Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zomaar een mailtje van UvA Commissie Diversiteit

AIbEiAIAAABECJyDmtOJiajfngEiC3ZjYXJkX3Bob3RvKihlZjk4NzhiNjIxNzU4MGIyMWRhMzQ5MjRhMDI0ZGEyZTMzODI2YmZkMAEf93JYmWFbhmhhSdlswXcwRcLfSQ.jpgKnip. Plak. & Lol, wattefak: "Beste student. Onze complexe globale samenleving vraagt van studenten en onze universiteit een beter begrip van het onderwerp diversiteit. De protesten in het Maagdenhuis vorig jaar legden verschillende breed gedragen zorgen over dit onderwerp bloot en hebben mede geleid tot de oprichting van de Commissie Diversiteit. De Commissie Diversiteit heeft het mandaat gekregen om onderzoek te doen naar diversiteit op de Universiteit van Amsterdam, zowel op het gebied van de samenstelling van de studenten en medewerkers als op het gebied van kennispraktijken. Voor dit onderzoek wil de Commissie Diversiteit zowel studenten en UvA-medewerkers interviewen als discussion circles organiseren. De discussion circles zijn bedoeld voor studenten om ervaringen te delen over onderwijspraktijken die diversiteit beperken of juist verrijken. De interviews richten zich op ervaringen van UvA-medewerkers en -studenten. Het streven hierbij is om inzicht te verkrijgen in de manieren van in- en uitsluiting die op de universiteit plaatsvinden en deze later ook te presenteren als onderzoeksresultaten. Geïnteresseerd om je verhaal te delen? Klik hier voor meer informatie over de discussion circles en aanmelding. Klik hier voor meer informatie over de interviews en aanmelding. Als je op de hoogte wil worden gehouden over de Commissie Diversiteit en het onderzoek, volg ons dan op Facebook en/of vul het contactformulier in. Voor meer informatie over de Commissie Diversiteit, klik hier. Voor vragen en opmerkingen kan je mailen naar: uvadiversitycommission@gmail.com. Graag ontvangen we z.s.m. jullie aanmeldingen. We kijken ernaar uit om zoveel mogelijk verhalen te horen. Met vriendelijke groet, Commissie Diversiteit

Reaguursels

Inloggen

Nichtsneues | 04-05-16 | 15:01
Ach. het is een vooropgezet plan. Er is al besloten hoe de UvA er uit moet gaan zien, en er wordt munitie verzameld. Of dat wetenschappelijk verantwoorde munitie is doet totaal niet ter zake. Het gaat niet om een wetenschappelijke vraagstelling, het gaat om het doordrukken van een moraal. Je stelt geen commissies in om fundamenteel wetenschappelijk onderzoek te doen, maar om iets voor elkaar te krijgen, te forceren, desnoods op te leggen. Men wil iets, en het zal gebeuren ook. Sommige vormen van exclusie, zoals het scheiden van mannen en vrouwen, zullen bevoordeeld worden ten opzichte van andere vormen van exclusie, zoals het simpelweg vinden dat je je een beetje dient aan te passen aan de heersende mores.

Schoorsteenveger | 04-05-16 | 16:12

Een van de eerste dingen die je leert als je onderzoek gaat doen met steekproeven, is dat er zoiets bestaat als 'Selectiebias'. Daarom wil je zo aselect als mogelijk is je steekproef samenstellen. Dat doe je dus *niet* door mensen uit te nodigen want dan krijg je de actievoerders in bovenmatig grote aantallen in je onderzoek binnen en kloppen je resultaten niet meer, tenminste, als je doel was zo goed mogelijk te kijken wat de resultaten zijn van de gehele populatie. Zie nu bv. de rel in de UK waar o.a. Oxford uit de studentenvakbond weg wil omdat de vertegenwoordigers in de grote club zo extreem zijn dat ze niet meer hun achterban vertegenwoordigen maar een actieclubje. Dit onderzoek gaat dus verwrongen resultaten opleveren.

Nichtsneues | 04-05-16 | 15:01

Dit soort taferelen gewoon onthouden voor de reconquista die komen gaat.

Ketchupbadger | 04-05-16 | 11:14

hokahey
"Ik voel me hier niet meer thuis"
How komt dat nou?
ugh.

hallevvezool | 04-05-16 | 09:29

Mijn nieuwste Youtube held over Social Justice Warriors en policor. Bizar wat daar in de USA om dit moment speelt, en het lijkt erop dat die ellende ook deze kant op komt...
www.youtube.com/watch?v=G5-oG0L6ZnU

Eduardo- | 04-05-16 | 07:26

Diversiteit betekenent dat je in je Nederlandse tekst onnodig Engelse termen gebruikt als 'discussion circles'. Gooi er snel nog een paar jaar subsidie op stuk, want deze mensen zijn zo 'cool'. Ik wou dat ik ook op UvA zat, dan zou ik voorstellen om in zo'n 'discussion circle' een fijne 'circle jerk' te doen. Tenminste nog lol aan zoiets. Maar ja, zal wel niet mogen, want dat komt uit de westerse cultuur. En hoewel alle culturen gelijk zijn, is de westerse cultuur minder gelijk dan de rest. Het is wachten op de dag dat ze 'discussion circles' in het Arabisch gaan schrijven.

Hier gaan alleen nutteloze studenten aan meedoen. En daardoor wordt de uitkomst van hun 'discussion circle', dat het super nuttig was, heel concreet, echt herhaald moet worden, meer subsidie nodig is. En dat er studiepunten voor aanwezigheid gegeven moeten worden. Er moet nodig een weldenkend iemand naartoe, om verslag te doen van deze omgekeerde wereld idioterie. Kan je lachen.

Dat de directie van de UvA dit ongegeneerd laat gebeuren zeg... Zolang ze een goed salaris krijgen, zouden ze de boel rustig laten afbranden.

Doper | 04-05-16 | 07:17

EUR 200.277,16 mag het kosten! Godverdegodver!!!

Rhenium | 04-05-16 | 02:32

Ik ben benieuwd naar de ruimte voor diversiteit van politieke meningen op de UvA.

Takki Yah | 04-05-16 | 01:14

Von Mutzenbacher | 04-05-16 | 00:22 De islam is een extreme vorm van destructieve sekte die zeker vanaf Alghazali 11e eeuw de oorlog heeft verklaard aan alles dat lijkt op denken. Recentelijk heeft het postmodernisme een vergelijkbare vijandigheid ontwikkeld. De combinatie van oikofobisch relativisme en destructief totalitarisme zal uitpakken ten gunste van de islam - tenzij mensen wakker worden uiteraard. “Als een onzekere, kneedbare, relativistische cultuur contact maakt met een hecht verankerde, zelfbewuste en door gemeenschappelijke doctrines verstevigde cultuur, dan is het doorgaans de eerste die verandert ten gerieve van de laatste.” Christopher Caldwell, De Europese revolutie. Hoe de islam ons voorgoed veranderde, p. 327.

notamused | 04-05-16 | 01:14

Aangaande onderwijspraktijken die diversiteit beperken ben ik in te huren voor 2500,- per dagdeel EUR exclusief BTW.
Ik kom graag een eneverend betoog houden dat iedereen de ogen gaat open.

Rest In Privacy | 04-05-16 | 00:57

@notamused | 04-05-16 | 00:00
Klopt helemaal. Ik heb 'samengewerkt'met HLO afgestudeerden van de islamitische persuasie die (moeilijk als het was want ze accepteerden geen opdrachten van vrouwen en zeker geen hogeropgeleiden dan zij!)elke verwijzing naar erfelijkheid en de Darwin theorie afwezen. Dat maakt genetisch onderzoek uitermate lastig.

Von Mutzenbacher | 04-05-16 | 00:22

Moslims hebben helemaal geen interesse voor wetenschap, geloven niet in causaliteit, geloven niet in voortschrijdend inzicht, geloven niet in universele mensenrechten, zijn geneigd te moorden bij elke relativering van hun Absolute Waarheid, enzovoort. Komt de islam aan de macht, en ik zie nog steeds niets dat dat verhinderen gaat, dan worden de universuiteiten geïslamiseerd, wat betekent dat de wetenschap de nek om wordt gedraait, en dat waarschijnlijk heel wat professoren demonstratief de kop wordt afgesneden. En mensen die denken dat dit overdreven is, die zouden zich moeten verdiepen in de islamitische geschiedenis, zoals die verteld wordt door inmiddels een groeiend aantal experts (o.a. Tom Holland, Bill Warner, Robert Spencer, Hans Jansen) die geen last hebben van politiek correcte cultuurrelativistische zwakzinnigheid. Hier een interessant gesprek over de mentaliteit en cultuur van moslims: www.jihadwatch.org/2016/05/gad-saad-i...

notamused | 04-05-16 | 00:00

-weggejorist en opgerot-

Revan | 03-05-16 | 23:36

In een Discussion Circle wordt er gebruik gemaakt van de Talking Stick.
Weet je wel... Native americans, want exotisch en zielig. Dus goed.
Stormageddon | 03-05-16 | 17:59
Mag dat wel? Lijkt me "cultural appropriation" (is daar al een Nederlandse term voor bedacht? Leefde Simon Stevin nog maar).

Synecdoche | 03-05-16 | 23:23

@mysteryposter | 03-05-16 | 22:57
Ja, die ken ik.. Gekkenhuis!!! Maar ja, ik ben dan ook een beta.

Von Mutzenbacher | 03-05-16 | 23:22

"... zowel op het gebied van de samenstelling van de studenten..."
Haha, ik wil vooral de samenstelling van studentes onderzoeken.

hendrikjandetuinman | 03-05-16 | 23:14

Geweldig!
Waar kan ik me opgeven? Ik smul van dit soort discussion circles. Je kan hier toch niet tegen zijn? Moeilijk kijkende meisjes en jongens met rastapijpekrullen.

ristretto | 03-05-16 | 23:02

Je weet wel, gewoon 1110001000 etc. Maar nee hoor. Na dit artikel gelezen te hebben denk ik dat ik langzaam gek aan het worden ben... The lunatics are taking over the asylum. Help!!
Von Mutzenbacher | 03-05-16 | 21:37
-------------
Hier is een korte speelfilm (7 minuten) over wiskunde onderwijs in een politiek correcte samenleving.

www.youtube.com/watch?v=iKcWu0tsiZM

mysteryposter | 03-05-16 | 22:57

En dat geintje gaat 2 ton kosten???? Mijn hemel!

stafpilot | 03-05-16 | 22:49

@Pompenkoning | 03-05-16 | 21:26
Man zeker? Diversiteit en positieve discriminatie gelden natuurlijk alleen voor erkende minderheden zoals vrouwen, homo's, allochtonen, geestelijk gehandicapten (zie Thiandi Grooff van het Amsterdam University College, samenwerking van VU en UvA). Dat mannelijke studenten al lang in de minderheid zijn t.o.v. vrouwelijke studenten doet daar uiteraard niets aan af.

Bamberger Reiter | 03-05-16 | 22:10

Het is prima om naar diversiteit te streven. Het is ook prima om te kijken hoe je dat kunt stimuleren. Maar als het zich dan nog steeds niet aandient, kan het ook aan de ander liggen. Of gewoon aan het onderwerp.
Je ziet bijvoorbeeld bij de talen/cultuurstudies zelden allochtonen. Die zie je vaker bij rechtenstudies. En dat is helemaal okee. Niet alles is een probleem als er geen allochtonen bij zitten. De laatste tijd wordt het zelfs steeds duidelijker dat je minder problemen hebt als je ze er niet bij betrekt.

zwarte_weduwe | 03-05-16 | 22:06

Is er daar nog iemand bezig met onderwijs zelf? Bij diverse andere universiteiten heb ik afstudeerpresentaties (incl vragen, enz) meegemaakt en met studenten gesproken over werkstukken die ze moeten maken en de bijbehorende beoordelingen.

Soms is het niveau om te janken. Het is vanzelfsprekend dat je alle kleuren, homo en hetero, man en vrouw gelijkwaardig behalndelt (nou ja, dat laatste ligt bij de linksuni's een tikje genuanceerder in de stilteruimten) en allerlei initiatieveom de politieke correctheid te bevorderen, leiden af.
Mensen die zich niet volgens de wet gedragen (i.e. discriminatie) kun je gewoon aanpakken volgens de wet. Net als op het gemeentehuis, in de garage van je dealer, in de supermarkt en op straat.

xspalm | 03-05-16 | 21:52

Er zijn tegenwoordig ook non-binary en binary mensen. Laat ik nou altijd gedacht hebben dat binary een computertaal is. Je weet wel, gewoon 1110001000 etc. Maar nee hoor. Na dit artikel gelezen te hebben denk ik dat ik langzaam gek aan het worden ben... The lunatics are taking over the asylum. Help!!

Von Mutzenbacher | 03-05-16 | 21:37

Onder de vlag van Diversiteit kan fijn de ideologie van onthoofden van andersdenkenden ons komen verrijken, en als eenmaal respectvol en begripvol de laatste pot thee is leegedronken, dan kan fijn veelkleurig het onthoofden beginnen, en even later ook het stenigen van verkrachte vrouwen, en homo’s die door de lucht zeilen, en kindertjes die maandenlang groepsverkracht worden, en blonde vrouwen die voor eeuwig in een bordeel verdwijnen, enzovoort, en zo meer, om afsluitend nog eens fijn multiculti het lied aan te heffen van: grenzen open, de wereld is van iedereen, islam is liefde!

notamused | 03-05-16 | 21:31

Van de UvA ben ik gewoon keihard afgetrapt. Diversiteit geldt voor een ieder, maar niet voor iedereen. Ofzow...

Pompenkoning | 03-05-16 | 21:26

LuckyGirl | 03-05-16 | 19:53
Links wordt verpest door de cultureel marxisten, de Zwarte Piet fetisjisten en de multicul aanbidders. Het economische verhaal van de globalisering wordt vergeten. Dat komt omdat er bij linkse partijen alllemaal hipsters doctorandussen rondlopen die niks met de gewone man te maken hebben.

lingo star | 03-05-16 | 21:18

Bij de UvA zijn ze al heel lang het onderscheid tussen hoofd- en bijzaken uit het oog verloren. Wie weet hebben ze dat onderscheid zelfs nooit gemaakt.

Bamberger Reiter | 03-05-16 | 21:17

@LuckyGirl | 03-05-16 | 19:53
Links is het nieuwe rechts en andersom. Zoals Elsevier al aangaf is het de hoogste tijd voor het verzinnen van nieuwe termen, want dat het huidige politieke begrippenapparaat barsten vertoont is glashelder. Mensen die reële demografische en religieuze problemen aankaarten hebben al een naam: 'populist'.. 'fascist'.

Slogra | 03-05-16 | 20:57

Bizar.
Diversiteit, insluiting en uitsluiting, dat zijn de toverwoorden. De impliciete moraal druipt er van af, als dikke stroop. Diversiteit is goed, insluiting is goed, uitsluiting is fout, dat zal het ruwe schema zijn.
Maar ik voorspel dat bepaalde vormen van uitsluiting niet als zodanig benoemd zullen gaan worden, want daar rusten taboes op en die moeten geaccepteerd worden. Terwijl andere vormen van uitsluiting uitvergroot zullen worden en uiterst negatief gewaardeerd.
Het ruwe schema zal aldus op allerlei slinkse wijze omgekat worden tot in complex geheel met allerlei uitzonderingen en nadere bepalingen. Sommigen zullen mogen uitsluiten zonder hierop afgerekend te worden, maar anderen zal te verstaan gegeven worden dat zij, als zij willen deugen, diegenen die mogen uitsluiten zullen moeten insluiten.

Schoorsteenveger | 03-05-16 | 20:48

Europa zal past rust hebben als iedereen getintiër of hoofddoekje is en een kop vol inteelt heeft. Doel bereikt en laat de dag des oordeels dan maar komen.

Het was een mooi sprookje..

www.youtube.com/watch?v=0v5uvkszugk

Slogra | 03-05-16 | 20:36

zo zie je maar wel weer hoe diep het probleem zit bij instellingen als de UvA.
De boel wordt geterroriseerd door krakers en extreem-links, ze krijgen hun zin. een minderheid wil gebedsruimtes in plaats van seculiere waarden, en ze krijgen hun zin. Men wil diversiteit stimuleren en ze krijgen een praatgroep met ja-knikkers en ze krijgen waarschijnlijk hun zin middels positieve discriminatie.
Een tegengeluid mist er grotendeels, links is nog altijd de norm want dat is het beste voor de mensheid, en als je het er niet mee eens bent hoor je er niet meer bij en ben je een onfatsoenlijke schreeuwer.

henkdekanarie | 03-05-16 | 19:56

@Tietmier | 03-05-16 | 19:17:
Mooi kort gezegd!
Diversiteit heeft, zoals vele andere woorden, hier een nieuwe definitie gekregen en zelfs dichtbij het exact tegenovergestelde van de oude definitie.
Hier geven ze een nieuwe betekenis aan 1 woord maar met 2 woorden kan je nog meer:
Trek bijvoorbeeld "sociale zekerheid" uit elkaar en je houd twee compleet andere betekenissen over dan wanneer je het achter elkaar plaatst.
Woorden zijn toverdingen verworden.
Burgernummer klinkt toch wat Hitleriaanser dan burgerservicenummer, enzovoort.
.
@lingo star | 03-05-16 | 19:22:
Links en PvdA zijn twee verschillende dingen geworden.
Voor links moet je bij de SP zijn.
Maar beter nog, "links" en "rechts" bestaat niet echt meer.
Met links zoals 't vroeger was is niks erger mis dan met rechts van weleer.
Maar een gezonde mix van beide in 1 persoon verenigd, is het beste denk ik.
En we worden nu door een mix van het slechtste van links en rechts bestuurd.
We straffen goed- en belonen slecht gedrag.
Vandaar zuur en guur hier.
Ik schat dat weinigen hier nu zouden stellen dat de VVD, met overweldigende meerderheid gekozen, niet veel beter was geweest.

LuckyGirl | 03-05-16 | 19:53

Ze hebben wekenlang het maagdenhuis bezet voor bestuurlijke vernieuwing, vervolgens krijgen ze praatgroepjes. Kortom, afgescheept met een aalmoes.

mysteryposter | 03-05-16 | 19:51

Als je ergens het woord 'diversiteit' hoort, bedoelt men doorgaans dat iedereen er welkom is, behalve blanke, heteroseksuele mannen met een baan.

Vage_eddie | 03-05-16 | 19:50

@Geert Linkers | 03-05-16 | 17:43
Scherp!

HouseMaster | 03-05-16 | 19:49

Bruine Beer | 03-05-16 | 19:42
Het grappige is dat als de gesprekken als zowel open als vertrouwelijk worden gepresenteerd je weet dat de valse trucendoos overuren draait.

lingo star | 03-05-16 | 19:48

Bekende truc. Iedereen met een mening kan die in de praatgroepen geven. De moderator stuurt de discussie zodat het héél evenwichtig wordt. Na afloop van de gesprekken vatten de diverse gespreksleiders de uitkomsten samen en presenteren dat als de uitkomst die door de overgrote meerderheid gedragen wordt.

En niemand kan controleren of dat echt klopt. Ik had weliswaar een andere mening, maar ik was blijkbaar in de minderheid.

Als dat niet werkt, kan je ook nog wat medestanders bij elke praatgroep plaatsen, of tegenstanders isoleren.

Bruine Beer | 03-05-16 | 19:42

De UvA.. tsja, het was natuurlijk al een links bolwerk maar daar hebben ze de seculiere waarden ook maar overboord gegooid..
Sinds vorig jaar zijn er neutrale(ALLAHU AKBAR) stilteruimten www.folia.nl/actueel/97766/update-uva-...
Ook zijn er al tijden anti-israelische studieverenigingen waar oa Duisenberg op bezoek komt.
Op de VU is het overigens nog een stuk erger, daar is wetenschap helemaal gezwicht voor religie. www.niw.nl/voor-een-israel-vrije-vu434...

henkdekanarie | 03-05-16 | 19:35

Als ik in Amsterdam rond loop zie een een overschot aan diversiteit en als ik al die verhalen lees over de UvA zit het daar ook wel snor met de diversiteit maar ja voor linkse lullen is het nooit genoeg die gaan door tot alles op en kapot is

Poldergek | 03-05-16 | 19:34

ik vermoed dat de UvA geen echte universiteit is, maar een subsidie/geldmachine, bewoond door wezens, waarvan eigenlijk alleen de ouders vinden dat ze voldoende bagage hebben om een studie te volgen. Dan gooi je als universiteit natuurlijk al je eisen naar beneden bij het afstuderen, want er moet geld binnen komen. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat alle studenten het graag over iets anders hebben dan de studie. Diversiteit is dan een mooie afleiding.

Graaf van Egmont | 03-05-16 | 19:30

Aan deze onzin gaat links kapot en itt wat de meeste reaguurders hier denken, links is wel degelijk nodig voor goede arbeidsrelaties en betaalbare huurwoningen.

lingo star | 03-05-16 | 19:22

Ik heb mij aangemeld. Ik wordt juist als dorpeling gediscrimineerd. Pff. Dus hop, als zij mogen, mag ik ook!

Stijl-vol | 03-05-16 | 19:19

Ik, stommerd, dacht altijd dat je naar de universiteit ging om te studeren. Dat is dus een misvatting. En na die kringgesprekken? Gaan we dan naar de onvermijdelijke quota?

Graaf van Egmont | 03-05-16 | 19:18

Diversiteit: policor nieuwspraak voor "weg met ons".

Tietmier | 03-05-16 | 19:17

Bovendien ben ik te oud om hoop een rol in mijn leven en denken te laten spelen.
Tijd om realisme na te streven.
Hoop op mijn leeftijd is voor gevaarlijke idioten en gelovigen.

LuckyGirl | 03-05-16 | 19:17

Ik ben zo benieuwd naar die jankverhalen. En aan de andere kant... Ik wil het ook eigenlijk niet horen ook niet.

G,I. Jane | 03-05-16 | 19:14

Gerard Leeflang | 03-05-16 | 18:50:
Nee, nee en nee, je begrijpt me wellicht verkeerd.
Nee:
We zíjn divers (mentale verschillen tussen mensen zijn talrijker dan overeenkomsten),
Nee,
Ze vragen abnormale dingen die voorspelbare antwoorden gaan opleveren (ze vragen een groep mensen die zich verenigd ziet in narcisme of er genoeg aandacht voor hun persoon is),
En nee,
Ik ben nooit een goede student geweest. Mavo pretpakket op D-niveau is mijn hoogste behaalde diploma.
Ik heb alle scholing daarna niet meer serieus kunnen nemen.

LuckyGirl | 03-05-16 | 19:13

@Guido | 03-05-16 | 17:57
That's how it rolls.

G,I. Jane | 03-05-16 | 19:05

-weggejorist-

G,I. Jane | 03-05-16 | 19:05

Waar ik schreef 'geldverkwanseling' zei moet 'geldverkwisting' staan. Stop de tijd.

Dr. Dr. Bartholdy | 03-05-16 | 19:04

@ neuken, exact... laat dat maar aan Franske over.

ploppy | 03-05-16 | 19:03

Ik wil dat universiteiten een hoger wetenschappelijk niveau van onderzoek en onderwijs nastreven. Als 'diversiteit' hier een positieve bijdrage aan levert dan hadden ze dat al lang moeten bevorderen. Levert het geen positieve bijdrage - of heeft het zelfs een negatief effect - moeten ze met die geldverkwanseling stoppen.

Dr. Dr. Bartholdy | 03-05-16 | 19:01

Kringgesprekken...... Manmanmanman wat een kleuterigheid.

aardappelninja | 03-05-16 | 18:56

POLLFUCK! gheghe

Rest In Privacy | 03-05-16 | 18:54

LuckyGirl | 03-05-16 | 18:43
Ja, eigenlijk zijn we allemaal divers en vragen ze iets heel normaals in een abnormale context.
Zelf ook van de linkse studies zeker...?

Gerard Leeflang | 03-05-16 | 18:50

Diversiteit is het number one non-issue in de samenleving van dit moment, want voor het overgrote (volwassen progressieve, en niet jankerige achtergesteldioten) deel is het helemaal geen issue wat je achtergrond, sexe, whatever is, en wordt je gewoon beoordeeld op je merites. Degenen die dat niet willen zien kunnen misschien in eerste instantie het beste bij zichzelf te rade gaan.

F#ckingAwesome | 03-05-16 | 18:50

De social justice league slaat toe in Nederland, natuurlijk het eerst bij de UvA, where else...?

F#ckingAwesome | 03-05-16 | 18:48

Er is zeer waarschijnlijk een erg klein percentage bomgordelontstekers aanwezig.
Dat zou het discussiëren waarschijnlijk een stuk spannender en korter maken.

LuckyGirl | 03-05-16 | 18:48

Gewoon een eufemisme voor Commissie islamiseringen.

Pieter Breydel | 03-05-16 | 18:47

@Feynman | 03-05-16 | 18:27:
Ik meen aan dat je met a-selecte bedoelt dat de groep gekozen moet worden uit het aanwezige personeel en studenten waardoor de aanwezige diversiteit automatisch gerepresenteerd wordt.
Als het waar is dat de UvA veel meer autochtone dan allochtone studenten en leraren heeft zal het een voornamelijk blanke aangelegenheid worden en dat staat niet gut.
Ik wil de naam van degene die selecteert en van hem/haar/het de definitie van diversiteit, representatieve diversiteit en gemiddelde representatieve diversiteit weten.
Maar ik snap wat je bedoeld en daarnaast is iedereen divers dus er is diversiteit of je nou wil of niet.
Behalve wellicht in de politieke arena, daar is nagenoeg iedereen de/het/een zelfde.

LuckyGirl | 03-05-16 | 18:43

'Onderzoeksresultaten'presenteren die de uitkomst zijn van wat er in 'discussion circles'(goed Nederlandse benaming ook wel) naar voren is gebracht?
-
'Onderzoeksresultaten' veronderstellen 'onderzoek'. En op een institutie zoals de VU er één is mogen wij er wel van uitgaan dat er ook daadwerkelijk wetenschappenlijke onderzoek bedreven wordt.
-
Maar ja; waarom nog echt onderzoek plegen, als de uitkomst al bij voorbaat vast staat?

bisbisbis | 03-05-16 | 18:41

Stelletje cultuurrelativerende sufkutten! Wat is gewoon Neerlandsch voor discussion circles?

McSnor | 03-05-16 | 18:38

Door dit soort uitingen gaan mensen partijen als de SP en PVV progressief noemen ipv links omdat ze zich schamen voor hun gedachtegoed.

Gerard Leeflang | 03-05-16 | 18:33


ploppy | 03-05-16 | 18:23

En Franske denkt zeker dat die landen nu al die asieleisers die ze moeten opnemen opeens met tromgeroffel zullen verwelkomen. Ze worden ze nu door de strot geduwd en als je weigert krijg je € 250K per geweigerde asieleiser aan de broek. Dat zal het draagvlak voor opvang in de weigerlanden echt enorm vergroten. Toch?

eerstneukendanpraten | 03-05-16 | 18:32

@Mark_D_NL | 03-05-16 | 18:02
Ik las Circle Jerks..

Wijze uit het Oosten | 03-05-16 | 18:31

@Russels Teapot, uitstekend betoog! Chapeau!

dysdiadochokinese | 03-05-16 | 18:31

The next time some academics tell you how important diversity is, ask how many Republicans there are in their sociology department.
-- Thomas Sowell

postmodernismisdead | 03-05-16 | 18:31

"We kijken ernaar uit om zoveel mogelijk verhalen te horen."

Hoebedoelu?

Verhalen over gedram en intimidatiepraktijken rond de wens tot het creëren van een 'stilteruimte' (lees: inpandige moskee)?
Verhalen over schoenzool-afdrukken op de wc-brillen?
Verhalen over geheel in zwarte rouwlakens gehulde bewegende objecten waarvan wordt aangenomen dat het vrouwen zijn?
Verhalen over gesjoemel en fraude bij tentamens, examens en met papers en scripties?
Verhalen over gescheiden vakken voor mannen en vrouwen bij bepaalde lezingen?

Het is dat ik niet (meer) studeer aan de UvA, anders had ik wel een flinke vracht verhalen over 'diversiteit'.

Maar ik heb altijd gedacht dat een universiteit bedoeld is om te studeren, wetenschap & onderzoek te beoefenen en te stimuleren, om bullen te halen. In plaats van in verkapte kring-gesprekjes een gat in de ruimte te lullen over Oxfam/Novib-dingetjes.

Peter Emile | 03-05-16 | 18:30

Faal. Geen a-selecte steekproef meer, dus flutonderzoek. Deze beginnersfout wordt zelfs in profielwerkstukken op middelbare scholen niet meer geaccepteerd. Op de UvA kan alles, Diederik Stapel is er groot mee geworden.

Feynman | 03-05-16 | 18:27

Parel van het Zuiden | 03-05-16 | 18:16
Epic dude :)

grom | 03-05-16 | 18:26

@Sans Comique | 03-05-16 | 17:44
second that... helaas..

Hollander01 | 03-05-16 | 18:26

@PureYak | 03-05-16 | 18:22
Een blanke man met nog enig verstand gaat gewoon niet naar de UvA maar doet een echte studie in Delft

sinar2 | 03-05-16 | 18:24

Circle jerk discussion cicrles. Oh oh universitaire subsidies, want waardeloos.

LetTheSunshine | 03-05-16 | 18:24

Verder ben ik beschikbaar voor de Leerstoel Kannibalisme.
Ruime ervaring en ik doe ook practicums.
Wanneer kan ik beginnen?



Piet Karbiet | 03-05-16 | 18:24

Timmerfrans is een graag geziene gast aan de UvA. Morgen gaat hij voormalig Oostblok landen bedreigen met boetes. Go Frans!

ploppy | 03-05-16 | 18:23

Tsja. Je moet er maar zin in hebben als blanke man van normale komaf, om in een 'discussion circle' te zitten met dreadlock-lefties, booslims en gillende feministen. Ik pak liever een bokstraining mee met Poolse kermis-vechters.

PureYak | 03-05-16 | 18:22

@ Weeraanmelden: Interessant! Ik was me niet bewust van de financiële positie van de UvA (en VU). Ik vraag me af of de grote verliezen wellicht (deels) te maken hebben met de Amsterdam University College (AUC)….

Arie_R | 03-05-16 | 18:22

@Vladimir316 | 03-05-16 | 18:20
Oops verkeerde topic (wtf?)

Vladimir316 | 03-05-16 | 18:21

De Klikturk

Vladimir316 | 03-05-16 | 18:20

@Parel van het Zuiden | 03-05-16 | 18:16
mooie!

Mark_D_NL | 03-05-16 | 18:17

@Schmutz Geilmacher | 03-05-16 | 17:45
Op zijn minst de podcast van zijn gesprek met Joe Rogan als verplichte-studiepunten-kost opnemen.

Pimp my Voortuin | 03-05-16 | 18:17

War = Peace
Diversity = Enrichment
1 + 1 = 5

Piet Karbiet | 03-05-16 | 18:17

@Russells Teapot | 03-05-16 | 18:08:
"Weinig of veel diversiteit heeft geen enkele invloed op de wetenschappelijke integriteit van zo'n instituut, diversiteit maakt dat op geen enkele wijze beter of slechter."
.
In dit geval wel dus:
reken maar dat meer diversiteit, als doelstelling en op déze manier bevorderen, de kwaliteit van vele (zo niet alle) facetten van de opleidingen zal gaan aantasten.

LuckyGirl | 03-05-16 | 18:17

Diversiteit; Een term die tijdens de Grote Repressie (2002-2020) gebruikt werd om overheidsgesteund geinstitionaliseerd racisme jegens blanke autochtonen te benoemen. In ongebruik geraakt na de Europese onafhankelijks- en bevrijdingsoorlogen die volgend op de Grote Repressie uitbraken.

Parel van het Zuiden | 03-05-16 | 18:16

UvA, de meest totale fop-universiteit van de wereld. Dozijnen halve-gare professores en docenten, (maar net gek genoeg)kortom; een belastinggraaiende zwijnenzooi.
Dit alles opgebracht door de hardwerkende sukkels uit het bedrijfsleven.
Er is al geconstateerd dat studenten voor 85% worden opgeleid voor werkloze.
Advies van Kobus en Elisabetha, opruimen deze ultra-linkse bende!!!!

mevr.Kribo | 03-05-16 | 18:16

Ik sla over...

eerstneukendanpraten | 03-05-16 | 18:13

Diversiteit niet haram. Galla gackbar

LetTheSunshine | 03-05-16 | 18:13

Wat wetenschappelijke integriteit betekent laat Ome Roon zien.

Sans Comique | 03-05-16 | 18:12

Uva, UVA, is dat niet die hut die 4.300.000 per jaar verlies draait?
925.nl/archief/2016/03/29/amsterdamse-...
Ooh wacht..

zo slecht gaat het met de financiële huishouding met een verlies van iets meer dan € 3 miljoen in 2014. Over het jaar 2015 wordt er verwacht dat de UVA een verlies van € 28,3 miljoen zal moeten gaan noteren. Deels komen deze verliezen voort uit het feit dat de UVA haar reserves aanwendt voor nieuwbouw en deels door dat er meer wordt uitgeven dan dat er binnenkomt. Als men het roer niet snel omgooit wordt er verwacht dat de universiteit richting een verlies van € 82,5 miljoen gaat.

En dan GVD niet eens een @uva.com adres.
Wow..

Opdoeken die hut

Weeraanmelden | 03-05-16 | 18:10

Wat is diversiteit, een advokaadszoon en een slagerszoon? Dat is de diversiteit die op het ogemblik op het spel staat. Door op huidskleur en piemel te focussen mist men de plank. De grote afwezigheid van plebsnagevolg.

erics | 03-05-16 | 18:08

@Stormageddon | 03-05-16 | 18:02
Zolang ze in Amsterdam blijven kunnen ze de rest van Nederland er in ieder geval niet mee lastig vallen.

koosnaam | 03-05-16 | 18:08

Diversiteit als doel op zich is belachelijk en onverdedigbaar.

In vroeger tijden was er misschien weinig diversiteit aan de UvA als gevolg van discriminatie van bepaalde groepen, maar het kwaad in dat geval was discriminatie, dus non-discriminatie moet het doel zijn, niet diversiteit. Weinig of veel diversiteit heeft geen enkele invloed op de wetenschappelijke integriteit van zo'n instituut, diversiteit maakt dat op geen enkele wijze beter of slechter.

Gelijke kansen resulteren niet in 50-50 verdelingen bij alle demografische groepen, zoals ieder mens beseft die nog niet zijn verstandelijke vermogens heeft uitgeschakeld om in het gevlei te komen bij zijn of haar docent culturele antropologie.

Maar ja, hoor mij eens praten over wetenschappelijke integriteit. Alsof dat er nog toe doet aan de UvA. Ideologische correctheid, schouderklopjes van hun Amerikaanse mede-SJWs en een grote moraalpaal in de broek, dat is het enige waar dit soort figuren voor leven. Pure ijdelheid.

Universiteiten horen zich niet met dit soort ideologisch gespin bezig te houden, daar zijn tempels, kerken en moskeeën voor uitgevonden.

Russells Teapot | 03-05-16 | 18:08

Iemand nog wat nieuws over die man met z'n papa-dag bij Connexxion ? O, ja , wanneer gaat de benzineprijs omlaag ?

ja,diedus! | 03-05-16 | 18:07

@koosnaam | 03-05-16 | 17:59
Crea's Music Room. Ik gok op een cirkeltje kumbaya.

mereggie | 03-05-16 | 18:05

Als er 1 universiteit wit is is het de UvA wel. De enige vorm van kleur zijn die biodanza wijven die hun haar in alle kleuren van de regenboog verven en in blote voeten in kleermakerszit op de grond zitten. Maargoed. Blijkbaar is dit heel belangrijk ofzo.

hibro | 03-05-16 | 18:04

Boeiuh...

In Nederland betekent het woord 'Diversiteit' met daarvoor 'commissie' of 'werkgroep' altijd dat ze iets verzinnen of doen dat bedoeld moet zijn voor iedereen, zolang je maar geen blanke autochtone Nederlander bent.

Hier een ervaring van mijzelf.
Toen gaffelbaard studeerde was er een keer een uitwisselingsprogramma waar ik wel interesse in had. Dat leuk me wel leuk, een jaar studeren in het buitenland. En dan ook nog iets dat ik echt leuk vond. Maar, ik kwam niet in aanmerking. Niet door mijn cijfers, vakkennis, talenkennis, leeftijd, handicap of iets anders. Nee, omdat ik niet tot een etnische minderheid behoorde. Dat was namelijk een harde eis.
Er werd dus een uitwisselingsprogramma aangeboden waar een grote diverse groep studenten zich op kon inschrijven, behalve als je blanke autochtone Nederlander was.
Sindsdien veeg ik me reet af met 'diversiteit'.
De groeten!

gaffelbaard | 03-05-16 | 18:03

@koosnaam | 03-05-16 | 17:59
In een zweethut in het Amsterdamse bos. Uiteraard van diervriendelijk vilt gemaakt.

Stormageddon | 03-05-16 | 18:02

Discussie Cirkels, dus.

Mark_D_NL | 03-05-16 | 18:02

Wanneer gaat de universiteit weer eens 'gewoon' doen waar ze voor zijn opgericht; onderwijzen?

Ik mis enig sturing vanuit de overheid om dit soort frivoliteiten te (laten) staken.

EEnzame SchizofrEEN | 03-05-16 | 18:02

@roze_bril 17:57
Dank! Ik snapte er niets van.

RoBD=Skullfucker | 03-05-16 | 18:01

-weggejorist-

Laagopg,dramnegertd | 03-05-16 | 18:01

Diversiteit is al een gegeven voor ze, slechte start van een discussie

Bokito ergo sum | 03-05-16 | 18:00

Raar verhaal. Schaamte de UVA zich een beetje voor deze commissie? Link 1 laat zien dat de UVA wel degelijk een eigen domein heeft, link 2 dat deze commissie t toch echt met Gmail moet doen.
student.uva.nl/agenda/content2/evenementen/2016/02/presentatie-commissie-diversiteit.html
www.asva.nl/Commissie-Diversiteit-zoekt-stude...

RoBD=Skullfucker | 03-05-16 | 17:59

We hebben geen complexe samenleving, we hebben twee samenlevingen. De Nederlandse samenleving gebaseerd op cooperatie, inschikken, open houding naar anderen, en werken. De Moslim samenleving gebaseerd op haat, agressie, afzondering van anderen, en leven op kosten van anderen.
.
1+1=2
.
En dat is geen goed ding, maar een recept voor een "samenleving" zoals in vele moslimlanden al het geval is. Een samenleving waar een niet-moslim moet vrezen voor lijf en goed.

Parel van het Zuiden | 03-05-16 | 17:59

Waar vinden de discussion circles plaats? Ik gok de gebedsruimte of de genderneutrale toiletten.

koosnaam | 03-05-16 | 17:59

Schande!
Diversiteit = mensen categoriseren op verschillen = discriminatie!
Of maak er Commissie Stiekeme Diversiteit van.
Want we zijn allemaal gelijk aan mij!

LuckyGirl | 03-05-16 | 17:59

@Arie_R | 03-05-16 | 17:50
In een Discussion Circle wordt er gebruik gemaakt van de Talking Stick.
Weet je wel... Native americans, want exotisch en zielig. Dus goed.

Stormageddon | 03-05-16 | 17:59

Als je het op deze wijze organiseert, weet je zeker dat alleen zwaar verongelijkte pigmenteuzen en maangoddienaren op komen dagen.

Guido | 03-05-16 | 17:57

Ik heb sterk het vermoeden dat dit over diversiteit ging. Tenminste als ik tussen de regels door lees.

roze_bril | 03-05-16 | 17:57

Ze zoeken een paar über-jankerts. Categorie "ik heb mijn lul af laten snijden en voel me nu niet meer thuis in de mannenplee, maar ook niet in de vrouwenplee."

Zeddegeizot | 03-05-16 | 17:56

Vroeger ging je in het buitenland studeren om een nieuwe cultuur te leren kennen en om je horizon te verbreden. Als wij ons nu aanpassen aan de cultuur van elke buitenlandse student, hoe leert hij dan ooit onze cultuur kennen?

De Laatste Atlantiër | 03-05-16 | 17:56

Dat je aan een universiteit hebt 'gestudeerd' betekent sinds minstens twee decennia niets meer.
Kijk naar wat er op de uni's in EUropa en de VS rondloopt en gebeurt, en je ziet dat het ooit prestigieuze academia in het Westen zichzelf aan het afschaffen is. Alleen de technische opleidingen en taalonderwijs zijn van waarde, de rest is voor de vuilnisophaal.

De Vrijlansier | 03-05-16 | 17:56

Hebben we het over dat gebouw wat ze kort en klein hebben geslagen met meer dan 700.000 euro schade? Dat gebouw?

Royk | 03-05-16 | 17:52

Ok... Ehm. Ik denk dat er te weinig Tokkies en Woonwagenbewoners in de diverse universiteitsgremia zitten. Schande! Doe daar wat aan. En PVV'ers zijn er waarschijnlijk ook veel te weinig. Voorts denk dat ik de Raad van Bestuur minimaal 1 persoon van Voorpost en/of de NVU moet herbergen.
Nou, en qua diversiteit kunnen er overal ook wel wat blondjes met grote tieten bij. Vast wel.
Zoiets?

Stormageddon | 03-05-16 | 17:51

'Discussion circles'? Is het woord 'discussiegroep' niet goed genoeg?

De manier van in- en uitsluiting is gebaseerd op vooropleiding/competenties, en dat is het enige dat er toe doet. Ik ben blij afgestudeerd te zijn voor dit gezanik monsterlijke vormen begon aan te nemen.

Je hoort nooit wat over opleidingen waar vrouwen de meerderheid uit maken, of over het feit dat er bepaalde beroepen zijn waar nauwelijks vrouwen zijn, maar die niet sexy/kek zijn.

Zie:

www.folia.nl/actueel/100933/wekker-uva...

www.folia.nl/actueel/100003/een-cursus...

www.folia.nl/actueel/99619/commissie-d...

Arie_R | 03-05-16 | 17:50

Tragisch dat hier geld aan wordt besteed.

Fappelmoes | 03-05-16 | 17:50

Wat is diversiteit. Ik zocht me suf maar het staat nergens in dit verzoek.

Rest In Privacy | 03-05-16 | 17:49

Vroeger werd er als student gewoon gezopen en gestudeerd (of omgekeerd).

stroopa | 03-05-16 | 17:49

zowel op het gebied van de samenstelling van de studenten en medewerkers als op het gebied van kennispraktijken. =Dit is universitair niveau want de samenstelling van studenten is voor een groot deel gebaseerd op water en dat is nat.

gnor | 03-05-16 | 17:49

Diversity and decoloniazation zijn de onderwerpen volgens Facebook.
Politieke correctheid in optima forma waar de UvA al zo berucht om was.

De belastingbetaler is er goed voor

Islamofiel | 03-05-16 | 17:49

Krijgt de UvA subsidie? Zo ja, meteen stoppen. Laten de ouders van die langstudeerders maar de portemonnee trekken voor de globale flutstudies van hun reddeloze kroost.

ben kokhals | 03-05-16 | 17:47

Dit zijn nou de fop wetenschappers van straks, ze mogen oefenen op de weke breinen van links georiënteerde student. Vanmiddag op radio1 ook een clubje van dit soort lullo's, de wereld is liefde, dat moeten we allemaal uitdragen, dan komt het goed. De pacifistische partij is weder opgestaan!

lanexx | 03-05-16 | 17:46

Zou wel tof zijn om Milo Yiannopoulos daar een keer heen te sturen!

Schmutz Geilmacher | 03-05-16 | 17:45

Vroeger, ach, vroeger. Waren Universiteiten nog bastions van waardevrije kennis en verlichting. Waar ze zich nu nog mee bezig houden heeft daar niets meer mee te maken.

Sans Comique | 03-05-16 | 17:44

Het zou het beste zijn als dat links-extremistische bolwerk werd opgedoekt. Dat bleek weer eens toen de door krakersuitschot aangerichte schade van een half miljoen niet hoefde te worden vergoed. Een en al links kwaadaardig gezwel wat daar rondloopt en de studenten vergiftigt met hun verwerpelijke hersenspinsels.

wooky | 03-05-16 | 17:44

Omg

centre pompidoe | 03-05-16 | 17:44

De UNIversiteit is op zoek naar DIversiteit?

Geert Linkers | 03-05-16 | 17:43

Discussion circles. Hoe leuk.
Want inmiddels weten we dat we er met praten wel uit komen. Kopje thee erbij?

mereggie | 03-05-16 | 17:42

Vreemd dat geen van de url uit komt op een website of e-mail adres van de UVA.

Atlantis-95 | 03-05-16 | 17:41

Wij onderzoeken ons op inhoud en gebruik van diverse gebruiksmiddelen in samenspraak met toevoeging van ingrediënten.

Openbaar Mysterie | 03-05-16 | 17:40

Ja, en toen?

You-On-A-Gin | 03-05-16 | 17:38

En waarom een Gmail adres? Heeft de UVA geen eigen domein?

snellesalami | 03-05-16 | 17:37

Er werken in ieder geval diverse idioten bij de UVA.

snellesalami | 03-05-16 | 17:35

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken