Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NAVO tart Rusland aan Oost-Europese grenzen

Jaja, met Russische Bear bommenwerpers over Noord- en West-Europese landen scheren, is een daad van uitlokking. Maar 31.000 militairen door de buurlanden van Rusland laten marcheren in de grootste militaire oefening van de NAVO ooit, is óók niet slim. Politiek pikmeten tussen Het Westen en Het Kremlin, door mannetjes die met zware wapens slepen terwijl ze een opgerolde fallus de afbeelding van een Anaconda op hun uniform hebben geklitteband (onderste pica). Maar terwijl de Europese landen uitlokkingsoorlogje spelen aan de grenzen met Rusland, wijst NAVO-baasje Jens Stoltenberg er op dat niet het tarten van de Tataren een gevaar is voor instabiliteit in Europa, maar een Brexit. Hallo, stelletje idioten. Kunnen jullie gewoon ff normaal doen en stoppen met een land dat ons helemaal niet binnen wil vallen, te behandelen alsof ze ons ieder moment binnen zullen vallen, zodat wanneer ze besluiten om toch eens wat terug te doen, jullie keihard ZIE JE WEL kunnen krijsen? Zie voorbeeldvideootje hieronder. Links is Rusland. Rechts de NAVO. En straks is het huilen. And for what?

Reaguursels

Inloggen


Russia Will Never Attack a NATO Country - Unless Provoked

The Russian foreign minister Sergei Lavrov said the phantom 'Russian threat' is merely an invented excuse for NATO expansion

russia-insider.com/en/politics/russia-...

En luister ook zeker nog even naar de altijd welsprekende
Maria Zakharova:

www.youtube.com/watch?v=1_TBZFKo3pY&a...

De Russen weten dat er niets erger is dan dan oorlog. Tijdens de Tweede Wereldoorlog zijn er 400.000-450.000 Amerikanen omgekomen (~0.32%). Maar in Amerika zelf kwam, op wat gerantsoeneerde producten na, nog gewoon warm water uit de kraan.

Er zijn zo'n 26.000.000 mensen uit de Sovjet-Unie omgekomen (~13%). Zie ook Wikipedia: en.wikipedia.org/wiki/World_War_II_ca...

russia-insider.com/en/politics/thought...

"Now here’s a country that actually experienced World War II. On June 22, 1941 a massive attack by the German Wehrmacht started. They stormed across the

Russian border. From that day until May 9 1945, the Russian people and the Russian countryside knew nothing but total war. The Russian Army fought 200 divisions of the Wehrmacht. Russia and the Russian people suffered immensely. Cities were razed, others were encircled by German troops and millions froze or starved to death in these sieges. Unlike in the US, where most citizens’ biggest inconvenience was rationing of gas, tires and sugar. The power plant wasn’t destroyed and the hot water never stopped coming out of the faucet."

De Russen weten echt wat oorlog is en hoe hun eigen land moet vechten om te overleven. Zij nemen overgaan tot deze stap echt niet als een luchtige beslissing. Voor de V.S. is het veel meer een commerciele/economische beslissing.

Ethan2k | 08-06-16 | 12:53

flits boem weg.

Trofl | 07-06-16 | 23:43

Hallo GeenStijl, hoe hebben we de vorige keer de Russen het onderspit laten delven.. Juist ja door ze mee te laten doen met een militaire wedloop die er voor zorgde dat ze geen cent meer te makken hadden.
Dat zal dit keer niet anders gaan, binnenkort een Putin met pek en veren.
Nice_Wheels | 07-06-16 | 18:44
goedzo dat zijden ze ook tegen Duitsland na de eerste wereld oorlog daar hebben we daarna nooit meer last van gehad...........

euhhhhh. Nee, dat zijden (?) ze dus juist niet. ' Ze' legden op dat Duitsland het niet meer mocht. Daar trok Duitsland zich niets van aan en kon het betalen. Dus die waren al weer heel snel veel verder.

De USSR werd niets ' gezijd' (opnieuw: zij(d)en?), maar die werden er economisch eenvoudigweg uitgedrukt.

Bigaroque | 07-06-16 | 21:55

Waarom is iedereen zo spastisch over Rusland? Mooie vrouwen en Wodka.
-
Nu gaan we net doen of we zo strijdbaar zijn.
-
Die Russen kunnen gewoon via Polen naar binnen marcheren en zich overal in Noord-west Europa melden, ze zijn immers in oorlog met de Oekraine! Die zijn overigens net zo welkom, nou niet ineens onderscheid maken. Grenzen weg en we zorgen voor iedereen even goed.
Of je nu uit Afganistan, Pakistan, Syrië, Libanon, Libië (en alle andere Afrikaanse moslimlanden) en ga zo maar door komt.
-
Dat dit conflict overigens lekker is aangewakkerd door TimmerFransie en die van Ballen in plaats van diplomatiek op te lossen zijn we alweer vergeten.
Van sommige conflicten begrijp je soms een deel van beide partijen, dit is nu zo één (en ja die had anders opgelost kunnen worden).
En die ramp met de MH17. Daar balen zowel de rebellen/Russen als de Oekraïners van, dat is nooit een bewuste actie geweest. Daar heb je geen twee jaar voor nodig. Ja toegeven en verantwoording nemen in deze is wat anders.
-
Kop op, haal de banden aan met Poetin er zijn veel engere mannetjes opgestaan!

bananabanana | 07-06-16 | 21:41

Als je het aantal militairen aan de Russische westgrens telt, en het NAVO leger in die contreien, dan is het leger van de Russen pakweg een factor tien groter. Dus de NAVO kan nooit een offensieve dreiging vormen, en dat weet Vova in het Kremlin ook. Verder een prima oefening om de defensieve slagkracht te laten zien. Dat de Russen bijna dagelijks NAVO-luchtruim binnenvliegen is natuurlijk geen provocatie van het zo geliefde Kremlin. Heb het een tijdje aangekeken, maar GS glijdt in rap tempo af in de berichtgeving over Rusland, naar Niemölleriaans niveau.

Zware Guy | 07-06-16 | 20:08

@De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:20
Also sprach der salontafelpsycholoog

HouseMaster | 07-06-16 | 19:51

-weggejorist-

supremacy1991 | 07-06-16 | 19:26

Hallo GeenStijl, hoe hebben we de vorige keer de Russen het onderspit laten delven.. Juist ja door ze mee te laten doen met een militaire wedloop die er voor zorgde dat ze geen cent meer te makken hadden.

Dat zal dit keer niet anders gaan, binnenkort een Putin met pek en veren.

Nice_Wheels | 07-06-16 | 18:44

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 14:52
Een keertje ja.

Dat sommige mensen dat blijkbaar schuimbekkend op de muur van hun zolderkamertje turven is niet echt relevant.

Ik hou me overigens ook liever bezig met EU kritiek.

Rest In Privacy | 07-06-16 | 18:13

@Polska | 07-06-16 | 17:26
Yep, goed gedacht zoals iedere brave communistische Pool betaamd.

plaszak | 07-06-16 | 18:12

Mozes Langebroek | 07-06-16 | 17:49
Hitlery Clinton vs Hennis. Ik zet 100 euro op Hennis.

Olc32 | 07-06-16 | 17:58

Kunnen we als volk niet gewoon eisen dat ipv oorlog en miljoenen burgerdoden; we gewoon een kooigevecht tot de dood organiseren tussen wereldleiders? Dat levert ook veel geld op.

Mozes Langebroek | 07-06-16 | 17:49

dat welke Nederlandse of zelfs Europese leider dan ook binnen de kortste keren vervangen kan worden wanneer WIJ dat willen.
De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 17:08
Mwahaha! Goeie grap.

Olc32 | 07-06-16 | 17:45

Amerika provoceert Rusland aan alle zijden van hun grenzen.

Polska | 07-06-16 | 17:26

Ach blijkt maar weer "power corrupts and absolute power corrupts absolutely"". Voor wie je ook bent in al deze zaken, het zijn allemaal draken die de boel plat branden om de zakken van de bevolking uit te kunnen kloppen.

Artan83 | 07-06-16 | 17:21

@De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 17:08
Ehm, had het kabinet al niet een keer of 5 moeten vallen? Ze willen niet echt weg. Blijkbaar heb jij daar meer invloed op als ik?!

VerenigingVanDieven | 07-06-16 | 17:20

@gelachewoar | 07-06-16 | 16:16
Och de Japanners en de Duitsers zijn ook verslagen door het westen. Die hoor je niet janken maar geld verdienen en iets van hun land maken.

Bij de Russen is het een puinzooi qua alles. En een objectieve kijk op de opkomst en de huidige macht van Poetin geeft je enkel het haarscherpe beeld hoe verstoort het daar aan toe gaat. Eigenlijk precies hoe de auteur de situatie omschrijft.

Maar alles is natuurlijk in het oog van de toeschouwer.

Voor mij is Poetin een vreselijk enge man die een persoonlijkheidscultus om zich heeft gebouwd waar Hitler een puntje aan kon zuigen. Van jeugdclubjes tot een persoonlijk leger tot jeugdmilities tot het intimideren, schofferen en aanvallen van buurlanden.

De man faalt op het wereldtoneel en weet door leugens, agitprop en onderdrukking (lees de Russen te belazeren) aan de macht en zelfs populair te blijven. Voor zwakkere mensen zijn sterkere leiders kennelijk nodig, en veel mensen worden graag dom gehouden of willen graag leven in een wereld van angst en samenzweringstheorieën zodat ze niet met zichzelf hoeven om te gaan.

Ik slaap zelf vredig in het vrije westen met de gedachte dat welke Nederlandse of zelfs Europese leider dan ook binnen de kortste keren vervangen kan worden wanneer WIJ dat willen.

Poetin niet die vertrekt niet. Die blijft gewoon aan de macht tot een revolutie en daar heeft hij zelf voor gezorgd door de grondwet te veranderen. Stel je voor dat Rutte dat doet, of Merkel, of Juncker? Nou... Stel je voor.

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 17:08

Uitstekende titel, wat dat is precies wat er gaande is. De neocons willen een oorlog uitlokken. Volkomen immoreel en krankzinnig uiteraard, maar dat zijn de "new world order" neocons nu eenmaal. Die Russen echter willen geen oorlog, en geven er ook geen enkele aanleiding toe, maar zodra Washington een Napoleontje of Hitlertje wil proberen, is het afgelopen. Deze keer geldt dit laatste ook voor Washington. Leest "A Russian Warning": cluborlov.blogspot.co.id/2016/05/a-rus...

ben kokhals | 07-06-16 | 16:47

Daar draait het Poetin-spel om. Een bizar spel van Russische grootheid projecteren om het gepeupel onder de duim te houden terwijl ze moeten afzien in hun dagelijks bestaan. Dit terwijl in theorie Rusland één van de rijkste landen ter wereld zou moeten zijn.

Fuck Poetin.

Mika6101 | 07-06-16 | 14:09

in zijn laatste termijnen wel ja, klopt

gelachewoar | 07-06-16 | 16:23

@De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 15:16
Nucleare aanvallen ;-) Echt grappig. Op Gottland toch? Dat is een klein eilandje. Het waren gewoon tests om de respons tijd van de Zweedse luchtmacht te testen. En die zijn slecht kan ik je vertellen. Daarentegen zie ik de laatste maanden regelmatig grote colonnes tanks over de E4 naar het noorden rijden. Dus hoe of wat je gelooft. Er staat iets te gebeuren. En dat de westerse leiders een volk hebben dat liever door poetin geregeerd wordt dan door hun, zegt meer over de politieke leiders dan over het volk. De Zweedse burgers wilde al niet in de EU, de euro willen we niet. En de Navo ook niet. Als politici vervolgens hun eigen wil gaan doordrammen, is het niet vreemd dat het volk de kant van Putin kiest. En zoals ik al zei. Dat was al voordat Putin test aanvallen op Sweden deedt. Kortom, westerse leiders zouden er goed aan doen zich wat meer voor het volk in te zetten. Zouden ze dat doen, dan zou Putin nu de grote kwade dictator zijn. Dat mensen nu meer bang worden voor hun eigen westerse leiders zegt nogmaals meer over onze politiek correcte leiders, dan dat het iets over Putin zegt.

Mika6101 | 07-06-16 | 16:17

ik raad die betweterige Koreaan aan om dit boek eens te lezen. Een objectieve kijk op de opkomst van Putin onder jeltsin, zijn verleden en het verloop van zijn presidentstermijnen. Dictatoriale neiging of niet, corruptie of niet, je kunt niet ontkennen dat Rusland gekrenkt is voor spelletjes vanuit de VS /Navo begonnen in Georgie, maar jij weet het allemaal beter en hebt de waarheid in pacht

www.bol.com/nl/p/de-nieuwe-tsaar/9200...

gelachewoar | 07-06-16 | 16:16

Het zou niet raar zijn dat Rusland ervoor kiest nog meer landen of grondgebied te annexeren om het eigen land te kunnen verdedigen tegen het opdringerige westen dat zich niet aan afspraken houdt
NLseSlaaf | 07-06-16 | 13:08
Bedoel je Estland, Letland, Lithouwen, Polen, Hongarije, Slowakije, Tsjechie, Roemenie, Bulgarije, Oost Duitsland? Misschien Finland ook nog. Ik snap het. Dat zou helemaal niet raar zijn.

louperdeloup | 07-06-16 | 15:55

Al die oorlogsgekkies hier altijd. Er is geen enkele reden dat er een conflict zou ontstaan omdat niemand daar iets mee opschiet. Ja, beetje naar elkaar schreeuwen, roepen en prikken. Maar uiteindelijk gaat het om handel (nee geen wapens, maar echte handel zoals olie, gas, landbouw, etc) en om respect. Beide komen wel weer op gang. EU sancties zullen wel minder worden dit jaar, wat meer samenwerken in Syrie, etc etc.

Pieleke | 07-06-16 | 15:47

Waar is Hennis met het Eerste Legerkorps, MLRS, 900 tanks en de PZH2000, owja Nederland zit onder de NAVO norm van 2 procent BBP. Kan Pechtold niet met de NL vlag als cape en met een klappertjespistool pang pang rondrennen

HetOorAakel | 07-06-16 | 15:43

De Russen vallen ook iedere keer weer Europa binnen: Battle of Paris (1814) en Battle of Berlin (1945).

bambi1970 | 07-06-16 | 15:38

Nu is de grote hamvraag: waar staat China in dit verhaal?

kleinkonijn | 07-06-16 | 15:38

Dus oefenen in een grensland is provoceren en wanneer onze kamaraden met hun vliegtuigen 'onze' reactietijd aan het testen zijn is het maar een spelletje. Ga toch weg. Dit soort acties horen er gewoon bij. Houd elkaar scherp.

Pieleke | 07-06-16 | 15:36

"Terugkomend op jouw links. Rusland zit Zweden inderdaad vaak te stangen. Maar dat heeft ermee te maken dat Zweden overweegt om lid te worden van de Navo."

Mika6101 | 07-06-16 | 14:09

Ik zit er nog eens over na te denken. Zweden overweegt om eventueel lid te worden van de NAVO. Het antwoord van Poetin is nucleaire aanvallen te oefenen op Zweden en andere buurlanden om vervolgens te verkondigen dat het echt nooit een NAVO lid zou aanvallen... Echt waar? En dat vind jij verdedigbaar?

Dat kan je niet menen. Als er al een reden is om lid te worden van de NAVO dan is het wel om je tegen Rusland te beschermen wat onze Vladimir weer eens heel duidelijk maakt.

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 15:16

blabla9899 | 07-06-16 | 15:09
"I don't think..."

At least you got that part right.

Mike_DB | 07-06-16 | 15:14

-weggejorist en opgerot-

bla8768 | 07-06-16 | 15:09

I don't think there are any Russians
And there ain't no Yanks
Just corporate criminals
playin' with tanks

blabla9899 | 07-06-16 | 15:09

@abortuskliniek | 07-06-16 | 12:08
Nee, jij trapt kritiekloos in die fearmongering van de NPO. Een propaganda-instituut dat aantoonbaar al een aantal keer de zaak in hun voordeel in elkaar heeft geknipt en geplakt. Hier een recent voorbeeld van die sneuneus van een Pauw: www.youtube.com/watch?v=hLfPgtxUvyo

Makro777 | 07-06-16 | 15:01

Von_Klinkerhoffen | 07-06-16 | 14:00

Rare denkwijze hou jij erop na. Als de Turken zich hier niet meer thuis voelen omdat het westen een anti-Turkse koers aan het varen is dan mogen ze van mij collectief naar huis.

Zo denken de Balten, Polen, Oekraïners, Georgiërs e.d. ook over de Russen. Maar niet Vladimir Poetin. Die heeft een wet door het Kremlin gedouwd waarin Rusland zich het recht voorbehoud om ten alle tijden Russen te 'beschermen' in hun voormalige koloniën. Wat een gotspe is want de anti-Russische (lees Kremlin) sentimenten zijn er niet voor niets.

Erdogan is een levensgevaarlijke gek dat is absoluut waar maar wie niet ziet dat er in het Kremlin, met zijn vingers aan de atoombommen, een minstens zo megalomane gek zit die letterlijk en figuurlijk zijn buurlanden intimideert, schoffeert en bezet is blijkbaar blind.

Je kan niet de éne dictator verafschuwen en de andere dictator op handen dragen. Zo werkt het niet in het vrije westen. Hier verafschuwen we alle dictaturen of dit nu de chanterende Erdogan is die hoog spel speelt of de dreigende Poetin die het puur gaat om macht invloed en vooral zelfbehoud - want let wel, zodra de Russen door hebben hoe ze bestolen en belazerd worden door Poetin en zijn criminele kliek loopt het niet goed af met deze zelfverrijkende mannen.

Daar draait het Poetin-spel om. Een bizar spel van Russische grootheid projecteren om het gepeupel onder de duim te houden terwijl ze moeten afzien in hun dagelijks bestaan. Dit terwijl in theorie Rusland één van de rijkste landen ter wereld zou moeten zijn.

Fuck Poetin.

Mika6101 | 07-06-16 | 14:09

Ik zie weinig verschil tussen Poetin en Erdogan. Paleizen, oligarchen, oliehandel, intimidatie en chantage en ga zo maar door.

Wat de neuk heeft Poetin trouwens te willen over een eventueel lidmaatschap van Zweden of Finland met de NAVO? Poetin kan zich beter afvragen waarom geen enkel zichzelf respecterend land militaire of economische bondgenootschappen met Rusland wil aangaan. Letterlijk geen enkel fatsoenlijk land wil vriendjes zijn met de Russen. De Wit-Russen en Kazachstanen kijken zelfs met veel voorzichtigheid naar hun banden met het Kremlin. De Chinezen persen de Russen af. De Indiërs gaan hun militaire meuk bij de Fransen kopen. De Zuid-Afrikanen denken leuk horen wij ook ergens bij. En Brazilië stelt wereldwijd ook niets voor. Wat blijft over? Och ja al die mini-staatjes die Poetin heeft gemaakt zoals Tsjetsjenië, Abchazië, Ossetië, Donetsk, Loegansk en dat loopt ook te morren.

TeeJee | 07-06-16 | 14:08

Een keertje?

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 14:52

Eerst Turkije uit de navo dan oefenen.

Jerolimo | 07-06-16 | 14:50

@De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 13:29
Ik weet het. In tegenstelling tot Nederland hebben wij wel met testaanvallen vanuit Rusland te maken. Maar zodra de Russen ook maar een stap over de Zweedse grens zouden zetten ben ik niet meer pro-rusland. Jouw vergelijking tussen Rusland en Turkije slaat gewoon nergens op. Turkije is zo veel meer idioot. Heb je die paleizen gezien van Erdogan? Olie transport vanuit ISIS naar Turkije. Ik kan zo nog wel even doorgaan. En dan krijg ik vaak vanuit de tegenpartij te horen. "Ja maar Putin met Homo rechten... Ja maar Poetin met Pussiriot". En dan weet je het niveau wel weer. Want in tegenstelling tot 'dat soort mensen'. Heb ik wel de moeite genomen om me in te lezen en Pussi Riot werdt niet gearresteerd omdat ze Putin bekritiseerde, maar omdat ze gewoon enorm vulgair zaten te doen in de Russische staatskerk. En Rusland is niet anti-homo, maar in tegenstelling tot de EU wil men het homoseksueel gedrag niet promoten. Terugkomend op jouw links. Rusland zit Zweden inderdaad vaak te stangen. Maar dat heeft ermee te maken dat Zweden overweegt om lid te worden van de Navo. Iets waar het Zweedse volk totaal niet op zit te wachten. Want wij hebben tot beleid om ons zo veel mogelijk buiten internationale conflicten te houden. Zelfde geldt voor de EU en de euro. Helaas is het net zoals in Nederland dat het lijkt alsof de moderne politici niet meer 'het volk' vertegenwoordigen, maar vooral hun eigen belangen. Dus zowel mbt de EU en de Navo wil het Zweedse volk onafhankelijk blijven. En Poetin wil niet dat Zweden zich aansluit bij de Navo. Vandaar die pesterijen. Aangezien de Zweden ook niet bij de Navo willen, zijn er weinig Zweden die Rusland ondanks die testaanvallen als een vijand zien. Zodra de Russen 1 voet over de grens zetten, krijgen ze alle Zweden over zich heen. Maar tot die tijd zijn het vooral de politiek correcte politici waar we mee aan het strijden zijn.

Mika6101 | 07-06-16 | 14:09

Mike_DB | 07-06-16 | 14:02
GS plaatst een keer een NAVO kritisch artikeltje en alle wappies schieten gelijk in een overdreven zwart-wit reflex.

Sneu gewoon.

Rest In Privacy | 07-06-16 | 14:08

Mike_DB | 07-06-16 | 14:02

USA bestaat nog geen 200 jaar en al meer als 200 oorlogen gevochten als enigste nuclaire bommen gebruikt tonnen aan verarmt uranium 238 weg geschoten in irak en andere plekken maarja zijn helaas een hoop mensen die graag wegkijken.

Sjonie01 | 07-06-16 | 14:07

Interessant dat ook GS nu onvoorwaardelijk kiest voor de al even onvoorwaardelijke overgave van Europa aan tsaar Vladimir de Verongelijkte. Wier buikspreekpoppen bijna dagelijks de Baltische staten en Finland dreigen met annexatie in het kader van de Russische 'manifest destiny'. Om te heersen over al die marginale volkjes.

Ook interessant dat GS daarmee Finland, Polen en de Baltische staten het recht ontzegt om hun eigen leger op eigen territorium te laten buiten spelen met vriendjes naar eigen keuze. "Ho, ho, eerst aan oom Vladimir vragen", corrigeert GS de blaagjes.

Mike_DB | 07-06-16 | 14:02

-weggejorist-

supremacy1991 | 07-06-16 | 14:00

@De Koreaanse Slet
Ik verwacht dat er best wat mensen zijn die min of meer pro-Putin zijn omdat ze Erdogan een grotere bedreiging vinden voor de West-Europese samenleving. De EU bakt zoete broodjes met Erdogan (of probeert hem in het positieve geval aan het lijntje te houden) en waarschuwt intern tegen de expansiedrang van Putin. Als de NAVO zo stoer kan doen tegen Rusland, waarom kan het een van de eigen leden niet op het matje roepen? Turkije is met haar cultureel-religieuze expansiedrang veel gevaarlijker dan een Rusland dat inspeelt op de expansiedrang van eurocraten.

Von_Klinkerhoffen | 07-06-16 | 14:00

De US: Een defensiebudget dat waanzinnig groot is. Dat zelfs de rest van de top tien qua uitgaven samen niet eens in de buurt komen. Een land dat het meeste agressieve land is by far door overal en tientallen jaren bommen te gooien. En dan roepen dat klein duimpje Rusland zo agressief is. Wat een onzin. De Russen maken zich terecht zorgen over het overal aanwezige en schietende leger van de Yankees.

Graaier | 07-06-16 | 13:52

Beter een goeie buur dan een verre vriend.

Sjonie01 | 07-06-16 | 13:45

Ik zou me veel meer zorgen maken om onbetrouwbare bondgenoten dan om duidelijke niet-vrienden (nooit vijanden zeggen, want je hebt geen oorlog).

bhaal | 07-06-16 | 13:39

Er is niemand die zich interesseert voor het verbond dat Turkije en de Sovjet-Unie al hebben besproken, verdiep je eens in de strategische mogelijkheden als Turkije geen vriendje van de NAVO (lees USA) (lees EU) meer wil zijn, of over het islamitische leger, dat al divisies heeft in alle westerse lidstaten, (and STILLetjes growing), een instroom van seculiere arabieren zal zeker geen oplossing zijn voor de orthodoxe islamitische Turken die in de EU zijn gevestigd/geplaatst en vinden dat een seculiere moslim simpelweg geen moslim is. Het zal wel uitdraaien tot een EU-revolutie van jonge Turken, met heel veel brandende auto's De islam is onverenigbaar met de Westerse seculiere rechtsstaten...........................................
succes Pays-Bah,

hovawart | 07-06-16 | 13:38

Een sterk Rusland (met een sterke leider) is juist in ons belang. Iets met machtsevenwicht. Putin moet alleen niet zelf olie op het vuurtje gooien, zoals in Oekraïne.
Verder hoef je geen licht in de duisternis te zijn om te constateren dat het buitenlands beleid van Obama zo mogelijk nog dramatischer heeft uitgepakt dan dat van zijn voorganger. Van de Arabische lente tot aan het huidige spel met Rusland, het zijn continu de verkeerde keuzes. Democratie American-style is geen goed exportproduct. Nooit geweest ook.

LJBrinkhorst | 07-06-16 | 13:36

Het besluit om de Krim weer terug te geven aan Rusland is bekrachtigd met een referendum die is goedgekeurd door internationale waarnemers.
Specimen 5101 | 07-06-16 | 12:43
-
Volgens mij verkondig je iets dat totaal bezijden de waarheid is.
-
De waarnemers waren niet van de OVSE, niet van de VN of welke andere noemenswaardige organisatie die verkiezingen eerlijk kan monitoren. Journalisten - waaronder VICE-journalist - Simon Ostrovsky werd het onmogelijk gemaakt om normaal verslag te doen van de "verkiezingen".
-
Je kletst dus uit je nek en volgens mij geloof je zelf niet eens wat je zegt.

Gräf&Stift | 07-06-16 | 13:22

"Anders gezegd; hoe jan met de Pet aan weerszijden van het IJzeren Gordijn werd bang gemaakt voor "die Andern" en zo in het gareel werd gehouden. En nog steeds."
@ bruin kikkertje | 07-06-16 | 12:45
.
+100

telelezer | 07-06-16 | 13:18

@necrosis | 07-06-16 | 11:42
Ik had geen punt. Maar ik wil wel een punt maken. En dat is precies wat jij beweert. Namelijk dat uiteindelijk de cijfertjes niet alleen maar bepalen wat een eventuele uitslag zou worden. Nog belangrijker in mijn mening is de motivatie van het leger, en nog belangrijker het draagvlak onder de bevolking. Beide zijn vele malen hoger onder de Russische bevolking en leger. In Zweden hebben we daar een spreekwoord voor "5 myror är fler än 4 elefanter" Vijf mieren zijn meer dan 4 olifanten. Maar mijn post had als enige punt dat ik wilde illustreren dat mijn mede reaguurders al snel met allerhande vergelijkingen zouden komen. De meest stomme vergelijking van vandaag is van de Koreaanse Slet, die al zijn andere comments belachelijk maakt door te zeggen dat Rusland een grotere dictatuur is dan Turkije.

Mika6101 | 07-06-16 | 13:18

"Oorlogen die volgens hun propaganda vrede en democratie moeten brengen aan de betreffende bevolkingen, maar die in werkelijkheid slechts vernietiging en chaos hebben gebracht. Het doel van dit alles? Wereld dominantie."
@ Specimen 5101 | 07-06-16 | 13:05
.
www.youtube.com/watch?v=5BDOBN01JUo&a...

telelezer | 07-06-16 | 13:11

De lijders van het westen zijn niet democratisch, dictatoriaal en willen zeer zeker geen vrede als ze de macht niet hebben. Het westen is verantwoordelijk voor de meeste oorlogen op deze aarde op dit moment en zijn continu doende meerdere oorlogen uit te lokken om de macht te behouden en de wereld te beheersen met hun onkunde. Hun eigen burgerbevolking interesseert ze helemaal geen bal zolang ze de macht maar houden en de miljoenen binnen rollen op hun bankrekeningen. Rusland heeft alle recht de NAVO te beschuldigen van uitdaging en het recht om zich op stevige wijze te verdedigen tegen deze uitdagingen van het westen. De NAVO houdt zich duidelijk niet aan de afspraken die zijn gemaakt na de tweede wereld oorlog en zijn diegene die duidelijk op weg zijn een derde wereld oorlog uit te lokken. Het zou niet raar zijn dat Rusland ervoor kiest nog meer landen of grondgebied te annexeren om het eigen land te kunnen verdedigen tegen het opdringerige westen dat zich niet aan afspraken houdt en Rusland continu probeert uit te dagen. Het continu beschuldigen van het westen incl. de NAVO van Rusland zonder enige bewijzen komen de strot uit. In principe zou het westen en de NAVO terecht moeten staan voor het pesten van andere landen die buiten hun straatje vallen.

NLseSlaaf | 07-06-16 | 13:08

@ Maline Genie | 07-06-16 | 12:58
U zegt het!
+10
.
Overigens, al deze oorlogs hitserij is nodig als alibi om zo snel mogelijk Oekraine bij de EU te halen.
www.nu.nl/buitenland/3759947/oekraine-...

telelezer | 07-06-16 | 13:08

-weggejorist-

supremacy1991 | 07-06-16 | 13:07

@De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 12:52
Ik laat in mijn tegel nog ruimte open voor kritiek op het referendum, dus perfect verlopen vind ik het niet. Wat ik ook niet vind is dat het een annexatie is of in uw woorden een schurkenstreek van Poetin.
De tijd dat de wereld is verdeeld tussen goed (het westen) en de schurken (het oosten) is al een tijdje voorbij. De enige die er nog zo over denken zijn de globalistische neocons uit de verenigde staten. Dit zijn dan ook de mensen die achter vele proxy-oorlogen zitten (o.a. Irak, syrie, oekraine). Oorlogen die volgens hun propaganda vrede en democratie moeten brengen aan de betreffende bevolkingen, maar die in werkelijkheid slechts vernietiging en chaos hebben gebracht. Het doel van dit alles? Wereld dominantie. Maar goed, blijft u maar vooral blind voor dit soort zaken en anderen de maat nemen dat zij zich buiten door u goedgekeurde bronnen informatie inwinnen.

Specimen 5101 | 07-06-16 | 13:05

Een land dat ons helemaal niet binnen will vallen? Tja, dat zullen ze in Oekraine ook gedacht hebben. Een beetje geschiedenis Van Rossem. Polen en de Baltische staten zijn bijna 45 jaar bezet geweest door de Russen. Alle reden om op je hoede te zijn, zeker na de Russische agressie tegen Oekraine. En de Polen en de NAVO hebben het volste recht te oefenen met wie en wanneer ze maar willen.

thijs4419 | 07-06-16 | 13:05

Polen, waarom komt me dat bekend voor..? Oh wacht..

telelezer | 07-06-16 | 13:05

Hier krijgt nitwit Hans van Baalwn vast wel een klein stijfje van...

alpha centauri | 07-06-16 | 13:03

Maar 31.000 militairen door de buurlanden van Rusland laten marcheren in de grootste militaire oefening van de NAVO ooit, is óók niet slim.
Van Rossem | 07-06-16 | 11:04 |

Maar wel op verzoek van een aantal bondgenoten die Poetin niet zo zien zitten. Snap dit pro-Poetin dingetje niet zo van GS. Krijgen we straks ook pro-Erdogan topics?

Chow | 07-06-16 | 13:02

Specimen 5101 | 07-06-16 | 12:52
Ik hou het even simpel voor u;
Ze waren autonoom gebied maar hadden dit mandaat, conform de grondwet van 1992, dus niet.

Lees u eens in zeg.

Rest In Privacy | 07-06-16 | 12:59

De "invasie" van de krim ligt een stuk genuanceerder dan menigeen hier doet voorkomen. Rusland heeft al decennia daar haar marine-havens voor de Zwarte Zee liggen, natuurlijk willen ze die niet in handen geven van de marionet Janoekovich.
Rusland is een corrupte hoerenbende, maar dat is Amerika ook, dus vergeet nooit of te nimmer dat de wereld niet zwart-wit is maar donkergrijs aan beide zijden van de oceaan.

Maline Genie | 07-06-16 | 12:58

Polen en de Baltische staten zijn soevereine landen die het volste recht hadden zich bij de NAVO aan te sluiten. Gezien de manier waarop Rusland deze landen in de vorige eeuwen behandeld heeft, was dat ook volkomen begrijpelijk, net als dat het begrijpelijk is dat ze zich nu bedreigd voelen (zie de geschonden territoriale integriteit van Moldavië, Georgië en Oekraïne).

En we zijn toch allemaal zo pro-nationalisme? Veel nationalistischer dan de huidige Poolse regering vind je ze niet in Europa. Had Mitterrand dan toch gelijk: "le nationalisme c'est la guerre"?

JTKDM | 07-06-16 | 12:57

@Specimen 5101 | 07-06-16 | 12:43
Dat is de Russische versie. Dat zegt eigenlijk alles over jou. Achterdochtig over alles behalve de mooie blauwe ogen van Vladje Poetin en zijn boevenbende. Het spijt me hoor maar als je echt gelooft dat het hier hebben over een eerlijk referendum en niet over een schurkenstreek dan ben je volledig geïndoctrineerd door Russische agitprop. Iets waar heel veel reaguurders tegenwoordig last van hebben.

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 12:52

@TeeJee | 07-06-16 | 12:49
De Krim was autonoom gebied binnen Oekraine, oftewel ze hadden het mandaat om dit zelf te beslissen. En de afgelegde weg verdient zeker geen schoonheidsprijs, maar het besluit werd ondersteund door meer dan 90% van de bevolking. Spreken over een annexatie vind ik dan ook niet terecht.

Specimen 5101 | 07-06-16 | 12:52

Specimen 5101 | 07-06-16 | 12:43
Bekrachtigd via een referendum zonder daadwerkelijke keuze waarbij Russische militairen aanwezig waren.
Een referendum wat geen juridische basis had (en heeft) omdat de regering in Kiev er geen toestemming voor gaf.


Kleine details toch?
Ik vind het niet problematisch dat de bevolking heeft gekozen, juich ik zelfs toe, maar het is rommelig en juridisch niet correct.

Rest In Privacy | 07-06-16 | 12:49

Is GeenStijl tegenwoordig communistisch! Hoe dom kun je zijn als je vertrouwd op een Russische dictator, Poetin ruimt al zijn tegenstanders op, doet aan zelfverrijking en van zijn vriendjes. Heeft een eigen privé leger
www.nrc.nl/next/2016/04/14/nieuwe-nati...

En hij heeft expansiedrift, iets wat begin jaren 90 al duidelijk werd toen hij
hoofd van het Comité Externe Betrekkingen van het bureau van de burgemeester van Leningrad was.
Ik koester onze innige band met de verenigde staten.

Dutch_Holland | 07-06-16 | 12:49

@De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:56
Uw beeld was al getroebleerd toen we elkaar in Israël bij toeval tegen kwamen.

Mark_Pugner | 07-06-16 | 12:48

Kort na de Wende was ik in de ex-DDR in contact met een ex-staflid van een radarinstallatie op de top van het Harzgebergte. Hij vertelde, toen nog vol trots, dat ze met hun installaties alle radar- en radioverkeer konden afluisteren tot in Fontainebleau, toen nog een NAVO hoofdkwartier. Ze konden zo zien of de NAVO aanstalten zou maken om hen aan te vallen.
Anders gezegd; hoe jan met de Pet aan weerszijden van het IJzeren Gordijn werd bang gemaakt voor "die Andern" en zo in het gareel werd gehouden. En nog steeds.

bruin kikkertje | 07-06-16 | 12:45

@De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 12:33
Het besluit om de Krim weer terug te geven aan Rusland is bekrachtigd met een referendum die is goedgekeurd door internationale waarnemers. Nu zal er nog vast wel wat af te dimmen zijn aan de afgelegde weg, maar een annexatie was het beslist niet. De sancties die erop volgden zijn dan ook opgelegd uit rancune dat poetin hen te slim afgeweest was. De Krim was namelijk een twistpunt omdat het van strategisch belang was voor Rusland, omdat er een belangrijke zeehaven en legerbasis gelegen zijn. Het was de westerse propaganda en agritpop die het annexatieverhaal aan de goedgelovige massa in het westen moest verkopen.

Specimen 5101 | 07-06-16 | 12:43

@Parel van het Zuiden | 07-06-16 | 12:13
Dan bouwen die Russen toch lekker zelf een raketschild om de 'first strike capability' van de NAVO te blokkeren reduceren. Ze doen maar.

Jij en vele anderen willen maar niet begrijpen dat men zich in met name Oost-Europa van Hongarije tot Estland ernstig zorgen maakt over die rare Poetin die de meest rare uitspraken doet en zelfs offensieve oefeningen rond en boven NAVO en Europees grondgebied uit laat voeren. Dat is niet het gedrag van een 'bondgenoot' en derhalve is het meer dan terecht dat de NAVO laat zien dat we niet met ons laten sollen.

Bepaalde figuren schieten dan in een angststuip maar de werkelijkheid gebied dat wij gewoon met onze bondgenoten mogen oefenen en dat wij dit pas op deze schaal zijn gaan doen na de rare capriolen van Poetin de laatste paar jaar.

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 12:40

We(steuropanen) zijn mietjes als we Erdogan niet een vuist tonen maar de hand reiken, maar als de NAVO zijn spierballen laat rollen in een NAVO-lidstaat zijn we onnodig provocerend bezig. Tamelijk inconsequent kantnochwalbetoog.

Woest en Ledig | 07-06-16 | 12:37

En de Russen zullen binnenkort wel weer een grote oefening houden, net aan hun grens. Actie-reactie. Verder nog nieuws?

rekennietmachine | 07-06-16 | 12:35

@accijnstoerist | 07-06-16 | 12:14
Jij bent gewoon een communist. Je zit op de verkeerde site Kameraad.

plaszak | 07-06-16 | 12:35

Maria.1 | 07-06-16 | 12:12

Precies. Jij snapt het de EU de wortel van al het kwaad. Alles maar dan ook alles is de schuld van de EU. *zucht*

accijnstoerist | 07-06-16 | 12:14
Imperialistisch. Je zegt het echt. Luister makker het waren de Oost-Europeanen die als de sodemieter permanent wilde verdwijnen vanuit de invloedssfeer van het Kremlin.

Specimen 5101 | 07-06-16 | 12:16
Nee hoor. De annexatie van de Krim door Rusland onder leiding van Poetin hebben dat ernstig verstoord. Niet andersom. Wat is dat voor rare Russische agitprop. Poetin had gewoon met zijn tengels van Oekraïne moeten afblijven.

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 12:33

@necrosis, welke gevallen denkt u dat ik bedoel? Het maakt niet eens uit of het inderdaad agressie is. Dat de perceptie van agressie er is kunnen we het denk ik wel over eens zijn? De perceptie van agressie is genoeg reden om oefeningen te houden om de Baltische staten en Polen gerust te stellen. Die kunnen zich Russische overheersing nog goed herinneren.
Wat is uw mening over de veel grotere Russische militaire oefeningen in West Rusland?

Blasfemie | 07-06-16 | 12:29

Dostranamus | 07-06-16 | 12:17
Wel een kanttekening bij uw verhaal;
Dat referendum was een farce, want er was feitelijk geen keuze.
De opties waren namelijk om direct aan te sluiten OF om terug gaan naar een oudere grondwet. Bij optie 2 kreeg de autonome Krim regering de macht om zich af te scheiden en men had al aangekondigd dat dan direct te doen en aan te sluiten bij Rusland.


De keuze was dus direct naar Rusland of indrect naar Rusland.

Rest In Privacy | 07-06-16 | 12:26

Als Rusland dit zou doen in Cuba dan zou er van agressie en uitdagen gesproken worden. Lang leve de dubbele standaarden van onze westerse machthebbers.

ZoltarTheMagnificent | 07-06-16 | 12:26

Prima dat de NAVO dit doet. Het is de enige taal die Rusland spreekt.. helaas!

Gräf&Stift | 07-06-16 | 12:23

Als je niks doet schuift de grens van wat je accepteert ook steeds verder op.

Gewinflipt | 07-06-16 | 12:22

Mark_D_NL | 07-06-16 | 12:12
Ah, daar is weer het bekende argument: 'Als niemand perfect is, dan is iedereen even slecht.' Nee dus. Er is een groot verschil tussen je mening een beetje handig presenteren, of voor geld een standpunt verkondigen waar je zelf totaal niet achter staat.

bintang | 07-06-16 | 12:22

Tja, de EU is druk bezig met stoken stoken stoken en tracht steeds meer de Russische invloedsfeer in te perken.

Persoonlijk denk ik dat de EU met vuur aan het spelen is zonder enige nuttige reden, puur en alleen wegens de eigen uitbreidingsdrang en het anti-Poetin sentiment.

En je weet het, wie vuur speelt, heeft kans zijn klauwen te branden.

OmeBlim | 07-06-16 | 12:21

@bintang | 07-06-16 | 11:58
De Russen winnen de agitprop campagne anders glorieus betaalt of onbetaalt. Op serieuze media, sociale media, aluhoedjes meuk, of anderzijds plekken waar reaguurders hun ei kwijt kunnen stromen op elk Rusland gerelateerd bericht binnen de kortste keren de gebruikelijke 'Rusland is vrede' en 'Poetin is een baas' commentaren binnen.

Dat hebben de Russen dus goed gedaan. Neem MH17 zo'n beetje elke theorie passeert de revue en zijn allemaal mogelijk volgens deze experts behalve dan de 'theorie' dat de Russen een BUK-eenheid in Oekraïne neerzette om eens korte metten te maken met die straaljagers en bevoorradingsvliegtuigen van Oekraïne die de 'revolutie' in Donbas nogal verstierde en per ongeluk MH17 neerschoot. Die kan niet.

Knap gedaan. Petje af.

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 12:20

Waarom worden deze militairen niet ingezet om het Europese continent te beschermen tegen de Islamitische invasie? De Russische beer heeft zich tot dusver nog niet schuldig gemaakt aan een invasie, dit in tegenstelling tot illegale gelukszoekers uit Afrika en barbaarse Islamisten uit het Midden-Oosten.

Solar666 | 07-06-16 | 12:18

want Rusland is de Krim en Oost-Oekraïne ook binnen gevallen.
ProAsfalt | 07-06-16 | 11:36
###
En weer een blijk van onwetendheid.
In Oekraïne leven twee volken. Oekraïners en etnische Russen.De opstand door de daar wonende Russen is begonnen omdat ze hun Russische taal en schrift moesten opgeven voor het Oekraïns èn vanwege het ontginnen door fracking van het schalieveld en de genetisch gemodificeerde teelt door Monsanto dat ze niet wilden.
En de Krim hield een referendum,(Weet je wat een referendum is?) waarbij 96% van de daar wonende Russen voor aansluiting bij Rusland kozen.
Overigens zijn er twee miljoen Oekraïners op de vlucht geslagen die allemaal naar Rusland zijn gevlucht.
En dan zullen we het nog maar niet hebben over de echte NAZIS die in Kiev de macht hebben overgenomen.
Die heks van Timoshenko wilde zelfs de in Oekraíne wonende Russen met atoombommen uitmoorden.
Gelukkig hadden ze die niet meer want anders zaten we allang in een derde wereldoorlog of was die zelfs al voorbij.

Dostranamus | 07-06-16 | 12:17

@De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 12:08
U praat onzin. De landen die lid zijn van de BRICS hebben ook geen Poetin-esque regering met juichende Poetinisten.
In 2013 hebben Nederland en Rusland 400 jaar handelsrelatie gevierd. Het enige wat deze handelsrelatie verstoort heeft, zijn de sancties opgelegd door de EU in opdracht van de VS.

Specimen 5101 | 07-06-16 | 12:16

Het is te hopen dat Trump de verkiezingen wint, zodat hij kan zorgen dat de navo weer een beetje normaal gaat doen.

accijnstoerist | 07-06-16 | 12:15

En dat stelletje homo's in Brussel zitten straks als de pleuris uitbreekt ,als eerste in het vliegtuig richting veilig haven.

fleurtje | 07-06-16 | 12:15

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 12:08
Je ziet het verkeerd. Het zijn juist de navo en de eu die met hun imperialistische beleid aan de verkeerde kant van de geschiedenis staan. Gelukkig is er voor zowel artikel 5 van de navo als de eu beide bijzonder weining draagvlak in West-Europa. Dat kan ons nog redden van gevaarlijke gekken als Stoltenberg, Juncker en de nsb-ers die ze op het thuisfront steunen.

accijnstoerist | 07-06-16 | 12:14

@De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:47

Even uw tegel analyseren. U wilde inhoudelijk weerwoord (waar u dan vervolgens weer overheen schreeuwt zonder te lezen).
.
De missile shield problematiek raakt rechtstreeks aan "first strike capability". Iets wat de "balance of power" kan doen schuiven en wat doorgaans een voorbode voor ellende is. Vele raketverdragen zijn juist gesloten om die "first strike capability" weg te nemen aan alle zijden. In de veronderstelling dat dan niemand zo'n aanval aandurft. Heeft wss zulke aanvallen voorkomen. U weet kennelijk niet zo heel veel van dit onderwerp af.
.
De huidige missile shield systemen kunnen een "intercept" alleen succesvol uitvoeren wanneer de ICBM nog richting top van de kromme beweegt. Daarna zullen de (kern)koppen (12 - 24 stuks) zich losmaken van de drager en in verschillende banen op een te hoge snelheid om te onderschepen terugvallen naar de aarde. Met de plaatsing in Polen worden dus heel veel lanceerlocaties op Russische bodem onbruikbaar, zelfs al zouden ze over de Noordkap willen lanceren. Opnieuw een verschuiving in de "balance of power". Ook over het schild, werking, en het effect daarvan lijkt u heel weinig te weten.
.
De VS of NAVO zo u wilt doet hier niet verstandig aan. Tenminste, als je oorlog, nucleaire oorlog wilt voorkomen. En dat Putin zo zijn eigen kutstreken in, wat hij zijn invloedssfeer noemt, flikt doet daar niets aan af. Ook geen reden om de NAVO maar haar gang te laten gaan.

Parel van het Zuiden | 07-06-16 | 12:13

kanon0503 | 07-06-16 | 11:42

Ben je nu serieus goed aan het praten dat Poetin een land binnen valt omdat de EU met Oekraine praat? Echt wtf.

jawor36 | 07-06-16 | 12:12

@bintang | 07-06-16 | 11:58
Nederland zit dus vol zelfrespect loze politici and journalisten... ;-) Maar dat wisten we al.
--
En wiens woord spreek jij. Van het UWV of ben je een loonslaaf die een kutproduct verkoopt voor zijn baas.

Mark_D_NL | 07-06-16 | 12:12

@De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 12:08
Zonder de EU zouden we hoogst waarschijnlijk helemaal geen problemen met Rusland hebben. En die "verkeerde kant" daar trapt geen mens meer in; dat je dat weet!

Maria.1 | 07-06-16 | 12:12

@Parel van het Zuiden | 07-06-16 | 11:53
Inderdaad. In 1939 zei Kobus tegen Klaas. Dit kroeggesprek is bijzonder zorgelijk. Gewone burgers die elkaar in de haren vliegen over steun voor de geallieerden of de nationaal-socialisten terwijl beide partijen aansturen op spanningen en oorlog om voor hen moverende redenen.

In 1981 zei Henk tegen Piet. Dit kroeggesprek is bijzonder zorgelijk. Gewone burgers die elkaar in de haren vliegen over steun voor de het westen/NAVO of de communisten uit de USSR terwijl beide partijen aansturen op spanningen en oorlog om voor hen moverende redenen.

Ik hou het er vooralsnog op dat elk persoon die met de Russen flirt de westerse 'way of life' niet onderstreept en aan de verkeerde kant van de geschiedenis staat. Haat en verguis Rutte, spuug op Pechtold. Wens de ondergang van de EU. Je doet maar. Maar een Poetin-esque regering in Nederland met juichende Poetinisten. Dat nooit.

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 12:08

Geenstijl wil gewoon dat Nederland in zijn achterwerk wordt gepakt door Rusland, om geannexeerd te worden.

abortuskliniek | 07-06-16 | 12:08

Specimen 5101 | 07-06-16 | 11:59
Als het over Rusland/Putin gaat dan wordt DKS altijd een beetje hyper.

DKS heeft dan (volgens DKS) altijd gelijk en enig weerwoord op feiten of historische argumenten maakt je dan direct een Putin-likker.

Je kan prima met DKS discussie voeren, behalve op dit onderwerp. Dan gaat de beer los.

Rest In Privacy | 07-06-16 | 12:07

Jammer dat Nederland hier ook aan meedoet. Dit is niet mijn leger.

accijnstoerist | 07-06-16 | 12:06

Doc Damage | 07-06-16 | 11:13
Agreed.

HMCuiteraard | 07-06-16 | 12:06

Wat een idioterie weer hier..
Rusland is tijdens deze moslim invasie wel de beste bondgenoot die we zouden kunnen hebben.

Waar velen niet bij stil staan is dat we deze gehele Midden-Oosten affaire aan Amerika te danken hebben.
Toen George W. Bush in 2003 Irak binnenviel zou het zogenaamd om (chemische) massavernietigingswapens gaan.

Maar achteraf ging het om olie. Enkele maanden voor Amerika Irak binnenviel was Irak begonnen om olie te verkopen in Euro's en dat vond Amerika niet leuk.
Het gaat namelijk om de valuta die wordt gebruikt om olie handel en bijgevolg wie de wereld economisch zal domineren, in de nabije toekomst - de Verenigde Staten of de Europese Unie.
Na dat Sadam Hoessein afgezet was werd de olie weer netjes in dollars verkocht.

En de Taliban, Al Qaida & IS zijn tevens door Amerika opgezet en (ruim) gefinancierd als verdedigingslinie tegen Rusland, en om ook daar een vinger in de politiek te houden.

In tegenstelling tot hoe Amerika zichzelf afschilderd, we hebben deze gehele crisis aan Amerika te danken. Net als de financiële crisis trouwens.
Of is iedereen Bernie Madoff alweer vergeten?

Taravilyaion | 07-06-16 | 12:04

Een eventuele Brexit maakt het spelen van dit soort spelletjes een beetje moeilijker. Dat is wat Stoltenberg eigenlijk zou moeten zeggen. Een Referendum in Nederland wordt volledig genegeerd. Moet Nederland 'intern' maar oplossen, maar een Brexit, daar kan men uiteraard niet omheen, dat vreet rechtstreeks aan de megalomanie der Klerken.

Schoorsteenveger | 07-06-16 | 12:04

Straks worden wij bezig gehouden met de Russen, wat ons "hooggeeerd publiek" zelf uitgelokt heeft en worden we in de rug aangevallen door de binnengehaalde IS-leden. Fijn geregeld.

Maria.1 | 07-06-16 | 12:04

De NAVO is de grootste bedreiging voor de vrede in oost Europa. En onbetrouwbaar. Met de Russen was namelijk afgesproken dat het NAVO grondgebied geen inch in oostelijke richting zou opschuiven. Nou, dat hebben we gezien: Polen, Tjsechië, Baltische staten...
Die Russen hebben groot gelijk dat ze van zich afbijten.

VanBukkem | 07-06-16 | 12:03

Ben je vergeten hoe Rusland de afgelopen tijd aan het provoceren is geweest in het Europese luchtruim en dito wateren? Zou deze oefening daar niet gewoon een antwoord op zijn?
J. Jarig | 07-06-16 | 11:25
###
En weer een domme opmerking.
Dat Éuropese luchruim is internationaal luchtruim en het is iedereen toegestaan daar te vliegen.
Dus ook de Russen.

Dostranamus | 07-06-16 | 12:03

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:56 Moet jij niet werken?

Willianus Wortelus | 07-06-16 | 12:01

@kanon0503 | 07-06-16 | 11:38
Het probleem is dat Turkije in de NAVO zit.
Dàt zal eerst opgelost moeten worden.

Peter_K | 07-06-16 | 12:01

"Nucleaire oefeningen boven Zweden."
@De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:56
Waarom is dat raar. Rusland bombardeer toch ook Syria. En Zweden is tegenwoordig ook en islamitisch land wat veel jihadisten en IS aanhangers verbergt. Voor Rusland dus een duidelijk en reëel gevaar zo vlak bij hun grens.

Mark_D_NL | 07-06-16 | 12:01

@ProAsfalt | 07-06-16 | 11:40
De Krim was oorspronkelijk Russisch gebied.
De Krim werd overgedragen aan Oekraïne en Rusland 'huurde' een gedeelte vanwege de haven (zwarte zee vloot)
Europa gaat lopen ophitsen in Kiev, Rusland kiest ervoor zijn vloot in de Krim te beschermen.
Wat begrijp je hier precies niet aan?
Overigens hebben we momenteel meer te vrezen van Schurkije dan van Poetin.

necrosis | 07-06-16 | 12:00

@De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:56
Waarom reduceert u zo regelmatig feiten tot complotten om uw argumenten kracht bij te zetten?

Specimen 5101 | 07-06-16 | 11:59

Rusland luistert alleen naar wapens. Beetje stilzitten en beleefd het luchtruim vrijhouden voor de Russen geeft alleen een schijnveiligheid. Prima dat de NAVO aan haar oosgrens aan het oefenen is.

De afgelopen 15 jaar waren de Baltische staten, Polen, Hongarije, etc. (allen NAVO-lidstaten) een buffer van de NAVO. De grens lag echter in Duitsland, aangezien daar de bases waren.

Rusland zal nu wel weer gepikeerd zijn, maar daar hoeven wij ons geen zorgen om te maken. Dat waren zij ook tijdens de Koude Oorlog om West-Berlijn, wat uiteindelijk tot de ondergang van de Sovjet Unie leidde.

von_cicero | 07-06-16 | 11:59

Van Rossem krijgt zelfs een hele lading Joop Clients hier over de vloer. Hulde daarvoor! Geen associaties met buffers en verder geen provocaties. Ik groet u, Architect!

Hartgrond | 07-06-16 | 11:59

Is niet nodig. Iedereen inclusief de Russen weten dat de NAVO gehakt maakt van de Russen.
De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:23
###
Domme opmerking.
Niemand maakt gehakt van de ander.
De massale inzet van kernwapens zal dat verhinderen.
En dan zijn we allemaal geen gehakt maar puree.
En dat gevaar beseft wel Poetin maar niet de NATO.
En Jens Stoltenberg is een gek die zo spoedig mogelijk opgesloten zou moeten worden.
Met zijn gevaarlijke en onverantwoordelijke provocaties.

Dostranamus | 07-06-16 | 11:59

Mark_D_NL | 07-06-16 | 11:54
Als je geen greintje zelfrespect hebt, dan is het inderdaad geen probleem om tegen betaling een bepaalde mening te verkondigen.

bintang | 07-06-16 | 11:58

"Deze draad is bijzonder zorgelijk. Gewone burgers die elkaar in de haren vliegen....."
@Parel van het Zuiden | 07-06-16 | 11:53
Dat is toch wat de EU wilt? Dat is toch wat Rutte als doel heeft. Verdeel en heers. Veel lawaai maken over van alles en nog wat en stiekem wordt de EUSSR werkelijkheid. En is er geen weg meer terug. Iedereen wordt bij de neus genomen. Spanning tussen autochtonen en immigranten, zorgen dat Rusland af en toe wat geks doet om te zegen "zie je wel". Allemaal zo fucking doorzichtig.

Mark_D_NL | 07-06-16 | 11:58

Ons lot ligt in deze tijd in handen van dronkenlappen en gevaarlijke idioten.
Geldwolven en machtswellustelingen

Toontje-lager | 07-06-16 | 11:58

De Russen willen wel landen in het westen binnenvallen. Ze zijn immers nu met 2 oorlogen in Oekraïne begonnen. Natuurlijk moet de Navo oefeningen houden in de grensstaten. Om te laten zien aan Putin dat hij niet nog meer oorlogen moet beginnen.

i-Wonder | 07-06-16 | 11:57

@necrosis | 07-06-16 | 11:35
Nucleaire oefeningen boven Zweden.
Invasie oefeningen rond de Baltische staten en Finland.
Noordpool oefeningen tegenover de Noren en de Zweden.


@Mark_Pugner | 07-06-16 | 11:49
Want...?

Het blijft grappig hoe men toch nooit verder lijkt te komen dan wat stamelen dat mijn beeld vertroebeld zou zijn maar hoe en waarom dat komt er niet uit. Dit terwijl men in geuren en kleuren kan oreren over TTIP de wapenindustrie en allerlei complotten.

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:56

@Ongeruste vader | 07-06-16 | 11:31
Ook uit mijn gezin gaat niemand vechten of verdedigen. Ik heb ze genoeg gewaarschuwd in Den Haag. Zij maken er een zooitje van en wij kunnen de kastanjes weer uit het vuur halen. Neen!

Maria.1 | 07-06-16 | 11:56

ProAsfalt | 07-06-16 | 11:40
Oekraïne was een soeverein land met een democratisch gekozen president. Totdat de EU deze president omver wierp omdat hij niet goed genoeg luisterde naar de EU.
Waarom was die snelle staatsgreep nodig? Had de EU niet gewoon de verkiezingen in Oekraïne kunnen afwachten met het EU verdrag als inzet?
De Krim is door een rare loop van omstandigheden in handen van Oekraïne gekomen. Terwijl de bevolking op de Krim in de meerderheid Russisch is en er een grote Russische militaire basis gevestigd is. Ook is het niet verstandig van Oekraïne om deze Russische bevolking te onderdrukken door bijvoorbeeld het Russisch te verbieden.
Neemt niet weg dat het via diplomatieke weg uitonderhandeld had moeten worden.

Duifmans | 07-06-16 | 11:55

Zie de noodtoestand en behandeling van vrije Fransen door Hollande, ja die staatsgreep waar wij niets over mogen horen.
Laat dan die Putin maar komen, want ook hier gaan we aan de ketting van de 1%.

Flatuleerder | 07-06-16 | 11:55

Er is na de val van de muur afgesproken me Rusland dat er geen uitbreiding van de NAVO naar het oosten zou komen. Nu zo'n 26 jaar later zijn de meeste voormalig warschaupact landen lid van de EU/NAVO. Dit is voor de neocons echter nog niet genoeg. De pogingen om Oekraine in te lijven zijn hiervan het bewijs.
Er moet en zou oorlog komen met Rusland. De NAVO is dan ook geen vredesleger meer, maar een vehikel dat de neocons hun zo graag gewilde globalistische dominantie zal geven. De militaire oefeningen aan de Russische grens moeten dan ook in dat licht bezien worden.

Specimen 5101 | 07-06-16 | 11:55

@bintang | 07-06-16 | 11:50
En wat is daar mis mee. Geld van de EUSSR of van Rusland. 1 pot nat. Allebei ongeloofwaardige warmongers en dieven. Gewoon pakken wat je pakken kan. Dat doen Politici ook, dus waarom het "gewone" volk niet. Of mogen die niet profiteren van de Oorlogsindustrie?

Mark_D_NL | 07-06-16 | 11:54

Deze draad is bijzonder zorgelijk. Gewone burgers die elkaar in de haren vliegen over steun voor NAVO of Rusland terwijl beide partijen aansturen op spanningen en oorlog om hen moverende redenen.
.
De geschiedenis leert ons dat spanningen en oorlog nooit in het belang van een gewone burger zijn. Dat belang ligt elders. Er zullen geldkoffers gevuld, macht toegeeigend, en vrijheid vertrapt worden. Zoals altijd. Oh en die burger, die mag sneuvelen, sterven, lijden, en arbeiden.
.
Maarrrr, wellicht dat de Rutte's en Pechtold's er dan wel warmpjes bij zitten. Zulke gemotiveerde lakeien mogen zich altijd dichterbij het haardvuur nestelen. Sterft u of uw kind toch graag voor, niet?

Parel van het Zuiden | 07-06-16 | 11:53

@Makemyday! | 07-06-16 | 11:46
Ja, aardrijkskunde op school bijvoorbeeld en ongetwijfeld nog wat andere vakken die handig kunnen zijn voor de algemene ontwikkeling.

@kanon0503 | 07-06-16 | 11:42
Mooi het die agitprop van de Russen herkauwen. Maar zo is het helemaal niet gegaan. Helemaal niet zelfs. Oekraïne mocht van ome Vlad al nooit haar eigen koers bepalen. In 2004 voorkwam hij dat door Joesjenko te vergiftigen en Janoekovitsj naar voren te schuiven als premier.

Poetin droomde van zijn eigen EU. Een soort van Sovjet-Unie 2.0 en toen bepaalde soevereine volkeren / staten dat niet zo zagen zitten werd hij boos. Zo ging het, niet anders.

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:52

@hautmont | 07-06-16 | 11:43
*Poetin doorstreept en Erdogan invult*

necrosis | 07-06-16 | 11:51

Er gaan verhalen dat Rusland mensen betaalt om pro-Russische reacties te plaatsen op social media. Ik krijg onderhand de indruk dat ook een zekere redacteur van GS bij Poetin op de loonlijst staat.

bintang | 07-06-16 | 11:50

De EU brengt ons vrede, wat een verschrikkelijk zieke opvatting van vrede en veiligheid hebben de Nederlandse politici en de bestuurders van Europa met hun Amerikaanse NAVO-partners.
Het ons opgedrongen monster zal onze ondergang worden, en de Eu-voorzitter van de Maand staat erbij en kijkt ernaar, zijn achterban hult zich in stilzwijgen, willen ze dit juist voor hun kinderen of zijn ze radeloos en zonder perspectief op een gezonde toekomst voor hun nageslacht........................
Ik heb alvast een krans gelegd bij het Russische monument in Bergen.............
succes en уда́ча Голландия

hovawart | 07-06-16 | 11:50

@De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:40
so zeg, u heeft een vertroebelde blik.

Mark_Pugner | 07-06-16 | 11:49

Het mooiste blijft toch het gehuil van de Russen.

De NAVO gaat permanent wel 4,000 soldaten stationeren in de Baltische staten. Dat maakt bijvoorbeeld Estland met zo'n 17,500 personeel + 1,000 NAVO soldaten wel een gigantisch gevaar voor Rusland. Die gekke Esten zouden zomaar tot Moskou kunnen marcheren en Poetin ophangen.

Dan doen de Russen huilie huilie over een raketschild. Want niet eerlijk dan kunnen ze Amerika en Europa niet meer kapot schieten zoals een vredelievende 'bondgenoot' dat betaamd. Wat gelul is want ze schieten vanuit Siberie naar Amerika en over de Poolcirkel. Maar ja een wijs gezegde luidt dan ook: 'Het is pas echt waar als de Rus ontkent of aantoonbaar liegt'

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:47

aanvulling op mijn stelling: USA en vrienden konden nog geen deuk in een pakje boter slaan tegen ISIL en hun wapens vielen geregeld in de verkeerde handen. Rusland rolt de zooi in een paar weken op, stopt er vervolgens mee en laat de lokale mensen de klus afmaken. Welke oorlog heeft USA eigenlijk ooit gewonnen?

Mark_Pugner | 07-06-16 | 11:47

jawor36 | 07-06-16 | 11:38
Sinds wanneer is Oekraine een europees land???
Heb ik wat gemist ofzo???

Makemyday! | 07-06-16 | 11:46

Helemaal eens met Van Rossem. Weet wie je ECHTE vijanden zijn. In deze tijden ben ik liever een Poetin-vriendje dan (zoals NAVO en EU) een vriendje van de islamofascist Erdogan. Hoe kan je morele failliet duidelijker tot uiting komen...

Lauwe Koffie | 07-06-16 | 11:46

Begon allemaal zo een beetje met die Syrische havenstad Tartous, waar de russen graag kwamen. Geen Assad, geen haven.

Tête de veau | 07-06-16 | 11:45

Een prima zaak. Poetin is achterbakse dwaas die totaal onbetrouwbaar is.

hautmont | 07-06-16 | 11:43

@Mika6101 | 07-06-16 | 11:15
Het Amerikaanse leger was ook veruit superieur in Vietnam maar wist niet te winnen.
Het Duitse leger was veruit superieur maar werden in de pan gehakt aan het oostfront.
Wat is je punt?

necrosis | 07-06-16 | 11:42

@Ongeruste vader
Je zoons en dochters, dienstplicht is dit jaar ook ingesteld voor vrouwen.

Energya | 07-06-16 | 11:42

@jawor36 | 07-06-16 | 11:38
En wie heeft ze tot die actie gezet? Het was Brussel die op dat moment zat te stoken door Oekraïne bij de EU te willen betrekken. Ja, er was inderdaad al onenigheid over dat deel van Oekraïne. Maar ze zijn pas daadwerkelijk tot actie over gegaan toen Brussel begon te paaien en op die manier Rusland te kakken wilde zetten… iets wat je met Putin gewoon niet moet doen. En dat heeft de problemen in gang gezet.

kanon0503 | 07-06-16 | 11:42

Ik zou de turkse luchtmacht maar thuis laten voor deze oefening.

brughslurph | 07-06-16 | 11:41

@Duifmans | 07-06-16 | 11:27

1992 Rusland bezet delen van Moldavië - en.wikipedia.org/wiki/Transnistria_Wa...

2008 Rusland bezet delen van Georgië - en.wikipedia.org/wiki/Russo-Georgian_...

2014 Rusland annexeert en bezet delen van Oekraïne - en.wikipedia.org/wiki/Russian_militar...)

En dan vind jij het vreemd dat de Balten, Finnen, Zweden, Polen, Noren zich ernstig zorgen maken? Gezien de geschiedenis die deze soevereine landen / volkeren met de Russen hebben hebben ze alle redenen om zich ernstig zorgen te maken.

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:40

@Duifmans | 07-06-16 | 11:27
Ook al zouden wij Oekraïne naar het westen toetrekken dat zou geen bezetten van Oost-Oekraïne en de Krim door Rusland tot gevolg mogen hebben want Oekraïne is een soeverein land.
Net zoals wij, het dictatoriale Nederland, toenadering zullen zoeken tot Noord-Korea dat zou geen bezetting tot gevolg mogen hebben door de Duitsers of de EUSSR.

ProAsfalt | 07-06-16 | 11:40

nou Polen schijnt al het een en ander te hebben meegemaakt met dat vredelievende Rusland. Zij kunnen er over meepraten. van Rossem kletst wat uit zijn nek.
Bovendien waarom mag Polen niet doen wat Rusland zelf ook doet. Oefenen, Voor het geval Rusland Polen binnenvalt vanuit dat stuk Polen dat ze nog steeds niet hebben teruggegeven.

louperdeloup | 07-06-16 | 11:38

Amerika dat ze heel wat zijn met hun spulletjes, maar dat kan wel eens vies tegenvallen als blijkt dat het gewoon allemaal overbetaalde marketingconcepten met bonus-steekpenningen bleken te zijn. Maar meer uitlokken = meer spanning = meer sales. Nu ook naar Vietnam.

Bully-staat.

Mark_Pugner | 07-06-16 | 11:38

Van Rossem, we weten GS hartje Putin, maar dit stuk is een hoopje stront.

"Kunnen jullie gewoon ff normaal doen en stoppen met een land dat ons helemaal niet binnen wil vallen, te behandelen alsof ze ons ieder moment binnen zullen vallen, zodat wanneer ze besluiten om toch eens wat terug te doen, jullie keihard ZIE JE WEL kunnen krijsen?"

1. Niet zo heel lang geleden viel Rusland dus wel een Europees land binnen. Ookal vinden we het nu geen issue meer, Putin heeft een stuk van Oekraine geannexeerd. Vind ik nog steeds redelijk bizar.
2. Een NAVO oefening die plaats vindt binnen de grenzen van de landen van de NAVO is wat anders als de Russische straaljagers die frequent illegaal in NAVO-luchtruim komen.
3. Waarom altijd janken dat onze eigen krijgsmacht niks meer waard is en als onze bondgenoten kracht laten zien miepen dat het gevaarlijk is?

jawor36 | 07-06-16 | 11:38

@Doc Damage | 07-06-16 | 11:19
Hou toch eens op. Oorlogen werden in de eerste instantie door anderen veroorzaakt. Hitler bijvoorbeeld. De Amerikanen hebben ons toen juist bevrijd omdat de Nederlandse overheid niets durfde, 't Nederlandse koningsbloed naar Engeland was gevlucht, het Nederlandse leger te klein was en te laat werd opgetrommeld.

Nee, mijn vertrouwen in Amerika als het aankomt op zaken zoals het midden-oosten en Rusland, is bijzonder klein. Bij Rusland omdat, hoewel Putin óók geen lieverdje is, Amerika ze continue uitdaagt (Brussel doet dit trouwens net zo goed), en bij het midden-oosten omdat deze destijds begonnen waren met dreigen en aanslagen.

Nee, Amerika is geen lieverdje met dit soort dingen. Maar ik kan me er ook wat bij voorstellen. Als je jaren lang uitgedaagd wordt op diverse manieren, en er aanslagen worden gepleegd (Twin Towers en 't Pentagon bijvoorbeeld), dan ga je op ten duur ook niet meer afwachten maar deel je zelf even een kopstoot uit in het midden-oosten.

Maar wat er hier nu gebeurt, hadden ze in Turkije moeten doen en niet in Rusland. Rusland/Putin is een beetje gek, maar ze vallen niemand binnen en doen verder sowieso niet bijzonder veel. Maar Turkije/Erdogan loopt hier iedereen de moeder te naaien: dreigen, eisen stellen m.b.t. lidmaatschap, eisen stellen voor 6 miljard, eisen stellen voor migrantenopvang e.d.… en dan weer vrolijk verder klagen. Dát land moet je eens invallen om die dictator-geitenneucker van z'n podium af te trekken.

kanon0503 | 07-06-16 | 11:38

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:20
Tuurlijk Sletje.
Wil je wellicht ook nog een paar complot theorietjes kwijt en wat mensen de grond in schelden vandaag?

Vandaag is weer wappie-dag?

Rest In Privacy | 07-06-16 | 11:37

"met een land dat ons helemaal niet binnen wil vallen,"

Dat weet gij helemaal niet want Rusland is de Krim en Oost-Oekraïne ook binnen gevallen.

ProAsfalt | 07-06-16 | 11:36

@Blasfemie | 07-06-16 | 11:15
Welke agressie van Rusland?

necrosis | 07-06-16 | 11:35

Van Rossem, we weten GS <3 Putin, maar dit stuk is een hoopje stront.

"Kunnen jullie gewoon ff normaal doen en stoppen met een land dat ons helemaal niet binnen wil vallen, te behandelen alsof ze ons ieder moment binnen zullen vallen, zodat wanneer ze besluiten om toch eens wat terug te doen, jullie keihard ZIE JE WEL kunnen krijsen?"

1. Niet zo heel lang geleden viel Rusland dus wel een Europees land binnen. Ookal vinden we het nu geen issue meer, Putin heeft een stuk van Oekraine geannexeerd. Vind ik nog steeds redelijk bizar.
2. Een NAVO oefening die plaats vindt binnen de grenzen van de landen van de NAVO is wat anders als de Russische straaljagers die frequent illegaal in NAVO-luchtruim komen.
3. Waarom altijd janken dat onze eigen krijgsmacht niks meer waard is en als onze bondgenoten kracht laten zien miepen dat het gevaarlijk is?

jawor36 | 07-06-16 | 11:35

Ik vind het wel een goed stuk, omdat het Russische perspectief voor de Russen net zo waar kan zijn, als het westerse perspectief voor het westen. Een van beide perspectieven tot absolute waarheid bombarderen (pun), leidt onherroepelijk tot een nieuw conflict. Amen.

atheïstisch stemvee | 07-06-16 | 11:34

Geenstijl leest teveel Zerohedge en andere Putin fanboys.

Dean Moriarty | 07-06-16 | 11:33

@Vogelbeest | 07-06-16 | 11:16

Een nog belangrijkere reden is dat het Amerikaanse economische systeem op springen staat. De dollar is haar status als world reserve currency aan het kwijtraken, nu meer en meer landen besluiten hun grondstoffen niet meer voor dollars te verhandelen. Het einde van de petrodollar is nabij, met dank aan China en Rusland.
Dat verklaart die agressie richting Rusland, de economische sancties en de investeringen in de Oekraine. Het zijn strafmaatregelen omdat de Amerikaanse belangen geschaad worden. En hoewel het onze belangen niet zijn, laat de EU zich gewillig voor het Amerikaanse karretje spannen.

Een dollarcrash zou de westerse economieën volledig ruïneren. De elite kan zo'n catastrofe - en de onvermijdelijke volksopstand die erop volgt - alleen overleven met een afleidingsmanoeuvre: een oorlog met een "gemeenschappelijke vijand", die het volk verbindt en achter haar leiders verenigt.
Let op haviken als Stoltenberg: die sturen welbewust in die richting, in opdracht van hun Amerikaanse opdrachtgevers.
Het is geen toeval dat hij de Brexit erbij haalt: met de UK zal de NATO in haar huidige vorm blijven bestaan, maar zonder de UK worden de Europese legers verenigt tot één pan-Europees leger. Zie daskapital.nl/2016/05/brexit_eu_werkt_...
Uiteraard is dit de doodsteek voor onze nationale soevereiniteit. Een land dat haar eigen grenzen niet meer kan verdedigen zonder toestemming van een buitenlandse macht, heeft feitelijk geen grenzen meer.

Het enige antwoord op dit naderend onheil is een massaal, breed gedragen "this is not our war" statement. Dit zou door de Europese bevolking ook al n.a.v. deze provocatieve mega-oefening kenbaar gemaakt moeten worden.

Leipniz | 07-06-16 | 11:32

Doc Damage | 07-06-16 | 11:19
De situatie die daar aan vooraf ging niet.

Draak uit Brabant | 07-06-16 | 11:32

Veelzijdige benadering hier, van dit fenomeen (uitdijende Navo). Goede zaak, het eerstgenoemde. Die agressie richting Rusland is minder verstandig. Aanbevolen lektuur is het boek 'Rusland begrijpen' van de Duitse onderzoeksjournalist Gabriele Krone-Schmalz.
Dat is voor Koreanen misschien te hoog gegrepen, laat staan voor sletten.

Ahava | 07-06-16 | 11:32

Iedereen die Hollywoodfilms kijkt, kan hier beter niet pro-Amerikaanse winden laten.

Hartgrond | 07-06-16 | 11:31

-weggejorist-

Ongeruste vader | 07-06-16 | 11:31

-weggejorist-

mrrenson | 07-06-16 | 11:30

Het neemt wel een beetje betreurenswaardige vormen aan, die wil om Putin te verdedigen. Dit heeft niet eens meer de schijn van objectiviteit.
Rusland volgt niet dezelfde regels als andere (Westerse) landen, dus wat zijn deal is met Oost-Europa weet je niet. Het houdt zich niet rustig aan de grens met de Baltische staten en het is begrijpelijk dat landen als Polen en Litouwen zich zorgen maken.
Soms lijkt het alsof die belangenverstrengeling met het referendum niet zo ver gezocht is als altijd is beweert.

Draak uit Brabant | 07-06-16 | 11:30

@J. Jarig | 07-06-16 | 11:25
Dat zijn geen provocaties van RUsland. Maar reacties op de provocaties van de USA, NAVO en EU.

Mark_D_NL | 07-06-16 | 11:29

Geenstijl.
Ooit eens een Rechtse site.
Thans boegbeeld voor Communisme en Marxisme.

De linkerkant voorbijgaand met de snelheid van de JSF.
31.000 man?
Stelletje pubers. Ik heb meegedaan aan oefeningen met 400.000 man!
n00bs.

plaszak | 07-06-16 | 11:28

Kameradski's, welkom in Holandski!
--
"Jullie zijn welkom, welkom, in mijn land".

Mark_D_NL | 07-06-16 | 11:28

@Doc Damage | 07-06-16 | 11:24
Vreemd. Wij zijn de NAVO. De VS zijn onze bondgenoten. Jij maakt je zorgen over de pro-westerse NAVO gezinden en niet over de Poetin-juichaapjes die onze vrijheid voor een habbekrats en een belofte aan Poetin zouden verkopen zoals de linksigen wel vaker deden in het verleden?

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:27

Deze wapenwedloop van de afgelopen jaren is veroorzaakt doordat wij Oekraïne, Georgië en Moldavië naar naar het westen toe trekken. Het gehele Europese continent m. u. v. Rusland moet onder de EU en TTIP komen te vallen.

Duifmans | 07-06-16 | 11:27

Die glanzende zwartgelakte laarzen zijn een beetje kinky.

Feynman | 07-06-16 | 11:26

Adversary | 07-06-16 | 11:22
Juist!

Doc Damage | 07-06-16 | 11:25

Ben je vergeten hoe Rusland de afgelopen tijd aan het provoceren is geweest in het Europese luchtruim en dito wateren? Zou deze oefening daar niet gewoon een antwoord op zijn?

J. Jarig | 07-06-16 | 11:25

Rusland heeft zowel in 2008 als in 2014 een soeverein land bezet, maar volgens van Rossem mag je absoluut geen militaire oefeningen houden op je eigen grondgebied, anders zouden de Russen weleens boos kunnen worden. Onze verzetshelden draaien zich in hun graf om van dit soort lafheid.

Einhard | 07-06-16 | 11:24

@Doc Damage | 07-06-16 | 11:20
Ah dus je beroert een onderzeeboot. Weer wat geleerd.

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:24

Pong | 07-06-16 | 11:13
En toch heb ik liever Poetin dan Erdogan.

nemoj me jebat | 07-06-16 | 11:24

Mijn god wat een boel USA juichaapjes hier... Lekker naar CNN, FOX en de NOS blijven kijken mensen!

Doc Damage | 07-06-16 | 11:24

'Kunnen jullie gewoon ff normaal doen en stoppen met een land dat ons helemaal niet binnen wil vallen, te behandelen alsof ze ons ieder moment binnen zullen vallen, zodat wanneer ze besluiten om toch eens wat terug te doen, jullie keihard ZIE JE WEL kunnen krijsen?'
Strak hoor van Rossem. Hear Hear!

Einde van de Domheid | 07-06-16 | 11:23

@Mika6101 | 07-06-16 | 11:15
Is niet nodig. Iedereen inclusief de Russen weten dat de NAVO gehakt maakt van de Russen.

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:23

Agressie van Rusland in Georgië en Oekraïne, wellicht beide uitgelokt door NATO, dwingt natuurlijk een agressievere houding in het oosten van Europa, wat natuurlijk Rusland tot meer agressie dwingt.

Hopelijk komen volgend jaar de twee wijze mannen Trump en Poetin tot een ander inzicht en de-escaleren ze de boel net als Gorbatsjov en Reagan. Uhh ohhh...

WC Papier | 07-06-16 | 11:23

Er is al LANG besloten dat er oorlog met Rusland gaat komen, al lang. En het gekke is... als Trump straks president wordt, misschien niet. Als Clinton president wordt, vrijwel zeker. Vrijwel alle politieke machinaties van de afgelopen tijd hebben in het teken gestaan van het strategisch isoleren van Rusland. De Arabische lente zorgt er voor dat het Midden-Oosten zo instabiel is dat Rusland er geen uitvalbasis kan hebben. Het geweld tegen de Shi'ieten, van oudsher bondgenoten van Rusland, wordt steevast uit de media gehouden. De atoomdeal met Iran, de hetze tegen Assad, de burgeroorlog in Oekraine, de onmogelijke Grexit, de absurde appeasement aan het adres van Turkije, de herbewapening van Japan, EN de vredesduifmissies naar Cuba van alle plekken? Lijkt me pijnlijk duidelijk. Obama was in het buitenland misschien onzichtbaar, maar zijn politiek is duidelijk te zien.

Adversary | 07-06-16 | 11:22

Mooi man. Kan Koning Willem Bier ook eens aan de bak in z'n mooie pak.

aardappelninja | 07-06-16 | 11:22

-weggejorist-

driekeernee | 07-06-16 | 11:22

Waar gaat dit over? Aan de andere kant van de grens is Rusland met een nog veel grotere oefening bezig. En waarom is dat geen provocatie aan ons adres?

Naomi71 | 07-06-16 | 11:21

Wat kan er nou mis gaan, zucht

Bokito ergo sum | 07-06-16 | 11:20

Eparchus | 07-06-16 | 11:19
Dat heet roer, smart ass....

Doc Damage | 07-06-16 | 11:20

@nick.name | 07-06-16 | 11:12
GeenStijl is gewoon een commercieel bedrijf.

Een groot deel van het *kuch* betalende publiek heult nu eenmaal met Poetin zoals de CPN en andere linksigen dat deden met de Sovjet-Unie. Iets met vijand van mijn vijand is mijn vriend geleuter. Het kapitalistische westen is de grote vijand en de onverzetbare Russen zijn de grote helden o.i.d.

Dat Poetin en de Russen geen haar beter en zelfs erger zijn dan Erdogan en zijn Turkse vriendjes boeit niemand hier.

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:20

Er moet spanning ontstaan, want anders is er geen noodzaak om in wapens te investeren en minstens 5% van de Amerikaanse economie is wapens dus dat zou een nieuwe recessie betekenen. Ze willen niet voor niks dat Europa meer gaat investeren in defensie, ondanks hechte samenwerking. Het stokje moet hier worden overgenomen na, zodat ze niet in een te diep gat vallen na Vietnam, Irak, Afghanistan, Libië, Syrië. Het gaat net weer lekker met Lockheed Martin. Klik maar op max om te zien dat de waarde een aantal keer is verveelvoudigd in de afgelopen paar jaar www.google.nl/?#q=stock+lockheed+mart... veilige belegging met een goed rendement.

Watching the Wheels | 07-06-16 | 11:19

Doc Damage | 07-06-16 | 11:16
Het lijkt mij ook niet handig om een reservist aan het stuur van een onderzeeër te plaatsen. Blijf maar tuus hoor.

Eparchus | 07-06-16 | 11:19

Ben hier al een tijdje niet meer geweest. Maar het onvoorwaardelijke vertrouwen in de VS van mensen valt me tegen. Dat land heeft bijna elke oorlog in de moderne geschiedenis veroorzaakt.

Doc Damage | 07-06-16 | 11:19

Als Amerika en Rusland zonodig willen uitvechten wie de baas is in de wereld kunnen ze dat dan niet doen bij de Beringstraat?

Zzzzooooffff | 07-06-16 | 11:17

Warmongers. Want oorlog moet er komen A. om het falende financiele systeem te boosten en B. volgens PNAC planning youtu.be/5BDOBN01JUo?t=24m28s

opbokkennu | 07-06-16 | 11:16

Oh en idd, ik ben reservist. Maar als er hierdoor stront aan de knikker komt dan zoeken ze maar een ander om onderzeeboten te besturen.

Doc Damage | 07-06-16 | 11:16

De USA heeft maar heel weinig maak-industrie over waarmee ze lekker kunnen exporteren. Wapens en Landbouwproducten.
Daarom wordt TTIP er door geduwd en wordt er onrust in Europa gestookt.
Het is Amerikaans economisch belang dat wij ongezond maisvlees gaan eten en HCF als zoetstof in ongeveer ieder voedingsmiddel krijgen. Fuck obesitas, het gaat om geld!

En het is Amerikaans economisch belang dat de wereld zo dicht mogelijk tegen een oorlog aan zit, want dan verkopen ze meer wapens.

Vogelbeest | 07-06-16 | 11:16

Flikker even op Van Rossemm, na alle aggressie van Rusland richting haar buren de afgelopen jaren hebben we toch zeker wel het recht om legeroefeningen te doen in aangrenzende landen?

Blasfemie | 07-06-16 | 11:15

Mooi. Miljoenen Arabieren uitnodigen die hier hun oorlogen voortzetten, en vervolgens Rusland tarten. Great job! Ik vecht niet mee, mocht er een oproep komen.

Drenthie | 07-06-16 | 11:15

Die Stoltenberg is de grootste psychopaat die er in Europa rondloopt. Een onvervalste oorlogshitser.

Leipniz | 07-06-16 | 11:14

Kunnen die Amerikanen niet lekker gaan oefenen op eigen bodem?
Als Poetin kwaad wil, zijn de burgers als eerste de lul.

necrosis | 07-06-16 | 11:14

Zo werkt dat nu eenmaal in een bondgenootschap. De Balten en Polen (Polen geeft leiding overigens) zeggen dat ze zich ernstig zorgen maken over de Russische grapjes van nucleaire oefeningen en invasieoefeningen en weinig zin hebben om een tweede Oekraïne, Moldavië of Georgië te worden.

Sinds 1990 is de NAVO enkel bezig geweest met onze (ja verradertjes onze) verdedigingscapaciteiten af te bouwen - zie de staat van het Nederlandse leger - dat we sinds kort onze capaciteiten weer moeten opbouwen hebben de Russen helemaal en volledig aan zichzelf te danken.

De Koreaanse Slet | 07-06-16 | 11:14

Tip: Zet je geluid wat harder als je het 2e filmpje gaat kijken.

@NL | 07-06-16 | 11:13

Mijn respect voor Rusland is het respect voor de VS al een tijdje gepasseerd. VS wil stoken/destabiliseren voor $$$$. De owners van de wapenindustrie hebben weer cash nodig. Echt fuck Amerika, oorlogshitsers!

Doc Damage | 07-06-16 | 11:13

Nou van Rossem, hoe zeker ben je er van dat Poetin niet naar het westen wil uitbreiden, goedschiks, danwel kwaadschiks?

Pong | 07-06-16 | 11:13

Ik ben alvast russisch aan het leren..

m-kwadraat | 07-06-16 | 11:13

Dat Rusland nooit is binnengevallen heeft een andere reden dan dat ze het niet willen.

Charles de Batz | 07-06-16 | 11:13

Zo dat gaat hard met DENK ...

Watching the Wheels | 07-06-16 | 11:12

Waar is dat voorbeeld fimpje dan?

bixiers | 07-06-16 | 11:12

-weggejorist-

nick.name | 07-06-16 | 11:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland