Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Marokkaan: alle Marokkanen moeten Schindlers List kijken

topicbouzamourklein.jpgMarokkanenproblemen en de frictie tussen het oude volk en het importvolk, het is allemaal de schuld van GeenStijl en als de media niet zo zouden framen dan was het een soort combinatie van het Paradijs en Disneyland in de schotelwijk. Je zou het bijna geloven, als je mensen als Dr. Kromzwaard en Leo Lucassen leest. Is niets van waar, natuurlijk, want als je het aan een echte Marokkaan vraagt dan zeggen ze heel wat anders. Mano Bouzamour typt stukjes in de voormalige verzetskrant Het Parool en bracht even verslag van de alledaagse Auschwitzfantasiën in de 020-Rif. Hij heeft ook een oplossing: veel oorlogsfilms kijken! Dus voelt u drang om te radicaliseren, ram dan even Where Eagles Dare in de VHS en trek er een koude kletser bij open.

Reaguursels

Inloggen

Rommel is niet gestorven in een donkere kamer, maar achterin een auto.

Florian Geyer | 10-05-16 | 02:03

Waaron kunnen mensen niet gewoon mens zijn en zich als zodanig gedragen?
Nu is het toch een totale idioterie van volstrekte onwetendheid en 'back to the roots i never had'?
Utopia is een wereld zonder mensen.
En voor de vrolijken onder u, ik ben terminaal.

Tabernakel | 09-05-16 | 19:42

Laat ze alle marokkanen maar een column in het Parool geven, ik heb 'm alvast opgezegd.

Frans Balkon | 09-05-16 | 12:52

Leo Lucassen is een aanfluiting. Er ligt een boterberg boter op de man zijn hoofd. De schijnheiligheid druipt van alles wat hij zegt.

Asimov6 | 09-05-16 | 11:59

Dandruff | 09-05-16 | 09:05 Ja natuurlijk, een marokkaan die doordrongen is van de verschrikking van de Holocaust is heel mooi, maar één zwaluw maakt geen zomer. En de cultuur gaat rap de kant op van racisme, antisemitisme en homo-haat als alledaags verschijnsel op scholen, in woonwijken, op het werk, enzovoort. En de oorzaak is bekend, maar het is politiek correct taboe om het te benoemen, zoals het ook politiek correct is om een zodanig beleid te voeren (welwillend tegemoet komen aan eisen van islamisering, massa-immigratie moslims) dat de oorzaak steeds groter en machtiger wordt. Ik zou graag zien dat moslims en ook islamitische organisaties duidelijk afstand nemen van islamitische beginselen die vijandig staan ten opzichte van bijvoorbeeld wetenschappelijk onderzoek en universele mensenrechten, om dit vervolgens ook in gedrag te doen blijken. Maar ik zie eerder het omgekeerde. Ik zie eigenlijk heel weinig cultureel zelfbewustzijn aan de kant van de moderne westerse cultuur. Waartegen ik juist een bijna roes van verovering zie aan de kant van de islam. Moslims lijken te denken: “Die slappe hap is te hebben. Ze betalen ons geld, ze geven ons rechten. Dit is een teken van Allah dat deze kafir-honden zijn te onderwerpen. Binnen een eeuw zijn wij hier de baas!”

notamused | 09-05-16 | 11:08

Dandruff | 09-05-16 | 09:19
Thnx. Interessant, zal een dezer dagen uitgebreid gaan googelen in buitenlandse talen. Want wellicht ligt er een buitenlands artikel aan ten grondslag (dat inmiddels is gedigitaliseerd).

Ci Ty33 | 09-05-16 | 10:51

Die Marokkaanse straatterroristen zijn de stoottroepen van de islamisering. Zij bereiden de weg naar de sharia in Nederland voor. Door ons te intimideren.

haidewietska | 09-05-16 | 10:07

TB2318 | 09-05-16 | 07:23,

Wie zegt dat er geen krans op een Marokkaans graf mag staan?
Is het verdraaien van andermans woorden werkelijk je sterkste argument?

Jij doet hier aan geschiedvervalsing. Wat jij zei over Amerikaanse Marshallhulp als reden dat Britse (?) excessen niet vermeld werden was belachelijk; en wat je nu zegt over "de inzet van een volk tegen de nazi's" is net zo belachelijk. De goumiers waren gewoon huursoldaten die aan beide zijden meevochten, dus zowel voor als tegen de nazi's, afhankelijk van hun commandanten; zie hun rol in Spanje, èn bij Vichy.
De meeste Marokkanen interesseerde dat Europese gekibbel geen drol, en zowel tijdens als na de 2e wereldoorlog werden er gewoon moordpartijen op joden uitgevoerd in Marokko.

Je blijft stelselmatig andermans woorden verdraaien;
1
Rechts Nederland doet niet moeilijk over het eren van een Marokkaans graf; rechts Nederland deed er moeilijk over dat de overheid het jaarlijkse kransenvoetbal van de Marokkaans-Nederlandse jeugd probeerde tegen te gaan door middels geschiedvervalsing aan te tonen dat Marokkanen Nederland hadden helpen bevrijden. Dat laatste is gewoon simpelweg niet waar, en tegen die leugen ageert rechts; niet tegen het herdenken van een paar verdronken Marokkaanse soldaten in Zeeland.
Het is sowieso te zot voor woorden dat het destijds jaarlijks verstoren van onze dodenherdenking alleen zou kunnen worden voorkomen door daar een handvol Marokkaanse soldaten bij te betrekken.
2.
En niemand zegt dat moslims niet deugen "want moefti van Jerusalem".
Maar antisemitisme is een groot probleem in de islamitische wereld, waar mein kampf bijna net zo populair is als de nog veel antisemitischer koran. De vergelijking tussen Mussert en die mufti al-Husseini deugt niet omdat antisemitisme hier niet zo'n groot probleem is als in de islamitische wereld. Die al-Husseini die in de Arabische wereld nog steeds vereerd wordt was slechts één van de miljoenen linkjes tussen islam en nazisme, terwijl Mussert een ter dood veroordeeld verrader was die door het Nederlandse volk is uitgespuugd.

Jij kunt geen één voorbeeld geven van moslims die "geframed worden".
Moslims worden niet geframed, ze framen zichzelf voortdurend.
Als je het over terroristisch geweld hebt framen ze zichzelf misschien "slechts" een tiental keren per dag. Maar als het om andere zaken zoals (gewelddadig) antisemitisme, vrouwenhaat en criminaliteit gaat is het niet eens bij te houden hoevaak moslims zichzelf per seconde framen.

Jouw argument dat je geen enkel historisch besef hebt doet daar niks aan af. Dat andere volken ook ooit problemen gaven bewijst niet jouw gelijk dat alle vormen van feitenkennis moeten worden verboden; het bewijst juist mijn gelijk dat kennis van zaken kan leiden tot aanpak van de problemen; die problemen kunnen dan worden opgelost.

Dacht je dat het Europese antisemitisme was verdwenen door, zoals jij voorstelt, er nooit over te praten en het niet als een probleem te zien?
Om het nazisme vooral niet teveel te "framen"?

Dandruff | 09-05-16 | 09:55

Ci Ty33 | 09-05-16 | 06:27,

Ik zou zo graag geen bron aan kunnen dragen, ik las dit ooit in de Volkskrant, volgens mij halverwege de jaren '90. Dat moet sowieso vóór 2002 geweest zijn want toen was ik helemaal klaar met die krant.

Die problemen met vrouwen werden slechts terloops genoemd, als reden om die soldaten hier weg te halen. Het artikel ging over de vele vriendschapsbanden die het racistische nazi-regime had met niet-blanke volkeren. We kenden natuurlijk allemaal al hun bondgenootschap met de Japanners, en met moslimmilities in Joegoslavië. Veel minder bekend was dat Duitse naziwetenschappers onderzoek deden naar verwantschap met oa Koerden en Perzen (taalkundig klopt dat). Daarnaast was Hitler een bewonderaar van de koran, maar óók van het totalitair-religieuze systeem in Tibet van de Dalai Lama.
Ook het Ottomaanse rijk en de Turkse veroveringen werden als voorbeeld gezien.

Dandruff | 09-05-16 | 09:19

notamused | 09-05-16 | 00:28,

Ik begrijp heel goed hoe gevaarlijk de islam is, ik heb hier vaak genoeg over dat onderwerp geschreven.
Maar ik geloof ook dat Mano Bouzamour oprecht meent wat hij zegt; en ik geloof bovendien dat hij niet de enige moslim of Marokkaan is met goede bedoelingen.
Dat het er te weinig zijn klopt, maar het moet ergens beginnen.

Racisme, antisemitisme en homofobie zijn in West Europa ook niet in één nacht afgeschaft. Dat was een langdurig proces dat begon met een paar mensen die een ander geluid lieten horen. Het is alleen maar positief dat dat geluid nu ook in de Marokkaanse gemeenschap klinkt.

Dandruff | 09-05-16 | 09:05

Alle Marokkanen terug naar hun land! En neem Rutte mee!

ET007 | 09-05-16 | 08:51

ristretto | 09-05-16 | 08:33
Interessant dat u de jodenhaat van Marokkanen noemt, in een eerdere tegel stelde ik dat qua afkomst de Berbers meer gemeen hebben met de Joden ten tijde van de diaspora dan de huidige Joodse bevolkingsgroepen, die vermengd zijn met Turkse stammen (Kazaren) en Europeanen. Strikt genomen moeten ze dan hevig lijden onder zelfhaat en niet vreemd opkijken als een strikte interpretatie van de Koran gaat leiden tot hun eigen Endlösung, ingezet door andere geloofsgenoten.

kindapaas | 09-05-16 | 08:47

Hulde aan Mano, het verhaal dat iedereen die het vraagt al kent.
De politici, fopwetenschappers en beleidsmakers vragen niets. Die weten al hoe het zit.
Het probleem zit in de Marokkaanse gemeenschap. Luister naar de oplossingen.

ristretto | 09-05-16 | 08:38

TBen wat cijfers,
U draait oorzaak en gevolg om.
Deze discussie start vanwege de pogingen om vooral aan te tonen dat het wel meevalt met de Marokkanen. Helaas de bewijzen zijn te talrijk en de herhaling op vele niveaus zichtbaar. De jodenhaat onder Marokkanen is helaas na de keuze voor de Islamitische leefwijze en de Palestijnse broeders groter dan ooit. Het gaat in het leven om wat er morgen gaat gebeuren en niet wat er gisteren was. Lees Ristretto 20.11

ristretto | 09-05-16 | 08:33

@onnosel, wat moet je eigenlijk met zo n uitspraak: elk mens is waardevol. Deze platitude is zo leeg als het maar kan, volstrekt nietszeggend. En bovenal is het net zo onwaar als dat mensen gelijk zijn.
roze_bril | 08-05-16 | 22:12
onnosel | 08-05-16 | 21:52
Elk mens is waardevol? Nou, dacht het niet . Dat is weer gutmensch gelül.
edelweiss | 09-05-16 | 00:53
-
-
Er lopen gewentenloze mensen rond, ik weet het. Psychopaten bijvoorbeeld die het nooit zullen leren. Wat is hun nut? Wat is hun waarde? Onopgevoede, agressieve kinderen die nooit iets zullen bijdragen aan onze maatschappij. Wat moeten we ermee?
Geen mens bedekken met de mantel der liefde.
Als er een nieuwe bovenlaag gevormd zal worden, zullen er liefhebbende, maar zeer strenge bestuurders tussen moeten zitten. Er zullen zeer harde maatregelen getroffen moeten worden.
Liefhebbend, weer zo’n gutmensch woord. In Italie schreef men in oude geschriften: come un buon padre di famiglia (bonus pater familias). Als een goede vader.
Waardevol of waardeloos, maakt het wat uit. De regels moeten gevolgd worden, de wetten gerespecteerd. Dat telt in een gemeenschap.

onnosel | 09-05-16 | 07:56

TB2318 | 09-05-16 | 07:23
Erratum:
..... islamitisch is geworden..... moet zijn:
..... anti-semitisch is geworden.....

TB2318 | 09-05-16 | 07:25

Dandruff | 08-05-16 | 23:21
Het is hoe dan ook onterecht om de inzet van een volk voor de strijd tegen de nazi's in Europa (de Marokkanen) uitsluitend af te rekenen op de excessen, die begaan zijn door een deel van de soldaten.
Kijk: de graven in Kapelle (Zeeland) van Franse en Noord-Afrikaanse soldaten zijn daar neergezet in 1950. Toen iedereen wist wat er was gebeurd en wie een graf verdient. Het is dus raar dat vanuit het niets er ineens geen krans op zo'n graf mag staan, want dat is geschiedvervalsing. Dus "rechts Nederland" doet ineens moeilijk over het eren van "een geallieerd graf", want het betreft een Marokkaan of Algerijn. Terwijl dat graf er al decennia staat.
En dan nog een feit: Marokko heeft eind 15e eeuw veel Joden opgenomen, die werden vervolgd door het katholiek / anti-semitische Spanje. Deze joden hebben eeuwenlang in alle rust (als Marokkaan) kunnen leven. Itt het katholieke Spanje. En dan de opmerking van koning Hassan: "Marokko kent geen Joden, alleen Marokkanen", die in 1940 werd gedaan. Het klopt dat na 1945 door het ontstaan van de staat Israel een groot deel van de Marokkanen / Moslims islamitisch is geworden, maar veel moslims voelen het dat zij moeten boeten vanwege het schuldgevoel van Europa mbt de holocaust.
En dan die eeuwige foto van de Moefti van Jeruzalem met Hitler. Dat zegt toch totaal niks over de mening van alle moslims, en zeker niet de Marokkanen, die heel ergens anders woonden. Er is ook een foto van de "Leider van het Nederlandse Volk", Anton Mussert die Hitler de hand schudt. Is hiermee bewezen dat het gehele NL volk achter Hitler stond. Overigens zijn er meer Nederlanders omgekomen als "voorstander van de Nazi", onder meer als Oostfrontstrijder, dan als verzetstrijder of lid van de Binnenlandse Strijdkrachten.
Maar goed: het framen van de moslims, als zouden zijn de "all time enemy" van alle andere volkeren zijn, slaat nergens op. Momenteel zijn er grote problemen met Marokkanen. Maar dat betekent niet dat dit het enige volk is dat ooit problemen gaf, of dat ooit problemen zal geven. De geschiedenis en toekomst is daarvoor veel te ingewikkeld en gedifferentieerd.

TB2318 | 09-05-16 | 07:23

Dat die mocro's zelf niet zien dat ze inferieure geesten zijn en er een vergelijkbare cultuur op na houden. Het gemiddelde IQ komt daadwerkelijk niet boven 60.

Tabernakel | 09-05-16 | 07:07

Prima stuk en een prima initiatief!

Petskast | 09-05-16 | 06:52

Dandruff | 08-05-16 | 23:21
"In oa Nederland hadden de nazi's Indische en Pakistaanse vrijwilligers ingezet, maar die werden verplaatst vanwege hun gedrag naar vrouwen.". Waar staat meer info hier over? B.v.d.

Ci Ty33 | 09-05-16 | 06:27

Nog een invalshoek die zorgvuldig vermeden wordt door Linksch: Ras versus Religie.
.
Joden zijn een geloofsgemeenschap en bestaan uit nakomelingen van verschillende rassen en etniciteiten, waaronder Phoeniciers, Europeanen en Turkische stammen (de Khazaren).
.
Moslims vormen eveneens een qua afkomst gemengde geloofsgemenschap.
.
Genetisch onderzoek heeft aangetoond dat met name de Maghreb Amazigh Berber gemeenschap maar ook de Palestijnse bevolkingsgroepen vermengd zijn met de Phoeniciers.
.
Reeds lang bestaat het vermoeden dat de Phoeniciers en Joden in de diaspora dezelfde oorsprong hebben; H.G. Wells in zijn Short History of the World archive.org/details/AShortHistoryOfTh... suggereerde reeds dat ze identiek zijn. Een genetische verwantschap zou vervolgens aangetoond kunen worden tussen (sefardische) Joden, Berbers en Palestijnen.
.
De Islam schrijft dan echter weer voor dat deze nu als gedeeltelijk van Joodse afkomst in te delen bevolkingsgroepen gedood moeten worden.
.
Conclusie: politiek gebaseerd op zowel ras als religie is uitzichtloos. Beide moeten worden losgelaten. Willen we toch vasthouden aan de gangbare rassenindelingen, dan is een simpele DNA check voldoende om op basis van de Koran alle Berbers en Palestijnen om te laten brengen door hun eigen geloofsbroeders.
.
Bovengenoemde alleen al moet voldoende zijn om een stricte interpretatie van de Koran als minder zinvol te beschouwen.

kindapaas | 09-05-16 | 05:44

wat die Marokkanen met joden hebben, heb ik met Marokkanen

12pints | 09-05-16 | 04:46

Mischien een hip hop versie maken van Schindlers list.

stenenbeen | 09-05-16 | 04:08

PrinsesStoepje | 08-05-16 | 20:16
Ik had uw tegeltje over het hoofd gezien, uw punt is spot-on maar wel even slikken.

kindapaas | 09-05-16 | 03:07

Vóór je allerlei discussies aangaat met een bevolkingsgroep die zich heeft voorbereid op een tegenovergestelde mening moet je je eerst in hun gedachtenwereld verplaatsten.
Aangezien moslims grotendeels de holocaust ontkennen moet je je eerst in hun argumentatie en met name de aantallen verdiepen, warover immers redelijk wat controversie bestaat. Voor alternatieve argumentatie moeten we het echter niet hebben van policor media, we zullen met de voeten in de modder moeten om de tegenstander van repliek te kunnen dienen: socioecohistory.wordpress.com/2011/03...
.
Voorts kunnen commerciele producties gemaakt door een groep van Khazaren met een politieke agenda geen betrouwbare bron zijn, zie
www.youtube.com/watch?v=80GgRWuXcO8 voor wat stof tot nadenken.
.
Waarmee ik overigens niet wil zeggen dat ik tot de ontkenners behoor; ik heb een niet gering aantal overlevenden in Israel leren kennen en heb uit respect zowel Dachau, Auschwitz als het Yad Vashem bezocht. Ik pleit slechts voor een zuivere dialoog, waar iedere partij zich verdiept in de standpunten van de andere.

kindapaas | 09-05-16 | 02:48

Mysterieposter - In de islamitische wereld is de islam de mentale software die praktisch ieder moslimkind van geboorte af krijgt ingeprent. En de islam is puur bedacht ter rechtvaardiging van roof en moord, en is verder extreem destructief jegens mensen die ongehoorzaam zijn aan de islam, mensen die kritische vragen stellen, en mensen met eigen denkprocessen. Ook is de islam zwaar parasitair ten aanzien van de meer complexe culturen die het veroverd heeft, en de islam plant zich razendsnel voort door grote kindertallen bij meerdere vrouwen. De islam staat al stil wat betreft culturele ontwikkeling sinds de 12e eeuw. De islam heeft geen belangstelling voor wetenschap, niet voor mensenrechten, noch voor democratie. En in een vlaag van zwakzinnigheid hebben we recentelijk de islam binnengehaald in de westerse cultuur. En bepaalde types in de politiek willen nog veel meer islam. Althans, ze roepen steeds: grenzen open, wereld is van iedereen.

notamused | 09-05-16 | 01:27

@ notamused | 09-05-16 | 00:28

Klassiek links gaat helemaal lijp op video's die correlatie aantoont tussen meer welvaart en minder kinderen. Dus zien ze in welvaart verdeling de enige oplossing voor de progressief oplopende bevolkingsgroei in met name Afrika.

Correlatie is echter niet altijd oorzaak. Er wordt voorbijgegaan aan culturele/geloofsaspecten, vanwaaruit ondanks vermogen gestreefd wordt naar maximalisatie van het aantal kinderen per gezin.

Daarnaast lost ook het vermogens dingetje zichzelf niet op. Als een land een groei heeft met bijvoorbeeld 10% en de bevolking groeit met 50%, dan is er per persoon een welvaart achteruitgang.

Inzetten op (liefst vrijwillige nu het nog kan) geboorte normalisering in te extreem groeiende regio's is dan ook wiskundig gezien de enige reële oplossing, van daaruit zal de gemiddelde welvaart in die regio's toenemen en een en ander normaliseren.

mysteryposter | 09-05-16 | 00:53


onnosel | 08-05-16 | 21:52

Elk mens is waardevol? Nou, dacht het niet . Dat is weer gutmensch gelül.

edelweiss | 09-05-16 | 00:53

Ongeblustekalk | 08-05-16 | 23:06
Haha probeer die hoofdletter juist te vermijden! Maar we zijn het eens.

PrinsesStoepje | 09-05-16 | 00:51

notamused | 08-05-16 | 23:37

Kortom, de islamisering wordt met ons belastinggeld gesubsidieerd, maar dat krijg je als de beleidsmakers geen wortels hebben c.q. die ontkennen. De wereld verandert nou eenmaal, is hun insteek, nou, ze komen er nog wel achter hoe hun insteek zal uitwerken uiteindelijk.

Nelis SplitBloes | 09-05-16 | 00:39

Dandruff - mysteryposter – Het probleem is nog steeds dat te weinig begrepen wordt dat de islam echt heel gevaarlijk is. Juist ook omdat de westerse cultuur tegenwoordig zo in elkaar steekt – politieke correctheid - dat het praktisch verboden is om iets negatiefs te zien in de islam. Vanavond in het discussieprogramma van Anne-Wil op de Duitse tv sprak Ruud Koopmans. Hij had het er over dat in alle westerse landen met islamitische minderheden juist de moslims opvallen door hun relatief geringe integratie (geringe arbeidsparticipatie, gering sociaal contact met niet-moslims) en dat dit waarschijnlijk te maken heeft met de islam. Het is mooi dat Marokkanen blijk geven van zelfstandig denken, maar het is mooier als dat gaat blijken in algemeen onderzoek.

notamused | 09-05-16 | 00:28

De politieke correctheid springt gretig bovenop
notamused | 08-05-16 | 23:37
-----------
Een korte speelfilm over een politiek correcte samenleving ooit, of misschien wel actueler dan we denken.

www.youtube.com/watch?v=XM-HJT8_esM

mysteryposter | 08-05-16 | 23:54

notamused | 08-05-16 | 23:37,

Er zijn inderdaad een hoop problemen met de islam in Nederland.
Onder andere als het gaat om moslimleerlingen die ernstig antisemitisch zijn, of juichen om bloedige moslimaanslagen.

Dat neemt niet weg dat bovenstaande column zeer juist en zeer gewenst is.

Dandruff | 08-05-16 | 23:44

De politieke correctheid springt gretig bovenop elk blijk van zelfstandig denken onder moslims. Maar in het onderwijs spreekt men van ‘toenemend zorgelijk gedrag’. Zo recent onderzoek: www.rijksoverheid.nl/documenten/rappo...
Volgens mij wordt tegenwoordig de sfeer in het onderwijs zeer verpest door jongetjes die agressief worden als ze het woord ‘Holocaust’ horen, en die gaan juichen als er weer een allah-akbar-aanslag is gepleegd.

notamused | 08-05-16 | 23:37

TB2318 | 08-05-16 | 21:09,

Onzin.
Kern van het probleem was dat die massaverkrachtingen door Stalin openlijk werden toegestaan; niet alleen in Duitsland, maar in alle "bevrijde" gebieden.
En omdat ze werden toegestaan vonden ze plaats.
Bij dit soort excessen gaat het er altijd om of ze bestraft worden of niet.

De VS en GB stonden verkrachting niet toe; en dus gebeurde dat nauwelijks. Men was verrast dat grote groepen Marokkaanse soldaten verkrachting als het "recht van de overwinnaar" beschouwden. In de koran, de sharia en de jihad wordt dat inderdaad zo aangeleerd. Vandaar "Keulen"; veel moslims gaan er nu al van uit dat we verloren hebben, en dat onze vrouwen en dochters hen "dus" toebehoren.

Maar goed, na "Monte Casino" hebben de Westerse geallieerden de Noord Afrikaanse soldaten dus zoveel mogelijk buiten bewoonde gebieden ingezet, al is het ook nog eens misgegaan in West Duitsland.
Dat er nauwelijks over massaverkrachtingen door Amerikanen gesproken werd heeft niks met "slijmen om Marshall hulp" te maken; over bombardementen zoals op Dresden door de Amerikanen is wèl volop geschreven. Amerikaanse en Britse soldaten hadden echter een zeker begrip van het verschil tussen goed en kwaad.

Dagelijks blijkt dat grote groepen moslims dat verschil niet kennen; zij maken alleen verschil tussen "moslims" en "niet-moslims". En met de laatsten mogen moslims alles doen wat ze maar te binnen schiet.

Leuk detail is overigens dat de nazi's zoals je weet ook innig samenwerkten met moslimstrijders, en dat leidde tot soortgelijke problemen met vrouwen. In oa Nederland hadden de nazi's Indische en Pakistaanse vrijwilligers ingezet, maar die werden verplaatst vanwege hun gedrag naar vrouwen.
Ook de Marokkanen die Franco in Spanje aan de macht hielpen waren berucht; net als de Bosnische en Kosovaarse moslimmilities in Joegoslavië.

Dandruff | 08-05-16 | 23:21

ecologiste | 08-05-16 | 23:03
Libertarias en La ciociara heb ik gezien tijdens wekelijkse geschiedenisfilm sessies in het buitenland 2 jaar geleden met een erge goede inleiding van een van mijn assistentes. heel indrukwekkend, alleen het tempo ligt wat laag.

Ongeblustekalk | 08-05-16 | 23:10

PrinsesStoepje | 08-05-16 | 21:42
moslims voelen zich superieur aan iedereen die geen moslim is, daarom zijn ze erg gevaarlijk voor ons.
Grappig trouwens dat als je het woord moslim met een hoofdletter schrijft, de spellings-checker het rood onderlijnt als zijnde een taalfout, of is mijn checker soms racistisch? :)
Windows verzet zich tegen de islam, dat is iig iets ;)
Slaap lekker voor straks! x

Ongeblustekalk | 08-05-16 | 23:06

Film: Libertarias 1996 door Vicente Aranda.
Massale verkrachting Spaanse vrouwen door de vriendjes van Franco: Marrokaanse soldaten.
Zo ook de film La ciociara 1961 van Vittorio De Sica door Marokkaanse soldaten: Goumiers. Hoofdrol La Loren.
Verplicht kijken.

ecologiste | 08-05-16 | 23:03

mysteryposter | 08-05-16 | 22:31
Leuk linkje!

Daisy Cutter | 08-05-16 | 22:45

Vandaag was er een optocht in Ede. anmiddag las ik dat er circa 150 Mocros en Kaaskoppen waren.
Deze zin deugt al niet want de hele context is al anders als je het omdraait. Er waren 150 Kaaskoppen en Mocros. Later zag ik het nieuwsitem weer en het was aangepast van 150 naar 100 met een foto erbij. Op de foto is duidelijk te zien dat er moeite is gedaan om zoveel mogelijk Mocros vast te leggen op de gevoelige plaat echter... Zelfs op die foto was duidelijk te scheve verhouding te zien. laten we zeggen dat het merendeel Kaaskop was.
En dit illustreert twee problemen waar we mee te maken hebben.
1. De Mocro gemeenschap kan het aan hun aars roesten dat oa. die auto's van de Kuffar in de fik gaan.
2. De media bedekt het wéér met de mantel der liefde en wil ons de leugen doen geloven dat er een grote mocro meerderheid bestaat die wel leuk samen willen leven met ons.

Dirk III | 08-05-16 | 22:35

Velen zitten op de verkeerde plek. Corruptie heerst.
onnosel | 08-05-16 | 21:52
------
Korte speelfilm over "the privilege game". Positieve discriminatie kan ook te ver doorschieten.

www.youtube.com/watch?v=AOMpxsiUg2Q

mysteryposter | 08-05-16 | 22:31

@onnosel | 08-05-16 | 21:52
Helaas wel, en dat zal doorgaan totdat het geld op is...

Zoon van Boer | 08-05-16 | 22:16

@onnosel, wat moet je eigenlijk met zo n uitspraak: elk mens is waardevol. Deze platitude is zo leeg als het maar kan, volstrekt nietszeggend. En bovenal is het net zo onwaar als dat mensen gelijk zijn.

roze_bril | 08-05-16 | 22:12

onnosel | 08-05-16 | 21:52
= voor
Zoon van Boer | 08-05-16 | 21:36

onnosel | 08-05-16 | 21:53

Er is een plek voor iedereen, elk mens is waardevol. Dat wil ik blijven geloven. Het is mijn mening dat als ieder mens een plaats in de maatschappij vindt waar hij zijn (goede) talenten kan gebruiken, de maatschappij veel beter zou functioneren. Idealistisch, zeker.
Helaas wordt er, zoals jij schrijft, voorgetrokken. Is eerlijkheid een leeg woord.
Mensen die in een mindere functie (met minder geld) beter zouden draaien, krijgen belangrijk werk aangeboden omdat zij 'familie/vriend van' zijn, of tegenwoordig: lid van een politieke partij.
Velen zitten op de verkeerde plek. Corruptie heerst.

onnosel | 08-05-16 | 21:52

Ongeblustekalk | 08-05-16 | 20:30
Jodenhaat bij islamitische jongeren heeft dan ook weinig te maken met Joden in hun omgeving maar alles met de door islam ingegeven haat tegen Joden. En daar vormt het lot van de Palestijnen alleen maar een welkome toevoeging aan.

PrinsesStoepje | 08-05-16 | 21:42

Ongeblustekalk | 08-05-16 | 20:30
Vanmiddag begon iemand bij Blokker over voetbal. De 2 Marokkaanse medewerkers zeiden heel beslist dat ze "niet voor Ajax" waren. Dat had meer te maken met aversie tegen een "Joden-club" dan adoratie voor PSV. Just saying.

PrinsesStoepje | 08-05-16 | 21:40

Ongeblustekalk | 08-05-16 | 20:24
Joden zijn ook op zichzelf maar manifesteren zich (ultra-ortodoxen daargelaten) ook niet nadrukkelijk. Vind het eigenlijk al knap dat ze die paar joden al weten te vinden.

PrinsesStoepje | 08-05-16 | 21:36

@onnosel | 08-05-16 | 21:13
Ik jank als ik mensen vandaag hoor over eerlijkheid. Die denken serieus dat eerlijkheid betekend dat iedereen die een mindere kans heeft, voorgetrokken moet worden op de kosten van de mensen met meer kans. Dat is niet wat eerlijkheid is, dat is het niveau zodanig verlagen dat iedereen, ook de zwakzinnige mee kunnen doen. Dat idee is enorm destructief en het heeft niets met eerlijk te maken, want hoe eerlijk is dit tegenover de jeugd die wel de capaciteit heeft om verder te gaan dan de rest maar tegen wordt gehouden omdat het niet eerlijk is dat hij beter is.

Zoon van Boer | 08-05-16 | 21:36

Daisy Cutter | 08-05-16 | 20:54
De jeugd van nu leeft in vrijheid, maar kent de waarde er niet van. De niet-geintegreerde allochtonen hebben een totaal andere mentaliteit en interesseren zich er niet voor. Het lijkt erop dat deze laatsten liever onder een juk leven, het moslimjuk. Dat is geen vrijheid. Het is een keurslijf voor de meesten. Volgens mij kan 'geloof' ook tot vrijheid leiden, maar dat is weinigen gegeven. Dogma's, indoctrinatie, zijn niet de juiste weg om dat doel te bereiken.
De verhalen van vroeger over de oorlog helpen als het kind er al heel jong mee geconfronteerd wordt en empatische, dus gevoelige ouders heeft die de waarde van de democratie in hun dna hebben zitten. De verhalen zijn in ieder geval waardevol voor de directe nakomelingen.
Er zijn veel scholen in Nederland waar de leerlingen geen ouders of grootouders hebben die de Tweede Wereldoorlog in Nederland hebben meegemaakt. Dan wordt het onmogelijk om zo'n opdracht te vervullen.

onnosel | 08-05-16 | 21:13

Ci Ty33 | 08-05-16 | 20:53
Wie zwengelt deze discussie aan? Om elke keer uitsluitend de excessen te noemen als het gaat om het optreden van één van de geallieerde troepen in Europa in haar strijd tegen het nationaal-socialisme.
Er zijn natuurlijk meer excessen bekend van Marokkaanse en Russische geallieerden. Want Italië en Duitsland konden rekenen op Marshallhulp van Amerikanen. Dus géén kwaad woord over Amerikaanse Engelse en Canadese soldaten.

TB2318 | 08-05-16 | 21:09

onnosel | 08-05-16 | 20:11
Ik heb geweldig praatgrage grootouders gehad gelukkig. En hing altijd aan hun lippen. Maar er zijn er ook veel die niet praten. Scholen zouden opdrachtjes kunnen geven in de trant van 'interview je opa en oma over vroeger'.

Daisy Cutter | 08-05-16 | 20:54

Mooi stuk, helaas heeft deze verlichtte knul waarschijnlijk te weinig leverage om goed door te dringen bij de dom gehouden en geïndoctrineerde islamitische jeugd.

Andersdenkend | 08-05-16 | 20:45

Ze worden dagelijks geïndoctrineerd via de schotelantennes. Waarom durft geen politicus daar iets aan te doen?

J.Slavink | 08-05-16 | 20:37

@Van de 11.000.000 in conflicten gedode moslims na 1950 zijn er zo'n 35.000 omgekomen in conflicten tussen Israel en de Arabische wereld, een kleine 10.000.000 kwamen om door conflicten tussen moslims onderling. Het mag duidelijk zijn dat Islam verreweg de grootste bedreiging voor moslims is. We moeten hen hiertegen beschermen!!! Red de moslims van de Islam. www.danielpipes.org/4990/arab-israeli-...
Floeps12345 | 08-05-16 | 18:31
.
Topertje bedankt.
Sommigen beweren dat het niet de "echte" islam is. Maakt het werkelijk uit; wat de echte islam is? Wanneer de ware volgelingen NIET OPSTAAN tegen degenen die religie gebruiken om genocide te plegen?

am*dam | 08-05-16 | 20:34

TB2318 | 08-05-16 | 20:19
Ik denk niet dat @General McAuliffe wat tegen de islam heeft of tegen marokkanen, maar het feit dat een groep van deze soldaten vrouwen verkracht heeft, maakt het tot een steeds wederkerig onderwerp.
Dat maakt het zo erg, de rest niet zo.

Ongeblustekalk | 08-05-16 | 20:30

@De Koreaanse Slet | 08-05-16 | 19:22
Kinderen onder elkander zijn keihard. Jood, rood haar, donker, flaporen, bril, Chinees, dik of dun, het maakt geen zak uit. Ze vinden altijd wel een "gebrek" om iemand het leven zuur te maken.
.
Maar of je dat nu onder de noemer antisemitisme moet gaan scharen......

Ommezwaai | 08-05-16 | 20:27

PrinsesStoepje | 08-05-16 | 20:16
De meeste nederlanders hebben ook niet veel op met joden, ze vinden het heel erg wat er gebeurt is in de oorlog, maar verder interesseert het hun niet. Die klik tussen gewone nederlanders en andere semieten is er niet, ze vinden het eigenlijk maar landsvreemd volk en dat heeft niets met haat te maken, maar meer met de eigen roots belangrijker vinden dan de roots van een buitenstaander.
Mij opa heeft er velen direct en nog meer indirect gered, maar hij mocht ze niet omdat ze ook voor de oorlog nogal afstandelijk waren naar nederlanders toe en de politiek beheersten. Maar afgeslacht worden ging hem veel te ver en terecht.

Ongeblustekalk | 08-05-16 | 20:24

General McAuliffe | 08-05-16 | 17:46
Dus Marokkanen mogen alleen maar afgerekend worden op de excessen. Excessen die bij ieder leger horen. Ook met "onze jongens in Indië". En dat heeft ook lange tijd geduurd voordat wij onze wandaden erkenden.
Marokkanen hebben wel degelijk strijd geleverd in Europa tijdens WO II.
fr.wikipedia.org/wiki/Bataille_de_Gem...)
1re division marocaine (1re DM) (général Mellier), 4e corps d’armée : cette division était composée d’environ 61% de militaires marocains engagés volontaires et 39% de cadres français (officiers, sous-officiers et volontaires français)1.
1er régiment de tirailleurs marocains (1er RTM) : colonel Bocat
2e régiment de tirailleurs marocains (2e RTM) : colonel Cordier
7e régiment de tirailleurs marocains (7e RTM) : lieutenant-colonel Vendeur
64e régiment d'artillerie d'Afrique (64e RAA) : lieutenant-colonel Leclerc
15e division d'infanterie motorisée (15e DIM) (général Alphonse Juin), 4e corps d’armée
2e division d'infanterie nord-africaine (2e DINA) (général Pierre Dame), 3e corps d’armée
13e régiment de tirailleurs algériens (13e RTA)
22e régiment de tirailleurs algériens (22e RTA)
11e régiment de zouaves (11e RZ)

TB2318 | 08-05-16 | 20:19

Wederom een Marokkaan hier op de panelen die Nederlanders allemaal als verraders ziet, met name dan in WW2.
.
De Arabische wereld was in die tijd anders maar wat gelukkig met de opkomst van het nationaalsocialisme. Getuige het bezoek van o.a. de grootmoefti aan Adolf Hitler.
Die twee konden het prima vinden, met name op het gebied van hun diepgewortelde haat jegens het joodse volk.
.
Zoals hier al een aantal malen gememoreerd, heeft de gemiddelde scooter besturende bontkraag een IQ zo groot als zijn schoenmaat, dus is het weinig zinvol om hier maar enige vorm van dialoog mee aan te gaan.
.
Enfin, schelden, afgeven, spugen op hun broodheren kunnen ze als geen ander. Zonder die verfoeilijke Nederlanders liepen jullie nu nog in een soepjurk, geiten te hoeden...

Ommezwaai | 08-05-16 | 20:18

Jodenhaat wordt door de MSM altijd in het hokje Anti-Zionisme geschaard. En dat mag volgens links NL best want dat bloedsprookje over Israël dat met veel genoegen dagelijks palestijnse kindertjes afknalt vindt ook bij links NL gretig aftrek. Vreemd want er zijn in NL nauwelijks Zionistische Joden. Die zitten bijna allemaal in Israël. Wat hier overblijft zijn weg-met-ons Joden die nog geloven in een "dialoog". Die zullen nog raar opkijken als blijkt dat dat verschil voor moslims niet geldt.

PrinsesStoepje | 08-05-16 | 20:16

Ci Ty33 | 08-05-16 | 18:19
Omdat hij een tatoe niet (meer) zou hebben? Zegt mij niks.

Simon_GS | 08-05-16 | 20:16

@De Koreaanse Slet | 08-05-16 | 19:22
De bedreiging van onze Joodse medelanders komt nu dus van de autochtone bevolking, omdat een paar socialistische racisten zoals PvdA'er Joop den Uyl nazi-sympathieën hadden? Mafkees.

smdyasc | 08-05-16 | 20:13

Daisy Cutter | 08-05-16 | 18:54
Zoon van Boer | 08-05-16 | 19:50
-
Vele verhalen zijn al opgetekend. Het meest interessant zijn natuurlijk de verhalen van de familieleden zelf. Kinderen denken er niet aan hun ouders er naar te vragen. Zij kennen het bestaan niet van de oorlog.
Het zou mooi zijn de verhalen te registreren en op te schrijven, zodat ook de generaties die na ons komen, kleinkinderen en verder, weten dat oorlog niet zo maar een woord is, - of nog erger een computerspelletje - , maar dat het iets verschrikkelijks is waar hun voorouders mee te maken hebben gehad. Bedankt in ieder geval voor jullie reactie.

onnosel | 08-05-16 | 20:11

Mocro heeft gelijk. De sultan van Marokko heeft ten tijde van WO2 toen Marokko onderdeel van Vichy Frankrijk was geweigerd om de opgedragen rassenwetten uit te voeren met de illustere woorden dat hij geen kinderen van Marokko uit zou leveren. Daarmee stelde hij de Joden veilig. Dat feit is uniek en is een stuk beter dan de Nederlanders die vooraan stonden om de joden uit te leveren en hun huizen en bezittingen over te nemen.
Helaas is dat historie en is de situatie nu kut in Marokko en de meeste Marokkanen geven jodenhaat door omdat zij de Palestijnen als hun broeders zien.
Voor de rest zijn er nagenoeg geen Marokkanen in Nederland geweest op 1 verdwaalde goumier na in Zeeland, waarvan overigens niet vaststaat of het toevallig ook geen Algerijn was.

ristretto | 08-05-16 | 20:11

Misschien is het de aard van 'het beestje'. Jodenhaat, christenhaat, ongelovigenhaat, westenhaat enzovoorts. En misschien is dat langzamerhand een beetje wederzijds geworden. Helaas, maar zo gaan die dingen. Je kan je afvragen waarom relatieve nieuwkomers blijven plakken tussen mensen waar ze een hekel aan hebben, in een land wat ze het liefst op hun thuisland willen laten lijken. Maar dan verliezen zij uiteindelijk hun welvaart, en de mensen hier verliezen ook nog eens hun eigen eigen land. Staan de relatieve nieuwkomers daar wel eens bij stil? Zelf hebben ze ooit de Fransen uit hun land gesodemieterd. Groot gelijk, want het is hun eigen land, niet dat van de Fransen. Kunnen onze wegen daarom niet beter scheiden? Ieder zijn eigen thuisland?

ben kokhals | 08-05-16 | 20:10

Botte Hork | 08-05-16 | 17:56
Ja, heel schattig. De term "preventief ruimen" kwam zomaar spontaan bij me opzetten.

Onderwegnaarzorgen | 08-05-16 | 20:06

Berbaar | 08-05-16 | 19:37
Je weet dat op deze manier 'tellen' niet echt de juiste is. Maar het geeft niet.

onnosel | 08-05-16 | 19:52

@onnosel | 08-05-16 | 18:47
Ik ben eindelijk oud genoeg, en mijn oma wil er eindelijk iets over kwijt. Ik kan er uren naar luisteren, zij woonde met mijn opa in Dordrecht en mijn opa was marinier en gestationeerd in Rotterdam toen de Duitsers binnen vielen. Helaas is mijn opa gestorven in 95, en was ik toen te jong om zijn verhalen te horen. Hij had z'n tyfushekel aan Duitsers dat hij de rest van zijn leven heeft geweigerd om met Duitsers te praten.

Zoon van Boer | 08-05-16 | 19:50

Ik download vanavond wel wat 'Allo 'allo. Altijd leuk, en toch zo cultureel verantwoord.

His Lordship | 08-05-16 | 19:47

Beste identiteitzoeker/bevestiger, zolang je zoekende bent of denkt het gevonden te hebben ga je het niet snappen. Verder wat kloopindeslootjijook zegt.

ademende aarde | 08-05-16 | 19:45

-weggejorist-

Barre_de_k | 08-05-16 | 19:44

Ik denk niet dat films kijken wat opschiet. Er wordt immers gekeken met een andere invalshoek. Net zoals; als wij de koran lezen is Mohammed een niet zo toffe peer, de moslim die de Koran leest ziet hem als een superheld.

mysteryposter | 08-05-16 | 19:41

ecologiste | 08-05-16 | 19:04

Mijn Opa, een Pool, is zelfs verkracht voor hij met hen mee moest gaan vechten..

Neut | 08-05-16 | 19:40

Je probeer een intrinsiek slechte ideologie te bestrijden met films?

roze_bril | 08-05-16 | 19:39

@onnosel | 08-05-16 | 19:13
Ach de gevangenissen worden voor 2/3 bevolkt door allochtoniërs dus me dunkt dat de wetten en straffen eauk voor hen gelden.

Berbaar | 08-05-16 | 19:37

Prince Buster | 08-05-16 | 19:29

De boodschap van dat soort films is dat angst en haat naar een bepaalde bevolkingsgroep of groepen tot de grootste verschrikkingen kan leiden. Hoe je het ook wend of keert antisemitisme is al eeuwen schering en inslag in Europa en hoewel tegenwoordig meestal achter de voordeur bij autochtonen is hier weinig veranderd.

De Koreaanse Slet | 08-05-16 | 19:36

Prince Buster | 08-05-16 | 19:29
Ik kan me geen scene voor de geest halen in de film Schindlers List waarin haat tegen het Duitse volk werd getoond of gepropageerd.
Ik geloof er trouwens niets van dat Merkel de cryptolesbo nav de oorlog haar immigratiebeleid vorm heeft gegeven. Ik denk dat de VS haar dit influistert.

Ongeblustekalk | 08-05-16 | 19:36

@onnosel | 08-05-16 | 19:25
Daar kan niemand op tegen zijn lijkt me.
Probleem is dat het meestal eencellige tokkies/hooligans zijn die vooraan staan en op zoek zijn naar de hun zo gewenste rellen. Zie Geldermalsen en andere Brabantse kudt gehuchten.

Berbaar | 08-05-16 | 19:35

Ik weet nog dat er een film in Pathé was, met joden, ook erg, toen werd het doek meteen bekogeld met allerlei rotzooi...

Jan Gordelroos | 08-05-16 | 19:32

De boodschap van zulke Hollywoodfilms is dat antisemitisme taboe is, maar dat het Duitse volk onbelemmerd gehaat mag worden. Een staaltje dubbele moraal die aan de basis ligt van het suïcidale immigratiebeleid van Frau Merkel.

Prince Buster | 08-05-16 | 19:29

kloopindeslootjijook | 08-05-16 | 19:13
Zoals in de link staat is dat wensen fictie want groepsidentiteit met al zijn voors en tegens is iets dat wezenlijk is aan de mens. en je vergeet volvo rijders mee te nemen als groep, erg jammer, want dat zijn van die elitaire wannabees.

Ongeblustekalk | 08-05-16 | 19:28

Berbaar | 08-05-16 | 19:05
Op een democratische manier, natuurlijk. Niet bedreigen, geen geweld. Wel protesteren. Met of zonder Vikingmuts.

onnosel | 08-05-16 | 19:25

De oorsprong van het rabiate antisemitisme bij moslims zit hem vooral in de oprichting van Israël waar het rabiate antisemitisme in Europa vooral zit in afgunst en de veronderstelling dat de joden Jezus hebben vermoord. Die vervolging door christenen en atheïsten waren vele malen erger dan moslims in hun hele bestaan gepresenteerd hebben sterker nog er is wel gedocumenteerd hoe m.u.v. Nederland de joden massaal uit Europa moesten vluchten naar moslimlanden vaak op uitnodiging van de Sultan / Kalief.

Dit wordt maar al te graag vergeten door de reaguurders.

Als jood kan ik ook niet zeggen dat de gemiddelde Europeaan veel geleerd heeft van de holocaust, pogroms of inquisitie want antisemitisme giert nog steeds rond en absoluut niet alleen bij islamieten zoals men hier graag veinst. Zo werden ik en drie andere joden als kind tot op het bot mishandeld en gepest door rasechte en roomblanke Amsterdamse jochies gewoon omdat we van joods komaf waren. We waren/zijn niet eens religieus. Drie keer raden waar dat antisemitisme vandaan kwam? Precies.

De Koreaanse Slet | 08-05-16 | 19:22

Wat een onzin....... marokkanen horen in Marokko, ik ben marokkaan = opzouten (geldt voor alle zelf benoemde import)

NB-Stb | 08-05-16 | 19:22

Jammer dat hij in een egocentrische valkuil trapt: als films zijn mening over joden veranderen, is het niet gezegd dat deze dit effect ook bij anderen hebben.

Zo huil ik bij Love Story, krijgt mijn vrouw de slappe lach en loopt mijn zoon de kamer uit.

Huupke | 08-05-16 | 19:21

e wetten moeten gerespecteerd worden Er zullen zware straffen moeten vallen. Voor élk vergrijp tegen de democratie.
@onnosel | 08-05-16 | 18:47
Eensch maar dat geldt dan natuurlijk eauk voor de varkensgemutste tokkies die raadsvergaderingen onmogelijk maken en (lokale) bestuurders bedreigen.
Berbaar | 08-05-16 | 19:05
-
Het zou niet in het hoofd opkomen van de meeste Nederlanders (autochtonen) iets tegen de wet te doen, als de wet en de straffen ook voor allochtonen gelden. Er wordt echter met twee maten gemeten. Om die reden komen de Nederlanders in opstand.
Veel moet recht getrokken worden. De allochtonen zullen het niet doen. Zij vinden het best zo. Het is dus aan de rest van de bevolking om orde op zaken te stellen.

onnosel | 08-05-16 | 19:13

Je zou kunnen overwegen opvattingen/wetgeving tegen anti-semititisme universeel humanistischer te maken door het verschijnsel jodendom eruit te werken. Het gaat toevallig over een groep die we joden noemen in plaats van mensen met rood haar, mensen die snurken of mensen die van bbq-en houden, audi rijden of iets anders, je kunt immers overal een groep mee maken. Zelfs met een dobbelsteen.

Dan ben je namelijk van dat wij en hunnie gedoe af, dan kunnen ze dat niet meer gebruiken om untermenschen mee te maken. En blijken joden net zo goed mens te zijn als marokkanen of roomblanke kaaskoppen. Je kan zelfs een joods marokkaanse kaaskop zijn.
Dus dat het toch echt je eigen individuele gedrag is waar je verantwoordelijk voor bent en voor kiest.
Dat schijnt moeilijk te zijn voor sommigen, sterker, ze gebruiken de haat om hun eigen groep te bevestigen. Ze koppelen hun identiteit aan de groep via theehuis, vlag, leider of land. Gaat niet werken, je blijft zelf verantwoordelijk.

Zie verder de nederlandse of engelstalige versie van
Granfalloon,
en.wikipedia.org/wiki/Granfalloon

kloopindeslootjijook | 08-05-16 | 19:13

Burgemeester vd Knaap vindt dit veel te ver gaan: "We hebben hier te maken met jongeren die zich buitengesloten voelen, gediscrimineerd".
De slaphansige burgervader heeft een ander idee : "Ik heb met de grootmoeftie van Ede afgesproken dat we met zijn allen eens een stevig kopje thee gaan drinken!" Pak aan!

Pemberton | 08-05-16 | 19:12

@Daisy Cutter | 08-05-16 | 18:54

Die klote baby boomers, hebben zoveel kapot gemaakt......

vanhetvarken | 08-05-16 | 19:11

Het zit 'm echt niet in die film hoor...

Muskatnuss!!! | 08-05-16 | 19:11

Wat een onzin... Ik heb Schindler's List ook nog nooit gezien. Maar ik steek toch ook geen auto's in brand, pleeg ook geen scooter overvallen op juweliers, doe ook geen plofkraken en sis niet naar jonge meisjes, beroof geen buschauffeur, spuug niet op straat en ik werk gewoon voor mijn geld!

Muskatnuss!!! | 08-05-16 | 19:10

Die film is ook verboekd.

Ongetwijfeld goedbedoeld, maar wat een armoede om de geschiedenis tot je te nemen via een gedramatiseerd Hollywood product.

Mike2054 | 08-05-16 | 19:10

vanhetvarken | 08-05-16 | 19:00
Inderdaad, ze hebben het er naar gemaakt. Wellicht mede omdat ze - cultureel bepaald zijnde - niet konden begrijpen dat wij - in hun ogen - zo vergevingsgezind zijn.
U wijst er terecht op dat het met de zigeuners ook altijd hommeles is. Dat zullen de 'islam is de schuld' aanhangers hier niet graag horen.

Ci Ty33 | 08-05-16 | 19:07

@Adversary | 08-05-16 | 19:01

Of zwaar debiel/analfabeet, of joden haters. Aan hun de keuze. (vermoedelijk beide).

vanhetvarken | 08-05-16 | 19:05

De wetten moeten gerespecteerd worden Er zullen zware straffen moeten vallen. Voor élk vergrijp tegen de democratie.
@onnosel | 08-05-16 | 18:47
Eensch maar dat geldt dan natuurlijk eauk voor de varkensgemutste tokkies die raadsvergaderingen onmogelijk maken en (lokale) bestuurders bedreigen.

Berbaar | 08-05-16 | 19:05

Adversary | 08-05-16 | 19:01
Spelenderwijs leren werkt goed. Laat ze ervaring opdoen en sluit ze, pak hem beet, 1 maand op in een kamp. In de winter, nauwelijks te eten, in houten barakken. Alles afnemen. En elke dag roepen: dit is wat jullie joden en ongelovigen toewensen.

Boerkablaffer | 08-05-16 | 19:05

lekker wijf | 08-05-16 | 18:56
Hear hear!!

Boerkablaffer | 08-05-16 | 19:02

Ik ben bang dat het gros van de kutmarokkanen van mijn generatie en die twee erna echt dondersgoed weten wat de joden in de tweede wereldoorlog precies is aangedaan. En ze vinden het helemaal geweldig. Vraag iedere willekeurige geschiedenisleraar op vmbo/havo niveau maar.

Adversary | 08-05-16 | 19:01

Ci Ty33 | 08-05-16 | 18:32


Uiteraard, dient ieder individu op zijn merites te worden beoordeeld. Het is niet mogelijk gelijkheid voor de wet anders in te richten.

Dit is een prachtig uitgangspunt voor de wetgeving.

Nu de praktijk:

4 jonge mannelijke Marokkanen met bontkraag lopen een dames mode zaak binnen, hoe voorkom je dan, dat het personeel geen 'unheimisch' gevoel bekruipt ?

vanhetvarken | 08-05-16 | 19:00

Goed van die Marokkaan, dat mag ook wel eens gezegd. Ze moeten Schindlers List ed gewoon verplicht in de moskee draaien. Dan houdt zo'n imam ook even zijn radicaliserende muil. winwin.

lekker wijf | 08-05-16 | 18:56

Zal wel niet binnen het Franse propaganda plaatje hebben gepast dat de noord Atlantische wal niet zo goed verdedigd kon worden door alleen maar allochtone infanterie..

Neut | 08-05-16 | 18:56

onnosel | 08-05-16 | 18:47
Mooi gezegd. Ben van generatie later, en opgegroeid met Oorlogswinter van Jan Terlouw, Oorlog zonder vrienden van Evert Hartman en het dagboek van Anne Frank. Later ben ik zelf Primo Levi en Elie Wiesel gaan lezen en heb me verdiept in nonfictie over WO 2. Maar soms denk ik dat de generatie na mij dit allemaal niet meer meekrijgt. Of er gewoon echt niet zoveel mee kan zitten.

Daisy Cutter | 08-05-16 | 18:54

Zag ook de laffe burgemeester van Ede met z'n manhaftige mislukte korporaal defensiesnor vooroplopen in een demonstratiestoet van metname bestaande uit Marokkanen deels in gestreepte jurken gehuld. Zijn eigen NL stedelingen lieten het afweten. Onbegrijpelijk dat zo faalangst ambtenaar niet per direct met z,n zilveren ambtsketen om zijn dubbele kin aan de schandpaal genageld wordt en met pek en veren uit Ede gejaagd. Bestuurder die bij herhaling heeft gefaald in voorgaande functies, maar gewoon in het zadel blijft zitten, en zoete broodjes blijft bakken met het Marokkaanse tuig.

Goedverdoemme | 08-05-16 | 18:54

vanhetvarken | 08-05-16 | 18:36
Er is een verschil tussen acceptatie en integratie. Integratie van mensen is niet mogelijk. Acceptatie van mensen is wel mogelijk.

duitse herder | 08-05-16 | 18:49

De jaren vijftig. De oorlog was net afgelopen. Het leven werd vrolijker. Mensen konden weer trouwen, gezinnetjes stichten. De kinderen, geboren net na de oorlog, zijn opgevoed mét de oorlog.
Mijn vader en ik gingen naar de bieb. Op de fiets. Ik als klein kind. Mijn vader als ex-krijgsgevangene die het bombardement van Dresden en nog veel meer gruwelen had meegemaakt.
De boeken die bij ons in huis kwamen en ook door mij gelezen werden, waren oorlogsboeken.
Reis door de nacht van Anne de Vries, bijvoorbeeld. Deze vier delen werden ook op de lagere school voorgelezen door de juf. Wij, kinderen geboren na de oorlog, hadden tranen in onze ogen. We hadden het niet meegemaakt, maar toch. Het voelde wel zo. Het was onze ouders aangedaan. Armoede, kou, angst. Geen uitzicht.
Ook lazen we de Engelandvaarders van K. Norel, boeken over Johannes Post., verhalen over andere verzetsstrijders. Op de eerste tv’s in Nederland konden we documentaires over Auschwitz en andere kampen zien. Nachtmerries kregen we ervan.
Ik was tien jaar oud en wist wat rechtvaardigheid was, wat goed was. Wat belangrijk was in het leven. Solidariteit, democratie, vrijheid, niet klikken. Om elkaar geven. Mens om mens.
Nooit meer oorlog, nee.
Het moet van twee kanten komen. Om elkaar geven. Geen oorlog meer willen. Respect hebben voor elkaar. Van één kant gaat niet lukken. Het vredelievende gedeelte van de bevolking zal zich moeten verdedigen, misschien aanvallen. De wetten moeten gerespecteerd worden Er zullen zware straffen moeten vallen. Voor élk vergrijp tegen de democratie. Voor alles wat onze democratie, zwaar bevochten, in gevaar kan brengen.
Vele levens zijn gegeven om ons vrijheid te schenken. Jonge jongens die nog nooit in Europa geweest waren, liggen begraven in onze grond. Nooit hebben zij geweten dat zij de oorlog gewonnen hebben. Zij liggen daar. In hun eeuwigheid, voor altijd. Hun ouders hebben hen nooit meer terug gezien. Zij hebben geen gezin kunnen stichten. Hun verloofdes hebben tientallen jaren gerouwd. Dat is hun geschenk aan ons. Ons geschenk aan hen is die vrijheid te waarderen, te leven, door te geven, te beschermen. Dát is belangrijk. Dat is dankbaarheid. We zijn de strijders veel schuldig.

onnosel | 08-05-16 | 18:47

@Ci Ty33 | 08-05-16 | 18:32

Vele immigrerende gemeenschappen werden zonder na verloop van tijd een geïntegreerd onderdeel van NL.

Het gaat al sinds Sint Juttemis mis met Islamieten en Zigeuners, wat er ook geprobeerd werd.


vanhetvarken | 08-05-16 | 18:41

-weggejorist-

vanhetvarken | 08-05-16 | 18:36

vanhetvarken | 08-05-16 | 18:23
Wat voor ons ook niet te begrijpen is, is dat Marokkaanse groepsdenken: dus familie c.q. clan eerst, en in het negatieve tegen alle joden, christenen, ongelovigen etc. terwijl wij daarentegen slechts één groep kennen nl alle medemensen, en wij dus wel een hekel kunnen hebben aan een bepaald individu, maar niet zo maar een deel van de bevolking diskwalificeren, hoewel sommigen dat inmiddels wel verdienen.

Ci Ty33 | 08-05-16 | 18:32

Van de 11.000.000 in conflicten gedode moslims na 1950 zijn er zo'n 35.000 omgekomen in conflicten tussen Israel en de Arabische wereld, een kleine 10.000.000 kwamen om door conflicten tussen moslims onderling. Het mag duidelijk zijn dat Islam verreweg de grootste bedreiging voor moslims is. We moeten hen hiertegen beschermen!!! Red de moslims van de Islam. www.danielpipes.org/4990/arab-israeli-...

Floeps12345 | 08-05-16 | 18:31

@trenthopper | 08-05-16 | 18:06

Schindlers list is geen documentaire dus ?

Wat doet dat er toe ?

Zes miljoen joden in vernietigings-kampen omgebracht. Dat is het punt.

vanhetvarken | 08-05-16 | 18:29

@Ci Ty33 | 08-05-16 | 18:01

Begin jaren 80, ging de vriendin van mijn vriendin samenwonen met een Marokkaan, dus onvermijdelijk keer mee op visite, met mijn vriendin mee naar haar vriendin+Marokkaan.

Goed, tussendoor moest meneer naar een andere kamer (om te bidden), goed, 'andere cultuur he'. Ahmed terug, bleken de borrel en de borrelhapjes niet te kloppen, ok, de bitterballen en frikandellen heb ik voor mijn rekening genomen.

Zet meneer de TV aan, is er een WOII documentaire over de jodenslachting, begint Ahmed helemaal te glunderen en in gebrekkig Nederlands uit te leggen, dat Hitler een echte peer was.

Nooit meer geweest, nooit meer mee gesproken.

Later stak zijn (15 jarige) zoon een pompstation bediende dood bij een 'sigaretten overval'.

Ze klopten niet, ze kloppen niet en ze gaan ook niet kloppen.

vanhetvarken | 08-05-16 | 18:23

Iedere socioloog of psycholoog kan je aan de hand van de werken van Maslow uitleggen, dat integratie niet bestaat.

Maar of geselecteerde sociologen en psychologen dat -politiek- willen uitleggen is wat anders.

duitse herder | 08-05-16 | 18:12

@Desmoulins | 08-05-16 | 18:08

het, verbonden is AAN...
Prutser.

Desmoulins | 08-05-16 | 18:09

Marokkanen die het niet over iets hebben 'omdat ze er vrij weinig vanaf (weten)'
klinkt alleen maar als een succesformule
Als ze vervolgens hunne muil over die leegte in hun kop houden
zou het een stuk rustiger en veiliger in 0031 worden

Tobi | 08-05-16 | 18:09

Hoe zit met de Jodenhaat die intrinsiek verbonden is met de islamitische cultuur? Een inventieve oplossing, oorlogsfilms, maar laten we beginnen bij de bron...

Desmoulins | 08-05-16 | 18:08

@Mocro2897 | 08-05-16 | 17:37 (inmiddels wegjorist)
Marokkanen en joden gedurende WWII.
'As in the rest of French North Africa, approximately 2,100 Moroccan Jews were interned in work camps set up throughout Morocco. The camps were connected with the trans-Saharan railroad project, described above. Conditions at the camps were horrendous, and many died from hunger, exhaustion and disease.'
Och och, hoe menslievend. www.yadvashem.org/yv/en/education/news...

en définitive | 08-05-16 | 18:08

Vreselijk wat de film Shindlers list heeft gedaan met ons beeld van de oorlog.

Meeste mensen die een beeld bij de tweede wereldoorlog hebben kregen dit van de film.
De film is een extreme dramatisatie van het boek...
Een boek dat een pulitzer won in de categorie FICTIE...

trenthopper | 08-05-16 | 18:06

Dat gaat denk ik niet werken, onze klas moest ook verplicht die film kijken op school en dat kwam voor de moslim kinderen aan als amusement.

krijgenwedatweer | 08-05-16 | 18:06

Het probleem is opgelost! Gewoon het Parool huis-aan-huis verspreiden in Ede! Wel even een voorleesvader meesturen nauurlijk.

marcoplarco | 08-05-16 | 18:05

Tja lezen doen ze blijkbaar niet ... ik heb toch wat meer geleerd van de boeken die ik over de oorlog en Jodenvervolging las dan van films. Zoals de boeken van G.L. Durlacher, Eli Wiesel, Jona Oberski en Primo Levi.

Simon_GS | 08-05-16 | 18:04

Grenzen in de EU open en Oost europese lidstaten gaan straks nog voor ons werken ook.
Je bewapenen als Nederlander was nog nooit zo gemakkelijk.
Geloof mij maar (gewoon paar biertjes minder drinken, even sparen misschien voor sommigen).

HotPotato | 08-05-16 | 18:03

-weggejorist-

Ockham | 08-05-16 | 18:02

@Chow | 08-05-16 | 17:52
Die joden in Marokko, gaat het natuurlijk super mee, soortemet 2e Israel daar, voor die joden. Geen vernietigingskampen, geen jodenster verplichting. Je vraagt je af waarom er zoveel Marokkaanse joden naar Israel en elders zijn verhuisd.

vanhetvarken | 08-05-16 | 18:02

Mocro2897 | 08-05-16 | 17:37
Marokko werd in 1942 al bevrijd, dus men kreeg de kans niet om te verraden. Hetgeen aanleiding was voor anti-Joodse rellen door de Marokkaanse bevolking. Na de stichting van de Staat Israël en na de pogroms van 1948 nl.wikipedia.org/wiki/Pogrom_van_Oujd... verlieten de meeste joden Marokko. In Israël wonen nu ongeveer een miljoen Marokkaanse Joden, en in Marokko nog maar drie duizend. Waarom zou dat zijn denkt u?

Ci Ty33 | 08-05-16 | 18:01

Het krachtigste wapen tegen antisemitisme onder moslims is een imam die in de moskeeën zich uitspreekt tegen antisemitisme. Ooh wacht. In de moskee een imam die goede dingen zegt over joden? -ff knijpen ah wakker- maar goed ook klein beetjes helpen zoals bovenstaande schrijver tot inkeer komt.

Dr. Frambozenjam | 08-05-16 | 17:56

allah snackbar | 08-05-16 | 17:43

Maar wel joden in Marokko mafkees.

Chow | 08-05-16 | 17:52

@Mocro
Oh cool man. Stelletje Ghandi's zijn jullie toch. Dikke knuffel.

RickTheDick | 08-05-16 | 17:51

Wat een indenkende gast, respect

Bokito ergo sum | 08-05-16 | 17:50

@Mocro2897 | 08-05-16 | 17:37
Gelijk nadat de moffen eruit geflikkerd waren zijn Marokkanen met hun eigen invasie van NL begonnen. Van het fascisme naar islam.
Oh wacht, dat is een pleonasme. Anyway, van de regen in de drup dus.

Botte Hork | 08-05-16 | 17:48

De marokkanen hebben geen joden verraden tijdens de tweede wereldoorlog. Helaas kan je dat niet zeggen van veel nederlanders.
Mocro2897 | 08-05-16 | 17:37
De vlag van marokko die in Hoograven gehesen wordt bij de herdenking is een en al hoogverraad aan de echte bevrijders.
Zelf ken ik vele Koerden en ook een joodse Koerd die verhuisd zijn omdat de Marokkanen die zij als buren hadden, hun kinderen ernstig lastigvielen. Kun je nagaan wat er gebeuren gaat als wo3 uitbreekt. Kun je dan onderduiken bij marokkanen?

dagpauwoog | 08-05-16 | 17:48

Ok, komt je stukje nu pas zentgraaf? Ik zit al van af van morgen where eagles dare te luisteren en film te kijken!

miko | 08-05-16 | 17:48

De marokkanen hebben geen joden verraden tijdens de tweede wereldoorlog. Helaas kan je dat niet zeggen van veel nederlanders.
Mocro2897 | 08-05-16 | 17:37

Dat komt met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid omdat er geen Marokanen ten tijde van WWI in NL woonden.
.
OW en bekijk dit artikel even over Marocchinate.
Weet je meteen waarom je als mocra beter in kan binden als het om WWII gaat.
https://en.wikipedia.org/wiki/Marocchinate

General McAuliffe | 08-05-16 | 17:46

Op veel scholen met Marokkaanse leerlingen wordt de Jodenvervolging niet eens meer behandeld omdat ze er te enthousiast op reageren. In de verkeerde zin dan.

Osdorpertje | 08-05-16 | 17:44

Wat een onzin kop. Iedereen dient immers Schindlers list gezien te moeten hebben. Next..

DeSjeik | 08-05-16 | 17:44

@Mocro2897
Er waren toen ook geen Marokkanen in Nederland, die kwamen in de jaren '60 en '70. Mafkees.

allah snackbar | 08-05-16 | 17:43

@Larevenge | 08-05-16 | 17:39 Abou een held?? Laat me niet lachen. Hij is het product van een ontieglijk PR offensief van RadioRijnmond, NRC etc. Laatst reikte hij een prijs uit aan een superarts. Er was van de uitreiking een foto van Abou, de superarts was nergens te bekennen op de foto van Rijnmond. Gaat een keer opvallen.

lijn5 | 08-05-16 | 17:43

Begroting Onderwijs, Cultuur en Wetenschap is ondertussen 34 miljard euro in 2016, probleem is dat de echte achterlijken niks bij te brengen is.

smdyasc | 08-05-16 | 17:43

Een Marokkaan die niet antisemitisch is, dan behoor je tot die 0,1% Marokkanen in Nederland. Jammer van die 99,9% die een andere mening is toegedaan.
Too little, too late.

miff | 08-05-16 | 17:43

-weggejorist-

Ragnar Lolbroek | 08-05-16 | 17:42

Mocro2897 | 08-05-16 | 17:37 Nou je durft hoor. Marocs en de tweede wereldoorlog. Ik zou er liever niet over praten, en beter je mond maar houden.

lijn5 | 08-05-16 | 17:39

Weet je, als ik dit lees krijg ik serieus weer een ietsiepietsie hoop. Tot de volgende slechte ervaring met een haatbaard. Of een hoofddoek die mijn voortuin ziet als gemeenschappelijk bezit en maar even het erf oploopt om een pak koffie die van een tree is gevallen toe te eigenen. Maar toch, mannen als Mano en Achmed Aboutaleb zijn helden. Ondanks hun geloof waar ik niks van snap, een beetje ontwikkeld mens moet toch de contradicties zien tov menselijkheid in de koran. Hoe kun je geloven in iets dat voorschrijft dat ondanks dat je broeder in het geloof fout zit je altijd zijn partij moet kiezen als hij een conflict heeft met een niet gelovige of kafir. Dus in principe moet zondigen want tjah, een broeder in het geloof is heilig.

Larevenge | 08-05-16 | 17:39

-weggejorist-

Mocro2897 | 08-05-16 | 17:37

Je koopt er geen flikker voor dat niet iedereen antisemitisch is. De opluchting die je voelt.. bij 'een ander geluid' is diep triest.

RickTheDick | 08-05-16 | 17:34

.. Were Eagles Dare natuurlijk

Sateetje | 08-05-16 | 17:34

Were Eagles Date, Clint Eastwood weet wel raad met gespuis...

Sateetje | 08-05-16 | 17:32

Als je de eerste de beste islamitische jodenhater naar het waarom vraagt, heeft hij/zij geen idee, want zelf nadenken zit er bij dat volk niet in.

Vitiligo | 08-05-16 | 17:31

Gaat lastig worden met een gemiddeld IQ van 60.

Botte Hork | 08-05-16 | 17:27

JIj heeft wel een punt natuurlijk.

bastemeijer | 08-05-16 | 17:24

Taqiyya?

Ongeblustekalk | 08-05-16 | 17:19

Het probleem is dat ik me afvraag of ze wel kunnen lezen.

Ronnie uit Helmond | 08-05-16 | 17:19

Kunnen we dan NU de mythe begraven dat er zoiets is als een gematigde vredelievende Marokkaanse meerderheid?!?!

Godsammekraken | 08-05-16 | 17:17

@Zent Alleen uw laatste zeven woorden zijn op dit moment interessant.

Cintiq | 08-05-16 | 17:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken