Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Han ten Broeke heeft zakenbelangen in Oekraine

"Die jongen van mij doet in verzekeringen in Oekraïne", vertelde Han ten Broeke (VVD) schaamteloos bij een of ander debatje in aanloop naar het referendum. En dat vriendje van Han wil dat er een associatieverdrag komt, zodat het vriendje van Han een legal framework van de Europese Unie krijgt om z'n investeringen te beschermen. Zodat zo'n vriendje van Han lekker kan aankloten in een übercorrupt land, in de wetenschap dat hij een bepaalde mate van rechtszekerheid krijgt via het associatieverdrag. Anders gezegd: als het misgaat, betaalt de Nederlandse belastingbetaler voor het falen van het vriendje van Han. Dus dat. Weet u ook meteen waarom Han zo hard campagne voerde voor het associatieverdrag. Niet voor de Oekraïners. Niet voor "het belang van Nederland", of aanverwant gelul van de premier. Maar voor 'die jongen van hem', die in verzekeringen doet in Oekraïne. [bron]

Reaguursels

Inloggen

Alle landen die een zogenaamd democratisch stelsel hebben zijn allang op de achtergrond door multi-nationals overgenomen. Off-shore constructies, kinderarbeid etc alles moet wijken voor de macht en welfare van deze groep die de wereldpolitiek bepaalt. En die Han Ten Worst is een ijdele lamlul met zijn schijnheilige quasi intellectuele *zumkotzen* kop.

Batavus Warrior | 15-04-16 | 15:48

@mallekater | 15-04-16 | 12:35
Zeker gepast om daar in te duiken. Dat werpt ook en ander licht op de desinteresse van Ten Broeke mbt tot de ongeziene Oekrainse radardata voor het MH17 onderzoek. "De radarbeelden zullen niet tot resultaat leiden" stelde hij zelfs... www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/02/...

ben kokhals | 15-04-16 | 13:00

Jouwgedachte:Pro-EU mensen zijn een kruising tussen de eerste drie... een gedegen onderzoek naar hun eigen privébelangen in Kiev e.o. lijkt me gepast.

mallekater | 15-04-16 | 12:35

Kortom, het heeft er alle schijn van dat de VVD de lijn van Washington volgt, en de PvdA zich door de VVD onder druk heeft laten zetten. De PvdA als aanhangwagentje van de VVD... Wie had dat gedacht toen die strategisch stemde op de PvdA om de VVD uit de regering te houden:)

ben kokhals | 15-04-16 | 11:40

Han "miljardje in miljardje uit" ten Broeke heeft meer belangen-petten op: hij is voorzitter vaste Defensie-commissie, voorzitter Nederlandse delegatie in de NAVO-raad en lid van de oppermachtige club van Washingtonse neocon-havikken 'Council on Foreign Relations' (afd. Europa) www.ecfr.eu/page/-/ECFR45_Ukraine_65_M... [pdf alert] met o.a. George Soros en Mabel van Oranje (Senior Adviser, The Elders) en dergelijke.
Broeke was kort na de staatsgreep in Oekraine (aangestuurd door de VS, maar 'so what', f*ck international law) voor de boycott van de Paralympics in Rusland "because Russia is violating international law" (nltimes.nl 04.03.2014) en hoort tevens bij de "90 top decision-makers" die populisme als een bedreiging zien van de EU, en Merkel is een held www.politico.eu/article/insiders-trust... Oekraine kent hem vast van zijn jaarlijkse bezoekjes ("He makes a trip to Ukraine every year") maar misschien niet van zijn kennelijke steun van het idee dat parlementen maar lastig zijn: "The biggest stumbling block for more integration is the parliaments of the member states. Each and every country has its own interests and ideas. Sovereignty is a problem." www.liberalforum.eu/en/events/reports/...

ben kokhals | 15-04-16 | 11:26

Uitbuiten van resources, deden ze dat ooit al niet in de West?

Heisessie | 15-04-16 | 10:54

De handel met rusland kapot maken en dan voor hun vriendjes een handels verdrag met oekraine regelen man man man wat een land.

Sjonie01 | 15-04-16 | 09:13

Pro EU mensen zijn of:

A: zakenlui
B: machtsgeile politici
C: criminelen
D: door de mainstream media geïndoctrineerde zombies zonder zelfstandig en logisch denkvermogen die werkelijk geloven dat de EU het goed met hen voorheeft.

jouwgedachte | 15-04-16 | 09:12

Briljant Han. Dat is nu eens uitleggen in jip en janneke taal aan de domme burgert hoe en waarom de EU werkt en bestaat. Het hele verdrag met de Oekraine in 2 zinnen uitgelegd. Had dat vóór het referendum gedaan joh! Toen de VVD zo gretig stond te roeptoeteren dat "het veel te ingewikkeld is voor de burger". Nu snapt iedereen het.

Dutchbeaurouge | 15-04-16 | 08:48

@elcidisback | 15-04-16 | 08:07
Nu weten we dus over wie Rutte het had toen hij zei dat een "nee" slecht is voor Nederland. Ik vond het al gek; kippenboeren zijn straks de dupe, maar ook de arbeiders als de Oekraïners straks ook hun banen komen invullen voor een prikkie. Het is slecht voor de elite van Nederland.

Maria.1 | 15-04-16 | 08:43

En zo zitten ze er allemaal voor commissariaten bij ondernemingen waar ze zich nu warm voor maken ,zodat ze straks , als ze nooit meer worden herkozen ,een gevulde broekzak hebben . Tuig van de richel ,allemaal .

fleurtje | 15-04-16 | 08:38

Han ten Broeke sinds zijn opmerking putin vriendjes walgelijke kerel. Deze man is eng met zijn defensie lobby en vriendjes in de verzekeringen en vriendjes zoals Hans van Baalen.dit soort politici zorgt juist voor oorlog.

franck7020 | 15-04-16 | 08:14

Nu is het duidelijk waarom de regering RUTTE het NEE = Nee wil omtoveren tot een Nee = JA
-
De vriendjes van RUTTE hebben daar GELD zitten.
-
Dus de elite verdient het geld met de witwassers daar en de nederlandse bevolking krijgt te maken met de import van weer een hoop kansarmen.

elcidisback | 15-04-16 | 08:07

Kotsmisselijk word ik van de zogenaamde Nederlandse ondernemers die alleen iets kunnen presteren m.b.v. belastinggeld.. Die slapjanussen zoals die glibber in dat filmpje ,met hun "van Binsbergen" accentje..

Loebas | 15-04-16 | 07:52

Volgens mij is Han ten Broeke ook een VVD-er.
Zou het in hun genen verankerd zijn, dat gesjoemel en gerommel?

mallekater | 15-04-16 | 07:27

Zegt het voort, zegt het voort.... ik heb nu inmiddels ook mijn bedenkingen tegen andere steunpilaren, als La Koblenko bijvoorbeeld, en een paar snifteraars van Joop....... leuk om eens tot op de bodem uit te zoeken, al die privé-belangetjes van de dames en de heren, als alternatief voor de Panama-papers ook even checken welke belangen de dames en heren Europarlementariers in de Oekraine hebben.
Wedden dat dat gaat stinken?

mallekater | 15-04-16 | 07:25

na

Watching the Wheels | 15-04-16 | 03:19

O ja ... en als je dan ook nog de pensioenpot van het ABP beheert als CDA'er dan verlies je wel eens 44 miljard links of rechts 925.nl/archief/2009/02/05/pensioenfond... na een politiek verzoekje om in Amerikaanse rommelhypotheken te beleggen na een oproep van Bush in mei 2002 enkele maanden van de aanslagen in de VS www.youtube.com/watch?v=QYvtvcBKgIQ ? En nu ze de pensioenpotten niet kunnen aanwenden om nog meer te gokken, kiest de politiek voor expansie richting Oekraïne met hulp van de zogenaamd apolitieke banken? Het is redelijk doorzichtig, ze doen het bij schilderijtjes ook. Even 160 miljoen uit het niets lenen voor 2 Rembrandtjes. Hoe duurder hoe beter, want meer geld uit het niets en ... het vriendje van Han verkoopt vast en zeker wel een verzekeringetje. Vriendjespolitiek!

Watching the Wheels | 15-04-16 | 03:17

Ik citeer mijn vader van 88 in deze:

Jezus mina!! . . . . Getverdemme!!

Lekker kernachtig ook, toch?

TangLi | 15-04-16 | 03:13

Als Rabo en ING honderden miljoen EUR in Oekraïne investeren in kippenslachterijen, dan is dat heus niet puur zakelijk. Immers Rabobank l*lde altijd over "midden in de samenleving" en "we zijn een lokale bank" en er is ook geen direct belang om tegen Nederlandse boeren te gaan concurreren. Maar banken lenen voor 0% en overheden staan uiteindelijk met zijn allen garant en er lopen nog wat vriendjes van Han met verzekeringen te zwaaien dus waarom niet. Echt gestoord, Rabobank heeft helemaal geen binding met de oligarch van MHP www.piepvandaag.nl/megakippenbedrijf-... maar reken maar dat alle West-Europese banken gevraagd is om een rol te spelen in Oekraïne. Bankiers zijn politici en andersom. Elco Brinkman (CDA) Rabo Vastgoed, Zalm (DSB, ABN AMRO), Joop Wijn (Rabobank en ABN AMRO) nl.wikipedia.org/wiki/Joop_Wijn en je hebt er nog wel een paar. Dijsselbloem pleitte niet voor niks voor een afkoelingsperiode bij het overstappen www.nu.nl/economie/4052297/dijsselbloe... elke lening is nieuw geld in omloop, nodig om de boel te laten groeien en draaien. Het gaat om macht en groei.

Watching the Wheels | 15-04-16 | 03:11

@Sjoerd5000 | 15-04-16 | 01:53
Als je geld investeert in Oekraïne dan koop feitelijk een stukje van dat land. Het gaat om uitbreiding van macht. Die investeringen zijn uiteraard allemaal met geleend geld ('geld komt uit het niets' zoals we inmiddels weten), de rente is bijna 0% en er zijn exportkredietverzekeringen (vriendje van Han?) www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/inte... en verder zijn er subsidies. De Nederlandse overheid investeert gewoon met je mee, leuker kunnen we het niet maken (en wij betalen) www.rvo.nl/subsidies-regelingen/financ... het gaat om machtsovername. Vergelijk het maar met een hypotheek op een huis. De bank blijft eigenaar zolang je niet aflost en blijft dus macht over je hebben. Bij Oekraïne doen we hetzelfde en een paar worden er flink rijk van (niks mis mee overigens) en die sluizen hun geld dan weer via Cyprus naar de zuidas om belasting te ontwijken want ze gaan natuurlijk niet zelf geld uitgeven om Oekraïne op te bouwen. Ik ga pitten. Good night!

Watching the Wheels | 15-04-16 | 02:58

@Glasgow Argus | 14-04-16 | 19:37
Han d. in Broeke wilde Kiev eens proberen na Praag youtu.be/lVmtseO_t-A?t=4 (LuckyTV alert).

Watching the Wheels | 15-04-16 | 02:45

@Sjoerd5000 | 15-04-16 | 01:53
LOL

Lewis Lewinsky | 15-04-16 | 02:44

som=stom

toetssteen | 15-04-16 | 02:10

Ben ik nou zo dom of zegt hij hier iets heel stoms?
Hij heeft het over een economie van een miljardje er in en een miljardje eruit, een economie vergelijkbaar met die van Noord Holland.. Niet zo veel.. Maar alleen al Nederlandse ondernemers zouden 10 miljard hebben geinvesteerd. In een economie die in totaal 1 miljard omzet. Die omzet is dus met alle landen, ook Rusland en Nederlandse ondernemers investeren 10 miljard.. Stel dat ze die hele economie naar zich toe weten te trekken dan hebben ze die investering na 20 jaar nog steeds niet terug.
Het gaat allemaal om het belang van de Nederlandse ondernemers die er al geld in hebben zitten. Die hebben zitten slapen als het gaan om vooraf een beetje het land te leren kennen. Laat ze die 10 miljard maar afschrijven in plaats van de Nederlandse burger er voor te laten betalen.

Sjoerd5000 | 15-04-16 | 01:53

Ik ken trouwens geen enkele VVD-er zonder zakenbelangen. Zelfs die in de eerste kamer hebben tig bijbanen. Niet dat ze ook maar iets doen als alleen het geld vangen maar dan toch is het dus niet zo raar als dat ze belangen hebben bij een verdrag met de oekraine. Zij wel wij niet. Ons kost zo'n verdrag enkel geld!!

tweetybird | 15-04-16 | 01:28

Wat kan je daar verzekeren dan? Naar welke rechter ga je bij een geschil? Het enige wat daar verzekerd is heden nog geld bij een rechter die je moet betalen.

Wel vreselijk voor zijn jongen. Voor de gemiddelde vrouw van een land waar je 200 euro per maand verdient, en je land in oorlog is, is een Nederlandse jongen in de verzekeringen met een papa hoog in de politiek wel interessant. Voor € 120 euro retour met vliegtuig.

De jongens van VVD'ers en hun vaders zijn soms net mensen. Allemaal!

Pompenkoning | 15-04-16 | 01:17

En de hele markt voor levensverzekeringen in een land explodeert als de overheid er het belastingregime voor regelt.

LibertasSimplex | 15-04-16 | 01:11

Zo kennen we de VVD weer. Uit je nek lullen. Ten Broeke doelt waarschijnlijk op Hans Ramaekers, directeur bij Brokbusiness, een Oekraïnse verzekeringsmaatschappij. Ten eerste heeft hij geen geld daarin geïnvesteerd, dus dat hoeft hij ook niet terug te verdienen. Daarnaast is Hans Ramaekers voorzitter van de Business-club Kiev-Nederland. In die hoedanigheid heeft hij niet lang geleden verklaart dat hij het vooral als zijn doel ziet om Oekraïense bedrijven te helpen exporteren naar Nederland.

Brokbusiness is overigens voor 50% in handen van Cascade. Dat is het investeringsvehikel van Bill Gates. Voldoende geld als dekking bij de aandeelhouders, dunkt me. Er is mogelijk helemaal geen terugverdien model aanwezig. Deze man is gewoon in dienst bij een Oekraïens bedrijf. Daarnaast doen ze wat doorverzekeringen met een firma op de Bermuda's, het Amerikaanse Panama qua belastingparadijs.

hij heeft Ramaekers mogelijk ontmoet tijdens werkbezoek van de vaste commissie buitenlandse zaken aan Kiev, maart van dit jaar.

Zover mij bekend, zijn er geen andere Nederlandse ondernemers actief in de verzekeringsbranche in Oekraïne.

Nebuchednezzar | 15-04-16 | 01:10

Hij zij het echt, "Oekraïne heeft 46 miljoen consumenten". Het telt 46 miljoen stuks consumerend vee dat gemolken dient te worden met behulp van een EU verdrag.

XaleX_2 | 15-04-16 | 01:04

In Belgie noemen we dit corruptie. En treden ze af. Whoppa. In NL - hulde heren hulde, VVD...

Vent_van_Gent | 15-04-16 | 00:40

Wow.

Alle schaamte voorbij.

Howard Roark | 15-04-16 | 00:32

@de Voorzittert | 14-04-16 | 19:51

Tuurlijk mag hij een bevriende relatie als voorbeeld nemen. Waar het om gaat is dat de heer Ten Broeke in het milieu verkeerd waar handel word gedreven met een corrupt land en hij als beleidsmaker ons als samenleving even garant laat staan.

Zijn point of view sluit hier dus niet aan bij wat de Nederlander wil. Snappen we ook meteen waarom.

peterdh | 15-04-16 | 00:18

@de Voorzittert | 14-04-16 | 21:23
Je hebt "tegen" gestemd zeg je. Weet je eigenlijk zelf wel waar je tegen hebt gestemd?

Maria.1 | 15-04-16 | 00:12

Is er dan niets wat we kunnen doen?! Wij zijn met meer!

Maria.1 | 15-04-16 | 00:10

-weggejorist-

porkchops | 15-04-16 | 00:09

@SamKoeman | 14-04-16 | 19:37

Haha, ja toevallig he... Ook grappig als je dan die NOS tekst leest, dat je je dan moet beseffen dat dat dus de handelscultuur is die je binnenhaalt. Een groot corrupt zooitje. Zit je dan met je Oekraine handels/associatieverdrag. Lekker he :)

peterdh | 15-04-16 | 00:06

am*dam | 14-04-16 | 23:49

Maar ja je moet het de pvvda wel nageven . Het land in minder dan 2 jaar afbreken waar in dat in het verleden nog nooit een partij gelukt is ,is ook een prestatie!!! 70 jaar van opbouw en nu na twee jaar helemaal weg. Tsja niveleren is een feest. Iedereen even arm en de multinationals weer iets rijker. Een participatie samenleving(crepeer) is ook zo fijn. Opa die eerst 2 dagen in een natte luier rondliep loopt er nu een week in. Lekker warm zal het wel zijn!!!

tweetybird | 15-04-16 | 00:01

Dijkhof laat openlijk kindermisbruik toe en schend de rechten van het kind.
Broeke misbruikt het verdrag om zijn corrupte vriendjes te verrijken.
Dijsselbloem steelt belastinggeld weg om het tekort van zijn elite rijke vrienden aan te zuiveren.
Edit schippers verbied apothekers om goede goedkopen medicijnen te verstrekken en dwingt het volk tot het betalen van waanzinnige bedragen.
Heagen dwingt mensen om duurder te wonen en zet aan tot het kopen van een huis zodat mensen met een enorme lastschuld zitten. En als de huizenlucht bel knapt dan is ze niet thuis en ligt de verantwoording bij de kopers.
En zo kan deze lijst aangevuld worden met de hedendaagse waanzin waar de burger zwaar onder lijd.
En de minister president waar het volk vertrouwen in zou moeten hebben lacht de burger keihard in hun bek uit en ze keihard in de rug natrapt. Een land die onze ouders en voorouders door keihard werken hebben opgebouwt nu leeggeroofd en afgebroken word. Waar mensen voor hun vrijheid hebben gestreden diezelfde vrijheid is nu strafbaar geworden.
jitro | 14-04-16 | 23:12
etc. etc.
veel +++

am*dam | 14-04-16 | 23:49

-weggejorist-

porkchops | 14-04-16 | 23:45

@Glasgow Argus | 14-04-16 | 22:58 Eens, maar dat het zover kan gaan.

gentle giant | 14-04-16 | 23:32

Dijkhof laat openlijk kindermisbruik toe en schend de rechten van het kind.
Broeke misbruikt het verdrag om zijn corrupte vriendjes te verrijken.
Dijsselbloem steelt belastinggeld weg om het tekort van zijn elite rijke vrienden aan te zuiveren.
Edit schippers verbied apothekers om goede goedkopen medicijnen te verstrekken en dwingt het volk tot het betalen van waanzinnige bedragen.
Heagen dwingt mensen om duurder te wonen en zet aan tot het kopen van een huis zodat mensen met een enorme lastschuld zitten. En als de huizenlucht bel knapt dan is ze niet thuis en ligt de verantwoording bij de kopers.
En zo kan deze lijst aangevuld worden met de hedendaagse waanzin waar de burger zwaar onder lijd.
En de minister president waar het volk vertrouwen in zou moeten hebben lacht de burger keihard in hun bek uit en ze keihard in de rug natrapt. Een land die onze ouders en voorouders door keihard werken hebben opgebouwt nu leeggeroofd en afgebroken word. Waar mensen voor hun vrijheid hebben gestreden diezelfde vrijheid is nu strafbaar geworden.

jitro | 14-04-16 | 23:12

Broek, Broeke, Broek in Waterland, Grootebroek, Lutjebroek etc., broek staat letterlijk voor moeras oftewel zompige grond. Wel, zompig is ie wel die Ten Broeke in zijn handel en wandel.

Nelis SplitBloes | 14-04-16 | 23:10

Ja gaaf joh . Corrupt oekraine die 4 schilderijen bij plotsklap terug stuurt met een mededeling dat een samenwerking wel heel goed zou zijn. Of te wel een ja en we hebben alle schilderijen terug. Tsja een geweldig land waar zaken mee doen geweldig is toch!! Nou ik blijf NEE zeggen en verbrand die schilderijen maar. Hang er maar wat tekeningen op van de plaatselijke kleuterschool. In Nederland houden we niet zo van het chanteren. Tenminste de burgers niet. Pinokkio Rutte is een heel ander verhaal. Die doet alles voor de multinationals. Zelfs zijn moeder verkopen als het nodig mocht zijn. Waar pechtold dat met zijn moeder doet voor de EU.

tweetybird | 14-04-16 | 23:08

Schaamteloze figuren die ons regeren.
Hoe lang laten we ze hier nog mee wegkomen.

henk vintage | 14-04-16 | 23:02

gentle giant | 14-04-16 | 22:40
maar wat had je dan gedacht, giant? je hebt te maken met een partij die per definitie onbetrouwbaar is. vertrouwen op de overheid is wel het meest naïeve wat er bestaat.

Glasgow Argus | 14-04-16 | 22:58

@bruin kikkertje | 14-04-16 | 22:34
Chantage!
Echt, ik dacht dat we nu wel alles gehad hadden wat er fout kan gaan, maar toch valt m'n mond weer open...

Maria.1 | 14-04-16 | 22:41

Dit crapuul is de doorsnee Hollander... Dagelijks kom ik dit soort ratten tegen op de werkvloer

Loebas | 14-04-16 | 22:40

@Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 20:23 Ben je nog tevreden met je werk?
Ik ben het spuugzat.
Alle advies wat ik ooit terecht en onderbouwd heb gegeven is totaal onderuit geschoffeld door een overheid die CONTINUE tijdens het spel de regels veranderde.

gentle giant | 14-04-16 | 22:40

Is dat niet dezelfde Han ten Broeke waarvan Geenstijl al iets van 10 keer heeft aangetoond dat het een onvoorstelbare arrogante en corrupte hufter is?
Of is dat weer een andere Han ten Broeke?

Pieter V | 14-04-16 | 22:36

Godverdegodver, het wordt steeds erger! Vanavond in het laat avpndjpurnaal, komt me daar een Oekraïnse minister plompverloren vertellen, dat ze "toevallig" vier van de 20 gestolen schilderijen van het Westfries Museum hebben kunnen "terugvinden". Hij vertelt er doodleuk bij dat de rest ook wel vlug "gevonden" gaat worden als Nederland geen gevolg gaat geven aan de uitslag van het referendum.
Hoe noemt man dat ook al weer? Blackmail of afpersing of zo iets? En dat nog wel op regeringsniveau, want geuit door een minister! Daar wil de NL-regering toch zeker wel NIET op ingaan? Zelfs niet ten koste van die schilderijen en het nog niet "gevonden" eveneens gestolen zilverwerk? Hoop ik toch. Bah, wat een maffialand. Gewoon niets mee doen en zeker niet associeren, wat ook wil zeggen op hetzelfde niveau gaan handelen. Nee!!! was dus een terechte reactie.

bruin kikkertje | 14-04-16 | 22:34

" Something is rotten in the Netherlands "

enorme sukkelzak | 14-04-16 | 22:19

Ik vergat steeds zijn naam, maar inmiddels begint ie te beklijven....

BlowingBubbles | 14-04-16 | 22:18

@ Yohean | 14-04-16
Dat is juist de bedoeling, want dan gaat de gewone boer naar de klote, en kunnen de Monstantotjes van deze wereld voor een prikkie het land opkopen na faillissement.

dutchdj | 14-04-16 | 22:16

Oekraieners worden niet goed voorgelicht. Hun complete cultuur wordt geabsorbeerd door de regels uit Brussel. In Transylvanie mogen de boeren niet meer hooien voor september, want slecht voor de bloemetjes (is serieus een wetje uit Brussel). Als je later hooit dan gaat het rotten en de koeien worden ziek van de bloemetjes. 600 jaar plattelandscultuur door het putje.

Yohean | 14-04-16 | 22:11

@En die ander zegt: *Die jongen van mij doet in politiek. Die regelt het weil*.

Lewis Lewinsky | 14-04-16 | 21:53
Scherp !

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 22:10

En dit is nu net het probleem, van dit soort gasten die alleen maar denken aan geld, rot lekker op met je investeringen, kan ons het een reet schelen wat jij geïnvesteerd hebt, jou probleem, niet het probleem van Jan met de pet egoïstische randdebiel!

dutchdj | 14-04-16 | 22:09

skoennie | 14-04-16 | 21:38
Onzin, dit is duidelijk niet volledig zuiver. Kamerlid hoort zijn afwegingen niet te laten beïnvloeden door privé-vrienden. Dat noem je nepotisme. Een verdrag biedt deze ondernemer inderdaad meer zekerheid, maar wel grotendeels op kosten van de EU. Die mogen inspringen als Oekraïne een tekort op de handelsbalans heeft, mogen helpen om eigendomsrecht te garanderen tegenover lokale maffiosi enzovoort enz.

seven | 14-04-16 | 22:05

Wenst u meer of minder plofkip?

Medium-Tali-BAN | 14-04-16 | 22:02

En die ander zegt: *Die jongen van mij doet in politiek. Die regelt het weil*.

Lewis Lewinsky | 14-04-16 | 21:53

@Dostranamus | 14-04-16 | 21:41
Goed dat je dit aankaart!

Maria.1 | 14-04-16 | 21:53

Als het bedrijfsleven nou eens de volledige kosten van de Oekraïense toetreding voor haar rekening neemt, in plaats van de boel te flessen via Panama. Hoeven wij die rekening niet te betalen waarmee ze hun investeringen weer terugverdienen.

wapster | 14-04-16 | 21:52

**Anders gezegd: als het misgaat, betaalt de Nederlandse belastingbetaler voor het falen van het vriendje van Han.**
###
En Han is een VVDer.
Maar had net zo goed een PvdAer kunnen zijn.
Volstrekt uitwisselbaar.
Oftewel, hetzelfde.
PvdA = Poen van de Ander
VVD = Vermogen Van D`ander

Dostranamus | 14-04-16 | 21:52

@Piet Karbiet | 14-04-16 | 21:38
OK, ik draaf af en toe te ver door.

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 21:51

@skoennie | 14-04-16 | 21:38
Handelsbelangen moeten worden aangehaald. Maar in wiens belang? Niet in het onze en ook niet in die van de Oekraïense bevolking.
Het een heeft wel degelijk met het ander te maken ook al ziet de Voorzittert dit ook niet.

Maria.1 | 14-04-16 | 21:51

Het zou karma zijn als dat vriendje "slachtoffer" wordt van Company raiding.

hoofdleeg | 14-04-16 | 21:49

Subtiel middelvingertje.

R.J.J | 14-04-16 | 21:47

Ik zag zojuist een zèèr verontrustend stuk op TV waar nog niemand het over heeft gehad en waar absoluut de nodige aandacht aan moet worden besteed.
Het voornoemde stuk was de keuringsdienst van waarde en ging over radioactieve everzwijnen.
Vele daarvan worden geschoten in zuid Duitsland.
En vele daarvan, 20 tot 25 %, zijn zodanig radioactief dat ze ongeschikt zijn voor consumptie.
De reden voor deze radioactiviteit is te wijten aan de radioactieve neerslag na de ramp in 1986 in Tsernobyl.
En Tsernobyl ligt in Oekraine.
Gezien de corrupte en gewetenloze figuren die daar los rondlopen kan het niet anders dan dat zij op allerlei mogelijke manieren veel geld proberen te verdienen door hoogst besmette groenten, fruit, melk, en andere zaken voor een spotprijs naar de rest van Europa te exporteren.
Het reeds bestaande handelsverdrag met Oektaïne dient daarom zo spoedig mogelijk uitgebreid te worden met een 100% controle op de radioactieve veiligheid van àlle door de Oekraïne geexporteerde producten.
Wie neemt dit verder op? Marianne Thieme?
En welke supermarkt durft producten uit Oekraïne op de markt te brengen als zij verantwoordelijk gesteld kunnen worden voor het radioactief vergiftigen van de bevolking?
AH?, JUMBO?
En wat doen onze keuringsdiensten?
Slapen zij nog?

Dostranamus | 14-04-16 | 21:41

grappig om te lezen dat de "opinie" van de reaguurders zo makkelijk te vormen is. Hij beargumenteert aan de hand van een voorbeeld dat hem persoonlijk bekend is waarom de handelsbelangen aangehaald moeten worden.
Complottheorieën zijn makkelijk te creëren hier....
.... een neestemmer...

skoennie | 14-04-16 | 21:38

@Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 21:17
,
Ik heb mijn geld 'in het plafond' zitten.
Kun je beter ook niet tegen iedereen zeggen.
Maar ik dwaal af.

Piet Karbiet | 14-04-16 | 21:38

seven | 14-04-16 | 21:32
ten broeke waant zich onkwetsbaar. hij is de ideale henchman voor rutte en zijn kliek. kritische pers, laat me niet lachen. de pers is alleen zogenaamd kritisch wanneer het "rechts" betreft, niet bij de dienaren van het grotere belang. en binnen dat grotere belang kan een kleptocraat als ten broeke zijn gang gaan. zolang hij maar liegt in debatten over het referendum en kleine mannetjes als louis bonte intimideert. ik bespaar ons de makkelijke godwin, maar ik zie de paralellen.

Glasgow Argus | 14-04-16 | 21:37

Dit is toch helemaal geen verrassing.

Hoe vaak moet ik het nog typen.

Heel Den Haag en Brussel zijn onder invloed van lobby's waarvan de klimafaat- en de bazenlobby veruit de invloedrijkste zijn.

De gevolgen van het klimafaat-lobby kunnen wij ondertussen met zijn allen ondervinden want zelfs vakantieplezier mag niet meer want de reisbureaus en/of vliegtuigmaatschappijen gaan bij iedere vakantie in hele grote letters aan u doorgeven hoeveel graden het klimaat warmer wordt en dat is allemaal de schuld van U!
Uw schuld zodat de belastingen op energie, om uw woning warm te houden in de strenge winters, nog verder omhoog kan.

Dan de bazenlobby.
Bazen zoals vaker door mij getypt willen hebben dat iedereen voor nop werkt. Dat gaat niet als er krapte is op de arbeidsmarkt. Om krapte te voorkomen, nog beter is om grotere werkloosheid te creëren, om de loonkosten te drukken, moeten er hordes gratis arbeiders hiernaar toe worden gehaald. Als het niet uit Syrië is dan uit Oekraïne.
Dat zij veelvuldig in Opsporing Verzocht schitteren (meestal de nazaten) of dat de hele Nederlandse Bevolking werkloos thuis zit, zitten de bazen niet mee. Zij hebben hun gratis arbeiders.
Sterker nog op grond van de Participatiewet kunnen/ moeten bijstandsgerechtigden waaronder ik voor nop vanuit de bijstand door Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van dwangArbeid) met haar zweep te werk worden gesteld bij private bedrijven zodat diezelfde bazen er met de poen vandoor gaan op kosten van de belastingbetaler en de meeste reaguurders vinden het goed.
Nog meer gratis arbeiders.
Twee voor de prijs van één. Eigenlijk twee voor de prijs van nul komma nul nul.

The Race To The Bottom.
Mede mogelijk gemaakt door D'66, VVD en PvdA (Partij van dwangArbeid) en natuurlijk hun stemmers, het volk.

ProAsfalt | 14-04-16 | 21:36

Grappig ook dat Han ten Broeke, deze slip of the tongue, dit staaltje nepotisme gewoon in een volle zaal met vele journalisten kan vertellen en niemand daar maakte er op dat moment nieuws van. Kritische pers, of was het kabinetsbelang rondom Oekraïne belangrijker?

seven | 14-04-16 | 21:32

Piet Karbiet | 14-04-16 | 21:20 Nee zsm

NLvoorwat | 14-04-16 | 21:23

@Maria.1 | 14-04-16 | 20:30
Een onvolwassen repliek. U gaat gaat niet in op mijn punt en beschuldigt mij van iets wat ik nergens stel. Tegelonwaardig. Ook het punt van Muxje 21:01 lijkt u te ontgaan.
.
U lijkt boos, ontzet en ontredderd over de inhoud van het verdrag en de ogenschijnlijke valse argumenten van voorstanders. Uw goed recht en ook ik heb Nee gestemd. Alleen totaal niet het punt wat relevant is aangaande dit topic.

de Voorzittert | 14-04-16 | 21:23

Wel Godverdegloeidegodverdoemme!
Ik ga speciaal bier exporteren.
Mag ik nu in de Senaat?

Piet Karbiet | 14-04-16 | 21:20

@Ach kerel stelt het niet zoveel voor? "een miljardje in en uit.." Het gaat om het grote geld natuurlijk voor jou en je lobby vrinden.

doskabouter | 14-04-16 | 20:58
Zou Han zelf wel eens een miljoen op eigen kracht verdient hebben.
Enge term: mijn jongen, die studentikoze types gebruiken ook de term: mijn huis, blijkt dan een studenten Singelgrachtenpand in Leiden te zijn waar je alleen als insider in mag wonen tijdens je studenten tijd.
Kwam ik achter toen een K&O arts mij wist te vertellen dat hij zijn AO verzekering toch bij een jongen uit: zijn huis had onder gebracht, snapte er geen hol van, hij ging er van uit dat ik dat wel begreep, niet dus , mijn huis is voor de kakkers het studenten pand.
Eng volk, hoewel, als je elkaar kan helpen, waarom niet.

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 21:17

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 21:04
de maffia te vriend houden is niet zo moeilijk. ze moeten alleen genoegen nemen met een cashflowpercentage. door de politie op de juiste momenten de andere kant uit te laten kijken is dat geen probleem. een beetje afpersen, een beetje drugshandel, ze schuimen hooguit een beetje af. pas wanneer de maffia zoals in brabant nu het geval is te groot gaat worden, moet je ze terugslaan als overheid zijnde. tot dat moment zijn ze prima te gebruiken als handlangers, houden de bevolking angstig en verslaafd. de maffia is daarmee een uitstekend gereedschap in handen van de cynische overheid. en de burger betaalt.

Glasgow Argus | 14-04-16 | 21:13

@Muxje | 14-04-16 | 21:01
Begrijp me niet verkeerd; ik heb niks tegen hardwerkende ondernemers. Ken er zelf ook 1 die behoorlijk goed in de slappe was zit door keihard en slim te werken. Het is hem van harte gegund.
Maar in het geval van het associatieverdrag moet je wel afwegingen maken. Je kunt niet voor het verdrag zijn om alleen ondernemers tegemoet te komen en de Oekraïense en Europese burgers laten barsten en ook nog eens het financiële risico laten dragen mocht het mis gaan.

Maria.1 | 14-04-16 | 21:12

@jazekerhoor | 14-04-16 | 20:59 We zijn niet aan het voetballen heur.

LetTheSunshine | 14-04-16 | 21:12

Wat een stom gezwatel van die Broekemans, hij vergeet maar even dat er al in veel opzichten een bedreigende situatie bestaat met het veel grotere en meer vermogende Rusland. Rusland met 150 miljoen inwoners en een BBP $ 2097000000000000,= Veel Nederlandse ondernemers hebben er op dit moment al erg veel last van, maar we zien dat vriendjes van onze geachte kamerleden, die in de Ukraine opereren, ( bijv. Frans Lavooij- Pechtold ) een steuntje in de rug bekomen. Kobus zit al jaren te wachten op een vordering aan een (dubieuze) Ukrainse debiteur ,groot , € 50,000, maar u begrijpt; daar kunnen wij naar fluiten!!!! Mensen, het aantal onnozele halzen bij onze politici is nu bijna niet meer te tellen. Hoogste tijd dat mensen zoals zo'n schat als bijv. Thierry, de boel gaan overnemen. Ik ga weer ff verder met m'n breiwerk.....

mevr.Kribo | 14-04-16 | 21:08

@Prof. Hoxha | 14-04-16 | 20:57
" Like taking candy from a baby "
Verdomt, dat is de bottom line, zo simpel is het, alleen ff de maffia te vriend zien te houden.

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 21:04

Zif er eigenlijk nog een Minervaan bij de VVD die zich niet bezighoudt met criminaliteit en / of corruptie?
Dit tuigh verdient een volkstribunaal!

Mastermattie | 14-04-16 | 21:04

Doet in verzekeringen in de Oekraïne... Dat is natuurlijk vraaagen om problemen/mannen met bivakmutsen in je kantoor.
Waarschijnlijk niet de snuggerste, die jongen van Han.

VanBukkem | 14-04-16 | 21:04

@Maria.1 20:30: Het is pas vriendjespolitiek als hij tegen zijn verstand en geweten in iets doet waarvan hij weet dat het slecht is voor het land, maar goed voor bepaalde vriendjes van hem. En dat is allerminst evident. Er zijn genoeg ondernemers die voordeel zouden hebben bij een handelsverdrag, en het is niet zo gek dat 1 ervan vriendje van Han is. Betekent dat dat je als politicus je mening moet veranderen? Nee, niet ten voordele van je vriendje, maar ook niet ten nadele om de schijn maar te vermijden. Zolang hij naar eer en geweten blijft besluiten is er niets aan de hand.

Dat er bij de totstandkoming van dit verdrag hele andere motieven spelen geloof ik trouwens graag. Maar dat overstijgt Han en Den Haag.

Muxje | 14-04-16 | 21:01

Om een voorbeeld van Han te gebruiken alsof dat zijn enige drijfveer is vind ik zo ontzettend laf. Vaker gebeurt het omgekeerde, wees niet zo hypocriet. Er zijn genoeg argumenten te verzinnen om het verhaal van Han op een gedegen manier de grond in te boren.

jazekerhoor | 14-04-16 | 20:59

Ach kerel stelt het niet zoveel voor? "een miljardje in en uit.." Het gaat om het grote geld natuurlijk voor jou en je lobby vrinden.

doskabouter | 14-04-16 | 20:58

@SyntaxError | 14-04-16 | 20:43
Als je hier in de ontwikkelde wereld een multimiljardbedrijf wilt neerzetten ben je multimiljard kwijt. Je hebt te maken met geharde, slimme concurrenten, met dure media voor je advertenties etc etc.

Als je begint in dit achtergebleven gebied, heb je te maken met oude staatsbedrijven, en semi-commerciele bedrijven die nauwelijks concurrentie kennen. ook adverteren in media is goedkoop. Ja, de mensen hebben een zeer laag inkomen, maar het zijn er wopping 46 miljoen. Dan telt de wet van de grote getallen. Als je van de helft van Oekrainers maar 1 euri per jaar krijgt ben je al spekkoper. Je ramt je merk -wat je ook verkoopt- een paar jaar lang in hun koppies.

Verder is het leuk pr-praatje voor aandeelhouders. Ik zou de persberichten zo kunnen tikken. Als je begint met 1 euro omzet in dat land,en je komt uit op laten we zeggen 10.000 euro, dan is dat altijd wel een stijging van een paar duizend procent ten opzichte van het jaar ervoor. Gezien de staat van dat land kan je dat 50 jaar lang volhouden.

Het is makkelijk om oliearchische, achterhaalde bedrijven te verslaan als efficiente Nederlandse multinational. Like taking candy from a baby. Alleen wil je wel dat als je plan in de soep loopt, je politieke vrindjes achter je staan, zodat al die miljardensteun via wat voor u-bocht dan ook weer bij jou terecht komt. En als het goed gaat, wil je ook dat die miljardensteun bij jou terecht komt.

Prof. Hoxha | 14-04-16 | 20:57

@Prof. Hoxha | 14-04-16 | 20:37
Goed gezien!!

Watching the Wheels | 14-04-16 | 20:57

@Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 20:48
Exact, Draghi weet als itakker niet beter. Dit vraagt van noord-europa of uit de euro of zuid-europese mentaliteit, de boel bedonderen en zoveel mogelijk kinderen krijgen.

Misschien moeten de Nederlanders bij de marokkanen in de leer, die kunnen dat nog veel beter....

Pierrepoint | 14-04-16 | 20:56

Allemaal een autoverzekering. Voor een verzekeraar in Oekraine is dat commerciele zelfmoord..!

Masturwasbeert | 14-04-16 | 20:55

WapenHan (V&D): "And it is clear in order to spend more on defense we need to find the support of the people and ... that is our job" youtu.be/6ywDrx8-CXo?t=12

Watching the Wheels | 14-04-16 | 20:54

In Bulgarije is al geen droog brood te verdienen met verzekeringen, men heeft namelijk een thuis een doorgeladen AK-47 thuis. Kan je nagaan wat nog verder oostelijk in Europa klaarligt. Daar valt niet op tegen te levensverzekeren.

Maarten VB | 14-04-16 | 20:53

+* prederen.

Neut | 14-04-16 | 20:53

Han ten Broeke was sowieso een verveloze backbencher. Dus dit maakt het niet beter. Hij berokken deze week nogal wat schade voor de partij. In mijn club zou hij er al uit liggen.

Jan Marijnissen | 14-04-16 | 20:52

Die tien miljard die meneer hier noemt is een wassen neus. Dit is voornamelijk geld van stelende oekrainers die hun geld bij een trustkantoor op de zuidas hebben geparkeerd. Volgende station: "De Zuidas Papers"

Pierrepoint | 14-04-16 | 20:52

Verzekeringen? ING, NN laatste 46 miljoen aandelen verkocht. 46 miljoen Oekrainers. Zaken in Oekraine. Mwuha, zal wel toeval zijn zo op den veertiende april in het jaar 2016 des herens.

We are all Ducks | 14-04-16 | 20:52

Logisch gevolg van een verrotte manier van leven. Onze natuurlijke prooidieren zijn op dus predateren we op onszelf/ "buitenlanders".

Neut | 14-04-16 | 20:51

Ach, het zal Gijs Jeuken dat ie mijn jongen wordt genoemd door Hannie.

tipo | 14-04-16 | 20:51

@Prof. Hoxha | 14-04-16 | 20:47
Goedemorgen.

SyntaxError | 14-04-16 | 20:49

Ik vraag me af of die ten Broeke die uitspraak nog zou zeggen als ie hem kon terugdraaien. Vast.niet.

G,I. Jane | 14-04-16 | 20:49

-weggejorist-

porkchops | 14-04-16 | 20:49

nu op rtlz een docu over de crisis als bedrijfsmodel. de kille opportunist hand-in-broeken had dat al vroeg door - thriving on chaos gelezen - en maakt er voor zichzelf een bedrijfsmodel en een carrière van. hij droomt al om gauleider voor de eu in opper-silezie of in galicie te worden. hand-in-broeken ziet zichzelf al rondgereden worden in een maybach om de horigen te schouwen. met zijn jongen die in verzekeringen doet. wat hand-in-broeken niet meer ziet, is dat de burger hem door heeft en de hooivork slijpt.

Glasgow Argus | 14-04-16 | 20:48

@Pierrepoint | 14-04-16 | 20:44
Draghi gaat van de Euro de nieuwe Lire maken.

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 20:48

@Prof. Hoxha | 14-04-16 | 20:37 Bedankt! Wel ja eigenlijk behoort het nog tot de ietwat voor de hand liggende feiten, goed spul wat eens aanzet tot nadenken. Plus waar leest je het anders

NLvoorwat | 14-04-16 | 20:47

Lupuslupus | 14-04-16 | 20:41
Lange termijnvisie! Beginnen met een autoverzekering van paar tientjes. Je verslaat die oude logge bedrijven als efficient Nederlands bedrijf in een jaar. Het bereiken van die 46 miljoen potentiele klanten zal zo veel goedkoper zijn via hun zuigende media dan in rest van Europa. Dan upsellen naar meer idiote verzekeringen, 46 miljoen mensen die gewend zijn aan kudtservice en hoge prijzen krijgen opeens een aardig bedrijf met heel veel klantenservice. Ook levensverzekeringen lijken me daar erg in trek. En straks natuurlijk reisverzekeringen als ze naar 020 komen om hun woning vast uit te zoeken. Godsamme briljant!

Prof. Hoxha | 14-04-16 | 20:47

Typisch VVD, mag ik dat zeggen?
Ja, dat mag ik zeggen.

L.E. Raar | 14-04-16 | 20:44

@070 | 14-04-16 | 20:16
Die pensioenpot is over een aantal jaar niet meer interessant met Draghi aan het roer.

Italie, Frankrijk, Spanje, Portugal, Griekenland hebben allemaal een traditie van oud en nieuw geld. Nieuw geld heeft meestal twee nullen minder....

Pierrepoint | 14-04-16 | 20:44

@Prof. Hoxha | 14-04-16 | 20:40
Dat mag je toelichten, voor de duidelijkheid.

SyntaxError | 14-04-16 | 20:43

@Prof. Hoxha | 14-04-16 | 20:37
Goed gezien, ik durfde de naam van Aegon niet te noemen.

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 20:42

Er wonen daar 46 miljoen mensen die nog niet goed verzekerd zijn.
Prof. Hoxha | 14-04-16 | 20:37
.
En waarvan gaan die miljoenen mensen hun verzekeringspremie betalen? Van hun inkomen: 200 per maand?
Neen. Er gaan vele miljarden van Brussel naar Kiev en de gewone man ziet daar NIETS van. Het geld is zoals altijd voor de multinationals, de banken en de "handige jongens".

Lupuslupus | 14-04-16 | 20:41

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 20:29
Beetje dom? of per ongeluk expres? We zijn een nogal naief volk blijkt de afgelopen tijden.

am*dam | 14-04-16 | 20:41

@NOMALI | 14-04-16 | 20:38
De eigenaren van die bedrijven is ook volk ;).

Watching the Wheels | 14-04-16 | 20:41

@Parel van het Zuiden | 14-04-16 | 20:32
" Wel voor het ausradieren van de wijze waarop dat plaatsvond/vindt. "
Vond is al gerealiseerd, het tuig is weg, en vindt is het nieuwe probleem gezien de overheidsbemoeienis, zal het kort en simpel houden is er geen reet meer aan en de jongeren begrijpen dat prima.
Beetje zwart/wit maar toch.

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 20:40

Nu ik er zo overnadenk, best wel dom dat ik heb tegengestemd, met 10 euro maak je daar makkelijk 10.000 euri. Beginnen bij nul, opbouwen in zo'n onontgonnen gebied dat is net alsof je in een Minecraft World begint met de beste seed ooit, waar iedereen nog half idioot is als het gaat om zakendoen en overal toch wel JA op zegt.

Prof. Hoxha | 14-04-16 | 20:40

Onaf HAN kelijk onderzoek MH17 doet Han (VVD) ook? Heeft die jongen van hem het toestel verzekerd? Hebben de seperatisten een aansprakelijkheidsverzekering bij Han? Leverde Han's vriend de rechtsbijstandverzekering van de seperatisten? Hoe zit het Han (VVD)?

Watching the Wheels | 14-04-16 | 20:40

@NOMALI | 14-04-16 | 20:38
Het enge is dat de politiek dit wel degelijk door heeft.

Maria.1 | 14-04-16 | 20:39

Een voksvertegenwoordiger die geheimen heeft voor het volk, niet alleen Han, maar zovelen met hem, waarom zou ik dat vertrouwen?

SyntaxError | 14-04-16 | 20:39

-weggejorist-

NOMALI | 14-04-16 | 20:38

kudt, viel stukje weg: Maar je kan het ook zien als enge corporate infuence, Aegon kocht daar een verzekeraar. Er wonen daar 46 miljoen mensen die nog niet goed verzekerd zijn. Dus ook al doe je geen klap en lig je als CEO van Oekraïens verzekeringsbedrijf tot 12 uur in je nest, en begint je weekeinde op woensdagmiddag. Je bedrijfsgroei in Oekraine is de komende tien jaar met zo'n associatieverdrag triple digit. En als het fout gaat heb je dankzij dat verdrag van je VVD-vriendje een gigantisch vangnet, dat je verliezen toch wel opvangt.

Prof. Hoxha | 14-04-16 | 20:37

De vrienden van Han ten Broeke (VVD) en Hans van Baalen (VVD) doen in "verzekeringen". Wedden dat het in lijn is met de wapens die McCain wil leveren www.google.nl/search?q=mccain+ukraine... ? Tussenlanding op Schiphol? Kan iemand eens uitzoeken of Han(s) contacten in de wapenwereld heeft? Han ten Broeke had het in ieder geval in zijn dossier "wapenexport" en wapens zijn een goede verzekering voor die 10 miljard aan leningen (investeringen) via Rabobank en ING (zoals die plofkippen). Het is natuurlijk een metafoor.

Watching the Wheels | 14-04-16 | 20:36

*scandeert: Han in een frietpan!

SyntaxError | 14-04-16 | 20:34

@Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 20:23

U heeft kennelijk het "opnieuw opbouwen met onbesmette mensen" -deel van mijn tegel gemist. Ik zal het voor u uittekenen, dat zouden dus die jonge mensen zijn die nu niet in het vak willen.
.
Wel degelijk visieloos dus. En nee, ik pleit dus niet voor het ausradieren van het vak. Wel voor het ausradieren van de wijze waarop dat plaatsvond/vindt.
.
Overigens snap ik best dat het de corrupte velen waren die het voor de goede enkelingen verziek(t)en. Wat dat betreft zijn de sectorboyz niet anders dan Marokkanen.

Parel van het Zuiden | 14-04-16 | 20:32

@de Voorzittert | 14-04-16 | 20:23
Schreeuwerig en ordinair blablabla.
Wat je zegt is dat vriendjespolitiek belangrijker is dan de belangen van hele bevolkingsgroepen. Kijk, dat is nou precies wat er mis is met de hele politieke kliek.

Maria.1 | 14-04-16 | 20:30

@Akiron | 14-04-16 | 19:51

Viel me ook al op. Op nieuwsuur en journaal ook al helemaal niets. Het is echt volkomen bizar aan 't worden. Slechts wat onnozel en triviaal nieuws, maar helemaal niets over het referendum.

SapperDeFlap2166 | 14-04-16 | 20:30

Han ten Broeke ophouden. Meer niet.

Normpje | 14-04-16 | 20:30

Het gaat om Gijs Jeuken. Niks mis met hem, die had vast liever gehad dat Ten broeke hem nooit gebruikt had in zijn 'college'. Leidse dispuutgenoten.

Prof. Hoxha | 14-04-16 | 20:30

@am*dam | 14-04-16 | 20:27
Zou dat echt zijn, poe poe, beetje dom.

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 20:29

de

Watching the Wheels | 14-04-16 | 20:28

Han (VVD) heeft ongetwijfeld ook belang bij het opvoeren van spanningen met Rusland als jarenlange verantwoordelijke voor het dossier Wapenexport zie www.parlement.com/id/vhe8aqfavex4/j_h_...
.
"Han hield zich in de periode 2006-2010 ook bezig met het cultuurbeleid en met verkeer (loopjongen Annemarie van Jorritsma (VVD) die met het vliegtuig van die bouwfraudeman van Koop Tjuchem naar schaatsen of voetbal vloog zoals Jos van Rey (VVD))", "daarna was hij woordvoerder defensie (o.a. wapenexport)".
.
Voorzichtige conclusie: ongezonde kliek! Shell, bouw, banken. Zoals Rutte ooit zei: "De VVD bepaalt te standaard op het gebied van integriteit in NL." "Als grootste moeten we ook op dat gebied voorop lopen."

Watching the Wheels | 14-04-16 | 20:27

Belangen??https://twitter.com/TherezaTropf/status/720529599873093632

am*dam | 14-04-16 | 20:27

Heb niet alles gelezen hier vandaag of gisteravond, sorry. Wat mij het meest opvalt is dat Mark zegt dat als wij het ergens mee oneens zijn we buitenspel worden gezet en daarom niet zo moeilijk moeten doen. Dat houdt twee dingen in. Ten eerste gedragen we ons als een slappe dweil in de EU. Ten tweede hebben hebben we de facto niets meer te zeggen in de EU.
Dus zolang we in de EU zitten kunnen we net zo goed het kabinet, alle tweede en eerste kamerleden naar huis sturen. We hebben toch niets te zeggen. Aan de andere kant kunnen we ook een keer een rechte rug tonen en onze inspraak eisen. Als dat dan concludeert in een Nexit dan is het zo. Uiteindelijk kan geen enkel land het juk van de EU op zijn schouders dragen. Ik mag hopen dat de Engelsen zich als eerste hiervan ontdoen.

Ofzo2 | 14-04-16 | 20:26

@J.Slavink | 14-04-16 | 19:51
@de Voorzittert | 14-04-16 | 19:51
Het gaat niet over vriendjes, maar vriendjes die willen "ondernemen" op andermans risico en daartoe dat verdrag nodig hebben.

ben kokhals | 14-04-16 | 20:26

Och ja. Wat VVD'ers flikken, is net zo voorspelbaar als wat Maroc's flikken. Om van de PvdDraai nog te zwijgen.

theteach | 14-04-16 | 20:26

Een vriend van mij verkoopt levensverzekeringen in Syrië. Han kan je alstublieft ook het meest uitgebreide associatieverdrag dat de EU ooit heeft afgesloten met een niet EU land (de Oekraïne versie dus) afsluiten met Syrië.
Hij kan daar wel wat rechtszekerheid gebruiken Han.

GeorgKeßler | 14-04-16 | 20:24

@gentle giant | 14-04-16 | 20:12
Lul toch niet, als je gewoon je examens had gedaan had je gewoon door kunnen gaan, net als ik.
@Parel van het Zuiden | 14-04-16 | 20:11
Ja jo, zal je wat nieuws vertellen er is geen jongere meer die de branche in wil, te hoge eisen en lage verdiensten.
Op MBO en HBO niveau staakt men al opleidingen, slagingspercentages van 0 % , hoezo is de overheid visieloos, ze doen het prima, binnen 20 jaar is de branche Ausradiert, is prima gelukt, moet jouw blij maken.

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 20:23

@Maria.1 | 14-04-16 | 19:55
Uw comment is net zo schreeuwerig en ordinair als dit topic. Het gaat mij meerom de onderbouwing. En dan heb ik het over het verdrag want ook ik heb Nee gestemd.
.
Ten Broeke staaft zijn mening over het verdrag mede aan een relatie die hij heeft in het land zelf. Ik zou zeggen: volstrekt logisch. Als je niemand kent voor wie het verdrag "goed" zou zijn, ben je ook niet vóór het verdrag (als initiator).
.
Mijn punt: dit item is pas een item als Ten Broeke stiekem aandeelhouder is daar (of binnenkort wordt).

de Voorzittert | 14-04-16 | 20:23

Even op je in laten werken:"... doet in verzekeringen in Oekraine". Wat doet die vriend van je ECHT? Bestaat er ook maar één iemand die met gezond verstand iets durft te verzekeren in Oekraine? Hier klopt iets niet...
Leptob | 14-04-16 | 20:19

Mijn gedachte.. Dekmantel.

Lucioperca | 14-04-16 | 20:21

Schietmijmaarlek | 14-04-16 | 20:18
Ehhh NEE of toch wel JA.

QuantumHolo | 14-04-16 | 20:20

@Parel van het Zuiden | 14-04-16 | 20:11 Dat ‘het systeem’ ‘toen’ niet compleet omgevallen is, was een rode haring van ongekende proporties. Belachelijk eenvoudig: 'het' is er niet voor ons en het was nooit onze financiële crisis. Denk aan het spelen met woorden gisteren, dat is echt een dingetje als je niet meer strak in de spiegel kan kijken.

EatSleepSlaveRepeat | 14-04-16 | 20:20

Even op je in laten werken:"... doet in verzekeringen in Oekraine". Wat doet die vriend van je ECHT? Bestaat er ook maar één iemand die met gezond verstand iets durft te verzekeren in Oekraine? Hier klopt iets niet...

Leptob | 14-04-16 | 20:19

@070 | 14-04-16 | 20:16

Da's toch niet erg? Het leeuwendeel van pensioendeelnemers stemt daar zelf toch voor....

Parel van het Zuiden | 14-04-16 | 20:18

Wij neven grijnzen met een unanieme paardenbek naar u als alles in kannen en kruiken is. Greetings aus Phuket.

Slogra | 14-04-16 | 20:18

Goh.... lees net ook dat zijn vrouw lid is van de Europese Commissie.
Maar dat zal er allemaal wel niks mee te maken hebben.
Toch?

Schietmijmaarlek | 14-04-16 | 20:18

@toetssteen | 14-04-16 | 20:07
Passend citaat uit dat gelinkte artikel: "Er zijn een paar slimme koppen bezig om zichzelf flink te verrijken en het associatieverdrag is daar een prima methode voor."

ben kokhals | 14-04-16 | 20:17

Het Oosten en Zuiden van Europa hebben hun Euro-geile ogen op onze pensioenpot gericht. Met meer dan 1200 Miljard is dit een goudschat. Ze zullen niet rusten tot dat zij dit hebben ingepikt. De meesten betalen nl hun pensioenen uit de lopende rekening, cq de jaarlijkse begroting. We gaan langzaam maar zeker kapot door de Euro en de EU. Men zal een manier vinden om deze miljarden te verdelen onder het mom van solidariteit.

070 | 14-04-16 | 20:16

Han ten Broeke is een van de slechtste en meest doorzichtige volksvertegenwoordigers sinds tijden.
Gisterenavond bleek dat hij bij de toneellessen redelijk goed heeft opgelet. Maar bij de momenten waar het om zuiver redeneren ging bleek wat voor enorm vies ventje het is.
Die gaat ook niet ver komen, echt niet.

Guy Veropzoudten | 14-04-16 | 20:15

46 miljoen consumenten. Nou ga d'r eens heen zou ik zeggen.
Wat een volstrekte lariekoek.

Masturwasbeert | 14-04-16 | 20:15

"Ondertussen probeert de EU nu al een Nederlands referendum over TTIP te voorkomen. twitter.com...

Feynman | 14-04-16 | 19:55"
Het aantal benodigde handtekeningen is zo te zien 200.000. Er zijn er nu 103.491.

Maria.1 | 14-04-16 | 20:15

@gentle giant | 14-04-16 | 20:04
Doe je deurtje maar weer open, t is weer lekker druk in de hypotheken handel.

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 20:14

Goed zo GeenStijl. En dat al één dag later. Haal de onderste steen maar boven, graag zelfs!

hoogstetijd | 14-04-16 | 20:14

@Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 20:07 Hij had het Godverdomme over rechtszekerheid.
Onze diploma's waren opeens niet meer dan oud papier.

gentle giant | 14-04-16 | 20:12

Sorry jongens en meisjes, maar jullie denken toch niet dat ik naar die misselijkmakende ten Broeke ga kijken/luisteren? *denkt aan tegenkomen in een donker straatje*

Wobbelplatte | 14-04-16 | 20:11

@gentle giant | 14-04-16 | 20:04

Het is inderdaad jammer dat de politiek slechts de kleine louche kantoren gesloopt heeft en de grootbanken ongemoeid heeft gelaten. Die hadden natuurlijk ook gesloopt moeten worden. Een perverse sector moet je in z'n geheel ausradieren en van de grond toe met onbezwette mensen opbouwen. Een schrijnend gebrek aan visie.
.
Jammer...

Parel van het Zuiden | 14-04-16 | 20:11

Het word nooit zo wat met dit land zo lang we dat soort schorum hier hebben rondlopen.

Kets22 | 14-04-16 | 20:08

De zogenaamde 'vertegenwoordigende democratie', daar moeten we zo snel mogelijk vanaf.
Laat het gewone volk maar beslissen, is iedereen behalve de zakkenvullers beter af.

Jackanders | 14-04-16 | 20:07

"Die jongen van mij doet in verzekeringen in Oekraïne"
Overlijdens- en Begrafenis verzekeringen zullen daar wel dikke handel zijn.

Uw Verzekeringsadvis | 14-04-16 | 20:07

@ruud-topper | 14-04-16 | 20:03

De hele 2de kamer zit daar voor hun eigen vriendjes. Politiek is DOOD voor het volk.

MrEA | 14-04-16 | 20:06

Zijn "vriend Oplaat (...) die doet in kippen" is juist tegen het verdrag: "ik kan dit niet steunen. Dit doet 20.000 gezinnen die afhankelijk zijn van de pluimveeverwerkende sector tekort." www.nrc.nl/next/2016/03/16/met-vrijhan... Is die "mijn jongen" soms familie van Han in den Broeke dat hij "vriend Oplaat" in de kou laat staan?

ben kokhals | 14-04-16 | 20:05

En bot.

gentle giant | 14-04-16 | 20:05

-weggejorist-

rode peper | 14-04-16 | 20:05

De belangen van die zakenmensen zijn niet mijn belangen en niet de belangen van de meeste nederlanders. Die zgn ondernemers willen daar natuurlijk gerust een poging wagen en mogelijk een aardig centje verdienen maar voor de kosten die 100% zeker komen mogen wij opdraaien.

rode peper | 14-04-16 | 20:05

Ik had een klein hypotheek verzekerings-kantoor, met op 1 na alleen maar tevreden klanten, ze bellen me nu nog. De crisis heb ik niet overleeft.
Dat hele provisieverbod lul verhaal heeft alle consumenten naar de louche grootbanken verdreven. Dijsselbloem noemde mijn soort kantoren 'De onderkant van de markt'.
Toen kwam de bankierseed.
En dan het lulverhaal van deze zwatelaar.
Een geslepen hooivork is nog te goed voor die ratten.
Roestig moet hij zijn.

gentle giant | 14-04-16 | 20:04

Elk zelfrespecterende VVD-stemmer doet er goed aan om zelfmoord te plegen.

MrEA | 14-04-16 | 20:04

Pedant mannetje die ten Broeke, bah!

ResSoniya | 14-04-16 | 20:03

Als dit geen vragen oproept in onze 2de kamer.
Hij zit er niet voor ons Nederlanders.
nee .... voor zijn vriendje.
zodat deze zijn investering terugverdiend (en niet kwijtraakt)
"Dat is zo wezenlijk"

Hoe dom kun je zijn... en dat maakt deel uit van onze regering. :(

ruud-topper | 14-04-16 | 20:03

Uiteraard. Een fatsoensstem gaat immers naar een "incompetent" of een "corrupt".
.
De Tweede Kamer herbergt inmiddels meer uitschot dan een gemiddelde gevangenis.
.
Maar met een mooi pakje aan en beschaafde vormtjes, hè.
.
En dus blijft het electorale ezeltje op ze stemmen.

Parel van het Zuiden | 14-04-16 | 20:02

Ondernemen op andermans risico werd al gezegd. Dat is toch wat ambtenaren ook doen? In hun grootheidswaanzin vinden ze zichzelf toch zo belangrijk.

Gele Beer | 14-04-16 | 19:59

Tja, al die verborgen agenda's bij dit referendum....

De echte Stolwijker | 14-04-16 | 19:59

Omhoog gekropen Maffia.

QuantumHolo | 14-04-16 | 19:59

Roflol, binnen 24 uur na de vraag! goed gedaan van Rossum

toetanchamon | 14-04-16 | 19:57

Nepotisme das een VVDer niet vreemd nietwaar?

william7055 | 14-04-16 | 19:56

Quote "Economie blijkbaar te grootte van Noord-Holland" en dat in een land van 46 miljoen inwoners. Dus complete maar dan ook complete armoede. Valt de komende decennia per saldo als Nederland of Europa niks te verdienen , er moet alleen maar meer geld heen. Handige jongens kunnen natuurlijk geld verdienen over de rug van de NL belastingbetalers.

Zwizalletju | 14-04-16 | 19:55

-weggejorist-

Joop Sigaar | 14-04-16 | 19:55

Hier spreekt Han ten Broeke (VVD) schaamteloos over 46 miljoen Oekraïners die iets zouden willen. Er zijn er nog maar 42 en die hebben op zijn zachts gezegd niet allemaal dezelfde mening, want oorlog en annexaties. www.tradingeconomics.com/ukraine/popul...

Die Oekraïners hebben ook niet over de tijd gezien dezelfde mening. De Maidan Protesten waren meer anti-corruptie & anti-oligarchen dan pro-Europa. Toch werd direct erna een corrupte oligarch gekozen als nieuwe president.

Deze heren hebben al moeite een duidelijk NEE uit een referendum te accepteren. De grootste groep thuisblijvers was voornamelijk tegen, maar geloofde niet dat de regering iets met hun stem zou doen. (ze kregen nog gelijk ook). 27%. nos.nl/artikel/2097692-hierom-kwamen-m...

Ondertussen probeert de EU nu al een Nederlands referendum over TTIP te voorkomen. twitter.com/seven__/status/7206085734...

Feynman | 14-04-16 | 19:55

@de Voorzittert | 14-04-16 | 19:51
Ik heb er wel problemen mee als je het niet erg vindt. A) heeft hij de verkeerde motieven om voor het verdrag te zijn (schijt aan de Nederlanders en schijt aan de Oekraïners) en b) heb ik geen zin om als Nederlandse belastingbetaler garant te staan voor zijn vriend's zaakje.

Maria.1 | 14-04-16 | 19:55

Iets met belangenverstrengeling..

maluku twist | 14-04-16 | 19:54

Daar komt de aap uit de mouw.

Ragezone | 14-04-16 | 19:53

Die Paardelul is zo blij dat hij even uit de schaduw van Zijlstra kan treden en ijdeltuiterig z'n eigen finest hour creëren.

daytripper | 14-04-16 | 19:53

necrosis | 14-04-16 | 19:45

Niet nodig, gewoon zorgen dat de punten goed geslepen zijn. Mijn buurman is verzamelaar van oude bajonetten, dat valt volgens hem niet onder de "normale" wapenwet en die mag hij volgens hem *kuch* zonder vergunning in huis hebben en die heeft een apparaat om die dingen vlijmscherp te slijpen. Nu jij toch tijd zat hebt kun je ook een keer deze kant opkomen en dan neem je de hooivork gewoon mee!

eerstneukendanpraten | 14-04-16 | 19:52

-weggejorist-

Joop Sigaar | 14-04-16 | 19:52

En dan vinden ze het gek, dat je niet vertrouwd.

corbiere | 14-04-16 | 19:52

Goh,

Die had ik nou niet verwacht... Van een VVd-er..
*Proest..*

Wijze uit het Oosten | 14-04-16 | 19:51

Net RTL Nieuws gekeken om te zien of Frits Wester iets over het debat te zeggen had. Wat denk je? Het hele debat is doodgezwegen. NIKS over gezegd. Alleen een item over die schilderijen.

Akiron | 14-04-16 | 19:51

Wie is die vriend dan? Zie even niet waarom Ten Broeke niet een bevriende relatie als voorbeeld mag nemen? Of je het er nou mee eens bent of niet. Mis wat journalistiek onderzoek in dit schreeuw-topic.

de Voorzittert | 14-04-16 | 19:51

Mooi tendentieus die titel. Dat er onder Broek zijn vrienden iemand is die handel drijft met Oekraïne- wat kan daarop tegen zijn? Dan is hij waarschijnlijk beter geïnformeerd dan het merendeel van de Kamerleden. Of wordt er bedoeld dat het vreemd is dat Broek vrienden heeft.

J.Slavink | 14-04-16 | 19:51

Geachte en gewaardeerde Damens & Heren. Wij, zijn links en rechts compleet ingehaald door een poppenkast van klaplopers, en dat terwijl wij zelf heel hard aan het werk waren. Er rest nog maar één oplossing, als we eerlijk zijn, slechts één; schoon schip maken.

En dat wil zeggen, compleet schoon schip maken. En daarna de koers herstellen, richting het zonnige Westen.

Iedereen die de politiek nog vertrouwd, letterlijk iedereen, hoort bij het probleem. Het is niet leuk maar moet gezegd; zelfs de heer W, hij wordt enkel gedoogd als controleerbare damage-control-poppetje van de kast. Dat is niet leuk om te horen, maar wel waar. Schoon schip mensen, niets minder. Complete generaties worden nu al bedrogen, benadeeld. Niet opgeven, schoon schip maken.

NLvoorwat | 14-04-16 | 19:51

Han[dig] om te weten, dit

Tobi | 14-04-16 | 19:50

Misschien kan Louis Bontes hier vragen over stellen, kan weer leuke foto's opleveren

davidka | 14-04-16 | 19:50

Euuuhhh Mark? Hallo meneer Rutte? Kunt u even reageren?

Ide | 14-04-16 | 19:48

" nou, dat is nog niet makkelijk, zo'n verdrag. Gelukkig heb ik meer verstand van verzekeringen "

zeur | 14-04-16 | 19:48

Verwacht je dat een VVDer zichzelf zorgen maakt over ook maar iets anders als zakelijke belangen, beetje naïef....!

NB-Stb | 14-04-16 | 19:48

Echt niet zo schokkend als het lijkt, iedere politicus probeert zijn achterban tevreden te houden.
En soms kent men de achterban persoonlijk
In dat kader is dit niet vreemd, en zeker niet vreemder dan de connecties van Pechtold.

Nuchternederland | 14-04-16 | 19:47

Binnenkort zijn deze uitspraken strafbaar totdat een rechter hem schuldig heeft bevonden...

WellusNietus | 14-04-16 | 19:46

Komisch dat er nog mensen in de illusie geloven dat onze politiek, deze democratie niet rot tot op het bot is.

Rollins | 14-04-16 | 19:46

@eerstneukendanpraten | 14-04-16 | 19:43
Kan ik daar mijn hooivork mee invetten?

necrosis | 14-04-16 | 19:45

De beerputten gaan steeds verder open.

Maria.1 | 14-04-16 | 19:45

Wow. Heterdaad. Ondernemen op andermans risico, en de rest doet er dan niet zo toe.

ben kokhals | 14-04-16 | 19:44

Han ten Broekzak vestzak.

Raskahn | 14-04-16 | 19:44

Wat een triest figuur. Gewoon vriendjespolitiek, enge man!

reade romke | 14-04-16 | 19:44

Iemand nog een banaan?

eerstneukendanpraten | 14-04-16 | 19:43

Bart, waar blijft je dagelijkse topic om Rutte op de huid te zitten? We mogen die man geen millimeter speelruimte meer geven.

_Fly66_ | 14-04-16 | 19:40

Je verwacht het niet, hè.

Schietmijmaarlek | 14-04-16 | 19:39

Nederland en heel onze politiek zijn ziek. Ik hoop echt dat het terminaal is.

Graaf van Egmont | 14-04-16 | 19:38

ik dacht eigenlijk dat deze man "hand-in-broeken" heette.

Glasgow Argus | 14-04-16 | 19:37

Een dag na het debat zijn ook plotseling 4 schilderijen uit het Westfries Museum terecht. nos.nl/artikel/2099197-vier-geroofde-s... Zou die vriend van Han ze misschien kunnen verzekeren?

SamKoeman | 14-04-16 | 19:37

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl