Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Aanslagen Istanbul: 41 doden, 239 gewonden

Voor op de nuchtere maag. Aftermath-beelden van de zelfmoordaanslagen op de luchthaven van Istanbul. Drie zelfmoordterroristen begonnen random in het rond te schieten en bliezen zich vervolgens op. Aanslagen zijn nog niet opgeëist. Vermoedelijk Islamitische Staat, want die bestaan 2 jaar. En dan moet je ook altijd opschrijven dat er vooralsnog geen Nederlanders onder de slachtoffers zijn, dus dat doen we dan maar. Vliegveld Atatürk is alweer geopend, want we moeten door, want we moeten verder. MinBuza Bertje Koenders heeft het reisadvies voor Turkije nog niet aangepast naar Code Oranje. Death toll expected to rise. Update: Dodental naar 41. traanslagen.jpg

Reaguursels

Inloggen

Je suis Achmed! Pray for Istanboel!

Heintje69 | 29-06-16 | 20:17

Laten we dit wel in perspectief blijven zien. In Yemen zijn enkele dagen gelden ook 42 doden gevallen door IS terreur en daar hoor je niemand over. Dus heel vervelend, maar in Yemen is het ook grote ellende.
Mark_D_NL | 29-06-16 | 09:12

Saudi arabie hebben dat de laatste jaren geimporteerd in Yemen sinds ze daar zelf faalden tegen een paar houthi rebellen op sandalen...

Blobber_NL | 29-06-16 | 16:58

Ik vind het verschrikkelijk dat er mensen die gewoon hun deel doen voor de maatschappij nu weer slachtoffer zijn geworden van zinloos geweld. Maar zoals al eerder metaforisch is beschreven door een Japanse jonge man over de opmerking waarom er nu zoveel aandacht is voor Brussel en Parijs en niet voor de Islamitische landen. Als je poep tegenkomt in de toilet is dat niet raar, want daar kan je het verwachten. Als je poep tegenkomt in de keuken is dat zeer ongewoon. En daarom is er meer aandacht voor aanslagen in Europa dan in Turkije, Egypte dan wel elk ander islamistisch land. Daar bovenop komt het al oude gezegde; het is een ver van mijn bed show.
Nogmaals mijn medeleven is met de mensen die hun geliefde hebben verloren aan de inferieure religie de Islam. (christendom en alle andere religies zijn tevens inferieur. Gewoon een persoonlijk gebrek aan cognitief vermogen)

BMCJG | 29-06-16 | 15:06

Mooi die verbondenheid der volkeren. Daarom dus Brexit.

Jack Jersey | 29-06-16 | 13:21

Zou dat hele vluchtelingenbeleid niet achteraf gewoon een gevalletje verzekeringsfraude zijn? Happy haloween eh suikerfeest allemaal!

sjoerdploert | 29-06-16 | 12:44

Ondankbare honden de hand bijten die je voedt. DENK dat ik weet wie de daders zijn. Krijgen wapens, logistieke ondersteuning en medische verzorging van een bevriende NATO land en toekomstig EU land

HetOorAakel | 29-06-16 | 12:26

Hebben IS en Erdogan ruzie gekregen? Ik vraag me af waarover, misschien heeft Erdogan iets beloofd en dat toen niet gedaan.

bijna_raak | 29-06-16 | 12:26

Aan het kaartje te zien is Antalya nu echt wel aan de beurt, fijne vakantie!

Flatuleerder | 29-06-16 | 12:20

De explosie met de complimenten van de islam religie die mogen alles. De problemen los je in deze wereld op met geweld toch?

protonplof | 29-06-16 | 11:57

Die rechts-populistische en nationalistische kutkaalkopjes ook altijd. De

Word er zo moe van.. | 29-06-16 | 11:52

MarcS | 29-06-16 | 11:02 Zo zal het wel ongeveer gaan. Interessant is de vraag wat de rol van politie en leger daarbij wordt.

De politie zal er waarschijnlijk op inhakken, dat is hun traditie. Een uiterst kleine groep zal het niet pikken. Wat betreft het leger denk ik dat bepaalde onderdelen openlijk de kant van de gemarginaliseerden kiezen. Qua rang zullen luitenants, sergeants, korporaals en soldaten het grootste aandeel leveren.

geen blijvende stad | 29-06-16 | 11:40

Enorm triest, erg, naar.
Vind ze, berecht ze, liefts en eigen gebeid.
.
(Los van het feit dat ik niet zo veel op heb met de leiding van het land).

hotmint | 29-06-16 | 11:40

Vraag me af in hoeverre de Turkse staat zelf betrokken is bij een aanslag als deze. Dankzij Turkije immers, dat ook al betrokken was bij de gifgas aanslag in Ghouta in 2013, is er al jaren een massale non-stop terreur aanslag in Syrië. Want 'Assad must go, you know'.

ben kokhals | 29-06-16 | 11:35

@Lupuslupus | 29-06-16 | 11:28 wel ok en Uw nick voor die malloot.

Rivpim | 29-06-16 | 11:33

raskol | 29-06-16 | 10:52 raskol moet raskal zijn neem ik aan?

geen blijvende stad | 29-06-16 | 11:32

@Piet Karbiet | 29-06-16 | 10:13 WEL ok, en @Marcs WEL ok en wel hierom dat, het makkelijk blijft toch Nederlander te willen blijven.

Rivpim | 29-06-16 | 11:31

De extremen onder de gristenhonden trekken zich terug in enclaves als Staphorst en Urk,
raskol | 29-06-16 | 10:52
.
U neemt willens EN wetens het minachtende, smerige woord "ChristenHOND" over van de islam. Waarom? Ik noem u toch ook geen atheïstische HOND?!
Dat zou ik natuurlijk best kunnen doen, "gelijke monniken, gelijke kappen", nietwaar?
Maar ik verlaag mij daar niet toe. Tenminste, niet in woorden want mijn gedachten zijn privé.

Lupuslupus | 29-06-16 | 11:28

Negatief reisadvies is voor mij toch niet aan de orde , deze vorm van all inclusive gaat mij iets te ver, zelfs met veel geld toe kunnen de moslimlanden de pestpleuris krijgen . Nooit meer naar toe.

blauwe zander | 29-06-16 | 11:18

peanutpower | 29-06-16 | 09:33

Meestal wordt als reden gegeven dat Nl een safe heaven is voor terroristen. Ze kunnen hier in alle rust hun voorbereidingen treffen. Dat was inderdaad zo met de IRA, de RAF en ETA. Soms kwam het alsnog tot een moorddadig treffen.

Blijkbaar vonden de betrokken Nederlandse kabinetten dat geen probleem.

Het zal ook bij IS een rol spelen, alleen kun je er vergif op innemen dat we al lang op hun hitlist staan en dat in hun geval er bij uitstel nooit afstel komt.

Na de aanslagen, vermoedelijk in Rotterdam, Maastricht, Eindhoven, Den Haag en Utrecht, zal er een massale wake gehouden worden en zal MP Rutte zeggen dat dit het moment is dat iedere Nederlander zich verenigd voelt in de strijd tegen haat en uitsluiting. Verder zal hij alle tokkies waarschuwen, waarna de EU in versneld tempo meer macht krijgt. Wie het woord 'islam' in de mond neemt wordt waarschijnlijk gelijk afgevoerd, dan wel door de msm gefileerd.

Hoe meer islam aanslagen hoe groter de repressie tegen de eigen bevolking. Dat is inmiddels een wetmatigheid. Zie België, de UK en Duitsland.

geen blijvende stad | 29-06-16 | 11:15

-weggejorist-

Ruttegraadt | 29-06-16 | 11:10

@peanutpower | 29-06-16 | 10:53
Jammer dat een dergelijke opvoeding uw kinderen totaal niet voorbereid op de keiharde realiteit van onze wereld.
We zijn niet allemaal gelijk, respect moet men verdienen en een cultuur of ideaal is nimmer gevrijwaard van kritiek.

En dat niet in de laatste plaats omdat onze cultuur, religie en normen/waarden juist onder vuur liggen door "anderen".

Rest In Privacy | 29-06-16 | 11:08

Eens! Vooral de handel met ISIS met wapens en olie is natuurlijk niet zijn schuld, echt niet. Hitler deed ook wel eens uitspraken, die waar waren "Vandaag is een bewolkte dag" maakt dat zijn overige gedrag goed?
MarcS | 29-06-16 | 10:49

Euh, nee? Lezon, dat zeg ik toch ook niet? Erdogan is over het algemeen fout maar daarom kan ik het toch eens zijn met een opmerking van hem?

Road to serfdom | 29-06-16 | 11:08

@Rivpim | 29-06-16 | 10:09
Al die scanners hebben een knopje: uit.

Die wordt gezellig gebruikt als een bevriend islamietje door het poortje wil, richting vliegtuig loopt of wat dan ook.

MarcS | 29-06-16 | 11:06

Bedankt voor de correctie. Ik heb mezelf ingelezen en toch zie ik het als een herhaling van zetten. En daarom is het zeer onverstandig om Turkije toe te laten tot de EU
nl.wikipedia.org/wiki/Kruistocht

peanutpower | 29-06-16 | 11:05

@peanutpower | 29-06-16 | 09:56
Het gaat fout als je als 'leider' in de bedrijfskantine maaltijden eet van sterren koks en het gepeupel amper droog brood kan eten. Als je vervolgens als 'leider' vind dat het gepeupel echt niet iedere dag vlees hoeft te eten, maar zelf iedere dag een koe laat slachten die jij niet op kunt, en dat ook nog eens aan een ieder laat zien. Dan begint de onvrede.

40 jaar hebben ze ons verteld, dat als wij niet heel veel OSW zouden geven, de afrikaantjes het vanzelf kwamen halen. De zwartkijkers, riepen al 40 jaar .... pas op zal rupsje nooit genoeg zijn. *Verrassing* ze komen in grote getalen het halen.

De onvrede groeit en groeit als blijkt dat er miljarden over de balk gesmeten worden, de 'leiding' referenda lachend naast zich neerlegt en de pensioenpotten openlijk verkwanseld. Dan neemt de onvrede serieuze vormen aan.

De wereld staat (nog) niet in de brand, dat gebeurd pas als het gepeupel in de EU het echt zat is. En mijn onderbuik zegt dat het bijna zo ver is. Als het los gaat, dan gaat het echt los en pas dan staat de wereld in brand.


MarcS | 29-06-16 | 11:02

Zolang er Turken wonen; altijd negatief reisadvies voor Turkije.

Elessir | 29-06-16 | 11:01

@Barbarous_Relic | 29-06-16 | 09:49
Parijs Brussel ......

MarcS | 29-06-16 | 10:53

@Piet Karbiet hear hear.
Ik wil mijn kinderen heel graag opvoeden met het idee dat iedereen hetzelfde is. Een geloof dient te respecteren. Een iedere zijn idealen heeft. En culturen te laten zoals ze zijn omdat deze al vele duizenden jaren bestaan. Juist de diversiteit van culturen op deze wereld is iets wat we moeten koesteren. Ik ga op vakantie naar een habbiekratisie land omdat ik hun cultuur wil zien. Maar de huidige Marokkaanse jeugd is helemaal van het padje af.Vooral die pubers. Ik zeg oppakken en onder handen laten nemen door een peleton van het Korps Commando Troepen en ze een paar maanden door de Ardennen laten rennen. Snaaien we je dan weer, dan op herhaling. Opsporing verzocht begint voorspelbaar te worden en dat moet gestopt worden.Thee drinken helpt niet.Polderen is ouderwets. Laten we Nederland onaangenaam maken voor als je je niet wenst te voegen aan de Nederlandse cultuur. Niemand van ons wil namelijk emigreren of vluchten naar het landen in het Midden Oosten of Noord Afrika op vrijwillige basis.

peanutpower | 29-06-16 | 10:53

@peanutpower | 29-06-16 | 10:36

Naast het al genoemde feit dat de kruistochten een reactie waren op islamitische veroverings- en expansiedrift, en het feit dat we het over gebeurtenissen van ruim 1.000 jaar geleden hebben...

Deze quote: [Naast elkaar kan leven kan alleen als er respect is, maar de geloven zijn zo verschillend dat het op sommige vlakken scheurt. Vooral de extremen botsen]
Dat is imho nogal naïef. De islam kent per definitie géén respect voor andere overtuigingen / religies, aangezien de islam (als enige religie) uitdrukkelijk de scheiding tussen kerk en staat ontkent. Ergo, ook niet-moslims zullen zich moeten schikken naar islamitische regelgeving, en andere opvattingen dan de islam krijgen de facto minder rechten en vrijheid in een islamitische samenleving.

En 'de extremen' botsen niet bij elke religie. De extremen onder de gristenhonden trekken zich terug in enclaves als Staphorst en Urk, die plegen geen aanslagen met zelfmoordbomgordels en kalashnikov's.

raskol | 29-06-16 | 10:52

Koekje van eigen deeg.
Wie kaatst kan de bal terug verwachten.
Wie haat zaait zal geweld oogsten.

Al 100 jaar voeren Turken genocide en etnische zuiveringen door, ze leveren wapens aan IS en jihadisten, verzorgen gewonde IS-strijders, handelen in IS-olie, zorgen er voor dat IS terreur en aanslagen tegen Koerden kunnen voeren, bombarderen Koerdische burgers, zwepen haat op bij Euro-Turken, noemen iedereen die geen AK is een terrorist, bedreigen parlementariërs in Duitsland met de dood. Ja, en dan vreemd opkijken als er een bom in je gezicht ontploft??

Wie Adolf Erdogan stemt, stemt voor islamfascisme; en moet niet zeuren als het geweld als een boemerang in hun gezicht terug komt.
En wie denkt dat de islam niets met de islam van doen heeft mag mij eens uitleggen waarom islam en geweld tegenwoordig zo samenkomen.

FW Ta-183 Huckebein | 29-06-16 | 10:51

@Piet Karbiet | 29-06-16 | 09:35
Kijk daar zijn we weer, laag opgeleid.
Daar geldt hetzelfde als hier, afkerige mensen vind je in iedere laag van de bevolking.

MarcS | 29-06-16 | 10:50

peanutpower | 29-06-16 | 10:36
Die Kruistochten waren een reactie op Islamitisch geweld en veroveringen in tot op dat moment overwegend Christelijk/Joods gebied. En vooral ook ( er lijkt niets veranderd) een kans voor de adel om geld, macht, bezittingen en roem te vergaren.

BlowingBubbles | 29-06-16 | 10:49

@Road to serfdom | 29-06-16 | 09:34
Eens! Vooral de handel met ISIS met wapens en olie is natuurlijk niet zijn schuld, echt niet. Hitler deed ook wel eens uitspraken, die waar waren "Vandaag is een bewolkte dag" maakt dat zijn overige gedrag goed?

MarcS | 29-06-16 | 10:49

En dan binnenkort het suikerfeest groots vieren om deze fantastische ramadanperiode af te sluiten, hè moslims!
Dat getuigt nog eens van beschaving.

Crufty | 29-06-16 | 10:47

sjaak-snaak | 29-06-16 | 09:10
Er viel dan ook best nog het e.e.a. aan op te knappen. Is t mooi geworden?

BlowingBubbles | 29-06-16 | 10:46

Tuurlijk moeten we door. Tuurlijk moeten we verder. Carry on, nothing to see here. Geen podium voor Kabouter Plof.

Vergeetput | 29-06-16 | 10:45

@ peanutpower | 29-06-16 | 10:36
De wereld probeert vooruit te komen. Geloven werken dat in het algemeen tegen. et is niet iets van alle tijden, het is iets van geloven.

TheseDays00 | 29-06-16 | 10:42

peanutpower | 29-06-16 | 10:36 de kruistochten waren een reactie op de verovering van gebieden die al bijna 1000 jaar christelijk waren door de moslims. Heel christelijk Anatolië, Syrië, Irak, Palestina Egypte en Noord Afrika werden door de moslims onder de voet gelopen.

wlodek | 29-06-16 | 10:42

@peanutpower | 29-06-16 | 10:36
Het is broodnodig dat u even de historie van de Kruistochten tot u gaat nemen.

Rest In Privacy | 29-06-16 | 10:40

En de wereldleiders maar reageren in afschuw en roepen dat dit aangepakt moet worden. Blablabla. Zo lang ze massa's vluchtelingen laten komen, haatpredikers hun gang mogen gaan, Syrie-gangers soft aanpakken en allerlei moslims openlijk laten juichen om aanslagen dan veranderd er nooit wat. En dan de rest van dat linksche tuig: Zolang ze moslims als slachtoffers zien, Geert Wilders als dader zien en islamfobie erger vinden dan al de echte slachtoffers dan zullen aanslagen zoals Istanboel gewoon door blijven gaan.

Shape of Despair | 29-06-16 | 10:39

Ik ben het eens met de opmerkingen over de Islam, maar er was een tijd dat er Kruistochten waren om het christelijke geloof bij iedereen in de strot te drukken.Het is iets van alle tijden. We zijn het erover eens dat het geloof niet veel goeds heeft gebracht over het algemeen. Daarom is het vermengen van deze geloven geen goed plan. Naast elkaar kan leven kan alleen als er respect is, maar de geloven zijn zo verschillend dat het op sommige vlakken scheurt. Vooral de extremen botsen. Wat ik niet snap is dat je aanslagen pleegt om je "gelijk" te halen. Waarom geweld, terwijl geloof staat voor liefde en samenhorigheid. Misschien moeten we al die internationale missies beëindigen en de boel de boel laten. Laat de natuur het oplossen en verdedig je eigen cultuur en levensstijl. Ik ga hier vrijwel elke week naar de plaatselijke Toko, relaxer dan shoppen in de AH en nooit enig haast, irritatie of wat dan ook. Sta op het schoolplein met een Syrische en een Irakese vader die zich af en toe kapot schamen voor hun landgenoten. Natuurlijk zijn die gasten ISIS mislukte moslims met een heel klein besneden piemeltje. Mislukt in hun leven dus gaan we oorlogen voeren met hun mede mislukten die samen een raakvlak hebben. We zijn mislukt in de samenleving dus gaan we stoer doen. Ze zijn mislukt, blijven mislukt en zullen nooit de echte wereld begrijpen.

peanutpower | 29-06-16 | 10:36

Ik begin het gevoel te krijgen dat er wat verdeeldheid is binnen de Islam. Ik hoop niet dat er iemand op het idee komt om misbruik van deze verdeeldheid te maken door vanuit het Hart van Europa een Islam reformatie door te gaan voeren die vooral bij Sunnieten goed valt, Sjiieten tegen de haren in strijkt en sluipenderwijs Saudi Arabie gaat vervangen als ideologische motor.

kindapaas | 29-06-16 | 10:35

Ik vraag me wel af waar Timmerfrans de schuld legt.
Haat is een emotie die opgeroepen wordt door al dan niet actuele gebeurtenissen in combinatie met een normen en waardenkader.
De gebeurtenis kan iets simpels zijn, zoals een mening, een vergeten hoofddoek, een toename van het aantal (ongelovige) toeristen, veel honger omdat je niet mag eten.
Die gebeurtenis is niet zo belangrijk.
Belangrijker is het kader waarbinnen de (latente) haat sluimert.
Dat kader is gevormd door indoctrinatie en ervaring in combinatie met genen.
De ervaring is die eeuwig durende strijd in het Midden-Oosten. Over de genen zullen we het maar niet hebben, geen zin in een ban.
De indoctrinatie is opvoeding en/of onderwijs en de imam/ moskee.
En we weten allemaal wat deze mensen dan aan normen en waarden meekrijgen: alles gekoppeld aan de islam (sharia).
Dus beste Timmerfrans, zeg het maar, waar komt die uiting van haat vandaan?
Van ons onbegrip om onze grenzen nog verder open te stellen, en ons falen om de EU nog verder op te pompen natuurlijk.

Nuchternederland | 29-06-16 | 10:34

@Peter Emile | 29-06-16 | 10:18

U bent ook met een flinke achterstand begonnen. U heeft duidelijk geen opgroeien en opvoeding genoten waarin u geleerd wordt dat, mits ten dienste van Islam, geweld mag, moet, en kan.

Parel van het Zuiden | 29-06-16 | 10:23

@Cuyahoga | 29-06-16 | 08:58
Timmerfrans scheert alle nihilisten over 1 kam!

keestelpro | 29-06-16 | 10:23

En maar blijven faciliteren en subsidiëren die islam.
Overal in de wereld eindigt het met moord en doodslag en binnenkort in ons theater.
Maar nee hoor er is niets mis met de islam zeggen onze politieke wegkijkers.

henk vintage | 29-06-16 | 10:23

Ik blijf maar niet snappen wat er in die zieke moslimse macho-koppen omgaat, dat ze er kennelijk bevrediging in vinden om van de wereld één groot, goor, bloederig slachthuis te maken.

Dit soort nieuws beheerst nu al jaren vrijwel dagelijks het wereldnieuws. Overal ter wereld - maar dan ook letterlijk overal - moeten bakken met geld worden uitgegeven en moet met bloed, zweet en tranen alles in het werk gesteld worden om islamitische terreur te voorkomen en bestrijden.
Dat betekent niet minder dan dat de hele wereld, of ze wil of niet, in de negatieve, destructieve greep is van die vervloekte religie.

En een 'religie' die wereldwijd zóveel geweld, barbarij, destructie, destabilisering, verdriet, woede en gore ellende genereert, zou wereldwijd door elk mens met gezond verstand, en door elke regering die zichzelf serieus neemt, in de ban gedaan moeten worden.

Dat dat kudt-geloof niet al lang door de hele wereld wordt uitgekotst en verboden, verbaast me in toenemende mate.

De islam dient uit elke zichzelf respecterende, beschaafde samenleving verwijderd te worden.

Al het waardevolle, mooie en vreugdevolle dat op deze wereld voorkomt wordt bezoedeld en sterft af zodra het wordt aangeraakt door deze barbaarse godsdienst.

Peter Emile | 29-06-16 | 10:18

@hovawart | 29-06-16 | 10:11
Jij hebt er echt veel van begrepen he?

Bicycle_Repairman | 29-06-16 | 10:18

@peanutpower | 29-06-16 | 09:56
Hier zo'n beetje van hetzelfde. En toen was er ineens een konijn in Perzië.

Rest In Privacy | 29-06-16 | 10:16

Parel van het Zuiden | 29-06-16 | 09:54

Timmerfrans is inmiddels gespecialiseerd in één taal:
Wartaal

Ongeruste vader | 29-06-16 | 10:14

@necrosis dat weet ik. 4 Miljoen voor een jaar ex de kosten die dan nog komen voor personeel en het bezetten van die zetel. Veiligheid is niet te koop helaas, zeker niet met onze krijgsmacht die onze grenzen niet kunnen bewaken. Mannen en vrouwen die keihard werken met te weinig materieel.We sturen ze de hele wereld over naar oorlogen die ze zelf niet begrijpen en komen terug met Ptss, geamputeerde ledematen en schreeuwen dan om aandacht op veteranendag die ze niet krijgen van onze regering, want je bent kanonnenvoer en we staan er internationaal weer goed op. Vroeger werden we getraind om ons land te verdedigen. Tegenwoordig worden militairen getraind voor buitenlandse missies. Op onze Nationale reserve is bezuinigd, dus de gemiddelde militair heeft geen idee hoe ze ons land moeten verdedigen en vooral met wat.Respect voor de Krijgsmacht maar ze gaan het niet fixen als onze veiligheid echt in het geding komt. Want dan zitten we in Mali... of een ander bananenland waar geen eer te behalen valt.

peanutpower | 29-06-16 | 10:14

@Rivpim | 29-06-16 | 10:09
Daarom wil Brussel de schuttersverenigingen gaan verbieden. Dan komt alles goed.

Piet Karbiet | 29-06-16 | 10:13

Islamistische Staat moet verboden worden, motorclubs pakt men hard aan, maar een ideologie die in alle landen ter wereld uitblinkt in misdaad, terrorisme, geweld, haatzaaien, straatterreur, werkloosheid, segregatie, vrouwenonderdrukking, en sekte-achtige uitwassen vertoont, word geen strobreed in de weg gelegd, sterker nog, de grenzen staan wagenwijd open om de brandhaarden te verspreiden over de hele wereld, stuur ze terug naar hun eigen regio, dit is niet mijn Europa, een Nexit Nu.
succes Pays-Bah.

hovawart | 29-06-16 | 10:11

@ GS410 | 29-06-16 | 10:03
Ja, de atheïsten hebben het zeker weer gedaan.

TheseDays00 | 29-06-16 | 10:11

Verschrikkelijk voor die mensen/nabestaanden, maar hoe kan het nou, dat er gewoon met bommen en de AK-47 of kalasjnikov een vliegveld binnengelopen wordt. Je kan hier(op deze superbeveiligde site) niet eens het filmpje bekijken zonder controle of reclame van Danio of één of ander pannenkoekenhuis. Maar De AK-47 of kalasjnikov kan je in Europa en Turkije overal mee naar toe nemen kennelijk.

Rivpim | 29-06-16 | 10:09

@peanutpower | 29-06-16 | 09:56
Sterker nog; op de middelbare school had ik vrienden met ouders uit Suriname, Sint Maarten, de Molukken, Spanje en Algerije en het woord islam viel nooit. Godsdienst was voor de onwetenden. We dronken jenever in Paradiso.

Piet Karbiet | 29-06-16 | 10:04

Hoezo negatief reisadvies geven? Lijkt me echt niet nodig.
Iemand die de afgelopen jaren een beetje het nieuws heeft gevolgd en gezond verstand heeft, zal echt niet voor zn vakantie naar dat land gaan.
Mag toch hopen dat je eigen hersenen al een negatief reisadvies hebben gegeven?
We hebben in dat land niets meer te zoeken.
Ga je er wel heen => Dom & Eigen Risico

Ongeruste vader | 29-06-16 | 10:03

Dit heeft helemaal niets met het Christendom, Jodendom, Boeddhisme of Hindoeïsme te maken!

GS410 | 29-06-16 | 10:03

Vliegveld gewoon weer open gooien zonder enige aanpassing in beleid? M.a.w. we kunnen er niets tegen doen en wachten op de volgende ronde.. Je bent feitelijk gewoon kanonnenvoer als je dez eluchthaven nog aandoet.. Wie heeft er een negatief reisadvies nodig, dit lijkt me voldoende

eismctwee2 | 29-06-16 | 10:02

Timmerfrans heeft de oorzaak ontdekt; haat.
Een gewone , niet al te aangename menselijke emotie die ons vooral op drukke plekken de das omdoet, haat leidt tot aanslagen, gewoon haat, zit geen greintje islam achter, geen specifieke haat ook, gewoon haat zoals elke mens dat kent en blijkbaar ga je dan bommen opblazen en mensen met doodschieten.
Of erger nog, je wordt pardoes 'islamofoob' dat is ook heel gevaarlijk, want een vol-ko-men onredelijke angst, heel primitief menselijk wederom, leidt natuurlijk ook tot haat.
Accepteer dus gewoon iedereen die jouw haat, jouw wil vermoorden, opblazen , doodschieten, of je kop er af te snijden, geef ze pure liefde terug en het probleem zal als sneeuw voor de zon verdwijnen!
Voila, klaar, opgelost, getekend debiele timmerfransje.

Crufty | 29-06-16 | 10:02

Het doet me vrij weinig moet ik zeggen, men raakt aan dit soort nieuws-berichten gewend. Het was alweer te lang rustig rondom de idiote staat.
Afgezien daarvan heb ik totaal niets met Turkije of Turkije-gangers wat misschien ook verklaart waarom ik hier niet warm of koud van word.

Florian Geyer | 29-06-16 | 10:00

Gewoon alle moslimlanden - en dat zijn er al wat, and counting..., vermijden als de pest. Ze haten ons, levensgevaarlijk daar. Ook in Nederland haten de moslims ons. Vermijdt dus ook die wijken, voor je eigen veiligheid.

070 | 29-06-16 | 09:59

Wederom het bewijs dat IS of wie dan ook een gevaar is voor iedereen ongeacht religie, denkwijze of wat dan ook.

Kris | 29-06-16 | 09:58

-weggejorist-

Dima Beeline | 29-06-16 | 09:58

-weggejorist-

Dima Beeline | 29-06-16 | 09:58

Wanneer komen nu die zgn. " goede moslims" in Europa :

( die hier in ons land in vrijheid, het genot van gratis onderwijs, eventueel werk, maar ook gratis ziekenzorg, uitkering, huursubsidie, kinderbijslag , toeslagen, moskeeën, etc. leven en alles ontvangen)

eens in grote opstand tegen hun waardeloze moordende geloofsgenoten??

Is hier nou b.v. geen werk aan de winkel voor die rare en onbetrouwbare woordvoerder voor Marokkanen in Nederland en aangesloten bij het fascistische partijtje Denk,meneer Faris Azarkan.? De subsidievreter.
- ( Deze anti Nederlander schijnt nu te werken bij een uitvaartbedrijf Yarden - dus daar nooit een verzekering sluiten )-

Wanneer gaan die goede Marokkanen eens de straat op om te protesteren tegen hun verwante moslims moordenaars in bijna de gehele wereld??

Vreemd dat die nooit protesteren en zich heel erg stil houden.
Zij laten liever de westerse mens de kolen uit het vuur halen.
Intussen worden er duizenden mensen onschuldig door moslims vermoord.

Rutte: zullen we er toch maar niet nog honderd duizenden in ons land binnen halen.? Of ben je zo'n eurofiel om jou moverende redenen, dat je Nederland niks kan schelen.
Maar wie betaalt de rekening?
Jouw hele attitude inzake referendum en Brexit bevalkt me niet.Je lacht ook te veel.

joost2 | 29-06-16 | 09:58

Ik weet niet hoe het bij jullie was. Maar ik ben opgroeit met Turken, Marokkanen, Surinamers,Chinese en Molukkers en dat allemaal in 1 wijk. Nooit problemen gehad. Ik maakte als kind helemaal geen onderscheid. Ben natuurlijk nu een ouwe lul, maar in de jaren 70 en 80 kan ik me niet herinneren dat ik enige problemen had. Weet dat mijn Molukse, Turkse en Marokkaanse vriendjes een lel kregen van hun ouders als ze over de scheef gingen. Werd aan de deur met onze ouders besproken en direct opgelost. En voor de gein kreeg ik dan ook een oorveeg van mijn ouwe, en de ouders gingen dan vrolijk over tot de orde van de dag. Als ik nu luister naar de vragen van mijn kinderen denk ik wel eens, waar is de onschuld gebleven, gewoon kind zijn en onbezorgd kattekwaad uithalen zonder dat je gelijk voor racist wordt uitgemaakt of allerlei andere instanties in je nek krijgt. Ook ik zag Zwarte Piet niet als een Neger, maar als een figuur met een Roe die stoute kindjes meenam naar Spanje.(Ik wist niet eens waar dat lag). Laat kinderen kinderen zijn, en probeer de Nederlandse cultuur te beschermen voor het geweld.Ik had in mijn jeugd nooit gehoord van de Islam, Ik had gewoon vriendjes waar ik mee speelde... En nu vraag ik me af, zijn er vriendjes waar ik vroeger mee speelde afgedwaald naar het kwaad? Wat is er gebeurd met ze? Ze zijn toch ook ouders geworden met kinderen die ze een veilige en onbezorgde jeugd willen geven? Waar is het fout gegaan dat de wereld in brand staat, en dat Europa met hand en tand vecht tegen terreur? Moeten we echt de grenzen sluiten?

peanutpower | 29-06-16 | 09:56

Turkije moet en zal kapot wat betreft toeristme. Je bent nu dan ook behoorlijk gek als je nog naar die bananenrepubliek zou willen gaan. Maar dat was afgezien van de aanslagen iedere week al zo.

WatZalIkErvanZeggen | 29-06-16 | 09:55

Oh die Frans, toch.
.
Nihilistische terroristen... Nou dan heb je niet begrepen wat nihilisme is, en dan heb je niet begrepen wat die vele Islamitische jihaadbewegingen voorstaan.
.
Nihilisten zijn uit op de destructie van waarde, daar zij die niet toekennen als de meeste mensen.
.
Jihadi's zijn uit op het oprichten van andere waarde, daar zij die van anderen verwerpen.
.
Ik dacht dat Frans zijn talen sprak. Nederlands en Engels lijken daar geen deel van uit te maken.

Parel van het Zuiden | 29-06-16 | 09:54

Aanslagen als deze zullen in de toekomst niet of nauwelijks meer voorkomen. In het kader van terrorismebestrijding wil de EU de in EU woonachtige en geregistreerde sportschutters grotendeels te ontwapenen. Het proposal zal na enkele kleine correcties eind van het jaar door de lidstaten moeten worden opgenomen in de nationale wetgevingen. Waarna iedereen zich weer een stuk veiliger kan voelen...

A.S. Perien | 29-06-16 | 09:53

Überhaupt zaken doen met Schurkije zolang die geitenneuker er nog zit is geen goed idee.
necrosis | 29-06-16 | 09:44
.
Zaken doen met welk islamitisch land dan ook, is een heel slecht idee. Want daarmee draag je financieel bij aan je eigen ondergang.
Mijn motto is: vermijd de islam en alles wat 'des islam is' ten.allen.tijde.

Lupuslupus | 29-06-16 | 09:53

@TeeJee | 29-06-16 | 09:45
Dat was gisteravond mijn eerste reactie; Kijk zoon, een aanslag in Turkije, op alle netten. Die was op school ook al wijs gemaakt dat wij alleen oog hebben voor aanslagen in Parijs of Brussel. Door de Erdogeitjes.

Piet Karbiet | 29-06-16 | 09:53

Hangen de IS-vlaggen alweer buiten in het Schilderskalifaat? Of wachten ze daarmee tot IS de aanslag officieel heeft geclaimd?

MAD1950 | 29-06-16 | 09:53

Ondersteund door de religie. In opdracht van de religie. En als puntje bij paaltje komt, zie Brussel, ondersteunen geloofsgenoten het tuig.


Het heeft ALLES te maken met de ideologische haat cultuur die de Islam voor staat, en er is geen enkele moslim die zich hier aan kan onttrekken.
Wegkijken, dat is pas een keuze.

Rest In Privacy | 29-06-16 | 09:53

necrosis | 29-06-16 | 09:44
Je speelt het nu wel erg op de turk zelf.

Conan de Rabarber | 29-06-16 | 09:50

Erdohan is een islamist en een handlanger van isis, dus die zal vast erg tevreden zijn.

Specimen 5101 | 29-06-16 | 09:49

Als Turkije bij de EU had gehoord dan was dit nooit gebeurd, want de EU brengt vrede en veiligheid binnen Europa. Aldus the usual suspects.

Barbarous_Relic | 29-06-16 | 09:49

Ik moet eerlijk bekennen dat ik er niet (meer) warm of koud van word als in een geitenland een aanslag uit naam van Mo wordt gepleegd. Het wordt wel wat lastiger als het in de buurt komt zoals b.v in Brussel. Ik haal mijn schouders inmiddels op en denk bij mezelf "tja, ze moeten nog wat meer van die gasten deze kant op halen".

nananua | 29-06-16 | 09:48

@Lampelul | 29-06-16 | 09:28

Een religie is een stelsel van gedeelde waarden en gedragsnormen. Religie heeft alles te maken met het gedrag van haar volgers. Er zullen best foute figuren die er in zitten te sturen. Echter, waar ontlenen die foute figuren hun autoriteitspositie en invloed aan? Exact, die religieuze waarden en gedragsnormen. Islam maakt de geesten bouwrijp voor die invloed, en ontvankelijk voor het toepassen van geweld.
.
Uw vlieger zou best op kunnen gaan als er een enkele aanslag of oorlog rond die religie plaatsvinden. Maar het is geen incidentje, hè. Overal op de wereld waar veel moslims zijn is sprake van oorlog, conflict, spanningen, en opeenvolgende reeksen van aanslagen.
.
U bent een teken van deze tijd. Zoveel mensen lijken niet meer te begrijpen wat een religie is, wat een religie vermag. De geschiedenis leert ons dat religie een van de meest potente mobiliserende krachten onder de mensheid is. Hele beschavingen stonden op of vielen door religie, hele continenten werden geconsumeerd door oorlog en onderdrukking, verzet en wederopbouw.
.
Het heeft alles te maken met religie, in dit geval Islam. De macht en kracht van religie ontkennen is.... Tsja, ontzettend veel geschiedenislessen niet geleerd hebben. En dus zal het weer gebeuren...

Parel van het Zuiden | 29-06-16 | 09:47

Filmpje is stuk

Bokito ergo sum | 29-06-16 | 09:47

Vroeger was alles overzichtelijk. Toen had je maar één vijand en wist je meteen wie het gedaan had. Turkije heeft al zoveel vijanden gemaakt, dat het niet zo duidelijk is wie de daders zijn. RIP voor de onschuldige slachtoffers.

The_Black_Knight | 29-06-16 | 09:46

En volgende week komen er weer een paar vaste reaguurders janken dat er nooit aandacht is voor de aanslagen in Turkije.

Rest In Privacy | 29-06-16 | 09:45

@ Ikdachthetniet | 29-06-16 | 09:41
Erdogan is een geslepen mannetje. Die weet wel dat wanneer het om een groot vliegveld gaat, je beter even kan wachten. Een buitenwijk in Istanbul boeit de internationale gemeenschap minder dan een internationaal vliegveld.

We kunnen wel net doen alsof Erdogan een dronken stuurman in zijn brein heeft staan die hem aanstuurt, maar hij is geslepen, geniepig en berekenend.

BeunDeHaas | 29-06-16 | 09:45

@Gears | 29-06-16 | 09:33
Überhaupt zaken doen met Schurkije zolang die geitenneuker er nog zit is geen goed idee.

necrosis | 29-06-16 | 09:44

Negatief reisadvies gaat niet lekker samen met toetredingsonderhandelingen. Dus voorlopig nog groen licht voor een weekje naar het land van de sultan. Bertje heeft belangrijker zaken aan zijn hoofd.

metzonderzijwieltjes | 29-06-16 | 09:44

@ Road to serfdom | 29-06-16

IS is gewoon de jongste incarnatie van de islamitische cult van geweld, haat en intolerantie. Maar er zijn er vele voorafgegaan en er zullen er nog velen komen nadat "IS verslagen is", whatever that means. Staar je niet blind op het gevolg (IS), maar kijk naar de oorzaak (Islam).

très cool | 29-06-16 | 09:44

Turkije is een groot aanhanger en sponsor van de Hamas en dus van het opblazen van willekeurige joden overal. Bij iedere geslaagde aanslag van de Hamas is het feest daaro maar nu krijgen ze een koekje van eigen deeg

wlodek | 29-06-16 | 09:42

@peanutpower | 29-06-16 | 09:33
We hebben een halve zetel, gedeeld met Italië.

necrosis | 29-06-16 | 09:42

Een maat van mij woont in Istanbul, die heeft zondag zijn moeder nog van Ataturk Airport geplukt. En een vriendin van me is net een weekje terug uit Antalya. Creepy shit komt dan ineens een stukje dichterbij.

Van mijn maat hoorde ik dat het echt primetime is met vluchten en passagiers, het begint daar lekker druk te worden. Prima bodem voor dit soort religieus doorgeslagen volidioten om onschuldige slachtoffers te maken. Als dit een voorbode moet zijn voor wat er nog te wachten staat zou ik bijna alle toeristen die het nog in hun hoofd hebben naar Turkije op vakantie te gaan willen adviseren hun vakantie om te boeken.

BeunDeHaas | 29-06-16 | 09:41

Het valt me nog mee dat Erdosnor de Koerden niet de schuld geeft.

Ikdachthetniet | 29-06-16 | 09:41

Tja, jarenlang de ISIS gedogen bijt je in de kont.

diek | 29-06-16 | 09:40

Volgelingen van Mohammed volgen zijn voorbeeld. Dus die doen niet aan onvredige activiteiten.

Heeft dus niets met de Islam te maken.

TheBurnerMan | 29-06-16 | 09:37

@fail | 29-06-16 | 09:31
-
Zou dat niet vooral wat zijn voor óns?
-
Een safe zone met grote tentenkampen en een paar door de VN gesubsidiëerde haatschooltjes.
-
Gaza. zeg maar.
-
Zullen wij het hem eens voorstellen?

bisbisbis | 29-06-16 | 09:36

@JeSuisErKlaarMee | 29-06-16 | 09:28
#JeSuisNexit

Mark_D_NL | 29-06-16 | 09:36

Islam, islam, islam.
We worden nagenoeg gedwongen om dat een vredelievende "godsdienst" te noemen. Waarom, wat zijn de belangen ?

Kamervraag | 29-06-16 | 09:35

Naast Erdogan vindt ook de overgrote Turkse meerderheid dat alle niet-Soennieten op moeten rotten; de Koerden, Joden, Armeniers en de Alavieten. Tenminste, dat vinden de meeste laag opgeleide jongere en oudere Turkse kiezers. In binnen- en buitenland. Peace.

Piet Karbiet | 29-06-16 | 09:35

Zucht, wat een geloel weer over 'de' moslims. Hoe fout Edogan ook is, hij heeft gelijk als hij zegt dat IS geen onderscheid maakt tussen het vermoorden van mensen in een overwegend islamitisch land als Turkije of een westers land als Frankrijk of Engeland. Feit is dat in het dodenlijstje van IS afvallige moslims - dwz iedere moslim die niet exact dezelfde interpretatie van de islam als zij op na houdt, bovenaan staan. De haat van IS ten opzichte van islamitische fundi's als het Saoedisch koningshuis of de islamitische shiieten is groter dan dan hun haat voor niet-gelovigen en christenen. Weliswaar komt IS voort uit de islam, maar dat heeft niet als resultaat dat moslims wereldwijd door IS gespaard worden. Integendeel dus.

De Turken (moslims en niet moslims) zijn nu dus net zoveel slachtoffer als de Fransen, Belgen, Amerikanen etcetera.

Road to serfdom | 29-06-16 | 09:34

Je zal vandaag maar gaan voor 2 weken alinclusieve voor 325pp

ikbenj | 29-06-16 | 09:29
Allinclusive, dus dan ook echt alles. Aanslagje hier, gimmegrantje daar, mooi man.

Nuchternederland | 29-06-16 | 09:33

Had het er met mijn wederhelft over. Overal aanslagen in West Europa behalve hier in NL. Dat maakt het scary. We staan ergens op een ToDo lijstje, dat kan toch niet anders? Enclave Nederland het braafste jongetje van de klas effect? We krijgen het niet eens voor elkaar om met 4 miljoen een plaats in de veiligheidsraad te kopen. Hoe kunnen we dan in godsnaam voorkomen dat we straks het haasje zijn? Straks maar eens bij de wedkantoren bij onze Brexit vriendjes kijken of er een wedje openstaat. When will be a terrorattack in the Netherlands?

peanutpower | 29-06-16 | 09:33

@fail 09:31
Hahaha, Koerdistan zeker, lol.

RoBD=Skullfucker | 29-06-16 | 09:33

Walgelijk, triest en zinloos. Wel aandoenlijk dat er meteen weer duizenden moslims de straat op gaan om te protesteren en duidelijk te maken dat ze er niet achter staan. Ook op de Gazastrook is er blijkbaar geen doorkomen aan.

Ko Ranzig | 29-06-16 | 09:33

Geschikt is geschokt

RoBD=Skullfucker | 29-06-16 | 09:32

Een bufferstaatje tussen Turkije en IS gebied. Zou dat niet wat zijn voor Erdogan?

fail | 29-06-16 | 09:31

-weggejorist-

RoBD=Skullfucker | 29-06-16 | 09:30

Je zal vandaag maar gaan voor 2 weken alinclusieve voor 325pp

ikbenj | 29-06-16 | 09:29

Wel knap dat Erdogan alweer na 1 minuut wist wie de daders waren. Mark "De Pond is ingestort" Rutte weet na twee jaar nog steeds niks over MH17.

Piet Karbiet | 29-06-16 | 09:29

Vergeet u allen niet uw "JeSuis" aan te passen???

JeSuisErKlaarMee | 29-06-16 | 09:28

Het is niet de Islam die dit doet.
Het zijn mensen die dit in de naam van de Islam doen.
Mensen met een eigen vrije keuze en wil.
Tuig van de richel.
Met maar 1 doel, onrust en haat zaaien.

Lampelul | 29-06-16 | 09:28

Sorry Erdogan, maar jij wilde toch een Islamitische "recht"staat.
Bizar om te zien hoe Perzië, Irak, Syrië, Libanon en nu dus Turkije door een stelletje maffe idealisten om zeep worden geholpen.

rooiebosduivel | 29-06-16 | 09:26

@Teen | 29-06-16 | 09:15

De beurs opent hoger omdat zulke aanslagen afleiden van de paniekzaaierij omtrent de Brexit.

Parel van het Zuiden | 29-06-16 | 09:26

Wat doet/ wie is die meneer op 1:50 ? Journalist ?

Promedio | 29-06-16 | 09:25

Vanochtend bij Edwin Evers, 2 tellen nieuwsbericht over aanslag Turkije, vervolgens een of ander partijcongres van de Pvda waarbij een prachtig lied ten gehore werd gebracht "het is de schuld van Diederik" hoe ironisch.

Opco Engering. | 29-06-16 | 09:24

Hier klopt niks van. Volgens terroristenvrouwtje Beatrice had de terreurgolf lang over moeten zijn.

hardhorendhert | 29-06-16 | 09:23

Dus heel vervelend, maar in Yemen is het ook grote ellende.
Mark_D_NL | 29-06-16 | 09:12

Yup, ook alweer dankzij een paar 'trouwe bondgenoten' van het Westen: Saoedi Arabië, Qatar en de VAE!

Interessant hè, hoe de bondgenoten van de EU en VS overal dood en verderf zaaien, maar dat Poetin de slechterik is?

Xirdalan | 29-06-16 | 09:22

Ze is al 8 jaar jonger. En ik moet nog 40 worden.
1+1 | 29-06-16 | 09:17
.
Verstand komt met de jaren. Tja een schrale troost natuurlijk maar toch....
Nog even volhouden dus. De werkelijkheid zal - hopelijk - de ogen openen.

Lupuslupus | 29-06-16 | 09:21

Uncle Ben heeft net een negatief rijsttadvies afgegeven voor Turkije.

Mark_D_NL | 29-06-16 | 09:21

Cuyahoga | 29-06-16 | 08:58
Dat is niet geschreven door Flans, er staat namenlijk geen enkele keer het woord 'ik' in.

Conan de Rabarber | 29-06-16 | 09:20

"Negatief reisadvies voor Turkije?"

Be careful what you wish for Pritt Stift, want dat betekend dat al die 'vluchtelingen' dus met open armen in de EUSSR verwelkomd kunnen worden.

Xirdalan | 29-06-16 | 09:19

@sjaak-snaak | 29-06-16 | 09:10
Moet jij niet op Autobahn zijn?

necrosis | 29-06-16 | 09:19

De religie van de Bomgordel laat haar ware gezicht weer eens zien.

Conan de Rabarber | 29-06-16 | 09:18

@Piet Karbiet | 29-06-16 | 09:16
Die is boos. Want er is geen 1 neger opgeblazen bij deze aanslag. Aangifte!

Mark_D_NL | 29-06-16 | 09:18

Mark_D_NL | 29-06-16 | 09:16

Ze is al 8 jaar jonger. En ik moet nog 40 worden.

1+1 | 29-06-16 | 09:17

Voor toetreden tot de EU (of was het mou de vluchtelingendeal) was 1 van de voorwaarden dat Erdogan zijn terrorisme definitie aan zou passen, die eis (sorry, vriendelijk verzoek, anders zou het beledigen zijn) van de EU is hiermee natuurlijk wel uit het raam. Erdogan kan gewoon zijn dictatoriale gang gaan hierdoor, want ja, het moet wel.

TheseDays00 | 29-06-16 | 09:16

@1+1 | 29-06-16 | 09:14
Flikker dat wijf de deur uit. Neem een nieuw, jonger exemplaar. Vrouwen genoeg in de Wereld!

Mark_D_NL | 29-06-16 | 09:16

Heeft Sylvana al een mening?

Piet Karbiet | 29-06-16 | 09:16

-weggejorist-

Cobalt bomb | 29-06-16 | 09:15

^ over dit onderwerp.

1+1 | 29-06-16 | 09:15

Waarom opent de beurs hoger als er een aanslag in Istanbul is geweest. Ik weet wel dat daar allemaal witmensen werkten, maar behalve een racistisch bolwerk zijn het dus ook nog islamofobisten.

Teen | 29-06-16 | 09:15

Sla ff over. Al onenigheid gehad met de betere helft vanmorgen. Vind ik voldoende thus far.

1+1 | 29-06-16 | 09:14

Is dat diabetes feest, Suikerfeest oid, al geweest?

Mark_D_NL | 29-06-16 | 09:14

@raskol | 29-06-16 | 08:57

Het Turkse leger kan wél de Koerden aanvallen, maar IS (die 600 meter van de grens met Turkije zitten) kan hij zogenaamd niet aanvallen...

Schmutz Geilmacher | 29-06-16 | 09:14

necrosis | 29-06-16 | 09:07

NOG niet de schuld krijgen, de NOS tikt op dit moment de spin voor het 8 uur journaal.

schuldigen zijn o.a.:
GW
Mossad
PKK
Kleuters van seculiere christenen

Cobalt bomb | 29-06-16 | 09:12

Laten we dit wel in perspectief blijven zien. In Yemen zijn enkele dagen gelden ook 42 doden gevallen door IS terreur en daar hoor je niemand over. Dus heel vervelend, maar in Yemen is het ook grote ellende.

Mark_D_NL | 29-06-16 | 09:12

Hihi, 'nihilistische terroristen' volgens Timmermans.

Je ziet hem denken: 'hoe beschrijf ik deze islamitische terroristen zonder dat het negatief afstraalt op de islam.... even denken, ja ik heb het: nihilistische terroristen!' Bingo!

marielle | 29-06-16 | 09:11

Je suis Istanbul. De wereld staat in brand. Lieve mensen, we zijn met teveel op aarde!

banlieue | 29-06-16 | 09:11

Bedankt populisten! Dit krijg je nou als je niet aan de toon van het debat denkt.

Teen | 29-06-16 | 09:10

Deze aanslag zal weer slecht afstralen op IS.

MyCatIsDoingThis | 29-06-16 | 09:10

-weggejorist-

sjaak-snaak | 29-06-16 | 09:10

-weggejorist-

Lupuslupus | 29-06-16 | 09:10

Lupuslupus | 29-06-16 | 09:03
"en even vastberaden en gezamenlijk onze vrijheden en onze openheid beschermen"

Tja, met een paar tranen en een volgesnoten zakdoek gaat het niet lukken Fransie.

Het intellect van dit soort volksmenners is beneden alle peil.

Cobalt bomb | 29-06-16 | 09:10

Is er al een media opgestaan en gezegd dat het de schuld van GeenStijl is?

Uw Psychiater | 29-06-16 | 09:09

Gelukkig is de islam de religie van de vrede & verdraagzaamheid. Stel je de ellende eens voor, als dit niet zo zou zijn.

-out-

MarcS | 29-06-16 | 09:08

Het komt nu wel dichtbij. Voor de Nederlanders die nog steeds hun NSB-vakantie daar boeken bedoel ik.

Normpje | 29-06-16 | 09:07

We hebben nog een klein weekje te gaan; mogen ze weer eten.

Eparchus | 29-06-16 | 09:07

Het valt me mee dat de Koerden/ PKK de schuld niet krijgen.

necrosis | 29-06-16 | 09:07

-weggejorist-

pantera | 29-06-16 | 09:06

Ik snap ook niet waarom je naar een moslimland op vakantie zou willen gaan. Dat is vragen om moeilijkheden. Overal waar die gasten zijn heb je dit soort gezeik. Dat zie je nu ook in Europa nu Merkel er miljoenen heeft binnengehaald.

Chatslet | 29-06-16 | 09:05

Altijd hezelfde gedoe met die geradicaliseerde jehova's.

postmodernismisdead | 29-06-16 | 09:04

Binnenkort visumvrij reizen. Ik kijk er al naar uit.

roze_bril | 29-06-16 | 09:03

Gewoon binnenlaten. Zonder visum.
-
Schiphol gaat tóch verbouwen, dus dat komt mooi uit.

bisbisbis | 29-06-16 | 09:03

Er staat: 'nihilistische' in plaats van 'islamitische'.
Dombo.
Cuyahoga | 29-06-16 | 08:58
.
Hij schrijft: "Het enige antwoord op zoveel haat is vastberaden en gezamenlijk de terreur bestrijden en even vastberaden en gezamenlijk onze vrijheden en onze openheid beschermen".
.
De man moet echt worden opgesloten in een psychiatrische inrichting en daarna a.u.b. de sleutel weggooien.
Its the ISLAM, stupid!!!

Lupuslupus | 29-06-16 | 09:03

Een ramp voor het toerisme. Ik voorspel dat de EU die derving aan inkomsten wel zal vergoeden. Want het is uiteindelijk onze schuld dat deze drie verwarde lone wolves dit hebben gedaan.

Piet Karbiet | 29-06-16 | 09:03

De islam bijt in de hand van zijn eigen sponsor.
(zoals gewoonlijk).

watergeus | 29-06-16 | 09:03

Kunnen we dit niet gewoon negeren? Doen we namelijk met de oorzaak ook.

Nuchternederland | 29-06-16 | 09:02

Het lijkt erop dat het IS vooral erom te doen is om zoveel mogelijk islamitische slachtoffers te maken.

jemagookniksmeer | 29-06-16 | 09:01

En ook deze bloederige aanslag op onschuldige mensen heeft uiteraard niets, maar dan ook niets, met de Islam te maken.
Slaapt u maar rustig verder.

Dostranamus | 29-06-16 | 09:01

Het lijkt me trouwens belangrijker dat er een negatief reisadvies naar Nederland komt, met name vanuit landen als Turkije.
Ook daarom: Nexit.

Cuyahoga | 29-06-16 | 09:00

Cuyahoga | 29-06-16 | 08:58
Frans is politiek correct linksmensch. Die mag het I-woord niet gebruiken in combinatie met negatieve kwalificaties.

jemagookniksmeer | 29-06-16 | 08:59

De Turken hebben hun eigen moderne, seculiere staat om zeep geholpen, en dan krijg je dus dit. Inshallah zeggen ze dan geloof ik.

très cool | 29-06-16 | 08:59

Het is de schuld van Wilders!

eerstneukendanpraten | 29-06-16 | 08:58

Hé Frans, gebruik nou je spellingcheck eens man.
Kan je nou helemaal niks?

www.facebook.com/frans.timmermans/pos...

Er staat: 'nihilistische' in plaats van 'islamitische'.
Dombo.

Cuyahoga | 29-06-16 | 08:58

Kun je nagaan dat het echte gevaar in extreem rechts zit....

chiel_labiel | 29-06-16 | 08:57

Erdogan heeft iets uit te leggen naar z'n landgenoten als het om IS gaat (waar het alle schijn van heeft, Koerden plegen niet zulke aanslagen). Dit is waarom Ataturk een seculiere staat wou, Erdo.

raskol | 29-06-16 | 08:57

Islam de religie van vrede toch ?

capra | 29-06-16 | 08:57

Verschrikkelijk. Bizar heftige cijfers.

ikdenkwat | 29-06-16 | 08:57

Negatief reisadvies voor Turkije kan niet uitblijven

dirty dirk | 29-06-16 | 08:57

Ik begin onderhand wel een beetje moe te worden van die islam.

T0matenplukker | 29-06-16 | 08:54

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl