Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Intermezzo - Inbreng Wilders #NEEisNEE Debat

Schorsing GeenPeil-debat. U mag even een nieuw vodkaatje + verse augurkjes halen. Om 21:40 uur gaan we verder met dit nepdebat. Tot die tijd kunt u kijken naar dhr. Wilders die MinPres Mark Rutte beticht van een ambtsmisdrijf wegens niet ZO SPOEDIG MOGELIJK een wetsvoorstel in te dienen mbt intrekken cqdanwel inwerkingtreding AssociatieVerdrag met Oekraïne. Volgens onze staatsrechtelijke bronnen staat daarop 75 jaar solitaire detentie op een zandplaat in de Waddenzee. Dat wordt nog wat in die 2de termijn. Tot zo.

Reaguursels

Inloggen

Marianne Thieme vond ik heel sterk.
-=PyP=- | 13-04-16 | 21:36
Zeker.
Leuke vrouw is dat toch!

Carmelita | 14-04-16 | 10:42

Wat blijkt? Het linkse smaldeel heeft uit politiek opportunisme een monster gecreëerd dat zich nu tegen hen keert. Rechts(er) NL gaat er mee aan de haal en dat was natuurlijk niet de bedoeling.
SP- GL- PVDD en een paar splinters dobberen graag mee op het succes van de initiatiefnemers van het referendum. PvdA piemeltje Plassterk pleegt je reinste obstructie toen duidelijk werd dat er voldoende handtekeningen waren geronseld om een referendum af te dwingen. Wat zijn ze toch zure losers daar op links.

Uitslag referendum 32% voor het akkoord met Oekraïne, 68 % teugen en hoe! Tijdens het TK debat gisteren heb ik nog niet eerder de begrippen democratie en democratisch zo publiekelijk verkracht zien en horen worden.

Als het logisch is dat de uitslag van het referendum bindend is op basis van de percentages, moet je dan ook niet concluderen dat de BV NL, op basis van dezelfde percentages een duidelijk nee heeft laten horen tegen het fenomeen referendum? Slechts 32% is gaan stemmen, waarvan er flink wat stemmen al dan niet bewust, ongeldig waren. Die stemmen tellen wel mee voor het opkomst percentage maar niet voor de uitslag. Ruim 2/3 heeft niet gestemd.
Moet je die 68% dan niet uitleggen als een oorverdovend NEE tegen het fenomeen referendum? Dat is ook eigenlijk heel logisch zolang wij, het volk, zich ondanks alle anti sentimenten tegen politiek in het algemeen en Europese in het bijzonder, instemmen met het huidige politieke systeem, de vertegenwoordigende democratie.

Politiek correcte degeneratie heeft er in dit land toe geleid dat schreeuwende minderheden de zwijgende meerderheid hun wil opleggen. Keer op keer. En dat noemen ze dan democratisch!
Ja hoor, wie moet er nog peultjes?

Met vriendelijke groet,
The Dying Dutchman.

h.a.k. blok | 14-04-16 | 10:12

Als de EU via onze omhooggevallen "lijders" zich niet aan wet/referendum/mening hoeven te houden, kunnen wij als land ook de sancties richting Rusland naast ons neerleggen, en krijgt onze handel/export richting dat land miljarden extra speelruimte.

Mantisomantis | 14-04-16 | 10:12

Kim Jong Rutte heeft gesproken bek houwen en doorlopen A.U.B

zwetser2014 | 14-04-16 | 09:41

lekker half brakke ochtendpost zonder interpunctie, sorry het werd laat gister

hugeau | 14-04-16 | 09:19

ik vraag me af, wat was er gebeurd als er een meerderheid zou zijn geweest die ja had gestemd? dan was het gehele verdrag er doorheen geduwd, en niet aangepast omdat er ook wat mensen nee zouden hebben gezegd. Zo zie je maar dat de politici een voorkeur hebben en daar waar argumenten niet opwegen tegen de werkelijkheid doet mij vermoeden dat er iemand met een hele hoop macht onze mensen in de macht heeft en dat er hoe dan ook gezorgd moet worden dat oekraine bij de EU moet komen.. Aangezien de grootste reden geld is en oekraine stikt van miljardairs die graag onder het bewind van Poetin vandaan gehaald willen worden richting de EU kan ik me voorstellen dat er hier en daar een miljoentje ergens te graaien valt voor de mensen die het ja-kamp aanwakkeren.

hugeau | 14-04-16 | 09:18

Valt weinig telachen hoor rutte!

Mrnicexxx | 14-04-16 | 09:02

Die godvergeten smerige lach van die teringlijer van een Rutte als reactie op het plegen van een ambtsmisdrijf!
Hier zie je al dezelfde stoïcijnse reactie als in Brussel.
Ze nemen het echt niet serieus als je als volk nee zegt.
Wat wil die Rutte dan? Dat we met zijn allen naar Den Haag gaan met hooivorken en hem lynchen? Wanneer begrijpt die gast dat eens? Want als dat zou gebeuren neemt de politiek de stem van het volk wel serieus.

Captain Diehard | 14-04-16 | 08:54

Dat arrogante lachje van Rutte op 3:29. Om te kotsen gewoon.

His Lordship | 14-04-16 | 08:09

@daytripper | 14-04-16 | 07:08

Wat ze wel weten is dat het collectieve geheugen van de massa de lengte heeft van die van een eendagsvlieg. Het is dus aan jou en mij, aan ons als 'ingezetenen van de nieuwe internetdemocratie' om ze duidelijk te maken hoe het 'een klein jaartje geleden' ook al weer precies zat.

Internet vergeet niets. Maar de massa vergeet wel op internet te kijken voor ze naar de stembus gaan. Daar komt willeswaar verandering in. Maar wel te langzaam voor de volgende verkiezingen.

peterdh | 14-04-16 | 07:50

@Nuchternederland | 13-04-16 | 21:42

Farage klinkt in zijn toespraken verontwaardigd over het handelen van zijn collega's, als hij hun punten neermaait. Wilders zegt hetzelfde, alleen die klinkt boos.

Waarschijnlijk voelen ze beide hetzelfde, maar hebben ze beide een andere manier van de mening van hun achterban verwoorden. Ik weet niet hoe de teneur klinkt op de 'Britse Geenstijls', maar lezende in onze topics sloot het boze behoorlijk aan bij hoe wij hier onze mening ventileren.

Of dat verstandiger is om als politcus zo te brengen zal de tijd uitwijzen.

peterdh | 14-04-16 | 07:23

Mark is bang voor zijn toekomstige super baan bij de EU... als hij nu dat nee overneemt, krijgt hij ook een NEE bij zijn 'sollicitatie'.. dat is het hele probleem.

Juliass | 14-04-16 | 07:10

De grote vergissing die Rutte maakt is dat hij denkt dat het met de verkiezingen wel los zal lopen : Balkenende won immers ook in 2006 nadat de kluit belazerd was in 2005 met de grondwet.
De plucheklevers en Brussel-slaven vergeten echter dat de internet-democratie inmiddels volwassen is geworden en het geheugen niet meer zo snel verloren gaat!!!
Afrekening met PvdA en VVD volgt.

daytripper | 14-04-16 | 07:08

Iemand een voorgedrukte aangifte voor me?

dugo | 14-04-16 | 05:54

Nee!

Watching the Wheels | 14-04-16 | 02:59

Beheerst. Duidelijk. Goeie verbeteringen ook in de uitspraak, geen rare uithalen meer ( verSCHRIKkelijk). Helder. Droog. Ok.
#referendeerzedemoeder

knutsel | 14-04-16 | 01:06

Woord van de dag: Ongeclausuleerd

koningboco | 14-04-16 | 00:47

En maar weglachen die Rutte. Ha-ha-ha..

Andiamo | 13-04-16 | 23:21

Helder?
Helder!

De volgende verkiezingen kunnen we na dit kabinet beter de verkneuzingen van de volkswil/volkswensen/volkseisen noemen. Daar kan het n.l. met gemak weer op uitkomen, want ik zie het veiligheidscorset tegen de PVV al klaar hangen.

Ja, en dat bète lachje van dhr. Rutte. Begrijpt hij nu werkelijk niet dat dit wel het laatste snuitwerk is dat hij moet trekken. Nou, ja, ijdele hoop.
Salut! Evocatus

Evocatus | 13-04-16 | 23:12

Geert kan zowaar debatteren

beerboeloe | 13-04-16 | 23:08

Je kan lullen als Brugman en tot je een ons weegt.
Ze doen toch gewoon wat ze willen.
Ze luisteren niet. Die zelfingenomen kop van Rutte bezorgt me spontaan maagkrampen altijd als ik hem zie.
Zolang dit nep kabinet die het volk sowieso allang niet meer vertegenwoordigt blijft zitten zullen ze altijd tegen de wil van het volk ingaan.
Want een eigenwijze baas luistert niet naar zijn ondergeschikten.
En het volk en de oppositie zijn de ondergeschikten.
Dit kabinet zit er niet voor het volk maar zit er voor zichzelf.

klinkklaar | 13-04-16 | 23:06

Of zoals Von Clausewitz al zei: Nee is Ja met andere middelen.

lulleficatie | 13-04-16 | 22:52

Vervang Ien Dales voor Sharon Dijksma . Wist niet dat Ien al een poosje geleden is overleden

Rasti Rolstoelie | 13-04-16 | 22:48


fritswester

Er komen in #referendumdebat 2 moties. Van wantrouwen van PVV geen steun en van SP om wet in te trekken die krijgt steun van hele oppositie

lady blabla | 13-04-16 | 22:47

Rasti Rolstoelie  | 13-04-16 | 22:35

Gatver. En ik slaap de laatste nachten al slecht

nederbelg | 13-04-16 | 22:46

Rutte en het kabinet weigeren een Nederlandse wet uit te voeren in verband met belangen van andere landen (Brexit). Dat is puur volksverraad in de eerste graad.

QuantumHolo | 13-04-16 | 22:36

Godverdegodver, eerst uitsloven dat ze een Vetorecht geregeld hadden na 2005, maar wat is dat waard als ze het niet durven te gebruiken??

Is toch makkelijk:

1.) Veto tegen associatieverdrag. Dat stopt dan onmiddelijk, en geen EU staat kan iets daartegen doen

2.) Nieuw onderhandelen, en als drukmiddel gelijk een referendum aankondigen dat over het nieuwe verdrag ook een referendum gehouden zal worden.

Of zou je vetorecht in praktijk toch niet bestaan, Rutte ?

thorrie | 13-04-16 | 22:36

Wat een gezwets om niks. Met alle respect voor Geert Wilders , maar de kans dat de uitslag van het referedum wordt overgenomen is even groot als dat ik Mark Rutte zie staand 69-en met Ien Dales in de plaatselijke AH.

Rasti Rolstoelie | 13-04-16 | 22:35

Atletico - Barca: 2-0

nog 1 min te gaan

trader2000 | 13-04-16 | 22:34

Rutte verdient ook een celstraf. Sowieso is hij een laffe wegkijker, een man zonder ruggengraat, een schoothond van Brussel. Nederland heeft een sterke leider nodig. Iemand die Nederlanders weer trots maakt, in plaats van dit smerige stuk vuil.

Boerkablaffer | 13-04-16 | 22:28

Dat domme gelach ook weer. Je zou toch haast moedeloos er van worden als je wilders bent. Je weet dat als er nu verkiezingen worden uitgeschreven je een groter deel van het volk achter je hebt staan dan welke andere partij dan ook. En ondertussen zit die regering die totaal geen democratische legitimatie meer heeft daar een beetje stom te lachen als je hem volledig naar waarheid vertelt dat hij de boel aan het verneuken is en de wet overtreedt door geen initiatief tot intrekking van wet in te dienen. Belachelijk

rickstick19 | 13-04-16 | 22:28

@sennholz | 13-04-16 | 22:24

PvdA heeft al zijn steun uitgesproken voor het plan van het kabinet... wat had je anders verwacht..?

Feneras | 13-04-16 | 22:28

Lucioperca
Wel geen gemakkelijke hè, maar zeker kwaliteit. Nu moet het wel eerst zaterdag worden voordat ik tot aanschaf kan overgaan.

Peniskokertje | 13-04-16 | 22:26

tweede kamer moet zelf maar de verantwoordelijkheid nemen en het verdrag intrekken. er is toch een kamermeerderheid? of gaat pvda-fractie rutte uit de brand helpen?

sennholz | 13-04-16 | 22:24

Massaal Den Haag en de gevestigde orde ouderwets verdrijven en het land uitsmijten.

Ronnie uit Helmond | 13-04-16 | 22:24

MrEA | 13-04-16 | 21:54

Bij deze gebeurd.

nederbelg | 13-04-16 | 22:18

Peniskokertje | 13-04-16 | 22:09

Een licht gekoelde Sémillion lijkt me een uitstekende keuze.

Lucioperca | 13-04-16 | 22:11

Rutte.hou.toch.op. Net alsof 27 landen zouden luisteren naar Nederland!!!

Lupuslupus | 13-04-16 | 22:10

Bitterballen uit de oven... moet daar nu witte of rode wijn bij?

Peniskokertje | 13-04-16 | 22:09

'De Wet' zegt helemaal niets meer.
Niet in het binnenland en niet meer binnen de EU (iedereen moet ratificeren) Zoveel is duidelijk.

QuantumHolo | 13-04-16 | 22:07

Juist met NEE heeft Nederland veel macht in Europa. Dan hebben we leverage!

MrEA | 13-04-16 | 22:05

Vanaf morgen het dagelijkse topic:

#ISMARKRUTTEALWEG

TonyD | 13-04-16 | 22:04

nederland heeft met het verdrag van lissabon een groot stuk vetostemrecht moeten inleveren. bedankt rutte.

sennholz | 13-04-16 | 22:03

Vind het echt gewoon krom dat de westerse wereld democratie aan het verspreiden is, terwijl Europa zienderogen minder democratisch wordt. Er zijn zelfs tegenwoordig autochtone Nederlanders TEGEN democratie... pfff... ohet nee sorry... tfoe (halal)

Sarcastisch varken | 13-04-16 | 22:03

Tijd voor een vol Malieveld.

lady blabla | 13-04-16 | 22:02

Het is wel een Nederlandse vraag. Zonder de Nederlandse nationaliteit had je namelijk geen stemrecht

Bijtendehond | 13-04-16 | 22:00

Nou ja, ik snap het wel: we worden belazerd waar we bij staan

Bijtendehond | 13-04-16 | 21:59

Grrrrr wat heb ik een schijt-hekel aan die rutte. Zit ie weer te lachen, die klootzak denkt echt dat ie god is ofzo. Wat een smerige achterbakse huichelaar is het. Doet niets anders dan liegen en de boel manipuleren en verdraaien. HOE kan het dat deze idioot nog minpres is.

DDNL | 13-04-16 | 21:58

*laat zich Jameson Single Malt inschenken en geniet*
.
En JA... hadden wij maar een politicus als Farage :)

Sarcastisch varken | 13-04-16 | 21:57

@Lucioperca | 13-04-16 | 21:54
Dank!

Mesmer | 13-04-16 | 21:56

Ja, Rutte, wat kan mij dat nou schelen wat een ander land wil (dat geen referendum had)

Bijtendehond | 13-04-16 | 21:56

Ja, dat wil ik Rutte.
Dat het doorgaat zonder Nederland.

QuantumHolo | 13-04-16 | 21:56

Als ik Rutte zie weet ik ook waar die referendum wc-rollen voor nodig waren.

roze_bril | 13-04-16 | 21:55

Mesmer | 13-04-16 | 21:51

Even via de site van rtlnieuws.nl. Staat een linkje voor mobiel/tablet. Zat net ook te kleauten met m'n iPad..

Lucioperca | 13-04-16 | 21:54

Rutte zegt het zelf. Ze willen het over referendum over de Brexit heen tellen. Voor zijn vriendje Cameron.
Lamzak!

K1100 | 13-04-16 | 21:54

Hoe ga je met een nee-stem zo goed mogelijk om? Wat dacht je van respecteren?

Bijtendehond | 13-04-16 | 21:54

Wat mij erg beangstigd is dat dit de aanzet zal zijn voor een Europese wet die landen verbieden om EU besluiten mogen besluiten door referendum. Dat onze regering dat weet en het daarom op de lange baan schuift.

Zoon van Boer | 13-04-16 | 21:54

Bij de nos staat het al vast:

PvdA laat kabinet tot zomer denken over referendumuitslag.

endtotrolling | 13-04-16 | 21:54

waar in de referendumwet staat dat je gesprekken moet gaan voeren met brussel?!

sennholz | 13-04-16 | 21:54

Is de term totaal ongeschikte paardenlul al gevallen?
Want dat is het, in het perspectief van een meerderheid aan Nederlanders die hij zou moeten vertegenwoordigen.

Jackanders | 13-04-16 | 21:52

Het was een binaire vraag... en het antwoord is nee..... Ongelooflijk is deze schijnvertoning...

gl.a.himsa | 13-04-16 | 21:52

Heeft iemand in deze efteling van een tweede kamer dit al een nepvolksvertegenwoordiging genoemd?

accijnstoerist | 13-04-16 | 21:51

Ik kom net binnen vallen. Iemand een linkje zodat ik het debat ook op mijn ipad kan zien?

Mesmer | 13-04-16 | 21:51

Juist en ik heb dat rondje bij "tegen" in gekleurd.
ja dat is wat de nee-stem wilde, is dat nou zo moeilijk?

Bijtendehond | 13-04-16 | 21:50

-weggejorist-

genitalix | 13-04-16 | 21:49

@Nuchternederland | 13-04-16 | 21:42
Farage is toch duidelijk de meer talentvolle redenaar. Wilders spreekt alsof hij een kleuterklas onderwijst, overdreven articulerend en nadrukkelijk. Bij Farage heb je het gevoel dat hij in de pub een geweldige anecdote vertelt, licht aangeschoten met z'n arm om je schouder. Veel natuurlijker, veel minder afstandelijk dan Wilders - maar daardoor komt zijn boodschap wel veel harder en directer aan.

Leipniz | 13-04-16 | 21:49

Dus volgens Rutte mag een NATIONALE wet niet worden verwerpen vóór het brexit referendum van de Europese "partners"??

Lucioperca | 13-04-16 | 21:48

'Dan staan we buiten spel en kunnen we niet meer in gesprek'.
Precies wat ik wil met mijn NEE.

QuantumHolo | 13-04-16 | 21:48

Ik wil helemaal geen entreeticket.

En ik snap helemaal niets van een digitale vraag! Ik heb namelijk met een POTLOOD een rondje mogen inkleuren!

Nee is Nee

genitalix | 13-04-16 | 21:48

BullShit, entreeticket naar brussel kwijt?? Simple uitleg: het is ons wet en die respecteren we!

MrEA | 13-04-16 | 21:48

Kijk die neus dan weer groeien, met z'n geen toegang tot welk gesprek dan ook.

Jackanders | 13-04-16 | 21:48

Bijtendehond | 13-04-16 | 21:46

Correctie: nous règlerions
En wat heeft een Brexit nou met ons referendum te maken?

Bijtendehond | 13-04-16 | 21:47

Rutte is vrij helder: Pas openlijk praten over het referendum na het Brexit referendum.

Er mag gewoon geen signaal naar de Britten gaan dat ze de EU niet kunnen veranderen. Want dat zou de druppel zijn.

SamKoeman | 13-04-16 | 21:47

En die drol zit zijn verantwoordelijkheid weer onnozel weg te grinniken.

metzonderzijwieltjes | 13-04-16 | 21:47

Ho. Nieuw topic. *trap oprent*

Lewis Lewinsky | 13-04-16 | 21:47

rutte kan een entreeticket voor de efteling krijgen met al die sprookjes die hij vertelt.

sennholz | 13-04-16 | 21:47

Dus Rutte gaat het vertragen om in achterkamertjes de NL burger uit te lachen.

lady blabla | 13-04-16 | 21:46

Even het aantal opties tellen:

Stemt u voor of tegen het associatieverdrag?

[voor] = 1
[tegen] = 2

Ik tel maar twee opties.. Er zijn geen drie opties.

... Maar goed.. ik hoor het al.. richting zomer... Het wordt op de achtergrond geplaatst zodat we het allemaal vergeten.

genitalix | 13-04-16 | 21:46

Maar waar moeten de gesprekken met de EU over gaan?

SamKoeman | 13-04-16 | 21:46

*Zo spoedig mogelijk* is NIET *de komende maanden*.

Lewis Lewinsky | 13-04-16 | 21:46

Nou ik vind 10 minuten voor een GEZONDE snack niet zo lang hoor :-)
Lupuslupus | 13-04-16 | 21:41

Je schraapt die cottage cheese er dus weer af? :)

accijnstoerist | 13-04-16 | 21:46

Ja en we zijn de Grondwet van Lissbon nog niet vergeten.
#TK2017 nous rèlegrions. Schaf dat je maintiendrai maar af

Bijtendehond | 13-04-16 | 21:46

Bam kies er niet voor NEE=NEE.Dus de kiezer is GENAAID glas plas was...

endtotrolling | 13-04-16 | 21:46

Zijn alle stemmende mensen niet belanghebbers bij een aangifte voor wat Wilders, Rutte voor aanklaagt? Je kan toch als stemgerechtigde aangifte doen tegen Rutte wegens de wet te overtreden?

Zoon van Boer | 13-04-16 | 21:45

geen idee waar het over gaat, maar vermakelijk is het wel.

Wutbürger_ | 13-04-16 | 21:45

-weggejorist-

Feneras | 13-04-16 | 21:45

@Pino de Pollo | 13-04-16 | 21:43

Helemaal mee eens !

Feneras | 13-04-16 | 21:45

Lewis Lewinsky | 13-04-16 | 21:42

Niet zondermeer.... een leugenaar

MrEA | 13-04-16 | 21:44

De twede optie is ook nee=nee

Bijtendehond | 13-04-16 | 21:44

Leugenaar. Er zijn maar 2 opties en niet 3.

QuantumHolo | 13-04-16 | 21:44

De regering pleegt politieke zelfmoord door de intrekkingswet op de lange baan te schuiven. Maar we kennen de arrogantie van deze poppenkast nu zo langzamerhand wel. Het straalt af op deze zitting in de zaal waar onze volksvertegenwoordiging zetelt aan de hand van het grote aantal lege stoelen. Het is overduidelijk dat de ontbrekende plucheplakkers geen ene fuck met democratie hebben en er dus alleen voor eigen gewin zit.

Pino de Pollo | 13-04-16 | 21:43

Greet hässt sie bei den bällen.

Bram van Ojik | 13-04-16 | 21:43

Lupuslupus | 13-04-16 | 21:34
Proost!

BlowingBubbles | 13-04-16 | 21:43

Glasgow Argus | 13-04-16 | 21:40
Long shot maar niet schier onmogelijk. Ik erger me kapot aan hoe Rutte, ook vandaag weer, elke vorm van democratie en daaruit voortvloeiende consequenties weglacht.

Mean Dean | 13-04-16 | 21:43

Rutte spreekt. Nog zo'n leugenaar.

Lewis Lewinsky | 13-04-16 | 21:42

En toch, verketter me maar, zie ik dezelfde toespraakstijl als Farage.
De zinnen worden stuk voor stuk neergelegd. Veel stiltes na opmerkingen. Veel om je heen kijken.
Krachtige intonatie.

Nuchternederland | 13-04-16 | 21:42

Die misselijk lachende rotkop van Rutte toen het woord "ambtsmisdrijf" viel zou je toch...
(vul maar een wegjorisbare krachtterm in).

Leipniz | 13-04-16 | 21:41

Pff, wat een gedoe. Mijn chips was sneller klaar.
*nog een bakje halen doet*
Best koud hierboven | 13-04-16 | 21:38
.
Nou ik vind 10 minuten voor een GEZONDE snack niet zo lang hoor :-)

Lupuslupus | 13-04-16 | 21:41

@MrEA | 13-04-16 | 21:39
Onbegrijpelijk dat ze naar die leugenaar een brug hebben genoemd.

Lewis Lewinsky | 13-04-16 | 21:41

@ Desmoulins

Daar heb je gelijk in. Maar ik vind de pijn bij de andere partijen die het zelfde geluid geven namelijk: Intrekking van de wet, en in de Voor kamp zaten eerlijker.

Ik ben het zelden eens met D66, maar Verhoeven was net zo helder.

@-=PyP=- | 13-04-16 | 21:36
Helemaal mee eens. Maar ik zou toch geen PvdD stemmen.

Feneras | 13-04-16 | 21:40

Zoals teeweetwee al zegt: de zwakte zit in de term "zo spoedig mogelijk". Daar kun je ook juridisch alle kanten mee op. En daar weet de politieke elite wel raad mee, er een zodanige draai aan te geven dat grote delen van het volk het wel weer zullen slikken.

Kievit | 13-04-16 | 21:40

Nog 338 dagen... Tik, tak, tik, tak....

Mastermattie | 13-04-16 | 21:40

@Feneras | 13-04-16 | 21:33
I erger me dood aan mensen die "irriteer" verkeerd gebruiken.

Dit is in essentie het probleem bij ons bestuur, ze volgen hun eigen wetten niet en doen niet eens iets om dat te verbergen, die lach van Rutte maakt dat heel duidelijk. Dat was een *hahahaha, denk je zelf dat we die wet gaan handhaven, hahhaha* lach.

Zoon van Boer | 13-04-16 | 21:40

om tot veroordeling voor een ambtsmisdrijf te komen zal de tweede kamer in meerderheid tot vervolging moeten gaan zorgen, eerst door een motie ter zake aan te nemen en vervolgens een op een enquête lijkend onderzoek in te stellen. blijkt daaruit dat men meent dat er een ambtsmisdrijf heeft plaatsgevonden zal de hele hoge raad zich erover moeten buigen. long shot.

Glasgow Argus | 13-04-16 | 21:40

@Feneras | 13-04-16 | 21:33
Zeg, Zwitsal, Wilders was duidelijk en to the point.

Lewis Lewinsky | 13-04-16 | 21:39

rutte (zo'n paardenlul heeft geen recht op 'n hoofdletter, zelfs niet aan het begin van een zin), de Lachende Landverrader.

Ars Vivendi | 13-04-16 | 21:39

kom op, Serveas was niet slecht... Hij wilde alleen de wet naast zich neerleggen. En wat de politiek doet, is voorbeeldig voor de rest van het land, dus hoeven wij ons ook niet meer aan de wet te houden.

MrEA | 13-04-16 | 21:39

-weggejorist-

BlowingBubbles | 13-04-16 | 21:39

1-2! *plop!!*

BlowingBubbles | 13-04-16 | 21:39

Je kunt de desinteresse gewoon zien op die koppen in vak K

Mastermattie | 13-04-16 | 21:39

@lupuslupus
"Met als snack: komkommer in de lengte doorgesneden, zaad er uit, toen cottage cheese er in, daarop geraspte kaas en een snufje cayennepeper. In een voorverwarmde oven bij 170o. "

Pff, wat een gedoe. Mijn chips was sneller klaar.
*nog een bakje halen doet*

Best koud hierboven | 13-04-16 | 21:38

Vond het ambtsmisdrijf argument niet bijzonder sterk.
Ellende is dat er geen harde omschrijving is van "zo spoedig mogelijk". En dan vooral van "mogelijk". Eigenlijk hetzelfde probleem als met al die corruptie en dierendingesregeltjes in het verdrag, het is niet afgekaderd.

Teeweetwee | 13-04-16 | 21:36

Marianne Thieme vond ik heel sterk.

-=PyP=- | 13-04-16 | 21:36

@Feneras | 13-04-16 | 21:33

Hij legde juist de nadruk op de achterlijkheid van het analyseren van de 'nee-stemmers', ook legde hij de vinger op de zere plek tegenover onze landverradende éénheidspartij...

Desmoulins | 13-04-16 | 21:36

Verbazingwekkend met welke arrogantie de democratie hier kneitershard met droge ogen de stront wordt ingetrapt.......

Ide | 13-04-16 | 21:35

Heb zojuist een wodka-cola-light ingeschonken. Met als snack: komkommer in de lengte doorgesneden, zaad er uit, toen cottage cheese er in, daarop geraspte kaas en een snufje cayennepeper. In een voorverwarmde oven bij 170o.
Eet smakelijk!

Lupuslupus | 13-04-16 | 21:34

Om eerlijk te zijn was het betoog van Wilders een van de zwakste..

Voor het eerst sinds tijden dat de oppositie er unaniem over uit zijn: Nee = Nee

Ik irriteer me kapot aan de PvdA (zoals altijd) en de VVD.

Feneras | 13-04-16 | 21:33

@Gewinflipt | 13-04-16 | 21:30
Wilders heeft hem gisteren al ingediend.

Lewis Lewinsky | 13-04-16 | 21:32

Shit Schultenbrau is op.

Der Wilbert | 13-04-16 | 21:31

-weggejorist-

Gewinflipt | 13-04-16 | 21:30

2e kamer mag die wet ook zelf indienen, maar wie krijgt dan de eer?

Gewinflipt | 13-04-16 | 21:30

Greet heeft een punt..
Maar al die andere ambtsmisdrijven die Markie op z'n naam heeft staan, die komen toch niet te vervallen?

Ommezwaai | 13-04-16 | 21:30

@Ragezone | 13-04-16 | 21:26

Zou wel mooi zijn :) Dan zou ik weer enige hoop in de democratie krijgen, anders niet.

peterdh | 13-04-16 | 21:29

Stiekem moet ik toch ook even een kudo geven voor het feit dat in deze speech van Geert geen enkele keer het woord "islam" is gevallen.

Mastermattie | 13-04-16 | 21:28

Zin- ende kansloos. Maar wel vermakelijk, dat wel.

algoritmos | 13-04-16 | 21:27

@sennholz | 13-04-16 | 21:24

Nou door de wind zijn er wel heel wat baadjes van het boompje afgewaaid hoor... Ff schudden en we kunnen de rest als brandhout gebruiken.

peterdh | 13-04-16 | 21:26

Kunnen we alweer naar de stembus voor de verkiezingen?

Ragezone | 13-04-16 | 21:26

Hoppa!

gentle giant | 13-04-16 | 21:25

glas, plas en de pvda waait weer zoals het was.

sennholz | 13-04-16 | 21:24

Goeie tekst, Pritt!

Lewis Lewinsky | 13-04-16 | 21:23

*chips bijvullen doet*

Best koud hierboven | 13-04-16 | 21:22

Vergeet ook niet om even een plas te doen.
Oh, de inbreng van dierenpoes mag er ook wel bij.

Mastermattie | 13-04-16 | 21:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken