Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rutte: 'Nee-stemmer GeenPeil blijft ontevreden'

MinPres heeft weer een hand zand gestrooid. Of de regering nou aanpassingen doet aan het associatieverdrag en tekent, of dat het verdrag doorgaat zónder Nederlandse krabbel, volgens de baas van het land zijn de tegenstemmers van 6 april nooit tevreden met de uitkomst. Dat is onzin, niet waar en in retorische termen dus EEN FRAME. Het ENIGE wat Rutte hoeft te doen om de nee-stemmer tevreden te maken, is HET VERDRAG NIET RATIFICEREN. Dat hebben we pas een keer of duizend gezegd, maar hij blijft er omheen lullen alsof er derde, vierde en vijfde wegen naar Rome Kiev zijn. Nederlandse kiezers stemden het verdrag weg. De kiezer wil dus geen aanpassingen, wijzigingen of memo's in de kantlijn, die wil dat het hele verdrag van tafel gaat. Wat de overige 27 (binnenkort 26) landen er mee doen, moeten ze lekker zelf weten. Maar Nederland doet niet mee aan het verdrag. Dát is wat er nodig is om aan de democratische wens van de nee-stemmer te voldoen. Al het andere is politiek gedraai en gekonkel van de Nationale Unilever Ambtenaar, die zelf geen enkele tegenstemmer heeft gesproken maar alleen in conclaaf gaat met zijn billenmaatjes in Brussel en die onbetrouwbare oligarchen in Kiev. Enige hoopvolle aan onderstaande video van een persco van vanmiddag: Als het Rutte niet lukt om uit zijn eigen onnavolgbare gedraai te komen, dan wil hij naar eigen zeggen het parlement vragen om het verdrag niet te ratificeren. (Zegt hij. Maar we geloven er, tot het zover is, natuurlijk helemaal niks van. Leer ons Rutte en zijn toezeggingen kennen.)
Vragen helaas lastig te verstaan en het knipje komt omdat de EU videodienst de persco in meerdere stukken heeft gehakt. Overigens zaten macht en media ook weer gezellig voor elkaar te klappen bij het persmomentje.

Reaguursels

Inloggen
-weggejorist-
douweduwert | 30-06-16 | 17:50

-weggejorist-

Sans Comique | 30-06-16 | 17:13

@Sans Comique | 30-06-16 | 11:11
Wie weet is het zoiets als dit: www.mcafee.cc...
ben kokhals | 30-06-16 | 13:40
Wie weet!? Heb jíj twijfels dan?

Sans Comique | 30-06-16 | 17:08

Rutte heeft zojuist ons pensioengeld overhandigd aan de EU. Als wierder gutmachung voor de vertragingen en als pressie middel om ONS onder druk te kunnen zetten; wie niet langer lief is voor de EU krijgt geen cent hiervan terug ! Dat krijgen we al niet meer, maar ze gebruiken het de komende tijd nog wel even voor hun eigen gewin, door het als worst voor je neus te houden. In dat opzicht zijn de politici die voor gestemd hebben om de pensioenpot aan de EU te overhandigen schuldig aan ordinaire roof.

Betweetert | 30-06-16 | 16:11

goffer... blijf het zeggen.. zijn moeder had hem destijds uit moeten spugen op de houtkachel... was alles met een sisser afgelopen.. wat een vrucht!

Bull1958 | 30-06-16 | 16:08

Inderdaad, want nee is nee. Rutte, als je dan toch sch**t aan democratie/referendum hebt wees dan tenminste een vent en onderteken dat ding zonder al die doorzichtige smoezen.

Der Schnitzeljäger | 30-06-16 | 15:35

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat Markie vannacht om 0001U een potje bier opentrekt en denkt: 'gelukkig zijn die 6 maanden voorbij...'
Want onder zijn bezielende leiding is het toch maar allemaal erg goed gegaan.. *proest*

Hollander01 | 30-06-16 | 14:10

Misselijk ventje. Enough said!

EefjeWentelteefje | 30-06-16 | 14:06

Naja, als je al jaren in de politiek zit dan snap ik wel dat je de woorden 'ja' en 'nee' niet meer kent.

Artan83 | 30-06-16 | 13:57

Het wordt met de dag doldriester met deze charlatan.
.
Kort samengevat:
"Premier: Ik hoef me niet aan de (kies)wet te houden,
want er blijven toch ontevreden mensen."
.
Waneer gaat de rechtzaak tegen deze wetsovertredee (crimineel) ook alweer verder?

hotmint | 30-06-16 | 12:39

Wat snapt Rutte niet. Is hij nou zo dom en zijn wij zo slim. Het volk heeft gesproken. Geen speld tussen te krijgen. Trouwens een oplossing is: Houdt een referendum in de andere 27 landen en kijk wat er uitkomt. Eerst genaaid door Balkie en nu door Rutte. Maar ik denk dat Rutte zijn neus langer is dan die van Balkenende. In het algemeen hebben politici al grotere neuzen, vooral als ze in Brussel bij de EU zitten en ongekozen zijn.

wallenberg | 30-06-16 | 12:06

Ja sorry hoor, maar elke keer als ik een tweet van die Thierry Baudet zie krijg ik kotsneigingen. Hij werd getolereerd omdat hij ook tegen het verdrag was, maar verder is het gewoon een verschrikkelijk pedante gladjakker. Bah.
rekennietmachine | 29-06-16 | 20:41
Je moet letten op wát iemand zegt. Niet reageren op je onderbuik. Zo is Kok ook ooit aan de macht gekomen, door de symapthie voor de lelijke underdog met zijn droopy ogen. Als we goed naar hem geluisterd hadden hadden we geweten welk een wolf in schaapskleren hij was (en nog is).

Sans Comique | 30-06-16 | 11:50

Kunnen we een verkiezing "Miskoop van Eeuw" op zetten? kunnen we zien hoe hoog miskoop Rutte scoort

protonplof | 30-06-16 | 11:50

Rutte heeft zich met zijn Januskop in een zeer ingewikkelde spagaat gemanoevreerd. Het feit dat hij ons zo losjes voorliegt doet denken dat deze man geen enkele druk voelt van de bevolkingszijde, hij heeft denk ik niet echt een benul van wat er onder de bevolking leeft. Hoe staat deze man 's ochtends op? Overziet hij de aangerichte ellende van een dag eerder en zet optimistisch de schouders onder de nieuwe dag? Neemt hij medicatie? Komt iemand hem 's ochtend in elkaar zetten en opstarten? De gemiddelde voetbaltrainer wordt 10 jaar ouder na twee seizoenen, deze man heeft echt wel wat meer verantwoordelijkheid, maar de nonchalante manier waarmee hij ons voorliegt, uitlacht en doet wat hij toch al van plan was doet een ernstige persoonlijkheidsstoornios vermoeden.

Sans Comique | 30-06-16 | 11:11

Democratie terug, uit de EU, pensioenen terug en nog zo wat, dan wordt ik weer tevreden. Tot die tijd gaat mijn stem naar de PVV of naar welke Hadjememaar dan ook. In elk geval niet naar de arrogante, falende regentenkliek die het land nu bestuurt. En verder stem ik tegen alles wat de EUSSR ook maar enigszins bevordert.

Brou Is Back | 30-06-16 | 10:36

mallekater | 30-06-16 | 07:25
Zomergasten? Gaat ie daar 3 uur praten dan met die Erdbrink? Heeft ie überhaupt zoveel te vertellen dan? 3 uur is veel, leeghoofden houden dat doorgaans niet zo lang uit.

T0matenplukker | 30-06-16 | 10:31

Eigenlijk zijn wij Nederlanders (een soort van) laf. Als proloog verpakken wij onze mening over de EU in een associatieverdragreferendum, de Britten zeggen gewoon voor/tegen de EU. Recht voor z'n raap dus. Helaas durven onze politieke partijen dit niet uit te dragen, op de PVV dan na, maar deze laatste is voor ons Vrije Palingen geen optie. Een Nederlandse UKIP bestaat er (nog) niet, laat staan een begaafde spreker met dossierkennis. Kortom het blijft helaas nog modderen in de polder, maar waarschijnlijker is dat de constructie van de EU het door agressieve betonrot reeds begeven heeft voordat de laatste steiger is weggehaald. Kortom, het blijft wachten op de Messias!

Een vrije paling | 30-06-16 | 10:04

Daarom is Mark dus nog vrijgezel. Hij begrijpt niet dat "Nee" ook echt "Nee" betekent.

salsaparilla | 30-06-16 | 09:49

Get over this Mark. Zoveel issue's waar jij gemakkelijk overheen stapt en geen woord aan vuil maakt, maar nu moet je de tegen-stemmers nog even wegzetten als ontevreden dwingelandjes? Welke spindokter heeft je dit ingefluisterd? Nu ik toch je gewaardeerde aandacht heb: over die onderste steen, hoe is het daar eigenlijk mee? Staat dat punt niet heel hoog op de "to-do" lijst?

sickworld | 30-06-16 | 09:01

Mijn vrouw blijft ontevreden zei de man die zijn vrouw de hele dag sloeg.

Rest In Privacy | 30-06-16 | 08:55

For God's sake man, leave.

Rest In Privacy | 30-06-16 | 08:43

Het maakt niet uit dat Rutte van de VVD is.
Als daar iemand had gestaan van de CDA, of het maakt niet uit welke andere partij van de oude garde, dan had het gedraai en gekonkel er precies zo uitgezien.
Het is dan ook niet toevallig dat de laatste 40 jaar de EU is doorgedenderd ongeacht welke samenstelling het kabinet had.
Er is maar 1 partij met zetels in de 2e kamer die de EU in de huidige samenstelling verwerpt en dat is de PVV.
Ik denk dat we geen 4 jaar meer kunnen wachten op de politiek om dit EU gedrocht de nek om te draaien. Als dat al gaat lukken via de stembus, wat ik in polder- en coalitieland NL betwijfel.

OudeNederlander | 30-06-16 | 07:46

Je lacht je rot.
De EU crininelen in Brussel hebben strenge maatregelen aangekondigd voor het geval andere landen er ook uit willen stappen.
Ik ben benieuwd hoe ze dat willen regelen wanneer, Frankrijk, Oostenrijk, Denemarken, Nederland, Zweden, Spanje e.a. dat allemaal gaan doen.
Wie willen ze daarvoor dan nog meebrengen??
Staat Juncker straks alleen op de barricaden, met een paar makkers, Verhofstad, van Baalen, Timmerfrans en nog zo wat, onder het genot van een paar flinke flessen, de EU te verdedigen?
Ik vind het prima, ik kom wel een fotootje schieten.

mallekater | 30-06-16 | 07:30

Tomatenplukker 0045
Dat is de reden waarom ik niet naar Zomergasten afl.1 ga kijken.
5 Minuten die rotgrijns op TV is al om beroerd van te worden, drie uur achter elkaar leugens verkocht te krijgen ga ik echt niet trekken.

mallekater | 30-06-16 | 07:25

Toen het referendum alleen ter sprake was geweest zei ik al dat het doelloos zou zijn. Die pikken trekkers in Den Haag geven niet om het voetvolk. Zolang je geen multinational, met miljarden op de bank bent, kun je opzouten.

JackHair | 30-06-16 | 07:00

Neestemmener blijft ontevreden.
Dat haalt je de koekoek.
Hij gaat een zelfverzonnen verhaaltje aan dat verdrag vastplakken terwijl hij niet eens WEET waarom mensen NEE hebben gestemd.
De mensen hebben NEE gestemd omdat Oekraine een schurkenstaat is, een corrupte bende, een land in oorlog, een een bron van ongenoegen voor een Oosterbuur die het op een gegeven ogenblik niet meer pikt en terugslaat.
Daarnaast is er nog steeds geen uitsluitsel over de MH 17, en je sluit nu eenmaal geen overeenkomst met een land dat waarschijnlijk/mogelijk schuld heeft aan de moord op bijna 200 Nederlanders.
We zeggen nee omdat ons land al wordt overspoeld door criminelen uit het Oostblok die hier vrij in-en uit kunnen reizen en dat ook doen, ze reizen blanco naar binnen en met gestolen geld, auto's, landbouwmachines en apparatuur weer terug naar eigen land.
DAAROM, stomme Trut.

mallekater | 30-06-16 | 06:19

Ik snap niet wat Rutte in het begin zei: Als we niet ratificeren moet de EU een nieuw verdrag in elkaar draaien waar dan de andere landen zonder Nederland mee door gaan. Maar zoon "nieuw verdrag" moet toch weer door alle EU leden geratificeerd worden? Kan de EU een verdrag maken die 1 EU lid (Ned.) uitsluit? Waarom kan de EU dan niet gewoon "behalve Nederland" op dat huidige verdrag schrijven en ermee doorgaan?

Kan iemand mij dat uitleggen?

kakkerlakgod | 30-06-16 | 05:25

Dat zou nog wat zijn als die VVD-hufter eens z'n woord na zou komen en naar z'n kiezers zou luisteren, in plaats van naar z'n aanstaande luxe-broodheren in Brussel.
En dan nog m'n duizend euro s.v.p.

Lefgozer | 30-06-16 | 02:44

"JA. Ratificeer het. Ratificeer het niet. Maar dit gedoe gaat ook nergens meer over.... Ook dat is democratie."
De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 00:37

De TK behoort te controleren of het kabinet bij uitvoering van haar beleid wetten, regels en procedures volgt. Dat gaat nu fout, dus, dat "gedoe" van U betreft de werking ons democratisch bestel.

Bezorgde_Burger | 30-06-16 | 01:34

Aan de andere kant, als Ruttelflutte nog even treuzelt is er helemaal geen EU meer.

Cameron heeft Trump aangevallen en is nu brexit. Vandaag heeft Hollande ook Trump aangevallen, dus die is binnenkort frexit. Ha!

De EU verkruimelt waar je bij staat.

Lewis Lewinsky | 30-06-16 | 01:32

@EnNouJijWeer | 30-06-16 | 00:01
Inderdaad. Ik denk dat Ruttestein het Anusciatieverdrag Anuskraine gaat ratificeren met een blauwe balpen waarop met bladgoud Nee=Nee is geschreven. Dat is wettelijk bindend en doet recht aan de nee-stem. Precies zoals Ruttemans hierboven zegt.

Nexit, nexit, nexit, kom vlug en redt ons van Ruttehage en de EU!

Lewis Lewinsky | 30-06-16 | 01:26

"We hebben het hier allemaal over Rutte. Maar al de lui die gezegd hebben de uitslag van het referendum te respecteren, wat vinden we van hen?"
Schoorsteenveger | 30-06-16 | 00:31

De gehele oppositie - Tweede Kamer minus VVD en PvdA - heeft in een motie opgeroepen de Wet Raadgevend Referendum naar de letter uit te voeren. Het kabinet en de coalitie partijen verkrachten de wet over het begrip "spoed" en vooraleerst komen ze daar nog steeds mee weg. De rechter zal er een uitspraak over moeten doen.

Bezorgde_Burger | 30-06-16 | 01:20

Nederland ratificeert niet. Iets anders is uitgesloten. Hoe moeilijk kan het zijn? Elke "what if" en alle andere bijstelling is niet aan de orde. Dat is niet het probleem van Nederland, maar het probleem van de EU en de andere 26. Het is niet aan ons om wat anders te verzinnen.
Nee = Nee.

Stormageddon | 30-06-16 | 01:09

De eerstvolgende verkiezingen worden de VVD van Rutte, Zijn colalitiepartner PvdA en zijn grote gedoger D66 afgerekend op de groeiende meerkosten als gevolg van naar Nederland doorgeschoven EU rekeningen. NExit lijkt ineens de beste optie om het democratische proces ten lande te bevorderen.

Takki Yah | 30-06-16 | 00:58

-weggejorist-

Dwaaaz | 30-06-16 | 00:48

-weggejorist-

Dwaaaz | 30-06-16 | 00:46

Je kan maar beter niet naar dit totale schertsfiguur luisteren. Hoe meer je naar hem luistert, hoe groter de tsunami van desinformatie is die je over je heen krijgt.

T0matenplukker | 30-06-16 | 00:45

Mark Rutte, ontevreden kiezers stemmen geen VVD. Maar je openlijke minachting voor en verwaarlozing van de democratie verraden dat je eigenlijk een ander politiek bestel voorstaat. Waarschijnlijk bestaande uit één partij, Alde. Met alle macht bij de partij en de EC, een nepparlement bestaande uit 650 jaknikkers, en een Europees leger om populisten op te jagen en koud te stellen.

Professor Superhirn | 30-06-16 | 00:45

@botbot | 30-06-16 | 00:00
LOL en zo is het maar net!

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 00:39

@Bezorgde_Burger | 30-06-16 | 00:04
JA. Ratificeer het. Ratificeer het niet. Maar dit gedoe gaat ook nergens meer over. Het volk achter het referendum wil namelijk helemaal niets van dit verdrag. Zij willen een #Nexit in navolging van een #Brexit. Ik heb hier nog geen goede argumenten voor mogen horen maar ik heb wel begrepen dat Wilders dolgraag een Nexit wil organiseren. De rest ziet dat niet zitten. Dus 17 maart a.s. komen er verkiezingen en dan mag elke Nederlander zijn stem uitbrengen. Het lijkt me dus verstandig dat we hier ophouden met zeuren en gewoon een #Nexit partij oprichten o.l.v. Jan Roos of de PVV gaan steunen. Straks als de kiezer massaal voor een #Nexit kiest middels de PVV of de #Nexit partij dan hebben we ons daar maar gewoon bij neer te leggen. Zo niet. Ook dat is democratie.

De Koreaanse Slet | 30-06-16 | 00:37

plottwist: Rutte dient een intrekkingswet in en de VVD-coalitie keurt die intrekkingswet niet goed.

tipo | 30-06-16 | 00:37

Gek hè,wij Vrije Palingen zijn nooit zo'n fan geweest van André Hazes, maar iedere keer als ik "onze" premier met zijn voorspelbare gebaren en dictie aanschouw, hoor ik de stem van Hazes met de verholen snik het lied zingen "Zij gelooft in mij". Wie die zij dan ook moge zijn en waar zij dan nog wel in gelooft is ons oprecht een raadsel, maar die smartlap is bij ons in gedachten onlosmakelijk verbonden met deze "volksvertegenwoordiger". Rijst de vraag hoe nu beiden uit onze gedachten te bannen. Voor het slapen een Nexitje? Ik doe maar een dubbele!

Een vrije paling | 30-06-16 | 00:35

deministerpresident | 30-06-16 | 00:30
Wat-ie in feite zegt is: als de meerderheid A zegt, dan kunnen wij geen B meer zeggen, en is onze soevereiniteit een farce. Meerderheid van stemmen geldt, ook al is formeel de regel dat elke lidstaat accoord moet zijn.

Schoorsteenveger | 30-06-16 | 00:34

We hebben het hier allemaal over Rutte. Maar al de lui die gezegd hebben de uitslag van het referendum te respecteren, wat vinden we van hen? Rutte probeert tijd te rekken, hoopt op een wonder, maar al die anderen zwijgen. Lafbekken, als je het mij vraagt, die afwachten.

Schoorsteenveger | 30-06-16 | 00:31

Ik hoor hem dus zeggen: "als je niet tekent doe je niet mee met de rest, het verdrag gaat hoe dan ook door". Dus we kunnen straks bij TTIP zeggen succes andere landen, wij doen niet mee. Als Turkijke visumvrij reizen krijgt. Of stelt de stem van NL gewoon geen fuck voor.

deministerpresident | 30-06-16 | 00:30

Bezorgde_Burger | 30-06-16 | 00:04
Zo kan men het natuurlijk ook zeggen, en vette plus.

botbot | 30-06-16 | 00:12

Rutte voer gewoon de wet Raadgevend Referendum uit dan dan is een ieder tevreden. Die wet is duidelijk en daar moet het kabinet zich aan houden, niet meer en niet minder.

Bezorgde_Burger | 30-06-16 | 00:04

-weggejorist-

MistaRazista | 30-06-16 | 00:03

Nee-stemmer tegen stokslagen blijft ontevreden. Rutte doet er alles aan om de nee-stemmer tevreden te stellen. In plaats van stok wordt nu gesproken van 'eind hout' en wordt in grote letters "#NeeIsNee" op het eind hout geschreven. Daarnaast wordt het handvat met goud en parelmoer ingelegd. Maar zodra de slagen worden toegedient, blijft het geklaag weerklingen.

Het wordt tijd dat de West-europese burger zijn plaats weer kent: mond dicht en knip open.

EnNouJijWeer | 30-06-16 | 00:01

De Koreaanse Slet | 29-06-16 | 22:00
In principe heeft u gelijk.
Ik ben in de veronderstelling naar de stembus gegaan dat dit referendum niet bindend was en daar heb ik mijn stem op aangepast.
Nu het blijkt dat het achteraf toch bindend is en nota bene met zo,n marginaal verschil en een dermate lage opkomst overweeg ik om de Hr. Rutte voor het gerecht te slepen.
De afspraak was een adviserend referendum en geen bindend
Dit zou toch wel het reinste kiezers bedrog zijn.
Nogmaals ik heb gestemd op een adviserend en geen bindend referendum.

botbot | 30-06-16 | 00:00

Marc Rutte. In ieder geval kan je minimaal 1 persoon uit het nee-kamp tevreden stellen door onder een trein te springen.

Jaap_van_Meekren | 29-06-16 | 23:54

telelezer | 29-06-16 | 23:36

Blijf dit herhalen, portretteer de man zoals hij is.

Waarom maakt GS niet even een mooie collage van Junker?

Cobalt bomb | 29-06-16 | 23:37

Lieve mensen trap niet in de leugens van Rutte het is gewoon tijdrekken wat hij doet want want hij MAG van zijn Brusselse meesters doodgewoon niet luisteren naar het volk.
Immers: Juncker heeft immers al eerder zijn mond voorbij gepraat:...
https://pbs.twimg.com/media/CktG1uKW0AA1bEK.jpg

telelezer | 29-06-16 | 23:36

-weggejorist-

porkchops | 29-06-16 | 23:35

de Voorzittert | 29-06-16 | 23:16

Ja zoals met alles moet je er het beste van maken. Het is niet en en het is of of. De VVD is meer voor zelfredzaamheid en de PvdA is meer voor de verzorgingsstaat. Samen kan dit enkel tot concessies leiden. In de basis is dit wellicht het beste voor het volk. Maar in de werkelijkheid voelen velen zich niet gehoord. Qua grote lijnen onderschrijf ik het VVD beleid. Maar ik ben niet te spreken over de concessies naar de socialisten. Vreemd genoeg is hier vooral de VVD het mikpunt. Ik weet wel waarom. Omdat de meesten hier zich zorgen maken over zorg en sociale zekerheid. Voor eigen volk. Voor zichzelf. Begrijpelijk. Ik vind echter dat men daar zelf voor moet zorgen.

De Koreaanse Slet | 29-06-16 | 23:35

Er valt niks te kiezen hier in nederland, alleen is iedereen er zo laat achter, of "vindt" dat absoluut niet waar.
Nederland was een gouden kooi. En nu zijn we er achter gekomen dat de gedeukte kooi gewoon van roestig schroot is met een dun laagje chroom.

Cobalt bomb | 29-06-16 | 23:30

Dit boeit eigenlijk niemand echt.

Bazip Zeehok | 29-06-16 | 23:18

@De Koreaanse Slet | 29-06-16 | 22:33
Ik sta volledig achter uw tegel. Het maakt allemaal geen reedt uit. We hebben hier niets te kiezen. We nivelleren ons al jaren de moeder mét de VVD. Er is voor het eerst ooit getornd aan de hypotheekrenteaftrek onder VVD bewind. We laten de bejaarden in hun eigen shit zitten onder PvdA vlag en gaat u maar door. Het leger zegt pangpang (VVD bedankt!). We negeren een referendumuitslag en D66 hoor je alleen mompelen. Klaver van GroenLinks is vooral onnozel aan het grijnzen maar heb hem nog 0x over een nieuw bomenplab gehoord. De SP stond vroeger nog weleens op de barricaden maar laten zich nu gelaten een pensioenkrater aannaaien. En Zo Voort.
.
Uw stem: het maakt geen hol uit.

de Voorzittert | 29-06-16 | 23:16

Denk dat het tijd wordt om de anus weer te gaan trainen; rape deel 456 van dit kabinet op komst.

verbanden | 29-06-16 | 22:58

Nee is nee, Rutte. Wij stemmen inderdaad in Nederland, voor ons eigen belang. Ons belang ligt dan ook bij een 'nee'.

Stephan Bijzitter | 29-06-16 | 22:54

@Watching the Wheels | 29-06-16 | 22:35
Osborne cum suis negeren. En dat de white, angry older man mag prevaleren boven de jongeren (niet alle jongeren idd) die te beroerd waren om een keuze te maken. No more eu. Meer smaken zijn er voor de 'laagopgeleide Brit' niet.

en définitive | 29-06-16 | 22:49

Als NL niet ratificeert, dan ben ik wél tevreden, Rutte. Ongetwijfeld zal het verdrag dan in een andere vorm alsnog doorgaan, want dat is hoe de EU rolt. NL heeft dan in elk geval een duidelijk democratisch standpunt ingenomen. Je profileert jezelf nu als een soort 'Champion of the grieven van de nee-stemmers', alleen maar om zolang mogelijk politieke speelruimte over te houden. Maak het jezelf niet zo moeilijk, en ratificeer gewoon niet. Of negeer. Wees voor eens in je leven eens een vent. En steek een middelvinger op óf naar je volk, óf naar de EU.

His Lordship | 29-06-16 | 22:46

Weer een keer of drie-vier dezelfde riedel afdraaien: als NL niet tekent gaat het gewoon door. Gewoon knalhard liegen.
En niemand van de "journalisten" prikt er ook maar enigszins door heen.

Schmalz | 29-06-16 | 22:46

Ik heb het de rijksvoorlichtingsdienst al meer dan twee weken geleden gevraagd.
Wat zijn nou de negatieve gevolgen als NL niet ondertekent en de andere landen toch doorgaan op een andere manier (zonder NL dus)?
Ik word sindsdien aan het lijntje gehouden. "Wij kunnen de status van uw vragen niet controleren want uw vraag is doorgestuurd naar "het ministerie" (welke??)?
Vandaag nog maar een email de deur uitgedaan...

Raad_maar_raak! | 29-06-16 | 22:37

Ik weet ook nog wel een frame: VVD naar de nul zetels!
TK2017
Remember MH17, remember Referendum.

postmodernismisdead | 29-06-16 | 22:36

Ontsla Rutte.

En Junckers en Schultz.

KayakFun | 29-06-16 | 22:35

@en définitive | 29-06-16 | 22:12
Die UK'ies stappen er niet uit, wedden? George Osborne is begonnen om mensen bang te maken voor belastingverhogingen en bezuinigingen www.bbc.com/news/uk-politics-eu-refere... , want ja ... het leven blijft niet zo mooi als in de EU.

Watching the Wheels | 29-06-16 | 22:35

atheïstisch stemvee | 29-06-16 | 22:04

Nee precies. Je kan nu eenmaal niet iedereen tevreden maken of houden. Ik ben al blij dat er een VVD-kabinet is. Dat van de PvdA ben ik uiteraard doodongelukkig mee. Maar wat zijn de opties? Precies die zijn er niet. Dat faalt er dus ook met pathologische boosvolk. Het maakt niet eens uit of we morgen Nexit gaan. Rutte onder een auto loopt. Pechtold met pensioen gaat. Diederik stopt met politiek en gaat vakkenvullen in de Albert Heijn. Het maakt allemaal niets uit. Die euforie zal binnen een paar dagen verdwijnen als sneeuw onder de zon en daarna vinden ze weer iets anders om boos over te zijn.

De Koreaanse Slet | 29-06-16 | 22:33

Wat mij nog steeds ontgaat is het dreigement dat de rest van de EU (26 landen) het verdrag doorzet zonder Nederland. Wat is er met het veto recht gebeurd? Als niet alle landen een verdrag tekenen dan dan dat verdrag niet door gaan.

Frankrijk blokkeert verdragen, Italie blokkeert handelsverdragen, dus waarom als NL het 'wil' doen kan het opeens niet meer?

Zijn wij geen volwaardig lid?

Dan kunnen we net zo goed gelijk uitstappen als er toch niet naar ons geluisterd wordt.

yawni | 29-06-16 | 22:30

@De Koreaanse Slet | 29-06-16 | 22:00
Yep en gelijk heeft hij, er zijn nu eenmaal een flink aantal types met immer zand in hun vagijn, die kan je nooit tevreden stellen.
Leukste opmerking van van Rossem: "Al het andere is politiek gedraai en gekonkel van de Nationale Unilever Ambtenaar, die zelf geen enkele tegenstemmer heeft gesproken..."
Niet zo vreemd want als de tegenstemmers (hallo Baudet c.s.) worden uitgenodigd voor een gesprek dan bedanken ze want drammen en je puntje maken is belangrijker.

Berbaar | 29-06-16 | 22:21

Wil de eu dan toch moeten herveurmen: iedere eu-burger heeft recht op een voor/tegen stem.

en définitive | 29-06-16 | 22:15

@Watching the Wheels | 29-06-16 | 22:08
Door 28 EU-lidstaten geratificeerd? Löllig dan weer voor de Junckerts van deze (BR(exit) tijden. Opnieuw!

en définitive | 29-06-16 | 22:12

@Sinister-President | 29-06-16 | 21:16
Dat verklaart waarom hij nog solo is. Ons maakt het niet uit, maar veel andere kiezers nog wel.
Ach of hij homo is weet je niet,wel dat het een mietje is!

miko | 29-06-16 | 22:10

-t

Watching the Wheels | 29-06-16 | 22:08

"Die politicus vindt dat intellectuelen meer moeten bijdragen aan de oplossing van maatschappelijke problemen." staat in www.woorden.org/woord/intellectueel en dan wordt je als dank door de niet-populistische premier "hoogintellectueel" genoemd, terwijl hij eigenlijk een sneer wil uitdelen? De vraag blijft: "hoe kan het verdrag in werking treden als Nederland niet ratificeert?" of komt er een bijlage die dan weer apart door de Kamers moet? En dan weer geenpeil.nl? En weer een referendum? En opnieuw zelf duiden waarom mensen de wet afwijzen? En dan nog een bijlage?

Watching the Wheels | 29-06-16 | 22:08

@jekkkaas | 29-06-16 | 21:20
Strategisch niet stemmen is je dus onttrekken aan je democratische plicht en als die dan verkeerd uitval zeggen dat je EIGENLIJK toch met meer bent.
In mijn omgeving was het overgrote deel tegen. omdat niet duidelijk was waar ze voor stemde (als ze het zouden doen) en dat iedereen wist dat Oekraïne een corrupt land is geleid door coupplegers met bloed van onschuldige aan hun handen.

miko | 29-06-16 | 22:08

Trutte dient zijn broodheren in Brussel. Nederland en het Nederlandse volk kan wat hem betreft doodvallen. Waarom gedogen we deze verschrikkelijke lamlul nog? Waarom trappen we hem niet uit zijn torentje? God weet dat hij niets goeds opheeft met Nederland. minimaal pek en veren voor deze verrader.

kaplaarzenverkoper | 29-06-16 | 22:06

@jekkkaas | 29-06-16 | 21:06
'Of gewoon referendum wet afschaffen zodat ongeïnformeerde mensen en propaganda geen ruimte krijgen.'
beter schaf je verkiezingen helemaal af dan. het gros van de kiezers weet nog geen 10% van de politiek die hun partij nastreeft!

miko | 29-06-16 | 22:04

@De Koreaanse Slet | 29-06-16 | 22:00
Zelfs als Rutte dat wat diplomatieker had gezegd, dan had ik daar meer respect voor kunnen opbrengen dan dit gedraai.
Trouwen, kiezers kun je sowieso nooit allemaal tevreden maken. Ook niet met reguliere verkiezingen. Non-argument dus.

atheïstisch stemvee | 29-06-16 | 22:04

Er zal best wel een beter statement te vinden zijn over de voorlopige in werkingtreding van het handelsgeelte.
@atheïstisch stemvee | 29-06-16 | 21:49 '
Bewering 15: Het associatieverdrag is zonder instemming van Nederland al in werking getreden. Dat toont de ondemocratische werking van de EU.

Het verdrag in zijn geheel is nog niet van kracht, maar belangrijke handelsdelen zijn per 1 januari 2016 voorlopig al wel in werking getreden. Dat komt doordat de EU zelf een rechtspersoon is en deze handelsdelen met andere landen voorlopig mag sluiten
www.nrc.nl/nieuws/2016/04/07/alles-wat...

en définitive | 29-06-16 | 22:04

Heeft Rutte dat gezegd? Nou dat klopt. Of hij zich inzet om de bezwaren van het NEE-volk te managen of gewoonweg het verdrag niet ratificeert het blijft toch borrelen in de onderbuik. Er zit gewoonweg geen oplossing in. Er valt niets te winnen. Ik ben geen politicus maar als ik Rutte was had ik gewoon gezegd dat die twee miljoen mensen geen mandaat hebben en dat in de volgende tweedekamer verkiezingen mogen proberen. Bedankt voor het advies maar we tekenen toch. Doei. En dag D66 met je achterlijke referendumwetgeving. Misschien dat we nu eindelijk eens leren van onze fouten.

De Koreaanse Slet | 29-06-16 | 22:00

Liever een Rus in me bed dan dit kutkabinet!
In dit filmpje zie je hoe/ wat Markt echt is.
www.youtube.com/watch?v=JsPyvWUEFTM
Ik moet kotsen van onze zogenaamde leiders.

hebbuh | 29-06-16 | 21:59

Ergens heeft Rutte wel gelijk. Het is nog niet zo erg als in het VK, maar de discussie is wel op het punt aan het geraken dat de verliezer van een discussie zich er niet meer bij neer legt (in de politiek, bedoel ik) en dat de meerderheid zich niet meer realiseert dat de ' dictatuur van de meerderheid' ook niet werkt. Onverlet dat de uitslag duidelijk was, daar niet van.

Je kunt winnen - met een stem, of met tien procent - maar als je de discussie niet meer op waarde schat en daar rekening mee houd, en met wat de impact is op de ' verliezer' , dan schoffel je de acceptatie onderuit.

Daarmee bedoel ik niet dat je de minderheid dan maar gelijk moet geven, wel dat dit een manco is van de democratie waar men eens rekening mee zou moeten houden. Brexit is een perfect voorbeeld. De meerderheid is er, maar zie hoe het uitwerkt. Moet het daarom perse anders? Nee. Maar verbaasd zijn dat de minderheid ongelukkig is en daar mee rekening houden kan nooit kwaad. Dat doe je in je gezin niet anders wanneer de kinderen mogen kiezen of het pizza of patat wordt. Dan wrijf je je verliezende kind ook niet in dat ie nou eenmaal pech heeft.

Bigaroque | 29-06-16 | 21:59

@ProAsfalt | 29-06-16 | 20:45
/
Pas je een beetje op je woorden?
Straks ben je nog je baan kwijt, net als necroasis.

Piet Karbiet | 29-06-16 | 21:57

Als VK geratificeerd heeft geldt dat na uittreding ook nog?
Een land dat geen lid meer is van de EU tekent een nog niet in werking getreden verdrag voor samenwerking van de EU met een ander land.
Vind ik vreemd.

BBmetR | 29-06-16 | 21:56

Het beste kan die als die MP af is Nederland verlaten want als die vogelvrij is kon die al dat negeren van de wil van het volk wel eens heel hard teruggekaatst krijgen. Want is dit een strontvlieg, bah wat een eng mannetje met al z'n gedraai.

prutserstentop | 29-06-16 | 21:53

Zoals gewoonlijk het geijkte slappe gezwets van Marx Rutte terwijl het heel simpel is.
De vraagstelling in het referendum "was bent u VOOR of TEGEN het associatieverdrag met de Oekraïne.
Op het biljet stond nergens de mogelijkheid om te kiezen voor een aangepast associatieverdrag met de Oekraïne.
Een ruime meerderheid stemde TEGEN!
De wet luidt dat de huidig zittende plucheplakkers deze uitslag kunnen honoreren of negeren.
Dus de zaken liggen kinderlijk simpel Marx, honoreer jij en je plucheplakkers deze uitslag of vegen jullie je reet ermee af?
Wat andere landen doen doet totaal niet ter zake en zijn slechts doorzichtige afleidingsmanoeuvres in de hoop om een complete afstraffing volgend jaar met TK verkiezingen te ontlopen.
Kom op Marx wees voor een keer eens een vent en spreek de waarheid, namelijk dat je het sch.. t hebt aan de NL bevolking en je enkel je broodheren dient, het lucht je misschien zelfs op, de bevolking zal er niet koud of warm van worden daar die dat al geruime tijd in de gaten hadden.

von Strumpfhausen | 29-06-16 | 21:52

O.T. Belgische moslim? treinschoonmakers bidden op het perron, onder leiding van iemand die daar helemaal niet werkt en hun wellicht tot bidden dwingt www.bruzz.be/nl/actua/biddend-schoonma...

Ci Ty33 | 29-06-16 | 21:52

Hij zegt dus eigenlijk dat het niet uitmaakt wat hij doet. Rutte is het echte slachtoffer van het referendum begrijp ik nu. Ik heb het erg met hem te doen.

Nichtsneues | 29-06-16 | 21:51

Draak uit Brabant | 29-06-16 | 21:40
en de VVD wint de verkiezingen.
Niet te hopen.

lingo star | 29-06-16 | 21:51

@en définitive | 29-06-16 | 21:40
Was dat tijdelijk? Lijkt me raar dat je een handelsverdrag alvast tijdelijk van kracht laat gaan, terwijl er nog over gestemd moet worden. Misschien heb je gelijk. Ga het nu niet checken.

atheïstisch stemvee | 29-06-16 | 21:49

kunnen we met z'n allen die man niet voor de rechter slepen want hij moet toch hetgeen wij willen uitvoeren. Niet wat hij wil.

prutserstentop | 29-06-16 | 21:49

Maar uiteindelijk zegt hij wel dat hij voor gaat stellen om niet te tekenen toch?
Als hij klaar is met bidden en toverdansjes...

frank87 | 29-06-16 | 21:45

bisbisbis | 29-06-16 | 21:19
Ik had meer van de Polen verwacht, ik ben lichtjes teleurgesteld. Van Slowakije verwacht ik ook niets, gezien van de geschiedenis en ontwikkeling sinds (en de oorzaak van) de onafhankelijkheid van Tsjechië (Oudere Slowaken vonden het wel prima onder de Sovjets, en ik heb niet het gevoel dat de jongere generaties hier veel anders over denken en passen dus prima in de EU).
En Roemenië, dat kan alleen maar beter worden van de EU, uiteraard op kosten van de overige lidstaten.
Misschien is er wat steun van de Tsjechen en Oostenrijkers, maar ik betwijfel of dat wel voldoende is.

error503 | 29-06-16 | 21:43

Rutte is de werknemer van ons, het volk.
Maar mark kletst net zolang totdat hij zijn echte bazen tevreden stelt. En die bazen zijn niet openlijk politiek actief maar trekken wel aan zijn touwtjes:
www.gewoon-nieuws.nl/2014/11/de-financ...

matrixbluepill | 29-06-16 | 21:42

*idevice schoonmaken inroosteren doet*

en définitive | 29-06-16 | 21:42

Niet om Rutte te verdedigen, want hij heeft mij ook teleurgesteld. Maar wat de kiezer in zekere zin wilde is niet in een 'NEE' te beschrijven voor iedereen. Wat ik graag zou zien is uitgebreider dan alleen een niet-ratificeren, maar bij gebrek aan opties werd het kiezen uit ja en nee en werd het een duidelijke nee.
Maar verder, geen gelul Rutte, volg t referendum of niet en zet de deuren open voor debat over de EU en of we dat nog willen. Want dát is uiteindelijk wat je bedoelt, met het altijd ontevreden zijn van de kritische kiezer. Doe daar wat mee en de VVD wint de verkiezingen.

Draak uit Brabant | 29-06-16 | 21:40

Ze laten er geen gras over groeien, de NATO is begonnen met een internationale leger oefening in Oekraine.

www.youtube.com/watch?v=t8AGoRX6FS0

mysteryposter | 29-06-16 | 21:40

@atheïstisch stemvee | 29-06-16 | 21:34
Exuseer. 28 eu-lidstaten hebben al eerder voor akkoord getekend, 27 eu-lidaten hebben geratificeerd. Voor het gehele associatieakkoord. Dus niet enkel op een onderdeel. vwb het handelsgedeelte: dit is tijdelijk in werking getreden per 01-01-2016. Tijdelijk hè;)

en définitive | 29-06-16 | 21:40

Ach Mark, ga toch piano spelen.

lingo star | 29-06-16 | 21:40

VK op democratische wijze uit de EU, daarmee vervolgens uitgebreid ruzie maken, betichten van verraad en dan tegelijkertijd, een tot op het bot corrupt en failliet land, een land in staat van oorlog, via een schimmig handelsverdrag via de achterdeur binnenhalen en daarover liegen.

Echt slim kun je het niet echt meer noemen.

SapperDeFlap2166 | 29-06-16 | 21:40

Laat Mark dan gewoon ballen tonen en zeggen:"na zorgvuldig uitslag bestudeerd te hebben met geopolitieke overwegingen in ogenschouw genomen, hebben we besloten de uitslag naast ons neer te leggen" oid. Gadverdamme, het was een RAADGEVEND referendum. Mark heeft het recht uitslag naast zich te leggen. Als hij dat gedaan had was ik nog steeds verontwaardigd, maar had ik tenminste nog enige respect voor gehad.

Het Vijfde Wiel | 29-06-16 | 21:36

@jekkkaas | 29-06-16 | 21:20
Ik wil je best geloven hoor, maar niet dat die paar kennissen en vrienden van jou representatief zijn voor de 68% die niet de moeite heeft genomen om te gaan stemmen. Tweede is dat ongeïnteresseerdheid niet per se hetzelfde is als een voorstem. Dus ik weet dat helemaal niet zeker. Dan hadden ze wel moeten gaan stemmen. Ach en die opkomstdrempel. Van mij mag die weg, maar hij mag van mij ook op 51% komen. Als te weinig mensen de moeite nemen dan houdt het gewoon op.

Verder valt het op de je nee = nee dom vindt. Waarom eigenlijk? Het handelsgedeelte van dat verdrag was helemaal niet referendabel en al akkoord. Blijven over die artikelen met militaire ambities. En daar kwam een Nee uit. Net als er in 2005 een Nee uit kwam. Politici bereiden iets voor. Waarom niet zo nu en dan vragen wat de bevolking daar zelf eigenlijk van vindt? Wilt u dat we meedoen met de euro en de monetaire unie? Dit zijn onze argumenten voor en tegen. Ja of nee?

atheïstisch stemvee | 29-06-16 | 21:34

@diederik12345 | 29-06-16 | 20:34
En laten die handelsverdragen al zijn. Het gaat juist om de rest.
En de uitbreiding van de verdragen met ontheffing van bepaalde normen omdat het een ontwikkelingsgebied is.

miko | 29-06-16 | 21:32

Hoe de jeugd wordt geindoctrineerd:
Eind toets hoofdstuk 14 Vrijheid en democratie

a) Waarom zou de partij van Geert Wilders beter de partij voor de Beperkte Vrijheid kunnen heten?

twitter.com/wierdduk

lid nav progazadem | 29-06-16 | 21:32

Deze flapdrol zit zichzelf ervan te overtuigen dat nee eigenlijk ja moet zijn, maar hoe hij dat moet verkopen is wat moeilijk want de nee stemmers lijken niet tevreden met ja te zijn.
Tja!

Gags Beasley | 29-06-16 | 21:30

@jekkkaas | 29-06-16 | 21:25
De regering is niet democratisch gekozen, lieverd. Maar waarom heb je zoveel k's in je nick gestopt? Had je een zware vinger?

Lewis Lewinsky | 29-06-16 | 21:29

Wat ik even op mijzelf wil zeggen en wat op de PvdA betrekking heeft:
Het is het dier met zijn instinct wat op de rand van het gevaar terug springt.
Maar het is de mens met zijn verstand die er iedere keer weer instinkt.

bakoenin | 29-06-16 | 21:29

Haal de militaire en politieke samenwerking uit het associatie bedrag en schrap het vrije verkeer van personen zodat je een handelsverdrag over houdt. En stel de toetreding tot de EU ook nog maar even uit, en dan mag Rutte tekenen.

Osdorpertje | 29-06-16 | 21:28

@Bungabunga | 29-06-16 | 21:24
En vanuit welk universum zit jij te reaguren?

Lewis Lewinsky | 29-06-16 | 21:27

@Bungabunga | 29-06-16 | 21:24
-
Troost u, meneer Rutte's baantje in Brussel is hem ongetwijfeld alláng toegezegd.

bisbisbis | 29-06-16 | 21:27

@Bungabunga | 29-06-16 | 21:24
Art. 11 Wrr.

en définitive | 29-06-16 | 21:27

@Bungabunga | 29-06-16 | 21:24
Uw doet uw naam eer aan, met uw weloverwogen flutcommentaar!

Sinister-President | 29-06-16 | 21:26

Lewis Lewinsky | 29-06-16 | 21:23
Prima. Dan moeten tegenstemmers ook tevreden zijn dat dit een raadgevend referendum is en dat het mogelijk is voor een democratisch gekozen regering de uitslag voor kennis aan te nemen.

jekkkaas | 29-06-16 | 21:25

Natuurlijk blijft die rat draaien.
Verder, let op uw zaak.
Het spelletje begint:
Samsom stelt zich niet beschikbaar, vandaar ook zijn debiele klaagzang van gisteren.
Er komt geen andere kandidaat en Aboutaleb wordt op het schild gehesen.
Halleluja, de nieuwe verlosser en we zijn weer vier jaar een oor aan genaaid.
www.volkskrant.nl/binnenland/aboutaleb...

bakoenin | 29-06-16 | 21:25

eerstneukendanpraten | 29-06-16 | 21:21
Nee, dat is necrosis.

nemoj me jebat | 29-06-16 | 21:25

Rutte is een staatsman die verstandige besluiten neemt voor het HELE land. Hij buigt natuurlijk niet voor proteststemmen van een minderheid in een RAADDGEVEND referendum. Bedankt voor het advies en we besluiten toch om het advies niet te volgen, net zoals mijn kinderen unaniem adviseren om elke dag naar McDonalds te gaan en ik dat toch nooit doe. Mijn kinderen zitten voorlopig met mij opgescheept, maar het grappige is in het geval van Rutte dat we maximaal eens in de vier jaar parlementaire verkiezingen hebben waarin je voor IEMAND ANDERS kunt stemmen. Wen er maar aan!

Bungabunga | 29-06-16 | 21:24

@Ommezwaai | 29-06-16 | 21:14 Wellicht heeft u een punt, doch de stellige overtuiging dat deze MisPres van de vereningvoordieven&eü de politieke liefde volgaarne 24/7 hiermee bedrijft .., laat me niet los. Raar is dat. Max drie pillen inslikt op '66 leest geschoeid*

en définitive | 29-06-16 | 21:23

Nee, afgelopen week n mooi voorbeeld in VK

CFCR | 29-06-16 | 21:23

Gulden terug, vrijhandelsverdrag met China, India en VS sluiten. Grensbewaking. Actief uitzetbeleid. Marine versterken. Nooit meer een naheffing. Kan niet wachten!
de Voorzittert | 29-06-16 | 21:13
.
Ik zou eerst maar eens de banden met Rusland normaliseren.
Leest u onderstaand artikel maar eens. Hoeveel schade denkt u dat de handelsboycot - opgedrongen door de VS en EU - Nederland kost per jaar???
.

www.telegraaf.nl/buitenland/26111230/_...

Lupuslupus | 29-06-16 | 21:23

@jekkkaas | 29-06-16 | 21:20
Mensen die niet gestemd hebben moeten niet zeuren. En wat moet die "kkk" in je nick?

Lewis Lewinsky | 29-06-16 | 21:23

Gewoon Nexit dan is dat gekonkel met die gangsters in Kiev en machtswellustelingen in Brussel/Straatsburg gelijk van tafel. Dag Kiev! Dag EU! Dag Rotte!

Frits1888 | 29-06-16 | 21:22

Doe mij maar twee ! | 29-06-16 | 21:11

Hij is heimelijk verliefd op Jane Fonda maar ze beantwoord haar voicemail niet.

eerstneukendanpraten | 29-06-16 | 21:21

atheïstisch stemvee | 29-06-16 | 21:08
Jackanders | 29-06-16 | 21:14
Er zijn veel mensen in mijn directe omgeving, mensen in de krant en op TV die allemaal strategisch niet gestemt te hebben. Zeggen dat dat niet waar is, of dat mensen het niet interesseert is onjuist en dat weten jullie best.
Daarom zeg ik: trek de les uit GeenPeil en verwijder de opkomstdrempel. Dan nodig je iedereen uit te stemmen en is strategisch niet stemmen geen optie.
Ik ben blij dat Rutte er volwassen mee omgaat en doorheeft dat je met domme Nee=Nee politiek niet ver komt. Noch in Den Haag, nog in Brussel.

jekkkaas | 29-06-16 | 21:20

Wij weten allemaal, waar het verdrag met de Oekraïne over gaat: over toetreding. En wij gaan dat nog mee maken (tenzij u toevallig 85 plusser bent)
-
Wij staan er bij en wij kijken er naar, in de volle wetenschap dat ze gewoon over onze mening heen walsen. (en wij mogen voor het genoegen ook nog eens betalen)
-
Daar komen ze bij de brave, aangepaste, conflictmijdende Hollander nog wel mee weg - die blijft lekker op z'n bureaustoel zitten reaguren en denkt dat hij daarmee de wereld kan veranderen.
-
Maar gelukkig zijn er nog de Polen, de Tsjechen, de Slowaken, de Oostenrijkers, de Roemenen en zo nog wat mensen die helemaal geen zin hebben in Oekraïners die hun baantjes komen pikken en in hun corrupte politici.
-
En daar moeten wij onze hoop dan maar op vestigen. Nederlanders moeten gewoon dokken voor hun hoge levensstandaard- en wij moeten verder natuurlijk wél onze bek houden.

bisbisbis | 29-06-16 | 21:19

de Voorzittert | 29-06-16 | 21:13
 
Dit dus, onze strategische positie binnen de EU geeft ons een zeer goede positie als we vrije handel hebben met de VS, China en India. Alles wat verder binnen de EU gaat kunnen we tarieven op heffen. De schatkisten lopen binnen maar Brussel en Bilderberg zullen hier niet blij mee zijn. In het Nederlands-Europees politieke stelsel staat Nederland niet op nummer één en dat is een groot probleem voor de belangen van onze eigen natie.

StarFox | 29-06-16 | 21:19

@Doe mij maar twee ! | 29-06-16 | 21:11
Waarom moet iedereen een partner?

nemoj me jebat | 29-06-16 | 21:19

Onderste stenen verstoppende, glashard in de kast zittende Pinokio, is een naar narcistisch mannetje die het volk minacht. Landverraders werden vlak na de oorlog gefusilleerd anno 2016 zijn ze Minister-President van Nederland of de bitch van Juncker. Te walgelijk voor woorden dit.

Corrie-Corky | 29-06-16 | 21:19

Ommezwaai | 29-06-16 | 21:14
Hij is van de eigenliefde.
En een heer zou ik hem niet noemen.

nemoj me jebat | 29-06-16 | 21:17

Wat weten ze toch van deze man dat niet naar buiten mag komen, dat hij steeds zulke misstappen blijft begaan? Mark, echt, als je toch van de herenliefde bent en stiekem andere gevoelens hebt bij ons Jortje, of ons Franske, dan is dat echt geen probleem meer hoor!
Geheim nazi vermogen is natuurlijk een andere zaak, maar dat zal wel te aluhoedje zijn toch?

Lood om oud ijzer | 29-06-16 | 21:17


@Ommezwaai | 29-06-16 | 21:14 Doe mij maar twee ! | 29-06-16 | 21:11
Naar het schijnt is ie toch wel van de herenliefde...
.
En?

Sinister-President | 29-06-16 | 21:16

deze pipo zal net als balkenende het referendum naast zich neer leggen en met een dikkemiddel vinger en een vette grijns zijn volk verraden

wally39 | 29-06-16 | 21:16

Doe mij maar twee ! | 29-06-16 | 21:11
Naar het schijnt is ie toch wel van de herenliefde...

Ommezwaai | 29-06-16 | 21:14

@Doe mij maar twee ! | 29-06-16 | 21:11
Waarom heeft Mark eigenlijk nog geen vriendin ? Willen de vrouwen hem niet ? Lelijk is ie niet, toch raar...
.
Is dat relevant?
Misschien is ie eigenlijk best wel onzeker.

Sinister-President | 29-06-16 | 21:14

jekkkaas | 29-06-16 | 21:06
Mensen die niet stemmen, stemmen niet voor en stemmen niet tegen.
Die interesseert het geen reedT over het algemeen.
Het nee-kamp heeft gewoon legitiem de meerderheid verkregen.
Gewoon NEE!

Jackanders | 29-06-16 | 21:14

Nexit. Ik zou er gewoon nog voor willen betalen ook. Gulden terug, vrijhandelsverdrag met China, India en VS sluiten. Grensbewaking. Actief uitzetbeleid. Marine versterken. Nooit meer een naheffing. Kan niet wachten!

de Voorzittert | 29-06-16 | 21:13

Waarom heeft Mark eigenlijk nog geen vriendin ? Willen de vrouwen hem niet ? Lelijk is ie niet, toch raar...

Doe mij maar twee ! | 29-06-16 | 21:11

@Harry uit Rotterdam | 29-06-16 | 21:02
Jij ook in denial? Verenigd Konkrijk gaat EU verlaten. En Nederland binnenkort ook.

Lewis Lewinsky | 29-06-16 | 21:11

Even "positief".
Sommige (veel) politici zijn absoluut onbetrouwbaar.
Het politiek bedrijf op zich is vaak onwaarachtig.
Dat wordt hier feilloos aangetoond.
En juist dat aan te tonen werd hier indertijd gepresenteerd als een belangrijke doelstelling van het referendum (misschien geen hoofddoelstelling, maar meer een bijproduct).
In die zin: gewonnen dus.

Sinister-President | 29-06-16 | 21:11

Laat NEXIT maar komen.

Net zoals GB uit dit Nazi-rijk voordat het te laat is. Steeds maar toenname van bureaucratie, massa-censuur van oppositie, centrale inname van wapens, geunificeerd leger, overkoepelende wetten en rechterlijke macht. Brr... de Brusselse totalitaire staat begint de afgelopen jaren echt vorm te nemen.

i.imgur.com/54XaFxA.jpg

StarFox | 29-06-16 | 21:10

Welk gedeelte van NEE = NEE snapt die zomergastkomiek niet?

Muggenmepper | 29-06-16 | 21:10

Waarom zegt die man noet gewoon hardop in Brussel: wij ratificeren niet! Nooit. En kom daarna maar door met al het onheil. Kan hij toch gewoon aangeven: geen probleem, 61% van Nederland wilde dit.

de Voorzittert | 29-06-16 | 21:08

Voorstemmers zijn duidelijk thuisgebleven.
@jekkkaas | 29-06-16 | 21:06
Betaalt dat een beetje goed, dat koffiedik kijken?

atheïstisch stemvee | 29-06-16 | 21:08

@Ommezwaai | 29-06-16 | 21:07
LOL

Lewis Lewinsky | 29-06-16 | 21:08

Lewis Lewinsky | 29-06-16 | 21:03
Dat is de perfecte kwalificatie om in het Europees Parlement te komen!

Ommezwaai | 29-06-16 | 21:07

Het wachten is op de MisPres die zich ten overstaan van de Kamer verantwoordt voor uitlatingen inzake zijn functie. Al het overige- via twitter enzeau van derden- doet momenteel geen recht.

en définitive | 29-06-16 | 21:07

Je kunt goed uit je nek lullen, Rutte, maar je nexit onder je hoofd.

Lewis Lewinsky | 29-06-16 | 21:06

Terecht. Gewoon negeren dat referendum. Kielaan 30 % heeft een stem uitgebracht, met daarin 61 % tegen. Voorstemmers zijn duidelijk thuisgebleven. Tegen campagne vol met propaganda en valsheden.
Les leren uit GeenPeil: geen kiesdrempel, altijd raadgevend. Of gewoon referendum wet afschaffen zodat ongeinformeerde mensen en propaganda geen ruimte krijgen.

jekkkaas | 29-06-16 | 21:06

Nexit is next, meneer Rutte! Nederland zegt nee tegen EU.

Lewis Lewinsky | 29-06-16 | 21:04

De lakmoesproef voor de EU in Brussel. En daarna voor Nederland: het verdrag gaat niet door vanwege ontbreken van unanimiteit of NEXIT.

070 | 29-06-16 | 21:04

Het gaat niet enkel tussen aanpassen met Nederland of doorgaan zonder. Rutte noemt bewust de derde mogelijkheid niet : Nederland dient een officieel veto in en het hele verdrag gaat niet door, ook niet voor de rest van de EU, maar die mogelijkheid wil mijnheer natuurlijk niet onder de aandacht brengen,

zeur | 29-06-16 | 21:04

@Ommezwaai | 29-06-16 | 20:49
Het merendeel van de leden der Tweede Slaapkamer is naar mijn indruk te dom om hun veters te strikken. Het is elke keer weer een wonder als ze erin geslaagd zijn de kamer te bereiken.

Lewis Lewinsky | 29-06-16 | 21:03

Rutte doet het goed de laatste tijd, hij is echt gegroeid. Er komt vast een mooie extra paragraaf, lijkt me een passende oplossing voor de mensen die tegen vooruitgang en samenwerking hebben gestemd.

En ijdeltuit Baudet lukt het weer eens niet om te luisteren. Wanneer Nederland niet tekent wordt het geen EU verdrag en krijgt het een andere vorm: het wordt een verdrag tussen 27 landen en Kiev. Nieuwe toetreders tot de EU zijn daarmee niet automatisch gebonden aan deze handelsovereenkomst en zullen separaat moeten tekenen, wanneer zij willen aansluiten bij de rest van Europa.

Harry uit Rotterdam | 29-06-16 | 21:02

Ach, nog 9 maanden

dulcinea | 29-06-16 | 21:00

Afgezien van het referendum, als niet ononstotelijk bewezen i dat Oekraiene niets te maken heeft met MH317 in negatoeve zin, is het NEE. Dat verwacht ik van onze premier. En dat NEE natuurlijk NEE is.

Ofzo2 | 29-06-16 | 21:00

Man man man. Dus Rutten denkt echt met een stel imbecielen te maken te te hebben die niet doorhebben dat andere landen onderling eventueel een nieuw verdrag in elkaar kunnen sleutelen. Ze doen maar. Nederland doet niet mee. Klaar!

Plebejus | 29-06-16 | 21:00

Kunnen we geen onderdeel worden van het VK, voor een jaar of tien? Van plaats ruilen met Schotland.

BlowingBubbles | 29-06-16 | 21:00

Past aardig in de trofee=kast van landverraders.
Die ondertussen aardig uitpuilt......
Maar wel levenslang opsluiten en die sleutel weggooien, wat een ongelooflijke incompetent stuk vreten...

NEXIT,
NU !!!

Madman351 | 29-06-16 | 20:57

Rutte is net zo onbetrouwbaar als Balkenende. Maar goed dat is die hele zittende ancient politieke kliek. Tijd voor CHANGE!!. Deze kliek moet het land uit, voor altijd (en anders de kerkers in).

ad melkert | 29-06-16 | 20:56

Wat is het toch een slappe kut.

PureYak | 29-06-16 | 20:52

Ik kan niet voor anderen spreken, maar maak van het associatieverdrag gewoon weer een handelsverdrag en ik ben tevreden. Dik tevreden zelfs.

atheïstisch stemvee | 29-06-16 | 20:52

Handel is prima, de rest niet. Simpel. En voor zover ik weet kan de Europese Commissie zelf besluiten maken wanneer het gaat om handel, dus verdrag is niet nodig. Een handelsverdrag sluiten overigens alleen als EU in het geheel. Niet ratificeren klinkt mij dus in de oren als wel de lusten, niet de lasten, of te wel WIN WIN.

En als er wel wordt geratificeerd, laat Putin dan maar met veel vertoon Oekraïne binnenvallen. Een puinzooi is hier (en daar) het toch al, misschien ruimt het wat op.

error503 | 29-06-16 | 20:52

Lewis Lewinsky | 29-06-16 | 20:45
Dat is dan ook meteen de grootste reden waarom het merendeel van de Tweede Kamer zo fel tegen een Nexit is...

Ommezwaai | 29-06-16 | 20:49

Alle 28 lidstaten, meneer Rutte? Maak daar 27 van. Het Verenigd Koninkrijk is er namelijk uit aan het stappen. Vanwege iets met een referendum.

Lewis Lewinsky | 29-06-16 | 20:48

Nee is nee, Rutte.
Al wil je doen geloven dat er nog meer smaken zijn.
Blijf uw werkgevers, want dat zijn we, maar negeren.
Dan komt alles vanzelf goed.
Paardenlul.

Jackanders | 29-06-16 | 20:47

@rekennietmachine | 29-06-16 | 20:41
Onzin, hij weet perfect te verwoorden waarom de EUSSR een gedrocht van het jewelste is zonder in allerlei leugens te vervallen. Jammer dat hij niet bij de PVV zit.

ProAsfalt | 29-06-16 | 20:47

Gewoon zoals onze stem bedoeld is Rutte. NEE, en ik ben dik tevreden, maar je maakt er een potje van. Verkiezingen komen er aan, De EU wankelt op zijn pootjes, de onvrede groeit maar doooor. Gaat niet goed komen, daar hoef ik geen profeet voor te zijn!

Mr_Pikibelly | 29-06-16 | 20:47

Gewoon Nee. Want handel met Oekraine, daar zijn ook een boel partijen niet blij mee. Met een boog om dat land heen lopen lijkt me wel het duidelijkst. Ik zou tevreden zijn met niet ratificeren. Mijn vraag is: kan er dan in een aangepaste versie toch geratificeerd worden zonder Nederland?

Poes Fiep | 29-06-16 | 20:46

Iets in de houding/uitstraling/antwoorden/betogen van Ued.Minister-president der lage landen M.Rutte, heeft de schijn van een naderbijkomende D.Cameron-actie, zijn politieke spagaat moet pijn doen en zonder een vangnet gaat de val hard aankomen.
Aanschouw de bergafwaartse koers van de EU en de paniekreactie van de almaar versnellende stappen van het EP, ook onderweg naar de crash.
succes Pays-Bah. op naar de Nexit of de ondergang.

hovawart | 29-06-16 | 20:46

Wat Rutte bedoelt is: Ik kan wel niet ratificeren, maar dat kost me een mogelijk baantje in Brussel.

Lewis Lewinsky | 29-06-16 | 20:45

Rutte is net als Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van de Arbeid = Partij van dwangArbeid) alleen de bazen van dienst, dus grote hoeveelheden gratis arbeiders hier naar toe halen en te werk stellen voor nop evenals de inheemse bevolking te werk stellen voor nop zodat de bazen gratis arbeiders hebben en er met de poen vandoor kunnen gaan op kosten van het klootjesvolk.

En als klap op de vuurpijl kan de Beul Jetta Klijnsma ook nog eens haar zweepje te gelde maken. Pats, pats, pats!!

Dat gaat pijn doen. Ik heb de pijn al ervaren en ervaar deze nog steeds.
Morgen bent u aan de beurt.

Pats, pats, pats!!

ProAsfalt | 29-06-16 | 20:45

Rutte zal er gewoon blijven omheen draaien, tot zijn baas, beroepsalcoholist, Junker, zegt dat er geen weg terug meer is en het verdrag er nu al eenmaal is. Dat het teurgdraaien een continentale crisis veroorzaakt en dat het heel slecht is voor de stabiliteit van Europa.

Uw Psychiater | 29-06-16 | 20:45

Een Nexit lost dit probleem op, voor zowel de EU als Mark.

bambi1970 | 29-06-16 | 20:43

@rekennietmachine | 29-06-16 | 20:41
Heb je ook nog iets inhoudelijks te melden? Of blijft het alleen met op de man spelen. Zo goedkoop snap je.

La Bailaora | 29-06-16 | 20:42

Beste Mark, stel de kiezer tevreden en pak je spullen wat eerder. Jouw feestje bij de EU is toch afgelopen.

Mastermattie | 29-06-16 | 20:41

@diederik12345 | 29-06-16 | 20:34
Er zijn veel meer problemen met het verdrag. De militaire samenwerking is er een van, visa een ander, EU geld in een bodemloze corrupte put een derde, een land in burgeroorlog een vierde, enz, enz...

Wat begrijp jij overigens niet aan nee? Nee is gewoon nee.

La Bailaora | 29-06-16 | 20:41

Ja sorry hoor, maar elke keer als ik een tweet van die Thierry Baudet zie krijg ik kotsneigingen. Hij werd getolereerd omdat hij ook tegen het verdrag was, maar verder is het gewoon een verschrikkelijk pedante gladjakker. Bah.

rekennietmachine | 29-06-16 | 20:41

Doe maar zonder Nederland. Die Oekraiense vrouwensmokkelaars en hoertjes zijn toch al hier en tellen al mee in de naheffingen uit Brussel. www.parlementairemonitor.nl/9353000/1/...

Piet Karbiet | 29-06-16 | 20:41

Wat begrijp je niet aan *nee* Mark?

La Bailaora | 29-06-16 | 20:38

Je hebt helemaal gelijk Rutte. Want de Nee-stemmer zei NEE tegen het verdrag, niet als je een onbenullige paragraaf aanpast doe je recht aan een bepaald vermeend sentiment. Dat laatste heb jij bedacht als een truc a la Bakellende, die zei, we doen geen volkslied, dan is het goed... Terwijl we geen Monetaire Unie wilden... En we kregen het beide. Een monetaire unie en ook een EU-Volkslied (waar het ons echt niet om het laatste, maar gebleken terecht om het eerste te doen was).

Rommelende Onderbuik | 29-06-16 | 20:38

'Kiezers zijn stom'
- M. Rutte 2016

atheïstisch stemvee | 29-06-16 | 20:35

We doen ons best. Even geduld nog.

MinPres | 29-06-16 | 20:35

Ik ben in de war, GeenStijl heeft toch altijd gezegd dat ze de militaire samenwerking uit het verdrag wilde hebben, maar samenwerking op het gebied van handel en de aandacht voor mensenrechten op zich prima vonden? Van leeuwen zei dat ook nog namens GeenStijl in een filmpje met quid.

diederik12345 | 29-06-16 | 20:34

Het is zo gemakkelijk: we moeten en willen gewoon helemaal NIETS met en van Oekraine. Klaar.

Leptob | 29-06-16 | 20:34

Ik ben zeer tevreden met de uitslag van het referendum. Uitstekend uitslag, bijzonder duidelijk. 61% tegen ratificeren.
.
En daarmee ben ik dus uitermate ontevreden met de opvolging door Rutte. Nee is nee. Dat moet zelfs een omhooggevallen geschiedenisleraartje kunnen begrijpen. En als hij zegt van niet, dan liegt. Een liegende premier is ter kwader trouw. Ongeschikt voor de eer om dit land te mogen leiden en vertegenwoordigen.

Parel van het Zuiden | 29-06-16 | 20:34

Zo lang politici het tegengestelde doen van wat ze beloven en beloofden blijven ze ongeloofwaardig.
Als ze al vinden dat dat moet kunnen, moeten ze eerlijk en duidelijk zijn..... En dat is te veel gevraagd.

nederburger | 29-06-16 | 20:34

Had Rutte maar één zo'n been als Cameron.

Conan de Rabarber | 29-06-16 | 20:34

Nee Rutte, men blijft niet ontevreden, men wordt woedend.

En er komen met je beleid steeds meer ontevreden mensen bij. Dat lijkt me niet meer dan logisch.

La Bailaora | 29-06-16 | 20:31

Ik ben pas tevreden als die liegende volksverlakker oprot en we hem nooit meer zien en horen. Bah wat ben ik misselijk van die klootzak.

Rheia | 29-06-16 | 20:29

En telkens zoekt hij weer een andere interpretatie van iets wat zo helder is: NEE.
Misschien moet Mark Rutte maar eens staatsrechtelijk vervolgd worden.

Guy Veropzoudten | 29-06-16 | 20:29

Als nee nee wordt, dan ben ik tevreden hoor, Mark.

nemoj me jebat | 29-06-16 | 20:29

Oprutte

Leefbaar | 29-06-16 | 20:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken