Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Militairen klaar met uniformverbod. MinDef niet

geweergroepdelta.jpgNederland. Ooit de schrik van de Zeven Zeeën, nu het land waar trotse militairen volledig incognito over straat moeten. Hun professie verbergend, alsof het eigenlijk verraders zijn die zich schamen voor hun verraad. Niet omdat ze dat willen, maar omdat hun overste, Defensie-miep Hennis, zegt dat het moet. Uit respect voor de islam, niets minder. Zo'n blijk van westerse weerbaarheid is namelijk uitermate beledigend voor moslims, omdat het hen herinnert aan de kruistochten. Bovendien communiceert een Nederlander in uniform onbedoeld dat Nederland toch ook echt nog steeds een klein beetje van Nederlanders is, en we weten allemaal waar dat in het verleden toe heeft geleid. Daarbij is zo'n uniform ook uiterst beledigend voor Nederlanders, omdat het ook hen doet denken aan de kruistochten. Daarbij confronteert het Nederlanders er ook mee dat Nederland nog altijd een klein beetje van Nederlanders is, en daar zitten we eigenlijk helemaal niet op te wachten. Dit land staat niet voor niets al decennialang in de culturele uitverkoop. Enfin, militairen zijn klaar met dat laffe verstoppertje: "Militairen willen hun uniform weer op straat kunnen dragen. De Gezamenlijke Officierenverenigingen (GOV) en vakbond AFMP vinden dat minister Hennis (Defensie) een streep moet halen door het uniformverbod." Uiteraard behandelt de MinDef dit geluid weer als de zoveelste loopse Italiaanse diplomaat die haar in de benauwde Brusselse barretjes in het Europarlement probeert te schaken. Ze kijkt na een passief-agressief glimlachje zuchtend de andere kant uit en wacht tot de beveiliging het doelwit elimineert, om maar even in haar jargon te blijven. Ze heeft immers een dossierkennis waar je u tegen zegt. Gelukkig hebben we de Nationale Reserve nog...

Reaguursels

Inloggen

Kruistochten !!! Ook al zoiets wat helemaal uit zijn verband gerukt is ; het is in dit kader goed om nig eens te benadrukken dat nagenoeg het gehele oud Romeinse rijk onderworpen was aan de islam .. Toen de islam zo ver oprukte en het byzantijnse (oost Romeins) al vernietigd had en Jeruzalem bezette .. Werden er tegenaanvallen vanuit christendom gepland ; idd de kruistochten ..

sparrow | 03-05-16 | 04:54

Dit wil dus zeggen dat hennis de militairen in vredestijd en verweg van het front niet kan en wil beschermen in eigen land tegen uitwassen die alles en iedereen in het westen stuk dood en kapoet wil maken. En dat iedere militair zich moet verkleden en zo niet het aan zichzelf te danken heeft dat hij of zij af word getuigd of erger door vredelievende anti westerlingen.
En zij hennis dus het weer op de zoveelste leugen gooit dat het beledigend is voor de ijsberen op de noordpool ofzo.
Is er ook iemand in de tweede kamer die daadwerkelijk beseft dat we op deze manier verder wegdrijven van wat ooit nederland was en waar het groot in was. Hennis duikt liever de schuilkelder in als politieke lafaard dan dat ze optreed als een echte politicus en de nederandse militair beschermt die zijn leven waagt voor het vaderland en zijn burgers. Een aanval op een militair is een oorlogshandeling dat bestraft zou moeten worden met een terechtstelling voor een vuurpeleton.

jitro | 02-05-16 | 22:20

Gewoon een uniform en een wapen en de straat op
Meteen goed voor de veiligheid en fuck booslims als die daar last van hebben

Poldergek | 02-05-16 | 19:03

Pas geleden liepen in Dordrecht zo'n 150 man Luchtmobiele Brigade door de stad, een week lang.

Roadblocks, Chinooks, terreuraanvallen, met alles werd geoefend en geschoten. Wij vonden het helemaal geweldig en de mensen hier zeggen: laat ze elk jaar maar komen.

Maar ja het was dan wel een oefening. Ik zag een moslim jongetje, een aardig ventje die echt bang was toen iemand riep "ik blaas dit hele gebouw op". Leuk ventje en begrijpelijk dat hij bang was, totdat hij begreep dat dit militairen waren. Toen vond hij het leuk.

Daarnaast nog 1 chagrijnige hoofddoek gezien, die vond het niet leuk.

Daarnaast ging deze bevoorrading compagnie 's avonds en 's nachts de meer vervelende, grotendeels gekleurde wijken van Dordt in. Het was die week erg rustig in deze wijken.

secure.flickr.com/photos/battle14/264...

secure.flickr.com/photos/battle14/264...

secure.flickr.com/photos/battle14/257...

secure.flickr.com/photos/battle14/263...

geen blijvende stad | 02-05-16 | 19:01

99Z28 | 02-05-16 | 17:25
Al sinds 2014 duurt deze totale lafheid.
www.nu.nl/politiek/3886876/defensie-ad...
Na een of ander IS filmpje....
Ik ben me bewust van de moord op Lee Rigby in 2013, maar gelukkig is dit nog steeds uiterst zeldzaam. En wie echt een militair wil pakken vind er echt wel eentje, uniform of niet.
Ik kan me er nog iets bij voorstellen om reizen in uniform af te raden voor een paar dagen, als daar duidelijke aanleiding toe is misschien zelfs verbieden. Of dat je nieuw personeel niet op dag 1 in uniform op straat wil sturen (zeker die ROC pre-leger kinderen niet).
Maar een totaal verbod, voor iedereen, nu al 1,5 jaar is echt om te kotsen.

noerg | 02-05-16 | 18:27

Je verwacht het niet, iemand die alleen d'r functie heeft omdat ze een vrouw is, dan ook nog eens het type; 24 uur is bijna fulltime hoor en de daadkracht van iemand met 'kort pittig' kapsel heeft geen idee wat defensie nu eigenlijk doet.

mundusvultdecipi | 02-05-16 | 17:49

Twintig jaar geleden liep ik godverdomme trots in mijn uniform en mijn blauwe baret op mijn kale kop over de stations onderweg naar de kazerne. Je voelde je trots op wat je had gedaan en wat je ging doen, niet arrogant maar zelfverzekerd en met opgeheven hoofd. Hoe kan een weldenkend mens (pun intended) zich hier aan storen? Of.... doen ze dat helemaal niet en zijn onze ministers een stel "pappen en nathouders" zonder ruggengraat? Tijd voor een Minister van Defensie met krijgservaring, trots en standvastigheid.

We zijn doorgeslagen en de weg kwijt. Eerst verloren we respect voor de medemens met tot gevolg dat we dit ook voor de politie, toen voor ambulancepersoneel en andere hulpverleners hebben verloren. Nu is het militaire apparaat aan de beurt. En bijna niemand die het ziet want we zijn zo bezig met views, likes, entertainment en andere vormen van afleiding.

99Z28 | 02-05-16 | 17:25

@kanon0503 | 02-05-16 | 12:25
Helemaal raak mijn waarde Kanon. En dan die baarlijke nonsens over dat de Marokkanen hier voor ons gevochten zouden hebben. Schei toch uit. Wat een geschiedsvervalsing! En het wordt als waarheid gebracht op school, er is zelfs lesmateriaal over gemaakt. Gefinancierd door het Ministerie van VWS(!). Met in de hoofdrol een "veteraan", die gevochten zou hebben van Calais tot aan Indochina, ja u leest het goed. Hij zou in mei 25 km de Westerschelde af gezwommen zijn. Terwijl het water daar dan nog zo koud is dat een zwemmer er binnen 15 minuten onderkoeld is en verdrinkt. Afgezien van het feit dat het merendeel van die lui niet eens kúnnen zwemmen. Later is dit hele verhaal ontkracht door gedegen onderzoek. Maar we zitten nu wel met de marokkaanse vlag bij ONZE herdenking godbetere het. Het sprookje moet tenslotte in stand worden gehouden.

En dan die muts gisteren met haar 4 Mei boycot want "wit privilege". Wat snap je godverdoemme niet aan ONZE historie, niet die van Lapland of de Galapagos Eilanden. Nee, ONZE historie want het is ONS land! Het is híer gebeurd. Van mij mogen al dit soort parasieten per ommegaande post het land uit. Wégwezen als het je niet bevalt. Ik ben er wel klaar mee!

Sjefke7807 | 02-05-16 | 16:40

Ikmaakdehuisregels | 02-05-16 | 14:52

Ah, een zwitsal die beweert te weten waar het over gaat. Kijk voorbij je neus, écht, er gaat een wereld voor je open (ok, misschien wel eerst effe het bord aan de kant schuiven..)..

Grijskijkert | 02-05-16 | 15:59

Het kan geen toeval zijn dat er inmiddels 4 vrouwelijke ministers van defensie zijn in de EU. NL/D/S/I. Werkt erg op de lachspieren van de Amerikanen, Russen, Turken en Arabieren. EU de pispaal van de wereld.

diederikje | 02-05-16 | 15:55

Haha een land waar Boerka's mogen en Nederlandse uniformen niet. Ik ga emigreren.. o shit geen geld. Is er nog een mensenhandelaar die mij naar Dubai wil varen? Ik wil een ook een Masserati!!

the haque warrior | 02-05-16 | 15:49

Lang voordat booslims en allahakbars hier de muil open trokken was er al ander jankvolk wat rode vlekken + ideologisch schuim op de lippen kreeg van geuniformeert defensiepersoneel. De Duyvendak-adepten, VVDM abonnee's, PSP malloten, hippies en ander werkschuw tuig, Opzij lezerts in zelfgehaakte vestjes, Mient-Jan Fabert wauzen en demonstrerende zwarte spoken met een anarchistenvlag. Het was toen (eigenlijk net als nu) gewoon "bon ton" om op alles af te geven wat bij Defensie werkzaam was. Het was wél de tijd dat we nog structureel geld uitgaven aan hoogwaardig defensiematerieel (Leopard-2 bv.). Inmiddels zijn we dus aangeland in het tijdperk waarop je moet vrezen voor je leven als je in gevechtstenue of uniform loopt. Maar voor de rest is alles pais ende vree natuurlijk.

Grijskijkert | 02-05-16 | 15:36

Barry Hay | 02-05-16 | 12:11
ha nee; ik ben hier al enkele jaren; in het begin vond ik het wel grappig hier - de humor van sommige reaguurders is soms geweldig sterk- maar ik begin me steeds meer af te zetten tegen juist die zaken die je noemde; af en toe neem ik nog de moeite iets te posten en voor de rest zie ik het als toch wel tijdverspilling.

peter1953 | 02-05-16 | 15:03

Wie zo nodig vrijwillig het leger in wil voor deze regering, moet dan ook gewoon naar hun pijpen dansen en niet zeiken, je wist waar je aan begon, het is helder genoeg..
Jantje, spring in de sloot... Ja meneer! Direct meneer!

Ikmaakdehuisregels | 02-05-16 | 14:52

Tja, lopen in militair uniform is nu eenmaal bokito gedrag!

Uitvindert | 02-05-16 | 14:41

beerboeloe | 02-05-16 | 13:33
Zeker niet opgelet op school. De Joden namen zuid-Europa over lang voordat de Kruistochten waren begonnen. De Joden vochten uitgebreid mee aan de kant van Hitler tijdens de tweede wereldoorlog! De Berberse Joden hebben eeuwen aan kustplunderingen gedaan en namen daarin heel wat slaven mee. De Joden trappen van die mensen met zo'n hoofddoek in elkaar op straat en spugen de mensen na. De Joden wordt nog dagelijks ingeprent dat ze alle andersdenkenden moeten uitroeien.
.
Toch? Of ben ik nou in de war.

adanteh | 02-05-16 | 13:56

Ik vind elke vorm van religie die een vinger legt op de vrijheid en het leven van de ander en het vrije bestaan van de andere mens dictatorial en een beperkende werking heeft op het bestaan van de ander. Religie is een vorm van bewustwoording die men niet kan en mag opdringen bij de ander omdat het gaat over een persoonlijke innerlijke groei die men persoonlijk ondergaat.

jitro | 02-05-16 | 13:47

@Schietmijmaarlek, daarom blazen ze nu stations op, want nieuwe joden klaarblijkelijk

beerboeloe | 02-05-16 | 13:33

Tja... kleding met de nationale driekleurtje hè.
Mag niet.
Dat herinnert moslims eraan dat ze in Nederland zijn.
Kunnen ze heel boos van worden.
Dat moeten we niet willen met z'n allen.
Ze hebben het al zo moeilijk hier.
Worden vervolgd en op treinen naar het oosten gezet.
Echt waar... ze sterven hier bij bosjes!
Flikker toch op Hennis!

Schietmijmaarlek | 02-05-16 | 13:22

hahahah de natres, als je ergens voor paal wilt staan moet je je daarbij aansluiten. meen dat die volgevreten mongool van baalen zich daar tot kolonel heeft benoemd.

harrie8174 | 02-05-16 | 13:08

-weggejorist-

Teeweetwee | 02-05-16 | 13:02

Laten de islamieten maar eens beginnen van wat respect voor onze laatste joden.

Piet Karbiet | 02-05-16 | 12:45

Miep Hennis mag wel oppassen dat haar jurkje niet opwaait, want daaronder draagt ze geheid kosteloos verstrekt defensie ondergoed in de manhaftige kleuren van, marineblauw, luchtmachtgrijs, landmachtgroen. Om haar rode commandomuts stevig in het gelid tehouden. In de door het TenCate strak geweven en tegen kostprijs vervaardigde krimpvrije texiel. Voor op dienstreis naar de missiegebieden heeft zij nog een extra kogelwerend setje aan. Volledig in de camouflagekleur van de ozo dapppere maar geheel uitgeklede Nederlandsekrijgsmacht. Driewerf, Hoera, Hoera, hoera leven ons Koninkrijk.

Goedverdoemme | 02-05-16 | 12:38

Waarom moeten autochtonen altijd maar rekening houden met nieuwkomers in het algemeen en islamietjes in het bijzonder? Als er zaken zijn waar ze het niet mee eens zijn dan hadden ze daar maar aan moeten denken voordat ze hierheen kwamen. Ik ben het zat om rekening te houden met een religie waar ik niets maar dan ook helemaal niets mee heb en waar ik ook helemaal niets mee wil hebben. Dit is Nederland en hier doen wij dingen anders dan in de meeste landen in Afrika. En als je het hier niet mee eens bent moet je maar ergens anders je geluk gaan zoeken.

Specimen 5101 | 02-05-16 | 12:32

Als het nou een ècht goed camo pak was, dan zie je het toch ook niet.

KaiserSoza | 02-05-16 | 12:27

Echt, dat hele "met respect naar de Islam" komt me onderhand de keel uit. Waar is het respect voor ons? Waar is het respect voor het Nederlandse leger? En waar is het respect voor de Nederlandse cultuur? We wonen hier toch verdomme in Nederland, en niet op een Islam-zandhoop, of niet?

De Islam hoeft van mij geen enkele vorm van respect te krijgen, behalve de Hollandse vorm. Respect verdien je, en respect kun je krijgen bij een eerste ontmoeting. Daarna, respecteer ik in Nederland alleen mensen die Nederland zelf óók respecteren. Voor de rest… de groeten met dat hele nutteloze "geloof".

kanon0503 | 02-05-16 | 12:25

... en als die haatbaarden, hoofdoekjhes etc nou eens aanzetten tot agressie?

beerboeloe | 02-05-16 | 12:25

-weggejorist-

KarelMarks | 02-05-16 | 12:18

Het leger, dat is hartstikke militaristies!
Weg met ons, weg met ons.
Deze kan je ook niet genoeg herhalen:

http://imgur.com/bLc8Lui

Leipniz | 02-05-16 | 11:28

KarelMarks | 02-05-16 | 12:14

@Bokito ergo sum | 02-05-16 | 11:55
Dat bedoel ik ook, die kennis is algemeen bekend en gedoceerd op school. Naar de val van Contantinopel moet je maar een beetje gissen. En de ombouw van de Kathedraal Aya Sophia, gedurende de hele periode van 537 tot 1453 de grootste kerk ter wereld, tot moskee door de Sultan. Want bah, christelijke geschiedenis dat moeten we niet. Maar wel respect voor iedere nieuwe moskeet in je dorp.

Piet Karbiet | 02-05-16 | 12:13

Moslims storen zich aan onze uniformen? Ik stoor me ook aan haatbaarden, hoofdoekjes, soepjurken, burka's etc (want uiting islamitische waanzin) maar dat moeten we ook maar accepteren.

beerboeloe | 02-05-16 | 12:13

Moslims storen zich aan onze uniformen? Ik stoor me ook aan haatbaarden, hoofdoekjes, soepjurken, burka's etc (want uiting islamitische waanzin) maar dat moeten we ook maar accepteren.

beerboeloe | 02-05-16 | 12:12

Reservist: ,,Als je te weinig traint, ben je alleen geschikt om zandzakken te dragen.'' Of dus net niet, als wichten en ouderlingen van 55 al door de keuring rollen.

Slogra | 02-05-16 | 12:12

@peter1953 | 02-05-16 | 12:04

U is nieuw hier?
Les 1 van het gebruik van Geenstijl: lees niet het artikel, dat staat vol met hyperbool, (onjuiste) analogiën, gevolgtrekkingen van oorzaken die er niet zijn en is meestal gewoonweg misleidend.
Lees alleen de links.

Barry Hay | 02-05-16 | 12:11

@peter1953 | 02-05-16 | 12:04

U is nieuw hier?
Les 1 van het gebruik van Geenstijl: lees niet het artikel, dat staat vol met hyperbool, (onjuiste) analogiën, gevolgtrekkingen van oorzaken die er niet zijn en is meestal gewoonweg misleidend.
Lees alleen de links.

Barry Hay | 02-05-16 | 12:10

-weggejorist-

beerboeloe | 02-05-16 | 12:10

-weggejorist-

beerboeloe | 02-05-16 | 12:09

Islamieten storen zich aan onze uniformen? Ik stoor me ook aan haatbaarden, hoofdoekjes, burka's, soepjurken etc, (want uiting islamitische waanzin) maar dat moeten we OOK maar allemaal accepteren. De Nederlandse Leeuw is tandloos geworden..

beerboeloe | 02-05-16 | 12:08

Hennis hééft enorme dossierkennis.
Hoe maak ik een dossier.
Hoe berg ik een dossier op.
Welke kleur tabblad moet ik gebruiken.
Welke types bind-mechanisme bestaan er, en hoe kies ik degene die het beste bij dit dossier past.
Hoe breng ik dossiers rond.
Hoe label ik dossiers.

Zo'n Schoevers opleiding moet niet onderschat worden.

TheEgg | 02-05-16 | 12:07

@Bokito ergo sum | 02-05-16 | 11:55
Dat bedoel ik, die kennis is algemeen gedoceerd op school. Naar de val van Contantinopel en de ombouw van de Aya Sophia Kathedraal, gedurende de hele periode van 537 tot 1453 de grootste kerk ter wereld, tot een moskee door de Sultan hoorde je niks. Want bah, christelijke geschiedenis, dat moeten we niet. Maar wel respect voor iedere nieuwe achterlijke moskeet in je dorp.

Piet Karbiet | 02-05-16 | 12:07

Grappige reacties hierboven maar was het uitgangspunt voor het uni verbod niet een kwestie van de persoonlijke veiligheid voor de betreffende militairen? Angst dat ze mogelijk doelwit zouden zijn?
Dus niet zozeer uit respect voor de Islam maar meer uit angst. Op zich geeft dat ook wel aan hoe het met de NL defensie is gesteld (treurig) maar is volgens mij iets correcter gesreld

peter1953 | 02-05-16 | 12:04

Bokito ergo sum | 02-05-16 | 11:41
Ja, heel Europa werd bevrijd. De Afrikaanse troepen van de Fransen waren heel effectief in de achterhoede. Geen actieve frontdienst, anders liepen ze op hun vlucht teveel in de weg.
Ze waren wel heel bedreven in de destabilisering van de achtergebleven vrouwelijke burgerbevolking. Soms wel met twintig tegelijk. En in het verzamelen, voor eigen gewin, van allerhande soort van bezit.
En zo zijn ze door Italië en Frankrijk heengetrokken. Na het einde van de tweede wereldoorlog hebben de Fransen in Baden-Württemberg - de Franse zone - nog heel wat van dat spul achtergehouden.
Formeel, overigens, bestaat Marokko als staat pas weer sinds 1956. Tot die tijd was het een Frans protectoraat en de Franse legers hadden een veelvoud van etniciteiten binnen de rangen. Zowel zwarte Afrikanen, Berbers, Arabieren, joden en Europeanen die zich metterwoon gevestigd hadden in de Franse koloniën van Afrika.

Glasgow Argus | 02-05-16 | 12:01

@Lalala Geld! | 02-05-16 | 11:49
Exact. In de geschiedenislessen worden alle agressors behandeld; de Grieken, de Etrusken, de Romeinen, de Chinezen, de Russen, de Japanners, de Amerikanen, de Duitsers, de Italianen, de Engelsen, de Fransen, de Spanjaarden, de Portugezen, de Venetianen, de Nederlanders, de Joden Unz. maar nooit eens een Arabisch volk.

Piet Karbiet | 02-05-16 | 11:59

Ach binnenkort, na de aanslag die je wist dat zou komen zien we ze toch massaal patrouilleren. Met uniform en M15 of hoe die pipa's ook heten.

PrinsesStoepje | 02-05-16 | 11:59

*herinnert zich nog de trein tussen Zwolle en Utrecht op vrijdagavond*

knutsel | 02-05-16 | 11:58

Vorige week zag ik militairen, in uniform (!!!11!!) langs de weg staan en lopen.
Dat dit zomaar kan.
Alleen in het bos buiten het zicht mag dat toch nog?

Raider Twix | 02-05-16 | 11:56

@Piet Karbiet, Rome is nooit gevallen het is veranderd, de immigratiegolf was al eeuwen op gang. Nog veel ernstiger. De Visogoten wilden doorgang omdat ze opgejaagd werden door de Hunnen en Rome weigerde dat, toen is Rome aangevallen. De senaat werd het Vaticaan.

Bokito ergo sum | 02-05-16 | 11:55

Ik zeg: uniform weer aan, én wapen-op-de-man.
Sergeant Appelboor ging ook gewoon in uniform naar huis. En in DT naar diners in 't weekend.

appelboor | 02-05-16 | 11:55

(Psst, niet doorvertellen; het waren de Ottomanen.)
Piet Karbiet | 02-05-16 | 11:43
En waar Ottomanen dan uiteindelijk geschreven wordt, zou eigenlijk dus Moslims moeten staan, maar dat is al helemaal taboe!

Lalala Geld! | 02-05-16 | 11:49

@kryptos | 02-05-16 | 11:40
Aha, u kent uw klassiekers. Maar moslims zijn na 1400 oorlogsvoering natuurlijk altijd het slachtoffer. Die hoeven zich nooit schuldig te voelen na de zoveelste slachtpartij en slavenhandel. U wel. Toch merkwaardig.

Piet Karbiet | 02-05-16 | 11:47

Wel een Uniform, geen kogels. Zien onze Militairen er tenminste goed uit wanneer ze afgeslacht worden door die 1000-en jihadi's die nu door de EU zwerven.

Mark_D_NL | 02-05-16 | 11:46

Wel een Uniform, geen kogels. Zien onze Militairen er tenminste goed uit wanneer ze afgeslacht worden door die 1000-en jihadi's die nu door de EU zwerven.

Mark_D_NL | 02-05-16 | 11:46

Straks mag het weer als het EU wehrmacht zijn intrede doet.

EU vlag in plaats van nationale vlag op het uniform.

lady blabla | 02-05-16 | 11:46

Rutte kort na de aanslagen in Parijs: "de angst mag ons niet gijzelen".
En ondertussen is zijn eigen kabinet al lang door de angst gegijzeld.

me,myself and IK | 02-05-16 | 11:45

Geenstijl ging toch een nieuwe volksmilitie oprichten?
.
Dat zal toch ook een uniform moeten krijgen, of vindt GS zich vooral een roze brigade? (voor de mensen die de dienstplicht niet hebben gekend, roze brigade zijn de militairen van de afdeling boekhouding en administratie)

General McAuliffe | 02-05-16 | 11:45

@Glasgow Argus | 02-05-16 | 11:30
.
Precies. Het onderwijs shopt heel selectief in de geschiedenis. De val van Rome was de oorzaak van barbaarse stammen als de wrede Visigoten, Vandalen en de lompe Germanen. De val van Constantinopel was de einde van het Oost-Romeinse Rijk. Hoe dan? Zomaar, het viel in 1453. Naar de oorzaak hoef je in een boek op de middelbare school niet te zoeken.
(Psst, niet doorvertellen; het waren de Ottomanen.)

Piet Karbiet | 02-05-16 | 11:43

-van +wat en eerst een+s geld uitgeven (typen blijft moeilijk).

Watching the Wheels | 02-05-16 | 11:42

@Glasgow Argus, ze hebben in WW2 zeker veel van hun maagdendom bevrijd, ook al wilden die dames dat niet. Dat Marokanen in Nederland hebben gevochten is een fabeltje van gutmenschen omdat marokkaantjes met kransen gingen voetballen bij de dodenherdenking. Geschienisvervalsing is de gutmensch niet vreemd

Bokito ergo sum | 02-05-16 | 11:41

Als ze nou eens stoppen met het gooien van die dure bommen van honderden andere landen toch ook al doen en eerst een geld uitgeven aan de basisbehoeften in Nederland. Het is met alles hetzelfde. Oekraine, Syrie, Afghanistan, Turkije, Mali. Ze vergeten Nederland.

Watching the Wheels | 02-05-16 | 11:40

De eerste Kruistochten werden pas georganiseerd na 400 jaar van brute aanvallen en strooptochten door de moslims in Afrika en Europa. [...]
Piet Karbiet | 02-05-16 | 11:34
Idd. https://www.youtube.com/watch?v=c7y2LRcf4kc

kryptos | 02-05-16 | 11:40

Vergeet de redelijkheid, het zijn een stel minder begaafden die de kunst verstaan flink veel belastinggeld op te strijken en anderen het leven zuur te maken, zeg maar idiot savants of autistische savants.

ugur | 02-05-16 | 11:39

Respect voor de Islam is te kort door de bocht. Het gaat om angst voor de Islam. Misschien net zo erg, maar wel een nuance verschil. Om het nu te brengen alsof Hennis een knieval maakt voor de gevoelens van Allah-georienteerden is onjuist en een beetje lullig. Blijft staan dat het achterlijk is dat we het zo ver hebben laten komen dat nu al een deel van ons zich moet verstoppen uit angst voor die achterlijken.

Bigi Bana Boy | 02-05-16 | 11:38

Wanneer beginnen we zelf een militie?

hendrikjandetuinman | 02-05-16 | 11:36

En dat terwijl het leger al vergeven is van de moslims. Maar daar komen we wel achter op het moment dat de jihad echt gaat beginnen en ze de wapens op de autochtonen gaan richten.

sinar2 | 02-05-16 | 11:35

De eerste Kruistochten werden pas georganiseerd na 400 jaar van brute aanvallen en strooptochten door de moslims in Afrika en Europa. Toen Jeruzalem werd bezet en verhalen van pelgrims op bedevaart naar het Heilige land rondgingen, dat christenen overvallen en vermoord werden en de heilige plekken niet meer mochten bezoeken. Die wraaktochten duurden maar een relatief korte periode van 1096 tot 1271. Daarna gingen de moslims weer eeuwen vol door met hun veroveringsoorlogen. Tot op de dag van de dag. De Jihad vergelijken met Kruistochten is dan ook complete onzin.

Piet Karbiet | 02-05-16 | 11:34

Apart wel, dat burka en nikaab door ons wel geaccepteerd moet worden. Maar om hun tere zieltjes niet te krenken. Mogen onze militairen zich niet als zodanig laten zien in het openbaar. Wat een achterlijk zooitje

Elvos is back | 02-05-16 | 11:32

Zo kan iedereen tenminste wel goeg zien wat een laf schijtland we zijn geworden. Wat dat betreft is het terecht, voor de rest is het diep triest.

panadol | 02-05-16 | 11:32

En nu we het toch over kruistochten hebben, actie en reactie toch? Wanneer kruistochten een actie van de christelijke landen tegen de moslims waren, hoe kwamen die moslims dan plotseling in de christelijke landen van het midden oosten terecht?
Het komt mij voor dat de volken uit centraal Azië, zoals de seltsjoeken, zich op onvriendelijke wijze hebben ontfermd over grondgebieden die zich tot op dat moment in handen waren van de Byzantijnen.
Wat is er dan problematisch, vanuit westers perspectief, aan de kruistochten? De bloeddorstigheid? Well, it takes two to tango.
Nee, het enige probleem met de kruistochten dat werkelijk hout snijdt is het gebrek aan kwalitatief geschiedkundig onderwijs. En het soort van historisch besef dat de Marokkaan als bevrijder van Europa aanwijst.

Glasgow Argus | 02-05-16 | 11:30

Ja maar dankzij de moslims in het algemeen en de Marokkanen in het bijzonder zijn we wel bevrijd van het juk van meneer Hitler. Vandaar die Marokkaanse vlag op 4 mei, toch...?

Air van Boven Dorens | 02-05-16 | 11:29

Leer om leer.

Geen malle uniformpjes meer op Koningsdag, Prinsjesdag, Lintjesregen, Koninklijk Huis-activiteiten. Gewoon spijkerbroek en T-shirt. Geen malle-hoedjes-contest. Kroon afschaffen, koningsmantel, Groene Draeck en Gouden Koets.

Scheelt weer een miljardje.

Jos Tiebent | 02-05-16 | 11:28

In Frankrijk lopen ze er gewoon met een moddervette Famas bij.

Bokito ergo sum | 02-05-16 | 11:26

Ik ken meer één iemand die mij doet denken aan kruistochten en dat is de vriendin van Mattie (van Wietze, vzmh).

Teen | 02-05-16 | 11:24

ik zie anders genoeg jihad-uniformen

nemeton | 02-05-16 | 11:23

Wat moet je hier nu eigenlijk nog van zeggen.

van stampij | 02-05-16 | 11:22

Die vrouwelijke mindefs in Europa. Ik weet niet of dat allemaal goed is. Ze zijn immmers gewend om op hun rug te gaan liggen met de benen wijd nog voordat er sprake is van een aanval.

klaas.heitinga | 02-05-16 | 11:22

In Mali lopen Nederlandse militairen gewoon in uniform. In een Islamitisch land, nog wel. Hennis gaat daarmee akkoord omdat haar vriendje Bert Koenders met de VN-missie aldaar zijn vetbetaalde internationale carrière heeft gekocht. En Janine heeft Bert nog nodig, Dussss.
De totale verrotting in de politiek is met de coalitie tussen PvdA en VVD hier te lande, en in Duitsland met de monstercoalitie CDU/CSU met SPD een feit. Lichtgewichten zoals Janine Hennis (typediploma en zwarte band pijpen) kunnen in zo'n klimaat gedijen zoals bacteriën op een rottend kadaver.

Glasgow Argus | 02-05-16 | 11:21

Het wordt tijd dat ik mijn plunjebaal weer eens van zolder haal.

eerstneukendanpraten | 02-05-16 | 11:20

,,Dan roep je dus, geen 'pang pang', maar 'pinda, pinda'.

Nou we weten waar dat toe geleid heeft tijdens de politionele acties!

Godsammekraken | 02-05-16 | 11:19

Is natuurlijk ook heel dom & slaat weer helemaal nergens op dat verbod..

Graftak | 02-05-16 | 11:18

hoe kan je nou herinnerd worden aan iets dat je niet hebt meegemaakt /lulkoek

sophia noa | 02-05-16 | 11:17

Hennis: eu meisje.

centre pompidoe | 02-05-16 | 11:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken