Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Foto. Ongekozen Eurocraten in crisisoverleg

Daar zitten ze. De slechte verliezers. Door zichzelf benoemd en door helemaal niemand gekozen. Nou ja, die dikke kale links schijnt nog soort van.. ach nee, geen mens weet wie het is en *niemand* heeft rechtstreeks op hem gestemd. Idem Donald Tusk. Idem Jean Claude Juncker. En al helemaal niemand in Nederland heeft ooit van Martin Selmayr gehoord, laat staan dat er op hem gestemd kan worden. Ziedaar het probleem: de Europese Unie is geen democratie, wordt geen democratie en kan geen democratie zijn. En daarom werkt het niet. In feite is de Brexit niet alleen het politieke verlies van Cameron (die derhalve ook opstapt), maar ook van Brussel. Die ongekozen eurocraten op de foto moeten dus ook opstappen. Allemaal. Liefst nog vóór de papkindjes-pogrom op de babyboomers begint. Want in de nasleep van Brexit, kun je de gekste dingen verwachten van het woedende, kolkende en antidemocratische verliezerskamp.

Reaguursels

Inloggen

TB 2318. 1443.

Voorspoed, vrede en veiligheid....
Daar ga je al de gier in.Tot aan je nek.
Voorspoed was er slechts voor enkelen, die - stom toevallig natuurlijk - goede connecties hadden in het Brusselse.
Banken konden zich een slag in het rond frauderen, de domme bevolking hoestte de kosten wel op.De midsdadigers zitten er verdomme na een kleine boete( peanuts) betaald te hebben nog steeds en doen zonder mankeren nog steeds precies hetzelfde als voorheen.
Vrede?
OK, maar dat lag niet aan de EU, maar aan het feit dat de EU op geen enkele manier fatsoenlijk durfde te interveniëren in brandhaarden bij de buren, in de Balkan bv.of in zoals nu de Oekraine.
Toen ze dat eindelijk eens deden ging het schandalig mis(Szrebrenitza).
Veiligheid?
Europa haalt de problemen met scheepsladingen de Unie binnen, Poolse, Roemeense, Bulgaarse en Hongaarse bendes bevolken de straten in de EU.En dan hebben we het nog maar even niet over het feit dat de megainstroom van asielzoekers zo groot is dat de politie niet in staat is ze behoorlijk te registreren en hun antecedenten na te trekken, wat heeft geresulteerd in een aantal aanslagen , door zogenaamde asielzoekers- in Duitsland woonachtig - in Parijs 2 x en in Brussel 2 x.
Er heerst inderdaad een meningsverschil van ongeveer 50 tegen 50 %
Het wegzetten als populistisch, primitief, dom, racistisch en egoistisch wat de ene 50 % tegen de andere 50 % doet.
DAT is pas dom.
DAT veroorzaakt pas onvrede en woede....of een opstand der horden.(LEES dat boek van Ortega y Gasset).

mallekater | 28-06-16 | 09:58

En dat noemt zich politicus.
In Engeland hadden ze geen idéé wat ze moesten doen als het een Brexit was en in Brussel hadden ze er niet eens over nagedacht.
Een béétje politiek denkend mens had in elk geval een klein maar fijn plannetje in het achterhoofd gehad voor het geval dát.....

mallekater | 28-06-16 | 07:04

@the Jackdawn
Wat begrijp jij niet aan het woordje "if"? Niet veel, als ik je zo lees.
Die "if" is er niet en gebeurt niet. De UK blijft gewoon toegang houden tot de Europese markt en de EU lidstaten tot de Engelse markt. Dat is in beider belang, dus dat gaat echt niet veranderen. Daar verandert #brexit geen kut aan. De UK doet alleen niet meer mee met de politieke unie, en ze hebben groot gelijk.

Stormageddon | 28-06-16 | 00:39

Waar gaan we al die criminelen die zich volksvertegenwoordigers noemen, maar die hun burgers ijskoud bedonderen, straks eigenlijk verhoren en opsluiten?

Really? | 27-06-16 | 23:30

Zucht. Zijn onze ministers gekozen? Nee, die zijn benoemd. Net als dat clubje op de foto.

Droppie12 | 27-06-16 | 23:29

Oeps Balkelende vergeten, die moet ook nog op het schavot wegens referendumbedrog.
Kan samen met de dictators in Armaniepakken in Brussel

gringo-brd | 27-06-16 | 22:33

Franske zit in de bloempot met een rietje om lucht te krijgen

gringo-brd | 27-06-16 | 22:21

Heerlijk dat domme proleten gezwam. Ondertussen is GB z'n trippel A status kwijt (kost veel geld) en knalt de pond down the drain. Het demente bejaardenvolk dat de BREXIT op z'n geweten heeft zal snel spijt krijgen. Prijzen omhoog, pensioenen omlaag en the NHS failliet. Eigen schuld dikke bult. Ik zag ze gisten al huilie huilie doen aan de Spaanse Costa's. Snel opflikkeren naar het eigen kutland waar het gelukkig altijd regent.

Fisccon | 27-06-16 | 21:00

@the Jackdawn | 27-06-16 | 18:06
"If the UK leaves the single market"
Dat staat niet vast. De EU is niet hetzelfde als de single market. Er is een AA mogelijk, lidmaatschap van de EEA, er is nog niets bekend. En dan nog, plannen maken voor "als" betekent niet "zeker dat". Een goede beleidsmaker houdt altijd rekening met allerlei scenario's. Niks nieuws. Geldt voor HSBC en ook Morgan Stanley.

Stormageddon | 27-06-16 | 19:10

Een van de grote exportproducten van Engeland is diensten.
the Jackdawn | 27-06-16 | 18:06
Ja,ja,diensten!
De banken (het financieel centrum van Londen)en de auto industrie denken er helaas iets anders over over.
Maar u weet ze vast wel te overtuigen.

botbot | 27-06-16 | 18:53

Plebejus kijkt het hoodschuddend aan en kijkt nergens meer van op. Lekker doorgaan zo, negeer maar lekker een meerderheid die tot nu toe als echte democraten hebben getoond. Als we zo doorgaan vrees ik voor een burger oorlog. Zal men wel weer heel verbaasd over zijn als het ooit zover komt.

Plebejus | 27-06-16 | 18:46

Stormageddon | 27-06-16 | 15:10
"Er gaan geen bedrijven de UK verlaten. De meeste bedrijven in de UK doen geen zaken in de EU"

"On Sunday, the BBC learned that HSBC plans to move up to 1,000 staff from London to Paris if the UK leaves the single market. The staff who would be relocated would be those who process payments made in euros for HSBC in Canary Wharf. On Friday, sources told the BBC that up to 2,000 jobs at the US investment bank Morgan Stanley could be moved from London to Dublin or Frankfurt."
www.bbc.com/news/business-36636574

Een van de grote exportproducten van Engeland is diensten.

the Jackdawn | 27-06-16 | 18:06

@ Stormagaddon> helder en ook wel eens. Maar dan hoef je niet uit de EU te stappen, vroeg of laat schept dat meer tegenstellingen.
Aan de andere kant is de Brexit wellicht een wake up call.
Maar ik heb het gevoel dat de EU gebruikt wordt om 'tegen alles te zijn' zeg maar. Dat is een beetje mijn bezwaar.
Ciao

sohee | 27-06-16 | 16:23

Kap es met dat gezeik over "ongekozen"... Juncker is de Mark Rutte van de situatie, benoemd door het parlement dat *direct* is gekozen door de kiezers. m.a.w. op die fiets zijn alle Ministers/kabinetsleden "ongekozen".
Heel makkelijk en kort door de bocht. Doe es serieuze verwijten maken anders.

roeinerd | 27-06-16 | 16:20

@Stormageddon | 27-06-16 | 14:50
En helemaal mee eens. We hoeven niet alles af te breken, slim aanpassen is beter. De fundamentele keuzes worden niet gemaakt mar zijn eenvoudig samen te vatten:
1 superstaat nu met gelijktijdige ontmanteling van de natie-staten
2 superstaat in de toekomst met gelijdelijke ontmanteling van de natiestaten gepaard met veel pijn en ellende vanwege tussentijdse koerswijzigingen en veranderde omstandigheden
3 slimme aanpassingen en gedeeltelijke afbouw van een in feite overbodige bestuurslaag in Brussel.
Ieder weldenkend mensch gaat denk ik voor 3, met tegelijkertijd de UK terug als goede vrienden in een vernieuwde en verbeterde EU.

kindapaas | 27-06-16 | 15:55

Stormageddon | 27-06-16 | 14:50

Hear, hear Storma. Waarom iets gecompliceerder maken terwijl dat niet nodig is. Probleem was natuurlijk dat toen al die handelsverdragen en reizen etc waren opgetuigd kwam de gemiddelde politicus en Brussel ambtenaar erachter dat ze eigenlijk overbodig waren. Dus wat doe je? Creëer een probleem en kom vervolgens met een oplossing aan want dan heb je bestaansrecht.

Basil Fawlty | 27-06-16 | 15:34

@sohee | 27-06-16 | 14:15 "... ik verzet mij wel tegen simpele oplossingen, die zijn er namelijk niet."
.
Een verstandig mens sluit ook de simpele oplossingen nimmer uit.

ben kokhals | 27-06-16 | 15:33

"Die ongekozen eurocraten op de foto moeten dus ook opstappen."
.
Beter is dat die quislings hun biezen pakken en het licht in hun nutteloze EU kantoren voor altijd uitdoen. En stuur de rekening van de schade van die historische oplichterij maar naar Washington www.telegraph.co.uk/news/worldnews/eur...

ben kokhals | 27-06-16 | 15:22

Crisis ? Als er 1 partij je cluppie verlaat en het is crisis, dan is je clubbie mislukt en ongewenst. Daag EU. Het gaat die schoften slechts om 1 ding: hun macht en salaris. Zonder de tumor die EU heet en zonder de 55000 ambtenaren die onze miljarden als parasieten opzuigen kan er prima samengewerkt en gehandeld worden. Dus.

Rest In Privacy | 27-06-16 | 15:19

@the Jackdawn | 27-06-16 | 14:15
Er gaan geen bedrijven de UK verlaten. De meeste bedrijven in de UK doen geen zaken in de EU, en diegenen die dat wel doen zijn meer afhankelijk van de UK dan daarbuiten. De grote multinationals gaan ook niet weg. De afzetmarkt van 60 miljoen mensen verdwijnt namelijk niet.
Zelfs de allergrootste multinationals en grootste schreeuwers en bangmakers tegen een #Brexit gaan de UK ook niet verlaten want die hebben namelijk al een HQ buiten de UK. Unilever en Shell zijn statutair ook Nederlands. Goldman Sachs is Amerikaans. HSBC is nog steeds statutair gevestigd in Hong Kong. De meeste Britse banken zijn vrijwel geheel afhankelijk van hun activiteiten in de UK en doen weinig in de EU, niet in de laatste plaats omdat de UK de Euro niet heeft. (Maakt brexit ook wat makkelijker).
De FTSE haalt de meeste omzet door de handel buiten de EU, de Aziatische en Amerikaanse markten zijn veel belangrijker dan de EU voor de City. Er gaat geen bedrijf weg. Vergeet dat maar rustig.

Stormageddon | 27-06-16 | 15:10

Ommezwaai | 27-06-16 | 12:11 Alle blanke boeren Zimbabwe uitjagen en vermoorden. Vervolgens aan de geeuwhonger liggen als bevolking en nog nooit het verwijt of een vingerwijzing gehad v.w.b racisme. Nee , dat was allemaal opkomend bewustzijn bij de bevolking toendertijd. En ik denk dat dat nu in Engeland t.o.v de Polen het zelfde is.

ja,diedus! | 27-06-16 | 15:06

Ieder overleg van Eurocraten is een crisisoverleg.

McMarx | 27-06-16 | 15:00

Wie trekken er nou werkelijk aan de touwtjes? Wie zorg(en)t ervoor dat Rutte zo krampachtig reageert? Dat kunnen deze 4 lamlullen toch niet zijn.... waar zetelt het machtscentrum.... Bilderberg.???.(lees Rockefeller cum suis)..... vragen.. vragen..

Cor Zakov | 27-06-16 | 14:59

@14:54
*Deze* mannen zijn onschendbaar.

Stormageddon | 27-06-16 | 14:55

@T.Tussengas | 27-06-16 | 14:39
Maar ze zijn wel verantwoording schuldig aan het parlement en het parlement kan ze de laan uitsturen. De mannen zijn onschendbaar.

Stormageddon | 27-06-16 | 14:54

We hoeven alleen wat verdragen te herzien op belangrijke punten. Samenvattend:
1 het verdrag van Maastricht zette de burgers van de lidstaten buiten spel;
2 het verdrag van Lissabon zette diens grondwet buiten spel.
Deze twee belangrijke weeffouten moeten als eerste worden aangepast.

kindapaas | 27-06-16 | 14:51

@sohee | 27-06-16 | 14:15
Jawel hoor. Het is heel simpel. Want alles wat de idealisten na WO II wilden is allang bereikt namelijk. Vrede en veiligheid, welvaart, vrijhandel, vrij verkeer van goederen en diensten op het Europese continent: dat is allemaal gelukt. Helemaal dikke prima. Op wat details na zijn daarover niet zoveel klachten. Het probleem is dat de EU de nationale staten nog verder wil integreren van bovenaf.


Nu zijn er best een heleboel dingen die in de afzonderlijke lidstaten beter kunnen, de harmonisatie van met name sociale wetgeving, fiscale wetgeving is nog lang niet compleet, maar dat hoef je niet te forceren van bovenaf met een supranationale overheid.
Alle instrumenten en verdragen om te houden wat we hebben zijn er al. Je moet je afvragen wat de EU toevoegt en waartoe de EU dient. Afgaand op de uitlatingen van de diverse ongekozen leiders is het vrij duidelijk wat ze willen: een gezamenlijk buitenlands beleid, een eigen leger en eigen rechtstreekse belastingheffing. Wat willen ze? Dat de nationale staat een soort gemeenteraad of Provinciale Staten wordt in een superstaat. In het meest gunstige geval een federale staat, maar dan met zo min mogelijk bevoegdheden voor de staten. Daar willen ze naar toe.

Ik denk dat dat niet nodig is. Wat wil je houden? Vrijhandel, vrij reizen, economische samenwerking en een bescherming van mensenrechten. Hebben we, de verdragen zijn getekend en in werking. De EU afbouwen tot alleen de EEA overblijft, met cooperatieve intergouvernementele organisaties zoals EURATOM, Europol en dergelijke. Geen verregaande Europese besluiten zonder de nationale parlementen en Europese vertegenwoordigers die ook verantwoording schuldig zijn aan hun nationale parlementen. Dat is vrij eenvoudig uit te voeren. Alle noodzakelijke voorwaarden daarvoor hebben we al. De EU is niet nodig, er is zelfs geen nieuw verdrag voor nodig, hooguit wat amendementen op bestaande en een groot deel van de verdragen van Maastricht t/m Lissabon schrappen.
Simpel. Wat overblijft is het probleem van de Euro en de stabiliteitsfondsen en mechanismen. De gemeenschappelijke munt is het grootste knelpunt, maar zelfs daar zijn oplossingen voor te bedenken.

Stormageddon | 27-06-16 | 14:50

-weggejorist-

Roderick Random | 27-06-16 | 14:42

4 mensen die met elkaar overleggen.....
Is er een samenscholingsverbod?
Wie weet zijn ze wel ook toevallig lid van een biljartvereniging. Je kunt mensen niet verbieden met andere mensen in gesprek te gaan.
Waarom heerst er zoveel negativiteit over andere mensen met andere meningen. Die vind ik voornamelijk bij GeenStijl. We willen volgens mij allemaal hetzelfde: voorspoed, vrede en veiligheid voor iedereen. En Brexit mag dan gewonnen hebben, uiteindelijk moet je toch samen door. Ook met die 48%. Waarom dat venijnige: "Jullie hebben verloren?" Uiteindelijk willen we toch allemaal hetzelfde. Maar heerst er een 50/50 meningsverschil over hoe de weg "er naar toe" moeten plaveien. Ik stel voor dat we iets vriendelijker met elkaar om gaan....

TB2318 | 27-06-16 | 14:42

-weggejorist-

T.Tussengas | 27-06-16 | 14:39

@jawor36 | 27-06-16 | 14:29
Fijn he, iets quoten zonder bronvermelding waardoor .....

MarcS | 27-06-16 | 14:36

the Jackdawn | 27-06-16 | 14:08

Goed stuk. Pijnlijke quote:

It is not even clear that the Brexit coalition can itself hold together in any meaningful way. It is, after all, a weird conjunction. Brexit is not so much a peasants’ revolt as a deeply strange peasants’ – and – landlords’ revolt. It is a Downton Abbey fantasy of toffs and servants all mucking in together. But when the toffs, as the slogan goes, “take back control”, the underlings will quickly discover that a fantasy is exactly what it is.
[...]
The disaffected working- class voter in Sunderland, rightly angry about being economically marginalised and politically disenfranchised, will wait in vain for the magical billions that are supposedly going to be repatriated from Brussels to drop from the clear blue skies of a free England.
[...]
The English nationalists have just lost their favourite scapegoat, the EU. When their dream turns sour, where will they find another?

jawor36 | 27-06-16 | 14:29

Cuyahoga | 27-06-16 | 12:20

Hèld! Epic rant :-)

Vanilla | 27-06-16 | 14:23

@fleurtje | 27-06-16 | 14:16

Ze?

MarcS | 27-06-16 | 14:21

127 miljard hebben ze er even doorheen gejaagd ,geld van d'r vriendjes ,die zwaar hadden geïnvesteerd op aanraden van dat stelletje oplichters .Zo gewonnen ,zo geronnen . De liefde zal intussen wel aardig bekoeld zijn achter de schermen .

fleurtje | 27-06-16 | 14:16

Tobi | 27-06-16 | 14:02
"Gewoon negeren, en eerst een pint lager met salt & vinagre chips erbij"

En kijken hoe de bedrijven Engeland verlaten, heel slim.

the Jackdawn | 27-06-16 | 14:15

@ telelezer
EEG is opgericht met WO2 vers in het geheugen - samenwerking was nodig. Vlak daarna werd in NL aardgas ontdekt in Slochteren. Dat gas heeft NL enorme welvaart gegeven, meer dan de EEG. De situatie toen is anders dan nu en los daarvan na 1 generatie wordt het wiel weer opnieuw uitgevonden.
Ik heb geen pasklare oplossing want het is bijzonder complex en veel gaat boven mijn pet(en ik denk bij velen. Ik zie natuurlijk ook wel dat de EU een beetje is doorgeslagen maar ik verzet mij wel tegen simpele oplossingen, die zijn er namelijk niet.

sohee | 27-06-16 | 14:15

Een groepje blanke, oudere mannen. Miljonairs ook, die het allemaal met belastinggeld zijn geworden in ongekozen bestuurlijke functies. Dat vind ik dan wel weer ironisch.

Stormageddon | 27-06-16 | 14:08

En dan nog iets
Artikel 50 zegt meen ik dat het uittredende land de onderhandelingen moet beginnen,
dus dat de EU potentaten roepen dat het Schnell Schnell Aufmachen moet, daar hoeven de Britten zich geen donder van aan te trekken
Gewoon negeren, en eerst een pint lager met salt & vinagre chips erbij

Tobi | 27-06-16 | 14:02

@telelezer | 27-06-16 | 13:29
Mwoah, kleine nuance.

In UK heeft Cameron het referendum uitgeschreven, omdat hij het gezeur zat was waarschijnlijk / maar veel aannemelijker omdat hij druk wilde zetten op de EU voor een betere deal. In NL heeft een andere partij dan de regering het referendum opgestart.

Beiden raadgevend, maar in totaal verschillende wedstrijden.

MarcS | 27-06-16 | 14:01

@the Jackdawn | 27-06-16 | 13:37
Pensioenpotten verdampen? Maar onze regering heeft toch net besloten dat die hele pot in de EU gekiept moet worden (oh pardon beheert moet worden). Onze pensioenpotten zijn gedoemd, dus maakt het mij niet uit wie waar en hoe ze laat verdampen.

Waarom zou men de beurzen willen stilleggen, wie beveelt zoiets? Enig idee?

MarcS | 27-06-16 | 13:58

De jongeren maken toch zo'n groot percentage uit van de bevolking [evenals de bejaarden]
wel, veel van die jongeren kwamen blijkbaar niet opdagen want teut/lui kiest u maar
terwijl de oudjes niet zo snel verkouden blijken te zijn en stemmen als een verworven recht zien
En ziedaar de uitslag die [een deel van] de verwende Britse jongeren niet bevalt
Tough Luck, heet dat dan, leer er maar gewoon mee leven

Tobi | 27-06-16 | 13:58

@the Jackdawn | 27-06-16 | 13:37
Ach en wee. Het Leave kamp bashen. Wat schattig, wat leuk. . .

Mark_D_NL | 27-06-16 | 13:57

@Dima Beeline | 27-06-16 | 13:20
Hoezo wij niet?
Is er meer dan jouw gevoel die deze uitspraak staaft?

MarcS | 27-06-16 | 13:54

Die Sophie in't Veld is nu op de radio1 (D66 Europarlementariër) => De vluchtelingen crisis kunnen we aan. Lees immigranten welkom.
.
Intussen wordt de beveiliging voor grote festivals verder opgevoerd. Je kunt eigenlijk met je gezin beter thuisblijven en dat is de afgelopen 70 jaar niet meer gebeurt. Dat duurde maar 5 jaar, wij zitten reeds vanaf 2001 in een oorlogssituatie met de vijand in ons midden en hele wapenarsenalen in de gebedshuizen.

Bill Cosby | 27-06-16 | 13:53

@telelezer | 27-06-16 | 13:44
Dat vergeet ze niet, toen was ze er nog niet en de geschiedenisboekjes zijn saai. Meer dan 140 tekens.

MarcS | 27-06-16 | 13:53

@Watching the Wheels | 27-06-16 | 12:34
Je bent op dreef!

MarcS | 27-06-16 | 13:50

@sohee | 27-06-16 | 12:30
Het is een vrij land (nog wel) dus jij mag denken wat jij wilt. Maar een onderbouwing zou fijn zijn. Anders is het zo'n warm windje waar werkelijk niemand iets aan heeft of mee kan.

MarcS | 27-06-16 | 13:50

"Boris heeft al aangegeven dat Engeland open blijft voor de immigranten"
@ the Jackdawn | 27-06-16 | 13:41
.
heeft u aub een linkje!?

telelezer | 27-06-16 | 13:49

"...Misschien moet de EU als teken van goede wil eens wat gaan bezuinigen.""
@ Beroep = Boerenlul | 27-06-16 | 13:42
.
Haha, ik neem aan dat u dat als grap bedoelt?
Want dan kun je wachten tot "De kalveren op het ijs dansen" en "Tot je een ons weegt" of zoals de Ieren zeggen: "Waiting for Godot" of zoals de fransen zeggen "Attendre pour Sint-Glinglin"

telelezer | 27-06-16 | 13:47

Ojee nou krijg je een eewige stroom negatieve berichten over GB van het fukking journaal. Ze zullen toch niet zo voorspelbaar zijn nee toch?

JensDensen | 27-06-16 | 13:45

De enige oplossing: complete ontmanteling: EUthanasie.
Durmazon | 27-06-16 | 13:39
.
De enig juiste oplossing.

Lupuslupus | 27-06-16 | 13:45

"...losse landen is echt niet de oplossing (geeft conflicten)"
@ sohee | 27-06-16 | 13:40
.
U vergeet dat het in de EEG niet alleen goed maar zelfs uitstekend ging.
Waren er toen "conflicten..? Niet dat ik weet.

telelezer | 27-06-16 | 13:44

@Durmazon | 27-06-16 | 13:39
Kleine correctie het zijn 55.000 ambtenaren in plaats van 50.000. Dat zij mensen die met terugwerkende kracht nog even een loonsverhoging kregen een paar jaar geleden. Misschien moet de EU als teken van goede wil eens wat gaan bezuinigen.

Beroep = Boerenlul | 27-06-16 | 13:42

Stelletje ongekozen volgevreten tuig. Het enige wat ze nog kunnen doen is de propaganda in de nog resterende landen van de EU op volle toeren laten draaien. Zie Telegraaf. Zie Volkskrant. Zie NRC.
Ofewel angstzaaien onder de bevolking.

miereneukert | 27-06-16 | 13:41

"Of een te veel aan arrogantie, ze zijn gewend hun zin te krijgen."
@ MarcS | 27-06-16 | 13:26
.
Als je dagelijks door knipmessende lakeien in slaven-livrei je reedt wordt gelikt die je al kruipend voorzien van emmers vol gratis (lees: door het volk betaalde) allerduurste Bollinger-Special-Cuvee en Veuve-Clicquot champagne, en van Beluga kaviaar van tienduizend (..!) ja je leest het goed: 10.000,00 dollar per kg, en de allerduurtste kreeft-schotels en salades waar het duurste restaurant niet tegenop kan, je door tot op de grond buigende chauffeurs (in loonslaven-uniform) in limousines wordt rondgereden, en je door je assistenten dagelijks geslijmd en in je reedt wordt gekropen, en je ook nog eens meer dan een kwart miljoen Euro per jaar op je bankrekenng krijgt (van de zich voor jou kapotwerkende belastingebetalers), dan ga je immers vanzelf denken dat je belangrijk bent..!

telelezer | 27-06-16 | 13:41

jawor36 | 27-06-16 | 13:36
"Daarnaast kost het al redelijk wat knaken, en denken mensen blijkbaar dat nu alle buitenlanders uitgezet gaan worden?"

Boris heeft al aangegeven dat Engeland open blijft voor de immigranten

the Jackdawn | 27-06-16 | 13:41

@ tostiman.
Het gaat om veel meer dan alleen geld! Het is een illusie te denken dat geld,nu bestemd voor EU (komt ook veel van terug) je bij een Nexit in eigen zak kan houden.
Ik ben voor hervorming - begrijp me goed - maar losse landen is echt niet de oplossing (geeft conflciten)

sohee | 27-06-16 | 13:40

In Brussel is een wijdverbreide en omvangrijke kongsie neergestreken die alle belang heeft bij het handhaven van de status quo: 50.000 EU-ambtenaren die zich wentelen in goudgerande arbeidsvoorwaarden, honderden leden van het Europees parlement, die veelal in eigen land zijn afgeserveerd en die ook riant gehonoreerd worden.
Daarnaast zijn er tientallen NGO's die leven van EU-subsidies.Tel daarbij de duizenden lobbyisten en journalisten.
De economie van de stad Brussel vaart er wel bij.
Omdat besluitvorming plaatsvindt in niet-gekozen en schimmige instituties, raden en commissies, die aan niets en niemand verantwoording hoeven af te leggen, terwijl het Europees parlement een tandeloze tijger is, gaat daar dus niets van binnenuit veranderen.
De enige oplossing: complete ontmanteling: EUthanasie.

Durmazon | 27-06-16 | 13:39

Wanneer heeft de EU top eigenlijk die stille Coup d'etat gepleegd? Lissabon?

Conan de Rabarber | 27-06-16 | 13:37

De beurs in London wordt stil gelegd door zware verliezen, de pond op het laagste niveau in 31 jaar, schaduwregering valt uit elkaar, pensioenpotten in Europa verdampen en volgens het Leave kamp gaat alles volgens plan.

the Jackdawn | 27-06-16 | 13:37

jawor36 | 27-06-16 | 13:36

Schotten zijn altijd piswoest. ;) :)

Basil Fawlty | 27-06-16 | 13:37

Claes | 27-06-16 | 12:43

Nee joh! Boris heeft alles onder controle hoor. Komt allemaal goed, want hinten op enige nadelige gevolgen is paniek zaaien.

Per saldo: de helft van de Engelsen is blij, de andere helft piswoest (bij de Schotten zijn ze allemaal piswoest). Daarnaast kost het al redelijk wat knaken, en denken mensen blijkbaar dat nu alle buitenlanders uitgezet gaan worden?

jawor36 | 27-06-16 | 13:36

@nemoj me jebat | 27-06-16 | 13:25
@Zeddegeizot | 27-06-16 | 13:24
Nou zeker mooi en kort samengevat!

Watching the Wheels | 27-06-16 | 13:34

@MarcS

Wordt zelf ook een beetje moe van de remainers die zeggen dat de brexiters geen plan hebben. Ten eerste duurt het 2 jaar voordat de boel is ontrafelt en de oude EEG handelsverdragen blijven volgens mij sowieso staan. En in die twee jaar bel je gewoon effe Noorwegen en Zwitserland en die leggen je haarfijn uit hoe je de boel op de rails moet krijgen. De EU heeft het VK nodig en vice versa. En uiteindelijk is het Berlijn die beslist over het hoe en wat en niet die nitwits op die foto. Duitsland is denk ik stiekem trouwens blij dat het VK eruit stapt. Heel veel bankiers worden wellicht herplaatst naar Frankfurt, dat zijn dus weer meer belastinginkomsten voor de Duitse belastingdienst en daarnaast is Berlijn verlost van die "zeurende" Engelsen.

Basil Fawlty | 27-06-16 | 13:34

Zojuist een bericht van Britain First in mijn mailbox en ik vraag Joris vriendelijk om een gedeelte van het bericht dat ik hier vermeld, te laten staan vanwege het grote belang hoe de verliezers in het VK wild om zich heen slaan.
.
I would like you to take a 5 minute break, sit down and read this email.

This morning we got a call from our HQ office landlord - they want us out, as quickly as possible!

This is no joke.

We are not equipped to move our entire headquarters - we don't have the funds or resources to do something that usually takes months to prepare.

Now we only have a few weeks.

We are financially "running low" thanks to fighting big and expensive London elections and referendum campaigns.

Coupled with this colossal predicament, we are also facing general administrative meltdown."

Lupuslupus | 27-06-16 | 13:32

"..ik wil WEL een NEXIT!"
@ MarcS | 27-06-16 | 13:23
.
Een Nexit referendum zal ook wel weer "raadgevend" worden zodat de Haagse loopjongens van Brussel zich weer kunnen rotlachen om dat domme naieve Nederlandse werkmierenvolkje, dat eigenlijk heus geen Nexit wil want immers: degenen die niet hebben gestemnd willen natuurlijk ook geen Nexit dus met hun wil moet rekening gehouden (aldus Rutte).
.
Het Brexit was OOK een raadgevend(..!) referendum net als bij ons Oekraïne referendum. Maar Cameron heeft aangekondigd dat de uitslag van het raadgevend referendum gevolgd zal worden.
Wat een verschil met Rutte die met de uitslag van het Oekraïne referendum zijn democratische achterwerk afveegt met de van hem bekende hele en halve waarheden en vooral leugens.
En dan ook nog met een stalen gezicht (met zijn gewone valse lach) durven liegen dat er in ons land geen belangstelling is voor een referendum

telelezer | 27-06-16 | 13:29

@Mastermattie | 27-06-16 | 12:12
Of een te veel aan arrogantie, ze zijn gewent hun zin te krijgen.

MarcS | 27-06-16 | 13:26

Zeddegeizot | 27-06-16 | 13:24
Mooi samengevat.

nemoj me jebat | 27-06-16 | 13:25

Dima Beeline | 27-06-16 | 13:20
Vooralsnog hebben zij juist een manier gevonden om uit die dikke stront die de EU heet te raken - en zakken wij er alleen maar verder in weg.
Nexit. Please.

nemoj me jebat | 27-06-16 | 13:24

Blijft lachen: "Ongekozen leiders hebben zorgen over uitkomst directe democratie".

Zeddegeizot | 27-06-16 | 13:24

@Cuban8 | 27-06-16 | 11:59
Wauw, durf jij dat nu nog steeds te beweren?

MarcS | 27-06-16 | 13:24

@Tostiman | 27-06-16 | 11:59
Ik dacht ook dat ik een NEXIT wilde, maar toen Rutte bezwoer dat ik dat niet wilde bleef ik in verwarring achter. Na een grondige gedachten oefening weet ik het zeker, ik wil WEL een NEXIT!

MarcS | 27-06-16 | 13:23

Jup, allemaal wieberen, veel beter dan een Nexit. Ben een van de weinige, maar wil op zijn minst proberen om project EU gaande te houden, door het bestuur echt volledig verkiesbaar te maken.

Los daarvan: Hoelang worden berichten als "het verdampen van 2 biljoen op 1 dag" nog weggezet als paniekzaaierij? Mag toch hopen dat Nexit voorstanders ook even scherp meekijken met de gevolgen in het VK? Stoïcijns blijven roepen dat het allemaal een groot feest is lijkt me namelijk een mooi staaltje wegkijken.

jawor36 | 27-06-16 | 13:21

Vooralsnog zit de UK in de dikke stront en wij niet. Wacht nog maar even met dat Nexit.

Dima Beeline | 27-06-16 | 13:20

Waarom hebben die heren geen ontslag genomen? Ze hebben totaal gefaald. Cameron heeft iig zijn conclusies getrokken en gaat weg maar deze mannen doen alsof er niks aan de hand is tov hun functioneren. In ieder normaal bedrijf hadden deze heren vandaag hun verhuisdoosje mogen inpakken en kunnen vertrekken. Maar ok dit is de EU en daar gelden blijkbaar andere regels. Hoe harder je faalt des te beter voor je positie.

Basil Fawlty | 27-06-16 | 13:19

Reaguurders democratie:
Als je niet rechtstreeks gekozen bent is het niet democratisch.
Je zus had gelijk toen ze zei 'Zalig zijn de armen van geest'. Alle reaguurders gaan naar de hemel.
Jammer dat ie niet bestaat.

Koos Knak | 27-06-16 | 13:17

fikkieblijf! | 27-06-16 | 13:00

Ghehehe. Geinig en herkenbaar verhaal. Vooral "het feit" argument. Wordt vaak gebruikt door de Gutmensch. Eerst duwen ze je ongevraagd iets door de strot en als je ze met steekhoudende argumenten onderuit haalt komt men 99 van de 100 keer met de dooddoener: "Ja maar het is nu eenmaal een feit."

Basil Fawlty | 27-06-16 | 13:15

He, he. Eindelijk iemand die het ook zegt.
Deze heren (plus Dijsselbloem, Brusselmans etc, etc) zijn het die het EU project zware (zo niet terminale) schade hebben toegebracht, om nog maar te zwijgen van de schade aan de 100-en miljoenen Europese burgers.

Gerard | 27-06-16 | 13:12

Wat is dat trouwens voor ziek beeldje bij die Eurocraten op die glazen tafel, mensen als kruizen https://twitter.com/SpiegelPeter/status/747336281697325056/photo/1 ? Nooit meer oorlog en dan Verhofstadt en Van Baalen buiten de EU op missie sturen? "We come back each week until you've won (y)our fight?". Weg met die lui!

Watching the Wheels | 27-06-16 | 13:11

Die stoelen, die ramen, de ruimte, mannen die de baas zijn over Europa. Iets doet me denken aan het ¨Kehlsteinhaus¨ op de Obersalzberg in Berchtesgaden.

squadra | 27-06-16 | 13:10

Dat er geen democratische leiders in Brussel zitten, de schuld van de nationale leiders, niemand wil namelijk de echte macht afstaan. Dus krijg je een poppenkast.

Dutch_Holland | 27-06-16 | 13:10

Een net georganiseerd referendum over het vertrek van Nederland uit de EU en eurozone heeft de voorkeur. Kan dit niet, wordt dit tegengewerkt of onmogelijk gemaakt dan mag het ook met bloedvergieten.

Klik_hier | 27-06-16 | 13:09

Burgers moeten zich kunnen identificeren met hun leiders. Moeten het gevoel hebben dat die leiders er in hun naam zitten en hun belangen behartigen. Dit missen we al bij Rutte, laat staan bij Juncker c.s.

Ludovic1764 | 27-06-16 | 13:08

We've already said ... "Goodbye"
Since you've got to go
Oh you'd better Jean-Claude Go now
Go now, go now!
https://youtu.be/sUFFRd27YDw?t=13

Watching the Wheels | 27-06-16 | 13:03

Wie is die vleestorpedo aan de linkerkant? Hij ziet er uit als een geborneerde boekverkoper. Oh wacht...

Vies washandje | 27-06-16 | 13:01

Beroep = Boerenlul | 27-06-16 | 12:26
zat afgelopen weekend nog aan een feestbrunch van een 70 jarige. t.o. een kirrende 73 jarige dame uit de kunstcategorie die net een sec vantevoren had verteld dat ze een giga verbouwde boerderie met een groot ha grasland volledig hypotheek vrij met haar 83 jarige partner bewoonde.
haar gespreksonderwerp tussen de soep en de broodjes, hoe fantastisch het wel was dat in haar durp een 500 vluchtelingen in een oud monumentaal gebouw dat al geruime tijd leeg stond terecht konden. Hoe mooi dat dan wel niet was.
Ze trof het met mij t.o. zich. Mijn geliefde onderwerp. gemeentelijke politiek die zonder enig overleg en met de meest 'humane'bedoelingen (financieel is dat kassa! voor de eigen vergoeding en spenderen van gemeenschapsgeld)de meest prachtige landgoederen en monumenten volplempen met arme vloegtelingen mijn opmerking hoe mooi het wel niet was dat ondertussen 100den inwoners van dat durp al jaren op een woning of dak boven het hoofd wachtende zijn. Nou het bleken kamers te zijn, die wil de bevolking toch niet? Mijn vervolg opmerking dat er van die 100 den wachtenden uit het durp en daar net omheen beslist wel tig waren die geen enkel probleem hebben met allincl kamerbewoning.. Maar stelde de dame, er kwam geen protest uit het dorp..het gesprek vlotte niet en het laatste argument was dat het nu eenmaal een feit was, jawel dat die vluchtelingen er nu eenmaal waren! Mijn laatste opmerking, klopt, inmiddels 60 miljoen wereldwijd, we zullen ze doorsturen naar uw durp en misschien dat u ook nog wat kamers kunt doneren of tentjes faciliteren op uw h.a. rondom de boerderie.. ik zag haar brein worstelen, 'is dit nu een racist voor mij'. Daarna maar verder gegaan over het weer!

fikkieblijf! | 27-06-16 | 13:00

Het maakt geen zak uit wie er in de commissie zitten, het zijn toch altijd inwisselbare onverkozen, onbekende en niet weg te sturen globalisten en anti-democraten (per definitie anders zouden ze er niet zitten). De problemen begonnen al met Maastricht en Lissabon heeft alles alleen nog maar anti-democratischer gemaakt. Weg met Lissabon, weg met Maastricht

rode peper | 27-06-16 | 12:59

Daar zit de pijplijn. Helemaal verdrietig, uitgeblust en onder invloed. Niet treuren, de helft van de Britten houdt van jullie.

RickTheDick | 27-06-16 | 12:59

Het leave-kamp weet juist precies wat ze wel wil. Ze willen zelf hun leiders kiezen en hun eigen leven regelen. Het zijn juist de remainers die niet weten wat ze willen en alles maar uit handen geven zonder er zelf zicht op te willen houden.
sinar2 | 27-06-16 | 12:07
Inderdaad. Zowel bij de BBC als bij ITV wordt dat vuurtje opgestookt. Eventuele aanzittenden van Brexit werpen alsmaar tevergeefs tegen: we weten precies wat we willen en het is een geweldig resultaat.
Maar nee, er wordt gejammerd en aangeklaagd door de gefrustreerde interviewers en een beeld geschetst alsof Britain aan de rand van de afgrond staat.
Stemmingmakerij en haatzaaien.
Dat er door mensen ontoelaatbare (volgens de NOS "racistische") opmerkingen worden gemaakt tegen Polen is walgelijk, maar ook toont het aan dat mensen allang de schurft er in hebben, dat ze overstroomd worden door buitenlanders, hoe hard die ook werken en hoe netjes ze zich ook gedragen.
In heel Europa is bij de elite nog niet doorgedrongen wat de meest basale biologische reflexen in mensen zijn, hoe 'beschaafd' we hier ook mogen wezen.

B. Randnetel | 27-06-16 | 12:58

Op basis van de jankende hipsters in Engeland moet ik helaas de conclusie trekken dat de jeugd tegenwoordig ge-brainwasht wordt door de geld-status-macht carrousel in de EU in plaats van leren zelf na te denken, je best doen en trots zijn op je eigen land, duidelijk zijn en verantwoording te nemen.

Eppo | 27-06-16 | 12:58

Er is weer een tijd van framen aangebroken. De kiezers voor Brexit waren ouderen en tokkies. (De jongeren die nu huilen hebben in grote getalen niet gestemd) Het Brexit team weet niet hoe ze het moeten doen (Was het niet toevallig de gekozen regering die het referendum heeft uitgeroepen en dus ook de gevolgen uit mogen voeren?) Tevens vind ik die conclusie nogal vroeg getrokken omdat het stof van het referendum amper is neergedaald. Het wordt ook duidelijk dat de Remainers (Eurofielen) democratie afwijzen of tenminste wel even willen bepalen dat alleen de remain stem legitiem was. Een ander argument is dat de Brexit stemmers geen idee hebben waar ze nu precies voor stemden. Wat mij is opgevallen in de campagne is dat vooral team Brexit wel degelijk met onderbouwing kwam in de vorm van cijfers en feiten. Het remain kamp geeft daar slechts meningen, demonisering, angstzaaierij en valse beschuldigingen tegenover gezet.
Om in mensen als Nigel Farage of Daniel Hennan racisten of racisten te zien heb je toch wel een hele rijke fantasie nodig. Bovendien vind ik dat een enorme belediging voor degenen die echt facisme en racisme hebben meegemaakt of daartegen gevochten hebben.

Skeptic70 | 27-06-16 | 12:56

Even een vlekje wegwerken: het is deel uitmaken van of onderdeel zijn van, niet wat jij schrijft. Trouwens, je mening mag er dan wel zijn, maar houdt geen stand.

Ahava | 27-06-16 | 12:55

Deze foto legt duidelijk het probleem van de EU bestuurders bloot: Iemand is iets aan het vertellen en alle anderen kijken de andere kant op.

pa_niek | 27-06-16 | 12:54

Het begin van het einde der EU is daar, hopelijk maken ze de ene blunder na de ander... bijvoorbeeld onze bevrijders (GB) van 40-45 zoveel tarten, zodat de pleuris echt uitbreekt in Europa.
Soms moet je even pijn lijden om schoon schip te maken, dat moet dan maar...

Keyboardspeler | 27-06-16 | 12:53

@nemoj me jebat | 27-06-16 | 12:44
Dan gaan wij burgers helemaal naar de klote en de grote jongens worden nog rijker en rijker.

Tostiman | 27-06-16 | 12:51

Waar is ons Frans?
TheseDays00 | 27-06-16 | 11:58
###
Timmerfrans is een nieuwe taal aan het leren.
De taal van het volk.
Het kan dus wel enkele maanden, zo niet jaren, duren voordat we weer iets van hem vernemen.
Want hij is niet zo snugger zoals hij voorwend te zijn.
De hypocriete huilebalk.

Dostranamus | 27-06-16 | 12:50

@HdJ& | 27-06-16 | 12:39
Leuk maar dat wil ik niet. Als de EU regeert wil ik op de poppetjes kunnen stemmen. Ik wil bijvoorbeeld op Farrage stemmen maar dat kan niet.

Tostiman | 27-06-16 | 12:49

Rutte, voorzitter van wat ook al weer? En hoort niet bij deze luiden aan te zitten? Fopspeen!

de Kent | 27-06-16 | 12:48

@pa_niek | 27-06-16 | 12:34
Dat wil ik mijn reed niet aan doen. Zoveel vuiligheid

Tostiman | 27-06-16 | 12:48

Merkel vandaag: "we must find ways to prevent countries from leaving EU."
.
DDR-er's.... Die weten wel raad met het beletten te vluchten voor hun regime.

Parel van het Zuiden | 27-06-16 | 12:47

-weggejorist-

Arrogedje | 27-06-16 | 12:47

Maar @Flatuleerder | 27-06-16 | 12:44 wat doet u nu?

lady blabla | 27-06-16 | 12:47

@bamitoren | 27-06-16 | 12:30
Jawel hoor. De VVD'ers konden kiezen, helaas kozen ze voor deze linkse bal.
Ik ben trouwens wel voorstander om de premier apart te kiezen.

Tostiman | 27-06-16 | 12:47

@sohee | 27-06-16 | 12:30
Denk het wel! Om er nou in te blijven als een van de weinige netto betalers. Zelfs Luxemburg ontvang geld van de EU. Zelfs het meest per inwoner van allemaal.

Tostiman | 27-06-16 | 12:45

-weggejorist-

Flatuleerder | 27-06-16 | 12:44

Al die bangmakers hebben het maar over wat er gebeurt als je uit de EU stapt.
Maar jongens, wat gebeurt er als je blijft?
Huh?!
Nou?
Psies!

nemoj me jebat | 27-06-16 | 12:44

Als ik Jan Kloot Drunckers zo bekijk zit ie nog met zn benevelde gedachten bij die lekkere borrel van gisteravond/vannacht/vanmorgen/zonet.

Ongeruste vader | 27-06-16 | 12:43

De pogrom op de buitenlanders heeft ook niet lang op zich laten wachten in GB
nos.nl...
Maaiveld | 27-06-16 | 12:05
.
Nou progrom is wel een veel te groot woord hoor. Maar dit krijg je dus wanneer mensen tegen.hun.wil de hele wereld door de strot geduwd krijgen. Eindelijk hebben ze de moed verzameld om hun stem te laten horen. Dat moet HEN niet worden verweten maar degenen die de toestroom hebben toegelaten.
En zolang er geen treinen gaan rijden (om maar eens een Godwin van stal te halen) valt het allemaal nog wel mee. De mensen zijn het ZAT.

Lupuslupus | 27-06-16 | 12:43

@DeMof | 27-06-16 | 12:29
Zou het dan toch waar zijn. Wijsheid komt met de jaren? Trouwens maar 35% van de Britse jongeren hebben gestemd dus kan je zeggen dat het ze niet echt boeit

Tostiman | 27-06-16 | 12:43

Het feit alleen al de ze nu in een crisisoverleg zitten omdat ze geen "Plan B" klaar hadden liggen, zegt al genoeg over het (gebrek aan) inzicht bij dit zooitje dictators.
Mastermattie | 27-06-16 | 12:12

ja, dat wilde ik ook net posten... maar dan in relatie tot de volksmenners die laagopgeleiden en oude van dagen zover hebben gekregen om voor een Brexit te stemmen. Want dat zijn de echte (toekomstige) dictators. Wilders incluis.

Claes | 27-06-16 | 12:43

Oh wat zou Pechtold daar graag tussen willen zitten. Lekker oncontroleerbaar en aan niemand verantwoording afleggend je eigen idealen van een groot europees rijk doordrukken ten kostte van de europese burger. Zijn enige doel is om voor eeuwig in de geschiedenisboeken terecht te komen als Groot Europees Leider. En dat mag best wel wat miljoenen mensenlevens kosten volgens deze, naar zijn eigen idee, reincarnatie van Napoleon.

sinar2 | 27-06-16 | 12:42

@Ommezwaai | 27-06-16 | 12:30
Dan wel graag een Duitsland zonder Moeke Merkel

Tostiman | 27-06-16 | 12:40

Kortom: de politieke component er uit halen.

demdem | 27-06-16 | 12:40

@metzonderzijwieltjes | 27-06-16 | 12:38
Wie zegt dat dat water is en dat er ook niets in de koffie zit?

Mastermattie | 27-06-16 | 12:39

de EU hotemetoten zijn (democratisch) gekozen schijnt. Bij de verkiezingen voor het Europees parlement is Junker's EVP de grootste partij geworden. Ook in Nederland levert de grootste partij de premier. De Europese parlementariërs onderling hebben Schulz gekozen als hun voorzitter. Gebeurt bij ons ook. Voor Tusk als een soort Europese president is het door de lidstaten geregeld dat die gekozen wordt door de lidstaten. Dus ik weet het nu ook niet meer...

HdJ& | 27-06-16 | 12:39

Nou nou Jean-Claude, koffie en een glaasje water...? Trekt je lever dat wel?

metzonderzijwieltjes | 27-06-16 | 12:38

De REVOLUTIE is begonnen

Neehè | 27-06-16 | 12:38

Eu, kssssst.. ga weg.

dobberfries | 27-06-16 | 12:37

jaja, EU k*t, kl*te, niet democratisch.... Dat weten we nu wel. Die gasten op de foto gaan daar echt niets aan veranderen...

Changeisthelawoflife | 27-06-16 | 12:37

Brexit, Nexit, Grexit, Departugal, Italeave, Byelgium, Finish. Onnodig ingewikkeld. EUthanasie is toch veel sneller? IsJunckerAlreadyGone.co.uk?

Watching the Wheels | 27-06-16 | 12:34

Ik vind deze foto eigenlijk wel geschikt als patroon voor wc-papier.

pa_niek | 27-06-16 | 12:34

@ouwespamhoer

Je bent slecht op de hoogte. In Engeland worden burgemeesters wél gekozen.

whetherthouwouldbe | 27-06-16 | 12:32

Ommezwaai | 27-06-16 | 12:18

Klopt helemaal. Ik vind de EU politiek in zijn huidige vorm waardeloos en waanzinnig. Tegelijk is het veel te simplistisch om dan maar te gillen dat alle banden met de EU partners in zijn huidige vorm verbroken moeten worden (door een directe Nexit te eisen). Het beeld wordt geschetst alsof 'we' na een Nexit allemaal weer in Guldens betalen, als Ot en Sien in een molen wonen, een zilvervloot spaarrekening openen en er ieder jaar weer de Elfstedentocht verreden kan worden. Begrijp me niet verkeerd. Ook ik vind het heerlijk om te zwijmelen in dergelijke scenario's en tegelijk ben heel blij dat een aantal mensen hun hoofd koel houdt en niet op volle zee deze mammoettanker laat zinken.

Cuyahoga | 27-06-16 | 12:20
Tsja, dat is ook een vorm van betoog.

Vlekje | 27-06-16 | 12:31

Ach, er heeft toch ook nooit iemand op Rutte gestemd als premier.

bamitoren | 27-06-16 | 12:30

Makkelijk roepen van de zijlijn.
Alles is kut, ze moeten weg en dan wordt het beter. Tuurlijk moet er wat aan de EU worden gedaan, maar of een Brexit en Frexit, Nexit enz nou zo'n goed idee is - denk t niet.

sohee | 27-06-16 | 12:30

Tostiman | 27-06-16 | 12:22
Fanatieke aanhangers slash voorstanders van de EU weten altijd exact hoe het zit.
.
Maar als je vraagt waarom het in zijn huidige vorm voor geen decimeter functioneert, moeten ze altijd het antwoord schuldig blijven.
De hiërarchische structuur binnen de EU -in zijn huidige vorm- gaat nooit en te nimmer veranderen dus dientengevolge gaat een EU dan ook niet werken zo.
.
Een Noord-Europees pact zou weleens een oplossing kunnen zijn. Scandinavië, Engeland, Nederland, België, Duitsland, Luxemburg en Liechtenstein bijvoorbeeld. Die kunnen een machtige handelsclub uit de grond stampen waar we wat aan hebben.
De rest van de landen hangt toch maar min of meer aan het EU infuus....

Ommezwaai | 27-06-16 | 12:30

Als Thierry toch eens gelijk zou hebben... https://twitter.com/thierrybaudet/status/747375926145650692

Mastermattie | 27-06-16 | 12:29

Nooit geweten dat in Engeland van die echte Europa fanaten zitten. Wat ik heb mogen leren kennen vertikte het gewoon om ook maar en andere Europese taal te leren. En nu willen de Engelse jongeren opeens allemaal aan de Sorbonne studeren.

DeMof | 27-06-16 | 12:29

Vertrekken? Dat is niet genoeg. Timmerfrans, Juncker, Tusk en al die andere graaidieven moeten boeten doen. Vertrekken is te makkelijk. De EU snel opdoeken en die 700 MEPS en die Nep Presidenten alles laten terug betalen of het gevang in. Snappen jullie dan niet dat je te maken hebt met criminelen? Die lui moeten keihard aangepakt worden. En dat zal ook gebeuren.

Mark_D_NL | 27-06-16 | 12:29

@bisbisbis 12.11
Een heel smakelijk comment.

@
Vlekje 12.14
'iedereen die een Nexit wil heeft geen idee waarover hij het heeft'.

Oh. Goed dat je het zegt. Wist niet dat ik geen idee had waarover ik het heb.

chicago river | 27-06-16 | 12:28

Watching the Wheels | 27-06-16 | 12:25
Ik snap het ook niet.
Ik snap het echt niet.

nemoj me jebat | 27-06-16 | 12:28

@Beroep = Boerenlul | 27-06-16 | 12:26
"De vluchtelingen crisis kunnen we aan."
Dat roept dat seniele, rare wijf bij de oosterburen ook al een tijdje...

Mastermattie | 27-06-16 | 12:28

Cuyahoga | 27-06-16 | 12:20
Bedankt.

nemoj me jebat | 27-06-16 | 12:27

Die Sophie in't Veld is nu op de radio1 (D66 Europarlementariër) => De vluchtelingen crisis kunnen we aan. Lees immigranten welkom.
.
Ongelofelijk wat heeft dat mens een blok beton voor haar hoofd, een van de redenen dat mensen Brexit hebben gestemd is juist immigratie. Als de EU versus de EU landen zo door gaan dan ontploft de boel vanwege de enorme betonnen plaat in Brussel voor de uitslag. Dit heeft niets met populisme te maken maar met respect voor de kiezer. Alsof alle Duitsers zo blij zijn met een miljoen meer inwoners in een jaar.

Beroep = Boerenlul | 27-06-16 | 12:26

@TheEgg | 27-06-16 | 12:24
20 jaar? Ik denk wel eerder!

Mastermattie | 27-06-16 | 12:25

-weggejorist-

Kok Blekemolen | 27-06-16 | 12:25

@Poes Fiep | 27-06-16 | 12:15
Haha. Timmerfranzs geschrokken. Nee hoor Fransje is de beste toneelspeler die er bestaat, en je ziet het mensen trappen erin. In de ze grote goedzak. Nou ik ken meer van dit soort types. Doen alsof ze de toffe jongens zijn maar zijn de grootste schoften die er rondlopen. Huichelaar is het met zijn meehuilen met de MH17 slachtoffers om een mooie baan te krijgen in de EU

Tostiman | 27-06-16 | 12:25

Hoe kan Joke-Clown Junk gewoon blijven zitten? #junckexit

Watching the Wheels | 27-06-16 | 12:25

Kan niks opleveren. Géén drank, chips of borrelnootjes op tafel. Voor de rest ziet het er wel gezellig uit. Moeten ze maar van profiteren en genieten zolang het nog kan.

stroopa | 27-06-16 | 12:24

Waarom oproepen tot een Nexit als we ook gewoon de EU ongezien naar de tyfus kunnen helpen?

Mastermattie | 27-06-16 | 12:24

@Vlekje | 27-06-16 | 12:14
HET probleem is echter dat die kliek die er nu zit niet gaat hervormen. Het is een corrupte, op macht beluste bende faalhazen, die het volk minachten en juist de andere kant in gaan. Minder democratie, minder zeggenschap, meer superstaat.

Als een groep ambtenaren groot genoeg wordt, wordt het belangrijkste doel van de organisatie de organisatie zelf, niet datgene waarvoor ze in het leven is geroepen. De enige manier om de EU te hervormen is door de huidige puinhoop tot op de grond toe af te breken. En liefst democratisch. Anders gebeurt het over 20 jaar wel met een burgeroorlog. Dat noemen we dan de Europese lente.

TheEgg | 27-06-16 | 12:24

Heel goed gesteld dit artikel.
Van Rossem is een kanjer is analyses en trekt zich niets aan van de links elitaire houding van links Nederland en die linkse staatsomroep NOS.
De NOS, die ons de afgelopen dagen vol met anti propaganda volstopte over het democratische besluit van de Engelse kiezer.
Echt schandalig.

Maar ja wie of wat krijgt deze falende pluchezitters en machtswellustelingen, die ondersteund worden door de socialistische gelovigen, weg??

joost2 | 27-06-16 | 12:23

Democraten worden vroeg of laat weggestemd, dictators neergeknald, opgehangen en door de straten gesleept.

compitaal | 27-06-16 | 12:23

Ahh, een foto van de vergaderende NSB-top. Wat goed dat die foto na al die jaren nog zo goed bewaard.

Uw Psychiater | 27-06-16 | 12:23

Hebben die wezens een vrouw thuis zitten? Lijkt me best kudt als vrouw zijnde.

overVecht | 27-06-16 | 12:22

"Dit is het begin,
wij gaan door met de strijd".
Die ongekroonde populisten kunnen hun borst nat maken.
De rest komt er aan.

Kamervraag | 27-06-16 | 12:22

@Vlekje | 27-06-16 | 12:14
Ah, dus jij weet wel precies hoe het zit, en laat door middel van dit plempsel ons even weten hoe dom wij zijn.
Als jij denkt dat de EU bobo's het bestuurlijk gaan veranderen dan heb je gelijk alleen het gaat dan wel naar nog meer dictatoriaal. Maar ach u bent maar een vlekje in de EU

Tostiman | 27-06-16 | 12:22

Mag Timmermans niet shinen, moet die balen. Maar goed Nexit.

Bokito ergo sum | 27-06-16 | 12:22

Hele slechte DICTATORIALE anti-democraten, en dat zijn "onze" leiders ? Ik kan me miet herinneren ooit op één van deze losers gestemt te hebben.

Anjin Mohammed | 27-06-16 | 12:21

Mogen wij overigens van een leider van de EU in redelijkheid verwachten dat hij een paar normale sokken aantrekt naar z'n werk?
-
Gétverdamme, blote benen onder een pak - het lijkt verdomme wel een Hollander...

bisbisbis | 27-06-16 | 12:20

De tijd zal aanbreken waarop woedende burgers de ondemocratische vestiging in Brussel bestormen. En deze ongekozen smerige fascistische ratten bij de haren naar buiten slepen! De klokt tikt.... tik tak tik tak...

Indoneesje | 27-06-16 | 12:20

Vlekje | 27-06-16 | 12:14
Zo ben ik ook ongelooflijk blij met aambeien in hun huidige vorm.
Ja, dat er (lichamelijk) veel veranderd moet worden moge duidelijk zijn en dat de aambeien zich op haar kerntaken moet focussen ook. Dat het minder pijnlijk moet is overduidelijk, maar iedereen die nu roept om een aambeienzalf gilt met huisartsen mee en heeft werkelijk geen idee waar hij het over heeft. Prettige dag en geniet nog maar even van het feit dat u op dit moment niet oogbaltyfusaids heeft.

Cuyahoga | 27-06-16 | 12:20

@TheEgg | 27-06-16 | 12:12
Hou nou eens op over babyboomers. De meeste 50plussers hebben hier niet aan meegewerkt en zijn ook gewoon loonslaven. Ook onder de huidige jongeren zitten ze, de zelfverrijkers! Ik word zo moe van mensen die oudere of jongeren overal de schuld van geven. Het zijn gewoon graaiers en die heb je in alle leeftijdsklasse. De EU mannetjes op de foto zijn ook babyboomers, maar die willen sommige schijnbaar dan wel?
Laat je nu niet uitspelen tegen elkaar! Dat is wat ze willen

Tostiman | 27-06-16 | 12:19

Juncker in één klap van zijn gin-tonic af.

[..]"Waar komt gin vandaan? Lang geleden was er oorlog tussen Engeland en Nederland. Tijdens die oorlog maakten de Engelsen een paar Nederlandse schepen buit, met jenever aan boord. Die typisch Nederlandse sterke drank kwam in Engeland terecht. Dankzij de toenmalige Engelse wetgeving werd er overal in Engeland gin gemaakt"[..]

Bron een wwijnwinkel uit Barneveld.

[..] bb

Bert-Bus | 27-06-16 | 12:19

@lady blabla | 27-06-16 | 12:15:

Nee.

Gelukkig zijn er wel manieren om dit soort ongekozen kleaudtzakken op andere wijze te "verwijderen". Het begint met fakkels en hooivorken. Enzovoorts.

Reinaert | 27-06-16 | 12:19

Vlekje | 27-06-16 | 12:14
"Ja, dat er (bestuurlijk) veel veranderd moet worden moge duidelijk zijn en dat de EU zich op haar kerntaken moet focussen ook. Dat het democratischer moet is overduidelijk."
.
Eigenlijk geeft u zelf al aan dat er van de EU in zijn huidige vorm geen ene barst klopt.
.
Hoe wilt u deze mammoettanker -EU genaamd- dan op uw koers laten varen vraag ik mij dan af?
Hel en verdoemenis wordt ons voorgehouden als we de EU zouden verlaten. Ik zeg eruit en wel zo snel als mogelijk. Puin ruimen en opnieuw beginnen.

Ommezwaai | 27-06-16 | 12:18

EU, het leek zo leuk, ze zijn alleen vergeten er een democratisch element in te stoppen. En dat begint ze nu op te breken.

panadol | 27-06-16 | 12:18

@lady blabla | 27-06-16 | 12:15
Hahaha, met een tank hun kantoor binnenrijden.
Een andere manier is er niet.

Mastermattie | 27-06-16 | 12:17

Is er een eigenlijk een officiële manier om deze heren af te zetten?

lady blabla | 27-06-16 | 12:15

Trouwens, hoeveel belastinggeld zit daar nu aan tafel aan salarissen + vergoedingen?
Hoeveel tekort was er in onze zorgsector?

Mastermattie | 27-06-16 | 12:15

Ja, minimaal Juncker moet toch wel vertrekken. Timmermans maakt in zijn verhaaltje gisteren de indruk dat hij in ieder geval geschrokken is en erover nadenkt.

Poes Fiep | 27-06-16 | 12:15

Doe mij maar een nexit, want ik heb ook nooit kunnen stemmen op dit zooitje europeesche volksverlakkers/demagogen ... dit is diep triest.

bruinerat | 27-06-16 | 12:15

Zal ik dan maar gewoon eens zeggen dat ik ongelooflijk blij ben dat wij onderdeel uitmaken van de EU in zijn huidige vorm? Ja, dat er (bestuurlijk) veel veranderd moet worden moge duidelijk zijn en dat de EU zich op haar kerntaken moet focussen ook. Dat het democratischer moet is overduidelijk, maar iedereen die nu roept om een Nexit gilt met volksmenners mee en heeft werkelijk geen idee waar hij het over heeft. Prettige dag en geniet nog maar even van het feit dat u op dit moment niet in ponden hoeft af te rekenen.

Vlekje | 27-06-16 | 12:14

Dat zou een goede start zijn; de faalhazen die zélf opstappen, maar dat doen ze niet, stel je toch eens voor; zelf je broodje smeren i.p.v. door een lakei de gratis topwijn en foie gras te laten uitreiken, elke dag opnieuw, meermaals. En maar kankeren tijdens die lunches en diners op dat klotevolk wat dat allemaal betaalt voor ze.

Crufty | 27-06-16 | 12:14

Hup. om de tafel. EUexit en door naar de Verenigde Staten van Europa!

Einde van de Domheid | 27-06-16 | 12:14

@ouwespamhoer | 27-06-16 | 12:00
Gekozen waarvoor? Jij bent ook niet gekozen ouwespamhoer

Tostiman | 27-06-16 | 12:14

die vlag op de achtergrond, hangt er maar slapjes bij.. net als de rest in die kamer..

fikkieblijf! | 27-06-16 | 12:14

Even wat anders, hoe staat het met de "Oexit"?

compitaal | 27-06-16 | 12:13

Aan de gezichten te zien is de crematie aanstaande.

gerrie de perrie | 27-06-16 | 12:13

@Cuban8 | 27-06-16 | 11:59
U bedoelt? Net zoals de stelling dat de jeugd voor gestemd hebben? Jammer alleen dat maar 35% van de jongeren gestemd heeft.
Dit is dus de manipulatie van de media die dit klakkeloos publiceert. net zoals iemand aan het woord laten die spijt heeft van zijn Brexit stem, alsof alle Brexit stemmers spijt hebben.

Tostiman | 27-06-16 | 12:13

Het feit alleen al de ze nu in een crisisoverleg zitten omdat ze geen "Plan B" klaar hadden liggen, zegt al genoeg over het (gebrek aan) inzicht bij dit zooitje dictators.

Mastermattie | 27-06-16 | 12:12

Betreffende die baby-boomers: Die hebben het monster ook zelf gecreëerd. Het is wel fijn om te zien dat ze toch tot inkeer zijn gekomen.
Helaas hebben ze voor hun hernieuwde inzicht hun uiterste best gedaan om de jeugd te indoctrineren, dus die hebben nog een paar jaartjes nodig om dat in te zien.

TheEgg | 27-06-16 | 12:12

Maaiveld | 27-06-16 | 12:05
Tegenwoordig bulldozeren ze ook alles onder het kopje "racisme" bij elkaar...
.
Dat de Engelsen het niet zo hebben op de invasie van Oostblokianen is alom bekend.
Dat is ook één van de redenen waarom een meerderheid tegen de EU heeft gestemd.
Geen baas meer binnen de eigen landsgrenzen gaat de gemiddelde Engelsman nét even te ver (en terecht).
.
Maar om dit nu onmiddellijk racisme te noemen?

Ommezwaai | 27-06-16 | 12:11

Zie ik daar nu een moderne versie van Stratego op dat borreltafeltje?

Bert-Bus | 27-06-16 | 12:11

Na het Brexit enigszins verwerkt te hebben, zullen de koppen hier toch ook wel gaan rollen. De regering en "volksvertegenwoordigers" in Den Haag en Brussel die plotseling nu groot voorstander zijn van democratische veranderingen binnen het EU bolwerk, zijn toch volkomen ongeloofwaardig geworden, vooralsnog ze dat al niet waren. Iets waarvoor zij reeds jaren en jaren de tijd hebben gehad, maar nu door een schop van het volk onder hun zitvlak plotseling de spirit vinden hierover te roeptoeteren. Kom Merkel, Tusk,Jüncker, Rutte,Timmermans,Vehofstadt,Pechtold, Van Baalen, Verhofstadt, van de Camp c.s. jullie kunnen (hoewel?) toch niet als een blad aan een boom gelijk een kameleon van kleur verschiet een andere EU-mening verkondigen of jullie beleid c.q. roer omgooien? Dus gaan de poppetjes vervangen worden. Rustig en beschaafd. Dat weer wel natuurlijk. Maar doe het vlug.

Een vrije paling | 27-06-16 | 12:11

Die Selmeyr is de kabinetschef van Juncker - en daarmee niet geheel zonder invloed.
-
De Duitsers zijn overigens zowel in lichaam als in geest tamelijk oververtegenwoordigd op dit plaatje.

bisbisbis | 27-06-16 | 12:11

Kom maar op, linksdraaiende papkindjes eet ik als ontbijt.

compitaal | 27-06-16 | 12:09

@Cuban8 | 27-06-16 | 11:59
Het leave-kamp weet juist precies wat ze wel wil. Ze willen zelf hun leiders kiezen en hun eigen leven regelen. Het zijn juist de remainers die niet weten wat ze willen en alles maar uit handen geven zonder er zelf zicht op te willen houden.

sinar2 | 27-06-16 | 12:07

Aanschouw de dood van Europa.

brughslurph | 27-06-16 | 12:07

Die gasten gaan toch uit nooit uit zichzelf weg, die hebben nog nooit gehoord van de Eer aan je zelf houden.Kennen zelfs het woord eer niet, ze zijn stuk voor stuk uitgeveterd en beledigd tot op het bot, door Farage en reageren daar nauwelijks of niet op, want het schuift lekker.
Het zijn uitgekotste politici in eigen land, verdienen zich nu een slag in de rondte. Ze zouden kunnen weten dat ze alom gehaat en geminacht worden, maar wat de hack, ze zwemmen in het geld, en hebben schijt aan ons, het klootjesvolk wat de rekeningen betaald.

corbiere | 27-06-16 | 12:06

Tostiman | 27-06-16 | 11:59
Onze super-democraat Alexander "Kereltje" Pechtold wenst onder geen beding mee te werken aan een referendum over een eventuele Nexit.
.
Deze slappe jodokus weet op voorhand de uitslag al, vandaar.. Ik schat dat zo'n 62% van de Nederlanders uit de EU wil.
En zie hier, deze grootste Eurofiel ziet zijn toekomstige baantje en de baantjes van zijn partijgenoten dan in rook opgaan.
.
Maar eigenlijk moeten we gewoon maling hebben aan deze lafaard en in navolging op het Oekraïne-referendum een referendum over een Nexit zien op te tuigen.
Dat noem ik échte democratie.

Ommezwaai | 27-06-16 | 12:06

De pogrom op de buitenlanders heeft ook niet lang op zich laten wachten in GB
nos.nl/l/2113834

Maaiveld | 27-06-16 | 12:05

Zie ze zitten, ongekozen warmongers. Het is aan de beschaafdheid van de Europeanen te danken dat ze daar nog levend en wel zitten.

Mark_D_NL | 27-06-16 | 12:05

Zoals Pim zei: de EU wordt niet door het volk gedragen. En ja, dan krijg je gedonder. Dus.

tejootje | 27-06-16 | 12:05

Franske was de lege flessen naar de glasbak brengen.

Cuyahoga | 27-06-16 | 12:03

Daar zitten ze , de volksvertegenwoordigers die door hun eigen landgenoten naar de vuilnisbak zijn verwezen.
Hebben een jobje weten te verschalken ondanks notoire dronkenschap en verregaande onnozelheid, nu zitten ze een dikke muil open te trekken over tegenstanders.
Bij Juncker is er niemand die er naar luistert, als hij al uit zijn woorden kan komen is het toch dronkemansgeleuter....maar die rest...,wie zijn het en wanneer mocht ik mijn stem uitbrengen op hun kandidatuur??

mallekater | 27-06-16 | 12:02

Maar.. maar... Geweld komt toch alleen van rechtse onderbuik tokkies???

marcoplarco | 27-06-16 | 12:02

The Eurocrats must be stopped, no matter the cost!
.
En Europeanen beginnen het langzamerhand te zien en te leren.

Parel van het Zuiden | 27-06-16 | 12:01

Ik tel welgeteld 0 lunchpakketten, bevattende enkele boterhammen met pindakaas.
Leiders die niemand heeft gekozen, hoe heette zoiets alweer? Iets met tyrannie of zo.

Notenkraker | 27-06-16 | 12:01

Dat komt mooi uit, want Boris Johnson is ook niet gekozen.

ouwespamhoer | 27-06-16 | 12:00

Waar is de whiskey?

1+1 | 27-06-16 | 12:00

Wel dom van het leave-kamp om niet te weten wat ze dan wel willen. Clusterfuck.

Cuban8 | 27-06-16 | 11:59

TheseDays00 | 27-06-16 | 11:58
Timmerfranz staat rechtsboven op de foto.
.
Onder het bureau welteverstaan.....

Ommezwaai | 27-06-16 | 11:59

Ik wil een NEXIT ondanks dat Rutte zegt dat ik dat niet wil.
Hopelijk stemt Spanje ook anti EU, dan gaan we in ieder geval de goede kant uit.

Tostiman | 27-06-16 | 11:59

Vanavond debat op Brexit24 - De Kamer debatteert maandag 27 juni vanaf 18.30 uur met premier Rutte over de gevolgen van de uitslag van het brexitreferendum.
www.tweedekamer.nl/nieuws/kamernieuws...

T-Max | 27-06-16 | 11:59

Misselijkmakend zo'n foto...
EU dictatuur in zijn volle glorie.
.
Dit smeekt werkelijk om een Nexit.

Ommezwaai | 27-06-16 | 11:58

Waar is ons Frans?

TheseDays00 | 27-06-16 | 11:58

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken