Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Over Micha Wertheim en overig laf cultuurtuig

wirschafe1068.jpgWel verdammt wat vallen er toch veel cultuursectorele pipo's door de mand deze dagen. 1 Duitse satiricus wordt door Merkel vervolgd wegens 1 gedicht over 1 bevriende despoot en tegelijkertijd neemt 1 Nederlandse verzetsuitgeverij 1 boek af van 1 antisemitische islamist, en everyone loses their minds. Afzichtelijk reptielenmens Dolf Jansen zweeg een week over Böhmermann en Merkel maar dook wel onmiddellijk in volle afkeuringsmodus op de meta-satirische Erdoklacht van Hans Teeuwen. Claudia de Breij wil niet reageren tot haar theatertour begint (alsof die fatsoenspot vol bleke geraniums het dan wél gaat doen) en Erik van Muiswinkel wilde de Merkool en de Geitenneuker sparen uit piëteit met het barmhartige vluchtelingenbeleid van de Bondsverkwanselier. Liever een cultuurcollega in de rug schieten dan publiekelijk afbreukrisico lopen op je eigen empathische welkomstretoriek. "Nie na China" was lekker makkelijk want gewoon een kwestie van niet gaan, maar nu de valse gifslang van de satirecensuur ons in de eigen achtertuin besluipt, worden de luiken fluks dichtgegooid en kruipen ze bibberend achter de bank. 'Als ik zwijg, slaan ze* mij over...' En dat was nog maar de Kwestie Geitenneuker. Er is ook nog de situatie waarin Abou Jahjah - de Pooier van de Profeet, volgens een door de islam afgeslachte filmmaker - een boekendealtje krijgt bij een (voormalige) verzetsuitgeverij. Diverse auteurs (De Winter, Möring, Doorligger) spraken zich daarover uit en opperden openlijk een ander literair schrijfschuurtje te gaan zoeken. Zij vonden bijval bij Parool-columnist Theodor Holman, waarop NRC-zetbaasje Vandermeersch op zijn beurt de kans greep om Holman gelijk te stellen aan de moslimmoordmansen die de Charlie Hebdo-redactie hebben uitgemoord, omdat Holman aan Abou Profeetpooier diens recht op vrijheid van meningsuiting zou willen ontzeggen. Dat wilde Holman uitdrukkelijk alsook aantoonbaar niet, maar ondertussen heeft Vandermeersch (die de islamoculturele misère van Molenbeek op de avond vóór de aanslagen in Brussel nog toeschreef aan 'wanhoop') wél de columnist van verzetskrant Parool op de korrel van de correctbrigades gelegd. Naar de ander wijzen is immers makkelijker dan licht werpen op de naderende schaduwen aan de horizon. Bij NPO Midzondagmiddagmoorden maakten ze het nóg een streepje bonter. Daar werd een gesprek met voormalig uitgever Wouter van Oorschot over de Affaire Jahjah besloten met een "gewetensvraag" over PVV-prominent Martin Bosma. "Zou u zijn boek hebben uitgegeven?", wil Marcia Luyte (PvdA) weten. "Nee", antwoord Van Oorschot, die de voorzet dankbaar aangrijpt om een voor regressief links ontzettend heikel onderwerp (een twijfelachtige moslim bij een gereputeerde uitgever) aan het slot van het gesprek naar het veilige vaarwater van de morele moerassen te sturen, "Die man die deugt niet, politiek." Met opgeluchte lachjes en het predikaat "Oké" van Luyte wordt het programma besloten. Het was even spannend, maar gelukkig waren ze uiteindelijk allemaal weer eensgezind over wie de échte vijand is.
En nu is het maandag, en lezen we per ongeluk Micha Wertheim in Vrij Nederland, die kennelijk ook correcter is dan zijn grappen over gehandicapten doen vermoeden. Hij pakt allebei de voornoemde hangijzers in één column waarin hij weigert om 'bij elke mening de vlag van het vrije woord te hijsen'. Ten eerste verklaart de satiricus dat ie weinig reden ziet om zich druk te maken over Erdogan, want we weten immers hoe die man is. Lekker makkelijk - gewoon doen of je altijd al gezegd hebt dat de Turkse president niet deugt, zonder het ooit echt gezegd te hebben. Het voor jezelf op deze manier wegredeneren van de noodzaak om je uit te spreken vóór de vrijheid van meningsuiting (en tégen het bukgeitgedrag van Merkel), is zo mogelijk nog sneuer dan de tactiek van Dolf Jansen om dan maar een collega aan te vallen om op die manier toch de laffe suggestie van strijdbaarheid te wekken. Maar het wordt nog erger met de morele spagaat van Wertheim, als hij ook nog de kwestie Jahjah onder de loep neemt. Als "pragmaticus die twijfelt aan zijn eigen gelijk" verklaart hij geen interesse te hebben in het pamflet dat Abou Antisemiet bij de Bezige Bij zal uitgeven. Maar zijn poging om de twijfel van de gezonde rede te propageren, licht hij toe aan de hand van twee uitermate domme voorbeelden over de vrijheid van meningsuiting. Ten eerste neemt hij een onwrikbaar standpunt in over het "cryptoracisme" van NRC, omdat de krant openlijk verklaarde niets racistisch aan Zwarte Piet te vinden. Kennelijk daarover dus geen enkele twijfel bij Wertheim. Nee, hij zou de redactie niet binnenvallen met een machinegeweer, maar hij zegde wel zijn abonnement op. Want in het geval van Zwarte Piet is het debat natuurlijk wél zwart/wit, en als je eigen gelijk gewoon gelijk heeft, hoeft een goed pragmaticus daar dus zelf ook niet meer aan te twijfelen. Simpel. Ten tweede trekt Wertheim een hele oude koe uit de sloot: in 2012 plakte de GeenStijl een bloksnorretje op het hoofd van televisiemevrouw Sonja Barend. Deden we heel vaak toen, vinden we lollig want dat is het ook. (U zult altijd te laag schatten hoeveel mensen iets te gretig willen booshappen op een paar zwarte pixels die strategisch in een pasfotootje gekleurd worden.) Wertheim schreef destijds een WütColumn over hoe de schrijvers en lezers van GeenStijl allemaal haatmongolen zijn die een spuitje moeten hebben. Lachend lachten wij daarom, in een topic waarin we in één adem Micha's recht op gemakzuchtige beledigingen van gehandicapte mensen verdedigden. Want zo zijn wij. Nooit kleinzielig. Altijd Charlie. Het was toen, schrijft Wertheim nu, "Geen moment" in hem opgekomen "om GeenStijl te laten verbieden." Want vrijheid van meningsuiting. Maar wat Wertheim toen dus wél deed, was adverteerdersbellen met het Ministerie van Defensie, een gewaardeerd adverteerder op GeenStijl. Dus waar hij zich met het opzeggen van zijn NRC-abonnement vanwege hun Zwarte Piet-standpunt geen aan zijn eigen gelijk twijfelend pragmaticus toonde, probeerde hij met zijn rondje adverteerdersbellen omwille van een paar pixels op een plaatje ook nog om GeenStijl van inkomsten te beroven. Dat is geen rechtstreekse aanval op de VvMU door óns als redactie er op aan te spreken, maar wel een geniepige sluiproute naar minder bewegingsruimte voor het vrije woord van GeenStijl. Een beetje zoals Merkel zeg maar ook de deur openzet naar een veroordeling van Böhmermann: hij mág het wel zeggen, maar ze zal een potentiële obstructie van zijn uitingsvrijheid niet dwarsbomen. En zo zijn er deze dagen veel te veel laffe tosti's die principiële debatten over VvMU aangrijpen om andersdenken aan te vallen, in plaats van zwaarbevochten Westerse kernprincipes ongezien te verdedigen. Als de vrijheid van meningsuiting steeds vaker áchter in plaats van ín de boekenkast moet, dan is adverteerdersbellen dus een telefoontje naar de nazi's, Wertheim. En we zouden een jood uit Oud-Zuid toch niet hoeven uitleggen tot hoeveel lange, lange decennia van eindeloze leedherkauwing zoiets kan leiden. Micha Wertheim hijst niet de vlag van het vrije woord voor elke mening. En daarmee maakt hij het anderen automatisch gemakkelijker om hem te strijken. Wie zullen er nog zijn als ze zíjn vlag komen strijken? * Waarbij 'ze' eerst de moreel verkrampte fatsoenshorden zijn, en dan pas de moreel failliete moslimhorden. Oei: Facebook-censors hebben cartoonist Ruben L. Oppenheimer gebroken.

Reaguursels

Inloggen

Wat je hier eigenlijk ziet gebeuren, is het volgende: links weet dat zijn aanhang terugloopt. Dat gaan ze ook niet redden door de kont van de islam te likken. Maar omdat ze sowieso altijd gelijk hebben, moet dat gelijk onverminderd afgedwongen blijven worden. Kan dat niet op nationaal niveau, doen ze het op Europees niveau. Bij de EU doet democratie er niet toe, en is alles er langzamerhand op toegespitst totale controle te krijgen over ieder aspect van het leven van elke burger. Links flirt dus nu met de EU (het is ooit anders geweest) en gebruikt nu de instituten in Brussel om hun zienswijze door ieders strot te duwen. Of het nu open grenzen zijn, de euro, het milieu, de economie, het onderwijs, de cultuur, de islam, het leger, noem maar op, vanuit Brussel wordt nu absoluut geheerst en hier volgt men (Führer befehl, wir folgen dir).
De macht heeft totale controle over de media, en de media hebben totale controle over het personeel dat ons vervolgens gaat onderwijzen. De EU wordt één groot universiteitscampus met omheining en wachttorens. Niet om mensen buiten te houden, maar ons erin. De leraren vertellen ons dan wat we mogen denken en zeggen en wat niet, en wij dienen dat braaf op te schrijven en uit ons hoofd te leren.
Dogma's van bovenaf gedicteerd die naar de letter nageleefd dienen te worden. Links lijkt de islam wel. Vandaar dat ze het ook zo goed met die ideologie kunnen vinden.
Turkije moet wel gepaaid worden, heeft tenslotte het grootste staande leger van Europa (en wellicht daarbuiten), en als je ambities hebt om je bevolking de grond in te trappen èn een oorlog met de Russen te beginnen, heb je Erdogan hard nodig.
Of blauw/paarsharige freaks als Dolf Jansen dit doorhebben, betwijfel ik, het gaat er bij hen simpelweg om niet bij ons te horen, niet bij het plebs. Zij zijn beter, wij zijn slecht. Zij hebben gelijk, wij zijn onderbuikers. Dat de realiteit andere dingen laat zien, doet er niet toe. Het gaat er tenslotte om hoe je de wereld WIL zien, en niet hoe de wereld werkelijk IS.
Deze mensen weten dat ze allang de wind niet meer in de zeilen hebben, en grijpen nu naar totalitaire middelen. Dit volharden in het eigen gelijk, recht tegen alle logica in, heeft alle kenmerken van een psychose. Je kunt ze vergelijken met de zwakzinnige die zachtjes wiegend in een hoek in zichzelf zit te mompelen 'kabouters en elfjes bestaan, ik heb ze gezien!' Helaas kunnen mensen, gevangen in een massa-psychose hele gevaarlijke dingen doen, we hebben hier genoeg voorbeelden van mogen zien in de 20e eeuw.

DearMud | 19-04-16 | 19:20

WTF
http://www.telegraaf.nl/binnenland/25631808/___Artikel_belediging_schrappen___.html
"DEN HAAG - Justitieminister Ard van der Steur gaat kijken of het wetsartikel dat het beledigen van een bevriend staatshoofd strafbaar stelt, kan worden geschrapt.Het Wetboek van Strafrecht is immers nooit bedoeld als museum voor in onbruik geraakte artikelen, meent Van der Steur."
Wie had dat ooit gedacht van van der Steur.

Sans Comique | 19-04-16 | 15:36

Ik begin me onderhand af te vragen waar jullie je in hemelsnaam druk over maken. Politici waaien mee met de wind die het meeste voordeel oplevert, columnisten (een enkele consequente uitgezonderd) schrijven wat hun kranten willen en cabaretiers (zie columnisten) durven hun mond niet meer open te trekken omdat er altijd wel overal een fatsoensrakker, danwel gutmensch gaat gillen dat er gediscrimineerd, beledigd of weetikveelwat gedaan wordt. IK WORD ER ZOOOO MOE VAN!!! En waar ik het allermoest van word: wat wij/jullie ook zeggen en aantonen, in doorwrochte en goede journalistieke stukken aantonen - het heeft geen enkele zin. Ga lekker buiten op een terras zitten. Neem een biertje. Lach om al die mafketels. Laat ze lekker. Op een dag, jaaaa op een dag krijgen ze namelijk door hoe het zit. Maar tot die tijd heeft het echt nul NUL zin om er tegenaan te schoppen. Want het geloof in eigen gelijk en goedheid zit diep. Zo diep als Rutte's vuist in Erdogans achterste.

Ersza | 19-04-16 | 13:43

Heeft Dolf echt gezegd dat Erdogan's tenen langer zijn dan zijn piemol?
In dat geval stel ik ter plekke mijn mening over hem positief bij.

Wilhelmina Kuttje | 19-04-16 | 13:14

Hebben we net al die gekoloniseerde landjes terug gegeven en nu worden we zelf gekoloniseerd en slinks vind het allemaal prima totdat het te laat is om het terug te draaien.

Sjonie01 | 19-04-16 | 12:43

Waanzinnig goeie cartoon trouwens bovenaan "Wir Schafe" lijkt op "Wir schaffen das!", maar er staat toch echt "wij zijn schapen (geen geiten)" in een poging Erdogan op andere gedachten te brengen.

Watching the Wheels | 19-04-16 | 12:33

beginnen

Watching the Wheels | 19-04-16 | 11:29

Freek de Jonge en de rest van die VARA-kliek begint echt de weg kwijt te raken. DWDD net even teruggekeken dewerelddraaitdoor.vara.nl/media/35607... "satirici zijn de terroristen van de samenleving"?! Raarrrrr.

Watching the Wheels | 19-04-16 | 11:28

@Simon_GS | 18-04-16 | 21:21
Ach, het is tekenend voor de Vara (voor mij heeft die naam de connotatie van Verrader) dat ze een stuk ellende als Freek de Jonge nog steeds nodig hebben om hun verondersteld morele superioriteit uit te dragen.
Pieter V | 19-04-16 | 09:29
.
Ben zelf nog steeds geabonneerd op de varagids.
Ben ik dan ook lid?
Maar dat terzijde.
Ze geven goede comments over uit te zenden films.
That is why.

Carmelita | 19-04-16 | 11:09

het is jammer dat Oppenheimer geen voorbeeld neemt aan de Amerikaanse marine krijgsgevangenen in de beelden uit Noord Korea (uit de Korea Oorlog)waar ze met hun ogen knipperend een Morse Code van verzet meestuurden terwijl ze de opgelegde woorden uitspraken.

Ceevoo | 19-04-16 | 10:56

Wat schrijft ze?

Neut | 19-04-16 | 10:00

"Nee", antwoord Van Oorschot, die de..."
'antwoord' = 'antwoordT'

Mata Hari | 19-04-16 | 09:53

Evil is beneath us. A war is coming.

alusion | 19-04-16 | 09:53

Abu ja ja is een opportunist van het zuiverste water en wordt door héél België uitgekotst !!

Getrouwd met een Vlaamse om Belg te worden;daarna meteen gescheiden.
Oproerkraaier bij de moslim-rellen in Borgerocco bij Antwerpen.
Toen hij het niet meer zag zitten in België naar zijn vaderland Libanon vertrokken;toen het door allerlei louche zaakjes daar te heet onder de voeten was geworden is meneer weer naar Vlaanderen gegaan om zogenaamd de gematigde moslim uit te hangen.
Deze bedrieger is uiteraard ook een vurige antisemiet en grijpt alles aan om die zielige Palestijnen naar voren te schuiven !!
Degene die zaken met hem doet is net zo louche als Abu !!

Pieter H | 19-04-16 | 09:47

Sorry van Rossum, maar, na lezing van de column van Wertheim, met quotes als deze:

'Daarom heb ik lang geaarzeld om dit alles op papier te zetten, omdat ik zeker weet dat alle mensen die ik besprak een pen hebben die scherp genoeg is om aan te tonen dat ik er niets van begrepen heb.'

heb jij in jouw column iig niet het niveau gehaald dat Wertheim wel haalde.

van heinde en verre | 19-04-16 | 09:45

necrosis | 19-04-16 | 08:43

Daar heb je een punt. Ik vraag me wel of of die 2 situaties met mekaar te vergelijken zijn. Het gaat in dit geval duidelijk om een politiek spel waarbij Erdogan Duitsland onder druk wil zetten. Maar het lijkt me stug dat de komiek in kwestie door de rechter veroordeeld gaat worden. Ik ga niet over Duitse wetten, maar ik begrijp dat wij in Nederland een soortgelijke wet hebben. Is een mooie gelegenheid om die meteen af te schaffen, lijkt me. Maar ik vind dat er momenteel iets teveel hysterie is. Laat ik het zo zeggen: ik maak me drukker over het associatieverdrag met Oekraïne en de manier waarop de regering hiermee omgaat. Of eigenlijk het gebrek daaraan.

Spinazi | 19-04-16 | 09:42

Aardig artikel, totdat het over Wertheim ging. Toen werd het onsamenhangend.

van heinde en verre | 19-04-16 | 09:31

Wertheim's punt is dat alles gezegd mag, maar niet moet, worden. Moeten is namelijk geen vrijheid. Ben ik het wel mee eens.

FashionablyLame | 19-04-16 | 09:31

@Simon_GS | 18-04-16 | 21:21

Ach, het is tekenend voor de Vara (voor mij heeft die naam de connotatie van Verrader) dat ze een stuk ellende als Freek de Jonge nog steeds nodig hebben om hun verondersteld morele superioriteit uit te dragen.

Pieter V | 19-04-16 | 09:29

Als Wertheim jullie op die manier te grazen neemt, kan ik dat wel waarderen. Een bloksnor op Sonja Barend tekenen is smakeloos. Wertheim pakte jullie waar het pijn doet, zonder de wet te overtreden. Prima.

Janloel7282 | 19-04-16 | 09:23

Geweldig, die spotprent. Niets meer en niets minder.

Dirk III | 19-04-16 | 09:13

"Those who expect to reap the blessings of freedom must, like men, undergo the fatigue of supporting it.” – Thomas Paine

suikerbiet | 19-04-16 | 08:57

Wat is er aan de hand met al deze mensen. Waarom is het normale rationele redeneren bijkans verdwenen. Waarschijnlijk hebben deze mensen geen serieuze principes waarop ze de samenleving kunnen beoordelen. Het gaat niet over humor of over gekwetstheid, het gaat niet over meningen of gevoelens. Het gaat over VRIJHEID. Wij leven in het VRIJE westen, waar al die mensen uit inferieure samenlevingen zo graag naar toe willen. Deze mensen kunnen en willen de VRIJHEID kennelijk niet verdedigen.

The preservation of peace and the guaranteeing of man's basic freedoms and rights require courage and eternal vigilance: courage to speak and act - and if necessary, to suffer and die - for truth and justice; eternal vigilance, that the least transgression of international morality shall not go undetected and unremedied.
Haile Selassie

suikerbiet | 19-04-16 | 08:54

Van Rossems rants zijn nog mooier dan de mijne. Wow. Petje af. Klasse neergekalkt!

HMCuiteraard | 19-04-16 | 08:53

En toch, heeft niet iedereen recht op zijn eigen mening?
Een Wouter van O. mag bv Bosma best verwerpelijk vinden en cabaretiers hoeven niet maatschappijkritisch te zijn.

Carmelita | 19-04-16 | 08:51

@necrosis | 19-04-16 | 08:11

Moreel volgevreten, ondanks zijn postuur. Hij lust geen enkele andere mening en veroordeelt welke afwijkende zienswijze snoeihard de afgrond in.

smoelwerk | 19-04-16 | 08:45

@Spinazi | 19-04-16 | 08:40
Ik meen dat een Nederlandse spotprenttekenaar een tijdje geleden van zijn bed gelicht werd door de politie.
Vergeten?

necrosis | 19-04-16 | 08:43

@Doper | 19-04-16 | 08:34
Het probleem is, dat ik last heb Erdogans hobbies.
Waar kan ik klagen?

necrosis | 19-04-16 | 08:41

Alsof die duitse komiek ook echt veroordeeld gaat worden. Ja mensen, de vrijheid van meningsuiting staat echt onder druk.

Spinazi | 19-04-16 | 08:40

Freek lijdt aan hetzelfde syndroom als Peter R de Vries.
Eens, lang geleden, succesje behaald en sindsdien de wijsheid in pacht denkend te hebben.

Carmelita | 19-04-16 | 08:34

Ik begrijp werkelijk de commotie niet om deze mierenneukerij. Tenzij de geiten het onvrijwillig deded, en daar is in de hetzerige media niets over gemeld, is er niks aan de hand volgens mij. Iedereen heeft meteen het oordeel klaar over Erdogan. Laat die man met rust. Weet je wel onder hoeveel spanning hij leeft en werkt? De een gaat schilderen of tuinieren om te ontspannen, de ander... Erdogan, laat je niet kisten, iedereen heeft zijn/haar hobbies en daar doe je niemand kwaad mee. #laatErdoganmetrust

Doper | 19-04-16 | 08:34

Lupuslupus | 19-04-16 | 08:16
"Dit in tegenstelling tot Wim Sonneveld, Toon Hermans en Wim Kan, dàt waren conferenciers die op een LEUKE manier van alles op de hak namen."

Die namen de islam wel op de hak en Freek is zo laf om dit niet te doen?

the Jackdawn | 19-04-16 | 08:29

Afwijkende meningen. Nee, dat moet je als uitgever niet willen natuurlijk. Anti-semitisme is wat anders, vanzelfsprekend.

Piet Karbiet | 19-04-16 | 08:27

Angst. Lees net op bild.de dat er aanslagen dreigen op Italiaanse stranden door tandartsen verkleed als strandverkopers. Binnenkort ook in de Efteling als ballonnenverkopers verklede apothekers?

Normpje | 19-04-16 | 08:25

@Lupuslupus | 19-04-16 | 08:16
*in schulp kruipen doet*

necrosis | 19-04-16 | 08:21

necrosis... Freek is al enige jaren aan het dementeren, een van de kenmerken daarvan is dat hij dat ZELF als enige zo ongeveer, niet in de gaten heeft.
Als niet komt tot iet......

mallekater | 19-04-16 | 08:20

Ach, het is toch altijd Links geweest die tegen VvMU is geweest en zeer anti-democratisch is. Al het politiek geinspireerde geweld kwam en komt van links. Naast de gepleegde moorden die allemaal uit linkse hoek kwamen is er de AFA die iedere demonstratie van Pegida met geweld beantwoord.
En onze gevestigde macht en politie zorgt er wel voor dat dat linkse geweld niets in de weg gelegd wordt.

sinar2 | 19-04-16 | 08:18

Freek was (lang geleden) een topper.
Die stond de kerk en het koningshuis af te branden tot op de enkels, tot mijn grote vermaak.

necrosis | 19-04-16 | 07:43
.
Ja hoor, dat was lachen gieren brullen want de kerk en het koningshuis konden zich niet verweren tegen zoveel verbaal vuilnis.
Maar tegen de islam durft de lafbek niet. Net zoals al die landverraders, de appeasers van de islam.
.
Ik heb die vuilbekkende ADHD-proleet nooit kunnen uitstaan. Dit in tegenstelling tot Wim Sonneveld, Toon Hermans en Wim Kan, dàt waren conferenciers die op een LEUKE manier van alles op de hak namen. Tegenwoordig is het hoe laffer, hoe kwetsender en hoe vulgairder, hoe beter. Nou geef mijn portie maar aan Fikkie. Gelukkig staat mijn t.v. al jaren op zwart.

Lupuslupus | 19-04-16 | 08:16

Ik weet momenteel niet meer of ik moet lachen of huilen.
.
Tot redelijk recent was ik in de veronderstelling dat vrijheid van meningsuiting een onaantastbaar iets was. Je hebt het, OF je hebt het niet.
.
Er is niets oprekbaars of verplaatsbaars aan. Soit, er zijn grenzen. "Brand" roepen in een vol theater iis nou niet echt bon ton. Maar de grens, aldus mijn naieve geest, lag bij het oproepen tot fysiek geweld ("Ik hoop dat iemand die-en-die een kogel door de kop jaagt" (Hoi Volkert, lul)), of promoten van geweld tegen bepaalde bevolkingsgroepen. Shit is op scherp gezet met het aanklagen van Geert Wilders wegens "minder, minder, minder", maar wat er nu gebeurt spant helemaal de kroon.
.
De tendens de laatste jaren (voornamelijk van links) lijkt te zijn dat we bepaalde uitlatingen maar helemaal dienen te verbieden als het niet strookt met wat men ter dien zijde des spectrum vindt. Dit is een bijzonder gevaarlijke ontikkeling, want zodra er een precedent geschept wordt, bevindt men zich op een hellend vlak waar toekomstige partijen zich van zullen bedienen en trachten verder uit te buiten voor persoonlijk gewin.
.
Persoonlijk ben ik rechts-dragend. En ik lees met zeer grote regelmaat artikelen en opiniestukken waar ik het volkomen niet mee eens ben. In toenemende mate zitten daar meningen tussebn waarvan ik dacht dat ze al tijden geleden waren "debunked" (met name holocaust ontkenningen). In mijn ogen is het allerergste wat wij kunnen down het verbieden van zulke ongefundeerde en historisch aanwijsbaar onjuiste meningen. Laat mensen maar lekker ongegeneerd hun domme mening op het Internet zetten. Weet je meteen waar de gekkies zitten, en heb je een lekker argument om voor meer psychiatirsche zorg te pleiten.
.
Om wat voor reden dan ook heeft anti-semitisme nnog steeds een uitzonderingspositie in de Nederlandse wet, die mijns inziens opgeheven dient te worden. Primaire reden hiervoor is dat als er 1 uitzondering is, het een kwestie van tijd is voordat er anderen afgedwongen zullen worden. Sometimes you have to break a few eggs to make an omelette.
.
Laat in hemelsnaam iedereen zijn mening verkondigen, zelfs als die, ingegeven door heilige boekene, achterhaald en primitief lijkt. Laten we echter de grens trekken bij uitlokking tot geweld.
.
Oh, en Erdogan is een kleuterneuker met geitenstront aan z'n ondermaatse kromzwaardje.

ViagraFalls | 19-04-16 | 08:12

@smoelwerk | 19-04-16 | 08:03
Volgevreten?
Die magere sprinkhaan?

necrosis | 19-04-16 | 08:11

@nelis inderdaad lang niet alle oudjes. excuus.

superjan | 19-04-16 | 08:05

Ach, Geenstijl heeft zelf ook boter op het hoofd als het gaat om het al dan niet gedogen van minder welgezinde meningen (zoals wellicht deze). Gisteren ook al een spraakverwarring aan moeten zien tussen mastodont Freek de J. en de hier zo gehate Matthijs van N.. Het is blijkbaar een moeilijk onderwerp. Ik zie dat Wertheim zelfs al voor NSB-er wordt uitgemaakt. Lekker anoniem flink doen. En dat onder het mom van 'het vrije woord'.

De grap van de Duitse satiricus was er één van het slechte soort Duitse humor en en de talloze herhalingen maken het er niet beter op. En natuurlijk mag Erdogan er beledigd over wezen (net als de fittie indertijd tussen de hier gehate Paul de L. en Anneke Grönloh), maar er zit verschil tussen beledigd wezen en iemands arrestatie vorderen. Van mij mag alle humor, zolang ik maar het recht heb om er geen bal aan te vinden.

Donkersloot | 19-04-16 | 08:05

Dolf Jansen. Walgelijke mislukte grappenmaker die zo volgevreten is van zijn eigen "morele" gelijk dat er geen zinnig woord mee te wisselen valt. Ik raakte toevallig met hem verzeild in een taxi na een complete meltdown van het treinverkeer op Utrecht CS, in een ritje naar Amsterdam. Er zaten nog twee andere passagiers in de taxi, Engelstaligen, en meneer Jansen was volkomen verzonken in een monoloog om deze twee andere passagiers even bij te praten over de culturele stand van Nederland. Ik ben zelden zo wagenziek geweest.

smoelwerk | 19-04-16 | 08:03

Ik zag gisteren Freek de Jonge, onze ooit zo fanatieke maatschappijcriticus, dus bukken(DWDD??) en zijn geheime opening openzetten voor de wil van den moslim die het ook niet kan helpen dat hij zo gestoord is in een pedofiele massamoordenaar te geloven en hem na te volgen.
Daar heeft den moslim RECHT op en wie zijn wij dat wij zijn moordlust, zijn pedofilie, zijn veelwijverij en zijn onderdrukking van vrouwen en slaven(voor een moslim identiek)zijn gezeik over moskeeën en geschreeuw van den torens, bekritiseren.

Godallejessis, wat een zwik slijmschijterds zijn het, onze ""elite"" van cabaretiers.

mallekater | 19-04-16 | 07:54

Claudia het autochtone paard van Troje.

succesvol | 19-04-16 | 07:51

@ristretto | 19-04-16 | 07:29
Freek was (lang geleden) een topper.
Die stond de kerk en het koningshuis af te branden tot op de enkels, tot mijn grote vermaak.
Nu is hij een zure, linkse eikel die niet weet wat er leeft onder de bevolking.

necrosis | 19-04-16 | 07:43

Sorry voor de links, maar toch:
www.ntr.nl/player?id=NPS_1095944&s...
Vanaf 8:00 met als toegift op 16:00 Rutte als fractieleider van de VVD. Macht corrumpeert

Guust Kadaver | 19-04-16 | 07:41

Van je vrienden moet je het hebben....

ikdenkwat | 19-04-16 | 07:40

@SyntaxError | 18-04-16 | 23:32 In chaos is het gemakkelijk te overheersen, de cohesie moet eerst stuk.

@La Bailaora | 18-04-16 | 23:43 - meer traps raket. Wij klagen dat turken voor schijntje hier werken. Maar turken zien vluchtelingen voor half geld hun werk afpakken. Turken meer naar hier. Daarna golf 3 vanuit uw genoemde landen tot iedereen onder niveau Turkije verdient. Te weinig om van te leven, net te veel om uit te sterven. Behalve de elite.

MarcS | 19-04-16 | 07:38

TLDR

Jamal | 19-04-16 | 07:36

Schrijf de datum maar op. 19 april 2016. Het verraad van het Referendum en de democratie.

ristretto | 19-04-16 | 07:31

Erdogan is een Stronzo Capra. Zo, nu een lekkere espresso.
Oh, ja, Freek is een smerige hypocriete verrader. Alles waar hij ooit voor stond, en ik naast hem, verloochent hij.
Oh, ja, Claudia de Breij kan zich een slag in de rondte werken, het wordt nooit wat. Vrouw, bi en dan denken dat je welkom bent bij Erdogan. Pffft.

ristretto | 19-04-16 | 07:29

And nobody gives a fuck about the opinion of André van Duin.
A truly amazing performer for more than 50 years....

steekmug | 19-04-16 | 06:39

En wederom een spijker-kop-raak tekening van Cortés.
Kan hij geen wekelijks topic krijgen zoals destijds Bandirah?

necrosis | 19-04-16 | 06:28

Wertheim is geen SS-er, want hij ageert liever in het geniep, en geeft degenen waar hij het niet mee eens is aan bij de autoriteiten, in dit geval bij defensie. Nu is de hamvraag, wat is erger een SS-er of een NSB-er.

O, en hij zal niet de eerste jood wezen die zijns gelijken verraadt.

bergsbeklimmer | 19-04-16 | 06:08

-weggejorist-

fooifooi | 19-04-16 | 05:23

Wertheim en Oppenheimer mogen geeneens een tosti, want die zijn Joods.

Lefgozer | 19-04-16 | 02:05

Het valt me op dat Joodse cabaretiers moeite hebben met de verwerking van de trauma's van hun families na 40-45. Het zijn de 2e en 3e generatie die nooit met hun ouders en grootouders hebben kunnen praten, want die wilden niet. De frustraties die dat oplevert leiden tot behandeling door een zielenknijper of het maken van over the top grappen over diezelfde oorlog. Je kunt er natuurlijk voor kiezen. Ikzelf zou zeggen: zoek goede hulp en val ons niet lastig met jullie kleine leed. Het is gewoon niet grappig en wij willen graag verlost worden van dat voortdurende gejank over wat Joden is aangedaan in Nederland en wat wij hulpvaardig daarbij waren. Lees eens wat boeken hoe het werkelijk was en maak dan grappen over zaken die er werkelijk toe doen, als je toch zo geëngageerd bent.

Graaf van Egmont | 19-04-16 | 01:31

voormalig uitgever Wouter van Oorschot >
Hij zou het Boek niet Uitgeven ,want de man Deugd Niet !
Deze man is net zo bekrompen in denken,als die gasten die Boeken verbranden .
Een schande voor het vrije denken,en het vrije debat.
Dat is het product van Elitair gedrag,mijn woord is het ware,het jouwe deugd niet.
Als JOUW woord het ware is,ben je toch niet bang voor een weerwoord?

Torquemada | 19-04-16 | 01:13

@ AntiSoof | 19-04-16 | 01:07

Ik doelde ook op mensenwerk. Massamigratie naar het noordelijk halfrond. Terwijl daar juist een mini ijstijd komt, met zware tekorten om mensen te voeden.

mysteryposter | 19-04-16 | 01:13

@mysteryposter | 19-04-16 | 00:59
Ik denk dat het meer 'mensenwerk' is. Al die domme oorlogen, veldslagen, grote gebeurtenissen. Allemaal veroorzaakt door pedante typjes met hoogmoedwaan. En door complotbedenkers.

AntiSoof | 19-04-16 | 01:07

@ Graaf van Egmont | 19-04-16 | 00:58

Meestal begint hij met nieuwe dingen en daarna random freestyle, en af en toe wat spontane verassingen.

*alvast popcorn pakken gaat*

mysteryposter | 19-04-16 | 01:04

@ AntiSoof | 19-04-16 | 00:48

Hier is een interessante invalshoek. Er is een 206 jarige cyclus, de Grand solar minimum (napoleon had er last van begin 1800, en rond 1600 was er ook extreme cooling ineens (zie de winterse schilderijen uit die tijd), zo gaat dat door tot ver in de geschiedenis. Zonneslot studie bevestigd ook een aankomende grand solar minimum.

youtu.be/_I_lsZCAWi4?t=1729

mysteryposter | 19-04-16 | 00:59

mysteryposter | 19-04-16 | 00:43
Zou ij nog wat nieuws brengen behalve the wall and who's gonna pay it?

Graaf van Egmont | 19-04-16 | 00:58

@SyntaxError | 18-04-16 | 23:32
Volgens mij is er wel al een NWO aanwezig. Maar deze 'regering' is dermate leep dat zgn. 'onvolkomenheden' als vanzelfsprekend ingebouwd zullen zijn. Dit lijkt me evident. De vijand weet zijn psychologische trucjes. Kijk, als ik dit al kan bedenken, dan zullen profs op dit gebied ook wel weten waar Abraham de mosterd haalt. Ik denk dus dat er een heel apart spelletje gespeeld wordt en dat het lastig te volgens is wegens het ontbreken van de WARE spelregels.

AntiSoof | 19-04-16 | 00:48

Misselijkmakend om het sterke en rijke Europa te zien kruipen voor de islam.
Met zulke "leiders" zijn we vissenvoer.

Slipsnifter | 19-04-16 | 00:41

De allereerste allochtoon die gedeporteerd moet worden, is Peter Vandermeersch.

bisbisbis | 19-04-16 | 00:29

Je ziet het al aan die ogen van Micha Wertheim op de foto boven zijn artikel.
In het artikel staat met rode letters de vraag: "Wat is eigenlijk kolonialisme?".
Antwoorden:
Islam die zich in het westen nestelt, ala de koekoek.
Negers die blanken willen verbieden sinterKlaas te vieren.
Dat is kolonialisme.

de honden blaffen... | 19-04-16 | 00:23

@La Bailaora | 19-04-16 | 00:00
Nee, eerst is half Afrika aan de beurt. Via Italië. En nu wordt er weer een beroep op ons gedaan om de verantwoordelijkheid te nemen en ook deze mensen op te nemen.

Maria.1 | 19-04-16 | 00:02

SyntaxError | 18-04-16 | 22:57
die folder met volkomen idiote tekst lijkt op van die Scientology propaganda.

Wutbürger_ | 19-04-16 | 00:02

@La Bailaora | 18-04-16 | 23:43
Toch wel. De hindoes hebben de weg naar Europa nog niet gevonden.

Maria.1 | 18-04-16 | 23:59

Over het algmeen is het wel duidelijk waar Marcia Luyte staat en dat doet soms het programma helemaal geen goed. Natuurlijk kun je ook als gemiddelde journalist, je eigen mening nooit helemaal uitschakelen, maar het moet er niet dik bovenop.

Ineens weet ik het, stom, stom, stom vanmuh, ben lang geleden ook eens werkeloos geweest. Maar was waarschijnlijk/natuurlijk niet wanhopig genoeg om wat bommen te leggen. Shit, had beter een beetje in het rond moeten kalasjnikoffen, dan had ik een huis, een baan, geld en een kans op 72 druiven gehad. Stom, stom, stom.

Wie ook stom is en dan druk ik mij voorzichtig uit, dat is die drukwerkpuist die zwatelt over het ontnemen van vrijheid van meningsuiting. Als je een boek schrijft heb je eigenlijk geen uitgever meer nodig, gewoon zelf doen. Zelfs zelluf drukkuh kan.

Een uitgever is natuurljk handig, neemt je veel en divers-soortig werk uit handen, maar strikt genomen heb je hem niet nodig.

Overigens mag een uitgeverij van mij zelf bepalen wie ze willen uitgeven. Beetje herrie in het kippenhok zoals nu bij de Bij is publiciteitstechnisch naturlijk handig.

Wouter, hé policor-kwastje. Met verve moet juist u verdedigen dat Martin Bosma uitgegeven moet worden door uw uitgeverij! Ben zelfs zo links als de pest, maar sommige linkse lorren .... Ach 't heeft geen zin, vastgeroest als ze kennelijk zijn.

Overigens dient de tosti verboden te worden. Allemaal laf- & halfhartige pogingen om brave sneetjes brood te cremeren.
Salut! Evocatus

Evocatus | 18-04-16 | 23:55

Nou heb ik eens zitten denken. Als strijder in de Koude Oorlog heb ik me altijd afgevraagd, wat de USSR zou moeten bewegen om Europa kapot te maken door het binnen te vallen, om vervolgens met lege handen te staan. We hebben nauwelijks iets wat de moeite van het vechten waard was. Dus wat zou de USSR opschieten met een ruïne?
Dezelfde vraag stel ik me nu weer. Wat schiet de Islam, net zo verderfelijk als het communisme en dubbel zo achterlijk, er mee op om Europa over te nemen om er vervolgens net zo'n zooitje van te maken als in de zandbak nu? Alleen het feit dat we dan allemaal islamiet zijn en ook de hele dag voor de deur gaan hurken?

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 23:53

@Nelis SplitBloes | 18-04-16 | 23:03
kudo's voor u dat u kritisch blijft denken

Elmer Fudd | 18-04-16 | 23:46

@Maria.1 | 18-04-16 | 23:07
Toch kan dat niet alles verklaren. Want dan zou men wel vooral sub-saharan en bv. Hindoes uit oa. India importeren, die zijn bereid om tegen nog minder inkomsten te werken, zijn nog armer. Velen werken er juist tegen bijna slavernij in het midden Oosten, bv. Koeweit en de VAE.

La Bailaora | 18-04-16 | 23:43

Ik zie al deze reuring nog steeds als de stuiptrekkingen van links. Ze verliezen terrein en ze weten het. Zo voelt het als je op het strand naar de naderende tsunami staat te kijken.

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 21:22

Een groeiend (rechtse) sneeuwbal die een helling afdondert, steeds sneller en onstuitbaar krachtiger links intellectuele onzin plet. Meer, meer, meer ...

Bezorgde_Burger | 18-04-16 | 23:36

@Maria.1 | 18-04-16 | 23:20
Maar wie is deze elite, en wie zij de andere elite, wat is het organogram?
Het lijkt mij logisch, gezien alle tegestrijdigheden en blunders op het politieke toneel, dat er nog geen goed functionerend systeem in werking kan zijn; geen allesoverheersende NWO, mits totale chaos een strategie is.

SyntaxError | 18-04-16 | 23:32

De echte Claudia de Brey is dertigmiljoen jaar geleden reeds uitgestorven.

eerstneukendanpraten | 18-04-16 | 23:27


-weggejorist-

LatentTalent | 18-04-16 | 21:03

Wil maar niet lukken met het latent talent. Succes bestaat voor 95% uit transpiratie, 5% talent en inspiratie. Advies: meer oefenen doet :-)

Bezorgde_Burger | 18-04-16 | 23:21

@SyntaxError | 18-04-16 | 23:15
Ja natuurlijk. De elite veroorzaakt deze chaos voor eigen gewin en als er stront aan de knikker komt zijn zij vertrokken. Wij zijn de pionnetjes in het schaakspel.

Maria.1 | 18-04-16 | 23:20

Facebook geeft natuurlijk helemaal niets om vrijheid van meningsuiting en/of mensenrechten. Het enige wat FB interesseert is het aantal leden en ze willen natuurlijk niet een blokkade riskeren door de Turkse regering, net zo min als door China of Rusland. Daarbij komt ook nog dat ze mogelijk een strafzaak tegemoet kunnen zien in die landen als ze niet proactief optreden tegen ongewenste content, dus 1+1=2. Slappe hap dus, maar dat wisten we al.

Mike Gaatjeniksaan | 18-04-16 | 23:14

Op repressie van de vrijheid van meningsuiting past maar één soort reactie: grove en volstrekt redeloze smaad en belediging. "Stop hiermee, dit is niet leuk meer" werkt niet bij types als Erdogan.

Aldus Du Flaperon | 18-04-16 | 23:12

De vrijheid van meningsuiting is geen verheven verworvenheid, maar een kenmerk van een gedegenereerde cultuur. Een cultuur die geen leidende kern meer kent. Een leidende cultuur wordt niet te schande gezet door onwelgevallige meningen.

In een multicultuur vervallen de normen die de vrijheid van meningsuiting begrenzen. Een dergelijke cultuur bestaat uit ongeïnteresseerde subculturen, voordat zij uiteen valt in volkomen individualisme.

Dat volkomen individualisme waarin iedere man zijn eigen God is hebben wij eerder gezien bij de Paradijscultuur die aan de islamitische vooraf ging. Alleen was die nog wel gebaseerd op incest en inteelt als samenbindend element binnen de familie.

In de gedegenereerde Westerse cultuur is daarom nog een verdere stap naar individualisme gezet. Kort en goed is de vrijheid van meningsuiting een teken aan de wand, tezamen met de democratie, de tolerantie en het gedegenereerde stemrecht. Dit geheel noemt men ook wel een gedegenereerde exogame samenleving zonder endogame kern. And guess what, die Westerlingen zijn er nog trots op ook.

Islam is een volslagen endogamie, de Westerse cultuur een volslagen exogamie, beide zijn extreme vormen van magisch denken.

Homo sapiens met zijn extreme voorstellingsvermogen van het parallelle universum is ziek, ziek in vergelijking met de Australopiths die verrassend rationeel konden denken en 7 miljoen jaar geleden hun doden al begroeven. Alleen wel met incest en inteelt als fundament van human religion, dat dan weer wel.

Basic Dimension | 18-04-16 | 23:10

Maria.1 | 18-04-16 | 23:07
.
Als het dan allemaal zo duidelijk is... ik bedoel, wij zijn met meer. Get my drift?

tejootje | 18-04-16 | 23:10

@tejootje | 18-04-16 | 22:52
Geld en macht. De elite heeft goedkope arbeiders nodig om zichzelf te kunnen verrijken. Daarbij moeten die goedkope arbeiders niet te veel praatjes hebben.

Maria.1 | 18-04-16 | 23:07

Fijnstoffer | 18-04-16 | 23:03
.
Uw verhaal volgend; is de tijd van 'het helemaal anders doen' inmiddels aangebroken of wachten we nog even?

tejootje | 18-04-16 | 23:05

Volgens mij komt die Berbaar uit het Rif gebergte .

edelweiss | 18-04-16 | 23:03

superjan | 18-04-16 | 22:29

Alleen nog de oudjes, hartelijk dank. Ben op een paar dagen na 70 en wens evenwel niet te worden weggezet als een adept van Matthijs van Nieuwmoskee. Voelt u de fijne satirische punaise?

Nelis SplitBloes | 18-04-16 | 23:03

Het Westen bestaat voor het merendeel uit laffe honden. In hun hart weten ze wel dat de islam en Erdogan-tuig onze cultuur een waarden aan het slopen zijn. Maar ze zijn bang, te eindigen als Theo van Gogh. En terecht. Onze grenzen staan wagenwijd open voor islamistisch tuig. Je eerlijk uitspreken is een hachelijke zaak geworden. Erdogan heeft zijn voetvolk stevig verankerd in alle West-Europese landen. De koning van Marokko ook. Onze leiders zijn niet bereid het eigen volk te beschermen. Dwazen van links/gristelijke huize zetten de politiek correcte toon. Onze lafheid, 'goedmenselijkheid', de zwakheden van de democratie, internationale verdragen, en open grenzen worden de vehikels van de islam om Europa langzaam maar zeker over te nemen. Nuttige idioten á la Merkel en haar EU-kliek in overvloed. De imam weet het, de sultan weet het. Het Westen arrangeert en stimuleert de eigen ondergang. Achterlijke islamitische culturen teren op onze tolerantie en dwaasheden.

Fijnstoffer | 18-04-16 | 23:03

TEGEN! Maar goed, altijd weer boeiend je tegenstander te begrijpen. Ideologie en geloof zijn de 2 zwarte gaten in onze samenleving. Gezond verstand heeft het verloren en durf te vragen aan een gek of die gek is en het antwoord laat zich raden!

Mr_Pikibelly | 18-04-16 | 23:02

-weggejorist-

SyntaxError | 18-04-16 | 22:57

notamused | 18-04-16 | 22:39

Ach, die Freek, die mag ook zo af en toe nog opdraven voor een paar Judas-penningen, want daar komt het in feite gewoon op neer. Deze zoon van een christelijke evangelist die zich nu nog steeds daartegen afzet is toch echt toe aan de schenking van een waardebon van Specsavers of een andere koene redder van het 'gezichtsvermogen' waarmede zijn calvinistische zuinigheidsdrift ook bevredigd zal worden.

Nelis SplitBloes | 18-04-16 | 22:52

Ze lijken wel gehypnotiseerd!”

telelezer | 18-04-16 | 22:04
.
Ik denk het en u zegt het. Waarom nemen onze volksvertegenwoordigers zulke wezenloze beslissingen. Stockholmsyndroom? Drugs? Ego? Aandelen? Hebzucht? Angst? Tekort aan empathie? Gewoon dom? All of the above?

tejootje | 18-04-16 | 22:52

Als ik een NWO zou willen beginnen zou ik ook willen dat er geen nationalisme meer was, geen grenzen, en geen politieke of inkomens ongelijkheid ...
Nivelleren heet dat geloof ik.
Nog iets gevonden docx:
"Ons mandaat zal volledig in het teken staan van de burgers. Zij zullen ervan profiteren. Wij zullen het hele maatschappelijk middenveld mobiliseren om de Europese Unie aantrekkelijker te maken en zichtbaarder te laten zijn in het dagelijks leven van alle Europeanen. Om te beginnen moeten we extreme armoede aanpakken en massaal investeren in banen voor jongeren en in projecten op het gebied van infrastructuur, onderzoek en innovatie. Europa mag niet staan voor neerwaartse nivellering, maar moet synoniem zijn voor nivellering naar boven. De EU moet het leven van alle burgers uit het noorden, zuiden, oosten en westen verbeteren. Dat noemen wij geharmoniseerde vooruitgang":
www.eesc.europa.eu/resources/docs/cp-6...

SyntaxError | 18-04-16 | 22:50

Je ziet deze dagen heel goed wie neigt naar het natuurlijke mechanisme van vechten óf vluchten. Kun je niet iedereen even kwalijk nemen, maar ziet er wel altijd erg triest uit.

Drenthie | 18-04-16 | 22:48

telelezer | 18-04-16 | 22:06
leuk bedacht , maar wel erg naief.
De Siriers hebben niet de kennis en opleiding om hier te kunnen werken. Zo simpel is het.
Men kan met scholing nog proberen er iets van te maken, maar veel nut zal het niet hebben: ons onderwijssysteem is er niet op ingericht, ze hebben een enorme leerachterstand en spreken de taal niet. Het gemiddeld IQ van de Syrier is 83, de gemiddelde Somalier 76. (dat is zelfs voor VMBO eigenlijk te laag). Ik zou geen onderneming weten die daar (langdurig) wat mee kan.

Wutbürger_ | 18-04-16 | 22:46

Damn, wat mis ik Hitchens tegenwoordig.

postmodernismisdead | 18-04-16 | 22:46

Wat een geweldig artikel van Rossem, whaha leedherkauwing, eat that Wertheim.

PantherS | 18-04-16 | 22:43

telelezer | 18-04-16 | 22:06

Waarom massa-immigratie?

Link gelezen en daar is geen woord Arabisch bij.
Conclusie? Waarom niet eerst de EIGEN werklozen, met eerst zachte drang en indien nodig met harde dwang, weer aan het werk helpen/krijgen? Hetgeen nu gebeurt eindigt in een puinhoop en ligt uiteindelijk iedereen met de kont omhoog in de moskee.

Nelis SplitBloes | 18-04-16 | 22:42

Je hebt nu nog tijd om een lijstje te maken: Wie kun je vertrouwen als binnenkort echt de pleuris uitbreekt en wie toont zich nu al een personne de soumission. Deze laatste lijst wordt wel groot hoor.

Peniskokertje | 18-04-16 | 22:41

Freek de Jonge had het in DWDD ook nog over de satiricus als de nieuwe terrorist tegenwoordig. En dit is dan afkomstig van onze held voor de vrijheid, de grote roerganger van Neerlands Hoop in Bange Dagen. Christendom, het Koningshuis, het Vaticaan, je kan het helemaal totaal door de stront trekken, en de linkse kerk zal er alleen maar blij van worden, en je zal avond aan avond uitgenodigd worden in de linkse kerk belijdeniswereld, om daar van je diepe inzichten te getuigen. Maar o wee als je satirische uitspraken doet over een of andere islamitische dictator, dan zijn de rapen gaar. Dan ben je al bijna terrorist, en moet je ook al praktisch onderduiken, vanwege de overstelpende liefde van de religie van de vrede.

notamused | 18-04-16 | 22:39

Deze slinger ik er ook nog even in, als we toch bezig zijn:
Eurabia-hypothese:
nl.wikipedia.org/wiki/Eurabië
Coudenhove-Kalergi plan (longread):
archive.org/details/Coudenhove-Kalerg...
Peter Sutherland; "Europe’s Shared Burden: Collective Responsibility for Migrants at Sea (2015)":
www.youtube.com/watch?v=4VgKtBPvzqA
"On the willingness of wealthy Arab states to accept asylum seekers" Peter Sutherland (2015)":
www.youtube.com/watch?v=fexy8YoWvrw
"EU should 'undermine national homogeneity'":
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395
"Dit is niet on topic en is moet ik ermee gast?"
Je ziet maar :P

SyntaxError | 18-04-16 | 22:32

SyntaxError | 18-04-16 | 22:18

Dank voor de link. Ontluisterend. En Rutte maar denken dat ie dat met een brei aan woorden en een stoer loopje kan voorkomen.

Nelis SplitBloes | 18-04-16 | 22:31

toch vermindert zienderogen de macht en de kracht van die rattige Dolf Jansen en de zijnen. Rutte en de zijnen. Die poedel van DWDD en de zijnen. Gelauff en de zijnen. Smaxika en de haren. Vroeger keken de mensjes ademloos naar dit volk. Nu zijn dit alleen nog oudjes. Vroeger keek alleen een enkeling door de bullshit heen. Die ban is gebroken. Het wachten is op moedige politici die de vrijgekomen energie kunnen kanaliseren en vertalen in een vriendelijke maar hoognodige omslag.

superjan | 18-04-16 | 22:29

Waarom massa immigratie..?
www.mathijskoenraadt.nl...
telelezer | 18-04-16 | 22:06

m.a.w. europa had beter de amerikaanse stijl van immigranten toelaten (en weigeren) kunnen gebruiken. ze hadden/hebben in de usa ook een term voor immigranten die het best de pleiterik kunnen maken : undesirable alien.

Pemberton | 18-04-16 | 22:27

Als Geenstijl veel last heeft van adverteerdersbellers dan wil ik er wel een abonnement op.

watergeus | 18-04-16 | 22:25

@ telelezer | 18-04-16 | 22:13

Het is onrustbarend om te zien, hoeveel overeenkomsten er zijn met de situatie uit die tijd en het heden in Europa cq. Nederland.

Genex | 18-04-16 | 22:25

Lupuslupus | 18-04-16 | 22:01
200? 1 nul teveel vrees ik. Als u nog tijd van leven heeft c.q. nog denkt te hebben, koop dan alvast maar een bidkleedje voor in de moskee want die zijn straks niet meer aan te slepen en worden derhalve peperduur.
En vergeet ook niet alvast te oefenen in het knielen met de kont omhoog, en het daaruit herrijzen. Problemen daarmee? Raadpleeg uw zorgpolis aangaande fysiotherapie.

Nelis SplitBloes | 18-04-16 | 22:22

Al die cabaretiers met een misplaatst superieur moreel en intellectueel gevoel moeten zich laten helpen tegen het Stockholm syndroom. Vind het jammer dat dit niet vaker wordt voorgeschreven (desnoods verplicht).
-
Ze creëren hun eigen werkelijkheid en dit wordt verstrekt door hun medepatiënten bij de VARA die het monopolie hebben op het morele gelijk (denken ze). Dit gebeurt ook nog eens tegen absurde bedragen, jaarsalarissen compleet uit verhouding en dito toeslagen per uitzending. Dit alles van uw belastinggeld (sociaal zijn van andermans geld, makkelijk toch).
-
Nu wordt even de ruggengraat op de proef gesteld en gelukkig hier kan een slangenmens niet tegenop, lijkt wel van rubber!
Daarnaast nog even checken hoe het is met hun perceptie van vrijheid van meningsuiting. Belabberd.
Zolang iedereen hetzelfde vindt als zij is het goed en zolang je met je VARA cabaret 'andersdenkenden' beschimpt en afschildert als een Hilter is alles geoorloofd. Maar nu is het even lastig, nu je echt verzet moet tonen kun je beter stil blijven. Volgens verwachting, bahhh
Eén ding kan ik wel waarderen, dat ze precies handelen volgens verwachting (wegkijkende moralisten).

bananabanana | 18-04-16 | 22:21

Mooi geschreven weer, Van Rossem. Je toont je een ijzersterk voorvechter van het vrije woord, hulde.

FreddiFish | 18-04-16 | 22:20

@telelezer | 18-04-16 | 22:06
"Het ware motief achter de massamigratie"
Klinkt spannend, zo ff lezen.
Eerst ff deze afluisteren: www.youtube.com/watch?v=hueHtOM5dTY

SyntaxError | 18-04-16 | 22:18

1987 belde net en had nog een spikbriefje voor Merkel "Man billige den Sketch zwar nicht, ja man bedauere ihn sogar und halte ihn für geschmacklos, aber die Bundesregierung könne sich nicht für etwas entschuldigen, was sie nicht zu verantworten habe. Im Übrigen herrsche in Deutschland Pressefreiheit, es gebe im Gegensatz zu <Beschwerdeführer> weder Staatsfernsehen noch einen Zensor."

dugo | 18-04-16 | 22:17

""(..)Whether man shall be allowed to govern himself
or be ruled by a small elite.""
Thomas Jefferson.
@ Genex | 18-04-16 | 22:04
.
In de 18e eeuw zei Thomas Jefferson reeds: Als een overheid tegen alle advies en beter weten in zijn eigen burgers (met "Intolerable Acts") op grove wijze benadeelt dan is het niet alleen het recht, maar ook de PLICHT van een volk om hun incompetente leiders te verwijderen
www.sparknotes.com/history/american/de...

telelezer | 18-04-16 | 22:13

Oh Nederland Oh Nederland, mijn klein koud kaal kolereland; oh kloteland, jij lullig rot en stiekum land. (dixit Jan Cremer)
youtu.be/JwkF2CrLI7k?t=11

telelezer | 18-04-16 | 22:07

Lupuslupus | 18-04-16 | 22:01
Ik eigenlijk ook, maar ja, toen had ik al op "post" gedrukt.

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 22:06

Quote:

The issue today is the same
as it has been throughout all history.

Whether man shall be allowed to govern himself
or be ruled by a small elite.

Thomas Jefferson.

Genex | 18-04-16 | 22:04

Jarenlang heb ik me afgevraagd hoe het mogelijk is dat onze autoriteiten zonder uitzondering allemaal letterlijk dezelfde zieke cliché’s bezigen als het over moslim-immigratie gaat. Niet alleen hier maar in heel West-Europa! Ze lijken wel gehypnotiseerd!”

telelezer | 18-04-16 | 22:04

Wat Elian zegt; de wet is er om burgers te beschermen, niet dictators.

Piet Karbiet | 18-04-16 | 22:02

Veel namen, die deel uitmaken van het 'incestueuze' BN-kringetje, duiken regelmatig en bij toerbeurt op in programma's als DWDD, Pauw, Buitenhof, De Nieuwe Maan, RTL Boulevard en Late Night waar zij braaf en tegen een fikse zak gesubsidieerde Judas-penningen de door het omroepen-politbureau vereiste 'mening(en)' verkondigen. Quasi opgewonden het 'Vrije Woord' verdedigen maar intussen lafhartig de islamofascistische tsunami ongemoeid laten c.q. verdedigen als ware het dat zij er enig belang bij zouden of ooit zullen hebben. Verraad, puur om den brode of wellicht toekomstig lijfsbehoud; wanneer hebben wij dat, in een donker verleden, eerder meegemaakt????

Nelis SplitBloes | 18-04-16 | 22:02

Volgens huidige projecties kunnen mannen tussen 25-35 in Duitsland een minderheid worden in 2020, dat is over 4 jaar.. En dat is nog niet eens het geboortecijfer meegerekent. Er valt al niets meer te redden helaas.

trenthopper | 18-04-16 | 22:02

Zo niet, dan is het over en uit de komende 200 jaar.
Graaf van Egmont | 18-04-16 | 21:55
.
Uw schatting van 200 jaar vind ik eigenlijk best optimistisch....

Lupuslupus | 18-04-16 | 22:01

het zal niet lang meer duren dat ik voor betrokken en sociaal betrokken caberet naar de Duitse of Hongaarse tv moet afstemmen

Wat Freek de J betreft: wat doet die inhoudsloze zuurpuirm om de nasjonale tv? De linkse cabaratiers beseffen maar al te goed hoe laf en hyprocriet ze Zijn

Progresievelng | 18-04-16 | 21:59

@Lupuslupus | 18-04-16 | 21:49
Zat dan ook met hem in de collegebanken. Harriet Duurvoort en Humberto Tan ook, die werden er door de linkse pers vanwege hun kleurtje uit verkozen, niet vanwege hun talenten.

Piet Karbiet | 18-04-16 | 21:59

Dit gaat helemaal uit de klauwen lopen, mark my words.....

eismctwee2 | 18-04-16 | 21:58

Ik lach ook altijd dubbel om de grappen van Micha, Claudia en Dolf.

lingo star | 18-04-16 | 21:56

Er is iets vreselijks mis in onze maatschappij. Ik neem aan dat zo ongeveer iedereen wel kan zien dat het mis gaat in Europa en Nederland. Als kind van de jaren 60 zou ik dan verwachten dat er een heleboel heibel op straat plaats gaat vinden, waarbij ik zou verwachten dat allereerst de studenten het voortouw zouden nemen, waarna de arbeidende klasse zou volgen om gewicht in de schaal te leggen. Maar nee, het blijft stil. Studenten moeten hun studiepunten halen en arbeiders vrezen voor hun baan.
Het is voor mij duidelijk dat de huidige maatschappij ontwricht moet worden, om hele volksstammen ingedutte Nederlanders wakker te schudden. Zo niet, dan is het over en uit de komende 200 jaar.

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 21:55

In tijden als deze vind ik het zo jammer dat Gregorius Nekschot met tekenen gestopt is...

davidka | 18-04-16 | 21:54

Lupus voor u misschien niet geheel duidelijk maar we bedoelen hetzelfde.

groeten

Ad
ad melkert | 18-04-16 | 21:50
.
Nee dat was mij niet geheel duidelijk (ligt ongetwijfeld aan mij hoor) dus dank voor uw commentaar.
vr.gr.

Lupuslupus | 18-04-16 | 21:54

Dolf Jansen is grappig.. Freek, die ken ik niet en komt uit het begin ergens uit de vorige eeuw en ouddddd en de rest interesseert mij niet.

HdJ& | 18-04-16 | 21:52

Ziedaar de staat waarin de humor van Links verkeert: Micha Wertheim en Adolf Jansen. Daar valt weinig meer te lachen nu het echt ergens over gaat.

Drs. Paco P. | 18-04-16 | 21:51

Ik dacht even dat ik naar een kamelenteen zat te kijken, maar Erdowie heeft gewoon hele kleine miniballen blijkbaar. Merkel en Erdowie moeten het volgende overleg dan maar lekker in een Turks stoombadje voeren...

automobilaterealist | 18-04-16 | 21:51

Lupuslupus | 18-04-16 | 21:44
.
Lupus voor u misschien niet geheel duidelijk maar we bedoelen hetzelfde.

groeten

Ad

ad melkert | 18-04-16 | 21:50

Ik heb alle boeken van Martin Bosma.
Gesigneerd. Alle twee.
Piet Karbiet | 18-04-16 | 21:43
.
Heb beide boeken maar slechts één gesigneerde: de schijnelite van de valsemunters.

Lupuslupus | 18-04-16 | 21:49

Merkel!? Die was zeker haar spiekbriefje met de tekst "Omwille van de belangen van opsporing en vervolging kan ik over individuele gevallen geen uitspraken doen." kwijt?

dugo | 18-04-16 | 21:47

En die Marcia kan straks ook op de kar, kaal en met pek en veren.

Piet Karbiet | 18-04-16 | 21:45

Nee, niet de islam is het gevaar maar de seculiere of christelijke Nederlander.
ad melkert | 18-04-16 | 21:27
.
U moest eens weten hoeveel christenen er op de PVV stemmen...
"Groeiend aantal christenen kiest voor Wilders".
.
tpo.nl/column/groeiend-aantal-christen...
.
En om mijzelf maar bij de kop te nemen: de PVV is de enige partij die de grootste vijand van het christendom, de Islam, bestrijdt. Dáárom stem ik al jaren lang op de PVV.

Lupuslupus | 18-04-16 | 21:44

Europa heeft een Trump nodig, een slimme en sterke leider dus. Anders zijn wij verloren met de huidige slappe hap zooitje amateurs, die Europa helemaal naar de klote aan het helpen zijn.

Wonderful-Life | 18-04-16 | 21:43

Ik heb alle boeken van Martin Bosma.
Gesigneerd. Alle twee.

Piet Karbiet | 18-04-16 | 21:43

''.. is zo mogelijk nog sneuer dan de tactiek van Dolf Jansen om dan maar een collega aan te vallen om op die manier toch de laffe suggestie van strijdbaarheid te wekken.''

dolf jansen die teeuwen aanvalt is een lachertje waar ht zich geen zorgen om hoeft te maken.
wel is het een bekende tactiek : ''kijk eens hoe 'racistisch' mijn landgenoten zijn, maar ik niet hoor!''
zucht...

Pemberton | 18-04-16 | 21:42

Het is toch evident dat de satiricus satire bedrijft? Moeten we dit gaan verbieden dan? Waarom? Alleen maar omdat sommige lieden daar moeite mee hebben? Elk mens met gezond verstand zal een verbod niet willen omdat dit een inperking van vrijheid is. Heeft het misschien te maken met teveel slappe knieën waardoor ook dingen als Zwarte Piet en Blanke vla verdwenen zijn? En moet de vvm dan het volgende zijn? Er is duidelijk een categorie mensen te lang serieus genomen is. Daar moeten we nu maar eensch radicaal mee ophouden.

tejootje | 18-04-16 | 21:40

Met elke aanslag neemt ook de wanhoop bij links toe. Ze zullen wel kwaad zijn op hun achterban. Misschien hebben ze het partijprogram niet goed begrepen.

SapperDeFlap2166 | 18-04-16 | 21:36

Ik zie al deze reuring nog steeds als de stuiptrekkingen van links. Ze verliezen terrein en ze weten het. Zo voelt het als je op het strand naar de naderende tsunami staat te kijken.
Graaf van Egmont | 18-04-16 | 21:22
.

dat is een mooie.

ad melkert | 18-04-16 | 21:35

Freek de Jonge kwam bij DWDD nog maar eens aantonen dat hij zijn relevantie als 'satiricus' al lang geleden is kwijtgeraakt. Gevraagd naar zijn standpunt in de zaak Böhmermann kwam hij lafjes niet verder dan: "Er bestaat het recht om te beledigen, en er bestaat het recht om beledigd te zijn. Alles wat je er verder over zegt is je bewegen op glad ijs". Toen maar het geluid uitgezet, kon het niet langer aanhoren. De man die vroeger iedereen de maat nam, kruipt nu angstig weg, bang voor alles en iedereen. Bange oude man.

Zenzeo | 18-04-16 | 21:34

@basweetutwel | 18-04-16 | 21:06
Mail Joris zou ik zeggen, die schijnt eauk niet van die ongein gecharmeerd te zijn.

Berbaar | 18-04-16 | 21:33

@van Rossem: dank. Dit had ik nodig. Geenstijl is mijn hoop in bange dagen.

spekpater | 18-04-16 | 21:33

Hoe het ook zij; de Bezige Bij komt er bij mij niet meer in.

Maria.1 | 18-04-16 | 21:31

Dat NSB gedrag is bij de linkse kliek gemeengoed en wordt erg gewaardeerd in die kringen. Blegh

de SENSEI | 18-04-16 | 21:31

Kortom, de echt maatschappijkritische Nederlander is hét gevaar voor het linkse etablissement. Nee, niet de islam is het gevaar maar de seculiere of christelijke Nederlander. Zo duidelijk konden we het niet krijgen. Deze man zou een vooraanstaande plaats kunnen verwerven in Hitlers Kulturlkammer, en waarschijnlijk Theo van Gogh persoonlijk alsnog het laatste stukje keel doornijden, onder het uitschreeuwen van "jij hoort niet bij ons". Misselijkmakende "ons kent ons Goedmenschen' stukje bij Buitenhof.
.

En inderdaad het was muisstil bij al die linkse moralistische en zogenaamd geengageerde 'cabarerties". Deze mensen hebben zichzelf ontmaskerd als intens laffe mensen. In WOII zouden ze in de rij staan om op te treden in de concentratiekampen. Zoveel is duidelijk deze mensen sluiten zich aan bij de zittende machthebbers.

ad melkert | 18-04-16 | 21:27

Hulde Rossem voor zo'n goed gemotiveerd betoog ! Goed ook om nog even in herinnering te brengen dat uiterst ranzige slot van het tv-programma Buitenhof van afgelopen zondag. De slotvraag van Luyte (pvda) was louter bedoelt als voorzetje / bruggetje aan Van Oorschot opdat deze kon zeggen dat Martin Bosma niet deugt. Walgelijk, te meer omdat Martin Bosma geen weerwoord kon bieden en op de inhoud van zijn boek evenmin werd / kon worden ingegaan, Schofterige, laaghartige journalistiek Buitenhof (PvdA).

krelus | 18-04-16 | 21:27

Facebook is niets anders dan een Astro Turfing propagandamedium.

Nu de denkt u misschien, "wat is Astro Turfing?" Hier is een Ted Talk met uitleg: youtu.be/gBs7xQ3q6K8

Der Klassenfeind | 18-04-16 | 21:26

Gedicht?
Schotschrift!

Einde van de Domheid | 18-04-16 | 21:25

een goed stukje fileerwerk.

wolfje21 | 18-04-16 | 21:25

Heeft niemand in de gaten dat dit eigenlijk hele donkere tijden zijn? De geschiedenis herhaalt zich en van wat wij zien draait het weer uit op het ergste. Dit maal is gelukkig wel duidelijker wie er vóór en wie tegen, iedereen roept massaal op hun twitters, facebooks, youtubes wat ze er allemaal van vinden. En ik doe mee en voel me tegelijkertijd steeds machtelozer worden. Elke dag opnieuw ben ik een stille getuige van hoe mensen in pakken (want geloofwaardig) ver van de maatschappij leven maar wel het land al aan het verdelen zijn. Het lijkt net alsof ze al weten wat er gaat gebeuren en er mee blijven instemmen. Het moet anders, het kán anders! Geenstijl, kienpiel, start een politieke partij nu het misschien nog zin heeft. Ik kom wel lullen als brugman als het moet.

TempusEdaxRerum | 18-04-16 | 21:24

Ik zie al deze reuring nog steeds als de stuiptrekkingen van links. Ze verliezen terrein en ze weten het. Zo voelt het als je op het strand naar de naderende tsunami staat te kijken.

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 21:22

Julie zijn Freek de Jonge nog vergeten die eigenlijk alleen over Charlie Chaplin en de film The Great Dictator wilde praten maar vervolgens vanavond gedwongen wordt door dictator van Nieuwkerk over de vrijheid van meningsuiting en Erdogan te praten. Die heeft wel meer dan 3 miljoen vluchtelingen opgevangen weet Freek en als die Duitse grappenmaker bewust de Erdogan beledigd dan weet hij dat deze zich ook gekwetst mag voelen. Want je mag kwetsen en je ook gekwetst voelen zei Freek. Geweldige film die The Great Dictator zei hij ook nog. Matthijs keek steeds ongeduldiger naar hem (dat lage tempo ook, kan Matthijs niet tegen). Het item vergde zo een half uur maar ik vat het maar even samen.

Simon_GS | 18-04-16 | 21:21

@HdJ& | 18-04-16 | 21:12
Sonja verdient het als geen ander, zeikerd.

smdyasc | 18-04-16 | 21:17

HdJ& | 18-04-16 | 21:12
Ondertussen moet ik wel naar Twan Huys luisteren met zijn 'gestrekte arm' opmerking. En HIJ werkt voor de NPO!!

Adversary | 18-04-16 | 21:15

Hoe kan iemand politiek niet deugen? Als je bent gekozen heb je het recht om daar te zitten, daar is niets verkeerds aan. Ik vind het maar een eng demoniserend mannetje die Wouter van Oorschot. Vast zo ééntje die heeft staan juichen op straat toen Fortuyn werd afgeslacht door zijn linkse broeder Volkert.

Old_Spice | 18-04-16 | 21:14

Laat Die Bezige Bij maar vallen als een baksteen. Wat misselijk makend is dat. Hier hoe Leon de Winter, Zionistisch schrijver van het nare type : "De Winter is married to Jessica Durlacher, who is also a zionist writer", via De Bezige Bij een rekening wilde vereffenen met Theo van Gogh, de N.B. toen al 6 jaar dood was : www.nu.nl/boek/2838379/theo-van-gogh-m... Als vervolgens De Bezige Bij - Zelf verklaard uithangbord der Nederlandsche Jodenraad - vervolgens iemand als Abou Jahjah - Zuhälter des Propheten - aan boord haalt dan klopt er iets niet meer binnen De Bezige Bij. Kortom het word tijd De Grote Voorjaarsschoonmaak.

rmstock | 18-04-16 | 21:14

Bij dit soort kwesties komen de ratten uit holen, je zou bijna Godwinnen, de NSB'ers komen tevoorschijn. Of ze nu Middendorp, Wagendorp, Wertheim, van Oorschot, Azarkan of ik weet niet hoe heten, het land is ervan vergeven. Ze liggen op hun rug voor de Turken en Marokkanen, dhimmies genoeg. Een tekort aan karakter kan ze in ieder geval niet ontzegd worden.

Ruud5 | 18-04-16 | 21:13

Laten we het zo zeggen, het was na Charlie Hebdo een kwestie van tijd voordat Linksch bij monde van Dolf Jansen of all people zou gaan praten over wat neerkomt op 'entartete kunst'. Zou hij zelf weten wat hij gedaan heeft?

Adversary | 18-04-16 | 21:13

General McAuliffe | 18-04-16 | 20:46
Ik denk dat je er naast zit. Maar je kunt de gewaardeerde reaguurder Lewis vragen, als hij het strijdperk betreedt.

Graaf van Egmont | 18-04-16 | 21:13

Ach, alles mag tegenwoordig maar ik vind het fout dat jullie een snorretje op Sonja Barend foto plakte en daarom moeten lachen. Ik vind dat niet kunnen... iig moet ik er niet om lachen.

HdJ& | 18-04-16 | 21:12

ach, de ned opinie zijn muppets van de 0.01%. wat de top 0.01% beveelt, zo handelen deze mensen. heeft niets met vvmu te maken, het gaat om n beetje geld. hetzelfde geldt voor rutte en co. wie neemt deze mensen nog serieus? ze doen alles voor geld. tijd om de geldpers in handen te krijgen.. draghi/BIS, here we come..

blabla9899 | 18-04-16 | 21:08

@Opco Engering. | 18-04-16 | 20:41,

Wat ziet dat mens er ongezond uit zeg. Is het een veganist of zo?

basweetutwel | 18-04-16 | 21:08

@Berbaar | 18-04-16 | 20:52,

Dat zou ik graag zelf bepalen.

basweetutwel | 18-04-16 | 21:06

Hulde voor Teeuwen, die heeft ballen, en zet Rutte voor het blok. De rest kan je bij het oude vuil zetten .

fleurtje | 18-04-16 | 21:06

Bohmermann is een held, geen satiricus maar realist, en Annabel deed het ook. Wat heb ik schijt aan die lafbekken die die verachterlijke fascistische ideologie wegkijken, niet bekritiseren. Pas als de islam uit NL verwijderd is en de grenzen gesloten, dan kunnen ze weer grapjes maken, de lafbekken. Ben ik kwaad, nee, ik ben realist.

d' 8hØker | 18-04-16 | 21:06

De Duiste comedy-man heeft Erdogan gebruikt om de Duitse grens van meningsuiting op te zoeken. Hij zegt er zelfs bij dat hij die grens doelbewust opzoekt.. Wat hij zegt over Erdogan is op het kinderachtige vieze woordjes-periode af, dat zal niemand serieus nemen, behalve dan misschien een enkele nationalistische Turk die daar niet doorgeen kan prikken. Maar het doelwit was helemaal niet Erdogan, maar de Duitse wet. Dat weet Erdogan ook wel. Hij had ook Merkel als doelwit kunnen nemen, maar dat was een andere wet geweest, niet die die gaat over een ander staatshoofd e.d.

kloopindeslootjijook | 18-04-16 | 21:03

-weggejorist-

LatentTalent | 18-04-16 | 21:03

@drs kwenie | 18-04-16 | 20:57
Net iets minder dan het percentage dat voor Adolf stemde in 1933. Met veel meer druk destijds.

BozeKater | 18-04-16 | 21:03

Kassa...

ademende aarde | 18-04-16 | 21:02

Dat hele linkse kamp is een eng totalitair clubje met hun wij zijn verheven houding. "Er is maar één juiste mening en dat is de onze, er een maar één gezond verstand, het overige is ongezond verstand."

Die Pavlov reactie zag je ook meteen na het referendum, er kwam een mening uit die niet de hunne was en onmiddellijk werd er geroeptoeterd dat we dan maar de hele referendumwet moesten afschaffen. Democratie is immers leuk, maar niet als er een mening uit komt die niet de enige jusite is, namelijk de onze. Bah, en dat zooitje kleingeestige noemt zichzelf progressief.

a1a2a3 | 18-04-16 | 21:01

@ja,diedus! | 18-04-16 | 20:55
Daar kon je op wachten.

Maria.1 | 18-04-16 | 21:00

Achterhoede-spelers, allemaal. Over, uit, voorbij en ongehoord niet meer relevant.

Overigens, vandaag wel een boeiend stukje in de Telegraaf over de moderne truttigheid onder vrouwen. Vergelijk tussen vandaag de dag en de jaren 80. Over waar vrouwen van nu er niet meer uitzien als die in de jaren 80, met lange benen en decolleté's. Zelfcensuur.

ole guapa | 18-04-16 | 21:00

Wat een lang verhaal om goed te praten dat je weer zo snel op je journalistieke pik bent getrapt. Vrijheid voor meningsuiting. Wat mij betreft geven ze die antisemiet een column op de voorpagina van de azijnbode. Laat iedereen en die hele linkse kliek het maar lezen. Dan liever in het gezichtsverlies dat ze er niet omheen kunnen. Ik word langzaam een beetje moe van het wegstoppen van die enge gedachten van moslims in het algemeen. Laat ze toch uiten hoe ze over zaken echt denken.

roze_bril | 18-04-16 | 20:59

De lees verder is stuk

A la snackbar | 18-04-16 | 20:58

Strak betoog. Sterke stelingname, hulde! VvMU is zoiets als zwanger zijn (rare vergelijking, Kater): er is geen tussenweg, er is geen beetje hier of ietsje daar. Het is er of het is er niet. Wanneer het een beetje wordt ingeperkt, is het er gewoon niet meer. Dan ben je slaaf.

BozeKater | 18-04-16 | 20:58

In Duitsland is een derde van de bevolking voor vervolging van Bohmermann. Hier zal dat niet anders zijn .En dat valt dan toch nog mee? OK, 33% van de samenleving bestaat dus uit imbecielen, lafbekken,pseudo-intelligentsia, bakfietsende wegkijkers, nazi's,gristengekkies,moslims,communisten en andere VVMU-haters.Maar twee derde dus niet.Het glas is dus meer dan half vol! Best wel hoopgevend...

drs kwenie | 18-04-16 | 20:57

@Berbaar | 18-04-16 | 20:52
Dat is jouw mening.

Maria.1 | 18-04-16 | 20:56

Die snuiter Vandermeersch duikt steeds weer op. Ongezien de tyfus, flut Belg.

padbuffel | 18-04-16 | 20:56

G.A. van Oorschot zou heel trots zijn geweest op zijn laffe, achterbakse zoon.
Onze hopeloze elite zijn nogal selectief in hun 'steun' voor de VvMU. Past goed in de imaginaire tweedeling die men erop nahoudt binnen dat soort incestueuze kringen. Het zelfverklaarde 'gezonde verstand'; de 'fatsoensmensen' versus het 'gepeupel' en hun 'xenofobische onderbuik'.

Wat.Een.Laf.Kudtland.

Desmoulins | 18-04-16 | 20:53

@GeneralMcAuliffe je 'heb niet zoveel met Bijbelse voorspellingen'lijkt me een understatement getuigde je gebrekkige exegese. ;)

beerboeloe | 18-04-16 | 20:52

Mischa Wertheim die GS-adverteerders belt. Zo grappig! Een Jood met NSB-reflexen.

blikjegrolsch | 18-04-16 | 20:52

Het geïmporteerd gif doet langzaam maar zeker zijn werk.Het veroorzaakt overal de bedoelde verdeeldheid.

van stampij | 18-04-16 | 20:52

@Piet Karbiet | 18-04-16 | 20:44
Alu-hoedjes shit geplempt die op Stormfront thuisheurt.

Berbaar | 18-04-16 | 20:52

@Piet Karbiet | 18-04-16 | 20:44
Een linkje over de islamisering van Europa geplaatst.

Maria.1 | 18-04-16 | 20:48

Ik heb niet zoveel met Bijbelse voorspellingen maar was er niet voorspelt dat de anti Christ zich voordoet als weldoener? (Lees, het linkse fascisme is de antiChrist).
Links is volledig vol van de eigen rechtschapenheid, vol van hun eigen gelijk, zo vol dat ze zich ubermenschen voelen en de 'tegenstander' de untermensch is geworden.
Links zit vol met Volkerts, moorden omdat ze vinden dat ze moreel boven de samenleving staan en dat deze suprematie hen de legitimiteit geeft om te moorden.
Het links fascistische cabaret doet met de vele karaktermoorden hier weinig voor onder.

General McAuliffe | 18-04-16 | 20:46

@Maria.1 | 18-04-16 | 20:40
Oh jee, wat had je misdaan?

Piet Karbiet | 18-04-16 | 20:44

Ik word een beetje moe van alle copycats, en nu van de zeiksnorren. Kudo's voor Böhmermann en Erdo mag met 72 geiten een mooi plekje zoeken.

Geert Linkers | 18-04-16 | 20:42

très cool | 18-04-16 | 20:38
dat is ook direct het grootste probleem van cultuurrelativisten. wanneer alles relatief is, dan is kannibalisme ook maar een kwestie van smaak (Leo Strauss, Natural Right and History (1953))

Glasgow Argus | 18-04-16 | 20:40

Jaja, alles leuk en wel, maar mijn linkje werd zonet ook weggejorist; over VVM gesproken. En er kwamen niet eens naveltruitjes, korte rokjes en blote benen in voor.

Maria.1 | 18-04-16 | 20:40

Het moderne nazisme woont in de fatsoenskloof.

smdyasc | 18-04-16 | 20:38

Als er één ding duidelijk is geworden deze tijd is het hoe ongelofelijk broos democratie en vvmu is in de handen van de moreel verhevenen. Ze zetten principiële grondbeginselen bij het grof vuil als het ze zo uitkomt. Echt ontluisterend hoe men zwicht voor tirannen en zich er bijkans nog op voor laat staan ook.

très cool | 18-04-16 | 20:38

help me even, micha wertheim, wie is dat ook al weer?

Glasgow Argus | 18-04-16 | 20:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken