Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vragenuur: GEEN vraag over referendum toegelaten

Na 6 april belde MinPres Mark sneller met zijn oligarchenvriend Petro Poroshenko dan dat hij de miljoenen tegenstemmende Nederlanders antwoord gaf op wat zijn regering gaat doen met het #NEEisNEE dat uit het referendum rolde. En niet alleen belde hij met Poro om te praten over de inwerkingtreding van een associatieverdrag dat eigenlijk helemaal niet in werking kan treden, hij acteerde ook enorme verbazing toen TechnocraatHQ in Brussel meteen verkondigde de visumvrije regeling gewoon door te zetten. Terwijl Oekraïense media melden dat PremierNL en PresidentOEK óók gesproken hebben over de Nederlandse steun voor vrij visumverkeer van 45 miljoen Oekraïense Oostblokkiërs. Beetje tegenstrijdig allemaal, dus logisch dat Pieter Omtzigt mondelinge vragen aan de regering wil stellen om 14:00 uur. Maar om het allemaal nóg logischer te maken, vanuit de burgerhatende grondhouding van de Vernielzuchtige Volksverlakkers van de Democratie althans, zijn die vragen natuurlijk... geweigerd. Wat heeft Mark Rutte aan Poroshenko beloofd? Dat mogen we dus niet weten. Dus nu een vragenuurtje zonder referendumvragen. UPDATE: Hele Kamer wil morgen een gespreksverslag van wat Rutte aan Poro beloofde (en of ie de bonnetjes heeft bewaard).

Reaguursels

Inloggen

"The Prime Minister of the Netherlands assured that his country supported the provision of the visa-free regime for Ukrainians."

En dat staat op een officiële staats-website van Ukraine. Geen Geer&Goor-roddels, gewoon: zo is het.

Rutte gaat ermee wegkomen, dat weet ik nu al, want dat parlement hier is een ruggengraatloze farce, maar in elk fatsóenlijk land had hem dit de politieke kop gekost.

Kameroudste | 13-04-16 | 10:30

MrEA | 12-04-16 | 21:22
/quote Zodra ze aan de macht komen, zijn ze net teefjes van de USA. //

Vergeet niet dat de USA graag ziet dat Europa naar de kloten gaat. Zien liever geen nieuwe machtsstaat die qua grote gelijk of sterker is dan zij zelf.
Daar zijn twee oplossingen voor, tegenwerken (kost veel inspanning) of aanmoedigen zodat ze zichzelf de afgrond in werken. Dat laatste is veel effectiever, kijk maar naar de Arabische lente, alles naar de gloria zonder enige inspanning.

Olieboer | 12-04-16 | 21:30

Wat toevallig dat weer kritische vragen niet worden toegestaan door de voorzitter. Wanneer was dat eerder gebeurd?

Ohja, toen Omtzigt vragen wilde stellen over MH17.
Wat een bananenrepubliek is Nederland toch.

Spotje | 12-04-16 | 21:25

Laat je niet verleiden.

Dit alles is vooropgezet: "Omtzigt als held voor het volk".
Jullie vergeten dat CDA de kontdraai-partij is. Zodra ze aan de macht komen, zijn ze net teefjes van de USA.

CDA, PVDA, VVD en D66 zijn hetzelfde. Kijk maar hoe Plasterk ook gedraaid heeft. Als columnist inhoudelijk sterk, als politicus een grapje.

Stem Bontes, stem anders!

MrEA | 12-04-16 | 21:22

Goed hoor Omzigt. Totdat je met je Gristenhoofd zelf op het pluche zit. Dan maar eens kijken hoe zuiver op de graat hij is. Voor de rest is het natuurlijk wat je mag verwachten van een nepdemocratie.

Sliptong | 12-04-16 | 21:01

Beetje begrip voor Rutte graag. EU heeft het hem duidelijk gesteld, "je tekent of jullie stappen maar uit de EU" Ja, die hebben een ruggengraat, en Rutte dus niet, die wil graag een baantje in Brussel. Duidelijk zo?

Olieboer | 12-04-16 | 20:48

Gespreksverslag? De taptape is kwijt en het bonnetje ook. Vergeet het maar 2e kamer. Met dank aan Teeeeeven

John Doorzon | 12-04-16 | 20:41

@EnNouJijWeer | 12-04-16 | 20:04 - Gezien de situatie, zou ik zelfs voor een wapenwet stemmen. Om de burgers de mogelijkheid te bieden zich tegen de overheid te beschermen.

MarcS | 12-04-16 | 20:24

Burgers is met de B van Bek houden!

Even een quote uit de US Declaratie van Onafhankelijkheid;

"Governments are instituted among Men, deriving their just powers from the consent of the governed, --That whenever any Form of Government becomes destructive of these ends, it is the Right of the People to alter or to abolish it, and to institute new Government, "

De "consent of the governed" ontbreekt dus.

EnNouJijWeer | 12-04-16 | 20:04

Piet Karbiet | 12-04-16 | 14:21
Als mijn vriendin zat te zuigen, dan ging er na een tijd wel wat anders overheen...

Flatulent | 12-04-16 | 19:57

De democratie wordt geweigerd. Maar dat spreekt vanzelf in een bananenrepubliek.

Patatter | 12-04-16 | 19:49

Het is absurd en bizar wat hier gebeurt, Rutte moet met de billen bloot. Hij moet bewijzen dat hij Nederland niet heeft verraden aan die crimineel Porosjenko.
Als hij het niet gaat doen morgen moeten die verschrikkelijke laffe Kamerleden hem een motie van wantrouwen geven, en aannemen, en niet zoals gebruikelijk zogenaamd streng zijn maar niks doen.
Jullie zitten onder een vergrootglas!

lanexx | 12-04-16 | 19:48

@Mike Hawk hey, ze zijn goed bezig daar in IJsland.
Als de Piratenpartij NL het ook zo goed voor elkaar g=had...

hotmint | 12-04-16 | 19:47

Wordt het niet eens tijd voor een tegengeluid?
www.facebook.com/Volkssoevereiniteit-...

Volkssoevereiniteit is het principe dat het volk (als geheel) het hoogste gezag van de Staat vormt.
De uitoefening van staatsmacht wordt bij dit principe gelegitimeerd doordat alle macht die regering, parlement en rechters hebben, geacht wordt vooraf (via een grondwet) te zijn toegekend door het volk. In een Staat met volkssoevereiniteit wordt het volk dan ook geacht zichzelf een grondwet te hebben gegeven (het volk als grondwetgever).
In veel landen is het principe van volkssoevereiniteit in de grondwet vastgelegd. In Duitsland stelt de preambule van de Duitse grondwet dat het Duitse volk zichzelf via zijn grondwetgevende macht een grondwet heeft gegeven. Art. 20, tweede lid, van de Duitse grondwet bepaalt dat de Staatsmacht vanuit het volk komt ('Alle Staatsgewalt geht vom volke aus'). In Frankrijk bepaalt artikel 3 van de grondwet dat de nationale soevereiniteit aan het volk toebehoort.
In Nederland is het principe van volkssoevereiniteit niet vastgelegd. De Nederlandse koning regeert volgens de afkondigingsformulieren van Nederlandse wetten 'bij de gratie Gods'. Omdat Nederland sinds de stichting in 1815 vreedzaam is geëvolueerd tot een democratische rechtsstaat lijkt er weinig behoefte te zijn om het volkssoevereiniteitsprincipe alsnog in de grondwet te verankeren.
In de 'Acte van Staatsregeling' (1798) van de Bataafse Republiek was het principe van volkssoevereiniteit wel opgenomen: "De Oppermagt berust in de gezamenlijke leden der Maatschappij, Burgers genoemd." (art. 2)
Dit, in het kort voor wat betreft de betekenis van het begrip 'volkssoevereiniteit'.
Deze community heeft tot doel om het volkssoevereiniteitsprincipe weer onder de aandacht van het volk te brengen en een lans te breken om dit principe alsnog in de grondwet te verankeren.
De huidige problematiek binnen onze landsgrenzen, terug te voeren op slecht regeerbeleid, volksverlakkerij, de graaicultuur alsmede een uit de handlopende vluchtelingenbeleid - opgedrongen door de E.U. waaraan tevens onze soevereiniteit is verkwanseld, ligt hieraan ten grondslag.

Dr. Oplul | 12-04-16 | 18:45

Omtzigt kennende stuurt hij dan meteen een brief. Of worden brieven ook door een zekere Marokkaanse gecensureerd?

Doper | 12-04-16 | 17:46

-weggejorist-

Roadsurfer | 12-04-16 | 17:31

Ik schaam me intens voor deze verrader die zich MP noemt. Wie geeft deze man de fatale slag, iets met compromiterende foto's, rekeningen o.i.d.. Want anders gaat het bergafwaarts met de democratie.

ad melkert | 12-04-16 | 17:28

MH17, Poroshenko, de radargegevens die u met uw vriendje Amerika en uw vijand Rusland maar niet wil verstrekken.

eik796 | 12-04-16 | 17:11

Goed dat reageren schiet nu niet meer op. We hebben een referendum gerealiseerd maar maatregelen zijn nutteloos als er geen handhaving is. Kunnen we dit juridisch handhaven? Nee, dan hoor ik graag een datum wanneer we naar het Binnenhof gaan want als wij de afspraken die ze daar maken niet handhaven dan doet niemand het. Ik stel voor dat we met de auto naar Den Haag gaan en de boel op en rondom het binnenhof vreselijk vast zetten zodat zij (kamerleden en ambtenaren) er niet meer uit kunnen. Vervolgens gaan wij gezellig Picknicken etc. tot diep in de nacht.

reddeloos verloren | 12-04-16 | 17:05

Ik vraag me toch af wie er beslist over welke vragen er wel of niet aan een minister gesteld mogen worden. En hoe onafhankelijk is die 2e kamer dan nog?
Graaf van Egmont | 12-04-16 | 14:52

staat gewoon beschreven
De Voorzitter van de Tweede Kamer kiest welke vragen aan de orde komen tijdens het vragenuur. Ze krijgt daarbij advies van de griffiers van de Tweede Kamer.

Alleen onderwerpen die echt actueel zijn, gaan door. Het moet hierbij dus gaan om onlangs bekend geworden feiten. Ook moet het onderwerp een zekere urgentie en gewicht hebben.

Veel aangemelde vragen vallen af. Dit kan komen doordat een ander Kamerlid eerder was met het aanmelden van de mondelinge vraag over hetzelfde onderwerp. Ook is het mogelijk dat het onderwerp binnenkort al behandeld wordt of onlangs nog aan bod is gekomen, bijvoorbeeld in een debat of een schriftelijke ronde.

meer informatie inclusief gedetailleerde uit leg van uw Voorzitter Khadija Arib hier www.tweedekamer.nl/hoe_werkt_het/de_t...

sweedminder | 12-04-16 | 16:53

Rutte is met stip binnengekomen in de top 5 der NL volksverraders ! wat zal zijn mama trots zijn ..

(c)ZWITSUL | 12-04-16 | 16:37

Rutte ontpopt zich steeds openlijker als de crimineel die onze toekomst aan het verkwanselen is ten faveure van eigen gewin en zijn nog verder opgeblazen ego, ondanks dat dat al de afmetingen heeft van de Goodyear blimp.

Mark Rutte manifesteert zich dagelijks als de grootste vijand van het echte Nederlandse volk.

De EU is een dictatuur van lieden die zichzelf in de positie van dictators hebben gemanoeuvreerd die willens en wetens de democratie buiten werking aan het stellen zijn.
Het Europarlement is een doekje voor het bloeden dat geen deuk in een pakje boter kan en mag slaan.

Lees u in over het Coudenhoven-Kalergi plan en bedenk dat Van Rompuy en Merkel onderscheiden zijn voor hun verdiensten op dat gebied.

Pieter V | 12-04-16 | 16:36

@ TuurlijkNiet | 12-04-16 | 14:58
Amerika is nummer 20 op lijst van meest vrije landen in de wereld. Zwitserland nummer twee.
Van democratieën staat de VS OOK op nummer 20, nog onder Nederland. Er is dus nogal wat mis met de democratie van de VS.

brulkikker | 12-04-16 | 16:31

Galgen op het binnenhof, de énige oplossing helaas !!

LinkseWreker | 12-04-16 | 16:26

Omtzigt heeft zojuist getweet: "Hele Kamer wil van Rutte voor morgen zijn verslag van het gesprek met Poroshenko: Wat beloofde hij?"

Onsjemeer | 12-04-16 | 16:21

Vragen weigeren? Hoe werkt dat?
Moet je dan eerst vragen welke vragen je wel mag stellen, of mag je ook niet vragen?

simpelman | 12-04-16 | 15:59

LibertasSimplex | 12-04-16 | 15:41
""Referendum" is het nieuwe "MacBeth"."

Tragedies doen het altijd goed, dat was al bij de Grieken en Romeinen.

the Jackdawn | 12-04-16 | 15:56

61,1% And Not A Single Fuck Was Given That Day...

Pgibbons01 | 12-04-16 | 15:55

Pieter Omtzigt for President

Der Wilbert | 12-04-16 | 15:50

RIP Democratie

Steinway | 12-04-16 | 15:47

GeenPeil heeft geretweet
Kiesraad ‏@Kiesraad 4 uur
.
De bekendmaking van de uitslag van het referendum door de Kiesraad is vanmiddag om 16.00 uur live te volgen via www.nieuwspoort.nl/live/

davimore | 12-04-16 | 15:47

Ergens wel logisch als we er morgen al over gaan praten toch?

jip_86 | 12-04-16 | 15:46

We hebben een land waar het grootste deel van de bevolking niets in Brussel ziet en een premier die niets in het volk ziet en alles in Brussel.

miss error | 12-04-16 | 15:44

Bij elke tweet van Poroshenko Mapkom be like 'Poro! STFU already...'

Pgibbons01 | 12-04-16 | 15:38

пішов на хуй !!

Betweetert | 12-04-16 | 15:38

ET007 | 12-04-16 | 15:22 De dames politici kijken in hun bloesje, de heren kijken naar beneden in hun broek, geen spoor van ballen te zien.

Herr Zimmermann | 12-04-16 | 15:37

tipo | 12-04-16 | 15:11
En wat is de 'noodzakelijke tijd'? Zit daar een eindgrens aan? Duidelijk is wel dat ze er kreten op los laten, zodat niemand meer weet wat, hoe en wanneer.

mom van avezaath | 12-04-16 | 15:35

@wallenberg | 12-04-16 | 15:19 "Ik denk, dat er heel wat EU baasjes dat geen probleem vinden."
.
Oekraine heeft ook duidelijk gemaakt dat EUrocraten staatsgrepen dolletjes vinden, het bombarderen van de oppositie, rondrazende nazi's die met bevriende ISIS jihadi's in hun kielzog op dissidente burgers jagen, het draaikonten met radargegevens in een internationaal onderzoek, een beetje mensenhandel erbij... het kan ze niet immoreel genoeg. En een grote bek naar verbouwereerde buren uiteraard, als slagroom op de taart. We kunnen onze borst natmaken als die mannetjes (m/v) het hier voor het zeggen krijgen... oh, wacht...

ben kokhals | 12-04-16 | 15:32

Ik vraag me af waarom de Tweede Kamer dit tolereert.
Het land is nog niet eens bij de EU, maar maakt wel afspraken met ze zonder de Kamer te informeren.
Kan toch niet?
Kamer: toon jullie ballen!

ET007 | 12-04-16 | 15:22

Er komt een dag dat Rutte meer beveiliging nodig heeft dan Wilders. Het verschil is dat Wilders beveiliging nodig heeft omdat hij opkomt voor de bevolking en dat Rutte beveiliging nodig heeft vanwege zijn verraad van het Nederlandse volk. Rutte is een vieze vuile matennaaier eerste klas.
Zo iemand waarbij je wel honderden manieren kunt bedenken om hem kapot te maken. Vies stuk vuil!
Ik heb geleerd voor ieder respect te hebben, maar zelfs degene die me dat bijgebracht hebben kunnen kotsen op Rutte.
En maar lachen ..... BAH!

ET007 | 12-04-16 | 15:19

Misschien is het wel, dat wij denken dat de EU de normen en waarden van Europa naar Oekraine wil exporteren. Wat als het andersom is. En de Oligarchen hun streken naar de EU overbrengen. Ik denk, dat er heel wat EU baasjes dat geen probleem vinden.

wallenberg | 12-04-16 | 15:19

Maar wel tijd voor een schuimbekkende en totaal onverstaanbare Öztürk die oa z'n moslimbroeders afvalt door ze subsidiesponzen te noemen.

Flubber de Wups | 12-04-16 | 15:19

Gewoon met de meerderheid bij de uitslag van het referendum een motie van wantrouwen indienen. Laat die oplichters maar vallen. Het is wel genoeg geweest. Dit is gewoon pure minachting van de burger. Hoezo volksvertegenwoordiger. Dat komt weer bij verkiezingen. De beloftes vliegen door de lucht. Maar we weten nu wel zeker, dat de VVD niet te vertrouwen is.

wallenberg | 12-04-16 | 15:15

@TuurlijkNiet | 12-04-16 | 14:58 "echte democratie bestaat alleen in Noord Amerika"
.
Lokaal zeker, maar ook Zwitserland kan er wat van www.swissinfo.ch/eng/explore-600-natio...

ben kokhals | 12-04-16 | 15:15

Mr Juncker, onze dikTEUTor heeft zijn lakei Mark (en met hem zijn partij) goed opgevoed......

hxl | 12-04-16 | 15:14

@mom van avezaath 15:04
De intrekking of inwerkingtreding van de goedkeuringswet zal niet tot september duren. Alle media hebben de brief van Koenders niet gelezen, omdat ze blijkbaar geen redactie hebben bij de Telegraaf en dergelijke. In september zal het referendumproces ge-evalueerd worden. De intrekking of inwerkingtreding van de goedkeuringswet staat daar geheel los van en zal binnen de 'noodzakelijke tijd' plaatsvinden.

tipo | 12-04-16 | 15:11

Ach kijk toch eens, aandachtshoer nr 1 heeft ook weer iets te zeggen.
Over zichzelf uiteraard
www.telegraaf.nl/prive/25585702/__Vict...

Omtzigt, held, ga vooral door, ook met alle onderste stenen.

Maya de Blij | 12-04-16 | 15:11

Nivelleermarionet | 12-04-16 | 15:06
Een hele goeie;)

mom van avezaath | 12-04-16 | 15:11

Piet Karbiet | 12-04-16 | 14:16
Met wat mazzel mogen we bij de EVA. Noorwegen en Zwitserland zijn al lid. De Britten binnenkort hopelijk opnieuw.

Doper | 12-04-16 | 15:10

Het zou kunnen dat de adviseur Marokkaanse koning die in Nederland als kamervoorzitter bijklust, want hier kan werkelijk alles, die vragen met Rutte's Algemene Zaken doorneemt www.rijksoverheid.nl/ministeries/mini... waarmee dan de MP degene is die vragen schrapt.

ben kokhals | 12-04-16 | 15:09

Merkwaardig hoe snel ik Mapkom Piotte in de tekst herkende. Dat is geen Oekraïens voor Mark Rutte zoals iedereen schijnt te denken, maar Maffe Pias.

Nivelleermarionet | 12-04-16 | 15:06

Blij dat dit over een buitenlandse dictatuur gaat en niet over Nederland. Je zal er toch maar burger zijn. Wel grappig dat hun premier ook Rutte heet.

Doper | 12-04-16 | 15:06

Human2Being | 12-04-16 | 14:45 En dat is alles wat het hier ooit kan zijn.
Demonstreren op het mailieveld leidt al sinds 1984 tot hoofdpijn, ontslag en daarna geen uitkering wegens terrorisme.
Hierom: "if there is any hope it lies in the proles"; proleten lopen geen hoofdpijn op want schultenbrau, krijgen geen ontslag wegens toch geen baan.

Structureel geld nodig om huisje boompje beestje te bekostigen?
Dan ben je een systeemslaaf.

Je kan hooguit géén toestemming geven in de 4 of 5 jaarlijkse tombola's (selectieprcedures nieuwe poppenkast).

hallevvezool | 12-04-16 | 15:05

@Human2Being | 12-04-16 | 14:45
Zeg, heb net met gevaar voor eigen leven lopen flyeren, tussen een hoop bakfietsen door. En u?

Piet Karbiet | 12-04-16 | 15:05

Ongeveer in september denken ze iets meer te kunnen zeggen.....5!! maanden verder... als ik zo mijn werk had gedaan was ik eruit gevlogen. Wat Spartacus al eerder schreef, dit wordt opgerekt naar de verkiezingen 2017 en komt dit incapabele zooitje nog eens 4 jaar de boel 'afmaken'.

mom van avezaath | 12-04-16 | 15:04

Ik zie het al, een hoop blabla hier........
Human2Being | 12-04-16 | 14:45
.
Yeah, whatever. Opjutten gaat je niet lukken, 't is hier geen schoolplein.
.
Voorlopig werken ze zich zoieso allemaal tegen door allemaal zo geheimzinnig en achterbaks te doen.
.
Bovendien ook eerst eens even het debat van morgenavond 19:00 uur, waar mensen overigens ook heen kunnen: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/04..., afwachten.

davimore | 12-04-16 | 15:03

TuurlijkNiet | 12-04-16 | 14:58
Klinkt goed. Overal is men echter corrupt. Ook in de States en ook in NL. Alleen zijn wij daar nog niet zo aan gewend blijkbaar.
We leven hier nog in de illusie dat de politiek nog is zoals in de naoorlogse jaren. Toen iedereen NL beter wilde maken.

Dirk III | 12-04-16 | 15:03

Vroegu 40-45 werd je voor iets als landverraad kaalgeschoren en met pek en veren over het marktplein getrokken met een tatoe op je voorhoofd oke die ouwe hakenkr.. s doen we niet meer maar het teken EU op zijn voorhoofd past hier beter
Hoezo wordt hier de nederlander gepiepelt het nepkabinet kan van mijn maar beter onder die steen van de mh17 blijven wat een k.tkabinet

bruinerat | 12-04-16 | 15:01

En iedereen in Nederland maar commentaar hebben op de politiek in Amerika. Maar zelfs de Republikeinen op het Capitol durfde het niet aan de canabis uitslag van het referendum (60+ voor, met opkomst van 90% van de geregisteerde kiezers) te blokkeren. DC valt officieel onder de collectieve verantwoordelijkheid van Congress omdat DC geen senators of afgevaardigden heeft (want DC is geen staat, maar slechts een district)..

Maar ik heb het al vaker geroepen en zal het niet voor het laatst doen, maar echte democratie bestaat alleen in Noord Amerika. Maar daarom wordt het ook bijna overal toegepast. Referenda hebben wij altijd op de eerste dinsdag van november en meestal dan kunnen wij op meerdere initiatieven stemmen.. en hoewel technisch gezien ook raadgevend, is voor zover ik weet nog nooit een uitslag overruled..

TuurlijkNiet | 12-04-16 | 14:58

Ik raak een beetje gefrustreerd van bovenstaand nieuwsbericht. Van WIE mogen deze vragen niet? WIE heeft ze niet toegelaten? WIE bepaalt welke vragen wel of niet mogen?
Bepaalt de kamervoorzitster dit? Of heeft de regering dit besloten? Wat gebeurt er als de vragen toch gesteld worden?

brulkikker | 12-04-16 | 14:57

Pgibbons01 | 12-04-16 | 14:55
Don't get bitten!

Dirk III | 12-04-16 | 14:57

Dit spreekt niet in het voordeel van Rutte. Hij heeft wat uit te leggen aan het volk dat hij vertegenwoordigd.
Of zullen we hem gewoon voortaan benoemen met zijn echte functienaam: EU-lakei Rutte die Provincie Nederland onder de duim moet houden. Als hij het goed doet mag hij misschien meedoen met het ouderwetse poenscheppen in het huidige Versailles van de zonnegoden te Brussel.
Zulke minachting naar je land en volk gaat lang goed maar niet voor eeuwig en dat zou hij moeten weten als leraar geschiedenis. (Was je te dom voor de exacte vakken?)

Dirk III | 12-04-16 | 14:56

De EU begint verdacht veel te lijken op een goedkope zombiefilm. Rutte is duidelijk al een zombie. De gewone mensen beginnen nu de ware schaal van de ramp te ontdekken. Er zijn al enkelen die verzet bieden. Zal het continent van de EU zombie overheersing gered kunnen worden?

Vanaf 15 maart 2017 in de bioscoop...

Pgibbons01 | 12-04-16 | 14:55

I love the smell of angstzweet in the morning :-)

Lucioperca | 12-04-16 | 14:54

Ik raad iedereen aan de Suske en Wiske met de titel De Apenkermis te lezen.
Die willy van der Steen had het allemaal al wat eerder door.

XaaD666 | 12-04-16 | 14:53

Het begint inmiddels toch wel dictatoriale trekjes te krijgen...

FnurkY | 12-04-16 | 14:52

Ik vraag me toch af wie er beslist over welke vragen er wel of niet aan een minister gesteld mogen worden. En hoe onafhankelijk is die 2e kamer dan nog?

Graaf van Egmont | 12-04-16 | 14:52

@Human2Being | 12-04-16 | 14:36
Misschien te vroeg. Komt bij dat wat er nu gebeurt, die totale paniek en ontmaskering, nooit was gebeurd na een middagje met een vol Malieveld.

ben kokhals | 12-04-16 | 14:50

Ho ho. Niet zo zuur in de panelen hier. Hieruit blijkt alleen maar hoe groot de overwinning van GeenPeil tot op heden is. Zelfs het stellen van vragen over zo iets makkelijks (een "nee" namelijk) durven ze niet aan. De angst regeert en totdat ze een voor hen juist antwoord hebben gevonden op deze staatsrechtelijke spagaat waar ze zich in bevinden zullen we dit blijven zien. Draaien, liegen, tijd rekken, alles zal geoorloofd worden om het onvermijdelijke te proberen te vermijden: het uitvoeren van hun eigen referendumwet.

kunnenzedanniks | 12-04-16 | 14:49

MH 17 beste mensen, het is het EU doofpot dossier waar Rutte zijn medewerking aan moet verlenen en waar hij zijn medewerking aan verleent omwille van.... Vul zelf maar in.

Jan van de Biertent | 12-04-16 | 14:48

Woensdag gehakt dag?

Sjonie01 | 12-04-16 | 14:47

@Joris Draaksteker 14:40
Bij een schriftelijke vraag zit een lange beantwoordingstermijn. Rutte kan zo tijd kopen, dankzij de voorzitter van de Tweede Kamer, zonder enkele reden. Dat is onbestaanbaar, omdat hiemee artikel 13 van de referendumwet wordt overtreden door dit kabinet, dankzij de Kamer, over de rug van de Nederlandse bevolking die een duidelijk advies heeft gegeven over wat te doen.

tipo | 12-04-16 | 14:45

Ik zie het al, een hoop blabla hier........

Human2Being | 12-04-16 | 14:45

Die kamervoorzitster is een enorme ondemocratische voddenbaal dat ze er in meegaat vragen over een belangrijk onderwerp niet toe te laten. Wederom beschamend.

Janloel7282 | 12-04-16 | 14:44

De Janklaassen van dienst heeft geen mandaat om te spreken over zaken die het ongezien en direct uitvoeren van EU-beleid in het kudtprovincietje nederlandje overstijgen of die de éénheid van de unie in gevaar zouden kunnen brengen.
Tevens mag het volk onder géén beding de indruk krijgen dat Dehaag nog louter het uitvoeringsorgaan van de brusselse overheerser is en slechts ceremoniëel mag blijven zitten om het slapende volk in de gewenste toestand (brein-/mond-dood) te houden.
Derhalve geheel niet opvallend dat de junta.rutte nog altijd in het zadel zit.

hallevvezool | 12-04-16 | 14:43

Joh al heeeeeel duidelijk dat Mailk zo nog meer een hekel aan het plebs, gepeupel heeft gekregen dan al bekend was. De laatste maanden van zijn 'ík ben de baas goed of kwaadschiks'gaan we nu echt merken. Ik heb de indruk dat er nog een jaar een enorme afkeer tentoongesteld gaat worden. Ooit gehoord van narcistische woede... Plebs,gepeupel maak de borst maar nat!

fikkieblijf! | 12-04-16 | 14:43

Kunnen we die vraag van Omtzigt niet even allemaal twitteren naar Rutte en Omtzigt en Arib? Jammer dat ik geen Twitter heb in dit geval.

Watching the Wheels | 12-04-16 | 14:43

-weggejorist-

Human2Being | 12-04-16 | 14:43

Angst is een slechte raadgever mensen.

Human2Being | 12-04-16 | 14:43

Niet. Mijn. President.

panadol | 12-04-16 | 14:40

Het moet dus als schriftelijke vraag. Wat in het voordeel is van de beantwoorder, omdat je dan zijn rode konen niet ziet.

Joris Draaksteker | 12-04-16 | 14:40

Komt ie nog een keer!

Ik zie een hoop onvrede hier, maar het blijft bij woorden.
Waarom wordt er geen fysieke actie voorbereid? Kom in beweging mensen, met zeuren alleen verander je NIKS!

Kom maar op wie durft?

Human2Being | 12-04-16 | 14:40

PvvdApenland

Watching the Wheels | 12-04-16 | 14:39

@Mark_D_NL | 12-04-16 | 14:31
Ik zou liever zien dat gratis arbeid wordt verboden.

De komst van de Islam hebben wij alleen maar te danken aan de komst van de hordes gratis arbeiders hetgeen volgens de bazen en Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van dwangArbeid) met haar zweep nog steeds niet genoeg is.

ProAsfalt | 12-04-16 | 14:38

Ghe.. ghe Acher krijgt beschuldiging stasi praktijken naar z'n hooft,en reageert daarop met "een gotspe,om maar eens een Nederlands woord te gebruiken " hahaha!

deraderendraaien | 12-04-16 | 14:38

@Human2Being | 12-04-16 | 14:36
Niemand dus. Misschien moet je de oproep anders formuleren?

Mark_D_NL | 12-04-16 | 14:37

0 zetels voor de vvd volgend jaar. Snap niet dat zijn mede vvd'ers in verzet komen tegen hem.

zeefert | 12-04-16 | 14:37

Soms vraag ik me af of we nog wel in een democratie leven. DaRealSwag | 12-04-16 |

Maar ik durf te wedden dat je dat pas afvraagt sinds die Rutte aan het bewind is!!

langzullenweleven | 12-04-16 | 14:37

-weggejorist-

Human2Being | 12-04-16 | 14:36

Alles voor The Race To The Bottom.

Miljoenen gratis arbeidskrachten moeten deze kant opkomen om de bazen, beter gezegd junks, te voeden, tevreden te stellen zodat Jetta Klijnsma (PvdA = Partij van dwangArbeid) met haar zweepje ook nog wat te doen heeft. PATS!!

Weet waar gij op stemt in maart 2017.

Vóór of tegen The Race To The Bottom.

ProAsfalt | 12-04-16 | 14:35

De democratie aan het werk. Logisch dat Rutte zo'n liefhebber van de Oekraïne is. Nog even en zijn vriendjes leren hem hoe de pers aan banden te leggen, toch?

langzullenweleven | 12-04-16 | 14:32

Wanneer je een kamer voorzitster hebt met een dubbel pspport. Waarvan je dus niet kan weten waar haar loyaliteit ligt. Moet je niet verbaast zijn wanneer zij ook op andere gebieden onbetrouwbaar is.
--
Tevens ben ik van mening dat de Islam verboden moet worden.

Mark_D_NL | 12-04-16 | 14:31

Ik raad de parlementariërs aan de vraag gewoon te stellen. Dan krijg je te horen dat het niet mag. Dan stelt een andere parlementariër de vraag opnieuw. En daarna de volgende.

El Rico Grande | 12-04-16 | 14:30

Nee, er staat Mapkom Potte, is vast heel iemand anders.

je_schoonvader | 12-04-16 | 14:27

Soms vraag ik me af of we nog wel in een democratie leven.

DaRealSwag | 12-04-16 | 14:26

Denk dat Rutte inmiddels kan worden verweten dat hij het volk aanzet tot haat en agressie tegen hemzelf in dit geval. Maar toch.

watazooi | 12-04-16 | 14:26

In plaats van de export van de Westerse Vrijheden zijn we bezig met de import van corruptie, censuur en dictatuur. Ook een manier om tot elkaar te komen natuurlijk.

très cool | 12-04-16 | 14:24

Het telefoontje tussen Rutte en Poroshenko heeft duidelijk gemaakt, dat een wijziging van het associatieverdrag onmogelijk is en dat het kabinet dus direct de goedkeuringswet kan intrekken. Vandaag nog.

Vandaar dat dit kabinet liever niet over dat telefoontje spreekt, want dan kunnen ze geen tijd rekken.

Maar wat ik onvoorstelbaar vind, is dat de voorzitter van de Tweede Kamer hier het kabinet in steunt en met een brief-afhandeling komt. En waarom zou Buma die vragen niet stellen op 19.00 uur? Wil het CDA ook tijdrekken?

tipo | 12-04-16 | 14:24

Ik zie een hoop onvrede hier, maar het blijft bij woorden.
Waarom wordt er geen fysieke actie voorbereid? Kom in beweging mensen, met zeuren alleen verander je NIKS!

Kom maar op wie durft?

Human2Being | 12-04-16 | 14:24

De vragen zullen niet geweigerd zijn, maar verschoven naar een later vragenuurtje. Volgende week, volgende maand, ooit....

Wobbelplatte | 12-04-16 | 14:23

@Traag | 12-04-16 | 14:09
Copy/paste

Makro777 | 12-04-16 | 14:22

Als mijn vriendinnetjes vroeger zo zaten te traineren, liegen, draaien en zuigen ging er op een bepaald moment gewoon een pitcher bier overheen. Dan was het snel afgelopen.

Piet Karbiet | 12-04-16 | 14:21

John Doorzon | 12-04-16 | 14:16
Je vindt de huidige situatie beter?

Herr Zimmermann | 12-04-16 | 14:20

Ik denk toch dat het tijd word voor meer press op de premier vanuit de bevolking. Dus kom van je luie stoel af en ga krijsen schreeuwen raar doen, maar doe iets ipv afwachten en het overlaten aan Wilders en Jan Roos...

HdJ& | 12-04-16 | 14:20

Dat het CDA nu 180 graden draait sinds het jaar 2000 moet toch wel boekdelen spreken met in hoeverre ze spijt hebben van ons in deze teringzooi te hebben geworpen.

LangeTijdGeleden | 12-04-16 | 14:20

@Mike Hawk | 12-04-16 | 14:08

Heel Europa in as en dan op een piepklein, bitterkoud eilandje haringen vangen. Ik had m'n toekomst toch anders voorgesteld.

Raar hoe zaken kunnen lopen.

SapperDeFlap2166 | 12-04-16 | 14:20

Tja, dat krijg je met zo'n onderbroekdouchende @minpres

Teen | 12-04-16 | 14:18

Maar wel elk ander land de les lezen over democratie en openheid eisen, maar zelf de plank finaal mis slaan hier. Wat een amateurtjes zijn het toch ook. Aftreden, de enige juiste optie want dit gaat het niet worden. Vroeger had je zo'n programma bij Veronica.. Over de balk..(geloof ik) wat er allemaal misging met de uitgaven. Een soortgelijk programma zouden we dagelijks weer op de tv moeten hebben, maar dan met dit soort politieke blunders. Soort van omgekeerde NOS Journaal. Daar kun je wel een avond mee vullen. En dat programma dan net een paar maanden/weken voor de verkiezingen uitzenden. Zou er dan niet 1 politici zijn, die zich zo zou schamen, dat hij/zij zich de volgende werkdag ziek zou melden of beter nog, zou aftreden? Heerlijk zou dat toch zijn.

mynameistrouble2 | 12-04-16 | 14:18

Kamer doe je plicht. Helaas zijn dat ook een stel labbekakkers.

Koonkluk Huis | 12-04-16 | 14:18

@Mike Hawk | 12-04-16 | 14:08
.
Ja dat gaat lekker in IJsland. Volg het al een tijdje. Er zijn mensen hier die er niet in geloven. Soit. Doe maar een Unie met de UK, IJsland en Nederland. Zullen er snel meer landen volgen. En ook wat cellen reserveren.

Piet Karbiet | 12-04-16 | 14:16

Als ik Porosjenko was zou ik ook zo'n tweet de wereld insturen om Rutte een beetje te dissen. Maar probleem is inderdaad dat we niet weten wat er nu echt gezegd is.

Simon_GS | 12-04-16 | 14:16

nieuwe EU ver.2 op, maar dan niet op drijfzand, maar op een oerdegelijk fundament.
Herr Zimmermann | 12-04-16 | 14:09
Nee toch?? Met dat failliete hooligan landje?? Dat wil niemand. En dan de engelse pond zeker als valuta??

John Doorzon | 12-04-16 | 14:16

Ik wijger bij deze mijn belastingaanslag.

boerk | 12-04-16 | 14:15

Ach, Mark is meer voor de EU dan voor NL moge dat voor iedereen duidelijk zijn.

HdJ& | 12-04-16 | 14:15

Lijkt wel Kabul hier.Karzai trekt zich ook geen fuck aan van het Afghaanse volk, de rest van de wereld gewapend daar het land in. Terwijl hij regeert over 1 stip op de kaart.
Den Haag begint steeds sneller zo een stip te worden, de rest interesseert ze niet.

ca12nag3 | 12-04-16 | 14:14

Dit herinnert mij eraan dat ik straks nog bananen moet kopen.

Wie denkt dhr. Omzigt wel dat hij is? Een beetje relevante vragen stellen aan Moppentrommel Mark?

El Rico Grande | 12-04-16 | 14:14

Wat een schijndemocratie is het toch.
Rutte doet alles voor de grote EU-bühne. Ik stem godverdomme nooit meer VVD.

pibasso | 12-04-16 | 14:14

Die PvdA-moslima gaat toch over het toelaten van vragen? Dan weet je nu al dat ze hun dappere keutel intrekken en het kabinet er weer mee laten wegkomen.

très cool | 12-04-16 | 14:14

Je kunt hier inmiddels eten van het dorpsplein door al m'n geveeg, wanneer krijgt het eens hoog bezoek?

sufkut | 12-04-16 | 14:14

Sinds wanneer bepaalt de MP/het kabinet wat er wel en wat er niet gevraagd mag worden tijdens het vragenuur?
En sinds wanneer hoort het parlement dat dictaat te pikken?

jemagookniksmeer | 12-04-16 | 14:13

Misschien mag het wel telefonisch, tijdens vragenuur.

LibertasSimplex | 12-04-16 | 14:12

En ga jij ooit nog VVD stemmen?
"Nee, nee, nee en nog eens nee!"


In maart 2017 kleur ook jij wederom dat bolletje bij de VVD rood, let maar op.. Denk tijdens het inkleuren eventjes aan mij, zou ik waarderen.

Boris die Sauertopf | 12-04-16 | 14:12

Collaboratie: nu al HET woord van 2016

hxl | 12-04-16 | 14:12

Steeds als je denkt dat het niet gekker kan.... jawel hoor!
Bananenrepubliek.

Schietmijmaarlek | 12-04-16 | 14:11

Omtzicht kan wellicht wel vragen waarom vragen niet toegestaan is. Om in elk geval dát punt duidelijk te maken.

De Regeering | 12-04-16 | 14:10

Och, niets verwonderd mij meer.
DDR/Noord-Korea ten voeten uit.

Dostranamus | 12-04-16 | 14:10

Als Engeland nu uit de EU gaat, en NL gaat hierna ook uit de EU, zouden wij dan een associatie verdrag met Engeland kunnen sluiten?
Dan bouwen we als het ware een nieuwe EU ver.2 op, maar dan niet op drijfzand, maar op een oerdegelijk fundament.

Herr Zimmermann | 12-04-16 | 14:09

Waar wat is dat voor kul om 'vragen te weigeren'? Is dat niet gewoon een kwestie van 'gewoon stellen, ongeacht wat men van de VVD zegt'?

FrankVeer | 12-04-16 | 14:09

Wat ik me afvraag is hoe @poroshenko met zijn cyrillisch toetsenbord @Minpres tiept

Traag | 12-04-16 | 14:09

Op basis waarvan mogen dergelijke vragen geweigerd worden?

jawor36 | 12-04-16 | 14:07

De DictatEUr is geen toekomstvisioen maar een realiteit

Tobi | 12-04-16 | 14:07

Bizarre gang van zaken. Desalniettemin zou ik het, als ik Omtzigt was, gewoon wel noemen bij iedere mogelijke kans.

Adversary | 12-04-16 | 14:07

Een soort kitschshow zoals bij de MH17 presentatie.
Met een enorm gereconstrueerd ontploft potlood op de achtergrond.

Piet Karbiet | 12-04-16 | 14:06

Het gaat wel erg snel heel erg verl verder bergafwaarts met ons mooie Nederland nu.....

Ik schaam mij voor onze kinderen dat we deze regering niet weg hebben kunnen krijgen. Ik vrees voor de oorlog waarin dit hoe-dan-ook uiteindelijk in uitmondt....

Bali Lovert | 12-04-16 | 14:06

Wij worden continue gepiepeld door DenHagistan

Bolder | 12-04-16 | 14:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken