Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Peter R. de Vries: 'LEAVE SULTAN ERDOGAN ALONE!!'

Goedemorgen Peter. Hoe gaat-ie met jou? Nog lekker gekeuveld met de nichten van Boulevard onlangs? Of heb je je onlangs nog zowaar buiten het morele reservaat begeven. We weten heus wel dat alles dat anders of exotisch is, tot de laatste tand tegen ridiculisering of kritiek verdedigd moet worden. Dat leren we al vanaf 6 mei 2002. Maar ben je nou echt zo'n wereldvreemde snuiter dat je denkt dat er in Nederland geen harde grappen over het Nederlandse koningshuis gemaakt worden? Misschien heb je dan net iets te vaak met Marc van der Linden op EO's Blauw Bloed staan Dutch Rudderen (*). Want in de echte wereld halen we ook hen gewoon door de mangel. Keihard. In die bruine Anjers. En misschien zou je LuckyTV eens moeten kijken. Of deze? Lach je ook eens. Om humor. Om te lachen.

Reaguursels

Inloggen

Is mij ook wel eens gevraagd, hoe zou jij het vinden als.......
Ten eerste ben ik geen bn'er of lid van het Koninklijk huis, ten tweede heb ik een brede rug waar veel vanaf glijdt en ten derde en misschien wel t belangrijkste, ik heb me daar een gevoel voor humor!
Moraal van het verhaal? Met gele tanden lach je niet zo vaak.

djiezuskrijst2 | 14-04-16 | 21:54

Iedere vergelijking/jijbak richting "Hoe zouden wij het vinden als..." gaat mank.

TB2318 | 14-04-16 | 17:23

Precies: als deze tweet een indicatie is van het het algehele niveau van analytisch en logisch rederen van De Vries, dan mag/moet zijn uurtarief voor talkshows drastisch naar beneden worden bijgesteld.

Paljas | 14-04-16 | 20:31

Lol Peter R "we" lachen daar idd om de Koning is er immers toch voor ons vermaak niet waar? Net als jij overigens maar waarom dat zure gezicht... ow zo kijk je gewoon altijd zeg je.

*ziet een giftje van Alex die Peter R in z'n kont staat te blaffen voor zich*

Opportunist | 14-04-16 | 20:02

et is wel opmerkelijk dat Peter R ("Erdogan?) de Vries de "gekozen?" premier Erdogan vergelijkt met Koning Willem Alexander.
Ziet Peter Erdogan als Sultan of zo.
Iedere vergelijking/jijbak richting "Hoe zouden wij het vinden als..." gaat mank.

Bijvoorbeeld:
Hoe zouden wij het vinden als wij van de Turken 6 miljard euro kregen voor de opvang van vluchelingen, en we zouden de vluchtelingen terugsturen naar Syrië en Turkije zou zeggen "nouhouhouhou, dat ik vind ik niet leuk, waarom doe je dat nou??"

TB2318 | 14-04-16 | 17:23

De Vries heeft dus weer zijn zin gekregen: aandacht in de media en nu zelfs hier op GS; laat dat stuk prol.. toch in z'n vet gaarsmoren en geef hem geen aandacht; dan wordt hij ook niet meer uitgenodigd voor 2500,00 per gesprek.

telelezer | 14-04-16 | 17:23

Wat is het toch met die generatie? De een na de ander blijkt totaal verknipt. Zie een Spong, Ficq, Groeteman, of joost mag weten welke eigenlijk. Blijken opeens een ontzettend vreemde kronkel in de bovenkamer te hebben. Nu ook Peter.
Wat bezielt deze man, om het op te nemen voor iemand die advocaten opsluit, journalisten oppakt, de dictatuur invoert?

crankshaft | 14-04-16 | 17:22

-weggejorist-

Ik snap er niks van! | 14-04-16 | 17:16

meneer de vries is bekend met Lucky TV? Lex voor dronke megaul uitmaken is net zo erg en ja daar lachen wij om. Zeker aangezien slechts benoemd is als kindern#$%^&*( en er is niet gezegd dat hij kind X of Y heeft gedaan, dat is anders.

roflastc | 14-04-16 | 17:09

Geweldig! Wat een vent. Hij zit met zijn kop een beetje te vaak in zijn eigen reedt of in de broekjes van Gooische milfs. Zo wereldvreemd zie je ze nog maar zelden. Misschien moet 'ie toch maar weer op de buis met een eigen programma. Gewoon om te lachen.

metzonderzijwieltjes | 14-04-16 | 17:03

Wat geinig, dat der dicke Erdogannetje boos is over het feit dat ze hem een geitenneukertje noemen.
Ik vind dat eigenlijk een compliment.
Ik had niet verwacht dat hij zijn pielemuisje in iets groters dan een kippekontje zou kunnen krijgen.Als ik hem was zou ik zo trots als een varken zijn dat er mensen zijn die echt denken dat hij in staat is een geit te neuken.
wat betreft vrouwen, dan is zijn doelgroep toch de 4 tot 8-jarigen.
Of onderworpen en gekochte moslimbruiden, natuurlijk, die doen het ook graag, vanwege het geld.

mallekater | 14-04-16 | 16:38

Och ja, Petertje poept weer eens onzin, teveel besmet door RTL Ik-Praat-Nog-Verwijfder-Dan-Een-Nicht. Homofielen zijn immers halal-specialisten dus zonder Petertje komen ze er niet uit.

Sweetlakecity | 14-04-16 | 16:28

Wij, Geenstijl en de reaguurders, moeten eens stoppen met het geven van aandacht aan dit heerschap. Hij gedijt daar namelijk bij net als een strontvlieg gedijt op een hoop stront.

Cor Zakov | 14-04-16 | 16:22

Peter R. de Vries,zolang hij bij Pauw of de Dwdd 2500 euro
verdient door uit zijn nek te kletsen heeft hij iedereen voor de gek.

snoek3483 | 14-04-16 | 16:15

Ik snap nou waarom die ijdeltuit van een de Vries achter zijn voornaam een "R" ging zetten?

Die "R " staat voor "Rat".

knerf | 14-04-16 | 16:01

Even een Godwinnetje dan: vroeguh mog je ook Hitler niet beledigen...

En zullen we die Peter ... de Vries vanaf nu allemaal gewoon Peter de Vries noemen?

knerf | 14-04-16 | 15:59

Vind het wel bijzonder dat het voorstukje voor het begin van de beledigingen, bijna in alle Nederlandse reportages is weggeknipt. Hierdoor wordt de gehele context weggehaald. Eigenlijk is het gewone journaal hierdoor verworden tot riooljournalistiek.
Hier met voorstukje:
www.liveleak.com/view?i=ac4_1460392858...

kortebroek | 14-04-16 | 15:48

Zouden we in Nederland ook zo juichen en lachen als de #Erdogan-uitspraken over Koning Willem-Alexander waren gegaan?
.
Ja! Ik wel in ieder geval.

r04drunn3r | 14-04-16 | 15:45

Ooit..... Ooit vond ik dat die man goed bezig was met die Halloway zaak maar man, man, man, wat heb ik toch de schurft gekregen van die vent.

Ikdachthetniet | 14-04-16 | 15:42

Steve Brown was een ziener.

ja,diedus! | 14-04-16 | 15:18

Ik kijk graag naar Peter zijn misdaadverslaggeving. Echter ben ik zijn policor gezanik zat. Schoenmaker, blijf bij je leest!

Arie_R | 14-04-16 | 15:13

Alle dictators moeten belachelijk gemaakt worden met iets wat ze in eigen land niet tolereren namelijk van meingsuiting. Of het nou Erdogan, Poetin of Kim Jong-un is. Ik vraag me af hoe lang het nog gaat duren voordat Kuzu Peter gaat ronselen voor DENK.

Dinand | 14-04-16 | 15:09

Indien W.A. vrouwen, Koerden en andersdenkenden zou marginaliseren, zoals Erdogan, dan zou hij zelfs harder aangepakt worden.

Maar W.A. is gelukkig een dom watje, met een lekkere vrouw aan zijn zijde, zonder al te veel gevaar voor zijn onderdanen.

Peter R de Vries is de weg kwijt. Past prima in het Nederlandse medialandschap.

Stadler and Walldorf | 14-04-16 | 14:48

Peter R. de moslimvriend zou beter een schop onder zijn hol kunnen krijgen van Steve Brown.

LJBrinkhorst | 14-04-16 | 14:41

We zouden niet juichen en lachen, maar we zouden evenmin de ambassadeur op het matje roepen, of een Duitse advocaat op de zaak zetten, laat staan dat Mark Rutte zou spreken van een 'misdaad tegen de menselijkheid'.

ouwespamhoer | 14-04-16 | 14:36

@Watching the Wheels | 14-04-16 | 13:10
Dank. die was ik even vergeten.En dan die slotzin van Teeuwen:"ik haal dingen onder mijn schoen vandaan waar ik meer respect voor heb dan Peter R"
KLasse, grote klasse..

Von Mutzenbacher | 14-04-16 | 14:12

Peter Erwww heeft die policor-Judas-penninkjes blijkbaar hard nodig, want ik kan geen andere reden bedenken voor zijn collaboratie met het nieuwe fascisme. Of zou hij het toch uit overtuiging doen?
Ach, we zien het wel op bijltjesdag.

Nelis SplitBloes | 14-04-16 | 13:59

Waarom gaat mijn belastinggeld naar zendtijd met iemand waar ik mijn hond nog niet op zou laten pissen?
Stel daar eens Kamervragen over, Geert.

brulkikker | 14-04-16 | 13:53

Het is toch wel duidelijk dat deze binnen huize € 1500 'dictator' geen benul heeft waar 'ie het over heeft. Als je het niet met hem eens bent dan ben je zijn vijand. Dit is gewoon een linkse 'mierenneuker' zonder enig IQ en verstand van zaken. Feit is dat ons Koningshuis in der loop der jaren meer te verduren heeft gehad dan die 'geitenneuker' van een Erdogan. Zelfs het Christendom heeft meer te verduren gehad. Wie maakt er nu een hele leuke satire van deze 'mierenneuker' en die 'geitenneuker' uit Turkije? Zou een leuke kunnen worden met al die mislukte commentaren van die twee 'mislukkelingen' en zou een goede overeenkomst laten zien tussen deze linkse 'mierenneuker' en die Turkse 'geitenneuker'.

NLseSlaaf | 14-04-16 | 13:35

Alsof hij niet weet dat het antwoord 'ja' is. Wat mankeert die lullo?

Bram van Ojik | 14-04-16 | 13:30

slootschurftklootzak | 14-04-16 | 10:03
Peter Kwallebak de Vries??
-
tis toch Peter RRRRRRollebol de Vries?

watmagjenogwel | 14-04-16 | 13:30

mallekater | 14-04-16 | 12:54 Bam !

ja,diedus! | 14-04-16 | 13:27

Peter R. de Vries; De vrees van menig volbloed Nederlander. De man was ooit, ooit nog een voetstuk waardig wegens wat hij bereikte, maar dat is vandaag de dag bij lange na niet meer haalbaar. De man is een heuze Dhimmi geworden. Politiek correct tot zover er rek-wijdte in zijn bruine ster zit.

De man doet alles om zijn imago niet te schaden / in goede aard te vallen bij Policor Nederland, incluus het NPO / VARA / RTL Publiek en al dat daarbij hoort.

Zum kotzen, zeit zum fliehen

R0BB3RT | 14-04-16 | 13:26

Peter.R de vries is de nieuwe Freek de Jonge.

ja,diedus! | 14-04-16 | 13:25

tweetybird | 14-04-16 | 12:05
Mariolo | 14-04-16 | 12:06
Even advocaat van de duivel spelen. Ik vind Erdogan een vervelende en gevaarlijke man, laat dat duidelijk zijn. Verder is het lastig een scheidslijn te trekken tussen (harde)satire en belediging/smaad. Zou dan ook niet graag op de stoel van een rechter willen zitten. Blijft staan dat deze uiting van die cabaretier weinig met satire te maken heeft. Het is één grote stroom beledigingen zonder daadwerkelijke inhoud en boodschap. En als je dan als land wetten hebt waarin het beledigen van bevriende staatshoofden (en in het geval van Willem-Alexander majesteitschennis) strafbaar gesteld is, dan kan ik mij voorstellen dat de Duitse justitie hier naar kijkt. Satire en vrijheid van meningsuiting is één ding, beledigien en laster en ander. Ook in het geval van engnekken als Erdogan.

Bigi Bana Boy | 14-04-16 | 13:20

Domoor De Vries trekt zich dagelijks af, geestelijk en fysiek. laten we het daar maar op houden.

succesvol | 14-04-16 | 13:07

Kan die man niet geruild worden voor (bijvoorbeeld) 12 Syrische vluchtelingen? Kan hij de Turkse correspondent worden bij RTL Boulevard.

darmflora | 14-04-16 | 13:07

Kan die man niet geruild worden voor (bijvoorbeeld) 12 Syrische vluchtelingen? Kan hij de Turkse correspondent worden bij RTL Boulevard.

darmflora | 14-04-16 | 13:07

Ik heb waardering voor Peters vastberadenheid in het oplossen van cold cases, daarin ligt zijn talent.
Van andere zaken heeft hij duidelijk minder verstand gezien zijn reactie op de aanslag op Charlie Hebdo. Satire is iets wat zijn humorloze brein niet kan vatten, hij verdedigt liever een meedogenloze dictator. Erdogan en Peter hebben iets gemeen:tegenspraak dulden ze niet en elke vorm van kritiek is uit den boze.

ConantiDabitur | 14-04-16 | 13:04

Welnee, beste brave Petertje Rrrrrr. Want wanneer men hetzelfde over Willem Alexander zou zeggen zou de hele wereld weten dat dat een leugen is.
CQ Erdogan is dat nog maar de vraag.

Afgezien nog van het simpele feit dat ons aller WA geen beleid noch strafvervolging bepaalt in ons land.
Beste braaf Petertje, zie je het verschil of is je dat iets te hoog gegrepen?

Ik beging te vrezen van wel.
Dementie begint in sommige gevallen eerder dan je lief is, dat geldt voor Erdogan, maar ook voor jou.

mallekater | 14-04-16 | 12:54

@Schoorsteenveger | 14-04-16 | 11:10
Ah, dat is dus dat mij zo irriteert aan die man - in een enkele blik al.

McMarx | 14-04-16 | 12:50

Hey Peterrrrr ... ouwe rukkert!
Humor en satire is leuk en het mag.
Maar als ik jouw zure gezicht zo zie, heb je niet veel gelachen in je leven.
Komt vast door die zeiksnor.
Turkse professor Bagci zegt: Erdogan heeft geen gevoel voor humor.
www.youtube.com/watch?v=CYEMAYF4uxM

Schietmijmaarlek | 14-04-16 | 12:50

peterr heeft geen humor.

Aoxomoxoa | 14-04-16 | 12:42

Steve Brown had gelijk toen hij Peturr op zijn muil sloeg. Met terugwerkende kracht kudo's voor Steve B.

pibasso | 14-04-16 | 12:40

Daar hebben we Pedo -beschermheer- de Vries weer kort door de bocht ...

Bizarre redenatie die moet zijn ingegeven om iets of iemand te beschermen, anders uit je dergelijke bull-shit niet.

Zou ook dit met de chantabele positie van onze pedo-elite te maken hebben? En zit peter (is regelmatig betaald door justitie)hier zijn broodheer te verdedigen zodat deze zich in de chantabele positie kan blijven vergeven?

P-eat-her | 14-04-16 | 12:36

Peterr is verdrietig dat Erdogan vreemd gaat met geiten. Hij bukt liever zelf voor de sterke Turkse dictator.

@Kris | 14-04-16 | 12:17
Dat is heel vreemd, want een uitspraak als deze is in lijn met zijn voorgaande uitingen van zijn zieke gedachtengang. Of was je het toevallig ook niet eens toen Peter R zei dat Charlie Hebdo het er ook wel een beetje naar gemaakt had?

pluk-87 | 14-04-16 | 12:31

ja , we zouden lachen
verder nog ?

nemeton | 14-04-16 | 12:30

is er geen baanje voor die man wat hij niet afwijst.

Plofkippenverzorger?

hunny | 14-04-16 | 12:22

Peter staat ver in de schaduw bij zijn collega's als John van den Heuvel en Gerlof Leistra. Peter is een gemanipuleerde nar.

ad melkert | 14-04-16 | 12:19

Vaak ben ik het eens met Dhr. De Vries maar deze keer niet. Lekker belangrijk hoe ze over hem denken.

Kris | 14-04-16 | 12:17

-weggejorist-

melvindepelvin | 14-04-16 | 12:14

Ik neem aan dat Peter R. de Vries met "Koning Willem-Alexander" Plofhoofd I bedoeld, oftewel Koning Geeltand, de oudste zoon van Prinses Graai, echtgenoot van de Argentijnse Pampasnol?

Rhenium | 14-04-16 | 12:11

Peter is ver over de datum.

Smept | 14-04-16 | 12:10

His Lordship | 14-04-16 | 12:03

Sterker nog die uitspraken zijn al zo vaak gedaan. Willem alexander trekt er zijn schouders voor op. Hij heeft enkel gezegd ik vind het wel best als ze maar wel de kinderen een beetje buiten schot laten.En dat vind ik redelijk. Zelf maakte hij er in duitsland gisteren ook een beetje cabaret van. Door te stellen dat wij nederlanders wel kijken maar niet kopen. Mot kenne toch!!

tweetybird | 14-04-16 | 12:10

Peter NSB de Vries, de linkslullende spreekbuis van de PvdA, GroenLinks en D66.

Uw Psychiater | 14-04-16 | 12:09

Peter vergeet één ding: De reden dat Erdogan onder vuur genomen wordt, is dat hij niet met persvrijheid om kan gaan en alles/iedereen wil intimideren, vervolgen en censureren.
Als reactie daarop nóg meer van hetzelfde gedrag vertonen werkt averechts en dat is wat je nu terug ziet.
Stil zitten als je wordt geschoren.
Als WimLex de mensen van LuckyTV uit hun bed zou laten knuppelen, zou dat ook zorgen voor een enorme toename in de hoeveelheid spotprenten, tweets, protestfilmpjes, etc.

Vage_eddie | 14-04-16 | 12:08

@Bigi Bana Boy Wat wil je nou? Dat het verboden wordt? Omdat jij, en Erdogan en zijn aanhangers het erg onsmakelijk vinden en niets met satire te maken heeft. Gelukkig leven we in een land waar dit nog mag. Nadrukkelijk zeg ik dat dit nog mag, niet dat dit nog kan, want je loopt de kans je leven te verliezen. Helaas steeds vaker dienen cabaretiers, cartoonisten e.d. zelfcensuur toe te passen omdat ze willen blijven leven.
Dank aan die enkele helden die het nog wel aandurven.
Waarvoor vind jij nu dat je symphatie en steun moet hebben?

Mariolo | 14-04-16 | 12:06

Bigi Bana Boy | 14-04-16 | 11:46

Hmmm jammer toch dat u zich enkel spitst op het gedicht. Want er zat weldegelijk toch ook nog een andere boodschap achter. Zoals ook de heer teeuwen al zei. De heer erdogan ,de dictator die alle persvrijheid sluit roept dit zelf over zich af. Wat je namelijk ook over die dictator zegt. Als het hem niet bevalt is het per definitie beledigend. Dat betekend dus ook alles waar je het met hem niet over eens bent. De heer erdogan denkt ondertussen al dat hij EUROPA regeert als dictator.En dat hij bepaalt wat wel of niet mag!!! En zo leveren wij weer wat westerse waardes in. Namelijk de vrijheid van meningsuiting. Met dank aan die EU elite steelclub. Het kalifaat komt nu langzaam heel dichtbij. Nou het is nu enkel nog wachten tot dat de EU ons via een dealtje de sharia opdringt.Ik zeg wanneer beginnen die sukkels met een hek voor turkije!!

tweetybird | 14-04-16 | 12:05

Al vind het niet echt gepast om onze Koning Willem zonder reden zomaar te beledigen, ik denk dat Willy wel tegen een stootje kan, en het zo van zijn schouders laat glijden, als een echte eindbaas.

... Zal hij deze tegels ook wel eens lezen trouwens?

harry21 | 14-04-16 | 12:05

Ik zou dat grappig vinden ja

Rest In Privacy | 14-04-16 | 12:05

Zouden we in Nederland ook zo juichen en lachen als de Erdogan-uitspraken over Koning Willem-Alexander waren gegaan? Ja.

His Lordship | 14-04-16 | 12:03

Hallo. Business model van Petertje.
Bij weet gewoon dat alle Gutmenschen van de staatsmedia hem gaan uitnodigen. Per keer 2500 euro.

Kamervraag | 14-04-16 | 12:01

Met de misdaden die Erdogan heeft begaan zou Peter R. de Vries levenslang een wekelijks programma kunnen vullen, maar hij kijkt liever weg.

miss error | 14-04-16 | 12:00

Peter en lachen dat zijn twee uitersten.

doskabouter | 14-04-16 | 12:00

zijn afspraakjes met het OM bevallen mij niet.

Mensen jaren lang opgesloten houden voor niets samen met PRdeVries.

Zelfs instructie van nieuwe rechercheurs in opleiding met onschuldigen was mogelijk zijn stokpaardje.
Het OM gebruikte dit bij de opleiding.
Ze wisten dat deze mensen onschuldig waren en lieten ze veroordelen,met of zonder PR de Vries.

hunny | 14-04-16 | 11:58

Erdo kwam erachter dat zijn lucratieve deal waarmee hij de EU bij de ballen heeft op losse schroeven dreigt komen te staan, nu zoekt ie iets onbelangrijks bij een van de belangrijke spelers om als bliksemafleider te dienen moet zeggen doet ie goed, dat zal werken totdat de oogkleppen afgaan. en in PdeV heeft hij schijnbaar iemand gevonden die op dezelfde golflengte opereert, en das niet vreemd want ook hij beweegt zich in een milieu waar moord en doodsbedreiging deel van het leven is.
En dat zet hem wat mij betreft buiten spel. van dit soort figuren gaat de wereld naar de kloten

Umberto die trotzoni | 14-04-16 | 11:57

Peter RRRRR de Vries maakt wel vaker hele domme vergelijkingen waaruit wederom zijn lage intelligentie blijkt.
Hij vond dat de huidige vluchtelingen meer een lintje verdienen. Want die hadden werkelijk alles op het spel gezet om hier te komen. Tja en die Engelandvaarders in WO 2 die worden hier als helden ontvangen en kregen zelfs een lintje. Een beetje naar Engeland vluchten en dan wel een lintje krijgen.
Kijk dat is nu het historische besef van onze Peter RRRRR de Vries!

Mariolo | 14-04-16 | 11:55

omanders | 14-04-16 | 10:51

Dus u bent ook voor een beeindiging van de wereld draait door van onze centen. De weg met ons tv die we iedere dag voorgeschoteld krijgen en nog door ons zelf betaald ook. Nou in dat referendum ben ik in tegenstelling tot dat andere referendum VOOR!!!!

tweetybird | 14-04-16 | 11:55

Die man is zo fout als een NSBer ín de oorlog!
Foezela | 14-04-16 | 10:01

De tweede naam van Peter is Rudolf, 3 keer raden waarom zijn ouders hem die naam hebben gegeven ;)

JI-HAAT | 14-04-16 | 11:55

Wat was dat adagium van Peter trouwens ook alweer: "dom lullen bij Pauw, dan heb je altijd een alibi?"

Kapitein Stijlvol | 14-04-16 | 11:51

Pauw is toch een link aan die man?

hunny | 14-04-16 | 11:50

Bigi Bana Boy | 14-04-16 | 11:46
Die Erdogan rant in vorm van dat oude Nena liedje was in dat opzicht veel beter geslaagd. Inhoudsloos beledigen is wat het is. Dat heeft niks met vrijheid van meningsuiting en/of cabaret te maken.

Bigi Bana Boy | 14-04-16 | 11:50

Beste mensen, wij kunnen nu wel eens vaststellen,dat die Peter-Rekeningetje zo langzamerhand de meest gehate Tullevizie-persoon is geworden! Kobus en ik zouden de RTL directie dringend willen verzoeken dit te onderzoeken en hem (met die verschrikkelijk neuzelende kraakstem) te weren van de schermen. Laat hem maar lekker gaan vissen in het Naardermeer.
Volgend thema.....

mevr.Kribo | 14-04-16 | 11:49

Als u dit alles gelezen hebt,weet u waarom pr de vries is gedumpt van de buis!

Een grote bek! en de leugen niet afwijzend,voor het doel van zichzelf

hunny | 14-04-16 | 11:49

Turken van het alpha type Erdogan zijn over het algemeen humorloze zakken. Niet te veel aandacht aan besteden, en ze af en toe eens lekker kietelen mag.

van Oeffelen | 14-04-16 | 11:47

Kritiek of iemand belachelijk maken in de vorm van cabaret of cartoons moet wel to-the-point en functioneel zijn. En dat was die rant van die Duitse cabaratier niet. Een stroom zeer zware beledigingen kan ik geen kleinkunst noemen. Er zat werkelijk geen enkel idee achter. Niet dat ik ook maar enige sympathie voor Erdogan en zijn achterlijke aanhang voel, maar ik kan mij nu ook weer net 100% achter die Duister op stellen.

Bigi Bana Boy | 14-04-16 | 11:46

Wat een flapdrol is die Peterrrr toch! WA vergelijken met Erdogan, dan is er wel iets heel ernstig mis in je bolletje.

Maria.1 | 14-04-16 | 11:46

De vergelijking met koning Willie Wartaal (nee, niet die Tukker) die je wist dat zou komen.

Kapitein Stijlvol | 14-04-16 | 11:44

Peter RRRRRRR de Vries is toch die man die op t.v. de uitspraak deed dat de doden van Charlie Hebdo het aan zichzelf te danken hebben. Hadden ze maar niet zo'n kwetsende tekeningen moeten maken. Peter RRRRRR de Vries is een buitengewoon minderwaardig mens.
m.youtube.com/watch?v=hWIvUTmuNIw

Mariolo | 14-04-16 | 11:43

De Vries probeert ons steeds vaker te overtuigen van zijn over-ontwikkeld gevoel voor beschaafdheid en goede smaak. Jammer genoeg hebben we van zijn tv-programma's geleerd dat deze charlatan dergelijke edele eigenschappen simpelweg ontbeert.
Nu weer door onze Koning te vergelijken met Erdogan, alsof dat twee vergelijkbare grootheden zouden zijn. Als De Vries deze nuance niet aanvoelt adviseer ik hem dringend zijn dochter achterna te gaan en te verdwalen in de oerwouden van Afrika.

josef kuijpers | 14-04-16 | 11:43

Op naar de 2500 euro bij Pauw. En met de verzekering voor volgende week weer twee keer. Goed gedaan Petertje.

Kamervraag | 14-04-16 | 11:42

het kalifaat zoekt nog een goeie misdaadverslaggever

Bert Konterman | 14-04-16 | 11:41

Peter R is kennelijk alvast onder een steen gaan liggen.

Guido | 14-04-16 | 11:41

Vrijheid van meningsuiting is voor mij absoluut. Als ik iemand daardoor krenkt of beledig hetzij zo, ik kan dan verwachten dat ik ook aangesproken wordt, zo werkt het. Er zijn teveel mensen die grote psychische problemen hebben in deze wereld, vooral uit de linker hoek, nooit geleerd te incasseren, de zielige watjes dus. Leve VVM dus!

lanexx | 14-04-16 | 11:41

Peter is van het padje af. Al heel lang.

Dirk III | 14-04-16 | 11:40

Geen steekhoudende alibi, en het verkeerder pad ingeslagen.

Goedverdoemme | 14-04-16 | 11:40

Hahah Paul Post van omroep Brabant is normaal altijd het braafste jongetje van de klas, maar vraagt op twitter aan Peter R of hij nu ook bezig is met satire, of dat de vraag serieus bedoeld is. Dat zegt alles denk ik.

pluk-87 | 14-04-16 | 11:35

Als WA met zijn klauwen aan FB of Twitter zou komen zou hij ook geen vriendjes maken. Of eigenlijk zou hij dan gevierendeeld moeten worden. Maar dat hoeft niet want het kabinet doet al die zaakjes voor hem. En het zal niet lang meer duren dat sociale media (ook)van overheidswege worden gecensureerd. Maar Peterrr heeft zich vast ingedekt voor de toorn van de sultan.

PrinsesStoepje | 14-04-16 | 11:34

Nogmaals, wat motivieert onze Peter toch om voor deze achterlijke Dictator in de bres te springen?
HaatAth3ist | 14-04-16 | 10:19
.
Hele foute de Vries wordt mogelijk betaald door de fascistische terreurbeweging de Grijze Wolven o.i.d.
Kan niet anders, want deze betweter gaat, in tegenstelling tot moordenaar Anders B. Breivik, voor slechts 1 ding: geld.

Musset | 14-04-16 | 11:34

nee een deel van ons zou mogelijk NIET Juichen en Lachen als dit over onze koning was geroepen, maar daarom is het nog niet nodig iets te verbieden. mooie van de vrijheid van meningsuiting is dat je dingen mag zeggen. Zelfs als deze anderen onwelgevallig zijn. het vervelende aan die vrijheid van meningsuiting is dat een ander dit zelfde recht heeeft en we dus gewoon n beetje eelt op onze overgevoeligheden moeten kweken. Censuur om welke redden dan ook is gewoon een beknotting van rechten en vrijheden. zolang er niet opgeroepen wordt om geweld te plegen is er wat mij betreft niets aan de hand. alhoewel ik de kwestie enigsinds onsmakelijk vindt, dit alles is n prive kwestie tussen Erdogan en zijn geit. daar hebben wij toch eigenlijk niets mee te maken?

Ceevoo | 14-04-16 | 11:33

-weggejorist-

Piet Karbiet | 14-04-16 | 11:32

DreHa | 14-04-16 | 11:05

Bent u van de smaakpolitie?
Of het wel of geen satire is, wat het duidelijk was, is niet waar dit om draait. Wie zou dat moeten beoordelen?

Het is veelzeggend dat er hier dus ook genoeg lieden zijn die van mening zijn dat Erdogan recht van spreken heeft. Die liever hebben dat de spot drijven met deze despoot aan banden wordt gelegd om de schijn van vrede of een goede verstandshouding te wekken.
Of nog erger: die zich achter Peter de Vries scharen omdat zij persoonlijk ook de humor er niet van kunnen inzien. Niet wetende dat dit precies een facist als Erdogan in de kaart speelt en een zeer gevaarlijk precedent schept. Vrijheid van meningsuiting, waar dus ook spot en beledigingen onder vallen zijn niet onderhandelbaar noch ondergeschikt aan smaak.
De grenzen van deze vrijheid zijn bekend. Laten we het niet verder inperken om een aantal achterlijke culturen en persoonlijke ego's te plezieren.
Valt me echt ontzettend tegen dat we niet kunnen inzien hoe gevaarlijk capitulatie is gezien de hier aanwezige 5e colonne.

Desmoulins | 14-04-16 | 11:27

-weggejorist-

souht | 14-04-16 | 11:25

Zeg Petor,krijg jij niet zo onderhand een branderig gevoel in je plassertje van al dat zoutzuur zeiken?

wiedergutmachsnikkel | 14-04-16 | 11:25

Vroeger had ik een hoge pet op van die man,maar laatste tijd zakt me broek er van af.Wat een trieste man is dat geworden.

Mrnicexxx | 14-04-16 | 11:22

Nou Peter, het zou schrikken voor je zijn als het antwoord op je vraag door een 80% van de nl bevolking met ja werd beantwoord! Onze keuning Pils leunt op de gratie van zijn allochtone vrouw die hem zelfs openlijk voor 'beetje dom' uitmaakte.. en waar heel Nl zich bij aansloot.

fikkieblijf! | 14-04-16 | 11:20

Dont feed the trolls..

Wasbakplasser | 14-04-16 | 11:19

Ik begin bijna te denken dat Recep Erdodick ook wat smerig materiaal over Petertje in handen heeft.

SmegmaSmeer | 14-04-16 | 11:18

Ik denk dat Petertje onvoldoende lucht krijgt door die dichtgeknepen neus. We weten allemaal wat er gebeurt met hersenen als ze onvoldoende zuurstof krijgen.

marlin5215 | 14-04-16 | 11:18

Schoorsteenveger | 14-04-16 | 11:10

Goed geschreven. Kan ik van genieten.

1+1 | 14-04-16 | 11:16

Mensuh, peterrrrrrrr wordt er voor betaald om de hofnar te spelen. (Bood en spelen!) Om zogenaamd tegendraads te zijn. Neem die man toch niet seriues. Lach om hem, dat is waarvoor hij betaald wordt.

Mark_D_NL | 14-04-16 | 11:16

Enge Petùrrrrrr... Ik heb me weer helemaal ziek gelachen om die Beatrix-scène.
R.B.Scott | 14-04-16 | 10:49
.
O ja? Juh mag helumaal niet lachhun potverrrrrdory !!
*peturrrrrr modus off

tejootje | 14-04-16 | 11:12

Lijkt eropdat Peter RRRRR de Vries zelf moslim of geitenneuqer is geworden. Fel anti Wilders, pro Marokkanen en Turkse dictators. De vijand is onder ons...

funkyd | 14-04-16 | 11:12

Peter R. de Vries. Moraalridder.
Hij is erger nog dan Knevel, van de Brink of andere religekkies. Die gekkies beroepen zich nog op een God en een Bijbel. Een onzichtbare maar altoos aanwezige kracht is volgens hen altijd aanwezig, leidt hen, stelt hen op de proef, spreekt hun geweten aan, en vertelt hen elke keer opnieuw waar de grens ligt tussen goed en kwaad. Zij kunnen door twijfel worden bevangen, en even niet weten wat God eigenlijk met hen voor heeft, maar telkens opnieuw krabbelen zij op, gesterkt in hun geloof.
Hij is erger ook dan socialisten en communisten, die weliswaar hun God hebben afgezworen, maar de kennis van goed en kwaad hebben verankerd in een wereldse ideologie met onwrikbare waarheden. Ware socialisten kunnen tot in het oneindige blijven neuzelen over de interpretatie van die waarheden, maar dat die waarheden bestaan en dat ze als uitgangspunt moeten gelden voor de groep is een gegeven.
Zo niet Peter R. de Vries. Moraalridder. Peter is zichzelf, Peter is koning, Peter is keizer, Peter is profeet, Peter is God. Peter twijfelt niet en hoeft ook men niemand te dicussiëren over wat waar is en onwaar, wat goed is en wat slecht, wat mooi is en wat lekijk. Peter is autonoom, Peter is souverein, Peter overziet en duidt vanuit een positie die onomstreden is, ongenaakbaar, absoluut, boven alle twijfel verheven. Als Perer zijn mond open doet, dan is wat hij zegt als een Bergrede Bijbel, Koran, Communistisch Manifest verbleken als denkkaders en als morele ijkpunten bij de allesomvattende kadrering die Pieter schier moeiteloos het licht doet zien. Peter wéét, Peter ís, Peter is Schepping en Armageddon, en alles wat daartussen ligt in één adem. Peter refereert aan niets en aan niemand, niet aan een God, niet aan een filosoof, niet aan een geloof, een ideologie, een stroming, nee, Peter ís dat alles en kan vanuit zijn unieke, door niets of niemand geschonken maar zelf geschapen perspectief ons kapittelen, beoordelen en veroordelen. En als het aan Peter ligt, kan Peter ons ook rechtstreeks straffen, want Peter beheert de hemelen en Peter bestiert de hellevuren. Peter is tegelijk de Gekruisigde en de Antichrist. Peter is... Peter R. de Vries. Moraalridder.

Schoorsteenveger | 14-04-16 | 11:10

-weggejorist-

souht | 14-04-16 | 11:09

Peter zijn argumentaties zijn altijd hetzelfde. Hij maakt een vergelijking die onderliggend niet hetzelfde is. Willem-Alexander en Erdogan. En kent er gedrag aan toe die hij opleukt met een emotioneel tintje. Het is nl. helemaal niet de vraag of wij hierover moeten juichen of lachen. Het is de vraag of dit gezegd moet kunnen worden. Of iemand juicht of lacht dat is iets persoonlijks. Sommige mensen vinden iemand geitenneuker noemen leuk, anderen weer niet. Dus hij vindt het wellicht niet grappig. Dat kan. Maar dat betekent nog niet dat het niet gezegd hoeft te worden. Maar hij maakt er impliciet van, dat het verwerpelijk is dat je hierom juicht of lacht. Peter werpt zich hier op als de fatsoenspolitie. Maar fatsoenlijker zou zijn als hij het heeft over de vrijheid van meningsuiting i.p.v. of het fatsoenlijk is om over dit soort grappig te lachen. Want juist dat bepaalt hij dus niet.
Daarom zijn er hier vast mensen die zeggen. He, daar zit wel een kern van waarheid in. Maar daar gaat het dus helemaal niet om.

roze_bril | 14-04-16 | 11:09

Wat een engnek is die man zeg. Het liefst zou hij zien dat NL een totale politiestaat wordt.

panadol | 14-04-16 | 11:08

Gelukkig waren er niet genoeg stemmen toen Peterr het volk peilde of hij een "aanwinst voor de politiek" zou zijn. De Partij voor Rechtvaardigheid, Daadkracht en Vooruitgang.
nl.wikipedia.org/wiki/Peter_R._de_Vri...

Moehaa!

Piet Karbiet | 14-04-16 | 11:07

@zeeman73 11:00: Geen "maar" gebruiken. "Ik vind het zeer onwenselijk om tot vervolging over te gaan van deze komiek, EN ik ben het er wel mee eens dat het ook gewoon erg smakeloos en kwetsend is wat deze man ten gehore bracht.". Het ene sluit het ander namelijk niet uit, en zwakt het ook niet af. Het is geen tegenargument. En het wordt verdomme tijd dat politici dat ook eens gaan begrijpen.

Muxje | 14-04-16 | 11:06

Iemand voor pedofiel of dierensekser uitmaken is geen politieke satire. Hier niet en in andere landen ook niet. Klaarblijkelijk heeft men niets met meer inhoud te verwijten? Terwijl dit bij Erdogan toch vrij makkelijk is om wel iets inhoudelijks in satire te vatten.

DreHa | 14-04-16 | 11:05

Peter de Vries zit nu de comments te tellen, en wanneer hij de 100 aantikt gaat hij fappen. Man, man, laat die man toch lekker. Hij is al oud, en heeft er lol in om tegendraads te zijn. Dat geeft hem schijnbaar een prettig gevoel. Hij heeft voor de rest nog maar weinig in de melk te brokkelen.
--
Tevens moet de Islam verboden worden!

Mark_D_NL | 14-04-16 | 11:05

Peter R. de Vries, is dat niet die faalhaas van politieke partij PRDV (die afkorting was overigens "puur toeval", aldus narcist P.R.d.V.)?
De partij die vroegtijdig werd geaborteerd, omdat werkelijk niemand op de meninkjes van Petertje zat te wachten?

Deipnosophist | 14-04-16 | 11:05

Wat dit oerdomme wezen niet schijnt te begrijpen is dat WA onze persvrijheid, vrijheid van meningsuiting en zo meer respecteert terwijl dat ingebeelde wezen uit Turkije denkt dat hij god is en als een sultan alles wil overheersen. Lul die je bent, Peter, je vergelijkt appels met peren.

langzullenweleven | 14-04-16 | 11:05

Commentaar op Erdogan was niet grappig.
Maar dat heet nu vrijheid van meningsuiting.
(Hans Teeuwen is vaak wel grappig, in bovenstaand stukje in mijn VVM opinie overigens niet.)
Maar waarom Petyr zuurrr De Vriez hier nou aanstoot aan neemt is mij niet duidelijk.
Behalve dan dat hij overduidelijk partij kiest voor alles wat de Bezorgde Nederlander tegen de borst stuit.
Misschien juist zodat hij vaak uitgenodigd kan worden a raison de 2500 om lekker te stangen en te trollen.

Nuchternederland | 14-04-16 | 11:03

Peter R de Vries kietelt graag de endeldarm van Erdogan dus. Peter R de Vries is een NSB'er in spe. Iemand die een fascist als Erdogan openlijk steunt is een gevaar voor de nationale veiligheid. Kudt Peterrrrrrrrrr!!

Indoneesje | 14-04-16 | 11:03

Peter R. de Vries? Who cares?

McMarx | 14-04-16 | 11:01

Wat ook lachen is, is Willem Alexander op een markt in Duitsland: 'Ha Nederlanders! Kijken, kijken, niet kopen!' Ons visitekaartje in het buitenland. En wat een hoogstaand intellectueel niveau, nietwaar? Tjonge jonge. Wij hebben geen cabaretiers of cartoonisten meer nodig. WA kan het alleen.

Tijl U | 14-04-16 | 11:01

Volgens mij worden er steeds meer mensen wakker.
Johan Derksen zegt iets waarvan iedereen weet dat het zo is. Eigenlijk gaat niemand tegen de uitspraken van Johan Derksen in, slechts een subsidiemarokkaan.
Nu staat iedereen achter de Duitse komiek, behalve nationalistische Turken en Peter R. de Vries.
Gekwetst zijn is handel. Reken maar dat Peter R. de Vries net als Farid Azarkan bij Pauw of een andere talkshow mag gaan zitten om te vertellen hoe kwetsend het wel niet is. Uurtje factuurtje!

Duifmans | 14-04-16 | 11:01

Ik vind het zeer onwenselijk om tot vervolging over te gaan van deze komiek, maar ik ben het er wel mee eens dat het ook gewoon erg smakeloos en kwetsend is wat deze man ten gehore bracht. Er bestaat ook niet zoiets als fatsoen en goede manieren.
En onder het mom van vrijheid van meningsuiting maar dit soort kwetsende bagger verdedigen vind ik niet heel slim en ook nergens toe dienen.
Het beste zou zijn om het gewoon te negeren. En dat Erdogan dat niet doet getuigt ook niet van wijsheid.

zeeman73 | 14-04-16 | 11:00

Peter R de Vries praat graag over Peter R de Vries.

1+1 | 14-04-16 | 11:00

Ik zou er bijna een Twitter account voor gaan nemen, wat een ongelooflijke Penisagrariër is die vent zeg!

BigShow | 14-04-16 | 10:59

@cekars | 14-04-16 | 09:56
Nee, helemaal niet. Peter is zuur en totaal irrelevant en irritant. Dat laatste vooral.

GaatDeGoedeKantOp | 14-04-16 | 10:59

Maar even serieus: Dit is toch wel het teken dat Peter R. dementerende is? Moet deze man niet tegen zichzelf in bescherming worden genomen??

Hobbykip | 14-04-16 | 10:57

Peter R, wat een ontzettend sneue nare man is dat toch.

panadol | 14-04-16 | 10:56

Who the Fuck is Peter R de Vries?
En waarom krijgt die man een podium?

nemoj me jebat | 14-04-16 | 10:56

Peter R. de Vries zal wel langs de straatkanten staan te juichen als een één of ander dictator met zijn tanks ons land komt binnenrollen.

Juist Peter R. de Vries zal toch moeten weten dat absolute persvrijheid, vrijheid van meningsuiting het grondbeginsel is van elke democratie.

Kennelijk is hij dat vergeten of is aanhanger van een dictatuur om te beginnen met een politiestaat.

ProAsfalt | 14-04-16 | 10:55

Kunnen we deze mafkees niet gewoon negeren?

_Fly66_ | 14-04-16 | 10:55

PijlVader | 14-04-16 | 10:44

En aangezien PRDV in de stal zit van Pauw heeft die er ook weer zijn winstje van. Zo draait dat bij die zakkenvullers. Links lullen en rechts vullen.

rooie vogel | 14-04-16 | 10:54

*Diepe zucht slaakt*

tismilucas | 14-04-16 | 10:54

Ik ben die PRDV zo ontzettend spuuuuugzat! Een rotte plek in de samenleving, zo ervaar ik hem.

langzullenweleven | 14-04-16 | 10:54

Wie leest er tweets van Peter de Vries? Wat voor een mensen zijn dat? Is daar een psychologisch profiel van te maken?

PTX | 14-04-16 | 10:52

knerf | 14-04-16 | 10:44

Volgens mij citeert hij de hele tweet van Peter Ranzig de Vries. De laatste zin is denk ik het commentaar van die KWAL.

rooie vogel | 14-04-16 | 10:52

Ik zou het zeer beschamend vinden als Willem-Alexander zou eisen van Duitsland om een satirist in het gevang te zetten.
Blijkbaar denkt Peter daar anders over.

polt | 14-04-16 | 10:52

Het is overigens ZEER beroerd gestelt met het politiek discours in een land als Peter R de Vries (Een aktueel journalist), Anouska Nzuma (Een derderangs soapie) en Sylvana Simons (Een ex-VJ en gold digster) tot opiniemakers worden gebombardeerd.


We zouden een einde aan derderangs gasten moeten eisen. Het is goeddeels ons geld dat ze verteren, goddomme/

omanders | 14-04-16 | 10:51

Petertje toch. Het gaat er niet om of we al dan niet staan te lachen of juichen bij dergelijke beledigingen. Het gaat er om hoe we daar officieel mee omgaan. Of we mensen ervoor vervolgen, opsluiten of vermoorden bijvoorbeeld.

Muxje | 14-04-16 | 10:50

Persoonlijk vind ik de feiten rond Erdogan, zelf verklaard bewonderaar van Hitler Duitsland, supporter van IS en slachter van de Koerden, veel ernstiger dan de aantijging dat hij met wederzijds goedvinden geslachtverkeer heeft gehad met een volwassen geit van de andere kunne.

bijna_raak | 14-04-16 | 10:49

Pfff van mij hoef je Erdogan niet zo te bejegenen tenzij er een kern van waarheid in zit. Echt grappig was het niet, dat constateerde ik omdat ik er niet spontaan om moest lachen.

devil13 | 14-04-16 | 10:49

Peterr de Vries duldt geen grappen over zichzelf

Rijole | 14-04-16 | 10:49

Meneert | 14-04-16 | 10:41

En zelfs als hoer zou hij nog geen klant hebben. En zou hij een schande voor dat vak zijn. En namens alle hoeren zeg ik sorry dat deze meneert peter Rrr de vriess met u hoeren vergelijkt. Want dat is echt een belediging voor u vak!!!

tweetybird | 14-04-16 | 10:49

Enge Petùrrrrrr... Ik heb me weer helemaal ziek gelachen om die Beatrix-scène.

R.B.Scott | 14-04-16 | 10:49

@ Nappa | 14-04-16 | 10:37
Volgens mij is hij niet vervolgt, het OM heeft het laten vallen voordat het tot een zaak kwam: www.nrc.nl/nieuws/2015/05/28/geen-verv... Het is dus onderzocht, kan bij alles gebeuren, alleen de zielepiet maakte er een zo groot mogelijk spektakel van, en een business model....

TheseDays00 | 14-04-16 | 10:47

Who is Pieter ar te Freis

Harihakbar | 14-04-16 | 10:46

Peter R de Vries is maar voor 1 ding goed (net als Erdogan).... diep en grof beledigen.... gewoon omdat het kan en moet!

Fatwabuster | 14-04-16 | 10:46

He Peter R "ga us bier hole"

dedwarsligger | 14-04-16 | 10:46

Pauw nu aan de foon met PrrrrrrrrrDV: Hey man, ik las je tweetje vanmorgen, vanavond ff aan tafel? We maken het geld alvast over..... Later!

PijlVader | 14-04-16 | 10:44

Op zolder ligt ergens nog een oude Propria Cures met een spotprent van Bea die het op het jacht van en met Freddie Heineken doet. Vol in dr aarsch. Op de internetz kan ik die niet vinden helaas.

Piet Karbiet | 14-04-16 | 10:44

eismctwee2 | 14-04-16 | 09:57

Welnee... Faris schreeuwde voornamelijk door het rustige commentaar van Johan Dercksen heen en wilde alleen aan het woord zijn. In de rede vallen, niet luisteren wat de ander zegt en vooral zijn eigen plaat afdraaien.

En dan vind jij dat een punt heeft? Welk punt dan?

knerf | 14-04-16 | 10:44

De Geus | 14-04-16 | 10:30

Hoe zo leg uit. Wat heeft de heer erdogan over een duitse komiek te zeggen dan. Helemaal niks. Al denkt dictator erdogan dat hij nu over heel Europa wat te zeggen heeft. Iets wat wel weer pijnlijk laat zien waarvoor we na de brexit zo snel mogelijk als volgende uit de EU moeten. Met die rare dealtjes met dat erdogan turkije met een dictator die hier facebook en youtube nog zou willen sluiten! En om te voorkomen dat er nog meer van die erdogan kwiebussen ons land bestormen. Ik zeg geen hek na turkije maar voor turkije. Om juist te voorkomen dat we met schadelijke vluchtelingen worden opgescheept. Zeg maar erdoganturk lovers.

tweetybird | 14-04-16 | 10:43

Peter r de Vries, de hoer van Hilversum

Meneert | 14-04-16 | 10:41

Zouden we in NL nog leven als peter aan de macht was?

Reaaalist | 14-04-16 | 10:41

Willem-Alexander zelf heeft al eens gehint dat het hem geen zak interesseert. Let wel, de koning mag geen mening over politieke onderwerpen publiek uiten - Hij is werkelijk de enige met een wettelijk beperkte vrijheid van meningsuiting - dus je moet tussen de regels doorlezen: www.nrc.nl/nieuws/2015/05/22/koning-ik...

omanders | 14-04-16 | 10:41

Een oude debatingtruc: vergelijking trekken met het woordje "als" ..

Ja, Peter Ranzig de Vries, als de hemel naar beneden valt hebben we allemaal een blauwe hoed....

knerf | 14-04-16 | 10:40

zeggen jullie ook allemaal netjes erdo HAN

de indoctrinatie kent geen grenzen het is erdo HAN en geen erdo GAN

Petroselinum crispum | 14-04-16 | 10:39

Nou Peter, bij deze...

(WAARSCHUWING: Deze beelden kunnen als zeer schokkend danwel ongrappig worden ervaren.)

Zo denkt Bea erover:
www.youtube.com/watch?v=HVQl9qEWW3M

Zo doen ze dat bij (onder andere) ons aller beminde VARA:
www.youtube.com/watch?v=GoaV5FNDU5o
www.youtube.com/watch?v=AZRflv4mubU
www.youtube.com/watch?v=aebEXgHuYaU

Bij Kud:
www.youtube.com/watch?v=U2_CSYI8O0Y
www.youtube.com/watch?v=_zgynrYAUbI

En op LuckyTV pakken ze het zo aan:
www.youtube.com/watch?v=gPvP01IKylo

Youp denkt er ook het zijne van:
www.youtube.com/watch?v=xAVajrRNuD8

... nog vragen?

IntegereVoorzitter | 14-04-16 | 10:39

Wie zit er nu nog op die geflopte politicus,en over de rug van voetballers zijn zakken extreem vullend te wachten.
Het lastig vallen van voormalige prooien is hem naar het hoofd gestegen

hunny | 14-04-16 | 10:39

Geef die gast de Gouden Tondeuse, heeft 'ie ruimschoots verdient.

Abject | 14-04-16 | 10:38

Peter R de Vries staat voor alles wat fout is met Nederland!
Referenda vindt hij maar niks en een vrije mening is schijnbaar ook niet meer toegestaan volgens meneer...

a4p | 14-04-16 | 10:37

-weggejorist-

Nappa | 14-04-16 | 10:37

@ Nappa | 14-04-16 | 10:32
Er lag een vrij dik laagje stof op die wet. Zelfs "Fuck de koning, fuck de koningin, fuck het koningshuis!" kon daar mee wegkomen.

TheseDays00 | 14-04-16 | 10:36

Pete r.d.Vries is gewoon aandacht mannetje. hij probeert op alle mogelijke manieren de aandacht te krijgen .Ga vlug verhuizen naar Turkije dan ga je als journalist gauw de bak in.En daar hoort dat soort land verraders als jij in thuis.

gerrit5042 | 14-04-16 | 10:34

Alleen de bijnaam "Prins Pils" die al jaar en dag gebezigd word zou voldoende moeten zijn om de ridiculiteit van deze tweet bevestigen.

Andersdenkend | 14-04-16 | 10:34

Onze Willem is ook beschermd via een Majesteit schennis wet. Het grote verschil Meneer de Vries is dat Willem Alexander geen politieke uitspraken mag doen en zich dus niet kan verdedigen als anderen uitspraken over hem doen. Dat is even wat anders dan Erdogan die in z'n eigen land kan schreeuwen wat hij wil, journalisten vastzet in het gevang en zegt dan anderen niks over hem mogen zeggen.

Voor Willem is het een eerlijke en logische wet. Voor Erdogan is het een onnodige wet waar hij misbruik van maakt.

Ongestijld | 14-04-16 | 10:32

de vara de club van de pvda die tegen zou stemmen die club lol kan je toch echt niet meer serieus nemen
wat een volks veraders

zwetser2014 | 14-04-16 | 10:32

-weggejorist-

Nappa | 14-04-16 | 10:32

cekars | 14-04-16 | 09:56

Ja zeker heeft hij een punt. Het bewijs dat het een grote boerenlul en een vreselijk eng verrot ventje is. Die de vrijheid van meningsuiting niet respecteerd terwijl hij ons constant zijn mening opdringt. Kan die peterrr rrr de vriesss niet een tijdje zijn bek dichtgenaaid worden. Toen ze lullen gingen uitdelen stond hij voorraan in die rij. Jammer voor hem dat ze er geen lichaam aan hebben vastgezet. Zodat het nu letterlijk enkel een lul is!!!

tweetybird | 14-04-16 | 10:31

PRvV is een enorme eikel, maar hier heeft hij wel gelijk.

De Geus | 14-04-16 | 10:30

Peter kennende gaat hij deze tweet de komende tijd ook nog eens verdedigen.

sneakysnake | 14-04-16 | 10:29

lekker blijven snabbelen hoor peter het is je beroep geworden om een zure ouwe lul te worden we zijn niet anders van je gewend moraalridder

zwetser2014 | 14-04-16 | 10:28

Petertje heeft gewoon geld nodig. Met dergelijke idiote uitspraken wordt hij vast weer voor 2500 euro bij Pauw uitgenodigd.

IJspaleis | 14-04-16 | 10:28

Peter R is net zo relevant als mosterd na de maaltijd.
Peter R wordt kortstondig relevant na de vrijlating van De Neus.
En dat moet hem als onververvalste narcist pijn doen, wetende dat je er eigenlijk niet toe doet.
En wetende dat je hele vervelende vijanden hebt.

diddley2 | 14-04-16 | 10:28

Lucky TV is zeloot van het nooit leuke, propagandistisch pravdaprogramma van de pvda waaron wordt geëxelleerd in herhalingen van nietszeggendheid in een tempo waarin eenvoudige mensen aannemen dat er intelligentie in het spel moet zijn.
Is dat nu de standaard voor een GSer?
Einde van de Domheid | 14-04-16 | 10:15

Bam! 100% mee eens! Helaas moeten de tokkies op GS en Dumpert ook wat te kijken hebben.

Xirdalan | 14-04-16 | 10:27

Schande dat deze journalist onze koning vergelijkt met een despoot!

Je kan toch niet onze koning zonder enige politieke verantwoordelijkheid op 1 lijn zetten met Erdogan

Die man is gefrustreerd en over het paard getild,omdat hij van de buis is gehaald!

hunny | 14-04-16 | 10:27

-weggejorist-

datzalmebenieuwen2 | 14-04-16 | 10:27

Hoezo moet ik gestopt worden? :p

Betweetert | 14-04-16 | 10:27

Ik zou er mogelijk niet om kunnen lachen (maar misschien ook wel), maar ik zou m'n schouders er over ophalen. Het zijn namelijk maar woorden.

Over dit soort tweets van enge betweters maak ik me veel bozer.

J. Jarig | 14-04-16 | 10:27

Wat een kwal is het ook!!
Weten we het nog? Die uitzendingen van hem waarin hij Mabel (en dus het Koninghuis)door de slijk haalde. Waarin hij enkel hakkelende criminelen (zijn maatjes)als getuigen in zijn programma liet opdraven om een karaktermoord op Mabel (en dus Prins Friso)te plegen. Met als uiteindelijk gevolg dat Friso af moest zien van zijn rechten op de troon.
En dan twittert die kwal nu zo'n tweet. Je wordt er kotsmisselijk van. Wie stopt die betweter?

rooie vogel | 14-04-16 | 10:24

Saoedie-Arbie, ISIL en de Erdogang claimen alle drie het nieuwe kalifaat te zijn. Wanneer gaan die dat eens uitvechten in de woestijn? Koop ik kaartjes.

Piet Karbiet | 14-04-16 | 10:22

Het neigt er zo langzaamaan naartoe dat Petert stiekem moslim is geworden.

netniet | 14-04-16 | 10:22

@cekars | 14-04-16 | 09:56
Nee, hij heeft geen punt. Wij maken ook grappen over het koningshuis. Erdogan is een echte dictator, die mensen in de gevangenis gooit die hem niet gezind zijn. En de EU wil graag dat dit land bij de EU. Maar vergeet dat Erdogan dat alleen maar wil om zijn rijk te vergroten en de islam te verspreiden.

Tostiman | 14-04-16 | 10:22

Peter R de V. het klinkt zelfs crimineel die naam
Vieze natnek!!

WhaTsHenneping | 14-04-16 | 10:22

Ach wat kan hem het schelen hij heeft zijn geld weer binnen

Bokito ergo sum | 14-04-16 | 10:22

Zouden we in Nederland ook zo juichen en lachen als de #Erdogan-uitspraken over Peter R. de Vries waren gegaan?

JA!

nick.name | 14-04-16 | 10:22

die peter is de eerste die we straks kaal mogen scheren. wat een landverrader is dat zeg!

jackindeboxstift | 14-04-16 | 10:22

Narcist komt op voor narcist.

Sayer | 14-04-16 | 10:20

Ik vraag me oprecht af waarvoor Peter dit soort meningen erop na houdt, dat de achterlijke Turk diaspora hier overheen valt is één ding, maar een autochtone ex-journalist?
.
Welke kwaliteiten bezit Erdogan die al zijn rare strapatsen te niet doen? Als ik namelijk de Turkish-Internet-Defense-Force mag geloven is hij namelijk alleen een sterke leider (in plaats van een ruggegraatloos puddingbroodje welke Rutte volgens dat soort personen is), veel verder dan dit komt het nooit; zogenaamd doet hij namelijk veel goede dingen voor de Turken waarvan concrete voorbeelden niet genoemd kunnen worden. Ik zie voornamelijk, vanuit meerder nieuwsperspectieven, dat Erdogan maar al te graag zijn eigen kalifaat wil oprichten. Niks meer, niks minder. Daarnaast geeft de beste man geen ene fuck om vrijheid of iets in die richting.
.
Nogmaals, wat motivieert onze Peter toch om voor deze achterlijke Dictator in de bres te springen?

HaatAth3ist | 14-04-16 | 10:19

Peter R. De Vies is hetzelfde als de pietendiscussie. Als je ze negeert verdwijnen ze vanzelf.

Hem | 14-04-16 | 10:18

heerlijk Teeuwen op de vroege morgen. Hij is leuk... Peter trouwens niet.

FinFucker | 14-04-16 | 10:18

Staan we "in Nederland te juichen en lachen om de Erdogan-uitspraken" dan? Was me nog niet zo opgevallen eigenlijk... Maar ja, Peter R. leeft al jaren in een parallel universum natuurlijk, de 'Peter R. de Vries-Nebula'. En daar kijkt men niet naar Lucky tv, daar kijkt men slechts in de spiegel. En nog wel een hele speciale, als je namelijk in die spiegel kijkt wordt je gehele wereldbeeld gereduceerd tot de aanbidding van 1 Supermens: Het Peterwezen...

Zenzeo | 14-04-16 | 10:17

Turkije heeft geen Koning wel een premier, Ahmet Davutoğlu. Met zo weinig kennis krijgt Peterr in mijn show alleen nog maar een VVV-bon.

Piet Karbiet | 14-04-16 | 10:17

Je kan ook gewoon géén aandacht besteden aan deze idioot.

Qippie | 14-04-16 | 10:16

Nu, jullie , helden!

Ga hier dan eens grof tekeer.
Durfjeniedurfjenie.

Beledig eens iemand en laat me genieten.

Grover dan grof graag..

Jullie zijn mijn echte helden.

Begin eens met Maxima.

Komop!

bastemeijer | 14-04-16 | 10:16

Niet alleen Peter R de Vries is vermoeiend, maar al die klonen van hem op SBS ook, met zichzelf altijd op de borst kloppend oppoomp gedrag.

Teen | 14-04-16 | 10:15

Mensen die aanschuiven bij RTL Boulevard, man, man, man... Ik vraag u: "Willen we meer of minder Peterrrrrr de Vries?".

DasNouJammer | 14-04-16 | 10:15

Lucky TV is zeloot van het nooit leuke, propagandistisch pravdaprogramma van de pvda waaron wordt geëxelleerd in herhalingen van nietszeggendheid in een tempo waarin eenvoudige mensen aannemen dat er intelligentie in het spel moet zijn.
Is dat nu de standaard voor een GSer?

Einde van de Domheid | 14-04-16 | 10:15

Als WA bij ons ook de pers zou muilkorven en de Friezen zou uitroeien zouden de grappen nog veel erger zijn. Maar WA doet zulke dingen niet. En daarom mag je Erdo belachelijk maken waar dat maar kan.

Koonkluk Huis | 14-04-16 | 10:13

Mastermattie | 14-04-16 | 09:56
Vervelend is wel dat hij daar zijn werk van heeft gemaakt

Ulle Ruttelflut | 14-04-16 | 10:13

Peter is gek! Crazy! Weg met die vent.

alusion | 14-04-16 | 10:13

Peter R....... met de R van Recalcitrant?

hxl | 14-04-16 | 10:12

Nebuchednezzar | 14-04-16 | 10:01
Het koningshuis gaat vreemd om met belediging.
Het komt erop neer da als je onbekend en klein in aantal bent dat ze je vervolgen, terwijl als je groot en populair bent, ze niet reageren.

Einde van de Domheid | 14-04-16 | 10:12

Ik hoop trouwens van harte dat John van den Heuvel meer belangwekkende info uit Joran heeft weten te krijgen dan Peter R. de Vries.

Lagonda | 14-04-16 | 10:12

Waarom moet Erdogan van Peter de Vries over Willem-Alexander gaan? Dat doet Maxima toch al en het is nog Erdogan voor homo uitmaken ook. Ik zou daar voorlopig niet op vakantie gaan als ik jou was Peterrr.

TheseDays00 | 14-04-16 | 10:11

@VanBukkem | 14-04-16 | 10:04
Toen Teeuwen destijds die grap over Beatrix maakte, geloofde ik er geen reed van, totdat ik het terugzag op JijBuis.

necrosis | 14-04-16 | 10:11

Heeft die links draaiende populistische kut hier ook al een mening over? Houd het dan nooit op?

Kertsbal | 14-04-16 | 10:10

Het gaat niet zozeer om de humor, het gaat om de vervolging. De Vries is bij deze definitief ongeschikt en niet meer serieus te nemen.

mr. coffee | 14-04-16 | 10:10

Peter wie?

tejootje | 14-04-16 | 10:09

Peterrr is nog niet geboekt voor een talkshow vanavond dus die moet nu even een controversiele mening er uit gooien. Jesus, dat je dan jezelf nog in de spiegel kunt kijken.. Als ik dat punt ooit bereik in mijn leven - Twitter-subversieve-meninghoer spelen om een schnabbel te scoren - gebruik ik het geld om een vliegtuigje te huren en spring ik er zonder parachute uit. Lijkt me een bijzondere ervaring en wie weet overkomt me een moment van absolute bewustwording (a la de walvis, voor de Adams-fans onder ons).

Sjors W. | 14-04-16 | 10:08

Van Kooten & de Bie blijven briljant met Peter R (vals) de Vries te kakken zetten: www.youtube.com/watch?v=6KHd_ilAawE Mag zeker ook niet meer van zijne koniklijke hoogheid, "ik heb verstand van alles en meet iedereen de maat" de Vries.

TheseDays00 | 14-04-16 | 10:08

Peterrr is een fascist.

postmodernismisdead | 14-04-16 | 10:07

Peter...

Was gewoon in 2002 gestopt met de media...

overVecht | 14-04-16 | 10:06

Opname rijp...

Gies van Agt | 14-04-16 | 10:06

"Zouden we in Nederland ook zo juichen en lachen als de #Erdogan-uitspraken over Koning Willem-Alexander waren gegaan?"
.
Absoluut!!

miff | 14-04-16 | 10:05

pibasso | 14-04-16 | 10:02

Hihi !

En inderdaad, het is gewoon humor. Zodra satire verboden wordt dan is het gedaan met de democratie. In zoverre dat, dat nog niet was.

Crosskabouter | 14-04-16 | 10:04

*Erdogan pijpende Peter R. tekenen doet*

Hobbykip | 14-04-16 | 10:04

Peterrrr Rrrrr is een totaal irrelevante mediahoer.

Geen wonder dat hij zijn toevlucht zoekt in een programma van Kwalbert. Dat is dus het 'niveau' van zijn publiek: mensen die zich m.b.t. "nieuws" en "actualiteiten" op de hoogte laten brengen door een mislukte journalist die geilt op criminelen, en een roddelnicht.

Xirdalan | 14-04-16 | 10:04

Ik zou nog veel harder lachen als die Erdogan-uitspraken over koning Willy waren gegaan.
#PeterBukkenDeVries

VanBukkem | 14-04-16 | 10:04

Waarom wordt de mening van Albert Verlinde over deze kwestie genegeerd??

Teen | 14-04-16 | 10:03

Ach guttegut daar heb je onze zelfingenomen wereldvreemde Peter Kwallebak de Vries weer.

slootschurftklootzak | 14-04-16 | 10:03

Ja Peturrr, dat vinden wij ook leuk. Humor om te lachen. Jouw Snor staat kennelijk humor in de weg. En dat komt mij weer heel bekend voor.

pibasso | 14-04-16 | 10:02

Peter R. de Meningenhoer.

Lagonda | 14-04-16 | 10:02

Die man is zo fout als een NSBer ín de oorlog!

Foezela | 14-04-16 | 10:01

Beste Peter R

Ik wil je voorstellen dat je alle afleveringen van LuckyTV eens gaat bekijken op uitzending gemist. Onze Koning en Koningin worden bijna elke week op de hak genomen. Omdat het kan, omdat het mag. Dat heet een vrije samenleving. Het moment dat satire verboden wordt, is de vrijheid gestorven. Alle grote politieke omwentelingen die dictators de kop hebben gekost, zijn vaak begonnen met satirische stukken. Satire is al sinds de Romeinse tijd het middel om machtsmisbruik aan de kaak te stellen. Alleen dictators dulden dat niet.

Nebuchednezzar | 14-04-16 | 10:01

Trol alert! Toch?
Dit kan hij toch niet echt menen??

Hobbykip | 14-04-16 | 10:01

OMFG de meest irrelevante man van Nederland quoten... why tell me why!

Dutchbeaurouge | 14-04-16 | 10:01

Vergelijkt hij nou onze koning met die koerden-bombarderende islamo-fascist? Dat lijkt me zuivere majesteitsschennis.

arno2010 | 14-04-16 | 10:01

Ik vind die hele p r de vries dit stukje ruimte op GS en op internet helemaal niet waard, laat die man toch dementeren.

tattooboer | 14-04-16 | 09:59

Dit is maar een mening, waar vele andere tegenover staan.

roze_bril | 14-04-16 | 09:59

specifiek willen alexander gekozen en niet mark rutte omdat ie weet wat daar het antwoord op is, maar het enige antwoord hierop is natuurlijk dat er meerdere tussenstations zitten tussen 'lachen en juichen' en 'eisen tot vervolging'

Vrijheids van kunst en meningsuiting is dus duidelijk niet iets wat op Peter R's steun kan rekenen

niemand specifiek | 14-04-16 | 09:59

Ja! Zoals in... ooohhhhh.HaHaHA

Pompenkoning | 14-04-16 | 09:59

-weggejorist-

jeng | 14-04-16 | 09:58

Die vent is knettergek geworden..

kryptos | 14-04-16 | 09:57

Wimlex de pedo?

cekars | 14-04-16 | 09:57

even verder op zn twitter:
Peter R. de Vries ‏@PeterRdeV 23 uur23 uur geleden

Boeiende clash tussen #JohanDerksen en #FaridAzerkan bij #Pauw over Marokkanen-uitspraken van Derksen... Farid won duidelijk op punten.

eismctwee2 | 14-04-16 | 09:57

Peterrrrr z'n mening is te koop voor slechts € 2500 per avond.

Mastermattie | 14-04-16 | 09:56

Denk dat Peter hiermee toch wel een punt heeft...

cekars | 14-04-16 | 09:56

Holy Crap Peter.

Beergood | 14-04-16 | 09:55

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken