Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Volkskrant censureert islam uit opiniestuk Orlando

In de nasleep van de homohatende massamoord met moslimmotief in Orlando, schreef freelance journo Botte Jellema een opiniestuk met een titel die in de afgelopen anderhalf jaar al vaker van toepassing was: Waar is iedereen die toen Charlie was? Het is een lang en terecht stuk over de relatieve stilte over het motief van de grootste mass shooting in de geschiedenis van een land dat getekend wordt door mass shootings: homohaat. Geen Charlies met roze potloodjes op de Dam dit keer. Een paar regenboogvlaggen her en der. En verder een heleboel ontkenning om zowel de homohaat als de islamitische achtergrond van de dader te bagatelliseren. Maar één ding valt ook enorm op in het stuk van Jellema: ook daarin staat geen woord over de islam als factor van homohaat. Puberjongens. Christenen. De voetbalwereld. Carnavalsvierders. Iedereen die grappen maakt over, of openlijke afkeer van homifilie etaleert en predikt, krijgt er - terecht - van langs. Maar die ene roze olifant in de kamer, die met de bekrompen geest en de geweldreflex, wordt ontzien. Martin Koolhoven sprak Jellema daar dit weekend op Twitter op aan. In het gesprek wat er op volgt, wordt er omheen gedraaid. Maar op Facebook komt Jellema met een verklaring: Vonk, de Volkskrant-bijlage waar Kustaw Bessems (zelf ook...) de scepter zwaait, heeft de alinea over de islam uit het stuk geschrapt. Valt dit ook onder de schijnlogica die Jonathan van het Reve zo treffend omschreef? En indien het waar is, doet Guus Bezems zijn achternaam behoorlijk eer aan. jellema1.pngjellema2.png Update: Hmm. Op de facebookpagina van La Nanninga, zegt Jellema het net even wat anders. Wie heeft die olifant nou afgedekt?
Update: Bezems ontkent de uitspraak van Jellema. FITTIE! SCHULD VAN GEENSTIJL: *krast vakje vol op Deugbingokaart* UPDATE 14u00: Botte blogt een stukje wederhoor. Op Twitter erkent hij te kort door de bocht te zijn gegaan, maar van VK-censuur is geen sprake, zegt hij.

Reaguursels

Inloggen

Correctie (ookal begrijpt iedereen wat ik bedoelde):'want niét in de kast zitten betekent niet alleen maar dat bekend is dat je homo bent, maar dat je ook kritiek hebt op wie jou als homo bedreigt'.

Der Paulie | 21-06-16 | 15:51

BotteJellema | 21-06-16 | 09:50
De Volkskrant staat vol met gefingeerde en zelfverzonnen namen onder ophitsende stukkies.
Wij herinneren ons FATIMA DAKMAR.
Botte Jellema praat voluit over ja, maar, de anderen.
Je zegt wèl tegen kritiek te kunnen, maar niet tegen 'ongefundeerde kritiek'.
Haal even adem en denk eens even goed na jongen.
1e Kritiek komt van anderen.
2e Anderen denken vaak anders dan jij vindt.
3e Democratie betekent, dat niemand 'mag' doen, alsof jouw mening beter is (dan die van anderen), en dat jij kunt bepalen dat jouw mening beter is dan anderen.
Tenzij je 'n potentaat in je hoofd bent natuurlijk.
Want potentaten denken het altijd beter te weten dan anderen en denken 'dus' ook, dat kritiek op hun mening wel 'onterechte kritiek' moet zijn.
Tot nu toe zie ik dat je je gedraagt als 'n potentaat.
En dat je je hult in 't harnas van de zielige homo, die vanuit z'n harnas roept, dat jou tegenspreken 'n schande is. *want al die anderen geven jou geen leuke kritieken*
Zoals gezegd; je bent 'n echt engerdje; je bent 'n echte er omheen draaiende MIESGASSER.
Ik zou je overigens ook MIESGASSER noemen als je geen homo was.
Omdat je je zo verdedigt met je homo-zijn nog even dit.
Grow up; get a life; léér tegen kritiek kunnen; erken dat je zelfs te bang bent om de Islam als hoofdschuldige en intolerante ideologie aan te wijzen; kies je vrienden met zorg; want de moslims hebben 't allang op je voorzien; die gooien je van de toren af zodra ze de kans krijgen; jij zou als eerste 'moeten' opkomen tegen alle godsdienstgekkies; je zit geestelijk nog helemaal in de kast, als je niet durft te zeggen dat je het nog niet durft kritiek te hebben op de Islam.
Onderdrukte vrouwen durven niet te zeggen dat ze gedwongen worden de burka te dragen. Dat snap je.
En dan zeggen de goedpraters en wegkijkers, 'dat 't misschien wel de vrije keus is van 'n moslima'.
Onderdrukte homo's durven niet te zeggen dat ze bang zijn van de Islam; en daarom geen kritiek durven uiten op de Islam als grote bedreiger. (dan helpt 't echt niet, als je wél hebt gezègd homo te zijn, maar tòch nog steeds in de kast zit, omdat je geen kritiek op de Islam uit; want in de kast zitten betekent niet alleen maar dat bekend is dat je homo bent, maar dat je ook kritiek hebt op wie jou als homo bedreigt)
Groeten van een hetero.

Der Paulie | 21-06-16 | 15:46

NATUURLIJK heb ik de comments op mijn site gesloten. Dat is niet omdat ik niet tegen kritiek kan, dat is omdat ik niet tegen onterechte kritiek kan. Ik werd hier, daar en op twitter belaagd door tientallen valse honden die onder een pseudoniem hun stokpaardje gingen berijden ten koste van mij, en mij laf noemden.

Terwijl IK met naam, toenaam en foto in de krant en op GS sta. Onderwijl komt het bericht binnen dat er een oproep voor een aanslag op de Rotterdamse Gay Pride boot is. Vertel mij wie hier hier laf is? WIE?

Van Rossem had Kustaw en mij kunnen bellen, gewoon even checken, basic werk voor een journalist. Of eigenlijk voor iedereen. Mijn nummer staat op mijn site. Even checken hoe het zit. Had ik uit kunnen leggen dat ik te snel en slordig had gereageerd op Koolhoven, maar dat hier van censuur geen sprake is. Is dat nou zo moeilijk? Moet ik daarvoor kompleet door de mangel worden gehaald en samen met de VK voor rotte vis worden uitgescholden? Voor een klein kutfoutje, gemaakt in de haast van waarin alles moet gebeuren in mijn freelanceleven?

VK noch ik vegen de realiteit onder de mat. Er stonden in de weekendkrant honderd andere artikelen die ook niet over islam gingen. Zelfs op GS staan soms artikelen die niet over de islam gaan. Soms gaat het daar gewoon even NIET over. Dan gaat het een keer niet over de daders, maar over slachtoffers. Koolhoven vindt dat stom, waarvan akte, GS vindt het stom, tot uw dienst, maar schrijf dan lekker zelf een stuk.

Ga zelf met je kop en je naam in de krant staan, als je zo'n grote bek hebt, bijvoorbeeld op GeenStijl. Van wie is Van Rossem ook weer een pseudoniem?

De Volkskrant en ik steken onze nek uit. Er zijn op mijn artikel gelukkig tientallen positieve reacties geweest. Hetero's die erkennen dat er wat mis zit, homo's die blij zijn dat iemand het eindelijk eens zegt.

Ondertussen nauwelijks steun vanuit het GS-leger aan reaguurders voor waar het hier werkelijk over gaat. Schaam je. Schaam je diep. Voor wie moet ik straks met de Pride bang zijn. Voor jullie? Groeten van een homo.

BotteJellema | 21-06-16 | 09:50

Wat een polarizatie weer. NEXT.

Gab3 | 21-06-16 | 04:22

En de discussie op z'n blog is gesloten, want meneer kan niet tegen kritiek. En natuurlijk blijft iedereen het verkeerd lezen en heeft meneer Botte het goed geformuleerd.

FrankVeer | 21-06-16 | 00:33

*Islam. Bestaat die nog dan?* Aldus de voltallige redactie van de Wegkijkbode.

Lewis Lewinsky | 20-06-16 | 23:42

De telefoongesprekken tussen politie en de terrorist zijn vrijgegeven. Een islamitsche moslim mohammedaan, met een 100% terroristisch motief dus. Wegkijken gaat niet meer werken, want er komt gegarandeerd nog veel meer ellende vanuit de religie van de vrede. m.telegraaf.nl/article/26045537/mateen...

Batavi Magistralis | 20-06-16 | 22:50

De gecensureerde ‘stand van zaken’ op 20 juni 2016
-----
dag 15 van “ Erop ramm'e'dan".
----
dodelijke aanslagen door de ISLAM: 117
dodelijke slachtoffers door de ISLAM: 900
vermoord door alle andere religies gecombineerd: 0
vermoord door islamofoben: 0
www.thereligionofpeace.com/
.... dit in contrast met de goedpraatindustrie van onze Westerse verlichte hooggeëerde denkers die in ons midden het "I" woord maar niet door hun keel kunnen krijgen en er weer van alles bij Harry Potteren:
www.nrc.nl/next/2016/06/15/hij-doodde-...
---
Lichtend voorbeeld: mijnheer Leenard Kanselaar. Woedend was-ie!!! Uitgebreid in het NIEUWS. Wauw. Wauw. Wat een taal! Maar….helaas.... geen ballen, zelfs niet 1. Ook hij heeft het grote "I" woord niet door de keel kunnen krijgen na de moordpartij in Orlando op 49 homoseksuelen om de moordpartij vervolgens te formuleren als een moordpartij "in de naam van een god". Een God? Welke god Leenard? Die zijn er in overvloed. Oh.... je bedoelt Allah? Je bedoelde de god van de ISLAM? Maar kijk ff naar de cijfertjes Leenard? We praten over NU 2016 toch? Niet over 400 jaar geleden? Voor het geval dat je begint…ja, maar christenen ‘ toen’ en ‘toen’ en ‘ toen’ . NU DUS, 2016, en dan het "I" woord in uw hele artikel vermijden om het vervolgens te gaan hebben over de toestand van homo's in "christelijk" Oeganda. Christelijk??? Want kerk daar en zo? Woedende Leenard die zoveel media aandacht kreeg.....
Ik ben christen mijnheer Leenard en ik vind het heel erg wat in Orlando is gebeurd en ook wat in Oeganda gebeurt. Maar ja, kultoer en zo. Ik weet ’ t: godsdienst…politiek, links, rechts, de EU, AFA, ‘ t communisme, zwarte piet, filosofie, science fiction, alles = multi interpretabel. William Shakespeare zei destijds immers al over de bijbel: “ the devil can use the Scripture for his own purpose”. Maar van christenen hoeft u niet bang te worden en er zijn d’r maar liefst 2.2 miljard! Tja. Leenard, dat zijn er heel wat! En ja, helaas. Er lopen er altijd wel een aantal losgeslagen types tussen, zoals overal. Ook in Oeganda. Losgeslagen types lopen ook bij Ajax bij AFA en PVV, bij Brexit en Stay, in de EU en..... overal. Maar o wee als u het……… "I" woord gaat noemen in de pers en de…… "M" persoon in ons land met nog geen 1 miljoen moslims. Dan wordt het anders.... Dan weet u dat u uw leven niet zeker zult zijn!! Dan u moet gaan onderduiken. Wat een vrijheid hebben we toch en maar zwijgen met z’n allen.
www.leenardkanselaar.nl/ugandese-homos...
Dus mondje dicht over “I”slam ook al is het nog zo erg wat er is gebeurd in Orlando. Leenard, u hebt niet het formaat van een Geert Wilders of van Ebru die hun mond NIET houden. En nog ff ter info: niet uw mede homo’s zijn de grootste de groep vervolgde mensen op aarde maar christenen zijn de grootste groep vervolgde mensen op deze aardbol. Heel vervelend, hoor. Maar ja. Bommuh. Dat is de schuld van (ssst, zelf invullen). En zoiets verzin ik niet maar seculiere media zoals bijvoorbeeld het NSB handelsblad! En dan spreekt het Westen over islamofobie? Als christen spreek ik dan liever “ Vader, vergeef het hen want ze weten wat ze doen maar kijken liever weg”. Zo zie je maar weer: Ook nu is de bijbel weer multi interpretabel. www.nrc.nl/handelsblad/2015/01/28/verv...
Daarom is het allemaal gekleurd politiek gewauwel, interessant gegorgel voor eigen parochie en het zwaaien met Harry Potter toverstokjes.

matrixbluepill | 20-06-16 | 21:13

@d`n eddy

Koekoek aluhoedje.

ska ska ska | 20-06-16 | 21:10

-weggejorist-

d`n eddy | 20-06-16 | 21:02

In Den Haag hebben ze 'n aparte naam voor 't gedrag van de heer Botte Jellema.
Hij is 'n echte MIESGASSER.
Zou iemand mij vragen naar de betekenis van de titel 'MIESGASSER', dan zou ik zeggen:
'Oh, dan heeft zeker die uitleg nièt dit reaguursel gehaald'.
Zou iemand dan GEEN STIJL verwijten censuur te hebben toegepast op de reaguursels, door 't nu ook al gedeeltelijk te redigeren met hun 'wegjorissen' (?); welnee, niemand zou dat geloven.
Maar zo zou ik wel de suggestie hebbengewekt, 'dat anderen 't gedaan hebben (!). ('t bekende liedje; 't ligt altijd aan de anderen)
En zou er dan wéér iemand doorvragen, 'hoe 't nou toch echt zit', dan zou ik nog de schaamlap kunnen ophouden met uw tekst: 'Kort door de bocht. Geef ik toe. Ik dacht dat wel begrepen zou worden.....'
Eh, de meeste mensen zijn niet helemaal achtelijk hoor, geachte heer Botte.
We kennen onze klassiekers, we hebben destijds al Asterix gelezen en weten 'dus', hoe de vuil-spuitende intrigant gekenmerkt kan worden, doordat die telkens weer met 'n uiterst ongeloofwaardige uitleg komt aanzetten, om de vermoorde onschuld te spelen.
Of waardoor Marten Toonder de 'rat' als stereotype heeft gekozen de meeste kenmerken te vertegenwoordigen bij 'n in de krant schrijvende reporter. Wij herkennen u al aan 't odium rond u, aan uw geur. U bent 'n echte zich eruit proberende konkelaar, 'n echte MIESGASSER.

Der Paulie | 20-06-16 | 18:40

-weggejorist-

d`n eddy | 20-06-16 | 18:29

-weggejorist-

d`n eddy | 20-06-16 | 18:23

-weggejorist-

d`n eddy | 20-06-16 | 17:39

De media creeren momenteel alleen maar maatschappelijk gewenste illusies. Nou ja... maatschappelijke...
Niet mijn illusies vriend. De true beliebers in Islam haten ons. Allemaal.

LJBrinkhorst | 20-06-16 | 17:21

Ik denk dat die Bessems gelijk heeft en die Jellema het nooit in zijn stukje heeft getikt. De Volkskrant immers is geen nieuwskrant, maar gedrukte nieuwsopinie voor linkse wegkijkers. Een grote dode boom om af te schermen van de grote boze werkelijkheid. Wat je niet ziet, bestaat niet, zo meent ook een gemiddelde kleuter als die zich achter een stapeltje Volkskrantjes verstopt. En dat wil die koste wat kost zo houden. Tot die groter wordt uiteraard, en om die dode boom heen kan kijken, maar dat zit er niet in bij de mense van Volkskrant.

ben kokhals | 20-06-16 | 17:04

@Crufty | 20-06-16 | 14:07
Comment hierboven.

Doper | 20-06-16 | 16:54

Bij bijna alle ontwikkelingen treur ik om zijn dood. Nederland zou zo ontzettend veel baat hebben gehad bij Fortuyn als premier. Bijzonder dat een enkel mens zoveel impact kon hebben. Zeer tragisch dat hij is vermoord. We waren in een klap 20 jaar achteruit. Links en de Islam doen hun best daar nog veel meer van te maken. Ik hoop dat het ooit goedkomt.

Doper | 20-06-16 | 16:53

Ik doe enigszins mijn best, maar ik snap nooit ene reet van die Twitter conversaties. Wie het tegen wie heeft en wat diegene gezegd zou hebben is me altijd volslagen onduidelijk. Klinkt als een ideaal platform om de Gutmensch uit te hangen.

Doper | 20-06-16 | 16:48

Merkwaardig toch...

Toen Russische en Britse hooligans huishielden in Frankrijk onlangs werd de afkomst wel genoemd.Russen, Britten waren het.

Terwijl anders het policorvolkje voortdurend roept dat de afkomst er niet toe doet...

knerf | 20-06-16 | 16:38

Welke sukkel koopt nu nog een krant, de mensen zouden die zooi totaal moeten boycotten ,en op deze manier die linkse verslaggevers brodeloos moeten maken .

fleurtje | 20-06-16 | 16:35

Geachte redactie,

heeft u het item gezien bij het NOS Journaal over het feit dat de Indonesiërs zo lanzaamerhand allerlei shariaregels opgelegd door de overheid spuugzat zijn? Begin bij dat kleine eettentje dat open was tijdens de Ramadan en dat hardhandig gesloten werd door de politie.

Check eens hoe vaak daar het woord Islam of sharia viel. Bijna krampachtig heeft de Journaal redactie zitten pennen om die woorden er zo min mogelijk in te krijgen.

Eigenlijk hoop ik dat de de Gelauf-genoten eindelijk iets gaan inzien en zo voorzichtig een andere weg inslaan, maar dat zal, naar ik vreselijk vrees, wel ijdele hoop zijn. Nee, eerst nog een hoop doden voordat het NOS Journaal de internationale politieke verslaggeving geen geweld meer aandoet.
Salut! Evocatus

Evocatus | 20-06-16 | 15:34

Regressief links is zo extreem voorspelbaar dat je hier een spelletje van kunt maken:

Stap 1: Neem een aanslag waarbij veel mensen dood zijn gegaan
Stap 2: Noemt de journalist GEEN EEN van de volgende eigenschappen van de dader:
- Blank
- Atheist
- Gristen
- Rechts
Zo nee, dan gaat het om ISLAMISTAANS moslimterreur!

Uitvindert | 20-06-16 | 15:33

je suis non-muselman !

R van Perzie | 20-06-16 | 15:17

Een van de slachtoffers heet Angel Colon. Een prachtige naam. Gelukkig heeft hij de actie overleeft en kan hij weer verder met zijn leven. Dat is fijn, want de man is vanbinnen een engel. Nu kan hij de poort weer opendoen en anderen ontvangen. Als ze binnen komen, kan het weer een feest worden. Wel heeft hij nu het een en ander te verwerken, want hij is een beetje bang geworden voor grote schietapparaten. Goddank heeft hij een sterk innerlijk en zal hij zich plooien naar de nieuwe omstandigheden. Ik wens de beste man veel sterkte.

ridder pompompom | 20-06-16 | 15:01

Linkse homo's zoals Paul de Leeuw en Marc Marie Huijbregts zullen zich wel rot geschrokken zijn. Deze multiculturele islamknuffelaars zien nu dat hun liefde wordt beantwoord met kogels. Uit de kast komen is makkelijker dan stelling nemen.

de euro middenweg | 20-06-16 | 14:57

@Crufty | 20-06-16 | 14:07
We hebben toch ...

Watching the Wheels | 20-06-16 | 14:47

We hadden een homo als MP kunnen hebben, maar die werd door ' sociaal voelend' linksch vermoord.

Crufty | 20-06-16 | 14:07

-weggejorist-

d`n eddy | 20-06-16 | 14:06

Wat is het wezenlijke verschil tussen 'schrappen' en 'de krant niet halen?'

His Lordship | 20-06-16 | 13:49

Moordenaar Jo Cox roept 'Britain first': wordt ONMIDDELIJK in alle media neergezet als rechts-radicaal. Geradicaliseerde moslim vermoordt 50 homo's: islamitische achtergrond wordt weggepoetst.

beerboeloe | 20-06-16 | 13:46

Ongelooflijk hoe het wegkijk beleid wordt gefaciliteerd door de Linkse media. Werkelijk een totaal ander wereldbeeld dan de werkelijkheid. Kracht zit in de herhaling dus we worden numb geslagen door de media tot een punt waar we het normaal gaan vinden dat moslim tuig z`n gang kan gaan. Net als de Duitsers stukje bij beetje de joden begonnen af te tuigen tot aan genocide en de met corruptie en afflictie besmette linkse laffe pionnen zagen dat het goed was.

S802 | 20-06-16 | 13:43

-weggejorist-

d`n eddy | 20-06-16 | 13:42

Wat een slappe zak, die Jellema. Zegt Nanninga dat het vooral in niet-Westerse culturen zit, probeert die onbenul dat te weerleggen door... allerlei niet-Westerse culturen als voorbeeld te gebruiken. En dat schrijft stukjes voor kranten. Enorme zak patat.

De bezem moet nog veel harder door de media. Misschien moeten we eens aan echte experts vragen hoe het zit, i.p.v. al deze politiek gemotiveerde malloten.

Piet van het Padje | 20-06-16 | 13:39

Of is vliegen een homo-erotische gebeurtenis? Tell me. Ik weet nix.

Hartgrond | 20-06-16 | 13:21

Vergeet het AD niet, die zijn anti wilders viel me al op. Dus die bashen alleen, ja wat is er dan nog over?

Rest In Privacy | 20-06-16 | 13:20

"@geenstijl kan weer eens niet lezen"

Logica: Als iets er eerst wel stond maar na publicatie weg gebezemd blijkt te zijn, dan is dat toch gewoon schrappen... ?

Opportunist | 20-06-16 | 13:00

Best knap om zo'n grote knalroze olifant die midden in de kamer staat straal te negeren. Talentje!

panadol | 20-06-16 | 12:57

notamused | 20-06-16 | 12:45

Jup en gewoon expres in gang gezet onder de valse vlag om culturele diversiteit (lees:divide en rule) te creëren.

Dan kunnen de multinationals straks lekker cashen aan beide kanten als de moslims en wij om wapens staan te schreeuwen.

Alsof dit de resultaten van dit beleid niet gewoon duidelijk bekend zijn bij onze leiders?? Hoe naïef zijn we nu met zijn alle? Zij maken het expres kapot.

Durereaguurder | 20-06-16 | 12:53

Als het de krant niet haalt betekend het niet dat E het schrappen...

Volgens mij heeft ie het wel gehaald, maar ik gesencureerde vorm.

boerk | 20-06-16 | 12:50

Dus volgens Jellema is homohaat groter onder westerse autochtonen dan onder allochtone moslims... zeggen de cijfers en onderzoeken. Sunny Bergman onderzoekje no doubt, want als je naar de recente Nederlandse geschiedenis kijkt (30+) jaar zijn er vrijwel geen incidenten geweest van homohaat door autochtonen, maar hoofdzakelijk van allochtonen met islamitische achtergrond. Natuurlijk hebben we de autochtone gereformeerden en andere gristengekkies, maar die laten homo's gewoon met rust en gaan alleen op zondag in de kerk tegen god klagen/bidden.

XaleX_2 | 20-06-16 | 12:46

Nog eens recapitulerend: wat is islamisering? ‘Islamisering’ dus zoals ons dat warm wordt aanbevolen door de ‘islam-is-vrede-illusionisten’. Islamisering betekent dat:
• er steeds meer moslims komen (door grote gezinnen en immigratie)
• er steeds meer moskeeën komen (gefinancierd door de oliestaten)
• er steeds meer imams komen die prediken dat de westerse cultuur decadent is en geïslamineerd moet worden
• er steeds meer moskeeën komen waarin wapens worden opgeslagen voor de jihaat (zie o.a. Frankrijk)
• er steeds meer moslims komen die overlast geven en straatterreur (o.a. wegpesten en autobranden)
• er steeds meer moslims komen die fors betrokken zijn bij criminaliteit en terrorisme
• er steeds meer islamitische getto’s komen waar uitkeringen ingaan (als zogenaamd belasting die de ongelovige moet betalen aan de moslim) en jihaat uitkomt (criminaliteit, terreur), en waar functionarissen van politie, brandweer en ambulance worden aangevallen, en waar praktisch iedere niet-moslim wordt aangevallen
• er steeds meer verkrachtingen komen (zie de verkrachtingsepidemie in Scandinavië)
• er maandenlange groepsverkrachtingen komen van kinderen (zie vele steden in de UK)
• er steeds meer aanslagen komen, mensen doodschieten, verminken, opblazen, enzovoort
• er steeds meer moslims komen die onderwijs over Holocaust en evolutietheorie weigeren
• er steeds meer moslims komen die hun eigen versie van de westerse geschiedenis erdoor willen drukken
• er steeds meer moslims komen die op de scholen een klimaat van haat en intimidatie genereren
• er steeds meer islamitische centra en supermarkten en banken en scholen enzovoort komen
• er steeds minder draagvlak komt voor democratie en moderne rechtsstaat en universele mensenrechten
• er steeds meer censuur en zelfcensuur komt en angst om te worden weggezet als ‘racist’ en ‘islamofoob’
• er steeds minder draagvlak komt voor wetenschap en techniek en kunst en innovatie
• er steeds meer jodenhaat komt, en homohaat, en vrouwenhaat, en algemeen haat jegens niet-moslims
• en dat de cultuur verarmt, dat ondernemers wegtrekken, dat kunstenaars wegtrekken, of dat eigenlijk iedereen die zich dat kan veroorloven het land verlaat en verhuist naar die delen van de planeet waar de islamgekte nog niet heeft toegeslagen.

notamused | 20-06-16 | 12:45

www.cultureelpersbureau.nl/2011/01/pe...
Die rake tekening wint een prijs, maar noem je de islam in een massamoord door een islamiet en het wordt eruit geknipt.
Ze zijn erg in hun nopjes met zichzelf, de socialisten.

Crufty | 20-06-16 | 12:34

Alles om moslims tevreden te houden.

Brainder | 20-06-16 | 12:10

Nieuwswaarde wordt vooral bepaald door hoe erg je je ergens bij betrokken voelt. De LHBT-scene is hoe je het wendt of keert NIET de meest gangbare realiteit voor de meeste mensen, terwijl een weekendje Parijs dat voor de meeste volwassenen wél is. Maar het belangrijkste is denk ik dat Orlando geografisch een stuk verder wegligt dan Parijs. Dat dat van grote invloed is op de nieuwswaarde weet Botte Jellema ook wel; hij betrekt niet voor niks de boertjes uit Drachten in zijn verhaal. Maar goed. 't Blijft gewoon klote, zo'n hate crime.

Joris Draaksteker | 20-06-16 | 12:09

In de USA Attorney General Loretta Lynch : "Partial Transcript" Of Orlando 911 Calls Will Have References To Islamic Terrorism Removed

www.realclearpolitics.com/video/2016/0...

Uit het transcript van de 911 call zal dus niet blijken dat het iets met de Islam te maken heeft.

Zwizalletju | 20-06-16 | 12:09

@deoudererijperevrouw 'Idioot om wel de christenen en niet de islamieten te noemen. Lijkt Paul de Leeuw wel.' Logisch, de CHRISTENEN doen niets terug, dus het is gemakkeljk voor zo'n ongenuanceerde aartsklier als De Leeuw om christenen te klieren.

beerboeloe | 20-06-16 | 12:05

Vorig jaar zag ik T-shirts met de tekst ; "Je suis Charlie" en het gros, op enkele religie aanhangers na, had zo'n ding aan. Ik heb nergens een T-shirt gezien met de tekst; "I'm not Moslim" of "I'm MLS-club" of "I'm gay!".... hahaha Maar dat ter zijde, ik denk dat de Volkskrant 'islamofoob' is, als je het woord niet eens durft te schrijven............

Ik snap er niks van! | 20-06-16 | 12:04

Julia | 20-06-16 | 10:16

Den spijkert op den kop! Ik noem dat gewoon collaborateurs met het islamo-fascisme, om maar weer eens man en paard te noemen.

Nelis SplitBloes | 20-06-16 | 12:03

Linkse onnozelaars vonden toch ook dat je Hitler of Stalin niet boos mocht maken. Dit soort laffe struisvogels (doorgaans op links ja) leert nooit iets maar maakt veel, heel veel stinkende wonden!

lekker wijf | 20-06-16 | 11:57

@FrankVeer | 20-06-16 | 10:34

De zogenaamde 'Stapwin', oftewel: 'Ja maar Staphorst!!1'

Schmutz Geilmacher | 20-06-16 | 11:53

@dijkbewaker | 20-06-16 | 10:57

Civilization's 3 greatest modern threats saw jews, Judaism & zionism as enemies:
1.Nazism
2.Communism
3. Islamism

Geen toeval.

Schmutz Geilmacher | 20-06-16 | 11:49

En het is dus gewoon "laf".

Watching the Wheels | 20-06-16 | 11:46

eerst de Jodenhaat als 'normaal'gedragen binnen deze religie nu de homohaat en als daar de mond van is gesnoerd om deze direct in verband te brengen met de Islamfilosofie dan zal er een nieuwe groep worden aangeboord. Vrouwenonderdrukking en anders-gelovigeweigeringen zijn standaard al geaccepteerd als normale zo is het visie in deze religie dus die tellen al sowieso niet. Zullen we gaan gokken wie de volgende groep is dat zich dient aan te passen??

fikkieblijf! | 20-06-16 | 11:45

Als je 30 blanke christelijke hetero kindertjes in een klas hebt die allemaal dezelfde normen en waarden hebben, dan pakken ze ook iemand die afwijkt of zwakker oogt. Dat is de natuur. Geloof geeft er legitimiteit aan, maar kijk maar hoe dieren in de natuur met zwakkere exemplaren omgaan. Tegen een homo die bodybuilder is zijn mensen een stuk milder.

Watching the Wheels | 20-06-16 | 11:44

Ze zouden censuur moeten verbieden, het is toch kwalijk een minachting voor de burger om bij een islamitische terreur, islam eruit te censureren omdat het een inconvenient truth is.

Robert-Schuman | 20-06-16 | 11:41

Ach, Obama heeft zijn DOJ opdracht gegeven de 911 oproep van de Orlando killer vrij te geven maar al diens verwijzingen naar IS en islam eruit te halen. Links is weer eens bezig de werkelijkheid aan te passen aan wat links wenselijk acht. Het levert nu al enige jaren bizarre, onwerkelijke berichtgeving en discussies op omdat bepaalde essentiële zaken worden weggelaten. Aan de andere kant worden dingen die niet waar zijn (Zwarte Piet is racisme, de politie is racistisch) en nauwelijks spelen in de samenleving (genderneutrale wc's,) opgeblazen tot onmogelijke proporties. Nogmaals dit is een linkse, Marxistische agenda die wordt uotgevoerd met als doel totale ontwrichting van de maatschappij en dan vooral de middenklasse. Zie ook de massa-immigratie en de klimaathysterie.

TheOneWhoKnocks | 20-06-16 | 11:40

Misschien voelt de Volkskrant de reele dreiging van de Islam en dat ze daardoor zichzelf censureert?

Het is makkelijk kritiek leveren op hooligans, het Christendom, etcetera, want die blazen de redactie niet op. Moslims die op tilt slaan wel.

martymcfly | 20-06-16 | 11:38

Had er dan niet gewoon "geloof" moeten staan?

Watching the Wheels | 20-06-16 | 11:37

Volks-verlakkerij-krant al jaren geleden opgezegd. Van misleidende artikelen met halve of hele onwaarheden ben ik als burger niet gediend. Volkskrant = journalistiek falen.

krelus | 20-06-16 | 11:37

@mallekater | 20-06-16 | 10:24

U is scribent bij PowNed?
Lees uw reaguursel nog eens terug.

ska ska ska | 20-06-16 | 11:34

@ Guust Kadaver | 20-06-16 | 11:11
Twitter mag best wel om zeep geholpen worden voor 99% wat daar gebeurd. Dit is nog hoogstaand.

TheseDays00 | 20-06-16 | 11:33

Je kan je wel blijven jesuis-en met de slachtoffers, maar misschien kan je beter ageren tegen de daders.

B.agger | 20-06-16 | 11:27

We worden ingehaald door de gebeurtenissen in de recente geschiedenis: Nazi = islam-light. Intussen kun je beter Nazi dan islamist genoemd worden. Dat dan wel weer. Dat hele gedoe van links-rechts in media is achterhaald. Er kunnen betere termen bij gebruikt worden als progressief en regressief (hoi, Jole, ja jij), passief en actief, religious en non religious. Alles in extreem-rechts vakjes duwen (eigenschap van extreme-links, ja) is zo kleuterachtig wijzen.

TheseDays00 | 20-06-16 | 11:25

geen stijl kan niet lezen? Jellema kan nie schrijven nie.
Jellema zegt: "ik had het wel opgeschreven, maar die alinea heeft de krant uiteindelijk niet gehaald. Over de kop ga ik trouwens niet". Als hij daar mee bedoelt dat hijzelf dat gedeelte geschrapt heeft, kan hij niet schrijven. Waarom de nadruk op dat "het wel is opgeschreven" zich verdedigend dat het zijn schuld niet is, en bovendien eindigen met "over de kop ga ik niet" dubbel insinuerend dat dat gedeelte ervoor OOK door de krant zelf tegengehouden is.

En als slagroom: op "heeft Bessems dat eruit gehaald?" antwoorden met "omdat het niet de kern van het stuk is". ipv het "misverstand? te corrigeren en te zeggen "Nee, ik heb het er zelf uiteindelijk uitgehaald". Klopt van geen kant.

een_mike | 20-06-16 | 11:23

@Willianus Wortelus | 20-06-16 | 11:14

Yup, veel Nederlanders vinden, getuige hun opstelling jegens bijv. Wilders en Islam, woorden veel erger dan daadwerkelijke moorden. Minder, minder, minder is een probleem, dat er nu bijna wekelijks grote en kleine Islamaanslagen plaatsvinden in Europa is geen probleem. Laten we vooral blijven waken voor Islamofobie.
.
Dit vind ik persoonlijk een van de meest zieke aspecten van de politiekcorrecte kerk. Hoe verknipt kan iemand zijn?

Parel van het Zuiden | 20-06-16 | 11:22

@Castor12 | 20-06-16 | 10:59
Islamieten zijn toch latente homo's? Kijk naar die kekke tasjes die ze dragen. Ze haten vrouwen (Ik zeg dus niet dat homo's vrouwen haten) Willen lekker gescheiden zitten van andere vrouwen, lekker samen met hun vriendjes bij elkaar. Slaan graag homo's in elkaar om aan elkaar te laten zien dat ze geen homo zijn (ontkenningsfase).

Tostiman | 20-06-16 | 11:21

Botte Jellema, is dat dezelfde als botte hond?

Rest In Privacy | 20-06-16 | 11:20

Jellema's verweer bij Nanninga toont aan dat hij niet voveel bezwaar maakt tegen de ingreep van de VK. Hij schrijft: het is niet de essentie van het stuk (dacht ik eerst dat hij de VK redactie ironisch citeerde, maar hij méént het), maar dat homo afwijzing cultuur gedreven is lijkt de essentie en die zie je wereldwijd.
Maar die verwijzing naar de Islam is wel degelijk van belang voor het evenwicht in het stuk: in de Islam is homohaat gecodificeerd - dat is wel wat anders dan het niet toestaan van het homohuwelijk in Duitsland (ààààh, wat érg!); Dus toch een artikel van het gehalte "ja, maar de Christenen, de Westerse Wereld, .. etc" terwijl net 50 gays zijn afgeschoten door een orthodoxe Mohammedaan.
Toch meer apologeet/dhimmie dan op het eerste gezicht leek..

Homo homini lupus | 20-06-16 | 11:17

Idioot om wel de christenen en niet de islamieten te noemen. Lijkt Paul de Leeuw wel.

deoudererijperevrouw | 20-06-16 | 11:16

@Piet Karbiet | 20-06-16 | 11:09
*steekt hand tussen knopen van overhemd*

necrosis | 20-06-16 | 11:15

Grappig dat Jellema het verschil niet wil zien tussen een hekel hebben aan homo's en het doden van homo's.

Da's best een groot verschil.

Willianus Wortelus | 20-06-16 | 11:14

"Als iets de krant niet haalt, betekent dat niet automatisch dat ze het schrappen."

Zegt hij nu eigenlijk dat hij het zelf heeft moeten schrappen van "ze"?

jip_86 | 20-06-16 | 11:12

Jo Cox, had bij de volkskrant kunnen werken...
--
"Was Jo silent on the children being abused because of the number of Muslims in her constituency? Or was her cognitive dissonance somehow connected to the political aims of one of her ‘favourite causes’, the White Helmets?"
--
theholisticworks.com/2016/06/19/the-t...

Mark_D_NL | 20-06-16 | 11:12

Those roles might be seen as orthogonal dimensions forming a five dimensional power space in the head of males. All kinds of power find their origin in sexuality.

The principal component, or the main factor of this space is called sadomasochism. Only in humans sadomasochism connects with sexuality. Sadomasochism is also the key to understanding human religion. In parallel, another word for 'sadomasochism' in sexuality is 'monotheism' in religion:

Basic Dimension | 20-06-16 | 11:11

Jongens, kom op! Geen twitter discussie op GeenStijl. Zo sneu...

Guust Kadaver | 20-06-16 | 11:11

@meneer Q | 20-06-16 | 10:11
Het mag wel, de protesten van de Westboro Baptist Church wordt wel weer volop vermeld. Dat mag volgens linkse logica weer wel.

head_pend_jervin | 20-06-16 | 11:11

necrosis | 20-06-16 | 10:41
'Waar was iedereen die Charlie was'.

Einde van de Domheid | 20-06-16 | 11:11

@pennestront | 20-06-16 | 10:54
Je bent nog wat vergeten: islam hoort niet in Europa.

necrosis | 20-06-16 | 11:10

According to the sexual theory of religion, Muslims kill gays because homosexuality is the second sexual role which is identical to the second God.

Recognition of homosexuality would be the surrender of monotheism to polytheism. It would mean the end of the supremacy of Allah. That's identical to the distortion of the Muslim male self projection as a God. It would be the end of heterosexual male oppression of other sexual roles: female roles is the third God, pedophilia the fourth and bestiality the fifth.

Basic Dimension | 20-06-16 | 11:10

@necrosis | 20-06-16 | 10:59
Aha dank en jij bent natuurlijk napoleon.

Piet Karbiet | 20-06-16 | 11:09

@Julia | 20-06-16 | 10:16
Volgens de linkse gutmensch kwam het doordat je in de VS gemakkelijk wapens kan kopen. Maar als je dan vraagt hoe dat nou in Brussel zat of in Parijs? Dan beginnen ze weer dat je een racist bent. Als je dan verteld dat moslim geen ras is, worden ze nog bozer en gaan dreigen met geweld. Want hoe dan ook zij hebben gelijk hoe duidelijk de feiten hun ook tegenspreken.

Tostiman | 20-06-16 | 11:09

(91) Why Muslims kill homosexuals

[The principal component, or the main factor of this space is called sadomasochism. Only in humans sadomasochism connects with sexuality. Sadomasochism is also the key to understanding human religion. In parallel, another word for 'sadomasochism' in sexuality is 'monotheism' in religion:

2.bp.blogspot.com/-0yQBx05KvPs/V2KIrY...

Sadism is the first God: male heterosexuality. And masochism is 'other sexual roles'. These normally are female roles but also homosexuality. Other sexual roles form a threat for monotheism, a threat for the autocracy of Allah, for the hegemony of heterosexual sadistic males.

If heterosexuality is the only God in the consciousness of Muslims then homosexuality must be seen as the repressed anti-projection in the unconscious.

In other words monotheism comes down to an extreme fear for homosexuality. This you see in Islam but also in authoritarian Christianity.

Then every latent gay in islam hates homosexuality because hate is what you unconsciously know to be yourself and therefore try to destroy in others:

'ORLANDO SHOOTING: GUNMAN OMAR MATEEN WAS A CLOSET HOMOSEXUAL, SAY FRIENDS']

Basic Dimension | 20-06-16 | 11:06

@meneer Q | 20-06-16 | 10:11
Don't mention the Islam you mean. Islam is het probleem niet. De wegkijkende linksche gutmensch is het! Deze zelf hatende infantiele halen deze hatende geloofsidioten met open armen binnen. Laat de islam lekker in die zandbak spelen, maar haal ze niet hierheen. Overal waar islam de dienst uitmaakt gaat alles kapot. Ja, straks ook in de olie rijken landen. Zodra de olie op is, gaan ze weer geiten n@#ken

Tostiman | 20-06-16 | 11:04

Het net sluit zich. Als 'rechts' dit giftige klimaat voortbrengt doen deze lui dat toch zeker ook door te doen alsof mensen achterlijk zijn en te faciliteren.

Slogra | 20-06-16 | 11:04

@LangeTijdGeleden | 20-06-16 | 10:47
Jammer, word ik weer niet genoemd in het lijstje: het is de schuld van....
Ik doe zo mijn best en word niet eens verketterd op Joop of FN.
*aan de drank gaat*

necrosis | 20-06-16 | 11:03

Botte Jellema (zelfst.naamw.) ; iemand die kan klagen over bladerende verf op het kozijn van het zolderraam achter terwijl het huis in de fik staat.

dlseth_ | 20-06-16 | 11:02

@beerboeloe | 20-06-16 | 10:55
Nee we zijn geen schijnheilig land. Er wonen verschrikkelijk schijnheilig mensen in dit land. En die werken vooral bij overheid gefinancierde organisaties en de dode bomen media. Maar het mooie is dat deze mensen NIETS kunnen. En wanneer het echt klapt zijn dat de eerste slachtoffers.

Mark_D_NL | 20-06-16 | 11:01

Wij maken ons er hier wel druk om, maar de gemiddelde volkskrantlezer helaas niet.
Die worden echt niet opeens wakker.
Het verwijderen van dat gedeelte is gewoon een service naar de lezers toe, dan hoeven die zich niet te ergeren aan die valse beschuldigingen aan de religie van de vrede.

Nuchternederland | 20-06-16 | 11:01

Als je het wel gaat benoemen stort het hele kaartenhuis in elkaar. Blijken er wel degelijk heel veel problemen te zijn met aanhangers van de islam doctrine. Beter om te doen of het niet bestaat en hopen dat anderen voor je de giga shit gaan ruimen wanneer het uit de klauwen loopt. Jij, lieve linkse rakker, jij zit dan veilig elders door je pc gelik en gelul geld te graaien en de baantjescarosel.

ukuppes | 20-06-16 | 11:00

Hardstikke mooi joh, de dader van Orlando werd zelfs als homo geframed door links om de islam ingegeven haat er buiten te houden .
De religieuze afkomst van betogers bij de begrafenis van der slachtoffers is dan wel weer heel belangrijk bij de linkse pers .

Castor12 | 20-06-16 | 10:59

@Piet Karbiet | 20-06-16 | 10:42
Volgens eigen zeggen is hij geboren op Hawaï.
Natuurlijk, en ik ben Napoleon....

necrosis | 20-06-16 | 10:59

@beerboeloe | 20-06-16 | 10:55
Ik ben helegaar niet stil.
Fcuk the islam!

Piet Karbiet | 20-06-16 | 10:59

@bisbisbis | 20-06-16 | 10:56

Ah, ze volgen dus de Nederlandse school...

Parel van het Zuiden | 20-06-16 | 10:59

De Volkskrant is geen krant, echte kranten zoals je in Amerika nog hebt doen aan waarheidsvinding, hier heb je alleen overtiepmiepen van het ANP.

Bokito ergo sum | 20-06-16 | 10:57

Tja, de ontkenning dat de Religion of Peace de opvolger is van het Nazisme is hardnekkig... Terwijl de parallelen enorm zijn:Brou Is Back | 20-06-16 | 10:29
------
Islam is opvolger van nazisme??
Dat lijkt me niet.
Nazisme duurde van 1933-1945 iets meer dan 10 jaar.
Islam van +- 700-heden is meer dan 1.300 jaar en nog steeds bezig.
Dan lijkt me het nazisme een hele korte en kleine aftakking van islam wat al meer dan 1000 jaar onze planeet terroriseert. En nog steeds bezig is omdat ze er een labeltje van religie opgeplakt hebben als rookgordijn. Het trucje werkt nog steeds tot ieders verdriet.

dijkbewaker | 20-06-16 | 10:57

@Der Klassenfeind | 20-06-16 | 10:14
-
... wij zullen tot iedere prijs 'the root of all evil' niet mogen benoemen. F e i t e l i j k is de veelgeroemde freedom of speech in de VS alláng gebreideld; je mag nog nét iets zeggen over homohatende Westboro-sektariërs of chassidische joden, maar je mag NIETS, maar dan ook he-le-maal NIETS meer zeggen over negerts, Mexicanen of Islam.
-
... dan valt prompt het hele establishment van mensen met een hoge studieschuld aan een Ivy Legue opleidingsinstituut over je heen - en die gaan soms héél ver, dat gaat tot op individueel niveau en die maken sommige mensen -die gewoon van het recht op het vrije woord gebruik maakten- maatschappelijk áf

bisbisbis | 20-06-16 | 10:56

Idd, als je in Nederland homo's NIET aanneemt vanwege je christelijke achtergrond dan staat het hele land op zn kop, en terecht. Maar als een moslim 50 homo's in koelen bloede afknalt zijn we stil. We zijn een schijnheilig land.

beerboeloe | 20-06-16 | 10:55

Die Jellema is een voorbeeld van de huidige slavernij trend in NL en de EU. Voor een paar euri en de belofte van een glanzende carrière schrijft die man wat zijn Overlords willen. Exit Jellema, die neem je dus nooit meer serieus.

Mark_D_NL | 20-06-16 | 10:55

Waar waren de Charlies? Dit is een ander verhaal: ver van ons bed, betreffende een groep met wie we ons mat minder makkelijk identificeren, en gepleegd door een eenling. Na Breivik waren we ook niet allemaal opeens AP (of politicus). Als echter het kantoor van de COC aan gort wordt geschoten door een roedel vlasbaardjes met kalashnikovs, dan krijg je de Dam vast wel vol.

Muxje | 20-06-16 | 10:55

Minder
Minder
Minder

pennestront | 20-06-16 | 10:54

-weggejorist-

marcoplarco | 20-06-16 | 10:54

islam is agressief
islam is vrouwvernederend
islam wil alles domineren
islam wil altijd domineren
islam propageert kinderneuqen
islam wil profiteren van mensen met hersens
islam wil shariawetgeving
islam wil niet meedoen
.
Zo nu staat het er toch. Waarschijnlijk door meer mensen gelezen als de VolksverlakkersKrant.

pennestront | 20-06-16 | 10:54

Bessum: is niet gebeurd niet:https://twitter.com/KustawBessems/status/744808209114767360

Nurten | 20-06-16 | 10:53

Zo overleeft de staatsmedia. Het volk dient opgevoed te worden; dus: "Vluchtelingen, Die-Wilders, Trump, Lieve moslims, Racisme/Fascisme, Slavernij, Brexit, Anti-democartie ... enz. enz." Op tv/radio/kranten. En graag geen tegengeluid. Het pleps zal maar op andere gedachten komen.

Kamervraag | 20-06-16 | 10:53

In de middeleeuwen hadden we de pest/ zwarte dood, nu hebben we de islam.
Tegen de pest bedachten we bier ipv vervuild drinkwater en betere hygiëne, maar hebben we al een remedie tegen de islam?
Antwoord: ja!
Mag je het toepassen? nee!

necrosis | 20-06-16 | 10:53

Een laf hart brengt laffe woorden voort.
.
En daarmee is de hele collaborerende gevestigde media wel geduid.

Parel van het Zuiden | 20-06-16 | 10:53

Als ze Mijn Kampf hier verbieden dan OOK de Koraan.

roodborstje1 | 20-06-16 | 10:50

"Omdat het niet de kern van het stuk is."
Hij had het opgeschreven, toch? Vond het relevant, toch? Meende dat het paste in de opbouw van het verhaal, toch?
"Ik denk niet dat we hier uit komen."
Hij zegt dus eigenlijk: ik denk dat ik me hier niet uit kan lullen, je hebt helemaal gelijk. Dus hij had moeten zeggen, als hij ballen had:
"Omdat het niet de kern van het stuk mag zijn, en eigenlijk helemaal niet genoemd mag worden."
Die dhimmitude neemt nu ernstige vormen aan. Jellema is een sub-dhimmie die zijn oren laat hangen naar dhimmies, die buigen voor De Verhevene.

Schoorsteenveger | 20-06-16 | 10:50

GS zou eigenlijk die krantjes moeten doodzwijgen. Wij hebben die achterlijkheid toch niet nodig? Ze zitten nog midden in de ontkenningsfase, terwijl de tijd van oplossen is aangebroken.

pluk-87 | 20-06-16 | 10:48

Ik denk altijd dat bij goedvolk kranten er 3 regels zijn waar ze zich aan moeten houden bij binnenkomst in de ochtend op kantoor:
1. Islam mag niet genoemd worden.
2. Het is de schuld van de PVV/Geenstijl
3. Palestina is zielig en Israel is het kwaad.

Volledig voorbij de realiteit uiteraard.

LangeTijdGeleden | 20-06-16 | 10:47

De Volkskrant, ha ha. Zouden er nog veel mensen dat clubblaadje serieus nemen?

Kweetnietkweetwel | 20-06-16 | 10:46

Het blijft verbazen dat de Volkrant maar niet durft te schrijven, dat de islam door en door kudt is.
Alhoewel, eigenlijk is dat ook geen nieuws.

arc-en-ciel | 20-06-16 | 10:45

De redacteurs van de Volkskrant veroorzaken nog eerder een kernoorlog dan dat ze toe zullen geven fout te zitten. Uitermate triest is ook dat vrijwel alles wat op de universiteiten rondloopt hun mening deelt, of in ieder geval zegt dat te doen.
Ondertussen is de situatie van 2016 met 1789 of 1914 vergelijkbaar. De identiteitscrisis van Europa (mogen wij wel zijn wat we zijn) is niet anders dan voorafgaand aan de vorige grote oorlogen. (1939 was anders, kwam voort uit de beurscrash, en was een vervolg op 1914). Wie of wat kan ons nog redden?

Orakel1958 | 20-06-16 | 10:44

-weggejorist-

ikworstelengadouchen | 20-06-16 | 10:43

-weggejorist-

Piet Karbiet | 20-06-16 | 10:42

@Einde van de Domheid | 20-06-16 | 10:29
En jij denkt dat het branden van kaarsjes helpt tegen de ideologie van de haat?
In de VS doen ze tenminste wat ze moeten doen: 9 leden van een SWAT team hebben de dader doorzeeft met kogels.
In Nederland zou dat niet mogelijk zijn en moeten er gelijk advocaten, psychologen, psychiaters, etc op losgelaten worden.
Hij was vast veen verwarde man, onbegrepen, geen stageplek, blablabla.
Overigens was die vent werkzaam als beveiliger en had hij een dienstwapen.

necrosis | 20-06-16 | 10:41

Ach, De Volkischer Beobachter is toch niet meer dan een 'intelectueel' inteeltblaadje? Wie leest m nu nog, behalve dan wat verstokte linkse totaalidioten en Joop-ers? Niet dat die lui niet gevaarlijk zijn hoor, maar voor eigen buhne, laat ze. Zelfs Bubbles senior leest die krant niet meer.

BlowingBubbles | 20-06-16 | 10:41

@Brou Is Back | 20-06-16 | 10:29
U vergat in de vergelijking nog: militairistisch, archaïsch, paternalistisch, vrouw is ondergeschikt en broedmachine, fel anti-democratisch, agressief en moordzuchtig naar andere groepen, recruiteren van kinderen, propaganda, straatterreur, knokploegen en expansiedrift. Van de NSDAP was ook maar 7% van de Duitsers lid. Jihad = Mijn Strijd = Mein Kampf.

Piet Karbiet | 20-06-16 | 10:39

Wat erg dat die Kustaw Bessems de Islam wegcensureert! Gelukkig bestaat GeenStijl om te laten zien dat dit gebeurt.

schweinefleisch | 20-06-16 | 10:39

@HypoPseudo | 20-06-16 | 10:23
Een uitgeprinte website maar dan zonder doorklik links, en vol met censuur en reclame.
(mijn kinderen vroegen het laatst ook dus ik had het antwoord nog liggen)

Haatgenerator | 20-06-16 | 10:38

Stel, een gek weet de hand te leggen op "Mein Kampf" van ene A. H. te B. en hij blaast een volle sjoel op; zou de policor-goegemeente dan spreken van een zelf-geradicaliseerde rechts-extremist? Nee.... Dan is het opeens de schuld van allerlei ultrarechtse clubjes (en GeenStijl natuurlijk want die zijn sowieso overal de schuld van).

Brou Is Back | 20-06-16 | 10:38

Anders denkenden bij elkaar zetten levert op zijn minst discussie op. Lastiger wordt het als een verwijst naar eeuwen oude geschriften en daarmee de cirkel rond maakt. Maar ach, de verzuiling is achter de rug. De nieuw opgedoken zuil zal de lastigste zijn maar komt uiteindelijk ook wel

Mark van Leeuwen | 20-06-16 | 10:35

@Cuyahoga | 20-06-16 | 10:30 Kontengedraai? Bij Dibi en de Leeuw? Jakkes.

lijn5 | 20-06-16 | 10:34

Maar wat Botte Jellema dan wel weer heel slinks doet, is verwijzen naar vermeende homo-vijandige gevoelens onder gristelijke en/of blanke Nederlanders met zijn verwijzing naar Goeree-Overflakkee en Drachten. Dat dan wel weer.

FrankVeer | 20-06-16 | 10:34

@mallekater | 20-06-16 | 10:29
Wat moet u met een krant, u heeft Internet en GS in het bijzonder.

Mastermattie | 20-06-16 | 10:33

De vorige keer dat Nederland bezet was nam de Volkskrant als eerste krant in Nederland, nog voor het verplicht werd, vrijwillig dus, een Duitse censor in dienst. Die schande willen ze niet nog eens over zich heen krijgen in het geval het weldenkende deel van Nederland alsnog overwint. Dus censureren de nuttige idioten zichzelf.

Jonkheer Wttewaall | 20-06-16 | 10:32

Nee hoor, niks van waar: www.volkskrant.nl/buitenland/christeli... Christelijke betogers verstoren begrafenis Orlando. Het staat er gewoon duidelijk. Niks religie verbergen. Grappig trouwens dat bij religie het verborgen moet worden, maar het geslacht en de leeftijd (het is een MAN, MAN, MAN van 29) er wel duidelijk vanaf de eerste letter staan. Artikel 1 weegt blijbaar in het ene geval wel mee, en in het andere geval niet.

TheseDays00 | 20-06-16 | 10:32

Is dat het neefje van Botte hork?

Piet Karbiet | 20-06-16 | 10:30

Bij iedere aanslag door een mohammedaanse islamitische moslim staat correctmensen Nederland meteen op de baricades om jamaarhullie te roepen.
Ja maar Breivik
Ja maar Israël
Ja maar Wilders.
Standaardreactie.

Met deze mohammedaanse islamitische moslim-aanslag, geïnspireerd door de koran die weer gebaseerd is op de waanvoorstellingen van een middeleeuwse massamoordenaar en verkrachter, was het niet anders.
"Ja maar homohaat komt ook bij Christenen voor"
"Ja maar homohaat komt ook bij witte mannen voor"
"Meestal eigenlijk bij witte mannen"
"Witte mannen, die moeten we hebben, we gaan weer protesteren tegen witte mannen"

Meteen wordt ook de weerzin tegen Dibi, de Leeuw en Ronaldo erbij gehaald, als bewijs voor witte mannen homohaat.

Ik spreek namens mezelf, dus niet namens witte mannen, ik ben trouwens ook niet wit, maar ik geef geen ene fuck wie er wel of niet homo is, van mij mogen ze ook gewoon hand in hand over straat lopen, zoenen whatever, zolang ze zich niet aanstellen, maar daarvoor heb ik dezelfde norm als voor hetero's.
En de rest van de lhbtkmnrsthdr-gemeenschap, ik geef echt geen fuck, zolang ze maar normaal doen.

Ik heb een gruwelijke schurft aan bijvoorbeeld Dibi en de Leeuw, niet omdat ze homo zijn, maar om de dingen die ze zeggen en doen en waar ze voor staan.
Mensen die dat als homohaat wensen te kwalificeren gaan hun gang maar, ik neem ze in ieder geval niet serieus, net zoals ik dat hele kontengedraai over wat je wel of niet over die aanslag mag zeggen niet serieus neem.

Cuyahoga | 20-06-16 | 10:30

Top die kop;
Slachtpartij op onschuldigen in naam van Islam.

Gewoon omdat dit de waarheid is.

Dr. Frambozenjam | 20-06-16 | 10:29

Tja, de ontkenning dat de Religion of Peace de opvolger is van het Nazisme is hardnekkig... Terwijl de parallelen enorm zijn:
.
Leider(s): Nazisme - krypto-homo met gek snorretje, Islam - krypto-pedo met gekke baard
.
Geschift boek van/over de Leider: Nazisme - Mein Kampf, Islam - Kor'an, Hadith
.
Ideologie: alles wat afwijkt van de norm moet deaud
.
Organisatie: kleine kern moordzuchtige fanaten (Nazi's: SS etc., Moslims: ISIS etc.) omgeven door grote kudde gehersenspoelde sukkels die elkaar de moeder verlinken om eenieder in het gareel te houden. Afvalligheid wordt met de deaud bestraft.

Brou Is Back | 20-06-16 | 10:29

Merk-D-Nl.

Goed, he?, na een proefabonnement op het AD nu even vier weken voor vier Euro de Volkskrant.

Eens kijken of we daarna nog Trouw o.i.d. kunnen scoren.

Zo kom ik de zomer wel door, daarna moet er weer gewoon gewerkt worden.

In ernst, ik zou op dit moment echt niet weten welke krant ik de beste vind.

Ze schrijven af en toe allemaal poep.

mallekater | 20-06-16 | 10:29

Onzin. Amsterdam is de volgende dag kaarsjes gaan branden voor de slachtoffers en iedereen werd daarvoor opgeropen via de social media van de gemeente Amsterdam.

Einde van de Domheid | 20-06-16 | 10:29

Religie is niet het probleem. Zelfs niet die religie.
Het probleem is de kracht die ervoor zorgt dat het probleem niet bespreekbaar mag worden gemaakt. En dat het probleem massaal wordt geïmporteerd:
De zittende politiek correcte elite en haar achterban.
Het probleem zit dus niet in de zandbak, maar in Den Haag, Brussel en Berlijn.

jemagookniksmeer | 20-06-16 | 10:28

Prof. D.A.H. Vintik | 20-06-16 | 10:11

Ze zijn 'intiem' tot aan de elleboog...

eerstneukendanpraten | 20-06-16 | 10:28

Kijk. Het zit zo: als je Gulpener bier drinkt, pis je Heineken. Als je bedorven kadavers eet, schijt je islam.

kwark001 | 20-06-16 | 10:26

Uiteraard censureert de Volkskrant thema's die niet goed liggen bij links. Volg de website maar een tijdje, rechts nieuws staat er klein of niet en links nieuws wordt groot uitgemeten. Verbaas mij altijd dat zoveel mensen de NL Pravda nog willen lezen.

i-Wonder | 20-06-16 | 10:26

Heet gaat nooit over dat kutgeloof, natuurlijk.
Dat ze allaatjemetzijnhakkenbar aanroepen wanneer ze anderen, maakt niet uit of het moslims, of wat dan ook zijnoverhoop schieten of bombarderen magIk ben het zat mensen. de pret niet drukken.
Het gaat namelijk NOOIT OVER DAT KUTGELOOF.
Het is gewoon de aard van die mensen.... o, wacht effe, is dat nou weer discriminatie?

mallekater | 20-06-16 | 10:24

Ik heb een proefabbo genomen op de Volkskrant. Is graties. Lees die krant verder niet maar het staat zo leuk op de deurmat s'morgens.

Mark_D_NL | 20-06-16 | 10:24

Gecensureerde 'opiniestukken' gaan het helemaal worden anno 2016!

Wegkijken wordt nog eens héél groot in dit land. Echt. Waar.

Reinaert | 20-06-16 | 10:23

Wát is een 'krant' ???

HypoPseudo | 20-06-16 | 10:23

Hehe.... bij de volkskrant heeft men struisvogelen tot een ware kunst verheven.

von Strumpfhausen | 20-06-16 | 10:22

Collectieve ontkenning... Het gaat ons de kop kosten

PandaBeep | 20-06-16 | 10:22

Sjors W. | 20-06-16 | 10:12
Tenzij ik me sterk vergis is het volgens mij gebruikelijk dat je aanpassingen in iemands tekst met de auteur bespreekt voor publicatie. Ik denk dat ie daar zelf mee akkoord is gegaan, schoorsteen moet toch roken. Vraag me wel af hoe deze tweet uitpakt voor hem, vinden ze vast niet leuk bij de VK. Verder niet onverwacht van de VK, niet voor het eerst en ook vast niet voor het laatst.

noerg | 20-06-16 | 10:22

Zelfs als de gemiddelde gutmensch met zijn oren naar het hakblok getrokken wordt, de zwart gemaskerde beulen klaar staan met de bijl... zelfs dan borrelt het van binnen: leuk we gaan houthakken met zijn allen!
.
Ze willen het gewoon niet zien. En daarom sluimert er al 10 jaar een naderende burgeroorlog op dit continent die al begonnen is met de eerste slachtpartijen.

de Voorzittert | 20-06-16 | 10:21

De Volkskrant. Het papieren linkse elite-blaadje waarin opinies van de grachtengordel-elite wordt aangezien als de enige echte waarheid.

Uw Psychiater | 20-06-16 | 10:19

Had je iets anders verwacht van de azijnbode dan?
Dode boom is toch al niet meer van deze tijd.
Waarom zou ik betalen voor een papieren versie met het nieuws wat gisteren al gratis op internet te lezen was, zonder censuur?

Mastermattie | 20-06-16 | 10:18

Even terzijde, maar wie leest hier nog een krant?

kwark001 | 20-06-16 | 10:16

Toen het gebeuren in joodse supermarkt en joods museum hoorde je ook niemand 'je suis juif.'
Ik denk dat wanneer het in Orlando niet een moslim was, maar een orthodoxe christen was geweest dat de hele media vol op het linkse orgel ging en christelijk orthodox Amerika werd bekritiseerd. Kijk naar het gebeuren met die blanke jongen die zwarte amerikanen neerschoot in een kerk.... met de zuidelijke vlag etc...
Uitendelijk is men gewoon terughoudender wanneer de dader een moslims blijkt te zijn.

Julia | 20-06-16 | 10:16

Laten we de wereld gewoon weggeven aan die totaal linkse idioten. Ze weten het allemaal zoveel beter.

lachenjoh | 20-06-16 | 10:16

Nee Nee het is niet "Don't mention the Religion"

Het is "Don't mention the Religion when it's Islam"

Want dan word er weer een imaam butthurt om dat we kritiek hebben op een religie die dit goed keurt

FailingHumanity | 20-06-16 | 10:15

Het is nog veel erger dan we denken. Stap 1 is dat je de Islam gaat ontzien als journalist. De tweede stap is dat de redactie censuur op jouw stukjes pleegt.
De derde stap is dat je dat helemaal niet erg vindt, je bagetaliseert het. Alle stappen zijn imo even erg. Maar die laatste breekt elke weerstand.

roze_bril | 20-06-16 | 10:14

Ook het Amerikaanse ministerie van justitie (DOJ) censureert dat het een lieve lust is omtrent de link tussen islam en Orlando. Only in the land of the 'free:' www.zerohedge.com/news/2016-06-19/doj-...

Der Klassenfeind | 20-06-16 | 10:14

Heel opmerkelijk! Ik denk inderdaad niet dat we hier ooit uitkomen. Dit is de rot aan de vrije journaliek.

Asimov6 | 20-06-16 | 10:14

Het is typerend dat mensen tegenwoordig iets doen.
Gewezen worden op hun fouten en vervolgens ontkennen of er om heen lullen.

Wees gewoon een vent en geef toe.

Nacho_Vidal | 20-06-16 | 10:13

Sommige linkse gutmenschen zitten qua toegeven dat de islam gelijk staat aan dodelijk geweld nog langer in de ontkenningsfase dan een getrouwde katholieke onderwijzer met vijf kinderen die nog in de kast zit.

Conan de Rabarber | 20-06-16 | 10:13

Volkskrant is liefde

TDB | 20-06-16 | 10:12

Schrijf je een ingezonden brief, ben je vervolgens het hele weekend iets aan het uitleggen dat je zelf niet gedaan hebt. En kranten maar roepen dat ze zo onmisbaar zijn & klagen dat het debat niet via hen wordt gevoerd.

Sjors W. | 20-06-16 | 10:12

Is Kutsaw Bessems nog steeds met Tofu Dikbi en heeft hij de moslimolifant onder druk van "Or else you ain't gettin' any!" weggejorist?

Prof. D.A.H. Vintik | 20-06-16 | 10:11

Waarom toch?!

zeefert | 20-06-16 | 10:11

"Don't mention the Religion"
"Don't mention the Religion"
"Don't mention the Religion"
"Don't mention the Religion"

meneer Q | 20-06-16 | 10:11

En het NK wegkijken 2016 is weer begonnen!

panadol | 20-06-16 | 10:09

Volgens mij zag ik Botte Jellema net hand in hand lopen op dat vage fillumpie.

Nacho_Vidal | 20-06-16 | 10:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl