Column: Van Jole wil ouderen stemrecht ontnemen
Opgepast: Verwarde Man Alert. Algeheel mislukt mediamens Francisco van Jolo (VARA Hoofddoekmedia) mag op Radio1 de komische noot verzorgen inzake het nieuws rond de glorieuze referenda-winst. Je zou zeggen dat zulks een makkie is - naast Eric Corton is zelfs een dode hamster namelijk al grappig. Maar op de een of andere manier faalt Van Jole jammerlijk in zijn poging tot ironiehumor om te lachen. Je ziet aan alles dat hij die column over populisten met een rood aangelopen haathoofd heeft zitten tikken. Dit is geen sarcasme meer, de man meent wat-ie zegt. DOOD AAN OUDE WITTE MENSEN!
Ook in Engeland klotst de haat jegens witte senioren inmiddels virulent tegen de plinten. Zorgelijk.

Reaguursels
Inloggensmerig populisme.
De joden het Oude Testament weten al duizenden jaren waar het op uit zal draaien: "Zie, Ik zend u de profeet Elia, voordat de grote en geduchte dag des Heren komt. Hij zal het hart der vaderen terugvoeren tot de kinderen en het hart der kinderen tot hun vaderen, opdat Ik niet kome en het land treffe met de ban.(Mal 4:5, slot van het OT!)
Cabaret mensen Cabaret..
De Vara (ook wel bekend als stasi omroep) bepaalt wat leuk is. Dus types als die hazenlip, de brei, derks worden verondersteld als heel grappig. Want die Wilders, Populisme, Nazi, Trump en nu Brexit. Het mag allemaal niet en dat wordt ons op "humoristische wijze" verordineerd. Begrepen ? Zo niet, racisme.
Het grappigste is dat Jolo zelf nu 56 is, en dus bij de volgende verkiezingen ook niet meer mee mag doen.
Maar die jeugd, die moest zich kapot schamen.
Werkelijk helemaal kapotstuk.
Eerst nemen ze je zorg, dan je geld, dan trappen ze op je hart en vervolgens ontnemen ze je je stemrecht en kan je doodvallen.
Stelletje oerstomme eikels: was gaan STEMMEN.
Altijd lastig die democratie.
Corton, het levende voorbeeld waarom tatoeages genant zijn.
Jole, de man met een zelfvoldane glimlach, hij zal wel moeten.
Niemand met een beetje "common sense" lacht om hem.
Helaas snapt hij dit zelf nog niet, en gaat het ook niet gebeuren.
Populist Jole aan het woord!
Gatverdamme! Die Fascisto von Yolo weer? Is ie nog niet opgesloten in een gesticht? In die veronderstelling verkeerde in namelijk.
Het gaat over de jongeren van Groot-Brittannië, die de Brexit in hun maag gesplitst krijgen door het stemgedrag van de oudere generaties. Het gaat niet over de jongeren in de EU, die een ondoorzichtige en onhoudbare Europese Unie in de maag gesplitst krijgen door de incompetentie van de oudere generaties.
@ Lentehaas: beetje slapjes zo'n belediging uiten.
Geode verbetering voor de democratie: voorlange termijn belsissingen het stemrecht wegen met het aantal te verwachten levensjaren.
Willen die twee oude witte mannen in dit filmpje dan aub als eerste dood gaan?
Cuyahoga | 28-06-16 | 15:33
Niets meer aan toe te voegen.
Is het sarcastisch bedoeld? Dan komen er hier nog een paar.
Waar komt Van Jole vandaan?
Heeft hij geen (groot)ouders?
Hebben zijn (groot)ouders hem al opgegeven?
Als hij (groot)ouders heeft, zullen ze dit kind dan nog willen helpen als hij erom vraagt?
Of komt hij uit een ei?
Cuyahoga | 28-06-16 | 15:33
Kon het niet beter verwoorden.
Als 64% van die woedende cry-babies niet eens is wezen stemmen, maar hun democratische recht aan hun voorbij hebben laten gaan dan is het mischien beter zo.
Discrimineren op ras hebben we al heel lang afstand van genomen, daar is geen behoefte aan om dat nu eens op witte mensen te gaan proberen. En met de stijgende pensioenleeftijd is leeftijdsdiscriminatie ook geen goed idee.
Laten we mensen met een IQ onder 80 van stemming uitsluiten. Zijn we van Francisco van Jolo af.
Mijn collega's die in het Oostblok zijn opgegroeid herkennen hoe MSM samen met establishment met alle macht de status quo willen handhaven. Idealen als gelijke rechten, democratie, vrouwenemancipatie, seculariteit komen in de visie van de technicraten (voorheen apparatsji) niet voor
Belachelijk idee natuurlijk, tenzij we beginnen met de familie van Van Jole. Dus eerst zijn vader en schoonvader uit de weg ruimen. Als dat goed bevalt, kunnen we een stapje verder gaan...
@De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 16:52 "Het Brexit kamp won massaal in gebieden die juist geld kosten en niet verdienen. ( ) Het paupervolk heeft gekozen voor iets wat ze niet begrijpen."
Wat een waanzinnig slechte opmerking.....
@De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 16:52
Je gaat helemaal niet in op de cijfers en het geklets dat jongeren massaal pro-Remain waren!
Verder: Net zoals je nooit moet winkelen als je honger hebt moet je ook nooit voorspellingen doen als je butthurt bent vanwege verlies.
Wat een droplul , laten we gelijk helemaal niet meer luisteren naar de ouderen en dan te beginnnen met Jole. Misschien is het beter om iets te regelen dat alleen mensen die nadenken of willen nadenken mogen stemmen.
@bananabanana - Precies, zo zit het. Jongeren kennen niet anders en zijn (mede daardoor) vatbaar voor de dreigementen van de gevestigde orde.
Zucht... ze hebben weer een "nieuw" scheldwoord van stal gehaald om common sense de mond te snoeren. We waren al extreemrechts, racist en xenofoob, daar mogen we nu ook "populist" aan toevoegen. Links is het nieuwe rechts, echt.
Dementie heeft vroeg ingezet hahaha.
De reden dat het overgrote deel van de oudere Britten voor een Brexit hebben gestemd, daar hoor je onze Jolige Jole niet over.
-
Dat is eigenlijk een hele interessante vraag!
-
Zou het antwoord iets te maken kunnen hebben met het feit dat veel oudere Britten de veel betere EEG constructie bewust hebben meegemaakt?
Dat deze ouderen ook de critici van het eerste uur hebben aangehoord?
Dat deze mensen de EU zienderogen zien afglijden en dat dit bureaucratische zelfingenomen instituut met louter zelfverklaarde goedmens heiligen, niet echt daadkrachtig is.
Alleen wanneer ze dat nou juist niet moeten zijn (met deze Brexit). Misschien zit er wel een ander signaal achter en is het tijd voor de 'top' om op te stappen en gauw EEG gezinde mensen de boel te laten hervormen. En dan doen de Britten mee!!
Hey gekke Jole......... jouw PVDA zit nu in het kabinet, ze zitten verkankert in de VARA, gemeenteraden, kranten, organisaties, stichtingen en noem maar op. En bevalt het resultaat je een beetje ? Staatsschuld ? Veiligheid ? Onderwijs ? Zorg ? Perfecto als jij daar mee tevreden bent maar ik gun mezelf en mijn medelanders heel veel beter. En daarom minacht ik jou en de jouwen. En "vriend"...... tijden veranderen en "domme nazistische populisten" zoals je mij en de mijnen nogal graag noemt gaan er voor zorgen dat jullie klaar zijn met slopen en verrotten.
Ik heb werkelijk geen moment kunnen lachen. Zelfs een fractie net alsof lukte niet.
Geen aandacht meer aan besteden.
Wellicht dat zijn hoogst irritante stem misschien nog eens van pas kan komen om filmpjes van Bert & Ernie in te spreken, maar daar houdt het dan ook mee op.
Een sneue oude man. Laat lulle ... .. .
Claudia M. | 28-06-16 | 18:51
Idem, nu 41 jaar fulltime aan het werk.
Twee studies in mijn werkzame leven voltooid die ik zelf betaald heb. HBO en WO.
In die 41 jaar ruim 70% af moeten staan aan de staat wat ik verdiende en nu de godsklere moed hebben om te wijzen naar 50+
Ben nog steeds aan het werk en zit dik in het werk als specialist op mijn gebied, volg jaarlijks allerhande seminars en opleidingen om bij te blijven.
Waarom?
Voor een stelletje pubers die op mijn kosten 8 jaar over hun studie hebben gedaan, nog nooit iets meegemaakt hebben of een echte baan hebben gehad. Voor dat stelletje hedonistische D66 neuzels die schijten op iedere bejaarde die ze in de goot zien liggen. Alleen maar omdat ze nog meer en meer willen.
Rot op. Ik wil mijn poen terug die de staat van me gestolen heeft de afgelopen 41 jaar.
En dan pas mogen die nitwits die net uit de college bankjes komen hun bek open trekken.
De maskers vallen af, de haat is ongebreideld aan het worden.
Op Joop het ene na het andere stuk over Brexit en het schandelijke ervan.
Zij die altijd beweerd hebben zogenaamd moreel verheven te zijn haten de meerderheid.
Ze haten iedereen die langzamerhand door hun verrotte spelletjes begint heen te zien.
Misschien heeft u gisteren tijdens het debat de mimiek gezien van Samsom en die mevrouw naast hem toen Roemer aan het woord was.
Haat, minachting, dedain.
Ze zijn levensgevaarlijk.
Ik ben inderdaad bang dat als het verval van de EU door gaat zetten, waar ik ook op hoop, dat er geweld en wapens aan te pas gaan komen.
Zij haten ons zo diep dat ze geen middel onbenut zullen laten om hun doel te bereiken.
-weggejorist-
Claudia M. | 28-06-16 | 18:54,
Google eens op "ontevreden + asielzoeker".
Je valt echt van je stoel van verbazing.
#jesuispopulist
De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 18:10
Nabrander: over werk weigering gesproken; fenixx.org/2016/06/28/denen-woedend-s...
En daar mag ik wel voor werken?
De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 18:10
Come again? Ik ben 50+ en nog steeds 40 uur per week aan het werk hoor! Al bijna 30 jaar lang en verrassing; ik mag door toedoen van ons geweldige kabinet en hun goede zorgen nog ruim 14 jaar! En voor uw beeldvorming; mijn veel jongere collega in dezelfde schaal verdient net zoveel als ik! Een beetje de schuld bij 50+ leggen? Ben je nu helemaal van alle ratten ter wereld besnuffeld! Daarnaast als onze regeringen niet voortdurend voor Sinterklaas gespeeld hadden en de gasbaten, zoals in Noorwegen, wel goed belegd hadden, was er geen staatsschuld waar je U tegen zegt!
Oh, en werk heb ik nog nooit geweigerd, ik heb zelfs enige tijd de pot bij anderen gepoetst om te kunnen vreten!
De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 17:49
Jij als wereldondernemer zou toch moeten weten dat bedrijven die presteren en goede prijs/kwaliteit verhouding nastreven geen EU handje nodig hebben. Ja de bedrijven die strak staan van de subsidies of bestaan dankzij vrindenpolitiek zullen misschien het loodje leggen. Die jongeren in het VK zij amper droog achter de oortjes. Wat is hun onvrede over de ouderen waard? Waarom zijn ze dan thuisgebleven als ze zo wereldwijs zijn. Dan falen ze al in hun basisrechten. Leve de toekomst. Enuh wie stemt niet op datgene wat voor hem/haar het beste lijkt?
Jullie denken toch niet dat ik 3 minuten naar Jeauleau ga luisteren?
Cuyahoga | 28-06-16 | 15:33
Hulde voor deze prachtige rant!
Blijft een linkse jonge he die van Jole
Types als van Jole voelen zich alleen thuis in iets als Stalinistisch USSR. En dan wel als opperwezen van het politbureau.
Fransico is de dictator van de publieke omroep zelf de grootste populist. Als je iemand van 80 de mond wil snoeren hoop ik dat je vandaag tegen boom aanrijd en weg met jouw. Iedereen werkelijk iedereen is gek behalve van jole. Eikel
De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 18:16,
Vergrijzing is een gegeven; iedereen wordt oud.
Het gaat vaak wel om de mensen die de welvaartsstaat hebben opgebouwd, ook in Engeland.
Zonder EU, overigens.
Het gros van de eeuwige studentjes / fulltime axievoerdertjes dat nu alle bejaarden dood wenst, heeft nog geen dag van hun leven gewerkt.
Kanslozen is een ander verhaal, maar het is juist de EU die die kanslozen met miljoenen tegelijk binnen haalt. Zogenaamd alleen om met de joden af te rekenen, tegen een bescheiden bedrag van 30.000 tot 36.000 euro per jihadist per jaar. In werkelijkheid liggen de kosten van stelselmatige criminaliteit en extremisme echter vele malen hoger dan alleen de uitkeringen en "gratis geld" projecten.
Het is bovendien diezelfde EU die steeds meer hardwerkende mensen in Nederland (en Engeland) tot kanslozen maakt; door ongebreidelde arbeidsmigratie waardoor veel oudere mensen ontslagen worden, en ook nooit meer aan een baan komen.
Want natuurlijk loopt een Pool van 20 sneller dan een Nederlander van 50 in de productie. Ik snap waarom zoveel bedrijven dat zo doen. Maar een samenleving waar grote groepen mensen boven de 40 werkloos zijn is onbetaalbaar.
De EU creëert hier hele reeksen van crises; denk ook aan de mislukte euro, de opgelegde inflatie en nu weer het grijpen naar onze pensioenen.
Daarbij vergeleken zijn onze nettobetalingen een schijntje.
De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 18:16
=
Hahaha... betalen zul je...
plop... lekker biertje van jouw geld...
smaakt extra lekker!
knerf | 28-06-16 | 18:26
Babyboomers hebben massaal gekozen voor uitkeringen en het uithollen van wat hun ouders hebben opgebouwd nadat de Nazi's en Sovjetten alles kapot gemaakt hebben.
twitter.com/dashw_/status/74779105356...
De man heeft een punt. Socialisme is sowieso een gif. Nationaal socialisme en populisme is nog een graad erger.
De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 16:52
Ja, sociopaat.
Dat volk lijdt dankzij de EU. Dat is al jaren gaande.Dat volk ziet dat er goedkope arbeidskrachten komen die de baantjes inpikken, mede omdat "ondernemers zoals jij liever goedkope arbeidskrachten uit Bulgarije, Polen en Roemenie nemen. Die kunnen ze lekker uitbuiten zoals in de transportsector of in de kassen waar die Ooosteuropeanen tegen een hongerloontje aardbeien en asperges plukken.
De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 18:10
Aha, daar gaan we weer. "De babyboomers hebben massaal werk geweigerd" .
Doet het altijd wel goed bij veel GS-ers die een groep de schuld willen geven.
En babyboomers bashen is altijd in.
Maar vertel eens DKS, hoe kom je zo aan die mening?
Want de babyboomers die ik ken hebben altijd keihard gewerkt.En het rijkste? Hahahaha
Heb je weer een vijand gevonden, sociopaat?
Tijd om deze heer aan te klagen voor haat zaaien en discriminatie van ouderen.
"Ze vinden bijvoorbeeld, dat anderen niet mee mogen doen, op grond van afkomst, religie, huidskleur, politieke overtuiging." Au contraire kleuter, dat is nou net het probleem. Déden ze maar eens mee.
Dandruff | 28-06-16 | 18:06
De teloorgang is relatief. Het feit dat we 60% van ons budget uitgeven aan ouderen en kanslozen vind ik veel erger dan alle ellende van de EU bij elkaar. Vooral omdat er gewoon door mensen die wel willen veel geld verdiend wordt. Ik maak me dus veel meer zorgen over de vergrijzing en import van kanslozen dan over de EU.
ben kokhals | 28-06-16 | 17:57
De babyboomers hebben massaal werk geweigerd en zo ruimte en noodzaak gemaakt om allerlei volkeren te importeren. De babyboomers zijn per capita het rijkste en hebben alles het beste voor elkaar. De babyboomers zijn de ruime meerderheid in Europa.
Het volk wat Nederland en Europa het meeste schade heeft berokkend is allemaal vijftig plus. En nog steeds. Mijn generatie mag de puinhopen opruimen.
-weggejorist-
@Durereaguurder | 28-06-16 | 17:37 "'... the best defense against democracy is to distract people."
.
Goed citaat van Noam Chomsky!
Beetje in lijn met Mencken's "... keep the populace alarmed (and hence clamorous to be led to safety) by menacing it with an endless series of hobgoblins, all of them imaginary."
De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 17:23,
Er is inderdaad een corrupte top van ambtenaren, bankiers en aandelensjoemelaars die die Brexit liever niet zagen gebeuren. Het klopt dat er door sommigen flink aan de EU-corruptie verdiend wordt.
Maar anders dan jij suggereert is niet elke succesvolle zakenman corrupt. Bovendien vallen de kosten van corruptie in het niets bij de kosten van het wanbeleid op het gebied van inflatie, immigratie, euro, etc. Iedereen met financieel inzicht kan dat direct constateren.
Ik geloof niet dat alle rijke mensen de teloorgang van dit continent prachtig vinden.
Als het echt zo erg met de elite is als jij zegt, dan heb je vast wel een bron.
Britannia rule the waves. En Nederland? Zij moet zich daarbij aansluiten. Daar ligt mijn ziel, dat noem ik VOC mentaliteit. Weg met die onderdrukkende EUrofilisti!
Jeetje wat een sneue man. Zou hij nu werkelijk denken dat je het proces waarbij een federale staat wordt omgevormd naar soevereine naties,kan tegenhouden? Wat een vastgeroeste ideeën.
@De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 17:54 "De demografische statistieken van de stemmers zijn wel bekend hoor."
.
Maar uit welke bron of welk artikeltje haal jij dat allemaal? Heb je een linkje?
@Nivelleermarionet | 28-06-16 | 17:38 "Polariseren noemen ze dat. Het opstoken van beïnvloedbare jongeren tegen zwakkere bevolkingsgroepen."
.
Het is het opzettelijk ontwrichten van de samenleving met een "Klassenstrijd". Dat kan door het oppoken van een generatieconflict, een rassenconflict, een rijk-versus-arm conflict, een sexeconflict, een religieconflict, cultuurconflict, enzovoorts. Als het msar tweespalt zaait en lekker ontwricht, zo'n "class-war", want dat vinden ze dolletjes, die marxisten.
Als er niet eentje is die al jaren seniel is, dan is het van Jolo wel. En ook nog idealistischer dan de meeste strengreligieuzen en dat op zijn leeftijd. Dan weet je dat er hele kabelbomen verkeerd zijn aangesloten in zijn bovenkamer. Ik zou zeggen: Neem lekker een paar alleenstaande mannelijke asielzoekers in jouw huis, betaal vrijwillig 90 procent van jouw inkomen aan de overheid, die er allemaal dingen meedoet die jij niet wil. Ik hoop dan dat jij je reveille eens krijgt.
ben kokhals | 28-06-16 | 17:48
De demografische statistieken van de stemmers zijn wel bekend hoor. Vooral oude van dagen en kanslozen stemde voor een Brexit. Niet voor de toekomst maar omdat ze hun land niet meer herkennen. We kunnen het er lang of kort over hebben. Engeland heeft voor een Brexit gekozen. De Schotten en Ieren niet. Het is gedaan. De tijd zal leren of dit verstandig was. Waarschijnlijk niet. Dat zeg ik niet. Dat zeggen toplui. Een zinvolle Brexit met minimale pijn voor alle kanten is het meest wenselijk maar het kan goed misgaan.
Typische reactie van Van Jole. Dat het straks minder gaat met de Britten (als dat al gebeurt, ik verwacht het tegenovergestelde, een florerende economie binnen nu en 5 jaar) dan is dat het gevolg van de uittreding. Want bij de EU blijven zou voor zoveel succes hebben gezorgd. Met dank aan al die toppolitici die 'ons' vertegenwoordigen. We wachten al zolang op een Brussels succesje voor onze economie. Het is bijna als het wachten tot Jezus komt. Dat succes komt net als Jezus niet. De kansen voor de EU zijn verkeken. Macht corrumpeert, tijd om het aan de landen zelf over te laten met hun eigen democratie. Zoek de samenwerking met de gezonde landen. Te beginnen met het Verenigd Koninkrijk. Hopelijk willen zij wel met ons samenwerken zonder verdere verplichtingen. Met de arme landen als Griekenland, Italië en Spanje kun je best zakendoen. Zolang ze maar vooruitbetalen of vooruit leveren.
padbuffel | 28-06-16 | 17:05
Een overgroot deel van de babyboomers is nogal egocentrisch ingesteld. Een deel zit te genieten van een pensioen en een ander deel teert al decennia op de hardwerkende mensen. Deze mensen maken de afweging niet dat een Brexit nadelig kan uitpakken voor de jeugd. De grootste leugen van het Brexit kamp is wel dat ze nu al aangeven dat ze geenszins van plan zijn de EU de rug te keren. Ze schoppen de arbeidsmigranten niet de deur uit en lijken gewoon een deal a la Zwitserland te willen regelen. Dat klinkt prachtig maar dat is het niet. Zeker niet voor Groot-Brittannië. De EU zal keihard onderhandelen wetende dat de Britten met minder genoegen moeten nemen. Doen ze dat niet dan komen ze in een isolement en daar is niets en niemand bij gebaat. Zeker de Britten niet.
@De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 17:23 "Succesvolle zakenlieden of anderzijds succesvolle mensen vond je weinig tot niet in het Brexit kamp. (...) Diegenen die dat wel deden gokte en gokken op een positieve impact."
.
Kan allemaal. Zo zullen verstandige mensen voor "brexit" gestemd hebben en domme nono's voor "remain". Maar heb je daar een degelijk artikeltje over? Doe dan even een linkje.
jah wel bekent dat hij een realiteits- ontkenner is. zo hoor je hem niet zeggen dat de opkomst onder jonge britten veel lager was dan dvan de ouderen. maar goed dat pas ook niet in zijn droom wereldje dus vergeten we dat voor het gemak ook even komt wel zo goed uit
Ik ga het filmpje vanavond beluisteren. Maar ik vrees dat dan bevestigd wordt datik er goed aan heb gedaan sinds 31-12 Joop.nl links te laten liggen.
Fijn.Dan gaat er HELEMAAL niemand meer stemmen.
Jole was/is/blijft een eikel.
Ik herinner zijn gedram/gezeik/aversie tegen wijlen Pim Fortuyn.
Polariseren noemen ze dat. Het opstoken van beïnvloedbare jongeren tegen zwakkere bevolkingsgroepen. En dat wordt steeds moeilijker. Want ouderen zijn zo'n beetje de laatste bevolkingsgroep die niet, of beter gezegd niet meer, liefdevol in de watten wordt gelegd. Dus wees voorzichtig met het uitroeien van ouderen. Anders zitten al die toegesnelde billenwassers zonder werk.
@LaPetite | 28-06-16 | 17:27
Juist, het is gewoon een sluwe, succesvolle tactiek.
Uit "The common good", door Noam Chomsky (geweldig boek):
The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum.... (p43)
'The goal is a society in which the basic social unit is you and your television set. If the kid next door is hungry, it's not your problem. If the retired couple next door invested their assets badly and are now starving, that's not your problem either.' (p29)
'You need something to frighten people with, to prevent them from paying attention to what's really happening to them.' (p41)
'... the best defense against democracy is to distract people.' (p53)
Gadverdamme. Wat een vieze kwal. Leg hem eens gauw op het strand dat ie indroogt.
@De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 17:15 "allemaal door het Remain kamp volledig onderuit geschopt en dit is ook beaamt door het Brexit kamp."
.
Dat remainers gedram is vooral gedram. Er is niks "volledig onderuit geschopt". En de effecten van uittreding worden moeilijk meetbaar in een tijd van wereldwijde financiële instabiliteit en een Europese Commissie die de Britten rauw lust. Dat ieder blipje door de remainers ongezien op het conto van Brexit wordt geschoven is behalve simplistisch tevens nogal populistisch.
@Cuyahoga | 28-06-16 | 15:33
Maar het beleid wordt bepaald door de mannen die baat hebben bij de verzorgingsstaat. Die worden dus ook gekozen door degene die de uitkering krijgen etc. Zou houden ze elkaar in stand.
Persoonlijk zou ik gewoon willen dat we bepaalde wetten eens een tijdje konden uitproberen. Dan als het niet werkt, terug schroeven. Een soort trial and error overheid. Laat ook gewoon eens inzichtelijk zien waar het belastinggeld naar toe gaat.
Dit heeft allemaal nul,nul zin met de gevestigde orde.
@De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 17:15
Hmm ik had een andere reactie verwacht van 1 van de Geenstijl sterren. Is het niet veel te snel om dit soort conclusies al te trekken? Ze zijn er nog niets eens officieel uit. Ik durf te wedden dat de helft van de nadelige effecten nog gewoon getouwtrek is van de Brusselse pestkoppen die een "zie je wel" situatie aan het forceren zijn.
Nogmaals, zoals al in de treuren overal aangegeven, de landen die niet mee deden aan de EU, die doen het vele malen beter dan ons en de UK. Dat feit maakt de rest overbodig.
IK lees hierboven over het "paupervolk", maar volgens mij zijn het juist de jonge verwende lui met hun eeuwige telefoon in de hand en mutsjes op hun hoofd die te beroerd waren om te gaan stemmen en zo de doorslag te geven.
Als je dan achteraf gaat huilen en ouderen de schuld gaat geven dan ben je inderdaad een domme pauper.
Deze man is zo zelfingenomen dat hij niet eens doorheeft dat hij zelf de grootste en domste haatzaaier van het hele clubje is. 'We gooien de grenzen dicht, want dat is wat ze willen'. Dat is zijn nuance op een Leave-stem die voornamelijk gebaseerd is op de huidige koers van de EU: meer bureaucratie, minder democratie, een centrale regering, een aanstaand EU leger en een razendsnelle uitbreiding met landen waar we óf tot in lengte der jaren de rekening voor moeten betalen, óf waar simpelweg een abject regime heerst. Dat er op deze weldoordachte golf van intelligente kritiek een oliedomme extreem rechtse minderheid meesurft is tragisch, maar natuurlijk niet de oorzaak van de Brexit. De linkse kerk maakt hier natuurlijk dankbaar gebruik van en verkiest ervoor de terechte en weldoordachte kritiek naast zich neer te leggen - wat juist voor een tweespalt in de samenleving zal leiden. De nieuwe fascisten zullen zich antifascisten noemen.
Uitgewerkt is uitgestemd?
Alleen als dat ook geldt voor de steuntrekkers.
Ik ben 26, Timmerman, voor Brexit en voor Nexit.
Yolo wil dat iedereen die ziek zwak misselijk is een dubbele stem heeft, want zielig.
Deze smerige rioolrat had het vorige week op Radio 1 over die joden die onterecht geld krijgen en Nederlandse pensionado's in Marokko die onterecht minder geld krijgen.
Echt, wat een smerig stuk vreten ben jij.
ben kokhals | 28-06-16 | 17:13
Succesvolle zakenlieden of anderzijds succesvolle mensen vond je weinig tot niet in het Brexit kamp. De mensen die het grote geld verdienen, de nettobetalers dus, zien het grotendeels niet zitten.
Diegenen die dat wel deden gokte en gokken op een positieve impact.
Als deze ongelijk krijgen vallen de hardste slagen van de zweep juist bij het volk zoals nostalgische ouderen en arbeiders.
Cuyahoga | 28-06-16 | 15:33
*klapt*
Van Jolo gijlt op zich zelf, iedere dag weer.
De jaren van socialistische strijd gaan ook niet ongemerkt aan Jolo voorbij. Wat een ouwe zak is dat geworden zeg! En nog steeds even talentloos als twintig jaren!
Is het een Rotterdammer overigens?
Angst is een slechte raadgever. Niemand weet het maar ik ben er van overtuigd dat de UK zal floreren nu ze onder het juk van de Brusselse giffabriek zijn bevrijd.
Graaf van Egmont | 28-06-16 | 16:57
We weten het inderdaad niet. Het is dus een experiment en ik benijd het figuur niet dat de Brexit moet uitvoeren.
Wat we wel weten is dat de gewone man in de straat is wijsgemaakt dat immigratie zou stoppen. Dat allochtonen naar huis zouden gaan. Dat hun zorg wellicht meer geld zou kunnen krijgen. Deze punten zijn inmiddels allemaal door het Remain kamp volledig onderuit geschopt en dit is ook beaamt door het Brexit kamp.
Wat de gevolgen zijn voor de Britse economie is nog niet duidelijk maar bijna iedereen is het eens dat het zwaar gaat worden en dat een Brits gezin uiteindelijk ergens tussen de 50 pond per jaar erop vooruit kan gaan en zelfs tot 3000 pond in de min kan terecht komen.
Ook schat men dat de 'winst' wel eens gelijk kan staan aan de verliezen. Of veel erger. Men heeft geen flauw idee wat de impact zal zijn maar wel dat deze waarschijnlijk niet goed zal uitpakken voor het gros van de Brexiteers.
@De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 16:52 "Het Brexit kamp won massaal in gebieden die juist geld kosten en niet verdienen. ( ) Het paupervolk heeft gekozen voor iets wat ze niet begrijpen."
.
Wanneer dus alles wat rood is op deze kaart paupervolk is volgens jou static.independent.co.uk/s3fs-public/s... dan zijn ook de mensen die op Cameron gestemd hebben in jouw ogen voornamelijk paupers die gekozen hebben "voor iets wat ze niet begrijpen" static.independent.co.uk/s3fs-public/s... Sjonge. Interessant.
Ik snap dus niet waar je dan mee bezig bent.
De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 16:21
Goh .....
EefjeWentelteefje | 28-06-16 | 16:24
Echt waar? Dan ben ik ook al 'oud'. Optellend: een oude, blanke man.... *schuilkelder zoekt*
Van Jole moet maar eens iets van Nietzsche lezen, waarschijnlijk te ingewikkeld voor hem.....
Jongeren moeten duidelijk nog leren stemmen. De meeste konden de stembus niet vinden. Van het kleine groepje dat de stembus wel kon vinden weten we nu in ieder geval dat ze slechte verliezers zijn.
Sjezus wat een zure man is dat. Waarom is de term populisme ineens zo negatief? Hieraan doet toch iedere politicus rond verkiezingstijd?
Ik ken geen ouderen die niet wensen dat hun kinderen en kleinkinderen het beter hebben dan zijzelf. Daar gaat de vergelijking van de Koreaanse dan ook ernstig mank.
Ik gooi er maar even een oudje tegenaan;
Van Jeaule, ga 's snel deaud!
@Zwizalletju | 28-06-16 | 16:54
Alle Kamerleden zijn lid van een partij en ongeveer de helft is reli, waarvan een deel met idealen. Mooi toch? Die baas van me denkt straks nog dat ik ontslag neem www.youtube.com/watch?v=QKnHYcSG9Po
Engeland isoleren ? Wellicht ook militair, gewoon NAVO-exit en niets meer met de EU doen. Brussel leunt met hun schijnveiligheid op de Britten, gewoon opdoeken dus en Brussel zelfs z'n boontjes laten doppen.
Uw Psychiater | 28-06-16 | 15:38
scherp!
Hey Jolodi, ouwe zuurrukker, wist je dat als mensen ouder worden ze meer levenservaring hebben? Zo zal een linkse PvdA student in de loop van z'n leven steeds meer naar rechts opschuift en veelal D66 of VVD gaat stemmen. Het is dus volkomen normaal dat jongeren, middelbaren en ouderen verschillende stemprofielen hebben. En dat is juist GOED voor de democratie want die 'jongeren' van jou zullen ook meebewegen met de tijd, alleen snap jij dat niet. En dat geeft ook niet.
TB2318 | 28-06-16 | 15:50
Ach, schei toch uit. 65% van de jongeren is niet komen opdagen. Als ze Jo Cox de laatste eer hadden willen bewijzen, hadden ze massaal moeten stemmen. Nu hebben ze haar nog een trap na gegeven door niet op te komen dagen. Daarmee hebben ze aangegeven dat de strijd van Jo Cox niet belangrijk genoeg was om je bed voor uit te komen. Dus niet achteraf janken.
Regressief links is een psychische aandoening ("Inside Every Liberal Is a Totalitarian Screaming to Get Out").
De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 16:45
Allemaal aannames Slet. We weten het gewoon niet en we kunnen het niet weten. En maak me niet wijs dat de ouderen de toekomst voor de jongeren te grabbel hebben gegooid. Die Britten komen er wel. mark my words
Zo werkt het bij de omroep. Meedoen met de baasjes, anders kun je het schudden.
Sorry, maar u klinkt als een slecht verliezer.
padbuffel | 28-06-16 | 16:23
Ik heb als Nederlander, net als jij, geheel niet meegedaan aan de verkiezingen. En voor mij stond er ook niks op het spel.
Ik probeer, als ieder ander, de uitslag in eigen voordeel uit te leggen. Daarbij negeer ik bewust zaken, waarvan ik overtuigd ben dat mijn opponenten deze wel zullen weten. "cherry picking", net als u. En ik geef u groot gelijk.
Veel liefs....
@Stormageddon | 28-06-16 | 16:27 aanvulling : De kijkertjes naar TROS/RADAR weten bijvoorbeeld niet dat Antoinette Hertsenberg ook een reli gekkie is en lid van de PvdD samen met haar man Koffeman die in de 1e kamer zit
Die Van Jole vertegenwoordigt voor mij het pure VARA beeld en geluid..... Weerzinwekkend
Maar als niemand wat kan weten of begrijpen, waarom leggen ze het dan niet gewoon beter uit? Gewoon in normale mensen taal: dit zijn de gevolgen, etc. Ik vind het niet gepast om niet transparant te zijn, weigeren dingen op een begrijpelijke toon uit te leggen, alleen maar te komen met verdachtmakingen en modder gooien naar de andere kant en de associatie onaantrekkelijk maken op een als je niet springt niveau. 'O dus als ik Remain stem ben ik slim? Yay' - zou bij mij ook niet hebben gewerkt. Ik zou willen weten waarom ik dan slim ben en waarom zij dan dom zijn en waarom het precies dom is en waarom Remain precies slim is. Het is die arrogantie, dat ze het niet hoeven uit te leggen aan dat stomme volk dat wegen maakt en zorgt dat je wc niet ontploft en dat er dingen gebouwd worden en dat je auto weer rijdt, die mensen zijn namelijk niet relevant. Als ik voor domme Brit werd uitgemaakt vanwege gewoon goed werk en een Brexit stem zou ik het wel weten als er zo arrogant persoon met een kapotte wc zit. Doe t ff lekker zelf, smart ass.
omanders | 28-06-16 | 16:38
Het Brexit kamp won massaal in gebieden die juist geld kosten en niet verdienen. Dat zegt eigenlijk alles. Het paupervolk heeft gekozen voor iets wat ze niet begrijpen. Ik snap de conservatieven wel hoor. Die wilden munitie om alweer met de EU rond de tafel te zitten en vooral Engeland een mooie onderhandelingspositie te geven. Maar deze rechtse club van het grote geld zit ook niet te wachten op een Brexit. Ironisch genoeg hebben zij gewonnen met stemmen te kopen van ouderen en de arbeidersklasse met valse beloftes die juist deze mensen keihard gaat treffen.
Een Brexit is een ramp. Maar niet zozeer voor de EU. Het is eerder een ramp voor 'het volk'. Als je het volk wil zien dat gaat lijden dan moet je in de volkswijken gaan kijken. Boontje en loontje.
Van Jole wil eigenlijk iedereen die het niet met hem eens is het stemrecht ontnemen. De kapstok waar hij alles aanhangt is de onschuldige blanke oude man. Over etnisch profileren gesproken. Ik ga even op Joop.nl kijken wat daar nu weer van gevonden gaat worden.
@Watching the Wheels | 28-06-16 | 16:31
Zij zijn niet voor de dieren. Zij zijn voor het geld. En dan nog het meest perfide geld dat er is: het geld om schuldgevoel af te kopen. Aflaathandel, dat is het. Verder doen ze niets meer dan achterhoede gevechten. Als ze werkelijk wat zouden willen dan zouden ze wel strijden voor de erkenning van dieren als autonome levende wezens met rechten, in de grondwet en daar alles op zetten. Want met grondwettelijke dierenrechten moeten dan ook alle andere wetten daaraan voldoen en dan ben je klaar. Het is nu niet meer dan een zijlijntje in hun beginselprogram. Dat getekent dat zij meer bezig zijn om zichzelf bezoldigd bezig te houden met activisme dan daadwerkelijk te bewerkstelligen wat ze met de mond belijden.
Maar goed, dat is allemaal een beetje off topic. Foute club, die PvdD. En nee, ik zou Marianne niet doen. (Christine Teunissen wel, overigens)
Ik heb het 1 minuut volgehouden en daar ben ik best trots op!
Die van Jole is zelf een oude man zonder dat hij er erg in heeft , een hele zure , dat dan weer wel.
Moeilijk hoor, sarcasme herkennen
Piet Karbiet | 28-06-16 | 16:23
Voor de service industrie ongeveer 80% van de Britse economie is een Brexit een ramp. Voor die mensen die met een 20-30 jaar dood zijn en tot die tijd vrijwel uitsluitend afhankelijk zijn van de inkomsten van een ander lijkt het een feestje van nationalisme maar alles wijst erop dat een Brexit rampzalig is voor de jeugd. M.a.w. boze ouderen bepalen de toekomst van de jeugd op basis van halve waarheden en hele leugens. Dat kunnen ze alleen maar omdat ze massaal oud worden en een meerderheid vormen. Zij hebben makkelijk praten want zij werken al niet meer en doen dus eigenlijk al niet meer mee. Het kan natuurlijk dat een Brexit goed uitpakt maar vrijwel niemand gelooft dat. De consensus van experts is dat het banen gaat kosten en miljarden, misschien zelfs een volledige breuk van het Verenigde Koninkrijk.
Ik snap het sentiment wel van terug willen naar vroeger maar of dit verstandig is is dus een heel ander verhaal. De Britten hadden altijd al een speciale status en nu moeten ze opnieuw rond de tafel met vrijwel iedereen. Een simpele loodgieter snapt dit niet. Een ouwe zak ook niet. Geen van de 'winning' punten blijken reëel. De Polen hoeven niet naar huis. De moslims blijven ook. De boeren verliezen tienduizenden euro's aan subsidie. Bedrijven willen verhuizen. En waarvoor?
Zijn wel gewend van de ~linkse subsidieslurpende haatdragende zelfbenoemde elite~ Staatsomroep.
@Stormageddon | 28-06-16 | 16:29
Als je dat grafiekje ziet, dan is het "hoe hoger de opkomst, hoe meer LEAVE stemmers er opkomen". De LEAVERS onder de jeugd don't give a damn. Het lijkt inderdaad een verkeerde aanname om ervan uit te gaan dat de rest allemaal in dezelfde verhouding REMAIN zou hebben gekozen. Nu echt weg, later!
Vreemdelingen met een verblijfsstatus (die hier nog NOOIT iets hebben betekent in NL) hebben krijgen stemrecht, daar hoor je Francisco van Jolo niet over. Misselijk mannetje dat het er is.....!
Die dombo ernaast zit gewoon te lachen uit schaamte.
Piet Karbiet | 28-06-16 | 16:23 Klopt. Vraag me ook af wat laag opgeleid precies betekent. Alles onder universitair? Of helemaal geen opleiding? Een beetje veel vage termen. Hoop gewoon dat het voor de Britten mee valt en dat alles wel weer aan trekt. Het zou denk ik positief kunnen uit vallen maar dan moet er niet uit rancune tegen gewerkt worden. Ook zou het wel leuk zijn als mensen wat anderen die geen spijt hebben van hun stem aan het woord zouden laten in de media. Dat zou een wat breder beeld geven van de beweegredenen.
@De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 16:21
Die cijfers kan je helemaal niet weten: Stemmen is geheim. Wat is gedaan is een extrapolatie van peilingen, waarvan een de YouGov peiling was. YouGov heeft een voorgeselecteerde groep mensen waar ze peilingen uit haalde. Op de dag zelf hebben ze een winst van Remain met 52% voorspeld. Dus hun groep is niet zo heel goed.
Verder lijkt uit de lage opkomst onder de jeugd ook nog eens dat een grote groep jongeren er niet zoveel om geeft. Omdat YouGov een geslecteerde groep heeft, en mensen die aan dit soort dingen meedoen nou eenmaal een motivatie moeten hebben, weet je vrijwel zeker dat de groep ongeinsteresseerden in de geselecteerde groep enorm ondervertegenwoordigd is. Kortom, het is zeer waarschijnlijk dat de mededeling dat jongeren massaal pro-Remain zijn niet klopt.
GB is de vijfde economie is de wereld. De EU moppert dat ze 15% aan NETTO budget kwijt zijn. Dat zegt genoeg, dunkt me.
In de jaren 80 en 90 van de vorige eeuw..:) had je van die rooie docenten; die vonden dan de oudjes hun baan moesten opgeven opdat de jongeren aan de bak konden, maar toen ze zelf allemaal 'oud' waren (lees; in de 50) vertrok er geen één van die brandweerrood geverfde socialistische/Marxistische haarballen.
Die bleven allemaal zitten.
Die gingen alleen weg als ze wachtgeld kregen, jaren en jaren.
En dan nu Jole, die gaat gewoon in de herhaling, nog even en hij schiet zich in zijn eigen voet en zijn we eindelijk verlost van deze rooie subsidieslurper.
Ravissant | 28-06-16 | 16:31
Euh, volgens mij was het aantal Tegenstemmen bij het Oekraine referendum 61,1% van de stemmers. Die thuisblijvers telden nooit mee en tellen nu ook niet mee.
Na 1.05 minuut gestopt met kijken, wat een gekots
Qustions, questions.
Waarom heeft 32% van de 65+ ers voor Remain gestemd en slechts 26% van de jongeren tot 24?
Waarom krijgen die ouderen vervolgens de schuld van de Brexit?
Regende het zo hard dat hun kapsel in de war zou komen, of gingen de meeste jongeren er gewoon van uit, dat hun moeder/sociaal werker/de kabouters/een eenhoorn die suikerspinnen schijt, voor hun zou stemmen?
Is er trouwens iemand hier die ooit bij een stemburo zijn opleiding ergens aan heeft moeten kruisen?
Questions, questions.
The answers, my friends are blowin'in the wind.
Toch wel vreemd: een groot aantal jongeren gaat niet stemmen en geven dan de ouderen de schuld die wel massaal zijn gaan stemmen.
@Dutch_Holland | 28-06-16 | 16:28
Zó wereldvreemd is die generatie kennelijk. Niet bepaald een positief vooruitzicht voor de toekomst.
Zouden ze wel doorhebben dat het belang van die ouderen (in casu hun eigen (groot-)ouders) wellicht precies dezelfde is als die van henzelf?
Ik heb zo het idee van niet.
Piet Karbiet | 28-06-16 | 16:23
Met het Oekraine referendum heeft "slechts" 19% van de bevolking tegen gestemd. Die tellen wel mee toch?
Neemt niet weg dat wat je bij Jolo ziet vaak voorkomt bij mensen die het te goed bedoelen: hun haat tegen andersdenkenden is nog groter dan hun wens de wereld te verbeteren. Alles wat niet meegaat met hun zelfopofferende opvattingen is fout, racistisch en uiteindelijk nazi. Ze hebben niet door dat ze met hun (schijn)heilige bedoelingen meer kapot maken dan ook maar iets bestendigs op te bouwen.
@Stormageddon | 28-06-16 | 16:27
Ik stem erop voor de dieren :).
Eerst mijn belastingplicht afpakken, dan praten we verder.
Dus links wil niet alleen ons geld, maar ook dat we stemmen zoals zij het willen. Dictators.
@TB2318 "Deze bus was bestickerd met slogan der slogans: "350 miljoen zorggeld per week" voor de oude hulpbehoevenden."
Heb je zelf ook op de link geklikt en het gelezen, of is je beheersing van de Engelse taal écht zo erbarmelijk dat je dat leest? Het staat er niet, het is nooit beweerd. Net als zoveel politieke steek- en woordspelletjes wordt er een suggestie gewekt, die op meerdere manieren uitgelegd kan worden. De jouwe is daar niet bij.
@De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 16:21
65% van de jeugd kon het geen fuck schelen.
politiek.tpo.nl/2016/06/28/britse-jeug...
Toch wel vreemd: een groot aantal jongeren gaat niet stemmen en geven dan de ouderen de schuld die wel massaal zijn gaan stemmen.
wie heeft deze nageboorte recht van openbaar spreken gegeven?
en wie valt hij nu af?
wie steekt hij een mes in de rug?
juist, die mensen die hij nu loopt af te breken, zonder hun sprak hij nu waarschijnlijk duits omdat ik betwijfel of hij de post geboorte controle had overleefd, dat is indien zijn ouders hadden mogen fokken.
als ik dit soort idioten hoor ben ik wel blij dat de opleidingen hier niets meer voorstellen want aan zulke idioten is een goede opleiding echt verspild.
wederom ..... zucht
@Watching the Wheels | 28-06-16 | 16:16
Teveel 7e dags adventist, teveel fout postcodeloterij geld, teveel greenpeace maffia. Onderdeel van een vuig netwerk van goede doelen en loterij maffia, bestaande uit godsdienstige mafklappers van een bizarre oud-testamentische sekte die anti-masturbatie, anti-alcohol en andere genotsmiddelen propageren. Geen fijne menschen.
Ik heb ook een hekel tegen Jolo maar dit is gewoon satire dus maak je niet zo druk allemaal.
bisbisbis | 28-06-16 | 15:49
één groot ouwehoer verhaal je post
Oude, witte mensen zijn de nieuwe joden??
BlowingBubbles | 28-06-16 | 16:17
Zo ongeveer.
En vergeet vooral niet: "oud" ben je volgens sommigen al bij 35+. En dat ben je sneller dan dat je je als 35-minner wellicht realiseert.
@De Koreaanse Slet | 28-06-16 | 16:21
Nogmaals, maar 36% van de jongeren tot 24 jaar heeft gestemd. Dan tel je dus niet mee.
Ouderen hebben gewoon kinderen en kleinkinderen. Dat zijn juist de mensen met een toekomst.
-
Maar het is toch altijd weer hilarisch en triest om te zien hoe regressief autoritair links voor democratie is zolang ze via de media en het onderwijs het volk kunnen hersenspoelen. Maar zodra dat niet meer werkt is democratie slecht.
@TB2318 | 28-06-16 | 15:50
Wel vreemd dat de moord op Fortuyn juist veel kiezers een stem op hem deed uitbrengen. Opmerkelijk dat jongeren in een dergelijke situatie in de UK dan thuisblijven. Of is de wens de vader der gedachte? Alhier geen medelijden met wie niet gaat stemmen. Dat is een eigen en bewuste keuze die het volstrekt ongepast maakt achteraf te gaan janken over de uitslag. Sorry, maar u klinkt als een slecht verliezer.
De "Vereeniging van Arbeiders Radio Amateurs" heeft zich vervreemd van de Arbeiders. Ik ga aan het werk ... later!
Het houdt maar niet op, die 'framing'...
Nogmaals, het is heel simpel: als je te beroerd/stupide/lui/halfgaar/naïef bent om niet op te komen dagen als je om je mening in een zeer belangrijke zaak wordt gevraagd, dan hou je daarna óók je muil over het gevolg daarvan.
Welke leeftijd/IQ/huidskleur/achtergrond je ook hebt.
Niet stemmen = u bent AF.
Er is een wereld waarvan ik helemaal niet wist dat die bestond.
De cijfers zeggen toch echt dat de ouderen en laagopgeleiden massaal voor een Brexit hebben gekozen. Dat is niet erg want Engeland maar voor de jeugd en dus de toekomst, diegenen die nu en straks het geld moeten ophoesten voor de ouderen en zieken, daar is het een ramp. Het is duidelijk dat het Brexit-kamp geen plan heeft en het lijkt erop dat er misschien gestreefd moet worden naar een model a la Zwitserland of Noorwegen. Die betalen gewoon mee dus daar is geen of amper winst en hun grenzen staan wagenwijd open voor iedereen die daar wil werken of langskomen.
Of dit wenselijk is voor Groot-Brittannië is nog maar héél erg de vraag. De mensen die er verstand van hebben zeggen in ieder geval van niet en dat Groot-Brittannië een betere deal had. Ik snap dus niet waar je dan mee bezig bent.
Cuyahoga | 28-06-16 | 15:33
Cuyahoga for president!
Omdat de uitkomst je niet bevalt allerlei beredeneringen bedenken wie zijn schuld het is. Niet van de rhuisblijvers natuurlijk, maar die wel als dan proberen mee te tellen en achteraf een soort ark van noach cirkel kromme beredenering het recht te lullen. Waar hebben we Jole dat eerder met deze kleuter gehad?
@nemoj me jebat | 28-06-16 | 16:16
"Boze" vergat je nog.
"Dit is geen sarcasme meer, de man meent wat-ie zegt." Heerlijk sarcasme Pritt. Kudos.
Oude, witte mensen zijn de nieuwe joden??
Mag ik in Jolo zijn voorstel dan een Brits paspoort ontvangen? Dan hoef hij over 10 jaar ook niet met het Rotte Kruis aan te komen. Hmm, UK citizen voorzien van atoomwapens. Wat een luxe Jolo.
Francisco Mussolini, maar dan net effe anders qua (de goed gevulde) hand ophouden. Wat een schertsfiguur en dan ook nog bij die Eric Corton Sanitaire. VARA.... De Vereniging Arabische Reddeloze Aanslagen. Binnenkort met bomgordels en op brommers op jacht naar Christenen in ONS vaderland, bijvoorbeeld net als zeer recent in Libanon.
Maar die engnek van een Joop/Jolo is toch zelf ook een oude, witte man?
Gevalletje van zelfhaat?
@Stormageddon | 28-06-16 | 16:08
Wat is er mis met dierenpoes? Teveel mededogen en ethiek?
Piet Karbiet | 28-06-16 | 15:53
De oude Duitse droom moet en zal gestalte krijgen, nog heel even en haar bloksnorretje komt door.
De hele bevolking in Europa zit te slapen, en die wel wakker zijn kunnen niets uitrichten.
Een klein kind, toch?
Je mag pas autorijden als je een rijbewijs hebt. Ik ben dan ook voorstander van stemrecht bij een hoger IQ; 100 ofzo. Of een stemtest die je een stembewijs geeft. Waarom domme mensen (mee) laten beslissen over zaken die mij aangaan? Bij een baan worden ook diploma's gevraagd.
https://www.youtube.com/watch?v=nZO9JGSScMQ
(ik hoop dat t fake is, maar ik vrees t ergste)
halverwege gestopt wegens plaatsvervangende schaamte. Niet leuk, niet logisch, heeeel slecht voorgelezen. En dan nog die Corton die quasi lacht omdat anders van Jole wel heel erg voor paal staat.
-weggejorist-
Linksch zou daadwerkelijk ALLE onwelgevallige meningen verbieden als het de kans zou krijgen. Zo rolt Linksch. Vrijheid? Ja, maar alleen als je aan de GOEDE kant van het debat staat en linksch bepaalt wel voor u wat dat is. Stemmen? Ja, maar er is maar één vakje om aan te kruisen want de PARTIJ heeft al voor u besloten wie de meest geschikte kandidaat is. Gelijkheid? Ja, maar sommige dieren zijn gelijker dan anderen. Orwell was wat dat betreft visionair.
The poor man. I cannot help but feel sorry for him.
Ach ja, Fransisco van Jole. Het enige wat ik die man echt kwalijk neem is dat 'ie ook aan mijn zuurstof zit met z'n longen. Ik zie 't maar door de spreekwoordelijke vingers.
Engelsen hierheen is wel leuk. Ken wel leuke mensen daar. Die mogen alvast wel bij mij. Voor dat mensen racisme roepen: ik ken ook lieve Syrische mensen. Die mogen ook bij mij. Waarom die woede? Als er zo veel mensen in dat land zijn die dit willen dan hebben ze dat nu toch via een eerlijke democratische weg verkregen? Dan had de rest ook moeten stemmen? Of het verstandig is weet ik ook niet, dat moet nog blijken, maar expres die mensen daar arm maken zodat je zie je wel kan zeggen vind ik nogal vijandig over komen. Ook naar de remain stemmers die daar ook wonen. Onverantwoord om in de media zo een houding aan te nemen en mensen zo tegen elkaar op te zetten. Ik begin die dubbele moraal nogal zat te worden. Ik ben overigens niet tegen de EU per sé, zou het bijna wel worden door dit soort gedrag van de andere kant. Het is nog net geen oproep tot geweld en sowieso worden er mensen over een kam gescheerd. Ik dacht dat dat dan het gedrag was waar ze zo tegen waren.
Wat ik zo grappig vind is dat voornamelijk hele blanke, ietwat oudere mannen met het argument aan de haal gaan dat het de oudere blanke mannen zijn die voor een Brexit hebben gestemd en dus het stemrecht ontnomen moet worden.
Ik vraag me ineens af wat dat voor de PvdA (of wat daar nog van over is), de VVD en D66 zou betekenen. En dan vind ik het opeens niet eens zo'n heel slecht idee. Maar ja, dan bedenk ik me wat er voor in plaats komt. GroenLinks, SP en Partij voor de Dieren.
Laten we dat ook maar niet doen.
Therapietje | 28-06-16 | 16:03
Ach, die Jolo wil een karikatuur maken van "de" populist, maar maakt ongewild een karikatuur van zichzelf, de zure Gutmensch.
Daar zit Charles Manson. Held voor velen. Wens die opruier een Amsterdams paaltje in zijn safespace.
Stuur column door naar alle oude mensen(sommigen hebben een abonnement op de VARA gids)die U kent.
Doe het eerst even voor Jolo STERF
De jongeren in de UK wilde vroeger Margaret Thatcher ook al onder the Guillotine:
www.youtube.com/watch?v=smzsIONNh0w
When will you die?
Pikant detail is dat tijdens de uitzending Giel Beelen onder de tafel zat die om beurten de klabaantjes van de Jolo en Eric Crouton tussen zijn DJ-amandelen liet glijden.
Van Jole had duidelijk zijn stomazakjes vergeten en dan is het erg ongemakkelijk praten...
Prima idee..!
Van Jole kan dan wel niet de pensioen gerechtigde leeftijd hebben bereikt aan zijn kinderachtige optreden is duidelijk te zien dat hij wel al hersendood is. en O ja die ouderen worden nog regelmatig door de overheid ingehuurd voor veel geld omdat die nog weten hoe je bepaalde zaken uitvoerde. Dat de ouderen Britten Brexit gestemd hebben heeft als reden dat die nog weten hoeveel mensenlevens het heeft gekost in 40/45 om een dictator te verjagen (misschien hun eigen kinderen) om mensen als Jole te bevrijden. Wat van Jole betreft zonde van de inspanning.
En de reactie van Corton geeft precies aan wat er mis is met de MSM. Wat een lol he Eric.
@TB2318 | 28-06-16 | 15:50
"Vandaar de geringe opkomst van jongeren"
Dat is het domste wat ik tot nu heb gehoord. Kijk naar Fortuyn. Neergeschoten, maar de winst van de LPF werd er niet minder door. Dat Jo Cox werd neergeschoten had eerder een opzwepende werking kunnen hebben, ZEKER als het waar is dat jongeren masaal aan de Remain kant stonden.
@Cuyahoga
En zo is het.
Ik denk al het import dat hun stemrecht per direct moet worden afgenomen. Pas na 10 jaar wonen werken en zich hebben aangepast dan pas stemmen.
Om even bij feiten te blijven, eerst haalt Joleau 2 maal hetzelfde aan (afkomst en religie). Belangrijker, de jongeren hebben niet te lijden onder de ouderen in de Brexit. 1. Jongeren kwamen massaal niet opdagen; 2. kijkend naar demografie is het aantal mensen tussen 20 en 30 net zoveel als tussen 40 en 50...
En die laatsten hadden ook tegen gestemd, maar kwamen wel met veel meer opdagen!
Tot slot, wat bezielt deze mensen zo tegen iets te zijn wat volgens hen niet links is? Extreem is in alle vormen slecht, maar democratie bestaat toch bij inbreng van alle kanten, zogenaamde "balancing powers"?
Ik stel voor waar Jolo toe oproept driedubbel op hemzelf toe te passen. Wees eens een kerel en ga werken voor je geld. Zonder subsidie ben je kansloos eng mannetje.
Ach, die Fiasco van Jole heeft ook recht op vvmu. Pas wanneer een normaal mens met een gezonde geest met dergelijke voorstellen komt, is het tijd om er aandacht aan te besteden. Dit Fiasco moet je gewoon links laten liggen.
Jongeren draaien vooral op idealisme. Ouderen draaien vooral op realisme.
Het verschil is de rekening die de jongeren bij de ouderen neerleggen. Want idealisme.
Eric Corton vindt het toch een potje lollig, oh oh hi hi ha ha... Twee trieste droeftoeters die niet willen inzien dat de Britten zich hebben ontdaan van een ondemocratisch moloch... Het Britse volk zou geëerd moeten worden. De toekomst zal uitwijzen dat zij hier sterker uitkomen en Nederland als provincie van Brussel het nakijken heeft! #NEXIT
Links sluit heel veel groepen uit: namelijk iedereen die een andere mening heeft.
Weet je van Jolo, soms vinden mensen iets anders dan dat jij vindt. Dat mag jij heel vervelend vinden. Ik snap het wel. Ik vind het namelijk ook wel eens heel vervelend als niet iedereen het met mij eens is. Maar soms moet je je gewoon ergens bij neerleggen. En je plek kennen.
O, wat slecht, die Jolo.
Jezus, een simpel voordrachtje gaat ook al rokend de mist in bij die subsidieverbrander.
36% van de 18-24 had maar gestemd...
Hoe bedoel je zo hypocriet als de neten? Alsof ik al geen schurfthekel had aan de rechten claimende maar geen reet uitvoerende apatische millenials.
Tja, die oude witte mensjes namen wél de moeite te gaan stemmen.
Dus.. zonder die oude witte mensjes, stemt er gewoon bijna niemand.
De natte droom van types als Jole natuurlijk; dat zo min mogelijk mensen stemmen.
Iedereen monddood is de volgende stap.
Zelfs Wilders heeft wel eens een goed idee, dus waarom van Jole niet?
Een oververtegenwoordiging van babyboomers in een referendum dat de verre toekomst aangaat is mi ook niet wenselijk. Boomers verrijken alleen zichzelf en verder willen ze dat alle drugs legaal worden. Dat klinkt alsof ik idioot ben, maar dat is de generatie. (Dus niet u, enkele meneer of mevrouw van dat bouwjaar die wel goed in elkaar zit!)
@Watching the Wheels | 28-06-16 | 15:56
Overtuigd (zucht)
Van Jole sluit groepen uit. Hij zaait haat tegen ouderen. Eigenlijk stelt hij zichzelf op 1 lijn met Wilders! Het zegt genoeg dat hij dit zelf niet door heeft.
Het zieke aan dit soort lui is dat ze totaal geen zelfreflectie weten toe te passen. Ze zijn zo overtuigt van hun gelijk, geen enkele twijfel en dus ook geen enkele noodzaak om kritisch naar zichzelf te zijn. DENK!
Reactionaire haat-imam Jolo laat weer eens een natte scheet.
Gefrustreerd oud wijf.
Moeten ouderen ook verplicht een chip krijgen zodat we ze beter kunnen volgen? Wat een fascist.
Die klojo wil gewoon iedereen het stemrecht ontnemen die anders stemt dan hij.
Van Jole, wanneer gaat ie dood?
Ik hoor wel meer van dit soort sentimenten de laatste tijd en vind het bizar en een beetje verontrustend. Durf eens zoiets over een willekeurige andere bevolkingsgroep te zeggen. Vrouwen, mensen onder de 30, mensen met een IQ beneden de 120, mensen die niet werken. Hoewel die laatste paar niet eens zo raar zouden zijn. Maar welke idioot vindt dat mensen die al 40 jaar deel uitmaken van de maatschappij en vaak al latterlijk miljoenen aan belastinggeld hebben betaald, niet zouden mogen stemmen? Totaal van de pot gerukt. En op basis waarvan zou de mening van jongeren beter zijn? Die zijn vaak nog ontzettend naief en snappen vaak nog maar weinig van de wereld. En kennelijk interreseert het ze maar weinig anders hadden ze wel in wat grotere getalen gestemd.
Jole: "Behandel die mensen, zoals ...". Jole gooit alle tegenstanders van de EU op een hoop. Hoe dom als je al kunt zien dat SGP, CU, SP, PvdD, PVV allemaal kritische vragen stellen gisteren en allemaal genegeerd worden door dat ondemocratische zogenaamd niet populistische spul. Jole: "Behandel die mensen, zoals ...". Clown!
Ach en als de leeftijdsgroep 20-30 jarigen bovengemiddeld vaak op Wilders blijkt te stemmen, zal Van Jole ook hun het stemrecht willen ontnemen. Geen stemrecht voor mensen die een andere mening hebben dan Jolo. Hoe durf je het oneens te zijn met Zijne Voortreffelijke Moraalgoedmens.
@FreeVogelaar | 28-06-16 | 15:42
Had dit al gelezen en het is weer van de ratten besnufffeld. Sinds wanneer bepaalt alleen Merkel hoe de toekomst van Europa en de EU er uit gaan zien? Wat is dit voor zieke toestand.
Die klojo behoort zelf inmiddels toe tot de senior groep, nou ja hard op weg er naar toe.
Nu kan ik zeggen, geen stemrecht voor al die verwende crybaby's in Engeland.
Ze hadden gewonnen als ze met hun luie reet de regen in waren gegaan om te stemmen.
Wie is er nu dom? niet de senioren maar de verwende,luie jongeren die thuisbleven.
@Cuyahoga | 28-06-16 | 15:33
WW? Is uitkering van verzekering.
WAO?
AOW?
Bijstand, langer dan 4 jaar maar wil heel graag op PVV + nexit stemmen?
Ik snap wat u zegt, ik ben het er niet mee eens. Volgende stap is, minimaal 100k belasting (zonder premies) hoewel ik gierend van het lachen DKS zijn stemrecht zo af zou willen nemen. Gewoon omdat het kan.
Uw Psychiater | 28-06-16 | 15:38
Volgens mij komt deze peiling, over het stemverschil tussen jong en oud, uit dezelfde peiling die voorspelde dat de uitslag 52% "remain" zou zijn.
Alle slechte verliezers zouden zich ook kunnen afvragen waarom bijna twee derde van de jongelui niet eens de moeite nam om te stemmen bij het referendum.
Dit is zowel ouderendiscriminatie als racisme. Door dit niet aan te pakken en racisme andersom wel te veroordelen, worden er twee dingen gecommuniceerd:
1. discriminatie van blanken hoef je niet serieus te nemen, want dit wordt gedaan door zwarten, die je niet serieus hoeft te nemen.
2. discriminatie van zwarten moet je wel serieus nemen, want dit wordt gedaan door blanken, die je serieus moet nemen.
Kortom, door dit niet aan te pakken, wordt er met een omweg alsnog tegen zwarten gediscrimineerd.
en gekken ook niet,zoals van jole wat een nare man is dat. de jeugd is niet naar de stembus gegaan in engeland ze hebben geen intressen in de politiek en dan nu de ouderen de schuld geven,lekker makkelijk.
"Van mei 2007 tot en met juni 2007 presenteerde hij voor de VARA het tv-programma Is dat eigenlijk wel zo?."
roflol. Wat. Een. Malloot.
nos.nl/data/image/2016/06/24/293599/86...
Deze bus was bestickerd met slogan der slogans: "350 miljoen zorggeld per week" voor de oude hulpbehoevenden. Menige mijl werd hiermee door het Engelse platteland gereden. Met een tekst die ook goed zichtbaar is voor mensen met een leesbril, en op ooghoogte, ook voor lieden in een scootmobiel.
Gelukkig werd deze bus geen een keer beschoten.
Het is alleen jammer dat de campagne van Remain wat minder fortuinlijk verliep. De laatste week had Remain een grote campagne gepland speciaal gericht aan de jonge kiezer. Campagneleider Jo Cox. Helaas is door een trieste samenloop van omstandigheden deze campagne niet doorgegaan. Vandaar de geringe opkomst der jongeren.
De BBC is al de hele dag bezig met het optuigen van een maga-spin: de Brexit is te wijten aan populisten en sinds de Brexit wordt zo'n beetje iedere Pool (ze hebben er een miljoen) / respectievelijk: aanverwante buitenlander bedreigd door ultranationalistische kaalkopjes.
-
Larmoyant interview met de Poolse ambasadeur. BBC presentatrice doet aan verbale zelfflagellatie.
Nee van Jole zijn wereld bestaat er uit dat iedereen naar Europa mag komen, stem en weet ik veel wat voor rechten nog meer en dan komt alles goed!
En dan zeggen dat andere dom zijn.
lol @ de wiki van Jolo: nl.wikipedia.org/wiki/Francisco_van_J...
"Zelfportret (2007)". Doe. Normaal.
Ik vind eigenlijk dat iedereen die vreet uit de staatruif geen stemrecht behoort te krijgen. Yolo voorop.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
Wat een droeftoeter. Weet iemand of hij vroeger een moeilijke jeugd heeft gehad of gescheiden ouders. Wellicht verklaard dat zijn haat een beetje. Polen you gave me some hope! Maar geen EU leger. Snap dat het hun belang is vanwege Rusland. Wellicht omdat ze het onderzoek heropenen m.b.t. het vliegtuigongeluk.
Gun die Fascisco nu ook eens een hoogtepunt!
Verschrikkelijk NPO-volk. Zo'n Corton, wat voegt dat in godsnaam toe ?
Van Jole is oud genoeg om een praktijkstudie Pil van Drion te ondernemen. Horen we daarna wel of het land er beter van geworden is.
Jole is zelf natuurlijk geen onderdeel van het volk, maar van de 'elite', die alleen in de kop van diezelfde 'elite' bestaat.
.
En als GB er tegen zijn hoop in beter uit komt, wat dan Jole?
Hoe ga je dan om met die Britten die tegen jouw vurige wens en hoop in het beter doen dan jij ze gunt?
Je gunt andersdenkenden niet veel, behalve armoe, dood en verderf, wat een afgunstig, jaloers, simpelminded ventje ben je toch, een typische populist van linkse snit.
Groetjos | 28-06-16 | 15:32
eerste post, beste post
G O E D I D E E !!! Dus alles en iedereen die niets bijdraagt geen stemrecht???
-
Afgesproken!!!
-
... maar dan ook wel meteen ALLE Turken, Marokkanen, Somaliërs, Antillianen die alleen maar geld kosten óók geen stemrecht - afgesproken?
Sorry, ontluisterend
Gewoon een vraagje: Is dit een vorm van genocide?
Radio met beeld: tjonge, tjonge wat ontluisterd.
Slappe column, slecht voorgelezen en zo'n retro gestylde grijze oude man, die jong probeert te blijven met plakplaatjes als sidekick.
Jeauleau. Altijd min veel, maar die laatste voorspelling krijgt hij nog een keer in you face
ach, had gisteren nog ik meen bij pechvoorons al zoiets voorspeld. Alleen nog stemmers tussen de 23 en 45 alles daarboven alleen naar grondige doorlichting van onze hoogdoorluchtige Bilderbergleden.. Als we nu zoiets zouden opperen voor een andere groep leden van de samenleving dan was het land en de EU te klein..
Brekend. Duits-Frans Plan EU Superstaat gelekt. Merkel kiest vlucht voorwaarts!
joostniemoller.nl/2016/06/brekend-duit...
Het goedvolk probeert met man en macht de 'leave' stemmers zwart te maken www.volkskrant.nl/buitenland/explosie-...
polen, roemeniërs, moslims en noem maar op is het slachtoffer. Voor het gemak vergeten ze de 'kill all old white people' borden even.
Ware aard: populisme verafschuwen is de mensen verafschuwen. Wat links ooit zei te zijn, is slechts de vacht waarin het verpakt is. Wolven in schaapskleren die zelf beter onder de noemer manipulisten kunnen worden geduid.
-weggejorist-
Die vidcap: "Old White People, please die". Dat mag gewoon. Ga daar nu eens staan met een bord: "Old Black People, please die"
Kijken hoe lang het duurt voor je opgepakt wordt. De hele publieke omroep (BBC, NOS, allemaal) weer blij dat er weer aangetoond is dat er racisme heerst.
Democratie kan alleen werken wanneer degenen die afhankelijk zijn van de overheid (hand ophouden) niet mogen stemmen.
Zij verstoren namelijk uit eigenbelang het stemresultaat van de mensen die wel actief bijdragen aan de samenleving.
Ik ben vergeten welke socioloog dit ook al weer laatst zei maar ik ben het van harte met hem eens
Ho Stop Hou op. Van die jongeren in Engeland heeft maar 36% gestemd. Next.
Godseklere, wat een achterlijk praatje. Het moet grappig zijn, maar eigenlijk is het gewoon echt wat die man meent. Er zijn namelijk geen grotere populisten dan de socialisten. Stem op hen, want dan krijg je gratis geld en is er nooit meer oorlog.
Maar als we mensen dan toch stemrecht gaan ontnemen, laten we dan beginnen met de 5% van de bevolking die de linkse partijen specifiek hebben geïmporteerd om voor ze te stemmen.
Ik denk dat de Paus zijn mening op abortus moet herzien. Ik heb een doorslaggevend argument.
Bert Brussen haat oude mensen ook. Het begint een epidemie te worden.
met ongeloof zitten luisteren.. Om ze niet mee te laten stemmen over de hippe app tot 25 is tot daar aan toe maar stemrecht ontnemen? Dan eerder van de mensen die nog geen 10 jaar wonen en de taal niet spreken. Want pdva snappen ze in ieder geval wel..
Begin maar bij jezelf, Jeauleau
of sterph, jij faalhaas
Voor je het weet is er een EUthanasie-richtlijn. De Van Jole doctrine, zullen we het maar noemen. Moge fransisco als eerste daarvan mogen genieten.
Het stemmen gebeurt toch altijd anoniem? Makkelijk om te roepen dat het de schuld is van de ouderen. Waaruit concluderen de eurofielen dat alle oudjes voor een Brexit hebben gestemd?
Nou in ieder geval kon die ober die naast hem zat er smakelijk om lachen.
Alle VARA leden verliezen dan wel hun stemrecht.
Waarom moet Corton lachen, is Jolo grappig of zo?
Cuyahoga | 28-06-16 | 15:33
-
Amen!
Know your enemy. Hoi Jole.
Wat een groot kind.
Ach, gezien de leeftijd van Yolo zal 'ie dan zelf ook z'n stemrecht inleveren...
Yolo wil niet dat iedereen die niks bijdraagt niet mee mag stemmen, hij wil specifiek dat ouderen niet meer mogen stemmen.
Omdat ouderen meer weten van de echte wereld, en als niet-meer-zo-jongere weet ik al heel lang dat die afwijkt van de wereld waarin van Jole en zijn companen denken te leven.
Ouderen hebben vaak last van voortschrijdend inzicht, bovendien hoeven zij zich niet meer te bewijzen in hun sociale omgeving en kunnen ze gewoon met hun verstand stemmen in plaats van de schijn op te houden.
Laten we het anders eens hebben over jongeren en struktureel netto-ontvangers die niks bijdragen en toch mogen stemmen.
Het is toch van de zotte dat hele steden gebukt gaan onder een links bestuur vanwege een overvloed aan studenten die net geïndoctrineerd van hun VWO-afkomen en nog minstens 4 jaar indoctrinatie moeten ondergaan, en waarvan het bij het gros tientallen jaren duurt voor ze daarvan genezen zijn, áls ze al genezen want de volgende generatie politici, varablogcolumnisten, activisten en racismeroepers moet er ook weer komen tenslotte.
Daarom censuskiesrecht.
Met duidelijke regels, dus iemand die bijvoorbeeld 20 jaar fulltime gewerkt heeft, mag voor de rest van zijn leven stemmen.
En als je toevallig werkeloos bent, geen probleem, als je van de laatste 4 jaar er 3 gewerkt hebt, ook gewoon stemmen.
Zo voorkom je dat de netto-ontvangers en parasieten gaan bepalen wat er met mijn geld gebeurt.
Of dacht je dat er bij onze voorouders, de mensen die te lam waren om mee op jacht te gaan of noten te zoeken maar de hele dag in een hoekje van de grot lagen te janken en de jagers uit te lachen, te vreten kregen?
Dacht het niet, anders had ik dit hier nu niet zitten typen.
Voor kladlopers, jankers, profiteurs en aktivisten is het gewoon mazzel dat ze in deze tijd, op dit stukje van de wereld leven.
In andere tijden hadden ze namelijk niks te vreten gehad, en heeft evolutie er voor gezorgd dat ze zich niet voort konden planten.
Van Jole is dus een foutje in de evolutie, het censuskiesrecht wat hij voorstaat, kan de kans op zulke fouten in de toekomst verminderen.
Please die
REAGEER OOK