Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CBS: '80 procent immigranten eet na 10 jaar nog steeds uit neus'

Vrijdagmiddag, kwart voor zes. Ideaal tijdstip om wat vuile was van de nieuwe buren naar buiten te brengen. Lekker met een vaag grafiekje, want die vorige was een beetje al te d.u.i.d.e.l.i.j.k. En het dan zo opschrijven dat die nettobetalers (52%) denken: heee, 10 jaar maar. Dat valt nog reuze mee. Referendumpje, iemand?

Reaguursels

Inloggen

Heb ik geen grafiek voor nodig ik heb poosje naast de sociale dienst gewerkt ik weet waar me geld heen gaat maar kan er blijkbaar geen moer aan doen Nexit nu aub

Poldergek | 26-06-16 | 17:41

De helft van die gasten, voornamelijk de vrouwen, is analfabeet, OOK in de eigen taal.
Die komen dus nooit aan het werk.
De rest heeft wat ludieke werkjes als marktkoopman, kleermaker, kapper, e.d. achter de rug en ik weet het niet zeker, maar dat zijn niet de artsen, hersenchirurgen en wetenschappers waar we op zaten te wachten.
Dat zijn dus mensen die de banen bij ONZE lager betaalden gaan wegkapen, ALS ze al willen werken.

mallekater | 26-06-16 | 08:47

Takki Yah
Zoals je weet in "Brussel"de prullkenbak van Europa.
Mensen die wegens onkunde en onbenul uit hun eigen regering zijn gegooid vinden altijd nog wel een flink betaalde baan en de EU.
Als voorbeeld Juncker, in Luxemburg lustten ze hem niet meer, niet alleen wegens notoir drankmisbruik maar ook wegens onbenulligheid en wanbeleid.
En dus werd hij de baas over de EU, en heeft hij weer de grootst mogelijke bek waar dagelijks rommel uitkomt.
Logisch toch?

mallekater | 26-06-16 | 08:42

En als er nog meer nieuwkomers bij komen moet de pensioenleeftijd nog hoger worden .

elevator | 25-06-16 | 17:07

Waarmee bewezen is dat de asieleisende kansenparels hier gewoon komen om buitengewoon luxueus, op kosten van de Nederlandse belastingbetalers, uit hun neus te vreten.. ik zie ze dagelijks en ik word er steeds sjagrijniger van.

mallekater | 25-06-16 | 13:50

@ DearMud | 25-06-16 | 12:01

Well spoken. Ook roerend mee eens, staat geen woord Spaans tussen.

Ondertussen zag ik een reactie uit GB komen: Devastated! en vervolgens een vervolgreactie van een mevrouw die het eind der tijden zag aankomen.

Wat blijkt? Ze heeft een goede baan als muzikant, speelt de viool in een band (met haar man...) met in naam Europa. Ofwel, een subsidiesponsje. Die zien allemaal hun graties geld stroompje opdrogen en vrezen dat ze weer met hun handen iets moeten gaan doen (laten wapperen!)

Dom, dom, dom volk.

EEnzame SchizofrEEN | 25-06-16 | 13:09

Leg dit soort cijfers voor aan onze Jesse Klaver-generatie en het enige wat je te horen krijgt, is 'Nou en?"

FrankVeer | 25-06-16 | 12:04

Neuzend door de reacties kom ik weer de 'domme onderbuikers' roepers tegen die zonder argumenten te komen meteen beginnen te schelden.
Alles is gelogen, behalve als je pro-EU bent, dan predik je het enige en ware evangelie. Welnu, keep talking shit about stuff you know nothing about.
De EU is een maffia, een kartel, en gebruikt dubieuze wetgeving om bepaalde producenten te bevoordelen boven anderen - waarom dacht u anders dat bepaalde stofzuigers verboden worden? De EU en zijn ongekozen apparatsjiks regeren per decreet, het parlement heeft geen andere mogelijkheid dan ratificeren, en zodoende mag de Britse visserij opgedoekt worden ten gunste van een kartel, en wordt er een dure snelweg in Spanje aangelegd die doodloopt, een spoorlijn die het station met kilometers passeert (zoek maar 'Meet the Neighbours' van de BBC, jaar of 10 geleden uitgezonden). Subsidiegeld wordt gespendeerd en verdwijnt in zakken.
Vraagt u zich nooit af waarom er hier zo moeilijk wordt gedaan over groepen die melkpoeder opkopen? De onheilsberichtgeving in 'TrosRadar' over zielige mamaatjes die geen melkpoeder 'kunne kope voor hun kindje'. Ik denk dan 'produceer meer melkpoeder, dit is handel!' Maar dat mag klaarblijkelijk niet, en dus staan de pakken melkpoeder ergens achter een kassa en kan je enkel met je PvdA partijpas aan een pak komen (of zoiets). Ongetwijfeld zal hier EU reglementering achter zitten, net zoals de suikerproducent Tate & Lyle die niet zelf mag bepalen waar zij hun suiker kopen. Ik ben oud genoeg om de boterbergen, wijnmeren en melkplassen te herinneren, het doordraaien van groente en fruit om de prijzen kunstmatig hoog te houden.
En dan die munt. In eerst instantie gonsden de geruchten rond dat er een Europese munt (de ECU) naast de eigen munten in het leven zou worden geroepen. Ergens eind jaren '90 is dit ineens veranderd in een rigorous 'one size fits all' beleid waarin hoge inflatielanden als Italië en Griekenland dezelfde munt kregen als economisch powerhouse Duitsland. Ironisch dat Duitsland nu vrijwillig kiest voor overregulering en keurslijf terwijl hun 'Wirtschaftswunder' dankzij Ludwig Erhard die overregulering in de jaren '50 overboord gooide, en dus zorgde voor een ongekende bloei van de Duitse industrie. Dit terwijl de overgereguleerde Britse economie decennialang zwak bleef, tot Thatcher ten tonele verscheen. Wat velen hier niet beseffen, is dat de EU voor de Britten een herinnering oproept aan de jaren '70, met doorlopende stakingen en falende productie - en producten. Dit eindigde met de 'winter of discontent' waarbij de Britten zonder electriciteit de Kerst mochten vieren. Hierna was de zege van Thatcher verzekerd.
Het is met dit in het achterhoofd, plus het idee geregeerd te worden door Duitsers en Fransen dat tot dit referendum heeft geleid, met deze uitkomst. Het zal niet de laatste zijn, alle Europeanen zijn het zat om door een stel ongekozen zakkenvullers in Brussel de les gelezen te krijgen.
En dan heb ik het nog niet eens over die immigratie gehad, die aantoonbaar een zware wissel legt op de oorspronkelijke bevolking. Zowel op sociaal als op financiëel economisch gebied is ook dit niet uit te leggen, dus wordt er gezwegen. Vertel mij, wat heb ik aan al die mensen die duidelijk niet van plan zijn te werken. Hoe gaan zij mij straks verzorgen als ik oud en grijs ben? Is het niet zo dat wij tot in lengte van jaren hun reet voor hen mogen afvegen?
Hier kom ik op het volgend manco van de EU: het niet naleven van de eigen regels. Omdat de euro een fiasco is, kwamen de van oudsher zwakke landen in problemen. Het staat letterlijk in de eigen EU statuten dat het niet toegestaan is om andere landen op te laten draaien voor schuldenlanden - dit is echter wel gebeurd.
Open grensbeleid. De EU heeft ook hier regels voor opgesteld die gewag doen van opvang in eigen regio en tegengaan van 'trafficking'. Toch faciliteert de EU nu, in samenwerking met o.a. de Nederlandse marine (die enkel hun plicht doen) human trafficking. Gegarandeerd dat grote maffiabendes goudgeld verdienen met het verschepen van al deze 'vluchtelingen', en zeer zeker vangen politici hiervoor kickbacks. In overgereguleerde entiteiten heerst namelijk altijd de verleiding om buiten de regeltjes om te opereren tegen flinke betaling. In Venezuela hebben ze nu lege winkels omdat de overheid niet in staat is ze te bevoorraden. Men heeft daar namelijk gekozen voor socialisme met van bovenaf bepaalde regelgeving en uitbannen van het vermaledijde kapitalisme. En zoals dat dan altijd gaat in dat soort systemen, is toiletpapier bijvoorbeeld niet meer te krijgen - behalve als je de dochter van Hugo Chavez bent, die is namelijk de rijkste in het land. Sommigen zijn namelijk meer gelijk dan anderen.
Merkel maakt van de EU een DDR, dat is haar grote voorbeeld, oud-communiste dat ze is. Ik herinner me een documentaire van jaren geleden, over een meneer die in de DDR leefde met zijn gezin. Hij deed braaf zijn plicht en was lid van de partij. Hij stond nu eindelijk op de rol om een auto te mogen bezitten. Hij had daar 12 jaar op mogen wachten, op zijn eigenste Trabant.
Pagina's vol kan ik schrijven over de EU en wat er mis mee is, alles wat ik heb meegemaakt en wat me is bijgebleven van wat anderen schreven en filmden. Degenen die voor de EU zijn, zijn echter in de afgelopen 15 jaar totaal niet in staat gebleken te vertellen wat er zo geweldig is aan dit systeem. Enkel leugens, angstzaaien en manipulatie heb ik gezien. Kan ook niet anders want het is niet te verdedigen.

DearMud | 25-06-16 | 12:01

Het verplichte remigratiebeleid gaat er aankomen. Mark Rutte my words.
Anti-culturen horen buiten de grenzen van Europa.

Antitheïst | 25-06-16 | 11:35

Gisteravond werd nog even duidelijk gemaakt op de staats TV dat eigenlijk geen kamerlid een referendum over een NExit zou willen. Nadere toelichting volgde niet dus vermoedelijk gaat het om een religieus dogma noodzakelijk om min of meer uitgerangeerde politici in Europa te kunnen stallen en Amerikaanse subsidies van lobbyisten te kunnen blijven vangen. Dat geeft dan te denken voor de eerstvolgende verkiezingen bij de toekenning van het politieke mandaat. NExitreferendum geen partijpolitiek issue dan geen politiek mandaat. Het kon nog wel eens een behoorlijke politieke verschuiving te weeg brengen.

Takki Yah | 25-06-16 | 11:29

Bijstand kost ongeveer 13.000 euro per jaar pp en dan tellen ze de subsidies niet eens mee.
Voor 100.000 asielzoekers ben je na 10 jaar minimaal 13 miljard kwijt.

In 2014 hadden we 525.960 bijstandsontvangers en 790.560 arbeidsongeschikten waarvan 239.420 met een wajong uitkering (bontkraagjes zonder stageplaats)
aldus het cbs.

voldemort | 25-06-16 | 11:15

Julia | 25-06-16 | 10:26,

Geen bullshit. Geloof maakt mensen naïef en dom.
Marianne Thieme van de "Partij voor de Dieren" bijvoorbeeld is zevendedagsadventist. Zij gelooft onder andere letterlijk dat;
- de aarde door god geschapen is;
- Adam en Eva vegetariër waren;
- dat vlees eten pas van na de zondeval is;
- dat de hele evolutietheorie een misvatting is.

Alle bewijzen uit alle takken van wetenschappen die het tegendeel bewijzen, legt Thieme netjes en ongelezen naast zich neer. Toch is Thieme niet dom, en dat geldt ook voor andere creationistische politici bij oa GPV en CU.
Zo is het ook met het geloof in de multikul en de EU.
We kunnen dagelijks lezen wat er allemaal fout gaat, en bepaalde kwaadaardige politici vinden dat prachtig. Maar er zijn er ook zat die simpelweg de waarheid niet willen zien.
Omdat kennis van de feiten hun geloof onderuit haalt.

Dandruff | 25-06-16 | 11:03

Uit " de " neus eten ? , Zal wel weer uit " Mijn " neus eten worden.
.
Gelukkig heb ik niet het kleinste neusje , dat scheelt dan weer - maar toch

enorme sukkelzak | 25-06-16 | 10:51

Arbeiteinsatz snell.

De Profundus | 25-06-16 | 10:50

Vraagje voor de linksmens: hoe komt het dat een Japanner of Pool wel aan het werk is, maar een Irakees of Somaliër maar de hand op blijft houden? Taal probleem kan het niet zijn. Huidskleur niet echt, religie wellicht? Of toch de mentaliteit van NL is luilekkerland en er word toch wel voor je gezorgd? Erg opvallend deze cijfers. En toch ben je verbaasd en geschokt dat mensen minder niet westerse immigranten willen. Open de ogen eens.

FinFucker | 25-06-16 | 10:39

Gelukkig hebben we tenminste EEN apotheker uit Aleppo.

meneer Q | 25-06-16 | 10:36

Dandruff | 25-06-16 | 02:37
Bullshit. Mensen zijn echt niet zo naief of dom hoor. Deze mensen zien heus wel hoeveel bakken geld deze nieuwkomers vreten en veel overlast veroorzaken. Maar het past gewoon niet in het eigen straatje, eigen denkbeelden,men hangt gewoon een ideologie aan, koste wat kost moet de Europese bevolking zich gaan mengen met de Afrikaanse en MiddenOosten bevolking. Ook wanneer dat gewoon ten nadele is van de eigen Europese bevolking. Kijk naar hoe de media en de politie ermee om is gegaan met het gebeuren in Keulen... men probeerde het gewoon in de doofpot te stoppen!
Hier kan je echt niet meer spreken van naiviteit,domheid,onwetendheid..... maar dit is gewoon kwaadwillendheid.
Het doet me een beetje denken aan de gekte van Hitler aan het eind van de oorlog, waarin Duitsland grote verliezen leed maar Hitler in een andere wereld leefde en dacht dat hij nog zou winnen als hij bv. er maar Duitse soldaten tegen aan gooide....

Julia | 25-06-16 | 10:26

Filip Dewinter zei eens " Niet de vergrijzing is ons probleem maar de verbruining."

Loebas | 25-06-16 | 10:25

En straks Schexit (De eenvoudige Schotse werkman weet het ook allemaal heel goed!)
Get used to it, England!
i.imgur.com/wHbBXDM.jpg

Maar ja, dit is natuurlijk heel wat anders.

TB2318 | 25-06-16 | 10:14

Anjin Mohammed | 25-06-16 | 09:29

als uitkeringsgerechtigde betaal je ook belasting en moet je ook vreten, dak boven hoofd, water, energie enfin.. via die weg kom de belasting steeds meer binnen gedreven, hoe meer levende zielen hoe meer belastinginkomsten. net als met plofkippen en legbatterijenkippen. Zoveel mogelijk in een hok, habitat en vervolgens leveren ze meer op in een andere post, uiteindelijke kosten ervan wentel je gewoon af op de hele samenleving door bijv. extra of meer belastingtax afdracht.. net als gemeenteraadsleden die ozo dol zijn op deze lading extra burgers, hoe meer burgers in hun domein hoe hoger hun onkostenvergoeding.. en zo draait de gezaghebbende ambtenarij..

fikkieblijf! | 25-06-16 | 10:02

Vind je het gek? We zijn het afvoerputje van Turkije;
de echte kansenparels houden ze daar.

Nelis SplitBloes | 25-06-16 | 09:38

En slagvaardig als het "beste kabinet sinds de oorlog" is, heeft het al lang plannen gemaakt om "die vervloekte uitvreters" te veranderen in keurige belasting betalende burgers.
Ow wacht, er zijn nauwelijks banen voor deze hoogopgeleide apothekers ...... als "ze" al WILLEN.
Goedzo "denhaag" en bedankt dat ik mee mag betalen aan jullie "welkom zielige mensen" ideëen. Hufters !

Anjin Mohammed | 25-06-16 | 09:29

@ Dutch_Holland | 25-06-16 | 08:55 ... die dus allemaal een uitkering hebben, weer extra ambtenaren genereren, die ons ook weer geld kosten.
.
En uit betrouwbare bron (deze interimmer) kan ik je zeggen dat het huidige ambtenarenapparaat de haar wettelijk vastgelegde taken nu al niet aankan, er geen mensen bijkomen, op de werkvloer beroerd betaald wordt en de motivatie ver te zoeken. Vanaf schaal -wat is het- 11-12-13 zoiets gaat het pas lonen, maar dan krijg je ook geen vieze handen meer en vervaagt per loonschaal het zicht op de dagelijkse praktijk meer en meer. Tis net Brussel.

sickworld | 25-06-16 | 09:21

@ duitse herder | 24-06-16 | 20:39 ... Hollanders in Denemarken is 100% werk.
.
Werkelijk? Waar ontmoeten wij elkaar?

sickworld | 25-06-16 | 09:12

Het ergste is nog dat de 80% immigranten, die dus allemaal een uitkering hebben, weer extra ambtenaren genereren, die ons ook weer geld kosten.

Dutch_Holland | 25-06-16 | 08:55

We weten dit al 30 jaar. Al die duizenden en duizenden steuntrekkers die in een gratis en ingericht huisje zitten. Uitkering en gratis zorgverzekering er bij. Vrijstelling voor elke belasting. Verkloten de buurt, kinderen op school die de taal niet spreken en onze kinderen belemmeren in de ontwikkeling, de zorg zwaar belasten. Godver.

npo | 25-06-16 | 08:43

Uit de neus? Volgens mij is dat, uit onze ooit met zorg opgebouwde en inmiddels compleet geplunderde ruif. Wij hebben alleen het nakijken...

Claudia M. | 25-06-16 | 08:33

meer, meer, meer hard nodig voor vergrijzing en al die openstaande vacatures binnen de EU! Vandaag is er overleg tussen de grote EU dictators Frankrijk en Duitsland. kan bijna geen toeval zijn dat deze landen ook de enigste belanghebbende zijn bij de Griekse leningen die hoe dan ook betaald worden door vooral de Nederlandse belastingbetaler nu VK is gestopt met afdrachten die lina recta gaan naar deze 2 landen. Over het migratie crisis/drama dat inmiddels een 2 jaar in volle gang is en alleen maar aanzwelt zullen we het niet meer hebben. Meer, meer stemmen voor Nederland uit die EU!

fikkieblijf! | 25-06-16 | 07:49

Die kansenpareltjes hebben ze dus in hun neus.
En maar pulken.
De kulkoek dat het zo fijn is dat ze er zijn is natuurlijk onzin, dat was het al toen de regering dat voorspelde en dat zal het blijven.

mallekater | 25-06-16 | 06:38

Vroagah was je een vuile smerige rasssiesss als je eens zei dat bepaalde heerschappen alleen maar de hele dag een beetje rondliepen in de buurt, urenlang met gelijkgestemden/gelijkgelovigen op een terrasje zaten met een kopje thee, een aanverwante activiteiten.

De linkse politici gebruikten het kip-ei excuus om het hoofd in het zand te houden: er is geen informatie die daarop wijst, want er zijn geen onderzoeken naar gedaan, en we doen geen onderzoek, want er is geen informatie. Tsja, hoe dom kan je zijn om daar in te trappen.

Ben dus blij dat er nu cijfers zijn, en het zou leuk zijn als we nog 20-30 jaar terug konden gaan, om daar de "successen" te meten.

Maar nu? Gewoon de flappen uit te tap blijven komen? Misschien op transport naar Canada om daar treinrails aan te leggen? Wie het weet mag het zeggen.

EnNouJijWeer | 25-06-16 | 03:03

toetssteen | 25-06-16 | 02:19,

Ik geloof niet eens dat er wordt aangestuurd op oorlog vanuit de EU. Alleen weten veel politici niet hoe de wereld in elkaar steekt; een veel voorkomend probleem in het Westen waar het leven een Disney film lijkt. Onze elite denkt dat als ze miljoenen gewelddadige homofobe jodenhaters die ons willen vernietigen hier naartoe halen en een zak gratis geld geven, die jodenhaters vanzelf lievvv worden. En ze blijven dat geloven, ook al is dat al 500 x misgegaan. Gewoon nog 500 x negeren, accepteren en verdedigen, dan komt het wel goed.
Massa-aanrandingen door asieleisers?
Gewoon cartoons in de AZC's verspreiden waarin dat wordt afgeraden.

En daar worden we door geleid.

Dandruff | 25-06-16 | 02:37

De Koreaanse Slet | 25-06-16 | 01:38,

Dat je kunt schelden bewijst niet dat je mijn reactie begrepen hebt.

Zoals ik al zei gaat het me niet om die missende 5 miljard.
Het gaat mij om al die speren die door onze keel steken;
- corruptie en wanbeleid door ongekozen lobby's;
- opzettelijke inflatie en een onbetaalbare schuldenlast;
- geschuif met miljarden belastinggeld tussen banken en regeringen;
- organisatie van grootschalige werkloosheid;
- criminaliteit en terreur stimuleren door import van een vijandig leger;
- etc.

Dat we voor al die dodelijke speren ook nog eens flink moeten betalen is bijzaak. Een omvangrijke bijzaak, maar toch.

Dandruff | 25-06-16 | 02:23

Dandruff | 25-06-16 | 02:05

Net mijn zoon en kleinkinderen uitgezwaaid (resultaat van mijn xenofobie hè ;)) Ik mis ze nu al weer (nader het ouwe zakken stadium), maar ik zet me dapper over mijn fobie heen en ga lekker naar de tropen in oktober/november. Pfff knofkip voor ontbijt, dimsum for lunch, ik overleef het wel.

Inzake de economie, want dat is natuurlijk het echte item; wereldwijd is de economie doodziek omdat er niet besloten wordt tot een totale opschoning. Liever een oorlog en u weet zo goed als ik dat bepaalde krachten daar zekerlijk op aansturen.

Wat dan wel..... Ik zei het al vaak zat: een jubeljaar, maar dat zal niet gaan gebeuren. Liever oorlog.
Nog een wonder dat Putin niet thuis geeft en grijnst bij het sputteren van de bobo's.

toetssteen | 25-06-16 | 02:19

De Koreaanse Slet | 25-06-16 | 01:38
Ga naar bed. Ik heb mezelf gigantisch verrijkt om exact dat te doen wat u afraadde (logisch natuurlijk). U bent een talking head. Ik heb goud(en zilver) gekocht toen de koersen omlaag gingen en nu doe ik call options want ik weet net iets meer dan u doet met u grote mond. Ik werkte namelijk in die tak van sport en ben zowel in economie als wiskunde afgestudeerd. Welkom in de echte wereld DKS. Ze steekt niet meer zo simpel in elkaar.
Nee en ik ben geen xenofoob, laat staan een racist.

toetssteen | 25-06-16 | 02:09

toetssteen | 25-06-16 | 01:32,

Klopt, nog even en we zijn nergens meer veilig.
Hoewel, als de pleures uitbreekt zullen er natuurlijk vanzelf enclaves ontstaan. Net zoals in de resten van het voormalige Joegoslavië, waar nu weer allerlei etnische en religieuze grenzen liggen.

Maar dan erger.
Want waar Westerse landen de afgelopen jaren regelmatig een "verzachtende factor" waren die al te extremistisch beleid in de wielen reden; zal er als we zelf de sjaak zijn niemand een vredesmacht in Nederland stationeren. Behalve dan om te komen plunderen.

De Westerse wereld gaat kapot aan door linkse zelfhaat veroorzaakte idioterie. Zelf iets goed doen mag niet meer; iedere faalhaas moet over jouw zaken mee mogen beslissen. Allemaal in het kader van de "goede bedoelingen", die belangrijker gevonden worden dan effectiviteit en werkelijkheid.
Vandaar dat de VN wordt gerund door genocide predikende dictators. Die ons verwijten "racistisch" te zijn vanwege een kinderfeest... Zonder te worden tegen gesproken!
En vandaar ook dat het economisch beleid van de EU wordt bepaald door corrupte ex-stalinisten uit landen die traditioneel aan de rand van een faillisement verkeren.

Ach, onze politici bedoelden het goed, toch?

Dandruff | 25-06-16 | 02:05

@Dandruff | 25-06-16 | 01:06
Nee dombo. Je snapt niet dat het gewoonweg niet zo simpel is. Het is niet we stoppen er 8 miljard in en we krijgen direct 3 miljard terug. Je lult onzin over de missende 5 miljard. Een sukkeltje die niet bij een club wil horen. Ik wil je niet horen over het tientje dat je dacht te verliezen. Ik wil je horen over de honderden euro's die we kunnen verdienen.

De Koreaanse Slet | 25-06-16 | 01:38

Dandruff | 25-06-16 | 01:06

Juist, dat dus. Men ziet niet in hoe de werkenden uitgeweken zijn naar de buitengebieden waar de kinderen nog kunnen spelen. Zij zijn dom en laaggeletterd volgens de grachtengordel. Kan het hen schelen dat ze hun kinderen nog een fijne jeugd willen geven en zelf 3 uur op en neer pendelen voor lief nemen.
Vrijheid heeft een prijs, maar gezien de oprukkende horde AZC moet men ook aan de verrijking waardoor de boeren beetje over the edge gaan.

toetssteen | 25-06-16 | 01:32

De Koreaanse Slet | 25-06-16 | 00:39
Neen, Dandruff maakt geen fout. U snapt geen syllabe van de markt! Ik heb vandaag duizenden euro's verdiend. Mja, vinger aan de pols en niet meejanken met uw opinie werkt bijzonder goed. En nu heb ik wat om wat calls te kopen en ow, deed ik al.

DKS u begrijpt geen ene bal van de financiële markt. U bent er vele malen op betrapt, maar u blijft gillen. Meent u echt dat u uw gelijk kunt halen door dit soort gekrijs?

toetssteen | 25-06-16 | 01:26

DKS, je verward geld met liefde.
En je naasten zijn siliconenpoppen.
Na aanschaf hoef je daar alleen nog wat zaad in te pompen.

LuckyGirl | 25-06-16 | 01:23

@Maria.1 | 25-06-16 | 00:13
Dat ben ik inderdaad met je eens. Het is een puinhoop. Prio nummer een! Opruimen.

De Koreaanse Slet | 25-06-16 | 01:18

De Koreaanse Slet | 25-06-16 | 00:39,

Ulster en Schotland zijn inderdaad netto-ontvangers, net als Griekenland. Vandaar veel mensen daar bereid zijn vrijheid en democratie op te geven voor meer corruptie en meer gratis geld.

Jij maakt voor de zoveelste keer de denkfout dat de netto-kosten van de EU de enige kosten zijn. Die kostenpost is meer de extra rekening die hangt aan een speer die door je strot gegooid wordt.
Vervelend, maar eigenlijk slechts bijzaak.
Echt dodelijk voor onze welvaart zijn de door de EU veroorzaakte eurocrises; opzettelijke inflatie; ongecontroleerde massa-immigratie; aangemoedigde jihadisten-invasies; afschaffing democratie; rentebeleid; etc.
Dat gaat op korte termijn "slechts" om tientallen miljarden per jaar, maar leidt op langere termijn tot ons faillissement. De economische groei in de EU loopt niet voor niets al 10 jaar achter op alle andere economieën, inclusief Afrika.

Om over veel grotere problemen als stijgende gewelddadige criminaliteit, terreur, burgeroorlogen en versplintering van onze ooit mooie multiculturele landen in islamitische en niet-islamitische enclaves nog maar te zwijgen.

Daar verliezen we, onder andere.
Had ik inderdaad allemaal pas een paar honderd keer uitgelegd.
Kon jij dus nog niet weten, want je bent inderdaad Oost Indisch blind.

Dandruff | 25-06-16 | 01:06

@Dandruff | 24-06-16 | 23:57
Ten eerste is het niet alleen Engeland maar ook Ulster, Schotland en Wales. Ten tweede maak jij voor de zoveelste keer de domme denkfout dat meer betalen dan direct terugkrijgen betekent dat je een slechte deal hebt.

Ik heb het al tien keer gevraagd - waar verliezen we?

De Koreaanse Slet | 25-06-16 | 00:39

Crest of Waves | 25-06-16 | 00:19
Exact dat. Ik lach me naar omdat ik weet hoe de markt werkt en ik verdien eraan. Ja, ik waarschuw, maar veel van de aapjes staan met de vingers in de oren, voor de oren of de mond.
Het is soms hilarisch om te zien. Ik poneerde vorige week nog om goud te kopen, Hihihaha, toets, goud is down.... mja Mooie tijd om te kopen heur, en nu te verkopen en te investeren in Call opties. De markt trekt sneller aan dan Rutte zijn bretels heeft aangespannen.

toetssteen | 25-06-16 | 00:31

Dandruff | 24-06-16 | 23:57

Daar sluit ik me bij aan.

toetssteen | 25-06-16 | 00:24

Waarom dat mensen de economie nog als reden durven te noemen om de EU in stand te houden is me werkelijk een raadsel. Het hele systeem is dood en doodziek en toe aan herstel (lees verandering). zolang de kern niet wordt aangepakt veranderd er nooit wat. De elite houdt het zo lang mogelijk in stand om zichzelf te verrijken met iets wat gewoon een verzinsel is: lees geld. Wanneer we allemaal onze bankrekening leeg zouden halen is er niks meer en kunnen we lekker terug naar de ruil handel. Een groot sprookje en het klootjesvolk is er nog verslaafd aan ook.

Crest of Waves | 25-06-16 | 00:19

@waarmotdatheen | 25-06-16 | 00:16
De nieuwe partij Denk wil helemaal geen integratie. En allochtoon mag je ook niet meer zeggen.

Maria.1 | 25-06-16 | 00:17

@Peter Emile | 24-06-16 | 23:33
Ik ben er ook wel klaar mee eigenlijk. Velen voelen zich slachtoffer en een redelijke discussie kan er niet gevoerd worden zonder dat je ervan beticht wordt dat je een pedofiel, racist of Jodenverrader bent. Ik vraag me oprecht af wat zulke lieden hier te zoeken hebben.

Maria.1 | 25-06-16 | 00:16

Dat immigranten hier een kans krijgen prima. Maar vind het zeer frustrerend dat het overgrote deel niet eens de integratiecursus afrondt binnen de daarvoor vastgestelde tijd. Erger nog er wordt helemaal niets afgerondt en men geniet gewoon een uitkering maar inburgeren ho maar!
Ben van mening dat immigranten die binnen 2 jaar geen betaalde baan hebben en geen Nederlands spreken ngeen recht hebben op een verblijf in Nederland. Kans is gepasseerd dus wegwezen!! Werk zelf verdomme al tig jaar voor iets boven het minimum loon dus vind dat gelukszoekers ook wel wat meer moeite mogen doen voor verbetering van hun situatie

waarmotdatheen | 25-06-16 | 00:16

@De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 23:36
De buitengrenzen zouden helemaal niet zwaar bewaakt hoeven te worden als de EU er niet zo'n zooitje van had gemaakt.

Maria.1 | 25-06-16 | 00:13

De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 23:25,

Engeland is nettobetaler, ongeacht het precieze bedrag per dag.
www.leerwiki.nl/Welke_landen_ontvangen...
Die ene vergissing valt in het niet bij de voortdurende reeksen EU-leugens over "oorlog" en "crises" als Engeland weer democratisch zou worden.

Volgens mij heb ik jouw woorden nooit verdraaid. In het ergste geval heb ik jouw wat suggestieve leugens "vertaald" naar wat die suggesties feitelijk inhouden. Jij hebt bijvoorbeeld vaak beweerd dat mensen te dom zijn voor democratie, maar je formuleerde dat anders. Je zei dat mensen te dom zijn voor *directe democratie* omdat dat heel simpel, eerlijk en overzichtelijk is. Je bent niet tegen de vierjaarlijkse circussen voor waterschappen, nepparlementen, (deel-) raden, idols en provincies.
Kennelijk gaat het er bij jou om dat vrije verkiezingen;
- nergens over gaan;
- en tegelijkertijd gaan over heel veel dingen die geheim blijven;
- zodat niet duidelijk is waar partijen voor of tegen zijn;
- bovendien moeten alle partijen dezelfde plannen hebben;
- en naar hun kiezers toe liegen over hun plannen;
- en mogen zelfs de gekozen politici geen enkele inbreng in de besluitvoering hebben.

Zo zei jij het niet nee.
Maar iets beters kan ik er niet van maken, en jij evenmin.
Waarom denk je dat je steeds mijn vraag negeerde over referenda in Zwitserland?

Dandruff | 24-06-16 | 23:57

"80 procent immigranten eet na 10 jaar nog steeds uit neus"

- Onzin natuurlijk.

Dat zou immers inhouden dat wat iedereen al jaaaaaren weet, en ontkent wordt door Rutte en de EU, toch waar is...?

Neh, onzin...

Johnweer | 24-06-16 | 23:56

Cobalt bomb | 24-06-16 | 23:37
w omhoog duwt^^

Cobalt bomb | 24-06-16 | 23:47

Beetje een nietszeggend grafiekje zonder uitleg erbij.. Als ik nu één uitkeringstrekker van HumpaLumpistan er bij gooi, betekent het dan dat 100% HumpaLumpistaniërs uitkeringstrekkers zijn en dat die dan op kop staat? Is het relatief naar inwoneraantal? Dan zijn dus verreweg de meeste uitkeringstrekkers Nederlanders. En de rest: geen flauw idee, weet niet hoeveel er hier wonen

Lumenatra | 24-06-16 | 23:44

@Uw Psychiater | 24-06-16 | 23:31
Gij kunt die cijfers beter naar de bazen mailen en aan hen de rekening presenteren en vooral laten betalen.

ProAsfalt | 24-06-16 | 23:43

Chow | 24-06-16 | 23:04
Sommige complexe problemen kennen terdege wel simpele afdoende oplossingen! En die zijn hier in de jaren meermaals voorbij gekomen. Dat jij het niet accepteert als een oplossing staat daar los van.

De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 23:29
Je bent toch geen dief van eigen portemenee? Dan ga je toch gewoon lekker uit stelen? Als je het beste voor hebt met je kroost dan jat je als de raven volgens jouw logica.
Roven en stelen loont zich makkelijk in Nederland, dus kom op! Die kinderen van jou hebben het nog lang niet goed genoeg!

Cobalt bomb | 24-06-16 | 23:37

@D.Turpin | 24-06-16 | 22:45
De EU is juist veel te langzaam gegaan. Onze buitengrenzen zijn onbeschermd. Er word teveel geluld en te weinig gevuld. Man als er iets mis is met de EU dan is het wel het belachelijke overleggen en praten en door blijven ouwehoeren. Het is JUIST het overdreven 'democratische' van de EU dat de ondergang van de EU zal blijken te zijn. Je bent toch volslagen achterlijk als je de 'mening' van een zooitje prutsers 'respecteert' terwijl het linksom of rechtsom enorm veel ellende en pijn gaat doen.

De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 23:36

Chow | 24-06-16 | 23:04

Weet u wel waar een discussie site voor staat? Me dunkt om een discussie uit te lokken die kan leiden tot heel leuke inzichten, nieuwe inzichten soms. Oplossen is niet aan Geen Stijl/ reaguurder, zijn ze niet toe in staat en dat beseft menigeen. Maar dat staat een discussie niet in de weg.
Hilarisch maar waar is uitgerekend het internet er op een fantastische wijze in geslaagd grote groepen te bereiken waardoor nu het brexit kamp heeft gewonnen (gezien de enorme opkomst zekerlijk een overwinning).

toetssteen | 24-06-16 | 23:34

Die grafiekjes bevestigen alleen maar wat elke boerenlul met een beetje gezond verstand allang weet; door schade & schande, door alleen maar om zich heen te kijken en goed op te letten.

De meeste vooroordelen ten aanzien van niet-westerse allochtonen zijn allang geen 'voor'oordelen meer; omdat ze keer op keer op keer worden bevestigd. Verreweg de meeste 'vooroordelen' zijn oordelen op grond van ervaring en waarneming. En op grond van bevestiging.

En dat proces is al begonnen in de jaren '70.

Peter Emile | 24-06-16 | 23:33

@knutsel | 24-06-16 | 22:49
Als je niets hebt, heb je ook niets te verliezen.

De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 23:32

Kunnen die cijfers ook even naar GroenLinks en D66 en de PvdA gemaild worden?

Uw Psychiater | 24-06-16 | 23:31

@nemoj me jebat | 24-06-16 | 22:54

Ugh. 'Neuk niet met mij' ;)

De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 23:30

@LuckyGirl | 24-06-16 | 22:31

Yep. Ik heb mijn naasten wel lief. Ik weiger het brood uit de monden te stelen van mijn kinderen en kleinkinderen omdat een of andere anonieme trut op GeenStijl met haar verloederde leventjes dacht dat dit een goed idee was.

De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 23:29

@Lingo Star
Gaat u aub naar Noord Korea en neem DKS mee. Moet toch een groot genot voor u beiden zijn om te leven in zulk een heerlijk commu staat!

toetssteen | 24-06-16 | 23:27

@Dandruff | 24-06-16 | 22:10
Nou verdomme. Ik gaf een voorbeeld. Er is geen sprake van 390 miljoen en vooral dat geld dat bespaard zou worden komt niet terecht in het ziekenfonds. Verder is het wel akelig hoe je op Sovjet stijl mijn woorden verdraaid.

De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 23:25

@Lentehaas | 24-06-16 | 22:54
Minimumloon top inkomen?

Man, man, man.

Minus de vaste lasten door de woningkartel kun je net een droog brood kopen.

ProAsfalt | 24-06-16 | 23:20

Handje afhakken, ken je m ook niet ophouden

Handsomeboy | 24-06-16 | 23:20

Chow | 24-06-16 | 23:04,

Alle andere media verzwijgen de feiten, liegen er zelfs over.
Zou dat wel tot oplossingen leiden?

Dandruff | 24-06-16 | 23:14

@A chow don't mak ham | 24-06-16 | 23:04. Welkom bij het nationaal instituut voor problemen en oplossingen.
Oh nee wacht.

GS is een satirische nieuwssite mocht je de afgelopen 10 jaar in iets anders hebben geloofd...

knutsel | 24-06-16 | 23:10

Oost Europa is zo slecht nog niet.

Stephan Bijzitter | 24-06-16 | 23:07

laag opgeleidde... net als ik

Paulo63 | 24-06-16 | 23:04

En GS loopt al 10 jaar te benoemen zonder ooit met een oplossing te komen. Zo rollen de adverteerders.

Chow | 24-06-16 | 23:04

Ongelooflijk.... een site vol laag opleidde, racistische reaguurders.... net als de Brexit stemmers (volgens Dijsselbloem op RTL Late Night)

Paulo63 | 24-06-16 | 23:04

Ieder weldenkend mens weet dat al lang

hautmont | 24-06-16 | 23:02

Wie zitten er in de bijstand?
De onderkant van de samenleving. Weten we gelijk wie dat zijn.

Koos Knak | 24-06-16 | 23:01

Maar daar komen zij ook helemaal niet voor ,werken is totaal overbodig dan hadden zij wel in hun islamitische thuisfront gebleven, nee zij komen voor gratis gezondheidszorg gratis wonen gratis geld en nieuwe moskeeën gebouwd in het in hun ogen verderfelijke westen.

blauwe zander | 24-06-16 | 22:58

Uit de ruif zal je bedoelen.

McMarx | 24-06-16 | 22:55

Niet in staat de armoede op te lossen.

Lentehaas | 24-06-16 | 22:55

LuckyGirl | 24-06-16 | 22:31
Beng!
En zo is het maar net.

nemoj me jebat | 24-06-16 | 22:54

@ProAsfalt | 24-06-16 | 22:33
Die banen zijn er wel. Als je het model van Zuid-Afrika zou volgen. Daar heeft iedereen een huishoudster en tuinman. Maar dat vinden wij dan weer uitbuiting. In Nederland krijg je een topinkomen; ook als je de basisschool niet hebt afgemaakt.
Topinkomen? Ja, internationaal gezien is ons minimumloon een topinkomen. Nederlanders beseffen niet hoe ontzettend rijk ons land is. De oliestaten van het Midden-Oosten zijn minder rijk.
Één zesde van de wereldbevolking weet niet als ze opstaan of ze vandaag te eten hebben. Dat kennen wij helemaal niet!
Nederlanders zijn wereldvreemd.
Op zich is het geweldig dat wij de hele wereld onze welvaart gunnen. Maar dat kunnen we niet betalen. Als we alle hongerige mensen 1 euro per dag zouden geven, komen we op een bedrag uit dat 2,5 keer ons jaarlijkse nationaal inkomen is.
Links Nederland moet eens wakker worden. Er is hier totaal geen armoede. Desondanks zijn wij in staat de armoede in de wereld op te lossen.

Lentehaas | 24-06-16 | 22:54

Die oost Europeanen zijn dus wel een economische aanwinst zoals ik altijd al zei. Mooi, want 't zijn meestal nog vriendelijke mensen (tenzij je ze als oud vuil gaat behandelen).

Hans Gruber | 24-06-16 | 22:51

@DKS. Luister mien jong. Je probeert meestal met selectief winkelen uit wat cijfers te bewijzen dat we slechter af zijn zonder EU. Ik zal je iets verrassends vertellen. Men geeft geen malle moer om die cijfers.

Het punt is: we betalen altijd al alles. En het is al jarenlang crisis. Denk je nu werkelijk dat we één nacht wakker liggen of er nog een half miljoen werklozen bijkomen in NL? Of dat we er een paar honderd gulden per jaar er op achteruitgaan?

knutsel | 24-06-16 | 22:49

@De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 22:16
Dat is een economisch argument en nog dubieus ook. Anyway. De EU is veel verder gegaan dan waarvoor men een mandaat had. Dat is de eerste fout. De tweede fout is dat veel mensen toch echt achteruit zijn gegaan en datzelfde groep te kakken wordt gezet wordt een stelletje achterlijke tokkies.

D.Turpin | 24-06-16 | 22:45

Gaan we weer.

ProAsfalt en bijstandsgerechtigden bashen.

Het is toch volkomen logisch dat al de bovengenoemde immigranten uit hun neus zitten te vreten want die banen zijn er helemaal <b>NIET</b>.

Maar ja, meer aanbod van (potentiële) arbeidskrachten drukt de loonkosten.

En daar gaat het om.

ProAsfalt | 24-06-16 | 22:33

-weggejorist-

Radulphus | 24-06-16 | 22:33

"Mocht het echt meer kosten dan het oplevert dan ben ik uiteraard ook voor een Nexit"
De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 22:16:
.
Het gaat je echt alleen maar om geld.
De Koreaanse Hoer zou een betere naam zijn.

LuckyGirl | 24-06-16 | 22:31

Onvoorstelbaar wat voor onbenullen ze opgetrommeld hebben om commentaar te leveren voor nieuwsuur. Le Pen wordt nog genoemd. Wilders zijn naam wordt zorgvuldig vermeden.

watazooi | 24-06-16 | 22:26

Pasgeleden viel het kwartje echt goed bij mij. Ik gaf die immigranten altijd al groot gelijk, aangezien het onze overheden zijn die dit binnenkomen faciliteren middels veel te ruime mogelijkheden om te blijven en als dit niet lukt de welbekende jarenlange touwtrekkerij die dan vaak weer resulteert in het alsnog mogen blijven. De enkeling die dan nog uitgezet moet gaan worden, gaat gewoon de illegaliteit in en zo gaat er dus werkelijk niemand terug. Maar om op mijn eerste zin terug te komen: Je moet je voorstellen dat je met een gemiddeld inkomen van bijvoorbeeld 1700 euro netto in Nederland net je huis, vaste lasten en voedsel kunt betalen en je moet er voor werken. Dan hoor je van een ver land waar alles veel luxer is en je gaat daarheen, je krijgt na de procedure een woning toegewezen, een uitkering inclusief huur- en zorgtoeslag. Je hebt goed te eten, goede medische zorg. En daarna houd je gewoon nog 1700 euro netto over iedere maand, want de uitkering is gigantisch hoog t.o.v. hetgeen je in Nederland gewend was. Zit dus in je hoofd en ik denk dat je het geen enkel mens kwalijk kan nemen dat ie niet keihard op zoek gaat naar werk als je in een veel luxere omgeving evenveel overhad aan het eind van de maand als je gehele inkomen in je thuisland waar je hard voor moest werken en waar je niets van overhield. Ik heb de situatie even als Nederlander geschets met een redelijk Nederlands inkomen om het duidelijk te maken. Afrikanen die uit een land komen waar het maandloon netto vaak niet eens boven de 200 euro uitkomt houden met uitkering en toeslagen makkelijk 200 euro over. Niet zeggen dat het niet zo is, want de meeste zijn in staat om hun familie in het thuisland financieel te ondersteunen.(en nu op de rem getrapt!!)

dildona | 24-06-16 | 22:25

D.Turpin | 24-06-16 | 21:54

Het enige valide argument is en blijft wat levert de EU, of althans lidmaatschap van de EU op? Mocht het echt meer kosten dan het oplevert dan ben ik uiteraard ook voor een Nexit. Niets wijst daar op echter.

De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 22:16

Vespucci | 24-06-16 | 21:41

Vergeet de Bilderbergers niet! Bovendien zijn het geen vluchtelingen : het zijn kolonisten. Zij komen u op termijn met behulp van de EU uw huis uit keilen. Dát is de reden dat GB uit de EU stapt.

Bertus Bolknak | 24-06-16 | 22:15

Ik heb altijd graag mijn belastingen en premies betaald. Ik wil voor Nederlanders betalen, maar ik ben niet van plan voor de hele wereld te gaan betalen.
Sorry, mensen. Dan wordt het maar ieder voor zich.

Lentehaas | 24-06-16 | 22:15

De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 22:03,

"De genoemde feiten zijn allemaal leugens"...
Alleen kun je daar precies 0 voorbeelden van geven, toch?

Het zijn de EU-sekteleiders die consequent liegen dat een tekort aan corruptie, immigratie, inflatie, dictatuur en oorlogsdreiging onherroepelijk leidt tot oorlog en economische malaise.
En het afzinken van GB naar derde wereldeconomie, zoals IJsland, Noorwegen, Zwitserland en nog een tigtal landen buiten Europa.

Dandruff | 24-06-16 | 22:10

-weggejorist-

compitaal | 24-06-16 | 22:08

WitteGrunneger | 24-06-16 | 21:58
Toch wel opvallend dat de 'kritisch' pers, daar zit te juichen en te applaudisseren na de dronken grafrede van Juncker. Ik zag een twijfelende beginnende staande ovatie. Maarja. Net niet. Ze moeten wel kritisch blijven als pers natuurlijk.

Wim Venijn | 24-06-16 | 22:07

Een vriendin moest vandaag ook op één of ander project verschijnen om aan het werk te komen. Er waren ook Somaliërs en Eritreërs uitgenodigd maar die kwamen niet opdagen.. Schijt mossels die wat mij betreft niet snel genoeg teruggestuurd worden dan kunnen de Nederlandse Nederlanders misschien ook een baan en een huis bemachtigen. Schandalig dat wij ons zo laten naaien door onze nepregering.

WitteGrunneger | 24-06-16 | 22:06

Dat is ook spelen met cijfers want uitkering of pensioen maakt heel verschil dus lichtgroen mag doormidden. De donkerblauwe mogen niet werken want dat zijn kinderen en de lichtblauwe mensen hebben blijkbaar een bron van inkomen (werkende partner) en is dus niet het probleem van de samenleving. Je zou dus naar de werkenden moeten kijken en dan is de slechtste groep 50% en daarvan weet je niet of ze arbeidsongeschikt zijn (door bijvoorbeeld arbeidongeluk) of tijdelijk werkloosheid (ww uitkering) of bijstand....

Octonger | 24-06-16 | 22:05

Om dit te concluderen heb je overigens geen CBS nodig: een ochtendje koffie drinken bij mij aan de koffietafel zegt meer dan genoeg.

nemoj me jebat | 24-06-16 | 22:04

Diskriminasie!

nemoj me jebat | 24-06-16 | 22:03

@compitaal | 24-06-16 | 21:38 en définitive | 24-06-16 | 21:38 andersom ook en thanks! Wat hebben we een dag achter de rug :). Je voelt aan alles dat er toch wel iets ten goede gaat veranderen nu. Om de paar maanden zo'n referendum schiet ook niet op voor de elite :). Later! "We have won, we have won ..." www.youtube.com/watch?v=cIL1FWCIlu8

Watching the Wheels | 24-06-16 | 22:03

Graaf van Egmont | 24-06-16 | 21:40

De argumenten van het Brexit kamp maar ook die van GeenPeil zijn allemaal verdraaiingen en soms gewoon keiharde leugens. Populistisch geleuter in de ruimte. De EU heeft vooral een zinderend imagoprobleem en dat is best klote. Voor verstandige mensen die denken 'ja het is niet goed maar met wat hard werken komen we ergens' worden voorbij gelopen door domme aannames die gebaseerd zijn op leugens. Een Brexit zal geen 390 miljoen in de kas van de NHS brengen. In het slechtste geval zal het -500 miljoen zijn. In het allerergste geval een complete breuk van het Verenigde Koninkrijk. Het is het dus niet waard.

De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 22:03

En juist hierom is DENK opgericht.

Ludovic1764 | 24-06-16 | 22:02

Oeps verkeerde topic, en toch ook weer niet.

WitteGrunneger | 24-06-16 | 22:00

youtu.be/r5ncBrKiDaM
Smoorbezopen Jean Claude Juncker! Onbegrijpelijk dat dit soort tuig beslist over Nederland en de rest van Europa. Afvoeren in dwangbuis naar afkick-kliniek. Nexit Nu!

WitteGrunneger | 24-06-16 | 21:58

@LuckyGirl | 24-06-16 | 21:39
Bedankt! Jullie ook allemaal goed weekend!

Watching the Wheels | 24-06-16 | 21:58

@GS, het staat jullie vrij dit nieuws op maandagochtend te brengen, voor maximum effect.
#trapernietin

Wutbürger_ | 24-06-16 | 21:57

En dan vandaag en gisteren weer meer dan 7000 ex-dobberaars erbij in de EU. Daar gaan we ook weer voor zorgen gvd.

bloeddoordenamstel | 24-06-16 | 21:57

Voor die ambtenaren van het CBS zijn al die luie negers welkom, anders moesten ze echt lonend werk gaan zoeken.
En bij dat laatste doel ik op de eerste, om in voetbaltermen te blijven.

Piet Karbiet | 24-06-16 | 21:55

@De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 21:28
Ja die is fraai. Het aloude argument dat de boodschap niet goed overkomt. Lekker goedkoop ook. En arrogant bovendien. Met de bewering dat ze bijna altijd het gelijk aan hun kant hebben. Ga weg. Hebben ze dus niet. En daar prikt het gepeupel doorheen. Ze hebben er een zooitje van gemaakt. Laten we wel wezen, die Torries en ieder andere conservatief-rechtse beweging hebben nooit iets betekent voor het voetvolk. Labour als ieder andere progresief-linkse beweging was ooit van enige betekenis, maar hebben het voetvolk mooi in de steek gelaten. Als zodanig worden veel mensen helegaar niet meer vertegenwoordigd door de politici.

D.Turpin | 24-06-16 | 21:54

Die 50 % Antillianen, Surinamers, Turken en Marokkanen die hier op onze kosten leven hakken er qua absolute aantallen heel wat meer in overigens. Trouwens, wederom, waarom? Is er oorlog en geweld in die landen? Waarvoor zijn ze gevlucht? Zeker voor de dreiging van werk. Maar waarom worden ze hier binnengelaten?

Elessir | 24-06-16 | 21:54

Tsja die somaliers krijgen wij nu. De britten doen nu hun grens dicht. En dan zeggen hier sommige nog dat een brexit dom was. Wel nee die gaan nu pas geld verdienen. En wij niet. Want over tien jaar blijkt dat wij enkel maar geld kwijt zijn voor die somaliers en al die andere gelukszoekers die we nog krijgen van die EU. Sterker nog voor eerst gratis vluchtelingen hebben wij in de EU 8 miljard neergelegd aan schurkije en krijgen er nu straks inplaats van syrische vluchtelingen koerden voor in de plaats. Al hoewel de koerden dan juist weer niet onder gelukszoekers vallen maar juist echt in schurkije gevaar lopen. Treurig maar waar. Ik zeg ook. Laten we de grens nog iets verleggen met een nexit. En dan gelijk ook veel grensbewaking aan de kant van Brussel waar de gevaarlijkste lui zitten.

tweetybird | 24-06-16 | 21:54

knutsel | 24-06-16 | 21:36

Er is helemaal niets mis met de Europese gedachte de uitvoering aan de andere kant is best kut. Vooral het gebrek aan acties als een crisis uitbreekt. Het is half werk. Maar een Nexit is echt geen oplossing.

De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 21:53

@De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 21:28
Niet iedereen is beter af in de EU, dat is ook een deel van het probleem. Als ik de deur niet meer op een kier kan zetten, omdat ik ineens 10 buren erbij heb die niet hoeven werken en om 10 uur 's ochtends al gaan kokkerellen met knoflook dan is dat geen winst. Als je nieuwe auto zeker gejat wordt door Oost-Europeanen met die open grenzen en je er daarom maar geen meer koopt, dan is dat geen winst (ook niet voor de dealers). Als er op klaarlichte dag geschoten wordt in Utrecht, geen winst. Verder wel met je eens dat ze gewoon news.bbc.co.uk/2/hi/europe/8036097.stm... moeten laten zien. Dan valt het allemaal wel mee, al zal het inmiddels verdubbeld zijn, wat ze natuurlijk nooit had moeten doen. Je kunt niet enorm verhogen als alle inwoners het moeilijk hebben na een crisis (2008), dat is dom. Ze hadden het geld beter schuldvrij eenmalig kunnen maken. Ze hadden die banken meteen moeten herkapitaliseren, zoals in de VS. Maar ze hadden nooit die schuld op de nek van de mensen moeten tillen die toch al de haas zijn als klant van banken. Bezuinigen en dan daarna geld weggeven en migranten toelaten en het dan gek vinden dat mensen mopperen. En dan ook nog de pensioenleeftijd verhogen, terwijl je boven de 50 ongeschoold nauwelijks werk kunt vinden. En ook nog zekerheden wegnemen (1 miljoen ZZP), velen zonder pensioen, velen zonder arbeidsongeschiktheidsverzekering en maar uitdelen, maar wel huren verhogen, urine-enkels, minder kinderopvang. Ze bevolking gewoon expres compleet in de stress gejaagd en vinden het dan gek dat de mensen het systeem niet leuk vinden :) ... nu echt richting bier :)! Later!

Watching the Wheels | 24-06-16 | 21:53

80% vind ik nog meevallen, had eerder rond de 98% verwacht.
Of is die 80% ook weer te rooskleurig weergegeven?

Slipsnifter | 24-06-16 | 21:51

Muggenmepper | 24-06-16 | 21:47

Niet alleen economisch. Wat dacht je van de hoge criminaliteit?

Vespucci | 24-06-16 | 21:50

Ik eet al 40 jaar met vele vormen van genoegen uit mijn neus.
Overigens vooral tijdens mijn werk, dat wel.

R van Perzie | 24-06-16 | 21:50

Als gevolg van de heilzame integratie binnen de EU moeten er meer immigranten komen en moet de sociale wetgeving van Nederland worden uitgekleed naar Oost-Europese standaarden.
Tevens moeten referenda verboden worden en de democratie worden beperkt tot NRC, Volkskrant en Trouw-abonnees.
Vervolgens komt er een politiek correct zakenkabinet samengesteld door Arnon Grunberg en de redactie van Joop.nl
Dan wordt Nederland in de EU een gaaf succes!

lingo star | 24-06-16 | 21:48

Economisch een blok aan ons been, dus.

Muggenmepper | 24-06-16 | 21:47

Socialisten zijn geesteszieke mensen.

Ronnie uit Helmond | 24-06-16 | 21:44

En als het dan ook maar alleen bij (dubbele) uitkeringen + toeslagen krijgen bleef, konden we nog de vlag uithangen.

Stratum | 24-06-16 | 21:44

Bij een grote opdrachtgever van mij hebben ze erg veel dom productiewerk dat uitgevoerd moet worden. Dagelijks zijn er honderden mensen aan het werk. Met name Nederlanders en Polen (en allerlei andere Oosterblokkers). Her en der lopen ook allochtonen rond, wederzijds is de tevredenheid daarover gering - een paar positieve uitzonderingen daargelaten. Het is wel het niveau van werk dat voor veel nieuwkomers op dit moment maximaal haalbaar is. Daarom werd er door het COA vanuit het dichtbij gelegen AZC een kijkdag georganiseerd. Niet dat die mensen al aan het werk mogen, maar gewoon om het te als mogelijkheid voor de toekomst te tonen. De figuren die op bezoek kwamen, haalden zonder uitzondering hun neus op voor het werk. Allemaal hadden ze een excuus. Dat het helaas niet zou lukken vanwege hun slechte rug was de meest beleefde. Figuren van een jaar of veertig vertelden dat ze in Nederland eerst wilden gaan studeren en dan arts of advocaat zouden worden. Een winkel beginnen was ook favoriet. Als je dan vroeg wat ze wilden, dan kreeg je iets te horen als een telefoonwinkel of kebabzaak. Een ander vertelde dat hij manden wilde gaan maken. Ze hadden allemaal geen idee of daarvoor wel een markt was. Een begeleidster vond de toekomstplannen allemaal prachtig en vertelde en passant ook nog even dat het werk in een distributiecentrum eigenlijk niets is voor mensen die gevlucht zijn. Dat werk mogen de Nederlanders en Polen doen...

The_iron_boar | 24-06-16 | 21:43

Mijn portemonnee is niet jouw neus vriend!

Tjemig | 24-06-16 | 21:41

Ach ja, als je de theorie van Coudenhove-Kalergi met zijn Paneuropese unie kent verbaast niets je meer. Dit hele plan met de EU en de immigranten heeft zijn roots al ver voor de tweede wereldoorlog. Een bekende uitspraak van Coudenhove-Kalergi: "De toekomstige mens zal van gemengd ras zijn. Hedendaagse rassen en klassen zullen geleidelijk verdwijnen als gevolg van ruimte, tijd en het verdwijnen van vooroordelen. Het Euraziatische-negro ras van de toekomst, dat zal lijken op de oude Egyptenaren, vervangt de verscheidenheid van volkeren met een verscheidenheid aan individuen".

Vespucci | 24-06-16 | 21:41

Wat een prutsers. Uit hun neus eten...
Wij hebben lekker een volkstuin.

Pedronegro | 24-06-16 | 21:41

Het hebben van betaald werk wil niet zeggen dat deze mensen een netto bijdrage leveren aan de maatschappij. Als ze rond het minimumloon zitten en de volle met aan huur-zorg-kinderopvang-godmagwetenwatnogmeer-toeslag krijgen zijn het nog steeds netto ontvangers.

Uw Dr. verwacht dat het netto ontvanger percentage aanzienlijk hoger ligt dan 80%. Dat eerlijke verhaal zou verteld moeten worden, zeker met de aanstaande verkiezingen op komst.

Dr. Ka wo lo | 24-06-16 | 21:41

Waar zijn de Tamils in die tabel trouwens?

F. von Zeikhoven | 24-06-16 | 21:41

De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 21:37
Waarom nou weer de populisten? Komt het geen enkele seconde in je hoofd op dat het misschien de EU zelf is die ons in de afgrond dumpt?

Graaf van Egmont | 24-06-16 | 21:40

Juncker: The EU: For A Better Tomorrow, Tomorrow
.
Watching the Wheels | 24-06-16 | 21:34:
Een goed weekend, na een goede uitslag.

LuckyGirl | 24-06-16 | 21:39

Valt me op dat het CBS wel erg makkelijk met immigrant-allochtoonse statushouderstatistiekjes komt. Die altijd een weergave zijn van het grote parasiteren, volgens de bedenkers van de x en y as titels, dat is. Nu is het deze doelgroep, straks zijn het kritische journalisten, Pritt. CBS-nazi's gaan teveel hun gang...

F. von Zeikhoven | 24-06-16 | 21:39

@Watching the Wheels | 24-06-16 | 21:34
Dank voor het meedenken mbt deze lange, lange brexitdag.. Have a nice day*

en définitive | 24-06-16 | 21:38


@wheels
Prima post, drink er een op Boris.

compitaal | 24-06-16 | 21:38

Cobalt bomb | 24-06-16 | 21:19

Oh maar jij denkt dat omdat ik vind dat een Brexit dom is dat ik een juichaapje ben voor Juncker? Tsja. Dan let je niet goed op. Ik ben enorm kritisch en vooral de laatste jaren omdat ze op cruciale punten falen. Het is allemaal maar half werk. Ik hoop dus ten zeerste dat de EU gaat hervormen. Het is toch onvermijdelijk. Of hervormen of de populisten krijgen de mogelijkheid om ons in de afgrond te dumpen.

De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 21:37

Het uiteindelijke doel is om een groot potentieel aan arbeidskrachten te bemachtigen. Dat gaat niet lukken zonder immigratie. En immigratie gaat niet lukken zonder lokmiddelen. Dus wat doe je? Nou je lokt immigranten met een mooi lui leventje en het liefst uit landen waar mensen nog veel kindertjes maken. Op een dag gaat de uitgang op slot en vervallen alle uitkeringen. Vanaf die dag kunnen de Chinezen het mooi vergeten en zijn wij het walhalla voor een ieder die wat te produceren heeft.

D.Turpin | 24-06-16 | 21:37

@De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 21:28. Grappig Bad Religion. "Ondanks dat het pro-EU kamp op vrijwel alle fronten gelijk heeft komt de boodschap maar niet over.

Komt deze boodschap dan wel over? EU = a very bad religion.

knutsel | 24-06-16 | 21:36

Sorry voor lange post. Ik ga een biertje kopen, leuk weekend allemaal ... plop!!

Watching the Wheels | 24-06-16 | 21:34

Oei, oei, oei.
.
Het al flinterdunne vernisje wordt steeds dunner. Op verschillende plekken is het al zo transparant, wellicht poreus, dat je het steeds vaker met het blote oog ziet. De politiekcorrecte kerk blijft wanhopig machineren in de hoop de realiteit te verhullen. Een fundamentalistische religie in haar doodsstrijd. Steeds agressiever, villeiner, en ze kan op korte termijn nog erg gevaarlijk worden. Toch is ze stervende en zo als met alles doet de politiekcorrecte kerk dat niet waardig, maar als een kelend zwijn bij een lege trog.
.
Nog even volhouden.

Parel van het Zuiden | 24-06-16 | 21:34

Het grote vraagstuk voor de komende jaren is: "hoe laten we de economie groeien zonder volksverhuizingen zonder oorlogen en zonder nieuwe zeepbellen te creëren zoals bij de huizenmarkt?". Groeien van geleend geld (nieuwe hypotheken uit het niks creëren) is eenvoudig, maar niet duurzaam vol te houden. De groei zit in Azië. En we zouden Afrika ook eens een keer echt kunnen helpen om te ontwikkelen. Ze moeten structuren opzetten, zodat daar op veilige wijze kan worden belegd met wat rendement. Dan help je meteen de honger en armoede daar uit de wereld. Wat multinationals nu doen is alle winsten wegsluizen naar de Maagdeneilanden zonder bij te dragen. Kwestie van een beetje extra belasting gaan heffen bij multinationals en zekerheden afgeven, zodat bedrijven veilig kunnen investeren in bijvoorbeeld Afrika. In Oekraïne gebeurt het eigenlijk al, alleen zou je het niet met halfcorrupte vage lieden moeten doen, je kunt ook een bedrijf oprichten dat voor 50% van alle inwoners in een gebied is, dan hoef je niet eens belasting te heffen. Gewoon zorgen dat er iets evenredigere verdeling is, anders gaat de totale economie nooit groeien. Je kunt ook helikoptergeld uitdelen, dan geef je iedereen 1000 euro per jaar erbij (schuldvrij geld dus niet de staatsschuld vergroten) en dan zorg je dat dit geld een vervaldatum heeft, zodat je het binnen een maand moet uitgeven. Bij Bitcoins is geld te programmeren. Waarom maken overheden niet een extra munt naast de euro voor een extra economische impuls? Daar kun je gewoon belasting (BTW) over innen, geen enkel probleem. Er moeten nieuwe ideeën komen, we zitten vastgeroest in oude gedachten.

Watching the Wheels | 24-06-16 | 21:33

@ 070
Breed uitgemeten door de BBC, met vernietigend commentaar van een lekker wijf (die hebben ze bij de BBC) iets van dat hebben Britten nou tegen eurocraten, weglopen bij een kritische vraag..

compitaal | 24-06-16 | 21:31

Ik heb niet zo'n probleem met die cijfers. Ik snap dat wel. Waar ik problemen mee heb is dat voorgespiegeld wordt dat deze mensen het vergrijzingsprobleem gaan oplossen - en ons netto geld gaan opleveren.

De PvdA moet het eerlijke verhaal vertellen: "We hebben hier xxx duizend vluchtelingen resp. asielzoekers resp. immigranten. Wij zijn er voor dat deze mensen een beter bestaan krijgen. Maar het gaat wel een hoop geld kosten. En hier en daar leidt het tot overlast - maar we doen ons best deze te beperken." En als mensen daar dan voor kiezen - en er zijn best wel mensen die daar tot op zekere hoogte toe bereid zijn - dan mogen ze gewoon komen.

Het probleem is dat de PvdA niet dit eerlijke verhaal vertelt. De PvdA en haar bevriende media proberen zelfs te beletten dat andere mensen het eerlijke verhaal vertellen of te horen krijgen. Daar zit het probleem. Niemand kan een Irakees of Somalier kwalijk nemen dat hij iets beters voor zichzelf en zijn kinderen nastreeft.

Dr. Dr. Bartholdy | 24-06-16 | 21:29

Watching the Wheels | 24-06-16 | 21:13

Dat denk ik ook. Juncker heeft gewoon gefaald. Je kan geen andere conclusie trekken. Met vluchtelingen. Met de Brexit. Met Oekraïne.

Als een zooitje populisten zo'n bom kunnen leggen onder de idealen van een vrije democratische en vooral welvarende EU dan is er iets goed mis met jouw beleid.

Het is werkelijk schandalig dat de meerderheid van de mensen in vooral Engeland echt geloven dat de EU ze meer geld kost dan het oplevert en dat ze exit beter af zijn zonder.

Bad Religion, de enige punkband die ik wel goed kan pruimen, zegt het het allerbeste: 'you're only gonna die of your own arrogance'.

Ondanks dat het pro-EU kamp op vrijwel alle fronten gelijk heeft komt de boodschap maar niet over. De EU heeft simpelweg gewoon een te logge structuur en geen strategie om goed en duidelijk uit te leggen waarom we beter af zijn in de EU.

Ergens denk ik dat de EU die lastige Engelsen gewoon expres heeft laten gaan. Met een besmuikt lachje die zegt: 'good luck, and good riddance chaps!'.

De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 21:28

Een land dat immigranten niet selecteert op culturele compatibiliteit verdient ten onder te gaan.

dr Rechts | 24-06-16 | 21:28

Gratis elke maand een inkomen alsof je een goedbetaalde baan via het uitzendbureau hebt, maar dan met elke dag uitslapen. Wie wil dat nou niet?

InfidelRevolution | 24-06-16 | 21:27

@roze_bril | 24-06-16 | 21:07
Watching the Wheels | 24-06-16 | 21:13:
Moet je kijken hoe bang ze is als ze naar buiten wil voor een boodschapje wanneer de migrantenstroom zo doorgaat.
Belgische toestanden.
Ze is van de leeftijd dat ze nog tegen zichzelf beschermd moet worden.

LuckyGirl | 24-06-16 | 21:27

Banen kunnen slechts door buitenlanders worden vervuld wanneer er geen Nederlanders voor het werk beschikbaar zijn. Uiteraard zijn er (tijdelijke) uitzonderingen voor expats van buitenlandse bedrijven.

Recht op uitkeringen is afhankelijk van het aantal gewerkte jaren.

balustrade | 24-06-16 | 21:26

Die Juncker was stomdronken tijdens de persconferentie vanmiddag. Hij liep waggelend weg. Hoe is het mogelijk dat zo'n prutser de EU leidt? Het is net een slechte B-film dat hele Brussel. Weg ermee. Stoppen met die walgelijke onzin.

070 | 24-06-16 | 21:26

Watching the Wheels | 24-06-16 | 21:08:
Ik heb geen problemen met Polen, ik wilde slechts duiden dat als er geen banen bij komen, je nooit al die Polen hun werk kan laten houden, de andere groepen aan werk kan helpen en homegrown Nederlanders terug aan het werk kan helpen.
Er zijn ook steeds minder banen, alleen al door automatisering, digitalisering enzovoort.
Conclusie: er zullen mensen weg moeten, zoals het er nu naar lijkt, homegrown Nederlanders.
Want die zijn van alle groepen het meest ontevreden wanneer ze werkeloos worden.

LuckyGirl | 24-06-16 | 21:20

Watching the Wheels | 24-06-16 | 21:08

Daar ben ik het wel mee eens. Juncker moet gewoon opstappen. Het beleid waar hij verantwoordelijk is faalt simpelweg. Je kan geen andere conclusie trekken.
De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 21:12

Deze reactie is totaal niet te rijmen met de shitload die gisteren door de de panelen liep.

Cobalt bomb | 24-06-16 | 21:19

Het is dat de SStaat mijn geld elke maand al afroomt voordat het op mijn rekening staat, want ikzelf zou mijn geld nooit aan een negert geven, natuurlijk.
En zolang ik mijn lolletjes nog heb (rondje in het park wandelen met de hond, daarna een zuinig bakkie koffie) hoor je mij niet klagen.
Vooral in november sta ik graag op rond 06.00 uur, om in de regen en mist naar mijn baan te gaan, waar ik alles moet slikken om geen ontslag te krijgen, zodat mijn leven op dezelfde voet door kan blijven gaan.
Op dezelfde manier dreigt er echtscheiding en gedwongen huis-verkoop, als ik het spelletje van brave burger, altijd via mijn track- and tracenummer bij de Belastingdienst bekend, niet braaf meespeel tot mijn 67e, waarna ik liefst zo goedkoop mogelijk deaud moet gaan.

King of the Oneliner | 24-06-16 | 21:19

Dat heb je ervan als je zoveel apothekers naar Nederland haalt.

i-Wonder | 24-06-16 | 21:19

En 68% van de Somaliers binnengekomen in 2003 is binnen 10 jaar weer weg, maar na 10 jaar heeft 49% een uitkering of pensioen van die groep?
Dat zal dus van de overblijvers zijn uit 2003 mogen we aannemen.

En hoe zit het met mensen die tussen 2004 en 2012 een baan hebben gehad?

Beetje rommelig dit overzicht. Een overzicht van het % arbeidsjaren in die periode waarbij niet in een pensioenperiode e.d. zou interessanter zijn, want relevanter.

kloopindeslootjijook | 24-06-16 | 21:18

Ze zeggen ook niet wat voor een betaald werk he, waarschijnlijk 1 middagje papier geprikt en dat was het dan weer.
Het zijn ook allemaal gewoon analfabeten, de echte architecten en apothekers komen namelijk gewoon via de voordeur met het vliegtuig, Met een diploma op zak.
Zo'n beetje zoals nederlanders dat ook doen die naar het buitenland gaan om te werken.
Maar noem ze maar stom, 10 jaar of meer gratis in je luie stoel gelaafd worden met wat je maar wil. Dat geeft te denken.

Cobalt bomb | 24-06-16 | 21:17

Economie en immigratie, niet per se in die volgorde of juist volledig met elkaar samenhangend.
De hoofdreden voor een referendum EN een uiteindelijk Brexit.
Als het geld kost, betaalt de middenklasse dit. De grootste groep burgers.
Zonder immigratieprobleem zou er waarschijnlijk niet eens een Brexit zijn geweest.
Zonder immigratieprobleem zou er zeer waarschijnlijk geen anti-EU sentiment in Europa waaien.
Zonder immigratieprobleem zou er zeer waarschijnlijk niet eens een PVV zijn.
De zittende macht, nationaal en internationaal is echter niet geïnteresseerd in de onder en middenklasse en doet er niets aan. Tja. Dan krijg je referenda en bijvoorbeeld een Brexit. Ze mogen blij zijn dat, we zo humaan zijn dat er geen guillotines worden ingezet.
Trouwens plus1 voor Cameron dat hij zijn verlies pakt en eerlijk zijn plek teruggeeft.

datzouzomaarkunnen | 24-06-16 | 21:16

@De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 21:12
Je krijgt alleen maar meer onrust als hij de eer niet aan zichzelf houdt.

Watching the Wheels | 24-06-16 | 21:13

@roze bril
Laat ze, de meeste nozelaars gaan politiek correct zwetsen zodra een camera onder hun neus wordt geduwd, en de linkse omroep selecteert het materiaal.

compitaal | 24-06-16 | 21:13

@roze_bril | 24-06-16 | 21:07
Ach, positief kind met nog weinig levenservaring. Opgegroeid net als wij met de boodschap dat je niet moet willen discrimineren www.youtube.com/watch?v=aGhPfvdhAD4 En verder hebben ze in de UK al 20 jaar de wind mee door al die financial enginering. Dat meisje heeft nooit schaarste meegemaakt en start net dus dan is alles groei, dus ze ziet het probleem niet.

Watching the Wheels | 24-06-16 | 21:13

Watching the Wheels | 24-06-16 | 21:08

Daar ben ik het wel mee eens. Juncker moet gewoon opstappen. Het beleid waar hij verantwoordelijk is faalt simpelweg. Je kan geen andere conclusie trekken.

De Koreaanse Slet | 24-06-16 | 21:12

Die 80 procent wonen in onze huizen.

succesvol | 24-06-16 | 21:11

Wie maakt er even een goede duidelijke grafiek van?
Zoals die van laatst, kunnen we em even terugsturen naar het CBS met de tekst: Zo hoort een duidelijke grafiek!

Cobalt bomb | 24-06-16 | 21:10

edelweiss | 24-06-16 | 21:04:
Als je het in een totaal vreemd land 10 jaar uithoud door niets te doen, wat heb je dan geleerd?
.
en définitive | 24-06-16 | 21:01:
Ok deze heb jij gewonnen.
Go fishing?
Ik heb bijna 4 dobberMo's compleet.

LuckyGirl | 24-06-16 | 21:10

Ik ken al die grafiekjes al uit mijn onderbuik. Elke keer weer gestaafd. Maaruh. Krijgen wij nu de quota golddiggernegers die voor GB op transport stonden? De EU moet ze toch ergens kwijt. Belastingen omhoog voor die uitkering-gasten. En natuurlijk voor de knoflooklanden, GB levert hun bijdrage ook niet meer daaraan.
Tijd om eruit te stappen. #Nexit.

Wim Venijn | 24-06-16 | 21:09

Ik ga een fabriek beginnnen waar alleen allochtonen mogen werken. Met soepsidie. Of discrimineer ik nu?

Jan Gordelroos | 24-06-16 | 21:09

@LuckyGirl | 24-06-16 | 21:04
Hatsjoe! sorry ik ben een beetje Coudenhove.

Mark_D_NL | 24-06-16 | 21:09

Tuurlijk. Paar buitenlanders die profiteren en meteen doorrr naar het populistenpanel voor de broodnodige duiding!

Opgejorist | 24-06-16 | 21:09

Heel weinig donkergroen en heel veel lichtgroen bij eigenlijk alleen de immigranten uit lichtgetintië. Veel duidelijker wordt het niet hè, Joop.

Ramsesz | 24-06-16 | 21:08

De bekende 80-20 rule.... werkt altijd.... ook voordegene die niet werken....

fingers | 24-06-16 | 21:08

@LuckyGirl | 24-06-16 | 20:57
Die Polen hebben toch allemaal een baan en doen toch redelijk mee? Na veel overlast in het begin (dronken huizen binnen rijden enz.) is het inmiddels toch redelijk onder controle met die Polen? Stelende Bulgaren en Roemenen is wel vervelend door die open grenzen en 800.000 Polen in de UK aan het werk is ook nog wel een issue. Onbegrijpelijk dat ze het allemaal zo los gelaten hebben. Daardoor is overal extra capaciteit nodig. Opgefokte maatschappij. En de bedrijven die er voordeel van hebben, betalen zelf nauwelijks belasting en cashen vaak EU-subsidies. Onbegrijpelijk dat die Jean-Claude Junk niet meteen opstapt, Brexit komt ook door dat soort lieden en hij blijft gewoon zitten? Dat kan eigenlijk helemaal niet en nog ongekozen ook :).

Watching the Wheels | 24-06-16 | 21:08

En dan zie je zo n naief pro EU meisje geinterviewed worden in Engeland. "Ja en die extreem-rechtsen zijn allemaal tegen immigratie. Daar word ik bang van"

roze_bril | 24-06-16 | 21:07

Links bespeelt alleen de gutmensch-onderbuik, de emotie, het fijne gevoel. Als je nuchtere vragen stelt over de feiten ben je een ongeletterde rechts xenofobische tokkie die hard mag werken en veel afdragen om de linksmensch zijn hobby + riante uitkering te bekostigen.
Maar de wal zal het schip keren, na de Brexit heb ik weer wat hoop.
Verder alle allochtonen, alleenstaande mannen onder de 55 die geen toegevoegde waarde bieden op de boot met riant eten en drinken, de Waterweg uit en linksaf.
En oh ja, klootzakken met kindbruiden mogen van mij per direct het land uitgetrapt worden. Geen gelul maar aanpakken die achterlijke cultuur. Zijn we helemaal van de ratten besnuffeld.

Eppo | 24-06-16 | 21:07

Graag even de knip maken tussen pensioen en uitkering. Pensionado's hoeven namelijk niet te werken, dus nu weten we niet precies hoeveel van de Somaliers er zouden moeten werken of arbeidsongeschikt zijn, dus krijg je weer ja maar nee maar.
Kan dat met een updeetje?

kloopindeslootjijook | 24-06-16 | 21:05

Mijn indruk is dat ze (onder andere) Nederlanders willen verspreiden over de Eurozone.
Ze maken het elders aantrekkelijker door het het hier onaantrekkelijker te maken om te blijven.
Wacht even, ik heb jeuk door mijn kallergie...

LuckyGirl | 24-06-16 | 21:04

Die gaan na 10 jaar niet meer werken hoor. Zijn ze veel te lui voor.En ze krijgen toch wel alles.

edelweiss | 24-06-16 | 21:04

De waarheid achter dit grafiekje is waarschijnlijk nog schrijnender. Zo zijn "uitkeringen" en "pensioenen" bij elkaar geveegd tot één categorie. Daarnaast is volstrekt onduidelijk hoeveel geld er dan verdiend wordt cq uren gewerkt worden met "inkomen uit arbeid". Daarnaast ontbreken er absolute aantallen.

balustrade | 24-06-16 | 21:03

quanto costa?

HarrySpotter | 24-06-16 | 21:03

Werkschuw, kleinzerig volk afkomstig uit landen waar alleen maar chaos is en niets geregeld en arbeid verricht wordt door met name ingevlogen Aziaten. En dan kom je notabene in een land terecht waar je je alleen maar van de domme hoeft te houden - zelfde geldt voor hun kinderen en godjezus zelfs nog hun kleinkinderen - en je hand op te houden. Dan krijg je dit soort percentages. Niets nieuws, behalve voor linksstemmers en politici dan.
Nee dan de Polen, tweederde heeft werk, de rest zit waarschijnlijk in de categorie zwart werk. Ook werk.
*mompelt verder iets over culturele verschillen wat arbeidsethos betreft*

Bottleneck | 24-06-16 | 21:02

Heerlijk hoe het CBS hier uitkeringen verstopt in pensioenen. Alles om de effecten van het beleid te verhullen.

Feynman | 24-06-16 | 21:01

Dit is de volgende crisis, die niet op te lossen is, maar wel ongekend veel geld gaat kosten. Vreemdelingen die op onze kosten een beter leven willen. De nederlander betaald een dure prijs voor deze waanzin. WW verkorten, later met pensioen, hoge huren, ziektekosten, enz. Ja mensen, deze vreemdelingen krijgen het zelfde waar U tig jaren hard voor moet werken, en dan nog moet je maar zien dat U het krijgt.
Ik ben blij dat ik mijn eigen levens route gekozen heb. Ik ben gekke henkie niet!

Radijsje | 24-06-16 | 21:00

"Vluchtelingen" zijn de nieuwe polen.
Dus wat doen we met de oude Polen?
Worden het tegepolen?

LuckyGirl | 24-06-16 | 20:57

Nee joh, dat kan toch helemaal niet met de begeleiding en afspraken die gemaakt zijn? Dat zijn de cijfers van de benzine prijzen of zo

Mark van Leeuwen | 24-06-16 | 20:57

Het is niks, en het zal nooit wat worden.. Ook hun kinderen zijn eigenlijk bij voorbaat al mislukt. (die ene uitgezonderd) Wij kunnen er niks aan doen. Zij zouden er wat aan kunnen doen, maar helaas zijn WIJ te dom om maar te blijven betalen. Daarnaast speelt die kutideologie ook nog negatief mee.

diek | 24-06-16 | 20:53

Btw kan me nu nog vrij vestigen in GB.. iets zuidelijks, ver weg van die malle schotten..

compitaal | 24-06-16 | 20:53

Je zou met die brede groene balken (politieke kleurkeuze) haast vergeten dat het ook bij de smallere balken om fikse percentages gaat. Wat een succes, die multiculturele samenleving. Volgens mij werkt het bij dieren net zo min. Hoeveel decennia voor men dat snapt.

metzonderzijwieltjes | 24-06-16 | 20:53

@compitaal | 24-06-16 | 20:42
Die Rutte valt door de mand :)!

Watching the Wheels | 24-06-16 | 20:52

Netto-ontvangerTs zijn liev. #rtl-z

en définitive | 24-06-16 | 20:52

Maar wat drinken ze erbij? Daar gaat het om!

Watching the Wheels | 24-06-16 | 20:51

-weggejorist-

Mozes Langebroek | 24-06-16 | 20:51

Eet uit neus? Dacht het niet. Eet uit je portemonnee.

Mozes Langebroek | 24-06-16 | 20:51

Lekker qat kauwen. Kindjes maken. Wij beter dan de kufar, want moslim. Laat kufar maar werken want wij uitkering nodig voor vakantie naar Somalië.

Fijnstoffer | 24-06-16 | 20:50

Laten we eerlijk zijn. Hoeveel raketgeleerden en hersenchirurgen kunnen we in dit kleine landje aan het werk houden..

The Next Subject | 24-06-16 | 20:50

Dít is dus iets wat je gewoon nauwelijks tot nooit hoort bij politiek en (massa)media. Hebben we het gewoon niet over. Het gaat alleen maar om korte termijn aanpak, korte termijn dobbernegers en korte termijn opvangperikelen.
.
#nexit. Nu.

de Voorzittert | 24-06-16 | 20:50

En hier is de gemiddelde leeftijd van de respectievelijke groepen nog niet meegerekend, dat zou je van je stoel laten vallen.

Panos88 | 24-06-16 | 20:48

Dus eerst mij mijn werk afnemen en het daarna niet eens aan een ander geven.
Zo komen er geen banen bij.
Zullen we banen voortaan bananen noemen?

LuckyGirl | 24-06-16 | 20:48

@Egmont 20:35
Engeland, de grote goedmaker.

compitaal | 24-06-16 | 20:47

No sweat. Rutte en de Europese Unie gaan dat zo spoedig mogelijk oplossen. Piece of cake. Consider it done!
*humor*

Lewis Lewinsky | 24-06-16 | 20:46

-weggejorist-

gooischetrut | 24-06-16 | 20:45

It's the immigration stupid

gooischetrut | 24-06-16 | 20:45

Te weinig stageplaatsen bij belshops beschikbaar, krijg je dat.

Binnenbaan | 24-06-16 | 20:43

Banen, banen, banen!

compitaal | 24-06-16 | 20:42

Gisternacht al veel verwarrende grafiekjes gezien, maar deze is echt geweldig.
Uitkering en pensioen in dezelfde kleurgroep (lichtgroen, arbeid donkergroen.
Zo doorzichtig dit.

LuckyGirl | 24-06-16 | 20:41

Er klopt iets niet aan dat verhaal van doktoren, apothekers en ingenieurs.... En is dit dus van de mensen in werkzame leeftijd of alleen ingeschreven bij uwv?

TheseDays00 | 24-06-16 | 20:40

Mutti merkel heeft daar heel andere gedachten over......

Taxi!! | 24-06-16 | 20:40

Hollanders in Denemarken is 100% werk.

duitse herder | 24-06-16 | 20:39

Goh, wat een verrassing.

Jacques du Plaqzaq | 24-06-16 | 20:38

Gemeenten zijn bang dat 90 % van de vluchtelingen die de afgelopen jaren naar Nederland zijn gekomen niet of nauwelijks werk zullen vinden.
nos.nl/artikel/2113172-nauwelijks-kans...

CoffeePatch | 24-06-16 | 20:37

Vrijdagmiddag, kwart voor zes.
Bij mij is het ondertussen 20:36, maar een kniesoor die daar op let....

necrosis | 24-06-16 | 20:36

Ah, dus 10 procent doet het uitstekend, het glas is halfvol. Laten we gelijk ook een PVDA powered luchtbrug aanleggen tussen Tunesië en Italië.

Pownald Rasdwerg | 24-06-16 | 20:35

Nu GB uit de EU gaat, maak ik me nergens meer druk om. Ze waren welkom toch die vluchtelingen, die onze grijze golf zou helpen? Dan moet je er ook voor betalen.

Graaf van Egmont | 24-06-16 | 20:35

Nooit geweten dat dat zo voedzaam was en je 't daar zo lang op kon volhouden.

* pakt ter controle de schijf van vijf *

SapperDeFlap2166 | 24-06-16 | 20:35

Ja maar, dat is toch de schuld van GeenStijl?

jip_86 | 24-06-16 | 20:34

-weggejorist-

Stijlicoon | 24-06-16 | 20:34

Water is nat.. Ja of nee?

Wasbakplasser | 24-06-16 | 20:34

Maar als je er wat van zegt ben je een laagopgeleide rechts-extremistische neo-nazi met laag IQ en islamofibie.

Volgens links dan.

Vogelbeest | 24-06-16 | 20:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken