Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Is de millennialgeneratie klaar voor de macht?'

elsevierboven.JPGElsevier stelt 'm. De vraag der vragen: 'Millennial-generatie wordt volwassen. Is ze klaar voor de macht?' Nadat we onszelf opraapten van het ROFLOLLEN, drong de ernst van de situatie langzaam tot ons door. Eerst hadden we enkele generaties die alle wrong causes knuffelden vanuit institutionele beleidslijnen. Maar nu komt er een generatie aan die - behalve wars van instituten en ontzettend individualistisch - ook nog eens zélf helemaal nergens tegen kan. Voorbeeld uit de USA: om bij te komen van politieke debatten aan universiteiten worden door studenten ‘safe spaces’ ingericht, "inclusief kleurboeken, koekjes, speelklei en video’s van puppies." (via) Die generatie groeit nu richting 'macht'. Dat betekent dat de ministeries straks volstromen met de suikerpopjes van de intersectionele, gendergeneutraliseerde postgepriviligieerde kwetsgeneratie, die elke vorm van beleid gaan toetsen aan agency, inclusiveness & onhaalbare racismestandaarden aan de hand van huidskleurstaalkaarten die tegen de lichtinval van het glazen plafond worden gehouden. "En het woord 'huidskleur' wordt verboden, fucking holbewonende paleoman!", gilt een meelezende censormillennial in ons linkeroor. Ding-dong, doet de bel van de Tweede Kamer straks, en de millennials stromen de plenaire zaal in voor een stemronde over de nijpende quinoatekorten in de universitaire safe spaces, een motie over verplichte banenruil tussen werkende blanken witten en werkloze streepje-Nederlanders, en een nieuwe wet die het verbiedt dat er meer dan 20% mannen in de top van het bedrijfsleven kan plaatsnemen. Waarop er voorafgaand aan de stemmingen onmiddellijk een millennial naar de interruptiemicrofoon schrijdt (die dan overigens allang zijn weggehaald en vervangen door praatlepels) om haarzijnhet beklag te doen over de 'dong' in die ding-dong. Want 'dong' is een Engels synoniem is voor piemel en dat is véél te mannelijk in de gendergeneutraliseerde 21e eeuwse politiek. Waarna de bel voor de stemmingen wordt vervangen door videobeelden van mensen die hun jazz hands in stilte laten wapperen. Geen blanke witte mensen overigens, want jazz is gepigmenteerde muziek en daarom verboden voor blanken witten. Enfin u heeft een idee en jahaa: dat gebeurt dus volgens Elsevier allemaal nog vóór de laatste babyboomers zijn uitgestorven. Gewone mensen zitten de komende jaren echt keihard klem tussen een ouwe sok & een safe space. Brace yourselves. elsevieronder.JPG TVTIP: Rutger Bregman (ook een millennial) tegenover Roderick Veelo, die hem een linkse leugenaar noemt, bij DUNK:

Reaguursels

Inloggen

Er was toch een wetmatigheid in mefialand dat als de kop van een artikel een gesloten vraagstelling bevat, het antwoord in de conclusie altijd "nee" moet zijn?
en.wikipedia.org/wiki/Betteridge%27s_...

CynicalBastard | 21-05-16 | 09:57

Vanwege dit soort lui zou ik willen dat er weer eens een frisse oorlog uitbrak. Dat zou ze wel even realiteitsbesef bijbrengen.

beerboeloe | 20-05-16 | 17:16

Het zal wel wat meevallen. Bij de harde kern van Feyenoord en ADO worden ook millennials opgevoed tenslotte.

His Lordship | 20-05-16 | 15:46

@Millenial89 | 20-05-16 | 12:56
“Hiermee bedoel ik niet het zelf produceren van de overheid. (In het verleden hebben we gezien dat dat waarschijnlijk nog tot grotere inefficientie leid, en dus tot een grotere deadweight-loss).” Dat is wel het meest extreme geval van wat ik voorstel. Ja als overheid moet je bereid zijn om dat te doen als je van mening bent dat een bepaalde levensbehoefte niet voor een juiste prijs / kwaliteitsgarantie door de markt wordt aangeboden en ze dat ook weigeren te doen. Als je daar niet toe bereid bent en er is een product waarvan je vind dat het niet voldoet dan lachen bedrijven je gewoon uit als je met ze aan de tafel gaat zitten. Dit zal in de praktijk echter vrijwel nooit voorkomen. Staar je dus vooral niet blind op dat element.

Dat je als overheid daartoe bereid bent in zo’n gevallen is eerder een middel om druk mee uit te oefenen wanneer dat echt nodig is dan een doel op zich. Ik wil absoluut geen overheid die alles zelf gaat zitten produceren. Zoals je al aan geeft, dat werkt niet en heef de geschiedenis ook al meerdere malen bewezen.

In de praktijk betekend mijn voorstel simpelweg dat de basisbehoefte altijd voor een redelijke prijs en kwaliteit verkrijgbaar zijn, en er dan een stempeltje op de doos komt waaraan de consument ziet dat dit zo’n ‘basisproduct’ betreft. Ook zorgt het voor een beheersbaarder uitkeringsbeleid. De randen van mijn beleid gaan dus wel ver, maar de praktijk blijft juist heel beperkt maar wel effectief.

“Ik ben sowieso vanuit economische rede er fel op tegen dat de overheid goederen gaat produceren die veel efficienter op de vrije markt kunnen worden geproduceerd.” Ik ook, maar dat zal dus ook niet gebeuren. De markt gaat dat gewoon produceren. Zoals ik het voorstel is puur voor het geval dat je een paar bedrijven hebben die voorzien in een bepaalde basisbehoefte en daar absurde prijzen voor vragen, niet omdat het moet maar omdat ze er mee weg komen. Vanaf dan komen ze er dus niet meer mee weg en zullen ze in 99,99% van de gevallen ook wel gewoon mee gaan. Je wilt tenslotte als overheid wel zorgen dat al je burgers zich in hun basisbehoeften kunnen voorzien, ook zonder jezelf op enorme kosten te jagen (doordat je uitkeringen moet verhogen). Het is een redmiddel of een stuurmiddel, maar geen doel. (Dat als doel hebben is communisme, en als ik iets niet wil is het wel communisme)

“je vergeet dat er ook een vraagkant is. Als consument kun jij kiezen iets niet te kopen omdat het te duur is, en een substitutiegoed hiervoor kopen.” Maar dit hoeft dus niet altijd zo te zijn. Dat is mijn punt. Bij producten die mensen wel moeten kopen (basisbehoeften) zal de consument iets moeten kopen. Als er dan alleen onredelijke opties zijn is hij dus gedwongen zo’n onredelijke product te nemen. Dat is nou juist wat ik wil voorkomen. Daarnaast wil ik duidelijkheid over de kosten van de basisbehoeften om discussies over uitkeringen en minimum inkomen ook eens en voor altijd uit de weg te ruimen. Nu zit men zonder echte cijfers maar te roepen dat het te hoog of te laag is.

DerUnterMensch | 20-05-16 | 15:30

Verschrikkelijk, wat een dom kortzichtig maakbaarheidsgelul weer van die Bregman.

Als Syriza wordt aangevoerd om aan te tonen dat linkse partijen beloftes doen die niet haalbaar zijn en dus de boel belazeren, zegt Bregman: "Nietes, het is hardstikke realistisch, de machthebbers saboteren het alleen. Omdat ze Stom zijn."

Dan volgt de logische vervolgvraag: "maar als je een plan niet kunt uitvoeren omdat het ervan afhankelijk is dat machthebbers meewerken, terwijl je weet dat ze dat nooit gaan doen, dan is dat plan toch net zo goed onrealistisch?"

"Nee hoor, het kan op papier, derhalve is het realistisch. Het is technisch mogelijk. Dat is mijn definitie van het woord "realistisch.""

Niets geleerd van een eeuw links maakbaarheidsdenken en het verschil tussen het papieren ideaal en de harde realiteit. Maar ja, het klinkt zo mooi, het klinkt hoopgevend, volgevreten babyboomers denken nostalgisch terug aan hun eigen tijd als Idealisties Linkse Actievoerders en dus wordt Bregman op een podium gehesen en mag hij zijn zegje doen alsof hij een intellectueel zou zijn die snapt waar hij over zwamt.

Dat vind ik het meest frustrerende aan mijn mede-millenials van de Bregmanoide persuasie. Ze pretenderen eigenzinnig te zijn en visionaire plannen voor de toekomst te hebben bedacht, maar intussen praten ze gewoon hun (groot)ouders na met gerehashte bagger uit de jaren 60.

Daarom krijgen ze ook aandacht, ze zeggen precies de dingen die het establishment wil horen. Daarmee bedoel ik niet het vage spook van het "neoliberalisme" waarvan Bregman denkt dat het ons establishment is. Met het échte establishment bedoel ik de politiek correcte kongsi van politiek, media, ambtenarij, sociowetenschap, onderwijs en rechterlijke macht die haar macht aanwendt om te bepalen wat wij zoal wel en niet mogen denken en welke meningen er zoal als Waarheid onderwezen moeten worden aan het volk. En Bregman slaat precies de taal uit die deze mensen graag willen horen.

Russells Teapot | 20-05-16 | 14:15

@ mallekater | 20-05-16 | 12:53

Wat Millenial89 al stelt, de omschrijving is wellicht verwarrend maar het betreft ruwweg de generatie die geboren is tussen 1980 en 2000. Wat sowieso complete onzin is, aangezien in 1980 de draagbare audiocassettespeler "Walkman" uitkwam in Europa, terwijl in 2000 al een groot deel van de Nederland beschikking had over breedband internet.

Bisschop Berenbaffer | 20-05-16 | 13:29

Klasse van Rossem. Heerlijk stuk tekst!

Balzakius | 20-05-16 | 13:05

@mallekater

millenials worden regelmatig gedefinieerd als geboren zijnde in 1980-2000.

Millenial89 | 20-05-16 | 13:00

@Untermensch

Excuses, met deadweight-loss bedoel ik een welvaartsverlies dat tot stand komt als de markt niet in evenwicht is, in de vorm van een producenten- of consumentensurplus. Hiermee bedoel ik niet het zelf produceren van de overheid. (In het verleden hebben we gezien dat dat waarschijnlijk nog tot grotere inefficientie leid, en dus tot een grotere deadweight-loss). Ik ben sowieso vanuit economische rede er fel op tegen dat de overheid goederen gaat produceren die veel efficienter op de vrije markt kunnen worden geproduceerd.

Je hebt gelijk dat er markten zijn die zo scheef zijn dat er overheidsbemoeienis nodig is. Dit wordt al onderkend en gedaan, en dit ontken ik ook zeker niet. Een voorbeeld is de zorg. Dit komt omdat er in deze markten geen sprake is van een evenwicht. Dit komt deels door assymetrische informatie en onvolledige contracten (in het geval van zorgverzekeringen). Hierdoor komen prijzen tot stand in de vrije markt die wij als maatschappij niet aanvaardbaar vinden, of die sommigen niet kunnen betalen.

Het overweldigende punt dat ik wil maken is dat je je alleen bezighoud met de aanbiederskant van producten. Je vergeet dat er ook een vraagkant is. Als consument kun jij kiezen iets niet te kopen omdat het te duur is, en een substitutiegoed hiervoor kopen. Als de vraag naar een goed erg klein is bij een hoge prijs moet de prijs van een goed naar beneden om een optimale winst te behalen. Zo ontstaat een evenwicht. Bij een volledig competitieve markt gebeurt dit WEL. Zeggen dat dit geen garantie bied lijkt mij een niet erg sterk argument.

Millenial89 | 20-05-16 | 12:56

Even checken, de millennium-generatie is nu ongeveer 16 of nog 15.
Klaar voor de macght?
Nou, eh, neu.

mallekater | 20-05-16 | 12:53

@de honden blaffen... | 20-05-16 | 01:07 "Deze generatie heeft geen kennis, geen kunde, geen historisch besef."
.
Precies. En dit verval lijkt eerder een glijdende schaal dan trapsgewijs per generatie. Men wordt (met de groeten van onderwijs en massamedia) steeds onnozeler en irrationeler, maar ook verwaander, wat een giftig mengseltje is. Uiteindelijk is het allemaal een strijd tussen utopisten en realisten, waarbij de utopisten sedert vele decennia aan de winnende hand zijn. Dat kan dus nog gezellig worden wanneer men bedenkt dat zowel de Bolsjewisten en de Nazis utopisten waren/zijn, net als de culturele Marxisten en de Globalisten:)

ben kokhals | 20-05-16 | 12:22

De generaties volgen elkaar wel snel op hè? Een jaar of 5 geleden was het generatie Y dit, generatie Y dat. Die zijn nu al weer vergeten. Nu de millenials weer. Uiteindelijk zijn er maar drie fases in het leven: jong, gefaalf en oud. En daarna volgt de dood. Generatie X, Y en Z zijn niet zo heel veel verschillend hoor. Uiteindelijk maak je dezelfde soort keuzes.

postmodernismisdead | 20-05-16 | 12:10

“Het punt van prijzen drukken is, dat het automatisch gebeurt als er sprake is van een competitieve vrije markt” Mijn punt is dat dat juist niet hoeft te gebeuren. Ik gebruik twee aanbieders als voorbeeld, maar dat kunnen er ook wel meer als twee zijn. Natuurlijk is het zo dat hoe meer aanbieder, hoe groter de kans dat er eentje tussen zit die zich wel wilt onderscheiden door met een lagere prijs en zo dus zorgt dat de prijs wordt gedrukt. Maar dat is zeker geen garantie, ook niet bij meer als twee aanbieders.

Bij producten die op een juist prijs-kwaliteits-niveau zitten hoef je als overheid dan ook niet veel te doen. Alleen met bedrijven af te spreken dat ze voor een bepaalde tijd op dat zelfde niveau blijven zitten. Het voordeel is dat je zeker bent dat die levensbehoefte voor iedereen bereikbaar zijn.

“Overheidsbemoeienis in een competitieve vrije markt leidt altijd tot een deadweight” Die bemoeienis valt in de praktijk wel mee met wat ik hier voorstel. Ja je moet bereid zijn om zelf (als overheid) te produceren wanneer de bedrijven er echt een potje van maken en niet mee willen werken, maar in de praktijk zal dit vrijwel nooit voorkomen. Je verwacht simpelweg een bepaalde minimale kwaliteit voor een bepaalde prijs. In de meeste gevallen zijn die er al in enkele gevallen zal je bedrijven moeten overtuigen dat te doen. Echter denk ik dat bedrijven in de rij zullen staan om hier aan mee te werken. Hun product krijgt dan tenslotte het overheids-keurmerk en worden gekocht / ingezet bij de uitkering in natura.

Je zegt net zelf al… het werkt als je maar genoeg aanbieders hebt. Daarmee geef je zelf dus al aan dat er tot op bepaalde hoogte weldegelijk bemoeienis moet zijn. Tenslotte wil je een monopolypositie dus ook voorkomen.

De common agricultural policy is gebaseerd op subsidies. Daar ben ik in de meeste gevallen zwaar op tegen. Wat ik hier voorstel staat mijn inziens daar dan ook ver vanaf. Ik ben voor zo min mogelijk inmenging, maar ergens moet je ook de zwaktes van een systeem herkennen en daar zo licht als mogelijk sturing geven. Dat is wat ik met mijn idee probeer te doen.

DerUnterMensch | 20-05-16 | 12:10

Mijn bouwjaar is 1981, ben ik eigenlijk milenial?
In ieder geval klopt het wel dat veel mensen van mijn leeftijd wat aan de softe kant zijn, dan met name degene die zichzelf als 'hoogopgeleid' bestempelen. Het voordeel is dan wel dat wanneer ik wat gedaan wil krijgen dit relatief makkelijk gaat door een beetje druk uit te oefenen. Hetzelfde wanneer er een conflict is, merk ik dat je relatief makkelijk aan het langste eind trekt.

Huftert | 20-05-16 | 12:10

Milennials zijn de kinderen van generatie X, verwekt onder invloed van XTC.

VerenigingVanDieven | 20-05-16 | 11:58

Het ligt er aan in welk decennium je bent geboren.
Mijn grootouders hadden geen douche en op zaterdag moest er nog gewerkt worden. De 5 kinderen werden in een grote teil in de keuken gewassen. In de oorlog is mijn opa 2x door de duitsers gevangen en geslagen en ook 2x weer ontsnapt.
Maar door hard werken en knokken kwamen ze er bovenop.Niet alleen de oorlog, maar ook de jaren erna kostte hem 10 jaar van zijn leven. Ze kregen het goed en alle kinderen konden studeren.Nederland en ook zijn gezin herrees.

De maatschappij, i.c. de politiek was ordelijk en stabiel.
Het was ook nog de tijd dat als je een fiets stal, je 2 jaar gevangenis straf kreeg. Er was rust en orde in dit land, ondanks veel armoede.
Een moord per jaar was uitzondering en groot nieuws.
Nu lezen we het niet eens meer.

Hoe anders verging het de jeugd in de jaren 60. Hippies, de Beatles, seksuele vrijheid,helaas: geld verdienen vonden de socialisten maar niks en we kregen de groep nieuw links, die ons wel even vertelden hoe wij moesten leven, terwijl zij zelf hun zakken vulden. 70% van je loon aan belasting b.v.
Den Uil en zijn mannen gaven ons aardgas voor weinig geld geld naar het buitenland weg en maakte alles bijna op.
Geen enkele visie had men toen.
Buitenlanders, gastarbeiders heette die toen, werden ongecontroleerd hier maar toegelaten, moesten rot werk doen en we stopten ze dicht bij elkaar in arme wijken met veel schotel antennes. Ze moesten het zelf maar verder uitzoeken,integreren en de taal leren werd niet geëist, als ze maar werkten. Fout dus.
Toen begon de segregatie en afbraak van normen en waarden al, waar we nu nog de lasten van ervaren.
De socialisten hebben ons ruim 50 jaar arrogant bestuurd, met de ons kent ons politiek, nepotisme ( zo ben je minister en daarna de baas van Schiphol met een topsalaris.
Men benoemde topambtenaren, mediafuncties -TV etc., hoogleraren ( invloed op de studenten universiteit ) alleen als zij socialisten waren.Zo ontstond de 5e colonne, die er helaas nog is.
De huidige tijd is de tijd van het egoïsme.
Nog steeds vertellen de socialisten ons hoe wij moeten leven, terwijl zij ons belasting geld verkwisten omdat het toch niet hun geld is.Ook de VVD is een linkse partij geworden, met een politieke leider die zelden beloftes waarmaakt en een praatjesmaker is dus tel uit je "winst".
Op de TV is de omroep vara die alles bepaald.
Daar zit bv.een meneer v.Nieuwkerk, die ons met zijn programma opzadelt met de weinig intelligente mevrouw Simons, ja, die van 12 ambachten en 13 ongelukken en haar daar (te) veel een betaald. "v. Nieuwkerk schijnt zelf ook een matig socialisme salaris te hebben geloof ik".
Veel politici ( Pechtold is daar het voorbeeld van ) in Nederland zijn bezig met hun eigen carrière, vaak anti Nederland en als het moet verkopen ze ons aan de technocraten in Brussel.
Een EU, die bezig is onze identiteit en soevereiniteit af te nemen.
Onze mooie gulden werd door de politiek tegen 10% minder waarde ingeleverd voor de euro.De EU is inmiddels een ramp en ik hoop dat de Britten nee tegen de EU gaan zeggen.
Door de toegenomen invloed van de islam ( een politieke godsdienst, die veel politici maar niet willen inzien) is de kwaliteit van ons leven in Nederland er niet op vooruit gegaan. Het zal nog veel erger worden.
De salafisten maken misbruik van onze tolerante maatschappij, die thans bijna zonder normen en waarden ongemoeid hun gang kan gaan. ( Lees de boeken van Pim Fortuyn hierover). We moeten alles maar pikken nietwaar?
De huidige politiek heeft op veel gebieden veel kapot gemaakt, waardoor er veel jeugdwerkeloosheid is, de ziekenzorg een onbetaalbare puinhoop blijkt ( de VVD heeft de verzekeringsmaatschappijen en de medicijnen industrie schatrijk gemaakt door hun foute wetten ( Hoogervorst) in te voeren) ook ons onderwijs loopt achter de feiten aan en onze ouderen creperen in tehuizen, waarvan het koekje bij de thee is wegbezuinigd.

In Nederland leven we thans in een onveilig land met teveel aan politieke partijen, waardoor een grote verdeeldheid is ontstaan en ons land onbestuurbaar zal worden.
Wie zou er in 1950 aan "voedselbanken"in Nederland hebben gedacht.

Geen wonder dus dat de jeugd van vandaag de dag uitkijkt naar een toekomst in het millennial.

joost2 | 20-05-16 | 11:56

Sorry belooft moet hier met een T.

Lichtstadfan | 20-05-16 | 11:43

De Millenium generatie wordt gekenmerkt door het bezit twee linker handen, gekromde nekwervels van het Iphoneturen, onderwerpingsdrang aan de lichtgetinten en het besef dat ze in een derdewereld land leven. Beloofd dus niet veel goeds.

Lichtstadfan | 20-05-16 | 11:42

@DerUnterMensch

Dat mag je inderdaad hopen. Wat hier veel gebeurt is dat er olie wordt gegooid op een brandend vuurtje. Dit is echt niet de eerste keer of de enige plek waar een 'platform' wordt geboden voor deze discussie, noch is een stukje van de NPO iets wat je nergens anders ziet.

Met je tweede stukje tekst ben ik het eens, al definieer je dan millenials als generatie vanaf '87-88. Volgens mij is dit niet helemaal correct.

Ik wil ook even kort reageren op jouw economische theorie uit een eerder stukje over aangevulde overheidshulp in een vrije markt.

Het punt van prijzen drukken is, dat het automatisch gebeurt als er sprake is van een competitieve vrije markt met meerdere aanbieders. Jij haalt in jouw voorbeeld een markt aan die twee aanbieders heeft. Bij een markt met twee aanbieders spreken we niet van een competitieve markt en is het inderdaad makkelijk om te reageren op de concurrent, of daar (verboden) prijsafspraken over te maken. Wanneer er sprake is van vrijhandel, zeker binnen de EU (geen handelstarieven) wordt dit een stuk moeilijker en zal men moeten gaan strijden om hun product te verkopen. Dit vergroot efficientie omdat men een zo laag mogelijke prijs nastreeft. Deze lagere prijs leidt vervolgens tot een grotere productie en dus een grotere welvaart in de samenleving.

Overheidsbemoeienis in een competitieve vrije markt leidt altijd tot een deadweight-loss en is niet wenselijk. Voor een mooi voorbeeld met hetzelfde achterliggende ideaal, raad ik je aan kort even wat op te zoeken over de onwenselijkheid van het common agricultural policy (CAP) van de EU.

Millenial89 | 20-05-16 | 11:42

@DerUnterMensch

Dat mag je inderdaad hopen. Wat hier veel gebeurt is dat er olie wordt gegooid op een brandend vuurtje. Dit is echt niet de eerste keer of de enige plek waar een 'platform' wordt geboden voor deze discussie, noch is een stukje van de NPO iets wat je nergens anders ziet.

Met je tweede stukje tekst ben ik het eens, al definieer je dan millenials als generatie vanaf '87-88. Volgens mij is dit niet helemaal correct.

Ik wil ook even kort reageren op jouw economische theorie uit een eerder stukje over aangevulde overheidshulp in een vrije markt.

Het punt van prijzen drukken is, dat het automatisch gebeurt als er sprake is van een competitieve vrije markt met meerdere aanbieders. Jij haalt in jouw voorbeeld een markt aan die twee aanbieders heeft. Bij een markt met twee aanbieders spreken we niet van een competitieve markt en is het inderdaad makkelijk om te reageren op de concurrent, of daar (verboden) prijsafspraken over te maken. Wanneer er sprake is van vrijhandel, zeker binnen de EU (geen handelstarieven) wordt dit een stuk moeilijker en zal men moeten gaan strijden om hun product te verkopen. Dit vergroot efficientie omdat men een zo laag mogelijke prijs nastreeft. Deze lagere prijs leidt vervolgens tot een grotere productie en dus een grotere welvaart in de samenleving.

Overheidsbemoeienis in een competitieve vrije markt leidt altijd tot een deadweight-loss en is niet wenselijk. Voor een mooi voorbeeld met hetzelfde achterliggende ideaal, raad ik je aan kort even wat op te zoeken over de onwenselijkheid van het common agricultural policy (CAP) van de EU.

Millenial89 | 20-05-16 | 11:42

Mijn excuses, dat ik een heteroseksuele blanke man ben.

Ik ben alvast aan het oefenen.

Vedor | 20-05-16 | 11:34

Bang zijn voor de Millenials? Met Rutte zijn we al wel wat gewend toch in het kader van geen ballen hebben?

DickieDick | 20-05-16 | 11:24

@ Millenial89 | 20-05-16 | 11:05
Heel veel reaguurders, gebruiken het onderwerp van een artikel simpelweg om hun ideeën of meningen over dat onderwerp te uiten. Maak je dus niet zo druk over de inhoud van het artikel. Soms hebben ze een mooie scoop, of brengen ze iets interessants onder de aandacht dat je ergens anders niet zal vinden. Andere keren geven ze gewoon een platform om over een onderwerp te discussiëren.

Daarbij zie je toch ook we dat dit artikel inhoudelijk meer sarcastisch dan iets anders mag ik hopen. Deze generatie ‘jongeren’ hebben alweer zo’n 10 jaar stemrecht en zijn mede verantwoordelijk voor de komst van Wilders. Er zitten niet zo veel linkse hippies tussen.

DerUnterMensch | 20-05-16 | 11:14

Zo erg als met de babyboomers kan het nooit worden.

Lentehaas | 20-05-16 | 11:07

Wat een onzin. Millenials zijn een niet duidelijk gedefinieerde groep in de samenleving, blijkbaar is dat makkelijk te generaliseren. Geenstijl lijkt steeds meer een soort bangmakerij-blogje te worden. Het mooiste is dat het grootste gedeelte van het geenstijl leger het opvreet zonder na te denken, terwijl ze pretenderen slimmer te zijn dan 'links' Nederland.

Nog even over millenials, Steven Colbert maakte er een mooi punt over tijdens een speech op een universiteitscampus.

m.imgur.com/gallery/IT67fuX

Millenial89 | 20-05-16 | 11:05

Slaan we geen generatie over luitjes? Want Rutte & Co kun je moeilijk zien als product van X of Y. Dat zijn gewoon laatkomertjes van de babyboom

F#ckingAwesome | 20-05-16 | 10:59

@Cobalt bomb | 20-05-16 | 09:21
Op fora als deze ben ik al jaren politiek actief en heb ook ambities om in echt de politiek in te gaan. Ik wilde echter niet zo iemand zijn die nooit wat van het beroepsleven heeft gezien en vervolgens in de politiek gaat vertellen hoe het moet (zoals bijvoorbeeld een Jesse Klaver ). Ik begin nu op een punt te komen dat het tijd wordt om ook daadwerkelijk de eerste stappen naar de politiek te zetten. Daarbij loop ik echter tegen twee problemen aan… Mijn ideeën zijn nogal afwijkend van de rest. Ik zou dus in feite een eigen partij op moeten zetten, maar dat is totaal niet realistisch. Een ander probleem is dat ik daar een totale nobody ben.

Ik denk dat ik ga kijken om eerst de gemeentelijke politiek in te gaan, en later als ik daar ook wat ervaring op heb gedaan de overstap proberen te maken naar de landelijke politiek. We zullen dus zien hoe dat gaat lopen.

DerUnterMensch | 20-05-16 | 10:24

Weer een 'mooi stukje' van GeenStijl waarin ze even het overgrote deel van hun lezers te kakken zetten. Het geeft eens te meer aan dat GeenStijl volop aan het puberen is en wanhopig om zich heen graait om net die paar laatste geïntereseerden te 'boeien' met wat 'haha'-leedvermaak ten koste van een generatie die volgens hen slap is (ALLEMAAL!!1!) zonder er ook maar een seconde over na te denken dat het wellicht te wijten is aan de generatie die de Millenials het leven schonk.

Als je trouwens toch zo graag hele cohorten over één kam wilt scheren;
- het zijn niet de Millenials die in de jaren 90 van de vorige eeuw en het eerste decennium van deze eeuw geld over de balk smeten wat ze niet hadden.
- het zijn niet de Millenials die in elk denkbare ook maar enigszins op publieke voorziening lijkende instanties talloze managementlagen hebben ingesteld.
- het zijn niet de Millenials die zichzelf jarenlang ideaalbeelden hebben opgedrongen, die ze niet uiteen zien spatten wanneer de speld van de realiteit ze raakt.

De toekomst van dit land, het heden, is destijds verkwanseld door de generatie kortzichtige voor-eigen-parochie prekende lapzwansen waardoor we nu kampen met een sociaal stelsel dat volslagen onbetaalbaar is, een zorgstelsel dat kraakt in de voegen en waar Uganda nog de neus voor ophaalt, en een economie die Jezus Christus nog niet zou kunnen fixen.

Dus kunnen die roze jankhouten in hun "Pand Noord" nou eens voor één keertje in Godsnaam een klein beetje realiteitszin opbrengen en iets deugdelijks produceren in plaats van deze minstens zo hypergevoelige nabauwerij?

Bisschop Berenbaffer | 20-05-16 | 09:41

Omdat een paar hipsters in die kuthoofdstad quinoa vreten en iedereen als 'mens' zien, maakt nog niet de hele generatie zo.
En dan nog, alsof het bij voorgaande generaties allemaal zo lekker geregeld is.
Rutgerr | 20-05-16 | 09:14
=
Die hipsters in die kuthoofdstad hebben elk gevoel voor realiteit verloren... zie de borden met "welcome refugees" bij het CS in die kuthoofdstad.

meneer Q | 20-05-16 | 09:33

Gesproken als een oprechte ouwe-lul. Vroeger was alles beter toch?

Homer P. Simpson | 20-05-16 | 09:30

DerUnterMensch | 20-05-16 | 09:15
en? wanneer ben je verkiesbaar? ik zou een gokje wel wagen.

Cobalt bomb | 20-05-16 | 09:21

@kloopindeslootjijook | 20-05-16 | 07:38
Ik kan natuurlijk wel mijn hele politieke programma hier neerleggen, echter mijn lap tekst was al best lang. Maar de vraag die jij hier stelt, heb ik mij ook wel eens gesteld. Wanneer werkt marktwerking en wanneer niet? In een monopolie werkt het bijvoorbeeld niet, maar er is nog een geval waar het niet werkt, en dat is bij eerste levensbehoeften. Waarom zou ik onder de prijs van mijn concurrent gaan zitten als ik weet dat de consument mijn product toch moet kopen? Sterker nog, zodra ik zie dat mijn concurrent de prijs omhoog gooit, doe ik dat ook. Daarom zou de overheid moeten zorgen dat deze producten altijd vanaf een minimumprijs verkrijgbaar zijn (daar hoort ook een soort kwaliteitsgarantie bij). Dat stuk van mijn beleid lijkt links, maar is puur om het kapitalisme / de vrije markt zijn werkt te kunnen laten doen. Net zoals je een monopolie tegen gaat.

Daarbij komt inderdaad nog dat een goede democratie (met een vrije markt) alleen goed werkt als de bevolking goed objectief! geïnformeerd is.

Dat de vrije markt dus wat hulp nodig heeft ben ik met je eens. Maar dat is ook geen geheim. Monopolie posities zijn om die reden ook niet toegestaan. Dat je echter medicijnen moet hebben gestudeerd om een goede verzekering af te sluiten ben ik niet met je eens. Zeker in deze tijd waarbij vergelijkingssites alles tegen elkaar zetten en de ervaringen van mensen ook gedeeld worden. Nee ik denk dat goed geïnformeerde mensen die keuze prima kunnen maken. Daarbij zou in mijn systeem dan die ‘overheid gegarandeerde / gekwalificeerde prijskwaliteit-garantie’ zijn voor een verzekering die in ‘onze’ ogen bij de eerste levensbehoeftes hoort. Dat kan overigens een verzekering zijn die door commerciële verzekeringsmaatschappijen wordt gemaakt, maar waarbij de overheid bepaalde afspraken heeft gemaakt dat ze voldoen aan bepaalde eisen en onder een bepaalde prijs zitten. De overheid geeft er dan als het waren een stempel op.

Dit pas weer perfect binnen een ander stukje van mijn beleid.. uitkeringen in natura. Dan kan er ook nooit meer gezeur zijn over de vraag of een uitkering nou te hoog of te laag is.

Dat er dus bepaalde richtlijnen zijn waarbinnen de markt kan werken ben ik met je eens. Maar dat is geen nieuw idee. Al ben ik het er wel mee eens dat het op dit moment nog niet werkt zoals het zou moeten. Maar toch ook hier weer oppassen dat je niet door draaft en de boel weer gaat opblazen (want sociaal). Dat is wat links al jaren doet en een rampzalig effect heeft.

DerUnterMensch | 20-05-16 | 09:15

Omdat een paar hipsters in die kuthoofdstad quinoa vreten en iedereen als 'mens' zien, maakt nog niet de hele generatie zo.

En dan nog, alsof het bij voorgaande generaties allemaal zo lekker geregeld is.

Rutgerr | 20-05-16 | 09:14

atheïstisch stemvee | 20-05-16 | 09:03
dat klopt dat ik dat even gedaan heb, dat heeft ook een redelijk natuurijke oorzaak.
omdat ik weet wat kanon0503 | 20-05-16 | 08:01 hier zegt in grote lijnen ook klopt.
vandaar dat ik ongelijkheid als voorwaarde aandraag, Let wel en begrijp me niet verkeerd, niet om actief naar te streven maar het is al verwerkt in onze basis.

Cobalt bomb | 20-05-16 | 09:12

@Cobalt bomb | 20-05-16 | 08:54
Je draait het nu om; ongelijkheid als voorwaarde. Dat zeg ik niet. Ik zeg alleen dat je een zekere mate van ongelijkheid niet kunt uitbannen. Dit toch proberen resulteert in dictatuur.

atheïstisch stemvee | 20-05-16 | 09:03

En nu nog een 20% quote voor transgenders in de bestuurskamers...

RonnieKray | 20-05-16 | 09:00

TegenBeterWetenIn | 20-05-16 | 07:18
Nee ik bedoel wel degelijk het Derde Rijk, de ideologische voorloper van het Vierde Rijk in opbouw "with a difference". U heeft kennelijk de merkwaardige overeenkomsten nog niet opgemerkt, evenmin de manipulaties door de media waar we dagelijks mee worden bestookt.
Overigens is het waar ik ben al laat in de middag.

kindapaas | 20-05-16 | 08:59

atheïstisch stemvee | 20-05-16 | 08:46
Roerend eensch.
Ongelijkheid muss sein, anders functioneerd het systeem niet.
Je zegt het goed!

Cobalt bomb | 20-05-16 | 08:54

Ach, een Europese burgeroorlog creëert weer een geheel andere generatie. Dan is er geen ruimte voor safe-spaces en kwetsgejank.

postmodernismisdead | 20-05-16 | 08:53

Oeleflaffel | 19-05-16 | 21:40
in Oeleflaffel's link naar een confronterend youtubefilmpje ;) stond deze passage als bijschrift:
"The screaming meme you see before you today is a shining example of what happens when a generation of students is taught that it’s okay to trust their gender studies professor over actual stats and logic; To hold a need to be “safe” and comfortable over the natural curiosity to listen to other opinions, grow as an intellectual, and GOD FORBID, risk being proven wrong. "

Aldus postster Mary, een wat leuker type vrouw.

Cobalt bomb | 20-05-16 | 08:51

De nieuwe generatie worden als zwaar dementen behandelt. Ontevreden overspannen.
Ik ben opgegroeid toen de deuren nog niet opslot hoefde van huis schuur fiets en auto er ijsbloemen swinters op de ramen stonden de kolenboer melkman messen en scharenslijper langs de deur kwam 1of 2 keer in de week in een zinkenteil achter buiten op de plaats gewassen werd eerlijk gezond eten vlees was nog vlees met vet eraan en echte melk kaas en yoghurt op tafel kwam. Soms hadden we wel een zwartwit tv en soms niet en een telefoon was geen noodzaak en meer dan de helft van de mensen hadden geen rijbewijs en nog meer geen auto. Straat was van de kinderen en de buurt zat op de stoep. Het was gezellig het leven was eenvoudig en duidelijk.

jitro | 20-05-16 | 08:46

Net het filmpje met Roderick en gele trui bekeken. Ik denk dat gele trui gelijk heeft over de invloed van de/ een overheid op economie (lokaal). Het kwijtschelden van schulden kan wellicht haalbaar zijn en uiteindelijk het enige middel, maar zal op langere termijn ook onvoorziene gevolgen hebben. Ik betwijfel of gele trui hier wel bij stil heeft gestaan.

Gele trui is ook een utopist. Ik ben van mening dat je altijd een mate van ongelijkheid en oneerlijkheid zult hebben. In elke maatschappij. Dit willen uitbannen en utopieën van gelijkheid najagen leidt slechts tot pest en doem.

Ik vond het allemaal van een hoog JesseKlaverniveau. Alles kan, alles is mogelijk. Zo niet, dan ben je ouderwets (van welke generatie hebben we dit fantastische argument eerder gehoord?). Dan zijn we snel uit geluld.

atheïstisch stemvee | 20-05-16 | 08:46

@duitse herder | 20-05-16 | 08:40
2026?
Jij hebt een glazen bol?

necrosis | 20-05-16 | 08:44

@Lupuslupus | 20-05-16 | 08:36
Nederland kon niet op tegen de goedkope kleding uit China.
De arbeiders daar verdienen zo weinig dat onze eigen kleding simpelweg te duur werd.
En verder heb je natuurlijk opbrengsten nodig voor nieuwe producten en investeringen.
Gelukkig heeft Nederland al jaren een heel sterk exportproduct: belastinggeld.

necrosis | 20-05-16 | 08:42

2026:

Aantal Hollandse emigranten: 425.000

Aantal buitenlandse immigranten: 850.00

duitse herder | 20-05-16 | 08:40

En als een bedrijf te weinig verdient, wat moet je dan als ondernemer?
necrosis | 20-05-16 | 07:50
.
Wat is "te weinig"? Zou het niet meer gaan om eenvoudiger de zakken van de aandeelhouders te vullen?
.
Heeft de Nederlandse consument ooit gevraagd naar b.v. meuk uit China of Taiwan?
Alles wat goed was is uit ons land verdwenen/ resp. kapot gemaakt: Fokker, de schoenenindustrie, de textielindustrie enz. enz.
We worden geregeerd door de multinationals.

Lupuslupus | 20-05-16 | 08:36

@ fleischer | 20-05-16 | 02:33
Lewis L. onthoudt dingen, valt me hier vaker op.

Lewis | 20-05-16 | 08:27

Al die ideologische prietpraat met de wens om te werken aan een idealistische wereld… ze hebben allemaal één ding gemeen. Ze kijken alleen naar de multiculti en wat de wereld zou moeten zijn als ideaal plaatje. En dat de daar aan moeten werken.

Maar ze vergeten één ding: mensen zijn veelal heel erg dom. Gewoon, dom. Een hoop mensen kúnnen niet met elkaar leven, omdat het veelal het geloof is wat dat in de weg staat. En is het 't geloof niet, dan is het 't gebrek aan respect voor elkaar op 't gebied van tolerantie. Dat wij hier in Nederland bijvoorbeeld wél graag willen (en werken aan) een maatschappij waar vrouwen en homo's net zoveel mens zijn als een hetero man. Een hoop van die geitenlanden dénken daar niet eens aan, en als ze er aan denken dan maken ze die mensen liever dood.

Er is geen enkele realiteit waar dit soort schoften, die hard roepen om verdraagzaamheid en respect, zich ooit kunnen mengen met culturen waar dat al (in groeiende mate) zo is. Dat gaat nu niet gebeuren, over 10 jaar ook niet, en over 100 jaar niet. Ténzij die geiten eens leren dat respect verdient wordt. Ténzij die geiten eens leren dat vrijheid van meningsuiting en gelijkwaardigheid eerst vanuit jezelf moet komen. Want als ze dat niet leren, hoeven ze zich in "ons" Nederland wat mij betreft ook niet welkom te voelen, en hoeven ze ook niet te verwachten enig respect denken te verdienen van anderen die wél willen dat iedereen gelijke kansen moet kunnen verdienen.

En ik zeg bewust "gelijke kansen moet kunnen verdienen", omdat niet iedereen even hard werkt vóór die kansen. En omdat niet iedereen gelijkwaardig is omdat dat ook niet kan. De één is theoretisch slimmer dan de ander. Een ander is fysiek sterker dan een ander. En weer een ander heeft een logischer inzicht in dingen. Mensen zijn verschillend, en gelukkig maar. Maar wederzijds respect, vrijheid van meningsuiting, en de kans op met hard werken je eigen plekje in de wereld te verdienen, dat moeten we allemaal kunnen krijgen. Behalve de mensen die anderen om dit soort redenen haten. Die verdienen niets meer dan in hun eigen land elkaar uit te moorden, iets wat precies is wat er nu gebeurt.

kanon0503 | 20-05-16 | 08:01

@kloopindeslootjijook | 20-05-16 | 07:38
De loonkosten liggen erg hoog in Nederland, daarom worden bedrijven (die dat kunnen) verplaatst naar lage lonen landen.
De staat kan de loonkosten verlagen, maar dat levert weer gaten in de begroting op.
De staat kan ook bepaalde bedrijven subsidiëren om de kosten laag te houden, maar dat mag niet (protectionisme, kijk maar naar PSA).
En als een bedrijf te weinig verdient, wat moet je dan als ondernemer?

necrosis | 20-05-16 | 07:50

GKH90 | 20-05-16 | 07:36
In de generatie uit de jaren 90 zitten veel mensen die alles mee hebben gehad (niet iedereen). Alles kon, nee bestond niet, neo-lib was de de zeepbellen nog lekker aan het oppompen, iedereen geloofde ook nog dat dat beter was voor iedereen, huizenprijzen stegen sneller dan de inflatie en dat kon eindeloos doorgaan (hoe verzin je het). Kan twee kanten opgaan; of ze zien in dan het gespreide bedje van toen een dikke nep ofwel een lening is geweest uit de toekomst die we nu moeten betalen, of ze denken alleen aan zichzelf en dat alles vanzelf gaat.

kloopindeslootjijook | 20-05-16 | 07:46

Het grootste probleem van de nieuwe Millennium generatie is dat ze bij PvdA en GroenLinks linearecta de Tweede Kamer in kunnen. Doodeng.

de Voorzittert | 20-05-16 | 07:44

Ik maak me geen zorgen. De milleniumgeneratie Nederlanders wordt volwassen, de milleniumgeneratie Medelanders... not so much. De baksteen der realiteit zal elk perfect glazen huisje aan diggelen gooien. De vraag is alleen in hoeveel scherven Nederland zal zijn wanneer het zover is.

Aetje | 20-05-16 | 07:44

TegenBeterWetenIn | 20-05-16 | 07:18

Ik denk dat Kindapaas gelijk heeft.

Kad Barma | 20-05-16 | 07:38

DerUnterMensch | 20-05-16 | 01:48
Gezonde marktwerking zou lekker zijn, maar de vraag is of zoiets kan bestaan. Uiteindelijk worden producten zodanig in de markt gezte tot aan de grens waar burgers niet alle kennis hebben die nodig is om goed te kunnen kiezen, daar kan winst gemaakt worden (denk maar aan verzekeringen, financiele producten e.d.). Veel mensen willen gewoon dat de gezondheidzorg in orde is, niet dat ze eerst medicijnen moeten studeren om te begrijpen van de implicaties van keuze zijn. En denk verder even aan bedrijven die naar Polen of de Oekraine kunnen worden verplaatst. Beter voor de aandeelhouders, niet voor ons land. Ik denk dat nieuw-rechts aan marktwerking zo z'n eisen moet gaan stellen. Dat het werkelijk in dienst staat van ons land en iedereen, niet alleen van de 'haves'. Dat snappen ze bij de VVD nog niet en daarom is VVD conservatief, en de PPV progressief rechts.

kloopindeslootjijook | 20-05-16 | 07:38

Nu kom ik uit bouwjaar 90, en durf met een gerust hart de vraag van Elsevier met volmondig 'NEE' te beantwoorden.

Ons land heeft de babyboomers (bijna) overleefd, maar god ik houd mijn hart vast voor als mijn generatiegenoten de dienst uit gaan maken.
Een gigantisch deel van mijn leeftijdgenoten is zo ongelooflijk naïef, zeker wat (de kwade invloeden van een zekere 'relideologie' in het bijzonder) religie/cultuur betreft.

Als ik zo om me heen zie en hoor hoeveel van hen warm lopen voor vormen van het inmiddels bewezen desastreuze socialisme/marxisme, vooral voortkomend uit een soort van 'de wereld is van iedereen' denken, dan houd ik mijn hart vast, en mijn koffer gepakt.

GKH90 | 20-05-16 | 07:36

kindapaas | 20-05-16 | 06:38

Ik neem aan dat u de Derde Wereld bedoelt en Godwin een loopje met u neeft genomen zo op de vroege ochtend?

TegenBeterWetenIn | 20-05-16 | 07:18

@Gualtiero | 20-05-16 | 00:50


Dat een substantieel aantal van de mensen die nu de keurigste politiek correctste dingen roept overstag zullen gaan, en dan tot de meest harde tegenstanders van datzelfde gedachtegoed zullen veranderen. Niet zozeer de Sunny Bergmans van deze wereld, maar meer de Jeroen Pauws en Erik van Muizenwinkels van deze wereld.

omanders | 20-05-16 | 07:02

De media doen hun best kunstmatig een generatietegenstelling te creëren. Geheel logisch als je er even over nadenkt.
We hebben 3 grote bestuurlijke varianten, Soviet Unie, Derde Rijk en de EU-NWO in oprichting.
Iedere variant kent een doelgroep en een systeem vijand.
Soviet Unie
doelgroep: het proletariaat
systeemvijand: de bourgeosie
Derde Rijk
Doelgroep: de Ariers
Systeemvijand: de Joden=communisten combinatie
EU
Doelgroep: onduidelijk; missie, visie en strategie ontbreken
Systeemvijand: alles wat geen millennial is met een klein opgebouwd vermogen.
.
Het lijkt erop alsof er kunstmatig een generatietegenstelling wordt opgebouwd om daarmee groepsverarmende maatregelen gericht op oudere generaties te rechtvaardigen en te faciliteren.

kindapaas | 20-05-16 | 06:38

En hier het nieuwe boegbeeld van de Social Justice Warriors, Trigglypuff: youtu.be/zHKmYCCX4_w

Kad Barma | 20-05-16 | 06:13

Gelukkig zijn er nog anderen die een heldere kijk op zaken hebben en niet bang zijn hun mening te geven zoals de 'zilver getongde vos' Milo Yiannopoulos, supernicht:
youtu.be/ponpEnDoTfI

Machoman Steven Crowder geeft SJW's er keihard van langs:
youtu.be/oss7KmiHLmA

Hardwerkende superintelligente joodse provocateur, Ben Shapiro: www.youtube.com/results?search_query=...

mijn favo, Lauren Southern, knappe intelligente jonge vrouw die geen blad voor de mond neemt: www.youtube.com/results?search_query=...

Kad Barma | 20-05-16 | 06:03

En zo, lieve safe space kind'ren, komt uiteindelijk aan elke beschaving vroeg of laat 'n end.

Morris Stockwood | 20-05-16 | 05:56

@Admiraal Balthasar | 20-05-16 | 04:29
Heb jij kinderen.... zich afvraagt?! Ik leer ze andere kijk op zaken namelijk, zou dat er ook iets mee te maken kunnen hebben?

INH.30CL | 20-05-16 | 04:36

@Admiraal Balthasar | 20-05-16 | 04:29
Heb jij kinderen.... zich afvraagt?! Ik leer ze andere kijk op zaken namelijk, zou dat er ook iets mee te maken kunnen hebben?

INH.30CL | 20-05-16 | 04:36

Buiten de feministen om, die een veel te grote stem hebben in politieke besluiten, van nationale tot aan VN aan toe, staat het er ook niet best voor met de rest met de samenleving. Jonge vrouwen zijn veelal promiscues, met behulp van allerhande datingapps en technologisch gereedschap komen zij gedurende hun late tienerjaren en twintiger jaren aan hun trekken, om vervolgens als jonge dertigers tot de conclusie te komen dat ze hun meest vruchtbare tijd hebben verkwanseld aan geile alfamannetjes zonder enige toewijding. Je vraagt je soms af wie die IVF-behandelingen nou afnemen, of waarom je buurvrouw van 40 alleen woont, nou daarom dus. Afgelikte boterhammen die niet geschikt zijn om de volgende generatie voort te brengen. Mannen, of beter gezegd de jongens, want dat blijven ze veelal, worden volledig geconditioneerd om vooral hun gevoel te tonen, lief te zijn voor de meisjes, vooral niet gevaarlijke dingen te doen en hun seksuele driften te onderdrukken. Hier kan niets anders uit komen als een verwarde samenleving. Bang om te kwetsen, kruipend naar een alsmaar meer verstikkende egalitaristische, ideale samenleving.

Admiraal Balthasar | 20-05-16 | 04:29

@ Poldergek | 20-05-16 | 04:02
Nou is Pattaya in Thailand voor mij een optie omdat er elke dag bandjes staan te spelen op bijna elke hoek van de straat. Ik ben het nog aan 't overdenken...

fleischer | 20-05-16 | 04:14

Voordat de millennials aan de macht komen is er al lang een (burger)oorlog uitgebroken in Europa, denk niet dat er genoeg "safe spaces" zijn.

RockinChair | 20-05-16 | 04:07

Of ze der klaar voor zijn geen idee als ze verstandig zijn pak je al je spullen en vertrek je uit Europa veel betere plekken op deze wereld en nog stukken goedkoper ook

Poldergek | 20-05-16 | 04:02

@wil van reem-talma | 20-05-16 | 03:40
jajajajaaj, het is goed hoor!

miko | 20-05-16 | 04:01

@mysteryposter | 20-05-16 | 02:58
Ach, genoeg land /water om in te polderen en vooral ruimte.

En voor de snuivers,.. ach.

miko | 20-05-16 | 04:00

@mysteryposter | 20-05-16 | 03:39
Jezus wat moii!!!!!!!!! Ik hoop deze reactie 1 keer te zien Joris bij voorbaat!

INH.30CL | 20-05-16 | 03:59

@ INH.30CL | 20-05-16 | 03:37
Happy anniversary!
We talk when time tells another tale,...

fleischer | 20-05-16 | 03:55

@ mysteryposter | 20-05-16 | 03:39
Onvergetelijke melodieën; je hebt mij geraakt!
Ik heb nog een platenspeler en draai "Introspection" van Piet Souer en Thijs van Leer regelmatig. Deze melodie staat hier ook op,...

fleischer | 20-05-16 | 03:52

wil van reem-talma | 20-05-16 | 03:40

Oké, we snappen je hint, verspreiden over meerdere tegels Is inderdaad ook een optie.

Tuborg øl | 20-05-16 | 03:44

Rusland is niet zo eng als we denken, beter geen oost west conflict.

mysteryposter | 20-05-16 | 03:44

-weggejorist-

wil van reem-talma | 20-05-16 | 03:40

-weggejorist-

wil van reem-talma | 20-05-16 | 03:40

-weggejorist-

wil van reem-talma | 20-05-16 | 03:39

-weggejorist-

wil van reem-talma | 20-05-16 | 03:39

-weggejorist-

wil van reem-talma | 20-05-16 | 03:39

-weggejorist-

wil van reem-talma | 20-05-16 | 03:39

-weggejorist-

wil van reem-talma | 20-05-16 | 03:39

@ fleischer | 20-05-16 | 03:30

Creatieve uitvoering van dromen, Patricia Janeckova - Once Upon A Time In The West

www.youtube.com/watch?v=kOy6M_X2MO8

mysteryposter | 20-05-16 | 03:39

-weggejorist-

INH.30CL | 20-05-16 | 03:37

-weggejorist-

INH.30CL | 20-05-16 | 03:37

@fleischer | 20-05-16 | 03:30
Wat ik dus vermoedde.... ik ben net 51 geworden. Sleep wel! youtu.be/NG-BnccZxU0

INH.30CL | 20-05-16 | 03:37

@ INH.30CL | 20-05-16 | 03:21
Vind het fijn om te dromen en gun jou jouw perceptie, maar ik ben al bijna Adam...
Ondanks dat zie ik nog steeds nevel voor mijn ogen...

fleischer | 20-05-16 | 03:30

@ DerUnterMensch | 20-05-16 | 01:48

Lange lap tekst, maar goede analyse man. +1

mysteryposter | 20-05-16 | 03:27

@fleischer | 20-05-16 | 03:12
Dan schat ik je in op mijn leeftijd.... ook die jongensdroom.

INH.30CL | 20-05-16 | 03:21

-weggejorist-

INH.30CL | 20-05-16 | 03:17

Joris, sorry voor dat dubbelpostserverachtigeengdingetje! Maar reagerende op bovenstaande tegels; Never nooit verlaat ik het land vanwege dreiging, terreur of smerige politiek! Ik zal mijn territorium verdedigen met alle middelen beschikbaar en weiger me ooit te onderschikken aan geweld! Deden meer autochtonen dit was er niets aan de hand maar het veilige huisje is nog steeds te veilig. Er komt op korte termijn een ommekeer, wees (voor)bereid!

INH.30CL | 20-05-16 | 03:17

Ik denk dat ik maar een eigen land sticht. Dan maar geen stromend water of goede ziekenzorg. Dit gaat me echt te ver.

Draak uit Brabant | 20-05-16 | 03:15

@ INH.30CL | 20-05-16 | 03:03
Waardering op en top.
Ik sluit mijn ogen en ben weer terug in de goeie ouwe tijd...
*jongensdreaumen weer beleven doet*

fleischer | 20-05-16 | 03:12

-weggejorist-

INH.30CL | 20-05-16 | 03:03

@fleischer | 20-05-16 | 02:56
Mooi te zien hoe reaguurders elkaar iets gunnen..... thanks! youtu.be/0j6g_uUhH2c

INH.30CL | 20-05-16 | 03:03

Ach wat, als het allemaal teveel word kunnen we allemaal migreren naar een macholand.
er zijn geen problemen meer voor de reaguurders!
colombiareports.com...
miko | 20-05-16 | 02:54
----
Briljant plan, ons zelf via de overheid laten emigreren omdat wij niet passen in deze op ons opgedrongen bizarre samenleving. Geen mensenrechtenorganisatie die daar iets op tegen kan hebben, en het is zielig genoeg voor een goede berg subsidie.

mysteryposter | 20-05-16 | 02:58

@mysteryposter | 20-05-16 | 02:46
thanks mate.... dat bedoel ik!

INH.30CL | 20-05-16 | 02:57

-weggejorist-

INH.30CL | 20-05-16 | 02:57

@miko | 20-05-16 | 02:40
Ben je gek man, we hebben straatvechters nodig! Mensen uit de filmindustrie waar communicatie is uitgevonden als je het mij vraagt ( en ik weet). Wat we niet nodig hebben zijn lui als Silvany anti zwarte piet en eigenlijk alles wat nu in Den Haag zit en denkt de Nederlander te vertegenwoordigen..... dat doen ze ook niet!

INH.30CL | 20-05-16 | 02:54

@Stormageddon | 19-05-16 | 23:39
Nou,zullen we eens beginnen met die zwarte kubus op te blazen, dan zien we daarna verder.

miko | 20-05-16 | 02:47

@Kievit | 19-05-16 | 22:11
Dus de man in charge bij Shell moet iemand zijn hoe je een olieput boort en degene die een dierentuin leid verstand van olifanten peop of zo iets??
Hmmm, make sence.

miko | 20-05-16 | 02:40

@fleischer | 20-05-16 | 02:33
Ook nog melodie in de aanbieding? tjee wat word ik nerveus van dat gepingel.

INH.30CL | 20-05-16 | 02:36

@ Lewis Lewinsky | 20-05-16 | 01:50
Thanks, dude!
Dat van die bassist; je hebt een goed geheugen, of... gebruik je een kladblokje? ;)
Je weet wel meer van mij dan ik van jou, maar..... zo zijn mensen nou eenmaal t.o.v. anderen...
Ik leer jou ook nog wel kennen ;)
www.youtube.com/watch?v=eLAnBCDJlN4

fleischer | 20-05-16 | 02:33

sinar2 | 20-05-16 | 02:03 | | Reageer+ | 0

Als je niet voor mij zou willen praten!!!

Ach.. ach.. can youre pussy do the dog":?

www.youtube.com/watch?v=BrZ5U6jg8xs

hebbuh | 20-05-16 | 02:22

Een ding dat zomaar kan gebeuren. De mythisch gewaande millenniumbug doet alsnog met terugwerkende kracht wat -ie doet. Plop. Generatie weg.

LibertasSimplex | 20-05-16 | 02:18

@sinar2 | 20-05-16 | 02:03
En daarna ontwikkelen de autochtonen zich verder. Zijn groter, sterker en intelligenter. Die allochtonen zijn kansloos.

Lewis Lewinsky | 20-05-16 | 02:12

@sinar2 | 20-05-16 | 02:03
Jij spreekt uit ervaring. Dat proef ik. En weet je wat ik denk te weten? Dit het nog zo is gepland ook. En das nog het ergste.

AntiSoof | 20-05-16 | 02:11

@mysteryposter | 20-05-16 | 02:00
Ik heb hem afgezien. Erg sombere film.

Lewis Lewinsky | 20-05-16 | 02:11

sinar2 | 20-05-16 | 02:03
Dat is juist.
Als je autochtone voetballers hoort zonder een plaatje erbij dan hoor je mocro-taal, compleet met het kenmerkende gesis.
Zoontje van Blind de trainer is als je hem hoort volledig mocro.

Jan Dribbel | 20-05-16 | 02:10

@Lewis Lewinsky | 20-05-16 | 01:55
De autochtone millenials worden compleet overlopen of gaan uit ellende maar meedoen met allochtoon-zijn. Iets dat je dagelijks op alle scholen ziet waar allochtonen zitten.

sinar2 | 20-05-16 | 02:03

@ sinar2 | 20-05-16 | 01:52

We zijn allemaal slachtoffer van de politiek correcte samenleving. Korte speelfilm (7 minuten) over wiskunde les in zo'n samenleving.

www.youtube.com/watch?v=iKcWu0tsiZM

mysteryposter | 20-05-16 | 02:00

@sinar2 | 20-05-16 | 01:52
Je zit er ver naast. Naaster dan jij zitten er weinig. De autochtone millennials zijn prima kinderen. Zullen de wereld naar hun hand zetten. Zullen Nederland weer groot maken. Had ik al gezegd dat je er naast zit?

Lewis Lewinsky | 20-05-16 | 01:55

Maak dan wel een onderscheid tussen de autochtone en allochtone millenials. De eerste groep kan nergens tegen en zijn papkindjes. De tweede groep is echter vanaf het kleuter-zijn opgegroeid met geweld en intimidatie en hebben gezien dat ze daarmee de autochtone bevolking de baas zijn.

sinar2 | 20-05-16 | 01:52

@hebbuh | 20-05-16 | 01:43
Juist :)

Lewis Lewinsky | 20-05-16 | 01:50

@mysteryposter | 20-05-16 | 01:46
Ach ja. Wetenschap zou aan Liefde gekoppeld moeten zijn. Nou ja, liefde... Noem het Waarheid of 'Echtheid', Realiteit. Plato had daar dacht ik ook wel wijze gedachten over. Maar ja. Nu is het de tijd van de 'gues his name' hè?

AntiSoof | 20-05-16 | 01:50

@fleischer | 20-05-16 | 01:41
Tuurlijk krijg jij antwoord. We kennen elkaar al een jaar of vijf, bassist.

Lewis Lewinsky | 20-05-16 | 01:50

Het grappige is dat als je het interview bekijkt, de persoon in kwestie die 'links' verdedigd er een meer rechtse mening op na houd. Ja iedereen moet gelijke kansen krijgen. Maar is er ook maar een partij in Nederland (links of rechts) daar tegen? Dat idee is misschien al zo oud als Pieter Cort van der Linden, de laatste rechtse! premier voor Rutte en tevens de persoon die het sociaal stelsel is gestart. Wat het probleem is met links, is dat ze de verzorgingsstaat hebben opgeblazen. Het is nu veel meer als 'gelijke kansen'. Als dat dus is wat hij wilt, wilt hij minder links.

Verder geeft hij wel nog wat af op privatisering / marktwerking en hoe dat niet werkt. Maar privatisering werkt vaak niet juist omdat er geen goede marktwerking is. Ik ben zo rechts als de pest, maar vind de privatisering van de spoorwegen ronduit dom. Simpelweg omdat er geen marktwerking is. Ik kan niet kiezen welke trein ik neem. Daarom werken zo'n privatiseringen niet.

Vervolgens geeft hij nog aan dat hij een kleinere overheid wilt (daar krijgt rechts wat ze willen zegt hij zegt hij). Het natuurlijk echter verder, dat is natuurlijk de kern van rechts.

Wel wilt hij overheidsinvesteringen in technische zaken die vanuit de overheid komen. Is dat dan links? Zelfs dat niet per definitie, dat ligt er maar net aan. Sommige dingen die te groot / duur zijn voor de markt moet je inderdaad stimuleren vanuit de overheid. Daarbij kun je 'beleid' ook wat mij betreft beter op zo'n manier stimuleren dan met wetgeving (minder bemoeienis van de overheid.. rechts is beter, maar je wilt als overheid toch soms enigszins sturen. Ik ben wel rechts, maar geen anarchist).

Het was voor de markt te duur om mensen op de maan te zetten, dus deden overheden dat (Zelfs zeer rechtse overheden als de Amerikaanse). Dat is namelijk precies was je wel als overheid moet doen.. de dingen die je alleen samen (dus als overheid) kunt doen. Wil je dat men zonnepanelen gaat gebruiken, kun je beter investeren in de ontwikkeling van betere zonnepanelen dan het gebruik ervan subsidiëren of verplichten. Die laatste zijn links, het investeren in betere zonnepanelen is dan toch eerder de rechtse aanpak. Het is niet dat rechts totaal geen sturing wilt van uit de overheid, maar ze willen wel zo min mogelijk bemoeienis, belasting en wetten.

Als ik die kerel dus mag geloven dan is toekomstig links, gewoon rechts. Dat zou nog eens mooi zijn.

DerUnterMensch | 20-05-16 | 01:48

@mysteryposter | 20-05-16 | 01:41
WTF is dat? En thx :)

Lewis Lewinsky | 20-05-16 | 01:48

@Pat1982 | 20-05-16 | 01:45
Zeker.

AntiSoof | 20-05-16 | 01:47

AntiSoof | 20-05-16 | 01:41

Wetenschap is gekaapt door de politiek, naja, de lobbyisten daarachter. Open en vrije wetenschap en eerlijke data hadden ooit, het is nu een sprookje.

mysteryposter | 20-05-16 | 01:46

AntiSoof | 20-05-16 | 01:41
In welk milieu je bent opgegroeid. Wie je kent, en wie het je gunt zijn ook grote bepalende factoren.

Pat1982 | 20-05-16 | 01:45

Ik verwacht trouwens niet veel van de 'gewone' studenten. De hogere plaatsen in onze samenleving zijn allang vergeven aan de 'werkelijke' intellectuelen, zij die van de elite, die wél gestudeerd hebben aan échte universiteiten en die wél weten waar Abraham de mosterd haalt. Want er zijn Universiteiten en nep-Universiteiten. Tenminste, dat denk ik.

AntiSoof | 20-05-16 | 01:41

@ Lewis Lewinsky | 20-05-16 | 01:35
Dat ik nog een antwoord mag ontvangen, waarvoor dank!
Ik rook niet meer, maar daarvoor in de plaats een dikke borrel en spul wat ik van de spiegel zuig... welkom!

fleischer | 20-05-16 | 01:41

@ Lewis Lewinsky | 20-05-16 | 01:37
tussen de 15 en de 35 is. Zet hem op, kinderen! Jullie kunnen het!
-----
Juist, geen politieke correctness, up like Trump

youtu.be/BikEdAftb_c?t=7

mysteryposter | 20-05-16 | 01:41

@hebbuh | 20-05-16 | 01:37
Precies :)

Lewis Lewinsky | 20-05-16 | 01:39

Lewis Lewinsky | 20-05-16 | 01:35 | | Reageer+ | 0

Hope you geus my name?

hebbuh | 20-05-16 | 01:37

Ik verwacht heel veel van de generatie die nu tussen de 15 en de 35 is. Zet hem op, kinderen! Jullie kunnen het!

Lewis Lewinsky | 20-05-16 | 01:37

@fleischer | 20-05-16 | 01:29
Ik ben half mens, half robot en half autist.
*pleased 2 meet u*

Lewis Lewinsky | 20-05-16 | 01:35

mysteryposter | 20-05-16 | 01:28
Daar ben ik eerlijk gezegd niet zo bang voor. Het gros van de militairen zijn toch wel loyaal aan defensie. Niet zozeer de politiek (integendeel).... Maar het militaire appraaat blijft in dergelijk geval toch wel grotendeels in takt.

Pat1982 | 20-05-16 | 01:32

@ Lewis Lewinsky | 20-05-16 | 01:21
Lijkt nèt CIA-info. Je bent toch niet zeaun infiltrant hoop ik..... toch?

fleischer | 20-05-16 | 01:29

@ Pat1982 | 20-05-16 | 01:25

Ja, zo'n scenario zou ook een opsplitsing van het leger (in alle rangen) op kunnen leveren.

mysteryposter | 20-05-16 | 01:28

Lewis Lewinsky | 20-05-16 | 01:21

Hahahaha, bedankt voor de duiding ;-)

Pat1982 | 20-05-16 | 01:27

mysteryposter | 20-05-16 | 01:20
Ik denk eerder dat we "bang" moeten zijn voor een onderling conflict. De ene buurman gunt het licht niet meer in de ogen van de ander. Een soort voormalig Joegoslavie verhaal waarin buren elkaar uit hebben gemoord.

Pat1982 | 20-05-16 | 01:25

mysteryposter | 20-05-16 | 01:15
Oh ik hoef echt geen respect daar voor hoor. Het heeft +- de helft van mijn leven bepaalt. Ik ben daar zelf best trots op. Maar ik deed/doe het voor degene naast me. Ik heb nu een eigen bedrijf en werk daarbij in de logistiek (niet mijn keuze, maar meer noodzaak). Maar wat ik bij een commercieel bedrijf (en eigenlijk de hele maatschappij) mis is de zorg voor elkaar. Het is ikke ikke ikke... Ik heb hier zo'n hekel aan. Ik kan ook echt niet aarden binnen dit milieu.

Pat1982 | 20-05-16 | 01:22

@Pat1982 | 20-05-16 | 00:20
Geboren tussen 1980 en 2000 is de generatie Y, ook wel millennials genoemd.
De generatie geboren tussen 2000 en 2020 is de generatie Z. Daarna is het alfabet op. Dat is dus het einde van de geschiedenis.
*rust zijn zaak*

Lewis Lewinsky | 20-05-16 | 01:21

@ Jan Dribbel | 20-05-16 | 01:16
En zo zijn dat er 100 en duuzend in een dozijn.
mijn half centje ;)

fleischer | 20-05-16 | 01:21

@ Pat1982 | 20-05-16 | 01:13

Wat denk ik cruciaal is voor ons is, of het: een oost west conflict wordt, een zuid noord conflict, of een combinatie. Een strijd op 2 fronten is historisch gezien een slechte zet.

mysteryposter | 20-05-16 | 01:20

@Pat1982 | 20-05-16 | 01:04

Met 'Hem' bedoel ik het gelukzalige gegeven dat wij -als mensen- iets kunnen begrijpen, voelen en ervaren van 'iets' dat uitstijgt boven de 'normaal' waargenomen realiteit. Vergelijk het met wiskunde. De wiskunde kan ons een realiteit doen zien die we met onze gewone menselijke ogen niet kunnen waarnemen, maar er toch blijkt te zijn. De ordening der getallen, en in de verhoudingen, de geaardheid der (chemische) materie zoals o.a. duidelijk wordt in het periodiek systeem. Deze ordening wijst op iets. De aard der materie is er niet voor niets en duidt op een samenspel. Zo ook met andere -niet zichtbare zaken- men ziet ze niet, maar ze kunnen 'zichtbaar' gemaakt worden door theorieën. En door beleving. En dat noemt men dacht ik wijsheid. (maar dat terzijde)

AntiSoof | 20-05-16 | 01:19

de honden blaffen... | 20-05-16 | 01:07
Dat was ik net aan het bedenken.
Studenten aan een Universiteit die werkelijk niet weten waar een politieke partij voor staat.
Onder het motto: dat zoeken we op, we kunnen niet zonder de stemwijzer.
Studenten aan een Universiteit die geen atlas kunnen lezen, geen idee hebben waar Groningen ligt, maar dat zoeken ze op, tot de batterij van de GSM leeg is.
Dan zijn ze hopeloos verdwaald.

Jan Dribbel | 20-05-16 | 01:16

@ mysteryposter | 20-05-16 | 01:08

*+ respect voor pat in het leger naar boven gooit*

mysteryposter | 20-05-16 | 01:15

mysteryposter | 20-05-16 | 01:02
Daarom loop ik al enige tijd met de gedachte dit complete continent achter me te laten en elders het geluk te beproeven. Maar ja, het zal overal wel "zo" gaan.
Van dit moment het beste maken lijkt me nu de meest logische oplossing. Maar het is wel duidelijk dat het een onhoudbare situatie gaat worden op korte termijn. De vraag is of we dit moeten willen. Ik weet dondersgoed wat oorlog met mensen doet. Het is onwenselijk, maar ook zo onvermijdelijk. En die zogenaamde nieuwe leiders hebben al helemaal geen idee wat er dan op ze af gaat komen. Ik zie het somber in voor een groot deel van de bevolking die dus schijnbaar de Millennial-generatie heet.

Pat1982 | 20-05-16 | 01:13

Een goed voorbeeld is de mega scholen in de VS waar iedereen op de campussen woont (ver weg van familie voor meeste). De bizarre werkelijkheid, haat en onwetendheid die daar gecreëerd wordt gaat soms onze verbeelding ten boven.

mysteryposter | 20-05-16 | 01:08

Deze generatie heeft geen kennis, geen kunde, geen historisch besef.
Hen is wijsgemaakt dat er niet zoiets bestaat als een vrije wil.
Hun autonomie is ondergeschikt gemaakt aan het collectief.

de honden blaffen... | 20-05-16 | 01:07

AntiSoof | 20-05-16 | 00:52

Totaal met je eens. Al weet ik niet goed wat je met "Hem" bedoeld.

Pat1982 | 20-05-16 | 01:04

@ Pat1982 | 20-05-16 | 00:59

Beide, we zitten echter op en pad van staat opvoeding op termijn.

mysteryposter | 20-05-16 | 01:02

Jan Dribbel | 20-05-16 | 00:26
dat sowieso natuurlijk.

mysteryposter | 20-05-16 | 00:34
Daar kan ik me inderdaad wel in vinden. "Vrienden" die net iets jonger zijn hebben toch een totaal andere kijk op de wereld dan ik heb. Toch voelt het alsof ik echt ergens tussenin zit. Ik ben 15 jaar militair geweest. Daarna gekozen voor het zelfstandig ondernemerschap, en waarschijnlijk op zeer korte termijn toch weer terug naar defensie. De "ouderen" in mijn omgeving zijn hier ontzettend blij mee, want zekerheid enzo. De "jongeren" begrijpen niets van deze keuze, en vinden het maar raar dat ik mijn leven op het spel zet voor anderen...
Zat toch ergens wel iets met opvoeding te maken hebben, en niet zozeer met indoctrinatie van buitenaf, toch?

Pat1982 | 20-05-16 | 00:59

Allemaal maar vreemd gepraat (geschrijf), vind ik het. Gepraat met als gevaar het werkelijke doel -gewoon lekker te leven- uit het oog te verliezen. We zijn toch immers mensen van vlees en bloed? En die mensen (wij dus, denk ik) willen toch eigenlijk gewoon lekker eten en drinken, een dak boven het hoofd en wat gezelligheid (en nog wat andere lekkere dingen, dat spreekt). En ja, er zit schuilt (dus) een gevaar in. Anders zou ik niet zeggen dat het gevaar van deze non-praat kan zijn het (juiste) doel uit het oog te verliezen. Das het gevaar, je doel uit het oog te verliezen. Want het gaat niet om wat je allemaal denkt, maar of er wel eten, drinken een dak, wat gezelligheid en andere leuke zaken zijn.

Bovendien, wie er goed bij zit kan ook eindelijk eens tijd aan Hem gaan besteden.

AntiSoof | 20-05-16 | 00:52

omanders | 19-05-16 | 23:27
Wat wilt u hier mee zeggen?

Gualtiero | 20-05-16 | 00:50

Alsof je eendagskuikens in de hakselaar gooit.

VerenigingVanDieven | 20-05-16 | 00:46

@ Pat1982 | 20-05-16 | 00:20

Je hebt geluk met die leeftijd, gezien de progressief oplopende indoctrinatie curve. Net op het randje van school, media en staats indoctrinatie gevoeligheid. Generaties na jou hebben een langere ontwakingsperiode nodig, zelfs met keiharde feiten.

mysteryposter | 20-05-16 | 00:34

ik ben van '82, wat ben ik dan???
Pat1982 | 20-05-16 | 00:20
De patat-generatie?
Maar in de eerste plaats een racist en xenofoob volgens Sylvana.

Jan Dribbel | 20-05-16 | 00:26

ik ben van '82, wat ben ik dan???

Pat1982 | 20-05-16 | 00:20

Als ze Andre en ze rake liedjes maar niet vergeten.
www.youtube.com/watch?v=AlNX0i_W2OU
Verder pleuris voor de ouwe hippies en ook voor de nieuwe hippies.

hebbuh | 20-05-16 | 00:18

Mag je de moslim-extremist Sylvano Simons een Special Snowflake noemen of is dat rasiest?

Taggart | 20-05-16 | 00:12

Kortom mensen die vergeten dat je niet alleen rechten hebt, maar ook plichten.

kloopindeslootjijook | 20-05-16 | 00:10

Dit is wat er in de VS op een campus gebeurt als iemand die niet progressief is een lezing komt houden over 'microagressies, 'safe spaces', 'white privilege' en diversiteit:
www.youtube.com/watch?v=CmdYPnePJMQ
youtu.be/fo6uBBmpS9I?t=6m29s
en dit is geen uitzondering, er zijn legio voorbeelden van.
In Nederland is het gelukkig nog niet zover. Moge dat zo blijven.

Gazbrom | 20-05-16 | 00:10

Dat millenniallum-toestandje was toch allang veaurbij niet dan welja, in 2000?...
Dat pek-randje is wel dikker geworden, lijkt me...

fleischer | 20-05-16 | 00:08

Niets nieuws dit. Iedere generatie loopt te zeiken op alles behalve zijn/haar eigen generatie (of juist, als zelfhaat je ding is) en 9 van de 10 x wordt het gewoon totaal anders, maar niet echt slechter, althans niet op ieder vlak, want vroeger gingen er ook veel dingen slechter dan nu. Kinderen werden toen beter opgevoed? Onzin. Ook toen had je families waar dat wel gebeurde en families die er niets aan deden en waren er allerlei andere problemen waar nu niemand het over heeft. Het grootste verschil is internet. Mensen waren altijd al snel beledigd maar nou hebben ze meer keus. Dus de mensen die er wat uit halen (ik bedoel, wat uit halen, niet alleen een gevoel) die gebruiken dat. Inderdaad is het leven wat softer geworden maar je moet ook veel meer duizendpoot zijn. Zou het wel een vooruitgang vinden als mensen gewoon goed in hun werk moeten zijn, meer niet. Geen diversiteitsquota's, geen voortrekkerij of wegduwerij. Wat kan je? Dat. Dan zou ik er zelf trouwens slecht uit komen maar dat is niet onoverkomelijk, leren kan. Toch denk ik dat het het best is.

Ohja | 19-05-16 | 23:57

Ach, ik ben een millennial, hoog opgeleid en een reaguurder. En zo zijn er nog wel meer. Dan is er toch nog hoop?

Ceauceausneaut | 19-05-16 | 23:54

Door wie is deze generatie millennials opgevoed? Tada daar heb je ook de schuldige partij.

john4476 | 19-05-16 | 23:46

"It's called life. Grow a pair." --Gad Saad.

Best quote for this generation of crybabies and leftists.

.
Uit: www.youtube.com/watch?v=k6yNBSxQ_tE

Rest In Privacy | 19-05-16 | 23:41

@Ragnar Lolbroek | 19-05-16 | 23:26
About as much as the ka'aba spontaneously exploding and all muslims suddenly converting to buddhism. So yes, but not very likely, is it?

Stormageddon | 19-05-16 | 23:39

@Ragnar Lolbroek | 19-05-16 | 23:26
About as much as the ka'aba spontaneously exploding and all muslims suddenly converting to buddhism. So yes, but not very likely, is it?

Stormageddon | 19-05-16 | 23:38

Het is nu te laat om deze generatie nog bij te sturen. De oudere generatie moet het loslaten en toekijken hoe de dingen zich verder ontwikkelen. We zijn tenslotte allen bij de aarde te gast, en aan het eind van de avond worden we opgehaald.

Rest In Privacy | 19-05-16 | 23:30

Eduardo- | 19-05-16 | 23:09
Antwoord: niet! We zijn zo gefeminiseerd dat we ons niet meer kunnen voorstellen dat er nog oog-om-oog culturen bestaan. De EU ontmoedigd en demoniseert nationaal gevoel want dat gaat tegen het plan van "diversity" in. (lees: massale invloed van buitenaf waardoor naties het te druk hebben met rotzooi opruimen) En met het continu goedpraten van islam op straffe van beschuldiging van racisme zijn islamcritici, althans door de MSM monddood gemaakt. (leve internet). Europa maakt zich zg. druk over armoede in Afrika en homo's in Oeganda (ook best erg) maar laat misdaden en misstanden als gevolg van islam onbesproken. Zie Darfur en dit: www.christiantoday.com/article/50.more...
Nee terwijl in Palmyra christenen werden afgeslacht maakte men zich druk om de monumentale ruïnes. Er is iets vreemds aan de hand met de westerse agenda en het zal als een boemerang terugkomen!

PrinsesStoepje | 19-05-16 | 23:27

@Gualtiero | 19-05-16 | 21:57


Zoals een commentaar bij Westhunt zegt:


"My experience in Hungary after the fall of communism was that a surprisingly large number of guys writing bullshit about the virtues of communism and the imminent collapse of capitalism changed their minds and came out as anti-communists."

westhunt.wordpress.com/2016/05/17/bad...

omanders | 19-05-16 | 23:27

-weggejorist-

Ragnar Lolbroek | 19-05-16 | 23:26

@Ragnar Lolbroek | 19-05-16 | 23:17
Waarschijnlijk niet. Ik heb geen vrienden, alleen vage kennissen en dat wil graag zo houden.

Stormageddon | 19-05-16 | 23:22

-weggejorist-

Ragnar Lolbroek | 19-05-16 | 23:17

@ Lewis | 19-05-16 | 23:11
En éígenlijk was het een wat gecompliceerde manier om je een compliment te geven.

Lewis | 19-05-16 | 23:12

@ Stormageddon | 19-05-16 | 22:45
Je hoeft er niks achter te zoeken verder, je schrijft erg goed en ik was gewoon benieuwd.

Lewis | 19-05-16 | 23:11

Zeg reaguurders, even een vraag;
Wanneer deze SJW-genderneutraal-anti-blank-racisme uit de US deze kant komt opgewaaid zijn we toch verloren?
Ik bedoel; aan de ene kant de sterke, krachtige en agressieve islam die aan de poorten staat te rammelen en dan aan de andere kant de links feministische policor goedmens die Nederland van binnenuit kapot maakt. Hoe kunnen we dit ooit winnen?

Eduardo- | 19-05-16 | 23:09

en verder vind ik rtlZ met iemand als roderick veelo een verademing ten opzichte van de main street media. BNR begon ooit ook zo, als een luis in de pels. maar helaas worden ook dit soort van geluiden verstomd en ingekapseld.

Glasgow Argus | 19-05-16 | 23:08

Je bedoelt van die Jesse Klavertypes, Van Rossem? Zij zullen het zijn die het licht van dit Interbellum definitief doven. Met een mix van totale onkunde, hedonisme en een gruwelijke overschatting van de eigen capaciteiten en het acute gevaar van de islamitische doctrine.

Professor Superhirn | 19-05-16 | 23:07

de omhelzing van alle beschreven tekortkomingen van millennials is hen ingegeven door de cultureel marxisten, die inter alia een sterke gelijkenis hebben met het aloude fascisme. Dat fascisme is gebaseerd op een ideaal van versmelting van de grote overheid en het grote concurrentiemijdende grootbedrijf.
.
zo'n rutger bregman verkoopt zich als links, maar hij is een apparatschik in wording. een "journalistieke website" die zich meningen laat opdringen uit de koker van de overheid, met zijn voorliefde voor een grote staat en de illusie dat de staat voor innovaties zorgt.
.
iedereen die het woord "neo-liberalisme" in de mond neemt is op voorhand af. neo-liberalisme is alleen maar het afschaffen van terechte afbakeningen in bijvoorbeeld de financiële wereld en het vervangen daarvan door regelgeving waar alleen maar het supergrootbedrijf aan kan voldoen. klein- en middenbedrijf wordt weggevaagd door overheidsbeleid dat door de lobby van supergrootbedrijf en cynisch grootkapitaal wordt betaald en ingegeven.
.
millennials worden als groep weggezet, maar laten we heel wel wezen, het zijn vooral de puppets voor leugens die ze niet ontcijferen vanwege de kwaliteit van onderwijs en de kwaliteit (of het gebrek daaraan) van de media. beide aan de leiband van voornoemde combi tussen overheid en grootbedrijf. de menselijke maat zijn we gaandeweg kwijtgeraakt en daar komt de burger nu zo langzamerhand tegen in opstand. Op naar een reset.

Glasgow Argus | 19-05-16 | 23:06

Vroeger sprongen 18 jarigen uit de landingsboten het strand van Normandie op om Europa te bevrijden, nu hebben ze een safe space nodig...

feyenoordert1908 | 19-05-16 | 23:06

Nu weet ik weer waarom ik uit Neder(ig)land ben gevlucht.

stroopa | 19-05-16 | 22:59

Milennials weer wat anders dan Lost Generation of Nix Generatie zoals mijn generatie werd genoemd, veelal door minachtende babyboomers.

Rest In Privacy | 19-05-16 | 22:53

Hoop dat een deel van deze genratie eindelijk gaat inzien dat het kleurtje (of de generatie) van overheden niet zoveel uitmaakt: de overheid is het probleem, niet de oplossing!

mygfisbrazilian | 19-05-16 | 22:49

@lood om oud ijzer 22:24
Hear, hear!

RoBD=Skullfucker | 19-05-16 | 22:45

@Lewis | 19-05-16 | 22:38
Waarom wil je dat weten? Het antwoord is: Ja en nee. Ik verdien wel geld met teksten in de breedste zin van het woord (pun intended) maar om het nu een beroep te noemen...

Stormageddon | 19-05-16 | 22:45

@ Stormageddon | 19-05-16 | 22:32
Wat ik je altijd (nou ja, bij wijze van spreken) al eens heb willen vragen: is schrijven jouw beroep?

Lewis | 19-05-16 | 22:38

Gualtiero | 19-05-16 | 21:57
Goed om te horen! Verzet je tegen de '68 generatie. Gelukkig ben je niet de enige maar er zijn maar weinig jonge intellectuelen die een ander geluid laten horen.

PrinsesStoepje | 19-05-16 | 22:33

Millennials geloven niet in macht. Er is geen macht in de elfjestuin. De enige macht die ze kennen is de macht van het gekwetste ego en de schreeuw om de safe space en het recht om niet beledigd te mogen worden.
Dus nee, ze zijn niet klaar voor de macht. Zullen ze ook nooit worden tenzij ze heel rap volwassen kunnen worden. Uiteindelijk worden ze dat wel, op het moment dat er een torenhoge hypotheek naast de studieschuld staat die niet meer door het flexcontract kan worden opgebracht. De realiteit haalt ze vanzelf in. Maar dat kan even duren. Daar gaat die snotneus van Klaver ook niks aan veranderen. (Tjonge, wat zat die ook weer ontzettend slap te ouwehoeren aan Matthijs' tafel vanavond.)

Stormageddon | 19-05-16 | 22:32

Gezien devolutie door automatisering zou ik niet denken dat we, de kids, 15:000 jaar aan artefactuele rommel realiteit zomaar ff goed maken..

Neut | 19-05-16 | 22:31

Ik ben ook heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Ik zat laatst in de trein van Den Haag naar Amsterdam. Was btw onderweg naar Volendam voor de Geenpeil Nigel Farage bijeenkomst. Maar dat terzijde. Bij mij voegden zich 2 jongedames, type voorpagina Elsevier die net van een bijeenkomst met Minjus vd Steur kwamen. Beiden hadden veel papieren bij zich met een politielogo en bleken stage te lopen bij een unit die ouders van ontspoorde jeugd van Noord-Afrikaanse afkomst meer bij de opvoeding van hun kroost zou moeten betrekken. Buiten het feit dat ze vd Steur een buitengewoon toegankelijk en aimabel mens vonden ( dat kan) kwam er geen zinnig woord uit. Als we al dachten dat de huidige generatie een zooitje softies waren, staat ons nog wat te wachten. Hun voorstellen die uitgebreid besproken werden in de 3 kwartier durende reis voorspellen niet veel goeds voor de toekomst. Nog meer pamperen, pappen en nathouden. Elk inzicht ontbrak. Ach ach ach... als ik wegkon zou ik vertrekken. Helaas

Von Mutzenbacher | 19-05-16 | 22:31

Wat een gejank, generatie dit generatie dat. Iedere generatie doet dingen goed en dingen fout, heeft goede/slimme personen en slechte/domme personen. Kijk eerst naar je eigen, de generatie die samen met de babyboomers de hele planeet naar de kloten heeft geholpen. Veel te laat op problemen reageert en als het reageert dan is het allemaal net niet. Als je het allemaal goed hebt gedaan dan zou je mogen klagen, of niet eens want onze generatie is nog niet eens aan de beurt geweest want de huidige generatie vindt het pluche veel te zacht om op te tyfen. Daarnaast zijn wij waarschijnlijk de eerste generatie die het financieel minder krijgt dan de generatie die ervoor kwam, moeilijker een huis koopt, moeilijker aan een baan komt en als je wel een baan hebt langer doorwerken en dan maar hopen dat jullie de pensioenen niet hebben leeggevroten etc etc. Daarnaast zullen wij zo druk zijn met de rotzooi van de vorige generaties op te ruimen dat we nauwelijks tijd hebben om zelf rotzooi te trappen. Dus als iemand recht van klagen heeft is het de generatie millennials wel.

Gbeg | 19-05-16 | 22:31

Lewis | 19-05-16 | 22:19
Hartelijk dank Lewis!

Optional Necessity | 19-05-16 | 22:29

Ik snap em niet! Hallo de wereld is al vergaan op millenium tijdens een computer crash, leven we nog? Deze las ik vanuit een matrixspace: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/05/...

Groene badeendjes = millinnial generatie of zo?

Dr. Frambozenjam | 19-05-16 | 22:28

In Amsterdam moet je kiezen waar je je het meest aan ergert: De Zzz-jeweettog-generatie of de vermoeid-katterig-verveelde arrogante jrjrrjrr van het studentenvolk. Wat bij de AH kassa verrassend veel te besteden heeft en zich mag terugtrekken in hun door pa gekochte appartementje. Dat laatste snap ik wel want huren is onmogelijk. Ja ik spreek vanuit de werkeloze onderbuik, waar je anno nu voor de meest basale functies al HBO-niveau moet hebben. Terwijl diegenen die dat blijkbaar hebben ons land naar de gallemiezen helpen door niet na te denken maar klakkeloos beleid te volgen. En daar moet ik een voorbeeld aan nemen? /onderbuik sluit.

PrinsesStoepje | 19-05-16 | 22:27

RoBD=Skullfucker | 19-05-16 | 22:20
En een huisje gekocht voor een lachwekkend bedragje (de maandlasten lagen van tussen 1/12 en 1/15 van het gezinsinkomen). Later 2,5 ton op gepakt, veelal het enige opgebouwde vermogen. En maar klagen dat de opvolgende generaties zo'n luxe leven hebben en zo ontzettend gldverkwistend zijn..

Lood om oud ijzer | 19-05-16 | 22:24

De huidige jonggeneratie van pakweg 30+ in de politiek en de top van het bedrijfsleven maakt er al een complete teringzooi van. Laat staan wanneer de volgende golf het voor het zeggen krijgt. Die golf is volstrekt a-communicatief opgegroeid met de snufferd de godganse dag op de smartphone. Een normaal gesprek kunnen ze al niet meer voeren, laat staan dat ze straks inhoudelijk kunnen debetteren of vergaderingen leiden. En dan heb ik het alleen nog maar over management- en communicatieskills. Dat hele gedoe met nutteloze randdebatjes en meningkjes over volstrekt irrelevante zaken... dat gaat voor nog veel meer puinzooi zorgen. Nee, het wordt nog heul leuck in 0031...

Reykjavik | 19-05-16 | 22:22

alexbl 22:08
Die puinhoop, die komt echt niet alleen vd babyboomers hoor. Wat bijna niemand wil horen (hier al helemaal niet) maar wat wel zo is, is dat de ellende is begonnen met de generatie "die Nederland heeft opgebouwd".
Deze generatie betaalde veel te weinig premie voor hun pensioen, gingen ook nog eens veel te vroeg met pensioen, betaalden te weinig aan t ziekenfonds en ten slotte veel te laat dood, ze werden veel ouder dan verwacht. Gevolg, een schuld waar we nu nog aan betalen.
Zie ze nog zitten, opa en z'n vrienden. 55, 56, 57 en allemaal met een vorm vsn prepensioen.

RoBD=Skullfucker | 19-05-16 | 22:20

@ Optional Necessity | 19-05-16 | 22:14
Groeten terug.

Lewis | 19-05-16 | 22:19

Tja, en dit is waarschijnlijk exact wat de generatie daarvoor weer over de huidige generatie machthebbers dacht (hetzij in een andere vorm).

Voorlopig zit deze millennial aan boord de kost te verdienen, ver weg van huis en haard. Wel met internet, dat dan weer wel. Misschien komt het dan toch nog goed met de sojabonengeneratie.

Groetjes vanaf de Atlantic.

Optional Necessity | 19-05-16 | 22:14

.. en Elsevier is een belabberd oranjekrantje.

compitaal | 19-05-16 | 22:12

alexbl | 19-05-16 | 22:08

Maar ze konden wel tegen een slechte grap. Wel 'ns op een fuifje geweest waar een babyboomer met pensioen gaat?

TegenBeterWetenIn | 19-05-16 | 22:11

Het land heeft sterke leider(s) nodig, die:
-Kennis van hun vakgebied hebben
-Levenservaring hebben
-Hebben leren afzien
-Snel de juiste beslissingen kunnen nemen
-Het belang van de Nederlandse bevolking op de eerste plaats stellen.
Als je, bij voorbeeld, eens naar Defensie kijkt, waar de leiding (heeft) berust bij een S5-dienstweigeraar en nu bij een Schoeversmeisje....
Als je kijkt naar Zorg, waar de leiding berust bij iemand die politicologie heeft gedaan, maar elke medische kennis mist,

Om maar even wat voorbeelden te noemen,

Dan kun je begrijpen, dat van een goed leidersprincipe thans geheel geen sprake is. Geen wonder dat veel zaken zo belabberd gaan in Nederland.

Kievit | 19-05-16 | 22:11

Rommelende Onderbuik | 19-05-16 | 22:05
En die homo irritans duikt meer en meer de kop op. Zelfs slechte grapjes kunnen al niet meer worden gemaakt.

Lood om oud ijzer | 19-05-16 | 22:09

Zit zelf qua leeftijd exact tussen de millennials en de babyboomers... Maar ik geef het de millennials te doen hoor... De babyboomers hebben namelijk een onvoorstelbare puinzooi achtergelaten. Zowel economisch als sociaal.

alexbl | 19-05-16 | 22:08

De generatie zónder dienstplicht maar mét rubberen tegels. Laat ze alsjeblief ASAP weer de dienstplicht invoeren. Voor mannen én vrouwen. Al is het maar omdat ouders falen in de opvoeding, hard falen.

Rest In Privacy | 19-05-16 | 22:08

Het onderwijsstelsel is overgenomen door genderneutrale idioten, is gealfaïseerd en gefeminiseerd tot op het bot en is daarmee steeds oninteressanter geworden voor jongens. Die haken steeds vaker af. School is een verkapte koffieochtend voor theoretisch kwebbelende trienen en hipsterknotjes met bloedende harten. Tegenwoordig is er meer ruimte voor ordenen, piepelen en erfzonde in plaats van het gefascineerd raken door nieuwe dingen en te creëren. De gedachte dat iedereen maar in aanmerking moet kunnen komen voor het snelle geld is een zeepbel die men dus naar het hoofd gestegen en is daarmee tot welvaartsziekte geworden.

Slogra | 19-05-16 | 22:08

-weggejorist-

compitaal | 19-05-16 | 22:07

jazz wass voor linksdraaiende kale pederasten maar die hebben de pandemie van de jaren tachtig niet overleefd dus waar hebben we het nog over

compitaal | 19-05-16 | 22:06

Knalt vanzelf uit elkaar. Wat niet kan, kan niet. Er wordt een generatie vergeten. Dat gaat dadelijk net even anders lopen dan nu verwacht.

Mark van Leeuwen | 19-05-16 | 22:06

Lood om oud ijzer | 19-05-16 | 22:01
De algehele conclusie mag luiden dat elk mens een helse verschijning is, zeker de homo irritans, de mens die denkt dat hij/zij het recht heeft persoonlijke idealen op anderen te projecteren.

Rommelende Onderbuik | 19-05-16 | 22:05

Als je daar aan denkt he, dat die Millenials inderdaad straks in de tweede kamer zitten, dan wordt je zelfs blij van Jesse Klaver. Ik volg het op de voet in de USA. Waar het inderdaad al dagelijkse kost is. Woorden als "Rape-Culture", "Safe Spaces", "Third Wave Feminism" en "Social Justice Warriors" zijn daar aan de orde van de dag. Gelukkig heb je daar ook al een tegenbeweging onder de noemer Milo Yiannopoulos, Christina Hoff Sommers en Steven Crowder. En geloof mij, al die shit gaat hier ook erger en erger worden:

www.youtube.com/watch?v=ffOPImz4Rp0

PandaBeep | 19-05-16 | 22:05

Gualtiero | 19-05-16 | 21:57
En toch zijn veel van de millennials die enige vorm van publieke invloed hebben/weten te realiseren natuurlijk ultieme wensdenkers. In het licht van de ontwikkelingen in onze tijd zijn zij waarschijnlijk veel extremer te noemen dan die oude hippies die nu het pluche bezetten...

Lood om oud ijzer | 19-05-16 | 22:01

En toch even voor het antwoord op de vraag: 'Is de millennialgeneratie klaar voor de macht?"

Nee tuurlijk niet, maar X zit depressief thuis en Y laat zich in de kont naaien. Dus laat ze maar hun gang gaan; veel slechter kan het allemaal niet meer worden #pointzero

Rommelende Onderbuik | 19-05-16 | 22:01

De scherpje kantjes gaan er wel vanaf. Half Nederland wordt bestuurd door corpsleden en als zij vergaderen doen ze dat ook niet met 80 bier en over elkaar heen kotsen.

Captain Pervert | 19-05-16 | 21:59

Vrees dat ik tot de millennialgeneratie behoor, ook nog eens uit een hoogopgeleide babyboomende volvofamilie, maar als ik voor mijn eigen omgeving mag spreken: het merendeel van mijn vrienden en studiegenoten is sceptisch, kritisch en beweegt naar rechts. Dat gesafespace wordt ons voornamelijk opgelegd door de nog heersende generatie (opgegroeid in de jaren 70) en de daarmee instemmende stoffige linkse rukkers van latere generaties.

Gualtiero | 19-05-16 | 21:57

Ik ben een millenial. Maar van mij heeft u niets te vrezen, ik heb wel geschiedenis gehad.

Wel is het natuurlijk zo dat de boomers hier wellicht hun 'kinderen' iets beter onder controle hadden moeten houden, hadden we nu niet met deze zooi gezeten.

Zerf | 19-05-16 | 21:54

het tijdperk van de gekwetste is al lang begonnen

Mesmer | 19-05-16 | 21:54

PrinsesStoepje | 19-05-16 | 21:47

U vergeet het wis- en natuurkunde onderwijs. Zoals de student laatst zei: "Meneer, ik heb de som nagenoeg opgelost, ik weet alleen niet meer of ik nu moet differentieren of integreren."

TegenBeterWetenIn | 19-05-16 | 21:53

Even beetje off topic misschien. Máárrr! Dit is het ontwerp van een Elsevier-cover uit 1971, toch? Ik bedoel, zoveel grafische lulligheid zou anno 2016 niet meer denkbaar zijn, toch? Of... is dit... echt... U maakt een grapje, toch? Wat lélijk!!

Rest In Privacy | 19-05-16 | 21:51

En vanwege het waardeloze - want allochtonenknuffelende - onderwijs dat ze hebben gekregen, noemen ze zichzelf steevast 'millenials'.

Huupke | 19-05-16 | 21:49

PrinsesStoepje
Ik wilde u plussen, maar het kan helaas niet meer.

Rommelende Onderbuik | 19-05-16 | 21:48

@ProAsfalt | 19-05-16 | 21:27 Haal nou eens Vapro en stop met janken. Werk zat. Als verhuizen geen optie is is dat je eigen keuze.

Vogelbeest | 19-05-16 | 21:47

Dunk is een beetje een mislukt programma.

Einde van de Domheid | 19-05-16 | 21:47

Millenials zijn kak-kinderen die het nooit aan iets ontbroken heeft behalve goed taal- en geschiedenisonderwijs. Voor de bühne doen ze heel sociaal en hebben de bek vol van "diversiteit" zolang die maar bestaat uit de Ghanese werkster die de pizzaresten van de grond van hun studentenhuis mag krabben. En dat worden straks de bazen van NL.

PrinsesStoepje | 19-05-16 | 21:47

@Rommelende Onderbuik | 19-05-16 | 21:44

Nuance is een groot goed naast het tendentieuze. Blijf die Euro's uitgeven!

TegenBeterWetenIn | 19-05-16 | 21:46

Eerste zin: Boomers schrijven, laten we ons opvolgen?
Daar is maar een antwoord op: Boomers laten zich noooit opvolgen, zij regeren over hun graf, gieten al hun decadente LSD-prietbraat in schokbeton wetten en zorgen dat het nooit meer anders gaat dan zij het willen.

Einde van de Domheid | 19-05-16 | 21:46

@Borakh | 19-05-16 | 21:33
Een van de kenmerken van een millenial is juist dat ze geen tv kijken.

Zoon van Boer | 19-05-16 | 21:45

TegenBeterWetenIn | 19-05-16 | 21:40
Nou ja, ik begrijp uw twijfels, er valt kwalitatief nog wel wat af te dingen. Nochtans, als ik hier de belangrijkste zaken lees die Elsevier publiceert, waarom zou ik er dan nog voor betalen?

Rommelende Onderbuik | 19-05-16 | 21:44

wat ze ook doen, ze houden het geen 2 weken uit.
Dus ik denk niet dat ik er veel last van ga hebben.
En hun uitlachen werkt bijzonder goed heb ik gemerkt: kunnen ze helemaal niet tegen en lopen huilend weg.
(moeten ze ook meer doen bij die snotneus van Groenlinks. is leuk .)

Wutbürger_ | 19-05-16 | 21:41

Het eerste gedeelte van de Elsevier cover met die mevrouw doet aan de 70's denken.
Het gedeelte onder de text meer aan de jaren 30/40.

Pemberton | 19-05-16 | 21:41

Rommelende Onderbuik | 19-05-16 | 21:39

Dat dacht ik, maar dan snap ik u niet.

TegenBeterWetenIn | 19-05-16 | 21:40

Volgens mij zijn we dringend aan Trump toe.

Lagonda | 19-05-16 | 21:40

TegenBeterWetenIn | 19-05-16 | 21:38
Het is feitelijk andersom.

Rommelende Onderbuik | 19-05-16 | 21:39

Rommelende Onderbuik | 19-05-16 | 21:38

U bent lid van GS om niet de Elsevier te hoeven lezen?

TegenBeterWetenIn | 19-05-16 | 21:38

Die lui van Autobahn zijn ook van deze generatie klaarblijkelijk. Ik heb ze heel opbouwend laten weten dat Nederland op een leuk F1 blog zit te wachten, maar dat als ze het zo vreselijk kudt houden als nu, dat het dweilen met de kraan open is. En dan krijg ik nondeju een permaban, in plaats van een ere-hoofdredacteurschap.

TegenBeterWetenIn | 19-05-16 | 21:38

Ik zal morgen het artikel even lezen -tenminste als het mij nog gegund is om 5 minuten in enige rust te peopen- maar het dunkt mij dat als GS de Elsevier nodig heeft om nieuws te maken, ik maar beter mijn abonnement kan opzeggen.

Rommelende Onderbuik | 19-05-16 | 21:38

Mwa.... met Dumpert en/of Geenstijl als dagelijkse starpagina bij de koffie overleven ze de politiek wel.

Mastermattie | 19-05-16 | 21:34

Well.. de coverdame is er wel klaar voor zo te zien. Wow wat een stoot. 100% beter dan hardeplasser-destroyer Sylvana.

Dirk III | 19-05-16 | 21:34

@Zoon van Boer | 19-05-16 | 21:27
Wablief? Die generatie is nou juist bij uitstek een product van propaganda (van de cultuur-marxistische soort).

Borakh | 19-05-16 | 21:33

ProAsfalt | 19-05-16 | 21:27

Zoek een vrouw met geld, probleem opgelost!

eerstneukendanpraten | 19-05-16 | 21:30

Hé, dit sluit mooi aan op die column over Nederlandse mannen van Roos, laatst.
Wat eelt op de ziel en een paar ballen zouden het grootste deel van de generatie, maar ook van de Nederlandse bevolking als geheel, geen kwaad doen.

Lewis | 19-05-16 | 21:30

De millennials zullen bijna allemaal te werk worden gesteld door de beul Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van dwangArbeid) alleen hebben ze dat nog niet door.

ProAsfalt | 19-05-16 | 21:27

Men is doodsbang voor die generatie. Heel veel van hen zijn erg resistent tegen propaganda. Dat maakt de marketing mensen al jaren lang helemaal gek en als die er geen grip op krijgen, worden de lobbyisten erg bang.

Zoon van Boer | 19-05-16 | 21:27

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland