Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Wederom tsunami van autobranden in Nederland

1 autobrand is pech. 2 autobranden is toeval. 3 of meer autobranden is een topic. Goedemorgen. Daar zijn we weer met het zondagmorgenoverzicht van de vele autobranden die ons land ieder zomerweekend weer teisteren. Is het vandalisme? Is het een gebrek aan stageplekken? Is het jaloezie? Zijn het de Boze Blanke Oudere Mannen? Is het een false flag operatie van de BOVAG om de autoverkopen te boosten? Je weet het niet. Nog geen meldingen uit usual suspect brandhaarden Amsterdam-Noord en Ede Veldhuizen, maar wat niet is kan nog komen. Op de onvolprezen Autobrand-0-Meter. Later meer.

Reaguursels

Inloggen

Nou en, zijn maar burgers...de tering voor ze, lang leve de über-overheid. Alles is win-win..

Sweetlakecity | 26-06-16 | 15:46

Gewoon een complot van de autodealers.
/domme_opmerkingen_modus_uit

McMarx | 26-06-16 | 15:17

Zo maar een vraagje: wat is er toch met die goede oude allochtoon-o-meter gebeurd?

bisbisbis | 26-06-16 | 15:03

Wat mij het meest verbaast is dat niet alles op alles gezet wordt om de daders op te sporen en te berechten. Zo langzamerhand moet dit toch prioriteit nummer één zijn van politie en justitie? Zo ver ik weet worden er sporadisch klootzakjes aangehouden die dan snel weer vrij zijn wegens gebrek aan bewijs. Dit kunnen we met z'n allen toch niet laten gebeuren? Het schadebedrag is, per geval en inclusief schade aan de directe omgeving, toch al snel 15-35 duizend euro. Nog los van persoonlijke ellende en ongemakken. Waakzaam en dienstbaar? Faal, faal, faal.

DasNouJammer | 26-06-16 | 14:19

Ockham
Auto's van de kafir in brand steken is wel degelijk een islamitisch fenomeen. Zeker gedurende de ramadan of tijdens de jaarwisseling . Het maakt niet uit of de eigenaar er niet bij is, het blijft jihad.
In een volgende fase gaan christelijke scholen en kerken eraan. En daar hoef je niet eens helderziend voor te zijn.
www.barenakedislam.com/2014/01/02/fran...

Freija | 26-06-16 | 14:06

En men zal het altijd incidenten blijven noemen en nooit zeggen wat het werkelijk is.

020-zuigt | 26-06-16 | 14:04

• incidenten
• gecoördineerde ontwrichting
• algeheel verzet
• het verkrijgen van controle

Wij raken gewend aan het eerste en schuifelen richting het tweede. Lokaal zijn drie en vier zelfs al realiteit.
In Frankrijk bijvoorbeeld, maar daar lopen ze voor op ons.

squadra | 26-06-16 | 13:41

Politie(k) correct:zoek de speaker,
.
Afgelopen nacht rond 00:50 uur heeft er een beroving plaats gevonden in het Haarlemmerhoutpark.Bij de fontein in het park zat het slachtoffer met een groepje vrienden muziek te luister met een Bluetoothspeaker. Door een jongen uit een andere jeugd groep is de speaker gepakt en is vervolgens achterop een klaarstaande scooter gesprongen. Na een kleine vechtpartij tussen beide heeft de persoon achterop de scooter een mes getrokken en hiermee gedreigd richting het slachtoffer.Beide jongens op de scooter zijn vervolgens weggereden in de richting van het provinciehuis met de speaker.
.
Gegevens weggenomen speaker:
Jawbone big Jambox rood van kleur. (zie foto)
Bent u getuigen geweest van de beroving, of kent u iemand die sinds vannacht in het bezit is van een rode Jambox speaker
www.facebook.com/politiehaarlem/?fref...

Jan Leul | 26-06-16 | 13:09

Bokito ergo sum | 26-06-16 | 12:19

Het zal een keer tijd worden. Niet één man maar een heel eskader.

Nelis SplitBloes | 26-06-16 | 13:01

Bigi Bana Boy | 26-06-16 | 12:42
Hey, jij zou niet meer reaguren...

Jeff Hawke | 26-06-16 | 12:57

Bijtendehond | 26-06-16 | 12:10
Ja, dat is dus op voorwaarde dat de tank heel blijft. Volgens mij postte ik een zeer duidelijk linkje in welke gevallen dat niet gebeurd, en waarom het dus belangrijk is om tijdens het afblazen voldoende afstand te nemen. En niet als ramptoerist te gaan filmen.

Het afblazen verlaagt tijdelijk de druk in het vat en koelt het vat ook gedeeltelijk af. De bovenkant die niet in contact staat met de vloeistof in het vat heeft daar minder plezier van. Als het vat scheurt door het temperatuurverschil, of doordat een deel te warm is en van eigenschappen verandert, krijg je een heel onhandig effect.

De vloeistof in het vat is bij de verhoogde temperatuur alleen onder stevige druk een vloeistof. Zodra het buiten het vat is, is het direct een damp bij normale druk. Wat natuurlijk snel mengt met de aanwezige lucht. Zo lang het mengsel boven de Higher Explosive Limit is, brandt het alleen, zodra het daaronder schiet dankzij aanwezige zuurstof explodeert het. en.wikipedia.org/wiki/Boiling_liquid_...

Dat kan dus door een falende veiligheidsklep, een brand die vooral inwerkt op de bovenzijde van de tank, waardoor de tank faalt en zo verder. Voorbeeldje met een auto: www.youtube.com/watch?v=fBXS21uh6lc&a...

Feynman | 26-06-16 | 12:49

Allemaal besmet door het verwardemannen-virus

T0matenplukker | 26-06-16 | 12:48

Het komt door de EU.

Bigi Bana Boy | 26-06-16 | 12:42

Bokito ergo sum | 26-06-16 | 12:19
en wederom zal Imagine op no. 1 van de Top 2000 worden gekozen.

Ockham | 26-06-16 | 12:37

Het is gewoon wachten op een oud militair/politieman die liever in de gevangenis dan een luierhuis zit en die ettertjes gewoon kapotschiet. Compleet hooglinks zal ontroostbaar zijn en Frank Boelen zal wel een liedje schrijven.

Bokito ergo sum | 26-06-16 | 12:19

Wat kunnen mensen toch rare dingen doen...
En elkaar aandoen ook. Eigenlijk staan die autobranden niet op zichzelf. De mensheid is ziek.

Voor een marsmannetje moet dit er heel vreemd uitzien door de telescoop. Deze diersoort mens heeft zoveel potentie, zoveel mogelijkheden.Maar we laten het verkloten en we moeten het snel gaan fixen.

Dit tuig kan niet met vrijheid omgaan omdat ze ethisch onvolwassen zijn en niet weten wat verantwoordlijkheid nemen is omdat wegkomen met iets belangrijker is dan ellende van anderen, net als dat tuig in de financiele sector dat onze levenstandaard vergokt zonder er zelf iets van te voelen. Ze willen overal recht op maar zonder plichten. Eigen lol eerst, ellende van andere op de de tweede plaats. Dat zou precies andersom moeten zijn. Ja dat is een cultuurverschil. En we zijn het helemaal zat. Het is zo parasitair dat mensen bij herhaalde blootstelling snel kunnen radicaliseren. Die ettertjes hebben geen idee hoezeer ze de druk aan het opvoeren zijn en dat ze daar zelf aan ten grondslag liggen. Ook die klojo's in de financiele sector. Dat is ook ikke ikke.

De mensheid is het aan het verkloten, verkwisten. We hebben het gegeven aan handelaren en hogepriesters, hebbedingetjes en geloof, brainstoppers. We moeten heel gauw gaan bedenken wat we belangrijk vinden en waarom en nagaan wat de krachten zijn die het tegenhouden en er wat aan doen. En dit soort klojo's zijn de sleepankers. We hadden zoveel verder kunnen zijn.

kloopindeslootjijook | 26-06-16 | 12:18

@Ommezwaai | 26-06-16 | 12:06

De avond na dit "incident" reed de politie af en aan in de straat, burgerauto met daarin agenten met lichtgevende gele strepen zodat ze niet opvallen (ahum), op de fiets etc.

De avonden daarna niemand meer gezien.

Als ik ook het goed begrepen heb van onze burgervader wordt er dag en nacht aangewerkt.

Wel jammer dat de auto die het laatst getroffen werd ook gebruikt wordt/werd om de zwaar gehandicapte zoon in het weekend baar huis te halen. Auto was voorzien van speciale toegang voor een rolstoel.

dubbelq | 26-06-16 | 12:17

Jeugd die gewoon boos is om de Brexit.
Niks aan de hand mensen ,gewoon doorlopen.

Bennie Boos | 26-06-16 | 12:13

@dubbelq | 26-06-16 | 11:52
BS!
Eerst stellen dat de noord-afrikanen opgepakt zijn, klopt niet. En ook al dan lopen die allang weer rond.
Daarna stellen dat het copycats zijn OF er loopt een pyromaan rondt ....... m.a.w. ik weet het niet.

MarcS | 26-06-16 | 12:13

Het zijn oefeningen voor de latere strijd. Men moet alleen nog aansterken in aantallen. Gelukkig importeert de EU tegenwoordig grote aantallen potentiële medestrijders. Dus dat bespoedigd het proces.

Statler en Waldorf | 26-06-16 | 12:10

@Ockham | 26-06-16 | 11:24
Jij doet jouw naam geen eer aan, sorry.

MarcS | 26-06-16 | 12:10

Clairy Polak is zo op TV. Mocht u gaan kijken dan waarschuw ik u: uw ogen zullen gaan branden en uw maag zal omkeren.

Normpje | 26-06-16 | 12:09

Ommezwaai | 26-06-16 | 12:03

Foei!!! Etnisch profileren.

Trouwens op verschillende plekken ben ik ook pigment gestoord. :-)

kwark001 | 26-06-16 | 12:06

dubbelq | 26-06-16 | 11:52
Ik zou met deze informatie maar eensch langs de Edensche hermandad.....

Ommezwaai | 26-06-16 | 12:06

kwark001 | 26-06-16 | 11:45
Neen, zendtijd voor anders getinte ofwel pigmentgestoorden...

Ommezwaai | 26-06-16 | 12:03

Feynman | 26-06-16 | 10:59

hoho, de rechter heeft deze geldstraf opgelegd! Daarmee is niet gezegd dat buuv ook die 1000 piek in de handen krijgt! Net zoals een MP aan het volk 1000 piek beloofd en uiteindelijk enfin..Als buuv die 1000 piek wil zal ze met een advocaat weer naar de rechter moeten. Wordt de geldboete omgezet in eh eh, 2 uur schoffelen ofzo..

fikkieblijf! | 26-06-16 | 12:00

necrosis | 26-06-16 | 11:51

Elke uitzending levert weer extra stemmen op.

kwark001 | 26-06-16 | 11:57

Feynman | 26-06-16 | 10:59

Het is blijkbaar minder erg als je auto in de fik gestoken wordt in een andere periode dan de jaarwisseling...

Bijtendehond | 26-06-16 | 11:57

necrosis | 26-06-16 | 11:40
En als je "Minder, minder (autobranden)" roept, word je zwaarder bestraft dan wanneer je een paar auto's in de hens zet.
Snapt u hem nog?

Ommezwaai | 26-06-16 | 11:56

Volgens mij bestaat er een relatie met het vorige topic. Zijn het toevallig allemaal automerken uit het VK?

Bert-Bus | 26-06-16 | 11:56

In Ede doen ze het niet alleen in het weekend. Van de week gewoon bij mij in de straat op een doordeweekse dag. Het zijn allang geen noord-Afrikaanse jongeren meer, die hebben ze al opgepakt. Dit zijn of jongeren met kopieergedrag of er loopt weer een pyromaan rond.

dubbelq | 26-06-16 | 11:52

@OmeBlim | 26-06-16 | 10:53
Mensen die 'ome' gebruiken, helemaal door zichzelf zo te noemen.
Daar zit altijd een luchtje aan, allemaal!!1!

hfakker | 26-06-16 | 11:52

@kwark001 | 26-06-16 | 11:45
Natuurlijk.
En de PVV pist in brievenbussen en Mark Rutte vertelt altijd de waarheid....

necrosis | 26-06-16 | 11:51

@zandkopvogeldier | 26-06-16 | 10:55
Ja want het duurt al maanden.
En al jaren wordt er Ramadan gevierd.
Lagen er nog meer spijkers op laag water?

hfakker | 26-06-16 | 11:50

Bond James Bond | 26-06-16 | 11:07
"Tja Rotterdam, wat verwacht je dan. Kan alleen maar mooier worden na een goeie fik. Hier in Amsterdam nog niets gezien. Maar wij hebben dan ook geen theehuis."
*handig zo'n template*

Pedronegro | 26-06-16 | 11:50

necrosis | 26-06-16 | 11:40

'Opsporing verzocht'? Dat is toch zendtijd politieke partijen van de PVV?

kwark001 | 26-06-16 | 11:45

sinar2 | 26-06-16 | 11:17
De optie voegen in het strafproces zou veel breder bekent moeten worden. Dat is niet de enige optie.

Muxje | 26-06-16 | 11:32
Dat heet voegen in het strafproces, staat al in de wet. Ik hoop dat vooral verzekeraars dat standaard gaan doen, dan daalt de premie. Misschien niet direct vanwege administratieve kosten, maar wel als je straks minder autobranden hebt vanwege gestrafte of afgeschrikte daders.

Bijkomend voordeel is dat de staat de schade dan moet voorschieten aan slachtoffer. Daarmee wordt de staat financieel geprikkeld de dader uit te kleden én herhaling te voorkomen. Dan wordt de politie niet gezien als kostenpost, maar maatschappelijke besparingsmethode.

necrosis | 26-06-16 | 11:29
I Know, voor LPG rijders... www.youtube.com/watch?v=UM0jtD_OWLU Als je dus zo`n ding ziet afblazen, is je laatste kans om te gaan rennen.

Feynman | 26-06-16 | 11:44

De veelbelovende Hollandse Jeugd allochtoon of autochtoon heeft gewoon een nieuw spelletje..

Loebas | 26-06-16 | 11:40

@Ockham | 26-06-16 | 11:24
Ooit 'Opsporing Verzocht' gezien?
Maar de hoofdrolspelers mag je natuurlijk niet benoemen, dan ben je een racist.

necrosis | 26-06-16 | 11:40

Je zal maar heel lang moeten sparen en dingen moeten laten voor je autootje waarmee je elke dag naar je werk moet en de kinderen naar school moet brengen en je zieke moeder moet bezoeken. Echte Robin Hoods zijn het ook niet echt, ze pakken niet alleen de verzekerde leasebakken. Dus het is een gewetenloze actie van gewetenloze mensen. Ongefundeerd en nodeloos kwetsend zeg maar.

kloopindeslootjijook | 26-06-16 | 11:38

Na een rondje langs de MSM, moet ik weer concluderen dat de Nederlandse media de binnenlandse terrorisme totaal negeert. Het valse lied der multiculturalisme brengt opnieuw schade aan onze vrijheid en manier van leven.
.
Amper drie dagen na de Brexit hebben ze nog steeds niet door dat hun wegkijk gedrag mede oorzaak van het probleem is. In de naam der politiek correctheid negeren ze de waarheid en verbieden ze ons kritiek te hebben op een cultuur dat niet onze waardes deelt, destructieve elementen bevat en een directe bedreiging vormt voor ons bestaan. Hierdoor zal dit nooit veranderen, zal er nooit integratie plaatsvinden en worden wij vreemdeling in ons eigen land.
.
De media negeert haar kern-taak; het informeren van de bevolking. Het is afgezonken naar een stelletje idealisten, die alle realiteitszin met de wereld zijn verloren. Ze zijn inmiddels zo blind geworden, dat ze niet eens meer inzien dat de rest van wereld door hun valse beeldvorming heen prikt. Wij accepteren dit niet meer, de elite moet opdonderen en wij moeten net zoals de Britten weer baas worden over ons eigen land. Stop deze waanzin.

heldheino | 26-06-16 | 11:36

@Feynman 10:59: Waarom wordt bij vandalisme het vergoeden van de aangerichte schade niet als standaard-straf in de wet opgenomen? Lijkt me niet meer dan logisch. En als iemand geen geld heeft kan een rechter altijd nog besluiten om een betalingsregeling toe te staan of een deel van de schuld kwijt te schelden. Maar het uitgangspunt kan niet anders zijn dat je alle schade vergoed.

Muxje | 26-06-16 | 11:32

@Feynman | 26-06-16 | 11:13
Even los van de autobranden, een auto met een bijna lege tank bevat veel benzinedamp wat nog veel gevaarlijker is dan vloeibare benzine.
Poging tot doodslag lijkt me wel het minste.
Helaas beschikt Nederland niet over rechters die een duidelijk standpunt durven in te nemen.
Gisteren las ik nog een stukje dat de politie van Utrecht verwacht dat er nog veel meer doden gaan vallen in het 26Koper proces.
Je zal er wonen terwijl twee gemaskerde mannen het vuur openen als je net je boodschappen staat uit te laden....
*godverdomme*

necrosis | 26-06-16 | 11:29

Als men die laffe honden te pakken krijgt 5 jaar laten zitten op water en brood .Uitkering stopzetten,en zijn ze niet van hier het land uit gooien .Dat helpt zeker,maar het moet wel gehandhaafd worden dam.Walgelijk.

altijdfeest | 26-06-16 | 11:25

Zwizalletju | 26-06-16 | 11:20
Nogmaals, ik vraag het me af of mocro's dit doen. Je kunt namelijk niet ter plekke iemand vernederen middels beroven en molesteren.

Ockham | 26-06-16 | 11:24

Ik mis van vannacht (!) nog de autobranden in Meppel, Woerden, Deventer, Tilburg, Eindhoven, Den Haag en Landgraaf. Dat zijn dus alleen vannacht al 14 meldingen van autobranden.

Het probleem is dat 'hotspots' niet meer zo makkelijk aan te wijzen zijn, tenzij je alle locaties waar frequent autobranden zijn een hotspot noemt. Dan ben je wel even bezig: Amsterdam, Rotterdam, Vlaardingen, Den Haag, Eindhoven, Utrecht, Hilversum, Deventer, Landgraaf, Heerlen, Arnhem, Ede.... daar wekelijks wel een autobrand en in de periferie zijn veel auto's in andere plaatsen ook regelmatig slachtoffer.

Danny722 | 26-06-16 | 11:22

@Xirdalan | 26-06-16 | 11:06
Volkert had ten tijde van de moord op Chris van de werken een rode auto, van hetzelfde type wat getuigen hebben verklaart destijds.
Maar daar moet je vooral niet naar kijken, sommige boven ons gestelden willen dit soort informatie niet.
Dat is alleen maar 'lastig'....

necrosis | 26-06-16 | 11:20

Is er eigenlijk al een auto met een koran aan de binnenspiegel in de fik gevlogen?

Mastermattie | 26-06-16 | 11:20

Altijd maar weer die Volkswagen Hittegolfjes die alles in de hens zetten.

Alexander des Burgus | 26-06-16 | 11:19

@Feynman | 26-06-16 | 11:13
Als slachtoffer kan je hooguit, als de dader al ooit gepakt word, via een civiele procedure proberen je schade vergoed te krijgen. Moet je wel alle kosten zelf betalen terwijl de dader volop gratis juridische hulp krijgt. En je moet er aan wennen regelmatig stenen door je ramen te krijgen van zijn familie.
Ja, het is allemaal prima geregeld hier.

sinar2 | 26-06-16 | 11:17

www.1limburg.nl/auto-brand-gestoken-el...
Deze hoort er ook nog bij. Berichtgeving is overigens wel erg karig in dit geval.
Overigens heb ik geen idee in welke hoek ik de daders moet zoeken. Groenfacisten, cultuurverijkers, GTA adepten.....

Andersdenkend | 26-06-16 | 11:16

OmeBlim | 26-06-16 | 10:53
daarom al jaren geen tv,krant,weekblad of radio.

blabla9899 | 26-06-16 | 11:16

Arme twingo....

petros666 | 26-06-16 | 11:14

Een 22-jarige Dirkslander is veroordeeld voor het aansteken van een auto op oudejaarsdag 2012. De rechter legde hem een werkstraf op van 140 uur. www.flakkeenieuws.nl/nieuws/dirkslande...

Man uit Rijen veroordeeld tot 6 maanden cel voor medeplegen autobrand in Den Bosch www.bd.nl/regio/den-bosch-e-o/s-hertog... Deze clickbait klopt niet helemaal, omdat meneer ook voor andere delicten en het verbreken proeftijd terechtstond.

en dan nu het wetboek:

Artikel 157 van Strafrecht.
Hij die opzettelijk brand sticht, een ontploffing teweegbrengt of een overstroming veroorzaakt, wordt gestraft:
1met gevangenisstraf van ten hoogste TWAALF JAREN of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan gemeen gevaar voor GOEDEREN te duchten is;
2met gevangenisstraf van ten hoogste VIJFTIEN JAREN of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan LEVENSGEVAAR of gevaar voor zwaar lichamelijk letsel voor een ander te duchten is;
3met LEVENSLANGE GEVANGENISSTRAF of tijdelijke van ten hoogste DERTIG JAREN of geldboete van de vijfde categorie, indien daarvan levensgevaar voor een ander te duchten is en het feit IEMANDS DOOD ten gevolge heeft.

De rechter veroordeeld in al haar wijsheid mensen die het delict volledig gepleegd hebben en zelden gepakt worden tot hooguit twee procent van de straf in het wetboek. Slachtoffers krijgen een fooi. Voor iedere maand celstraf in het wetboek wordt een uur taakstraf opgelegd. Waanzin.

Een auto is qua grootte de tweede investering die een normale burger doet. Alleen de woning is duurder. Een uitgebrande auto geeft niet alleen financiële schade, maar beperkt een normale burger extreem in zijn bewegingsvrijheid, totdat het hele administratieve circus afgerond is, en er een nieuwe auto voor de deur staat.

Als maximumstraffen in het wetboek volledig logisch zijn, dan zijn minimumstraffen dat automatisch ook. Is gewoon de hoeveelheid vrijheid die wij het volk, via de wetgevende macht, geven aan de rechtsprekende macht.

De gevangenissen staan leeg, geen vacatures bij recherche en de auto`s blijven branden. Is een reeks systematische beleidsfouten op landelijk niveau, hier aan het werk. In Frankrijk brandde op vergelijkbare wijze 200 miljoen euro aan goederen af in een periode van twee maanden. en.wikipedia.org/wiki/2005_French_rio...

Of we gaan massaal daders oppakken, vervolgen en langdurig detineren, of we gaan heel veel nieuwe auto`s importeren.

Feynman | 26-06-16 | 11:13

Feynman | 26-06-16 | 10:59 "De 18-jarige jongen heeft van de rechter een straf gekregen van zes maanden, waarvan drie voorwaardelijk. Bij de volgende jaarwisseling moet hij thuisblijven. Aan zijn buurvrouw dient hij een schadevergoeding van 1000 euro te betalen. De 28-jarige Richard M."
pc taal van de NRC, criminele Nederlanders zijn al mannen op hun 12de maar criminele buitenlanders zijn jongens tot diep in hun 40ste. Als jongens iets uitspoken dan klinkt dat minder erg dan als mannen het doen. Jongens steken auto's in de brand klinkt als een kwajongensstreek terwijl als mannen dat doen dit zeer ernstig is. Politiek-correcte propaganda, van meneer NRC

wlodek | 26-06-16 | 11:11

@zandkopvogeldier | 26-06-16 | 10:55
Volgens mij duurt de ramadan nog tot 5 juli....
Al mag van mij de de ramadan 24/7/365 duren, maar dat mag ik vast niet zeggen.

necrosis | 26-06-16 | 11:10

Er IS wel iets aan te doen. Als je maar wil. Helaas ontbreekt het laatste..
tejootje | 26-06-16 | 11:05

Precies, extreemlinkse raddraaiers (AFA) zijn de semilegale en getolereerde knokploeg van de huidige politieke elite. De nieuwe Bruinhemden van Ernst Röhm's Sturmabteilung zeg maar.

En de politie? Die heeft het veuls de te druk met flitsen en parkeerboetes uitdelen om hun bonnenquota te halen.

Xirdalan | 26-06-16 | 11:09

Als de auto van een Groenlinkse wethouder in de fik gaat zie je dat wel de hele dag op alle teevees. Som pigs...

Piet Karbiet | 26-06-16 | 11:08

Zal ik even de template voor het meest gebruikte reaguursel bij dergelijke artikelen plaatsen;
"Tja, ..(vul hier een van bovengenoemde plaatsnamen in), wat verwacht je dan. Kan alleen maar mooier worden na een goeie fik. Hier in (vul andere kansloze plaatsnaam in), nog niets gezien. Maar wij hebben dan ook geen theehuis."

Bond James Bond | 26-06-16 | 11:07

sinar2 | 26-06-16 | 11:02

Zolang je je auto maar niet in de buurt van de Kuip parkeert, is het een prima oplossing.

Brainless talent | 26-06-16 | 11:06

Ga maar weer eens onder 'the usual suspects' zoeken, extreemlinks; AFA, GroenLinks, MilieuDefensie, krakers, Jonge Socialisten, neo-communisten, Rote Armee Fraktion sympathisanten, RaRa, veganisten ala Volkert v/d G. enzovoorts enzovoorts.

Xirdalan | 26-06-16 | 11:06

Er IS wel iets aan te doen. Als je maar wil. Helaas ontbreekt het laatste..

tejootje | 26-06-16 | 11:05

Hoorde gister tijdens familiebezoek in Ede, dat er van één huishouden (in de buurt) twee keer achter elkaar een auto in de fik is gestoken. Zal ook wel toeval zijn.

mvdwarsligger | 26-06-16 | 11:04

Gelukkig heb ik een probaat middel in de auto tegen dit soort autobranden. Ik hang gewoon een klein arabisch "Allah is groot" embleem aan de binnespiegel zodra ik parkeer, dan laten ze je auto met rust.

sinar2 | 26-06-16 | 11:02

Het is vast het werk van groene-fascisten. Arme langharige werkschuwe fascisten. Ze doen dat vast omdat ze niet genoeg stageplekken kunnen krijgen.

Brainless talent | 26-06-16 | 11:01

De eerste autobranden kwamen vanwege het sluiten van een theehuis.
Ondertussen heeft V en D honderden etablissementen waar mensen koffie en thee kwamen drinken, gesloten.
Do the matches.

Cuyahoga | 26-06-16 | 11:00

zandkopvogeldier | 26-06-16 | 10:55
Die autobranden zijn denk ik niet Islam-gerelateerd. Als je stiekem een auto in brand steekt kun je namelijk niet ter plekke je dominantie aan de ongelovige tonen. Dat werkt met beroven en molesteren veel beter.

Ockham | 26-06-16 | 10:59

Als je zoekt op veroordelingen voor autobranden wordt een topic lastiger.

Feynman | 26-06-16 | 10:58

Gelukkig heeft het niets met de islam te maken. Dit is de verrijking die de elite graag voor ons wil. Kijk dit filmpje even en sta stil bij 3.12 min. www.youtube.com/watch?v=VEXWjlgJ83E

Rheia | 26-06-16 | 10:57

iets met de ramadan is voorbij,
zeg maar een soort vredes-vuurtjes.

zandkopvogeldier | 26-06-16 | 10:55

Onze media hoor je er helaas niet over, past waarschijnlijk niet in hun straatje.

De overheid grijpt ook al niet in, past waarschijnlijk ook niet in hun straatje.

Maar wee je gebeente als je protesteert tegen de komst van een AZC; Dan ben je de lul...

De media en de overheid; het is één pot nat aan het worden. Je ziet het aan de zeer eenzijdige reacties op de Brexit, je ziet het aan het verzwijgen van dit soort "structurele-incidenten".

OmeBlim | 26-06-16 | 10:53

REAGEER OOK