Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Erdogan verkracht grondwet

feynmanenoffeiten.jpgTe midden van een binnenlandse burgeroorlog met Koerden, een doorvoerhaven voor IS & ongecontroleerde migratie door de oorlogen in Syrië in Irak kan je een president het beste beoordelen op welke prioriteiten hij stelt. Meneer is bezig met een grondwetswijziging. Hij mocht volgens de Turkse grondwet geen premier meer zijn, hij werd toen ceremonieel president en trok macht met zich mee, die bij de premier hoort. Deze staatsgreep wil hij graag legaliseren. Dan ben je voor mij al geen democraat meer. Je weet dat een maximale ambtstermijn bedoeld is om het verschil tussen een democratie en een dictatuur te bewaken. Dat ondanks de wil van het volk de macht nooit kan verdwalen naar een enkel persoon. Helemaal stuitend is hoe ver Erdogan bereid is te gaan voor deze wijziging. Toen tijdens de eerste verkiezingen van 2015 zijn partij niet genoeg parlementsleden kreeg om het zonder steun van andere partijen door te drukken schreef meneer gewoon met een excuus nieuwe verkiezingen uit. Zijn partij was op dat moment groot genoeg om voor een solide coalitie, dus een ander motief had hij niet. Die laatste verkiezingen hebben we hier in de panelen al een keer doorgespit. Het stemgedrag in Turkije is al jaren totaal gepolariseerd. Je afkomst bepaalt je stemkeuze. De landkaarten met verkiezingsuitslagen komen overeen met de kaarten met etniciteit. Heel zorgelijk. Het gaat daar niet om liberalisme of socialisme, maar om afkomst & lijfsbehoud. Turkije is heeft ook een verkiezingsstelsel met een winner takes all principe. Per district wint een kandidaat. Dat is ook al een methode om minderheden te onderdrukken. Erdogan heeft met 49,4% van de stemmen, 57,6% van de zetels. In slechts negen gebieden is het aantal ongeldige stemmen gestegen, allemaal Koerdisch. De OVSE keurde de campagne ook al af. Erdogan hoefde namelijk maar een klein beetje de verkiezingen te manipuleren om ervoor te zorgen dat de Koerdische partij onder de hoge kiesdrempel zakt. De Koerdische partij kelderde in vijf maanden van 13,1% naar 10,7%. Onder de 10% was Turkije vervallen tot een driepartijenstelsel, waarbij zijn eigen partij groot genoeg was om Erdogan voor het leven te benoemen. Toen Erdogan erachter kwam dat het net niet gelukt was een meerderheid te krijgen in het parlement, legde hij zich niet neer bij de uitslag. Hij wilde alsnog een referendum aan het volk voorleggen over zijn permanente dictator-achtige benoeming - gelukkig stemde de oppositie niet met die coup in. Ad Hominem Dat wij Obama, Poetin, Merkel & Erdogan van naam & gezicht kennen is al een teken dat de macht is verschoven van hun ambt, naar hun persoon. Obama vervolgde meer klokkenluiders dan al zijn voorgangers samen. Nederland lichtte cartoonist Gregorius Nekschot met een arrestatie van zijn bed. Merkel kreeg in de week dat ze een cabaretier liet vervolgen de Roosevelt-prijs. Obama kreeg de Nobelprijs voor de Vrede voordat hij de weg wist zijn ambtswoning. Dit soort prijzen zijn geen beloning meer voor bewezen diensten, maar smeergeld in internationaal politieke gekonkel en werpen een beeld naar buiten toe dat alles goed gaat. Beeldvorming Methodes die Erdogan aan het kopiëren is. Door het ontkennen van de Armeense genocide vindt er al helemaal geen gesprek plaats over de genocides op Pontische Grieken of de Assyriërs. Bij elkaar drie miljoen slachtoffers in de afgelopen honderd jaar. Beelden van Koerdische dorpen in Turkije die kapotgeschoten zijn alsof het Syrië, Irak of de Gazastrook zijn, halen het westerse nieuws niet. Zembla liet woensdag nog keurig zien waar een land naar afglijdt als het zich buiten het zicht van draaiende camera's laat gijzelen door een geloof. Turkije is officieel seculier, de bevolking is bijna geheel islamitisch. Turkije sponsort wereldwijd de verspreiding van dat geloof. Net zoals Saudi Arabië het wahhabisme & samenhangende terrorisme betaalt & exporteert. Zelfcensuur Annabel Nanninga zei vorige week donderdag in Studio Powned al: mensen zijn gaan nadenken wat ze op social media plaatsen. Ze voelen zich na de vervolging van de Duitse komediant minder vrij zich uit te laten. Ook omdat ze daar nog familie hebben, en nog veilig op vakantie willen. Ebru adviseerde dat al in 2014. Daarmee verdwijnt dus alle kritiek in de doofpot. Vorige week zaterdag vroeg ik aan de redactie waarom Ebru Umar al een tijdje op onze zondagavond afwezig was. Na haar arrestatie was ik woedend genoeg om deze column te schrijven, maar was bang haar zaak te benadelen. Een ja-maar die Salman Rushdie terecht de But Brigade noemt. Terwijl zij Turkije nog steeds niet mag verlaten, doet Ebru netjes voor hoe het wel moet. Namelijk door nogmaals snoeihard uit te halen. In het hol van de leeuw, na net gebeten te zijn. Zonder rekening te houden met consequenties moeten we blijven zeggen & schrijven wat we denken. Anders geven we het belangrijkste grondrecht wat we nog hebben zelf weg. Parlementariërs zijn in de politieke arena onschendbaar voor hun uitspraken, waarom is hun electoraat, hun broodheer, hun toezichthouder, de kiezer, dat niet!? En Erdogan, die mag zich eens aan zijn eigen grondwet gaan houden. Beetje lintjes doorknippen, koekhappen & wuiven.

Reaguursels

Inloggen

Goed stuk, Feynman.
Ik heb me ook verbaast over dat er zonder aankondiging geen zondagavond stukjes van Ebru Umar meer verschenen. Het had de redactie gesiert hier een toelicht op te geven. Anyway, moeten ze ook zelf weten. Maar met de kennis van nu...

Guust Kadaver | 01-05-16 | 14:26

Zelfs de SP zegt nee. Doen ze wel vaker, maar ditmaal ook inhoudelijk. Geen toetreding tot de EU zolang men de Europese waarden niet uit draagt. Op D666 en DENK (proest!) na is geen een oppositiepartij die hier nog een vinger voor in het vuur durft te steken. Het kabinet staat met de rug tegen de muur.
Tijd voor een reeks boycot-maatregelen.
www.joop.nl/opinies/de-repressie-van-t...

Abject | 01-05-16 | 14:14

Krijg allemaal maar de Khufu, ga van mij part allemaal mummie.

Neut | 01-05-16 | 13:23

Piet Karbiet | 01-05-16 | 00:54

Isabelle kwam thuis en trof haar man aan zijn bureau met zijn hoofd in z'n handen. 'Hey', zei ze zachtjes en legde haar hand op zijn rug. 'Is het erg vandaag?' 'Mmm', zei haar man. 'Het is erg, maar vooral ook hopeloos, totaal hopeloos.'

'Frederick, kijk me aan' zei Isabelle. 'Ik pik dit niet meer en ik trek het niet langer.' Frederick keek haar aan en luisterde. Hij hoorde haar vertellen over haar neef Bob, die een steeds beter lopend restaurantje had, daarom zijn terrein had uitgebreid en over een houten huis met veranda aan zee. Hij hoorde dat Isabelle haar baan had opgezegd en dit weekend alles wilde inpakken. Weg uit de Schilderswijk. Ze klapte zijn laptop dicht en trok de stekker eruit. 'Kom Fred', zei ze. 'Jij haalt ergens verhuisdozen en je pakt de koffers van zolder.'

Frederick en Isabelle pakten hun huisraad in dozen. Na drie dagen brachten ze die met hun meubels in vier ritten naar een opslag. Ze verlieten hun huis met allebei een koffer, waarin vooral t-shirts en korte broeken zaten. 'Knettergek' zei Frederick toen hij in het vliegtuig zat. 'Ja', zei zijn vrouw. 'Maar dat werd je thuis ook.'

Na een paar weken hadden ze een ritme. Om 6 uur 's morgens renden ze allebei over het witte zand de blauwe zee in. Dan het ontbijt op de veranda. Als Isabelle in haar buggy naar haar werk in het ziekenhuis was vertrokken, fietste Frederick naar Bob. Meestal vertrokken ze in de pick-up om boodschappen te doen voor het restaurant. 's Middags kon Frederick lezen, snorkelen, varen, vissen of slap ouwehoeren met Bob.

's Avonds bemande hij de kleine bar. Het werd er steeds drukker, want Frederick was er in korte tijd in geslaagd om het hele tentje elke avond te laten gieren van de lach met zijn droge opmerkingen. Bob was al bezig om te kijken hoe hij het terras kon uitbouwen. Als er nieuwe mensen kwamen, vroegen ze soms hoe hij heette. 'You can call me Mr. Dewit', zei Frederick dan altijd. Een milliseconde lang dacht hij zelf dan nog weleens aan zijn naam als reaguurder op Geen Stijl. Maar christus, wat was dat allemaal al vaag en zo ver, ver weg.

Poesmobiel | 01-05-16 | 12:05

En dat allemaal dankzij de EU die het zo nodig achte dat de macht van het leger moest worden teruggebracht. Het leger dat in dit islamitische lan toevallig wel de bewaker is/was van de seculaire staat.
Weer bedankt EU voor jullie domme actie.

Butchijo | 01-05-16 | 12:01

Je tikt in ‘Erdogan dictator’, en kijk eens wat er komt. Een enorm epistel dat gaat over de grote plannen van Erdogan richting islamitische wereldoverheersing. Wat zullen Pechtold en Klaver hier wel van denken? En dan heb je nog Peppie en Kokkie van Denk. www.franklinterhorst.nl/De%20Turkse%20...
Enige citaten:
“Turkije vormt nu definitief onderdeel van het anti-Israëlische blok van de radicaal islamitische landen en terreurbewegingen waaronder Hamas, de Libanese terreurbeweging Hezbollah de en IS(IS).” “Erdogan droomt van een islamitische wereldmacht.”
”In 2006 koos Turkije de kant van Hezbollah in de oorlog tegen Israël en stond het Iran toe om wapens via Turkije door te sluizen naar deze Libanese terreurbeweging. Daarnaast verleend hij met regelmaat openlijke steun aan de terreurbeweging Hamas en was hij één van de eersten om Hamas te feliciteren na de overwinning tijdens de fake verkiezingen in januari 2006. Deze Erdogan begint zich steeds meer te gedragen als een megalomane schurk. Zij volgelingen noemen hem ‘de leider van de Umma’. Hij steunt de islamitische hellehonden van Boko Haram in Nigeria en allerlei andere islamitische barbaren waaronder het genocidale bewind in Soedan.”
“De schoolboeken die de Turkse overheid verstrekt druipen van de Jodenhaat en leraren doen er nog een schep bovenop. 'Maak jullie geen zorgen,' reageerde een docent van de twaalfde klas van een gymnasium. 'Op een dag zal Israël worden vernietigd, en die dag is nabij. Alle Joden zullen hiervoor betalen!' Als reactie begonnen sommige leerlingen Hitler te prijzen, terwijl anderen zich bereid verklaarden mee te willen helpen om de Israëliërs 'de zee in te drijven'. Echt als een verrassing komt het niet, want de vooringenomen media en politici verspreiden deze manipulatieve retoriek. Ook in Turkije worden kinderen al vanaf jonge leeftijd met haat grootgebracht.”
Enzovoort.
Het laatste doet mij trouwens denken aan dat ‘incident’ in 2013 van turkse schoolkinderen die de Holocaust prima vinden en wenselijk wat betreft de resterende joden, en die aangeven dat iedereen op school en in de wijk er zo over denkt. www.volkskrant.nl/opinie/-antisemitism...
Toch wel iets om over te denken binnenkort, tijdens het bedachtzaam zwijgen op 4 mei.

notamused | 01-05-16 | 11:41

Voor de politieke hotemetoten tellen andere dingen. Brussel dicteert, Poetin is een boef en Erdogan is lief. Ze weten wel dat dat niet zo is, maar we doen alles strategisch tegenwoordig. Maar politici doen allerlei dingen waar ze geen verstand van hebben. Als we straks ons land kwijt zijn, is dat ook strategie. Maar dan houd je leiders over en hoe die zijn maakt niet uit voor onze politici. Zij zijn dan de slippendragers, het voetvolk. En de bevolking dan, Dat zijn de slaafjes.

wallenberg | 01-05-16 | 11:33

@ stormageddon dank voor de link.. fijn om te lezen dat Chris Klomp de cry bully wordt aangepakt op zijn wanstaltige kromme stuk. Mijn zondag begint wat beter te worden.

hindipopup | 01-05-16 | 11:24

Ja sorry van de blendle.. ik kon hem ff niet anders vinden..

hindipopup | 01-05-16 | 11:20

Van Duyvenbode | 01-05-16 | 10:35
Dat gevoel heb ik ook al een aantal jaren. En dat gevoel neemt jaarlijks toe, wanneer steeds meer duidelijk wordt dat onze mening er helemaal niet meer toe doet. De burger is steeds meer gemuilkorfd en wordt in de hoek gedreven om alles lijdzaam te moeten ondergaan. De schone schijn wordt opgehouden dat we nog steeds in een democratie leven en toch voelen we dat dat niet meer zo is. De infrastructuur voor een democratie is nog wel aanwezig, maar niemand trekt er zich meer iets van aan.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 10:45

Mehmet9691 | 30-04-16 | 22:35 om LZVE.
AntiSoof | 01-05-16 | 00:11 Geen idee waar ik de kennis vandaanhaal,
zal wel een internetachtige cinstructie zijn, alles staat daar transparamnt vermeld
De hooggeboren heer Graaf van Egmont | 01-05-16 | 00:06 doet gewoon een spijker-kop-raak. Staatsinrichting leerde men vroegâh waarschijnlijk in klas 2 van de MULO al.
Onderwijs is "al een tijdje" gericht op het afleveren van domme consumenten die zelfs na openlijke grondwet- en staatsverkrachting domweg hun volmacht aan de daders blijven afgeven.

Hele nette column Feynman.
En er staat niet eens in dat erdogan een chupacabra is.
Dus alleen geitenneukers kunnen dit topic als beledigend opvatten.

hallevvezool | 01-05-16 | 10:40

F#ckingAwesome | 01-05-16 | 09:33

Het probleem is natuurlijk niet Erdogan zelf, dat baasje in Turkije. Het probleem is natuurlijk de EU, die binnenkort visumvrij reizen mogelijk maakt voor alle Turken, en die op termijn Turkije laat toetreden.
Dat is het echte probleem, nl. dat we geheel onder de plak zitten van ongekozen eurocraten, dat we geheel zijn ingekapseld in het web van de EU, de VS, het IMF, de grootbanken, en zo kan ik nog wel een tijd doorgaan.
We zijn uitgeleverd aan de mega-machten van deze aarde.
Er is een concentratie van geld in de handen van heel weinigen, en die kunnen de duvel laten dansen. Ze bezitten de media, de politiek, de economie, alles.

Van Duyvenbode | 01-05-16 | 10:35

Heb even de zeer late reactie van Mehmet gelezen. Die is al die tijd naar het theehuis geweest of heeft een belletje gepleegd met het consulaat. En dan komt ie met slappe argumenten wat Erdogan voor hem en Turkije betekent. Dat is precies de successtory, waardoor Erdogan als premier begon op te vallen. Maar goed, er waren ook genoeg Duitsers die in 1945 nog heilig geloofden in Hitler, toen alles al lang verloren was.
Ik denk niet dat Mehmet een aanhanger van Erdogan is - te goed opgeleid (denk je aan je Nederlands?) - maar gewoon een boodschappenjongen voor het Turkse consulaat in Deventer of zo. Een klikturk zo julie willen.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 10:23

RoBD=Skullfucker | 01-05-16 | 09:59
Het kan dat ik het te zwart/wit bekijk.
Misschien ook is er minder verschil tussen Nederland en de USA, dan tussen Nederland en bv Marokko, met zijn geuren en kleuren....

Carmelita | 01-05-16 | 10:06

Moet ik toch weer even melden.. dat de turkse seculiere grondwet tot stand gekomen is op het moment dat het trotse turkse leger niet meer in staat was om turkije te verdedigen. Een hele bittere les die meer nasmaak verdient. Erdo negeert zijn eigen bestaan (zonder atu geen erbo) en zal gaan zoals ze altijd gaan: omringd met het bloed van anderen.

Alquest | 01-05-16 | 10:04

@Ikhebergenoegvan. | 01-05-16 | 09:52
Dat doen ze dus niet. Sterker nog: er zitten er twee in het parlement die hier een politieke partij opgericht die de politiek van Erdogan hier in Nederland uitdragen.

sinar2 | 01-05-16 | 10:01

@Carmalita 09:44
Dat betwijfel ik. Mijn zus en toen nog jonge nichtjes hebben 10jr in de USA gewoond.
Vanaf dag één:
- alleen maar Engels spreken
- werken of exit
- op scholen elje ochtend t volkslied zingen met de hand op t hart
- bijna verplicht lid worden van de buurtvereniging, meedoen aan straat barbecues etc
- overtreden vd wet? Exit!
En nieuwkomers van alle gezindte zijn supertrots als de greencard in het bezit komt.
Nuance, dit zijn vaak Mexicanen, westerlingen en geen moslims. Maar dan nog, ik denk dat een stevig stukje nationalisme (trots zijn op je land, wie is dat hier nog?) en superduidelijke regels en eisen behoorlijk kunnen helpen.

RoBD=Skullfucker | 01-05-16 | 09:59

Wat een drukte om Turkije, wat kan mij Turkije nou schelen. Als de 70% van de Turken die in Nederland op Erdogan hebben gestemd gewoon terug gaan naar 'die heimat', hun NL paspoorten inleveren, en Turkije die z.g vluchtelingen tegenhoud vind ik het al lang best.

Ikhebergenoegvan. | 01-05-16 | 09:52

Die snor heeft Erdogan trouwens van zijn moeder.

accijnstoerist | 01-05-16 | 09:50

Botte Hork | 01-05-16 | 09:40
Je kunt misschien (ik weet het niet) dwingen afstand te doen van het tweede paspoort.
Maar je haalt never het land van herkomst uit de nieuwe Nederlander.
En dat is volkomen logisch.

Carmelita | 01-05-16 | 09:44

@hindipopup | 01-05-16 | 09:40
Een blendel Link. Serieus?

Mark_D_NL | 01-05-16 | 09:42

@necrosis | 01-05-16 | 08:51
Naast 'made in Turkey', ook geen 6pack bier halen bij de louche avondwinkels.
Gewoon helemaal niets. Boycotten. Allemaal. Moeten ze maar leren inburgeren met hun middeleeuwse zandbak scheldels. En kleur bekennen. Een van die twee paspoorten moet de fik in. En daarna heb je 2 keuzes: Of je blijft en gaat echt je best doen om Nederlander te worden. Of je tieft lekker op naar middeleeuwië.
Zo simpel ligt het.

Botte Hork | 01-05-16 | 09:40

Kan iemand het debiele artikel van Chris Klomp duiden in reporters online van afgelopen woensdag? Hoe is het mogelijk dat menschen het verschil niet zien tussen -vinden- dat je niet alles zomaar kan zeggen en iemand daar voor in de bak gooien? Wat een ongelofelijke eikel is deze gast. Hoe kan Chris Klompje dat gore moralitische knoke pootje zo op de verkeerde plek leggen? En dan al die likes... getverderrie. Ze zijn van de pot af gepleurd.

hindipopup | 01-05-16 | 09:37

Het is inderdaad de tendens naar een meer autoritair model, niet alleen in Turkije, maar eigenlijk in de hele wereld, ook hier te lande. Het gaat niet alleen om Erdogan, het gaat ook om onze eigen politiek. Hiervan zijn voorbeelden te over.
Van Duyvenbode | 30-04-16 | 23:38

Los van Erdo even een reactie hierop, want ik denk dat dit klopt. Onze democratien lopen compleet vast, en daarop ontbreekt nog een beter antwoord dan regressie naar fascisme of een andere autocratie, zoals de EU.

Ik denk dat het voortbestaan van onze cultuur afhankelijk is van dat alternatief. Zonder modernisering van ons democratisch model geen toekomst voot onze seculier-humanistische cultuur

F#ckingAwesome | 01-05-16 | 09:33

-weggejorist-

ymerdekolere | 01-05-16 | 09:33

Memet 9691
Jazeker hoor, bloksnor Adolf Erdogan is een schat.
Vandaar dat hij naar believen mensen achter de tralies gooit,gewonde IS-strijders revalideert en van wapens voorziet, een massamoord pleegt op Koerden, de genocide op Armeniers ontkent, en van Turkije een moslimstaat wil maken.

Een schat, zonder enige twijfel.

Hij heeft zelfs een lijst gemaakt van zijn eigen "heldendaden", dat is het lijstje dat jij zo ijverig hebt overgeschreven.
Turkse ondernemers met een Nederlandse pas en verlichte ideëen maakt hij het lastig, ook dat is geweldig goed van hem.
Nee, je hebt helemaal gelijk, een TOFFE gozer.
Op dezelfde manier waarop ongeveer 80 jaar geleden iemand een toffe gozer werd gevonden, hier in Europa, die zorgde ook voor werkgelegenheid en welvaart, hij liet autowegen aanleggen en hij veroverde prima landbouwgronden op zijn buurlanden.
Zó'n toffe peer was dat!!

mallekater | 01-05-16 | 09:31

@Donkersloot, hou eens op met gematigde moslim. Is dat een moslim die homo s maar van de vierde verdieping willen gooien, die meisjes maar een beetje willen besnijden, die het ok vinden dat ieman afvallig wordt, die niet-moslims helemaal toppie vinden, die een beetje vvmu willen hebben of die vrouwen maar een beetje ongelijkwaardig vinden. Zijn het mensen die IS wellicht een beetje steunen. Die het een beetje afkeuren als een niet-moslims door een moslim aan wordt gevallen. Is het misschien iemand die het een beetje ok vindt als de profeet te kakken wordt gezet, zelfs er om niet grinniken. Wie de hele zijn dat? Gematigde moslims.

roze_bril | 01-05-16 | 09:30

@necrosis | 01-05-16 | 09:00
Mijn baan word dit jaar nog door bulgaren overgenomen bij één van de grootste ICT bedrijven ter wereld.

sinar2 | 01-05-16 | 09:20

De hele 'discussie' (als het die naam mag hebben) wordt gedomineerd door de extremisten, schreeuwerds, klagers en huilers aan beide kanten.
Mensen die nuance willen aanbrengen in het debat worden weggezet als ''elitaire wegkijker''. In de (puike!) column wordt gepraat over de beeldvorming van Obama en Merkel, maar hetzelfde geldt net zo goed voor Klaver (opgestroopte mouwen, frisse blik a la Trudeau) als Wilders (altijd kankeren, verzuurde simplist).
Je kan (volgens mij) een genuanceerde en gematigde moslim zijn; het beeld wordt bepaald door je geloofsgenoot met soepjurk en haatbaard. De situatie in Nederland is al bijna net zo gefragmenteerd als die in Turkije tot meerdere eer en glorie van de schreeuwers aan de buitenkanten van het spectrum. Bij de volgende verkiezingen zal de PVV wel lekker groeien, maar ook DENK zal wel een zetel of 10 krijgen; met dank aan Geert; het ene uiterste roept het andere op. Het zal weinig verheffend worden om naar de debatten te kijken. Op elkaar schelden van onze belastingcenten.

Donkersloot | 01-05-16 | 09:18

Oh en om even alles in perspectief te plaatsen. De GDP is hetzelfde als die van Ned. Met 80 om 17 miljoen inwoners. Het is niet dankzij Erdogan dat ze groeicijfers hebben, maar ondanks hem.

roze_bril | 01-05-16 | 09:11

Hallo Mehmet, hier ff wat achtergrond voor je economisch verhaal. Om alles een beetje te duiden zeg maar. En Omdat je zo lerrgierig bent. www.turkije-instituut.nl/detail/posts/...

roze_bril | 01-05-16 | 09:08

@sinar2 | 01-05-16 | 08:53
Ik weet er alles van, mijn werkgever heeft mij eruit gegooid en een aantal Polen een vast contract gegeven.
Nou zijn Polen doorgaans geen islamieten, maar ik voel wat je bedoelt over 'vervangen' van de bevolking.

necrosis | 01-05-16 | 09:00

necrosis | 01-05-16 | 08:48
Turkije heeft hier niks te vertellen.
Ebru is een Turk die zich soms Nederlandse voelt.
Het eeuwige probleem van de nieuwkomers: wat zijn ze nou eigenlijk?
Volbloed Nederlander?
Of allebei de nationaliteiten?
Dat werkt niet in de praktijk.
Claro.

Carmelita | 01-05-16 | 08:58

@necrosis | 01-05-16 | 07:42
De koerdische bevolking word vervangen door turkse in die gebieden. Ze krijgen belastingvoordelen en de betere overheidsbaantjes.
Net zoals in Europa de autochtone bevolking in hetzelfde tempo word vervangen door islamitische import.

sinar2 | 01-05-16 | 08:53

@Botte Hork | 01-05-16 | 08:46
Ik koop helemaal niets meer waar 'made in Turkey' op staat.
Erdosnor kan ongezien de typhus krijgen.
Die denkt zeker dat de zon alleen in Schurkije schijnt.

necrosis | 01-05-16 | 08:51

@Carmelita | 01-05-16 | 08:34
Turkije bemoeit zich met ONS, dat is het probleem!
En ik wil Ebru terug.

necrosis | 01-05-16 | 08:48

@Mehmet9691 | 01-05-16 | 03:38
Wow wat een lieverd! Snel, geld sturen met z'n allen!1! Blijkt die -geytenneuker- man gewoon het beste met iedereen en de wereld voor te hebben. Ik zeg: Nobelprijs voor die -vrouwen-onderdrukker- -perscensuur- -pedofiel- -isissuporter- -landverrader- -journalistenhater- -middeleeuwer- -geytenneuker- geldige man! is er al een giro geopend?

Botte Hork | 01-05-16 | 08:46

Laat Turkije het zelf uitzoeken. Wat kan het ons schelen?????
Waar bemoeien we ons mee.

Carmelita | 01-05-16 | 08:34

Ok, ja gelezen, laat ik het maar zo zeggen, ze waaien allemaal deze kant op.
Ik ben er klaar mee.

ymerdekolere | 01-05-16 | 08:33

@ymerdekolere | 01-05-16 | 08:17
Ik weet niet wat jouw computer allemaal doet, ik stuurde een linkje over de 'vluchtelingen' die vanuit Afrika via Italië naar de EU willen.
Het zijn geen vluchtelingen, het zijn toekomstige uitkeringstrekkers.

necrosis | 01-05-16 | 08:24

-weggejorist-

ymerdekolere | 01-05-16 | 08:18

-weggejorist-

ymerdekolere | 01-05-16 | 08:17

necrosis | 01-05-16 | 08:05
Ik kreeg een reclame van de telegraaf over windkrachtkorting, het moet niet gekker worden.

ymerdekolere | 01-05-16 | 08:17

@fleurtje | 01-05-16 | 08:01
Het wordt alleen maar erger:
www.telegraaf.nl/buitenland/25705206/_...
Lees vooral dat zinnetje over een niet-functionerende overheid, en dat heeft de EU aan zichzelf te danken.
Tenslotte moest die gekke kolonel weg wegens 'dictator'.

necrosis | 01-05-16 | 08:05

Erdogan wordt gesteund door Brussel, en Brussel heeft maling aan het volk, allemaal heersers die d'r zakkenvullen , en er echt niet voor u zitten .

fleurtje | 01-05-16 | 08:01

Waarom schrijft Ebru niet meer voor Geensteil op zondagavond? Benieuwd naar het antwoord

Moestuinier | 01-05-16 | 08:00

@nemoj me jebat | 01-05-16 | 07:37
Ik hoop het niet.
Heel wat reaguurders hebben in de jaren dat ik hier ben het tijdige voor het eeuwige verwisseld.
Els II, van Frikschoten, erikje, koffiemuts, fuckje...
*verdrietig is*

necrosis | 01-05-16 | 07:53

Wat mij nog opviel tijdens de laatste verkiezingen in Schurkije: het aantal pro-Erdogan stemmers in een gebied waar voornamelijk Koerden wonen.
Dat voelt een beetje hetzelfde als men in Staphorst ineens niet meer op SGP gaat stemmen.

necrosis | 01-05-16 | 07:42

Erdogan doet aan politieke zelfbevrediging, verkrachten van de grondwet is slechts voorspel.

Astroturfer | 01-05-16 | 07:37

Piet Karbiet | 01-05-16 | 00:15
Zeg jij nu dat dat Dhr. de Wit is? Was?
Dat zou echt heel verdrietig zijn.

nemoj me jebat | 01-05-16 | 07:37

borderline en schizofrenie !

ildiko | 01-05-16 | 07:11

@Mehmet9691 | 01-05-16 | 03:41
Die Turkse economie kon nog wel eens een flinke knauw krijgen als Europeanen niet meer op vakantie gaan naar Turkije.
Enne...€1000 miljard?
*lachbui*
En ga Nederlands leren!

necrosis | 01-05-16 | 06:53

In het land waar ik woon hebben de inwoners voor een bezoek aan Europa, US en UK een Visa nodig. Indien je vraagt "wat vind je daarvan", dan bemerk je dat het gezien wordt als een soort van belediging, immers ben ik minder dan een Amerikaan, Europeaan? Vertrouwen jullie ons niet, denk je dat wij (illegaal) daar willen blijven etc!

Het gevoel wordt erger indien de Europeaan en Amerikaan zonder Visa wel hun land in mag komen.

Voor een trotse Turk is dit gehele Visa verhaal een zware belediging. De trotse Turk is van een lager niveau dan de Europeaan. Eigenlijk zeggen wij tegen de trotse Turk; "wij vertrouwen je niet"! Eigenlijk zeggen wij tegen de trotse Turk, "wij willen jou hier niet, tenzij je aan onze verplichtingen voldoet".

Zolang de Visa vereiste blijft bestaan zal de trotse Turk gevoelsmatig nooit naast/boven een Europeaan staan. Zo'n trotse Turk krijgt iedere keer een klap op z'n platte achterhoofd van de Ambassade, heeee trots Turkje, je bent niet welkom!!

Persoonlijk zeg ik; houden zo!
Ben zelf ook geen Europeaan, maar Nederlander, maar dan wordt het een hele lange tegel!

allesofniks | 01-05-16 | 06:19

Alles gelezen hierboven, wat heerlijk dat we nog Hollandse mensen hebben, ik hou van jullie!

ymerdekolere | 01-05-16 | 06:05

mysteryposter | 01-05-16 | 03:53
Dank voor al je sterke linkjes!

ymerdekolere | 01-05-16 | 05:58

@Mehmet9691 | 01-05-16 | 03:41
Je beschrijft een stukje geschiedenis uit de kroniek: De opkomst en ondergang van het moderne Turkije. De ondergang is inmiddels ingezet. Gelijk de EU overigens.

McMarx | 01-05-16 | 05:27

@ Mehmet9691

Het lijkt me dat Erdogan het pad van veel Afrikaanse (ex-)dictators van eenvoudige komaf (e.g., Amin) volgt. Eerst vele goede dingen doen voor het land, dan megalomaan worden en een persoonlijkheids cult aangaan, en uiteindelijk het land om zeep helpen.

kakkerlakgod | 01-05-16 | 04:42

@Mehmet9691 | 01-05-16 | 03:41
En heeft hij de genocide der Armeniërs ooit erkent?

INH.30CL | 01-05-16 | 04:36

@ Mehmet9691 | 01-05-16 | 03:41

We zitten op een pad van opheffing van landelijke staten, hetgeen plaats moet maken voor een nieuwe wereldorde, ook uw geliefde land gaat haar soevereiniteit verliezen, via het pad wat we nu volgen.

mysteryposter | 01-05-16 | 03:53

-weggejorist-

Mehmet9691 | 01-05-16 | 03:41

-weggejorist-

Mehmet9691 | 01-05-16 | 03:39

-weggejorist-

Mehmet9691 | 01-05-16 | 03:39

Bedankt mensen.
Ik ga proberen met een mix van antwoorden te reageren op de teksten hierboven. Ik had geschreven dat ik Erdoğan liefhebber ben en gevraagd waarom mensen tegen Erdoğan zijn. Ik heb antwoorden gekregen bedankt daarvoor.
01.Erdoğan heeft een paleis laten bouwen is een van de stellingen. Dat heeft rond 500 miljoen gekost en dient als overheidsgebouw. Zie het als een soort witte huis in Amerika. De achterliggende gedachte is dat Turkije een sterke land en machtige land is en dat moet zichtbaar gemaakt worden zodat bezoekers dat kunnen ervaren. Ik vind deze logica kloppend en daarom ben ik met zijn argumenten mee eens om een mooi presentieel gebouw neer te zetten.
02. Er zijn mensen die vinden dat Erdoğan met nadruk de Islam cultuur naar voren trekt versterkt en de westerse eigenschappen die Turkije heeft verworven afzwakt. Ik ben het met deze argument mee eens het klopt. Zelf heb ik ook niet veel met streng geloof Etc. In Turkije als je niet islamitisch genoeg bent kan je allerlei vormen van discriminatie ondervonden denk ik. Maar goed ik zit nu beetje te gissen. Ik kan me vergissen .
03. Sommigen vinden dat de democratische karakter van Turkije onder Erdoğan afzwakt. Daar ben ik het niet mee eens. Onder Erdoğan is behalve de economie ook de rechtstaat als democratie versterkt. Wat wel het geval is in Turkije is dat alle groepen aan het verharden zijn en aan het radicaliseren zijn. De Pkk verhard... de chp verhard en natuurlijk ook de Akp verhard. Ze proberen allemaal elkaar te pakken.
04. Er is ook vraag waarom ik een Erdoğan lief hebber ben. Ik zal een opsomming proberen te maken.
- hij heeft Koerden enorm veel vrijheden gegeven.
- hij heeft erkent dat zowel Turken als Armeniërs gezamenlijke pijn hebben gekend. Dit is het hoogste vorm van benadering ooit richting Armeniërs Door de Turken.
- hij heeft belangrijke wetten gewijzigd waardoor mensen meer vrijheden gekregen hebben.
- hij heeft alle noodtoestand in alle Koerdische steden afgeschaft.
- hij heeft alle mensen het recht gegeven zowel in de rechtzaal gevangenis tv en openbaar op alle manieren eigen cultuur en taal uit te dragen.
- hij heeft Koerdische tv kanalen geopend.
- hij heeft het Koerdisch gelegaliseerd
- hij heeft mogelijk gemaakt dat men universitair Koerdisch kan studeren en tevens mag je op alle manieren Koerdische opleiding krijgen.
- hij heeft imf schuld afbetaald.
- hij bestrijd terrorisme
- hij kan nee zeggen tegen Europa Amerika Rusland als Israël.
- hij heeft het Turkse leger dat 20% zelfvoorzienend was nu voor 68% zelfvoorzienend gemaakt. En dat wordt alleen maar meer.
- Turkije heeft onder hem enorme technologische en wetenschappelijke vooruitgang geboekt. Enorm echt niet normaal hier in Nl hoor je niets.
- hij had de Turkse economie dat zeer slecht aan toe was gekregen in 2003. BNP 200 miljard Euro. Anno nu is dat tegen 1000 miljard Euro en de echtte groei is niet eens begonnen .
- ik kan nog tig redenen geven maar dit is duidelijk genoeg .

Mehmet9691 | 01-05-16 | 03:38

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 02:13
De beste tijd om contact te hebben met waar de zon nu vol blinkt, is na enen. Is ook een uitstekende tijd om even te babbelen met waar de zon nog lang niet onder is.
Ow, wacht, ik ben een xenofoob....

toetssteen | 01-05-16 | 03:29

LuckyGirl | 01-05-16 | 03:09
Ze heeft benen.
Slaap lekker.
------

Benen "live mathers"

mysteryposter | 01-05-16 | 03:17

Anniek Pheifer.
Ik ben op geweldige wijze bij de allerlaatste opname aanwezig geweest van het seizoen.
Ze heeft benen.
Slaap lekker.

LuckyGirl | 01-05-16 | 03:09

En verder hoop ik dat erdogan eens flink verkracht wordt in zijn turkey! De daders gaan we dan vervolgen in nl en daar krijgen ze terecht een taakstraf om geiten te melken.

INH.30CL | 01-05-16 | 02:50

St. Hubertusberg Afscheid Jiskefet voor de liefhebbers youtu.be/BYuUNk87-70?t=10 Goodnight y'all!

Watching the Wheels | 01-05-16 | 02:50

@Graaf van Egmont | 30-04-16 | 23:44 00:06 "Een koning met een mening, dat moeten we niet willen met zijn allen (..) De facto is de koning ... monddood gemaakt"
.
Formeel juist, maar dat neemt niet weg dat de informele macht aanzienlijk is. Van benoemingen en de besprekingen met de MP tot en met bemoeienis met de Raad van State en het invloedrijke circuit van bijvoorbeeld de Club van Rome en Bilderberg.

ben kokhals | 01-05-16 | 02:50

bisbisbis | 30-04-16 | 22:06

inderdaad wat maakt het allemaal uit. Laten we allemaal gewoon lekker achterover liggen als een stel watjes. Het is een sneue bedoeling. Erdogan over de kling jagen, iemand? het is niet zo moeilijk hoor. Gewoon luisteren naar de balzak.

tragic1911 | 01-05-16 | 02:49

@LuckyGirl | 01-05-16 | 02:29
Jiskefet St. Hubertusberg, vooral mooi als ze proberen te ontsnappen, dat zal ik zeker later ook doen als ik ooit in zo'n inrichting terecht kom. "Dezelfde als vorig jaar is goed, dat weten ze toch allang niet meer" :) wat een heerlijke lieve zuster, dat dan weer wel www.youtube.com/watch?v=TSE-aV7whTs

Watching the Wheels | 01-05-16 | 02:45

Apotheek gesloten!

Jan Dribbel | 01-05-16 | 02:44

@Botte Hork | 01-05-16 | 01:19
Bass moet veel dieper om psychisch het resultaat te bereiken wat je wilt. Wanneer klaar wil ik 'm wel afmixen en masteren!

INH.30CL | 01-05-16 | 02:41

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 02:13 en 02:16
Getuigt van vertrouwen dat met die recepten van @Lucky, maar ... zal ook wel eens verkeerd uitpakken. 1 miljoen mensen in een land van 17 miljoen aan de antidepressiva klinkt toch redelijk als een gekkenhuis in combinatie met al die stress, schulden, crises, huizenbubbels, geloofsoorlogen, ploflims, EU-uitbreidingen, referendawetten die niet gevolgd worden, Teeven-bonnetjes die zogenaamd zoek raken, mensen die aangeklaagd worden omdat ze een gedicht of een tweet uiten, krankzinnige wereld als je het mij vraagt www.bnr.nl/nieuws/gezondheid/381040-16... ik ga ook plat! Later!! Leuke avond nog!

Watching the Wheels | 01-05-16 | 02:39

-weggejorist-

mysteryposter | 01-05-16 | 02:38

@Graaf van Egmont | 01-05-16 | 02:16:
Vooral de nonchalance waarmee het mij verteld werd door een huis-tuin en keukentype vrouw van 55 waar je het niet van verwacht.
Niet voor niets zijn mensen uit de medische wereld de meest angstige en wantrouwende cliënten ("patiënten" klinkt te humaan en "klant" te commercieel).
House M.D. en het laatste seizoen van Jiskefet: "St. Hubertusberg" is niet verzonnen, hooguit een iets aangedikte realiteit.
And one for the dokter... AAaaahh

LuckyGirl | 01-05-16 | 02:29

@ Graaf van Egmont | 01-05-16 | 02:16

Dat was een literair stukje over iets algemeens, niet zozeer een persoonlijk dingetje. Eerdere posten opvolgend redenatie technisch gezien.

mysteryposter | 01-05-16 | 02:27

LuckyGirl | 01-05-16 | 02:12
Dat is een bedenkelijke ontwikkeling.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 02:16

@Graaf van Egmont | 01-05-16 | 02:07
Truste Graaf.
.
@Botte Hork | 01-05-16 | 02:07
Mee eens, redelijk gekkenhuis.
.
@LuckyGirl | 01-05-16 | 02:12
Zelf recepten uitschrijven ... gunstig :)!

Watching the Wheels | 01-05-16 | 02:15

Botte Hork | 01-05-16 | 02:07
Op de valreep nog gelezen. Ik vind de wereld niet echt een gekkenhuis want ik heb geen haast en leef bewust. Ik heb alleen wat bescherming nodig voor de stille uren en dat is 's nachts.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 02:13

De pil die mijn boosheid tempert hebben ze nog niet uitgevonden.
Gelukkig maar, want er is niets dodelijker dan grenzeloze tevredenheid en optimisme.
Waar blijven de vernietigende oordelen over de over-the-counter-drugs verslavingen want bij de dokter vind ik dáár geen folders over.
Overigens, toen ik ziek was tijdens een stage in de gezondheidszorg leerden ze me dat ik vanaf een bepaald punt in mijn opleiding ik voor mijzelf recepten kon uitschrijven.
Je vraagt je af waarom het ziekteverzuim in de zorg zo hoog ligt...

LuckyGirl | 01-05-16 | 02:12

@Graaf van Egmont | 01-05-16 | 02:07
Truste, graaf.

Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 02:10

@ Botte Hork | 01-05-16 | 02:07

+1

mysteryposter | 01-05-16 | 02:08

Botte ligt kennelijk al met zijn hoofd op het toetsenbord. Tijd om er zelf maar eens in te kruipen. Welterusten nachtdienst.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 02:07

@Graaf van Egmont | 01-05-16 | 02:02
Iedereen. In eerste plaats natuurlijk dat 'ons' big pharma spul beter is want wetenschap. Maar verder om aan te tonen hoe bezopen het is dat de westerse maatschappij steeds afhankelijker wordt (logisch in dit gekkenhuis) van dit soort middelen mij incluis.
Allemaal omdat we haast hebben en vergeten te leven.
Ja, het nummer heeft zowel een humoristische als een maatschappelijke kant.

Botte Hork | 01-05-16 | 02:07

@Watching the Wheels | 01-05-16 | 01:56:
Doubletime!

LuckyGirl | 01-05-16 | 02:02

Botte Hork | 01-05-16 | 01:58
Wie wil je er eigenlijk mee bereiken, de gebruikers, de artsen of de big pharma?

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 02:02

-weggejorist-

Watching the Wheels | 01-05-16 | 02:02

Ik heb die hele coke craze nooit begrepen, maar ik drink dan ook niet.
Chems zijn betaalbaar en er is er voor ieder wel één!
Speed van de goede grondstoffen voor de ups, Dure wiet voor de downs en tussendoor wat politiek en media voor schuimbekkende woedeaanvallen en radeloze wanhoop.

LuckyGirl | 01-05-16 | 02:00

O dat zei @Graaf ook al, sorry. Dat wordt een hit joh en dan een concert voor 35.000 uitzinnige reaguurders :). Mooi man!

Watching the Wheels | 01-05-16 | 01:59

@LuckyGirl | 01-05-16 | 01:51
Thanx! Ik ga ermee verder, binnenkort update. En dan een zwaar heftige negatieve clip over de Nederlandse staatsslaaf zombie die in deze maatschappij niet meer zonder kan! In +31 gaan en per jaar circa 1,6 miljoen recepten over de toonbank. Ik zie hitpotentie!

Botte Hork | 01-05-16 | 01:58

Botte Hork | 01-05-16 | 01:53
Ik wil niet experimenteren. Het moet doen waarvoor ik het nodig heb en dat doet het tot nu toe. Morfine is niks voor mij heb ik ondervonden na een aantal operaties. Teveel ga ik mezelf te kritisch analyseren. Best eng.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:56

@Botte Hork | 01-05-16 | 01:51
Klinkt best goed, dat vergat ik nog even te zeggen! Misschien ergens ineens een sneller stukje inbouwen en dan weer slow down?!

Watching the Wheels | 01-05-16 | 01:56

@Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:43
Oxazepam dus. Mild, ik ben meer van de Xanax vanwege de 'high'.
Maar ieder zijn smaak!!

Botte Hork | 01-05-16 | 01:53

@Botte Hork | 01-05-16 | 01:51
:)

Watching the Wheels | 01-05-16 | 01:52

Botte Hork | 01-05-16 | 01:47
De hoes heb je al dus.....

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:52

Botte Hork | 01-05-16 | 01:19:
Het lekker chemisch en slepend synthetisch loom concept staat als een huis.
Traditioneel is de backbone van Reggea de drums en baseline samen, daar mis ik ook iets.
"Gitaar"slag met langzame phaser op 2e en 4e tel af en toe terug laten komen met een echo voor het hypnotiserende effect.
Dubfan?
Tip: King Tubby en Sly & Robbie.
De tekst kan je zowel als ode aan (letterlijk) of als kritiek (cynisch) op het onderwerp ervaren.
Carry on!

LuckyGirl | 01-05-16 | 01:51

@Watching the Wheels | 01-05-16 | 01:47
Mijn ongefilterde stem wil je echt niet horen! ;)

Botte Hork | 01-05-16 | 01:51

@Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:49
In Turkije ... en misschien hier ook wel een beetje.

Watching the Wheels | 01-05-16 | 01:51

@mysteryposter | 01-05-16 | 01:46
Ik ken m. Ga hem wel ff opslaan voor later. Nu ben ik nog happy, dus andere dag ;)

Botte Hork | 01-05-16 | 01:49

Watching the Wheels | 01-05-16 | 01:43
Waarmee je dus eigenlijk zegt dat een president in een democratie zowel het OM als de rechtelijke macht aan een touwtje heeft. Waarmee de democratie de facto heeft opgehouden te bestaan.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:49

@Botte Hork | 01-05-16 | 01:47
Haha!

Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 01:48

@Botte Hork | 01-05-16 | 01:19
Wel een zware stem voor een dame.

Watching the Wheels | 01-05-16 | 01:47

@Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 01:36
Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:39

Thanx voor de feedback!
Ik ga door! *helemaal knetterhigh in de flow zitten doet *

userscontent2.emaze.com/images/91b79ac...

Botte Hork | 01-05-16 | 01:47

Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 01:41
Ik help graag de medemensch vooruit. Muziek maken blijft een struggle. Wie wil je afzeiken, wie wil je bereiken.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:45

Botte Hork | 01-05-16 | 01:40
een simpele seresta. Je merkt aan het typen al wanneer het werkt.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:43

"Na haar arrestatie was ik woedend genoeg om deze column te schrijven, maar was bang haar zaak te benadelen." Begrijpelijk, Rutte was ook al bang om zich uit te spreken "om haar zaak niet te benadelen" (geluidsfragment eerder item). Fijn inderdaad dat de gegijzelde zelf nog internet heeft en zich uitspreekt, maar zou onze premier dat niet juist na dat signaal ook in krachtigere bewoordingen hebben moeten doen? We moeten natuurlijk eerst keurig afwachten wat de aanklacht wordt en Erdogan heeft natuurlijk allang op de achtergrond gezorgd dat de aanklacht niet te snel komt (misschien wel helemaal niet, misschien laat hij Ebru 5 mei wel vrij al gebaar van "goede wil"). Is ze toch een half maandje gegijzeld, wat een afschrikwekkende werking heeft. Erdo is wel een gek, maar hij is niet gek.

Watching the Wheels | 01-05-16 | 01:43

@Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:39
Je bent te aardig :)

Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 01:41

@Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:36
Ik heb het gecombineerd met Oxicodon, morfine (gejat van mijn wijf.. ghe ghe..) Die combi is dus écht de bomba! Welke pam heb jij?

Botte Hork | 01-05-16 | 01:40

Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 01:36
Bedankt weer hè? Botte vraag gewoon om een mening en dan kan ik moeilijk zeggen "zoek het zelf even lekker uit. JIJ bent de artiest"

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:39

@Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 01:33
Ik open nu met 'He's down on tha drugs man... He's down on thma Yoodalihool...' Een open opening! Maar geen open einde. White Man Ganja gaat ze de (blowers, qat kouwers etc' de moeder neuken. Allemaal!1!!

Botte Hork | 01-05-16 | 01:38

God wat mis ik dit (nog steeds) www.youtube.com...
Those were the day's.
Botte Hork | 01-05-16 | 00:44
------------

Ja mooi man, de goede oude tijd.

mysteryposter | 01-05-16 | 01:37

@@Botte Hork | 01-05-16 | 01:19
En ook belangrijk: als componist je nooit iets aantrekken van alle goed bedoelde kudttips van anderen, wie dan ook, tips die je alleen afleiden en waar nooit iets goeds van kan komen. Allemaal negeren. Doen hoor!

Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 01:36

Botte Hork | 01-05-16 | 01:32
Prima. Ik blijf je volgen als je het hier wilt delen. Zelf zit ik ook aan de pam dus ik denk te weten wat je bedoelt.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:36

@Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:31
Het gaat nu expliciet over de 'Pammetjes'. *Xanax naar binnen flikkert *

Botte Hork | 01-05-16 | 01:33

@Botte Hork | 01-05-16 | 01:19
Schitterend! Hulde, maestro!

Tip: ik zou beginnen met het stuk vanaf Oxazepam, Diazepam.

Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 01:33

@Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:27
gaat ook meer upbeat en trance inkomen

Botte Hork | 01-05-16 | 01:32

Botte Hork | 01-05-16 | 01:29
Concept zo laten. Als het een aanklacht tegen een bepaald product (depressiva bv) is, dan kan ook de sloomheid blijven. Maar je mag het wat aankleden met ritme en muziekeffecten.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:31

@Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:27
En toen ik dit inzong was ik eeehh... behoorlijk op de maan. Of zo.

Botte Hork | 01-05-16 | 01:30

@Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:27
Ik weet, maar het is pas de eerste opzet. Het concept staat in ieder geval!

Botte Hork | 01-05-16 | 01:29

Botte Hork | 01-05-16 | 01:19
Leuke beat maar het klinkt een beetje sloom. Misschien toch iets meer met de beat spelen en wat meer muziekaccenten.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:27

Beste Feynman, groot compliment voor uw opstel.
Soms vraag ik me weleens af waarom de Verlichting ooit heeft plaatsgevonden. Als mensen zo stom zijn dat ze met hun opgedane kennis, ervaring en intelligentie desondanks de huidige barbaren de kans geven alle menselijkheid en verworvendheden te laten vernietigen.

dysdiadochokinese | 01-05-16 | 01:21

@edelweiss | 01-05-16 | 01:04
Hulde!

Botte Hork | 01-05-16 | 01:20

@Piet Karbiet | 01-05-16 | 00:51
Ben zelfs een lied aan het maken over The White Man Ganja. (Big Pharma)
Weg met die 3e wereldtroep. Science Rocks!
Zelf geschreven, ingezongen en gecomponeerd. Wel nog onaf!1!
Luisteren! clyp.it/zdlaury3#
Tips welkom!

Botte Hork | 01-05-16 | 01:19

@Nelis SplitBloes | 01-05-16 | 00:51
Mooi gezegd en eens, taalnelis.

Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 01:19

Ik luister de laatste tijd regelmatig "Crisis" (Mike Oldfield) en ervaar dan een sterke visualisatie van stof dat opwaait aan de horizon.
Angstwekkend en hoopvol tegelijk.
Want dit tijdsgewricht is onhoudbaar en renovatie is niet aan de orde.
We moeten iets nieuws bedenken en ratio mag nooit in de weg staan van richtingsgevoel.
Dus ik slaap nog niet gerust.

LuckyGirl | 01-05-16 | 01:16

Nu moeten we wel door, om dhr. de Wit zijn spirit voort te zetten.

mysteryposter | 01-05-16 | 01:13

Mehmet9691 | 30-04-16 | 22:35

Gadver, u bent dus ook tegen democratie. Als u een Lover bent , dan ga en blijf daar !

edelweiss | 01-05-16 | 01:08

Piet Karbiet | 01-05-16 | 00:59
Daar kunnen we de nacht mee in.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 01:05

Botte Hork | 30-04-16 | 22:14

Beste Hork, daar ben ik al mee begonnen. De kassavod zal ik laten merken niet door haar geholpen te willen worden.

edelweiss | 01-05-16 | 01:04

@Piet Karbiet | 01-05-16 | 00:51
Vanavond zit ik aan een cocktail van Oxicodon, Xanax, en een beetje Zyprexa.
Die derde wereld quat zou net zoveel effect hebben als een rolletje drop.
Nee, vanavond is het tijd voor.... The White Man Ganja! *Verliefd naar Big Phahrma doosjes staren doet *

Botte Hork | 01-05-16 | 01:01

@Poesmobiel | 01-05-16 | 00:45
.
Kak, Wist ik niet

WE WIN

Piet Karbiet | 01-05-16 | 00:54

AntiSoof | 01-05-16 | 00:39
Ik ben nog uit de tijd dat wel goed les werd gegeven. Geen cultuurmarxistische prietpraat. Maar natuurlijk leerde ik ook dat de geschiedenis door overwinnaars geschreven wordt. Dankzij mijn vader, die ook altijd op zoek was naar de ware redenen. Ik heb dat ook in me, dus accepteer de geschiedenis en weet dat die anders is dan in de boekjes. Dat geeft mij een voorsprong. Staatsrecht ligt echter vast in wetten, ooit bedoeld om de koning te knechten en tegenwoordig losjes geïnterpreteerd door partijen die het niet zo nauw nemen. Maar de kern van de staatsinrichting blijft overeind alhoewel sterk verouderd, Dat moet echt op de schop nu.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 00:54

AntiSoof | 01-05-16 | 00:39:
Eng gewoon. Alsof ik mijn eigen gedachten teruglees.
Veel succes met dat drammerige kind in je dat gerechtigheid en waarheid eist (vooringenomen, oprecht, geen cynisme en welgemeend).

LuckyGirl | 01-05-16 | 00:52

@Botte Hork | 01-05-16 | 00:44
Zeg semtextimentele Bijlmerjunk, ga eens qat regelen!

Piet Karbiet | 01-05-16 | 00:51

Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 23:44

Jawel, een tikfout mijnerzijds, reeds, als het ware dus. Meerdere uitroeptekens na een spatie mag ter extra benadrukking van het daarvoor gestelde mits het aantal uitroeptekens binnen de perken blijft, hoewel daar echter geen regels voor bestaan.
U zult echter kunnen begrijpen dat de Nederlandse taal, als onderdeel van onze eigenheid, mij zeer aan het hart gaat, en het gebruik daarvan al enige tijd kreunend gebukt gaat onder de, in elk geval door mij, ongewenste invloeden van buitenaf.

Nelis SplitBloes | 01-05-16 | 00:51

@ LuckyGirl | 01-05-16 | 00:43

+1000

mysteryposter | 01-05-16 | 00:46

Het betoog is helder, maar mag wel scherper.'

Goed om te zien dat mensen die nederlander willen zijn nadenken en niet leven naar een een oud boek!

En waarin de meeste mocroo's veel geld verdienen in de sodt-drugs!

Regering maak hiet aanpassingen aan in de wetgeving!

In het (r)oveheids geld zijn ze vooral bezig met de kleine gemanipuleerde boeven.

Het probleem zit er meer in dat de cetrale (R)overheid, zich nu nog druk maakt om een of andere holleder (klinkt als string)

Maar het eenvoudig vindt om later ook weerk genoeg werk te houden.

-10

De afgelopen jaren zijn er veel doden gevallen door het faalbeleid van de (R) overheid.

Het komt voor deze bestuurders ook goed uit omdat er geen regelgeving is, waardoor je daar niet op kan besturen.

Leer van de omgeving en.wikipedia.org/wiki/Cannabis_in_Uru...

In de usa is dit ook in bepaalde staten ingezet, als je ziet wat dit in de wetenschap doet voor het groeien en bloeien dmv led doet! loop je alweer jaren achter.

nononse | 01-05-16 | 00:46

Piet Karbiet | 01-05-16 | 00:36

Vroeg hier 'ns om een petitie te tekenen. Dhr. de Wit vond dat ook een goed idee. Toen ik een minuutje later keek, stond er Frederick of Frederik (ik dacht mét c) de Wit. Dat leek me wel erg toevallig.
Zijn laatste tegeltje was erg verdrietig. Hij wist even niet meer wat hij van de hele takkezooi moest denken. En toen hield ik nóg meer van 'm.
Hoopte dat hij aan 't recupereren was, maar hij is echt weg.

Poesmobiel | 01-05-16 | 00:45

@Piet Karbiet | 01-05-16 | 00:15
Interessant in memoriam. Thx. Rip.
Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 00:21
.
Ik mis hem...
eerstneukendanpraten | 01-05-16 | 00:23

We are all gonna mis him

WHO CARES WINS


Piet Karbiet | 01-05-16 | 00:44

Kan niemand een GeenStijl voor (niet in) Turkije starten?
Ik ervaar GS als één van mijn warmste banden met Nederland, leerzaam en een inspirerende wildernis van meningen en karakters, die zonder GS onopgemerkt zouden blijven.
Schaterlachen hoort nog in het rijtje.
Jullie Reaguurders (met hoofdletter) maken mijn dag en bieden vaak onuitgesproken steun aan elkaar en bewijzen elkaar een dienst door desnoods fel uit te halen.
Een mooiere maatschappelijke nalatenschap aan wat vrijheid hier ooit was heb ik nog niet gevonden.
Chapeau!
Een Turks GS.
A small step for man...

LuckyGirl | 01-05-16 | 00:43

@Graaf van Egmont | 01-05-16 | 00:19
Staatsinrichting en geschiedenis zijn wat mij betreft bij uitstek leerstoffen die onderhevig (kunnen en) zijn aan propaganda en misleiding. Wat de scholen (be)leren hoeft m.i. dus niet altijd waarheidsgetrouw te zijn. Scholing maakt goede werkers als het goed is (voor de 'Elite'). Maar ik ga meer voor de waarheid. De werkelijkheid. Eerlijk, in Nederland worden de kinderen heel erg bedot en verwart wat betreft de waarheid en de realiteit is mijn idee. Scholing is inprenting van het werkvolk met de meningen van hen met geld en macht. En dat hoeft niet per se de waarheid te zijn.

AntiSoof | 01-05-16 | 00:39

Ja, erg dapper dat Ebru, zelfs als ze nog Turkije niet mag verlaten, zich de mond niet laat snoeren.
Ik was geen fan van haar en haar teksten, maar dit verdient respect.

xspalm | 01-05-16 | 00:39

Het eerste deel van die ad hominem begrijp ik niet helemaal. Was er ooit een tijd dat men de naam van tenminste de eerste drie niet kende?

alcor | 01-05-16 | 00:38

"Parlementariërs zijn in de politieke arena onschendbaar voor hun uitspraken, waarom is hun electoraat, hun broodheer, hun toezichthouder, de kiezer, dat niet!?"

Omdat politici, zo vinden zijzelf, boven het volk staan.

ProAsfalt | 01-05-16 | 00:37

eerstneukendanpraten | 01-05-16 | 00:27
Ik kwam er ook af met een schampschot. Na twee uur was ik genezen en kon weer de loopgraaf in. Première ligne.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 00:32

Dhr.de Wit das wel erg prematuur zeg. Iemand een idee waarom we tot 67 moeten doorwerken?
RIP

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 00:30

Piet Karbiet | 01-05-16 | 00:15

Was dat Dhr. de Wit? Hij woonde dus ook niet in Den Haag?

Poesmobiel | 01-05-16 | 00:29


Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 00:18

Heb dat slagveld ook maar net kunnen overleven, alleen een weggejorist maar daarna ging Joris echt helemaal vol op het orgel! Vind het echt vreselijk van Dhr. de Wit, verdomme!

eerstneukendanpraten | 01-05-16 | 00:27

@notamused | 01-05-16 | 00:12
.
Iets van alle Byzantijnse en Middeleeuwse kloosters, abdijen en kerken vernield en onder gepist, bedoel U?
.
Iemand nog een köntsdöner?

Piet Karbiet | 01-05-16 | 00:24

Piet Karbiet | 01-05-16 | 00:15

Ik mis hem...

eerstneukendanpraten | 01-05-16 | 00:23

@Piet Karbiet | 01-05-16 | 00:15
Interessant in memoriam. Thx. Rip.

Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 00:21

-weggejorist-

Handsomeboy | 01-05-16 | 00:21

@antisoof:
Dank je, ik heb er mijn best op gedaan en hou niet van stigmatisering door misinformatie.
Dat kind in me dat niet tegen onrecht kan voedt mijn energie.

LuckyGirl | 01-05-16 | 00:21

AntiSoof | 01-05-16 | 00:11
Hoef ik geen jurist voor te zijn. Gewoon goed opletten bij staatsinrichting en geschiedenis. Jij je zin: de Koning is de baas van Nederland, maar zonder zeggenschap. Daar wordt hij ook vorstelijk voor betaald, om zijn bek te houden en de wetten te ondertekenen. Oh en één keer per jaar van stal om de Nederlanders stomme dingen te zien doen.
De koning is de baas van Nederland, zoals nu Rutte even de baas van de EU is. Je krijgt er een opgezwollen borst van, maar het stelt niks voor.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 00:19

Vakbonden zijn rooie honden, die moet je allemaal voor de gaskamer neerzetten en dan gedwongen laten kijken naar hoe weer een lid door zijn corrupte werkgever buitenspel wordt gezet..

Handsomeboy | 01-05-16 | 00:17

@ Piet Karbiet | 01-05-16 | 00:15

Damn

mysteryposter | 01-05-16 | 00:17

En Cuyahoga? Duurt lang nu.
Botte Hork | 01-05-16 | 00:07
-------------
We zouden eigenlijk een vakbond moeten oprichten ter bescherming van onze reaguurders juridisch en joris technisch gezien ;)

mysteryposter | 01-05-16 | 00:15

@Botte Hork | 01-05-16 | 00:07
Behalve Cuyahoga, die op twitter zit met een underscore achter zijn nick, missen we er nog een heleboel, waaronder suvois. *Free them all, pleaz*

Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 00:13

Lintjesknippers, en laat ik nou wat lintjes hebben liggen hier dus wanneer kom je langs Lex?

Handsomeboy | 01-05-16 | 00:13

Lees @kloopindeslootjijook | 01-05-16 | 00:03:
Goed om onderwezen te worden en meer kennis te bezitten over deze man.
Kennis is macht.
Bedankt voor dit stukje geschiedenis.
Voor degenen die willen lachen, off topic:
Wiki maar eens op "koningshuis griekenland" en verbaas je over hoe koningshuizen, net als geld, uit het niets geschapen worden.
Duistere krachten...

LuckyGirl | 01-05-16 | 00:13

Turkije houdt nog steeds een deel van Cyprus bezet, en gaat daar net zo destructief tekeer tegen de oorspronkelijke cultuurschatten als isis in Syrie doet. Ook wordt immigratie als wapen ingezet. Islam islamiseert en vernietigt niet-islam. Maar de linkse kerk zit nog steeds in de waan van: islam is lievv, islam is lievv. Men kijkt strak weg van de misdaad die gaande is. www.youtube.com/watch?v=xp7FHYPUKVg

notamused | 01-05-16 | 00:12

Chiant | 01-05-16 | 00:02
Voor mij is socialisme socialisme. Het is zo'n ideologie waar iedereen een eigen invulling aan wil geven. Taakaccenten zo je wilt. De één legt de nadruk op nationaal, de ander op democratisch, weer een ander op liberaal. Eigenlijk allemaal bedoeld om het verfoeide communisme de wind uit de zeilen te nemen. Dat je met socialisme zoveel kanten op kunt, wil al zeggen dat het geen vlees noch vis is. Een beetje het volk naar de mond praten.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 00:12

@Chiant | 01-05-16 | 00:09
:)

Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 00:12

@Graaf van Egmont | 01-05-16 | 00:06
LOL

Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 00:11

@Graaf van Egmont | 01-05-16 | 00:06
Waar jij die wijsheid vandaan haalt weet ik niet, maar ik zie nog steeds de Koning als de baas. En niet omdat ik dat vind, maar omdat dit blijkt uit de Grondwet. Maar laten we een Jurist raadplegen? Wie kan goed lezen?

AntiSoof | 01-05-16 | 00:11

Gewoon 1 grote corrupte bende zodra je de drempel van je huis overgaat.

Handsomeboy | 01-05-16 | 00:09

@Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 00:03
Dan was het een bijzin geworden en dan klopt het inderdaad wel weer. * Namompelen doet *

Chiant | 01-05-16 | 00:09

Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 00:00
No hard feelings. Bedankt.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 00:08

@LuckyGirl | 01-05-16 | 00:03
Vreselijk mooi geschreven.

AntiSoof | 01-05-16 | 00:08

@mysteryposter | 30-04-16 | 23:57
Niet gezien vandaag. Ik hoop dat hij de jackpot in de Staatsloterij gewonnen heeft. Dan staat je leven op zijn kop, stel ik me zo voor.

Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 00:08

@mysteryposter | 30-04-16 | 23:57
En Cuyahoga? Duurt lang nu.

Botte Hork | 01-05-16 | 00:07

@Graaf van Egmont | 30-04-16 | 23:55
/
Point well taken

Piet Karbiet | 01-05-16 | 00:06

AntiSoof | 30-04-16 | 23:53
Ik hou wel van een beetje out of the box denken als het om staatsinrichting gaat. Minister betekent letterlijk "dienaar". Maar niet de dienaar van de koning maar van het volk. Samen met de koning vormt hij de "kroon" Die koning is door de grondwet in een harnas geperst, waardoor hij nauwelijks kan bewegen. Hij mag op een bijeenkomst schreeuwen dat Erdogan een dictator is. Echter is de minister van buitenlandse zaken daar voor verantwoordelijk. Die moet de zaak weer glad trekken bij Turkije. Hoe de koning gestraft moet worden, vermeldt de historie niet. Dus zal elke minister van buitenlandse zaken willen voorkomen dat de koning ook maar iets zegt over Turkije of Erdogan behalve de obligate "vriendschapsbanden en bla bla bla"
De facto is de koning daarmee monddood gemaakt en hebben we een koning zoals we kennen: obees, dommig en dol op wc pot werpen met zijn gezin ten overstaan van een miljoenenpubliek.

Graaf van Egmont | 01-05-16 | 00:06

bron : wikipedia

kloopindeslootjijook | 01-05-16 | 00:05

@Chiant | 30-04-16 | 23:55
Die komma was goed, maar had gevolgd moeten worden door een komma na *te allen tijde*. Maar je hebt gelijk, geen komma had ook gekund.
*Geweldig plempsel van Nelis. Beleven we uren plezier aan*, mompelen doet.

Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 00:03

@kakkerlakgod | 30-04-16 | 23:35:
Het woord intelligentie kent een erg subjectieve en brede omschrijving en is niet het probleem.
"Het geheel van cognitieve of verstandelijke vermogens dat nodig is om kennis te verwerven en daar op een goede wijze gebruik van te maken, teneinde problemen op te lossen die een vast omschreven doel en structuur hebben".
"Die nodig is om" is hier de kern.
Turken zullen in mindere mate de benodigdheden aangereikt krijgen die nodig zijn om de aanwezige intelligentie aan te wenden en onderwezen te worden.
Intelligentie zonder kennis of ervaring is niets.
Intelligentie geeft psychopaten de macht slechte dingen succesvol uit te voeren.
Wij worden hier gemiddeld beter onderwezen dan in Turkije vermoed ik, maar dat maakt ons niet slimmer.
Vele mensen hier in NL bereiken hoge posities door hun intelligentie aan te wenden zonder zich door karakter, visie, verantwoordelijkheidsgevoel, medemenselijkheid, enzovoort te laten weerhouden de meest vreselijke en domme dingen te doen louter om aandacht, macht, aanzien, geld en narcisme.
Vlak niet uit dat we hier niet bepaald een voorbeeld zijn voor de rest van de wereld.
Niet meer in ieder geval, maar dit laatste is een persoonlijke observatie en dus subjectief.

LuckyGirl | 01-05-16 | 00:03

Is het niet zo in Turkije dat als je de kiesdrempel niet haalt die stemmen dan naar Erdogan gaan of zoiets? Hij doet het best handig voor een ex-burgemeester.

"In 1994 werd hij gekozen tot burgemeester van Istanboel als kandidaat van de islamitische Welvaartspartij. "

"In januari 1998 verbood het Turkse Constitutionele Hof de Welvaartspartij. De partij werd beschuldigd van sympathie voor de jihad en van de invoering van de sharia, hetgeen tegen het basisprincipe van het secularisme van de staat was. (..) Het Turkse leger zag zichzelf als de bewaker van de seculiere orde en als hoedster van de principes van de oprichter van de natie, Mustafa Kemal Atatürk, die voorzagen in een strikte scheiding van religie en staat.

In april 1998 werd Erdoðan tot tien maanden gevangenisstraf en een verbod op politieke activiteiten veroordeeld op grond van de Turkse grondwet en het voormalige Turkse wetboek van strafrecht (het aanzetten tot haat op grond van klasse, ras, religie, sekte of regionale verschillen)."

Dat is inmiddels bijna 20 jaar geleden. Blijkbaar heeft ie intussen zijn leiderschap, de Turkse nationaliteit en geloof aan elkaar vast geknoopt. Terwijl dat toch 3 heel verschillende dingen zijn, ook volgens de beginselen van Ataturk. blijkbaar is er een nieuwe generatie die dat niet zo ziet.

kloopindeslootjijook | 01-05-16 | 00:03

@Graaf van Egmont | 30-04-16 | 23:55
Eheheh! Zou u op Joop moeten plempen, dat Hitler socialist was.
Liefst daarna ook nog even de definitie van fascisme spiegelen op de hedendaagse verschijningsvormen. Dat gaat daar vuurwerk opleveren.

Chiant | 01-05-16 | 00:02

@Graaf van Egmont | 30-04-16 | 23:52
De gebiedende wijs is zonder t, zoals in: *loop naar de maan*. Niet persoonlijk bedoeld, maar gewoon een ezelsbruggetje.

Lewis Lewinsky | 01-05-16 | 00:00

-weggejorist-

hebbuh | 30-04-16 | 23:57

Is Dhr. de Wit al boven water?

mysteryposter | 30-04-16 | 23:57

Piet Karbiet | 30-04-16 | 23:52
Joop den Uyl was jong en Hitler een bevriend staatshoofd en ook nog eens socialist. Wat was daar mis mee?

Graaf van Egmont | 30-04-16 | 23:55

@Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 23:44
Waaraan ik graag wil toevoegen dat in deze tweede zin er geen komma hoort voorafgaand aan het voegwoord "en".

Chiant | 30-04-16 | 23:55

@Graaf van Egmont | 30-04-16 | 23:44
Ik snap dat echt niet, Graaf. Waarom maken die afgeschoven verantwoordelijkheid de Koning lam en monddood. Ministers willen die verantwoordelijkheid niet? En dat wrijven ze de Koning onder de neus?
Ik zie het zo dat de ministers hulpjes zijn van de Koning. En omdat ze dat mogen zijn moeten ze wel voor de gevolgen instaan van de wetten die de Koning maakt. Lijkt mij slim gedaan door de Koning. Laat je hulpjes maar met de evt. brokken zitten. Want ik zie het zo dat de Koning samen met de kamer de wet voorschrijven. En de kamer dient 'ons' te vertegenwoordigen. (En dus geen trouw aan de Koning te zweren, want dat klopt niet, maar dit terzijde.)

AntiSoof | 30-04-16 | 23:53

Hoor net dat die voormalige liefhebber van ene A. Hitler, Joop den Uiyl, ook gewoon een enorme PvdA smiegt was.
.
Iemand nog een muzakje?

Piet Karbiet | 30-04-16 | 23:52

Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 23:44
en je vergeet de t van houd in de gebiedende wijs.

Graaf van Egmont | 30-04-16 | 23:52

Langer president blijven dan je ambtstermijn, Putin (Erdogans aartsvijand) ging hem voor.
2 lekkertjes!

Einde van de Domheid | 30-04-16 | 23:52

@Piet Karbiet | 30-04-16 | 23:32
Precies, reservaatgenoot. Sinds Demmink niet meer in Turkije komt, maakt Erdogan er een potje van.

Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 23:50

kakkerlakgod | 30-04-16 | 23:35
Als jouw tegel waar zou zijn, en ik denk dat het waar is, wat zegt dat dan over onze Erdolover Mehmet?

Graaf van Egmont | 30-04-16 | 23:45

AntiSoof | 30-04-16 | 23:19
De ministeriële verantwoordelijkheid voor de daden en de woorden van de koning, maken de koning feitelijk lam en monddood. Ministers willen namelijk die verantwoordelijkheid niet en zullen dat de koning zo vaak als nodig onder de neus wrijven. Een koning met een mening, dat moeten we niet willen met zijn allen.

Graaf van Egmont | 30-04-16 | 23:44

@Nelis SplitBloes | 30-04-16 | 23:36
Zo is het, taalnelis. En in 'Nederlandse' hoort de letter s, voor een uitroepteken komt géén spatie, en drie uitroeptekens is een dubbeloppe pleonastische tautologie.
Toch een 6-, voor de poging.

Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 23:44

Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 23:21

ROFLOL!

eerstneukendanpraten | 30-04-16 | 23:42

@SyntaxError | 30-04-16 | 23:28
:)

Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 23:41

Hey hey, zomaar apelleren aan principes? Wat is dit voor bokito gedrag feynman?

Harkstede! | 30-04-16 | 23:39

@miko | 30-04-16 | 23:24
Nee. Ik moest dit gedigt schrijven van mijn stadgenoot Botte Hork, de baas van het internet.

Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 23:38

Het is inderdaad de tendens naar een meer autoritair model, niet alleen in Turkije, maar eigenlijk in de hele wereld, ook hier te lande. Het gaat niet alleen om Erdogan, het gaat ook om onze eigen politiek. Hiervan zijn voorbeelden te over.

Van Duyvenbode | 30-04-16 | 23:38

'Hier ten lande' lees ik hier een aantal malen. Dat is ten enenmale, en dientengevolge te allen tijde onjuist. Hier te lande. Houd het Nederlands vrij van vreemde smetten en eert uw NEDERLANDE staande uitdrukkingen c.q. versteende naamvalsvormen !!!

Nelis SplitBloes | 30-04-16 | 23:36

@Botte Hork | 30-04-16 | 23:24
Thx :)

Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 23:35

In Turkije is het makkelijk: als je geen opleiding hebt en vrij achterlijk bent ben je voor Erdogan, als je bent opgeleid en redelijk intelligent bent ben je tegen. 50% van de Turken in Turkije hebben een benedengemiddelde intelligentie, vandaar 50% voor 50% tegen ongeveer.

Ik neem aan dat we in de 70ies de benedengemiddelden hebben geimporteerd om WC's schoon te maken. Die hebben zich voortgeplant en intelligentie is erfelijk (de inteelt nog buiten geschouwing gelaten) vandaar dat een heleboel van die jongeren aleen maar kanker kunnen zeggen.

kakkerlakgod | 30-04-16 | 23:35

@Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 22:51
I rest mij kaas

Piet Karbiet | 30-04-16 | 23:32

@AntiSoof | 30-04-16 | 23:26
Proost iig, velen zoeken naar antwoorden.

SyntaxError | 30-04-16 | 23:30

En laten we ook niet vergeten dat het de EU was die zo'n grote problemen had met het "democratische gehalte" van Turkije bij de onderhandelingen over mogelijk toekomstig toetreden van Turkije tot de EU.
Met name het feit dat Turkije een recente geschiedenis had, waarbij kolonels een regering afzetten als deze de seculariteit van de staat even iets te veel uit het oog verloor.
U kunt het ze nog gaan vragen, die kolonels. Zij zitten gelukkig niet meer in eenzame detentie, want delen tegenwoordig de cel met politiecommissarissen, journalisten, kritische wetenschappers en overige andersdenkenden.
Maar de EU heeft daarmee wel zijn zin gekregen, want het leger grijpt niet meer in. En volgens die standaard is het democratisch gehalte daardoor toegenomen en is Turkije weer een stapje dichter bij toetreding gekomen. Althans volgens de Brusselse technocraten die de moral highgrounds bezetten.
Mustafa Kemal Atatürk heeft ondertussen postuum een hernia opgelopen van het zich omdraaien in zijn graf.

Chiant | 30-04-16 | 23:28

@SyntaxError | 30-04-16 | 23:23
Ok. Maar ik zag het heus niet als aanval. Maar wel fijn dat je nog de moeite neemt om het uit te leggen. (Ik bedoel dit goed). (Weet je, al dit getyp is lastig als het om de juiste duiding gaat, we missen de nonverbale communicatie enzo).

AntiSoof | 30-04-16 | 23:26

@Fapfap | 30-04-16 | 22:39
Correct.

Piet Karbiet | 30-04-16 | 23:25

@Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 23:21
*Staande ovatie geven doet! * Goed gezegt!

Botte Hork | 30-04-16 | 23:24

Lieve feynman,
Kijk uit met de gevoelens die dit oproept bij bepaalde reaguurders.
Sommigen onder hen zouden namelijk kunnen reageren door te zeggen wat ze diep van binnen voelen en vinden.
En daardoor zouden ze dingen kunnen schrijven die ze in de problemen kunnen brengen, zoals: Duizend euro voor de eerste persoon die Rutte koud maakt, oproepen tot protesten met grenzeloos geweld tegen degenen die verantwoordelijk zijn voor deze persiflage op de werkelijkheid waarin we leven, oproepen tot bankruns, zeggen dat Erdogan het graf van zijn moeder neukt enzovoort.
Voor je het weet gaan mensen zich nog verenigd voelen in gevoelens als haat jegens bijvoorbeeld een bepaalde groep volksvertegenwoordigers en kan zich dit uiten in wetteloze volksgerechten die bijvoorbeeld landverraders zien in de voorgenoemde groep.
Dat moeten we niet willen.
Vinden sommige andere mensen.
Puur als voorbeeld dan hè.

LuckyGirl | 30-04-16 | 23:24

@Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 23:21
Solliciteer je naar kouwes zijn plek????

miko | 30-04-16 | 23:24

@AntiSoof | 30-04-16 | 23:19
Je mag het zien zoals je zelf wilt. Het is geen aanval, slechts een aanvulling.

SyntaxError | 30-04-16 | 23:23

@Botte Hork | 30-04-16 | 23:04

De gedigt Erdogant

Erdogant kijkt naar zijn erdohand
en naar zijn erdopand

Dan naar zijn erdoland

Jullie doen allemaal wat ik wil
brult de dictator
Want Iek Moesliem! Moesliem Akbar!

Wacht maar Erdogant
ook jij krijgt een keer
een lekke erdoband

Lekker puh

Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 23:21

@SyntaxError | 30-04-16 | 23:17
Nou en? De ministers krijgen als hulp van de Koning de schuld als er iets mis gaat. De ministers dragen de verantwoordelijkheid (van de Koning). Ga er maar aan staan. Of zie ik iets verkeerd?

AntiSoof | 30-04-16 | 23:19

@AntiSoof | 30-04-16 | 23:13
"Sinds 1848 staat in de Grondwet dat de Koning onschendbaar is en dat de ministers verantwoordelijk zijn."
www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/koni...

SyntaxError | 30-04-16 | 23:17

Mehmet9691 | 30-04-16 | 22:29

Hitler werd ooit ook aanbeden door de meerderheid van de Duitsers, maar gelukkig niet door allen.
Hoe zit dat met de voorkeuren in Turkije ten aanzien van Erdogan? En waarom wel en waarom niet? Dus welke argumenten spelen een rol in het voor of tegen Erdogan zijn? De islam, het nationalisme, het secularisme, Ataturk, wel of geen hoofddoeken voor vrouwen, ik ben benieuwd naar uw uitleg.

Nelis SplitBloes | 30-04-16 | 23:16

@Mehmet9691 | 30-04-16 | 22:35
Ja, dat vraag ik me inderdaad ernstig af. Dus doet u maar eens haarfijn uitleggen, waarom bent u zo'n Erdofan?

Chiant | 30-04-16 | 23:15

@SyntaxError | 30-04-16 | 23:08
Tuurlijk, niet over nadenken;). Nou, ik lees gewoon wat er staat en verbaas mij erover dat weinige mensen beseffen hoe het zit. (Of ik lees niet goed, dat kan ook natuurlijk.)

AntiSoof | 30-04-16 | 23:13

@Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 23:00, @tipo | 30-04-16 | 23:03,
Verdraaid, het is nog waar ook.

AntiSoof | 30-04-16 | 23:11

@Annuska G. | 30-04-16 | 23:03
Ach, hier kruipt een groot aantal reaguurders in de kont van trump. Mag allemaal.

miko | 30-04-16 | 23:11

Erdogan sticht zoveel mogelijk schade aan, helpt een land en een volk naar de klote, en echt niet voor een verheven doel.
Het doel is voornamelijk ome Erdo zelf, en zijn bankrekening. Waarschijnlijk wil hij ook wel een familiedynastie vestigen. Dat vindt hij niet heel belangrijk, het gaat voornamelijk om hemzelf.
Dat Turkije daardoor teruggeworpen wordt naar het geitenhoedersstadium boeit hem niet, als hij maar in het grootste huis woont.
Laat hem zijn gang gaan en binnen 1 generatie hebben vrouwen in Turkije geen recht meer op onderwijs, en worden christenen openlijk vervolgd.
Niet omdat ome Erdo daar echt in gelooft, maar omdat hij het als vehikel kan gebruiken.

Vogelbeest | 30-04-16 | 23:10

@Chiant, de grap is dat Obama van alle presidenten de meeste deportaties op zijn geweten heeft. Maar daar hoor je niemand over. Eigenlijk voert hij het voorgestelde beleid van Trump al uit.

roze_bril | 30-04-16 | 23:10

@tipo | 30-04-16 | 23:03
Oooh kee .. goed om te weten.

SyntaxError | 30-04-16 | 23:10

Je moet doen wat kan en toegestaan is.
Boycot alle Turkse zaken!
Geen halal kopen!
Ga zeker niet naar een islamitisch land op vakantie, ook al is dat goedkoop.
Niet een euro krijgen ze van mij!
Steun bepaalde doelen financieel, zoals goede journalistiek, zoals bijv TPO.
Ik zou G.S ook zeker steunen als daar mogelijkheid voor was.

Gerrit gordijnstok | 30-04-16 | 23:09

Zoals altijd begint het bij de intelligentsia, de journalisten, schrijvers, pers en minderheden.

De gemiddelde, normale Turk heeft nog niets door en denkt nog dat hij er voor hen is.

SapperDeFlap2166 | 30-04-16 | 23:08

@AntiSoof | 30-04-16 | 22:57
Ja dat staat er wel in, maar dat is ceremonieel ...
zeggen ze .. dus daar moet je maar niet over nadenken ..

SyntaxError | 30-04-16 | 23:08

Dezelfde truc heeft Poetin toch óók uitgehaald?

Der Paulie | 30-04-16 | 23:06

@Fapfap | 30-04-16 | 22:39
de Koerden worden vaak gezien als een baken van licht in het donkere midden oosten maar de fel nationalistische koerden kunnen ook beesten zijn en hebben de knoet er bij hun eigen bevolking ook bovenop.

miko | 30-04-16 | 23:05

Muxje | 30-04-16 | 22:59
Hear, hear!

Sjefke7807 | 30-04-16 | 23:05

Helemaal goed Feynman . Ik ben een bewonderaar van Richard Feynman maar het is ok dat je dezelfde naam als nom de plume bezigt. Probeer de laatste tijd mede met anderen Nekschot en de But Brigade van Rushdie onder de aandacht te houden. Feyn dat je die ook in het vizier hebt. Wij hebben hier ook boter op het hoofd!

drs kwenie | 30-04-16 | 23:04

Boeien waarom Mehmet9691 vanuit het veilige Nederland van Erdogan houdt. Waarom dondert-ie niet lekker op naar z'n aanbedene?

Annuska G. | 30-04-16 | 23:03

Goed dat de Feynman dit verhaal niet tweetert. Ga toch maar niet chillen in motherfucking Kuzudasi deze zomer.

RickTheDick | 30-04-16 | 23:00

@AntiSoof | 30-04-16 | 22:57
Natuurlijk was de Koning er.

Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 23:00

Westerse en Turkse overheden werken de facto inmiddels samen om middels real live repressie mensen het zwijgen op te leggen in de virtuele wereld.

Gewinflipt | 30-04-16 | 22:59

Het feit dat Obame de Nobelprijs voor de vrede zo snel kreeg had niets te maken met Obama. Het was een trap na voor Bush jr uit de richting van fatsoenlijke en zelfverklaarde intelligentia, van boven u en mij verheven gutmenschen die de pest hebben aan realpolitik.

Chiant | 30-04-16 | 22:59

Hij verkracht niet alleen de Turkse grondwet, indirect inmiddels ook de Nederlandse.

cucamonga | 30-04-16 | 22:59

@Mehmet9691 22:35: De kwalijke denkbeelden en de bedenkelijke motieven van de man sla ik maar even over. Turkije was een redelijk vrije natie waarin allerlei soorten mensen hun leven naar eigen inzicht konden inrichten, zonder dat de staat ze allerlei vrijheidsbeperkende zedelijkheidsregeltjes oplegde. Ja, er was genoeg op aan te merken (Koerden, Armeense dingetjes), maar door de bank genomen was men redelijk vrij. Wat ik tegen Erdogan heb is dat hij dat in sneltreinvaart aan het afbreken is. Hij verandert Turkije van een land voor iedereen in een land dat eigenlijk alleen is voor moslims die zijn smaak van islam aanhangen, alle anderen verliezen een flink deel van hun vrijheid of moeten zich naar die islamitische regels schikken.

Wat ik tegen Erdogan heb is hetzelfde dat ik tegen vrijwel alle moslims heb. Erdogan brengt in de praktijk wat alle moslims graag willen: dat het land, het continent, en de wereld zich aan hun regels en wetten aanpast.

Muxje | 30-04-16 | 22:59

@Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 22:51
De baas van Nederland? Was de Koning er ook? Want mij valt op de de meeste mensen denken dat de MP de baas is, maar dat is hij niet. Volgens mij, als ik de Grondwet lees, is de Koning de baas. De Koning kiest zijn kabinet, de ministers en zo.

AntiSoof | 30-04-16 | 22:57

Het gif van de islam wordt bewust in het vrije westen ingespoten en wij laten ons door onze politici zonder verzet naar de slachtbank leiden ... Die zijn tenslotte met hun eigen elitenprojectjes bezig.

EdwinM. | 30-04-16 | 22:55

@Mehmet9691 22:35
Istanbul in 2024 will look like Tripoli right now.

U moet uw mede-Turken werkelijk intens haten om van Erdogan te houden. Maar goed, dat mag.

tipo | 30-04-16 | 22:52

Bij de uitreiking van de prijs aan Merkel in Middelburg was Rutte aanwezig, en ook Demmink. Die laatste had die dag als getuige moeten verschijnen voor een rechtbank inzake van kindermisbruik, maar hij had zich afgemeld wegens *verhinderd*.

Demmink, Turkije, Baybassin. Is daar een connectie?

Demmink werd bij de festiviteiten in Middelburg niet weggejorist door de baas van Nederland. Ik herhaal: niet weggejorist. Niet.
www.ad.nl/ad/nl/38261/Nieuws/article/d...

Lewis Lewinsky | 30-04-16 | 22:51

Mehmet9691 | 30-04-16 | 22:35

Omdat hij illegaal een paleis van een half miljard voor hemzelf heeft laten bouwen. En nog een stuk of 20 andere vergrijpen zoals het ontkennen van de Armeense genocide.

eerstneukendanpraten | 30-04-16 | 22:49

@Mehmet9691 | 30-04-16 | 22:35
Kun je 3 argumenten geven waarom je van Erdogan houdt? (Dat sommigen hier in het westen bepaalde meningen hebben komt door de media, die kunnen de mensen van alles wijs maken.)
Btw, wat ik over hem las vond ik wel aardig. Hij lijkt mij een verlicht denker.

AntiSoof | 30-04-16 | 22:48


nemoj me jebat | 30-04-16 | 22:21

Heel Zweden kun je inmiddels als verloren beschouwen...

eerstneukendanpraten | 30-04-16 | 22:47

Buitenlanders moeten hun naam waarmaken en buiten dit land blijven.Optieften en zo snel mogelijk ben jullie helemaal zat.
Of je doet mee,of je tieft op simpel.

hebbuh | 30-04-16 | 22:46

@Mehmet, Omdat ik totaal niks met de islamitische cultuur heb waar hij een representant van is. Moeilijker is het niet. Zo, weer wat geleerd. Nu nog naar school om daar nog wat te leren, zodat je bij de volgende sollicitatie niet heel hard racisme hoeft te roepen.

roze_bril | 30-04-16 | 22:45

-weggejorist-

Kok Blekemolen | 30-04-16 | 22:45

Ik weet niet waar ik harder om moest lachen. Rutte die Merkel de 'Four Freedoms Award' gaf in 2016 of Ghadaffi die in 2010 aan Erdogan de "Algaddafi International Prize for Human Rights" gaf.

Erdogan heeft in ieder geval veel geleerd van Ghadaffi. Bijvoorbeeld dat Amerika door moslims ontdekt is en niet door Columbus. Maar vooral hoe je een paleis bij elkaar sprokkelt met vluchtelingen als wisselgeld.

Het is natuurlijk niet om te lachen. Erdogan stoomt de geesten klaar voor een sultanaat, zoals Ghadaffi de geesten klaarstoomde voor een filiaal van het islamitische kalifaat. Zelfs na de dood van Erdogen, of juist dan, is de kan groot op zo een sultanaat.

tipo | 30-04-16 | 22:44

Het districtenstelsel dus, ipv evenredige vertegenwoordiging.

Weetje nog wie daar in NL ook zulke voorstanders van waren/zijn? D666.

EefjeWentelteefje | 30-04-16 | 22:43

Wat nu als een niet-journalist beledigende uitspraken doet?
Een bekende Nederlands-paspoorthouder en beroeps-vechtende Marokkaan bijvoorbeeld?
Zijn we dan ook met z'n allen ontzet en boos?

Leidt wel lekker af van de wetteloosheid in ons eigen land van kindbruidjes en referendum-fraudeurs.

Overigens moeten ze met hun poten van Ebru afblijven.
Over vrijheid van meningsuiting discussiëren we niet, die oefenen we uit.
Zoals dat hoort in een normaal functionerende democratie.
Dat had Rutte moeten zeggen. Tegen Erdogan en alle Turken. Ook hier ten lande.

Mike2054 | 30-04-16 | 22:40

Hier in NZ stonden in de kranten met ANZAC day verhalen van Nieuw Zeelandse soldaten in de eerste wereld oorlog in Armeense dorpen afgeslachte Armeeniers hebben gezien. De koerden deden daar toen ook aan mee voor de Turken. Het lijkt wel dat de Koerden dit even zijn vergeten.

Fapfap | 30-04-16 | 22:39

@Mehmet9691 | 30-04-16 | 22:35
Was jij ook al bij hem als jongenshoertje?

Botte Hork | 30-04-16 | 22:38

Als je jezelf de moeder laat naaien moet je niet gek opkijken als er ook nog in je bek gescheten wordt, overheids technisch gezien.

mysteryposter | 30-04-16 | 22:37

Beste mensen.
Ik lees hier dat mensen erg tegen Erdoğan zijn. Ik wordt natuurlijk heel nieuwsgierig Door mijn leergierige karakter en de wil om te begrijpen waarom mensen zo tegen Erdoğan zijn. Mits jij ook je afvraagd Hoe het komt dat mensen van Erdoğan houden kan ik hierin mijn bijdrage voor leveren namelijk ik ben ook een liefhebber lover en fan van Erdoğan.
Ik groet u allen vriendelijk.

Mehmet9691 | 30-04-16 | 22:35

wanneer dumpen we de turken en gaan we samenwerken met de russen. blijkbaar heeft de koude oorlog 5 Triljard voor de MIC opgebracht, inderdaad regelrechte onzin. deze mensen hebben hun geld, nu muil houden. tijd dat we met de russen gaan samenwerken. dump de turken, SA en de rest van het MO. olie halen we uit rusland, USA, noorwegen en overige niet opec landen. flauwekul allemaal. pff

blabla9899 | 30-04-16 | 22:35

'Het gaat daar om afkomst en lijfsbehoud'.

Goh, als ik het artikel niet gelezen had zou ik gedacht hebben dat het om NL ging.

Lizio | 30-04-16 | 22:33

@ole guapa | 30-04-16 | 22:30
Uiteindelijk is het hun doodscultus ISLAM. Gaan we straks ook zien bij onze nieuwe Syrische Nederlanders.

Botte Hork | 30-04-16 | 22:32

Goed verhaal Feynman. Jij bent een girly he ;)

Ongeblustekalk | 30-04-16 | 22:32

Wat wel mooi is, tot een maand geleden was het imago van Turken hier ten lande wel redelijk oké. Hardwerkende kleine ondernemers. Binnen een maand is bij het grote publiek Turkije een soort Saoedi-Arabië Light dat je maar beter kunt vermijden. Dat gaat de Erdogeit zijn economie nog pijn doen in het toerisme.

ole guapa | 30-04-16 | 22:30

Beste schrijver,

Conform de Turkse grondweg mag een premier onbeperkt aantal keer herkozen worden.

Erdoğan heeft zelf vanuit de partijregels van Akp die hij samen met zijn partijgenoten heeft samengesteld vastgelegd dat men ten hoogste 3x hetzelfde functie achter elkaar mag uitvoeren. Op grond hiervan heeft hij gehandeld. Deze partijregels kan hij wanneer hij dat wenst ook veranderen.

Als president zijnde is hij gekozen met 52 % van de stemmen in de eerste ronde al. De volgende persoon die ook president kandidaat was bleef haken bij 25% wat betekent dat bij de 2e ronde wanneer dat zou plaats vinden Erdoğan makkelijk 65% van de stemmen zou hebben gehaald. Dat id Niet nodig geweest omdat hij al boven 50% was uitgekomen.

Mehmet de NederTurk.

Mehmet9691 | 30-04-16 | 22:29

Het ultieme goal van Erdogan is om op zondag 3 maart 2024 het Kalifaat te herstellen. Precies 100 jaar na de afschaffing daarvan. Van Algiers tot Atjeh zien daarna de straten rood van de Turkse vlaggen.

hhmariavanempel | 30-04-16 | 22:28


Feynman als leerstof op de schooL
En hier moeteb we zo snel mogelijk van af. Begrijp nog steeds niet waarom ouders dit accepteren :

www.nieuwreligieuspeil.net/node/6297

vanvandaag | 30-04-16 | 22:24

Ach, in Nederland bestaat er ook geen maximale termijn voor Rutte of Willem Alexander. En om nou te zeggen dat Nederland daardoor een dictatuur is, nou nee. Dus waarom zou Turkije om die reden wel een dictatuur zijn? Die GeenStijlers zijn permanent opgewonden en dat komt hun redeneringen niet ten goede.

Bart3470 | 30-04-16 | 22:23

Paraaf "Ad Hominem"
"Dit soort prijzen zijn geen beloning meer voor bewezen diensten"
Dat zij het wel vermoed ik, maar duidelijk niet voor de diensten bewezen aan de burger.

SyntaxError | 30-04-16 | 22:22

eerstneukendanpraten | 30-04-16 | 22:17
Het zou me niets verbazen. Ze zijn er gek genoeg voor.

nemoj me jebat | 30-04-16 | 22:21

Erdogan krijgt volgend jaar de Nobelprijs voor de Vrede omdat Turkije zo veel Syrische vluchtelingen heeft opgevangen.

eerstneukendanpraten | 30-04-16 | 22:17

@Feynman | 30-04-16 | 21:59
Van mij krijg je een lintje voor je lef.

SyntaxError | 30-04-16 | 22:15

@bisbisbis | 30-04-16 | 22:06
En waarom trekken ze zich wel wat aan van Ebru en die Duitse komiek?
Ik denk dat JIJ degene bent die onderschat hoe lichtgevoelig deze opperturk is.
Om de woorden van Wim -coke- Kieft te gebruiken:Hij gaat wel heel erg in zichzelf geloven.

miko | 30-04-16 | 22:14

Volgt allen mijn goede voorbeeld en boycot alle NederTurken, en sowieso ALLE islam.
Dus niet die goedkope monteur, die avondwinkel, die klusjesman enz. BOYCOT! Allemaal!!1! Totdat we het stadium van de hooivork bereiken is dit wat in ieder geval kan.
En in supermarkten, vermijd de kassarij met het kopvod. Dat zij daar zit met haar ISIS outfit mag ze zelf weten, maar dat ik weiger in die rij te gaan staan mag ook.
Alleen maar kopvod kassa's? Kar laten staan en door naar de volgende super.
Het houd niet op, niet vanzelf.

Botte Hork | 30-04-16 | 22:14

Het kan nog veel gekker Feynman.

"Bij de Turkse parlementsverkiezingen op 7 juni vraagt president Erdogan de kiezers om een grondwetswijziging die van hem een basyüce maakt, Verheven Leider, een term van zijn favoriete dichter en islamitische fascist Necip Fazıl Kısakürek."

Verplicht leesvoer: www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-lan...

Willianus Wortelus | 30-04-16 | 22:12

Uitburgeringscursus?

marcoplarco | 30-04-16 | 22:11

Lieve Feynman toch... - een column NIET schrijven om 'haar zaak niet te benadelen'?
-
Denk je nu werkelijk dat ze zich in Turkije ook maar ene moér aantrekken van de mening van ene Feynman op GS?

bisbisbis | 30-04-16 | 22:06

Nu ja zeg, het is nu zelfs op het Journaal.
Ik ga aan de drank.

Piet Karbiet | 30-04-16 | 22:04

Erdogan blijft een stronzo di capra, of ie nou president of premier is.

ristretto | 30-04-16 | 22:04

".. Het gaat daar niet om liberalisme of socialisme, maar om afkomst & lijfsbehoud.."

Gewoon een stammenoorlog dus. Dankzij jeweetwel weer hard op weg naar het stenen tijdperk.

Godsammekraken | 30-04-16 | 22:02

KalifEUt

bisbisbis | 30-04-16 | 22:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken