Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Anders dan toen het geval was zal een actie vandaag de dag juist wel problemen opleveren voor de mariniers. We leven inderdaad in andere tijden!

Hyppo Kriet | 11-05-16 | 06:53

Mijn vrouw moest overigens tekenen toen ze haar nederlandse paspoort kreeg dat ze de wet niet zou overtreden. Op straffe van verlies van paspoort. Ik snap dan niet waarom dat bij dit soort criminelen niet gebeurt. Dan moeten ze daarna verblijfsvergunningen aanvragen en die kun je afwijzen. Dus wegwezen. Is toch een simpele oplossing voor dit probleem en niet alleen in Ede. Kun je in heel Nederland toepassen. Alleen werken bij de IND uitsluitend buitenlanders, waaronder opvallend veel turken en marokkanen. Dat is eigenlijk te gek voor woorden. Werkt fraude in de hand.

pete1023 | 10-05-16 | 16:30

Ach, pas als er een dode valt gaat men de punt dempen (lees thee drinken, krokodillen tranen huilen en stille tochten met waxine lichtjes enzo).

Mijn tip kijk nog eens goed naar de eerste serie van Vikings en koop een paar van die battle axes om aan de muur te hangen. Kunnen altijd goed van pas komen als de de deur bij je intrappen.

Duck Twacy | 10-05-16 | 12:55

@Glasgow Argus | 09-05-16 | 18:06

Interessante bijdrage, bedankt. Het moet vandaag de dag ook zeer goed mogelijk zijn om dit soort criminelen met algoritmes eruit te filteren. Interessant dus ook waarom de belastingdienst hier niet aan mee wilde doen.

Waarom is die politieke wil er niet? Polariseren voorkomen? Rechts geen gelijk willen geven? Expres de boel naar de klote helpen, zodat er vervolgens 1 of andere EU wet door gedrukt kan worden? Zorgen voor genoeg mensen die afhankelijk zijn van het systeem, zodat er nooit een meerderheid kan vormen tegen het systeem?

Durereaguurder | 10-05-16 | 12:16

Mevrouw begrijpt het niet. Deze Marokkanen zijn alleen helden als ze riant in de meerderheid zijn. Komt er een groep mariniers die zij niet de baas denken te kunnen, dan lossen ze op in het niets, om weer op te duiken als de mariniers weer weg zijn.
Hetzelfde gaat het overigens met politie inzet: die zal even flexibel als die Marokkanen moeten zijn, willen ze effectief zijn.

Peter_K | 10-05-16 | 12:15

Maar waarom is de politie machteloos?

Zijn er eigenlijk vanuit de politie geen whistle blowers naar voren gekomen met bewijzen, dat de kansenparels een hand boven het hoofd gehouden dient te worden om reden X?

Durereaguurder | 10-05-16 | 12:00

Dat waren hippes, dit is een ander soort. Denk dat er binnen 30 minuten een paar duizend bontkraagjes opgetrommeld zijn. En dan? Civil war waarvan je weet dat die er gaat komen?

Duck Twacy | 10-05-16 | 11:30

@piloot47 Die moslims gaan niet stoppen, dit is nog maar het begin. Tenzij Wilders bij de volgende verkiezingen 70% haalt, wordt het een burgeroorlog. Tenminste , niet echt een burgeroorlog, aangezien zij zich niet als Nederlanders zien. Dus het zou niet verkeerd zijn om het leger al wat ervaring op te laten doen in 'Urban Warfare' . Is toch nog iets heel anders dan met je tankje over de heide rijden..
Overdreven ? Helaas niet. En helaas worden de meeste mensen pas wakker als ze het in hun eigen omgeving zien, of zelf iets meemaken.

Kim-Jung-Un | 10-05-16 | 09:48

De pest is dat als ze dat doen, ze de volgende dag, met foto en naam in de media staan en aangeklaagd worden door het om.
En aangezien de meeste niet tot de doelgroep van de knuffel industrie behoren, zal het om de hoogst mogelijke straf eisen.

hoofdleeg | 10-05-16 | 09:31

Overigens, sinds wanneer bestormt men stranden zonder een helm te dragen en waarom zit men zo dicht bij elkaar. Dit is alleen voor de foto? En waarom draagt men de baret zo raar en tegen iedere instructie in? En waarom kijkt men met z'n allen zo boos? Moest het opnieuw gedaan worden?

DreHa | 10-05-16 | 09:11

@Evocatus | 09-05-16 | 23:01
69-1.... gelukkig ben ik vrijwel alle namen vergeten. Wat ik niet vergeten ben, en waar ik de militaire dienst eeuwig dankbaar voor ben, is dat ik vanaf dat moment weet hoe het is om in een militaire dictatuur te leven, onder een krijgswet, geleid door het stompzinnigste volk dat ons land te bieden heeft. Ik heb me daarna altijd verzet tegen enige vorm van invloed van de krijgsmacht op ons landsbestuur en heb personen, politici en media die bereid waren dit toe te laten voortaan gemeden als de pest.Dus mensen die de inzet van het leger zien als oplossing voor binnenlandse problemen zijn in mijn ogen een groot gevaar voor de democratie. Overigens ben ik van mening dat het fascistoïde islamisme te vuur en te zwaard bestreden moet worden - voor zover dat nog mogelijk is. Maar dan wel een spreekwoordelijk vuur en zwaard. Houd de militairen in de kazernes.

piloot47 | 10-05-16 | 09:11

Mensen die bij zo'n betoog het verschil niet weten tussen mariniers en matrozen zullen we maar minzaam verder laten bazelen.
Om over de dwazen die denken dat een mariner (engels) een marinier is maar niet te beginnen.
Overigens is wel duidelijk dat onze rechtsstaat bij de mariniers niet in veilige zal zijn. Wij vertrouwen beter op het eerste Leger korps en zijn regimenten als KCT of Limburgse jagers.

DreHa | 10-05-16 | 09:08

In de Filipijnen hebben ze ene Duterte tot prsident gekozen; iemand die criminelen zonder pardon afknalt. Kunnen we die niet overhalen om hier eens een tijdje de baas te spelen?

Brou Is Back | 10-05-16 | 08:53

@Fuck-a-duck | 09-05-16 | 18:08
.
Het punt is dat er zat "zwakke Nederlanders" zijn die graag eens op dat uitschot zouden willen intimmeren; maar dan gebeurt er dit: waar de Haagse weekdieren falen in de aanpak van de echte criminelen, zullen zij niet aarzelen de burger, met baan, gezin & hypotheek die over de kook gaat en het recht in eigen hand neemt, zwaar aan te pakken. Dat durven ze namelijk wèl.
.
Dus als brave burger die het zat is moet je het opnemen tegen het Mocro-uitschot (pleonasme-alert!) EN de overheid, een strijd die je niet gaat winnen.

Brou Is Back | 10-05-16 | 08:51

Door al het getreuzel en gedraal van het openbaar gezag heeft het ontregelende tuig in Ede al lang de belangrijke les geleerd dat ze oppermachtig zijn en hebben gewonnen.

Paljas | 10-05-16 | 08:24

Mariniers sturen heeft geen zin. Doe het zoals in Atjeh: alleen de rotte appels eruit halen en de rest van de bevolking aan je binden. Werkte nadien in Libanon, Irak en Afghanistan ook, dus kan het hier in Ede ook wel werken.

kolonel bromsnor | 10-05-16 | 08:00

Op de Dam waren het ezels, in Ede zijn het ratten, ratten pakken en schuilen, pakken en schuilen, pakken en schuilen.
Justitie weet allang welke 'terroristen' dit zijn, politiek moet het mogelijk maken om dit smerig vreten op een vliegtuig naar zandbak te plaatsen, enkeltje, als ongewenst, maar Tja zoals de noodkreet doet vermoeden zal er niets vanuit politieke hoek komen, mogelijk pas volgend jaar.........!

NB-Stb | 10-05-16 | 07:54

Zat die Van der Knaap vroeger niet bij defensie? En als hij dan nu als burgemeester al de consul van Marokko laat invliegen, wat zou er dan moeten gebeuren als ons land een echt probleem zou krijgen toen hij nog defensie-staatssecretaris was? Waarschijnlijk alleen vanwege het lidmaatschap van een politieke partij een mooi baantje als burgemeester gekregen, maar verder totaal niet opgewassen voor zijn werk.

jochum1980 | 10-05-16 | 07:53

the Jackdawn | 10-05-16 | 05:56
Daarom zijn het burgers

LOL, touché!

Heinzelmann | 10-05-16 | 06:33

Grob E. Boll | 10-05-16 | 03:51
Je hebt geen idee hoe vaak er snipers worden ingezet in dit land! Je ziet ze niet, en ze schieten niet.
Onder andere juist dàt maakt ze tot de besten ter wereld.
('Raak schieten' is maar een héél klein onderdeel van de opleiding en dat kunnen er wel meer; daar wordt al tevoren op geselecteerd: goede schutters worden gezien en mogen door als scherp- of sluipschutter. Juist 'niet schieten' –verbergen, wachten, oordelen, luisteren naar je spotter en je CO– is wat je vooral leert.)
Laat ik het zo zeggen: zelfs iemand als René Danen van de Studentenvakbond –toch niet echt een gevaarlijk typ– heb ik ooit letterlijk urenlang in het vizier gehad. (Hij was geen 'burger', en als scherpschutter ben je geen Marinier. Als Marinier ben je sluipschutter, net wat anders. Enfin.)

Heinzelmann | 10-05-16 | 06:31

Heinzelmann | 10-05-16 | 05:37
"Dom 1) Mariniers zijn geen 'matrozen' (Mevrouw weet niet waar ze over praat)."

Daarom zijn het burgers

the Jackdawn | 10-05-16 | 05:56

Terzijde: ik was Marinier ('85-'91, ACE/ RRF) en heb in mijn tijd veel lelijks gezien en gedaan, maar burgers moeten niet denken dat we domme gewelds-machines zijn. Bovenstaand filmpje is bijna 50 jaar oud en die actie op Perron Nul was geen operatie maar juist een van de donkerste pagina's van het Korps, die overigens velen de kop, c.q. hun loopbaan heeft gekost, en terecht.
Voorts: het is "hartekreet" zonder tussen-n, wat het Groene Boekje ook beweert, want één kreet uit één hart. Anyway, één gelukkie: "Zelf Nadenken" hoef je Mariniers gelukkig niet te leren: daar worden we op geselecteerd.
QPO!

Heinzelmann | 10-05-16 | 05:55

Domme mensen zeggen domme dingen, doen of dat een 'mening' is, en andere domme mensen gaan er nog op in ook. (Zelfs ik, ja)
Dom 1) Mariniers zijn geen 'matrozen' (Mevrouw weet niet waar ze over praat).
Dom 2) Alleen dictaturen zetten militairen in tegen burgers (In dit geval: kinderen).
Dom 3) Borculo ligt niet eens in de buurt van Ede (Mevrouw heeft geen enkel belang)
Dom 4) Geweld als reactie op 'vreemd, nieuw, onbekend' komt voor bij dieren en primitieve volkeren (Mevrouw is waarschijnlijk een al wat oudere aap, met een vast stukje rots. Of een Duitse, met kuil.)
Dom 5) Oproepen tot geweld, bovendien tegen een specifieke bevolkingsgroep, is –behalve dom– strafbaar volgens art. 137d
("Mevrouw is een haatdragende kut": dat zeggen is niet strafbaar, want 100% waar...)

Heinzelmann | 10-05-16 | 05:37

Het leger inzetten als de pliesie het niet aan kan lijkt me logies. Het zijn gewoon terroristen.

kakkerlakgod | 10-05-16 | 04:41

Waarom heb ik de suggestie om snipers in te zetten nog nergens terug gezien? Las ik daarover recent niet dat wij daarvan de beste in de wereld hebben?
Laten we die dan eens nuttig aan het werk zetten...

Grob E. Boll | 10-05-16 | 03:51

Wat is dit nou voor onrealistisch gezwets? Hoe zou zo'n bliksemactie tegen stelselmatige overlast door verschillende personen op verschillende plekken op verschillende tijden eruit zien dan?

lulnietman | 10-05-16 | 02:43

@Lewis Lewinsky | 09-05-16 | 22:59 "*Mei 2016. Een islamitische stam van meer dan duizend personen zorgt sinds enige decennia in Ede voor ellende*."
.
Met uw welnemen, maak daarvan: *Mei 2016. Islamitische kolonisering zorgt sinds enige decennia overal voor ellende. Zo wordt Ede geteisterd door een stuk of duizend van deze kolonisten*.

ben kokhals | 10-05-16 | 01:30

Ik vond het wel prima wat de mariniers gedaan hebben in Rotterdam als het bestuur niets doet dan doen de marineiers
het wel.
www.youtube.com/watch?v=infVJEh--sM

Pier_penspien | 10-05-16 | 01:21

Och jee, weet u nog? Die smerige racisten op een station ergens in Stockholm?

En nu moeten de mariniers op komen draven?

We lachen er maar om.

Aap Noot Miesje | 10-05-16 | 01:11

@Mouth Of The South: Dat met die nozems was een ander verhaal. Of eigenlijk twee verhalen: Mariniers en matrozen veegden op 4 april 1967 (dus jaren vóór de Dam-actie) de hal van het Centraal Station schoon van nozems, waarbij sommige van de laatstgenoemden tevens een gratis knipbeurt kregen. En veel eerder al, in september 1959, was het een dertigtal pooiers en andere penose uit de naastgelegen hoerenbuurt, die onder toeziend oog van de politie zo'n 150 irritante nozems van de Dam afknuppelden.

GnottoBlotto | 09-05-16 | 23:37

Ik snap überhaupt niet dat er niet ingegrepen wordt. Hier is ooit een supporter neergeschoten door een agent. Hij overleefde het niet. "En wat er TOEN gebeurde geloof je niet": woedende hooligans staken auto's in brand en zelfs een school vloog gedeeltelijk in de hens. Dag 2 dito... Maar daarna rukte toch echt de ME uit en reden hier met busjes en te paard door de straten. Traangas erop en in een enkel feval ging zowaar de knuppel er overheen. De paupertjes hebben nog 1 dag wat Gesputterd en gesparteld en daarna was het klaar!Waarom kan dat in Ede niet? Wat een brevet van onvermogen.

Opinion1970 | 09-05-16 | 23:37

Mariniers zomaar een beetje 'matrozen' noemen, manmanman. Goed idee, dat wel.

His Lordship | 09-05-16 | 23:04

@piloot47 | 09-05-16 | 19:30

Ja, de Elias B. Heeft u sergeant-majoor Voskamp nog meegemaakt? "Ring uit je oor of het wordt een S5" Had een paar dagen bedenktijd.

Kon overigens goed met hem opschieten. Koehorst en ik zaten in de soldatencontactcommissie en kregen de verkoop van de ochtenkranten in handen. Neem uw PLV even mee. Poen verdienen t.b.v. en school voor speciaal onderwijs.

Koehorst, hé, lange, waar zit je man? Weet je nog dat we met die tafel sjouwden en de kolonel tegen kwamen. Handen vol, dus groeten met blikwending. Kolonel glom!
Salut! Zeer Ouwe Stomp

Evocatus | 09-05-16 | 23:01

*Mei 2016. Een groep van tientallen jongeren zorgt sinds enige tijd voor ongeregeldheden*.

Deze analyse slaat de plank volkomen mis, Wilma. Het moet zijn:

*Mei 2016. Een islamitische stam van meer dan duizend personen zorgt sinds enige decennia in Ede voor ellende*.

Het zijn niet slechts die jongeren, Wilma, het is die hele gemeenschap die niet deugen wil. Honderden Marokkanen, zo niet meer, weten wie die jongeren zijn, en van wie zij hun opdrachten krijgen. Zij zwijgen.

En niet een paar mariniers moeten komen, maar het leger. Schema: *Totale lockdown van Veldhuizen. Zwaar bewapende militairen op straat. Huiszoekingen. Avondklok. Arrestaties. Denaturalisaties. Uitzettingen*.

Een alternatief is er niet.

Lewis Lewinsky | 09-05-16 | 22:59

GSers krijgen geloof ik maar geen genoeg van dit verhaal.

Einde van de Domheid | 09-05-16 | 22:54

-weggejorist-

Tegenaar | 09-05-16 | 21:41

Links kabinet, dan wordt je meteen ontslagen als Marinier. Makkelijk lullen.

toerbaas | 09-05-16 | 21:41

Zou één van mijn andere reaguursels, waarin ik hetzelfde opperde, gewerkt hebben?

Overigens is Ede niet de enige plek die opgekuist dient te worden. Rivierenbuurt Amsterdam? De mocro-maffia te lijf gaan? etc. etc. De waslijst is te lang om hier in het tekstveld kwijt te kunnen.

Nelis SplitBloes | 09-05-16 | 21:37

Parel van het Zuiden | 09-05-16 | 21:01
Goed verwoord! Iedereen maar klagen over defensie uitgaven, maar aan de andere kant wel steen en been klagen, danwel absurde vragen stellen.

Lood om oud ijzer | 09-05-16 | 21:36

Het wordt tijd dat de GBO weer actief wordt in Ede (en als het kan ook in Arnhem)

Tom Aatje | 09-05-16 | 21:10

Het waren geen hippies op de Dam maar Nozems. Hippies zijn vredelievend. De nozems waren toen de overlast veroorzakers.
Maar dit even terzijde.
Mouth Of The South | 09-05-16 | 20:56
***************
Je lult uit je nek !

A3an | 09-05-16 | 21:03

Overigens vind ik dat wanneer je als burger zo'n vraag stelt aan onze soldaten je ze ook wat bieden. Bijvoorbeeld steun wanneer ze gestrafd worden voor zo'n actie. Bent u bijvoorbeeld bereid om te gaan demonstreren voor ze? Misschien alvast een potje leggen om er een mooi proces van te maken, zodat ze in ieder geval moreel winnen?
.
Ik vind namelijk dat het Nederlandse volk (via politiek) over het algemeen de krijgsmacht behoorlijk veel vraagt en er heel weinig steun voor teruggeeft. Financieel, moreel, sociaal is het ronduit slecht. En opnieuw dan zo'n vraag.
.
Desalniettemin hoop ik dat ze het doen, hoor, ondanks dat je mijn inziens het leger in principe niet in moet zetten tegen eigen bevolking. De uitzondering op de regel. Bepaalde situaties moeten af en toe even de tikje de goede richting in.

Parel van het Zuiden | 09-05-16 | 21:01

Nou, daar sta je dan als marinier. En dan? Die etterbakjes gaan je keihard uitlachen want ze mogen niks doen.

Die gastjes hebben geen zelfdiscipline, geen geweten, geen eergevoel want draaikonten, kunnen zichzelf niet vermaken. Hoeveel jongeren hebben geen theehuis? Heel veel niet. Probleem? Nee hoor. Kunnen zichzelf prrrrrima vermaken want belangstelling voor sport, techniek, muziek whatever. Er zijn er die bouwen pro deo hele feesttenten op, regelen dat zelf met de gemeente en alles. Het kan dus wel. Er is geen excuus. Als je meedoet aan dit soort willekeurige sloperij laat je merken dat je lekker in de slachtofferrol kruipt. En dat heeft niet eens iets te maken met een Mocro-achtergrond. Zo jammer he. Maar ja, zelfkritiek, ho maar.

kloopindeslootjijook | 09-05-16 | 20:57

Het waren geen hippies op de Dam maar Nozems. Hippies zijn vredelievend. De nozems waren toen de overlast veroorzakers.
Maar dit even terzijde.

Mouth Of The South | 09-05-16 | 20:56

Idd stuur de mariniers naat Ede voor traingsvaardigheden in 'close urban combat'.

Dr. Frambozenjam | 09-05-16 | 20:50

Eerst Ede bevrijden en dan Ebru ophalen die mariniers

Rico den Hollander | 09-05-16 | 20:46

Prima betoog, een goed signaal afgeven naar dat tuig is prio 1!
Overal mee wegkomen en dan "een gesprekje" krijgen (foei, niet meer doen hoor; okee?) werkt al jaaaaaren niet. Dat die idioten dat nog steeds als middel proberen te gebruiken is godsgeklaagd. harde actie, hup!

Liroy | 09-05-16 | 20:42

Hippie's op de Dam. Love and peace. Flowerpower.... bloemetjes op je wang. Hadden we ze daar maar gelaten en dat het een wereld omvattende grote beweging was geworden.

Mariolo | 09-05-16 | 20:40

Gewoon doen. En tief ze gelijk de zee in want het is een vijandelijke mogendheid die de Nederlandse bevolking terroriseert en intimideert.
Haal een van "failed state" kenmerken weg want dat ben ik niet: dat is het gemeentebestuur.
Mijn vertrouwen en steun ligt bij mijn zeesoldaten en niet meer bij het merendeel van de natte dweil politiek en haar multikulneurose.

Oktoberfest | 09-05-16 | 20:32

Captain Pervert | 09-05-16 | 20:29
Mariniers dus??

Lood om oud ijzer | 09-05-16 | 20:31

Ze kunnen beter de BBE bellen die een eind maakte aan de treinkaping. Nu kapen terroristen een hele stad. Dus muur van lood op dat gespuis.

Captain Pervert | 09-05-16 | 20:29

Het gaat in elk geval geheel volgens EU-planning...
Zorg voor zoveel mogelijk chaos en dat de mensen gaan smeken om politie/ME/leger-ingrijpen.
Ze zijn goed op weg!
Snappen jullie het nóg niet ???

A3an | 09-05-16 | 20:27

Op zich deden de hippies niks verkeerd. Beetje slapen en blowen. Punt is, met hippies, dat, behalve dat ze stinken en niet normaal kunnen doen met lang haar, dat terzijde.
Het punt is dat je ze niet moet vertrouwen.
Het is een wet. De wet van Linton Kwesi Johnson. De grote dichter.
"Never trust a hippie"
https://www.youtube.com/watch?v=2NaoTnZHx_A

LibertasSimplex | 09-05-16 | 20:25

ik was toen acht.... mag van mij morgen in Ede... 2 of 3x en je bent er af....

kat-de-kat | 09-05-16 | 20:25

Ondanks de goede bedoelingen word ik hier toch een beetje triest van... Iedere keer weer. Een marinier is geen matroos! Iemand van de Koninklijke Marine is geen marinier. Marinier ben je wanneer je onderdeel bent van het Korps! Zo krijg je die jongens natuurlijk niet in beweging. Eer is een groot goed.
Qua Patet Orbis

Lood om oud ijzer | 09-05-16 | 20:20

So. It. Begins.

steelbreeze | 09-05-16 | 20:16

Precies wat Overvecht schrijft.
De enige groeperingen die hier tegen op durven te treden, worden massaal kapot gemaakt door media en hun trouwe lezers, maar die zelfde mensen zullen ze de komende tijd keihard nodig gaan hebben. Kijk maar naar Antwerpen, ook al was de actie op zich zelf niet heel slim, het is massaal en doeltreffend. Net als pegida, neergezet als extreem rechts door de media. Zodra er ook maar iets van beweging of opstand komt tegen de overheid worden die zelfde groepen keihard de grond in gedrukt door de overheid en hun slaafjes van de media, om opstanden in de grond te drukken. Ik wens jullie veel sterkte, of opstaan of emigreren.

barrypaffert | 09-05-16 | 20:13

In Scandinavië beginnen de 'burgerwacht' Soldiers Of Odin (SOO) steeds groter te worden, met ook al een afdeling in Nederland. Ik denk dat het niet lang meer duurt voordat de vlam echt in de pan slaat. www.youtube.com/watch?v=MCGP2uT60Eo

Sateetje | 09-05-16 | 20:12

Die van de Knaap is een erkend slappe lul. Past in het rijtje Cornelissen, Cohen, Wolfson en van Aartsen. Doe je werk eens man!

Ruud5 | 09-05-16 | 20:11

WAT denken die mocro's er toch mee te bereiken?! Op de lange termijn, of op de korte termijn? Ik denk niet, dat ze daar überhaupt over nadenken. Staan ze überhaupt stil bij de imagoschade (voor zover die nog slechter kan worden) van mocro's in het algemeen?

steelbreeze | 09-05-16 | 20:07

prima, schoonvegen met mariniers goed plan. maar deze keer gewoon meteen met scherp schieten

mmkk | 09-05-16 | 20:05

Punten NL paspoort voor iedereen met twee paspoorten. Bij meerdere misdragingen NL paspoort ontnemen. In deze kwestie hier ook ouders verantwoordelijk stellen.

steelbreeze | 09-05-16 | 19:55

Ebola?

Tabernakel | 09-05-16 | 19:55

Maar wat vindt qiunsy gario van bovenstaande pica?

Dr. Frambozenjam | 09-05-16 | 19:53

Lijkt me een uitstekende oefening voor de burgeroorlog van 2034

Veritas Splendor | 09-05-16 | 19:51

Die autobrandende mocro's zitten alleen niet overdag te wachten bij auto's met een jerrycan. En om nou dag en nacht mariniers daar en in elke andere plaats in NL de wacht te laten houden...

steelbreeze | 09-05-16 | 19:46

Tuig op straat die de boel terroriseert? Simpel toch noodtoestand uitroepen met passende straatverboden en iedereen die dit negeert oppakken en beboeten. Er is gewoon geen ruimte voor onaangepast tuig. Lukt dat niet dan kunnen we altijd nog de mariniers inzetten om de boel schoon te vegen. Het is een samenleving en daarin moet iedereen zich inzetten om er wat moois van te maken. Diegenen die dat niet doen mogen best vertrekken naar tuigdorpen of elders. Er zijn gewoon onverbeterlijke lieden en die dien je gewoon uit de samenleving te elimineren. Straattuig, aluhoedjes, landverraders, salafisten en ander volk wat de hardwerkende Nederlander constant dwarsliggen. Rot toch op.

De Koreaanse Slet | 09-05-16 | 19:42

Ik vraag me af of je de gemeente aansprakelijk kan stellen voor alle schade, wegens het niet daadkrachtig optreden en wanbeleid

Bubba | 09-05-16 | 19:39

Doe mariniers moeten lekker thuisblijven en doen waar ze voor opgeleid zijn. We hebben toch Politie.. toch, toch?

Mark_D_NL | 09-05-16 | 19:37

de kracht van deze vernielzuchtige overlastplegers zit hem in hun anonimiteit..
ik zou zeggen..
geef het een gezicht..

ko uit groningen | 09-05-16 | 19:34

-weggejorist-

T.Tussengas | 09-05-16 | 19:31

-weggejorist-

T.Tussengas | 09-05-16 | 19:31

Tja, ik zat toen verplicht in dienst, en 'logeerde' in de Elias Beekmankazerne in Ede. Volgens mij nu een AZC. Ik kan me nog de commentaren herinneren van het kader, op de 'dagkamer', waar men zijn mening pas klaar had na lezing van de Telegraaf. Mijn god, wat een reactionair, leeghoofdig, eendimensionaal tuig was dat - niets gelezen, niets gehoord, geen greintje opleiding, alleen maar bekend met 'dienstbevel','keunichin' en Benno - de opperbaaSS. Klaar voor een staatsgreep.
Het waren dus geen dienstplichtigen die de Dam opstormden. Geen seconde zou het bij hen opgekomen zijn een dergelijke antidemocratische daad te plegen.
Aan allen die dit soort acties nu verheerlijken: houd de militairen waar ze horen: in de kazernes. Pleit nooit, nooit voor ingrijpen van het leger tegen burgers, onder welke omstandigheden dan ook - weet wie daar de leiding hebben... juist, de Van der Knaapen en de Hennisen van dit land.
Dan liever een faceboekvergissinkje: waar is dat feestje, in Ede is dat feestje.

piloot47 | 09-05-16 | 19:30

En waar ik Hennie zei moet Hennis zijn. Stop de tijd. (Vermaledijde spellingcontrole)

metzonderzijwieltjes | 09-05-16 | 19:25

Tegenaar | 09-05-16 | 17:32
Hennie weet nog überhaupt van niets. Zat gisteren bij de kapper. Vandaag bij pedicure. Ze is iig wel volledig bij met Cosmopolitan tot Libelle en Burda.

metzonderzijwieltjes | 09-05-16 | 19:24

Lachen dat filmpje en wat een hippies blowende linksgekkies.
HdJ& | 09-05-16 | 19:20

"Hippies blowende linksgekkies" .... ?

Sinds wanneer kan je hippies blowen? Cursus Nederlands misschien?

knerf | 09-05-16 | 19:23

Men moet gewoon de belastingdienst tippen als je het leger in actie wil zien. En met een theehuis is dat niet eens zo'n gek idee. Zie het als een coffeeshop maar dan met thee.

sufkut | 09-05-16 | 19:21

Lachen dat filmpje en wat een hippies blowende linksgekkies.

HdJ& | 09-05-16 | 19:20

GOEM | 09-05-16 | 17:53
Nou hier geldt de wet van de grote getal(l)en. Indien een burgerwacht uit honderden personen bestaat, staat justitie machteloos.
Vergeet niet dat deze mensen ook nog gezinnen hebben en familie, nou je zit zo op hele grote aantallen (duizenden mensen).
Wat wil de politie/justitie daartegen doen? NOU HELEMAAL NIETS.

oh nee niet weer | 09-05-16 | 19:19

Ehhh.. die gasten wonen daar toch? Dus die gaan dan zeg maar toch gewoon vanaf het plein en de straten ehhh...even hun huis in? En dan weer naar buiten als die lui weg zijn?

ChristianV | 09-05-16 | 19:19

Waarom is dat eigenlijk nog steeds niet uitgevoerd?

FCDenBosch | 09-05-16 | 19:18

Berbaar | 09-05-16 | 18:52
Doe jij jezelf dan ook niet steeds jezelf herhalen met je -lio's dan is iedereen weer blij.

Acar_ketimun | 09-05-16 | 19:15

Mariniers?
Waarom kunnen ze dat in Ede eigenlijk niet zelf af?

Islamofiel | 09-05-16 | 19:14

Die hippies van toen hebben de huidige rubberen tegel maatschappij gecreëerd. Laat hun de tyfuszooi maar opruimen.

postmodernismisdead | 09-05-16 | 19:11

Ik houd me dan ook aanbevolen voor goedbetaalde banen in de data sector. Buiten NL en liefst buiten de EU.

panadol | 09-05-16 | 19:00
Ik vind het heel vervelend om te melden, maar er is geen utopia meer op deze wereld. Brazilie is niks op het moment, zuid-amerika is sowieso twijfelachtig, midden-amerika is niks, VS kan nog wat zijn, maar wie weet met Trump? En Azie, midden-oosten en afrika is al helemaal niks.

Het enige wat misschien nog interessant kan zijn is Australie. Lekker simpel houden, een geit meenemen op vakantie en na 5 jaar kijken we verder.

Dat... of Pluto.

brazuco | 09-05-16 | 19:09

Over 'Marokkanenprobleem'.
Hoe zei die speknek van de PvdA 't ook al weer in 'n vlaag van helderheid en eerlijkheid.
Oja.
"Je moet ze vernederen waar de anderen bijstaan."
Eh, hoe dan wel (?), met deze CDA-burgemeester-methode?
Oja.
We halen er 'n Marokkaanse-schaamlap-Consul bij en die gaat 'foei' zeggen. (namens al die Marokkanen die natuurlijk wél deugen (*proest*), maar in werkelijkheid voor de schone schijn, ongetwijfeld namens de befaamde zwijgende meerderheid, want al deze zuchtende opvoeders zijn de ouders, die hun eigen zonen zo gauw als mogelijk op straat schoppen, en die hun dochters veilig opsluiten in huis, zoals ze dat al eeuwen in de Marokkaanse opvoeding doen.
Eh, waarom zouden mensen nou méér vertrouwen hebben in de iets minder genuanceerde aanpak van mariniers?
Let u even op, heren en dames van de pers.
Blijf vooral zeggen dat alles van 'rechts' wel extreem moet zijn, en dat alles waar 'links' voor staat, juist niét extreem kàn zijn.

Der Paulie | 09-05-16 | 19:08

Mariniers zijn toch die zielige jongetjes die lekker uit hun bol gaan en de hele kroeg slopen als ze op stap zijn met zn allen..? En als ze een keer alleen zijn hebben ze een PTSS, zijn ze ontoerekeningsvatbaar door datgene wat ze zelf wouden worden en kosten ze nog een keer klauwen vol geld.. Ga lekker bij de scoutingclub ofzo..

Ikmaakdehuisregels | 09-05-16 | 19:08

Toen bezette links de dam nu haalt links de bezetter (islam) binnen.

vinzDH | 09-05-16 | 19:04

Een Marn is GEEN matroos, als je die vlootbalen stuurt gaat t mis. Maar de Marns zijn echte mannen en die vegen heel ede schoon in een minuutje of 20, om daarna eens lekker op stap te gaan met de rode kruisjes van de GNK! Qua patet orbis.

Woodlandnl | 09-05-16 | 19:01

De mariniers kunnen beter de tweede kamer bestormen als ze dit land willen redden. Maar helaas is dat sowieso te laat. Dit land is al lang verloren. Ik wil verder dit soort tuig ook helemaal niet meer sponsoren dus ik ben aan het uitzoeken hoe ik dit zinkende schip kan verlaten. In dit land zijn parasieten de koning. Ik wil dat niet langer faciliteren met mijn belastingafdracht. Ik houd me dan ook aanbevolen voor goedbetaalde banen in de data sector. Buiten NL en liefst buiten de EU.

panadol | 09-05-16 | 19:00

Ze weten precies wie het zijn en er valt weinig schoon te vegen want ze schieten als ratten weg zodra ze hun werk gedaan hebben. Dus beter lijkt mij ... s'ochtends om 6 uur van hun bed lichten en een weekje mee op training met de mariniers. Of in ieder geval naar een werkkamp.

Simon_GS | 09-05-16 | 18:59

Doen, ik kwam heel vaak in Amsterdam toen, en zag de verloedering toen al toe slaan. Heerlijk moment.
Wat mij betreft mag het Marokkaanse tuig flink onder handen genomen worden. Het klooit maar wat aan het heeft geen respect voor gezag omdat dat gezag ontbreekt. Met Flutfiguren als die Burgemeester en die Politie Chef glij je vanzelf af naar een IS.

Zwizalletju | 09-05-16 | 18:56

@Der Paulie | 09-05-16 | 18:34
Een vervelende herhalio bent U zeker.
Doe eensch niet steeds dezelfde onzin copy-pasten lutserT!

Berbaar | 09-05-16 | 18:52

"Benoemde burgemeesters maken stinkende wonden".

Was getekend, DrDrB.

Dr. Dr. Bartholdy | 09-05-16 | 18:51

Die hippies waren gewone Nederlanders... Dan ,net als de politie durven ze wel .Die Marokkanen zijn een ander verhaal...

Loebas | 09-05-16 | 18:51

"Zes jongeren zijn aangehouden. Als zij nog een keer de fout ingaan, moeten ze 2500 euro boete betalen. De zes zijn vijftien tot twintig jaar oud. Een deel komt uit Veldhuizen, een deel uit andere wijken. Volgens de burgemeester zijn ook jongens van twaalf betrokken."
Lekker dan. Je zal maar zonder auto zitten nu en dan lees je dat "als ze het nog een keer doen, ze een boete moeten betalen". Nou, dat zal indruk maken. Ze wijzen dan toch gewoon een ander aan.

Maria.1 | 09-05-16 | 18:51

Godverdomme! Wat die hippies daar op de Dam deen was in eerste instantie een goede zaak: het burgelijk verzuilde Nederland loswrikken van hun achterlijkheid.
Dat dat later fout ging heeft met andere zaken te maken.

Rest In Privacy | 09-05-16 | 18:51

Die mariniers willen wel. Het punt is dat de leiding waarschijnlijk zeven kleuren bagger schijt voor escalatie. Als de mariniers met hun wapens aan komen lopen, en die mocro's laten zo snel als SMSjes het toelaten hun AK-47s uit Molenbeek of de Schilderwijk overkomen dan heb je écht een burgeroorlog. Wie geeft het bevel? Wie neemt de verantwoordelijkheid?

Adversary | 09-05-16 | 18:49

von_cicero | 09-05-16 | 17:45

Precies zo is het !

edelweiss | 09-05-16 | 18:46

Beter ware het dat die mariniers de Trêveszaal schoonveegden.

isitsoornot | 09-05-16 | 18:46

Niet zeiken, er is nu eenmaal besloten dat we ze "niets in de weg zullen leggen", vraag maar aan Pegtold, Roemer,Halalsema en Buma.
De pliessie rijdt niet voor niks weg. -)

A3an | 09-05-16 | 18:38

-weggejorist-

WigaDan | 09-05-16 | 18:35

Ede was vroeger een garnizoensstad met 7 kazernes, later werden dat 2 kazernecomplexen Ede west en Ede Oost. Maar ja, dat moest allemaal wegbezuinigd worden. Toen had men zelf nog militairen.
Desolator | 09-05-16 | 17:58

Hadden we nu nog kunnen hebben als je ziet dat die import bijna 500 euro per nacht kost in zoetermeer.

Sjonie01 | 09-05-16 | 18:35

Op zich een goeie actie van die Mariniers destijds, maar aan de andere kant ook een te belachelijk voor woorden dat men in een land met een dermate belastingdruk betaald voor agenten die eigenlijk niet doen waarvoor ze aangenomen zijn.

Op de een of andere manier heb ik het donkerbruine vermoeden dat Ede het hoogste aantal onzinboetes van Nederland heeft. Op de een of andere manier heb ik zo'n vermoeden dat agenten in Ede op iedere hoek staan met een lasergun, of een parkeerboete uitdelen als je parkeerkaartje een paar minuten verlopen is. Is Ede zo'n gemeente waar de 'schoonheidscommissie' loopt te zeuren over een dakkapelletje, maar waar criminelen de baas zijn op straat?

Xirdalan | 09-05-16 | 18:35

Zijn ook al plannen geweest om gezamenlijke supportersgroepen eens wat orde te scheppen in wat wijken. Maar dan zijn het ineens de 'hooligans' die onnodig en onterecht tekeer gaan in wijken. Vandaar dat het nog haast niet gebeurt.

Maar als er de pleuris uitbreekt zijn het handje soldaten wat er over is in Nederland (mits niet uitgezonden) én de fanatieke voetbalsupporters de enige die dit laf geworden pokke land nog durven en willen verdedigen.

overVecht | 09-05-16 | 18:34

Herhalende voorspelling: De oplossing wordt: We gaan 'n heel nieuw theehuisje -voor alleen maar de Marokkaanse overlastgevers- bouwen, betaald door de Marokkaanse koning. (*proest*) Exit Nederlandse identiteit. "Maar er is geen Marokkanenprobleem hoor", blijven de smijchelaars verklaren, want (en nu komt 't), "we willen er zijn voor 'alle Nederlanders', en dat de Marokkaanse Koning bijdraagt aan ‘t goede imago van zijn Marokkaanse burgers, die natuurlijk helemaal niet meer alleen maar Marokkanen zijn, toont alleen maar aan, hoe betrokken en constructief hij is. Wij waarderen dat zeer. We hebben dus hoop op de goede afloop; en dat we niet worden afgestraft bij de komende verkiezingen." En pas ná de verkiezingen wordt ontdekt, dat er helemaal niet door de Marokkaanse Koning voor ‘t splinternieuwe theehuis is betaald, maar door de Nederlandse belastingbetaler.

Der Paulie | 09-05-16 | 18:34

Mariniers doen niets, hebben tegenwoordig ook een hypotheek.

Flatuleerder | 09-05-16 | 18:33

Maar ja, heb in dit totaal corrupte en verziekte links nest van Vollidioten, niet het lef om minder, minder, minder van dat mocrotuig te willen in ONS land, of daar zelfs maar naar te willen streven.

ONS land, inderdaad! Het land waar mijn vader zijn leven voor heeft gegeven ver voordat de horden parasieten ons kwamen vertellen hoe wij moeten leven en daar ook nog door ons voor betaald moeten worden.

Pieter V | 09-05-16 | 18:31

chicago river | 09-05-16 | 18:13
Ik blijf het proberen, 's ochtends een acceptabele radiozender te vinden. Eigenlijk mis ik Robert Jensen op Veronica, met van die platvloerse ongeremde onzin. Maar Veronica wilde meer vrouwelijke luisteraars en dus zit Jeroen van Inkel er nu. Niet sterk.
Praatradio is soms wel lekker in de auto en dan zit je vast aan de linkse agitprop van de npo op radio 1 of de D66/GroenLinks propaganda op BNR. BNR was ooit een zakelijke zender, maar sinds Sjors frolich veranderd in een echte policor zender. Tom van het hek heeft een Marokkaanse voorleesmoeder die ook nog columns in NRC in elkaar flanst. Totale crapzender. Zelfs de sport, daar hebben ze een Ajax propagandist voor in dienst, eentje die ook regelmatig bij studio voetbal over Ajax mag meepraten.
.
Twee dingen vielen me met name op:
- de onderzochte groep bestond uit voormalige gevangenen. We weten dat de etnische samenstelling van deze groep op zijn zachtst gezegd skewed ten opzichte van de geheel nederlandse bevolking. Er is sprake van een onevenredige oververtegenwoordiging van mensen van een zekere persuasie. Maar daarover geen verdere informatie. Onderzoekster annemieke Roobeek (Annemie van de lampjes) sprak werkelijk met meel in de mond.
- ten tweede het feit dat het OM het rapport wilde begraven wegens te pijnlijk.
.
Rotterdam zuid ken ik zelf erg goed, al sinds de tijd dat mijn opa me meenam, vanuit Vreewijk over de Bree naar de Kuip. Die had hij zelf nog gebouwd, in 1937. De afrikaanderrellen waren toen al een paar jaar geleden. Maar wel, met de kennis van achteraf, volstrekt terecht.

Glasgow Argus | 09-05-16 | 18:31

JA!! graag, aangezien we niet kunnen bouwen op de lokale handhavers en de kliek in 070 zeg ik go for it.

crowdfund steun ik om de "douw" te dokken.

lefbak | 09-05-16 | 18:27

Oke, stel we sturen de mariniers. Wat verwacht je dan, dat ze iedereen die een marokkaans uiterlijk heeft, neerschieten? OKe schoonvegen dan? Hoe? het gaat om een wijk waar de marokkanen de wegkennen. Dus die zijn verdwenen zo gauw een marinier zijn gezicht laat zien.
Enige manier is dan om ze thuis op te zoeken. Dus eerst op het gemeentehuis de gegevens ophalen en dan bij de adressen de deur in trappen?
Als enige wat zou kunnen werken is opzichtig patrouilleren in de wijk (ook in Brussel was de criminaliteit een stuk lager met al die politie en leger op straat) Maar hoelang hou je dat vol, en met welke middelen? (daar zijn de mariniers helemaal niet op toegerust, tenzij ze direct mogen schieten).

wiza | 09-05-16 | 18:25

Klinkt leuk maar werkt niet. Het is geen kwestie van eenmalig schoonvegen. Zodra de mariniers weg zijn komen ze weer uit hun holen. Wat wel werkt is twintig agenten in burger een paar maanden in de wijk laten patrouilleren, de rotste eieren eruit halen en lange gevangenisstraffen opleggen. Ben je nog voor de zomer van al het gezeik af.

Road to serfdom | 09-05-16 | 18:25

@pontius | 09-05-16 | 17:42
Die "burgemeester" van Ede is toch zelf een ex-militair?

Maar dan wel een die volstrekt ongeschikt is om de belangen van de echter Nederlanders te behartigen.

Meer en soort extreem linkse mocro-knuffelaar.

Pieter V | 09-05-16 | 18:24

Driewerf NEEN FOUT. Als militairen (incl mariniers) zelf gaan uitmaken waar en wanneer ze ingrijpen dan zijn we pas echt in een bananenrepubliek beland.

Maar als vak K nou eens het lef zou hebben om de boys naar Ede te sturen... ja dan kan het nog goed komen met NL.

burgermoedt | 09-05-16 | 18:24

Marokkanen en de regering ,uit hetzelfde hout gesneden, je hebt er geen zak aan .

fleurtje | 09-05-16 | 18:19

Het doet gewoon pijn om te kijken naar en te denken aan mijn land van ooit. Een land waar het leven goed was.

frisenfruitig | 09-05-16 | 18:19

-weggejorist-

jolige Jole | 09-05-16 | 18:13

Glasgow Argus | 09-05-16 | 18:06
Wel knap dat je BNR nog luistert. Ik meen me te herinneren (waar is die TOOL!) dat je eerder schreef dat dat een verloren station was. In elk geval voor mij wel in ieder geval.

En tja, Rotterdam Zuid, zoals je weet, gaat gebukt onder allemaal verschillende problemen en wijken, teveel. En de Rotterdamse professionals die Charlois, Pendrecht en Feijenoord goed kennen die jij noemt worden er vaak ook niet jonger op.

chicago river | 09-05-16 | 18:13

Ik zeg monstertruck-mario loslaten daar in dat wijkje.

PureYak | 09-05-16 | 18:13

Het was de Marine niet de mariniers!!!!

Muf Taxi | 09-05-16 | 18:12

@Glasgow Argus | 09-05-16 | 18:06
Hoorde ik vanmorgen ook. Was met stomheid geslagen, privacy?? Natuurlijk mag de belastingdienst dit soort zaken wel doen als het op bijv. huurverhogingen aankomt.

grom | 09-05-16 | 18:12

We willen meer meer meer... Mariniers.

Rommelende Onderbuik | 09-05-16 | 18:09

Goed gezegd mevrouw Beskers, maar het zal helaas bij een theesessie met de wijkagent blijven.

lingo star | 09-05-16 | 18:09

Begin jaren negentig toen ik bij het Korps zat kwamen er klachten van omwonenden van de Van Ghent kazerne. Het probleem was dat ze konden zien dat we afgeblaft werden en dat er opgedrukt moest worden. Typisch, het begin van het einde. Zulke mensen willen nu dat de mariniers gaan ingrijpen. Steek je eigen klauwen eens uit je mouwen en claim je eigen straat/dorp/stad terug. Wat zijn de meeste NLers toch een zwak volkje.

Fuck-a-duck | 09-05-16 | 18:08

kunnen ze die Ajax Hooligans niet ff inzetten

miknic | 09-05-16 | 18:07

een domme kut maakt nog geen zomer

Satria | 09-05-16 | 18:07

Het verschil tussen toen en nu is dat er toen langharig werkschuw links tuig op de dam lag en er nu sprake is van een criminele organisatie die onder dekking van antiracisten bezig is met een stille veroveringsoorlog.
.
Bij BNR vanmorgen hoorde ik over een big data onderzoek onder voormalige gevangenisbevolking. Nu voor het eerst had het om alle beschikbare en denkbare info van woningbouw, gezondheidszorg, scholen, verzekeraars, uitkeringsinstanties, subsidiekanalen enzovoorts aan elkaar geknoopt. Het was nog maar een beperkt onderzoek want het richtte zich alleen op Rotterdam zuid. Daar zou sprake zijn van veel overlast vanuit Turkse, Marokkaanse, maar ook nederlandse criminaliteit. Dat laatste was de toevoeging van de onderzoekster.
.
Bovenstaand onderzoek werd geleid vanuit de universiteit Nijenrode. Het om had het onderzoek al onder in een lade gestopt, een zekerheid voor een rapport dat teveel conclusies bevat die onwelgevallig zijn voor de heersende macht.
.
Ik citeer uit het financieel dagblad:
"Het gaat om mensen die ‘stelselmatig de overheid als flappentap gebruiken’
De overheid als flappentap

Uit het onderzoek blijkt dat mensen die onterecht geld opstrijken, niet opvallen omdat overheidsinstanties het belang van data-analyse nog onvoldoende inzien. Criminelen en fraudeurs blijven daardoor structureel onder de radar. Volgens Roobeek is sprake van ‘systeemfraude’, waarbij grote groepen mensen ‘stelselmatig de overheid als flappentap gebruiken’.

Om de problemen in achterstandsgebieden te lijf te gaan, hebben Rijksoverheid, gemeente Rotterdam, onderwijs- en zorginstellingen, woningcorporaties en bedrijfsleven daar de handen ineen geslagen via een speciaal project, het Nationaal Programma Rotterdam Zuid (NPRZ). Maar uit FinPro blijkt dat het programma gevaar loopt, omdat het wordt uitgevoerd in een wijk waar veel onzichtbare criminaliteit voorkomt.

Privacydebat

Roobeek: ‘Rotterdam-Zuid gaat gebukt onder criminaliteit uit Turkije, Marokko, maar ook uit Nederland. Het zit onder de oppervlakte en dat is precies die onzichtbare onveiligheid. Het gaat om drugshandel en mensensmokkel. Net als de maffia doet, trekken ze sociaal zwakkeren aan, van wie sommigen de nieuwe rijken in de wijk worden. Andere bewoners zien het gebeuren, voelen zich ook niet meer gebonden aan de wet, en slaan, soms vanuit armoede, aan het sjoemelen met uitkeringen, toeslagen of schoolinschrijvingen. Zo sijpelt criminaliteit door naar beneden met grote gevolgen voor de leefbaarheid in een wijk. Het zet een rem op de sociaal opwaartse beweging waarvoor NPRZ bedoeld is.’

De patronen die uit de analyse tevoorschijn komen waren voor bedrijven en overheidsinstanties een eyeopener, zegt Roobeek. De geanonimiseerde datareeksen zijn echter na het onderzoek direct vernietigd; dat was vanwege de privacygevoeligheid vooraf al afgesproken met alle betrokkenen. Opmerkelijk is dat de Belastingdienst geweigerd heeft mee te werken aan het onderzoek."
.
Georganiseerde criminaliteit, die iedere professional al had gezien. Door big data aan elkaar geknoopt.

Glasgow Argus | 09-05-16 | 18:06

De puinzooi die de hippies in 1970 dag in, dag uit op de Dam aanrichtten, hebben ze naderhand aangericht in de samenleving. Met als instrument de fop-studies waarmee ze destijds massaal de échte wetenschap meenden te moeten ontwijken: psychologie, andragogie, andragologie, sociologie, sociale geografie, sociaal-psychologie, politicologie, enzovoort. Alles was goed, zolang er maar 'soci' of 'socio' voor stand.

Daar plukken we nu de zure vruchten van.

En nóg gaan ze ermee door (en komen ze er nog mee weg ook). Nóg wel.

Peter Emile | 09-05-16 | 18:03

Onze regering helpt liever mensen die helemaal niet op ze kunnen stemmen. Korps marinier zit vast bij eoa "vredesmissie"

bergsbeklimmer | 09-05-16 | 18:03

Hahaha.. NL en cordaat optreden, in je dromen.

trenthopper | 09-05-16 | 18:03

Ik hoop zo dat ik het mee mag maken dat zulk tuig van de straat af gerost wordt door onze jongens. Ons land wordt geleid door een stel halfzachte eitjes die alleen maar luisteren naar Brussel, en niet daadkrachtig optreden wanneer het nodig is.

John Dough | 09-05-16 | 18:01

Men mag niet meer in uniform de straat op, dus dit feest gaat niet door.

Amherst | 09-05-16 | 17:59

Wiki biedt uitkomst: https://nl.wikipedia.org/wiki/Schoonvegen_van_de_Dam.
De leiding van de Marine keurde beide acties af; de manschappen werden voor hun acties op de Dam krijgstuchtelijk gestraft met enkele dagen 'verzwaard arrest';[3] enkelen moesten zich voor de krijgsraad verantwoorden, van wie één werd veroordeeld, en wel tot een geldboete van f 100,-.[4] Voor het 'schoonvegen' van het Centraal Station in 1967 is in het geheel niemand gestraft.
.
Ook de hal van Adam CS hebben ze schoongeveegd, op 4-4-1967.

deluiegriek | 09-05-16 | 17:59

Ede was vroeger een garnizoensstad met 7 kazernes, later werden dat 2 kazernecomplexen Ede west en Ede Oost. Maar ja, dat moest allemaal wegbezuinigd worden. Toen had men zelf nog militairen.

Desolator | 09-05-16 | 17:58

Ze moesten voorkomen bij de krijgsraad? Wat voor straf kregen ze daar? weet iemand dat?

deluiegriek | 09-05-16 | 17:57

Stoere mariniers met overtuiging, ach, oude tijden.
Nu, baan, carriére, pensioen.

HotPotato | 09-05-16 | 17:56

Goem,

Niet wanneer iedereen (mariniers) meedoet

Vedor | 09-05-16 | 17:55

In het huidige politieke klimaat wordt dat toch lastig. De politie zal klaar staan om de ordetroepen aan te houden, terwijl het riffiaans reltuig in bescherming wordt genomen. Intrekking van het vgb met oneervol ontslag tot gevolg. Tevens is de kans groot dat je met je biggenbek op social media terecht komt met dezelfde uitkomst.

GOEM | 09-05-16 | 17:53

-weggejorist-

de.suriXL | 09-05-16 | 17:50

Andere tijden... links is nu aan de macht

de.suriXL | 09-05-16 | 17:50

Mariniers EN matrozen...

Laat dat duidelijk zijn.

Desolator | 09-05-16 | 17:50

duitse herder | 09-05-16 | 17:45

De tijd is er zooo rijp voor.

IkWilOokWatZeggen | 09-05-16 | 17:49

Toen ze een hippie een klap voor de harses gaven was heel Nederland het ermee eens. Wanneer je een Marokkaan een klap voor z'n harses geeft ben je een RACIST, FASCIST en moet je gestraft worden. Autochtoon slaan is OKE, Allochtoon slaan is niet oké. Wie discrimineert hier nou?

Rest In Privacy | 09-05-16 | 17:49

-weggejorist-

AbsurdistanNederland | 09-05-16 | 17:47

Ik moet steeds zo lachen om dat weekdier dat burgemeester van Ede is. Hoe de hek kun je vredesnaam zo'n ongelooflijk ondaadkrachtige lul zijn? Dat er daadwerkelijk mensen zijn die vinden dat die angsthaas het goed aanpakt, terwijl hij er in feite de oorzaak is dat burgers geterroriseerd blijven worden. Behalve misschien een paar stukken tuig en hun criminele advocaten, zal er niemand een traan om laten als die Finnen met scherp de wijk uit worden geschoten. Het enige dat helpt tegen terroristen is zware onderdrukking.

The_iron_boar | 09-05-16 | 17:47

tejootje | 09-05-16 | 17:37
2001: ´Bij de bestrijding van de drugsoverlast in en rond het NS-station en de Heerlense binnenstad heeft de politie van de basiseenheid Heerlen-centrum vanaf mei van dit jaar ruim 300 gebiedsontzeggingen uitgereikt aan drugsverslaafden, -dealers en andere overlastveroorzakers.´

Het vervolg van her artikel? ´Begin mei zijn politiemensen van de basiseenheid Heerlen-Centrum, in samenwerking met andere eenheden van het district Heerlen en in het bijzonder...

Heerlen had haar eigen perron 0. Met ´andere eenheden´ die polshoogte kwamen nemen.

chicago river | 09-05-16 | 17:46

Een samenleving die niet langer bereid is zichzelf te verdedigen, zal vroeg of laat ten onder gaan.

Reynaerde | 09-05-16 | 17:45

En diezelfde kudthippies organiseren nu praatgroepjes voor de kudtmocrootjes. NL moet schoongeveegd worden van de kudthippies and mocrootjes - allemaal weg, weg, weg!

von_cicero | 09-05-16 | 17:45

Als er één burgerwachtgroep ergens eens een keer de boel aanpakt, dan garandeer ik je dat er talloze burgerwachten ontstaan en aan de slag gaan.
De politiek heeft het nakijken.

duitse herder | 09-05-16 | 17:45

Perron nul in 1992 de mariniers. Meegemaakt was geweldig eindelijk geen gezeik meer.

Het groeiende protest kwam in 1992 tot een apotheose toen een groep mariniers het plein wilde 'schoonvegen'. Door een tip aan de politie werd de actie op het laatste moment verijdeld. Taxichauffeurs hielpen enkele mariniers aan de politie te ontkomen, en lieten een dag later een reclamevliegtuigje rondcirkelen met de tekst "Mariniers bedankt!".[1]

franck7020 | 09-05-16 | 17:44

QPO

a.n.alvabeet | 09-05-16 | 17:43

Hadden we ze nog maar in die aantallen.....

Eminence Grise | 09-05-16 | 17:43

Een beetje burgemeester zou dit probleem zelf opgelost hebben.

pontius | 09-05-16 | 17:42

Ach tijden veranderen. Zo'n twintig jaar geleden werd de vriendin van een marinier op centraal station te Rotterdam voor de zoveelste keer lastig gevallen door junks. De kazerne liep uit, een matennaaier belde de politie, en de betreffende mariniers mochten blij zijn dat ze niet ter plekke werden ontslagen wegens geweldpleging en/of poging daartoe.
We hebben een rubberen tegel maatschappij gekweekt, en dat betaald zich nu uit.
Die gastjes in Ede houden zich nu waarschijnlijk de eerste veertien dagen mak, en als de ME en de camera's weg zijn gaat het gewoon weer op de oude voet verder. Let maar op.

miff | 09-05-16 | 17:42

Onbegrijpelijk dat politiek en politietop niet willen ingrijpen. Dat hele wijken geterroriseerd worden, auto's in vlammen opgaan, het kan ze blijkbaar weinig schelen. Je zal eens handhaven, zoals de wapenspreuk van Nederland zegt....

El Rico Grande | 09-05-16 | 17:41

Sorry hoor maar ik had ook wel durven op te treden tegen wat stink hippies.
Die Marokkanen zijn toch echt een ander verhaal, dat is meer een soort Gaza oorlog, waar je weinig tegen doet, het is niet simpel een pleintje schoonvegen!

tiku99 | 09-05-16 | 17:41

Toen mocht je nog es wat. Menige moeder van huidige reaguurders is toen lekker geneuqt in de slaapzak op de Dam onder het blowen en met die onsterfelijke muziek erbij. Ai telle joe, ik kan het weten!

VolgendjaarkrygikAOW | 09-05-16 | 17:41

-weggejorist-

Jinxs | 09-05-16 | 17:40

In 1992 waren de mariniers ook onderweg naar perron nul in Rotterdam. Door een telefoontje van een leidinggevende uit de kazerne naar de politie werd dit verijdeld waarna enkele mariniers met behulp van taxichauffeurs aan een arrestatie ontkwamen.

leaupveaugel | 09-05-16 | 17:40

Had het in een eerder item ook al geopperd, goed plan.

Watching the Wheels | 09-05-16 | 17:40

Ik was daarbij toe het gebeurde (NIET als marinier)ik heb die hippies nog nooit zo hard zien rennen toen "de mannen" aan kwamen rennen .Misschien een goede tip voor de haantjes in van K.

gerrie de perrie | 09-05-16 | 17:39

Perron 0 Rotterdam. Zelfde verhaal.

tejootje | 09-05-16 | 17:37

Tranen in mijn ogen als ik zie hoe heerlijk eenvoudig NL toen was.

LieberLiber | 09-05-16 | 17:37

Die gasten zijn echt niet bang voor pang pang en als ze het wel zijn gaan ze klagen en krijgen gelijk.

larie | 09-05-16 | 17:34

-weggejorist-

Tegenaar | 09-05-16 | 17:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken