Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pierewaaien in de bijstand nu NOG prettiger!

Laat u niet misleiden door de kwetsende foto bij het Volkskrant-artikel. Dit is vooral mooi nieuws voor Ali Somali, Kees de Irakees & de Apothekers uit Aleppo. Solliciteren hoeft nu ook niet meer om in aanmerking te blijven komen voor gratis geld, huis en een Miele met WIFI. Alleen nog PvdA stemmen, dat is alles. Alstoeblieft, dankoewel. Prettige werkdag, verder. huppolen.jpg

Reaguursels

Inloggen

En voor iemand het weer nodig vindt om over dt te zeuren. Ondermijnt = ondermijnd
:-)

Kaposi_Sarcoom | 18-06-16 | 09:49

Belangrijk leermoment is vooral dat de sociaal-democratie - Links, de Linkse Kerk, de Politieke Correctheid - met al dat importeren van bijstandsbewoners uit het Midden-Oosten en Afrika, het draagvlak ondermijnen wat betreft fatsoenlijk en rechtvaardig samenleven. En dat is eigenlijk een misdaad die vroegere bouwers van de verzorgingsstaat, o.a. Drees en Klompé, in hun graf zal doen omdraaien.
notamused | 17-06-16 | 12:46

Hier sluit ik me bij aan. Bijstand is een essentieel onderdeel van onze humanistische samenleving hier in Nederland. Het draagvlak onder de belastingbetalers wordt echter ondermijnt en niet alleen door import maar ook de verkwistingen van belastinggeld op andere vlakken zoals de EU en haar Zuid-Europese hobbyprojecten.

Kaposi_Sarcoom | 18-06-16 | 09:48

Polen zijn altijd al helden geweest.

Han Jammer | 17-06-16 | 22:40

Dus de Nederlanders en Polen werken voor alle import folk geen nieuws toch volgende

Poldergek | 17-06-16 | 19:58

Hou het ff kort , heeft Sylvana al gereageerd ? en beseffen we dat het gros Moslims zijn die ook nog eens gebruik maken van de zorg en infrastructuur , dat we knettergek zijn , dat van de 100 mensen er nog maar 14 de staatskas vullen , dat we nu (vorige maand) op 5 miljoen mensen zitten die afhankelijk zijn van een uitkering , dat de lachende scheerkwast er niets aan doet. dat ik doodmoe aan het worden ben van dit gezeik en weg wil .dan maar 60 man op straat want ik trek het niet meer.

destructief | 17-06-16 | 19:35

soort van triage, heel begrijpelijk.

sarcastro | 17-06-16 | 19:22

Vallen Antillianen\Surinamers onder de noemer van Nederland, of zijn ze zo kansloos dat ze niet eens meer opvallen?

I.P standing up | 17-06-16 | 18:29

De islam hersenspoelt mensen tot uitbuiters van niet-islamitische cultuur. De linkse kerk weigert dit in te zien en importeert nog meer moslims. Met als gevolg steeds meer mensen die protesteren tegen de afbraak van hun cultuur. Het probleem is vooral islam. Of eigenlijk is het probleem vooral het linkse kerk Verbod om de islam als probleem te zien. Over moslims in de bijstand in Europa: www.youtube.com/watch?v=H50LS_iZtc4

notamused | 17-06-16 | 18:20

@Pritt

Mag er ook een staatje bij met absolute aantallen? Kun je lachen...

tolerante knakker | 17-06-16 | 18:05

Die grafiek klopt niet. Als je alle percentages optelt mag je niet hoger dan 100% uitkomen.

Ikbeneenzelfbouwer | 17-06-16 | 17:48

-weggejorist-

hatschjoe | 17-06-16 | 17:37

-weggejorist-

hatschjoe | 17-06-16 | 17:35

nou, wees welkom, welkom in mijn land.. het is hier meteen gratis zonder enige tegenprestatie. Voorrang op huis en inrichting en meteen een levenslang onderhoud door de 'gastheer' voor u en u hele familie, kids en verdere nazaten. Dat deze onderhoudsplicht volledig wordt afgewenteld op de werkende bevolking.. ach, Tokkies, labbekakkers zijn dat en vooral rascistisch.

fikkieblijf! | 17-06-16 | 17:31

shakermaker | 17-06-16 | 10:11
Begrijp best wat u bedoelt met : blij met de Polen. Maar, de Polen hebben een deel van de banen legaal ingepikt. Het is echter niet legitiem: alleen een bepaalde klasse van ons land is de dupe: bouwvakkers, chauffeurs etc. Zij zijn hun baan kwijt geraakt, en hun gezinnen zijn de dupe. De schuldigen zijn de EU en de bijbehorende ambtenaren, rechters en politici.
Anderzijds: de lasten van een bijstandtrekker worden afgewenteld op de hele NL bevolking, en dat is wel eerlijker.

Ci Ty33 | 17-06-16 | 17:06

Weinig kans op een baan? Magazijn- en vrijwilligerswerk GENOEG!

Fred van Ria | 17-06-16 | 16:57

Nee, dat is niet helemaal eerlijk.
Veel mensen die nu in de bijstand zitten zijn ZZP-ers of anderen die om wat voor reden dan ook door de economische crisis kapot zijn gegaan en geen WW-uitkering konden krijgen.
Wanneer datgene wat je hebt opgebouwd naar de kloten wordt gejonast door de regering of door Europa heb je wat met jezelf te stellen, denk ik zo.Of het zijn gewoon ZZP-ers of kleine ondernemers die langdurig ziek werden.. dat bestáát, hoor!!.

mallekater | 17-06-16 | 16:46

Kunnen ze mooi papierprikken, sneeuwruimen, fietsen bewaken. Of grasmaaien, schoffelen en autowassen bij mensen die wel een drukke baan hebben, zodat die tenminste ook van een vrije zaterdag kunnen genieten. Oh nee: dat is niet sociaal.

Steinway | 17-06-16 | 16:19

@ Uriël Fack | 17-06-16 | 10:22:

Net juist geen leugen. Nederlanders trekken relatief weinig bijstand t.o.v. de allochtonen, uitgezonderd de Polen.

kortebroek | 17-06-16 | 16:18

En dan komt bij mij de vraag op waarom er zoveel werklozen zijn?

JohnX1980 | 17-06-16 | 16:17

Geen kans op de arbeidsmarkt = verplichte scholing met inzetverplichting? Anders dikke korting op de uitkering?

kortebroek | 17-06-16 | 16:00

Maar zodra uw jong kind zich melt bij de gemeente want er is geen werk voor hetgeen dat het heeft geleerd zullen ze er op neer komen als een mook hamer. Die zullen ze direct de kut baantjes als en seizoenswerk verplichten. Dat terwijl gemeentes niets doen om de werkgelegenheid te verbeteren, door ondernemers aan te trekken dan wel bepaalde bedrijfsplannen steunen. Nederland is hiermee vrijwel failliet verklaard. Dit schorem leert niets van verantwoordelijkheden want zielig enzovoort. Gratis geld voor allemaal, behalve die witte idioot. Werken met de zweer er over. Onevenredig belasting afbetalen van meer dan 75% via allerlei zijwegentjes.

sickstyle | 17-06-16 | 15:22

We kunnen als Nederlanders dus een voorbeeld nemen aan de Polen.

Bigi Bana Boy | 17-06-16 | 15:10

Vindefin | 17-06-16 | 13:55

Oh we zijn het grotendeels eens hoor. Ik vind het belachelijk en onacceptabel dat er jaarlijks naast de huidige onrendabelen ook nog eens onrendabelen worden geïmporteerd.

Maar ik vind wel dat zieken en zwakkeren in eerste instantie door familie opgenomen moeten worden. Gewoon naast geld puur om sociale cohesie. We dumpen alles hier. Kinderen in de crèche, ouderen in het tehuis en maken ons druk om de nieuwste flatscreen. Dat kan alleen maar als je de rest laat opdraaien voor jouw verantwoordelijkheden. Zo werkt het niet.

En werklozen die niet willen. Ik ben daar duidelijk genoeg over.

Maak jezelf waardevol of rot op.

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 14:58

Who cares, sollicitatie plicht toch een wassen neus.

Gewinflipt | 17-06-16 | 14:56

oh en misschien begrijp ik het niet goed. Als je met 55 werkloos raakt en het zit niet mee kom je natuurlijk automatisch in de bijstand. Geen verhalen in de krant over leeftijdsdiscriminatie maar dat is normaal want eigenwijs, te ouderwets, geen 'hbo', vaak ziek want statistiek enz. Maar dat is natuurlijk wel gemakkelijk, eerst de pensioenleeftijd verhogen en dan niks doen eraan, scheelt knaken natuurlijk. En dan schrijf je ze maar met een schuldgevoel van hier tot tokyo af terwijl ze hun hele hebben en houden kunnen verkopen en de kinderen niet eens vakantiewerk kunnen doen zonder te moeten betalen. Je kunt niet vroeg genoeg erin stampen dat werken niet loont in nederland tenslotte.

sufkut | 17-06-16 | 14:35

tsjah. Ik ken het vanuit de wia met een kennis welke opeens vanalles moest. Die kan het nu niet meer navertellen maar bijstand is natuurlijk wat anders dan (echt) ziek zijn. Wel vind ik dat men een beetje op moet letten bij bepaalde mensen want voor je het weet doen ze gekke dingen. Dat moet natuurlijk geen vrijbrief zijn voor en ik denk dat zulke mensen misschien beter niet in de bijstand kunnen zitten maar anders geholpen moeten worden.

sufkut | 17-06-16 | 14:31

Die Polen werken die wit of zwart?

Onderbuik2 | 17-06-16 | 14:27

Een belangrijke stap op de weg naar: Het Basisinkomen.
Werk ze, loonslaaf !

Bolder | 17-06-16 | 14:19

Te werk stellen!
Nederland gaat zo kapotstuk door de geïmporteerde anti-Nederlandse afbraakgedragcultuur en werkschuwe pamperpaupers van eigen bodem.
Werkkampen zijn héél dringend nodig.
.
Geen bijstand zonder tegenprestatie.
Geen bijstand zonder duurzame band met Nederland.
De eerste 10 jaar geen bijstand voor immigranten.
Geen bijstand bij onvoldoende beheersing van de Nederlandse taal.
Geen bijstand of uitkering de grens over.
.
Aan de statistiek te zien heeft het alles met de islam te maken.

Antitheïst | 17-06-16 | 14:05

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 12:57
Ik weet hoe u hier in staat en voor mij is dit asociaal. Waarom? Ik vind dat een beschaafd land zorgt voor mensen die door ziekte of handicap niet in staat zijn in hun bestaan kunnen voorzien. Dit kan je niet overlaten aan familie en vrienden, al is het alleen al omdat niet iedereen dit kan of wil opbrengen. Ten tweede vind ik het asociaal om toe te staan dat iedereen uit andere landen hier naartoe kan komen om de ruif op te vreten van en voor mensen waar ons sociale stelsel voor is bedoeld. Ik maak dus wel degelijk onderscheid tussen de Nederlander en de buitenlander. Dat lijkt niet chique, maar is wel zo sociaal en bovendien min of meer houdbaar op de langere termijn.

Vindefin | 17-06-16 | 13:55

Onze kansenpareltjes gaan ons de volgende decennia nog een hoop plezier bezorgen.
Ouderen, chronisch zieken, minder validen, bijstandgerechtigden, pensionado's, maak je borst maar nat.

mallekater | 17-06-16 | 13:51

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 13:48 Dankje en daar ben ik het wel volledig mee eens. Het is ook veel beter voor mensen zelf als ze wat doen. Van teveel alleen thuis zitten wordt je raar in je hoofd.

Ohja | 17-06-16 | 13:51

@Ohja | 17-06-16 | 13:37

Nou gefeliciteerd en graag gedaan! :)

Nogmaals ik ben absoluut niet van een dermate rechtse stempel dat ik niet bereid ben om te betalen voor een vangnet en / of steun in zware tijden. Dat is sociale cohesie en hoewel ik vind dat dit beter in de familie opgelost kan/moet worden heb ik er geen moeite mee om iemand een aantal maanden of zelfs een jaar bij te staan met belastinggeld.

Het wordt echter belachelijk en onacceptabel als we zien dat er dus gewoon een half miljoen mensen (allochtoon en autochtoon) rondlopen die gewoon niet willen werken en niet eens iets terug willen doen voor de samenleving. Een apotheker uit Aleppo kan toch tenminste de straten schrobben als dankjewel voor de opvang? Of niet? Een alcoholistische Harrie uit Den Haag kan toch tenminste borden wassen of de plees schrobben in het bejaardentehuis alvorens hij aan de zuip gaat? Of niet?

Zo zijn we niet getrouwd. Echt niet. Afschaffen die socialistische bende en de parasieten keuzes geven. Werken, iets terugdoen, weg uit onze samenleving.

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 13:48

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 13:29 Oh. Dan ben ik het eigenlijk wel met je eens. Dacht dat je andere taken of bijdragen niet mee telde. Iets kun je altijd wel doen. Nou bij deze dan: dank je wel nog voor het mee werken aan mijn uitkering. (Niet lang meer, ook. Dus dat scheelt er dan vast weer 1).

Ohja | 17-06-16 | 13:37

Ik wil even zeggen dat de noord oost Europese -jeugd- (-25) echt een toevoeging zijn. Die zijn hun dronken niks presterende vorige generaties ook beu.

DaJonkel | 17-06-16 | 13:31

@Ohja | 17-06-16 | 13:19
Ja je bent waardeloos als je niet werkt.

Je bent in het leven een verzorger (moeder of vader of oom of pleegouder) en/of een kostwinner. Dat is tevens je feitelijke en tastbare waarde in het leven.

Ik ben een kostwinner en hoe mooi mijn bruine ogen ook zijn, hoe sexy mijn grijze haren wapperen in de wind, hoe grappig en intelligent mijn vrouw mij ook vindt etc. uiteindelijk draait alles om zelfstandig te kunnen overleven en zorg te kunnen dragen voor jouw naasten.

Dat kan je dus niet als je naar de sociale dienst moet om te bedelen voor wat centjes. Je kan daar lang of kort over ouwehoeren en praatjes hebben over de mooie content van je reaguurseltjes of hoe aardig jouw buren je vinden maar je koopt daar niets voor. Niemand kan op jou steunen.

Waardeloos dus.

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 13:29

Polen +1. Geven het goede voorbeeld. Ik gun ze hun succes. Allemaal.

xspalm | 17-06-16 | 13:25

Het zou mooi zijn als de EU fors zou investeren in economische groei in de regio Midden-Oosten en Noord-Afrika en dat het ook mogelijk wordt om de islam te dwingen tot kritiek en zelfkritiek. Want islam werkt sterk negatief op economische groei, democratie, interesse voor wetenschap, techniek, mensenrechten, enzovoort. Het probleem met de islamitische wereld is de islam. Maar zolang het politiek correct VERBOTEN is om de islam te dwingen tot kritiek en zelfkritiek, zolang zal de economisch totaal mislukte islamitische wereld haar ‘islamitische apothekers’ naar de westerse wereld dirigeren. Waar ze dan fijn door de politiek correcte goedmens maffia binnengejuichd worden. Maar wat er dan toe zal leiden dat die islam ook hier de cultuur en economie zal saboteren en zal afbreken tot uiteindelijk het niveau van de failed state waar ze oorspronkelijk vandaan kwamen. Het probleem is dus de islam. We hebben geen problemen met chinezen, niet met hindoes, niet met sikhs, niet met die 30000 japanners in Amstelveen, daar hebben we allemaal helemaal geen problemen mee. Maar de problemen zijn er wel met de islam, die mensen hersenspoelt tot gedrag van parasiteren en saboteren en exploiteren en afbreken en veroveren.

notamused | 17-06-16 | 13:24

@pluk-87 | 17-06-16 | 13:00
"De zieligheidscultuur in Nederland is zum kotzen."

Het is een destructieve kanker die zich rap in het lichaam verspreid heeft.

Je moet echt een ras-optimist zijn als je denkt dat al die vluchtelingen bovenop het parasiterende importvee wat we al hebben PLUS nog die miljoenen autochtonen die ook netto niets opbrengen en met een beetje mazzel slechts deels in hun kosten voorzien (hebben) een 'winning' strategie is.

Echt niet. Het is destructief want al die zorg, uitkeringen en subsidies aan allochtonen en autochtonen kunnen slechts betaald worden zolang de grootverdieners (personen en bedrijven) in Nederland willen blijven. Als die het om welke reden dan ook beu zijn dan is het Sluss en over met de pret.

Daarom is het dus ook zo belangrijk dat we hard blijven communiceren naar de onderlaag want bepaalde beslissingen lijken prachtig - zoals een Nexit bijvoorbeeld - maar wat als de grootverdieners allemaal of grotendeels na een Nexit hun biezen pakken en naar Duitsland of België verkassen want het kost hun bovenop belastingen nu ook nog eens een royaal salaris en winst?

Nou wat dan? Zit je daar met je uitkering te 'rooten' voor een Nexit en loop je met je armoedige pils te feesten wanneer het gebeurd en een paar jaar later zijn de meeste bedrijven vertrokken, zijn de meeste grootverdieners elders gaan wonen etc. en toen was er niet genoeg geld meer voor jouw uitkering.

Ik zeg niet dat het zal gebeuren... Misschien is een Nexit wel bijzonder positief voor de Nederlandse economie en dus voor de grootverdieners. Maar wees er wel heel zeker van alvorens je helemaal 'wappie' juicht voor een Nexit of Brexit met je uitkering. Jij bent namelijk afhankelijk van ons en wij niet van jou.

Grap denk je? Maar in Frankrijk dachten de socialisten eventjes de grootverdieners te naaien. Weet je hoeveel miljonairs en bedrijfjes naar Zwitserland en België of elders zijn verkast?

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 13:22

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 12:57 Waardeloos? Je bent waardeloos als je niet werkt? Hang je daar serieus je complete eigenwaarde aan op? Ik niet. Mensen met een uitkering moeten niet iedereen bedanken, ze moeten alleen hun best doen om aan het werk te komen en helpen is goed maar ze mogen zelf kiezen willen. Geef jou je euro liever terug dan dat ik je bedank met je engnekkerij. En mensen die werken moeten zich niet zo emotioneel afhankelijk opstellen van uitkeringtrekkers. Geef jezelf gewoon een schouderklopje.

Ohja | 17-06-16 | 13:19

De blanke kuffar betaald wel. Want dat mag van de islam: liegen, bedriegen en stelen. Zolang het de islam maar ten goede komt.

max zorin | 17-06-16 | 13:18

Jullie zijn wat vergeten aan het einde van het artikel. " En de tyfus voor werkend Nederland, groetjes Didi."

Hans Teeuwen | 17-06-16 | 13:13

@De Koreaanse Slet 13:05
Nou, GS zit met dit topic te janken en zielig te doen en wij reageren daarop. Niet de zaak verdraaien. En geen mensen uit huizen willen trekken.

deoudererijperevrouw | 17-06-16 | 13:13

kweethetooknietbeter | 17-06-16 | 12:40

Maar waar het mij om gaat, is dat het blijkbaar ontzettend hip is om alleen nog in tegenstellingen te denken, met een dikke balk voor de kop en gebrek aan willen doordringen tot wat er wérkelijk gaande is. Door de manier waarop vervolgens GeenStijl inhoud geeft aan nieuwsitems, roept ze nog wel discussie op, maar blijkbaar voelen een hoop mensen zich niet meer uitgenodigd om echt inhoudelijk na te denken en er samen over te debatteren. Er komen steeds meer mensen alleen nog een "ik ben goed dus jij bent slecht" boodschap plempen, en gaan dan zo voorbij aan het zelf nadenken over de rol van de overheid en invloed van de media op hun belevingswereld. GeenStijl slaat nu even de plank mis lijkt me, als het niet meer lukt om een inhoudelijke discussie op te roepen.

Schaaldier | 17-06-16 | 13:08

@deoudererijperevrouw | 17-06-16 | 12:52
Hoe sociaal van je! :)

Ik heb het niet slecht en zal mocht ik ziek of werkloos geraken gewoon eerst alles op moeten eten.

Mocht ik dan toch ooit afhankelijk worden van de staat (je weet het nooit) dan bied ik wel aan om naar een lage lonen te verkassen of ik ga gewoon thee schenken aan oudjes of iets dergelijks.

Maar wat ik in ieder geval NIET ga doen is op GeenStijl lopen janken dat ik een paar uur in de week iets terug moet doen voor de samenleving in ruil voor mijn aalmoes of dat ik zo zielig ben want ik kan niet meer werken - terwijl ik dus gewoon royaal -royaal ja, vraag het de immigranten die riskeren lijf en leed voor die uitkering- betaald word voor mijn nietsnutten.

Dat is gewoon het in de bek spugen van werkenden die zich kapotwerken en vervolgens tijdens hun lunch nog een ondankbaar relaas in hun gezicht gesmeten krijgen van een zooitje onrendabelen waarvoor zij VERPLICHT XX% belasting moeten afdragen.

Hoe durf je!

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 13:05

@deoudererijperevrouw | 17-06-16 | 13:00
Als afwijkende ideeën altijd de kop in werden gedrukt, woonde je nu nog in een hol met daarboven een afdakje van klei en bladeren.

pluk-87 | 17-06-16 | 13:04

@De Koreaanse Slet
Ik ben het met je eens, dat is ook wel eens prettig haha. De zieligheidscultuur in Nederland is zum kotzen.

Ik vind dat mensen die niets willen en niets kunnen (uitzonderingen daargelaten, die ECHT niks kunnen door bv handicap of ongeluk etc) ook niks verdienen. Van deze groep zou zelfs het voortplanten ontmoedigd moeten worden, ipv kinderblijslag te geven zodat er weer nieuwe kanslozen opgroeien.

pluk-87 | 17-06-16 | 13:00

Even een laatste opmerking voor de redactie van GeenStijl voordat ik wegga: waarom wordt een opmerking als 'mensen uit hun huis trekken' niet weggejorist? Als je dit wil als blog zak je wel heel diep tot een bedenkelijk nivo!

deoudererijperevrouw | 17-06-16 | 13:00

Tuurlijk, de typische kansloze bijstandtrekker is een invalide blanke man op leeftijd, en niet een qat-kauwer of een moslim-immigrant van eerste, tweede of derde generatie.
Weten we dat ook weer. Met dank aan de framing-masters van de azijnbode.

Leipniz | 17-06-16 | 12:57

Niet verbazingwekkend het hoge percentage bijstandsgenieters onder de allochtone bevolking. Begin eens met het verplicht afronden van de integratiecursus binnen een jaar.( ze hebben er genoeg tijd voor want werken niet!) Correct de nederlandse taal spreken zou ze aardig op weg helpen. En wanneer ze dan nog steeds "kansloos" zijn, dan verplicht laten helpen bij boeren in de landbouw en veeteelt of in de zorgsector. Let maar eens op, hoe snel ze Nederlands leren. En willen ze niet, dan bijstandsuitkering reduceren! (Heb het niet over echt serieuze zieken over of gehandicapten)

waarmotdatheen | 17-06-16 | 12:57

@Vindefin | 17-06-16 | 12:47
In bepaalde EU-landen is er ruimte zat en zelfs met een gekorte bijstandsuitkering kunnen vele onrendabelen daar prima leven. Ik zeg niet dat het verplicht moet maar je zou als overheid mensen die hulp van de staat behoeven daar best toe mogen motiveren om daar te gaan leven. Dat scheelt weer een slok op een borrel en als ik eerlijk ben zou ik daar voor opteren mocht ik ooit waardeloos worden. Lekker in Portugal of Bulgarije in een klein apartementje mijn laatste jaartjes vertoeven. Niets mis mee.

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 12:57

Ik lees nogal wat 'waddoejederan' reacties, een soort nationale Nederlandse ziekte om bij alles te reageren met schouderophalen en fatalisme.
En dan kom je in de bijstand, het vangnet, precies waar het oorspronkelijk voor was bedoeld. Maar door links wordt het misbruikt om een leger 'afhankelijken' te kweken die anders niks doen als handje ophouden en in een mindset komen van 'ik heb hier recht op'. Kansloze bijstandstrekkers, maak jezelf dan kansrijk! 20 jaar geleden hing ik maar op een uitkering tot ik het spuugzat was. Ik vroeg of ze iets van een opleidingstraject hadden, en dat hadden ze, ik heb het met beide handen aangepakt en heb goed mijn best gedaan. Sindsdien - op een periode in 2003 na - altijd werk gehad en werk nu zelfs in de IT, iets dat ik 30 jaar geleden niet had durven dromen.
Get off your ass and do something! Het komt je niet aanwaaien en je verdient zoveel meer dan gezien te worden als een vleesklomp die PvdA kan stemmen.

Rest In Privacy | 17-06-16 | 12:56

-weggejorist-

deoudererijperevrouw | 17-06-16 | 12:52

kweethetooknietbeter | 17-06-16 | 12:40

Ja, vergis je niet in de absurde hoeveelheid nutteloze overheidsbanen hierdoor gecreëerd zijn.

Schaaldier | 17-06-16 | 12:50

Als ze aan de andere kant van de wereld mij ook een levenslange graties vakantie aanbieden met een huis een uitkering, gezondheidszorg etc. ben ik ook weg.
We zijn echt helemaal gek geworden hier. We moeten gewoon kapot, want dit heeft niets meer met naïviteit te maken. Een kind van 4 begrijpt dit.

Vindefin | 17-06-16 | 12:47

Psychopaten met grote bekken staan altijd vooraan om mensen die het wat minder getroffen hebben nog wat verder de shit in te trappen. Maar ook die psychopaten met grote bekken kunnen na enkele tegenslagen net zo in de shit liggen als die zij anderen toewensen. Belangrijk leermoment is vooral dat de sociaal-democratie - Links, de Linkse Kerk, de Politieke Correctheid - met al dat importeren van bijstandsbewoners uit het Midden-Oosten en Afrika, het draagvlak ondermijnen wat betreft fatsoenlijk en rechtvaardig samenleven. En dat is eigenlijk een misdaad die vroegere bouwers van de verzorgingsstaat, o.a. Drees en Klompé, in hun graf zal doen omdraaien.

notamused | 17-06-16 | 12:46

@tipo | 17-06-16 | 12:35
Ik ben het an sich wel met je eens. Het enige probleem is echter dat je dan een leger van een half miljoen dieven en rovers krijgt. En wat moet je daarmee dan? Je kan ze moeilijk elimineren uit de samenleving.

Nee dat gaat 'm niet worden. Er moet werkgelegenheid zijn - dus ondernemers ontlasten, voor de mensen die niet willen werken - sociale werkplicht, voor de mensen die niets willen rest een armenhuis. Dat schiet tenminste een beetje op.

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 12:45

@deoudererijperevrouw 12:36
Hier dat bedoel ik nou. Spugen in de hand die je voedt. Door de bijstand kan dat blijkbaar.

tipo | 17-06-16 | 12:43

"(..) opschoningsactie van het UWV? Die waarbij mensen rücksichtslos uit de WIA worden geknikkerd, ongeacht of ze wel of niet een afstand tot de arbeidsmarkt hebben vanwege hun gezondheid? Hoppakee, alles naar de bijstand (..)"
@Schaaldier | 17-06-16 | 12:23
Vroeger stuurden de gemeenten het liefst iedereen die aanklopte voor een uitkering naar het UWV, want dat was voor de gemeenten juist goedkoper. Nu krijgen de gemeenten ze dus weer terug op hun bordje. Geinig, zo houden ze in elk geval elkaar lekker bezig.

Rest In Privacy | 17-06-16 | 12:40

Dit land is af. Ik wens hier niet meer aan mee te betalen. Iemand nog tips voor landen waar ze data scientists kunnen gebruiken zonder dat je werkt om lui moslimvolk dat ons haat aan gratis geld te helpen?

panadol | 17-06-16 | 12:38

@De Koreeaanse Slet 12:30
Jij zou opgesloten moeten worden in een huis van bewaring van de Staat.

deoudererijperevrouw | 17-06-16 | 12:36

@deoudererijperevrouw | 17-06-16 | 12:09
Hahaha je wil werkgevers verplichten om onrendabele werklozen aan te nemen?

Dat doen ze de-facto al door belasting te betalen. Het moet niet gekker worden.

Of je kan mee in de harde wereld van geld verdienen. Of je kan het niet en je doet wat voor de samenleving als dankjewel. Of je wil helemaal niets en je krijgt dus ook helemaal niets.

Ik zie werkelijk niet in wat hier mis mee zou zijn.

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 12:35

@De Koreaanse Slet 12:26
Gratis geld uitdelen is geen overheidstaak. Dat boeit mij wel.

De hele reden dat er sprake van radicalisering is, komt door de bijstand. Niemand is meer in staat een beetje water bij de wijn te doen, als het geld toch wel naar binnen klotst in de subsidiewoning. Een klant die je uitscheldt, zie je nooit meer terug. Elke ondernemer en werknemer weet, dat je beter geliefd kunt zijn, als je een goed gesmeerde boterham wilt. De bijstand ondermijnt die beschaving die kapitalisme automatisch met zich meebrengt.

Wordt het armenhuis dus uit de staatskas betaald, dan los je het probleem niet op. Laat je het armenhuis privaat betalen, dan zullen die armen elke dag weer de sympatie van de rest van de burgers moeten wekken, of een hongersdood sterven. Dat werkt beschaving bij hen in de hand.

tipo | 17-06-16 | 12:35

@Nappa | 17-06-16 | 10:38

Je beschouwt het aantal beschikbare banen als een vast gegeven, maar dat is onzin. Wat namelijk ontbreekt is het effect van bijvoorbeeld een verlaging van de belasting op arbeid. Als de loonkosten dalen, komt er meer vraag naar arbeid en daalt de werkloosheid.

Stel dat de belasting op arbeid helemaal naar nul gaat. Dan zul je zien dat het ineens heel interessant is allerlei klussen in en om het huis uit te besteden. Dan is een tientje per uur voldoende om een beperkt, maar niet slecht salaris te verdienen. Als ik dat in de huidige zou willen laten doen ben ik tussen de 25 en 35 euro per uur kwijt, waardoor die vraag nooit ontstaat.

BenBinnen | 17-06-16 | 12:35

deoudererijperevrouw | 17-06-16 | 12:30

Oud en rijp genoeg voor het gesticht of om uit het leven te stappen. Xje

Bill Cosby | 17-06-16 | 12:35

@tipo | 17-06-16 | 12:04 @De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 12:26
'Privaat, kerk, staat wat boeit mij het.'
Lekker bij de broeders, of de Magdalena zusters.
Je moet er wat voor over hebben, net als vroegáh...

gentle giant | 17-06-16 | 12:35

-weggejorist-

deoudererijperevrouw | 17-06-16 | 12:30

Privatiseer de uitkeringen, na de zorg lijkt mij dit een prima plan... Misschien dat we daar wel een voordeel kunnen behalen.

Bill Cosby | 17-06-16 | 12:30

@deoudererijperevrouw | 17-06-16 | 12:22
"Mensen uit hun huis trekken??"

Hun huis? Nee ik heb het over sociale huurwoningen die bezet worden door mensen die met gemak asociaal genoemd kunnen worden. Ze willen niets terug doen voor hun uitkering. Ze willen niet werken. Ze pikken de woningen in van jongeren die wel werken maar geen woning kunnen vinden. Ze kosten de staat (lees de werkende Nederlander) tenminste 8-10 miljard euro per jaar. Nee. Dat lijkt me meer dan terecht.

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 12:30

@tipo | 17-06-16 | 12:04
Privaat, kerk, staat wat boeit mij het.

Privaat kan prima. Mensen krijgen dan nog driehonderd euro van de staat netto en kunnen dat besteden in het armenhuis voor bed, bad en brood of op straat gaan liggen en het uitgeven aan goedkope drank. Het is mij om het even. Als je als ondernemer gewoon een mooie unit beheerd met 4,000 slaapplekken dan heb je toch al snel een omzet van 1 miljoen euro per maand. wat hou je dan over? 1 a 2 ton? Tel uit je winst...

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 12:26

deoudererijperevrouw | 17-06-16 | 12:22
Is dat je enige inhoudelijke reactie?

Bill Cosby | 17-06-16 | 12:25

Nog niemand hier er bij stil gestaan dat deze nieuwe regeling zo prachtig uitkomt bij de opschoningsactie van het UWV? Die waarbij mensen rücksichtslos uit de WIA worden geknikkerd, ongeacht of ze wel of niet een afstand tot de arbeidsmarkt hebben vanwege hun gezondheid? Hoppakee, alles naar de bijstand, voor zover je daar natuurlijk recht op hebt. En gezien de mogelijkheid om artsen in opleiding voor deze opschoningsactie in te zetten, het voorgoed over en uit is qua integriteit van de overheid richting burgers? Nee hoor, we gaan hier weer lekker met een enorme balk voor onze kop liggen jij-bakken en arrogant elkaar terecht wijzen. Schiet lekker op zo, en de overheid lacht zich precies hierom rot.

Schaaldier | 17-06-16 | 12:23

@De Koreaanse Slet 12:14
Mensen uit hun huis trekken?? Ik wil niet schelden maar je bent een vieze rechtse rat, een ultra dan wel. Eigenlijk een neo-fascist, zo'n soort die we in de oorlog ook hadden. En we zullen jouw maatregelen nooit pikken.

deoudererijperevrouw | 17-06-16 | 12:22

Maar ... zonder een deel van deze mensen zouden er geen overvallen gepleegd worden en geen auto's gestolen worden, de economie zou compleet stil vallen. En ze zorgen wel voor omzet in de supermarkten. Daarom is de VVD ook zo sociaal, goed voor hun economie.

Watching the Wheels | 17-06-16 | 12:21

@ProAsfalt | 17-06-16 | 12:05
Nee het gaat erom dat het leven geen pretje is en dat het soms tegen zit. Als je de mazzel hebt om geboren te zijn in Nederland over er in opgevangen bent dan moet je niet zeuren maar werken. Als je dat echt niet wil dan moet je niet zeiken als je in een opvanghuis eindigt. Je verdient gewoon niet beter.

Mensen zoals jij mogen God op je blote knietjes bedanken dat jij in ruil voor wat hand en spandiensten een volledige uitkering krijgt i.p.v. hier op kosten van de belastingbetaler je huilie huilie verhaaltje doen. Ik heb geen greintje medelijden met je. Erger, ik ben diep teleurgesteld in onze overheid dat mensen zoals jij gewoon nog steeds geld van ons krijgen.

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 12:21

Ik zou me kapot schamen als ik elke dag totaal nutteloos zou zijn. Het dagelijkse riedeltje van opstaan, bidden naar het oosten en een tas vol rommel bij de action moeten halen. Elke dag weer minimaal geld hebben en nooit echt leuke Dingen kunnen doen. Dat is dan ook voor al die halve zolen en sprookjesgelovers een prima voedingsbodem om de kufars maximaal te verafschuwen en de kinderen, die zij maximaal kunnen fokken want altijd thuis, totaal geen respect en opvoeding mee te geven. Juist deze kinderen gooien stenen, stelen en pesten homo's en andersdenkenden.. De echte diehard kinderen voelen zich tijdelijk THE godfather en dealen tot ze erbij neervallen dan wel een vakantiehuis in land van herkomst hebben verdiend. Eenmaal dat bereikt, dan is het kalifaat een laatste stap om op je bucketlist af te strepen.. En zo geschiedde, veiligheid voor de oorspronkelijke bewoners wordt ondermijnt, de staatsruif is aan het leegraken, de pensioenen worden gekort en de ouderen en goede burgerij mogen het uitzoeken.

Bill Cosby | 17-06-16 | 12:14

@gentle giant | 17-06-16 | 11:58
Geen idee waar dat zit. Ik werk gewoon voor mijn geld.

Maar als het er niet is zie ik een ideale ondernemersmogelijkheid om het te beginnen. Je kan zelfs zomaar 40 man beveiliging in dienst nemen dat scheelt weer een slok op een borrel.

Bedenk je eens hoeveel geld er bespaard kan worden als mensen die niet willen werken gewoon zoet gehouden kunnen worden met een gemeenschappelijke televisieruimte, een leesruimte en een pingpong tafel terwijl ze 3 keer daags eten krijgen, een bed om in te slapen en kunnen douchen. Wel alles zelf bereiden en schoonhouden natuurlijk. Perfect plan!

Als ik wethouder van sociale zaken was wist ik wel waar ik moest tekenen.

Al die onrendabele mafklappers uit hun sociale huurwoningen trekken - scheelt weer in de wachtlijsten voor jongeren. Fiks korten op uitkeringen - scheelt weer miljoenen in het het budget. Alle hulp, subsidies en andere socialistische ellende korten/afschaffen en ga zo maar door.

Dit land heeft een grote schoonmaak nodig er lopen gewoon ruim een half miljoen mensen rond die wel kunnen werken maar niet willen. Die verdienen dus ook niet meer dan het broodnodige.

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 12:14

Ik wil niet etnische profileren ofzo maar ik zie een duidelijk verband tussen het percentage pigment en aandeel in de bijstand.

Datum: | 17-06-16 | 12:12

pejoar | 17-06-16 | 10:51

"je moet zorgen voor een breed draagvlak"

Daarom heeft De Gelderlander dus ook de reactiemogelijkheid uitgeschakeld bij dat artikel.

Blijkbaar mogen er geen reacties komen met als opmerking "witwaspraktijken" "IS-hoofdkwartier" "werken zonder werkvergunning" "geld verdienen zonder gekort te worden op zakgeld" etc.

Bijtendehond | 17-06-16 | 12:09

@De Koreaanse Slet 12:01
Inderdaad, werkgevers verplichten werklozen aan te nemen! Dat mee-concurreren van jou wordt bepaald door de werkgevers, ouwe VVD-kapitalist. Als je boven de 40-50 ben kom je niet meer aan een baan, bepaald door de werkgevers. Dat zou eens aangepakt moeten worden. Jullie spreken jezelf steeds tegen. Dom gelul.

deoudererijperevrouw | 17-06-16 | 12:09

@tipo | 17-06-16 | 12:04 De kerk.

gentle giant | 17-06-16 | 12:06

@De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 11:52
Het gaat niet om de 65% die moedeloos zijn geworden en derhalve niet meer willen werken.
Het gaat erom dat mensen zoals u stellen dat er voor iedereen werk is terwijl dat dat aantoonbaar niet het geval is.

Maar goed, u heeft kennelijk liever een maatschappij dat iedereen behalve de bazen voor nop aan de slag gaan en als dat niet lukt dan slaap je maar onder een brug. Mag je dan nog wel een brood stelen of kun je beter meteen euthanasie plegen?

ProAsfalt | 17-06-16 | 12:05

@De Koreaanse Slet 12:01
Dat gedroomde armenhuis is wel privaat gefinancierd mag ik hopen? Of ben je ook een communist geworden?

tipo | 17-06-16 | 12:04

@De Koreaanse Slet 11:52
Je kan ook een baan cre-eren. Of verhuizen naar een land waar ze wel banen op jouw niveau hebben. Of geld aan je moeder vragen. Daar heeft niemand een bijstandsuitkering bij nodig.

tipo | 17-06-16 | 12:01

@deoudererijperevrouw | 17-06-16 | 11:54
"Werkgevers verplichten werklozen aan te nemen bedoel je."
Ik dacht het niet. Je wil/kan mee concurreren voor een baan of zelfstandig geld verdienen of je kan/wil het niet. We leven hier niet in een communistische 'heilstaat' waar iedereen gegarandeerd een baan en/of een karig inkomen krijgt. Flikker op met je Stalinisme!

"Papier prikken, rot op!"
Te min voor je?

Luister je bent kennelijk vaak niet in staat om je natje en je droogje bij elkaar te verdienen als bijstandstrekker dus dan is het niet meer dan normaal dat je jezelf voor X uur per week inzet voor de samenleving die het voor je ophoest. Vind je dat onterecht? Prima, rot dan maar op naar het armenhuis!

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 12:01

necrosis | 17-06-16 | 11:26

Held og lykke

duitse herder | 17-06-16 | 12:01

@De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 11:52 Mag ik het adres van dat armenhuis?

gentle giant | 17-06-16 | 11:58

Europa is de nieuwe Sovjet Unie... simpel copy paste, inclusief meningpolitie en gecreëerde banen

crankshaft | 17-06-16 | 11:56

@jankaasvanoranje 11:51
Werkgevers verplichten werklozen aan te nemen bedoel je. Papier prikken, rot op!

deoudererijperevrouw | 17-06-16 | 11:54

@ProAsfalt | 17-06-16 | 11:26

Van die werklozen geeft kennelijk 65% te kennen niet te willen en/of niet te kunnen. Je kan dus al rond te 400,000 man wegstrepen. Dan blijft over zo'n 200,000 man die kunnen concurreren voor rond de 130,000 banen. Volgens mij moet je niet zo janken en gewoon werk gaan zoeken.

Overigens blijf ik bij mijn standpunt dat mensen die niet willen/kunnen de keuze krijgen in dienst van de samenleving hand en span diensten verrichten OF naar het armenhuis met bad, bed en brood.

Wat mij betreft heeft iemand zoals jij drie keuzes. Of je gaat met een glimlach op je gezicht blij dat je een uitkering krijgt wat terug doen voor de mensen die het voor je betalen. Of je zoekt een baan samen met die anderen die wel willen. Of je gaat maar lekker in het armenhuis zitten. Basta

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 11:52

Elk jaar op controle en zo niet dag uitkering. Tevens vrijwilligerswerk verplichten in ziekenhuizen en papier laten prikken op straat.

jankaasvanoranje | 17-06-16 | 11:51

@tipo | 17-06-16 | 11:33
Die slavernij heeft Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van de Arbeid = Partij van dwangArbeid) zelf gecreëerd door de te werk stelling voor nop zodat de bazen er met de poen vandoor gaan.
Verhuizen naar het buitenland heeft geen zin want daar is het net zo erg of erger, uitgezonderd Zwitserland maar dat land kom je niet makkelijk in. ProAsfalt sowieso niet want de heeft de skills niet (meer) zoals dat zo mooi heet.

Trouwens over verhuizen gesproken. Op grond van art 18, lid 4 vd participatiewet kun je worden gedwongen om te verhuizen, beter is deporteren, als je een (vaag) contract van slechts een jaar krijgt aangeboden, alsof verhuizen geen geld kost en dan laat ik de andere aspecten nog maar buiten beschouwing.

ProAsfalt | 17-06-16 | 11:48

Dan was er geeneens een immigratieprobleem.
@tipo | 17-06-16 | 11:39 Eens, maar dat is nu net het probleem, eigen volk laatst.

gentle giant | 17-06-16 | 11:43

Pat1982 | 17-06-16 | 11:40 Komt goed, zit nou al in een traject met eerst vrijwilligerswerk en dan betaald werk. Dus over een jaartje ben ik gewoon weer aan t werk.

Ohja | 17-06-16 | 11:43

Nou weet ik waarom mijn, nog op zichzelf wonende, grootmoeder van 96 jaar op haar tweeënhalf uur thuishulp een half uur moet inleveren. De maandelijkse premies die mijn grootvader gedurende 50 jaar hard werken heeft afgedragen gaan immers op aan uitvreters.

DasNouJammer | 17-06-16 | 11:41

Die geen geld heeft moet toch geld hebben.

Quivive | 17-06-16 | 11:40

Ohja | 17-06-16 | 11:38
Blijven proberen. Niet bij 1 bedrijf, maar waar je maar kunt.

Pat1982 | 17-06-16 | 11:40

@ProAsfalt 11:26
Ja, de reaguurders hier zijn dom. Bovendien zijn er veel meer werklozen dan de officiële cijfers aangeven omdat werkloze mensen die geen uitkering aanvragen en mensen die maar een parttime baantje hebben niet mee worden geteld. En de regel dat je niet meer hoeft te solliciteren geldt voor werkloze mensen die ouder zijn en door de wergevers géén enkele kans krijgen om weer aan de slag te gaan. Heeft niks met de asielzoekers te maken. Maar ja, makkelijke prooi hè, die vreemdelingen.

deoudererijperevrouw | 17-06-16 | 11:40

@gentle giant 11:35
Een prima deal, als die uitkering lager is dan bijstand, voor nu.

Als Nederland geen bijstand had, dan waren die mensen sowieso niet meer in Nederland. Dan was er geeneens een immigratieprobleem.

tipo | 17-06-16 | 11:39

Pat1982 | 17-06-16 | 11:32 Inderdaad maar die schijnen niet te mogen werken. Ik zou werken op het land trouwens wel leuk vinden (hou wel van buiten) maar ik ging er heen en ze hadden niemand nodig zeiden ze.

Ohja | 17-06-16 | 11:38

Ik draaide 50-60 uur per week en kreeg geen overuren uitbetaald of gecompenseerd.
Ook werken op zaterdag/ zondag en feestdagen zonder tegenprestatie.
Vervolgens kreeg ik een conflict met een hooggeplaatste manager, en mocht ik mijn ontslagpapieren in ontvangst nemen.
En dat had niets te maken met mijn prestaties, die waren uitmuntend.
Die manager had mij al langer in het vizier en wachtte op het juiste moment.
necrosis | 17-06-16 | 10:38
***************************
Zeg vriend, ik heb ook eens zo'n akkefietje aan de hand gehad met mijn vrouw. Die weigerden ze ook de overuren te betalen en 2 wachtdagen bij ziekte.
Ik heb eens met dat bestuur gepraat en die bleven weigeren om haar dat na te betalen (over de afgelopen 5 jaar...), notabene terwijl ze wisten dat ze fout zaten.
Toen heb ik de hele club bij elkaar geroepen (40 werknemers) en heb voor ze allemáál de zaken nagerekend.
Heb ik dat ff bij ze geclaimd. Meer als een ton.
En zo ging dus Nationaal Sportcentrum Sittard hartstikke failliet, ze zaten er al niet zo warmpjes bij.
Je kunt tot 5 jaar terug de zaken achteraf claimen.
Weet wel dat je een goede vergoeding krijgt, maar houdt dit even in je achterhoofd.
Misschien zit er nog meer in.
Grtz.

A3an | 17-06-16 | 11:37

Daar word je toch blij van. Dat je je de pleuris mag werken en helemaal totaal dood-belast wordt op bruto salaris en zelfs op wat netto overblijft. Dat dat allemaal naar een overheid gaat die er met een mandaat zit om voor Nederland te zorgen. Dat ze dat inmiddels zo goed gedaan hebben dat de weg naar de ondergang onomkeerbaar is. Dat dat niemand een reet interesseert zolang ze maar op het pluche kunnen blijven zitten en een stukje pluche voor later kunnen veiligstellen. Dat het hele sociale zekerheidstelsel, zorgstelsel, onderwijsstelsel en veiligheidsstelsel (politie, OM, rechterlijke macht en gevang) totaal de vernieling in gaat door deze massale enorm snelgroeiende groep. En dat generations to come.
Korte versie: je bent een ontzettende sukkel als je hier blijft.

npo | 17-06-16 | 11:37

-weggejorist-

Mogamed-Kay-XXXIV | 17-06-16 | 11:33

IkWilOokWatZeggen | 17-06-16 | 11:31

Ik zei het al eerder, dan kunnen alle ambtenaren en mensen die voor de overheid werken niet meer stemmen. Incl. eerste en tweede slaapkamer.

kwark001 | 17-06-16 | 11:33

necrosis | 17-06-16 | 11:26
Met het risico om naast duitse herder te wonen die het nodig vindt om je de godganse dag, van ´s ochtends vroeg tot ´s avonds laat, te vertellen hoe geweldig hij is omdat hij geëmigreerd is? Nee bedankt.

spanarchist | 17-06-16 | 11:33

@ProAsfalt 11:26
Dus moeten er 450.000 mensen verhuizen uit Nederland op zoek naar werk. Gratis geld is nooit de oplossing, want het maakt een slaaf van je.

tipo | 17-06-16 | 11:33

Ik zou de getrokken conclusie (kanslozen) over de betrokken bijstandsgerechtigden graag verder door willen trekken. Aangezien de maatschappij geen behoefte aan u heeft (kansloos) is het voor de hand liggend dat u de maatschappij verlaat. Wilt u de reis zelf organiseren of moet dit voor u geregeld worden?

Koos Knak | 17-06-16 | 11:33

Ohja | 17-06-16 | 11:28
Ik heb het ook over al die mosselmannen die massaal binnenstromen. Als je in staat bent om 4000 km af te leggen naar het beloofde land, dan kun je ook wel orders picken, of op een heftruck rijden, of boontjes plukken.

Pat1982 | 17-06-16 | 11:32

-weggejorist-

Mogamed-Kay-XXXIV | 17-06-16 | 11:31

Mensen die geld van de overheid krijgen en hun hand ophouden het stemrecht ontnemen.

Dat is sowieso eerlijker.

IkWilOokWatZeggen | 17-06-16 | 11:31

Het gemeenteblaadje ligt weer op de mat. Ik blijf me verbazen. Op de voorpagina een onbedekte vrouw en voor de rest op de foto's ook geen baarden, jurken, hoofddoekjes en geen tulband-omdat-het-moet meer. Ik ziet zelfs een lachend blond meisje op een foto. Wanneer wordt er ingegrepen?

Piet Karbiet | 17-06-16 | 11:29

Gelukkig zijn anderen (lees: PVV, GeenPeil, iedereen rechts van het midden) altijd de populisten in de ogen van de politiek correcte Linkse Kerk en mainstream media!

Xirdalan | 17-06-16 | 11:29

Pat1982 | 17-06-16 | 11:20 Geen bullshit. Dat jij geluk hebt gehad wil niet zeggen dat er veel werk is. En dat er banen zijn is wel waar met niet iedereen kan ieder werk doen. Je vergeet dat het vaak om mensen met fysieke of psychische problemen gaat. Die kunnen vaak werken en een deel wil dat juist graag maar ze kunnen niet alle soorten werk doen. Iemand met chronische rugproblemen kan niet tillen of fysiek zwaar werk doen om maar iets te noemen. Het is gewoon nogal simpel gedacht dat als er 20 banen over zijn 20 werkelozen daar dus kunnen werken. Mensen moeten gewoon ophouden elkaar als hetzelfde als zichzelf te zien. Dat is bull shit. Niet iedereen heeft dezelfde skills en niet iedereen kan hetzelfde werk aan. Dat kun je niet willen zien maar de realiteit bewijst het toch al.

Ohja | 17-06-16 | 11:28

De drang om dit land naar de kl*ten te helpen lijkt bij sommige 'beleidsmakers' wel een roeping..

Hebben ze dit nog niet in het plaatselijke nieuwsperkamentje in die zandbak laten zetten?
Want anders komt dit heugelijke nieuws natuurlijk niet snel genoeg bij de cultuurverrijkers.
En dat moeten we niet willen, met z'n allen....

Hollander01 | 17-06-16 | 11:28

@Pat1982 11:20
Naast architect (ir. ZZP) ben ik ook deeltijd-heftruckchauffeur bij een groot woonwarenhuis voor de vastigheid van het inkomen. Zie dat laatste maar als de steengroeve van Howard Roark uit Fountainhead van Ayn Rand.

Goed bezig!

tipo | 17-06-16 | 11:27

@eerstneukendanpraten | 17-06-16 | 11:13
Mooi, geef jij dat even door aan het UWV?

necrosis | 17-06-16 | 11:27

Daar gaan wij weer. Lekker bijstandsgerechtigden en ProAsfalt demoniseren.

Zijn die banen er dan?

Moet ik nu alweer de statistieken uitleggen?
Zijn jullie nu zo dom of ben ik, ondanks de te werk stelling door Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van de Arbeid = Partij van dwangArbeid) waarvoor een IQ van 60 volstaat en steeds dommer word, nog veel te slim?

Hierbij de geschatte cijfers. Geschat omdat ik geen zin en géén tijd heb door Jetta Klijnsma die al met haar zweep klaar staat om mij te mishandelen.
Aantal officiële werklozen: rond 580.000
Aantal openstaande vacatures: rond 130.000
Verschil = arbeidsoverschot = 450.000.

Waar zijn die banen dan? Hier zijn die banen niet!

O wacht, zolang arbeid gratis is voor de bazen zullende banen er kennelijk wel zijn volgens de succesvolle reaguurders.

Gratis arbeid.

The Race To The Bottom.

Totdat de slaven in het verzet komen en er bloed gaat vloeien.

ProAsfalt | 17-06-16 | 11:26

@duitse herder | 17-06-16 | 11:11
Ik ben niet te beroerd om te werken, zelfs magazijnwerk is mij niet te min.
Alleen taaltechnisch heb ik een achterstand, al spreek ik vloeiend Engels en redelijk Duits.
Ik ga een kijken welke vacatures er voor mij zijn.

necrosis | 17-06-16 | 11:26

Nog even en we zijn omringd door robots, zelfrijdende vrachtwagens, intelligente huizen, enzovoort. En je hebt dan wel een klein leger techneuten nodig om dat allemaal aan de praat te houden, maar er zullen massa’s mensen hierdoor in de bijstand verdwijnen, terwijl de toestroom van ‘islamitische apothekers’ zeker niet zal ophouden. Wat betekent dat we steeds meer terecht komen in een wereld die robotiseert èn islamiseert. En volgens mij geeft dit toestanden als in Terminator I t/m X.

notamused | 17-06-16 | 11:25

Nuuk | 17-06-16 | 11:06

Als er sprake is van een vreemde situatie dan is het in de ouderenzorg/thuishulp. Massaal zijn er mensen uitgegaan en de arbeidsplaatsen worden opgevuld met"vrijwilligers"en zorgverleners.

zorgverlener is natuurlijk een mooi ander woord voor veroordeelde.
Ik heb nooit begrepen waarom je zulk soort werk als straf moet zien want 9 van de 10 keer hebben die criminelen gewoon schijt aan alles en iedereen. Het zal je verzorger maar zijn.

Bennie Boos | 17-06-16 | 11:25

In 1978 ben ik in militaire dienst gegaan, daarna ben ik in een fabriek gaan werken.
In de 80er jaren zag ik half Marokko met een WAO uitkering terug gaan naar Marokko.
omdat ik in 1995 in continue dienst werkte kon ik overdag 'leesvader' zijn op de school van mijn zoon. De eerste 'leesvader' die ze ooit zagen.
Ik baal er behoorlijk van dat ik op m'n 55ste thuis zit met een bijstandsuitkering. Had ik maar niet zelfstandig moeten gaan werken.
Maar ik heb m'n dingetje wel gedaan, smeer het maar in je haar.

gentle giant | 17-06-16 | 11:24

Best een paradox: het liefst de helpende hand vd kuffar willen afhakken.....

verbanden | 17-06-16 | 11:23

Lastig. Enerzijds heeft het geen zin om kanslozen te dwingen om te solliciteren want het kost bakken met geld en levert niets op. Anderzijds mag je de verzorgingsstaat ook wel uitkleden door mensen 3 keuzes te geven.

1.) Je eigen leven tot iets fatsoenlijks opbouwen - kosten laag tot nettobetalers
2.) Jezelf in dienst van de samenleving te zetten (voor wat hoort wat) - kosten redelijk maar je hebt schone straatjes en parkjes etc.
3.) Jezelf aanmelden in het armenhuis voor bed, bad en brood - kosten verwaarloosbaar

Klaar is Kees de Irakees, Koos Werkloos, etc. en we besparen miljarden! Per jaar!

De Koreaanse Slet | 17-06-16 | 11:23

Sick dit land wordt al jarenlang vernield door die ubersocialisten... je weetwel die je ook in de 2e WO had en het eigen volk + Joden verraadde. Nu 60 jaar later gaan we gewoon keihard weer die kant op.

Jammer ook dat die kut VVD, die nep centrum-rechtsen geen ruggengraat hebben en ook verziekt lijken door de PvdA met liegen, valse beloftes en het afbreken van sociale waarden en de financiële rechtstaat.

Stifflers_Mom | 17-06-16 | 11:22

-weggejorist-

Mogamed-Kay-XXXIV | 17-06-16 | 11:21

Bullshit dat er geen werk is! Ik heb me in december 2015 ingeschreven bij meerdere uitzendbureau's. Een dag later kon ik op gesprek komen bij een logistiek bedrijf. Daar werk ik nu ruim een half jaar. Ja het is magazijnwerk, ver onder mijn niveau. Maar werk is werk, en werk is geld. Tevens wordt ik nog bijna dagelijks gebeld of ik nog meer wil werken. Daarbij ben ik ook nog zzp-er in de grafische sector, deze is helemaal om zeep geholpen door stageplekken en oostblokkers die ver onder de norm werken. Ik moest dus wel iets anders. Als je maar wilt is er werk zat!

Pat1982 | 17-06-16 | 11:20

De reden dat zo een hoog percentage van al die nationaliteiten een bijstandsuitkering hebben, komt enkel omdat hen verboden wordt om te werken als asielzoeker. Dat is de stomste regel ooit. Voor verblijf in Nederland zou het juist verplicht moeten zijn om je eigen broek op te houden. Voor iedere Nederlander overigens ook. Kortom: De bijstand moet afgeschaft worden. Dan is immigratie geen probleem meer, behalve op cultureel vlak. Dan kweek je geen eenzame gekken die aan het moorden slaan. Dan loont werken meer. De bijstand is de oorzaak van alle problemen, niet de oplossing.

tipo | 17-06-16 | 11:19

-weggejorist-

Mogamed-Kay-XXXIV | 17-06-16 | 11:19

@dlseth_ | 17-06-16 | 10:53 - Yes! Maar dan ook doorvoeren. Wie meer betaald, bepaald meer. Ik ben voor! Gaan we middelen over afgelopen 4 jaar, of telt alleen het verkiezingsjaar? In geval laatste optie, dan doe ik 3 jaar af en 1 jaar op.

MarcS | 17-06-16 | 11:16

pejoar | 17-06-16 | 10:51
"Het idee is om op het plein iets te gaan doen met een soort markt met eten, drinken, theater en muziek."

Met op de achtergrond een regenboog waar eenhoorns af en aan rijden en met de geur van heerlijke humus en fantastische falaffel.
Met buikdanseressen, vuurspuwers, henna-tattoeerders, duizend en één nacht toestanden.
Want bijna alle vluchtelingen zijn heel cultureel, brede interesse in theater en zo, dat zie je ook in de landen waar ze vandaan komen.
Hele straten met musea, theaters, auditoria, prachtig.

Het feit dat iemand dat in Nijmegen kan roepen, en dat daar geen weerwoord voor komt, heeft vast te maken met al die 18- tot 21- jarige bakvissen die daar studeren en mogen stemmen, terwijl ze nog geen flauw idee hebben hoe de wereld in elkaar zit.

Cuyahoga | 17-06-16 | 11:16

Daar kan je wel kinderachtig over janken, maar als er geen werk is... is er geen werk. Allemaal dankzij "muh economie" partijen zoals de VVD, dat dan weer wel.

Piet van het Padje | 17-06-16 | 11:14

necrosis | 17-06-16 | 10:49

Een gezonde Hollandse vent die valt op een vrouw uit 1937 is rijp voor een dwangbuis.

eerstneukendanpraten | 17-06-16 | 11:13

Zoals ik al een tijdje op het web schrijf, dat basisinkomen hebben we allang.

General McAuliffe | 17-06-16 | 11:11

necrosis | 17-06-16 | 10:47

Deens paspoort is ook Deens burger. Je kunt ook gewoon Nederlander blijven en je hier vestigen.
Binnenkomen voor een uitkering is uitgesloten. Je moet dus werken. Baan is inkomen is huis is is is...
Werkloosheid V.Jylland -zeer groot gebied- is 2,9%.

duitse herder | 17-06-16 | 11:11

Lupuslupus | 17-06-16 | 11:02
Het problem zit m erin dat ook u kennelijk serieus overwogen heeft Polen in te huren. En zo gaat ieder voor de persoonlijke 'winst'. Maar dat dit onze Eigen gemeenschap en samenleving uitholt maakt kennelijk maar weinig mensen uit. In gezin Bubbles wordt uitsluitend zaken gedaan met echte NL schilders en klusjesmannen. Punt. Een echte gemeenschap is NL al niet meer. Ik zie ook geen massaal protest komen tegen het overdragen van onze pensioenpotten naar buitenlandse beheerders.

BlowingBubbles | 17-06-16 | 11:08

Die Somalische vrouw op de foto van de Volkskrant ( of is ze Eritrees? Ik zie het verschil niet als racist zijnde) doet dus een tegenprestatie voor een bijstandsuitkering. De vraag is waarom dit niet gewoon werk is. Zeker in de zorg zijn veel mensen ontslagen en die mogen dan hetzelfde doen, of belangrijk deel daarvan, als vrijwilliger.

De overheid heeft geen geld genoeg voor dit werk want moet aan EU projecten besteed worden. Bovendien is bezuiniging alles wat er overgebleven is aan monetair beleid binnen NL zelf. Invloed in wisselkoers, rente enz, hebben we uit handen gegeven aan Brussel.
Het is belachelijk dat mensen zo geen baan meer kunnen hebben en nog meer afhankelijk worden van het infuus dat overheid heet.

Nuuk | 17-06-16 | 11:06

Thomas Mair is het bewijs dat de verzorgingsstaat tot moord leidt.

tipo | 17-06-16 | 11:05

Nuchternederland | 17-06-16 | 10:32
Dat het meeste in het buitenland geproduceerd wordt is ook weer een functie van onze belastingdruk en ons verkapte basisinkomen. Het is goedkoper om het elders te doen, met personeel die het hele loon als aanvullend beschouwt, in plaats van die paar euro`s boven uitkering en toeslag.

Het probleem wat je stelt hebben we ook met de industrialisatie gezien. Die welvaart hebben gebruikt om mensen zonder tegenprestatie van een inkomen te voorzien, de overheid gigantisch te laten groeien maar niet aan diensten voor de rest van de economie in binnen en buitenland.

Nederland betaalt zich bijvoorbeeld blauw aan farmaceuten. Terwijl we hier ook onderzoek doen. Als Nederland wel voldoende onderzoek had gedaan hadden we aan al die pillen verdiend, in plaats van betaald. We hebben hier knappe koppen op de Zuid-As die belastingontduiking faciliteren, we missen de knappe koppen die producten maken waar de globe op zit te wachten.

Diezelfde missallocatie zie je ook voor de mensen die het niet van hun hoofd moeten hebben, maar van hun handen. Die duwen we liever de bijstand in, dan als verzorgende in tehuizen of thuiszorg. Omdat we hun hele gederfde loon als besparing inboeken, in plaats van het netto effect ten opzichte van hun nieuwe uitkering. Zelfs banen die er wel zijn heffen we op, om mensen letterlijk in de stront te laten zakken, zonder in de staatskas een nuttig effect terug te zien.

Daarom zie je ook zo veel mensen het wel redden als ZZP-er, die in loondienst een full time baan met werkdruk niet trokken. Omdat je dan een opdracht aanneemt en zelf bepaalt hoeveel je werkt en in welk tempo. Mede betaalt vanuit een fors lagere belastingdruk op dezelfde arbeid. Het is ook een teken dat deze groep zelf uitcheckt uit het sociale vangnet.

Ten opzichte van de derde wereld maken westerlingen de helft van de uren om in hun inkomen te voorzien. Dus werk is er echt wel. Het loont hier alleen niet meer.

Feynman | 17-06-16 | 11:05

Terechte opmerking over die 'kwetsende foto'. De VK lezer krijgt waarin hij wil/moet geloven, maar de waarheid ligt duidelijk genuanceerder. Misleidend!

Eminence Grise | 17-06-16 | 11:04

Hier kun je toch woest om worden? Er is werk dat iedere lul kan doen, maar nee, het hoeft weer niet, blijf maar op bed dan brengen wij wel ons geld. En dan Viktor Orban gek noemen als hij niet aan dit spel mee wil doen.

pluk-87 | 17-06-16 | 11:04

@kwark001 | 17-06-16 | 11:00
Als je met 'echt' werk het voor elkaar krijgt om geen netto kostenpost te zijn; chapeau. Mag je stempen!

dlseth_ | 17-06-16 | 11:02

adj007 | 17-06-16 | 10:41
.
100% mee eens. Dat gedweep met Polen moet maar eens afgelopen zijn. Het valt niet te ontkennen dat zij de banen van de Nederlanders bezetten.
Heb het van dichtbij (in de familie) meegemaakt dat de helft van de medewerkers in een bedrijf - die daar al 15 jaar werkten ! - werden vervangen door Polen. En dat vervangen had helemaal NIETS te maken met het "niet functioneren" van de vervangen medewerkers maar omdat Polen goedkoper zijn.
.
Hoe kan dat laatste? Krijgen werkgevers (een hele berg) subsidie als ze Polen aannemen? Dat moet wel zo zijn maar is er iemand die dat kan hardmaken door cijfers/bedragen?
.
Ook is het een leugen dat Polen zo "goedkoop" werken, b.v. privé. Voor een terrasoverkapping plaatsen vroegen ze als arbeidsloon (2pers) maar liefst 700 euro!!!
.
Vrienden - uit Amsterdam - hadden er een 2-uur durende treinreis voor over en hebben mijn overkapping helemaal GRATIS geplaatst!!
.
En heeft iemand er weleens bij stil gestaan dat geen enkele Pool in ons land wegenbelasting betaalt????Ik zie hier om de hoek bij de flat al DRIE jaar (!)lang auto's met hetzelfde Poolse kenteken staan!

Lupuslupus | 17-06-16 | 11:02

@nope | 17-06-16 | 10:56
Ik bewaar de goede zeden onder de topics en probeer zwitsals een beetje op te voeden.

necrosis | 17-06-16 | 11:01

dlseth_ | 17-06-16 | 10:59

Ze worden betaald door de belastingbetaler die "echt" werkt.

kwark001 | 17-06-16 | 11:00

salsaparilla | 17-06-16 | 10:53 Ja eigenlijk wel. Het is namelijk nooit genoeg voor de gefrustreerde werkende al doe je er ook nog een dansje bij. Zie je er niet uit, is het logisch dat je geen werk krijgt, komt omdat je er niet uit ziet. Zie je er wel uit, is het kijk hoe goed ze het hebben en hoe goed ze voor zichzelf kunnen zorgen? De uitkeringen moeten omlaag, dan zouden meer mensen gaan werken want meer prikkel. In landen waar dit zo is blijkt dat dit geen invloed heeft en dat de haat en afgunst ook niet af neemt. Mensen die een uitkering hebben die wel kunnen werken moeten dat zelf in zien. Dat dat nodig is voor de wereld en ook voor zichzelf. (Hoeveel vrolijke uitkeringtrekkers heb je ontmoet? Dat bedoel ik..).

Ohja | 17-06-16 | 11:00

Als we eerlijk zijn, moeten we constateren dat de PvdA gemeentebaasjes deze 'aanpak' voorstaan teneinde het stemvee te maximaliseren: twitter.com/PPgrauter/status/74372537...

253.000/504000 = 50,19% van de personen in de bijstand is een niet-westerse allochtoon. Terwijl de totale bevolking bestaat uit "slechts" (we begonnen ooit met 75.000 gastarbeiders, voor wie zich nog niet druk genoeg maakte om de omvang van de asielstromen) 11% niet-Westerse allochtonen (2007, CBS).

En dit is mogelijk nog een rooskleurig beeld, want "Kinderen waarvan beide ouders in Nederland zijn geboren zijn autochtoon dus ook die van twee tweedegeneratie ouders. Van de derde generatie bestaat eigenlijk helemaal geen definitie." - het zou zomaar kunnen dat die 'derde generatie' in de bijstand oververtegenwoordigd is, maar omdat het CBS om politiek-correcte redenen geen gegevens meer mag bijhouden over derde-generatie allochtonen kan links Nederland wat dat betreft zijn kop in het zand houden.

JaNeeTochNietDan? | 17-06-16 | 10:59

@kwark001 | 17-06-16 | 10:54
Inderdaad.

Geen stemrecht voor ambtenaren want; afhankelijke relatie.

dlseth_ | 17-06-16 | 10:59

@spanarchist | 17-06-16 | 10:53
Zoveel plemp ik toch ook weer niet?
Volgens mij heb ik momenteel niet de meeste comments van 2016.
Helaas kan ik dat niet controleren omdat het tooltje permanent stuq is.
Misschien kan Joris het even nakijken?

necrosis | 17-06-16 | 10:58

@necrosis | 17-06-16 | 10:54
Vertel mij wat, jij bent echt wel de allergoeiste hier op GS.
Jij bent niet alleen een betwetert maar een stapelbetwetert....

nope | 17-06-16 | 10:56

dlseth_ | 17-06-16 | 10:53

Dus alle ambtenaren en alle die in dienst zijn van de overheid mogen dan niet stemmen. Incl. de tweede en eerste slaapkamer.

kwark001 | 17-06-16 | 10:54

@nope | 17-06-16 | 10:49
Ga mij niet vertellen wat er in de huisregels staat, dat weet ik beter dan wie dan ook!

necrosis | 17-06-16 | 10:54

Ik wil een CD die vol staat met dankliederen van uitkeringtrekkers voor het werkende deel van de samenleving. Maar wellicht is dit teveel gevraagd...

salsaparilla | 17-06-16 | 10:53

necrosis | 17-06-16 | 10:49
Gewoon het aantal comments laten zien dat jij per dag op GS plempt. Je hebt gewoon geen tijd om te werken.

spanarchist | 17-06-16 | 10:53

Pritt Stift | 17-06-16 | 10:10

Hartelijk dank voor de verzachtende omstandigheden, door gebruik maken van gegevens uit 2014, bij dit boosmakertje zo vlak voor het weekend. De hausse van 2015, 2016 etc. zit er dus nog niet bij. Mogen we er gevoeglijk vanuit gaan dat deze pas in 2080 verstrekt worden ?

netniet | 17-06-16 | 10:53

@Bytemaster | 17-06-16 | 10:49
Een ook daarom; censuskiesrecht!

Alleen netto belastingbetalers krijgen stemrecht. Want wie betaalt, bepaalt!

dlseth_ | 17-06-16 | 10:53

pejoar | 17-06-16 | 10:51

Nijmegen? Och, laat maar....

kwark001 | 17-06-16 | 10:52

in Nijmegen mogen vluchtelingen een bazaar gaan runnen.
eten ,drinken en spullen verkopen in een voormalig belasting kantoor.
geen opleiding nodig en als het fout gaat betaalt de gemeente toch alles.
www.gelderlander.nl/regio/nijmegen-e-o...

pejoar | 17-06-16 | 10:51

adj007 | 17-06-16 | 10:41
Op het gebied van vluchtelingen hebben ze natuurlijk keihard gelijk. Als de EU de Polen zou vragen 100.000 Christenen uit het MO op te vangen, dan zouden ze dat doen.

BlowingBubbles | 17-06-16 | 10:51

@eerstneukendanpraten | 17-06-16 | 10:41
Mooi, kom jij getuigen dat ik compleet van het padje af ben en dus niet hoef te solliciteren?

necrosis | 17-06-16 | 10:49

@necrosis | 17-06-16 | 10:18
Reed heb jij helemaal fout geschreven en dat is dus niet volgens de huisregels van GS. Volgens de dikke van dale moet het geschreven worden als REET. Ga jij daar maar eens even heel diep over nadenken......

nope | 17-06-16 | 10:49

Dat krijg je al de verzorgingsstaat doorslaat. Probleem is dat de groep die een beroep doet op die verzorgingsstaat steeds groter wordt en dat iedereen ook nog eens stemrecht heeft. Geen één uitkeringstrekker zal stemmen op een partij die de verzorgingsstaat wil versoberen en zo krijg je dus negatieve spiraal die de hele verzorgingsstaat omver trekt. Stop die waanzin nu!

Bytemaster | 17-06-16 | 10:49

Ik heb eens iemand in de bijstand geadviseerd om niet te gaan werken. Na al die verdomde subsidies die lager worden en de reiskosten meegerekend ging die persoon er 300 euro op achteruit. En nu?

kwark001 | 17-06-16 | 10:49

Minder dan 20 %, zijn de inkomsten over loonbelasting, het meeste belastinggeld wordt gegenereerd door bedrijven.
Dus het babbeltje dat men als persoon de uitkering van een ander betaalt is een hersenschim.
Werken prima ! maar niet om in grote armoede te leven(hongerloon)en om een of andere idioot rijk te maken.
Werken in de eerste plaats om een betere maatschappij op te zetten, en niet om jezelf te verrijken ten koste van anderen.
M.a.w. investeren in mensen(banen, werkgelegenheid), en niet in gebouwen(investeerders,banken).

cat22 | 17-06-16 | 10:48

Waarom denken mensen eigenlijk dat het boeiend is om bijstand te hebben? Denk je nou echt dat elke dag vrij zijn als vrij zijn voelt? Dat is niet zo. Of dat alle bijstandtrekkers elke dag uit slapen? Lol. Ik heb slapeloosheid. As if. Iedereen werkt. Dus het enige wat je kunt gaan doen is iets in je eentje. Wat een x prima is maar elke dag...? Zal wel hetzelfde soort mensen zijn dat loopt te janken als de buurman de loterij wint ofzo. Kleinzielig afgunstig. Ik vind ook dat mensen moeten werken maar voor henzelf. Omdat dat gezond is. Wat een ander wel of niet heeft is none of my business.

Ohja | 17-06-16 | 10:47

necrosis | 17-06-16 | 10:18
Eerlijk gezegd vrees ik dat het heel lang gaat duren voor er uberhaupt iemand naar je omkijkt en nog wat langer voordat ze je durven benaderen. Je zult denk ik met iets radicalers moeten komen :-)

BlowingBubbles | 17-06-16 | 10:47

-weggejorist-

Professor Pollewop | 17-06-16 | 10:47

@duitse herder | 17-06-16 | 10:38
Hoeveel geld moet ik meenemen als ik in aanmerking wil komen voor een Deens Paspoort?

necrosis | 17-06-16 | 10:47

Daarom: dubbele paspoorten alsnog intrekken en land uitzetten. De verzorgingsstaat kan al die parasieten, uitzuigers en andere free-riders er niet bij hebben.

raskol | 17-06-16 | 10:46

Ja, geef ze nog een kom soep ook.

Fijnstoffer | 17-06-16 | 10:45

Als we heel eerlijk zijn is er ook gewoon geen werk voor de meeste mensen in de bijstand. Op het werk in de kassen en op het land na natuurlijk. Daar zouden ze dan ook op ingezet moeten worden. Maar per saldo: voor laagopgeleiden is nu eenmaal steeds minder kans op een baan in Nederland. De hamvraag is hoe we de groeiende groep kanslozen zodanig in hun levensbehoeften kunnen blijven voorzien dat ze de guillotines zolang mogelijk in het vet houden. Het blijft niet mogelijk de rijkdom/welvaart voor 90% onder 1% van de wereldbevolking te verdelen. Kansloos om daarmee door te blijven gaan.

BlowingBubbles | 17-06-16 | 10:44

wie is hier een lul, degene die gratis geld afhaalt of degene die gratis geld uitdeelt ?

wlodek | 17-06-16 | 10:42

@Nuchternederland | 17-06-16 | 10:32
eens

HouseMaster | 17-06-16 | 10:41

necrosis | 17-06-16 | 10:18

Jij bent echt nog gekker dan ik dacht...

eerstneukendanpraten | 17-06-16 | 10:41

Tja, zo blij met Polen? Houden hier mensen weg van een betaalde baan en behoort als land bij de grootste netto ontvangers van de EU.
Waar Nederland dus de grootste netto betaler is, zie een eerder stukje...

Maar goed, een van de grootste netto-ontvangers dus, maar weigeren om hun deel van de vluchtelingen op te nemen. Solidariteit in de EU?

Ze spelen het spelletje heel slim, dat wel. Daar zouden we nog iets van kunnen leren.

adj007 | 17-06-16 | 10:41

Is dit wat ze bedoelen met "de mensen stemmen met hun voeten" ??

Hobbykip | 17-06-16 | 10:40

necrosis | 17-06-16 | 10:25
Lang, lang, lang geleden, werkte ik 's-avonds in een call-center voor 5 gulden en 25 cent per uur. Zou ik nooit meer doen.
Lang, lang geleden werkte ik ook nachtdiensten, tegen 11 gulden per uur. Was een enorme verbetering tov die 5 gulden 25. Zou ik nu ook niet meer doen.
Lang geleden werkte ik de hele dag staand en moest ik de hele dag schreeuwen, en had ik reistijd van 2 uur per dag. Zou ik misschien ook niet meer doen.
Een poos geleden werkte ik als werknemer. Zou ik nu ook niet meer doen, al is 25 dagen vrij per jaar wel lekker.
Oftewel, soms heb je werk wat een ander niet zou willen, of wat je zelf ook niet (meer) zou willen als je er op terugkijkt.
Zo ook die Polen met hun schema, ze hebben er ook vast geen trek in, maar zijn blij met het verdiende geld. want daarvoor werk je. Tis niet anders.
Of toch wel, lekker niets doen in de bijstand...

Nuchternederland | 17-06-16 | 10:40

Misschien kunnen ze helpen om een muur te bouwen ergens aan de poorten van Europa?

Hobbykip | 17-06-16 | 10:39

Ohja | 17-06-16 | 10:34
Dus dat er nog winkels zijn, is de verdienste van de groep bijstandsgerechtigden? Nou dan zijn wellicht de uitkeringen te hoog als ze de hele dag lopen te shoppen.

catomar | 17-06-16 | 10:39

Overgrote meerderheid wereld bevolking heeft geen moer. Ik zou ook op een bootje springen naar een plek waar er zo goed voor me gezorgd gaat worden en me heerlijk laten fêteren door gratis geld!

ukuppes | 17-06-16 | 10:39

Alleen emigreren loont.

duitse herder | 17-06-16 | 10:38

En is dit nu wel of juist niet marktconform?
Zoals de wind waait, draait de bestuurdert.

hfakker | 17-06-16 | 10:38

-weggejorist-

Nappa | 17-06-16 | 10:38

Kunnen we die Somaliërs niet inwisselen voor Polen? Daar hebben we tenminste nog wat aan!

Hobbykip | 17-06-16 | 10:38

@Tostiman | 17-06-16 | 10:27
Ik draaide 50-60 uur per week en kreeg geen overuren uitbetaald of gecompenseerd.
Ook werken op zaterdag/ zondag en feestdagen zonder tegenprestatie.
Vervolgens kreeg ik een conflict met een hooggeplaatste manager, en mocht ik mijn ontslagpapieren in ontvangst nemen.
En dat had niets te maken met mijn prestaties, die waren uitmuntend.
Die manager had mij al langer in het vizier en wachtte op het juiste moment.

necrosis | 17-06-16 | 10:38

De volkskrant media verdraait het weer is. Trap er niet in! .. oh wacht!

doskabouter | 17-06-16 | 10:37

Dat ongenuanceerde breekt Geenstijl toch wat op.
Zoals NRCorrect de lezer niet serieus neemt ter linker paradigma, zo GS ter rechter.
Uiteraard heeft het geen zin om geld te pompen (bedrijven moeten nee-bedankt-brieven schrijven, uwv-ers coachen, bezighoud dinges etc) in mensen die nooit iets gaan doen.
Dat zou GS moeten beamen, die 1-2% bijgestanen.
Maar dat dit volledig perverse impulsen aanreikt aan de welkunners, dat tegenover iedere 10 'ok dan niet' 100 X 'ja maar jullie dus wel' moet staan, dát ontbreekt.
Nederland zit in een apatisch 'post zomervakantie' dip. Na tijden uitslapen door weelderige luxe, lukt het niet in het gareel te komen.
De dagen tellen, de waterput droogt op.
Nobody cares.

hfakker | 17-06-16 | 10:36

@a4p | 17-06-16 | 10:28
Ik ben nog steeds voorstander van het verlagen van die exorbitante salarissen en dito bonussen. Dat soort mensen dat maar onbeperkt hun zakken lopen te vullen zouden geen stemrecht moeten hebben, want draag je niet bij, dan zou je ook geen zeggenschap moeten hebben.

Dan kunnen er meer mensen aangenomen worden op de werkvloer, zodat er minder WW en minder bijstand nodig is en kunnen er meer mensen een vaste dienstbetrekking krijgen, waardoor ze ook weer een huis kunnen kopen.

Rest In Privacy | 17-06-16 | 10:36

Behoorlijk schokkend die tabel maar iets meer uitleg zou wel fijn zijn?
Betekend dit dat bijvoorbeeld bijna 70% van de Somaliërs in Nederland in de bijstand zit??

Hobbykip | 17-06-16 | 10:35

Wanneer een ZZP'er medisch onderuit gaat is er meestal geen arbeidsongeschiktheidsverzekering.
Rest slechts bijstand ...

gentle giant | 17-06-16 | 10:35

Ik mis de Chinezen in het overzichtje..., oh, wacht...

Air van Boven Dorens | 17-06-16 | 10:34

Nou het lijkt me dat mensen wat overgedomesticeerd zijn als je alleen een bijdrage kunt leveren aan de maatschappij door een salaris ergens te ontvangen. Veel mensen met een uitkering dragen wel bij aan de maatschappij met bijvoorbeeld mantelzorg en zou iedereen van 9 tot 5 gaan werken kan je alle winkels overdags dichtgooien want daar komt dan dus geen hond. Alle sociale werkers naar huis sturen. Alle hulpdingen instanties weg. Je moet niet vergeten hoeveel mensen mensen die niet werken aan het werk houden die anders een uitkering zouden hebben dus dan heb je dat nog steeds maar dan met een nieuwe groep mensen.

Ohja | 17-06-16 | 10:34

En bedankt! Zat net aan een lekker bakkie koffie, en mijn collega trakteert ivm verjaardag op taart. Spontaan geen trek meer in de taart. Ziek ziek land.

PandaBeep | 17-06-16 | 10:32

Geef mensen een baan, en zorg dat die baan loont. Ieder ander beleid is zelfdestructie.

Feynman | 17-06-16 | 10:18
Ik was het eens met het hele betoog, tot deze laatste opmerking.
"Geef mensen een baan".
Dat kan niet, er zijn geen banen meer door de technologische ontwikkelingen die ingezet zijn.
Lage lonen landen, IT en steeds verder gaande robotisering betekent simpelweg dat het aantal banen aan het afnemen is. En dat terwijl de wereldbevolking groeit, en NL steeds meer "gast""arbeiders" op bezoek krijgt.
Dat is wat fout gaat lopen.
De werkloosheid in NL zal nooit meer significant dalen vanaf nu, aangezien veel werk al tijdvulling is en daarmee verkapte werkloosheid, zoals in de oude Sovjet-Unie.
Alleen heten deze mensen nu change-consultants en dergelijke, in dienst van de veel te grote overheid.
Vraag:
Hoeveel mensen kent u die daadwerkelijk iets produceren, anders dan rapporten?

Nuchternederland | 17-06-16 | 10:32

Ik wist niet dat er zoveel werkeloze apothekers, hartchirurgen en atoomgeleerden waren...... had de PVDA dit niet eerder kunnen voorzien voordat ze de poorten open deden?

sallandstrots | 17-06-16 | 10:32

Blijf vooral stemmen op de gevestigde orde. En ga niet kijken naar partijen zoals de Libertarische Partij. Want belasting betalen is toch zó fijn.

Libertarianism | 17-06-16 | 10:31

Trouwens, als dat staatje klopt dan gaat vrijwel al het sociale dienst geld naar moslims en slechts een procent of 6 naar de autochtoon.
*bittere tranen huilt*

Conan de Rabarber | 17-06-16 | 10:29

Ik ben nog steeds voorstander van het intrekken van alle uitkeringen en subsidies voor mensen die gewoon niet willen bijdragen aan de samenleving. Daarbij zouden deze mensen geen stemrecht moeten hebben, want draag je niet bij, dan zou je ook geen zeggenschap moeten hebben.
.
Dan kunnen mensen die door omstandigheden even zonder werk zitten of arbeidsongeschikt zijn geraaktwat meer krijgen en zullen mensen van bijv. 55+ die geen tot weinig kans meer maken op de arbeidsmarkt geen solicitatieplicht meer hoeven te hebben.
Ook zal de stroom economische vluchtelingen afnemen wat ook een hoop geld zal besparen en dan kunnen de belastingen voor de beroepsbevolking weer iets om laag.

a4p | 17-06-16 | 10:28

Goed nieuws voor 50-plussers dus.

ja,diedus! | 17-06-16 | 10:28

@ganzo | 17-06-16 | 10:17
Damn, ben ik dan echt de domste in Nederland? Ik werk meer dan 40 uur in de week. Ik ben chronisch ziek (levensverwachting een paar jaar)
Schijnbaar beantwoord ik mijn vraag zelf!

Tostiman | 17-06-16 | 10:27

Nederland, het beloofde land van melk en honing. Overweeg weer te migreren.

stroopa | 17-06-16 | 10:26

Er is nu eenmaal een deel van de bevolking waar je nooit wat aan zult hebben. Een laagopgeleide 55-plusser zal inderdaad nooit meer een baan vinden.
Het is daarom goed dat er een sociaal vangnet is, het probleem is alleen dat er zo´n enorme groep is die misbruik maakt van dit vangnet en het daarmee onbetaalbaar maakt.
En inderdaad, als je mensen gaat importeren met een volkomen andere arbeidsethos zal het de onbetaalbaarheid alleen maar vergroten.

spanarchist | 17-06-16 | 10:26

Wanneer gaat de boeder er nau es doorheen???

jeng | 17-06-16 | 10:25

@Nuchternederland | 17-06-16 | 10:17
Op mijn voormalige werk lopen Polen die alleen ingezet worden tijdens piekdrukte.
Het is een ploegje van vier man.
Ze beginnen 's ochtend om 4:00 tot 8:00 en komen 's middags weer terug van 16:00 tot 20:00.
Zou jij kiezen voor twee halve diensten op een dag?
Nog even los van het feit dat hun salaris niet echt geweldig is.

necrosis | 17-06-16 | 10:25

Waarom? Omdat het kan. Daarom. Met dank aan de vreemdelingen knuffelaars die decenia lang Sinterklaas hebben lopen spelen van ons geld. Vele zijn straks 2e en 3e generatie bijstand ontvangers, die weten niet eens meer dat je ook kunt werken voor je geld.

Hiesjes | 17-06-16 | 10:24

Ja die Aleppothekers willen zo nooit meer naar huis...

Conan de Rabarber | 17-06-16 | 10:24

Maar toch de VVD heeft al 6 jaar de macht en kunnen dit veranderen, doen ze niet er is meer dan alleen PVDA die dit cliéntelisme in stand houden met een bepaald doel.

Flatuleerder | 17-06-16 | 10:23

@ Ijzervreter.

Ik zou er ook erg blij mee zijn als ik een bijstandsuitkering krijg als ik mijn baan zou verliezen.

Ik zou er echter ook alles aan doen om z.s.m. weer aan een baan te komen.

En ik heb zo'n idee dat er op dit moment heel veel mensen in de bijstand zitten die er totaal geen moeite voor doen en het zo wel allemaal prima vinden.

En laat ik benadrukken dat ik dat erg jammer vind voor de mensen die er wel alles aan doen maar bijvoorbeeld door hun leeftijd of handicap niet aan de bak komen. Want die worden vaak over een kam geschoren met de nietsnutten die ik eerder noemde.

NoNoVio | 17-06-16 | 10:23

Dit zijn percentages, hè. Dus in absolute aantallen harken de Nederlanders het meeste binnen. En waarschijnlijk zijn er zelfs meer Polen dan Somaliërs met een uitkering.
Leugens, verdomde leugens en daarna statistieken.

Uriël Fack | 17-06-16 | 10:22

Is het nou heel gek als ik die kanslozen minder stemrecht wil geven?

très cool | 17-06-16 | 10:22

Polen zijn gewoon slecht geïntegreerd...

Jamal | 17-06-16 | 10:22

Polen zitten wel veel in de ww. Dat is in dit diagram niet meegenomen,

deoriner | 17-06-16 | 10:21

Het artikel uit de volkskrant wordt zo overgenomen in de brochures van de mensensmokkelaars in Schurkije en Libië.

En straks vragen de mensen die dit gemeenschapsgeld rond staan te strooien alsof het bier is op een Ronnie Flex-concert, zich af waar al die lijken op de stranden van Griekenland en Italië toch vandaan komen.

Cuyahoga | 17-06-16 | 10:21

Waar gaan al die zangers lichte muziek eigenlijk spelen

Bokito ergo sum | 17-06-16 | 10:20

Ben ik de enige die hier die een mengeling van woede, misselijkheid en andere lichamelijke ongemakken voelt bij het lezen van dit bericht?

funkyd | 17-06-16 | 10:20

Dat ze eerst mensen op weg helpen is wel goed. Zit ook in zo een traject. Ik wilde altijd werken (en nog maar deze x goed) maar het liep iedere x fout en ik wilde het inderdaad werkgevers en mezelf niet meer aan doen en eerst een paar dingen verbeteren. Dat maatwerk krijgt juist meer mensen aan het werk. Daarvoor moest ik naar sollicitatietrainingen en andere dingen die nooit het probleem waren. Als je Jan l*l heet kun je je naam wel in Piet veranderen maar dat helpt dan niet. Dit is juist veel logischer. One size fits bijna niemand..

Ohja | 17-06-16 | 10:18

"Soms heeft iemand eerst een cursus empowerment nodig"
Nou, dan weet je al genoeg. Links, PvdA etc.
En wie geeft die cursus Empowerment? Zeker een PvdA-er..

Weeraanmelden | 17-06-16 | 10:18

Beloningsverschillen ontstaan vooral fiscaal. Mensen die vanuit een bijstandspositie met kroost enkele dagen gaan werken betalen over die eerst verdiende euro`s meer dan 100% belasting. Jan Modaal met dezelfde kleine kinderen betaalt over het inkomen tussen minimumloon en modaal 88% belasting en dat is nog voor het meewegen van betalingen aan de studieschuld, wat gewoon een belasting is. Jan Modaal met een HBO of academische opleiding betaalt dus ook boven de 100%.

En dan vraagt Asscher zich af waarom de helft van de mensen in de bijstand wil blijven. Nou omdat dat fiscaal de meest betrouwbare, duidelijkste en winstgevende positie is. We beginnen in Nederland dus met een basisinkomen voor mensen die met een gratis advocaat naar de sociale dienst gaan. Mocht je kinderen onder de achttien hebben, heeft werken geen zin. Zodra de kinderen uit huis zijn heb je een gat in je CV zodat je nergens meer wordt aangenomen.

De derde schijf voor de rijken is 52%. Voor BV`s 20% en de rest tik je af op de Bahama`s. De helft van onze economie loopt via de overheid. Die op iedere slak die je doet zout moet leggen en moet afromen. Nieuwe ondernemers moeten voor omzet meer kijken naar de overheid waar het geld tegen de plinten klotst, dan naar de bevolking die niet naar huis gaat met het geld wat ze zelf verdienen.

De Partij van de Arbeid zou de belasting op Arbeid eens moeten maximeren op 52%. Dat betekent een halvering voor minima en mensen onder modaal met kinderen. Daarvoor stevig gaan snijden in overheidsuitgaven. Onze staat beslaat nu een veel groter deel van de economie en dan tijdens de wederopbouw na een oorlog. Nu krijgt 52% van de bevolking haar eigen geld terug in een overheidsregeling. Waanzin. Bureaucratie, onzekerheid en onduidelijkheid.

Een half miljard Europeanen mogen zich vrij vestigen in Nederland. Of er komt Europa breed een vergelijkbaar onhoudbaar basisinkomen, of half Europa migreert zonder in het nieuws te komen naar landen zoals Nederland. Ruim een kwart van de Griekse jeugd is al geëmigreerd. Dat geeft een grote vraag naar banen. Banen die er nu nog niet zijn, omdat we vastzitten achter de Europese handelsoorlog muur, waardoor Europa te traag groeit, niet profiteert van goedkope producten van buiten de Unie en niet makkelijk exporteert naar buiten Europa.

Drie miljoen Nederlanders behoren tot de beroepsbevolking, maar hebben geen baan. Uitgaande van een normaal inkomen is dat een schade van honderd miljard euro. Missed oppertunity, gooien we ieder jaar weg. De partij van de Arbeid zou dus onze economie kunnen redden door iedereen aan de arbeid te helpen. Geeft een forse besparing op de zeventig miljard aan cadeautjes die de staat weggeeft aan inkomensregelingen. Geeft een forse verhoging van het aantal mensen wat door de fiscus wordt leeggezogen, waardoor dat allemaal een tandje minder kan.

Geef mensen een baan, en zorg dat die baan loont. Ieder ander beleid is zelfdestructie.

Feynman | 17-06-16 | 10:18

Gaat dit ook gelden voor mensen die WW (gaan) krijgen en zich ontoerekeningsvatbaar kunnen laten verklaren?
In dat geval ga ik tijdens een hevige stortbui in mijn blote reed op straat lopen met een bord 'ik wil seks met Jane Fonda'.
Of stoppen ze me dan in een isoleercel?

necrosis | 17-06-16 | 10:18

Die hebben we allemaal toegelaten vanwege het hoge iq uit die regio`s.

van stampij | 17-06-16 | 10:17

Dat gaat grafiekje maakt mooi duidelijk waarom we achteraf bezien gewoon blij moeten zijn met de Polen.

shakermaker | 17-06-16 | 10:11

tis maar hoe je het bekijkt, de 200.000 polen alhier hebben banen die dus niet door bijstandtrekkers ingevuld kunnen worden.
Of die dat kunnen /willen is een ander verhaal, maar met een half miljoen bijstanders is er vast een gedeelte wat kan werken in de kassen/appelpluk enz.

Al zou ik als werkgever liever een pool aannemen dat een qat kauwer.

Hmmm, probleem begint zich een beetje te duiden...

Nuchternederland | 17-06-16 | 10:17

in nederland werkt toch niemand.

ganzo | 17-06-16 | 10:17

Is dit de eerste erkenning dat er gewoon te weinig banen zijn voor die miljoen(en) werklozen?

Willem van Rood | 17-06-16 | 10:16

nu een grafiek met percentage dat in aanraking met de politie is geweest ;)

Ik ben zo klaar met die enorme belasting last omdat zoveel mensen geen zin hebben om te werken. (nee ik bedoel niet die mensen die echt een reden hebben om niet te werken)

PSYx | 17-06-16 | 10:16

Ze hoeven niet te solliciteren, omdat ze als het goed is weer optyfen naar hun eigen land wanneer dat veilig is bevonden. Toch?

You-On-A-Gin | 17-06-16 | 10:16

Gisteren een verhelderend grafiekje over EU-nettobetalers/ontvangers, nu deze grafiek, ook superduidelijk. Ik wil graag pleiten voor MEER grafieken op geenstijl!!

Teen | 17-06-16 | 10:16

Grote kans ook dat ik weinig tot geen voordeel heb aan of gebruik maak van alle collectieve voorzieningen, subsidies en ontwikkelingsgelden. Hoef ik nu ook geen belasting meer de betalen?

Noltie | 17-06-16 | 10:16

Als je gedurende een aantal jaar de hele dag thuis zit kan ik me voorstellen dat je je te ziek voelt om te werken.
Alleen lijkt het me dat de beste therapie dan juist is om weer aan de slag te gaan, al is het als vrijwilliger, in plaats van te zwelgen in je zogenaamde ziekte.

spanarchist | 17-06-16 | 10:15

Echt waar die f* polen hoe durven ze minder te participeren in de bijstand. Hoog tijd om een zieligheidsknuffelcampagne te starten :)
Maar serieus gezegd, wel goed om te zien dat ze het zo goed doen :)

Hellsmurfje | 17-06-16 | 10:14

Ik ga in Ierland wonen..

m-kwadraat | 17-06-16 | 10:14

Ik voel me aardig een melkkoe met m'n 40 urige werkweek. Ik lijk wel knettergek.

MeneerDeBeer | 17-06-16 | 10:13

Die regel was er blijkbaar al jaren voor kansloze wachtgeldgerechtigden.
Of nie dan, Tofik Dibi?

Cuyahoga | 17-06-16 | 10:13

Zeg is dat geen goed nieuws voor die ProAsfalt, die het altijd maar over dat vrouwtje met die rollator heeft?

catomar | 17-06-16 | 10:13

Minus de 'niet'

Noltie | 17-06-16 | 10:13

Waarom? Waarom!?
Ik maak niet weinig kans om miljonair te worden, hoef ik nu ook geen belasting meer te betalen?

Noltie | 17-06-16 | 10:12

Heb sinds een paar weken ook een bijstandsuitkering. Ben er wel blij mee dat het bestaat. Anders had ik nu niets meer te eten en sliep ik onder de brug.
Maar ik heb geen andere keus.

IJzervreter | 17-06-16 | 10:12

handig om te weten waar ik aan bijdraag

d' 8hØker | 17-06-16 | 10:12

Dat gaat grafiekje maakt mooi duidelijk waarom we achteraf bezien gewoon blij moeten zijn met de Polen.

shakermaker | 17-06-16 | 10:11

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl