Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VN-vluchtchef: 'Het zijn voornamelijk gelukszoekers'

(Geen nieuw filmpje, maar opdat we nooit vergeten over wie we het hebben.) De VN, eigenlijk weet niemand wat het nou echt precies is of doet, maar dat het enorm belangrijk is, daar lijkt iedereen het over eens. Vooral VN-medewerkers zelf. Een van die medewerkers is "Director-General of United Nations Office at Geneva" Michael Møller, uiteraard zo'n Scandinavische paardenlul met messiascomplex, die z'n morele zelfdoding via de VN aan de wereld op probeert te dringen. Die Møller, mocht even lekker godwinnend alles en iedereen die bedenkingen had bij zijn culturele volksverhuizingen de tyfus schelden, want xenofoben en die moeten eigenlijk vooral dood. Maar in zijn archetypische Huffington Post-interview, met de karakteristieke titel "UN’s Michael Møller Reveals 17 Facts That Will Change Your Understanding Of The Refugee Crisis - ‘We’ve forgotten that this happened before’." glipt de verboden waarheid er doorheen. "Møller says feedback from people working in refugee camps suggests the main reason people are leaving Syria isn’t the crippling violence in the country. “The number one reason why people leave Syria is not the bombs or the food or the cold, it’s because they want to find educational opportunities for their children,” he explains." En om ook maar gelijk onbedoeld die hele term 'vluchtelingencrisis' onderuit te trappen [het zijn immers vaak geen vluchtelingen, en dit is geen crisis, maar beleid], geeft hij z'n hele wereldbeeld gelijk maar een draai om de oren. "To put it very bluntly, every refugee is a migrant. Not every migrant is a refugee. It’s quite clear actually." We verwachten binnen nu en een week een Timmerfransje, want zulke ongemakkelijk waarheden zit natuurlijk helemaal niemand op te wachten. Ondertussen bij reisbureau Driemaal Scheepsrecht. omwegcluchten.jpg

Reaguursels

Inloggen

petersteenkamp | 17-05-16 | 05:45
Hulde!!

DreHa | 17-05-16 | 11:09
De VN is de houdbaarheids datum reeds lang gepasseerd. Wanneer maakt u toch eens die afsprak bij Neurologie?

Cobalt bomb | 18-05-16 | 00:04

- Tegenwoordig kan je vluchteling zijn voor alles. -

donjon | 17-05-16 | 22:55

Is dit wat je noemt de kelder oftewel kerker?zit ik nou ook hier.. Ha,,llo,, het echo'tt een beetje hier.. Maar ehh is de link doorgelinkt van het nieuwe topic naar hier?

Dr. Frambozenjam | 17-05-16 | 22:35

Soms denk ik wel eens dat militairen, inlichtingen- & politiefunctionarissen dit soort zaken al jaren per briefing proberen over te brengen aan de politiek.
.
En dat politici dan tevreden knikken over de status want het lijkt welhaast of ze er op aan sturen, die opkomst van weerstand tegen immigratie.
.
Om over niet alle lange tijd de bijl a la Mugabe te laten landen. Iedere gelukszoeker die het huis van een ontevreden autochtoon afpakt heeft voortaan een huis.
.
Om weer even dertig jaar door te kunnen zeilen met deze fopdemocratie terwijl de tevredenheid van de nieuwe bevolking met hun nieuw verworven eigendommen langzaam afkalft.
.
Is natuurlijk niet waar. Ze sturen het liefst het leger op de bevolking af om hun dictatuur te vervolmaken...

Parel van het Zuiden | 17-05-16 | 22:31

Den Haag en Brussel staan te popelen om onze soevereiniteit aan turkije over te dragen. Ik hoor ze net in Nieuwsuur het tegenovergestelde beweren, maar we weten allemaal: politicians lie.

lulleficatie | 17-05-16 | 22:23

Ik blijf me verbazen hoe je in een tijd dat het een ongekend grote en gevaarlijke bende is in zowel Turkije als Oekraïne, precies op dat moment het visumvrij reizen met precies die landen besluit in te voeren..

henkdekanarie | 17-05-16 | 22:20

Verkeerde link. Dit was een topic van gisteren.
Elessir | 17-05-16 | 22:01
.
Tja. Ik ben ook benieuwd naar wat MI6 te zeggen heeft maar wellicht komt dat nog. Hopelijk brengt hun mening een Brexit dichterbij.

Lupuslupus | 17-05-16 | 22:10

Het zijn ook gelukszoekers. Daar heeft de burgemeester van weert ons laatst nog op gewezen. Want het gaat niet om veiligheid maar het beste plekje. En bij de burgemeester van weert zit je als gelukszoeker dan goed!!

tweetybird | 17-05-16 | 22:05

Verkeerde link. Dit was een topic van gisteren.

Elessir | 17-05-16 | 22:01

Als ik oud genoeg ben voor een bejaardentehuis zonder dat de omstandigheden verbeteren, pleeg ik zelfmoord!

@necrosis | 17-05-16 | 09:00

Ik heb een tip voor je: pleeg een bankoverval. Volgens mij is het inmiddels een stuk beter toeven in de bak dan in een verzorgingsinstelling...

EefjeWentelteefje | 17-05-16 | 15:23

Niet echt nieuws, ieder kritisch persoon roept dat al sinds de grote welkomstboodschap van die trut Merkel. En ook nu nog is alles met een Syrisch paspoort een hartstikke zielige vluchteling die meer verdient dan het Europese volk dat voor die profiteurs mag betalen de rest van hun leven.

XaleX_2 | 17-05-16 | 13:10

Maria.1 | 17-05-16 | 08:13 Heel goeie actie! De politiek moet beseffen dat mensen verontrust zijn en verontwaardigd en ook behoorlijk kwaad. En dat dat te maken heeft met het bijna bewusteloos importeren van de islamitische oorlog tegen alles dat niet islamitisch is. Politici overtreden daarmee vele vormen van wetgeving, en die misdaden zijn van dusdanige aard, dat ze daarmee kunnen eindigen in het Internationaal Strafhof in Den Haag. De ban op discussie over de islam moet doorbroken worden. Het kan niet zo zijn dat we nog jaren zien hoe van allerlei door islam aangedreven criminaliteit en terreur politiek correct wordt weggekeken en dat ondertussen de islam almaar toeneemt direct om ons heen in de westerse wereld.

notamused | 17-05-16 | 11:48

RoBD=Skullfucker | 17-05-16 | 10:00
taaladvies.net/taal/advies/vraag/218/d...
Hoho. Niet zo persoonlijk bedoeld..
Maar goed die andere 2 nicks dat snap ik dan weer niet.

Dr. Frambozenjam | 17-05-16 | 11:21

Het filmpje is natuurlijk nooit op de publieke omroep te zien geweest, want te weinig vrouwen en kinderen. Wat een ongelovelijke volksverlakkerij dit. Te triest voor woorden.

Road to serfdom | 17-05-16 | 11:19

He schijnt dat Frontex de dominicanen voortaan zelf gaat ophalen in de Dominicaanse Republiek en Haiti. Scheelt de migranten een hoop geld en vermindert het risico van verdrinken op zee. Bovendien verdienen de smokkelaars er dan niets aan.

lulleficatie | 17-05-16 | 11:11

Wanneer je publiek denkt te moeten posten dat de VN nergens goed voor zou zijn ben je echt de weg kwijt. Het is allemaal gespeelde verontwaardiging om boze mensen naar de advertentiedisplays te lokken.

DreHa | 17-05-16 | 11:09

"(..)We willen geen palingoproer of aardappeloproer die dan door de ME genadeloos neergeslagen kan worden(..)
@ Graaf van Egmont | 17-05-16 | 01:27
.
Als u eens wist hoezeer u gelijk heeft!
Lees en huiver:
eunmask.wordpress.com/2014/05/31/eu-r...
-
”(..) er wordt gesteld dat de EU overheid, om een oproer of opstand te onderdrukken, het recht heeft mensen te doden.
Maar wat zijn de definities van oproer of opstand? Dat kan een demonstratie zijn tegen een EU-top in Den Haag, of een opstand van een deel van de bevolking tegen regeringsmaatregelen, zoals we die al in Griekenland en Spanje hebben gezien. Zelfs een reguliere staking zou wellicht al onder deze bepaling kunnen vallen."

telelezer | 17-05-16 | 11:03

Als je goed kijkt naar het gemiddelde sentiment in Europa dan zie je dat men wel "vluchtelingen" wil helpen maar dan wel alleen op de plek van herkomst.
Deze Zweedse flapdrol kan wel zeggen dat het maar om een klein percentage van de Europese bevolking gaat maar waar het om gaat is dat er al VEEL TEVEEL moslims in onze samenleving het leven onveilig en onprettig maken voor de rest. Nog meer moslims erbij is gewoonweg een slecht idee. Hoe zeer wil je dat iedere stad een moslim ghetto wordt waar men absoluut niet integreerd in een samenleving maar de rest van hun leven aan de overheidstiet hangt en daarbij met criminaliteit hun inkomen tot westerse niveau's opkrikt?
Bovendien is het een gigantische misvatting dat al deze mensen een nuttige bijdrage KUNNEN leveren. Het merendeel is volgens mij onderontwikkelde en laten we eerlijk zijn domme mensen die echt niet goed aan de slag gaan komen hier. Hun kinderen ook niet als je ze zoals nu in ghetto's terecht laat komen en niet van ze eist te integreren en zich aan te passen aan de geldende normen en waarden.
Gewoon niet doen dus.

WatZalIkErvanZeggen | 17-05-16 | 10:21

"Zelf heb ik geen kinderen, dus wie komt mij wassen en aankleden?"
@ necrosis | 17-05-16 | 09:47
.
Dat is nou precies het excuus dat de immigranten-lovers aanhalen om de immigratie-tsunami te rechtvaardigen.
De immigranten zullen ons immers uit dankbaarheid vast wel gaan verzorgen als we oud zijn; want we hebben dan zelf te weinig zorg-personeel (dat ze er eerst uitgegpoid hebben om "te bezuinigen" om geld op te hoesten voor de floegteliengen))
Ik zie het al gebeuren: Een floegtelieng is aangesteld om me in mijn ouden-van-dagen kamer te verzorgen; hij (ja "hij" want het zijn immers 90% mannen) komt binnen en krijst allaaaaah-hakbar en rooft mijn kast leeg (of erger..!). - Welke idioot bedenkt dat..?
-
Het wordt (eerder dan we denken!) precies omgekeerd: Wijzelf zullen moeten doorploeteren tot we 80 zijn of tot we eerder doodvallen om de uitvreters te onderhouden, die zich rotlachen om dat domme Nederlandse schapenvolk.

telelezer | 17-05-16 | 10:03

@Einde van de Domheid | 17-05-16 | 09:58
Het is algemeen bekend dat allochtone kinderen veel aandacht behoeven op het basisonderwijs dat ten koste gaat van de autochtone kinderen. Laten we elkaar geen mietje noemen.
Daarnaast krijgen veel asielzoekers gratis opleidingen, terwijl onze kinderen een studielening aan moeten gaan als pa en ma het niet kunnen betalen. En aangezien we allemaal uitgeknepen worden als citroentjes en de werkeloosheid hoog is, zal dit voor de meeste gezinnen gelden. Onze kinderen staan dus al 0-2 achter.

Maria.1 | 17-05-16 | 10:03

necrosis | 17-05-16 | 08:52
Als iemand een huisbrand heeft en jij de kinderen in hun pyama opvangt dan betaling van de kosten niet echt een issue lijkt me.
Zolang er geen scheiding wordt gemaakt tussen islamisten en Islamgelovigen zal iedereen hier fundamenteel verdacht worden van een fascistische ideologie. Beetje moeilijk om die mensen solidair te krijgen. Dat moest echt eens veranderen.

Einde van de Domheid | 17-05-16 | 10:01

Dr. Frambozenjam 00:38
Man, man, man. Ten eerste ben je als SPV geen drs, laat staan dr. Ten tweede interesseren titels me niets, ze zeggen niets over de persoon. Ten derde werk ik momenteel vrijwillig in deeltijd, omdat ik aan het revalideren ben.
Waar je boosheid hierover richting mij vandaan komt??? Vriendje van Leeflang en ongeblustekalk? Maar goed, ik ben vaak scherp, en je mag de pest aan me hebben. Maar doe dat dan wel met juiste gegevens, anders lijk je dom.

drs. = doctorandus
dr. = doctor
dhr. = de heer.
Alleen aan het begin van een zin krijgen ze een hoofdletter.

onzetaal.nl/taaladvies/advies/hr.-dhr...

RoBD=Skullfucker | 17-05-16 | 10:00

Maria.1 | 17-05-16 | 08:48
1) Dat klopt, die mensen mogen linea recta terug.
2) Omdat het kan!
3) Ofdat buitenlandse kinderen hier onderwijs krijgen is de vraag. Als we het onderwijs slecht vinden dan is dat niet vanwege de vluchtelingenstroom, dan was dat al zo.

Einde van de Domheid | 17-05-16 | 09:58

@mierus | 16-05-16 | 21:44
Het is een investering inderdaad, maar dan heb je de rest van je leven dan ook alles wat je nodig hebt, de rest steel je erbij. Alleen de autochtone bevolking moet alles betalen, zij gaan gratis winkelen bij de Appie

Tostiman | 17-05-16 | 09:57

"De VN, eigenlijk weet niemand wat het nou echt precies is of doet"
>> Start here www.google.com/#q=vn+nwo

opbokkennu | 17-05-16 | 09:56

""Zelf heb ik geen kinderen, dus wie komt mij wassen en aankleden?"
@ necrosis | 17-05-16 | 09:47
.
Misschien Maria-1..

telelezer | 17-05-16 | 09:55

@ necrosis | 17-05-16 | 09:00
.
Wij Nederlandse slappelingen zijn medeschuldig omdat we alles gewoon maar laten gebeuren..!
"Onze" masochistische regenten dansen alleen maar naar de pijpen (no pun intended) van hun medogenloze meesters van de de Brussels bezettingsmacht, en belazeren hun eigen volk dat ze geacht worden te vertegenwoordigen; en wij laffe schapen kijken machteloos toe hoe ons goede oude Nederland en wijzelf kapot gemaakt worden voor meerdere glorie vande EU(SSR).

telelezer | 17-05-16 | 09:53

@Maria.1 | 17-05-16 | 09:07
Mijn oma moest naar een verpleegtehuis waar de zorg ondermaats was.
Mijn moeder heeft vele malen mijn oma gewassen en aangekleed (op vrijwillige basis).
Zelf heb ik geen kinderen, dus wie komt mij wassen en aankleden?

necrosis | 17-05-16 | 09:47

@necrosis | 17-05-16 | 09:00
Ik zie het allemaal gebeuren necrosis. Ook mensen die hun huurwoningen uitgezet worden, omdat ze de huur niet meer kunnen opbrengen en daar statushouders ingezet worden. Mensen die niet bij de voedselbank terecht kunnen, omdat er meer vraag is dan aanbod.
Dit moet stoppen!
En dat laatste... doe dat nou maar niet!

Maria.1 | 17-05-16 | 09:07

"It’s quite clear actually."
Het zit 'm in dat 'actually', als je het mij vraagt. Meneer weet 't ook, zoals iedereen het weet. Maar wat 'actually' het geval is, mag niet in de boeken, er is een discrepantie tussen wat het geval is en wat het geval mag zijn.
Je kunt bijna horen op welke wijze hij het tijdens dat interview heeft uitgesproken, en met welke gezichtsuitdrukking. Klemtoon op clear en op de y van actually, iets verhoogde pitch, iets zachtere stem, met een kleine pauze ervoor en erna, en afgesloten met het een weinig optrekken van de wenkbrauwen en een subtiel ingehouden lachje.

Schoorsteenveger | 17-05-16 | 09:04

@Maria.1 | 17-05-16 | 08:48
Tegenwoordig komen ze via Italië uit Afrika, uit landen waar geen oorlog is.
Dat ze een beter leven zoeken dan de omstandigheden in eigen land begrijp ik wel, maar wat ik niet begrijp is dat wij daarvoor teveel offers moeten brengen.
Nederlanders met een uitkering die gratis moeten werken, oudjes die één keer per week onder de douche gaan, een 48-uurs luier krijgen wegens personeelstekort en pyjamadagen om dezelfde reden.
Als ik oud genoeg ben voor een bejaardentehuis zonder dat de omstandigheden verbeteren, pleeg ik zelfmoord!

necrosis | 17-05-16 | 09:00

@Einde van de Domheid | 17-05-16 | 08:33
En die ouders gaan de opleiding van hun kinderen hier betalen door te werken en belasting af te dragen, ze leren onze taal en respecteren onze gebruiken?
Je doet je nick geen eer aan, buddyboy.

necrosis | 17-05-16 | 08:52

We zouden voor elke betrapte illegaal de rekening voor opvang en onterechte bijstand bij het consulaat van het land van herkomst moeten indienen, en beslag leggen op alles wat die landen in ons land hebben als ze niet betalen.

marcoplarco | 17-05-16 | 08:50

^
Racist!

Maria.1 | 17-05-16 | 08:50

@Einde van de Domheid | 17-05-16 | 08:33
Het zijn absoluut niet alleen mensen uit verwoeste landen. En twee: waarom moeten vreemde kinderen onderwijs krijgen op onze kosten, terwijl wij aan alle kanten uitgeknepen worden en geen/nauwelijks meer geld over houden voor goed onderwijs voor onze kinderen?

Maria.1 | 17-05-16 | 08:48

Het zijn ouders die hun verwoeste land uittrekken om onderwijs voor hun kinderen te zoeken. Dieptepunt voor Geenstijl, dit topic!

Einde van de Domheid | 17-05-16 | 08:33

Zelfs de übercorrecte BBC heeft het over de "migrant crisis" ipv "refugee crisis". Engeland lacht zich ziek: Laat de EU maar haar welvaart delen met iedere tandeloze analfabete paardenlul in de wereld tot er geen welvaart meer over is - Wij trekken de stekker eruit.

Zeddegeizot | 17-05-16 | 08:25

@necrosis | 17-05-16 | 08:04
Nadat ik mezelf er eerst van overtuigd heb door de fractievoorzitters aan te schrijven, dat zij op de hoogte zijn van de problemen, maar daar echt niets aan gaan doen, ben ik het van binnenuit aan het proberen. Ik kijk naar de lokale partijen waar ze voor staan en schrijf de partij dan aan. Na even geduld te hebben gehad sla ik ze met hun leugens om de oren. Bewust maken dat ze er niet voor de betalende burger zijn en dat de betalende burger niet achterlijk is. Als dit klaar is komt er een mooi artikeltje in de krant.

Maria.1 | 17-05-16 | 08:13

@Maria.1 | 17-05-16 | 07:57
Ik zou zo graag iets doen, maar wat?
Ik weet het ondertussen ook niet meer....

necrosis | 17-05-16 | 08:04

@necrosis | 17-05-16 | 07:52
Triest. necrosis ik zie zoveel schrijnende gevallen om me heen en ben het zoooo beu.

Maria.1 | 17-05-16 | 07:57

@Maria.1 | 17-05-16 | 07:46
Op je linkje zag ik een foto van een 'douchetent' voor die lieden.
En toen moest ik ineens hier aan denken:
www.ad.nl/ad/nl/37301/Hoeksche-Waard/a...

necrosis | 17-05-16 | 07:52

@fikkieblijf! | 17-05-16 | 07:38
Ik las net een bericht (dat inmiddels weer weggehaald is) over 1,2 miljoen Afghanen die op de vlucht zijn voor het oplaaiende geweld van de Taliban.
Alweer moslimgeweld, het houdt niet op, niet vanzelf....

necrosis | 17-05-16 | 07:48

En er komt nog veeeeeeeeeel meer deze kant op. Nu de conflictgebieden weten dat de bevolking massaal welkom welkom is in Europa, want deze hebben(moeten) zo hun plichtsbesef voor de halve wereldbevolking na te volgen.. en 'geheime' agenda's van politici die nagenoeg net zo machtswellustig zijn als de machthebbers waar de vluchtmigrant voor weg vlucht uit eigen land.

fikkieblijf! | 17-05-16 | 07:38

Niet zo veel nieuws. Afgelopen zondag zat ik wat rond te zappen op de vroege ochtend en ik kwam dit geniale college tegen van Paul Scheffer. vimeo.com/164733400 .

Ds. Dick Primera | 17-05-16 | 07:28

Ik voel me ondertussen een vluchteling in eigen land.

necrosis | 17-05-16 | 06:33

Eh,...... dit is toch niets nieuws ?

HypoPseudo | 17-05-16 | 06:25

Maar ook deze pipo beweert dat het Westen immigranten uit achterlijke derde wereldlanden "nodig" heeft vanwege de vergrijzing. Dat is een van de meest schadelijke leugens die er zijn. Vergrijzing is een probleem vanwege de verhouding tussen economisch actieve mensen en economisch inactieve mensen, waarbij de eersten de laatsten moeten onderhouden.

Aangezien immigranten uit achterlijke derdewereldlanden chronisch werkeloos zijn verslechtert de verhouding tussen actieven en inactieven juist. En dat wordt nog erger zodra deze immigranten ook met pensioen gaan.
Sterker nog, de enorme kosten die nodig zijn om derdewereldimmigranten hier te houden, zorgt er voor dat de belastingen hoger moeten worden waardoor autochtonen gedwongen worden om hun kinderen weg te bezuinigen.

Dit alles is naar mijn idee gebaseerd op Marxistische dogma dat cultuur en welvaart niets met elkaar te maken hebben (de officiele term hiervoor is dialectisch materialisme) dus inheemse Nederlanders en bijvoorbeeld
Somaliers zijn perfect uitwisselbaar met precies dezelfde economische prestaties. De werkelijkheid is precies het tegenovergestelde.

petersteenkamp | 17-05-16 | 05:45

gelukzoeker 1.0
iemand die naar een ander land, een andere streek of een andere stad trekt om er zijn geluk te zoeken; fortuinzoeker
Vaak in toepassing op asielzoekers, migranten of ontdekkingsreizigers.

INH.30CL | 17-05-16 | 03:48

Patje2011 | 17-05-16 | 02:13
Geenstijl wordt goed gelezen, ook door nog niet overtuigden. Het is een uitstekende plaats om goed onderbouwde argumenten aan te voeren die zaken vanuit meerdere uitgangspunten belicht, waar mogelijk gedocumenteerd.
.
De enige simpele, risicoloze uitweg die ik zie is via de stembus. Niet op een bepaalde partij, maar op onverkiesbare kandidaten, zoals de laatste persoon op de kieslijst of uitsluitend allochtone kandidaten waardoor vanzelf een onwerkbare uitkomst ontstaat. Alle gevestigde politici moeten dan namelijk het veld ruimen. Het systeem komt dan vanzelf tot stilstand.
.
In de tussentijd kunnen steeds meer mensen worden overtuigd en voorbereid op een op het juiste moment aan te bieden ad-hoc oplossing die tot dat moment virtueel moet blijven zodat er geen aangrijpingspunt ontstaat voor allerlei vormen van repressie.

kindapaas | 17-05-16 | 03:08

ProAsfalt | 17-05-16 | 01:42
En daarom wilde ik jou en je lotgenoten als eerste sturen. strak plan.

Graaf van Egmont | 17-05-16 | 02:35

Graaf van Egmont | 17-05-16 | 01:27
Eens. Al kan het wel handig zijn als de ME het neerslaat en de rest van het volk heeft sympathie voor de opstand. Dan groeit de tegenbeweging juist.
ProAsfalt | 17-05-16 | 01:44
Ligt eraan hoeveel mensen er zijn, wat de inhoudelijke standpunten zijn, hoe fatsoenlijk je overkomt naar de rest van Nederland en of de media er aandacht aan geeft. Het is tijd dat er een eerlijke inhoudelijke discussie komt waar man en paard benoemd worden. En dan niet op de Wilders manier. Als ik ga zeggen dat ik het ga proberen dan zal ik het lachertje worden en zijn van Geenstijl. Maar toch..

Patje2011 | 17-05-16 | 02:13

Ik wist niet dat Marokko zo dichtbij Spanje lag! *topografische kennis afstoffen doet*

Dark_Austrian | 17-05-16 | 01:46

@Patje2011 | 17-05-16 | 00:29
Je kunt wel afreizen naar Den Haag maar daar worden politici en de bazen echt niet kouder of warmer van.

ProAsfalt | 17-05-16 | 01:44

@Graaf van Egmont | 17-05-16 | 01:27
Enige wat helpt is staken. De boel platleggen maar ja dan moet je niet tot de nek toe in de schulden zitten en of voor 100% afhankelijk zijn van de Staat.

En juist daar zit 'm de kneep. Iedereen steekt zich tot de nek toe in de schulden voor een nog mooie grotere huis (met de nog grotere luchtbel) of voor een flatscreen.

De banken, de bazen en de staat hebben in wezen door onze hebzucht ons in de wurggreep enkele uitzonderingen daargelaten.

ProAsfalt | 17-05-16 | 01:42

"VN-vluchtchef: 'Het zijn voornamelijk gelukszoekers'"

Het zijn voornamelijk gratis arbeiders.

ProAsfalt | 17-05-16 | 01:38

We kunnen van alles zeggen over Franse boeren, maar protesteren kunnen ze wel.

mysteryposter | 17-05-16 | 01:34

Ik zou alleen maar willen zeggen: als jullie iets anders willen, moet het massaal georganiseerd worden en binnen de wet blijven. Een andere mogelijkheid is er niet. We willen geen palingoproer of aardappeloproer die dan door de ME genadeloos neergeslagen kan worden. Het moet massaal zijn en iedere keer terugkomen. Zodat de politiek er moe van wordt. Wij ook natuurlijk, maar de langste adem wint. En je moet de partijen tegen elkaar uitspelen, zodat ze zelfs elkaar niet meer kunnen vertrouwen. Je hebt veel voetvolk nodig, maar ook goede woordvoerders, die het intelligente deel voor hun rekening nemen.

Graaf van Egmont | 17-05-16 | 01:27

Voor wie het interesseert: op de NPO-politiek loopt al enige tijd een lezing door Paul Scheffer over de vluchtelingenproblematiek. Ik vind dat hij de kwestie heel goed in beeld brengt. Het betreft natuurlijk een mijnenveld, zozeer als je in discussies al snel ‘racist’ bent als je politiek correct iets verkeerds zegt. Maar teksten als van Scheffer zijn volgens mij genuanceerd genoeg om niet meteen de politiek correcte gedachtenpolitie te alarmeren, en om aldus eigenlijk op een heel subtiele manier die Grote Muur van de politieke correctheid te slopen. Want het is toch wel bijzonder irritant dat we worden geïslamiseerd zonder dat een open debat over die islam mogelijk is. En dat terwijl het inmiddels overduidelijk is dat de islam totaal anti moderne cultuur is, anti wetenschap, anti mensenrechten, anti vrijheid, anti creativiteit, anti humaniteit.

notamused | 17-05-16 | 01:22

Mensen sluiten zich graag aan bij de winnaars. Nederland is een winnaar. Maar wij hebben die islamitische gelukszoekers niet nodig. Hun papieren hier zijn waardeloos. Het kost ons alleen maar geld, heel veel geld.

monkey_boy | 17-05-16 | 01:22

@Graaf van Egmont | 16-05-16 | 21:48
Zover is het allang maar de media zwijgt.

SmegmaSmeer | 17-05-16 | 01:02

Maria.1 | 17-05-16 | 00:30
De botte bijl methode werkt altijd, mits men hem maar hard genoeg hanteert.
Maar goed gereedschap is het halve werk, je zei het eerder al:overtuigen kost veel energie. Vaak lost dit in het niks op, je wordt er alleen warm en moe van.

Nederland, vergulde kooi land.

Cobalt bomb | 17-05-16 | 00:57

Ik droom al jaren van een een jaarlijkse immigratieslachtoffer-dag. Eén dag iedereen die slachtoffer is geweest van het immigratiebeleid op het binnenhof. Graag met borden waarop de uitspraken van dader tijdens de misdaad staan. Het is nu allemaal nog te onzichtbaar. Ik vind dit iets voor Greet. Tenslotte is hij zijn vrijheid al 10 jaar kwijt. Maar vooral om 'onze' vrouwen eens wakker te schudden. Er zijn honderden zo niet duizenden verkracht. Tientallen zijn in een rolstoel geslagen en honderden, duizenden gezinnen hebben iemand verloren.
Helaas hebben wij een schaamte mbt slachtofferschap.

Alquest | 17-05-16 | 00:54

Oke oke.. was gericht gericht aan: RoBD=Skullfucker | 17-05-16 | 00:19

Dr. Frambozenjam | 17-05-16 | 00:45

*keine = kleine
fit = dit
uw = u

Dr. Frambozenjam | 17-05-16 | 00:40

Maria.1 | 17-05-16 | 00:33
Daarom ben ik wel nuttig. Ik heb zelf een vader van rond de middellandse zee(en nee, ik ben geen allochtoon, maar dat leg ik nog wel een keer uit). Ga maar lekker slapen je hebt het verdiend.

Patje2011 | 17-05-16 | 00:39

Jouw beroepsgroep was eens eerder ter sprake 'social psychiatrische verpleegkundige'.. wauw. Dsm v. is het richtlijn? dat beauk kennen we en put uw hieruit dus opletters gebaseerd op, ja op wat gebaseerd symptomen. En welke symptomen staan daarin ter duiding van staatsgevaarlijken en symptomen? en nog wat voor eens en altijd. Dr. met hoofdletter staat voor Dhr. en dr. keine letter voor doctorandus, als zelfs een doctorandus fit verschil niet kent, wat is een afgestudeerde promovendus dan?

Dr. Frambozenjam | 17-05-16 | 00:38

@Patje2011 | 17-05-16 | 00:32
Jullie worden gewoon weggezet als extreem rechts; net als Pegida...

Maria.1 | 17-05-16 | 00:33

LinkseWreker | 17-05-16 | 00:30
Dan zijn we al met zijn tweeën. Als het in dit tempo doorgaat dan halen we de 100.000 wel ;-)

Patje2011 | 17-05-16 | 00:32

Al die volksverhuizingen zijn georchestreerd, om ons kapot te krijgen en ons te onderwerpen aan ideeën zoals die van de welbekende VN-meneer Sutherland.
Onthoudt: Massa-Migratie is een wapen! Wij zijn het doel!
Salut! Evocatus

Evocatus | 17-05-16 | 00:31

@LinkseWreker | 17-05-16 | 00:21
Geloof me, men is er nog niet klaar voor. Ik zie het hier in het klein: een groepje is bezig de buurt te terroriseren, maar iedereen is bang voor zijn eigen hachje en kijkt weg. Het is nog te vroeg. Komt goed; relax! Dacht je dat ik niet razend was?! Maar met de botte bijl erin werkt averechts. En nu ga ik echt naar mijn mandje.

Maria.1 | 17-05-16 | 00:30

Patje2011 | 17-05-16 | 00:29

I 'll be there :)

LinkseWreker | 17-05-16 | 00:30

nemoj me jebat | 17-05-16 | 00:27

:) nu de rest van de azijnpissers nog en dan hebben we een basisgroep om mee te beginnen :)

LinkseWreker | 17-05-16 | 00:29

LinkseWreker | 17-05-16 | 00:21
Niemand durft dat omdat iedereen het nog te goed heeft in Nederland, en niet kijkt naar de toekomst. Na hun komt de zondvloed.
LinkseWreker | 17-05-16 | 00:22
Wat ik al zei, 6 juli 2016, 9 uur, Den Haag. Op de voorwaarde dat er veel mensen zijn. Inhoudelijk en zonder geweld. Ik ben wel heel bang om als rechtse tokkie weggezet te worden.

Patje2011 | 17-05-16 | 00:29

RoBD=Skullfucker | 17-05-16 | 00:19

Kunt u mij één tijdstip noemen waarop deze "MP" zich gedragen heeft ??

Hij liegt en bedriegt, steelt en verdeelt en helpt de elite aan meer en meer macht en geld.

Wie dat niet ziet is blind !!

LinkseWreker | 17-05-16 | 00:28

LinkseWreker | 17-05-16 | 00:25
Nou, dan moeten wij maar vriendjes worden.
Zal gezellig worden: alleen maar klagen en zeuren dat het allemaal en helemaal de verkeerde kant op gaat met de wereld!
; )

nemoj me jebat | 17-05-16 | 00:27

Bokito ergo sum | 17-05-16 | 00:20
Je hebt (binnen dit kader/onderwerp!) twee soorten kinderlozen:
-Zij die het kan verrotten wat er met de aarde gebeurt zolang zij het maar naar hun zin hebben. Lees: mevrouw Merkel;
-Zij die zich vreselijk zorgen maken over wat er met de aarde gebeurt en daarom afzien van nageslacht. Lees: ondergetekende.

nemoj me jebat | 17-05-16 | 00:26

nemoj me jebat | 17-05-16 | 00:23

:) hier hetzelfde, zelfs de familie heeft me er om ontvriend op social media, maar ik blijf schreeuwen zo hard ik kan en waar ik kan.

En dát zouden meer mensen moeten doen :)

LinkseWreker | 17-05-16 | 00:25

RoBD=Skullfucker | 17-05-16 | 00:19
Exact mijn gedachte.

nemoj me jebat | 17-05-16 | 00:24

Maria.1 | 17-05-16 | 00:16

Ik hoor het graag van je

LinkseWreker | 17-05-16 | 00:24

LinkseWreker | 17-05-16 | 00:21
Ik schreeuw niet meer zo hard: mijn omgeving vond me niet meer te harden.
Ja, en daar schaam ik me voor.

nemoj me jebat | 17-05-16 | 00:23

Patje2011 | 17-05-16 | 00:19

Zoals ik al eerder zei, Plaats, datum en tijd ???

LinkseWreker | 17-05-16 | 00:22

Maria.1 | 17-05-16 | 00:13

Zullen ook nooit boos genoeg worden zolang dit comfortabele leventje in stand blijft ??
Dat comfortabele leven is voor velen al voorbij, de haat groeit en de klap blijft uit helaas.

Patje2011 | 17-05-16 | 00:13

Ik schreeuw al jaren en voel me een roepende in de woestijn, elke keer krijg ik weer gelijk met mijn voorspellingen helaas.
En tóch voel ik me schuldig omdat ik het woord niet ver genoeg verspreid kan krijgen en alhoewel het grootste deel van ONS volk er genoeg van heeft durft niemand het aan om er keihard tegenin te gaan en de strijd aan te vangen, waarom toch ???

LinkseWreker | 17-05-16 | 00:21

Maria.1 | 17-05-16 | 00:18
Geniet van je nachtrust.

Patje2011 | 17-05-16 | 00:21

Kan het ze moeilijk kwalijk nemen dat ze een beter leven willen, maar dan wel in het land van de kinderloze mutti. Nexit.

Bokito ergo sum | 17-05-16 | 00:20

@Stormageddon 00:15
Eerst de foto met vrouwenmishandelaar Eurlings in n bootje. Nu dit. Interesseert zijn imago m echt niets meer of probeert hij hele nieuwe groepen stemvee aan te spreken?
Privacy, oké, maar kan onze premier zich svp nog een beetje als premier gedragen. Echt, wtf!

RoBD=Skullfucker | 17-05-16 | 00:19

Maria.1 | 17-05-16 | 00:16
Ik ben heel blij dat je het probeert, en ik heb daar ook veel respect voor. Op mij kan je in ieder geval rekenen.

Patje2011 | 17-05-16 | 00:19

Truste allen.

Maria.1 | 17-05-16 | 00:18

RoBD=Skullfucker | 17-05-16 | 00:06
It's real.
*ook haar ogen niet kon geloven*
Oh ja, en Mark is maagd. De manier waarop hij (op bewegend beeld) op klungelige wijze Janine omarmde zei "it all".
*heel, heel diep zucht*

nemoj me jebat | 17-05-16 | 00:17

@Patje2011 | 17-05-16 | 00:13
Van bovenaf wil men niet luisteren, dus ik heb de discussie van binnenuit op gang gezet. Lokaal. Als het werkt zal ik dit hier delen, zodat anderen ook lokaal ermee aan de slag kunnen gaan. Het idee is om van binnenuit de top te bereiken. Maar dit vergt, zoals gezegd, veel tijd en energie.

Maria.1 | 17-05-16 | 00:16

Ik mag niet staken. Wettelijk verboden voor m'n beroepsgroep. Zondagacties hoogst haalbare.

RoBD=Skullfucker | 17-05-16 | 00:15

-weggejorist-

Stormageddon | 17-05-16 | 00:15

@RoBD=Skullfucker | 17-05-16 | 00:06
Helemaal echt. Rutte was er met Jennis, Halbe Zoolstra en Jack van Gelder. Humberto Tan was ook in de buurt, naar eigen zeggen. Hij kreeg ook een knuffel van Geer en Goor.
www.libelle.nl/actueel/nieuws/mark-rut...

Stormageddon | 17-05-16 | 00:15

LinkseWreker | 17-05-16 | 00:05
Ik weet het niet. Zucht. Ik begin mijzelf een beetje een domme aap te vinden die in zijn eentje staat te schreeuwen in de polder. Moedeloos word ik ervan. Maar ja ik hoef mij over 15 jaar niet te schamen in ieder geval.

Patje2011 | 17-05-16 | 00:13

@LinkseWreker | 17-05-16 | 00:05
Mensen zijn niet boos genoeg om hun comfortabele leventje in te leveren, vergis je niet! Die kant gaat het wel op, maar velen zien dit nog niet.
Aanpak is dus nodig met veel beleid en goed doordacht, anders bereik je niets.

Maria.1 | 17-05-16 | 00:13

Maria.1 | 16-05-16 | 23:59
Dan hebben we echt hulp nodig van bijvoorbeeld Geenstijl, die ons gezamenlijke doel goed kan verwoorden, en die een achterban heeft, en op sociale media actief is. Ze kunnen deze keer echt geschiedenis schrijven, Europese geschiedenis wel te verstaan. Ik weet zeker dat het voorbeeld zou zijn voor andere Europese landen.

Patje2011 | 17-05-16 | 00:08

Een Duitse Gutmensch stelt voor om Duitsers: arabisch, turks en koerdisch te onderwijzen.
Dan voelen de asieleisers zich beter thuis in Duitsland.
www.welt.de/regionales/hamburg/article...
Ik hoor Jesse Klaver al denken, wat een prachtig idee.

Jan Dribbel | 17-05-16 | 00:07

Misschien naief, maar die foto Rutte bij Toppers, met zilveren bretels en das, is die echt echt of is die fotosoep?

RoBD=Skullfucker | 17-05-16 | 00:06

Hm.
Geen, of ongeveer, een idee waar meer zorgen om te maken alhier.
Gedachtengehalte of dat er nog wel enige interactieve uitwisseling is.
Nergens en nooit verplicht hè?
En ieders vrijheid houden zo.
Hooguit teleurstellend om te janken dat wanneer je OT en ook nog op medereaguurders reageert in de draad, doch er geen enkele reactie volgt, dat de conclusie groeit hier ook geen soelaas te kunnen bieden noch vinden.

Ik meen wel beter te weten (ongekend irritant de beste betere dan een of andere Koreaanse slet) - afijn.
Fijne nacht met veel spelfouten uit de bocht om te tegel corrigeren.
Toedeloe.

Kudtkip | 17-05-16 | 00:06

Patje2011 | 16-05-16 | 23:57

Is er wel animo vanuit geenstijl om er iets mee te doen en er wat aandacht aan te besteden ??

Het volk is boos en geeft duidelijk te kennen het niet meer te pikken en de media zwijgt in alle talen, zou er opnieuw een doofpot zijn waar alles wordt ingestopt ??

LinkseWreker | 17-05-16 | 00:05

@nononse | 16-05-16 | 23:49
Kort antwoord: Nee.
Langer antwoord: Alleen een klein groepje "gemotiveerden", voor wiens motieven ik niet wil instaan en waar je jezelf niet mee wilt associeren. Althans ik niet.
Er is ook nog een lang antwoord, maar dat laat ik even zitten. Geen zin in.

Stormageddon | 17-05-16 | 00:04

-weggejorist-

RickTheDick | 17-05-16 | 00:02

Patje2011 | 16-05-16 | 23:34

welk leger ?? dat is inmiddels uitgekleed en machteloos zonder wapens en munitie, de politiek heeft zijn voorzorgmaatregelen al getroffen, voor het leger hoeft zij niet meer te vrezen, het volk is de énige grote groep die nog iets kan betekenen.

Patje2011 | 16-05-16 | 23:47

Oké dan nemen we die datum, nu nog zien in die paar weken honderdduizenden mensen op het binnenhof of in den Haag te krijgen ??

LinkseWreker | 16-05-16 | 23:59

@Patje2011 | 16-05-16 | 23:57
Onder die voorwaarden wel denk ik.

Maria.1 | 16-05-16 | 23:59

Is er eigenlijk wel animo onder het Geenstijlvolk om iets te doen? Inhoudelijk, fatsoenlijk en geweldloos.

Patje2011 | 16-05-16 | 23:57

@nononse | 16-05-16 | 23:49
Jawel hoor, verdragen kun je gewoon opzeggen met een meerderheid in de kamer. Lissabon is gewoon een verdrag. Het kan alleen niet met een referendum, tenzij de regering er eentje uitschrijft met een speciale wet. Onder de huidige referendumwet kan het niet.

Stormageddon | 16-05-16 | 23:56

@Patje2011 | 16-05-16 | 23:54
Dat is wel te regelen (op een fatsoenlijke manier). Maar dit zal heel veel tijd en energie kosten.

Maria.1 | 16-05-16 | 23:56

Maria.1 | 16-05-16 | 23:51
Met een nieuwe regering kunnen we uit de EU stappen zonder referendum denk ik.

Patje2011 | 16-05-16 | 23:54

@Wutbürger_ | 16-05-16 | 23:52
Triest voor onze kinderen inderdaad. En oneerlijk.

Maria.1 | 16-05-16 | 23:54

ze komen niet alleen voor onderwijs, maar voor GRATIS onderwijs (betaald door de europeanen). Terwijl de Nederlanders, Belgen, Italianen, etc zich in de schulden moeten steken voor een opleiding. En vervolgens moeten werken om de studieschulden en belasting (+200p/m extra voor de asieltsunamie) te kunnen betalen. Moderne slavernij, precies zoals de islamisten het graag zien...

Wutbürger_ | 16-05-16 | 23:52

@nononse | 16-05-16 | 23:49
Wat heb je daarover gelezen dan? Een Nexit kan denk ik wel als de meerderheid van de Nederlandse bevolking dit wil. Maar de overheid wil dit niet en zal dit niet toestaan.

Maria.1 | 16-05-16 | 23:51

Sorry voor de spelfouten, ik type te snel.

Patje2011 | 16-05-16 | 23:49

@maria +1 van mij

Een Nexit kan volgens de wet niet wat ik heb gelezen.

Wat kan nederland doen aan een Brexit ?

nononse | 16-05-16 | 23:49

Laten we beginnen op 6 juli 2016 met een duidelijk protest, fatsoenlijk en zonder geweld. Zorg ervoor dat de politiek niet om heen kan en niet lekker vakantie gaat vieren als ons land in chaos verkeert. Wie kan dit organiseren? ik wil het best doen met mijn grote bek maar ik ben bang dat er dan weinig van komt. Lieve Geenstijl help ons!

Patje2011 | 16-05-16 | 23:47

Maria.1 | 16-05-16 | 23:35
Dan beginnen we met verkiezingen en de nexit volgt dan wel. Het kan niet zo zijn dat de PVDA met 8 zetels ons land mede reageert en vele hoge ambtenaren heeft en tal van burgemeesters. Ook moet de achterban van de VVD eens van zich laten horen, ze hebben een leider die niet zou misstaan bij GroenLinks.
nemoj me jebat | 16-05-16 | 23:38
Drie oude zielige vette mannen, ze worden ook wel the whoppers genoemd.

Patje2011 | 16-05-16 | 23:44

Ik hoop en niet joop.nl dat de volgende verkiezingen, een beter beeld zal moeten geven, waar ze nu mee bezig zijn.

Het vaag blijven is nu wel 2001, er moet hierin echt iets veranderen, Waardoor het beter gaat met het eigen land.

Regelgeving eenvoudiger maken, daar hebben ze nooit van gehoord.

Zorg aanpakken, is zoals ik het zie lekker eenvoudig bejaarden in de kou zetten, en de mensen die hiervoor werken vooral veel meer regels geven, waardoor de kinderen deze balast er ook bij krijgen.

Wat jammer is dat na deze regering deze mensen weer tot rust komen.

Waarin je de kinderen van deze bejaarden, waarin de bejaarden niet een villa hebben, gewoon 4x over de kop gaan.

In het gezin van de vvd heb je daar idd geen last van!

Ze hopen dat hun ouders dood gaan, maar dat doen ze niet!

Ik zeg vvd weg ermee, wat er nu zit gaat niet voor het land maar voor spanje!

nononse | 16-05-16 | 23:41

Maria.1 | 16-05-16 | 23:35
En op de Toppers!

nemoj me jebat | 16-05-16 | 23:38

@Patje2011 | 16-05-16 | 23:34
Een referendum krijgen we echt niet. Rutte weet dat hij uitgepoept is in Nederland. Hij heeft nu alles op Brussel ingezet.

Maria.1 | 16-05-16 | 23:35

LinkseWreker | 16-05-16 | 23:25
Staatsgreep gaat mij iets te ver. Dat moet het leger doen omdat de regering zich niet aan de grondwet houd en zijn eigen bevolking discrimineert en de maatschappij in gevaar brengt en omdat ze autonomiteit van ons land weggeven. Ik wil dat er een grote oproer is waardoor het reces niet kan doorgaan en zodat er een eerlijke dialoog en discussie ontstaat met het Nederlandse volk, want die ontbreekt nu. En daarom zijn wij boos. Wij praten tegen dovemansoren. We moeten per direct nieuwe verkiezingen eisen en een referendum over de nexit.

Patje2011 | 16-05-16 | 23:34

Die laatste link neem ik maar met een korreltje zout. Dus de KLM zou geageerd hebben vanwege zoveel no-shows, KLM vliegt helemaal niet op Santo Domingo of Punta Cana.

Elmauro | 16-05-16 | 23:32

Plaats, datum en tijd ?? wie volgt ??

LinkseWreker | 16-05-16 | 23:27

Patje2011 | 16-05-16 | 23:18

Plaats en datum is te kort dag om een staatsgreep te plegen, daar hebben we wat langer voor nodig en tevens kopstukken die ons erbij willen en kunnen helpen, je voorstel is goed, nu nog de uitvoering, een staatsgreep pleeg je met het ganse volk niet met een paar klagers op het binnenhof.

GeenStijl kan iets betekenen in de vorm van propaganda platform maar om veiligheids redenen is het slimmer om iets onafhankelijks op te zetten.

Als het er van komt kan ik een server inrichten en eventueel beschikbaar stellen.

LinkseWreker | 16-05-16 | 23:25

@Graaf van Egmont | 16-05-16 | 23:08
Atlas staakt?/

@King of the Oneliner | 16-05-16 | 22:47
Ach ,genoeg eenzame Europese mannetjes die ze graag aan zich binden en ze naar Nederland halen.
Samen met hun stoot kinderen.

miko | 16-05-16 | 23:24

Ik verwacht dat er nu elk moment mijn deur ingeschopt kan worden door wat agenten.

Patje2011 | 16-05-16 | 23:23

Mensen zien gewoon niet waar de islam en de islamitische cultuur toe leidt als een land maar lang genoeg geïnfecteerd blijft met haar aanwezigheid. Hier gaan decennia overheen, maar het land gaat er aan. Tenzij op een gegeven moment er keihard wordt ingegrepen.

Kolbjorn Varmann | 16-05-16 | 23:23

Maria.1 | 16-05-16 | 23:13

Laat ze maar komen, ik ben er klaar voor.

Plaats, datum en tijd ???

LinkseWreker | 16-05-16 | 23:19

LinkseWreker | 16-05-16 | 23:14
Woensdag 6 juli 2016, Den Haag. Dit omdat het zomerreces wat op 8 juli 2016 begint dan niet kan doorgaan. Maar dan moeten we minimaal met een paar duizend man zijn.

Patje2011 | 16-05-16 | 23:18

@Graaf van Egmont | 16-05-16 | 23:11
Ik heb helaas wel meer gedraai gezien waarvan ik dacht DIT kunnen ze nooit ontkennen.

Maria.1 | 16-05-16 | 23:18

Kolbjorn Varmann | 16-05-16 | 23:10

AFD is niet de oplossing, een volkssturm wel, een staatsgreep voor en door het volk voorbereiden en uitvoeren is anno nu de énige weg naar de bevrijding, de politiek heeft teveel macht en onderdrukt alle burgerinitiatieven !!!

LinkseWreker | 16-05-16 | 23:17

Kan ik een emigratie-uitkering van de Nederlandse staat krijgen? want dan ga ik weer i.imgur.com/uh1gXzg.jpg , alleen voor altijd de tegengestelde richting uit(boventaande pica).. Het was leuk u gekend te hebben.. *señorita, yo habla espanol*

Dr. Frambozenjam | 16-05-16 | 23:15

Patje2011 | 16-05-16 | 23:09

Met vele nietige kleintjes wordt je vanzelf groot !!

Plaats, datum en tijd ???

LinkseWreker | 16-05-16 | 23:14

"In Nederland bepaalt Artikel 131 van het Wetboek van Strafrecht: "Hij die in het openbaar, mondeling of bij geschrift of afbeelding, tot enig strafbaar feit of tot gewelddadig optreden tegen het openbaar gezag opruit, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste vijf jaren of geldboete van de vierde categorie."

Maria.1 | 16-05-16 | 23:13

Maria.1 | 16-05-16 | 23:06

Een politieke partij oprichten om vervolgens dezelfde shit uit te vreten als de huidige politieke kopstukken, nee dank je, we hebben iets anders nodig en ik zou het woord staatsgreep in de mond willen nemen in dezen.

Als we hetzelfde spelletje gaan spelen zal dat niets brengen, de politiek is onbetrouwbaar gebleken en heeft geen plaats meer in onze samenleving.

Een volksbestuur is de énige manier, wég met nekkletsers die alleen maar geld kosten en het volk onderdrukken, wég met de onderdanen van de rijke elite.

Oproepen tot een staatsgreep mag niet volgens onze grondwet en tóch doe ik dat hier, het wordt tijd voor een ander Nederland, tijd voor erkenning van de ellende en de problemen die politici de mensheid hebben gebracht, tijd voor AKTIE !!

Plaats, datum en tijd ?? Wie doet er mee ??

LinkseWreker | 16-05-16 | 23:13

Maria.1 | 16-05-16 | 23:10
Dat zo'n opzichtige actie, daar kunnen ze geen draai aan geven. Net zo min als de baas kan beweren dat je NIET ziek was.

Graaf van Egmont | 16-05-16 | 23:11

Van wetenschap houden ze niet in de politiek.

Dat zou je baan kunnen kosten, tussen de amateurs!

Ze doen wel alsof!

Met de waarheid kan je niet slijmen om hoger op te komen, tegen de multinationals!

Het verdienmodel staat dus boven de waarheid!

Oproep aan echte wetenschappers en technisie, die nog iets kunnen, ga niet naar je werk. Dan komt het vanzelf goed!

Deze dienstenmaatschappij in Nederland is totaal mislukt. Alleen maar opdringen en slechte diensten verkopen. Dit is mijn beeld van afgelopen 8 jaar

Het zal de mensen wel bezighouden, het resultaat is net niet of helemaal niets!

Dit kan anders maar moet echt anders.

Zal een voorveeld geven:

Door de dienstenmaatschappij kan je nu gratis zonnepanelen krijgen.

Eerst waren het de banken, en nu zitten er partijen tussen met de banken om gratis zonnepanelen te leveren.

Waarin ze deze panelen afschrijven in 16 jaar ipv 8 jaar...........

Het leenstelsel gaat dus gewoon door...............!

Firma list en bedrog gaat gewoon verder over de ruggen van de burgers. Een voordeel is er dan wel, de banken zijn dan niet de boosdoeners.

Neem een voorbeeld aan duitsland, geef je volk wel de groene energie!

nononse | 16-05-16 | 23:11

@LinkseWreker | 16-05-16 | 23:02
Wat nodig is, zijn platformen waar mensen zich op kunnen organiseren, en waar leiders kunnen opstaan. Een beweging zoals AFD is juist zo krachtig omdat de oplossingen en beleidsmaatregelen zeer goed doordacht zijn. Uiteindelijk denk ik dat we alles zouden moeten doen om geweld en burgeroorlog te vermijden nu we nog in de 'meerderheid' zijn, het zal niet makkelijk worden. De eerste stap, en allerbelangrijkste moet zijn: Uit de EU!! Daarna kunnen we werken aan een herstel van de monocultuur en daar allerlei van afgeleide maatregelen (grenzen dicht, de-islamiseren, NLse cultuur hoog in het vaandel, werken voor je geld, etc). Maar ik ben mijzelf ook al aan het voorbereiden op het tweede scenario. Helaas.

Kolbjorn Varmann | 16-05-16 | 23:10

@Graaf van Egmont | 16-05-16 | 23:08
Goed plan! Maar of ze het snappen? Zullen er dan wel weer een andere draai aan geven om niet slecht over te komen op het buitenland.

Maria.1 | 16-05-16 | 23:10

LinkseWreker | 16-05-16 | 23:06
Ik ben daar zelf te nietig voor en ik heb geen groot bereik (geen FB enzo). Geenstijl zou dit wel kunnen en zou in Den Haag iets moeten organiseren. (Maken we meteen een rondje door de schilderswijk)

Patje2011 | 16-05-16 | 23:09

Maria.1 | 16-05-16 | 23:06
Nederland meldt zich massaal ziek en blijft een maand thuis. Geen boodschappen, geen benzine tanken, geen treinen die rijden. Gewoon helemaal plat. En volhouden.

Graaf van Egmont | 16-05-16 | 23:08

Patje2011 | 16-05-16 | 22:57

Noem plaats, datum en tijd !!

LinkseWreker | 16-05-16 | 23:06

@LinkseWreker | 16-05-16 | 23:02
Ik heb van het weekend al drie opties gegeven:
a) we richten een nieuwe partij op;
b) we klagen onze bestuurders 1 voor 1 aan;
c) we betalen massaal geen belastingen meer.
Iemand nog (niet bloederige) ideeën?

Maria.1 | 16-05-16 | 23:06

Kolbjorn Varmann | 16-05-16 | 23:01
De maat is al een paar jaar vol. Maar de politici willen het niet zien. Ze denken nou al aan de beloftes die ze als laatste strohalm aan de kiezers kunnen doen. En ik wed dat meer als eenderde er weer in gaat trappen.

Graaf van Egmont | 16-05-16 | 23:04

Ik wil weer in een land wonen waar we wel trots zijn op onze geschiedenis! En we kunnen er nu een mooi hoofdstuk er aan toevoegen.

Patje2011 | 16-05-16 | 23:04

Nog even en de aap komt uit de mouw : Links is op zoek naar dobberend stemvee omdat elke autochtoon met ook maar een greintje hersens stemt op Wilders.

GerMonster | 16-05-16 | 23:03

Kolbjorn Varmann | 16-05-16 | 22:44

érger nog, ik kan inmiddels geen buitenlander meer zien of ook maar iets wat er op lijkt en niet blond is met blauwe ogen bij wijze van.

Ik kots van al die schreeuwers en eisers die alles willen behalve zich aanpassen.

Zwarte piet moet verdwijnen, negerzoenen mogen niet meer, zonnende meiden in bikini worden aangevallen, meisjes van 12 jaar in badpak worden in zwembaden betast.

Wanneer staan we op tegen de verloedering van ons land ?? wanneer beginnen we terug te slaan ??

Als we NU niets doen is de strijd voorgoed verloren en is binnen 5 jaar onze ooit zo mooie staat der Nederlanden onderdeel van dezelfde klotenzooi als de landen waar nu vele van de klagers en eisers vandaan komen, een land vol van haat en oorlog.

LinkseWreker | 16-05-16 | 23:02

nemoj me jebat | 16-05-16 | 22:59
Iedereen die op de reservebank zit wil graag spelen. Dit is een uitgelezen kans. We gaan met een vernieuwd team het veld in.

Graaf van Egmont | 16-05-16 | 23:02

Hele colonnes orthodontisten. Dat zie je zelden.

arc-en-ciel | 16-05-16 | 23:01

@King of the Oneliner | 16-05-16 | 22:47
"De BEUK moet erin, maar wie steekt zijn nek nog uit, met een hypotheek, kinderen en een vaste baan?"
-
In 2017 gaan vele landen een ruk naar rechts maken. Mocht dit niet het gewenste effect hebben, dan is voor veel mensen de maat vol. De Europese burger wilt geen islam als overheerser of dominante factor, wilt geen ongekozen elite in Brussel. Uiteindelijk zal de wal het schip keren.

Kolbjorn Varmann | 16-05-16 | 23:01

@Fijnstoffer | 16-05-16 | 22:57
Het is nog veel erger! Het wordt gewoon ontkent.

Maria.1 | 16-05-16 | 23:00

Ach ik wacht al 6 jaar op een huis gezellig tog tot je 30e bij paps en mams oow wacht.

ministerSinister | 16-05-16 | 23:00

Graaf van Egmont | 16-05-16 | 22:57
Zeg, die zitten normaal al op de reservebank, dus dat zal ook wel het geval zijn als de beuk erin moet.

nemoj me jebat | 16-05-16 | 22:59

Heeft RTL of de NOS al een keer een seconde een uitzending gemaakt dat het volk in Europa in opstand kan gaan komen, omdat ze het spuugzat zijn dat hun geld wordt uitgegeven aan mensen die ons nooit zouden helpen als wij in de problemen komen? Is er ooit een seconde een serieuse uitzending geweest wat de vluchtelingenstroom doet met onze cultuur en verzorgingsmaatschappij en pensioenen ? Is er ooit gesproken over wat positieve discriminatie naar moslims toe doet met de 95% van de rest van de bevolking? Is er ooit gediscussieerd over het feit dat er in 3 jaar 200.000 mensen erbij komen die een gemiddeld iq hebben van 85 en dat er al geen banen zijn? De discussie over het autonoom blijven van Nederland wanneer komt die? Is er ooit gesproken over het feit wat de toekomst is van vrouwen in ons land? Etcetc. Tijd voor revolutie! De omwenteling moet vanuit het volk komen!

Patje2011 | 16-05-16 | 22:57

King of the Oneliner | 16-05-16 | 22:47
Als de beuk er in moet, dan stel ik voor om eerst de bijstandstrekkers en de werkelozen de frontlijn in te sturen, als hun hypotheek en vaste baan de overige boze mensen in de weg zit.
Dus kom er maar in Pro Asfalt.......

Graaf van Egmont | 16-05-16 | 22:57

Gratis geld. Idiote partijen en politici. Een gecorrumpeerde elite. MSM die hun lijnen volgt. Multinationals die alleen aan winst denken. Een passieve bevolking, bang om voor racist uitgemaakt te worden. Het recept voor Europa's ondergang.

Fijnstoffer | 16-05-16 | 22:57

Als je de problemen zelf niet opzoekt, komen ze wel naar je toe.

Van Duyvenbode | 16-05-16 | 22:56

notamused | 16-05-16 | 22:21

Het resultaat zal gelijk zijn aan de praktijken in de 2e wereldoorlog met één klein verschil, nu zullen de Europese burgers het slachtoffer van de holocaust worden !!

LinkseWreker | 16-05-16 | 22:55

@marcoplarco | 16-05-16 | 22:52
De echte racisten zijn diegenen die de allochtonen pamperen ten koste van de autochtonen. Dus als iemand mij ooit nog voor racist uit probeert te maken, dan sla ik hem daarmee om zijn oren.

Maria.1 | 16-05-16 | 22:55

... maar WIJ mogen er niets van zeggen. Want dan zijn we vuile RACISTEN!

marcoplarco | 16-05-16 | 22:52

Wel grappig dat Michael Møller allemaal leugens vertelt en dat dan 'facts' noemt.
- Migratie tegen vergrijzing werkt in Nederland niet, zo heeft het CPB in 2003 al aangetoond. Het kostenplaatje krijg je namelijk niet rond, dus is het idee al 13 jaar failliet in Nederland.
- De asielvinders concentreren zich rondom enkele plekken (de arme wijken in de noordelijke steden) en hebben daar - lokaal - wel degelijk een demografische impact en een democratisch overwicht in korte tijd. De statistiek van 0,2% moslims in Europa per jaar, is niet relevant, maar de lokale impact wel.
- De weerzin tegen het gedachtengoed van mensen die voor steniging van overspelplegers, voor vernietiging van Joden, voor het flatkieperen van homo's en voor onthoofding van ex-moslims zijn, et cetera, is legitiem. Die weerzin racisme noemen is mesjogge.

Maar goed, de geest van Freek de Jonge, god hebben zijn ziel, waart in de VN nog rond blijkbaar. Zure regen, dat is pas erg.

tipo | 16-05-16 | 22:51

Ja, Santa Dominicaanse bitches proberen al decennia lang in Europa van de verzorgingsstaat te leven.
En het lukt ze wonderbaarlijk vaak.
Schijnhuwelijken, net lang genoeg werken om levenslang in een WIA-uitkering te zitten, huis onderverhuren (sociale woning), via Spanje , 2 keer per jaar op vakantie minstens naar het moederland, om daar een huis te bouwen, het is ongelofelijk, maar ze weten precies de weg.
Blijkbaar is dat tropische eiland van hun niet goed genoeg, maar willen ze tussen de blanke mensen wonen, als goedmaker voor de slavernij, of zo.
Of ze nu echt gelukkig worden 3 hoog achter in een kansenwijk en in een bijstandsuitkering?
En wij zitten wel dagelijks te jammeren en de revolutie te prediken hier in de panelen, maar dat zet geen zoden aan de dijk, mensen.
De BEUK moet erin, maar wie steekt zijn nek nog uit, met een hypotheek, kinderen en een vaste baan?
En degenen die niks te verliezen hebben, worden rustig gehouden met een uitkering, waarvan ze afhankelijk zijn, die gaan ook de hand niet bijten die hen voedt.
Mochten de uitkeringen stoppen, en met het slappe politiebeleid hier in Nederland, dan pas zouden de rapen echt gaar zijn, en zouden er bepaalde elite figuren door de straten gesleept worden, zoals in de tijd van de gebroeders de Witt...

King of the Oneliner | 16-05-16 | 22:47

-weggejorist-

peterdm007 | 16-05-16 | 22:47

Niet vergeten á 250.000 euries per stuk, u mag betalen.

peterdm007 | 16-05-16 | 22:47

Ah zo.
Dit is een van de topics "Wir haben es gewusst".

Nou, en of.
Nou nog wat doen, hè mensen?

Kudtkip | 16-05-16 | 22:47

@de Voorzittert | 16-05-16 | 22:35
Ik denk dat je dat onderschat. Zoals ook iemand hierboven aangaf, ik ben gewoon misselijk hoe een Europese beschaving moedwillig de nek wordt omgedraaid. Zelf kan ik geen hoofddoekje meer zien. Ik weet vanuit de situatie in Servië/Montenegro waar burgers toe in staat zijn, als ze maar genoeg getergd worden. En wat de 'gematigde' islam betreft: die is niet relevant. Deze 'gematigden' zag je ook niet demonstreren na de diverse aanslagen, maar wel en-masse tegen Israel. Deze gematigden zijn de voedingsbodem waar radicalen uit voort kunnen komen.

Kolbjorn Varmann | 16-05-16 | 22:44

Laten we maar vast 94000000000 euro schuiven want dit is wat Duitsland ook gaat uitgeven. 94 miljard. MEER dan de bankencrisis die ons failliet maakte.

Patatter | 16-05-16 | 22:44

Maar dat wist iedereen toch al?
Echte vluchtelingen klagen niet, die zijn blij als ze in een sporthal worden opgevangen en uiteindelijk in een vakantiehuisje belanden.
Juist de gelukszoekers stellen eisen. Die willen meteen een gratis huurwoning en uitkering.
Laat ze bij het inschrijven van vluchtelingen/gelukszoekers Syriërs inzetten, die pikken de apothekers die niet uit Aleppo komen er direct uit. Iemand uit de Dominicaanse Republiek kan namelijk nooit met eens Syrisch accent praten, net als de Marokkanen en Koerden die deze kant op komen.
Maar de gutmensch is ziende blind en horende doof.

Osdorpertje | 16-05-16 | 22:42

Klunhel | 16-05-16 | 21:44

Erkenning zou ook hier de hel doen losbarsten, vandaar de doofpot !!

LinkseWreker | 16-05-16 | 22:41

druipsmurf | 16-05-16 | 21:54
Ik zie Brussel verre van over het hoofd.
Dat ik er geen relaas over opteken, betekent niet direct onwetendheid. En tegelijk heb ik een broertje dood aan mauwen over Brussel, Strassburg, en de Toren van Basel.

Ik wil een fatsoenlijke leefwereld. De praktijk. Je biotoop, je dagelijkse beweegomgeving waarin je soms toch wel stoeit met het alledaagse gekudt omdat je andere mensen tegenkomt die anders door het leven klooien.

Ja, alle politici zijn debet aan die mogelijkheid intussen. Álle politici hè?
Wat mij betreft niet alleen een overbodige kluit mensen (laat ze het vooral geen beroep of vak noemen, hun zogenaamde werk uit naam van volksvertegenwoordiging),; het is een te aan te klagen groep mensen.

Gaan we weer: aanklagen, formulier(en) gedoe, referendua of rechtszaken - duren l a n g .
Helpt niet in dit real time life probleem.

Wat wel?
Direct ieder persoon goed op merites die van jezelf tonen. Minstens zo sterk als vanuit toetsenbord.

Kudtkip | 16-05-16 | 22:39

Binnenkort kan elke Nederlander een enkeltje gaan halen op het binnenhof naar een land naar keuze, zolang het maar niet in Eurasia is en mag het geheel vrijblijvend eens proberen asiel te zoeken in de Noord Afrikaanse landen.

Inmiddels is dan Eurasia voorzien van goedkope arbeidskrachten en dieven en verkrachters die niets ophebben met de westerse normen en waarden.

Met dank aan de destructieve Neoliberalen die volk en vaderland hebben verraden voor de laatste daalder.

LinkseWreker | 16-05-16 | 22:39

@Kolbjorn Varmann | 16-05-16 | 22:25
Eén megaverschil met onze voorouders: we kunnen niet meer vechten. Pacifistisch Nederland en Europa heeft ons leger ontmanteld. Decennialang Islam-knuffelen doet daarbij de rest. Wel de rechten, niet de plichten.
.
De Islam heeft sluipend een plek gekregen in Europa en zal nooit meer weggaan. We worden gekoloniseerd en laten dit wegkijkend gebeuren. De taktiek van Erdogan & Co is anno 2016 heel simpel: terroristen gaan met gestrekt been in, zodat de gematigde Islam daarna omarmd wordt want "die Islamieten deugen wel". Soort van good moslim/bad moslim spelletje.

de Voorzittert | 16-05-16 | 22:35

gelachewoar | 16-05-16 | 22:29
Wir haben es gewusst.

nemoj me jebat | 16-05-16 | 22:34

Doet me pijn aan de ogen en het maakt me werkelijk misselijk. We zijn getuige van het sterven van de Europees- Westerse Beschaving. Het sterfbed zal maximaal enkele decennia bedragen. 2-maximaal 3 generaties van nu schat ik. Na de overdracht is het de beurt aan het dominante Eurabisch Islamitische Overheersing welke de macht overneemt. De Facto zal het gezag geleidelijk worden overgedragen. Dat proces is al reeds begonnen. Een Islamitische burgemeester hier (R' dam, Londen), een Turkse Afspraak daar. Toetreding van Turkije wordt momenteel zelfs onontkoombaar gemaakt door de EU. Argumenten zijn nog in de maak (alliantie tegen Rusland?/ Grote Turkse bevolking in EU aanwezig, dus handig?)
Wat dat betreft kan een Brexit dit doomscenario vertragen, danwel stoppen of gedeeltelijk terugdraaien, indien het een domino-effect teweeg zal brengen naar andere uittredingen met de val van de EU tot gevolg. Voor mij een droomscenario. 23-juni.
-Ruimte te kort om er dieper op in te gaan-

rectormagnificus | 16-05-16 | 22:31

der untergang

gelachewoar | 16-05-16 | 22:29

Er is geen redden meer aan. Tientallen miljoenen ongeschoolde, ongeletterde en vooral ongewenste Afrikaanse gelukzoekers staan aan de deur te rammelen. Massa's islamieten die hier ongevraagd vanuit een veilige situatie naar binnen wandelen, om van alles te eisen; want dat mag van hun superieure cultuur. Tel daarbij op de mislukte instroom van allerlei islamitische analfabeten in de jaren zestig en zeventig, en hun gesegregeerde en radiale nageboorte en u begrijpt dat er maar één conclusie mogelijk is: het Europese continent is verloren. We zuilen wederom moeten vechten voor onze vrijheid, met als grootste verschil dat de vijand al lang binnen is.

Kolbjorn Varmann | 16-05-16 | 22:25

Met de islamitische vluchtelingen wordt de islamitische oorlog geïmporteerd tegen de moderne open samenleving, en het zou mij niets verbazen als dat een dusdanige reactie genereert, zie Le Pen, PVV, AFD, enzovoort, dat uiteindelijk de verantwooordelijken worden opgepakt en voor de rest van hun leven te worden opgesloten, en dat ook de islam weer massaal uit Europa verwijderd wordt.

notamused | 16-05-16 | 22:21

'Het zijn voornamelijk gelukszoekers'
Goh, daar was ik 40 jaar geleden al achter......

Slipsnifter | 16-05-16 | 22:21

DerUnterMensch | 16-05-16 | 21:42
Hoe treffend!

Precies hoe je benoemt wat de verontrusting is.
Even voor het beeld: 2 deuren rechts naast me wonen sinds korts 2 'vaste' nieuwe bewoners (uit Eritrea dus, die nog niks geen Nederlands of Engels kunnen). In oktober dit jaar wordt op 70 meter links van me een belastingkantoorpand bewoond (bezet olv het COA) door ruim 400 asielzoekers van 7 nationaliteiten.

Ik noem hen asielvinders, want dat hebben ze gevonden.
Gelukzoekers?
Geluk zoeken we allemaal.
Ik noem hen vanuit den verre met zo'n moraal welvaartszoekers - de echte vluchtelingen zijn veiligheidszoekers. Herbergzoekers voor mijn part.

Uw punt over inburgeren is ontiegelijk sterk.
Ik heb dit ook, intussen (ja, als wijkraadslid, dus niet alleen als verontruste burger) in meerder vormen aangekaart bij de gemeente, de directe instanties ... en de politiek, en B&W.

Alles om in dit krappe halve jaar nog enigszins iets op te vangen voor de basisbevolking van wie het grote meehelpen tot inburgering automatisch verwacht wordt... omdat ze er nou eenmaal al wonen.

Tolken aangevraagd - nee, de vluchtelingen en statushouders krijgen les via stichting Vluchtelingenwerk en COA.
De basisbevolking die de moeite nog wil doen andersom iets te verstaan kan dus de kolere krijgen.

En daarmee heb ik het bijna wel gezegd.
De verontrusting is serieus groter dan de pen.
Het om de praktijk. Het echte leven. Hier.

Dat geluk taant harder dan de erbarmelijke bieder het nog kan uitspreken.

Kudtkip | 16-05-16 | 22:19

Onderwijsmogelijkheden.. Ja islam en wetenschap gaan natuurlijk onwijs goed samen..

henkdekanarie | 16-05-16 | 22:17

En dan nu, van uw geld, een stukje EU propaganda naar de mense toe, toe, toe.... Met een extragratis "debat" tussen een pro-EU ex-politicus (PvdA) en pro-EU ex-politicus (VVD) over het Brexit referendum. Dus dan weet je wel wat de conclusie van dat debat is.
Met een repo over bange Poolse immigranten die misschien wel weg moeten en domme Britten die niet weten wat een referendum is maar wel tegen immigranten zijn. De toon is gezet. Het zou heeeel erg zijn, een Brexit. Want de EU is helemaal te wauw briljant.

Stormageddon | 16-05-16 | 22:17

Møller is een Deense naam GS, en niet Zweeds. Prutsers.

T0matenplukker | 16-05-16 | 22:15

Wij maar steeds mopperen op het COA. Maar:
"Het COA voert zijn taken uit in opdracht van de verantwoordelijke bewindspersoon (thans de staatssecretaris van Veiligheid en Justitie). De veiligheid en leefbaarheid van de bewoners staat daarbij steeds centraal."

Maria.1 | 16-05-16 | 22:15

Maaiveld | 16-05-16 | 22:13
Lees het bovenstaande eensch.

en définitive | 16-05-16 | 22:14

Als ik in Syrië kinderen had zou ik ook een betere plek zoeken, denk ik.

Maaiveld | 16-05-16 | 22:13

Vandaag zijn 1153 vluchtelingen in rubberbootjes uit het water gevist door de Italiaanse kustwacht. Al deze vluchtelingen kwamen uit landen ten zuiden van noord-Afrika. Einde ANP bericht.

en définitive | 16-05-16 | 22:11

Allemaal p reis naar gratis geld, gratis onderwijs, gratis gezondheidszorg.
Kan iemand in Den Haag, Brussel en Berlijn gaan uitleggen dat je arme sloebers niet kunt helpen door zelf ook een arme sloeber te worden ?

Vogelbeest | 16-05-16 | 22:11

Dus ze zijn voornamelijk op zoek naar onderwijsmogelijkheden? Alswat? Om les te geven? Want heel Syria is toch hoogopgeleid?
Hoe je met een landelijk gemiddeld IQ van 85 (80 is de grens voor debiel) een heel land hoogopgeleid kan maken snap ik met mijn zeer bovengemiddeld IQ eigenlijk niet. Maar onze politici weten het beter dan wij allemaal.
Althans, dat vertellen de lobbyisten van de asielindustrie ze iedere dag.

Vogelbeest | 16-05-16 | 22:09

Joh, ze reizen duizenden kilometers veilig gebied door om vervolgens niet een land uit te pikken omdat ze zich zo kunnen vinden in die vrije westerse samenleving aldaar, welnee, die verachten ze vaak zelfs, ze pikken een land uit waar het meeste te halen is en de bevolking het slapst is.

henkdekanarie | 16-05-16 | 22:07

Onze gemeente bracht het zo dat we nieuwe statushouders mogen verwelkomen. Noemde het voor diegenen die nu langer op de woningwachtlijst staan "vervelend". Mensen die de huur niet meer kunnen betalen worden hun huis uitgezet. En wie komen erin?! Bah!

Maria.1 | 16-05-16 | 22:05

Het is waanzin om mensen van duizenden kilometers verderop recht te geven op een plek in onze verzorgingsstaat. Het VN vluchtelingenverdrag moet op de schop.

Duifmans | 16-05-16 | 22:04

Bij de kop dacht ik, vandaag even geen zin in weer een onderwerpje over EU-parlementariërs.

De Vrijlansier | 16-05-16 | 22:02

Graaf van Egmont [16-05-16] 21:33
Ach, ik heb zo mijn momenten maar dit snap ik dus even niet.

brughslurph | 16-05-16 | 22:00

De Denen snappen het. De Deense grenzen zijn gesloten. Sinds 5 maanden. En de komende 5 jaar.

duitse herder | 16-05-16 | 21:59

dat e.e.a. al ruim 1 jaar kan voortwoekeren waardoor west-Europa haar cultuur en sociale voorzieningen ziet verdwijnen en alle landen worden uitgeleverd aan de bezetter is een misdaad gepleegd door incompetentie van Nederlandse regering, Merkel en de rest van de EU.

krelus | 16-05-16 | 21:58

Eigenlijk is de VN een soortgelijke molog als de EU. Pretendeert veel, maar krijgt niks gedaan. Het verschil tussen VN en EU is, dat de laatste over een oneindige geldvoorraad beschikt.

Graaf van Egmont | 16-05-16 | 21:57

Precies, het is beleid en misbruiken daar de status vluchtelingen voor, massa import voor lagere lonen met daarbij chaos en verdeeldheid voor meer EU, alles wordt ons afgepakt, van democratie tot welvaart. Dat er collateral damage is zoals veel meer zwaardere criminaliteit en armoede moeten we voor lief nemen.

Rest In Privacy | 16-05-16 | 21:57

Het is beleid.
Cultureel marxisme by design.

postmodernismisdead | 16-05-16 | 21:56

Michael Møller is Deens. Hij is weliswaar vreselijk links, maar heeft zich ook uitgesproken tegen de demonisering van de Deense Volkspartij door zijn mede-linksgekkies. Een idioot dus, maar met het hart op de goede plaats.

tipo | 16-05-16 | 21:55

Wat velen blijkbaar over het hoofd zien is dat niet alleen de 'vluchtelingen' veel te danken hebben aan het 'lakse' en open deur beleid beleid van EU, maar dat het vooral ook Brussel met zijn lobbyclubs zelf zijn die hier garen bij spinnen.

Deze zogenaamde vluchtelingen zijn gewenst vanwege het risico op dalende vastgoedprijzen binnen de EU als met niets doet.
Vergeet niet dat de autochtone bevolking in aantal terug loopt en dat dit normaal gesproken een dalend effect heeft op de vastgoedprijzen en de totale volume hiervan. Hoe dit op te lossen?..
Juist; volpompen met bewoners.

Dat die nieuwe bewoners het vaak niet kunnen betalen, want geen werk, doet er niet toe. In west- en noordeuropa worden de huren immers toch wel voldaan. Door de belastingbetaler welteverstaan.

Zie zie hier hoe de EU andermaal rolt... De lusten voor het lobbyende grootkapitaal. De lasten voor de gewone man annex belastingbetaler.

druipsmurf | 16-05-16 | 21:54

Simpele investering van 1000 Euro voor een vliegticket levert veel op. Een lekker huis, ruime uitkering, Top Medische faciliteiten, mooi pensioen en een vakantie huis in het thuisland. Ja, dat laat je dus niet liggen.
--
In Vietnam krijg je als Nederlander bij binnenkomst een mooie hoekwoning aan het strand, een leuk inkomen van 11000 Euro, netto, per maand, 6 retour tickets p/j naar Nederland (Economy Plus) en een eigen bijdrage voor gezondheids zorg van 50 Euro per kwartaal. . . Als dat zo was dan gingen de meesten hier ook.

Mark_D_NL | 16-05-16 | 21:52

Dat wisten we toch al lang.

Maria.1 | 16-05-16 | 21:52

Noltie | 16-05-16 | 21:34
Let op: heel het vluchtelingenbeleid krijgt kritiek.

Kan uit eigen ervaring beamen dat kersverse statushouders (dat zijn dus ex-asielzoekers die blijven en volledig gepamperd worden) uit bijvoorbeeld Eritrea louter het geluk van welvaart en vrije tijd zoeken, en vinden.
Luid aan de voordeur en in achtertuin in eigen taal telefoneren met taalgenoten en verder geen sjoegen geven.
Mijn recente buren waren met 2. Intussen staan, ook luid krakelend, er regelmatig 4 bij aan de deur, of gaan naar binnen. Het vermenigvuldigt zich rap op een vast adres...

"En om ook maar gelijk onbedoeld die hele term 'vluchtelingencrisis' onderuit te trappen [het zijn immers vaak geen vluchtelingen, en dit is geen crisis, maar beleid],...".
www.bredavandaag.nl/nieuws/politiek/20...
Zie hier hoe een lokale wethouder worstelt met de verdeelsleutel "parkeerplaats per vluchteling".

Asiel, status en parkeerplaats.
Oh, HELP! de wetten...

Kudtkip | 16-05-16 | 21:49

Klunhel | 16-05-16 | 21:44
Mogen we best weten, maar het geen nieuws. Wanneer demonstreert een fransman nou niet tegen de gevestigde orde? Let maar op, wanneer de ME er met een lange lat en tonnen traangas overheen gaat dan is het nieuws.

Graaf van Egmont | 16-05-16 | 21:48

Ach, liever gelukszoekers dan terroristen, zullen we maar denken.
*serieus overweegt zich als gelukszoeker elders te vestigen*

nemoj me jebat | 16-05-16 | 21:46

Ik geloof geen enkele politicus en/of beleidsmaker meer. Ik ben echt helemaal klaar met die lui. Slappe hap. In Frankrijk zijn ze al weken aan het demonstreren tegen de gevestigde orde. Zie je nergens op het nieuws, mogen we niet weten.

Klunhel | 16-05-16 | 21:44

Toch een duur tochtje van Punta Cana naar Istanbul en dan op de boot en vervolgens terug naar Turkeije om geruild te worden voor een Ruil-Syriër.

mierus | 16-05-16 | 21:44

brughslurph | 16-05-16 | 21:33
Jij bent niet echt slim is het wel?

Graaf van Egmont | 16-05-16 | 21:44

Zijn storyline is dat gelukszoekers, nou ja, gelukszoekers zijn, maar dat we ze in de gazzillions moeten opnemen. Ook al zijn het gelukszoekers waar we niks aan hebben, maar toch moeten we ze opnemen want vergrijzing. De normale domlinkse lulkoek die we al jaren horen. Nee, we hebben deze gelukszoekers niet nodig want ze kosten generaties lan veel meer dan ze ooit opleveren. De landen in het westen barsten in de niet-benutte arbeidskracht die gewoon op de bank thuis zit als arbeidsongeschikte of werkloze. Het is een numbersgame alleen om "goedkope" wegwerparbeid voor het grote bedrijfsleven binnen te halen zonder de maatschappelijke kosten die dat grote bedrijfsleven lekker bij de belastingbetaler neerlegt.

Glasgow Argus | 16-05-16 | 21:43

@Schmutz Geilmacher | 16-05-16
Als ik ooit in zo'n situatie zou belanden (mag hopen van niet), zou ik toch echt wel even verder trekken dan dat tentenkampje net over de grens.

KennyBeter | 16-05-16 | 21:43

Wel fijn om te weten dat een functie als baas van de VN er nog voor mij in zit. Dit roep ik tenslotte al vanaf dag 1. Nouja misschien was het dag 5, maar iig vanaf het begin.

Wat verontrustender is, is dat in Nederland je nogal veel mensen hoort spreken over inburgeren. Dat is ten eerste gevaarlijk, want je wilt gelukszoekers niet laten inburgeren. Die moeten gewoon ASAP terug (gedwongen). Maar het geeft ook aan dat de mensen die het over vluchtelingen hebben, eigenlijk ook wel weten dat het gelukszoekers zijn. Vluchtelingen willen tenslotte terug. Ondanks dat ze dit weten, willen ze ze toch dat ze inburgeren (en ze hierheen halen). Dat ben je niet goed snik of is de droom van de multiculturele mix je totaal naar het hoofd gestegen.

Overigens werd dit ook pas nog bij het PowNews gezegd door zogenaamd rechtse personen.

DerUnterMensch | 16-05-16 | 21:42

De eerste helft van het artike branden jullie die man compleet af, om daarna hele wijze quotes van hem aan te halen? Ik snap het niet.

Noltie | 16-05-16 | 21:34

Van Punta cana naar schiphol, dan ben je toch al waar je wezen wil. Waarom dan de rest van de reis?

brughslurph | 16-05-16 | 21:33

Heb ik net een Chinees gegeten, lees ik weer die naam: "Timmerfrans." Ik ga maar vast naar het toilet, die Chinees wil zo naar buiten, even achteruit eten. Ben zo weer terug. *barf*

Kad Barma | 16-05-16 | 21:32

Alles wat Nederland bereikt, is gelukszoeker.

smdyasc | 16-05-16 | 21:29

Ganzebord anno 2016

Pater Henk | 16-05-16 | 21:29

Als je echt moet vluchten vlucht je naar het dichtstbijzijnde veilige land, je zwerft niet half Europa over op zoek naar 'veiligheid'....

Schmutz Geilmacher | 16-05-16 | 21:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken