mond en heeft Henk Krol zijn telefoonnummer weten te bemachtigen?

Conan de Rabarber | 30-06-16 | 13:46

Hypocriete samenleving, alcohol en sigaretten doden jaarlijks zo veel meer mensen. En dan heb ik het nog niet over het meeroken een pilletje slikken is tenminste een bewuste keuze van die persoon zelf. Gewoon legaliseren verkopen in de smartshops en hoeveelheden tot 5 tabletten toestaan.

Tuigvanderichel. | 30-06-16 | 13:46

Dacht hij dat hij zijn toespraak voor een brugklas ging houden ?
Beetje in zijn t-shirtje en spijkerbroek de tweede kamer toespreken....

Daisai | 30-06-16 | 13:45

Ondertussen is er ook echt nieuws: Boris Johnson bedankt voor de Brexit eer.

OudeNederlander | 30-06-16 | 13:45

@desmoulins

Ik was toch echt de huis aan huis apotheker voor mijn twintigste. En verkocht voor 75% aan jongeren onder de 18.

Ik ga dat niet goed praten. Ronduit fout dat ik het deed maar het legde mij geen windeieren om mijn opleiding te kunnen betalen.

overVecht | 30-06-16 | 13:45

Alcohol is de grootste drug en verwoester van levens en toekomst. Maar dat wordt zelfs open en bloot in de 2e kamer, door een 2e kamer lid, verkocht. Hypocrisie ten top.

Mark_D_NL | 30-06-16 | 13:44

Watching the Wheels | 30-06-16 | 13:39
Ja, daarom vond ik het ook al zo raar, waarom zou je er twee nodig hebben?
Oh, nou snap ik het, ik zie dat niet alleen Sylvana, maar ook Jesse Klaver naar lowlands gaat.
Stop de tijd, ik neem mijn woorden terug, dan zou ik ook twee pillen meenemen, gewoon voor de zekerheid.

Cuyahoga | 30-06-16 | 13:43

Er zit bijna niemand in die kamer! Nog aan het slapen? Of gewoon geen interesse?

marielle | 30-06-16 | 13:43

Prima gesproken.

Binnenbaan | 30-06-16 | 13:42

Ik zeg er wel bij, niet in de openbare ruimte, festivals of vervoersmiddel als auto, brommer.
Lekker thuis doen.
En als je opgepakt word, moet dat zijn om gedrag.
Kan je je gedrag niet beteugelen en relatief normaal functioneren, dan ingrijpen.
Depressievelingen, mensen met psychische stoornis, ze mogen allemaal rond rijden. Mogen die ineens ook niet meer werken?
De dronkenlap op de fiets op Dumpert, alle reacties daaronder vonden dat hij gewoon door mocht fietsen terwijl hij duidelijk potentieel gevaarlijk rijgedrag vertoonde.
Maar als hij een xtctje op had, is het ineens verboden?
Wat is het nou?

LuckyGirl | 30-06-16 | 13:42

@Draak uit Brabant | 30-06-16 | 13:41
Hoi Erik!

Watching the Wheels | 30-06-16 | 13:42

Dat shirt kan ook gewoon echt niet. Jullie zijn zeker van het niveau 'vakkenvullen in de korte broek' en 'laboratorium betreden op teenslippers'.

Draak uit Brabant | 30-06-16 | 13:41

overVecht | 30-06-16 | 13:30

Juist niet. Wachten bij een coffeeshop en vragen of een bezoeker voor jou wat wil halen, is de meest makkelijke weg. Overigens zit in ieder dorp wel een of andere thuisdealer maar dat het illegaal makkelijker is voor de gemiddelde minderjarige, lijkt mij niet.

Desmoulins | 30-06-16 | 13:39

Het gaat over de pil van Drion toch of heb ik het verkeerd begrepen?

Watching the Wheels | 30-06-16 | 13:39

Ga een swerken lul! Met je pilletjes.

Canis Spurcus | 30-06-16 | 13:39

@Cuyahoga | 30-06-16 | 13:34
En met het verhogen van de leeftijd nar 18 krijgen ouders niet meer de kans om hun kinderen op een nette en verstandige manier kennis te laten maken met alcohol. Wanneer die behoefte er is.

Mark_D_NL | 30-06-16 | 13:39

@Cuyahoga | 30-06-16 | 13:25
@Lewis | 30-06-16 | 13:30
Hij zegt niet dat je drugs moet gebruiken, hij zegt zelfs dat hij geen drugs gebruikt, hij vraagt aandacht voor het strafblad dat mensen blijkbaar krijgen als ze met 2 pillen op zak worden aangehouden. Ik kan me overigens wel vinden in uw woorden dat het invloed kan hebben op schoolresultaten, maar dat heeft alcohol net zo goed en is ook inherent aan puberen (grenzen opzoeken). Krijg je ook een strafblad als je met een six-pack onder de 18 aangesproken wordt? Gewoon aanspreken zou voldoende kunnen zijn, strafblad is wel erg definitief en daar kunnen mensen ook door ontsporen. Zelf nooit een pil genomen en ook die behoefte niet.

Watching the Wheels | 30-06-16 | 13:38

Het probleem van Ard is vooral dat hij niet akkoord MAG gaan van de EU.

Haatgenerator | 30-06-16 | 13:38

@Cuyahoga | 30-06-16 | 13:28
Lol.

Piet Karbiet | 30-06-16 | 13:37

Het is weer 1 van die achterhoede gevechten die ook weer blootleggen wat voor een nitwits er in de 2e kamer rondzwalken. Want synthetische drugs (home made) zijn nu al veel groter. En die kan je maken met van alles en nog wat je in de supermarkt kunt kopen. En het internet geeft je een eenvoudige uitleg hoe je deze drugs kunt maken.

Mark_D_NL | 30-06-16 | 13:36

Het is algemeen bekend dat moslims dol zijn op drugs, dus ik snap wel waarom deze partijen Tim steunen in zijn crusade.

Teen | 30-06-16 | 13:36

De meeste jongeren nemen die pil een kwartier voor binnenkomst. En die andere gaan in de slip van de din.

Piet Karbiet | 30-06-16 | 13:36

@ProAsfalt | 30-06-16 | 13:27:
+1

LuckyGirl | 30-06-16 | 13:35

overVecht | 30-06-16 | 13:27
Ja, dat is ook zo, alleen het wordt steeds extremer.
Vroeger was het bier en had je een paar gothics en hardcoredude's die wiet en pillen hadden, maar tegenwoordig zuipen ze op 15-jarige leeftijd al wodka alsof het fristi is, en dat in combinatie met wiet of pillen, gaat echt niet goed, heb ik al meermalen met eigen ogen gezien.

Cuyahoga | 30-06-16 | 13:34

Wat moet je met 2 pillen op zak dan? Wees blij dat je geen aantekening krijgt bij 1 pil. Stel het wordt verhoogd naar 2 pillen, gaat de volgende petitie dan ineens over 3 stuks?

Flaarten | 30-06-16 | 13:32

Bokito ergo sum | 30-06-16 | 13:22

Die tijd is voorbij.
Inmiddels teveel zwakzinnigen in dit land en de poorten voor deze doelgroep staan nog steeds wagenwijd open.
Binnen een samenleving die veel harder en killer is geworden, is er geen ruimte meer voor dit soort praktijken.

Desmoulins | 30-06-16 | 13:32

Oei Oei drugs is dus slecht.
Dan dus ook de legale superspeed voor minderjarigen.
Daarmee bedoel ik al die spullen tegen ADHD enzo.
Door de belastingbetaler betaald!
Typhushuichelzakken!
*dvd's en cd's van Teeuwen, Bowie, Marley, Chet Baker en Miles Davis weer terugzetten doet*

LuckyGirl | 30-06-16 | 13:31

@ Cuyahoga | 30-06-16 | 13:25
Hulde.

Lewis | 30-06-16 | 13:30

@roze_bril

Eigenlijk is het heel gek ook dat fervent tegenstanders van softdrugs vaak tégen legalisatie zijn. Voor een kind is er illegaal immers veel makkelijker aan te komen als legaal.

overVecht | 30-06-16 | 13:30

XTC is gewoon een fijne drug, zolang je het zelf minimaliseert is er echt niks aan de hand. Ik heb nog nooit iemand met pillen op iemand zien raar doen, zelfs niet op een festival. Je wordt er juist gemoedelijk van, in tegenstelling tot drank.

Dat betuttelen van Brussel, waar zijn de tijden dat je gewoon nog met 5 kletsers kon zeggen het is voor eigen gebruik?

swagmachine | 30-06-16 | 13:30

Waarom moet je überhaupt een chemische M&M op zak hebben als je naar zo`n wasmachinegebonk-festival gaat? Als er een regel is op een festival dan heb je je daar aan te houden. Als je op het blubberterrein wordt gepakt omdat je per ongeluk de inhoud uit iemand zijn of haar zak ritselt dan ben je net zo de Sjaak als dat je een chemische M&M op zak te veel loopt. En wat is er met Elias aan de hand? Heeft hij last van het Junkerïsme ( Junkerïsme= in beschonken toestand werkzaamheden verrichten)?

Uw Psychiater | 30-06-16 | 13:29

Keurig betoog, helemaal niks mis mee. Ik ben overigens een fervent tegenstander van softdrugs, maar ook een voorstander van legalisatie.

roze_bril | 30-06-16 | 13:29

nietvaneergister | 30-06-16 | 13:23
Voor Australië was een strafblad toch juist verplicht, of is dat ook al afgeschaft?

Cuyahoga | 30-06-16 | 13:28

Legaliseren die hap.
Zelfbeschikkingsrecht.

ProAsfalt | 30-06-16 | 13:27

@Cuyahoga

In de jaren negentig vele kapot zien gaan. Hoorde erbij. Nu we ouder zijn vinden we het kwalijk. Het is iets van alle tijd.

overVecht | 30-06-16 | 13:27

@ Piet Karbiet | 30-06-16 | 13:12
Ja inderdaad, nu horen we een keer niet dat verschrikkelijke accent van Arib, wordt het niet beter met een lallende Elias.

Bieronimus Josch | 30-06-16 | 13:27

van der steur gaat nergens aan meewerken zolang het hem minder geld voor handhaving oplevert, misschien als je met een plan voor betere fietssloten komt valt er misschien met hem te praten..

tweekeerdehelft | 30-06-16 | 13:26

@Bokito ergo sum

Gewoon legaliseren en controleren. Haal het helemaal uit de criminaliteit. Dat is mijn voorstel.

Overigens zul je mij niet een pilletje zien nemen maar als men wél die behoefte heeft...

overVecht | 30-06-16 | 13:26

In principe kan ik me wel in de gedachtengang van dat manneke verplaatsen, maar ik zie de laatste tijd in mijn omgeving steeds meer kinderen er aan onderdoor gaan.
Sterke drank, wiet en pillen, iedere week rukt de ambulance uit om een 16-jarige die knock out is gegaan.
Ik zie kinderen die op het Atheneum zijn begonnen, en nu gezakt zijn voor de Havo vanwege wiet.
Ik ben er geen voorstander van om het allemaal legaal te maken.
Kijk, dat zo'n vlotte boy van BNN dat vindt, moet hij weten, maar als hij straks kinderen in de puberleeftijd heeft, piept hij wel anders.
En ja, met één pilletje ben je niet strafbaar, met twee wel, dat klopt.
Als je 50 door de bebouwde kom rijdt ben je niet strafbaar, als je honderd rijdt wel, is dat zo moeilijk te begrijpen?

Cuyahoga | 30-06-16 | 13:25

Daar maken de twintigers vandaag de dag zich druk over... Ik ben niet voor paternalisme op dit gebied maar is dit werkelijk iets dat als stokpaardje moet dienen voor deze lichtzinnige groep die vooral uitblinken door narcisme, masochisme en een onbegrensde selectieve verontwaardiging?

Desmoulins | 30-06-16 | 13:25

@Piet Karbiet | 30-06-16 | 13:12
Ton Elias (VVD) was weer straalbezopen. Daarom ging de verkiezing voor het voorzitterschap ook tussen hem en die andere vrouw die vaak niet te verstaan is.
.
Die Mouth Aan loopt te zeiken. Wat boeit het nou wat je aan hebt bij al die dronken mensen. Zou Juncker al een borrel op hebben vandaag?

Watching the Wheels | 30-06-16 | 13:24

Door dit soort grappen zou het ook zomaar kunnen dat je Australie, USA of Canada niet meer inkomt.

nietvaneergister | 30-06-16 | 13:23

Goede oude tijd, gewoon pilletje kunnen laten testen op festivals, politie die je met rust liet en je gewoon ook een praatje mee kon maken

Bokito ergo sum | 30-06-16 | 13:22

Het bezit in het gedoogbeleid drukken gaat ook al zo goed bij dat plantje..

Neut | 30-06-16 | 13:21

En Quid. Niet zo denigrerend doen mbt wat hij allemaal
Kan. Doen we ook niet over jou en je dumpertreedten, stukjestikken of andere filmpjes.

Het lijkt voor de leek allemaal lekker relaxed en leuk maar het is gewoon hard werken weet ik uit ervaring en jij ook.

overVecht | 30-06-16 | 13:20

Zo. Tim die zorgt even hoogstpersoonlijk voor een revolutie in een korte week qua aandacht.

Toffe peer is het toch.

overVecht | 30-06-16 | 13:18

Erik Mouthaan: Ijdele relnicht doet Gordonnetje tegen andere nicht over zijn garderobe... tsss....

bakermat | 30-06-16 | 13:16

Pilletjes zijn dus slecht.
Hoe noemen we drank dan waardoor een hoop festivalgangers zich een leverziekte/ coma zuipen?

necrosis | 30-06-16 | 13:14

@Piet Karbiet | 30-06-16 | 13:12
Hij is uitgeput. Luister het nog maar eens opnieuw en merk hoe zwaar Ton Elias in de microfoon ademt. Dat klinkt echt niet gezond.

SamKoeman | 30-06-16 | 13:14

Ze willen graag het alleenrecht houden op drugs.
Moet iets van de "elite" blijven: youtu.be/EO_3IsIgvzU

Mastermattie | 30-06-16 | 13:13

Alsof je in het bejaardentehuis moet uitleggen hoe een Ipad werkt

Biebel | 30-06-16 | 13:13

Was die Ton Elias dronken ofzo?
Dwe Kaamerbjode bwrng u na de Voozzizeslogge.

Piet Karbiet | 30-06-16 | 13:12

Weet je wat slecht is, de EU.

Mark_D_NL | 30-06-16 | 13:11

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken