Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ex-sidekick Claudia de Breij wil subsidie voor etnische profilering van speelkameraadjes op basisschool

istwitgenoeg.jpgJa da's een maffe kop he. Maar het is echt waar. "Hilde Brontsema, moeder van [naam kind] (groep 5) en [naam kind] (groep 2) wil een onderzoek gaan doen naar speelafspraken tussen kinderen van verschillende culturele achtergronden. En waar kan dit beter dan op onze leuke gemengde school!", schrijft de directrice van Openbare Basisschool Multatuli aan ouders van leerlingen. Die school staat in een vrij beroerd hoekje van Bos en Lommer (maps) dus dan weet je het wel qua etnisch profiel. "Verschil is voor ons een uitdaging die we samen aangaan!", staat er op de website. En die Hilde Brontsema is dus de radio-ex van Claudia de Breij. Een sceptische vader vertelde ons over het plan van Hilde, in een lange mail waarin hij schrijft wat er zoal mis gaat op de school. En daaronder de mail van de directrice, met het plan van Hilde in de bijlage (pdf). Daarin constateert Hilde dat "segregatie is een feit", omdat Turkse en Marokkaanse kinderen niet bij haar kroost over de vloer willen komen. Maar ze is ook van plan om dat op te lossen: "Ik wil onderzoek doen naar de reden waarom niet Westerse allochtone ouders hun kinderen niet of nauwelijks toestaan bij autochtone kinderen te spelen. Met de uitkomsten van dit onderzoek wil samen met ouders, leerkrachten en wetenschappers, een plan opstellen waarin ouders gestimuleerd worden hun kinderen meer bij elkaar te laten spelen." Met subsidie, natuurlijk. Maar: "Mocht het project succesvol zijn dan kan het op alle gemengde scholen binnen Nederland geïmplementeerd worden." Dus dan hebben we d'r allemaal profijt van! OK, zonder gekheid: het is natuurlijk hartstikke nobel om kids van verschillende culturen bij elkaar te willen laten spelen. Jong gemengd is oud getolereerd en racisme is deels aangeleerd gedrag dat je dus (wederzijds!) kunt voorkomen. We zullen het toch op een of andere manier samen moeten doen in Polderstan. Maar, schrijft de mailende vader, nadat er wat rumoer over de brief ontstond kwam er meteen een projectweek met halalhapjes en een fototentoonsteling waarin gesuggereerd werd dat je verschillen kunt oplossen door ze te benadrukken. Op de een of andere manier geeft het toch een moedeloos gevoel. Vooral als het steeds de autochtonen zijn die op hun eigen onbeholpen witte manier (en met subsidie) de allochtonen over de drempel van de Nederlandse cultuur proberen te krijgen. We wensen Hilde veel succes. Maar we zien hier niet zo snel een landelijk actieplan uit volgen.

Reaguursels

Inloggen

Het volgende onderzoek naar iets wat al 30+ jaar duidelijk is voor een ieder die de realiteit wil en kan zien. En de oplossing is uiteraard weer een wensdenk gutmensch idee opdringen aan de overlast ervaarders opdat de overlast veroorzakers nog meer rechten, en nog minder plichten krijgen. Want he, dat werk al 30+ jaar overduidelijk als het aan komt op een veel leukere samenleving krijgen. Keer op keer is nog meer intellectuele armoede het antwoord op de reeds volop aanwezige intellectuele armoede. Niet omdat het kan, maar omdat het moet. Vrijheid volgens fascistisch links

Dr.Tatta.Macamba | 06-06-16 | 06:36

Waarom zou een simpel (onzin) onderzoekje via de telefoon, email of een A4 bekostigd moeten worden via subsidie? Nergens voor nodig. Kost hooguit een paar tientjes en tijd. Waarschijnlijk een aandachtsgeile moeder die zo haar 15 minuten beroemdheid wil scoren.

kortebroek | 05-06-16 | 17:03

Net even naar Buitenhof gekeken en begrepen dat wij Nederlanders met zijn allen onvoorstelbaar racistisch zijn en dat het een godswonder is dat er gekleurde en moslim-medemensen zijn die hier überhaupt willen wonen ,in een land met zoveel intens slechte mensen.
Hun goedheid is exemplarisch, zou ik zeggen.
Vind ik, hoor.
Ze mogen wat mij betreft dan ook gaarne opzouten naar een land waar men minder racistisch discrimineert.
Daar voelen ze zich vast een stuk prettiger.
Nou, HOP dan, MOVEN.

Er was zelfs de een op andere trutmuts op Joop die vertelde dat haar gekleurde kind altijd betrokken was bij kattekwaadpartijtjes en dat dat kind toen hij er - puur toevallig - eens een keertje niet bij was geweest door de politie toch werd ondervraagd.
Puur omdattie zwart was, weet je wel.
Datte was rassisme, dus.

Zoals allochtoontjes die volgens de misdaadstatistieken vrijwel ALTIJD schuldig zijn aan winkeldiefstallen etc. gediscrimineerd worden wanneer men ze na een winkeldiefstal ondervraagt.
Want ja, DAT is ook racisme.

Zucht.
Ook Buitenhof is niet meer om aan te zien, dus.

mallekater | 05-06-16 | 14:51

Er moet in NL een nieuwe instantie worden gemaakt die een dossier op gaat bouwen van mensen/gezinnen die niet willen integreren. Zodat het Nederlandschap kan worden afgepakt en het land kunnen worden uitgezet. Moet jij maar eens opletten....

jatheïst | 05-06-16 | 09:13

Als het nu goed begrepen heb is het de bedoeling dat ouders hun kinderen gaan verplichten meer met kinderen uit andere bevolkingsgroepen te spelen, en dat dat desnoods van schoolwege afgedwongen gaat worden?
Goddomme, ik hoop oprecht dat ik DAT verkeerd heb begrepen.
Wanneer je nu één manier wilt bedenken om het je kinderen voor de rest van hun leven tegen te maken met andere groeperingen om te gaan, is dat dit wel.Ik herinner me dat ik vroeger van mijn ouders verplicht ,moest spelen met een buurmeisje, een saai wicht met een brilletje en de verkeerde kleren, die ook nog een keertje niets leuk vond van wat ik wilde doen, mijn pa en ma hadden medelijden met haar omdat ze altijd alleen was.
Ik kreeg een p...-hekel aan dat kind.
Nooit is dat nog goed gekomen.
Ik had grondig de pest aan haar, hoewel ze er ook niets aan kon doen.
Kinderen zijn wreder dan je denkt en ik ben er dan ook niet trots op.

mallekater | 05-06-16 | 07:17

-weggejorist-

Rayboogie | 05-06-16 | 06:27

De echte vijand hier is niet de Islam. De Islam is immers achterlijk en daardoor makkelijk te verslaan als het er echt op aankomt. Nee, de vijand is die van binnenuit. Linkse, naïeve, laffe Gutmenschen van eigen komaf. NSB-ers, landverraders, you name it. Dood aan hen.

Kelvin-Helmholtz | 05-06-16 | 02:51

Mevrouw Brontsma presenteert zich op LinkIn als "Onderzoeker en projectmanager integratie basisschool Multatuli" Heeft zij dan de subsidiebuit al binnen? Kennelijk is e.e.a. al gestart in April 2016, dus eind Juni zou het onderzoek klaar moeten zijn?

Overigens constateert zij dat de allochtone ouders negatief reageerden op haar uitnodiging tot kinders samen laten spelen. Dat laat zich toch vrijwel onmiddellijk extrapoleren naar de rest van het allochtone ouderpak.

Wat doet ze eigelijk nog bij CCCP, want de laatste klus zit er op zo te zien. Tja, ze zoekt waarschijnlijk gewoon weer werk en ziet hier een kans. Schoorsteen moet roken, nietwaar. Vandaar ook die hoopvolle opmerking over implememtatie op alle gemengde scholen in NL. Goed verdienmodel, ben je even onder de pecuniapannen. Zeker als er op scholen nog individuele aanpassingen aan het plan gerealiseerd moeten worden. Kan jaren duren.

Overigens begrijp ik boze vader niet als hij het heeft over noodzakelijke invallers. Loopt volgens opgave via de "De Brede Selectie".
www.openbaarbasisonderwijsamsterdam.nl...
Er zijn verder geen vacatures op de Multatuli.

Overigens heb ik geen reden om te twijfelen aan haar oprechte bezorgdheid. Ze is wel vreselijk naïef... of doortrapt, maar dat haal ik er niet uit.
Salut! Evocatus

Evocatus | 05-06-16 | 01:39

Als blanke ouders zou ik maar blij wezen dat de moslimjeugd niet samen wilt spelen met je kids waar je mee omgaat word je mee besmet staan er straks ook Hollandse kids met stenen te gooien en wagens in de hens aan het steken

en komen ze bij je thuis over de vloer weet grote broer Mo ook meteen weer waar een mooie tv aan de muur hangt

Poldergek | 05-06-16 | 01:06

gaffelbaard | 04-06-16 | 19:45
Juist. Hilde's kindertjes zijn kufar, en zullen branden in de hel. Je gaat niet om met kufar, daar gaat een interviewtje niks aan veranderen. Wat niet wil mengen, moet je niet willen mengen. Gelovigen en kufar zijn niet te mengen. Althans, dat vindt de gelovige.

Schoorsteenveger | 05-06-16 | 00:40

Reaguurders, dank voor het waarderen hierboven. Ik zie wel bij Van Duyvenbode twijfel over de goede afloop. Daarom enige peptalk, althans een poging daartoe. Waarom zullen de islam en de politieke correctheid hun oorlog tegen de westerse cultuur niet winnen?
• Omdat beide moreel bankroet zijn, bevangen zijn van een waan, een psychose, handelingen goedvinden en goedpraten (stenigen van verkrachte vrouwen, onthoofden van andersdenkenden, je opblazen temidden van zoveel mogelijk ongelovigen, enzovoort) die een gezond mens alleen maar diep crimineel kan vinden.
• Omdat de westerse cultuur beter is, creatiever, inventiever, innovatiever, en meer humanitair dan welke cultuur dan ook. En als mensen eenmaal algemeen in de gaten krijgen, dus ook tante Truus in Assen, dat islam en politieke correctheid die westerse cultuur willen veranderen in een cultuur die stijf staat van de corruptie en de criminaliteit, en terreur en achterlijkheid, tirannie, despotisme, enzovoort, zie hoe de islamitische wereld scoort in vergelijkend onderzoek, dan kan het zeer wel gebeuren dat bepaalde spraakmakende personen van die islam en politieke correctheid spontaan worden afgevoerd naar een psychiatrische inrichting.
• Ten derde. Omdat het tegengeluid begint te groeien, het geluid tegen die islam en de politieke correctheid. En het valt op dat dit tegengeluid zich ontwikkelt in al die westerse landen waar in de afgelopen 40 jaar moslims zijn geïmporteerd en waar een politiek heerst die de bewoners van die landen steeds maar voorhoudt dat al die islam een verrijking is van de cultuur en dat je een islamofoob bent (en racist en fascist en nazi) als je er enige kritische vragen bij stelt.
Dan nog dit. Het werkelijk gevaarlijke is als mensen denken ‘dat het allemaal wel vanzelf overgaat’, ‘dat het zich vanzelf wel zal oplossen’, ‘dat het allemaal wel zal loslopen met die islamisering’. Zo’n houding is de zekerste weg naar de totale islamisering van Nederland. En dan wordt het hier een hele saaie en wrede en achterlijke wereld.

notamused | 04-06-16 | 23:55

Ik zou mijn kinderen ook niet laten spelen met kinderen die ook maar iets te maken hebben met Claudia de Breij.

drs. P | 04-06-16 | 23:11

Gelukkig zit mijn kroost op een normale basisschool waar dit soort situaties niet of nauwelijks voorkomen. Maar collega's uit grote steden vertellen me over soortgelijke ervaringen zoals een die een jongetje uitgenodigd had om eens tussen de middag een broodje mee te komen eten. Mocht niet, en later bleek in bedekte termen, dat er vrees voor varkensvlees aan ten grondslag lag. Of kindjes die niet naar een verjaardagsfeestje mogen waarvoor ze zijn uitgenodigd. Het is in en in triest. Vooral voor die kindjes.

Paljas | 04-06-16 | 22:03

moslims verachten ons, wij niet gehersenspoelde. Maar hoe zit het dan met de burgemeester van Rotterdam die er blijk van heeft gegeven een echte beroeps moslim te zijn. Welke draai zou die man er aan geven..... in ieder geval is het een huichelaar.

Aboe la | 04-06-16 | 21:20

Bruikbare idioot Hilde Brontsema werkt mee aan islamisering zonder dat ze het beseft.
De nieuwste wijze van wat de islamieten vinden dat opleggen van het goede is: moslims willen niet meer dat autochtonen hun hond uit laten op straat. Honden zijn haram: onrein. Dat geeft hun gedragsregelenboek hen aan met wijsheden van 1400 jaar geleden. En u zult zien dat ze het, in samenwerking met regressief links, voor elkaar krijgen. Ik zal het alvast invullen. Links zal opmerken dat honden eigenlijk wel vieze beesten zijn, vieze drollen leggen in het park en soms zelfs kinderen bijten. Een uitlaatplek is nog altijd voorzien buiten de stad, tegen betaling. Je kunt er met de auto heen. Dat is toch niet zo erg? Als je daar de moezelmannen toch een plezier mee doet... wel een zeurpiet hoor, als je daar problemen mee hebt. Je bent toch geen eh, geen.. rassist, misschien. Ik hoop het niet voor je maar bestempel je alvast maar een beetje zo. De baby boomers zijn dat iig niet.
Daarbij zijn dat toch meer kattenmensen.
Tot zover de -het goede opleggen volgens de moslims- watch.

Rest In Privacy | 04-06-16 | 20:17

Twee belangrijke opmerkingen:
Frau Merkel: in 2050 zijn er geen autochtonen meer maar zijn we allemaal een gemengd ras geworden
youtu.be/ogJHXkTKaTo?t=33
en
“Een stroom muslim sperma raast op het Westen af”
joostniemoller.nl/2016/05/stroom-sperm...
.
Maar ach, het is immers allemaal de schuld van Wilders…

telelezer | 04-06-16 | 20:08

Hilde helaas je bent in hun ogen een goddeloze hoer en ze laten hun kinderen toch niet selen met hoeren jongen, het is al erg genoeg dat ze met die kinderen in de klas moeten zitten. Klinkt hard maar daar komt het wel op neer.

jaap932057795966 | 04-06-16 | 19:59

Samen in de klas met goddelozen is een ding maar bij hun over de vloerkomen is totaal niet bespreekbaar.Het zal niet worden uitgesproken maar dat zal wel uiteindelijk de conclusie zijn. Mijn dochter had een15 jaar geleden een schoolvriendin die van haar vader niet bij ons over de vloer mocht komen. Haar moeder liet het stiekum toe na een schooljaar had dit meisje allen nog turkse vriendinnen. 15 jaar later en er is niets maar dan ook niets veranderd.
Helaas weggegooid geld die eventuele subsidie het zal tot niets leiden.

jaap932057795966 | 04-06-16 | 19:52

Hilde constateert dat Turkse en Marokkaanse kinderen niet bij haar kroost over de vloer willen komen.

Volgens mij begrijp Hilde het nog niet.

Hilde!
Jouw kinderen worden door Turkse en Marokkaanse kinderen gediscrimineerd.

gaffelbaard | 04-06-16 | 19:45

Ik citeer:
"Een recente undercover-reportage van de Deense televisie zorgde bij velen voor een schok. Het legde pijnlijk bloot hoe imams, die een gematigde taal spreken wanneer ze met Westerlingen praten, een heel andere stem laten horen aan moslims in de moskee."
pvv.nl/index.php/36-fj-related/geert-w...
.
Kijk beste schrijver, dat heet nou Taqiyya: huichelen en de zielepoot uithangen in het Westen om je zijn te krijgen van de domme-blinde-zelfmoord-Goed-Fascisten (moet van Mo..)

telelezer | 04-06-16 | 19:42

Nog duidelijker waarom het niet lukt ????
www.dewestkrant.nl/index.php/scene-in-...
@ hansvanvoren | 04-06-16 | 18:38
Inderdaad tekenend voor het nieuwe Nederland. Maar ik lach me altijd rot als ik die verbaasde en verbijsterde verhalen lees zoals op uw link."Maar we waren toch zo trots op onze multiculti wijk, en nou gebeurt, dit... wie had dat nou toch kunnen denken...?
Jaja,.. de loopse-liedjes-teefjes worden eindelijk ook een voor een langzaam maar zeker wakker!

telelezer | 04-06-16 | 19:38

Als we nu eens een wet aannemen waarin staat dat je je pas met de leeftijd van 21 met religie mag bezighouden tot die tijd mag alles, dus dan zijn we gelijk af van een heleboel problemen als suikerfeest, geen varkensvlees en niet mee mogen doen met sinterklaas etc.
Kunnen alle kinderen gewoon netjes trakteren en hoeft een deel niet altijd te zeggen nee mag ik niet. Maar weet al uit welke hoek het meeste protest zal komen als zo'n wet wordt voorgesteld, maar je bent hier ooit vrijwillig gekomen zo kun je ook weer weg als het je hier niet bevalt, er is echt niemand die je tegen houdt.

Umberto die trotzoni | 04-06-16 | 19:20

Nog duidelijker waarom het niet lukt ???? :http://www.dewestkrant.nl/index.php/scene-in-de-speeltuin-521/

hansvanvoren | 04-06-16 | 18:38

In de vrije natuur is het altijd en overal oorlog. Dat vogeltje dat zo mooi fluit doet dat puur als oorlogsvoering.
Een grote jungle met beesten die erop uit zijn om je te grazen te nemen. Een beestenbende zo gezegd. Met bepaalde groepen mensen/culturen die onderling nogal verschillend kunnen zijn is het niet anders. Alleen de gutmensch zoals Hilde ziet dat niet.

Rest In Privacy | 04-06-16 | 17:47

Dit is weer zo'n Bijlmersafari project, we doen alles wat maar subsidie genereert.

Rest In Privacy | 04-06-16 | 17:45

@beniknouzoslim | 04-06-16 | 13:43
Dank voor uw link. Ik had toch nog een vraag.
Die neus:
[ ] Heeft ze van Pinokkio geleend.
[x] Heeft te vaak in Claudia's genotsgrotje gehangen.

Nivelleermarionet | 04-06-16 | 17:36

"(..)het probleem is duidelijk:ISLAM(..)"
@Pieter Breydel | 04-06-16 | 17:15
.
De in sneltreinvaart groeiende islamisering van Europa, toegestaan door werkeloos toekijkende politici en de aan hun grillen en grollen overgeleverde burgers.
het einde van de wetsrese wereld..?
www.geennieuws.com/2016/06/dreigt-euro...

telelezer | 04-06-16 | 17:21

Domme muts: 1 woord en het probleem is duidelijk: ISLAM. Voor de rest fuck you stomme zweefteef.

Pieter Breydel | 04-06-16 | 17:15

14 koran teksten verbieden moslims de omgang met niet gehersenspoelde. Dat doen ze als het maar even kan dus niet, nu niet en nooit.1½ koran tekst verbied wijn, er is geen moslim die alcohol drinkt. Met moslims komt het pas goed als ze zich langdurig laten deprogrammeren door een goede psychiater. moslims en de rest van de wereld meng niet!!

Aboe la | 04-06-16 | 17:15

Omdat ouders met een islamitische achtergrond vaak liever niet willen dat hun kinderen westerse opvattingen overnemen. Heb je geen onderzoek voor nodig..

henkdekanarie | 04-06-16 | 16:47

Als Hilde Brontsema zou inzien dat d'r kinderen alleen kunnen integreren als ze moslim zouden worden en de sharia gingen volgen, dan zou ze nooit zijn begonnen met dit flutonderzoekje en in plaats daarvan direct wat deprogrammeurs in te huren, omdat deradicaliseringsexperts nog steeds niet het probleem van islam durven op te lossen. Hier een link of twee van een website over sekten, religie, groepsdruk etc. die alles haarfijn uitlegt: www.ontmaskermanipulatie.nl/onderwerpe... www.ontmaskermanipulatie.nl/vijf-mythe... Hierin zie je duidelijk dat de belangrijkste stromingen binnen de islam duidelijk vallen onder de noemer "sekte".

Alexander des Burgus | 04-06-16 | 16:44

Ben benieuwd wanneer ze gaat verhuizen.

Vesta | 04-06-16 | 16:31

@Zoltan | 04-06-16 | 14:40
Lijkt me sterk, dat soort fundamentalistische moslims vieren namelijk helemaal geen verjaardagen. Met fabeltjes komen we ook niet verder vriend.

Panos88 | 04-06-16 | 16:23

Heel goed! Dus jouw idee over fundamentalistische moslims (ik rep er niet over) vernietigd de werkelijkheid van mijn nichtje? Ik ga het haar vertellen.

Zoltan | 04-06-16 | 16:28

@Zoltan | 04-06-16 | 14:40
Lijkt me sterk, dat soort fundamentalistische moslims vieren namelijk helemaal geen verjaardagen. Met fabeltjes komen we ook niet verder vriend.

Panos88 | 04-06-16 | 16:23

"We zullen het toch op een of andere manier samen moeten doen in Polderstan". Hoezo dat dan?

DonBasco | 04-06-16 | 16:19

Oudejaarsconferfence 2016 van Claudia de Breij:

Geen verkeerd woord over

- islam
- hoofddoekjes
- burka's
- sharia
- racisme naar blanke Nederlanders
- criminaliteit onder gelukzoekers
- haat naar westerlingen onder gelukzoekers
- massaverkrachtingen gelukzoekers vorig nieuwjaar
- homohaat moslims
- uithuwelijken van machteloze vrouwen in islam
- opmars Turks fascisme
- moslimterreur in het algemeen

Waar gaat het wel over:

- Wilders
- alle vluchtelingen zijn WELKOM
- PVV-ers zijn dom

Jack Jersey | 04-06-16 | 16:16

Moest denken aan een artikel uit 2011 over een islamitische basisschool in dezelfde 020 Nieuw-West buurt. Een totaal ontgoochelde voormalig onderwijzeres deed haar verhaal in dat artikel. Ze kon als ongelovige Nederlandse vrouw eigenlijk nooit aan de superieure islam eisen voldoen. Haar werd dat ook dagelijks fijntjes ingewreven door zowel leerlingen als collega docenten die wel moslim waren. Op een dag werd ze door het schoolbestuur op het matje geroepen voor een grove misstap. Zij had namelijk met de leerlingen uit groep twee het kleuterliedje ‘Oze-Wieze-Woze-Wieze-Walla’ gezongen. De school en de ouders waren hierover misnoegd. De ongelovige juf zou hebben aangezet tot liederlijk en daarmee oneerbiedig gebruik van de naam van hun god. Het woordje ‘walla’ in het kinderliedje kende namelijk verdacht veel gelijkenissen met het woordje ‘allah’ uit hun heilig geloof. Destijds las ik het artikel en kon er eigenlijk wel om grinniken omdat het zo marginaal leek.
Het is nu 2016 en zulke dingen blijken bepaald niet marginaal of lachwekkend. Het is dodelijke ernst en het is onze bittere toekomst. Beledigd of anderszins slachtoffer zijn als gevolg van handelen of nalaten door een ongelovige, blijkt de standaard modus operandi van alle moslims. Het is een beproefde succesformule met krachtig rendement. Het monster heeft zijn prooi goed geobserveerd en kent de zwakke plek: de panische angst onder niet-moslims om van racisme beschuldigd te worden. In diezelfde strategische lijn van racisme-insinuaties schuilt ook de tactiek van moslims om zichzelf de Nieuwe Joden te noemen. WO2 hangt nog steeds als een loodzware morele hypotheek boven onze gevoelige kaaskoppen, en dat weet het monster. Hoe kun je het dan strategisch beter uitspelen dan door jezelf met het volk van Anne Frank te vergelijken? Meesterlijk Geniaal, zou je bijna zeggen als het niet om te kotsen zo walgelijk was.
www.youtube.com/watch?v=8kMHUlsBpBE

fehlschluss | 04-06-16 | 16:14

Zeker werkeloos die Hilde. Een "hoe krijg ik een inkomen" plan. Goed geprobeerd.

Rest In Privacy | 04-06-16 | 16:13

marlin5215 | 04-06-16 | 15:39
Allemachtig, ik heb dat nog nooit eerder gezien. En dan te denken dat ik op school op het matje werd geroepen omdat mijn kinderen met actionman speelde. Dat vonden de juffen, jawel het hele basisonderwijs bestaat louter uit juffen van de ergste soort, te militaristisch en zou tot geweld aanzetten.
catomar | 04-06-16 | 15:55

Tja... Ik heb nog een schattige kleuter video voor je:
www.youtube.com/watch?v=0ORAM-usqhQ

marlin5215 | 04-06-16 | 15:59

marlin5215 | 04-06-16 | 15:39
Allemachtig, ik heb dat nog nooit eerder gezien. En dan te denken dat ik op school op het matje werd geroepen omdat mijn kinderen met actionman speelde. Dat vonden de juffen, jawel het hele basisonderwijs bestaat louter uit juffen van de ergste soort, te militaristisch en zou tot geweld aanzetten.

catomar | 04-06-16 | 15:55

'denk' modus on

Jullie begrijpen het niet, stelletje racisten! Reverse racism bestaat niet! It's the system, stupid:
www.huffingtonpost.com/entry/reverse-r...

'denk' modus off

en ook van mij +1 voor
notamused | 04-06-16 | 13:24
voor het idee dat men bezig is de westerse cultuur te vermoorden.

Fadz | 04-06-16 | 15:54

-weggejorist-

Ruud5 | 04-06-16 | 15:49

Weekdier wil subsidiespons zijn. Geen cent naar die domme naieven alstublieft. Zoek het zelf uit trut!

Ruud5 | 04-06-16 | 15:49

@marlin5215 | 04-06-16 | 15:39

.
___
.
Gaza's got talent

Rest In Privacy | 04-06-16 | 15:48

Beste linksgekkie Hilde,
Hè ja, laten we lekker policolor gaan spelen samen!
Misschien kunnen jouw kinderen dan de gutmensch slachtoffertjes spelen in een vrolijk kleuter toneelsstukkie als deze?
www.youtube.com/watch?v=01e2eLdRSek

marlin5215 | 04-06-16 | 15:39

@Panos88 | 04-06-16 | 13:47
hooguit discrimineer en generaliseer je, al dan niet terecht.

.
____
.
Als er een groep is die aan zelf-generalisatie doet zijn het wel moslims door zich van de wieg tot het graf uniform te conformeren aan de voorschriften van een boek.
Dan is het niet gek dat niet moslims hen generaliseren.
.

Rest In Privacy | 04-06-16 | 15:37

Als bruine kinderen niet bij blanke kinderen zouden mogen komen spelen dan was dit weer racisme en werden die blanke ouders verketterd.
Nu wordt er een onderzoek ingesteld. Zucht.

du Roi Soleil | 04-06-16 | 15:27

Graaf van Egmont | 04-06-16 | 15:21
Met aaibare welpjes aaien gaan we het niet redden, vrees ik. Het is de kracht en de macht van de roedel waar het om gaat. Die dient gebroken te worden. Het Christendom was een van de krachtigste en machtigste roedels die de mensheid ooit heeft voortgebracht. En het heeft wat gekost om die macht te breken. Er zit nog een zootje in Rome dat zo lang mogelijk de macht over het katholieke volk wil blijven uitoefenen, maar die macht is tanende. Desondanks, een interviewtje met de Paus zal er niet toe leiden dat hij van standpunt zal veranderen of zijn strategie zal wijzigen.

Schoorsteenveger | 04-06-16 | 15:27

Kunnen we niet gewoon alle immigranten die zich niet aanpassen gewoon het land uitknikkeren. Is het probleem zo opgelost en kost ook geen klauwen met geld aan subsidie.

FinFucker | 04-06-16 | 15:27

Europa is dood en Timmerfranz wil als een ware dokter Frankenstein het in elkaar geknutselde lijk tot leven wekken.

Rest In Privacy | 04-06-16 | 15:21

Schoorsteenveger | 04-06-16 | 15:15
In elke roedel wolven zit wel een welpje dat aaibaar lijkt. Ik zou het niet proberen, maar Asscher wel. Dat geeft ongeveer de instelling aan.

Graaf van Egmont | 04-06-16 | 15:21

-weggejorist-

Moekefoekie | 04-06-16 | 15:19

Vigil | 04-06-16 | 14:36
Het is tegen beter weten in. Asscher heeft niet méér dan de ideologie der socialisten om zich een weg naar boven te rommelen, en is erg bedreven in het uitventen van die ideologie. De laatste decennia is die met hangen en wurgen omgekat, zijn er nieuwe slachtoffers gezocht en gevonden die de plaats in konden en moesten nemen van Jan de Arbeider die het inmiddels goed genoeg had gekregen om zich niet meer solidair te hoeven voelen. Solidariteit zit in je kop als je die nodig hebt, maar verdwijnt uit diezelfde kop als anderen dan jij die nodig hebben. Die nieuwe slachtoffers hebben het inmiddels ook al een stuk beter, maar ze hebben al te vaak de neiging om nog meer aanspraken te maken, en een deel van die aanspraken heeft niets met welvaart te maken, maar alles met welbevinden. Men eist ruimte om de eigen cultuur en de eigen religie vorm te geven, en dan niet als één van de vele, naast elkaar vreedzaam coëxisterende culturen of religies, maar als dé cultuur en dé religie. Daar had dat socialisme niet op gerekend, men had verwacht dat de bereidheid zou bestaan om neven te schikken, en andere Goden en Godinnen evenveel ruimte te bieden, maar nee, er is maar één Waarheid, één God, één Moraal, kortom er is maar één goede manier van leven. "Dat je het weet", zou onze columniste zeggen, "dat je het weet".
Asscher weet het, natuurlijk weet hij het, maar hij zou verraad aan alle socialistische en salonsocialistische uitgangspunten moeten plegen om dat toe te geven, en dus klampt hij zich, zoals elke Gutmensch, vast aan de idee, de hoop eigenlijk, dat er achter die Waarheid, die God en die Moraal zoiets als een "authentiek individu" te vinden zal zijn, open, redelijk, toegankelijk, meegaand, begrijpend, vragend, nadenkend en bereidwillig, en dat het simpel moet zijn om tot die authentieke mens door te dringen.
Het besef begint ook bij de PvdA door te dringen dat dit een riskante weg is. Spektrui heeft onlangs bekend de kieslijsten te hebben gezuiverd van Turken die iets te Turks politiek wilden voeren. Maar voorlopig praat men zichzelf nog aan dat er een verschil tussen "gematigd" en "fundamentalistisch" is, en dat de gematigdheid op den duur zal zegevieren, want authentieke mens en zo.
In het onderhavige geval is dat ook zo. Begrijpen is op kunnen lossen, zo wordt gesteld. Een serie interviewtjes moet inventariseren waar de barrières liggen, en dan ga je eenvoudigweg in gesprek met authentieke mensjes die ook meteen zien waar die barrières liggen en in alle openheid, redelijkheid, toegankelijk, meegaand, begrijpend, vragend, nadenkend bereid zullen zijn om die barrières te slechten. Het kan en mag niet zo zijn dat de conclusie getrokken moet worden dat er helemaal geen authentiek individu tevoorschijn komt, en er in het geheel geen bereidwilligheid is om te gaan "mengen". Dat de werkelijkheid veel weerbarstiger is dan men in zijn romantische ideeën over mens en wereld heeft wijsgemaakt. Want dat zou betekenen dat men zijn mensbeeld, decennia lang opgebouwd en verdedigd, zou moeten bijstellen, en dat kan men niet, dat maakt onzeker, bang, of zelfs radeloos. Aan figuren als Francisco van Jole zie je hoezeer zich dat gaat vastzetten in een steeds vehementer verdedigen van het eigen gelijk, tot aan het agressieve toe.
Het is grappig, maar eigenlijk ook treurig om te zien hoe het failliet van het salonsocialisme nu uitwerkt. De slachtoffers willen niet meer gepamperd worden, verlaten het zinkende schip en starten hun eigen zuil, al naar gelang de groep waartoe ze behoren. "Ik wil geen authentiek individu zijn, ik wil niet op mijn eigen verantwoordelijkheid worden aangesproken, nee, ik wil me onderwerpen aan mijn God, en leven volgens Zijn Sharia", zegt de moslim, en de PvdA heeft het nakijken. Asscher kan niet veel anders doen dan tegen beter weten in bijven proberen om die moslim, of welk lid dan ook van welke groep dan ook, als individu aan te spreken, en niet als lid van een groep. En naar de leden van alle andere groepen, inclusief de groep racistische witmensen, roept hij dat wij eenieder als individu moeten zien, en niet als lid van een groep. Maar het kwaad is al geschied, want het voormalige slachtoffer heeft afgedwongen de groep maximaal ruimte te geven zich als zodanig te ontwikkelen, en de groep begint nu aan morele en politieke macht te winnen. De nieuwe verzuiling is een feit.

Schoorsteenveger | 04-06-16 | 15:15

necrosis | 04-06-16 | 14:57
Heb jij een telefoon die nog op petroleum loopt dan?

Graaf van Egmont | 04-06-16 | 15:15

@Peter_K | 04-06-16 | 14:50
Eentje vastgeniet aan de kamelenharenzak waarin hun hoofd zit.

Crufty | 04-06-16 | 15:05

@Graaf van Egmont | 04-06-16 | 14:24
Heb je een nummer voor me?
Dan gooi ik mijn tank vast vol.

necrosis | 04-06-16 | 14:57

Van Duyvenbode | 04-06-16 | 14:36 Hier op de kop af 20 jaar geheel NPO- en commerciëlenvrij. Daarvoor al met mate.

Je mist er helemaal niets aan. Nul. Goede televisie zoals o.a. lles van Wouter Klootwijk kijk ik op uitzendinggemist of ik koop de DVDbox.

Willianus Wortelus | 04-06-16 | 14:55

@Prof. D.A.H. Vintik | 04-06-16 | 12:07
Een debat wat wordt beloond met een certificaat...
Wat voor certificaten zou Saudi-Arabië verstrekken aan blanke inwoners die daar weigeren te integreren in hun multi-culturele samenleving?

Peter_K | 04-06-16 | 14:50


Zoltan | 04-06-16 | 14:40
Beste Zoltan, hoogste tijd om je te verdiepen in de Islam !
Veel succes.
youtu.be/THICNIzMJtk

Bolder | 04-06-16 | 14:48

@LJBrinkhorst | 04-06-16 | 14:35
ja, want niemand hoeft verplicht te worden om te gaan met anderen, dat kiezen we zelf, dat is een van onze laatste restjes keuzevrijheid die we nog hebben, nadat niet alleen onze keuzes steeds meer gestuurd en beperkt worden en onze privacy keihard afgebroken wordt, opgeofferd in t kader van wie wat denkt en doet, waar en wanneer.
Solidariteit is een soort opgelegde morele plicht geworden die je uit door te betalen, of door geld bij anderen weg te halen voor jouw morele doel; solidariteit.
Dat je anderen zo armer maakt doet er niet toe!!
Invloed op de uitvoering van het plan hebben we niet meer, ongekozen Brussel staat net nog hoger in de hiërarchie.
De samenleving is niet maakbaar, ook niet als de 'volksvertegenwoordigers', meer de volksverlakkers vandaag de dag, er vol 1984-stijl in gaan.

Crufty | 04-06-16 | 14:45

Zoltan | 04-06-16 | 14:40
Lees de koran en het zal u geopenbaard worden.

Vigil | 04-06-16 | 14:44

Van Duyvenbode | 04-06-16 | 14:36
Jij was blijkbaar al veel eerder verstandig dan ik.
Toen ik nog lang geleden student was hakten we al met dat linkse, politiek correcte bijltje en ik heb mij daar veel te lang in mee laten slepen. Uiteraard volg ik wel allerlei zaken, maar niet of nauwelijks meer via de NLse msm.

Vigil | 04-06-16 | 14:42

Waarom mocht mijn nichtje van 7 jaar niet op het verjaardagsfeestje komen van een islamitisch klasgenootje? O, ja, omdat zij kufar is.
Ik snap het niet, is er discriminerende omgang tussen de islamiet en de kufar? Waar staat zoiets debiels? Wie beweert zoiets engs? Wordt er dagelijks gebeden of zo voor de ondergang van de kufar? Dat bestaat toch niet. Wie wilt zijn tijd vullen met zoveel haat? Waarom?

Zoltan | 04-06-16 | 14:40

Schoorsteenveger | 04-06-16 | 14:26
Zoals wel vaker heb je zeker gelijk.
Maar toch zou ik er nog iets aan toe willen voegen, namelijk die eeuwige ongelooflijke hypocrisie. Ik vraag mij steeds af, hoe het mogelijk is, dat vooral mensen met een academische opleiding a la Asscher etc. zo ontzettend krom kunnen redeneren.

Vigil | 04-06-16 | 14:36

Vigil | 04-06-16 | 14:29
Het laatste NOS journaal dat ik heb gezien dateert van 1980.
Soms zie ik - één keer in de 10 jaar - een aflevering van "de wereld draait door" of zoiets, en zie dan dat de presentator drastisch is verouderd. De laatste aflevering van "Buitenhof" die ik heb gezien was bij mijn tante, maar dat was nog voor de moord op Van Gogh.

Rest In Privacy | 04-06-16 | 14:36

De integratie van allochtonen is in Nederland al vanaf het begin gedoemd om te mislukken geweest. Simpelweg omdat het de Nederlander geen ruk interesseert wat voor interessante cutlurele of geloofstechnische hobby's je hebt. Behalve een paar tuinbroeken die a-rythmisch meedansen op negormuziek en hoofddoekjes oh zo dolletjes vinden. Totdat we last van anderen krijgen, dan wordt duidelijk dat we slechts schijntolerant zijn. En terecht. Solidair ben je hooguit in eigen kring. Wie iets anders beweert is een schijnheil of een luchtfietser. Je weet wel, zo'n afgevulde pensionado, die projectjes gaat leiden in derde wereld landen.

LJBrinkhorst | 04-06-16 | 14:35

@Schoorsteenveger | 04-06-16 | 14:26
ja mooi verwoordt!

Crufty | 04-06-16 | 14:31

Van Duyvenbode | 04-06-16 | 14:22
Je bent een verstandig mens. Je hebt, evenals ik, hier ook al vaker geroepen om de NPO en al die vreselijke politiekcorrecte programma's in de media niet langer te volgen. Ik ben daar zelf ook al een hele tijd geleden mee gestopt en dat is heel rustgevend.

Vigil | 04-06-16 | 14:29

Het is toch wel vermakelijk dat wij er getuige van mogen zijn dat het goedgelovige politiek correcte goedvolk tekens van totale hysterie begint te vertonen.
Hun hele islamitische mens- en wereldbeeld blijkt niet te kloppen!
Sneu hoor.

Bolder | 04-06-16 | 14:28

Zoons Sid en Flynn. Nuf said.

omanders | 04-06-16 | 14:26

Crufty | 04-06-16 | 13:42
Het is de droom van de maakbare samenleving. Men definiëert een niet gewenste toestand, projecteert een gewenste eindtoestand, en matigt zich aan de de kunde en ook het morele recht te hebben om kort door de bocht die eindtoestand af te dwingen. Ook hier wordt de suggestie gewekt dat een paar interviewtjes de sleutel vormen tot de wijze waarop die verandering tot stand moet komen. Een krom mensbeeld ligt aan de basis van deze naïviteit.

Schoorsteenveger | 04-06-16 | 14:26

necrosis | 04-06-16 | 14:01
Ik denk dat ze staat te trappelen. Neem eens contact met haar op.

Graaf van Egmont | 04-06-16 | 14:24

Crufty | 04-06-16 | 14:17
Daar zit zeker een waarheid in. Logisch, want de waarheid kent vele facetten.
Hoe dan ook, het willen doordrammen en opleggen van dit soort dingen zal uiteindelijk altijd negatief uitpakken, in welke vorm dan ook.

Vigil | 04-06-16 | 14:24

Wat een fantastisch initiatief, dit onderzoek, ben benieuwd wat er uit gaat komen....
Eerst even wat subsidie storten.

Bolder | 04-06-16 | 14:23

Hier hebben ze de grenzen opengezet voor alle terroristen van de wereld, en dan willen ze nog dat ik kennis neem van de onvermijdelijke aanslagen die gaan komen. Nee, ik neem een wijntje, en luister naar de vogels in het bos. Bekijk het maar.

Rest In Privacy | 04-06-16 | 14:22

De islam is een sekte, 70% van de koran gaat over ons... de ongelovige honden.

Bracula | 04-06-16 | 14:19

@Vigil | 04-06-16 | 14:12
Ik denk echt dat ze heus wel inzien dat dit beleid, enkel gestoeld op gratis geld van anderen én sociale dwang, faalt, maar ze kunnen geen andere oplossing bieden, anders vallen ze van hun moralistische troon af, de werkelijkheid in.
En dan?
Toegeven dat het faalt en altijd gefaald heeft?
Merkel zei zoiets ooit en wat deed ze daarna, heel Syrië uitnodigen om moedwillig gestoord, geestesziek en gek te doen, maar wél passend binnen haar christelijke opvattingen, over de rug van de niet christenen heen, die zijn moreel gezien immers minderwaardig.
Deze mensen zijn al ziende moedwillig blind, doordat ze gewoon hun ogen sluiten voor de realiteit.
De fantasie van gutmenschen komt, net als bij gelovigen, op de eerste plaats.

Crufty | 04-06-16 | 14:17

Negeren,bruggen bouwen doet de regering ook niet,en zeker niet met de eigen bevolking . Ze komen d'r eigen straks wel tegen, kan niet wachten tot dat stelletje prutsers weggevaagd worden .

fleurtje | 04-06-16 | 14:14

Crufty | 04-06-16 | 13:59
Of ze moedwillig geschift bezig zijn laat ik in het midden.
Maar veel van die figuren lijken wel hoe langer hoe meer rijp te worden voor therapeutische behandeling door westerse gediplomeerde psychiaters, mits die zelf niet aan dit politiekcorrecte syndroom lijden. Maar misschien dat een ongediplomeerde Afghaanse of Irakese tandarts ook wonderen zou kunnen doen.

Vigil | 04-06-16 | 14:12

In begrijp verder niet hoe dit soort realiteitsblinde positivoos maar de ruimte krijgen voor ideetjes van het niveau, als ik nou eens driehoog van de trap rol dan ben ik lekker snel beneden dus gewoon proberen.

GormSuil | 04-06-16 | 14:11

Goed initiatief, hoe naïef ook. Alleen geef niet de schuld aan guurrechts als het allemaal niet zo lekker gaat.

Verder hoort bij dit soort wetenschap een hypothese. Ik stel voor: hoe beter de ouders geïntegreerd in de maatschappij, hoe meer hun kinderen gemengd spelen. En dan acteer ik gratis mijn verrassing als het antwoord komt.

Zeker doen dit, maar dan ook niet nalaten te handelen naar de conclusies, hoe zuur ook.

Doper | 04-06-16 | 14:03

@notamused | 04-06-16 | 13:24
Dat is de definitieve samenvatting, iedereen zou hem uit zijn hoofd moeten leren. Goed verwoord.

kindapaas | 04-06-16 | 14:02

@Graaf van Egmont | 04-06-16 | 13:45
Alleen als de Gravin mij mag doen.

necrosis | 04-06-16 | 14:01

Het blijft bizar dat linksch nog steeds denkt dat ideologisch onoverbrugbare tegenstellingen met geld op te lossen zijn, na al die decennia waarin het falen daarvan stelselmatig is aangetoond.
Het is net of ze moedwillig geschift bezig zijn.

Crufty | 04-06-16 | 13:59

De blanke man is in hun ogen de boeman.. Daar stuur je je kinderen niet naartoe. Straks praat hij nog slecht over allah sjw.. dan ben je je kind voorgoed kwijt aan de duivel

Handsomeboy | 04-06-16 | 13:57

Wat fijn dat de oorzaak van het probleem bij de autochtonen wordt neergelegd. Omdat mocro ouders zich liever niet bemoeien met hun kroost ligt daar de ruimte tot verbetering. Er is niets mis mee om na schooltijd gezamenlijke activiteiten te organiseren.

3Xniks | 04-06-16 | 13:57

@sinar2 | 04-06-16 | 13:45
Dat inderdaad en ook zijn er de afgelopen 20 jaar meer moslims komen wonen waardoor ze zich meer richten op elkaar.

ukuppes | 04-06-16 | 13:55

beniknouzoslim | 04-06-16 | 13:48
Vreemd dat ze slaaphoofd Asscher niet volgt. Je zou toch denken, dat zo'n figuur met onnavolgbare gedachtenkronkels haar wel aan zou moeten spreken.

Vigil | 04-06-16 | 13:55

Ik vind het een uitstekend plan. Wellicht dat dit uit kan monden in wet dan wel regelgeving ( Brussel??????) welke vriendjes van staatsschoolwege gaat toewijzen.

En dan later uithuwelijken, woning toewijzen verplichte schooladviezen en niet te vergeten een tijdtabel wanneer je mag poepen.

Nuuk | 04-06-16 | 13:54

beniknouzoslim | 04-06-16 | 13:48
Bij het lezen van het woordje borstkolf heb ik besloten nog even te wachten met bestijgen. Ze heeft dus ook nog een ontplofte mol.

Graaf van Egmont | 04-06-16 | 13:52

Uit de serie "Je verwacht het niet": Hilde volgt Job en Giel: twitter.com/hildedepilde

beniknouzoslim | 04-06-16 | 13:48

@squadra | 04-06-16 | 13:08
Het is een sluwe list geweest om iedereen die kritiek had op immigranten of immigratie te betitelen als 'racist'. Racisme staat namelijk voor het geloven in rassentheorieën, iets wat het overgrote deel van de samenleving vandaag de dag niet meer doet. Door mensen echter constant te beschuldigen van racisme vindt de discussie wel langs die lijn plaats en zijn er nu mensen die zich genoodzaakt voelen hun 'racisme' te verdedigen; dat mensen hun kinderen liever niet op een 'zwarte' school zetten heeft meestal echter helemaal niets met racisme te maken. Die zelfde mensen hebben er doorgaans helemaal geen probleem mee als hun kind samen met Chinese, Indonesische of Hindoestaanse kinderen in de klas zitten. Het gaat namelijk helemaal niet om hun kleurtje, het gaat om een bepaalde gedragspatronen die in sommige culturen de norm lijken te zijn. Laat je zelf dus niet zomaar aanpraten dat je een racist bent, hooguit discrimineer en generaliseer je, al dan niet terecht.

Panos88 | 04-06-16 | 13:47

@Graaf van Egmont | 04-06-16 | 13:45
Je krijgt er geen vergoeding voor, dat je t weet.

beniknouzoslim | 04-06-16 | 13:47

Wacht even: dus ik mag hieruit opmaken dat het islamitsich opgevoede kind waarvan de ouders incidenteel kunnen worden overgehaald om hun kroost bij Nederlandse kindjes thuis te laten spelen (andersom zal het zeker niet worden) de belastingbetaler ettelijke tienduizenden Euro's kost?
-
Bovenop het extra geld dat allochtone kindertjes ons met z'n allen al kosten ten opzichte van 'Nederlands' opgevoede kinderen?

bisbisbis | 04-06-16 | 13:46

@ukuppes | 04-06-16 | 13:43
Door het gesubsidieerd binnenhalen van enorme aantallen haatimams in de eveneens zwaar gesubsidieerde moskeëen zijn de moslims in Nederland enorm aan het radicalisren en zich aan het afzetten tegen de westerse cultuur. Iets dat de eerste generatie gastarbeiders nog niet deed.

sinar2 | 04-06-16 | 13:45

beniknouzoslim | 04-06-16 | 13:43
Mag ik haar doen?

Graaf van Egmont | 04-06-16 | 13:45

En het gaat maar door...
Alles wat -zeg maar- niet blank is, is dus zielug volgens de wereldvreemde gutmenschen en dus zou de burgerij zich in allerlei bochten moeten wringen om het hullie naar de zin te maken.

Hoe ver kun je in 'shemelsnaam van de realiteit afstaan?

Ik zou zeggen: Ga als bomenknuffelende wereldverbeteraar eens dat soortgelijke rechten opeisen in bv. Midden-oosten o.i.d.

Lukt niet, hé? Gek, zeg.
Mij zijn volledig voor gelijke behandeling blablabla.
Maar je kunt er ook in doorschieten.
En die trend zit de laatste tijd in de allerhoogste versnelling. Debielen.

Hollander01 | 04-06-16 | 13:45

Volgens mij toch iets van de laatste jaren. Mijn zoon is opgegroeid in Amsterdam West in een Marokkanenbuurt en 20 jaar geleden speelde mijn zoon buiten met hen. Maar had ook een vriendje uit Pakistan met zeer religieuze moslimouders en een Egyptisch vriendje van de snackbar eigenaar daar speelde hij gewoon thuis. Heb me nooit bemoeid met zijn vriendjeskeuze en lijkt me zeer eng om als ouder te gaan uitmaken met wie je zou moeten spelen voor een zogenaamd hoger doel. Dan ben je echt de weg kwijt.

ukuppes | 04-06-16 | 13:43

@Schoorsteenveger | 04-06-16 | 13:40
ja en iedereen mag zelf kiezen met wie hij of zij speelt of omgaat, dat gedram op gemengd samenspelen werkt toch niet.
Het is een feit dat mensen bij elkaar klonteren op basis van afkomst, kijk maar naar de Nederlanders in Spanje.

Crufty | 04-06-16 | 13:42

LanzVonLiebenfels | 04-06-16 | 13:37
Zoiets giert ook al jaren door mijn kop. Je hebt het mooi verwoord en ik weet dat je gelijk hebt.

Graaf van Egmont | 04-06-16 | 13:40

"Maar het gevolg van niet mengen kan gevolgen hebben."
Hier zit dus de gedachtenkronkel.
a) Men constateert "een dominante interactievoorkeur binnen de eigen etnische groep", een "etnische hierarchie in interactievoorkeur";
b) men ziet dat als kinderen met verschillende etnische en culturele achtergrond met elkaar spelen, er meer wederzijds begrip is, dan wanneer ze enkel met leeftijdgenootjes met eenzelfde achtergrond spelen;
c) 'dus' moet er gemengd worden, of die ouders en kinderen dat nou graag willen of niet.
De conclusie deugt niet. "Het zou fijn zijn als onze multikul-kindertjes wat meer bij elkaar over de vloer zouden komen" is heel wat anders dan " wij gaan er van buitenaf voor zorgen dat onze multikul-kindertjes wat meer bij elkaar over de vloer komen".
De conclusie is al getrokken dat hier agogisch ingegrepen moet worden, en men gaat van de vooronderstelling uit dat interviews met de betreffende weiger-ouders de gereedschappen gaan opleveren om die ingreep uit te voeren.
Opvallend in dit verband is dat voor het interviewen van alle "30 ouders van niet Westerse origine" het Nederlands niet volstaat, maar een extra "Arabisch sprekende collega" voldoende schijnt te zijn. Hetgeen, naar mijn idee, reeds een volledig antwoord geeft op de vraag waarom die kindertjes niet komen spelen bij de witmens.

Schoorsteenveger | 04-06-16 | 13:40

Over enkele decennia zullen alle ouders de multiculti aan den lijve hebben ondervonden en zich dus geen enkele illusie meer maken. Zoals de kinderen van Hilde.

menzo | 04-06-16 | 13:39

@Ohja | 04-06-16 | 13:26
Ja, de eerste generatie import stond open voor omgang met autochtonen. Maar de latere generaties worden steeds strenger in de islam en hebben hierdoor een steeds grotere afkeer van de westerse cultuur.

sinar2 | 04-06-16 | 13:39

nemoj me jebat | 04-06-16 | 13:34
En ook het EU-federalisme met de sluipende ont-politisering van wetgeving etc.

Ci Ty33 | 04-06-16 | 13:39

Ik ga misschien pas in dit integratiegezever geloven als er de komende 10 jaar grootschalige en doorlopende initiatieven van twee-paspoortigen zijn geweest waarin zij ondubbelzinnig hebben bewezen onderdeel te willen zijn van de Nederlandse samenleving.

jacobh | 04-06-16 | 13:38

Wanneer gaan we een gesubsidieerd onderzoek doen naar de reden achter de ademloze adoratie van links voor een volstrekt van enige intelligentie gespeende woestijncultuur die qua ontwikkeling is blijven steken in de 14e eeuw? Een cultuur die zich vervolgens superieur waant maar in werkelijkheid hier geconfronteerd wordt met hun achterlijkheid. Een achterlijkheid die in het thuisland nooit opgevallen was. Zoals Huntington al schreef is de houding van allochtonen, hun inzichzelfgekeerdheid, hun onderontwikkelde sociaal/empathisch vermogen volledig te wijten aan het feit dat ze weten dat ze nooit mee zullen doen en in feite jaloers zijn op autochtonen die niet gebukt gaan onder de smorende domheid van de Islam.

LanzVonLiebenfels | 04-06-16 | 13:37

Behalve de hier al genoemde redenen, zijn er nog andere oorzaken die vroeger ook speelden, maar niet opvielen omdat we allemaal blond waren. Kinderen die elkaar beter kenden vanwege b.v. de zondagsschool, of omdat ouders op de zelfde voetbalclub zaten, of omdat ouders (verre) familie waren, of ex- klasgenoten hadden daardoor de neiging meer met elkaar op te trekken. En het is volstrekt normaal dat kleine kinderen meer geporteerd zijn voor het bekende dan voor het vreemde. Verder kan ik me voorstellen dat er vaak een taalbarrière staattussen allo- en autochtonen, en het zijn toch echt de allochtone ouders zelf die die muur moeten slechten.
Overigens de term 'blonde hoofdjes' was in Frankrijk gebruikelijk om jonge kindertjes aan te duiden, maar tegenwoordig mogen/durven ze dat niet meer. fr.wiktionary.org/wiki/t%C3%AAte_blon...

Ci Ty33 | 04-06-16 | 13:36

@notamused | 04-06-16 | 13:24
"Wij leven in een tijd waarin twee vormen van ideologie proberen de westerse cultuur te vermoorden. De eerste is de islam. En de tweede is de politieke correctheid.
notamused | 04-06-16 | 13:24"
Ik herhaal 'm even.
Dat.
Exact.
Precies.
+ heel veel.

nemoj me jebat | 04-06-16 | 13:34

@Willianus Wortelus | 04-06-16 | 12:12
Het gaat juist om de berg taxpoet.

Guido | 04-06-16 | 13:34

Wij leven in een tijd waarin twee vormen van ideologie proberen de westerse cultuur te vermoorden. De eerste is de islam. En de tweede is de politieke correctheid.
notamused | 04-06-16 | 13:24
Ik zie veel te veel policore mensen om me heen, en daar moet ik nog mee oppassen ook, die zijn hartstikke fanatiek. Het is trouwens waarschijnlijk dat de policor nog erger wordt, naarmate de spanningen steeds verder toenemen. Dus ik zie in de poplicor een ideologie die de maatschappij de grond in gaat boren.
Iets ertegen beginnen is kansloos. Ze zijn ideologisch verblind, en worden alleenmaar fanatieker elke keer, bij elk incident, en bij elke aanslag, wanneer hun ongelijk wordt bewezen. Het is een gevaarlijke ideologie die doorgaat tot het gaatje. Aanslagen, segregatie, burgeroorlogen kunnen deze ideologie niet breken, maken haar alleenmaar sterker en fanatieker.

Rest In Privacy | 04-06-16 | 13:32

Ohja | 04-06-16 | 13:26
Vroeger ging dat vanzelf. Kinderen onderling lossen dat prima op. Als volwassenen zich ermee gaan bemoeien, dan krijg je wat we nu hebben.

nemoj me jebat | 04-06-16 | 13:32

Een normaal mens zou denken dat dit satire was, maar zo geestesziek is men werkelijk in bepaalde grootstedelijke kringen. Dit soort totalitaire pogingen tot controle van het individu komen van mensen die hun hele leven hebben doorgebracht in een afgezonderd deel van de samenleving dat voor 80% overleeft op overheidsgeld. Ze kunnen gewoon niet begrijpen dat niet iedereen denkt als hoe zij zelf doen.

Panos88 | 04-06-16 | 13:31

Is dat wel zo dan? Ik speelde vroeger altijd met en bij allerlei culturen kindjes en andersom ook. Is dat zo anders nu?

Ohja | 04-06-16 | 13:26

Je zult maar zo'n randdebiel als moeder hebben :-( :-(

theo1610 | 04-06-16 | 13:25

Tarak | 04-06-16 | 11:59 Dank voor uw reactie. U zegt het heel duidelijk. Maar de koran gaat men natuurlijk niet lezen. De mensen die zich hierover zouden moeten informeren, die leven in een eigen politiek correcte informatie-cocon van politieke correcte opinies (islam is vrede) en politiek correcte geschiedenis (islamitisch multiculti-paradijs Zuid-Spanje) en politiek correcte idealen (nog meer islam importeren), enzovoort. En als er iets islamkritisch’ dreigt door te dringen in deze zelfgeschapen efteling-illusie, dan wordt er meteen geroepen: Racisme! Wilders! Waarna men weer wegzinkt in het politiek correcte coma van alleen geruststellende informatie over de islam.
-
Ondertussen maakt wetenschappelijk onderzoek duidelijk dat de islam is als een aanval op menselijk leven, zozeer als het de vrouw reduceert tot seksobject en broedmachine en huisvee, zozeer als de islam niet-islamitische cultuur reduceert tot object van exploitatie (uitkeringen als belasting die de ongelovige verplicht is te betalen aan de moslim), en zozeer als de islam niet-moslims reduceert tot te onderwerpen en uit te buiten objecten (heel de roof-ideologie is hierop ingericht). De islam lijkt het prototype te zijn van een ideologie die de Ander, de niet-islam, reduceert en objectiveert tot gebruiksvoorwerp. Al het onderzoek van nazisme, fascisme en communisme leent zich prima voor het onderzoek van de islam.
-
Maar zoals gezegd, het grote gevaar is dat men dit niet wil weten, er wordt van weggekeken. En mensen die dit gevaar verwoorden, die worden weggedemoniseerd. Zoals deze mensen ook voor hun leven moeten vrezen, zie Wilders, vanwege doodsbedreigingen afkomstig uit het gevaar dat zij juist benoemen.
-
Wij leven in een tijd waarin twee vormen van ideologie proberen de westerse cultuur te vermoorden. De eerste is de islam. En de tweede is de politieke correctheid.

notamused | 04-06-16 | 13:24

Ze moeten gewoon eens op tijd naar bed.

bisbisbis | 04-06-16 | 13:22

gentle giant | 04-06-16 | 13:16
Wat nou als Hilde Mo gewoon een stom rotjoch vindt? En helemaal niet met Mo wil spelen.
Is dat dan racisme?

nemoj me jebat | 04-06-16 | 13:22

Prof. D.A.H. Vintik | 04-06-16 | 12:07
Onder aan het certificaat staat: "de opvoeddebatten zijn financieel mogelijk gemaakt door:'
Vraag me dan weer af welke belastingbetaler weer geript is.

Graaf van Egmont | 04-06-16 | 13:22

Ach, zolang men in de landen van herkomst elkander nog de hersenen inslaat vanwege het feit dat men bij de Soennieten of Sjiieten behoord, zal het hier niet anders gaan..

Ommezwaai | 04-06-16 | 13:20

Het is andersom. Ouders met moslim achtergrond willen niet dat hun kinderen met andere spelen. Die eeuwige excuus kaart spelen. Mijn zoon van 5 speelt met jongetje met roots uit het midden oosten. Ik weet totaal niet welk land. Maar het zijn leuke betrokken mensen waar je een normaal gesprek mee kan voeren. Ik voel wederzijds vertrouwen. Het gaat niet om je achtergrond het gaat om de persoon die bent. Dus er zijn uitzonderingen. Dit soort projecten werken totaal niet. Omdat het opgelegd of afgedwongen wordt. Stel je je doet niet mee als "witte" Nederlander dan ben je racist. Andersom niet.

franck7020 | 04-06-16 | 13:18

Niet westerse allochtone kinderen spelen wel samen met autochtone kinderen. Geen enkel probleem, mits die allochtone kinderen geen moslim zijn.
De islam is het probleem en de domme onontwikkelde moslim ouders. Immers waarom zou je een boek lezen, alleen de koran lezen is immers voldoende en daar staan zoveel haatteksten in tegen andere gelovigen dat je wel een heel slechte ouder moet zijn om je kinderen met kinderen van varkens, apen en honden wil laten spelen.

dagpauwoog | 04-06-16 | 13:17

Ik vind het buitengewoon dom van de school om te denken dat door de nadruk te leggen op de andere cultuur van de allochtonen (bv halal hapjes) er verbroedering zal ontstaan.
Juist niet, natuurlijk.
Beter zoeken naar gemeenschappelijke waarden.

Carmelita | 04-06-16 | 13:17

Dus Hilde vraagt of Mo bij Sid en Flynn wil komen spelen, Mo komt dus niet.
Ik mis echter de vraag van Faat of Sid en Flynn bij Mo komen spelen.
En dan zijn Sid en Flynn weer de etnisch sociaal gemankeerden?

gentle giant | 04-06-16 | 13:16

Ik wens haar helemaal geen succes.

edelweiss | 04-06-16 | 13:16

Het multicul droombeeld is al decennia geleden achterhaald door de dagelijkse realiteit. Voor de Gütmenschen is het moeilijk (of niet) te accepteren, maar een multiculturele samenleving heeft nooit bestaan, en zal ook nooit bestaan. Slechts meer segregatie en parallelle samenlevingen worden gecreëerd met multicul wensdenken, daar kan geen gesubsidieerd project iets aan veranderen. Bovendien zoeken mensen altijd aansluiting en acceptatie binnen hun eigen stam/cultuur/geloofsgemeenschap, dat zit nou eenmaal in de aard van de mens. Zeker islamieten zullen never nooit niet integreren, en al zeker niet assimileren. Zij achten zich namelijk ver verheven boven iedereen die niet daarin geloofd. Alleen demografische belangen en verdere verspreiding van de islam heeft prioriteit. Wij zijn alleen maar een sta-in-de-weg.

Batavi Magistralis | 04-06-16 | 13:15

Uit het onderzoek zal komen dat het de economische verschillen zijn die ten grondslag liggen aan die uitsluiting, zodat de linkse kliek weer op de nivelleringstrommel kan roffelen.

Effe een tip voor de onderzoekers: It's Islam Stupid!

pislink | 04-06-16 | 13:14

"We zullen het toch op een of andere manier samen moeten doen in Polderstan."

Waarom? Waarom is actief beleid gericht op humane doch gedwongen remigratie naar land van tweede paspoort niet mogelijk? U krijgt twintigduizend euro per gezin en zes maanden om uw vertrek te regelen. Had u maar beter uw best moeten doen om uw kinderen uit de criminaliteit te houden. Had u de taal maar moeten leren spreken. Had u uw islamofascistoïde gedragingen maar moeten afzweren.

It takes two to tango. Dat weten wij en dat weten zij, al meer dan dertig jaar.

Professor Superhirn | 04-06-16 | 13:13

Hoe meer ze krampachtig proberen de boel samen te brengen, hoe schrijnender de verschillen zichtbaar worden.
Ik woon in zo'n multicultiwijk: met halal-barbecues (waar geen lichtgetintier op afkomt trouwens), islamitische basisschool, djembé-les voor immer gelukzalig kijkende blanke vrouwen, schotelantennes, immer rondslingerend huisvuil, meertalige nieuwsbrieven over de wijk, buurtcentrum waar men gesluierde vrouwen probeert naar toe te trekken voor cursus zus-en-zo, maar waar die vrouwen worden weggehouden door hun man, politiewagens met zwaailicht met regelmaat door de wijk, opgevoerde brommerklootzakjes die altijd weg lijken te komen en waar de laatste blanke mensen de bejaarden zijn die achter een rollator op weg zijn naar het klaverjassen.
Da's nou mijn wijk.
Wat ik wil zeggen? Het werkt niet! Snap dat nou toch!

nemoj me jebat | 04-06-16 | 13:13

@Tarak | 04-06-16 | 11:59
Zo. Fipo, tegel du jour. Dit topic kan dicht. Hulde.

Freddie Stobart | 04-06-16 | 13:11

Import bruiden, die overduidelijk niet kunnen integreren vanuit culturele en opvoedkundige barrières.
Als de politiek echt zou willen dat men zou integreren was dat nooit rechtsgeldig gemaakt en allang afgeschaft.

Neut | 04-06-16 | 13:10

Grappig dat die onderzoeken zich richten op Nederlandse kinderen die niet willen spelen met buitenlandse kinderen. Maar dat werkelijkheid dus meer andersom is; buitenlanders motten de Nederlandse kinderen niet.

maruyama | 04-06-16 | 13:09

Aan dit soort projecten is al heel wat geld besteed. De aarde is zodanig geschapen of geëvolueerd dat er op de wereld heel veel verschillende dier- en menssoorten zijn.
Dit los je niet op met min of meer gedwongen integratie. Elke groep blijft zijn eigen plekje op het schoolplein zoeken. Dit geeft een stukje zekerheid. Veranderingen zullen bij de kinderen moeten beginnen, maar zolang de ouders daar nog niet aan toe zijn, zal dat niet gaan lukken. Wel jammer dat die kinderen dan later zeggen dat ze achtergesteld worden. Maar dat ligt dan natuurlijk weer aan de blanke Nederlander.

Mannes | 04-06-16 | 13:08

Racisme deels aangeleerd? Kan best. Ik denk ook deels aangeboren. Dat heeft de natuur ingebakken om te overleven. Maar goed, dat kun je onder het mom van beschaving kunstmatig policorisch onderdrukken en zelfs ombuigen naar anti-racisme, positieve discriminatie (ga na hoe fout dát eigenlijk is). Maar wanneer de moreel strenge spelregels slechts door één kant worden geëerbiedigd of bewust slechts aan één kant worden opgelegd, dan wordt het link. Het wordt nog linker als het een doctrine wordt van ¨de moslim kan geen kwaad doen¨, ¨de slachtoffers van de slavernij...¨ enzovoort. Een permanente ontkenning.
En zo kan het aanleren door klaarblijkelijke ervaring juist wel gaandeweg een steeds zwaardere neiging tot discrimineren en racisme creëren, om zelfbehoud, om te overleven. Door teleurstelling, bedrog, achterstelling (discriminatie door positieve discriminatie van anderen) en zelfs regelrechte bedreiging en agressie van degenen die geen kwaad kunnen doen. Immers, de situatie op de school is alarmerend. De aankomende generaties raken nu al op zeer jonge leeftijd tegen elkaar opgelijnd. Wie discrimineert er nou eigenlijk?
Er zijn in de komende decennia drie opties: de westerlingen trekken weg en laten de zooi achter, de bezetters worden gerepatriëerd naar hun eigen onafhankelijke landen, er ontstaat een doodstrijd om het grondgebied Nederland. Gok maar.

squadra | 04-06-16 | 13:08

Mijn kinderen mogen ook niet spelen of omgaan met kinderen van islamitische persuasie. Houden zo.

accijnstoerist | 04-06-16 | 13:07

Ik weet niet wie deze vrouw is, ik heb haar nog nooit gezien, ook niet op tv. En ik wil dat graag zo houden. Gelukkig is dat geen probleem.

Rest In Privacy | 04-06-16 | 13:06

ikdenkwat | 04-06-16 | 12:52
Ligt midden in de frontlinie. Boss en Lommer is een van de wijken met de hoogste percentages moslims. En dat merk je. Het is ieder voor zich en allah voor ons allen daar, een zwijgende staakt-het-vuren tussen de verschillende culturen. Je hebt er langs elkaar heenlevende buren, in te delen in stereotypes als 8.6 negers, baardmansen en pinguins, finnen, krakers en hipsters. Om er eens wat te noemen. die moeten elkaar allemaal niet zo lijkt het, ze bemoeien zich in ieder geval niet met elkaar. Behalve de hipsters misschien, die zijn nog redelijk druk bezig met initiatiefjes zoals hilde dinges hierboven. Kneuterige, goedbedoelde (kots) oerhollandse polderpogingen om toch iets van contact te maken. Ergens nog wel heldhaftig ook, ware het niet dat het zo verdomd veel geld kost en het resultaat eerder zal zijn dat "hunnie" alleen nog maar verachterlijker denken over de witmansen met hun debiele gelul en gratis geld voor halal vreten uitdelen aan de hele buurt. Zou ik trouwens ook doen als ik de kans kreeg, maarja een subsidie voor een buurtbbq met alleen maar varkensvlees ter promotie van dit oerhollandse product zal er wel niet inzitten.
*toch aanvraag schrijven gaat*

elfenstein | 04-06-16 | 13:06

Waarom mogen kinderen van niet Westers allochtone (dat is toch een linksfout woord?) niet bij autochtone kinderen spelen. Heeft deze muts nooit van discriminatie en racisme gehoord? Kinderen van moslims mogen niet met de kinderen van hun onreine slaven spelen, omdat het onreine slaven zijn en daarmee is alles gezegd. Bovendien loopt het allochtone kind ook nog het risico in aanraking te komen met verleidingen en ideeen die tegen de leer van Mo zijn. Dat moet je niet willen heeft de imam gezegd.

Zo wat levert dit nu aan subsidie op en waar kan ik mijn IBAN achterlaten?

bergsbeklimmer | 04-06-16 | 13:06

Waarom mogen kinderen van niet Westers allochtone (dat is toch een linksfout woord?) niet bij autochtone kinderen spelen. Heeft deze muts nooit van discriminatie en racisme gehoord? Kinderen van moslims mogen niet met de kinderen van hun onreine slaven spelen, omdat het onreine slaven zijn en daarmee is alles gezegd. Bovendien loopt het allochtone kind ook nog het risico in aanraking te komen met verleidingen en ideeen die tegen de leer van Mo zijn. Dat moet je niet willen heeft de imam gezegd.

Zo wat levert dit nu aan subsidie op en waar kan ik mijn IBAN achterlaten?

bergsbeklimmer | 04-06-16 | 13:06

@Kapitein Stijlvol 12:59: Doet me denken aan de serie "Community", waarin iemand geen Spaanse les neemt omdat hij het nut er niet van inziet: "I know the family downstairs hates me, but I don't have to understand why".

Muxje | 04-06-16 | 13:01

Fuck 'm

yamahaha | 04-06-16 | 13:00

even in het verlengde; ooit sommige spelers van Oranje het Wilhelmus zien meezingen? Hele volkstammen leven in een samenleving waar je niet hoeft mee te doen met de 'Hollanders'. Wel elke maand de WW, Bijstand, huur en neuksubsidie, knderdagverblijfcentjes, Wajong vangen natuurlijk want 'heb ik recht op'.

Risingson | 04-06-16 | 12:59

"Ik wil onderzoek doen naar de reden waarom niet Westerse allochtone ouders hun kinderen niet of nauwelijks toestaan bij autochtone kinderen te spelen." Het antwoord luidt: Islam. Graag gedaan.

Kapitein Stijlvol | 04-06-16 | 12:59

Het probleem is dat wij allen bepaalde privébelangen hebben en die mogen volgens de regering, die zich als volksmenner opstelt, niet, nooit prevaleren boven de privébelangen van een ander, bijv de bij voorbaat 'hulpeloze en zielige' immigrant met zijn gezin van 8.
Daarom delen zij het geld uit, ongeacht of wij het er mee eens zijn, Brussel is daar de overtreffende trap van.
En zo financiert de regering in praktijk hele woonwijken vol mensen die niets hoeven te doen om Nederlanders te worden, dat willen ze geeneens en geloof me, je kunt niemand dwingen met gratis geld om Nederlander te worden, zo werkt het niet.

Crufty | 04-06-16 | 12:59

Het zou goed zijn, en ik kan het een ieder aanbevelen, de stekker uit de media te trekken. De geschiedenis van de komende 20 jaar kan nu al geschreven worden, dat is niet zo moeilijk.
Het multilulle drama en de pislamisering zijn een voldongen feit. Ik zou daarvan dan ook maar geen kennis meer nemen.
Je wordt er niet vrolijker van. Hetzelfde doe je met een radio met rotmuziek, die zet je ook uit.

Rest In Privacy | 04-06-16 | 12:58

waarom willen mensen daar in vredesnaam wonen? Het is en blijft kansloos. Als je er van uit gaat dat het de derde generatie Nederlandse 'buitenlanders' is waar het hier over moet gaan.

Rest In Privacy | 04-06-16 | 12:58

Claudia de Breij en haar uitvoering van de oudejaarsshow 2016 zal wel 1 grote goedmens emo show worden.

lady blabla | 04-06-16 | 12:57

-weggejorist-

kornelis prul | 04-06-16 | 12:57

Daar hoef je geen onderzoek voor te doen, moslimkindjes mogen niet met onze vieze onreine ongelovige kindjes spelen.

Claudia M. | 04-06-16 | 12:56

Van Duyvenbode | 04-06-16 | 12:40
Die multiculti maakt nu nog niet zoveel uit, dit is slechts het begin.
Maar waar denk je zelf dat islamisten zullen toeslaan, in een wijk met hun eigen volk, of in een wijk met autochtonen die een lonend doelwit vormen?
Met je stick it.

Ongeblustekalk | 04-06-16 | 12:55

Only in Amsterdam wtf is daar aan de hand?

ikdenkwat | 04-06-16 | 12:52

Je kunt er bakken met subsidie tegenaan gooien, maar uiteindelijk zullen Turken en Marokkanen nooit echt integreren en assimileren in Nederland.

Duifmans | 04-06-16 | 12:52

Lees de Koran gewoon eens, smerige haramhoer!
.
Of mag je dat alleen zeggen als je een licht tintje hebt en dito geraakt bent?
Ik vraag het maar even hoor. Kan de dubbele standaard in dit land als tweederangsburger namelijk niet helemaal overzien.

Parel van het Zuiden | 04-06-16 | 12:51

Claudia de Breij. Die ... laat maar. *neemt pilletje*

Jack Jersey | 04-06-16 | 12:50

Hilde Brontsema zegt:Ik wil onderzoek doen naar de reden waarom niet Westerse allochtone ouders hun kinderen niet of nauwelijks toestaan bij autochtone kinderen te spelen.
Daar hoeft ze geen onderzoek naar te doen. Ieder normaal denkend mens weet dat het gewoon op religie gebaseerde discriminatie is vanuit de islamhoek.
Zie ook de Nederlands/tunesische moeder die op het schoolplein werd aangevallen door een moslima omdat ze een ongelovige hoer is.
Het is wat: al die dwaze autochtone goedmensen met hun kop zo diep in het zand dat alleen hun achterwerk lekker omhoog steekt.
En daarin worden ze voortdurend genaaid en ze voelen zich er wel bij. Zeker als het glijmiddel bestaat uit subsidie.

louperdeloup | 04-06-16 | 12:49

En alleen als ze zelf meewerken en meebetalen, vanaf dan 1, zal er een positie, nuttige, doeltreffende scheiding komen tussen mensen die hier wel willen wonen én werken en de rest hoepelt maar op.

Crufty | 04-06-16 | 12:49

Hoe wereldvreemd kun je zijn. Iets wat de Nederlander al geruime tijd weet, doch de linkschmensch verzuimt onder ogen te willen zien.

Ommezwaai | 04-06-16 | 12:49

Voor degene die zich nog steeds afvraagt waarom varkensvlees onrein is: die verklaring is eigenlijk heel simpel. In de tijden dat de bijbel en de koran geschreven werden waren er nog geen koel- en vrieskasten om vlees koel te bewaren. Anders dan andere soorten vlees (of gevogelte) bederft varkensvlees in de hete temperaturen van o.a. het midden-oosten heel heel erg snel, met alle gevolgen van dien. Om de mensen daarvoor te waarschuwen werd dat op deze manier uitgelegd en verteld.

In deze tijden van ijskasten en vriescellen is het niet meer nodig, maar ja als je deze uitleg accepteert dan zou je meteen ook andere delen van de koran aan discussie bloot kunnen stellen als zijnde verouderd en DAT willen de imams natuurlijk niet.....

kunnenzedanniks | 04-06-16 | 12:48

kindapaas | 04-06-16 | 12:33

Ik denk dat de verklaring heel simpel is:
varkentjes zien er vies uit. Dus moeten we ze niet.
Ziehier de logica van álle religies die uit een tijd komen waar je bij het minste of geringste foute eten al het loodje kon leggen. Word je redelijk wantrouwend van.
Wij weten ondertussen beter en het zou ons sieren als we dat ook actief uit zouden dragen richting onze onwetende nieuwkomers. We. All. Benefit.

elfenstein | 04-06-16 | 12:48

@normanius | 04-06-16 | 12:32
Ah, ik heb mijn eigen huis al en kan hier geheel zelfvoorzienend leven mocht ik dat willen of moeten.
Dat scheelt al een slok op een borrel he, en dan nog wat, ik heb het voornamelijk over de import, die komt er nu met honderdduizenden aan, de komende jaren en die gaan alles krijgen waar ook jij aan mee moet gaan betalen, alles voor mensen die hier geen dag hebben gewerkt, die geen lening hoeven af te sluiten een niets terug hoeven te betalen, geen rente, niets van dat alles, maar wel gesubsidieerd worden boven op alles wat ze gratis en voor nop krijgen.
Lang leven de belastingbetaler!
Dat die maar kaalgeplukt mag worden voor de idealen van de politiek gestuurde massa-immigratie van islamieten, opdat we geen smerige nationalisten meer zijn, maar gelijkwaardige wereldburgers.
Ik heb een bepaald eigendom, hard voor gewerkt en helaas is daar de regering, met name die van links, die dat ziet als iets om mij, de eigenaar, stapsgewijs , voor te laten betalen tot ik doodval en dan innen ze alsnog een bak poen over alles waar ik al belasting voor heb betaald.
Dit alles opdat ik mee mag betalen aan een instroom van volkeren die niets om mij geven en wel mijn geld willen. Gratis en voor niets.
Ik stel voor om gewoon elke migrant, vanf dag 1 ipc zakgeld een lening te geven, betaal je die niet af; opbokken na 5 jaar en never nooit stemrecht dan ook natuurlijk, ja, nadat je hier tien jaar gewerkt hebt, fulltime.
Banen zat, er zit namelijk geen stop op het aantal banen, want die creëren ze maar zelf.
Ondertussen blijft er dan geld over voor mensen die echt in de problemen komen door zaken waar ze niets aan kunnen doen en die wel altijd zelf braaf belasting en rente hebben betaald.

Crufty | 04-06-16 | 12:47

Dus... De ouders van niet-westerse afkomst weigeren om hun kinderen bij autochtone Nederlandse kinderen te laten spelen, het gevolg is dat er parallelle samenleving ontstaat en dan is segregatie, discriminatie, islamofobie en institutioneel racisme uiteraard de schuld van de blanke Nederlandse autochtonen. Dat schuldgevoel wordt ons dan aangepraat door de niet-westerse allochtonen en de blanke Nederlandse allochtoon moet dat probleem oplossen.
En Hilde probeert als goedmens en helper whitey iets te doen dat compleet averechts werkt en blijft PvdA stemmen. Ondertussen zingt Claudia de B. nog maar eens dat iedereen van de wereld is. Dat lijkt me dan wel weer accuraat.

Stormageddon | 04-06-16 | 12:45

Mocht bij mij vroeger ook niet, want haram. En als er hier Turkse kinderen waren (prima gasten overigens, ook prima opgegroeid), dan waren ze als de dood dat de ouders er achter kwamen.

Hans Gruber | 04-06-16 | 12:42

Hilde zou er geen project van moeten maken, maar een thesis. Dat cijfers dan aangeven dat het mislukt maakt niet uit, maar dan kan ze er in ieder geval winst uithalen in de vorm van een waardeloze titel.

Ongeblustekalk | 04-06-16 | 12:42

Waarom nog tijd verdoen met het nieuws van het multikulle front. Waarom ben je anders uit die moslim wijken gegaan, om het te ontvluchten. Dan is het op zijn zachtst gezegd vreemd dat je er wel over wilt lezen en horen in de media. Waarom steeds maar weer opnieuw kijken naar dezelfde slechte film. Je moet natuurlijk wel om je heen blijven kijken in je eigen leefomgeving, of daar de boel niet door het putje gaat. Maar verders: stick it.

Rest In Privacy | 04-06-16 | 12:40

@ Tarak | 04-06-16 | 11:59

+1. Maar linksen zijn ongevoelig voor feiten dus er zal niets veranderen.

HoogToontje | 04-06-16 | 12:39

kindapaas | 04-06-16 | 12:33
Vraag het eens aan een intelligente moslim als je die kan vinden, die kan het je haarfijn uitleggen en dan heb je geen boekjes nodig. Gewoon praktisch aanpakken, is moeilijk, maar dat kan gewoon.
Wat ik erger vind is dat sommige gefrustreerde vrouwen, mannen varkens vinden. Heb jij daar een verklaring voor?

Ongeblustekalk | 04-06-16 | 12:39

"een" weg typex-en doet.

normanius | 04-06-16 | 12:38

Hilde, als je wilt dat andere kinderen met jouw kinderen spelen moet je ze op een blanke school zetten. Vraag Femke Halsema maar om advies, die zat in een vergelijkbare situatie om vond daar haar kinderen geen sociaal experiment waren.

Osdorpertje | 04-06-16 | 12:36

@elfenstein | 04-06-16 | 12:15
Ik ben al jaren op zoek naar een verklaring waarom zowel in het Judaïsme als Islam het varken onrein is. De gangbare uitleg is evenhoevigheid al dan niet in combinatie met herkauwen. Deuteronomius 14:8-10 geeft de richtlijnen. Het WAAROM is echter nooit toegelicht en vormt al verschillende millennia een bron van discussies. Om tot elkaar te komen zou het goed zijn als onze Nedermoslims ons eens konden uitleggen waarom die varkentjes nu eigenlijk onrein zijn, zodat onze kindjes eindelijk eens met elkaar kunnen spelen.

kindapaas | 04-06-16 | 12:33

"niet Westerse allochtone ouders hun kinderen niet of nauwelijks toestaan bij autochtone kinderen te spelen."
Wacht even, de Nederlanders waren toch de racisten?

Rest In Privacy | 04-06-16 | 12:32

@ Crufty | 04-06-16 | 12:23
En waar denk u zelf straks te gaan wonen wanneer uw zaak instort of uw baantje opgeheven wordt en u langer dan bedacht werkloos blijft?
WW duurt tegenwoordig ook niet eeuwig meer dus vroeg of laat wordt het dan toch verkassen naar de door u verguisde een sociale huur-hut.
.

normanius | 04-06-16 | 12:32

Tarak | 04-06-16 | 12:13
Ik denk dat veel ouders zich terecht afvragen of de verhuizing van hun zoon of dochter naar amsterdam niet de reden is geweest dat ze in het leven zo ontspoord zijn geraakt.
Dat oord was 20 jaar geleden al verloren, ben blij dat ik er op ruime afstand van woon in een deel van nl waar wel oorspronkelijke nederlanders wonen. Het sterft hier trouwens van de amsterdamse autochtone vluchtelingen.
Het is hier heerlijk wit en normaal, of mag je dat zelfs niet meer zeggen van die geblondeerde heks.

Ongeblustekalk | 04-06-16 | 12:31

Integreren mag geen keuze zijn. Onze verworven vrijheid biedt deze keuze wel en daar wordt door bepaalde elementen lustig gebruik van gemaakt. Aan de andere kant, vanuit een stukje vrijwilligerswerk waar ik aan deel neem gaan er elk jaar honderden arme allochtone en autochtone kinderen uit o.a. Bos en lommer in de leeftijdscategorie 4 tot 13 op vakantie. Daar spelen, ondernemen en leren ze van elkaar zonder dat er onvertogen woorden vallen. Reden: strenge controle, geen ruimte geven voor seculiere, religieuze denkbeelden en onder Nederlandse leiding. Het kan dus wel als je tenminste geen ge-PvdA' iseerde schoolleiding hebt.

Dhr. W. Anhoop | 04-06-16 | 12:27

Suske en Wiske
en de
Hardleerse Hilde

Rest In Privacy | 04-06-16 | 12:26

Ben blij dat ik daar niet in het westen woon. Veel plezier daar :P *hardop lachen doet*

CaptainKurk | 04-06-16 | 12:26

Glasgow Argus | 04-06-16 | 12:13
Zelfreflectie is toch wel een mooi ding he. PrutserT.

Ongeblustekalk | 04-06-16 | 12:26

Het is onbegonnen werk. Culture always wins. Dus gewoon stoppen met die onzin.

van Oeffelen | 04-06-16 | 12:25

Andersom zijn ze toch ook niet welkom? Ik en mijn allochtone overbuurman spreken elkaar ook meestal op straat aan, maar onze levens- en denkwijze kunnen we gewoon niet door een enkele deur heen. Om die reden hebben we allemaal een voordeur.

En die linkse knol die wil dat wel allemaal saamhorig zijn, jagen we saamhorig de straat uit.

Ploertendodert | 04-06-16 | 12:24

Het is pas geslaagd zodra een moslim bij de slager naar de beenham wijst en vraagt om een onsje van die kaas.
Waarom wel halalhapjes en geen hamblokjes met augurk?

BBmetR | 04-06-16 | 12:24

Sociale huurwoningen asap afschaffen, kun je het niet betalen, dan ga je maar terug naar je tent, tussen je gelijkgestemde kudde vol hoofddoeken en geiten.
We moeten per direct stoppen met het financieel pamperen van dit soort woestijnvolk.
We subsidiëren alleen maar die scheiding die men zogenaamd niet wil in hebben in Nederland.
Maar als je er voor zorgt dat mensjes zich kunnen afzonderen van de samenleving door ze bakken geld te geven, voor niets, wordt het alleen maar aantrekkelijker om vooral de islamiet met afkeer van het debiele westen te blijven en ze hebben gelijk ook; welke idiote samenleving subsidieert zijn beulen nu zelf.. wij dus.

Crufty | 04-06-16 | 12:23

Toen ik op de lagere school zat waren niet westerse allochtonen nog een zeldzaamheid, toch ging ik buiten school niet of nauwelijks om met medeleerlingen. Ik verkoos de veelal oudere jongens in mijn straat.

sastro | 04-06-16 | 12:22

Zeg, die letters op dat t-shirt, die zijn toch juist hartstikke zwart? Racisme!

RoBD=Skullfucker | 04-06-16 | 12:22

In Den Haag weigerden mijn Turkse en Marokkaanse buren mijn huis in te gaan. Ik had een kat, dus ik vies en huis vies.
Gelukkig deelden inbrekende medelanders deze mening niet.
Toen ik verhuisde werden er ook zonder enige schroom vies, met kattenhaar besmeurd meubilair uit de verhuiswagen gejat.

RoBD=Skullfucker | 04-06-16 | 12:21

De indruk bestaat bij mij dat het niet de autochtonen zijn die niet willen maar juist de minderheden in dit land. Zij willen een gesloten groep blijven en hebben, als minderheid, de neiging te domineren. Integreren lijkt haram of vormt anderszins een bedreiging voor vastgeroeste opvattingen binnen veel culturen. Een zetje de andere kant op zoals bovenstaand initiatief is, vrees ik, gedoemd te mislukken. Zo'n initiatief is als snel discrimenerend en om dat te benadrukken trekt men te pas en te onpas de racismekaart. Want xenofobie, slavernij, geen stageplaatsen en Zwarte Piet.

Racisme zus, racisme zo, racisme hier en racisme daar. Al dat oeverloze en meestal ongefundeerde gezeur over racisme van gasten als Kuzu, Gario, Simons en alle kansloze napraters begint te irriteren. Onlangs nog na de dood van Mitchel Winters uit Capelle waarvan de ware toedracht nog niet vast staat. Wel zijn er signalen dat de jongeman er zelf voor koos om op deze manier een einde aan zijn leven te (laten) maken. Hoe de vork daadwerkelijk in de steel zit wordt vanzelfsprekend onderzocht, door de Rijksrecherche en, mogelijk én terecht, namens de familie door een onder auspiciën van advocaat Roethof uitgevoerd onderzoek. Het is niet meer dan fatsoenlijk zo’n onderzoek af te wachten alvorens welke conclusie dan ook te trekken. Dat er “racismeschreeuwers” zijn die deze trieste gebeurtenis aangrijpen om hun doorgaans onterechte “wij zijn zielig houding" te rechtvaardigen en daarom menen om op voorhand van een racistische daad van de politie te moeten uitgaan zegt alles over hen en de onfrisse manier waarop zij hun veronderstelde gelijk aan ons proberen op te dringen. Respectloos, primair t.o.v. de familie van de omgekomen man maar ook t.o.v. de agent die misschien geen andere keus had. Maar het is ook respectloos t.o.v. de goedwillende autochtonen die hiermee opnieuw van racisme beticht worden. Voor lieden die een dergelijk triest feit misbruiken heeft Van Dale een niet mis te verstane omschrijving: lijkenpikkers.

DasNouJammer | 04-06-16 | 12:20

@Basic Dimension | 04-06-16 | 12:13

Ja, en daarop volgt vaak de scheiding met bijstand voor alleenstaande moeders betaald door zoete lieve Henkje.

Fadz | 04-06-16 | 12:18

Ze leren al 1400 jaar dat ze met hun inteelt en slavernij superieur zijn aan ons; de honden, varkens en apen, staat in de handleiding voor het leven en het hiernamaals van ze; de koran.
Geen moslim wil zich degraderen tot het niveau hond, varken of aap, dus laten ze hun schare kinderen niet spelen bij de autochtoon, logisch toch, dat is nu die beroemde culturele 'verrijking' waar de PvdA groot door dacht te worden.
Elke mens met een werkende hersencel wist van te voren dat dat niet zou lukken, maar goed, wie niet horen wil, moet voelen.

Crufty | 04-06-16 | 12:18

Sterph multicul, sterph!

eerstneukendanpraten | 04-06-16 | 12:17

Dus, kinderen leren dat religieus doodgemartelde schaapies heel ok zijn is subsidiewaardig want andersom gaat toch niet lukken? Dat varkensvlees helemaal niet vies is, je er niks van krijgt en dat wat er in je oude boek staat helegaar niet klopt, in ieder geval wat dat betreft? Kijk, dát zou nou subsidiewaardig zijn, een stukje échte integratie en goed voor de binnelandse varkensboeren bovendien. VOC mentaliteit ipv bukken voor importreligie.

elfenstein | 04-06-16 | 12:15

@sinar2 | 04-06-16 | 12:08
Je gaat leeuwen toch ook niet met Antilopen laten paren?

necrosis | 04-06-16 | 12:14

Attitudes herkent men aan de afwezigheid van leereffecten. Zoals Einstein al zei dat sommige mensen constant met hun kop door een betonnen muur willen terwijl ze er zo om heen kunnen lopen.

Dat is ook het geval met policor wat een duidelijke vorm van religie is. Men heeft de innerlijke drang om te paren met vreemde genen en gaat hiervoor door roeien en ruiten.

In de natuur zijn het de vrouwtjes die de genetische diversiteit bewaken. Dat zie je mooi bij vrouwtjes vinken. Die neuken binnen een uur alle kleuren van de regenboog.

Het is niet voor niets dat het voornamelijk vrouwen zijn die zich voor het multiculturalisme inzetten. Het blijft een genante vertoning die ons met plaatsvervangende schaamte vervult deel te moeten uitmaken van de Westerse samenleving.

De autochtone lust van gemankeerde feministes compulsief te willen blijven paren met allochtonen is een seksuele afwijking van de sekte die de macht in de Europese Unie heeft verworven.

Basic Dimension | 04-06-16 | 12:13

Jarenlang de trom geroerd van de heilige multiculticultus en nu schreeuwt die werkelijkheid haar in de bek.
De realiteit van de import van een achterlijke cultuur met een vijandige religie.
De truttebollen van samen spelen samen delen komen er nu achter dat hun verheven wittemensen idealen droomkastelen zijn geweest. En nu Sterre, Flyn, Mees en Storm bij Muhamed, Mohammed, Moamed, Mehmed en Mu' amad in de klas zitten en zijn verworden tot een vervolgde minderheid-in-eigen-land, nu pas wordt de sidekick trut van Claudia de fokking Breij wakker. De werkelijkheid past niet bij de droom, hoe kan dat nou, dat was ons tot niet zo beloofd?
Waarschijnlijk heeft deze dame nog wel de gelegenheid om in de witte vlucht naar het gooi of naar Haarlem/Bloemendaal te gaan. Anderen, minder gelukkig en/of welgesteld zitten gevangen in de hel die multiculti heet.
Wat hebben we er in de afgelopen veertig jaar een ongelooflijke puinbak van gemaakt.

Glasgow Argus | 04-06-16 | 12:13

@Ongeblustekalk | 04-06-16 | 12:03

Dit deel van Amsterdam binnen de ring heeft inderdaad nog een enorm hoog allochtoon gehalte, dus autochtone (maar ook Suri, er is net zo goed een zwarte middenklasse vlucht uit probleemwijken) gezinnen met kinderen zullen snel wegtrekken om te voorkomen dat hun kind daar naar school gaat. Toch denk ik dat ook deel binnen De Ring uiteindelijk gaat gentrificeren. Zal nog wel een tijd duren gezien het relatief grote aantal sociale huurwoningen daar.

Tarak | 04-06-16 | 12:13

Hartstikke leuk! Samen spelen!

Maar hoe gaan we dat invullen dan? Gezellig samen tekenen met moslimkindjes is er niet bij www.al-yaqeen.com/va/vraag.php?id=186... .

Gezellig naar K# luisteren dan? Helaas vragenenislam.com/wat-zegt-de-islam-ov...

OK. Dan gaan we naar de speeltuin! O shit. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/04/...

Dan gaan ze toch gewoon wat gamen! Nee pixelbrained.wordpress.com/2010/01/31...

En blanke moedertjes vragen zich af waarom moslimkindjes niet mogen spelen bij autochtone kindjes. Dat kan ik dat blanke moedertje in een minuutje uitleggen. Zonder daarvoor een berg taxpoet te verbranden.

Willianus Wortelus | 04-06-16 | 12:12

Als autochtone kinderen niet met allochtone kinderen mogen spelen dan discrimineren de ouders en zijn het natuurlijk ook racisten. Als allochtone kinderen niet met autochtone kinderen mogen spelen lijkt me dit evenzeer van toepassing. Maar nee, dan moeten we weer gaan kijken hoe we het "samen" op kunnen lossen. Hoezo "samen"????

catomar | 04-06-16 | 12:11

Ze snappen het nog steeds niet. In bos en lommer is het al 40 jaar kut. Enige manier is om te laten verhippen. Woningen in de verkoop. Toch lekker dichtbij het centrum van Amsterdam. Koffietentjes. Volgens mij gebeurt het nu al.

Rest In Privacy | 04-06-16 | 12:10

Geweldig. Al 45 jaar word er bakken met geld over de balk gesmeten, zonder enig resultaat. Die moslimkindertjes moeten van kleins af aan naar de lessen om arabisch en koran te leren. Kan op een briefje geven dat het plan een averechtse uitwerking gaat krijgen de opvoeding enorm verschilt met de Westerse. Geen schooljuf of directrice die daar iets aan gaat veranderen.

stroopa | 04-06-16 | 12:10

Soms kan je maar beter accepteren dat er bevolkingsgroepen zijn die weigeren te integreren.

Trek daaruit je conclusies en tref maatregelen die hun treffen in het hart. Subsidies bijvoorbeeld.

Als je weigert fatsoenlijk mee te doen in Nederland, moet je ook niet verwachten dat je een stuiver van ons krijgt.

Tenzij je net doet alsof je uit Syrië komt met een pikzwarte kop ( Lees Eritrea, Ethiopië etc ) dan krijg je van ons 10K gift om de taal te leren en 20 K om je gratis huisje in te richten.

Nederland is kapot aan het gaan. Dit soort bakfietsmoeders duwen ons richting de afgrond. Meedoen of oprotten. Wie niet wil luisteren, moet maar voelen.

BootVluchteling | 04-06-16 | 12:09

Aboutaleb wil al niet dat zijn dochter met een autochtoon thuis komt dus hoe wil ze dan mensen die nog verder weggezakt zijn in dat middeleeuwse geloof daartoe aanzetten?

sinar2 | 04-06-16 | 12:08

Dat er ouders zijn die zulke teksten aanspreken.... ik zou mijn kinderen echt nooit naar een school die met zulke teksten adverteert sturen.... ik denk dan "maakbaarheid" en schiet direct in de allergie stand. Je kind is geen maatschappelijk experiment.... want ben je nu voor een ouder dat je niet het beste voor je eigen kind wil. Brrrr..... gelukkig woon ik niet in Bos & Lommer.

"Samen spelen, samen leren en met elkaar omgaan in een veilige en inspirerende omgeving.

Het opdoen van kennis gaat samen met een gerichte sociaal-emotionele ontwikkeling, waarbij de talenten van kinderen ontdekt worden en tot ontplooiing komen.

Een gemengde school zijn die een afspiegeling is van de wijk en daarmee aantrekkelijk is voor een breed publiek.

Samen -school, ouders én leerlingen- nieuwsgierig op pad naar de toekomst van elk individueel kind.

We bieden alle kinderen leerstof op eigen niveau aan waarbij we streven naar een zo hoog mogelijk leerrendement.

Verschil is voor ons een uitdaging die we samen aangaan!"

Tarak | 04-06-16 | 12:08

De oplossing is overigens duidelijk, dat iedereen zich bekeert tot de islam.

XaleX_2 | 04-06-16 | 12:07

Dat hoef je niet te onderzoeken. De oorzaken zijn reeds enkele tientallen jaren helder. Islamitische immigranten zijn de teringzooi in hun eigen land ontvlucht om vervolgens hier weer van voren af aan te beginnen. Op hun eigen manier, met hun eigen gebruiken en hun eigen mensen. Dat hier ook nog autochtonen wonen. daar hebben we weinig mee te maken. Is gewoon onderdeel van de islamitische leefwijze en die is volgens hen superieur. Daar gaat geen onderzoekje en methode tegen helpen. 30 jaar geleden hadden men de ruggengraat recht moeten houden en moeten zeggen: integreren of remigreren.

Bytemaster | 04-06-16 | 12:07

Als ze niet willen dan is dat hun probleem,en die geen die denk dat zoiets te verhelpen is met het opentrekken van een subsidiepot daar is volgens mij een steekje aan los,of is een nog niet bestaande baan aan het bedenken,en laten we eens beginnen met een Hollandse maaltijd het is de bedoeling dat ZIJ integreren en niet wij .

slotbert | 04-06-16 | 12:07

Houdt het nou nooit op met die naïeve goedmensen? Er is helemaal geen onderzoek nodig, de oorzaken zijn bekend... behalve bij linkse wegkijkers. Als je een onderzoek wil doen om je goed te voelen dan regel je dat maar via crowdfunding ipv weer uit de subsidiepot te graaien.

XaleX_2 | 04-06-16 | 12:06

Dit land is ziek. Ziekgemaakt door gutmenschen die ons land zonder te vragen heeft geinfecteerd met de ergst denkbate ziekte.

Ronnie uit Helmond | 04-06-16 | 12:05

Met "wetenschappers" en subsidie zelfs haha. Wetenschap.... Ga lekker in je vrije tijd die gesprekjes aan, de normale koffie ochtendjes of avondjes die verveelde moeders van zowat elke basisschool organiseren. Niet dat het veel zal uitmaken want wat Tarak hierboven zegt.

Bottleneck | 04-06-16 | 12:05

Weg met ons ten top. Ik kan die moslims niet kwalijk nemen dat ze op ons spugen. Het hondje wat dagelijks wordt gedaan is walgelijk. Karel martel en Frederick Barbarossa draaien in hun graf om. West Europeaan is pussy. Verlos ons nobele Poetin.

Zatkniss | 04-06-16 | 12:05

Ze houdt het nog lang vol in die wijk die vroeger een soort opvangplek was voor mensen die lekker onopvallend hun rare levenswijze wilden verbergen (zoals in bijna heel amsterdam) en waarna de meesten nu al gevlucht zijn voor de schotelbezitters naar een "veilig" plekje buiten de ring.

Ongeblustekalk | 04-06-16 | 12:03

Die tekst kan behoorlijk veel korter.
Wat denk je van : 'integratie, geen segregatie'?

necrosis | 04-06-16 | 12:01

Een projectweek met halalhapjes? Het ligt dus vooral aan de Hollanders dat de kinderen niet samen willen spelen? Waarom niet een Hollandse week zodat de Marokkanen onze samenleving leren kennen, en niet andersom? Kijken of er dan veel animo is vanuit de Marokkaanse gemeenschap om te integreren.

Incolumis | 04-06-16 | 12:00

Marokkaanse ouders willen niet dat hun kinderen met haram kinderen van zo´n Hollands hoer als Hilde spelen. Mohammed zelf gaf duidelijke aanwijzingen dat je niet-islamieten niet als vriend moest zien. Het staat duidelijke in de Koran Hilde: jij bent de vijand. Nederland is een huis van oorlog en er zal pas vrede zijn als Nederland door de Islam is veroverd en alle niet islamieten vernietigd zijn of een extra belasting betalen voor het feit dat ze van Islamieten in leven mogen blijven. Lees eens een boek, de Koran bijvoorbeeld.

Tarak | 04-06-16 | 11:59

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland