Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Oekraine: 'Nederland steunt associatieverdrag volledig'

Ah. De MinPres van alle Nederlanders minus 2.500.000 Nee-stemmers, heeft weer wat uit te leggen. Geintje, hij hoeft helemaal niks uit te leggen want in Nederland Democratieland worden bestuurders niet verantwoordelijk gehouden. Op miraculeuze wijze wist Rutte de rechtszaak over het implementeren van de refenrendumuitslag uit te stellen tot na 22 juni. Ondertussen heeft Oekraïne blijkbaar alvast de garantie gekregen dat Nederland het associatieverdrag, ondanks een overtuigende Nee, 100% zal steunen. Waarom zeggen ze dit? Is dit ze ingefluisterd via Nederlands diplomatieke buizenpost? @MinPres, we hebben vragen! En waar blijven die kamervragen van the usual suspects? Update: Ondertussen wordt er heel diep achter de schermen keihard gewerkt om het 'verdrag aangepast te krijgen'.

Reaguursels

Inloggen

Misschien nog eens een referendum houden voor:
WEG MET RUTTE

Rudolf4x | 05-06-16 | 11:44

Massaal niet meer op de VVD stemmen, hier is niet veel meer voor nodig lijkt mij.....

Mich2007 | 04-06-16 | 19:46

Best gek. Rutte is maagd, maar naait miljoenen mensen.

Sensemilla | 04-06-16 | 16:11

en met een dikke vette middelvinger.. stelletje labbekakkers en Tokkies.. aldus onze M(alik) R(amadan)

fikkieblijf! | 04-06-16 | 14:20

Motie van wantrouwen laten indienen?

OHFOURSIX | 04-06-16 | 13:55

Parlementaire democratie, dat is geen democratie maar een ambtenaren dictatuur.

Sweetlakecity | 04-06-16 | 13:29

Krankzinnige taferelen. Ik zou graag zien dat we een groep starten om onze gecorrumpeerde regering af te zetten.

Voorbeeldige | 04-06-16 | 12:32

De Koreaanse Slet | 03-06-16 | 17:11
Bullshit om te stellen dat we NEE hebben gestemd tegen een handelsverdrag, als het handelsgedeelte geeneens meer tot onze competenties behoort. De rest van je betoog is van dezelfde zielige kwaliteit.

Feynman | 04-06-16 | 12:23

-weggejorist-

melvindepelvin | 04-06-16 | 09:42

Gelukkig kunnen we komend jaar de rekening vereffenen met het pluche.... herhaaldelijk kiezersbedrog is nooit een goed selling-point.

1,2,tja,tja,tja | 04-06-16 | 08:27

-weggejorist-

Lefgozer | 04-06-16 | 08:00

Tsja, dat lag voor de hand. Rutte fungeert ook niet als minister president in een democratisch bestel, maar als de Reichskommissar van de bezette regio Nederland, met een potemkindorp als "parlement".

ben kokhals | 04-06-16 | 07:57

Rutte en Nederland zijn twee tegenovergestelde polen.

succesvol | 04-06-16 | 06:54

ik hoop dat bij de volgende verkiezingen nog meer VVD NEE stemmers zijn, daar kan die miet van een rutte en zijn club niet omheen.

bekijket | 04-06-16 | 05:38

-weggejorist-

Toxopeus | 04-06-16 | 00:55

Ongelooflijk, ik wil geen belasting betalen voor mensen die aan een aangepast verdrag werken. Nee is nee!

Morris | 03-06-16 | 23:41

Wat begrijpen ze niet aan nee? Ik wil niet toch jaar maar dan iets anders. Nee is nee. Misschien maar eens een Guy Falkes masker kopen.

Mesmer | 03-06-16 | 23:20

U moest zeggen "Ja" of "Nee". U stemde overweldigend "Nee". maar het wordt uiteindelijk "Ja, maar".

kovariant | 03-06-16 | 23:13

Het aanpassen van het verdrag is een punt en komma verplaatsen waarna geen nieuwe stemming meer nodig is. Net zoals ze ons De EU en de EURO in de maag gesplitst hebben. Democratie is dat wij braaf doen wat een stel totaal verblinde politici goed vinden.

Rest In Privacy | 03-06-16 | 22:43

Wat een fuckers, nee is nee, niet een andere afspraak, fuckers!

Zoon van Boer | 03-06-16 | 22:35

Nou...
MIJN Nederland steunt het associatieverdrag NIET!
Niet mijn Nederland, vriend.

Ahasveros | 03-06-16 | 22:24

Kabinet heeft zij reet afgeveegd met de uitslag van het referendum (alweer). Oekraine heeft dus helaas helemaal gelijk.

dr.andus | 03-06-16 | 22:11

De ontiegelijke arrogantie om te denken dat je met dat hele kleine ietsepietsie plukje Ja heulers nog belangrijker bent is natuurlijk helemaal lachwekkend...

forcone | 03-06-16 | 22:04

-weggejorist-

1920 | 03-06-16 | 21:50

Nee is nee!

nononse | 03-06-16 | 21:28

Hij zit nu op Cuba wegens economisch belangrijk en zo.
Krijgen die ook allemaal vrij reizen?

Schietmijmaarlek | 03-06-16 | 21:09

Rutte weet dat hij na de verkiezingen flink zal verliezen, samen met de PVDA.
Als pion offert hij zich op om het associatieverdrag er toch doorheen te drukken in ruil voor een dik betaalde baan in Brussel.

I.P standing up | 03-06-16 | 21:05

@slet
Poe Poe Nou Nou tjonge jonge jonge
blijkbaar is het moeilijk om genoeg oekrainse kanonvoer te vinden voor de strijd , en worden er Turkse en andere Moslims vrijwilligers ingeschakeld om het vuile werk te doen !
( daar gaat je retoriek over moedige oekrainse burgers)
Veder heeft de UN geklaagd over de SBU die het Russische gedeelte van de oekraine letterlijk aan het terroriseren is !
www.thetimes.co.uk/article/kiev-allows...
En als laatste de UAF bombardeert de steden waar de burgers het slachtoffer zijn , en Anderson kan het niet omdat het oekrainse leger gewoon in de aardappel velden liigt, dus als de dpr aan het terug schieten is Dan land het meestal in velden of de loopgraven !
Ik zou je suggeren om wat minder Bernard Henry Levy kul te lezen (france24) en eerder de uitzending van Canal +
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/02/...
Maar wat mij het meeste stoort is dat jij als jood het opneemt voor de SS ers uit Galicie ( sloboda en co ) die auchwitz en andere kampen hebben bewaakt ! En de oostelijke oekrainers en Russische soldaten die deze kampen hebben bevrijd als untermenschen beschouwd omdat hun nazaten poetin steunen !
Wat Ben je toch een misselijk mannetje slet .

pietka | 03-06-16 | 21:04

Wertos- | 03-06-16 | 17:23
In een gezonde democratie krijg je op die manier een veel beter debat. Het bestaan van de mogelijkheid tot een referendum alleen al, maakt dat er meer rekening wordt gehouden met ons.

Doper | 03-06-16 | 20:56

Ik kan niet wachten op de volgende verkiezingen. Het wordt tijd dat er gehakt gemaakt wordt van die volks verlakkers.

John Dough | 03-06-16 | 20:00

Rusland is zo gek nog niet, je weet waar je aan toe bent. Altijd dezelfde aan de macht. Scheelt een hoop gezeur.

Rest In Privacy | 03-06-16 | 19:49

Niet iedereen had wat met het associatieverdrag. Ik moet aannemen dat dat de afwezige stemmers waren. Ik was heel erg verbaast dat zoveel Nederlanders wel wat met dit verdrag hebben. Ik moet aannemen dat dat de stemmers waren. Van die stemmers vond het grootste gedeelte het geen goed plan. Als de VVD het verdrag wil aanpassen, dan dienen ze dit te doen op alle punten die een onderdeel uitmaakten van de holle frasen rhetoriek, dus: Nee, dit verdrag is geen opstap naar een EU-lidmaatschap, Nee, geen militaire steun, nee, geen valse concurrentie van de boeren, door lagere eisen aan hun productiemethodes, nee, geen steun (financieel of anderszins), nee, geen vrije verkeer van door corruptie verkregen geld. Ik zou dan eigenlijk niet weten waarom Oekraïne dit verdrag nog zou willen, maar succes ermee.

Heer Hugo de Waard | 03-06-16 | 19:46

@ Crufty | 03-06-16 | 17:18 Wat je zegt is in het geval van referendum helemaal waar.
Je/men/wij kan er een voor of tegen vraag beantwoorden.
Als jouw mening over het onderwerp erbijstaat, dan is dit de gelegenheid om deze mee te laten tellen.

Als persoon aan wie wordt gevraagd "wat vind jij er nou van?" geen sjoege geeft, niet antwoordt, niet thuis geeft, dan erkent persoon kennelijk het bestaan van de vraagsteller niet, of weet de vraag om redenen niet te beantwoorden.
Redenen kunnen zijn zichzelf niet in staat achten een oordeel te geven,
de gestelde vraag onbeschoft, futiel, gevaarlijk, astroturf of anderzins afkeurenswaadig te vinden, en effectief niet willen bijdragen in het halen van de opkomstdrempel.

Kortom het NIet opdagen op een referendum kàn naast desinteresse een mening vertegenwoordigen, maar NIet één van de meningen die antwoord op de per referendum gestelde vraag geeft.

*verkiezingenstuk beloven doet*

hallevvezool | 03-06-16 | 19:38

Rutte is schapenneuker..

broodjeshoarmaknlks | 03-06-16 | 19:26

Wat een bokkelul is dat zeg.

broodjeshoarmaknlks | 03-06-16 | 19:26

Een woord: raadgevend. Ik herhaal. Raad. Gevend. Kun je wel huilie huilie gaan doen met je opkomst van 30% en een beetje, maakt het referendum niet ineens bindend. Wat er ook in microfoons of achterkamertjes ooit gezegd is. Democratie is de gekozen meerderheid zijn werk laten doen. Zoals nu. Wel leuk dat GS het vuurtje een beetje opstookt en een politieke stem probeert te hebben. Dat mag natuurlijk! Maar kan me niet herinneren er ooit op gestemd te hebben...

Opgejorist | 03-06-16 | 19:24

Rutte zou toch hinderlijk gevolgd gaan worden door GS? Ik vind het allemaal nog een beetje tam.

Ludovic1764 | 03-06-16 | 19:15

Die zwart-wit omslagpuntkaartjes, meerderheid voor/tegen kunnen echt niet meer. Je kunt dan het verschil niet zien tussen een klinklare overwinning en een nipte overwinning. Of verlies. Bijvoorbeeld in de 'voor' gemeentes zaten ook de nee-stemmers, en die zie je nu niet.

Het enige dat je hoeft te laten zien is de gradatie kleuren van 'voor' naar 'tegen', als je de onthouders niet meeneemt. En t.o.v. de stemgerechtigden maak je een icoon dan groter of kleiner. Dan zijn die blauwe gemeentes echt niet zo blauw meer.

kloopindeslootjijook | 03-06-16 | 19:04

@pietka | 03-06-16 | 18:25
Leer toch Nederlands rare Rus.

En ja. Er wordt hard gevochten. Zonder ome Poetin was daar geen sprake van ;)

Dat weet ik, dat weet jij stiekem ook maar je komt hier niet trollen om FEITEN te plempen maar om een mening van een soeverein volk te sturen met je kremlin-leugens. (pleonasme)

Als het aan mij zou liggen dan zouden we volop wapens leveren aan de Oekraïense mannen en vrouwen die hun leven geven voor de soevereiniteit die hun belooft en bestolen is door het verraderlijke Kremlin. Kijken hoe 'tof' Poetin is als hij echt aan zijn volk moet gaan uitleggen wat er werkelijk aan de hand is.

IES NIET WAAR? Zegt de Russische trol... Is wel waar. Veel kijkplezier en tel de Russische Russen uit o.a. Moskou en zelfs Kadyrovsky in Donbas! Maar Poetin heeft er niets mee te maken zeggen de NSB-ers hier en al helemaal niet met MH17.

news.vice.com/show/russian-roulette

Geen tijd?

www.france24.com/en/focus/20140826-far...

Yeah right...

www.youtube.com/watch?v=-n2D4giJDyU

De Koreaanse Slet | 03-06-16 | 19:03

Crufty | 03-06-16 | 18:06

Vergeet ook niet de verarming dankzij de geldpers van Draghi en de uitholling van onze pensioenen door het rentebeleid om de knoflooklanden uit de wind te houden en natuurlijk de bodemloze put Griekenland.

accijnstoerist | 03-06-16 | 18:57

Rutte heeft hier niets over te zeggen. Dan zijn Porochencko en Erdogan.

Steinway | 03-06-16 | 18:37

*voorzomerslaap tot brexit, wekker op half november*

compitaal | 03-06-16 | 18:32

@trip666 | 03-06-16 | 16:26
Ik maak wel eens Soep. En wanneer deze mislukt dan kan ik blijven roeren tot ik een ons weeg. Maar lekker wordt de soep niet meer. Het is dan beter om alles weg te gooien en opnieuw te beginnen.

Mark_D_NL | 03-06-16 | 18:30

Fakkels en hooivorken.

Muggenmepper | 03-06-16 | 18:27

@de slet
Zeur maar wat je wil ! Er wordt weer hard gevochten in de Dombass , nog een beetje gedult en Dan komt oom poetin zuid oost oekraine bevrijden , en Dan kan het assotiatie verdrag de prullenbak in !
Jammer voor de "hard werkende ondernemers uit oekraine "

pietka | 03-06-16 | 18:25

Het disrespect van het kabinet voor de Nederlandse burger is om bang van te worden. Zonder blikken of blozen worden we genegeerd,veracht en geschoffeerd. Met dank aan degenen die dit kabinet in het zadel hebben geholpen.

pili-pili | 03-06-16 | 18:24

Het refferendum ging toch niet over aanpassen?

stenenbeen | 03-06-16 | 18:22

@necrosis
Vanderf is hip, niet doorvertellen.

compitaal | 03-06-16 | 18:17

#OekraiNEE

accijnstoerist | 03-06-16 | 18:16

Fuck de heronderhandelingen. Elke aanpassing van het verdrag is wat mij betreft onaanvaardbaar. Het Nederlandse volk heeft het verdrag afgewezen, niet gezegd dat het aangepast moet worden. De VVD en de PvdA moeten er keihard op worden afgerekend als het verdrag toch op de een of andere manier doorgang vindt.

accijnstoerist | 03-06-16 | 18:15

@vander F | 03-06-16 | 17:16
Dat jij op DENK wil gaan stemmen past goed bij je reaguursels op FN.

necrosis | 03-06-16 | 18:15

Dubbelpost komt in vele gedaanten..

compitaal | 03-06-16 | 18:15

Godlof verloren met tennis, geen ruimte voor het wij gevoel.

compitaal | 03-06-16 | 18:13

-weggejorist-

compitaal | 03-06-16 | 18:13

Ongeloofeloos dit. Lekker hollands

TuinslangenSoep | 03-06-16 | 18:11

En maar klagen over de lange arm van Turkije (ook terecht), maar de lange arm van Brussel is veel langer en zit inmiddels al tot de schouder in de reet van Rutte.

En Nederland zit tot ons middel in het EU moeras. Nu kunnen we er misschien nog net op eigen kracht uitkomen met behulp van een Nexit. Over een paar jaar als we eindelijk allemaal inzien dat we beter af zijn zonder Brussel is het te laat, maar dan zitten we tot aan ons nek in het EU moeras. Zullen we moeten vechten voor onze vrijheid.
Ik zie een revolutie aankomen of misschien zelfs wel oorlog. Meer en meer macht wordt afgedragen aan Brussel, nog even en er is een Europees leger. En als de Europese Superstaat EUSSR/Vierde Reich eindelijk helemaal op poten staat, hebben we helemaal niks meer te zeggen. Doen we dat wel dan krijgen wij misschien onze eigen Praagse Lente .. de 'Haagse Lente'.

Wordt wakker mensen, voordat het te laat is. Trap niet meer in de leugens van Rutte en de VVD. Kap nou is met dat tenenkrommende Gutmensch geneuzel van de PvdA. Weg met de EUrofielen van D66.
Gebruik die grijze massa nou eens volgende keer in het stemhokkie.
Zo moeilijk is het niet: PVV, Kabinet Wilders 1, Nexit, johee, johoo, straatfeest !

RugOp81 | 03-06-16 | 18:10

@De Koreaanse Slet | 03-06-16 | 18:01
Wat 'ik' er voor terug krijg; sturend beleid, dure groene stroom, importboontjes uit Egypte waar ze zelf niets te vreten hebben, absurd dure zonnepanelen die de helft goedkoper kunnen zijn mocht ik ze gewoon importeren uit China zonder subsidie-dwang en miljoenen asielzoekers die een woning en uitkering en stemrecht krijgen.
En nog veel meer ellende krijgen we ervoor terug, om het nog maar niet te hebben over het gigantische verlies van onze privacy en onze VvMU.

Crufty | 03-06-16 | 18:06

Ik dacht de de wereld zou vergaan bij een "NEE"... ik zit hier nu al maanden tussen blikvoer en met helmpje op.

Oja.... en een NEE is een NEE, aanpassen van het verdrag hoeft niet, afkeuren is voldoende. Zonde van de tijd van die ambtenaren.

nelsonlahaya | 03-06-16 | 18:05

Onze regering heeft alle recht om een raadgevend referendum naast zich neer te leggen. Dat vind deze nee stemmer. Tegelijkertijd vind deze nee stemmer dat ze dat openbaar zouden moeten hebben gedaan. Gewoon meteen na het referendum zeggen, mooi signaal mensen echter gaan wij niet mee omdat: ........

Onze fanatieke DKS, die iedereen die het oneens is met hem wegzet als idioot, lowlife of wat dies meer zij, is een roeptoeteraar. Niets meer niets minder. De voorstemmers hadden allemaal goed doordachte motieven, zijn wijs, gunnen het een land bla, bla, bla. De waarheid is dat de tegenstemmers over het algemeen betere argumenten hebben. De voorstemmers heb ik in geen enkel pro npo uitzending argumenten horen noemen. Geen enkele.
Grootverdieners, het kind rekent zichzelf rijk, gaan er op verdienen, dat klopt. Maar daar ziet NL niets van terug hoor, daar zorgen de Oekraïense grootverdieners wel voor.

MarcS | 03-06-16 | 18:05

@telelezer | 03-06-16 | 17:57
Ik vind het toch wel positief, de helft denkt dus wel na en wil ook zelf invloed hebben.
Dat zijn de mensen die er toe doen, ongeacht wat ze kiezen, de rest.. die laat zich betuttelen en bepotelen of zit stilletjes in z'n kamer te vegeteren tot de dood.
We moeten het eenvoudiger maken te stemmen en het moet nog veel vaker gebeuren, zo veel werk is het voor een stemmer niet, als je te beroerd bent daar een paar minuten van je bestaan in t steken, dan doet je mening er inderdaad niet toe, dan ben je zelfverkozen monddood.
Weg met de kiesdrempel dus.
Maar dat werkt alleen als de regering doet wat ze behoren te doen. Dat doen ze al jaren niet meer, ze doen wat de ongekozen elitaire inteelt graaibende in Brussel wil.

Crufty | 03-06-16 | 18:02

Crufty | 03-06-16 | 17:40

Dat komt allemaal uit potjes en die potjes worden gevuld met een percentage van ons BNP wat we afgesproken hebben om als contributie te betalen. Dat is natuurlijk vreselijk in jouw ogen. Afschuwelijk. Maar de hamvraag is natuurlijk krijgen we er wat voor terug en zo ja wat. Je kan wel mekkeren dat je elektriciteit veel kost maar wat krijg je ervoor terug? Dat is de belangrijkste vraag. Mocht het zo zijn dat we simpelweg veel meer verdienen als we uit de EU stappen en dit op alle fronten veel beter voor ons uitpakt ben ik de eerste die vóór is. Helaas is niemand in staat om dit scenario aannemelijk te maken. Niet zo vreemd ook. De Nederlanders zijn o.a. de architecten van de EU en daar zat handelsgeest achter met een sociaal tintje niet een corrupte USSR gedachte zoals helaas vaak wordt geïnsinueerd.

Er is letterlijk geen betere plek op aarde dan West Europa. En vooral Nederland.

De Koreaanse Slet | 03-06-16 | 18:01

Nederland kan het Associatieverdrag pas ondersteunen als Rutte het referendum naast zich neerlegt en aangezien Rutte de rechtzaak heeft laten uitstellen tot 22 juni kan en mag Nederland het niet ondersteunen

barreltje | 03-06-16 | 17:57

Ach waarom nog referenda; het arrogante elitaire dictators gespuis veegt er toch hun democratische achterwerk mee af.
En nu over DIT referendum:
Bijna de helft van Nederland wil een referendum over het schandelijke TTIP afbraak verdrag en de rest is te achterlijk om te weten wat TTIP betekent
www.telegraaf.nl/binnenland/25926452/_...

telelezer | 03-06-16 | 17:57

En bedankt rutte!!!
Te triest voor woorden

Eike | 03-06-16 | 17:56

Wat DENKT debielen partij denk en m.n. toekomstig El Presidente S.S. hier wel niet van?

BoerinFrance | 03-06-16 | 17:48

Als ze schijt hebben aan ons , dan hebben wij schijt aan de regering , stoppen met belasting betalen ...

Jetstream | 03-06-16 | 17:46

Nou, dames en heren journalisten, hoe gaan jullie Rutte op het rooster leggen? Is er überhaupt een journalist in Nederland die het lef heeft Rutte te grillen, nee, ze zijn allemaal doodsbang van deze vileine ondermijner van Nederland! Laf volk!

lanexx | 03-06-16 | 17:46

Is er iemand die iets anders had verwacht? ... Trouwens,zou het volk in opstand komen worden ze hier weer voor links tuig uitgemaakt.. Nederland verdiend het gewoon om vol in de aars genomen te worden.

Loebas | 03-06-16 | 17:44

Maar vooral dom blijven grijnzen als je lastige vragen voorgeschoteld krijgt. Hoogste tijd dat je opzout, Ruttekop!

Onderwegnaarzorgen | 03-06-16 | 17:43

Opdat wij niet vergeten, de afrekening komt hopelijk bij de volgende stembusgang. Herinner anderen aan deze zaken als het weer zover is.

Ceevoo | 03-06-16 | 17:43

@De Koreaanse Slet | 03-06-16 | 17:29
Dar ben ik het niet mee eens, want er gaat gigantisch veel subsidie heen, die wij allemaal moeten ophoesten via de belastingen, dat er dan een grootverdiener rijk van wordt, maakt mij niet uit, maar ik zie liever dat die groot- en kleinverdieners het zélf doen, zonder subsidies, want die vervuilen de markt alleen maar.
En dat geldt voor de geheel EU. Geld bijdrukken en inflatie afdwingen (waardoor alles wat we zelf betaald hebben minder waard wordt)kunnen ze wel, ik kan zelf ook wel geld drukken hoor, :) Maar ik mag het niet. ;)

Crufty | 03-06-16 | 17:40

@ DKS EN IEDEREEN;

Kijk hier eens naar, wat er in Engeland gebeurt en gebeurd is;
Dan zullen velen de ogen open gaan;
www.youtube.com/watch?v=z_epNtM0QmY
Deze reportage verdient eigenlijk 100 miljoen views !!!

A3an | 03-06-16 | 17:38

Misschien moeten we wat meer naar Frankrijk kijken om te zien wat de democratie waard is, in ieder geval wil men daar er nog wel voor knokken.
Zoals het nu erop begint te lijken zal er minimaal voetbal te zien zijn, jammer maar geeft wel mooi tijd om hier ook eens na te denken wat is mij democratie waard.

Flatuleerder | 03-06-16 | 17:37

Dit land is niet democratisch. Blijkt keer op keer wanneer het volk zich ergens over uitspreekt. Uiteindelijk gaat dit voor totale desintegratie van de maatschappij zorgen, in de hele EU. Ik hoop voor die tijd dit zinkende schip te kunnen verlaten. het licht is snel aan het dimmen.

panadol | 03-06-16 | 17:35

@Donkersloot | 03-06-16 | 17:10 ,
geef het volk wat brood, spelen en Jan Roos en ze kunnen zich fijn afreageren, schreeuwen op hun toetsenbord, juichen vanachter hun schermpjes en hup,
de regering kan weer verder en doen wat ze 'moeten' doen.
Het achterlijke gescheld op twitter en faecesboek, zie ook de laaghoofdige reacties op Sylvana, dat tenenkrommende stompzinnige racisme, joelend virtuele bananen gooien naar haar gooien, het is van zo'n dieptriest niveau dat ik niets anders kan dan me plaatsvervangend schamen.
Vooral op de asociale media die zijn uitgegroeid tot 1 groot Circus Maximus, een modern Colosseum waar het volk wordt rustig gehouden en bediend, waar ze boerend en kotsend zich hun onvrede af kunnen reageren.
Waar politici en activisten een prooi in de arena flikkeren om er mee af te rekenen en het bloeddorstige hersenloze volk juichend op de slachting toeziet.

En uiteindelijk niet meer doet dan op hun luie angstige gat blijven zitten.
Walgelijk.

vander F | 03-06-16 | 17:32

Crufty | 03-06-16 | 17:18

Het gaat er eerder om dat in een relatief blij land een onderbuikgevoelens boosvolk geen enkele reden heeft om voor of tegen een verdrag te zijn wat de grootverdieners kansen geeft om meer te verdienen zodat we (helaas) allemaal rijker worden.

Als nee-stemmer ben je gewoon niets meer dan een pion van Poetin die zijn macht en invloed ziet slinken omdat het westen het nu eenmaal beter doet.

Vreemd genoeg vinden we dat allemaal van Erdogan en is deze dictator vijand nummer één maar Poetin is een held. Het is lachwekkend

De Koreaanse Slet | 03-06-16 | 17:29

Bokito ergo sum | 03-06-16 | 17:05
Borisch Johnson noemt de EU als instituut georgniseerd zoals het Nazisme. Of zoals ik noemde communisme. Het identieke kenmerk is dat er geen democratie is. Het instituut is zodanig groot dat de burger het niet kan overzien en controleren.
De EU moet dood. De EEG gaf vrede, de EU geeft onvrede

rectormagnificus | 03-06-16 | 17:26

TheseDays00 | 03-06-16 | 17:19

Ja zo zijn de nazi's ook aan de macht gekomen. De zwijgende meerderheid. Hou toch op man. Jouw mening is jouw mening. Wat is jouw belang? Wat win jij als het associatieverdrag zou worden afgewezen? Denk je dat je meer oetkering krijgie?

Niets. Jij wint of gegarandeerd verliest niets bij een wel of geen associatieverdrag. Niets. Helemaal niets.

De Koreaanse Slet | 03-06-16 | 17:25

Ik zei NEE tegen dat verdrag dat er was, als er nu een nieuwe is waarbij ze bijvoorbeeld militaire steun eruit hebben gehaald. Ja dan ben ik best voor.

-Wertos- | 03-06-16 | 17:23

@mastermattie
Ik maar denken dat Cuba in Mark's reet zit.
-oké, te flauw-

compitaal | 03-06-16 | 17:23

Ben bang dat Maxima gelijk heeft.De echte Nederlander bestaat niet.Voor Rutte niet in ieder geval.

Kromme Banaan | 03-06-16 | 17:21

Ik ga mij er niet eens over opwinden. Nee. Noop.
De Bv Nederland mag van mij het rambam krijgen.
Geef mij nooit gewonnen, maar dit is tijdsverspilling.
Ga maar fijn bomen knuffelen, kansenpareltjes pamperen of de grenzen openzetten voor professoren en ingenieurs uit die zandbak.

Maar verwacht ook geen steun of sympathie als de lont uiteindelijk het kruitvat bereikt.
Want die dag komt. En dan, MinPres?
Het leger inzetten? Net zoals destijds met Fortuyn roepen dat "het een blanke was" om een volkswoede proberen tegen te houden?

Nou, ik heb nieuws voor u!
Dan leun ík achterover met een *plop* en kijk hoe het 'plebs' met dit tuigh van het allerlaagste allooi afrekent. En geloof mij maar dat er genoeg in die rij willen staan.

Je kunt (en mag) niet de burgerij blijven tergen en opzij zetten. Loopt altijd vaudt af.
Pak maar een geschiedenisboek.

@De Koreaanse Mevrouw | 03-06-16 | 16:44
Niet alleen uw nickje, maar ook uw plempsel is doorwrocht met niets dan respect voor alles & iedereen. Bijzonder. Dat ziet men heden ten dage niet vaak meer.

Hollander01 | 03-06-16 | 17:20

Mastermattie | 03-06-16 | 17:02

Allright. Dat de EU niet functioneert naar behoren ben ik meer dan eens met je. Maar corrupt? Vertel. Welke argumenten heb je om aan te tonen dat bijvoorbeeld Timmermans geld aanneemt van maffiosi om bepaalde EU-projecten te 'verkopen' of dat Timmermans wat gemeenschappelijk geld schuift naar 'vriendjes' of 'familie' uit de EU pot?

Hoeveel kennissen en vrienden en vooral familie komen er voor in de Panama-papers van EU-politici? De vader van David Cameron dacht ik. Nee wacht dat is de premier van Groot-Brittannië.

Ehm... Nou ja wie?

Wacht EU-politici krijgen veel geld. Eens. Teveel mijn ogen. Stel je kandidaat voor de PVV als je dat ook wil of werk actief mee om dit te veranderen. De EU kost teveel. Eens. Teveel gaat naar bureaucratie. De EU is dictatoriaal? Zoek het woord eens op. Zoek de structuur eens op. De Europese Unie is corrupt. Nee. Absoluut niet. De EU is hooguit niet jouw ding want... Maar het is gewoon simpelweg niet een corrupte ondemocratische organisatie. Alles is democratisch gegaan voor zover mogelijk.

De Koreaanse Slet | 03-06-16 | 17:20

De criminele NAZI-smeerlappen, die smerige corrupte zooi uit Kiev die de levens van 300 onschuldige vakantiegangers op hun geweten hebben worden hier in de panelen nog "verdedigd" ook. Ik ga maar eens een wandelingetje met mijn honden maken om af te koelen want zóveel smerige leugens, verdachtmakingen en leugens t.o.v. Rusland in één commentaar is gewoon teveel. Véél teveel.

Lupuslupus | 03-06-16 | 17:20

@ De Koreaanse Slet | 03-06-16 | 17:11
Democratie wordt gedaan door de mensen die wel op komen dagen in plaats van de saboteurs die strategisch thuis bleven. Dom getetter van je voor de rest wat de moeite van het reageren niet waard is aangezien je iedereen die tegen heft gestemd (incl ik) schoffeert als onwetend, maar jammer, de tegen-stemmers hebben zich in het algemeen beter geïnformeerd dan de voor stemmers. Zo, die zijn pas dom. Je door een corrupte regering van een land wat in puin/oorlog ligt laten overhalen voor te stemmen, da's pas slim.

TheseDays00 | 03-06-16 | 17:19

@De Koreaanse Slet | 03-06-16 | 17:11
De uitslag was niet 1`/5 'boeroepers' zoals jij ze noemt en daarom 4/5 juichenden.
Wie niet stemt , heeft dat aan zichzelf te danken, dan heb je geen mening die er toe doet, want die telt niet mee.

Crufty | 03-06-16 | 17:18

@neemjemoederindemali | 03-06-16 | 16:42
Het had zomaar gekund maar het is een parodie. Er staat een underscore achter de accountnaam

Mastermattie | 03-06-16 | 17:18

Het is niks, het was niks en het wordt niks, Rutte.
Ik hoop van harte dat deze wezel heel snel Nederland verlaat, hij is een blamage voor Nederland!

lanexx | 03-06-16 | 17:17

@NOMALI | 03-06-16 | 16:37 ,

ik zit er zelfs hard aan te denken om op DENK te stemmen.
Zo heb ik in een gruizig verleden ooit eens op Marcus Bakker van de Communistische Partij Nederland gestemd,
het zittende zooitje was toen ook dermate niet te verteren dat ik onmogelijk op ze kon stemmen.
De CPN was de enige partij die destijds fors tegengas gaf in de oppositie, geen blad voor de mond nam en pijnlijke dossiers luidkeels op de agenda plaatsten.

En ik ben een behoorlijke communisten haterT, toen zeker.
Maar ik wilde persee stemmen dus dan maar stemmen op een stevige oppositie partij die zeker NIET verbonden was met de ons-kent-ons elitaire carrousel, om de boel op scherp te houden.
Een betere 'bom' in de kamer dan de PVV

Vandaar dat ik aan DENK denk, garantie op vuurwerk in de kamer, meer nog dat die eendimensionale Wilders met z'n spruitjes conservatisme, een dikke vinger naar het zittende schorem.
ik háát spruitjes.

vander F | 03-06-16 | 17:16

Ok, en nu?

doskabouter | 03-06-16 | 17:15

@barma.09
Liegende politici, je hebt ons de ogen geopend!
Wat nu te doen, grote roerganger?

compitaal | 03-06-16 | 17:12

Feynman | 03-06-16 | 16:46

Bullshit. Het is geen Nederlands nee. Dat kan je pas stellen als de PVV volgend jaar de allergrootste wordt. De ontiegelijke arrogantie om te denken dat je met 1/5 boeroepers belangrijk bent is lachwekkend. Van die boeroepers zijn weer een groot percentage meelopers nota bene en van die meelopers snapt de helft weer niet eens hoe en waarom.

Zullen we de nee-stemmers fileren? Ik durf te wedden dat er geen grootverdieners voor Nederland tussen zitten en ik durf stellig te wedden dat vrijwel niemand precies weet waarom ze nee stemde. Nee tegen wat? Een verdrag voor samenwerking en handel met een volk wat al decennia zo niet eeuwen vecht voor vrijheid en Europese waarden?

Eerder dommig volk wat Russische agitprop slikt als zaad van een beter of lekkerder ding dan ze nu denken te hebben. Veel harder kan ik het niet uitdrukken.

Oekraïne wil rehabiliteren of laat tenminste volmondig van die intentie zien. Wie zijn een zooitje malloten om 44 miljoen mensen hun kansje niet te gunnen om sociaal economisch, maatschappelijk en internationaal het gedrocht wat de 'Russische invloedssfeer' heet te ontsnappen?

Hier jankt men over 24-uurs luiers voor onze oudjes.

In Rusland en de Russische invloedssfeer moeten oudjes tot hun dood flesjes rapen voor statiegeld om hun karige pensioen van 100 euro per maand aan te vullen. Infrastructuur? Economische Diversiteit? Eerlijke kansen? Hahahahaha... Dat bestaat daar niet eens.

Iedereen die in het gevecht voor en om Oekraïne voor Rusland juicht is een domme lul en/of een asociaal stuk vreten die Rusland verdient. Ga en vertrek.

Ik steek liever 1,000 euro in een Oekraïense ondernemer die wil werken dan dit soort onzin. Nu ja. Minus de 50 euro die ik aan GeenPeil stortte want ik blijf niet bezig met liefdadigheid.

De Koreaanse Slet | 03-06-16 | 17:11

@Homo homini lupus | 03-06-16 | 17:06
De leider was al opgestaan.
Hij werd alleen op 6 mei 2002 alweer gevloerd.

Mastermattie | 03-06-16 | 17:11

Wat ik al meldde bij de triomfantelijke "Geenpeil vs kabinet 4-0"-bijdrage meldde: er is te vroeg gejuicht. Terwijl de champagne knalde en Matroos Jan op de schouders werd gehesen zijn er wat ambtenaren aan het werk gezet om dit recht te breien en dat is blijkbaar gelukt. Deze ontsnappings-clausule zat er natuurlijk altijd al in en wie het tegendeel dacht is zo naïef als wat.

Of dachten sommigen hier serieus dat: "We zullen de uitkomst van het referendum serieus nemen" betekent: "We zullen een nee-stem en een opkomst van boven de kiesdrempel als bindend beschouwen"?
Hij kon het verdrag in huidige vorm niet ratificeren, maar met wat voetnoten erbij is het verdrag een tikkie veranderd en al van kracht.

Dit heeft niks met de handigheid van Rutte te maken, maar ook met de -ahem- kwaliteit van de oppositie in de kamer. Vooral Wilders had hier een kans voor open doel om een punt te maken en hij heeft het laten glippen.

We hebben ons fijn vermaakt met die mallerd in z'n matrozenpak, gelachen om een enthousiaste Geert en Emilie en vervolgens in de luren gelegd door professionals.

Donkersloot | 03-06-16 | 17:10

Het wordt tijd dat Brussel financieel afgeknepen wordt, volledig, maar aangezien dat niet kan en de Nexit, blijkbaar, niet mogelijk is volgens ons wetboek... moet er hier ter lande maar een kop gaan rollen, die van Rutte dus.

Crufty | 03-06-16 | 17:10

@Tha Man | 03-06-16 | 17:05
Ja, dat kan.
Dan moeten er weer 300.000 handtekeningen opgehaald worden.

Mastermattie | 03-06-16 | 17:09

Rutte is heus niet gek. Die weet beter als geen ander dat dit een land is van slapjanussen en ruggengraatloze mensen die niet veel anders meer kunnen dat websites en blogs vol kalken met hun mening. Vervolgens houdt het op en kijkt iedereen vertwijfeld om zich heen. Niemand onderneemt wat, niemand doet iets. En die quasi-verontwaardiging als blijkt dat politici weer eens liegen begint irritant te worden. Zijn Nederlanders werkelijk zo naïef dat ze niet doorhebben dat politici doorgaans over alles liegen? Het lijkt er sterk op.

Kad Barma | 03-06-16 | 17:09

Het topic waarvan je wist dat die zou komen.

ja,diedus! | 03-06-16 | 17:08

Wij zijn niet "met meer".
Wij zijn meer als individuen. Tegen grote groepen.
Dus Rutte heeft gelijk met zijn "wij zijn met meer".
Daar bedoelde hij alleen ons niet mee, maar hun als bestuurders met hun beveiligingen, tegen ons individuen!

A3an | 03-06-16 | 17:07

Ik moet ooit aan m'n kinderen uitleggen dat er vroeger heel vroeger zoiets bestond als democratie. Maar ik vraag me af of ze dat ooit echt kunnen begrijpen.

Nekbaard | 03-06-16 | 17:06

Wie volgend jaar gaat stemmen tijdens de verkiezingen, draait mee in de carrousel van rituele volksmisleiding. De grotere partijen hebben staatsrechtelijk bloed aan de handen, de kleinere partijen hebben onvoldoende bestuurlijk intellect aan boord. Wij zijn gevangenen van de impasse ontstaan uit de decadente laksheid van het volk en het opportunisme van politici. Óf een échte leider staat op die de zwijgende meerderheid achter zich krijgt óf het wordt stemmen met de voeten - op de Titanic kon dat helaas niet, maar dat kunnen wij (nog) wel - Zéker na een Brexit.

Homo homini lupus | 03-06-16 | 17:06

@Gab3 | 03-06-16 | 16:46
Nou, dan zou ik graag willen verzoeken aan alle (resterende) VVD, PvdA, GL en D66 stemmers om in ieder geval de stembus "strategisch" te vermijden volgend jaar maart (of eerder)

Mastermattie | 03-06-16 | 17:05

@rectormagnicus, was het maar communisme, we hebben nu lobbyistenen ze hebben hoertjes in overvloed

Bokito ergo sum | 03-06-16 | 17:05

@rectormagnicus, was het maar communisme, we hebben nu lobbyistenen ze hebben hoertjes in overvloed

Bokito ergo sum | 03-06-16 | 17:05

Kunnen we over de aangepaste wet niet gewoon weer een referendum afdwingen, gewoon om Rutte en Co te fucken?

Rest In Privacy | 03-06-16 | 17:05

Wij schoppen ministers voor minder de straat op:
.

In Denemarken was een minister op vakantie gegaan tezamen met haar 2 kinderen naar Gran Canaria. Gewoon een all-in vakantie geboekt.
Toen ze terugging stond er ook op het vliegveld van Gran Canaria een Deens regerings/militair vliegtuig. Ze eiste een plek op in dat toestel.
.
Terugkomend op haar werkplek werd ze de volgende dag ontslagen. Zonder verdere financiële vergoedingen e.d. Haar naam is Lene Espersen.
Dat noemen ze respect hebben voor de Deense burger die de belastingen betaalt.

duitse herder | 03-06-16 | 17:04

Ik ben nu heel boos.
Echt heel, heel erg boos.

nemoj me jebat | 03-06-16 | 17:03

@De Koreaanse Slet | 03-06-16 | 16:44
Ze willen volgens u af van corruptie, kunt u mij dan uitleggen waarom ze met de EU in zeeg gaan?
Ik bedoel, als er één corrupt boevennest is, dan is het de EU wel.

Mastermattie | 03-06-16 | 17:02

Dat is moderne politiek. Niks zeggen, gewoon doen.
Je zegt als regering niet dat je de uitslag verwerpt of ondersteund. Je verwerpt het gewoon zonder het te zeggen.
Net zoals de EU. Het is communisme zonder dat het instituut zichzelf communistisch noemt.
Had je het 'comministisch EU' genoemd, dan had het veel protest opgeleverd. Net zoals de uitvoering van dit referendum. Het kabinet verwerpt de uitslag in haar daden, maar niet in haar woord. Protestoos wordt het associatieverdrag doorgevoerd.

rectormagnificus | 03-06-16 | 16:59

Ik ben niet eens verrast. En zeker nét na de wekelijkse persconferentie zodat de pers hierover geen vragen heeft kunnen stellen?

error503 | 03-06-16 | 16:57

Je loog tegen mij, alsof ik een kind was,
Geloof dat je dacht dat ik helemaal blind was.
Zeg EU denk je dat je me aan kan,
Zeg EU je bent heel wat van plan dan. Van plan dan. Van plan dan.

Lyin Ted | 03-06-16 | 16:55

Als ze niet naar ons luisteren, hoef ik toch ook niet meer naar hen te luisteren?
Oh wacht, nee, dan word ik opgepakt en krijg boetes, een strafblad en wellicht een opvoedende celstraf.
Nooit gedacht dat ik in de 21 eeuw in 1984 zou komen te leven.

Crufty | 03-06-16 | 16:51

Rutte zou nog wegkomen met een verkrachting.
De door hem aangedragen verdediging zou als volgt luiden: Ze zei NEE, maar toen heb ik haar (hem wellicht) eerst verteld hoe sexy ze (hem wellicht) was, daarna wat spuug op mijn lus gedaan, en haar nat gevingerd ( (hem wellicht gerimd) om mijn lid er vervolgens maar halfhard en slechts tot de helft in te steken.
Kortom, zij (hem wellicht) had een door de media vervormd beeld van een verkrachting, maar juist door mijn manier van handelen staat zij (hem wellicht) er nu veel meer voor open.
Daarnaast had hij een betaling van 1.000EUR in het vooruitzicht gesteld, wat toch meer dan redelijk lijkt voor de gedane arbeid (het duurde tenslotte niet lang).

crk | 03-06-16 | 16:51

@Adversary
Wie geen PVV stemt omdat er toch geen PVV regering komt is seniel.

compitaal | 03-06-16 | 16:50

-weggejorist-

ikworstelengadouchen | 03-06-16 | 16:48

Hey, dat is apart. De optie 'Ik wil een aangepast verdrag' stond niet op mijn lijst.

alexbl | 03-06-16 | 16:47

wie straks nóg een keer op de VVD stemt, is gek. Wie op de PVDA stemt, was dat al. Wie denkt dat D66 en CDA iets anders zouden doen, is naief. Helaas betekent dat dat een Kabinet Wilders niet meer dan een droom is.

Adversary | 03-06-16 | 16:46

Die Europese gedachte dat een NEE van Nederland opgelost moet worden door Nederland is een Europese ontkenning van onze soevereiniteit en veto recht.

Feynman | 03-06-16 | 16:46

Mensen denken nog steeds dat naar de stembus rennen zin heeft. Net als met het Euro referendum... ze laten het gewoon links liggen. Na een paar maanden is iedereen het toch weer vergeten joh. DEMOCRATIE bestaat niet !

Gab3 | 03-06-16 | 16:46

Het wordt steeds gekker, volgens mij droom ik dit gewoon.

Crufty | 03-06-16 | 16:45

Hoe noem je een systeem waar de wetgevers zonder de stem van het volk gekozen worden en die het volk niet weg kan stemmen zodra ze op deze positie zitten? Een dictatuur. Niets meer, niets minder.

Lyin Ted | 03-06-16 | 16:45

Huilen met de pet op dit. #huilen #pet

1+1 | 03-06-16 | 16:44

Is er niet een manier om een duidelijk niet functionerende regering af te zetten?

lord_reet_veter | 03-06-16 | 16:44

Ik blijf deze gewoon posten tot we verlost zijn van Rutte.
.
Het Plakkaat van Verlatinghe

De Staten-Generaal van de Verenigde Nederlanden aan allen die dit zullen zien of horen lezen, gegroet.
.
Het staat voor iedereen vast, dat een vorst door God is aangesteld tot hoofd van zijn onderdanen om hen onder zijn hoede te nemen en te beschermen tegen alle onrecht, leed en geweld, zoals een herder zijn schapen moet beschermen, en dat de onderdanen niet door God geschapen zijn ten behoeve van de vorst, om hem in alles wat hij beveelt onderdanig te zijn en als slaven te dienen. Integendeel, de vorst is er ter wille van de onderdanen, zonder welke hij geen vorst is, om hen rechtvaardig en verstandig te regeren en te verdedigen, en hen lief te hebben als een vader zijn kinderen en een herder zijn schapen; hij zet zijn lichaam en leven op het spel om hen te beschermen.
.
Wanneer hij dit niet doet, maar in plaats van zijn onderdanen te beschermen probeert hen te onderdrukken, overmatig te belasten, te beroven van hun oude vrijheid, privileges en oude gewoonten, en hen als slaven te bevelen en te gebruiken, moet hij dus niet beschouwd worden als een vorst, maar als een tiran. Dan staat het zeker zijn onderdanen vrij hem niet meer als vorst te erkennen maar hem te verlaten en in zijn plaats een ander tot soeverein te kiezen om hen te beschermen, zonder dat dit verkeerd is. Dit is des te meer toegestaan wanneer de onderdanen hun vorst niet hebben kunnen vermurwen door nederige betogen ... en dus geen ander middel meer hebben om de aangeboren vrijheid van hen zelf en hun vrouwen, kinderen en nakomelingen te verdedigen en te beschermen.
Hiertoe zijn zij volgens de wet der natuur verplicht goed en bloed op het spel te zetten."

LieberLiber | 03-06-16 | 16:44

Tweederde heeft tegengestemd, genoeg voor een grondwetwijziging.

compitaal | 03-06-16 | 16:44

Wat mij betreft treedt het in werking met de blauwe stukken van Nederland. In de rode hoeven we dit niet. Mooi, kunnen we meteen testen of er veel voordeel of nadeel voor Amsterdam en Utrecht in zit: extra belastingen enzo, of juist extra handel. Succes.

TheseDays00 | 03-06-16 | 16:44

Nederland i.s.m. de EU onderhandelt al jaren met Oekraïne voor een handels- of associatieverdrag. Dankzij GeenPeil kregen 12 miljoen mensen de kans om hun mening te geven. 68% vond dit niet eens nodig of belangrijk en een miezerige aantal (20%) boeroepers die vrijwel uitsluitend op basis van misleidende informatie het nodig vonden om te zeuren over een verdrag wat ze niet eens inhoudelijk snapte wel. @MinPres probeert dan zelfs nog een tussenweg te vinden maar zelfs dat is een spuug in het gezicht van deze mensen. Zonder ja-stemmers -lees D66 en PvdA- was het ongeldig geweest. Negeren dus.

Ja. Oekraïne wil graag af van corruptie, Russische maffia, Russische inmening en invloed omdat Russische inmenging kut is. Vraag het de Polen, Hongaren, Balten, Tsjechen, Slowaken, Georgiërs, Moldaven etc.

Dan mag jij bang zijn voor je uitkering en weet ik wat je wil verzinnen maar dan gebeurt dat gewoon omdat niet iedereen bezig is met jouw kleinzeurderig leventje.

Wat mij betreft negeert de regering de 'mening' van de 'have nots' die het toch al te goed hebben voor eigen bestwil en negeren we de 'uitslag' van het raadgevend referendum. Omdat een slechte raadgever nu eenmaal slechte raad geeft.

Yep. Zo is het. En de tijd zal het leren.

Indien u echt verandering en een Nexit wil dan moet u 51% van alle stemgerechtigden overtuigen van uw gelijk in de komende verkiezingen zodat de PVV een absolute meerderheid krijgt.

Succes!

De Koreaanse Slet | 03-06-16 | 16:44

Haha, democratie? Wa's da? Rutte en Poro in een notedop.

La Bailaora | 03-06-16 | 16:43

Ha ha. Rutte pwned jullie allemaal!
The Borg verkondigde het al: "We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."!

TuurlijkNiet | 03-06-16 | 16:43

Maar wel visumvrij reizen dus?

Liroy | 03-06-16 | 16:43

Die gast is het natrappen niet waard! En kan straks beter uit NL verdwijnen.

voedselbankier | 03-06-16 | 16:42

Ik wil ook een president als Poroshenko in mijn land. Onderbuikpopulisme van Wilders en SP (en straks DENK) gewoon negeren en wegwuiven. Probeer nog maar eens mee te doen in de democratie als je een beetje verstand van zaken hebt gekregen.

Boobyphoto | 03-06-16 | 16:41

Als Rutte de geschiedenis in wilde is het gelukt. Ik ga hem niks aandoen maar sommigen mischien wel, en dan heb ik helemaal niks gezien ook al heb ik het wel.

Bokito ergo sum | 03-06-16 | 16:41

NOOIT maar dan ook NOOIT meer gaat mijn stem naar de VVD! Ik ben het zat!

sallandstrots | 03-06-16 | 16:41

Ik kan niet wachten op de 2e kamer verkiezingen... Ze kunnen niet snel genoeg komen!

WellusNietus | 03-06-16 | 16:40

Update: Ondertussen wordt er heel diep achter de schermen keihard gewerkt om het 'verdrag aangepast te krijgen'.

tuurlijk... eerst oke zeggen en daarna zeggen doe toch maar iets minder, nee dat zal werken

JiVo | 03-06-16 | 16:39

-weggejorist-

NOMALI | 03-06-16 | 16:37

Ik ben voor alle vormen van democratische middelen gebruiken. Als democratie niet meer werkt, dan maar op de andere toer! Wie niet horen wilt, moet maar voelen. Dus ik ga er niet raar van opkijken als het volk of een individu recht in eigen hand neemt.

Mr_Pikibelly | 03-06-16 | 16:36

Hoorde vanmorgen op de radio 1 dat het aantal HIV gevallen in de Oekranie sterk toeneemt. Wees welkom in mij land !

EvertsNL | 03-06-16 | 16:35

Mooi om te zien dat onze democratie niet echt meer bestaat en het allemaal maar voor de bühne is.
 
Onderste steen, we luisteren naar een volksraadpleging, et cetera. We worden voorgelogen en gemolken als cash-cows van de Nederlandse staat welke het liefst alles afdraagt aan de EUSSR; daar zijn tenslotte de vervolgbaantjes.

HaatAth3ist | 03-06-16 | 16:35

Het was al te lang stil natuurlijk. Geeft niet hoor, de burger slikt het wel weer

Karelklep | 03-06-16 | 16:35

Zo triest dit zo enorm triest

hanneke53 | 03-06-16 | 16:34

-weggejorist-

ikworstelengadouchen | 03-06-16 | 16:31

@Mastermattie | 03-06-16 | 16:27
Zou inderdaad mooi zijn als Farage dit nu volop openbaar maakt om te laten zien hoe democratisch de EU is. En mooi om op deze manier Rutte in zijn hemd te zetten als loopjongen van Brussel.

sinar2 | 03-06-16 | 16:30

Wat is voor Rutte belangrijker?? Het land naar de wil van de burgers regeren, of zijn dik betaalde baantje bij de EU voor 2017 veiligstellen?

heldheino | 03-06-16 | 16:30

Deze lui wilden toch democratie? Ze hebben het gekregen.

Conclusie: dat land wil een dictatuur worden.

Driewerf Hoezee | 03-06-16 | 16:29

Dat dit zou gebeuren, wisten we hier al lang. Anders had Mark al lang stelling genomen en het verdrag geweigerd.
Het is alleen wel opmerkelijk dat het nu al kenbaar is gemaakt (OK, door Oekraïne, niet door NL) maar goed.
Dit geeft Nigel Farage weer wat extra munitie voor de #brexit campagne zullen we maar zeggen.

Mastermattie | 03-06-16 | 16:27

Blijven benoemen, blijven roeren waar het zo ontiegelijk stinkt! U vindt miljoenen Nederlanders aan uw zijde, GS!
Lupuslupus | 03-06-16 | 16:21

Mij wel !!! +1

trip666 | 03-06-16 | 16:26

Ach, ik sta inmiddels zóver voorover gebukt, dat ik recht in mijn wijd openstaande opgerekte anus sta te kijken.

Rest In Privacy | 03-06-16 | 16:25

-weggejorist-

eu=shit | 03-06-16 | 16:25

Volgens een vergelijkbaar kaartje worden, dixit Porkyshenko, in Oost Oekraine het Oekrainees leger door separatisten onderdrukt en verwelkomen ze de Anti Terroristische Operatie van Porkyshenko met bloemen en muziek: en.wikipedia.org/wiki/Ukrainian_parli...

trip666 | 03-06-16 | 16:25

"Nederland mijn Nederland, wat ben je snel afgegleden naar een bananenmonarchie."
@ gewirwar | 03-06-16 | 16:20
youtu.be/JwkF2CrLI7k?t=11

telelezer | 03-06-16 | 16:24

Pffffff, hier word je toch gestoord van?

marielle | 03-06-16 | 16:24

Winston Smith nam nog maar een teug VictoryGin en plakte een flard uit een profetisch werk in de Geenstijl in:

"a picture of the future, imagine a boot stamping on a human face — forever."

hallevvezool | 03-06-16 | 16:24

1000 euro, onderste steen bullshit, beste kabinet sinds iets, nee=ja, u bent een idioot want kritiek, hahahahaha...
Denken we hier alsjeblieft volgende verkiezingen aan? Dankuwel.

Acar_ketimun | 03-06-16 | 16:22

Landverrader.

geenstijlsteengeil | 03-06-16 | 16:22

(..)"En waar blijven die kamervragen van the usual suspects?"
@ Spartacus | 03-06-16 | 16:09
De Kamer is aan hun 3 maanden durende (natuurlijk wel doorbetaalde) zommerreces begonnen

telelezer | 03-06-16 | 16:21

Ja mensen, zo ziet democratie eruit in Nederland.

Willem Drinschoeven | 03-06-16 | 16:21

Is Rutte soms kleurenblind?
Ik zie een hoop 'OekraiNEE' op dat kaartje....

necrosis | 03-06-16 | 16:21

Toch maar blijven knokken GS, er is geen andere optie. Dat de democratie door Rutte volop in een hoek wordt getrapt mag nóóit een reden zijn om het moede hoofd maar in de schoot te leggen. Wij.zijn.met.meer!!!
.
Blijven benoemen, blijven roeren waar het zo ontiegelijk stinkt! U vindt miljoenen Nederlanders aan uw zijde, GS!

Lupuslupus | 03-06-16 | 16:21

Je kan er om lachen maar eigenlijk is dit ongelooflijk triest. Nederland mijn Nederland, wat ben je snel afgegleden naar een bananenmonarchie.

gewirwar | 03-06-16 | 16:20

De neo-nazi's in Kiev die tegenstanders in geheime gevangenissen martelen zijn gewoon een beetje hardleers en denken dat ze er met wat bluffen wel komen.
Helaas voor hen zal dat niet gebeuren

sinar2 | 03-06-16 | 16:20

De rode gebieden worden volgende week gewoon onder water gezet met het overschot van water uit DE en FR, daarna is er een meerderheid voor het verdrag. Probleem opgelost.

Vloberto | 03-06-16 | 16:19

en toch had ik niet anders verwacht.

JiVo | 03-06-16 | 16:19

je verwacht het niet. Onze regering die schijt heeft aan zijn burgers.

Dhr. W. Anhoop | 03-06-16 | 16:18

Brussel beslist dit soort dingen, niet Den Haag

gestopt | 03-06-16 | 16:16

Anton Mussert 2.0

gentle giant | 03-06-16 | 16:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland