GeenPeilTV. Den Haag spuugt op uitslag referendum
Rutte & Co (ja, jij, Roland) hebben vandaag de motie van Van Bommel behandeld zoals Erdogan de gemiddelde satiricus. Het zo spoedig mogelijk indienen van een intrekkingswet om de uitslag van het referendum recht te doen is kapotdood geknuppeld door de klaarblijkelijk democratie hatende reservespelers van onze politieke Jupiler League. De uitleg van bijvoorbeeld Diederik 'Nee=Nee' Samsom is dat Nee=Nee eigenlijk betekent: 'maar, mits, nou ja, want ja, en dus, interpretatie van de interpretatie, nou nou nou, hey kijk VanLeeuwen daar een lekker wijf voor je tussenshots hahaha, wellicht, man man man, dus, nou ja, niks definitief, vertalen naar realiteit, begrijp je?'. Nee, Samsom, dat begrijpen we niet. En van die andere identiteitsloze stemlemmingen in de Tweede Kamer ook niet. We hebben hier een door miljoenen gedragen referendum en Rutte cum suis behandelen het alsof dit een rol gesubsidieerd WC-papier is.
Reaguursels
InloggenEen stem op Wilders maart 2017 is een stem op Rutte 3.
the Jackdawn | 20-04-16 | 07:41
Een stem op iets anders dan de PVV is een stem vóór een volgend rampen kabinet, om het even welke paljas daar dan de dirigent van gaat wezen.
En zolang de media blijft liegen en bedriegen, en de gemiddelde Nederlander te achterlijk is om dat in de gaten te hebben, zal dat volgende rampen kabinet er wel komen ook.
Gelukkig worden er steeds meer kiezers wakker, de enige nog openstaande vraag is of dat nog een meerderheid gaat worden, en het tij gekeerd kan worden, voordat Nederland definitief naar de kloten is.
Wat een rotkop die Samsom. Bah.
Ik hoor het Samsom nog zeggen: "de kloof tussen politiek en burger moet kleiner" of woorden van gelijke strekking. Nou, gaat lekker Diederik!
Rutte is een leugenaar en doet een "balkenende". Precies zoals ik al voorspeld had.
Je aan de wet houden dat is echt te veel gevraagd van dit kabinet. En alle andere kabinetten. Einde van de rechtstaat.
Maria.1 | 19-04-16 | 22:55
Ik weet zeker van niet......
Meer dan 50% van de 2e Kamerleden die de democratie recht in het gezicht spuugt!
Dat vraagt om doorpakken door het leger des Peils!
Men hoopt erop dat we de schouders ophalen maar zullen we dat nu eens een keer niet doen? Wordt het allemaal wat minder vriendelijk? Wellicht..
MikeLekkerBelangrijk | 20-04-16 | 08:44
"Wat dacht van de SP als eurosceptisch alternatief?"
Volgens mij is de SP voor open grenzen en dat lijkt mij zeker in combinatie met de sociale zekerheid die zij nastreven een hele kostbare combinatie. Als de SP het probleem van de Islam had begrepen, had ik wel op ze gestemd. Maar nu, nee.
Ik ga voor VNL.
Wat een luguber type is die Han ten Broeke (VVD) zeg. Een van de belangrijkste speerpunten van het associatie verdrag is natuurlijk de Visum Vrije regeling voor de Oekraïne. Nadat de NEEisNEE uitslag duidelijk was met 62% tegen het associatie-verdrag was het eerste wat Premier Rutte deed, twitteren naar een Oekraïense Parlementariër dat de Visum Vrije regeling toch ondanks alles door zou gaan. Te denken valt natuurlijk aan Human Trafficking. Han ten Broeke : "Nou kijk als je één been afsnijdt en twee armen, dan kun je ook nog steeds vervoeren maar het gaat wel een stuk lastiger." Dat klopt en dat beamen alle Internationale vlees transporteurs natuurlijk in koor. Internationale vlees trading gebeurt natuurlijk altijd met live stock. Geslacht vlees, wat geen Visum vrije regeling meer nodig heeft, heeft maar een beperkte houdbaarheid. De luguberheid straalt van die Han ten Broeke (VVD) af. Ach zult U denken wat wordt hier nu weer bij elkaar gefantaseerd, maar nog niet zo lang geleden ging in het Torentje het dak eraf als Nederlandse sporters naar een evenement gingen waar een `foute' regering aan de macht was.
MikeLekkerBelangrijk | 20-04-16 | 10:37
"Feitelijk moeten we 'culturele' sentimenten binnen de politiek buitenspel laten staan op dit moment, en kijken wat de prioriteiten zijn in het belang des lands. EEG > EU is denk ik een evidente primaire stap."
De EEG is verleden tijd, als Nederland uit de EU stapt dan valt de EU echt niet uit elkaar dus terug naar de EEG kun je op je buik schrijven. Wat mij tegen staat aan de SP is dat ze tegen de ontslag versoepeling zijn en dat ze zo zeuren over gezondheidszorg en ouderenzorg en de mensen die in die branche werkzaam zijn. Met een SP in de regering kun je de donder opzeggen dat het beleid van Rutte, versoepeling van ontslagrecht en kostenbesparingen op de gezondheidszorg en ouderenzorg worden terug gedraaid zodra Nederland een meevaller heeft terwijl het in mijn ogen beter is om met meevallers de staatsschuld af te lossen.
Nu ben ik VVD-er en jij SP-ers en ik stel een compromis voor dat er meer geld voor de ouderen en zieken komt, het ziekenfonds terug komt en werknemers beter beschermd worden. Ben jij dan bereidt om water bij de wijn te doen op je EU standpunt?
Het is natuurlijk puur fictief maar dit is een beetje hoe de parlementaire democratie in elkaar zit en besluiten gesloten worden.
-weggejorist-
MikeLekkerBelangrijk | 20-04-16 | 08:44
"Wat dacht van de SP als eurosceptisch alternatief?"
Premier Roemer en van Bommel minister van Buitenlandse zaken.
Dit zou niet mijn keuze zijn maar het is inderdaad aan optie.
the Jackdawn | 20-04-16 | 10:00
Feitelijk moeten we 'culturele' sentimenten binnen de politiek buitenspel laten staan op dit moment, en kijken wat de prioriteiten zijn in het belang des lands. EEG > EU is denk ik een evidente primaire stap. Het strategisch buitenspel zetten van de 'cesspool' moet het gemeenschappelijke doel zijn. Dit zodat we meer van onze soevereiniteit terug kunnen trekken en daarmee een adequate oplossing kunnen formuleren betreffende de 'schism' in de bevolking.
AH, dus zo graaf je je eigen politieke graf!
Fietsknabbel | 20-04-16 | 09:08
Via de eerste Kamer? Ja maar wanneer kan het daar liggen en checken die niet meestal achteraf?
Den Haag pist op het volk:
Bukken klootzakken, kudtvolk wij regenten zijn de baas !!
www.youtube.com/watch?v=J-JZcoRWFi4
MikeLekkerBelangrijk | 20-04-16 | 08:44
"Wat dacht van de SP als eurosceptisch alternatief?"
Geen énkele kans, de SP probeert te grommen maar komt over als een snorrende kat, dat waren wel andere tijden toen Jan Marijnissen er nog de scepter zwaaide !!
Geen kwaad woord over Roemer maar die man kan nog geen fiets verkopen, laat staan een tegengeluid laten horen in Brussel.
Pieter V | 20-04-16 | 09:50
De doelstelling is de middenklasse wegvagen....
U vergeet in uw stelling de onderklasse, de arbeider die ons land groot heeft gemaakt, de havenarbeider die er niet of nauwelijks meer is, de kompel die zijn leven wilde geven voor het welzijn van ons land, de dagloner die door hard werken het volk te eten gaf, enz, enz.
U doet nét alsof de middenklasse onze welvaart heeft bevochten en veroorzaakt maar u gaat voorbij aan het feit dat de middenklasse juist die klasse was die de arbeiders uitbuitte en op ze spuugde en alleen maar ging voor de eigen winst, diezelfde middenklasse die decennia lang op deze maffia heeft gestemd, de middenklasse is al eeuwen de achterban van een VVD, D66, CDA.
Ergo: De Middenklasse is er mede de oorzaak van dat dit gebeurd !!
Wel even bij de feitjes blijven mijn beste :)
Verder heet ik u dan toch wel weer welkom in het kamp dat zijn ogen begint te openen, hetzij laat maar toch :)
"En zo niet? Dan gaan we de MinPres enorm hinderlijk volgen."
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/04/...
Gaat dit nu wel of niet gebeuren Van Rossem?
MikeLekkerBelangrijk | 20-04-16 | 08:44
"Wat dacht van de SP als eurosceptisch alternatief?"
Premier Roemer en van Bommel minister van Buitenlandse zaken.
Dit zou niet mijn keuze zijn maar het is inderdaad aan optie.
@Lewis Lewinsky | 20-04-16 | 01:40
Inderdaad! Weer een taal terrorist die het zelf niet eens snapt. Als iedereen nu eens ophoudt met dat gezeik over taalfouten in snel geschreven commentaren.
Bij "beiden" gaat het altijd over mensen en bij "beide" over zaken.
Definitie, SNEL...
1 -Als er wat te jatten valt van het volk: Enkele seconden
2 -Als de eigen beurs moet worden gevuld: minder dan één seconde.
3 -Neo Liberale uitleg 1: Als het winst oplevert voor de achterliggende lobbycratie: minder dan één miliseconde !
4 -Neo Liberale uitleg 2 (herziene versie) : Zolang het géén eigen winst of winst voor de achterliggende lobbycratie oplevert zal de tijdsduur van SNEL worden aangepast tot een lengte die nodig is om alle ratten aan boord van de kruiwagen te krijgen en de eigen beurs tot maximaal gevuld is, de tijd daarna is te bezien als een uiterst rekbaar geheel dat de tijdlijn volgt van de elite en eindigt wanneer iedereen die lid is van de eigen clan tevreden is.
.
De tekst hierboven mag worden toegevoegd aan de Dikke van Dale !
MikeLekkerBelangrijk
ja precies wat ik bedoel'
Jij snapt het.
@dutchdj | 19-04-16 | 22:11
De VvD is sinds Dijkstal een puur linkse partij die er wel voor zorgt dat het grootkapitaal zich onbelemmerd kan uitleven.
Deze synthese tussen links lullen en rechts graaien is ook de basis van de EU, uitgevoerd door de criminele ongekozen EU-dictators.
De doelstelling is de middenklasse wegvagen, een liederlijk rijke bovenlaag creëren, vooral zij zelf, en een gehomogeniseerde onderlaag als de slaven om hun rijkdom te genereren.
Verdiep u in het misdadige Coudenhoven-Kalergi plan dat door die Brusselse EU criminelen wordt uitgevoerd en waarvoor Merkel en Van Rompuy al zijn onderscheiden voor hun verdiensten.
Jammer dat er geen weldenkende versie van een Spong is die hier bovenop springt.
Sir Hackalot | 19-04-16 | 21:40
Als Geert écht wat waard is grijpt ie nu zijn kans en doet aangifte van een ambtsmisdrijf !!
Hier ligt een duidelijke opdracht aan GeenStijl :)
Jan Roos, begin je maar alvast voor te bereiden en start de campagne " WEG met de REGENTEN !! " of iets van die strekking.
Maart 2017 zal niet alleen de ondergang van het kabinet worden maar tevens de dag dat het Nederlandse volk zijn rechten terug eist en de macht overneemt.
Laat de staatsgreep een feit worden !!! Grijp de macht !!
-weggejorist-
Donner had het daags voor referendum over het naar zijn mening ongrondwettige referendum instrument omdat 'kamerleden zonder enige last' zouden moeten functioneren. Ik zou heel graag zien hoe hij, in dat licht, het door Rutte in de Kamer benoemde EU debatverbod beschouwd.
Je bent een DROL met diaree aan het eind
HetGeheim | 20-04-16 | 09:28
Ah, U bedoelt zo ene die er 'te gemakkelijk' uitkomt, maar eindigt in kramp en spuitsessie op het einde.
Mjah, daar kan ik mij wel in vinden.
Stuur Joris even een weekje op vakantie, kan nog leuk worden !!
De laffe badmuts Samsom, laf in politiek en laf in zijn gebroken huwelijk! Gebroken omdat ie ook daar zijn gemaakte afspraken liet varen voor zijn enorme ego.
Deze man heeft de PVDA in een zeer korte tijd naar de klote geholpen, naar de klote als zijn zogenaamde vriendschappen uit het verleden waar mensen met zijn mooie praatjes dachten dit is een man naar mijn hart.
Deze man hoort niet thuis in de politiek maar eerder in de Efteling.
Nu moeten we de nee stem een plaats geven'' flikker toch op man!!
Je bent een DROL met diaree aan het eind
@Lucioperca
VNL kende ik nog niet. Ik zat zelf te denken aan de Libertarische Partij ( www.libertarischepartij.nl ) of misschien zelfs de PiratenPartij ( zij zijn van oorsprong op gedistribueerde (internet)democratie gericht)
Er is nog een mogelijkheid via de 1e kamer, gaf Marianne Thieme aan. Ze ging proberen om via die weg de regering te dwingen stappen te ondernemen.
"de verkiezingen zullen het wel aantonen" .... nou daar twijfel ik sterk aan! We gaan natuurlijk weer allemaal CDA stemmen, de club die ons in 2005 ZWAAR voorgelogen heeft over het Verdrag van Maastricht en waardoor we zo de EU ingeluisd zijn!
Beste lezers, politiek is er niet voor u en mij maar voor zichzelf! Dit zal nooit veranderen!
Er zijn nogal wat politici die vooraleer ze zitting namen in de kamer eerst eens een cursus "rechtsstaat" hadden moeten volgen. Wat is dit een afgang voor de Nederlandse politiek.
necrosis | 20-04-16 | 08:46
De titel zou dan moeten luiden: De heilige knoran van necrosis en 1001 verzen.
*denk ik*
@Flapuidt | 20-04-16 | 08:51
Ben je soms vergeten dat de EU al een hoop miljarden in dat failliete kutland gepompt heeft?
En wie heeft die miljarden opgebracht?
Een Nederlandse kippenboer kon zijn bedrijf sluiten omdat we geen zaken meer mogen doen met Rusland en een Oekraïense kippenboer krijgt een miljard om te kunnen exporteren.
Wie wordt er hier nu kaalgeplukt?
Flapuit | 20-04-16 | 08:51
Je vergeet dat ze wereldberoemde " zwarte aarde" gaan volplempen met GMO gewassen en ze kunnen daar spuiten wat ze willen. Wil je kanker of niet, nou je krijgt het vanzelf als dit verdrag doorgaat. Ons voedsel wordt nog slechter en het is al bar en boos.
Wordt een bestseller!
Dr. Frambozenjam | 20-04-16 | 08:39
Ongetwijfeld, nou wie weet!
Ik heb ook nee gestemd tijdens het referendum. Maar eerlijk is eerlijk, een handelsverdrag zonder alle politieke, militaire en gratis zakken met geld afspraken, dat is uiteindelijk wel wat we willen toch?
We willen gewoon goedkoop dat hele land kaalplukken van natuurlijke grondstoffen, de gewone man in Oekraïne lekker laten zwoegen in de mijnen, en verder niks met het land te maken hebben.
Lucioperca | 20-04-16 | 08:39
Dat is een goed idee. Laten we de PVDA en VVD kapen en het liefst het CDA ook. Dit vraagt om gecoördineerde actie. Ik doe mee, zeg maar bij welke partij ik mij moet aanmelden want allemaal lid van worden 1 partij heeft geen zin.
@Dr. Frambozenjam | 20-04-16 | 08:39
Alleen voor al mijn comments moet men al een boek drukken....
*grinnik*
the Jackdawn | 20-04-16 | 06:10
Wat dacht van de SP als eurosceptisch alternatief?
@necrosis | 20-04-16 | 08:36
Die optie ligt al heel lang op tafel, gaat niet meer van tafel. Ik kan helaas niet op mijn medeburgers vertrouwen als het op vrijheid, democratie, en rechtstaat aankomt.
.
En mijn naasten en ik gaan de prijs die komen gaat voor dat kortzicht, die desinteresse, en de apathie niet betalen.
15 maart 2017 zijn de kiezers weer aan zet. En reken maar dat PvdA en VVD de rekening gepresenteerd krijgen. Dan valt er niet meer te luisteren naar de kiezer, ze doen dan gewoon niet meer mee. www.ipsos-nederland.nl/ipsos-politieke...
Wat Wilders al eens zei is waar: het is een nepparlement. Af en toe mag iemand van de gevestigde orde, van de PVDA of de VVD in dit geval, een dissident spelen, om de kiezers veilig te stellen voor de volgende verkiezingen. Maar als puntje bij paaltje komt, ligt de echte macht in de EU en de Tweede Kamer doet er alles aan om het zo te houden. Ze vinden zichzelf blijkbaar te incapabel om te regeren en dragen met alle liefde de macht over aan de EU (vrij naar Margaret Thatcher's toespraak over Labour).
hoogstetijd | 20-04-16 | 00:56
*Gnegne*
Wordt een bestseller!
Goed, de koffie is achter de kiezen, de frustratie van gisteren is met een goede nachtrust weggeëbd, dus tijd om te gaan brainstormen over de hoognodige vervolgstappen die genomen dienen te worden.
Demonstraties, manifestaties etc. lijken me redelijk zinloos. Het is nu al meermaals aangetoond dat de Nederlander niet op de been te krijgen is, zie de pathetische uitingen van bijvoorbeeld Pegida. Mag ik hier mijn idee voor een wél effectieve actie uiten?
Er wordt gesproken over het opzetten van een politieke partij. Vergeten wordt wat een enorm karwei dit is. Er moet een verkiezingsprogramma worden geschreven, dit moet worden doorgerekend en er zijn bergen statutaire en financiële verplichtingen voor dit gerealiseerd is. Ik acht dit zelf dus onrealistisch.
Maar er is een makkelijkere, effectievere en vooral kortere weg:
Waarom worden we niet collectief lid van (dezelfde!!) politieke partij? Op die manier kunnen we via GeenStijl/GeenPeil de agendapunten bespreken, en deze in ledenvergaderingen inbrengen. We zijn met duizenden, dus als we de huidige ledenaantallen van politieke partijen in ogenschouw nemen, zijn we een factor van betekenis als we eenheid in onze standpunten bereiken en deze voorleggen. De facto kunnen we deze partij zelfs overnemen, waardoor al het voorwerk al is gedaan, en we zo gelijk invloed hebben. Zelf ben ik lid geworden van VNL (kost maar 12 per jaar!), en zelf vermoed ik dat deze partij ook het meest geschikt is om deze invloedsbom te realiseren; we hebben al uitstekend met ze samengewerkt in de campagne, ze zijn salonfähig en hebben standpunten waar veel reaguurders zich sowieso in kunnen vinden. De betwiste standpunten kunnen we in ledenvergaderingen veranderen.
Dit is de koninklijke weg om alsnog een betere samenleving te creëeren, en écht iets te bereiken!
Men wendt hier nu voor niet te begrijpen wat raadgevend betekent?
@Parel van het Zuiden | 20-04-16 | 08:34
Emigreren dan maar?
Hahaha. Er wordt een verkiezingsuitslag door de politiek getorpedeerd, en beginnen mensen hier over de verkiezingen van volgende jaar. Guts, en oh oh wat gaan ze die politiek straffen, zeg.
.
Je moet het de Nederlandse ezeltjes nageven. Volhardend tegen de steen blijven lopen.
Als je personen vervangt voor beiden is het beiden en als je zaken vervangt voor beide is het beide.
:)
Maria.1 | 20-04-16 | 08:19
Ach natuurlijk, zo is het precies, waar ben ik toch mee bezig. Dankjewel! Dus beide in mijn eerste posting was toch correct, ook dank aan Lewis Lewinsky.
Heel Nieuwsuur ging er over ... euh oh nee "Wie is De Ware Trump". Wat ook opvalt ... vóór het Referendum zeggen velen dat een gedeelte van het verdrag sowieso doorgaat en nu is het opeens ... als we niet ratificeren dan gaat het hele verdrag niet door. En als men echt geen argumenten meer weet dan is een vergelijking met armen en benen afsnijden natuurlijk wel zo smakelijk.
Wanneer er bij mij die blauwe enveloppe weer op de mat valt ga ik kijken hoe ik invulling kan gaan geven aan de betaling ervan en hoe ik daar recht aan kan doen.... En daar heb ik dan enkele maanden voor nodig en vervolgens betaal ik NIET. Djuuu toch we zijn zover dat 75 % geen vertrouwen meer heeft en niet eens stemt. Nederland is zinkende.
@hoogstetijd | 20-04-16 | 08:13
Als je personen vervangt voor beiden is het beiden en als je zaken vervangt voor beide is het beide.
:)
hoogstetijd | 20-04-16 | 08:13
Man, man, man. Correct is dan ook: 'Beiden vroegen hoe het met me ging.'
Wat snappen jullie niet aan "raadgevend"? Ze kunnen er mee doen wat ze willen en dat was al lang van te voren bekend. Nu niet huilie huilie doen omdat ze eerst nog willen "overleggen".
@hoogstetijd | 20-04-16 | 01:23
Wat nou correctie? 'Beide' was goed.
Lewis Lewinsky | 20-04-16 | 01:40
Tjonge, nou moet ik er nog eens goed over nadenken... Onzetaal.nl zegt:
Beide wordt altijd zonder -n geschreven als het een geheel vormt met een zelfstandig naamwoord dat er vlak achter staat.
Correct zijn:
- De beide bedrijven gingen verhuizen.
- De bedrijven gingen beide verhuizen.
Ik ben geen taalpurist, maar je mag van mij wel goed Nederlands verwachten. Volgens mij is 'Beiden zijn ijzersterk' correct.
Ben net wakker, eerst maar een dubbele zwarte koffie.
Wat een gezellige boel, de "usual suspects" zijn ook allemaal weer aanwezig.Opvallend.
Als je zo snel mogelijk interpreteert als zo snel als wenselijk, dan ben je toch gewoon de wet aan het schenden, wat je mooie bedoelingen ook zijn. Samsom kijkt als een kleuter die iets aan zijn moeder uit te leggen heeft.
GerMonster | 20-04-16 | 07:11
Zodra het laatste restje privévermogen op is, er geen werk meer is en er niet verder geleend kan worden wordt de bevolking pas aktiebereid.
Het is opvallend rustig in de overige media over het verkwanselen van de democratie door dit kabinet. Meer dan een onbeduidend berichtje hierover is er daar niet verschenen. Wiens brood men eet wiens woord men spreekt is hier wel op zijn plaats.
Voor de zomer wordt na de zomerreces.. zitten we in september weer met een tsunami wereld migranten op hol en zee crisis, Griekenlandruzie om nog meer, meer, meer geld, Spanje en Italie willen ook geld zien, een Brexit en de gevolgend, Oost Europa dat weigerd om 100.000 Islam migranten op te nemen dus gaat Nederland dit doen.. EN WANNEER komt dat volk in Nederland uit hun apathie en springen ze uit de kokende pan!
@donkersloot, dank ! Vrees dat je gelijk hebt, de zon schijnt, de kinderen brullen, de hond moet uitgelaten worden en je hebt bijna genoeg geld gespaart voor de sportuitlaat van je 4 jaar oude Kia, life is well ! o god.
@miko | 19-04-16 | 21:50
Stil miko. Niemand luistert naar je of trekt je iets van je aan. Gewoon mond dicht houden en luisteren naar het geblaat van anderen. Je mening houd je maar voor je. Maar kom ons er niet mee lastig vallen.
Net zoals alle andere niet stemmers, gewoon in je mand. Toch? Dat is toch je eigen overtuiging? Of niet dan?
Er is nog maar 1 manier om de democratie terug te krijgen in dit land.. NEXIT! TTIP en die andere verdragen komen er aan en zoals nu duidelijk en eindelijk transparant is.. het heeft niets met de bevolking van de EU te maken of zij dit willen. Het electoraat heeft al beslist.
@miko | 20-04-16 | 03:07
Hou maar stil miko, jij hebt geen recht van spreken. Niet stemmers moeten gewoon hun mond houden. Er word toch niet naar ze geluisterd. Mensen doen toch wel wat ze willen. Niemand is geintereseerd in jouw mening. Dus gewoon stil. Mond houden, niets zeggen en gewoon iedereen zn gang laten gaan. Toch? Dat geblaat hier in de ruimte gaat toch niets veranderen. Heeft allemaal geen zin? Gewoon koest af en in je mand.
Ik bedoel waarom zouden we naar je luisteren? Er zijn zoveel die iets anders beweren. Het is gewoon beter dat jij je mond houd. Dat bespaart je 5 minuten tikwerk op een dag. Weet jij hoeveel dat is. 5 minuten typen. Dan heb je 5 hele extra minuten om extra gefrsutreerd dingen te lezen waar je het niet mee eens bent.
Of draai het maar een andere manier, wat voor jouw lekkerder proeft. Als je je mond maar houd. En vooral niet gaat stemmen.
En de MSM negeert dit nieuws volledig, zoals verwacht.
necrosis | 20-04-16 | 07:30
"Ik ga er vanuit dat mensen niet zo stom zijn om in 2017 op Rutte/ VVD te gaan stemmen."
Ik ga ervan uit dat de PVV-adepten zo dom zijn dat ze op Wilders gaan stemmen terwijl ze weten dat hij in de oppositie komt waardoor de midden partijen gedwongen worden om samen te werken en Rutte 3 is geboren. Gelukkig speelt de PVV geen voetbal want dan was de trainer allang ontslagen.
Een stem op Wilders maart 2017 is een stem op Rutte 3.
-weggejorist-
Lucioperca | 20-04-16 | 07:21
"Wilders moet weg, frisse wind er in, dan zie ik de toekomst hoopvol tegemoet."
Wil de PVV regeren in maart 2017 dan moet Wilders inderdaad van het toneel, maar vergeet niet dat veel mensen helemaal niet willen dat Wilders gaat regeren en veel liever zien dat hij roept vanaf de zijkant. Voor deze mensen is een grote PVV in de oppositie en Rutte in vak K een zegen.
We hebben gewoon een wat onnozele oppositie die zich hier in de luren heeft laten leggen door vak K. Dat mag vooral het Wilders/Roemers-blok zich aanrekenen; ze lopen er nu een beetje bij als het team dat 90% van de tijd in balbezit was en toch met 1-0 heeft verloren.
Volgens mij (op antwoord van de vragen hierboven) is deze gang van zaken geen overtreding van de wet. Ook dáárin zijn de plucheplakkers slimmer....
@GerMonster 07:11--> mooie, vurige oproep. Ik hou de media in de gaten en zie de massa-demonstraties wel langskomen. (Ik denk van niet; naast lawaaiig is het Nederlandsche Volk vooral enorm wispelturig en gaan we straks met z'n allen lekker Koningsdag vieren!)
@the Jackdawn | 20-04-16 | 07:25
Ik ga er vanuit dat mensen niet zo stom zijn om in 2017 op Rutte/ VVD te gaan stemmen.
M'n wil geen seks meer met me, ze zegt dat het kabinet haar al genoeg naait...
necrosis | 20-04-16 | 07:17
"Hoezo moet Wilders zijn excuus maken aan Miezerig Mannetje en snotneusje?"
Alleen dan kan hij een meerderheid krijgen in de Eerste Kamer, doet hij dat niet dan kan hij regeren op zijn buik schrijven. Sterker nog als veel mensen PVV gaan stemmen(>35 zetels) en Wilders blijft bij de PVV dan is het zeker dat er een nieuw kabinet Rutte komt.
@dutchdj | 19-04-16 | 22:11 - ja ja, Wilders heeft boter op zijn hoofd. Maar, itt de anderen inmiddels gezien dat de ingeslagen weg niet de juiste was. Dat lijkt mij meer waard dan mensen die dezelfde fouten telkens weer maken en een andere uitkomst verwachten.
Overtreding van wet toch? Liggen de voorgedrukte aangiftes al klaar?
the Jackdawn | 20-04-16 | 07:10
U heeft gewoon gelijk. Met Wilders in de gelederen zal het Europakritische blok nooit een factor van betekenis worden. Wilders heeft dit zelf in het verleden veroorzaakt, en met 25 jaar ervaring in de Kamer neem ik hem dat ook echt kwalijk. Wilders moet weg, frisse wind er in, dan zie ik de toekomst hoopvol tegemoet.
@miko | 19-04-16 | 21:52
Zoals ik al boven stelde, zachtjes murwend 'nee nee terwijl je je broek naar benden trekt en diep voorover buigt', verstandig hoor... Heb je jezelf toch even 5 minuten naar de stembus lopen eens in de 4 jaar bespaard. Knap. Daar win je de oorlog wel mee. Tnx.
@the Jackdawn | 20-04-16 | 07:10
Hoezo moet Wilders zijn excuus maken aan Miezerig Mannetje en snotneusje?
@miko | 19-04-16 | 21:49
"Ga vooral stemmen. Maakt ook zoveel verschil."
Ik neem aan dat je niet niet serieus bent he? Niet stemmen vind jij een betere optie? Daar begint de ellende. Omdat 70% thuis blijft zitten, en de desinteresse ervan afdruipt... Zachtejes murwerend 'nee nee' terwijl je je broek naar beneden trekt en diep voorover buigt....
Volgend jaar Tweede Kamerverkiezingen vooropgesteld dat het dementerend stemvee zich de afgelopen vier jaar onder Pinokkio/Vleeschpet herinnert zal het best goed komen tog?
@Anoguurder | 19-04-16 | 21:50
kijk en hier begint dus de fud. *als* de PVV straks komt, *dan* worden ze kapot geprocedeerd... Om vervolgens weer even drie stemmers over de twijfelstreep te trekken die gewoon weer schaapachtig VVD stemmen omdat ze het niet weten.
Fear, Uncertainty and Doubt.
Tnx.
Even een beetje los van of je hier ongelijk hebt hoor. Plaats dan in ieder geval een manier hoe we *wel* van die hoerenzooi af komen die we hebben gecreeerd. 'Stem SP' ofzo... Iets...
Zelfde als met referendum. 'Als we dat referendum aanvragen, dan halen we toch de kiesdrempel niet'. 'Als we dat referendum aanvragen, dan gaan ze toch een grotere JA campagne voeren', 'Als we NEE stemmen dan, gaan ze toch niet luisteren'...
Weet je, Nou fucking en? Doe maar gewoon.... laat ze het maar doen, in die 4 jaar tijd blijven de lantaarpalen best wel branden hoor. Maar dan wel open en bloot. Net zoals de Nederlandse bevolking nu open en bloot opgelicht word door dat corrupte liegende zooitje daar. Kom maar. Doe het maar. No problem.
Landverraders zonder ook maar een greintje respect voor het volk. Opstand, tanks op straat, politici in het gevang, linkse media kliek vervangen door een mix van de bevolking, publieke omroepen weg, 4 weken totale media stilte en dan verkiezingen met verplicht stemmen.
.
Want laten we wel wezen wat zovelen al gezegd hebben hier "we krijgen de regering die we verdienen". Als je NU de straat niet opgaat, na deze totale verachting van de democratie, na het inpikken van rente op ons spaargeld, na het vervangen van de harde gulden door een kut munt, na het weggeven van miljarden aan de EUSSR, na het bukken van Merkel voor Erdogan, na het oppakken van komieken, bedreigen van iedereen die het niet eens is met links, na het toelaten van miljoenen barbaren in Europa, na het verraad naar eigen volk, wanneer je dan de straat nog niet opgaat, wanneer dan wel ?
necrosis | 20-04-16 | 07:05
"Rutte en Samsom hebben ook te weinig zetels in de eerste kamer."
Samson gaat met zijn PvdA in de oppositie, de VVD wordt de tweede partij en in tegenstelling tot de PVV kan de VVD wel samen werken met het CDA, D'66 en Groenlinks. Uit deze coalitie zal Rutte 3 opgebouwd worden. De VVD kan dus wel een meerderheid halen in de Eerste Kamer door een coalitie aan te gaan. Bij de PVV is dit uitgesloten zolang Wilders zijn excuus niet maakt aan Pechtold van D'66 en Klaver van Groenlinks.
@the Jackdawn | 20-04-16 | 06:10
Rutte en Samsom hebben ook te weinig zetels in de eerste kamer.
CDA heeft destijds Rutte I gesloopt.
D'66 en GroenLinks neem ik niet serieus.
Nou jij weer...
Beste redactie, willen jullie s.v.p. al deze items even bewaren tot - ongeveer - twee weken voor de verkiezingen in 2017??
Willen jullie dan alles wat dit kabinet aan peop heeft uitgevroten even achter elkaar op het web slingeren?
Opdat wij niet vergeten enzo?
Want mensen willen na een half jaar tot een jaar nog wel eens vergeten zijn wat er zoal wegens minachting van bevolking en democratie heeft plaatsgehad, de laatste paar jaren.
Het is de bedoeling dat men zich dit alles, maar ook eerdere schandalen en schanddaden weer herinnert liefst als de dag van gisteren voor men weer ter stembureau gaat.
Graag, alvast mijn dank.
Al weet ik dat ook die stembusuitslag wel eens genegeerd zou kunnen worden wanneer die de heren niet past.
m.vr.gr, een inwoner van een door onskentonsregenten-dictatoriaal geregeerd land,
Hoogachtend,
Mallekater
Nazie leiders anno 2016!!!
@jouwgedachte | 20-04-16 | 06:37
Rutte is met zijn ploeg leugenaars met veel minder, en toch kunnen miljoenen stemmers het niet winnen.
We doen iets verkeerd.
Hier in huize Sukkelzak is zojuist gestemd over een motie om ons aan de nl wetten te houden , bleek geen meerderheid voor te bestaan .
Wat voor consequenties dat heeft weten we nog niet , gaan we de komende maanden over na denken.
Zo , nu eerst maar naar het werk - vandaag met 240 km/u , op de linker baan en geen last van rode stoplichten , want dat stond ook in de motie.
Goed spul , die moties
Hé pssst, we zijn met veel meer.
MENSEN pak alle een fakkel en een hooivork en spreek een tijd af om met zn alle naar dat den haag af te reizen en dat HELE cabinet te dwingen af te treden.
necrosis | 20-04-16 | 03:06
"Ik wil nieuwe verkiezingen!NU!"
En jij denkt dat het dan veranderd, Wilders kan niet regeren doordat de partij te weinig zetels in de Eerste Kamer heeft. De PvdA wordt door Rutte ingeleverd voor het CDA, D'66 en Groenlinks en Mark Rutte gaat zijn beleid verder uitvoeren. De andere smaak wanneer mensen niet massaal op de PVV stemmen is dat de SP groot wordt waardoor er een links kabinet opgetuigd wordt.
Nieuwe verkiezingen zullen je hetzelfde gevoel geven als het referendum dat kan ik je nu al voorspellen. Alleen wanneer Wilders opstapt en Bosma de leiding van de partij op zich neemt bestaat er een kans dat de PVV deel kan nemen in het volgende kabinet. Wilders gaat niet opstappen dus ook nieuwe verkiezingen zullen de wereld voor jou niet veranderen.
@necrosis | 20-04-16 | 03:39
Was gewoon een gebbetje. Ik kon mijn meligheid niet laten.
Overigens wens ik je van harte een goede nieuwe baan toe.
@McMarx | 20-04-16 | 03:33
Wat maak jij je druk over mijn baan?
Voorlopig sta ik nog op de loonlijst van mijn werkgever, niet op de loonlijst van UWV.
@necrosis | 20-04-16 | 03:06
Nog even geduld.
En, ga eens baan zoeken man!
Den Haag. Voor en door criminelen. Slecht voorbeeld doet slecht volgen. En draaideurcrimineeltjes krijgen 'n half dagje schoffelen. Een bananenmonarchie. Met bestuurders als bananen. Net zo krom.
Trump 69,6 % volgens cnn
@Poldergek | 19-04-16 | 21:56
Jij denkt dat de meerderheid van de mensen iets te zeggen heeft? Dit referendum bewijst het andere.
Ik voel mij NIET vertegenwoordigd door dit kabinet.
Ik wil nieuwe verkiezingen!
NU!
Trump wint "huge" zeggen ze, maar nog niet hoeveel. Hier is de overwinning live toespraak stream van trump.
www.youtube.com/watch?v=_OarcEO_d_A
Exit polls van voorverkiezingen in New York in 2 minuten. Trump heeft 50% + nodig in de staat, en het liefs minder dan 20% voor de concurrenten (geen deligates dan)
www.youtube.com/watch?v=0C5JuWLHUfk
@en définitive | 20-04-16 | 02:40
Goede nacht, ik ga ook "plop".
@rode peper | 19-04-16 | 21:54
Daar heb je een punt. Maar wederon, ze doe geen fuck met je stem. Eigen agendas eerst!
Ze zijn zo extoagendafoob als het maar kan. Niet in hun straatje? Doet het niet mee!
@BlowingBubbles | 19-04-16 | 22:29
Tja, dat is een goede. Misschien zelf in de politiek? Kweet niet, geweld is ook zowat en de meeste revoluties keren de maatschappij meestal niet ten goede. Voorbeelden zat!
ben kokhals | 20-04-16 | 02:36
Dank voor je inbreng. Ga ik over nadenken.
*out*
@en définitive | 20-04-16 | 02:08 "U kunt naderhand roeptoeteren wat u wilt"
.
Ik ben niet aan het roeptoeteren, maar aan het mee-duiden. Overigens heb toen voorafgaand aan de verkiezingen mijn best gedaan de mensen hier en daar te opmerkzaam te maken op Rutte's gedraai en die nep-tegenstelling, maar ja, dat is een druppeltje op een hele grote gloeiende plaat. Maar toegegeven: "Wij zagen het gebeuren en deden .. niets." (net als in de avond van 6 mei 2002).
Daarom is dit referendum om meerdere reden een heel belangrijke stap. Want het begon op toetsenborden, en zie eens wat het tot nog toe heeft ontmaskerd en in beweging gebracht. Waar die lui in Den Haag het meest bevreesd voor zijn is, vermoed ik, is dat de burgers van onderop --dus vanuit de gemeenten-- een streep in het zand gaan trekken. Zo van: doe dan ook die nep-asiellers van jullie maar in Benoordenhout dumpen, wij willen het niet. Punt.
@Admiraal Balthasar | 20-04-16 | 02:21 De poppenkast gaat branden als er niet geluisterd wordt.
@ ben kokhals | 20-04-16 | 02:17
Hier een artikel van Farage daarover
-------------
Mooi artikel man! +1
Pek en veren voor die transgenderse lachebek en zijn coalitie. De VVD moet zich schamen, helaas zit er ook pek op het pluche. Wat een schaamteloze kiezersbedrog.
@Cidiood | 20-04-16 | 02:16
Ik ook niet, maar kan momenteel weinig aan de situatie veranderen.
Allemaal leugenaars. Maar de Nederlander heeft een slechte geheugen, zowel voor het korte als het lange termijn. Die stemmen bij de volgende verkiezingen weer doodleuk op dezelfde partijen die elkaar in een heel voorspelbare cyclus opvolgen. Nieuwe poppetjes is nog geen nieuw beleid, en zeker geen eerlijkheid.
@en définitive | 20-04-16 | 02:08 Klopt. Ze hebben ons precies waar ze willen hebben. Even ruiken aan democratie, da's genoeg voor huisdieren. Untermenschen. Whatever.
@mysteryposter | 20-04-16 | 01:54 "Historische uitspraak van Farage na het Nederlandse referendum, herhaling waardig"
.
Schitterend! Hier een artikel van Farage daarover www.telegraph.co.uk/news/2016/04/06/th... Ik hoop dat het de Britten gaat lukken te ontsnappen aan de wurggreep van de EU, wat een prachtig wonder zou zijn want de belangen van de EU (Brussel, Washington) om ook dat referendum te laten mislukken zijn immens.
Ik kan er gewoon niet van slapen. Het volk is verraden!
@ben kokhals | 20-04-16 | 01:56
U kunt naderhand roeptoeteren wat u wilt;
Wij, køtmensen. hebben dit toentertijd over ons heen laten komen. Het køtverdrag die het eerdere køtdinges uit '05 moest gaan vervangen. En wat deden wij allen, buiten heel erg drukdruk op GS aanwezig zijn? Wij zagen het gebeuren en deden .. niets.
Wij allen, toetsenbord helden-wij zijn laf.
Veel geblaat, weinig daadkracht.
@Graaf van Egmont | 20-04-16 | 01:41 "En zelfs vermoed ik kwade opzet."
.
Dat vermoeden had ik ook. De enorme stijging in de peilingen van de SP, waardoor Emile Roemer ineens door de media als aanstaand MP werd gekieteld, en plotse ineenstorting in de peilingen een paar weken voor de verkiezingen (ten gunste van de PvdA) zou daar weleens onderdeel van geweest kunnen zijn. Dit leverde samen met de "strategische" winst van de VVD genoeg op om inderdaad het gewenste EU-kabinet te beklinken.
Maar ja, wat wil men ook. Rutte zat ooit bij het Veere beraad, de club die naar en soort fusie tussen PvdA en VVD streefde.
-weggejorist-
@en définitive | 20-04-16 | 00:55
En toen er na dat EU-grondwet 1.0 referendum het Lissabon-verdrag (EU-grondwet 2.0) opdoemde aan de horizon riep de PvdA: stem op mij dan krijg je een ook een referendum over die grondwet. Nou, allemaal mensen dan maar "strategisch" op die PvdA stemmen. En wat kregen ze vervolgens?
Geen referendum.
Dat had de PvdA meteen na de verkiezingen met het CDA ingewisseld tegen legalisering van 27.500 nep-illegalen. Daar liggen immers de prioriteiten bij die marxisten. De mensen die gehoopt hadden op een referendum kregen een køtkabinet CDA-PvdA-CU in de maag gesplitst dat lachend die EU-grondwet 2.0 ondertekende.
-weggejorist-
Historische uitspraak van Farage na het Nederlandse referendum, herhaling waardig:
www.youtube.com/watch?v=LnxxMTP-PYI
@nemoj me jebat | 20-04-16 | 01:18
www.youtube.com/watch?v=CnzZZVkFBEk
Stop this train.
ben kokhals | 20-04-16 | 01:35
En zelfs vermoed ik kwade opzet. Ze hebben het zo gespeeld en gelijk gekregen. Het zou me niet verbazen dat de plannen al klaar lagen. Die coalitie was er veel te snel. Hoe heette het ook al weer? "Samen bruggen laten instorten"
@hoogstetijd | 20-04-16 | 01:23
Wat nou correctie? 'Beide' was goed.
@KennyBeter | 19-04-16 | 23:06 "We hebben het hier ook over een door miljoenen gedragen kabinet, door meer zelfs dan die hele opkomst van dat referendum bij elkaar."
.
Lag jij toen nog in de luiers of zo? Er heeft zelfs geen ene hond op dit køtkabinet gestemd, want dat bepalen de partijen gezellig samen onderling na de verkiezingen, zodra de burgers er niet meer toe doen.
Wel hebben enerzijds extra veel mensen op de VVD gestemd om te voorkomen dat de PvdA zou gaan regeren, en hebben anderzijds extra veel mensen op de PvdA gestemd om te voorkomen dat de VVD zou gaan regeren. Sterker nog, opgezweept door een quasi VVD versus PvdA rivaliteit en "nek aan nek race" via teevee en peilers, werden die mensen aangemoedigd "strategisch" te gaan stemmen. Dit geintje heeft zowel de PVV as de SP heel veel zetels gekost. Prompt na de verkiezingen was er ineens geen VVD-PvdA tegenstelling meer, maar een VVD-PvdA køtkabinet dat enthousiast doorging met de sloop van Nederland.
bertc100 | 20-04-16 | 01:22
Ik scandeer even met je mee.
Zullen we de rest van de PvdA en de VVD ook even meepakken?
(Met uitzondering van de heer Monasch. Die is cool!
Beide? Of beiden.
onzetaal.nl...
AntiSoof | 20-04-16 | 01:08
Ja, heel goed, bedankt voor de correctie!
Samsom is een grote klootzak (moest ik even kwijt)
(c)ZWITSUL | 19-04-16 | 23:21
Manmanman - ze praten over een Europees spoornetwerk. En ze krijgen het in eigen land niet eens voor elkaar om de treinen op tijd te laten rijden. Laat staan dat ze genoeg treinen hebben voor iedereen.
Wat is dit voor een kul?
Kan iemand die trein alsjeblieft een halt toeroepen?
Die zeven seconden tussen 3:21 en 3:28 vrágen om een eigen filmpje. Zeven seconden waarin Amputeerder Ten Broeke zegt:
*Nou ja, kijk, als je één been afsnijdt en twee armen, dan kun je ook nog steeds vervoeren, maar het gaat wel een stuk lastiger*.
Moehaha! In de serie openingszinnen die niet werken.
OK
-raadgevende macht laat verstek gaan.
Hoe nu verder?
-Wetgevende macht
Zij ziet af van een door haar eerder ingestelde wet.
-Rechterljke macht
Welke wegen zijn er te bewandelen binnen de EU doctrine?
Ziehier de Nepcoalitie, de EUcratie van de neppolitici.
":Maar goed jij leest dan ook de Telegraaf.
D.Turpin | 19-04-16 | 22:30
Klopt. De Telegraaf vind ik de krant met verreweg de beste columns. En digitaal natuurlijk GeenStijl. Beide ijzersterk met inhoudelijk voortreffelijke argumenten.
hoogstetijd | 19-04-16 | 23:42"
Beide? Of beiden.
onzetaal.nl/taaladvies/advies/beide-b...
Onze taal is erg mooi, maar ook wel moeilijk. Vind ik.
Anyway, ik zie taal als muziek en wiskunde. Het moet wel kloppen.
Efin. Ik noem hem voortaan Ten Broeke de Amputeerder.
Sorry hoor, maar waarom begint die sadist van de VVD over het afsnijden van één been en twee armen? Heeft hij zijn medicijnen weer niet ingenomen?
Chirurg Ten Broeke: *Als je één been afsnijdt en twee armen, dan kun je niet meer stemmen*. Duh.
Blijft lastig, het copy pasten op een tablet. Excuus.
Ik print de topics van GeenStijl op papier uit en lees ze daarna.. Echt.
Dr. Frambozenjam | 19-04-16 | 23:46
Ja, dat is een goed idee. Eigenlijk zou je dan ook de reaguursels uit moeten printen. Maar dan blijf je aan de gang, want ook vele reacties op de topics zijn van een hoog gehalte. Misschien kan GS een boekwerk uitbrengen met alle topics en de bijbehorende rake reacties. Zal wel een uitgave in drie delen worden van, pak em beet, 600 pagina's per deel!
Officiële uitslag referendum
Op 1 juni 2005 brachten 7,7 miljoen Nederlanders hun stem uit. Het totaal aantal kiesgerechtigden was 12,1 miljoen. De opkomst was 63,3 procent.
De officiële uitslag:
stem
aantal stemmen
percentage
voor
2.940.730
38,46%
-
2005
tegen
4.705.685
61,54%
blanco/ongeldig
58.781
(0,76% van het totaal)
Pas naderhand werd de kiezer, zij die en masse hun tegenstem lieten gelden, gepiepeld door mn de policor CDA.
7.705.196
@Watching the Wheels | 20-04-16 | 00:13
LOL. Hulde!
Het volk is ontwapend, de media is onder controle, en dan is dit wat er van de democratie over blijft...
dijkbewaker | 20-04-16 | 00:32
Ik heb wat tegen de uitdrukking dat wij er 2005 ingetuind zijn. Dat verondersteld dat we zelf iets niet goed gedaan of gezien hebben en legt de schuld bij ons. Dat is dus niet zo. We zijn er in geluisd, bedrogen, genaaid. Dat zijn uitdrukkingen die meer recht doen.
Regering steekt de middelvinger op naar het volk. Geheel volgens verwachting. Maarrrrr.... dan moet de regering ook niet raar opkijken, als het volk de middelvinger opsteekt naar de regering, nietwaar?
Graaf van Egmont | 20-04-16 | 00:28
Toeristen op het binnenhof? Ramptoeristen? Maar je hebt gelijk, het is erg dat zulke gedachtes door het hoofd gaan. Maar je wordt er wel toe gedwongen door deze ziekmakende politici. Mijn naw zijn al wel bekend daar. En dat interesseert me eerlijk gezegd vrij weinig. Ik mag denken en zeggen wat ik wil.
Mijn enige reden om tegen te stemmen was om te bewijzen dat het niets uithaalt. Volkomen tevreden, want volkomen gelijk gekregen.
Op een Monasch na; coalitie ga je schamen.
in de kamer*
Hulde voor Jacques Monasch, toch nog 1 PvdA'er in het kabinet met een geweten.
vuilakken. Ik kots op dit dictatorclubje. Ziekmakend.
Dus nee wordt weer ja.
Ik zie het Balkenende nog lachend zeggen.
We hebben er heel lang over nagedacht met veel koffie en heel veel verandert. Namelijk de kaft van het boekje vervangen... Belangrijk.. een heel belangrijke overwinning voor het neekamp......
Maar wat kan je er aan doen? Ze doen toch waar ze zin in hebben.
Zijn we er toch ingetuind.
Nee!
Massaal de volgende keer op een volksvertegenwoordigende partij stemmen. (ik noem PVV) En laat het konijnenhol diep zijn waar de VVD en PVDA in vallen. Baibai om nooit meer terug te komen.
(morse) De aasgier is geland ... ik herhaal de aasgier is geland.
René, je moet meer bijten. De enige kritische vervolgvraag was bij Samsom, en zelfs hij kwam makkelijk weg met dit volksverraad. Ik stel bij deze voor dat René en Jan voortaan op het Binnenhof in camo uniform verslaggeving doen als journalistieke militie des volk en verbale clusterbommen loslaten op de trekpoppen die onze democratie en de wil van het volk bewust lopen te verneuken, het is hoogverraad.
Ik moet helaas Joop citeren maar vandaag hebben VVD en PvdA wederom getoond dat ze lak hebben aan de huurders in dit land.
En de PvdA heeft nog steeds niet door waarom de achterban verdwenen is.
www.joop.nl/nieuws/vvd-en-pvda-loodsen...
De PvdA heeft zijn achterban verraden en ze begrijpen het maar niet.
De sukkels.
Pat1982 | 20-04-16 | 00:25
Moslims zijn prutsers. Die gaan gewoon schoolklasjes en toeristen doodschieten op het Binnenhof. Daar is het dus niet om te doen. Maar de politiek zou de eerste zijn om te roepen dat het een aanslag is in het hart van de democratie, door mensen die niks met de islam te maken hebben.
Om vervolgens van elke reaguurder de NAW te eisen.
Dus die grote aantallen mensen die niet hebben gestemd omdat de politiek er niet voor het volk zit en stemmen voor een referendum daarom zinloos is, hebben gelijk gehad!
Je zou haast gaan hopen dat een *kuch* booslim *kuch* "iets" gaat doen daar in *kuch* Den Haag..... En nee aivd dat is niet iets dat ik wil.
En misschien zijn ze wel zo slim dat ze bewust op een Nee aangestuurd hebben. Wel opvallend immers dat ze nauwelijks campagne hebben gevoerd vanuit de VVD.
De referendum-wet is duidelijk, als nee nee is moet de intrekkings-wet van kracht worden.
.
Dus geenstijl wat let je om naar de rechter te gaan.
En dat valse halve lachje van die Ten Broeke op 2.14 min. ... ze gaan de kiezers gebruiken om in de EU te onderhandelen voor hun eigen agenda (minder afdracht aan de EU).
Ja, zo werkt het in de nepdemocratie van Nederland. Je stemt heel simpel VOOR of TEGEN maar vervolgens gaan politici invullen wat VOOR of TEGEN betekent. VOOR zou natuurlijk hebben betekend dat het verdrag als de wiedeweerga moet worden ondertekend waarbij er nooit zou worden gerept over dat de tegenstemmers ook tegemoet zouden moeten worden gekomen. Bij een overtuigende tegenstem echter moet opeens wél recht worden gedaan aan het handjevol voorstemmers én wordt er vervolgens door de politici ingevuld wat dat TEGEN precies betekent. Volgens hen betekent het van alles, behalve TEGEN. Eens kijken of ze bij de komende TK-verkiezingen een stem op de PVV gaan uitleggen als een stem voor de VVD of PvdA. Immers, een stem voor de PVV kan van alles betekenen, behalve een stem voor de PVV.
Kunstmatige inseminatie mensen die daarmee de samenleving naar de kloten helpen door hun fuckedup samenlevingsvormen kunnen beter hun infame smerige muil houden.
Dat zijn geen westerse waarden maar een warme geen tijd maaltijd voor de kindjes zonder een vaderfiguur.
Target list materiaal.
Weltrusten :)
Rutte, Samsom, Pechtold, ten Broeke, Zijlstra, het zijn allemaal slaafjes van de 0,01%, de eurocraten en de multinationals. Hun belangen staan lijnrecht tegenover die van de doorsnee spaarzame, zuinige en degelijke Nederlander. Voor dit kunstje worden ze later rijkelijk beloond met een mooie baan, ergens bij een multinational of in Brussel.
Zolang de Nederlandse kiezer VVD/PvdA/CDA/D66 aan een meerderheid blijft helpen, zal er niets veranderen. Zo simpel is het. Het Nederlandse volk wil zich nu eenmaal onderwerpen aan deze regenten.
Han ten Broeke: "Als het verdrag niet doorgaat, dan gaat het handelsverdrag dat 95% van het verdrag beslaat ook van tafel". Nog afgezien van het feit dat dit onwaar is vervolgt hij een zin later: "Als je één been afsnijdt en twee armen, dan kun je ook nog steeds vervoeren maar het gaat een stuk lastiger". Nog afgezien van het feit dat dit wartaal is, hoe verhoudt dat resterende been zich met die 95% van het verdrag? Wat zijn die lui slecht in het onderbouwen van hun keuzes met metaforen zeg :).
Partij Van De Acht zetels op weg naar de nul zetels, oa. door de SP die veel linkse kiezers zal overhalen en door een partijleider die wederom de wil van het volk naast zich neerlegt en liever zijn VVD-vriendjes in het zadel houdt dan de kiezer serieus te nemen. Nog nooit een partij zo collectief zelfmoord zien plegen als nu gebeurt met de PvdA.
Natuurlijk is dat "tegen" niet ECHT tegen. Er zijn ook een aantal die niet aanwezig waren om "voor" te stemmen. Ik denk dat Mark daar ook rekening mee moet houden. Wellicht is er een derde optie die het kabinet kan bevredigen...
Toch?
SyntaxError | 20-04-16 | 00:01
Wat ben ik toch een naïeve optimist.
Ik weet nu alleen niet meer wat de inhoudelijke punten nu waren waarom ik nee zou moeten hebben gestemd.
Mag ik die inhoudelijke punten eerst weten voordat er straks iets is aangepast in het verdrag en mij met terugwerkende kracht wordt medegedeeld wat ik precies bedoelde met een eventuele nee stem.
de shit in dit is ,dat ze de media mee hebben.NPO,VK.NRC en dat soort zooi.
voorbeeld,de Independent schreef na de Keulse verkrachtingen dat er maar 1 allochtoon bij betrokken was.De Keulse onderzoekscommissie concludeerde enkele dagen gelden dat het alleen om asielzoekers en allochtonen ging.De Independent heeft tot nu niks gecorrigeerd.
ze noemen zich ,net als de andere genoemde media,kwaliteitskrant.
wie gaat buiten ,misschien Powned, het juiste geluid laten horen
Het land, de stad, het dorp, en de rivieren die meanderend door het laagland glijden als aders door een levende ziel.
Dit land is niet van multinationals, banken, de EUSSR, of van een hoogverheven elite die op de mensen neerkijken als waren zij ongeletterde loonslaafjes die blij mogen zijn dat ze de elite mogen dienen.
De macht moet weer teruggevorderd worden. Het Zwitserse model lijkt een goede opmaat voor verandering.
Die oude vermolmde partijen naar de schroothoop.
Geheel zoals verwacht.
Zelfs bij het late nieuws op RTL werd er met geen woord over deze mega wetsovertreding door onze regering gesproken. Blijkbaar is dit dus heel normaal, maar komen wij er nu pas achter dat de ambtenaren in onze regering boven de wet staan.
harry 19612 23.27 (oef, eindelijk juist): Was het nou négeren of negéren?
We moeten echt koers zetten naar een DIRECTE democratie dus het gewone volk (in hoogopgeleid Den Haag beschouwd als laagopgeleid plebs en uitschot) laten meebeslissen via referenda. Niet echt moeilijk via de huidige mediale mogelijkheden. Als je bereid bent om voor de zomer een beslissing te nemen dan is ook een (2e) volksraadpleging via internet mogelijk binnen dat tijdsbestek. Er zijn techneuten genoeg die dat zouden kunnen realiseren, mits voorzien van de adequate middelen. Niet allemaal tegelijk stemmen maar op een bepaalde volgorde, bijv. de achternaam. Officieel heeft het alfabet 26 letters en sommige weinig voorkomende beginletters kunnen worden samengevoegd met een naastliggende letter. Ook dat is niet zo moeilijk om uit te zoeken adhv de gemeentelijke lijsten. Dan houden we ca. 20 stemdagen over en de uitslag kan dan na 21 dagen bekend zijn; dat is sneller dan het eindeloze en veelal nutteloze mierenneukerige geouwehoer in Den Haag. Of is dat inmiddels in het Erdoganische tijdperk geitenneukerig gezwets? Wel de campagnes stoppen pal voor de verkiezingen en geen tussenstanden en exit-polls.
Het parlement kan dan gedecimeerd worden tot enkele woordvoerders die echt weten waarover het gaat en klaar zijn Henk & Ingrid.
De Burgerlijke Service Nummers kunnen dienen als basis dus wat belet de overheid om hier een serieus vervolg aan te geven?
Wir. Dienen. Deutschland.
Duidelijk, 1000 man, 1 neger, geen mossel.
Big smile; )
Allemaal effe lappen voor dat kort geding:
www.worldofcrowdfunding.com/rechtszaak...
"En digitaal natuurlijk GeenStijl"
hoogstetijd | 19-04-16 | 23:42
Ik print de topics van GeenStijl op papier uit en lees ze daarna.. Echt.
.
Ik zie wel een oplossing voor het meewegen van thuisblijvers: vooraf ingevulde stembiljetten. Leuker kunnen we het niet maken, wel makkelijker.
@(c)ZWITSUL | 19-04-16 | 23:21
Het resultaat zal zijn dat de NS met haar materieel in Oost-Europa rijdt en dat wij hier de met ducttape aan elkaar geplakte materieel ervoor terug krijgen.
En als ik cartoonist was, dan tekende ik een breed perron met aan de ene kant perron EU en aan de andere kant perron Europa. De meerderheid van de forenzen wil met de trein aan perron Europa mee, maar de conducteurs van de EU-trein trekt en sleurt diezelfde forenzen de EU trein in, desnoods met een enorme lasso. Sommige forenzen worden (zoals in Japan) de overvolle coupe ingedrukt om de deuren achter hen te kunnen sluiten. En iets verderop houdt de rails voor EU-trein op bij een ravijn en bij die ravijn staat een een bord met "under construction". Desondanks zal de EU-trein toch met volle vaart vertrekken, getuige de EU-conducteur die inmiddels op zijn fluitje het vertreksignaal blaast. Maar ja, ik kan niet tekenen. ;)
Vast en zeker. De gele cirkel van sterren op de blauwe EU vlag zijn door de ontwerper geinspireerd op de aureool van de heilige Maria. FCUK Islam.
@ Piet Karbiet | 19-04-16 | 23:38
-------------
Hier is een nieuwe Sye Ten, wetenschappelijk correct tekenfilmpje over o.a. islam.
www.youtube.com/watch?v=lir2XSR2ilA
Maar goed jij leest dan ook de Telegraaf.
D.Turpin | 19-04-16 | 22:30
Klopt. De Telegraaf vind ik de krant met verreweg de beste columns. En digitaal natuurlijk GeenStijl. Beide ijzersterk met inhoudelijk voortreffelijke argumenten.
Als het doel was om Oekraïne minder corrupt te maken dan Nederland, dan lijkt het wel te werken.
harry 19612 moest 23.31 zijn. Sorry.
Wat mij enorm stoort is dat de "nee stemmers" (winnaars) overgeleverd zijn in wat de "ja stemmers" (verliezers) met hun stem gaan doen.
En p.s het waren 75 stemmen tegen en 71 voor in de stemming vanmiddag kamer heeft 150 leden. Slecht 75 stemmen is nog geen meerderheid da's 75 plus 1.
@Maria.1 | 19-04-16 | 23:25
,
Vast en zeker. De gele cirkel van sterren op de blauwe EU vlag zijn door de ontwerper geinspireerd op de aureool van de heilige Maria. FCUK Islam.
harry 19612 23.26: Bedoel je nou négeren (kwaadaardig pesten) of negéren (doen alsof het niet bestaat) ?
Bent U voor of TEGEN een nieuwe ivoren toren regentenperiode VVD-PvdA?
[ ] voor want het pluche zit zo zacht
[ ] voor onder druk van de stalinistische partijpolitiek, hypotheek en kinderen willen op hockey
[ ] TEGEN
[ ] tegen tenzij
[ ] tegen mits
[ ] tegen, maar
[ ] zo spoedig mogelijk tegen want later als iedereen het vergeten is wordt het voor met een ander kaftje
[ ] niet stemmer kruis dit aan voor voor
Maar ja als ik de voor stemmers mocht geloven stemde wij tegenstemmers daarmee voor putin. Wel mooi natuurlijk want als de russen binnenvallen zullen ze het volk sparen en het binnenhof plat gooien. Dat dan weer wel. Ik zeg kom maar op met die drone. Ik weet nog wel een sukkel op een fiets. 1 met een brilletje en een hele lange neus. Bijna niet te missen dus. Als je nu iemand ziet lopen met een drol op zijn hoofd dan is het een vvd of pvda stemmer geweest twee en half jaar geleden. Die nu door diezelfde twee partijen op hun hoofd gescheten worden. Wat nou democratie.Gepeupel. jullie zijn enkel stemvee en moeten daarna niet zeiken en je muil houden!! Maar ja de NPO negeert dit wangedrag van het kabinet. Want ja die pvda had toch echt gezegt bij voldoende opkomst de nee te zullen accepteren. Maar ja de pvda was altijd al een draaipartij. Een sneue partij die duidelijk aan de leiband van de VVD loopt. Dat is nu wel duidelijk. Sukkels dus. Ik wist allang dat die samson en spekman en kornuiten softies waren. Gelukkig had samson zijn vrouw dat ook snel door. Ik hoop toen ze bij hem wegging ze hem een geweldige schop voor zijn ballen heeft gegeven. Zo niet doe het alsnog met de mededeling,ook namens het hele nederlandse volk.
-weggejorist-
Gatverdamme, wat kots ik van bepaalde politici. Wat een smerig, misselijkmakend pleuriszooitje is dat. Samson, doe eens leuk en kijk niet uit bij het oversteken.
Karma is a bitch! Stelletje landverraders.
Zo, dat moet er even uit.
Vanavond om 21.05 gekeken op het Vlaamse Canvas naar "Apocalypse Stalin". Heb daaruit onthouden dat de bolsjewisten in 1917 met geweld de macht grepen, nadat ze de verkiezingen hadden verloren.
Dus in 2016 grijpen de voorstemmers de macht, voorlopig nog wel alleen via geweldloos gekonkel. Dan waren de nazis in 1933 eerlijker: die grepen de macht na een verkiezingsoverwinning, waarbij het geweld nadien kwam. Is de NL-regering bang dat een Nee=nee met geweld zal worden neergeslagen door de EU? Of door geweldloos gekonkel? Zal de redding van de democratie ook deze keer weer door Britse inspanning worden bereikt?
tallmanjoe | 19-04-16 | 23:31
Dank je. Daar was ik naar op zoek!
www.worldofcrowdfunding.com/rechtszaak...
Ik ga direct storten.
harry19612 | 19-04-16 | 23:27
Nee, Harry.
Niks geen punt.
Dit is voor mij juist het begin. Ik heb zojuist besloten dat ik het er niet bij laat zitten. Ik dacht eerder dat ik bij een ja een kippenboerderijtje met moestuin zou beginnen om mij vervolgens nooit meer met de politiek te bemoeien. Maar volgens mij willen ze dat juist: van die burgers die hun schouders ophalen en de politiek hun gang laten gaan. Nou, dan zijn ze bij mij aan het verkeerde adres.
*Civil Disobedience and Reading uit de kast pakt van Thoreau*
-weggejorist-
@harry19612
Heel fijn maar dan verwacht ik volgende week in de staatscourant een artikel te zien dat er geratificeerd gaat worden.
Kijken wat er dan gebeurd. Punt.
Z.s.m is gerelateerd aan tijdseenheden dermate dat de "klok" deze punctuereert. Ik stel voor de "tijdsaanduiding" te wijzigen in 1 minuut is 100 minuten, 1 uur is 100 uur enz,
Bla bla bla..
Ik hoor veel reaguurders zeggen waarom stemmen dan nog voor zin heeft.
Ik denk dat 2017 misschien wel eens de laatste keer zou kunnen zijn om te stemmen... zomaar een soort van gevoel,zeg maar. De soevereiniteit en democratie is ons ontnomen,dus heeft een Nationaal parlement ook geen zin meer toch?
Houd een sop ajb de regering kiezen tussen negeren of respecteren van de uitslag. Ze kozen voor negeren. Punt.
@(c)ZWITSUL | 19-04-16 | 23:21
De hele EU moet gestopt worden.
Europees spoornetwerk wordt opengesteld.
Wim en Sharon hebben er hard voor geknokt.. maar dan krijg je ook weer meer EU, die trein MOET gestopt worden !
www.nu.nl/algemeen/4249631/europees-sp...
Het sjoemelvedrag zal er door gesjoemeld worden.
Volkomen naar mijn verwachting.
*Schouders en biertje ophalen doet*
@Mark_Pugner | 19-04-16 | 23:15
Scherp. Hebben de Duitsers wel.
Net zoals in de Jaren Dertig vorige eeuw is de heersende elite veel te knuffel knuffel met allerlei totalitaire fuck mensenrechten dictaturen (o.a. oekraine, turkije, rusland, saoedie arabie, marokko). En je zult zien, het zijn als roofdieren die bloed ruiken, en die dingen gaan proberen, en die steeds verder gaan.
@Is hier juridisch niks tegen te doen? Iemand?
Hank Nozemans | 19-04-16 | 21:34
Tja, als we in dit bananenland nu eens een constitutioneel hof hadden....
Lekker dan, bijltjesdag is weer even uitgesteld.
Maar die komt er wel, heur.
Prinses Petra mag als eerste.
Waarom stemmen mensen nog in nl? stemrecht en de politiek steekt zijn middelvinger omhoog.
Ik krijg verschrikkelijke jeuk van de attitude van Samsom.
www.youtube.com/watch?v=IxxBn3Cs_jI
Eind baas
We hebben het hier ook over een door miljoenen gedragen kabinet, door meer zelfs dan die hele opkomst van dat referendum bij elkaar.
Maar laten we gelijk de Erdogan superlatieven erbij schreeuwen als het raadgevend referendum in ene slechts raadgevend blijkt te zijn.
Moeilijk te verdragen he, democratie?
We hebben natuurlijk altijd nog artikel 94 van het strafrecht.
"aanslag ondernomen met het oogmerk om de grondwettige regeringsvorm of de orde van troonopvolging te vernietigen"
www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20va...
Nooit gedacht dat ik het ooit zou zeggen maar nu wederom weer de ware aard van Samsom gezien te hebben: ik ga vol voor die stem op Wilders. Als je zo recht in je bek gescheten wordt, moet je wel.
We zijn echt dom ook, dat we ze na 2005 toch nog de kans gaven heh. Democratie en nette burgers moet maar weer eens afgelopen zijn.
Landverrader Van Vliet met gezwinde spoed door de zijdeur vertrokken?
Dat kost weer tientallen miljarden die de tot op het bot corrupten aldaar in hun zakken steken. Walgelijk.
Geen massale demonstraties, en morgen bij de koffieautomaat is iedereen te schijterig om er wat over te zeggen uit angst voor baan/aanzien.
En het feit dat mensen niets zeggen uit angst omdat ze de mensen om hun heen niet ongemakkelijk willen maken geeft precies het failissement van westerse cultuur weer.
De race to the bottom kan beginnen.
www.youtube.com/watch?v=AlNX0i_W2OU
Zonder huis en zonder stemmen hahaha.
@BlowingBubbles | 19-04-16 | 22:54
Hopen dat de baas meeloopt...
Napoleon moest zich ook in een zeer koude winter terugtrekken uit een verlaten Molenbeek, euh... Moskou.
En nu even de feiten. Het was ook een slappe motie, zeg nu zelf. Als van Bommel echt de vaart er in wilde hebben had hij niet 'zo spoedig mogelijk' moeten opschrijven maar 'binnen vier weken'. Dat is een stuk concreter, Servaes (PvdA) had hier gewoon een punt tijdens de kamerbehandeling. Maar ja, als van Bommel dat had gedaan, had de motie veel minder steun gekregen. Nu was dat deel van de motie niet concreter dan de vage wetstekst. Daar schiet je dus niks mee op.
De motie ging dan ook feitelijk helemaal niet om de zinsnede 'zo spoedig mogelijk', maar alleen om het tweede deel, nl. dat de ratificatie ingetrokken moest worden,en dus niet in werking zou gaan. En je kon op je klompen aanvoelen dat daar in de coalitie geen draagvlak voor was. Dus dat de motie strandde is niet meer dan logisch.
Dus het jammeren hiero dat de wet overtreedt wordt, daar had die motie helemaal niks aan veranderd. Want stel dat deze wet wel werd aangenomen, dan nog kon de regering straffeloos wachten tot na #Brexit om m uit te voeren. Want 'zo spoedig mogelijk' is ook in dat scenario in de politiek een rekbaar begrip.
@cabrão | 19-04-16 | 22:46,
niet wereldvreemd wel ehmmm ik weet het woord zo even niet, hij heeft in ieder geval gelijk tenzij je degene die je betaalt niet belanrijk is omdat klein en mager is
Voor het eerst in mijn leven overweeg ik serieus mee te doen aan een demonstratie als deze op korte termijn wordt gehouden inzake het ranzige gedrag van Rutte CS omtrent het referendum. Liefst op het Binnenhof (en hopen dat de baas niet kijkt...)
@Berthe | 19-04-16 | 22:48
*Bent u voor of tegen de wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraïne?*
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/04/...
Ik hoop dat GB uit de EU stapt en net als IJsland, Noorwegen en Zwitserland binnen no-time een rijk en welvarend land wordt. Zonder Pakistaanse kinderverkrachtende moslims. Waar alle Britse honden de naam Rutte krijgen. Wat zal ik er dan graag op vakantie gaan.
Na correspondents dinner VVD + 2 zetels in de peilingen en ik hoor net dat Rutte oudejaarsconference gaat doen, dus er is geen hoop meer voor verkiezingen 2017.
Failliet van de vertegenwoordigende democratie. In dit tijdperk van internet kan het gewoon weer rechtstreeks. Niks "volksvertegenwoordigers" die niemand vertegenwoordigen. Gewoon een administratiekantoor dat via een "internetachtige constructie" de rechtstreekse democratie organiseert.
Weet iemand nog de exacte vraag van het referendum ?
.
was dat bent u voor of tegen "HET" associatie verdrag,
of was het "EEN" associatie verdrag ?
LOL@3:06 zo die gast is wereldvreemd met zijn "we zijn een heel belangrijk land in Europa" !
LOL@3:06 zo die gast is wereldvreemd met zijn "we zijn een heel belangrijk land in Europa" !
Ik ben het spuugzat hier. Ik wil emigreren!
Hibiscus | 19-04-16 | 22:33
-----------------
Zoek iets in het zuidelijk halfrond. De noord kant van de wereld krijgt met een steeds grotere waarschijnlijkheid een mini ijstijd, gedurende ruim 30 jaar.
www.youtube.com/watch?v=T9I6sqDnmS8
En nooit was het woord abject zo op zijn plaats...
In de tussentijd kunnen we mooi allemaal de petitie tekenen voor een NEXIT:
nluiteu.petities.nl/
Just in case.
Het is nog maar een klein petitietje; wie helpt hem groeien?
Steentje voor steentje gaat het elite muurtje afgebroken worden haha whoehoe.
www.youtube.com/watch?v=5qm8PH4xAss
Toch ook nog een winstpunt.Deze stemming in de tweede kamer komt weer keihard binnen bij de Engelse media,die heel erg pro-Brexit zijn!
Als we gaan bedenken wat de niet-stemmer heeft gedacht, waarom zijn er dan nog verkiezingen nodig?
Laten we dan gewoon 150 Han ten Broekes in de tweede slaapkamer voor het leven aanstellen om maar een beetje bedenken wat het volk vindt.
Dictatuur? Fascisme? Geef het een betere naam als je die weet.
@Kim-Jung-Un | 19-04-16 | 22:36
LOL
deraderendraaien | 19-04-16 | 21:56
Dat zou best kunnen !
wacht even, dus de kamerleden hebben gestemd ? Tegen ? Het scheelde maar een paar stemmen. Het was niet echt een duidelijk tegen. Misschien moeten we toch nog even in conclaaf over deze uitslag. Onder een genot van een wijntje , en wat bitterballen, bij een kanpperend vuurtje. Terwijl Mark nog een wetboek op het vuur gooit.... niemand hoeft zich meer aan de wet te houden ,.. goed zo Rutte ! Ik wist het wel, zocht alleen nog bewijs. De mens is aan het ... ( wat was het antoniem van evolutie ook al weer ? ).. ah ja, aan het involueren !
@ Hibiscus | 19-04-16 | 22:33
Niemand houdt je tegen.......
Ik ben het spuugzat hier. Ik wil emigreren!
VanBukkem | 19-04-16 | 21:53
En datzelfde volk ligt binnen afzienbare tijd met de anus omhoog in de overal aanwezige dichtstbijzijnde moskee na te hebben genoten van de roeptoeters, w.o. die in Enschede, want die gaan van 56Db naar 95Db.
Rutte, hetero of gay maakt niet uit, hij naait wel even in een keer miljoenen Nederlanders.
En de 75 kamerleden zaten erbij en keken er na.
@ hoogstetijd | 19-04-16 | 22:15
Wat een geneuzel... Maar je bent helaas niet de enige. Het probleem van links is nu juist dat het lang geleden al is omgevallen. Het enige dat is overgebleven zijn de pretenties. Vandaar ook de verachting die links ten deel valt. Vinden veel mensen mooi overigens. Het lijkt mij dat jij het ook helemaal fantastisch vindt. Maar goed jij leest dan ook de Telegraaf.
En nog steeds slikt de Nederlander deze waanzin.
In Griekenland Frankrijk België gaan ze de barricaden op en gooien het land op slot.
Wordt tijd dat het hier ook gebeurt.
NEE IS NEE
Minder minder minder politieke leugens
miko | 19-04-16 | 21:49
Wat is dan het alternatief? Fakkels & Hooivorken + Pek & Veren?
Ik moet enorm peeoepen....
Als de regering zich al niet aan de wet houdt, dan... enfin, dat kunt u zelf invullen.
Je kan eigenlijk maar 1 of 2 partijen stemmen als je anti EU ben.En anders ben je eigenlijk een ....... vul het zelf eigenlijk maar in.
Ten Broeke en Maij sletjes luister hoertjes,jullie zijn ook pisvlekken.
www.youtube.com/watch?v=QjzPV7XSGEk
Dit is een oorlogsverklaring van 75 landverraders aan het Nederlandse volk. 75 collaborateurs, die trouw zweren aan Führer Jean Claude Juncker. Ruim 70 jaar geleden gold er nog in verschillende gevallen de doodstraf voor dergelijke misdaden.
Dit is een oorlogsverklaring van 75 landverraders aan het Nederlandse volk. 75 collaborateurs, die trouw zweren aan Führer Jean Claude Juncker. Ruim 70 jaar geleden gold er nog in verschillende gevallen de doodstraf voor dergelijke misdaden.
@ResSoniya | 19-04-16 | 22:12
Nee, wij kunnen het alleen volgen. Wilders heeft zich beroepen op een wet uit 1855. Toen konden ze dat nog, wetten maken:
*De Voorzitter geeft van het indienen der aanklagt binnen 24 uren kennis aan den betrokken Minister*.
En:
*Iedere aanklagt tegen een der Hoofden van de Ministeriële Departementen wordt geacht verworpen te zijn, wanneer binnen drie maanden, na hare indiening, door de Tweede Kamer geen eindbesluit is genomen*.
Dus binnen drie maanden weten of Rutte voor den Hoogen Raad moet verschijnen.
*De Hoofden der Ministeriële Departementen staan ter vervolging, hetzij van Onzentwege, hetzij van wege de Tweede Kamer, te regt voor den Hoogen Raad*.
Wet van 22 april 1855, houdende regeling der verantwoordelijkheid van de Hoofden der Ministeriële Departementen.
wetten.overheid.nl/BWBR0001844/2008-05...
Iedereen die z'n hoop op TK17 heeft gevestigd: vergeet het maar. Het ongeïnteresseerde vinexvolk heeft bij lange niet zo'n langdurige attentiespanne, dus wordt gewoon weer lekker "veilig" CDAVVD66PVDA..
Dutchdj
Nu ja, dat zeg je goed.
Achja die Mark. Visie is als een olifant die in de weg staat om de toekomst te zien. Of iets van die strekking. Die kasthomo redeneert net als een lesbo die iemand gaat "doen".
Ook fictie.
Ik zeg ook maar eens "nee" tegen mijn aanslag inkomstenbelasting.
Aan dit zooitje stakkers wil ik helemaal niet meer meebetalen.
Dit noemt zich volksvertegenwoordigers, volksverlakkers is het enige juiste woord.
Maart 2017 komt de afrekening.
FCDenBosch | 19-04-16 | 21:36
Dat is te laat; dsn is het volatiele kiesvee alweer in de plooi gestreken door de staatsomroep en hun RTL-trawanten.
Lewis Lewinsky | 19-04-16 | 22:01
Geachte oplichter we hebben bewijs en klachten ontvangen over jouw invulling van het woord NEE.
Moeten we de politie bellen of wil je hier zelf op reageren?
met vriendelijke groet de officier van de tweede kamer
Remember this. TK2017
De ontmaskering van links is volgens mij nu in de vijfde versnelling terecht gekomen. De feiten volgen elkaar snel op en die liegen er niet om. Het rode bolwerk wankelt, laat het maar gauw omvallen. Morgen in De Telegraaf het volgende feit.
Leon de Winter ontmaskert in zijn column het congres van D66 van afgelopen zaterdag genadeloos. De strekking is dat D66 een resolutie heeft aangenomen over de EU en Israël. Waarom alleen Israël en laat D66 al die tientallen verdragen van de EU met landen waar bloedige misstanden plaats hebben ongemoeid?
Een gevaarlijk partijtje, dat D66.
De regering moet het gehele verdrag ratificeren, of het gehele verdrag annuleren. Zo staat het in de wet. Dat de regering vervolgens eerst Juncker en Co gaat raadplegen, om tijd te winnen (tegenover "zo spoedig mogelijk") en om wellicht alleen het handelsdeel de "redden", is feitelijk al een tweeledige overtreding van de wet.
Als er maar 1 letter of 1 woord in de huidige tekst van het Verdrag veranderd wordt dan moet er een nieuwe goedkeuringswet worden ingediend. Nieuwe ronde, nieuwe kansen.
Die aangifte is gedaan, door Wilders. In dit soort gevallen wordt zo'n aanklacht niet ingediend bij de politie, maar bij de Kamer. Die gaat zich nog over de aanklacht van Wilders buigen.
We krijgen dus nog een herhaling. Een tweede kans.
twitter.com...
Lewis Lewinsky | 19-04-16 | 22:00
Kan je je als burger zeker niet bij aansluiten?
@ Ongeblustekalk | 19-04-16
Donder toch op met dat 'alles is de schuld van links', het is nu juist de VVD, die alles behalve links is, die dit allemaal aanzwengelt, dat is overigens ook de partij die ten tijden van het kabinet de Jongh de grenzen open hebben gezet voor arbeidsmigranten. Al die rechtse idioten, net zoals jij, hebben gigantische pakken boter op hun hoofd en zijn nogal goed in het verdraaien van feiten en hebben het geheugen van amoebe. Net zoals Wilders, die heeft een hele boterfabriek op z'n bakkes, die oud VVD mafklapper.
Zelfs al was de motie aangenomen had Rutte hem niet uitgevoerd.
Spugen is te netjes uitgedrukt. Het is dunne kak schijten.
@ResSoniya | 19-04-16 | 22:05
Nee, hij was er niet op het moment suprême. Omtzigt vond andere dingen kennelijk belangrijker.
Samsom kan definitief opdonderen uit de Haagse politiek.. geloof ook niet dat hij geschikt is voor zo'n 'bedank' baantje als burgemeester.
Smerige volksverraders zijn het.. en dat flikt de PvdA niet voor het eerst.
Op naar de NUL zetels !
-weggejorist-
Vaak is het zo dat demense die jarenlang links hebben gestemd de randvoorwaarden hebben geschapen voor deze situatie. daar zit je dat met je voortschrijdend inzicht.
Oppakken en vierendelen die jankende enabelers. En nu de influential communicator uithangen.
Uitschot, infaam en abject
Met de verkiezingen in 2017 hier in aantocht lijkt het dezelfde kant op te gaan als bij de huidige Amerikaanse verkiezingen: stemgerechtigden worden buiten spel gezet. Straks mag je hier alleen nog maar stemmen als je naam in de Quote 500 voorkomt.
Kreeg net excelletje onder ogen met de stemuitslag.
Pieter Omtzigt heeft niet gestemd???
Ik bel wel ff M van Misdaad Anoniem, zag dat nummer laatst op de NPO bij het programma over iets. Hoorde dat dat prima werkt van Tapsterk. Q is ook een optie/
MultiPlex | 19-04-16 | 21:51
Gek eigenlijk, want 5 miljoen stemmers wilden ze eigenlijk allebei niet en dus gingen ze strategisch stemmen. De uitleg die de PvdA en de VVD aan de uitslag gaven is te vergelijken met de uitslag over het Nee van ons.
Had je iets anders verwacht?
-weggejorist-
Handelsverdrag 95% man man man, doordat ernu een handelsboycot op Rusland ligt lopen de bedrijfen die handeldrijven met Rusland veel meer mis, de export van producten was 21x groter dan met die Oekraïnes
@Hank Nozemans | 19-04-16 | 21:34
Wilders heeft al een aanklacht ingediend.
twitter.com/geertwilderspvv/status/72...
Het betreft een raadgevend referendum en omdat Rutte/VVD helemaal niets heeft met referenda, vindt hij het toch heel wat dat hij nu ietsie pietsie toegeeft.
De komende 2e kamerverkiezingen zullen alleen een andere uitkomst geven als we stuk voor stuk het volk bepraten om ergens anders op te stemmen. Hier reageren lucht wel op, maar levert weinig op.
HoeNuVerder | 19-04-16 | 21:50
Nou, dat gaan ze wel roepen, maar dat zijn allemaal leugens. Het interesseert ze geen hol.
De regering moet het gehele verdrag aanvaarden of verwerpen, zo staat dat in de referendumwet, artikel 12 lid 3. Dus al dat gelul over het handelsdeel van het verdrag slaat nergens op.
En tja, "zo spoedig mogelijk" is een rekbaar begrip, zeker in de politiek.
@Frankster001 | 19-04-16 | 21:37
Die aangifte is gedaan, door Wilders. In dit soort gevallen wordt zo'n aanklacht niet ingediend bij de politie, maar bij de Kamer. Die gaat zich nog over de aanklacht van Wilders buigen.
We krijgen dus nog een herhaling. Een tweede kans.
twitter.com/geertwilderspvv/status/72...
www.youtube.com/watch?v=no5YWKY6eOs
Geertje ik hou van je vriend.
Samsom staat daar met zijn pedante lachje na de stemming feitelijk niet alleen Van leeuwen uit te lachen maar ook alle mensen die de moeite hebben genomen te gaan stemmen. Hahahaha, hoera we maken er weer een potje van zie je hem denken. Wat zijn we toch listig. Maar Samsom, bedenk nu 1 keer dat niet heel Nederland een schoenmaat IQ heeft. Dit gaat niet vergeten worden en je partijtje komt er heel slecht vanaf, weer.
En de volgende leugen is ook al weer gemaakt: men zegt voor de zomer te beslissen. De zomer begint 21 juni en niet na 23-brexit-juni.
"Stemmen werkt alleen bij muziekinstrumenten.
De politiek blijft valsspelen"
Wanneer beginnen we onze eigen politieke partij een die wel doet wat het volk wil een partij van het volk voor het volk zie jan roos het nog wel schoppen tot minister president mijn stem heeft hij
Goh, ook geen aandacht voor de motie in de aankondiging van Nieuwsuur.
Zouden de NPO tafels hun waffel moeten houden om hier zo min mogelijk ruchtbaarheid aan te geven?
Samsom, ongelofelijke flapdrol
Het einde is zoek.
@miko | 19-04-16 | 21:52,
maar je moet dan wel stemmen bij referenda natuurlijk want je verleent niemand een mandaat, maar laat slechts je mening over een zaak weten
Heel eenvoudig Samsom weet hoe het werkt, het eerlijke verhaal.
Je blaast je huwelijk op dan kun je zeggen dat je niks hebt maar dat is niet waar je hebt gewoon een ander lekker wijf in bed.
Mijn oplossing zou best eenvoudig zijn. De andere lidstaten gaan door met dit verdrag maar zonder ons. Wij gaan met Oekraïne om de tafel zitten en maken een eigen vrijblijvend (kan ten alle tijden vanuit beide kanten worden opgezegd) verdrag waarbij we wel rekening houden met onze eigen wetten, maar ook waarbij we geen geld storten. Wat handelsafspraken kan wel, geen visumvrij reizen, misschien kunnen we in sommige gevallen als onafhankelijke partij dingen beoordelen en helpen we ze zo in natura om de corruptie te bestrijden.
Feitelijk dus een verdrag zoals je zou willen dat elk verdrag is.
"Is hier juridisch niks tegen te doen? Iemand?"
@ Hank Nozemans | 19-04-16 | 21:34
.
Wilders heeft Rutte al aangeklaagd maar dat wordt natuurlilk weggelacjen.
En de rechtbak heeft al verklaard dat zo'n zaak maanden gaat duren
Dus....
m.a.w. "Verrek maar stomme Nederlanders, wij in Den Haag doen gewoon wat onze Brusselse meesters van ons willen: traineren tot na 23 juni (Brexit referendum)
Wat een land
youtu.be/PMigXnXMhQ4?t=46
Het zal nooit veranderen, de tegenpartij van Kooten en de Bie. Toen zat het ook allemaal niet goed, en nu 25 jaar later is het nog steeds kudt.
@Glasgow Argus | 19-04-16 | 21:45
Als Nederland als soevereine natie niet meer bestaat dan kan het niet anders dan dat ergens, naar de letter van de wet, _hoogverraad_ is gepleegd.
In vroeger tijden werd je daar nog gewoon voor terechtgesteld. Of gelyncht. Maar heden ten dage vinden we het allemaal klaarblijkelijk wel goed.
Dit volk heeft zichzelf enorm in slaap laten sussen.
-weggejorist-
@Ulle Ruttelflut | 19-04-16 | 21:44
Verstandig, bewust niet stemmer sinds 2002. Werkelijk, het maakt geen fluit uit.
De partij toppen maken het met en onder elkaar uit.
mensen die stemmen kunnen ook in de paashaas of sinterklaas geloven.
Op 12 september 2012 vond een meerderheid dat de PvdA en de VVD hen het beste vertegenwoordigt. Dat zijn bijna 5 miljoen mensen geweest. Ik wil die bijna 5 miljoen mensen hartelijk bedanken voor het verneuken van dit land. Met alleen wel een klein verzoekje: zouden jullie voortaan ietsiepietsie rekening kunnen houden met dat er ook mensen in dit land wonen die niet zo graag in hun bek gespuugd worden? Bedankt.
@FCDenBosch | 19-04-16 | 21:36
Nog 11 maanden, dus wat mij betreft eerder.
Zou overigens ook recht doen aan de afhandeling van de ramp met de MH17.
De uitslag van de hoofdelijke stemming was: 71 voor de motie van van Bommel, 75 tegen. Er waren geen afmeldingen voor de vergadering, dus merkwaardig dat 4 stemmen (van de oppositie) ontbreken. van Vliet en Houwers stemden tegen omdat ze zich onder druk gezet voelden van organisaties buiten de kamer. Hoe dan ook, er is democratisch gestemd en net als bij het referendum moeten wij deze uitslag respecteren. Maar ik ben langzamerhand het vertrouwen in VVD en met PvdA helemaal kwijt. Wel respect voor D66 die de belofte is nagekomen en tegen heeft gestemd.
Ik zou hier wel een kort geding over willen zien. Kan dat? Want: welke termijn wordt bedoeld met 'zo spoedig mogelijk'? Het is niet voor te stellen dat twee maanden daar binnenvalt.
@Graaf van Egmont
Eens. En dan is er geen enkele partij die gaat roepen, goh we moeten rekening houden met de mensen die niet zijn gaan stemmen.
@telelezer | 19-04-16 | 21:44
Tel daarbij op dat wanneer de PVV daadwerkelijk de sceptor zwaait, en uit de EU wil de staat hier kapotgeprocedeerd wordt door de EU met allerlei 'verdragen'. De EU zit veel erger erin verwikkeld dan dat men denkt.
Bedoel de PVV mag straks een legio aan peperdure advocaten die ieder hun specialiteit hebben op gebied van dit soort bureaucratische verdragen, om nederland eruit te kunnen loodsen.
-weggejorist-
@telelezer | 19-04-16 | 21:36
Me teiltje?? Nieuwe reaguurster?
Dit referendum is goed voor het maatschappelijke debat, meer niet. Den Haag en Brussel doen gewoon waar ze zelf zin in hebben.
Graaf van Egmont | 19-04-16 | 21:47
Dan is de lage opkomst voor onze politici overigens geen argument meer om rekening te houden met de bezwaren van niet-stemmers. Maar dat is logisch.
.
Een goede reden om massaal lid te worden van zowel de PvdA en de VVD om dan de op de partijconferenties met eigen moties de boel even op stang te jagen.
@FCDenBosch | 19-04-16 | 21:36
Ga vooral stemmen. Maakt ook zoveel verschil.
Het punt van Farage is hier wel erg duidelijk, nationale wetten gelden niet meer, Heil eu.
@VanBukkem | 19-04-16 | 21:40
ben benieuwd of d66/cda in de eerste kamer ook voor zo'n motie zouden stemmen...
De argumenten die ik hoor van Zijlstra, ten Broeke en Samsom hadden hout gesneden als Europa tegen had gestemd en wij voor maar wij hebben tegen gestemd en zij voor en #NEEISNEE. Echt gewoon alsof je een vrouw in de kroeg meevraagt naar huis, zij zegt echt nee nooit, ik walg van je en je een klap in je gezicht geeft op de koop toe en jij haar voorstelt dan naar haar huis te gaan, een condoom te gebruiken en maar toch niet in haar klaar te komen (alhoewel de eerlijkheid en ervaring me gebied dat dat laatste toch best wel een kan worden)
Revolutie. Oppakken en voor een tribunaal gooien deze landverraders.
FCDenBosch | 19-04-16 | 21:36
Dat weet ik nog niet zo zeker dat die afrekening gaat komen. Ik denk eerder dat de opkomst gewoon uiterst laag zal worden. Dat betreuren deze politici weliswaar, maar ze gaan toch lekker door.
Gelukkig zijn we te beschaafd om met hooivorken, varkens, zeisen, bijlen, tractors met gier, navels&tieten en kekke witte puntmutsjes het Binnenhof te bestormen.
Vrees ik.
Ik begin nu ook al de meeste Nederlanders te haten omdat die het mogelijk gemaakt hebben dat de VVD en PvdA zo veel zetels hebben. Nederland krijgt wat ze verdiend.
zo rolt politiek Den Haag. Nederland als soevereine natie bestaat niet meer. Leeggezogen door een gigantische vampier met octopusarmen.
"Maart 2017 komt de afrekening."
@ FCDenBosch | 19-04-16 | 21:36
.
U bent een optimist; we zijn een provincietje van een totalitaire staat waar besluiten ons leven en welzijn worden genomen door mensen die NIET democratisch door het volk zijn gekozen. Met name de EU Commissie die alle besluiten neemt.
.
En helaas, het Nederlandse schapenvolk zal, dagelijks gehersenspoeld door de media, opieuw doof, blind, braaf, onwetend, onkundig en ezelachtig op dezelfde landverraderspartijen blijven stemmen en weer trappen in de leugens en valse beloftes, die ons twee weken voor een verkiezingsdag worden voorgeschoteld.
De laatste voetbalwedstrijd of film of GTST zijn immers belangrijker dan je wat meer te verdiepen in de politiek
Sinds 1976 trouw gestemd, vanaf 1985 de PvdA verafschuwd, vanaf nu gestopt met stemmen.
-weggejorist-
We zijn gewoon te netjes.
Te lief.
Wat doe je als iemand de wet overtreedt? Dan bel je de politie.
En als de politie dan niet luistert?
Wat doe je dan?
Wat willen ze in Den Haag eigenlijk? Dat we echt met een hooivork en een fakkel langskomen? Moeten we ons tot andere middelen gaan verlagen?
Ik hoop van harte dat deze schandalige wanvertoning een Brexit zal helpen en volgend jaar bij de verkiezingen de pvda en de vvd zal decimeren.
Het bizarre is nog, je voelt deze uitslag eigenlijk al dagen aankomen.
Je weet gewoon dat ze ons, het klootjes volk, weer gaan naaien.
Een vrijbrief om wetten te overtreden.
Gelukkig heeft Geenstijl de foto's van het feestje nog.
Hadden we echt wat anders verwacht? Geenstijl zou van elke partij de gebroken beloften en andere dwalingen op een rij moeten zetten. Om zo elke kraam, rozen-uitdeler of flyerstrooier te vragen waarom hij/zij het schaamrood niet op de kaken krijg van zulks politiek gedrag. Het zal ze leren, de klaplopers!!
Tja wie had gedacht dat het kabinet naar burgers zou luisteren? Die zitten lekker geld op te harken en eigen bevolking uit te lachen.
Jammer dat er geen weldenkende versie van een Spong is die hier bovenop springt.
Eigenlijk ging het precies zoals ik voorspeld had: De motie wordt NIPT verworpen (spanneeeend!) en vooraf is afgesproken dat Sjaak Monasch de dissident mag zijn. Om -het klootjesvolk- de kiezers toch het gevoel te geven dat het had gekund. Maar eigenlijk was de motie natuurlijk van meet af aan volstrekt kansloos.
#TeamBommel
iedereen die zich in NL niet aan de wet houdt heeft het beter dan Jan L*l die zich wel fatsoenlijk gedraagt, wat geeft dit kabinet een goed voorbeeld aan de NLse jeugd, welkom in ChiquitaLand en succes Pays-Bah.
In de UK staat een referendum over brexit te komen. Een uitslag dat hier nadelige gevolgen kan hebben voor de opinie in GB. Dit is mede te danken aan Brussel en hun spindokters die Rutte zo'n dergelijk bevel opleggen.
Waarom anders, wordt dat tegengehouden? Eigenlijk moet men de straat op en hoe. En dagelijks laten zien dat wij wat anders willen dan dat waar de kamer voor gestuurd wordt. Komop, die mensen worden betaald uit een dikke pot wat geind wordt bij burgers. We kunnen het ook anders doen.
Dacht exact hetzelfde Hank!
Moet hier niet gewoon een aangifte gedaan worden (wellicht met voorgedrukte aangifteformulieren) tegen het kabinet? Hier wordt willens en wetens artikel 11 van de referendumwet overtreden. Artikel 11 is vrij duidelijk: zo snel mogelijk en dat is niet pas twee maanden konkelen en negeren later...
Waar is me teiltje..?
Maart 2017 komt de afrekening.
We zijn nu officieel een semi-dictatoriale bananenmonarchie. Bukken en betalen alstublieft. Een volk krijgt wat het toekomt...
Is hier juridisch niks tegen te doen? Iemand?
Het is een door en door trieste teringzooi.
Han ten Broeke: "Intrekken per direct lijkt me heel onverstandig. Als je nou eens kijk hoe ik op die manier namelijk financiele zekerheden kan creeren voor mijn vrienden in Oekraine..." Whoops!
.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/04...
Misschien tijd om een keertje ouderwets onze stem op het binnenhof te laten horen?
Maar o wee als ik als te werk gestelde bijstandsgerechtigde voor nop mij niet aan de wet hou, één komma verkeerd invul, dan zijn de rapen gaar. Dan komt Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van dwangArbeid) nog een keer in actie. In actie met een flinke korting op de karige bijstand én extra zweepslagen. PATS, PATS, PATS!!
Boze mensen nog bozer. We had iets anders verwacht?
REAGEER OOK