Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ook de CDA-achterban stemt TEGEN op 6 april

Cev3nVNWwAESykH.jpg Persbericht uit de mail. De Dutch Dairymen Board - de zuivelboerenvakbond, dus overwegend CDA-boeren - roept haar leden op om tégen het verdrag te stemmen. Omdat wij de steun van Marianne Thieme voor GeenPeil enorm waarderen, knipplakken we bij dezen het gehele persbericht op de frontpage. DDB stemt tegen vanwege het gebrekkige dierenwelzijn en de achterblijvende voedselveiligheid in Oekraïne en geeft daar vanuit het zuivelboerenstandpunt toelichting op. Bij dezen: Associatieovereenkomst EU-Oekraïne: legalisering oneerlijke concurrentie Op 6 april mogen we naar de stembus om ons oordeel te geven over de associatieovereenkomst tussen de EU en de Oekraïne. De overeenkomst betekent voor Nederlandse en EU boeren vooral een laffe aanval op het “gelijke speelveld”. Omdat de associatieovereenkomst de Europese normen en standaards met betrekking tot voedselveiligheid, kwaliteit en dierenwelzijn niet respecteert, zeker stelt, afdwingt of controleert. Geen afdwingbare afspraken Op grond van de overeenkomst kan 90% van de Oekraïense landbouwproducten heffingvrij op de Europese markt komen. Ook voor Nederland zijn er voordelen aan de vermindering van invoerheffingen. Hoewel dit dus positief klinkt, heeft de overeenkomst voor boer en consument in de EU belangrijke nadelen. Zo blijken in het verdrag vage kreten te worden gebruikt zonder juridische lading in plaats van harde afspraken,terwijl ook een tijdspad ontbreekt voor het voldoen aan de strengere EU standaarden en voorwaarden ten aanzien van voedselkwaliteit dierenwelzijn enz. Daardoor is het onmogelijk om de Oekraïne aan vermeende “afspraken” te houden, omdat ze niet afdwingbaar zijn. In zowel artikel 59 als 64 (en art. 29 betreffende douanerechten) wordt er gesproken over maatregelen voor bijvoorbeeld het garanderen van dierenwelzijn. Alleen, er wordt niet verder gegaan dan de opmerking dat er “consensus” moet zijn. Hormonen, antibiotica Door de vage afspraken, kan de Oekraïne in feite doorgaan met het houden van dieren volgens veel lagere standaards én kosten als in de EU. Want rond dierenwelzijn en dierhouderij liggen de EU en de Oekraïne mijlenver uit elkaar: qua huisvesting van de dieren (stalling van melkvee, kippen in kooien, eieren uit legbatterijen), identificatie en registratie, dierziektebestrijding, voorzorgsprincipe of medicijnengebruik. Hormonen en antibiotica worden op grote schaal gebruikt in de Oekraïne. Oneerlijke concurrentie Alle strenge wettelijke eisen en standaards die we in de EU kennen met betrekking tot bovenstaande, leveren Europese boeren een sterk hogere kostprijs op als de Oekraïense boeren. Europese boeren moeten concurreren tegen producten die zijn geproduceerd op een wijze die in de EU verboden is! Het door beleidsmakers toestaan van producten op onze markt die niet aan onze hoge standaards voldoen, is concurrentievervalsing. Keuze consument? Kan een consument deze producten met herkomst “Oekraïne” herkennen en links laten liggen? Nee. Omdat veel van de, volgens EU-regels onreglementair geproduceerde voedingsmiddelen, onherkenbaar worden door het gebruik in bewerkte producten. Herkomst veranderen Tevens mag ieder product dat binnen de EU-grenzen nog een keer bewerkt wordt (herverpakt of gesneden) als herkomst de naam van het land dragen waar de laatste bewerking is verricht. Dus kipfilet geproduceerd in de Oekraïne onder veel slechtere dierenwelzijn- en kwaliteitseisen wordt in Nederland herverpakt en mag daarna gelabeld worden als “geproduceerd in Nederland”. Voor kaas geldt hetzelfde: kaas die in plakken wordt gesneden in Nederland, mag daarna herkomst Nederland als label dragen. De DDB heeft hier inmiddels Nederlandse beleidsmakers op aangesproken. De handel kiest over het algemeen voor de goedkoopste optie die legaal te verkrijgen is. Zoals blijkt uit de cijfers van het Oekraïense bureau voor de statistiek. Op de dag dat de EU zijn grenzen opende met Oekraïne, overstroomde de Europese markt met Oekraïense batterijkippen. De export naar Nederland was, met tariefmuren, precies nul kilo: dat zien we in 2013. In 2014 gaan de grenzen precies halverwege het jaar open en komt de stroom dieronvriendelijke kippen op gang. In 2015 is volgens een artikel in Volkskrant inmiddels 12.000 ton kippenvlees vanuit de Oekraïne naar Nederland geëxporteerd. En Oekraïne heeft ook grote plannen met zuivelproducten. Rabobank en ING: investeren in duurzaam ondernemen? Grote investeerders in de stroom kippenvlees uit de Oekraïne zijn opvallend genoeg Rabobank en ING. Twee Nederlandse banken die de mond vol hebben over duurzaam en maatschappelijk ondernemen en een hoge graad aan dierenwelzijnseisen opleggen aan hun Nederlandse agrarische klanten, investeerden reeds miljoenen in de Oekraïense kippenfabriek Myronivsky Hliboproduct (MHP). Die is in handen van Yuriy Kosiuk, een Oekraïense multimiljardair. Op 380 duizend hectares land worden jaarlijks door MHP 332 miljoen kippen geslacht, ingevroren, verpakt en uiteindelijk geëxporteerd. (Ter vergelijking: in Nederland worden jaarlijks 465 miljoen kippen geslacht) Miljoenen euro’s in inferieure productie Rabobank maakt in de periode 2008-2018, 127,1 miljoen euro over aan MHP, ING investeert 42,8 miljoen (artikel Volkskrant d.d. 14 september 2015). Geld wat overigens niet ten goede komt aan de Oekraïense burgers, integendeel.Terwijl multinationals zich verrijken met deze overeenkomst, wordt de Oekraïense plattelandsbevolking aantoonbaar armer door de overeenkomst. Salmonella En terwijl andere landen hun grenzen voor kippenvlees uit de Oekraïne sloten om de dieronvriendelijke wijze waarop het geproduceerd wordt en de hoeveelheid salmonella in het vlees, verdedigen Nederlandse banken zich met de opmerking “dat het volgens de nationale regels en wetten wordt geproduceerd”. Inderdaad, en dat is nu net het probleem aangezien die nationale wetten van de Oekraïne op geen enkele wijze voldoen aan onze Europese minimale standaards en wetten! Zoals zo vaak blijkt de belerende houding van banken ten opzichte van hun Nederlandse agrarische klanten slechts een staaltje “window-dressing”. Met maatschappelijk verantwoord of duurzaam ondernemen heeft de werkwijze van Rabobank en ING niets van doen! Dierenwelzijn geen issue We hoeven niet te verwachten dat er in de Oekraïne ten opzichte van bijvoorbeeld dierenwelzijn iets ten goede verandert: de Oekraïense minister van Agrarische Zaken Pavlenko liet zich in een interview met Boerderij (december 2015) al uit over het feit dat dierenwelzijn geen echt issue is voor de Oekraïners. En hoeft daar door dit verdrag ook geen haast mee te maken door het gebrek aan harde afspraken. Wel heeft de Oekraïense landbouwminister al aangegeven dat men eveneens de export van zuivelproducten naar Nederland op wil schroeven. Zuivel die bij de productie bij lange na niet voldoet aan de aan de Nederlandse melkveehouders opgelegde standaards en eisen. “Nee” ? De DDB concludeert dat zolang Oekraïne zich niet aan Europese normen en standaarden houdt voor voedselproductie, alle vrije verkeer van goederen opgeschort moet worden in het belang van de voedselveiligheid, kwaliteit en het gevaar van imagoschade voor zuivel- en andere landbouwproducten. Op 6 april kunt u door uw stem tijdens het referendum bij onze overheid aangeven waar voor u de grens ligt bij o.a. het ondermijnen van onze concurrentiepositie én inkomen. Sieta van Keimpema, Voorzitter DDB

Reaguursels

Inloggen

Als de EU er nu eens voor zorgt dat mijn BMW X5 hier niet enkele tienduizenden euro's duurder is dan 800 meter verderop in Duitsland en de benzineprijs ook gelijk komt met die in Duitsland. Het hele levensonderhoud is goedkoper in Duitsland. EU zorg ervoor dat iedereen echt profiteert van jullie project, dan komt er vanzelf draagvlak.

Dutch_Holland | 02-04-16 | 14:22

We moeten gewoon 'ja' stemmen. Het is een relatief groot land qua oppervlakte. 99% is christelijk. Het is rijk aan nog niet geexploiteerde grondstoffen. Ongelooflijk veel handel mogelijk. En ja, ze kunnen veel leren over veiligheid (Chernobyl), politieke omgangsvormen en zoveel meer. De Krim zijn ze kwijt. Waarschijnlijk nog een stuk waarvoor oorlog gevoerd wordt. De rest zal een natie vormen. Maar dan heb je ook wat.
Vergt veel tijd, geld, investering.
Maar er leven maar 44 miljoen inwoners (44 x Nederland qua oppervlakte). Veel graan enz. Olie, gas enz. En tzt veel nieuwe vakantieplekken. Veel water (17% van de oppervlakte), veel strand in het zuiden, gematigd klimaat, veel vlak vruchtbaar land.
Ik snap niet dat dit niet eerder naar voren is gekomen.

klanker | 02-04-16 | 13:22

Geen Tsjernobyl kippen in ons land!
Alle radioactieve troep mag in Europa gedumpt worden. Het barst letterlijk van de radioactieve spullen in Oekraïne door de atoombomwegsmelt centrale ramp. Aldaar vreet niemand het. Strik eromheen en exporteren maar.
Volgens Rutte is het prima handel.
Hij mag de kipnuggets als eerste en laatste proeven in een loden kistje aangeleverd.

dijkbewaker | 02-04-16 | 12:14

Ik ben voor goedkope kipnuggets dus ik stem voor

warhorse | 02-04-16 | 12:00

Eigenlijk moet de wereld gered worden van de gesubsidieerde overproducerende Nederlandse boeren. En natuurlijk van de Franse en vooral Amerikaanse boeren. Het zijn vooral arme landen die lijden onder de kapotmaak export vanuit hier.

DreHa | 02-04-16 | 11:32

Het CDA verkoopt iedereen de moeder voor pluche. En net zoals de gevestigde orde heeft het CDA ook een vrachtlading boter op het hoofd. Ook het CDA heeft dit laten gebeuren door het Europese project blindelings goed te keuren. En wat te denken van Wim van de Camp, een heaumeauxsensueel nota bene, met z'n technocratische gezever.

Sliptong | 02-04-16 | 10:56

Dit is toch diezelfde EU die zich eerder nogal hinderlijk bemoeide met onze gehaktbal en de toegestane kromming der komkommers?
atheïstisch stemvee | 02-04-16 | 08:19
Ik vind dat je ze hier enorm mee tekort doet, ze hebben tenslotte ook een enorme prestatie bereikt met het ter discussie stellen van het maximum vermogen van onze stofzuigers. Afgelopen jaren zijn er discussies geweest en debatten gevoerd waarvan iedereen je 20 jaar geleden zou hebben uitgelachen als je dat gezegd had.

Janloel7282 | 02-04-16 | 10:26

frank87 | 02-04-16 | 09:55
Die suggestie zal ongetwijfeld gewekt worden, 'het was een anti-referdum' enzo. Gelukkig is dat niet hoe verkiezingen en referenda historisch gezien werken. Niet 100% vergelijkbaar maar anders zou bv ook een kwart van de zetels in de 2e kamer leeg moeten blijven. De zetels worden verdeeld op basis van het aantal stemmers. Niet stemmen = niet meetellen. Als de plucheplakkers daar vanaf zouden willen kost dat een hoop baantjes.. ergens zou het wel mooi zijn, een steeds leger wordende kamer om de afkeer van de politiek in beeld te brengen. Zou wel een smak geld schelen.

noerg | 02-04-16 | 10:19

Niets zo mooi als een overweldigende NEE ten tijde dat Nederland voorzitter is van de EU en alle ogen op ons gericht zijn. Dat zal de UK ook enorm motiveren om uit de EU te stappen. En dan is het sneeuwbaleffect begonnen.

sinar2 | 02-04-16 | 10:10

de honden blaffen... | 02-04-16 | 01:57
Ik denk dat de regering alle niet-stemmers bij het JA-kamp gaat rekenen. Dus als er 99% tegen stemt, met een opkomst van 50%, dan kunnen ze het nog als een overwinning voor het ja-kamp inboeken.

frank87 | 02-04-16 | 09:55

Ze leggen hier wel DE reden bloot waarom de EU leiding wil dat ze erbij komen. Even snel paticiperen in de paar bedrijven in Oekraine die hier hard van gaan profiteren door de bonzen in de EU top of haar nepotistische achterban en ze hebben hun gouden toekomst weer wat rijker gemaakt. Fuck de EU bevolking en die van Oekraine. Smerig spelletje

WatZalIkErvanZeggen | 02-04-16 | 09:45

@Lewis Lewinsky 00:51
Hoogte bijstand alleenstaande moeder bijstand €950.
Hoogte AOW €1100

Dat zijn 2 feiten. Geen aannames. En er is met de regel van Lupus2x verder niets mis? Fijn, dan zal ik hem op haar situatie loslaten, exact zoals ze zelf doet:

Als AOW'ers als LupusLupus niet hun hele leven niets hadden uitgevoerd (en please kom niet aan met het "ja maar toen waren de tijden anders" excuus, er waren zat vrouwen die werkten), dan hadden ze nu naast hun AOW een pensioen gehad en hoefden ze niet te miepen over hun karige bestaan. (Hier meen ik dus geen f van, maar t is wel t 2xL niveau)

RoBD=Skullfucker | 02-04-16 | 09:42

Ben hier voor.

Piet Karbiet | 02-04-16 | 09:28

De handelsparagrafen leveren echt substantieel economisch VOORdeel.
@Harry uit Rotterdam | 02-04-16 | 09:10
Beste Harry, het handelsgedeelte is al in werking getreden op 01-01-2016. Daar gaat het referendum niet over.

atheïstisch stemvee | 02-04-16 | 09:28

De meeste heffingen komen voort uit het feit dat andere economische blokken dit ook doen. Daarom ben ik voor TTIP.

Dutch_Holland | 02-04-16 | 09:24

@Harry uit Rotterdam | 02-04-16 | 09:10

Voor welke producten gelden importbeperkingen? Misschien moet je wat dieper in de materie duiken.

Dutch_Holland | 02-04-16 | 09:20

@eerstneukendanpraten | 02-04-16 | 09:17
*trekt stalen neuzen aan, gewoon omdat het kan*

necrosis | 02-04-16 | 09:18

Dat is ook weer zo typisch voor de linkse partijen: men zet het mes op de keel van de Nederlandse agrarische bedrijven, met de strengste milieuregelgeving en dierenwelzijnregels ter wereld, wat ontzettend veel geld kost. Maar vervolgens mag de rest van de wereld gewoon hormoonvlees, legbatterijeieren, lichtgevende vis uit Azië hier naartoe exporteren. Regels moeten voor iedereen gelden, tenminste als je hier wilt veekopen.

Dutch_Holland | 02-04-16 | 09:18


necrosis | 02-04-16 | 09:15

We schoppen gewoon samen!

eerstneukendanpraten | 02-04-16 | 09:17

@eerstneukendanpraten | 02-04-16 | 09:08
Mag ik schoppen?

necrosis | 02-04-16 | 09:15

@nemoj me jebat | 02-04-16 | 09:03
*bij eerstvolgende landelijke verkiezingen op @nemoj me jebat stemmen gaat*

necrosis | 02-04-16 | 09:14

Tjonge jonge. Wat een onzin (alweer). Voor alle landbouwproducten gelden importbeperkingen. Alleen de heffingen gaan er van, dat betekent dat wat er wordt geïmporteerd goedkoper wordt. Het betekent niet dat we onze eisen aan voedselveiligheid en dieren welzijn beperken. Geen enkele reden om niet VOOR te stemmen. De handelsparagrafen leveren echt substantieel economisch VOORdeel.

Harry uit Rotterdam | 02-04-16 | 09:10

necrosis | 02-04-16 | 08:29

En dan krijgt Deichhoff (van de dikke BMW) ook automatisch een schop onder zijn reedT!

eerstneukendanpraten | 02-04-16 | 09:08

@necrosis | 02-04-16 | 08:24
Niet te vroeg juichen, lieverd!
Dat vind ik eng.
*afklopt en vandaag nog even gaat flyeren*

nemoj me jebat | 02-04-16 | 09:03

Vraag me af hoe onze mede-europa burgers hierover denken.
Door het referendum komt er een discussie en worden er tal van zaken uitgelicht dingen die zonder referendum niet eens onder burgers zijn ogen gekomen waren.
De rest van de lidstaten heeft al ingestemd, iets wat Rutte ook al graag gedaan zou hebben.
Maar met betrekking tot de landbouw vraag ik me af hoe onze sympathieke collega boeren uit Duitsland, Italie, Belgie en uiteraard Frankrijk hier tegenover staan.
Hebben zij hier weet van of is alles naar hun stil gehouden?
Ze zijn voor minder de straat op gegaan.

Damoos | 02-04-16 | 08:59

neo-liberaal VVD en een 'we love the world' nihiliveerpartij PVDA.. het concept voor massale downloading van de Noord Europese bevolking. Bloed kleeft eraan.

fikkieblijf! | 02-04-16 | 08:57

@Lupuslupus | 02-04-16 | 08:46
Er komt een moment dat Rutte wordt weggelachen door het stemvee.
En wachten tot volgend jaar maart duurt me te lang.

necrosis | 02-04-16 | 08:56

En Obama is uiteraard voor, want dan kan hij oorlogje spelen op Europees grondgebied met de Russen. Ook go3d voor de economie in de VS.

Ronnie uit Helmond | 02-04-16 | 08:53

Alle politici in Europa horen op de brandstapel, op enkelen na natuurlijk. Die is Brussel zijn het beste brandhout.

Ronnie uit Helmond | 02-04-16 | 08:52

Voorlopig heeft Rutte nog een kopzorg erbij:
www.telegraaf.nl...

necrosis | 02-04-16 | 08:29
.
Het weglachen door Rutte zal steeds problematischer worden.... Maar zelfs als Van der Steur het veld ruimt, dan zet de VVD weer de volgende nitwit in dat stoeltje. Net zoals de vorige keer, dus in feite schieten we er niets mee op. Een grappig debat, dat is alles wat wij als bevolking er aan over houden.
Ons momentum komt in maart volgende jaar. Eerder zou natuurlijk geweldig zijn maar de kans daarop lijkt mij erg klein.

Lupuslupus | 02-04-16 | 08:46

Ik geef die straatarme boeren daar ook een kans en stem voor. Dat geklaag van die boeren hier met hun miljarden EU-subsidies per jaar daar ben ik weinig gevoelig voor.
boomreactor | 02-04-16 | 06:09
.
U denkt dat die "straatarme boeren daar" géén miljarden landbouwsubsidie gaan krijgen? Subsidies zijn juist de vette worst die Brussel alle landen voorhoudt die ze in haar klauwen krijgt (en nooit meer loslaat). En wie mag dat (mede) gaan betalen?
Oekraïne heeft zo'n 40 miljoen inwoners. Stel dat 10% naar Europa - en bij voorkeur natuurlijk naar Nederland vanwege de vleespotten - komt om te werken, dus 4,5 miljoen. Dat gaat natuurlijk helemaal goedkomen want we hebben slechts 700.000 werklozen dus er kunnen best nog wat meer Nederlanders hun werk verliezen.
.
Ik vind het prachtig hoor, dat zo begaan zijn met Oekraïne, maar het zou beter zijn om in eigen land eens orde op zaken te gaan stellen. Wáár komt die zelfhaat toch vandaan wanneer het over Nederland en haar inwoners gaat. Zorg er eerst eens voor dat in ONS land alles goed geregeld is en kijk dan pas naar het buitenland. Voor dat laatste is dan in de komende 20 jaar geen tijd. Alles wat in tientallen jaren is opgebouwd wordt in sneltrein tempo afgebroken. Het is één grote bende geworden met héél veel slachtoffers op allerlei gebied. Ons leger is afgebroken, de veiligheidsdiensten steigeren omdat ze niet voldoende mankracht hebben, de nationale politie is één en al puinhoop, groepen criminelen terroriseren onze grote steden en ga zo maar door.

Lupuslupus | 02-04-16 | 08:36

@sinar2 | 02-04-16 | 08:27
Wat mij betreft stellen we eerst wat vragen over de voorwaarden en de regels van de EU om vervolgens die volgevreten Belg ergens op een een onbewoond eilandje te dumpen.

necrosis | 02-04-16 | 08:35

Goed verhaal. Zoiets als de halalkaas van de Jumbo, maar omdat het verpakt is in een fabriek dat niet aan de islamitische regels voldoet, heb je 'Wapenaer' voor de autochtone onwetenden in Nederlandse filialen als hun huismerk zonder duiding op het etiket en de rest gaat per transport naar het Midden-Oosten.

Zoltan | 02-04-16 | 08:31

Hier in spanje 2 NEE stemmers , maar nog steeds geen stembiljet of wat dan ook ontvangen , ondanks inschrijving in Den Haag !!!

Amai2 | 02-04-16 | 08:29

@Lupuslupus | 02-04-16 | 08:13
Voorlopig heeft Rutte nog een kopzorg erbij:
www.telegraaf.nl/binnenland/25523127/_...
Wat mij betreft vinden er 6 april landelijke verkiezingen plaats.

necrosis | 02-04-16 | 08:29

@Prairiehond | 01-04-16 | 22:46
Simpel, aanspraak maken op hun vermeende intelligentie. "Je bent slim als je zus en zo denkt en doet." Dat ze ondertussen niet zelf nadenken, dat snappen ze niet. Gebrek aan eigen gezond verstand. Dat laatste is vervangen door een flinke portie policor.

Doper | 02-04-16 | 08:29

Het kan zo eenvoudig: een land moet eerst aan alle voorwaarden voldoen wat betreft regels en pas dan kan er gekeken worden of ze er bij mogen. Dus niet eerst er bij en dan zien we wel of en wanneer ze aan de regels voldoen.
Dat geld zowel voor voedselwetgeving, corruptie en niet te vergeten het stoppen met het neo-nazisme daar de vrije hand te geven.

sinar2 | 02-04-16 | 08:27

Wat verder opvalt is dat dit associatieverdrag zo breed en omvangrijk is; van samenwerking op militair topniveau tot in de haarvaten (bv. toelaten van afgestudeerde stagiaires, art. 99). Maar dat de EU zaken aangaande landbouw en dierenwelzijn afwentelt op consensus. Dit is toch diezelfde EU die zich eerder nogal hinderlijk bemoeide met onze gehaktbal en de toegestane kromming der komkommers?

atheïstisch stemvee | 02-04-16 | 08:19

En ze gaan er niets mee doen, mark my words.

Janloel7282 | 02-04-16 | 07:48.
.
Inderdaad. Maar toch. Als het een overweldigend NEE wordt, zal
1. Over de uitslag weer gedebatteerd moeten worden in de 2e kamer.
2. Straalt het slecht af op Rutte als tijdelijk voorzitter van de EU; de bevolking van Nederland stemt nee terwijl de Ned. regering die hielen likt van Brussel. Het weglachen door Rutte zal deze keer niet eenvoudig zijn.
3. Ze gaan wellicht een paar "aanpassingen" doen om ons zand in de ogen te strooien maar de bevolking heeft haar lesje geleerd (mag ik hopen) na het vorige referendum met als uitkomst een ferm NEE.
4. Het zal goed zijn i.v.m. de 2e kamer verkiezingen volgend jaar. Dan kunnen de nee-stemmers wraak nemen op de regeringspartijen en hun meelopers.

Lupuslupus | 02-04-16 | 08:13

Een alternatieve mogelijkheid waarvoor de deur dankzij dit associatieverdrag is opgengezet maar dat ik in de hele discussie mis:
Een complete bedrijfstak (intensieve veeteelthouderij, pluimvee en overige landbouw) verlaat NL en zet zijn activiteiten in Ukraine voort, niet langer gehinderd door knellende voorschriften, oneerlijke concurrentie en hoge loonkosten en belastingen.
Veiligheid en bescherming tegen lokale bendes zijn een issue maar een deel van de verminderde bedrijfslasten en lagere belastingen kan ingezet worden voor kwalitatief hoogwaardige beveiliging. Specifieke expertise kan gevonden worden bij de blanke boeren in Zuid Afrika en Zimbabwe, technische assistentie kan in Israel worden gevonden waar men veel ervaring heeft met beveiliging van grote en kleine kibbutzen en mosjavs.
Ukraine is groot genoeg; de kwaliteit van de grond is uitstekend, het klimaat ideaal en voor ontspanning is er ook voldoende beschikbaar zoals skigebieden en de Zwarte Zee. Ook voor jonge alleenstaande mannen is er voldoende vertier.

kindapaas | 02-04-16 | 08:02

Het wordt een 'nee' mensen. Mark my words.
Nacho_Vidal | 02-04-16 | 01:22
En ze gaan er niets mee doen, mark my words.
De politiek heeft trouw gezworen aan de Europese vlag.
Zelfs al was het een bindend referendum, met een opkomst van 80% waarbij 90% tegen stemt, zouden deze aalgladde volksverlakkers een manier vinden om het toch door te laten gaan. Huidige politici zijn leugenachtig, hypocriet en vrijwel altijd incompetent. En ze zullen nooit verantwoording af hoeven leggen voor hun falen, want tegen de tijd dat de rekening betaald moet worden zijn ze al vertrokken.

Janloel7282 | 02-04-16 | 07:48

2016

De muziek is gedateerd, maar de boodschap leeft nog steeds.

youtube.com/watch?v=x_9Ui5WlivA

A Question of Balance.

1/ "Question"
2/ "How is it (We are here)"


For the first time, The Moody Blues used political strife as a basis for songwriting with the British number two hit in May 1970.
"Question", which dealt with the controversy resulting from the ongoing Vietnam War. "Wikipedia"

Genex | 02-04-16 | 07:27

De belangrijkste vraag van dit moment: wat is de plek, de waarde van een *raadgevend* referendum binnen onze democratie? Hoe democratisch zijn we? Hoe democratisch willen we zijn?

Er wordt zo angstig en verkrampt op dit referendum gereageerd (wederom), dat ik al maanden van de ene verbazing in de andere val. Waarom is stemmen op een imago met scheiding en tandpastalach wél oké? Waarom ben ik, zodra de keuze wat overzichtelijker wordt, ineens te dom? Waarom werd en wordt mij nooit iets gevraagd als er keuzes worden gemaakt met enorme en niet terug te draaien consequenties? Waarom wordt betrokkenheid van burgers zo gewantrouwd? Waarom keren zoveel politici zich van mij af, in plaats van mij te overtuigen met hun argumenten? Dit is het tweede referendum dat ik heb mogen meemaken. Ik zag toen en zie nu hoe er wordt gereageerd. Democratie en landsbelang? Ik ben er niet langer gerust op.

atheïstisch stemvee | 02-04-16 | 07:20

Kun je uitslapen.... lig je op Zaterdagmorgen zeven uur klaar wakker. FTW. yolo.

1+1 | 02-04-16 | 07:16

@Botte Hork | 02-04-16 | 06:15
That's my Hork....

necrosis | 02-04-16 | 06:18

@boomreactor | 02-04-16 | 06:09
Goed zo. Op naar de 30% opkomst en het daarmee steunen van de overwinning van ons NEE kamp!

Botte Hork | 02-04-16 | 06:15

Ik geef die straatarme boeren daar ook een kans en stem voor. Dat geklaag van die boeren hier met hun miljarden EU-subsidies per jaar daar ben ik weinig gevoelig voor.

boomreactor | 02-04-16 | 06:09

@artijn | 02-04-16 | 03:25
Wat is er goed aan een verdrag wat ons (de belastingbetaler) klauwen met geld gaat kosten?
Ken je Jan-Gays de Jager nog met zijn 'hier gaan we dik op verdienen'?
Aan Oekraïne gaan we minstens vier keer zoveel 'verdienen'!

necrosis | 02-04-16 | 05:26

-weggejorist-

kenny harder | 02-04-16 | 05:19

Haloef | 02-04-16 | 03:05
Daar ben ik ook bang voor.

Toch ben ik benieuwd hoe de politiek dit zal gaan negeren wanneer er inderdaad (met 30+%) een 'NEE' meerderheid blijkt te zijn. Of zouden er misschien voor die tijd wat stembiljetten verdwijnen? De druk is inmiddels zo groot dat alles uit de kast wordt gehaald om een 'JA' te laten plaatsvinden.

kenny harder | 02-04-16 | 05:19

Haloef | 02-04-16 | 03:05
Daar ben ik ook bang voor.

Toch ben ik benieuwd hoe de politiek dit zal gaan negeren wanneer er inderdaad (met 30+%) een 'NEE' meerderheid blijkt te zijn. Of zouden er misschien voor die tijd wat stembiljetten verdwijnen? De druk is inmiddels zo groot dat alles uit de kast wordt gehaald om een 'JA' te laten plaatsvinden.

kenny harder | 02-04-16 | 05:19

Een dierenvriend die dieren eet. Dat is de kernvan wat er mis is.

Tabernakel | 02-04-16 | 05:09

artijn | 02-04-16 | 03:25
Idd. snap dat ook niet, want wij Oekraïners verwachten van GS alleen positief berichtgevingen wtb Oekraïne toch?

Dr. Frambozenjam | 02-04-16 | 03:48

Opmerkelijk dat geen stijl alleen maar topics tegen het verdrag post. Waarom?

artijn | 02-04-16 | 03:25

O/T
De Russen beschuldigen de Turken van het leveren van explosieven aan radicale terroristen in Syrië.
Schrijven ze in een brief aan de VN.
www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/artic...
De echte wereld is spannender dan alle TV-series bij elkaar.

Jan Dribbel | 02-04-16 | 02:21

-weggejorist-

sunshine&rain | 02-04-16 | 02:16

En dat allemaal zonder kristallen bol. Ik ga slapen.

Graaf van Egmont | 02-04-16 | 02:02

de honden blaffen... | 02-04-16 | 01:57
Natuurlijk. Er is eigenlijk maar één mogelijkheid. De 2e kamer zegt in meerderheid dat ze de uitslag steunt, de regering veegt er zijn reet mee af en de PvdA/VVD wil het kabinet niet laten vallen, want crisis, EU-voorzitterschap en de tijd is NOOIT goed om een kabinet te laten vallen.

Graaf van Egmont | 02-04-16 | 02:01

@Graaf van Egmont | 02-04-16 | 01:53 De tijden veranderen. Als je alleen maar voor de tv hangt ga je misschien ook niet stemmen, hoop ik. Tenzij je naar de "walking dead" kijkt :)

knutsel | 02-04-16 | 01:58

sunshine&rain | 02-04-16 | 01:50
De regering zal ook bij een overduidelijk Nee de uitslag naast zich neerleggen.
Volgens mijn kristallen bol.

de honden blaffen... | 02-04-16 | 01:57

sunshine&rain | 02-04-16 | 01:50
Ik vrees de avond van de 5e op NPO2. Dan gaan Herman de Scherman en zijn maatjes "voorlichting" geven aan het plebs. Vrees dat de vóórstemmers alle ruimte krijgen en de neestemmers meteen afgekapt gaan worden.

Graaf van Egmont | 02-04-16 | 01:53

-weggejorist-

sunshine&rain | 02-04-16 | 01:50

klinkklaar | 02-04-16 | 01:27
Het regeringsbeleid is er, door en sinds met name Mansholt (PvdA uiteraard), op gericht de kleinschalige land en tuinbouw te vernietigen.
Zo zal de EU de inwoners van (met name de Oost-Eropesche) lidstaten verbieden een varken in hun achtertuin te houden.
Vanwege de hygiëne.

de honden blaffen... | 02-04-16 | 01:37

Ik denk dat alleen al de nee-stemmers voldoende zijn om die 30% te halen. Ze hebben met dat ja kamp echt de geest uit de fles gelaten.

Graaf van Egmont | 02-04-16 | 01:35

Fuck de EU, stem NEU.

Lewis Lewinsky | 02-04-16 | 01:35

-weggejorist-

sunshine&rain | 02-04-16 | 01:30

Ik ben voor alle maatregelen om de Nederlandse boer te beschermen.
En sowieso degenen die duurzaam produceren.
Het is belachelijk hoe de boer toch al wordt uitgeknepen met oneerlijke prijzen voor vlees en zuivel.
En de regering doet daar niks aan.
Zij verdienen steun en geen tegenwerking.
Beter voor ons, beter voor de gezondheid, beter voor de dieren, beter voor de natuur en dus allemaal beter voor Nederland.
De kas van een monopolie miljardair spekken door zijn beul vlees op te kopen. Walgelijker bestaat niet.
Dus een dikke NEE.

klinkklaar | 02-04-16 | 01:27

Het wordt een 'nee' mensen. Mark my words.

Nacho_Vidal | 02-04-16 | 01:22

@Pier_penspien | 02-04-16 | 01:14
Op radio 1 vinden ze het geweldig om verschillende voorstanders van het associatieverdrag aan het woord te laten. Zodat het voorstemmen van alle kanten objectief en onpartijdig belicht wordt.

Lewis Lewinsky | 02-04-16 | 01:19

Zonet de her Buma onderstaande mail gestuurd,met een kopie van bovenstaand verhaal van de DDB.

Geachte heer Buma,

Vanuit Nieuw-Zeeland volg ik met interesse de discussie over het raadgevend referendum van 6 april aanstaande.

Het CDA schijnt voorstander te zijn van het Associatieverdrag EU-Oekraïne.

Na het lezen van bijgaand opiniestuk van de Dutch Dairymen Board (DBB-rode tekst is door mij rood gemaakt) vroeg ik me af hoe het nu kan, dat het CDA –toch een partij die de belangen van de agrarische sector hoog in het vaandel heeft- met droge ogen vóór dit Associatieverdrag kan zijn, ervan uitgaande dat de informatie in bijgaand artikel juist is, maar waarom zou dat niet het geval zijn?

De Nederlandse agrarische sector krijgt te maken met oneerlijke concurrentie in een periode dat deze sector het al behoorlijk moeilijk heeft, omdat Oekraïne massaal agrarische producten exporteert die onder dieronvriendelijke – in Nederland verboden- wijze worden geproduceerd.

Ik ga ervan uit dat het CDA niet als oogmerk heeft, het aantal faillissementen in de Nederlandse agrarische sector te doen verhogen, dus vraag ik me in gemoede af:

“Waarom steunt het CDA –als prominente belangenbehartiger van de boerenstand- het Associatieverdrag EU-Oekraïne”?

Ben benieuwd naar uw visie hierover,

Met vriendelijke groeten,

Kievit | 02-04-16 | 01:17

-weggejorist-

sunshine&rain | 02-04-16 | 01:16

Hier weer zo'n bericht van de staatsomroep:
nos.nl/artikel/2096571-corruptie-wordt...

Heb vandaag op radio 1 niets anders gehoord dan dat we moeten voorstemmen want anders.

Pier_penspien | 02-04-16 | 01:14

Graaf van Egmont | 02-04-16 | 01:05
De banken gaan het westland overnemen, net zoals dat met de boerenbedrijven gebeurd is:
www.agrimatie.nl/sectorResultaat.aspx?...

de honden blaffen... | 02-04-16 | 01:13

@knutsel | 02-04-16 | 01:08
Ze heeft twee honden.

Lewis Lewinsky | 02-04-16 | 01:09

*vraagt zich af of Lupuslupus ook meerdere katten heeft*

knutsel | 02-04-16 | 01:08

de honden blaffen... | 02-04-16 | 00:59
Toen ze in Den Haag begonnen over Nederland kenniseconomie had ik al het gevoel dat ze van de stront af wilden. Eerst de nertsen, dan de koeien, dan de schapen en de geiten en als laatste gaat het westland tegen de vlakte om er een high tech campus neer te zetten.

Graaf van Egmont | 02-04-16 | 01:05

@Graaf van Egmont | 02-04-16 | 00:59
Precies. Goed gezegd, graaf.

Lewis Lewinsky | 02-04-16 | 01:01

Lewis Lewinsky | 02-04-16 | 00:51
Zat het draadje even terug te lezen en inderdaad. Lupuslupus koopt boerenkaas omdat ze de fabriekskaas niet vertrouwt. Ze zegt er niet bij wat ze van het geld dat ze meer voor boerenkaas moet betalen, dan niet meer kan kopen.
Gewoon een bezorgde vrouw die er op let wat ze eet. Dat verdient dus niet de uitval van Gerard L.

Graaf van Egmont | 02-04-16 | 00:59

Zo zie je maar: met gezond boerenverstand stem je gewoon tegen het verdrag.

GOEM | 02-04-16 | 00:59

Ja, de boeren.
In 1950 waren er in Nederland ruim 400.000 boerenbedrijven.
Inmiddels zijn dat er ca. 60.000.
Als het aan de EU ligt, is er binnenkort nog maar één.

de honden blaffen... | 02-04-16 | 00:59

Weet iemand waar ik kan gokken op de uitkomsten van het referendum. Op internet.

hhmariavanempel | 02-04-16 | 00:58

lingo star | 02-04-16 | 00:43
Het zal me een zorg zijn wat dat mens voor haar optreden vangt. Soort herstelbetaling denk ik dan maar, voor leed dat is aangedaan aan lieden die zij als voorouders beschouwt. Wat me wel interesseert is de vraag waarom halve zolen als zij worden uitgenodigd om aan het gesprek deel te nemen. Why the fuck vrouwtje Simons? Ik denk dat ik het weet, maar durf dat bijna niet hardop uit te spreken. En ik verdenk er die hele club van, niemand uitgezonderd, niet uit te willen spreken waarom dat mens mag, nee moet aanschuiven. Dat is wat met de dag een groter probleem wordt, dat het niet meer om argument gaat maar om emotie.

Schoorsteenveger | 02-04-16 | 00:55

Jort Kelder, vriend van Pinokkio, is tegen het verdrag.
Na Griekenland nog een failed-state erbij, het wordt teveel, vertelde hij vanavond.

Jan Dribbel | 02-04-16 | 00:53

@RoBD=Skullfucker | 02-04-16 | 00:37
Er is niets mis met de plemp van Lupuslupus en alles met het antwoord van de Marcel-van-Dam-achtige Gerard Lieglang.

Alles wat jij nu schrijft zijn aannames die ofwel onjuist zijn, ofwel mogelijk onjuist zijn.

Jij neemt bijvoorbeeld aan dat Lupuslupus een man is. Onjuist, zij is een vrouw. Jij neemt aan dat zij rijk is. Onjuist, zij heeft niet meer dan AOW.

Minder snel aannames doen, Rob, dat behoedt je voor ongepaste stelligheid.

Lewis Lewinsky | 02-04-16 | 00:51

Ga lekker zo door!. Dan gaat het verdrag alsnog in werking en aangepast met meer dierenwelzijn dingetjes. Ander onderwerp topics graag!

Of het nu een ja of nee is. Deze buit is al binnen.

De dierenwelzijn industrie... fuck yeah!

Snel nog een naaktkat kopen van een Roemeense broodfokker tot het te laat is....

Snel nog een

Pompenkoning | 02-04-16 | 00:51

Sylvana snapt het alleen als er duidelijke verschillen in huidskleur zijn.
Hoe racistisch wil je het hebben.

Jackanders | 02-04-16 | 00:50

@Schoorsteenveger | 02-04-16 | 00:39. Dit referendum heeft het vuur weer enigszins aangewakkerd. Ik heb echt goede hoop op de toekomst als deze lijn van directe democratie kan worden doorgezet. Zo is het me een vette varkensworst of de Oekraine de originele organisatoren iets interesseert. Zij hebben de tools geleverd en GS heeft de rest gedaan. Mensen moeten nadenken, gaan in discussie. Democratie is inderdaad niets voor luie mensen. En we rekenen af met die priesters!

knutsel | 02-04-16 | 00:50

In Pauw valt weer eens duidelijk waar te nemen dat de Pro-EUSSR'ers weer het meest aan het woord zijn.
Zit er een persoon tussen die uitlegt op (voor hem) goede gronden tegen te stemmen, wordt hij afgekapt.

ProAsfalt | 02-04-16 | 00:48

Er zijn veel van dat soort mensen hoor, de middelmaat die niet nadenkt.
Gerard Leeflang | 01-04-16 | 23:05

ja voor hun is een kies bewust logo genoeg hoeven ze zelf nie na te denken.

Sjonie01 | 02-04-16 | 00:46

Schoorsteenveger | 02-04-16 | 00:35
In feite wist ze van niks, maar ze loopt wel te kwaken. Hoeveel zal ze daarvoor krijgen?

Rest In Privacy | 02-04-16 | 00:43

knutsel | 02-04-16 | 00:28
Het gaat allemaal over goed en kwaad, nauwelijks of helemaal niet over juist of onjuist, waar of onwaar, mooi of lelijk.
Die klerken in Brussel willen voor God spelen en Geboden uitvaardigen. Daar krijgen ze een stijve van, ons vertellen hoe we ons dienen te gedragen, wat we moeten denken. Het zijn priesters, maar dan zonder God. De ergste soort.
Als we het zonder God willen doen, dan moeten we leren leven zonder priesters. De meeste politici willen priester zijn, willen niet dienen maar gebieden.

Schoorsteenveger | 02-04-16 | 00:39

@Lewis Lewinsk 23:56
(@lupuslupus @Gerard Leeflang)

De term "minderwaardig mens" is fors en zou ik hier niet snel gebruiken. De tegel van lupus2x van 23.16 vind ik echter zo walgelijk dat ik het voel zoals Gerard L. Ik zal het echter anders verwoorden, misschien dat je minder raakt: triest, treurig, elitair, hautain en bovenal, gespeend van ook maar enig mededogen met diegenen die volgens Lx2 zijn bijzonder intellectuele gaven en financiële middelen ontberen.

RoBD=Skullfucker | 02-04-16 | 00:37

lingo star | 02-04-16 | 00:24
Sylvana mist het elementaire vermogen om informatie tot zich te nemen. En erger nog, Sylvana verwijt het de wereld dat haar niet als vanzelf de 'juiste' informatie toe wordt gespeeld. Want Sylvana vindt dat Sylvana het recht heeft om te eisen dat Sylvana de waarheid in hapklare brokken krijgt opgediend, want oei, de wereld heeft wat goed te maken met Sylvana.
In Den Bosch is er een tentoonstelling rond de schilderijen van Jeroen Bosch. Vanavond aan Pauw's tafel zaten wezens die weinig onderdeden voor die welke op diens schilderijen staan afgebeeld. Mijn hemel, wat een tafereel. Pauw probeerde nog voor God te spelen, maar dat ging 'm slecht af. De Hond die glashard beweerde dat alle politici die mensen oproepen om ja te stemmen glashard staan te liegen, en de verkrampte poging van Jeroen om hem die woorden terug te laten nemen... hilarisch. Dan valt zelfs een belachelijk figuur als mevrouw 'slachtoffer' Simons helemaal weg.

Schoorsteenveger | 02-04-16 | 00:35

@Schoorsteenveger | 01-04-16 | 23:54 Vraag die hier uit voortvloeit is dan natuurlijk: wat is goed en wat is kwaad?
Strenge Nederlandse eisen over dierenwelzijn, is dat goed of kwaad? Laat die lui lekker produceren en wij lekker goedkoop eten. Is dat goed of kwaad? Dat soort shit...

knutsel | 02-04-16 | 00:28

Pompenkoning | 02-04-16 | 00:10
Vanwege de dikke jopen zeker?
Droom daar maar van, welterusten. :)

Gerard Leeflang | 02-04-16 | 00:14

Sylvana Simons heeft geen enkel argument. Ze is de
domheid ten top.

dirty dirk | 02-04-16 | 00:14

Hormoon kip is niks mis mee. Weten de dames in Malta ook...

Pompenkoning | 02-04-16 | 00:10

Dit artikel vind ik het sterkste betoog van de afgelopen tijd om tegen het associatie verdrag te stemmen.
En door een vrouw geschreven, ook dat nog, wie luistert en nou naar een man?
Ik niet.

Gerard Leeflang | 02-04-16 | 00:07

Tsk

Gerard Leeflang | 02-04-16 | 00:01

Objectief lijkt het voor buitenstaanders moeilijk: ja of nee. Waarom het voor mij nee is; om oppositie te voeren tegen de vanzelfsprekendheid waarmee de EU, waar wij nota bene niet om hebben gevraagd, aan gebieds- en machtsuitbreiding doet. De vorming van grote centrale machtsblokken, zowel in de publieke als in de private sector acht ik niet in het algemene belang. De systemen staan ver af van de mensen en zijn door hun aard autoritair. Voorts creëren zij een nieuw soort elite, met eigen belangen en een eigen agenda. Nu al is dagelijks en duidelijk waarneembaar, hoe Den Haag en vooral Brussel zich weinig gelegen laat liggen aan de bevolking. Vertrouwen in deskundigheid van bestuurders wordt zeer op de proef gesteld door het stuurloze immigratiebeleid.

j.m.de graaff | 01-04-16 | 23:59

Sjit, de VS wil dat we VOOR stemmen, die zijn vast uit op een nieuw conflict in Europa.

Tjemig | 01-04-16 | 23:58

lingo star | 01-04-16 | 23:55
Sylvana is dommer dan dom. Snapt niks en geeft er blijk van geen energie te willen steken in welke poging dan ook om te begrijpen waar het over gaat. Stelt zich meer dan slaafs op, vindt dat men het haar uit moet komen leggen. Lui wijf, dom maar ook lui.

Schoorsteenveger | 01-04-16 | 23:58

@Gerard Leeflang | 01-04-16 | 22:40
Rot op, Marcel van Dam. Het liep de vorige keer ook slecht af toen jij iemand voor "minderwaardig mens" uitmaakte.

Lewis Lewinsky | 01-04-16 | 23:56

Jackanders | 01-04-16 | 23:32
Sylvana spreekt haar weerzin tegen GeenPeil niet expliciet uit, maar stelt suggestieve vragen onder het mom van objectieve nieuwsgierigheid. Erg doorzichtig allemaal.

Rest In Privacy | 01-04-16 | 23:55

Halal en haram. populair onder moslims, Is daar geen seculiere versie voor te bedenken? De Duitsers hebben het Reinheitsgebot, ook zoiets. Gewoon iets dat radicaal onderscheidt tussen goed en kwaad. Dat hele verdrag gaat over goed en kwaad, en nergens anders over. Vraag maar aan van Baalen, aan Verhofstadt, aan al die klerken in Brussel. Die denken dat ze heel Europa op kunnen leggen wat goed is en wat kwaad. Het gaat niet om feiten, het gaat om moraal.

Schoorsteenveger | 01-04-16 | 23:54

hhmariavanempel | 01-04-16 | 23:38
Jij hebt een goed stel hersens, gebruik die eens effectief.
En wat je niet begrijpt moet je vragen, en niet aan een lelijke narcistische verrader.

Gerard Leeflang | 01-04-16 | 23:49

Het gaat alleen maar om gratis arbeid en om de fabrieken hier te verplaatsen naar Oekraïne omdat daar de arbeidskosten drie keer niets zijn.
In Nederland bedragen die ongeveer e 34 per uur. In Bulgarije ongeveer e 4,0 per uur. In Oekraïne zal dat beslist niet hoger zijn, eerder nog veel lager.
Dus tel uit je winst voor de bazen.
www.telegraaf.nl/buitenland/25517698/_...

ProAsfalt | 01-04-16 | 23:46

Oeps!

Dr. Frambozenjam | 01-04-16 | 23:46

-weggejorist-

Dr. Frambozenjam | 01-04-16 | 23:45

Dank Gerard Leeflang 22.27
Eindelijk kan ik zonder schaamte toegeven dat ik mijn groente in de Lidl koop en mijn lamscoteletten uitsluitend uit Nieuw-Zeeland. Als over twee jaar hier verse kippen uit de Krim (gelabeld Oekraine) in de vitrines liggen dan mag dat van mij. Wel allemaal met een specifiek herkomstlabel. Ik wacht eerst af wat de Keuringsdienst van Waarde heeft te melden. Ik zou investeren in een Tartaarse kippenfarm, De smaak.

hhmariavanempel | 01-04-16 | 23:38

Gezond vreten maar wel een hpv voor lief nemen.
Flikker toch op.

Ongeblustekalk | 01-04-16 | 23:36

Ben je tegen een met antibiotica gevulde polfkip dan stem je nee.
Ben je tegen hormoonvlees dan stem je tegen.

Jan Dribbel | 01-04-16 | 23:34

Sylvana zit bij Pauw, heeft blond haar en zit daar dom te zijn.
Ik vind dat racistischer dan vijfhonderd Zwarte Pieten op een pakjesboot.

Jackanders | 01-04-16 | 23:32

^en die hebben dan weer een uitkering nodig...

Maria.1 | 01-04-16 | 23:32

@bdn01 | 01-04-16 | 22:02
Natuurlijk is dit oneerlijke concurrentie. Bij de ah is de plofkip uit de schappen gehaald. En nu gaan we het weer importeren vanuit de Oekraïne. Nederlandse kippenboeren gaan daardoor op de fles.

Maria.1 | 01-04-16 | 23:30

knutsel | 01-04-16 | 23:22
En als ze er aan dood gaan mis je er ook niets aan, ;)

Gerard Leeflang | 01-04-16 | 23:29

Lupuslupus | 01-04-16 | 23:16
Bijstandsmoeders kunnen niet met geld om gaan? Dat is de kern van jouw betoog? En dat spiegel je aan jouw eigen situatie?

Uw betoog in dit draadje is stuk.


Gerard Leeflang | 01-04-16 | 23:26

Eigenlijk vind ik dat Geenpeil cs, dit weekend de campagne moet staken met een laatste statement. Wat dan overblijft is te zielig voor woorden, maar ook de ja stemmers hebben recht om gehoord te worden.

Rest In Privacy | 01-04-16 | 23:26

@Gerard Leeflang | 01-04-16 | 23:05 Kan natuurlijk, dat je geen geld of tijd hebt om zo in de supermarkt rond te lopen. Ik gun die bijstandsmoeder het wel, dat ze zonder op de etiketten te moeten kijken of er Oekraienees legbatterijenkippeneiwit in zit veilig goedkoop kunnen shoppen.

knutsel | 01-04-16 | 23:22

RoBD=Skullfucker | 01-04-16 | 23:06
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat er een vervanging is voor antibiotica, of dat china op tijd bereikt is wat anders, maar ze hebben toch menen zat? ;)

Gerard Leeflang | 01-04-16 | 23:20

@Schietmijmaarlek | 01-04-16 | 22:57. Je weet toch dat de joe es of ee uit is op de totale vernietiging van Europa?

Rest In Privacy | 01-04-16 | 23:19

@Botte Hork | 01-04-16 | 22:56
FDA Has Determined That the AquAdvantage Salmon is as Safe to Eat as Non-GE Salmon - Frankenstein Zalm.
--
www.fda.gov/ForConsumers/ConsumerUpdat...

Mark_D_NL | 01-04-16 | 23:19

Vertel dat verhaal maar eens aan een bijstandsmoeder die kiloknallers moet kopen om wat vlees op tafel te krijgen, minderwaardig mens.
Gerard Leeflang | 01-04-16 | 22:40
.
Minderwaardig mens? Vind u niet dat u wel een heel grote bek hebt over iemand die u helemaal niet kent?
En zout een eind op met je bijstandsmoeder met haar kiloknallers. Als ze met geld zou kunnen omgaan had ze die niet nodig. Of denk je soms dat mijn aow zo'n vetpot is??
Altijd spreek ik de reaguurders aan met "u", maar nu even niet.

Lupuslupus | 01-04-16 | 23:16

Botte Hork | 01-04-16 | 23:00
Neem een roze komkommer.

Gerard Leeflang | 01-04-16 | 23:07

@Gerard Leeflang 22:54
Stem absoluut NEE. Er is naar mijn mening niets te winnen bij Oekraïne in combinatie met de EU. Corrupte bende, Ultra-nationalistisch. Arm. En t dient een doel als bufferstaat tussen de EU en Rusland.

En heb ook helemaal geen zin in inferieur voedsel daarvandaan. Maar dat terzijde. Wat dat betreft maak ik me meer zorgen om China, waar bv bij kippen 50% van hun voer uit antibiotica bestaat waardoor nu al 20% van alle Chinezen niet meer geholpen kan worden bij ontstekingen met antibiotica omdat de bacteriën er resistent tegen zijn.

En die bacteriën, die krijgen wij ook. Ga je over 10 jaar dood aan een kaakontsteking. Daarbij vergeleken zijn plofkippen uit Oekraïne een grap.

RoBD=Skullfucker | 01-04-16 | 23:06

knutsel | 01-04-16 | 22:52
De voedsel en waren autoriteit kan dat heel goed, als je daar aan twijfelt dan veeg je waarschijnlijk ook je reet af met eco-papier omdat je anders misschien wel eens wat gif aan de anus of kut kan krijgen.

Wanneer je als een regelrechte miep zo in de super rondloopt, ben je gestoord.

Er zijn veel van dat soort mensen hoor, de middelmaat die niet nadenkt.

Gerard Leeflang | 01-04-16 | 23:05

"minderwaardig mens. Ik krijg braakneigingen van mensen als U."
@Gerard Leeflang | 01-04-16 | 22:40
Doe ff rustig man!

Botte Hork | 01-04-16 | 23:00

OT
Bij Pauw Sylvana Simons alert

Rest In Privacy | 01-04-16 | 22:59

RoBD=Skullfucker | 01-04-16 | 22:50
Sippe asociale wijven herken ik op afstand ;)

Narcisten zijn het, meer niet. Niets waard, alleen woorden.

Gerard Leeflang | 01-04-16 | 22:59

WTF??
Amerika zegt op tv dat we JA moeten stemmen!
Waar bemoeien ze zich mee?
Mijn NEE wordt steeds groter en vetter.

Schietmijmaarlek | 01-04-16 | 22:57

@Lupuslupus | 01-04-16 | 22:11
Helemaal eensch. Die hormonentroep vreten ze zelf maar op. Ik ben ook helemaal klaar met al die rotzooi en nu kook ik alleen nog maar gezond.
Mijn snackbar turk is binnenkort wel failliet. Dat dan weer wel.

Botte Hork | 01-04-16 | 22:56

En dan nog een aanvullend tenenkrommend punt: Je zou zeggen dat MVO Nederland, voorvechter en koepelorganisatie van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemend Nederland, zich kritisch uitlaat over de valse concurrentie die komt vanuit Oekraïne.

Maar nee... MVO Nederland is VOOR het akkoord....
Zie: www.mvonederland.nl

Maar ja, wat wil je: opgericht door het Ministerie van Economische zaken, met een subsidie van 4 miljoen per jaar van hen, zet je natuurlijk meteen je doelen en principes aan de kant.

Hoezo belangenverstrengeling?!?

Josp | 01-04-16 | 22:54

RoBD=Skullfucker | 01-04-16 | 22:49
De Graaf heeft wel een goed punt.
Voor de rest is het wederom een angst-verhaal.
Ik ben er trouwens erg op tegen dat die gifmengers uit de oekraine hun verziekte zooi hier importeren, jij toch ook?

Gerard Leeflang | 01-04-16 | 22:54

@Gerard Leeflang | 01-04-16 | 22:40
RoBD=Skullfucker | 01-04-16 | 22:49

Ik vind dat er best vragen gesteld mogen worden over de herkomst van het voedsel. Of zelfs dat je eist dat het goed is...

knutsel | 01-04-16 | 22:52

@Gerard Leeflang 22:40
Applaus. En nog hard ook.

RoBD=Skullfucker | 01-04-16 | 22:50

@Lupuslupus 22:11
@Graaf van Egmont 22:28

Echt? Echt?? Echt???

De gemiddelde levensverwachting neemt alleen maar toe. ADHD krijg je niet van kleurstoffen etc, maar is een aangeboren hersenafwijking. Kanker is de afgelopen jaren absoluut 1,3% toegenomen, maar juist verlaagd als rekening wordt gehouden met de toegenomen bevolking.

Doe alsjeblieft je aluminium hoedje af. En als t allemaal echt zo erg is met al die nieuwe, enge ziekten die er vroeger niet waren bij deze een tip: ga in een grot wonen, eet oervoedsel, draag een dierenhuid en ga op jacht. Moet je alleen niet raar opkijken als je dood gaat aan de tyfus, cholera, builenpest. Dat heerste vroeger nl nogal.

RoBD=Skullfucker | 01-04-16 | 22:49

GroenLinks is vóór. Het is me werkelijk een raadsel hoe ze dat aan hun achterban krijgen uitgelegd.

Prairiehond | 01-04-16 | 22:46

-weggejorist-

Gerard Leeflang | 01-04-16 | 22:40

@Vageling | 01-04-16 | 21:30
Eigenlijk zouden we erheen moeten gaan. Dat wordt lachen!

Botte Hork | 01-04-16 | 22:31

@tipo | 01-04-16 | 22:01
In het midden-Oosten eet men weinig varken. Veel kansen dus, voor de Nederlandse Varkens Boeren. Wanneer gaat er een agrarische handels delegatie naar SA?

Mark_D_NL | 01-04-16 | 22:30

Het gaat de handel al lang niet meer om gezonde kwaliteit voor de consument. De industrie is alleen nog maar op zoek naar meer afzetgebied om de consument hun rotzooi door de strot te drukken. En verdragen als deze helpen daar enorm bij. Ik kan het bijna voorspellen: over 10 jaar ontdekt de wetenschap een enorme toename van kanker zus en zo. Na 10 jaar empirisch onderzoek weten ze waar het vandaan komt, maar dan is Europa al weer 2 miljoen burgers vroegtijdig kwijt.

Graaf van Egmont | 01-04-16 | 22:28

De gevorderde wetenschap heeft ervoor gezorgd dat zwakkelingen ook kunnen overleven en wanneer deze wat vervuild eten tot zich nemen worden ze ziek of krijgen ze een allergie, want slecht dna.
Gezonde mensen hebben daar weinig last van, of er moet gif in zitten, wat niet erg waarschijnlijk is.
En wanneer je weerbare kinderen wil hebben, moeten ze alles geproefd hebben, want ze komen toch wel in contact met troep en als dat lichaam het niet gewend is worden ze ziek.
Biologisch voedsel is een enorm overschat iets, doe maar normaal dan heb je meer kans op overleven.

www.vn.nl/groene-sprookjes-5-mythen-o...

Gerard Leeflang | 01-04-16 | 22:27

@Wijze uit het Oosten | 01-04-16 | 22:07
Pizza. Gemaakt van Oekraïens graanbodem met Chernobyl plofkip.
Het mag allemaal, en er staat gewoon “geproduceerd in Nederland” op de verpakking.

Herkomst veranderen:
"Tevens mag ieder product dat binnen de EU-grenzen nog een keer bewerkt wordt (herverpakt of gesneden) als herkomst de naam van het land dragen waar de laatste bewerking is verricht."

Te bizar gewoon!

Botte Hork | 01-04-16 | 22:20

Maar wel goed dat door het referendum uitkomt hoe hypocriet de Christelijke partijen en landsbanken eigenlijk zijn aangaande Oekraïne.
Wilhelmina Kuttje | 01-04-16 | 22:11
.
Het CDA is ook een christelijke partij hoor. En verder is het NOG BETER oppassen met wat u koopt. Zelfs de kaas is niet meer te vertrouwen, er zijn kaassoorten waar stremsel van gemartelde kalveren voor is gebruikt.
Ik koop b.v. alleen nog boerenkaas omdat die niet in de fabriek wordt gemaakt maar gewoon bij de boer.

Lupuslupus | 01-04-16 | 22:17

@kuifkast | 01-04-16 | 21:49 Ik vind het fantastisch dat mensen moeten nadenken over dit verdrag. Wat je zegt, hoeveel weten we niet omdat alle besluitvorming zonder ons plaatsvindt. Directe democratie roeleert!

Wat me ook opvalt hoeveel verbroedering door tegenstelling het oplevert. Het lijkt wel alsof mensen weer met elkaar in discussie gaan met argumenten enzo. Ik had het idee dat Nederland sinds een jaar of tien muuurvast zat met twee kampen. Over het referendum redetwisten schept een band. Voor de verandering gaat het nu eens niet over de islam en komt men erachter waarover men daadwerkelijk van mening verschilt. Ik vind het allemaal heel mooi wat er gebeurt.
*traan wegpinkt*

knutsel | 01-04-16 | 22:17

Maar…. zitten de dierproducten in het handelsverdrag (dat sowieso ingaat, ook als NL het niet wil, want daarvoor is een meerderheid in de EU genoeg) of in het associatieverdrag? Ik ben bang dat we die verziekte kippen en koeien sowieso door de strot geduwd krijgen. Maar wel goed dat door het referendum uitkomt hoe hypocriet de Christelijke partijen en landsbanken eigenlijk zijn aangaande Oekraïne.

Wilhelmina Kuttje | 01-04-16 | 22:11

Sinds wanneer is concurrentie oneerlijk? Als Oekraiense kip goedkoper is dan Nederlandse kip eten we Oekraiense kip. Dan houdt de consument meer geld over om aan wat anders te besteden.
bdn01 | 01-04-16 | 22:02
.
Alles voor het GELD hè? Bah wat walgelijk! Als ik geen geld heb om biologische kip te kopen eet ik gewoon MINDER kip, dan blijft de prijs voor het stukje dat ik dan wel kan kopen, hetzelfde.
Miljoenen Nederlanders zijn veel te vet dus minder minder minder schransen. Het is helemaal NERGENS voor nodig om elke dag vlees te eten! En je krijgt van al die hormonenrotzooi nog kanker en allerlei andere vreselijke ziektes ook. Waarom tegenwoordig al die ziektes van ADHD en zo het hele alfabet langs? Hoorde je vroeger NOOIT iets over. Dat komt allemaal omdat ons eten - en ook het vlees - volgestopt wordt met ROTZOOI. Nou eet smakelijk.

Lupuslupus | 01-04-16 | 22:11

Of russische varkens uit de Oekraine exporteren!

papieren tijger | 01-04-16 | 22:08

@Botte Hork | 01-04-16 | 21:56
Hmmm...
*Pizza maar uit vriezer trekt..*

Wijze uit het Oosten | 01-04-16 | 22:07

Je kan beter varkens naar Rusland exporteren, dan kippen uit Oekraine importeren.
tipo | 01-04-16 | 22:01
.
VarkensVLEES naar Rusland. Waarom die dieren duizenden kms laten reizen onder erbarmelijke omstandigheden om daar geslacht te worden?

Lupuslupus | 01-04-16 | 22:04

Lupuslupus | 01-04-16 | 22:02

Je raakt de spijker op zn kop.

1+1 | 01-04-16 | 22:03

Sinds wanneer is concurrentie oneerlijk? Als Oekraiense kip goedkoper is dan Nederlandse kip eten we Oekraiense kip. Dan houdt de consument meer geld over om aan wat anders te besteden. Sinds wanneer is GS overigens de spreekbuis van de Communistische Partij?

bdn01 | 01-04-16 | 22:02

OT/ Vanavond Sylvana bij Pauw. twitter.com...
1+1 | 01-04-16 | 21:51
,
Schei uit hou op. Wie kijkt er nou toch naar zulke bagger!!

Lupuslupus | 01-04-16 | 22:02

Gaan de boeren dan Nederland redden? Mag het hopen, en indien niet via het referendum dan met de ouderwetse manier.

Andersdenkend | 01-04-16 | 22:01

Je kan beter varkens naar Rusland exporteren, dan kippen uit Oekraine importeren.

tipo | 01-04-16 | 22:01

Ik heb meer vertrouwen in Erdogan dan in Rutte

papieren tijger | 01-04-16 | 21:58

Grappig dat door de publiciteit over dit verdrag de boel onder de loupe komt en steeds meer mensen er moeite mee hebben.
Hoe is het gegaan met al die andere verdragen, zonder deze publiciteit ?
En hoe gaat het dus verder met die andere 2 lidstaten die in deze deal zitten ?

kuifkast | 01-04-16 | 21:49

jitro | 01-04-16 | 21:46
.
Mooi gesproken, helemaal waar!

Lupuslupus | 01-04-16 | 21:48

Weet iemand hoe het zit met de Mannenbroeders van de SGP? Want daar stemmen ook nogal wat boeren op hoor.

Lupuslupus | 01-04-16 | 21:47

6 april is spektrui jarig, wordt 'ie 50! Wat is naast een nieuwe trui een mooier cadeau dan een massaal en gedenkwaardig NEE!

Ofzoiets... | 01-04-16 | 21:47

@Botte Hork | 01-04-16 | 20:50
Dafuq ??

Wijze uit het Oosten | 01-04-16 | 21:46

EU wetten en regels zijn er om de europese middenstanders en (kleine) bedrijven te muilkorfen en buitenspel zetten zodat via smerige constructies zoals ttip andere landen hun troep mogen dumpen. Dat is het smerige spel wat de eu speelt. En niet in uw voordeel ook al lijkt het misschien goedkoper op de een of andere manier gaat u er toch voor betalen al is het niet met uw portemonee dan wel uw baan en of bedrijf maar zeker met uw gezondheid.

jitro | 01-04-16 | 21:46

Wat we nog meer kunnen doen: iedereen die een rekening heeft bij ING of Rabo, deze overzetten naar een andere bank. Is in een paar dagen gebeurd. Meteen een goed moment om uw hypotheek eens te bekijken en die over te sluiten bij een andere bank?
.
Ja je moet er een beetje moeite voor doen maar ik zou persoonlijk die *&^% banken er niet mee weg laten komen.

Lupuslupus | 01-04-16 | 21:45

Mooi dat ik met mijn nee stem nu ook nog de Nederlandse boeren help. Toppie!!

Lupuslupus | 01-04-16 | 21:41

-weggejorist-

porkchops | 01-04-16 | 21:39

@Vageling | 01-04-16 | 21:25
Precies. Stelletje fascisten.

Botte Hork | 01-04-16 | 21:39

@Botte Hork | 01-04-16 | 21:03
Overigens doen ze het sluw. Wordt uitgenodigd op 6 April voor een bakkie en dhimmie propaganda. Niets mooiers om iemand geïndoctrineerd naar het stembus te sturen.

Vageling | 01-04-16 | 21:30

@W_F | 01-04-16 | 21:20
ook konijnenvoer heeft last van GGO's en andere pesticiden waarvan je wel eens roze olifantjes van kan gaan zien.

Vageling | 01-04-16 | 21:27

@Botte Hork | 01-04-16 | 21:03
Belastingdienst: Goh meneer Vageling. U schijnt wat inkomsten gehad te hebben waar wij niks van gehoord hebben.

Ik: Omdat u er mij niet over gehoord heeft wil niet zeggen dat ik het verzwijg.

Belastingdienst: Hier knul, een boete.

Vageling | 01-04-16 | 21:25

Na alle gesubsidieerde "effe checken" reclame campagnes is er dus op geen enkele manier te zien welke producten uit de Oekraïne komen. Denk er nu serieus over om vegetariër te worden, niet uit principe maar puur voor m'n eigen gezondheid.

W_F | 01-04-16 | 21:20

Nou-ja-zeg,
Boven op de stapel gepopolitieke, subsidie argumenten,
blijkt dit verdrag ook nog eens een mini-TTIP dat zegt:
"Schijt aan jouw genzondheids en welzijns normen,
ik moet een paar euro meer verdienen."
.
Hoeveel meer NEE kan het nog worden?

hotmint | 01-04-16 | 21:14

Banken de grootste honden die er zijn, smeerkezen..
arretje | 01-04-16 | 20:10

ja inderdaad bank of america meneer ford prescot bush financeerde ook allemaal hitler.

Sjonie01 | 01-04-16 | 21:09

@La Bailaora | 01-04-16 | 21:00
D66 "Dat u ons ergens niet over gehoord heeft, wil niet zeggen dat we het verzwijgen."

Sterph D66 sterph!!

Botte Hork | 01-04-16 | 21:03

Het gezonde boerenverstand wordt wakker ...

Cynevisie | 01-04-16 | 20:57

Het volk zwijgt niet langer:
Genoeg is genoeg..!
""De vrijheid van meningsuiting is de poortwachter van de democratie"" (dixit: Wilders)
youtu.be/HFGKqHKYJAs?t=236

telelezer | 01-04-16 | 20:57

Hebben die boeren overigens al van TTIP gehoord? Neem aan dat zelfs het platteland gewoon glasvezel heeft. Mogen zij zich ook wel eens zorgen om gaan maken. Immers Oekiboekistan voldoet al aan de TTIP norm.

Vageling | 01-04-16 | 20:47

Hey mark, is je onderbroek al bruinig? Als ik jou was met je vriendjes had ik me erg geschaamd en geen woorden gehad. Het enige dat jij nu kan is je rijke vriendjes toezeggen dat je het niet serieus gaat nemen maar ow ow wat zal je 's nachts wakker liggen dat de burgers zat zijn en je van je hoge stoel zullen gooien. Je hebt dit allemaal aan je eigen arrogantie en hebzucht te danken!

tattooboer | 01-04-16 | 20:45

Tegen redden.... mooi!

Badderbeest! | 01-04-16 | 20:44

@eerstneukendanpraten | 01-04-16 | 20:38
... En roken.

Wijze uit het Oosten | 01-04-16 | 20:42

@necrosis | 01-04-16 | 20:33
Dochterlief uit het Oosten kwijlen doet...
Haar suggestie : Phantasm - The Abominable.

Wijze uit het Oosten | 01-04-16 | 20:41


Mark_D_NL | 01-04-16 | 20:28

Die is gestopt met vissen...

eerstneukendanpraten | 01-04-16 | 20:38

@necrosis | 01-04-16 | 20:16
Ze konden je stroomaansluiting niet vinden. Anders was het licht nu uit.

Vageling | 01-04-16 | 20:37

Chiant | 01-04-16 | 20:10
Dat klopt ja, Hollandse dames staan nu eenmaal niet echt bekend om hun vrouwelijkheid.
Paljas | 01-04-16 | 20:18
Reken maar dat in hun kielzog, mede dankzij het verdrag, de Oekraïense maffia volgen zal. Dat gaat weer een hoop wild-west taferelen opleveren in Amsterdam. Moet onze mocro-maffia nog zwaardere wapens aanschaffen. Die lui zijn net wat gevaarlijker. De Oekraïne is een nogal belangrijke wapenproducent. En dat gezegd hebbende:
Rusland heeft nu een tekort aan onderdelen die hun voormalige "deelstaat" produceert. De industriële omschakeling gaat bij de Russen zoals altijd uiterst traag, al zeker met de huidige sancties, en de NAVO staat nu ook op het punt om aanzienlijke delen van die kennis over te nemen, mede via dit verdrag, wat uiteraard een aardig boekje over de Russische technische snufjes onthullen gaat.
De spionage van vroeger gaat ditmaal niet per gestolen document, nee, ditmaal gaat men er met een gehele industrie vandoor.

Abject | 01-04-16 | 20:36

Verfrissend helder en informatief stukkie, dank !

Vesta | 01-04-16 | 20:34

@Wijze uit het Oosten | 01-04-16 | 20:25
Zoek eens op Necrosanct - incarnate.
*papieren zakdoekjes klaarhoudt*

necrosis | 01-04-16 | 20:33

Raar! Volgens foppessor Hamato is alles de schuld van Israel. Een oude man heeft hem namelijk verteld dat als een vis in de zee met een andere vis vecht dat hij er verzekerd van is dat de Joden erachter zitten.
www.youtube.com/watch?v=S1v6XWwM-n8&a...

Raak een beetje de weg kwijt zo nu. Allemaal zo moeilijk die multiculti. Als het de -bedriegelijke- -eurocraten- Putin niet -zijn- is met die (bl)associatieverdrag dan kan er volgens Hamato nog maar één iemand overblijven die schuldig is. Begrijp dat wereldburgers wel in de war raken. Safe space biedt uitkomst dan.

Vageling | 01-04-16 | 20:30

En dan vooral dat herverpakken als nederlands kwaliteitsproduct, dan weet je dus echt niet meer wat je eet.

Nee, Mark Rutte, deze collectieve voedselvergiftiging en dierenmishandeling laat ik graag aan mij voorbij gaan.

En iedereen die Ja stemt zou zich diep moeten schamen. En de Rabobank (nota bene de bank van de boeren) en ING ook. MVO my ass.

KayakFun | 01-04-16 | 20:30

Ik stem op boer koekoek.

Mark_D_NL | 01-04-16 | 20:28

Het enige kwalitatief goede exportproduct van de Oekraïne is porno.

Leipniz | 01-04-16 | 20:28

.. want 100 doden/linkse lijkenpikkers/NOS

compitaal | 01-04-16 | 20:26

Ik stem voor

kleveropjelever | 01-04-16 | 20:26

Na de boeren, volgende artikel over valse concurrentie van de Oekraïense hoeren?

Mark_Pugner | 01-04-16 | 20:25

Reken maar dat met de boeren en hun achterban erbij die 30% keihard gehaald gaat worden. Het is trouwens niet alleen hormoonvlees, maar ook hormoonmelk. Uw aller F von Z is opgegroeid met Joris Driepinter, en ik dronk nog wel méér melk. Dat maakte me bij de dienstkeuring al de reus van de familie. Vorig jaar kwam ik een alleraardigste mevrouw tegen die nog tien jour ouder was dan ikzelf, en die vertelde ongevraagd hetzelfde vermoeden over hormonenmelk en het effekt ervan op het opgroeiende kind. Ze was ook bovengemiddeld lang, evenals haar broers, zei ze...

F. von Zeikhoven | 01-04-16 | 20:25

@necrosis | 01-04-16 | 20:19
Bring it on, bitch !

Wijze uit het Oosten | 01-04-16 | 20:25

Ik begrijp uit andere kanalen dat Monsanto een groot deel van de graanteelt in Oekraïne in handen heeft. Dus dan krijgen we die genetisch gemanipuleerde t*fus zooi via de achterdeur alsnog naar binnen! NEE! NEIN! NON! NO! Gewoon NEE op 6 April!

marcoplarco | 01-04-16 | 20:24

Onkiesia Hekser66 stemt voor, de NOS hè..

compitaal | 01-04-16 | 20:23

Banken de grootste honden die er zijn, smeerkezen..
arretje | 01-04-16 | 20:10
.
Laat mijn hond er buiten svp. Dat laatste zijn ze wel.

Musset | 01-04-16 | 20:21

Goed artikel. Opbokken met dat hormoonvlees en die salmonella&antibiotica kip.

Bobbbe | 01-04-16 | 20:20

Bron CBS: "Op 1 april 2013 waren er in Nederland nog ruim 67 duizend land- en tuinbouwbedrijven."

Hoewel het aantal bedrijven afnemend qua aantal is en diverse agrariërs op zoek zijn naar een vrouw, gok ik op zo'n 100.000 extra stemmen op "Nee" uit kamp achterban CDA.

Cue_The_Deer | 01-04-16 | 20:19

@Münsterlander | 01-04-16 | 20:15
U wilt vast niet dat ik volume ga draaien...

necrosis | 01-04-16 | 20:19

De Nederlandse hoer heeft ook al jaren de oneerlijke concurrentie vanuit de Oekraïne te dulden.
Abject | 01-04-16 | 20:06

... en heeft al lang te lijden onder de concurrentie van sekswerkers uit de andere MOE landen als Roemenie en Hongarije. Rooie Sien is al lang geleden afgedropen. Wordt nu nog erger.

Paljas | 01-04-16 | 20:18

Ik zie graag klagende boeren. Ik stem VOOR dit verdrag.

Harry uit Rotterdam | 01-04-16 | 20:17

Overigens zou het onderwijl genoegzaam bekend mogen zijn dat Oekraïne zonder het lidwoord de gebezigd dient te worden daar het immers een landennaam betreft, maar dit ter zijde.

Carib | 01-04-16 | 20:16

Nog 5 dagen en mijn 'nee' is een feit!
Juncker, Verhofstadt en Rutte kunnen daar geen reedT aan veranderen.

necrosis | 01-04-16 | 20:16

Hoe kun je hier nu tegen zijn. Dit verdrag biedt iedereen de mogelijkheden om straffeloos en schaamteloos je zakken te vullen. Het enige tegenargument is dat je dit zelf moet doen in plaats van een ander af te persen of te beroven om in je levensonderhoud te voorzien. Ik ben ook liever lui dan moe.

Dit is bovendien een raadplegend referendum, elke uitslag kan volledig aan de laars gelapt worden.

Ga eens verkopen door volume te draaien in plaats van je tijd te verspillen aan een raadplegend referendum. Wie zwijgt, stem toe en daarom ga ik niet stemmen.

Münsterlander | 01-04-16 | 20:15

Maar als dat in het handelsverdrag gedeelte staat, is het al ingegaan...

Nuchternederland | 01-04-16 | 20:13

Het klopt wel , bij veel artikelen in het verdrag staat geen einddatum bij om aan bepaalde regels te voldoen.

Lasmeister | 01-04-16 | 20:12

@Abject | 01-04-16 | 20:06
Maar dat is helegaar geen concurrentie hoor. Die vullen een gat in de markt (let op de woordspeling).

Zie maar eens een oerhollandsche hoer te vinden die niet is omgebouwd of volledig ondergetattoeerd.

Chiant | 01-04-16 | 20:10

Banken de grootste honden die er zijn, smeerkezen..

arretje | 01-04-16 | 20:10

Je suis tegen!

Botte Hork | 01-04-16 | 20:08

Rabobank en ING een lekker stel

Rimfree | 01-04-16 | 20:07

@Chiant | 01-04-16 | 20:05
Was @Pompenkoning | 01-04-16 | 19:57

Chiant | 01-04-16 | 20:07

De Nederlandse hoer heeft ook al jaren de oneerlijke concurrentie vanuit de Oekraïne te dulden.

Abject | 01-04-16 | 20:06

Goede tegel. Ook inhoudelijk prima onderbouwd. Draagt echt bij aan de discussie.

Chiant | 01-04-16 | 20:05

Juist ophoepelen met die sjoemelmelk uit Ukrain. Daag strategie von Rommelpuy.

prutsclown | 01-04-16 | 20:04

Lopen best wel lekkere kippetjes rond in Ukraine.

padbuffel | 01-04-16 | 20:03

Nee is de enige logische optie.

Ars Vivendi | 01-04-16 | 20:02

Dit gaat werkelijk een deceptie worden voor Malek Ramadan en zijn leugenachtige kornuiten.
Die kiesdrempel gaat gehaald worden en een dikke meerderheid is tegen.
6 April stem NEE

Snap je!? | 01-04-16 | 20:02

De tyfus. Ga lekker soppen op de bevroren uiers van een Dr. Pol koe.

Pompenkoning | 01-04-16 | 19:57

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl