Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

QUIZ - Wat weet jij van het Oekraine Referendum?

rtlquizlalala.jpgWat jullie? Zullen we nóg een Oekraine-topic doen? Oké, komt-ie dan omdat jullie het zo vriendelijk vragen. Onze vrinden van RTLNieuws hebben een loeimoeilijke quiz gemaakt. Over Oekraine. Kunnen jelui eens kijken of jullie écht opgelet hebben bij die 3454322 Oekraine-topics van het afgelopen driekwart jaar. Onder diegenen die alles goed hebben, verloten we een gesigneerde selfie van onze grote liefde Harriet Duurvoort. Plemp uw score in de comments & SUCCES!

Reaguursels

Inloggen

11/12. Ik schaam me voor die ene gemiste maar de handel met Oekraïne stelt nog minder voor dan ik dacht.

Lichtstadfan | 01-04-16 | 11:15

Alle 13 goed! Mag ik ook stemmen op 6 april?

Mubbenschonster | 01-04-16 | 07:14

@Jim Corrigan | 31-03-16 | 20:45:
Ach kom, het was gewoon een kut column ook; met of zonder die cijfers erin was het totaal niet onderbouwd. Mega frustratie, en een gigantische aanname in een laatste poging GeenPeil/GeenStijl/TMG af te zeiken. Triest mannetje, die Luuk.


Anyway:
12/12. Zijn ook wel rete makkelijke vragen zeg.

Liroy | 01-04-16 | 04:35

"11/12 en inmiddels voor, omdat het hier op GeenStijl vandaag opvallend stil blijft rond de geweigerde column van Luuk Koelman. Zou hij dan toch gelijk hebben? Is alles vooral een dikke pr stunt? Meesurfen op de onderbuik van de samenleving? Laten we ons massaal voor een karretje spannen? Kom op GeenStijl, pak dit eens op!
Wat betreft de journalistieke waarde van de Metro, die is vanmiddag na de toelichting van hoofdredacteur Robert van Brandwijk nihil gebleken. Volgt GeenStijl nu dezelfde route? Ik hoop van niet.
Jim Corrigan | 31-03-16 | 20:45 "
Je kunt toch voor je zelf denken? De feiten liggen op tafel, de inhoud van het wetsvoorstel is openbaar. Zelfs al was het een marketingtechnische reden om dit project te starten (laat ik in het midden, ik weet niets en alles is mogelijk), zijn er goede argumenten gegeven waarom onze democratie en soevereiniteit in gevaar zijn.

Sans Comique | 01-04-16 | 03:53

10/12, naief, ik kon me niet voorstellen dat àlle import-beperkingen direct van tafel waren. En die letterlijke tekst lees ik wel op het stemformulier.

harstef | 31-03-16 | 23:53

Brief aan een Rus

Feest van de democratie! Ik wil het ook nog wel even over dat a.s. referendum hebben over Ukraine hier in NL. Ik heb daar een tamelijk uitgesproken mening over, m.n. aangaande het feit dat onze Vlad de consequenties moet nemen van zijn handelen en van het feit dat Oekraïne daar moeilijk blij mee kan zijn. Op zich mag ik hem best, maar die mensen hier die zeggen dat je tegen moet stemmen vind ik maar een slappe hap! Ik heb soms het gevoel dat er van mij verwacht wordt dat ik daar bij hoor, maar ik trap er niet in. Buiten dat ben ik er vlak voor dat Rusland geassocieerd EU partner wordt en dat mag je onze Vlad best vertellen wat mij betreft (en de rest ook).

Toelichting

Tegenstemers, jullie laten je in de luren leggen door Wilders, de andere populisten en Putin. Als je zoals Putin de Krim en Loegansk min of meer inpikt (ook al woont daar een meerderheid aan etnische Russen) kan hij moeilijk van Oekraïne verwachten dat het nog met hem in zee wil en hij kan het land dan onmogelijk kwalijk nemen dat het steun zoekt bij de EU (je kunt niet de kool en de geit sparen). Oekrainë is erg corrupt en het kost evenpmin moeite om de EU te voelen als een club van arrogante, machtsbeluste ritselaars en geldwolven. Toch bestrijd een associatieverdrag meer corruptie en is het beter voor economie, milieu en vrijheid van meningsuiting in Oekraïne dan geen associatieverdrag. Verder wil de meerderheid van de Oekraïners zo’n verdrag erg graag.

culturescope | 31-03-16 | 23:18

-weggejorist en opgerot-

doorzetter | 31-03-16 | 22:50

Ik had ook 12.
Helaas waren er geen vragen over welke zaken
*naast* handel er in het verdrag staan.

hotmint | 31-03-16 | 20:53

-weggejorist-

Jim Corrigan | 31-03-16 | 20:45

@XaleX_2 | 31-03-16 | 15:57,
beter gezegd;
wat voor een soort EU willen we nu eigenlijk?
Want nu is het boter noch vis.
Willen we een vrijhandelszone, een EEG plus,
of willen we een politieke unie, de Verenigde Staten van Europa?

Door die stompzinnige beslissing van 1 munt, de Euro, dacht men de eenheidsgedachte een politiek zetje te geven.
Maar 1 munt hoort bij 1 land, de verenigde staten dus.
Maar daar was absoluut geen overeenstemming over, Engeland deed daar dus ook niet aan mee en hield haar Pond, want 1 munt hoort bij 1 land, en dat land is er niet.
.
Zuidelijke landen dachten blijkbaar dat die ene sterke munt er voor zou zorgen dat ze zomaar economisch even sterk zouden worden als Duitsland(?)
Duitsland (en NL) zag dat helemaal niet zitten want hoe krijg je die cliëntelistische economieën zomaar veranderd?
Het was uiteindelijk Frankrijk die Duitsland dwong akkoord te gaan met die Euro, anders zou Frankrijk de Duitse eenwording in 1990 frustreren/blokkeren.
(het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk hadden hun reserves, die samen te vatten zijn in de veel geciteerde uitspraak van de Franse schrijver François Mauriac: 'Ik houd zoveel van Duitsland, dat ik blij ben dat er nu twee Duitslanden zijn om van te houden". )
Frankrijk was, terecht, bang dat een verenigd Duitsland voor een nóg grotere invloed van de D-mark zou zorgen.
Door die D-mark af te schaffen, of beter gezegd te vermommen als Euro, zou het minder opvallen dat uiteindelijk Duitsland de motor/grote baas van Europa is.
En dat die Franse Franc maar een inflatoire wiebelmunt was.
Dit Franse minderwaardigheidscomplex tov Duitsland (een verenigd Duitsland) heeft uiteindelijk geleid tot de Euro, samen met nog wat politiek opportune zaakjes.
.
Dit economische monstrum, ontstaan uit totaal opportunistisch politiek wensdenken, deze Euro draait de EU nu compleet de nek om, compleet verwoeste economieën in Zuid Europa, van Noord tot Zuid enorme ontevredenheid en wantrouwen bij de Europese burgers.
Zonder die Euro had Europa (als idee) minder weerstand gehad, waren politici niet gedwongen geweest die dure capriolen uit te halen om de munt te redden.
Een munt die suggereert dat er een land is, een hechte gemeenschap.
En zo praten de heren leiders dan ook, tot afgrijzen van een boel burgers die het niet meer begrijpen, is ook niet echt te begrijpen vanuit logisch redeneren.

De EU bestaat, in de huidige vorm, alleen als politiek wensdenken, is niet echt logisch uit te leggen.
Net als dit associatieverdrag, een verdrag wat eigenlijk vnml bestaat uit wensdenken, uit hoop dat er iets moois gaat ontstaan in de Oekraine, het is een politiek pamflet.

Ik sprak een student uit Portugal, bijna klaar met haar proefschrift, studeert in Wageningen, waterbouwkundig ingenieur ofzoiets, doctoraalscriptie, vet hoge opleiding.
Ik vroeg haar of ze niet blij was, studie klaar, eindelijk weg uit dit koude kudtland,
baan vinden in Portugal.
Maar nee hoor, ze wil/moet hier blijven, ze had een baan gezien in Portugal, iets wat aansloot op haar studie.
Zou ze netto zo'n € 500,- Euro mee verdienen....
500 Euro, met een universitaire opleiding, wtf?

Zo sprak ik ook een Italiaanse lerares, gaf les op een middelbare school in Italie,
verdient daar zo'n 600 Euro mee, ze woonde dus nog thuis bij haar ouders, 30 jaar oud.
Docent middelbaar onderwijs.

Een van de meest populaire cursussen in Spanje op dit moment, een cursus Duits,
fucking Duits, die Spanjolen zijn zo wanhopig op zoek naar werk dat ze dan maar naar Duitsland willen verkassen;
Europa gaat naar de kloten, iedereen met een beetje hersens trekt naar het Noorden, de boel in het Zuiden zakt nog verder weg
Goed idee man, die Euro....

vander F | 31-03-16 | 19:28

Oooo raadgevend, dus het komt er toch wel.

Juppico | 31-03-16 | 19:00

12/12 Too easy.....

Pong | 31-03-16 | 18:40

TheWriter | 31-03-16 | 12:09
Zelfde hier. 0,5% = 0,1%. Abominabel.

MistrX | 31-03-16 | 18:13

@bArAbAts | 31-03-16 | 13:54,
jongeJonge,
weet je het nou nog niet?
Het gaat de initiatiefnemers totaaaal niet om de Oekraine, of je nu ja ofwel nee stemt, maakt ze geen ruk uit.
Het wil puur en alleen het enorme gebrek aan democratie aan de kaak stellen.
Er worden daar in Brussel beslissingen genomen over de hoofden van ons Europeanen heen, soms ook ingrijpende beslissingen die ons allemaal aangaan, maar de EU zit democratisch gezien zo allerbelabberdst in elkaar dat het tijd wordt DAAR eens een flinke discussie over te houden.

Hoe is het mogelijk dat wij als burger daar vrijwel geen zicht op hebben, dat we geen mogelijkheid hebben daar via de 'normale' democratische weg invloed op uit te oefenen?
Je weet wel, je mag stemmen, je kiest, daaruit ontstaat de samenstelling van een parlement, dat parlement (dat jouw dus vertegenwoordigt) controleert vervolgens de regering en kan die regering terugfluiten als ze iets proberen te flikken, bepaalde wetten er door drukken, wat de bevolking niet wil.
.
Zo doen we dat in NL en ook in de rest van Europa.
Maar de EU in Brussel? Niets of nauwelijks van dat alles.
Ja er is een soort parlement, waar je de parlementsleden niet direct kunt kiezen (is op zich al dubieus) maar wat doet dit parlement? Europa heeft geen regering dus dat parlement kan die niet bestaande regering niet controleren.
We staan als burger buiten spel in Brussel, zijn afhankelijk van achterkamer politiek, van wat de regeringsleiders al dan niet achter gesloten deuren beslissen.
.
En dat beetje geld, een paar bonussen van wat niet functionerende directeuren en toezichthouders hier en daar kost de gemeenschap meer geld dan dit referendum, een referendum dat hopelijk de discussie over dat enorme democratische gebrek daar in Brussel eens op gang brengt.

vander F | 31-03-16 | 17:58

10/12 (eigenlijk 11, verkeerd geklikt). Die van dat Victoria mens heb ik gegokt, ken haar niet. Er zou eens een echt goede quiz gemaakt moeten worden en kijken wie hoger scoort: ja of nee stemmers.

Halveneger | 31-03-16 | 17:19

12 uit 14

stroopa | 31-03-16 | 17:15

12/12 in een tijd van 1 minuut en 48 seconden.

de euro middenweg | 31-03-16 | 16:47

11/12
Wordt een tegenstem trouwens.

Dafman | 31-03-16 | 16:36

11/12 Die gast op de eerste foto lijkt op Poetin.

EelcoV | 31-03-16 | 16:29

Dus, eigenlijk kun je dus ergens wel stellen dat ik alles goed heb.

Sans Comique | 31-03-16 | 16:16

11 van de 12 maar die communicatiestrategie is allang aangepast hoor. Poetin zou nu het goede antwoord zijn. Boehoe.

Sans Comique | 31-03-16 | 16:14

11/12

Der Roedie | 31-03-16 | 15:58

12/12 TEGEN

Patpetje1963 | 31-03-16 | 15:58

11/12, maar uiteindelijk gaat het toch om 'voor/tegen de EU' en niet om het verdrag.

XaleX_2 | 31-03-16 | 15:57

AlexanderAkimov | 31-03-16 | 15:44 Ze is het equivalent van die opgedroogde chick voor palestina,.. goh kom hoe heet ze ook alweer?

horsteknots | 31-03-16 | 15:48

10/12 maar wat heeft die Victoria Koblenko er mee te maken, behalve dat de iedere reaguurder haar zou doen...

AlexanderAkimov | 31-03-16 | 15:44

11/12

horsteknots | 31-03-16 | 15:44

12/12, jammer dat er geen ja/nee keuze is. Dan hadden ze kunnen zien dat het NEE-kamp wel degelijk zeer goed geïnformeerd is.

Leipniz | 31-03-16 | 15:41

12/12
Heb ik toch maar even goed opgelet hier.

Gewinflipt | 31-03-16 | 15:32

10/12, had 11/12 kunnen zijn als ik iets zorgvuldiger alle keuzes had gelezen.

DickieDick | 31-03-16 | 15:31

ook 12 uit 12. Klopt dit wel?

oblix | 31-03-16 | 15:25

12 / 12 en daarom tegen

GertJohan | 31-03-16 | 15:23

11 punten. Doe mij maar een t-shirt ofzo. Maat M.

lekker wijf | 31-03-16 | 15:18

Alexander Pechtold... oh, je bedoelt vast Hendrink Jan van Buitenveldert.

Hibiscus | 31-03-16 | 15:07

-weggejorist-

rmstock | 31-03-16 | 15:03

12/12 en het wordt NEE.

De Rennende Rukker | 31-03-16 | 14:50

12/12, en een duidelijk NEE voor mij ;)

Amstel | 31-03-16 | 14:40

9/12 Vind ik gut.

Oogst voor u zaait | 31-03-16 | 14:36

@bArAbAts | 31-03-16 | 13:54
Misschien heb je gelijk, maar als de opkomst >50% is en >50% is tegen en Den Haag zet toch door, dan heb ik graag een legitiem wapen in handen om een revolutie te ontketenen.
Zonder referendum mogen we enkel om de 4 jaar ons ongenoegen uiten. en de laatste decennia hebben we geleerd hoe goed dát werkt.

Niederländer | 31-03-16 | 14:22

12 uit 12.

Undefined_variable | 31-03-16 | 14:20

Hahaha lekker suggestief ook.
Van "oekraine is lief en goed dus doen"
Ook al stem je nee. Stem maar ja want dat is lief en goed en aardig en geweldig en iedereen hartjes

J.T | 31-03-16 | 14:12

Ales vaudt.

Musset | 31-03-16 | 14:12

12/12 Mag ik nou met Jan Roos op de foto?

FCDenBosch | 31-03-16 | 14:11

Er zit een gratis vraag tussen. Het referendum is geldig bij een opkomt van: 30%, 40%, 50%. Alle antwoorden zijn goed.

Ik had 12/12. Mooi hoor.

DerUnterMensch | 31-03-16 | 14:07

Onze bevrijders van de Duitse bezetting, waar zijn die eigenlijk voor gestorven, voor een generatie die niet het lef heeft om de haagse bezetter omver te gooien. En die niet het lef heeft, om massaal de straat op te gaan, om duidelijk te maken, dat het genoeg geweest is. Zelfs voor onze nakomelingen gaan we nog niet de straat op. Voor de toestroom van haatdragende primaten, gaan we ook niet massaal de straat op. Waar dan wel voor, ik vraag me dat werkelijk af!

Radijsje | 31-03-16 | 14:05

12/12 en een "TEGEN" stem

Dagdromer | 31-03-16 | 14:03

@Hiep Hiep hoer B | 31-03-16 | 13:01
Luuk Koelman heeft nog geschreven voor GS (2006). Het gebeurt wel vaker dat er nagetrapt wordt tegen een vorige werkgever.

McMarx | 31-03-16 | 13:59

Jan wie? 11/12 dus...

JIP! | 31-03-16 | 13:55

dit hele referendum is zowiezo onzin... kost alleen maar geld, wat we op andere plekken veel harder nodig hebben!
.
de EU gaat toch gewoon verder op de ingeslagen route.... bij een nee verandert er echt helemaal niks, al helemaal omdat de regering het RAADGEVEND referendum gewoon naast zich neer kan leggen!
.
vraag me echt af wat de achterliggende agenda van GeenPeil is... en wie er daar geld aan verdient... dus wie verdient er aan een NEE (hmm das toch alleen Rusland!?, is geenpeil dan een vriendje van Poetin?)

bArAbAts | 31-03-16 | 13:54

Hetzelfde als @TheWriter | 31-03-16 | 12:09

TonyD | 31-03-16 | 13:54

In de wat zuidelijker gelegen landen, was deze regering allang van het pluche weg geschoten. Ondanks hun desastreus "beleid" wordt hun geen strobreed in de weg gelegd.
Het nederlandse volk, wat zich zelf verraad en verloochend!

Radijsje | 31-03-16 | 13:53

12/12

HJDB | 31-03-16 | 13:50

12/12 goed! Ik vermoed dat ik er meer van weet dan Pechtold

Gladys | 31-03-16 | 13:49

11/12

Amazing Tukker | 31-03-16 | 13:49

Metro weigert column Luuk Koelman
In de geweigerde column is Koelman kritisch over weblog GeenStijl, dat net als Metro onder mediabedrijf TMG valt.

Het referendum van woensdag „gaat niet over Oekraïne”. „Het gaat zelfs niet over Europa of de EU. Het is simpelweg één grote pr-stunt om de marktwaarde van GeenStijl op te krikken.” Was getekend Luuk Koelman. Alleen niet op zijn vaste plek als donderdagse columnist in Metro. De gratis krant heeft Koelmans column geweigerd. De auteur plaatste zijn column vervolgens op een eigen website.

In de geweigerde column zegt Koelman dat de makers van GeenStijl, mede-initiatiefnemers van het referendum, de volksraadpleging gebruiken om „het eigen bestaansrecht te bewijzen”. Volgens Koelman maakt GeenStijl verlies en had eigenaar Telegraaf Media Groep (TMG) het plan de site te verkopen. „Red de democratie? Nee, red GeenStijl. En het is ze gelukt. TMG heeft het weblog weer in de armen gesloten.”

Hoofdredacteur Robert van Brandwijk van Metro, ook een uitgave van TMG, zegt dat Koelman „alles mag schrijven, behalve over interne zaken bij TMG en zijn dochterbedrijven. Dat is de afspraak. Dan moet hij maar een ander podium zoeken.”

Leve de vrijheid van het woord.

doorzetter | 31-03-16 | 13:47

12/12
Alleen beetje jammer dat wij onze stempassen niet hebben ontvangen in Apeldoorn. Ik heb vandaag gebeld hierover met de gemeente en krijg nu "een duplicaat" De gemeentemevrouw reageerde zeer verontwaardigd dat ik zei dat niemand in Apeldoorn ze volgens mij nog had ontvangen.
Dit riekt naar fraude, hoeveel meer adressen hebben geen stempas ontvangen en als je er niet zelf achteraan gaat, wat dan???

WinX | 31-03-16 | 13:47

11/12 goed. Importheffingen worden volgens mij niet per definitie afgeschaft, maar de verdragstekst is expres zo vaag dat dat in de praktijk wel gaat gebeuren. Kan er naast zitten qua theorie, in de praktijk is het dezelfde uitkomst. Dus 12/12, want ik wil graag een nerd zijn.

Doper | 31-03-16 | 13:43

12/12

Hans Gruber | 31-03-16 | 13:42

12/12
Ik stem NEE. Tenzij mevrouw Koblenko mij persoonlijk op andere gedachten wil komen brengen.

Mahatma | 31-03-16 | 13:39

12/12
Nu weet ik net zoveel van het verdrag als de gemiddelde politicus: vrij weinig.

Tierelantijn | 31-03-16 | 13:39

11 van de 12, bedankt GS ;)

paradoxical | 31-03-16 | 13:36

11/12... Wilde geen nerd zijn.

von_cicero | 31-03-16 | 13:29

12/12, ik kan dus geheel verantwoord en overtuigd mijn NEE stem uitbrengen.

Wolveshead | 31-03-16 | 13:27

Is dat de koffiemejuvrouw?

jitro | 31-03-16 | 13:19

Het handelsgedeelte van dit verdrag is al in beton gegoten.
Sinds het Verdrag van Lissabon gaat de Europese Commissie over handelsverdragen.

Desmoulins | 31-03-16 | 13:18

11/12... damn

Tepeltreeltje | 31-03-16 | 13:18

@Flapuidt | 31-03-16 | 12:48 "13/12 wat nu?.
.
Cum laude!

ben kokhals | 31-03-16 | 13:18

Hop! 12 van de 12. Ik mag stemmen.

Qippie | 31-03-16 | 13:14

12/12
@Piet Karbiet | 31-03-16 | 12:13
Daarstraks gelezen. Interessante lezing, warm aanbevolen.

ben kokhals | 31-03-16 | 13:13

12 van de 12. Ik stem nee, dus heb mij goed ingelezen in de materie en weet dus wat er speelt.

malificent | 31-03-16 | 13:09

11/12. Niet slecht voor een nee-stemmer.

ouwespamhoer | 31-03-16 | 13:07

Voor wie Frans een brug te ver is hier de engelse versie;https://www.youtube.com/watch?v=54h3MnK8nKQ

Dostranamus | 31-03-16 | 13:06

Lach eens wat vaker Jan. Word je zóveel sympathieker van.
OT: 12 uit 12. Hoewel ik vraag 6 tegen beter weten in beantwoord heb.Er staan geen harde afspraken in, alleen voornemens.

Dommelsch | 31-03-16 | 13:05

@Piet Karbiet | 31-03-16 | 12:58
Rekenvoutje:
Per week maakt on kabinet 150 Miljoen over.... (Totale bijdrage is 7.8 Miljard/52weken = 0.15 Miljard/week = 150 miljoen)
bron: www.rtlnieuws.nl/economie/home/kabinet... Laatste zin van artikel

InAnumPerRegimine | 31-03-16 | 13:04

Het referendum gaat WEL over oa artikel 10, dat wordt in deze kwis totaal -onderbelicht- -niet behandeld- -overgeslagen- genegeerd.
InAnumPerRegimine | 31-03-16 | 12:53
.
Ik heb gewoon voor de grap aan de kwis meegedaan en had er 11 goed. Maar NIETS verandert er aan mijn NEE en daarvoor heb ik mijn eigen redenen. Omdat:
dit verdrag er alleen maar is om Rusland dwars te zitten en verder in te sluiten door EU/NAVO in *opdracht* van de VS! Dat is levensgevaarlijk voor Europa! Ze gaan gewoon verder met de Russische beer te jennen in de hoop dat hij zijn geduld verliest. Tot nu toe heeft Poetin een bijna bovenmenselijk geduld getoond maar ik weet zeker dat het lang of kort kan duren: "aan alles komt een eind". En wie zijn dan de pineut: de bevolking van de EU. Maar als de VS denkt dat zij overal ter wereld rotzooi kunnen trappen met als gevolg talloze doden: ook jullie komen aan de beurt, VS!
Wat mij betreft kan de straf voor al die tienduizenden/honderdduizenden doden, al die misdaden sinds Vietnam niet hoog genoeg zijn.

Lupuslupus | 31-03-16 | 13:04

Hier ook 12/12.

Willianus Wortelus | 31-03-16 | 13:03

Fatwabuster | 31-03-16 | 12:45
Ze spoelen nu aan in Italië

Mastermattie | 31-03-16 | 13:02

Faal columnist Luuk Koelman heeft ook wat over het referendum te vertellen, Metro was daar niet zo blij mee en publiceerde niet. Misschien moet Koelman de column van Brusselmans in humo van maandag j.l. maar eens lezen en dan flink achter zijn oren krabben!

www.hoemannendenken.nl/2016/03/31/het-...

Hiep Hiep hoer B | 31-03-16 | 13:01

9/12

MaakJeNietDruk | 31-03-16 | 13:01

12/12!

Qwrk_II | 31-03-16 | 13:00

Precies. Het handelsoverschot met Oekraine is dus maar 80 miljoen per jaar. Dat maakt Dijsselbloem per week over naar Brussel als extra na-naheffing. Pleurt lekker op.

Piet Karbiet | 31-03-16 | 12:58

Slechts 10(tien) goed.
Die antwoorden lijken ook allemaal op elkaar.
Tòch NEE stemmen doet op 6 april.

Dostranamus | 31-03-16 | 12:57

11/12.. wie was nu weer die zuurkijkende handenschudder van onze vrolijke pias..

fikkieblijf! | 31-03-16 | 12:57

10 van de 12 goed. :-(. Maar toch heb stem ik nee :-)

Megasuperpeter | 31-03-16 | 12:56

@Fatwabuster | 31-03-16 | 12:45

De situatie is inmiddels dramatisch in Griekenland. Omdat doorreizen naar Duitsland via de Balkan vrijwel onmogelijk is geworden (hekken, grensbewaking, gek dat het werkt, he) hopen de gelukszoekers zich daar op. Tienduizenden inmiddels. Diverse grootschalige gelukszoekersrellen en geweldadige aanvaringen met de Griekse politie hebben al plaatsgevonden.
.
Er is dus niets aan de hand.

Parel van het Zuiden | 31-03-16 | 12:56

Ik werd gefeliciteerd want ik had er 0 (nul) goed.

BBmetR | 31-03-16 | 12:55

@FrankOngerust | 31-03-16 | 12:52
Rutte kan maar 1 ding goed: Lachen als het ongepast is.
de #lafbek

InAnumPerRegimine | 31-03-16 | 12:55

Negen van de 10 goed. Alleen die vraag over importbeperkingen had ik fout. Ik ben geslaagd voor de democratie en zal spoedig mijn intrek nemen in het torentje.

QuelleFromage | 31-03-16 | 12:55

Lupuslupus | 31-03-16 | 12:35
Dat zijn gezien het promilage handel dat NL met Oekraïne voert dan zeker ook de enige 10?

Mastermattie | 31-03-16 | 12:54

@Flapuidt | 31-03-16 | 12:48
Je liegt dus een "Weggejorist en opgerot" misschien?
:)

InAnumPerRegimine | 31-03-16 | 12:54

@Die FAZ | 31-03-16 | 12:48
Aan de andere kant is de kwis weer enorm op de handel gericht waar het referendum juist NIET over gaat. Dat deel van de associatieovereenkomst is al in werking en valt buiten de invloed van het referendum. Het referendum gaat WEL over oa artikel 10, dat wordt in deze kwis totaal -onderbelicht- -niet behandeld- -overgeslagen- genegeerd.

InAnumPerRegimine | 31-03-16 | 12:53

Wie de fuck is victoria globglencko?
en serieus!? 0,1% maar!? godver, net die ene keer dak niet zeker ben en tóch maar positief wil blijven, blijkt alles 5x zo erg te zijn.

CousCous | 31-03-16 | 12:53

Even voor iedereen die nog een uurtje over heeft... De maker van deze documentaire is deze week onder onverklaarbare omstandigheden aangereden onderweg naar haar premiere in Rotterdam. Rechts snelweg, daglicht, geen neerslag, u kent het wel. Daarom gaat deze documentaire over Oekraïne pas na het referendum in premiere.

Ik ken er het fijne nog niet van, maar mocht u een uurtje over hebben, kijk m even. Met dank aan Stormageddon in het vorige topic.

www.youtube.com/watch?v=jdkaN6EOmq0 kies daarna instellingen, ondertitels, automatisch vertalen naar Nederlands of een andere taal naar keuze, mocht uw Frans nog een beetje roestig zijn.

Feynman | 31-03-16 | 12:52

De opkomst wordt boven de 30 %, de meerderheid zal TEGEN stemmen. Rutte zal de uitslag niet respecteren ( What's new: Rutte luistert niet naar het volk en denkt alles weg te kunnen lachen) Rutte is de slechtste premier die we sinds WO II hebben gehad.
Vuilnisman, kan deze zak ook mee ?

FrankOngerust | 31-03-16 | 12:52

Nog een quiz! Maar dan een "Naaktvoordebadkamerspiegelselfie" van Shelly Sterk svp.

Dr. Blechtrummel | 31-03-16 | 12:51

#referndum begint volgens Twitter momenteel trending te worden.

Mastermattie | 31-03-16 | 12:51

11/12 weer die Putin

JeWeetToch!? | 31-03-16 | 12:51

Ik leg de uitslag sowieso naast mij neer....

Parel van het Zuiden | 31-03-16 | 12:50

12 op 12, alles goed. Was een makkie.

InAnumPerRegimine | 31-03-16 | 12:49

11/12 ik dacht dat tariefmuren slechts verlaagd werden.. Nog maar 6 nachtjes slapen *jubelt*

VladimirPutin | 31-03-16 | 12:49

12/12

Toch wel een aardig quizje. Niet alles wordt vermeld, maar er wordt in ieder geval niet gelogen in de quizvragen.

Blijft dat ik tegen ga stemmen. Valt me ook tegen van de heren politici dat ze iedere keer op die handel terugkomen. Die handel die er niet is. Handelsoverschot 2014 was 80 miljoen Euro. Met andere woorden: verwaarloosbaar klein. De echte problemen worden niet door hen benoemd. Ook omdat ze niet weten wat er precies in dat land speelt. Nu zie je op YouTube een filmpje voorbijkomen (als reclame voor het flimpje wat je wilt zien) waarin glashard wordt beweerd dat de Russen de MH17 hebben neergehaald. Dat vind ik erg kwalijk van het 'JA'-kamp. Zo'n filmpje is al storend, maar dat daar met droge ogen wordt beweerd dat de Russen de MH17 uit de lucht hebben geschoten vind ik nog veel erger. Ten eerste dat zoiets gebruikt wordt voor eigen gewin vind ik in en in slecht en ten tweede is er geen steekhoudend bewijs dat de Russen dat gedaan hebben. De overheid geeft zelf toe dat het onderzoek aangaande de schuldvraag nog uitgevoerd moet worden. En nu wordt het als feit verkocht. Het zou kunnen dat de Russen dat gedaan hebben, maar het kan ook dat dat niet zo is.

Bovengenoemde zegt niet dat ik de Oekraïners geen welvarend leven gun. In tegendeel. Maar ik denk dat dat ook op een andere manier bewerkstelligd kan worden. En dat de daaraan verbonden kosten niet voor de rekening van de betalende EU-landen moet komen.

Die FAZ | 31-03-16 | 12:48

13/12
wat nu?

Flapuidt | 31-03-16 | 12:48

Ook 12 goed :-)

Ik ga zeker TEGEN stemmen

FrankOngerust | 31-03-16 | 12:48

Iedereen die een vraag, of 2, of 3, of 4, of 5, of 6, of 7, of 8, of 9, of 10, of 11, of 12 goed hadden:
HARTELIJK GEFELICITEERD!
fdv

rooiesaus | 31-03-16 | 12:47

Overigens even geheel offtopic:
.
Sinds die deal met Erdogan en het doneren van 6 miljard ekkies, helemaal niets meer vernomen over dobbernegers richting Griekenland..... zijn er geen dobbernegers meer? Of worden we weer ernstig in de zeik genomen door de EUSSR

Fatwabuster | 31-03-16 | 12:45

Geen Quiz nodig, slechts onderbuikgevoel, en die heeft liever een kardinaaltje van Roos.

hovawart | 31-03-16 | 12:44

11 van de 12 goed. Ik had de handel met de Oekraïne te hoog ingeschat. Blijkt maar 0,1 % te zijn. Dus het belang voor de handel wordt zwaar overschat. Daar is het verdrag niet nodig voor.

Mannes | 31-03-16 | 12:44

Die meneer op de eerste foto, die maakt hier toch altijd van die filmpjes?
Op donderdag iets met een ladder en op vrijdag een selfie-video?

Mastermattie | 31-03-16 | 12:44

Ik had er 1 goed!
Maakt niet uit, ik stem tegen.
Omdat het kan.

Nuchternederland | 31-03-16 | 12:44

Gefeliciteerd! Jij hebt:
12/12

Een kind kan de was doen.

Desmoulins | 31-03-16 | 12:43

11/12 Verder sluit ik me graag bij het verzoek van Fatwabuster aan..

starbuck280 | 31-03-16 | 12:42

Ik zou Duurvoort doen als de EU belooft zichzelf op te heffen....

Fatwabuster | 31-03-16 | 12:42

12/12
Maar bijna 1 fout want antwoord C mist bij Victoria.

Wat heeft Victoria Koblenko daarmee te maken?
a)Het kabinet ziet haar als stoorzender.
b)Het kabinet noemt haar een steunzender.
c) U zou haar doen.

Knar01 | 31-03-16 | 12:41

Ik vond het best nog lastig om alle vragen fout te beantwoorden

Dop in Osaka | 31-03-16 | 12:40

@Botte Hork | 31-03-16 | 12:35
Inderdaad. Ook niet onder het motto de Nederlandse vlag over die paardenbek en voor het vaderland.

Vageling | 31-03-16 | 12:40

Gewoon een score van 12/12. Ennnnnnnnne...... Tegen!

Lichtpuntje020 | 31-03-16 | 12:40

12/12.... Kan ik Duurvoort omruilen voor Koblenko?

Fatwabuster | 31-03-16 | 12:39

12/12. In een keer. Binnen 1 minuut.

SaintNick | 31-03-16 | 12:39

12/12 .. TEGEN

NLislamfree | 31-03-16 | 12:37

@Vageling | 31-03-16 | 12:34
Nog niet met de lul van een ander. Gatverredamme wat een paardenbek.

Botte Hork | 31-03-16 | 12:35

Vier op de tien ondernemers die zaken doen in Oost-Europa stemmen volgende week tegen het Europese associatieverdrag met Oekraïne.

www.telegraaf.nl/dft/ondernemen/255086...

Lupuslupus | 31-03-16 | 12:35

@Botte Hork | 31-03-16 | 12:31
Ik vind haar lelijk. Mag ik dat zeggen? Uhmmm ja dat mag ik

Vageling | 31-03-16 | 12:34

Alle 12 goed. Geen idee wie Harriet Duurvoort is.

koeberg | 31-03-16 | 12:34

11/12.. Ik dacht dat het kabinet iets eerlijker zou zijn over haar motieven (vraag 9). Domme fout; De woorden 'eerlijk' en dit 'kabinet' gaan natuurlijk niet samen.

PureYak | 31-03-16 | 12:34

Wie de man is?
tegenstanders beelden hem af als een rat met een bril en hoedje.
https://pbs.twimg.com/media/CRvdaUXWUAAB16m.png

Laat me even denken. Arrogander Pechthold? Oh wacht hij is een rat. Nee Jan Roos dan maar. Brilletje? Check. Mutsje? Check. Rat? uhh...

Vageling | 31-03-16 | 12:33

12/12 en tegen

lomp-stuk-vreten | 31-03-16 | 12:30

9/12

Helaas ben ik een cynical old bastard, zoals ze in mijn thuisland zeggen en heb ik de moeite niet genomen vwb registeren aangezien het gaat om een raadgevend referendum.

En ik ben de euro grondwet/lisbon treaty nog niet vergeten.

Enige manier om dat elitaire tuig aan te pakken is via een staatsgreep.

Ikdus | 31-03-16 | 12:30

Acht goed, zie je wel, ik ben eigenlijk heel geleerd...

Doe mij maar twee ! | 31-03-16 | 12:29

12/12, maar ik ben ook hoog opgeleid. En dus tegen.

TheseDays00 | 31-03-16 | 12:29

-weggejorist-

test1212121212 | 31-03-16 | 12:28

Als iemand tegen je zegt: "Die man is een heler van gestolen goederen." en dan vraagt: "Zou je iets bij die man kopen?" is je antwoord dan: "Dat hangt er vanaf wat hij verkoopt?" of doe je daar gewoon geen zaken mee?
Als je weet dat een bepaald land een boevenstaat is, sluit je daar dan een verdrag mee of vraag je dan: "Wat staat er in dat verdrag?". Nee, je doet daar gewoon geen zaken mee, wat er ook in dat verdrag staat!

duane | 31-03-16 | 12:28

12/12 appeltje eitje

Joeroe | 31-03-16 | 12:28

-weggejorist-

zoertoer | 31-03-16 | 12:27

@Hemmenaar7 | 31-03-16 | 12:16

We doen aan een inburgeringscusrsus.
Maar daar zijn alleen nederlanders met een buitenlandse partner het slachtoffer van, begrijp ik.

Ikdus | 31-03-16 | 12:27

11/12 ik dacht 0,5 % handel.
Jammer vis ik naast de Selfie van Harriet.
Als het een selfie van Thierry Baudet was geweest had ik beter mijn best gedaan.

animalia | 31-03-16 | 12:27

12/12
Vraag 1 was lastig, moeilijk te herkennen zonder zijn matrozenhoedje.
Vraag 9 was een strikvraag.
Dacht overigens dat de buitenlandse handel met Oekraïne goed was voor 0,15%.
Verder geen idee wie die Victoria nogwattes is.

Kiha | 31-03-16 | 12:26

11/12, herkende die man die rutte een hand gaf niet. Ik reken het goed!

JamesD | 31-03-16 | 12:26

"gefeliciteerd! jij hebt: 12/12". en nog zonder te spieken ook. had best wat moeilijker mogen zijn, want zoveel weet ik er nou ook weer niet van.

laat dat harriet duurvoort maar zitten, overigens.

aight.. | 31-03-16 | 12:26

Kom maar op met die gesigneerde selfie van mevrouw Duurvoort (ondanks haar rare ideeën is zij een uitstekend docent)! 12 van de 12 goed!

Hiep Hiep hoer B | 31-03-16 | 12:26

www.nrc.nl...
Mastermattie | 31-03-16 | 12:23
.
Oekraïne interesseert mij inderdaad helemaal NIETS.

Lupuslupus | 31-03-16 | 12:25

12/12.
En ik stem TEGEN. En het blijft een TEGENstem.

rtxpow | 31-03-16 | 12:24

Quiz? Het is godverdomme Jan Roos, niet Linda de Mol.

Kapitein Stijlvol | 31-03-16 | 12:24

12 / 12 goed. En toch stem ik tegen!

Botte Hork | 31-03-16 | 12:23

Oekraine, mijn hond wil er nog niet schijten.

broervandenhollander | 31-03-16 | 12:23

Ik had alleen die Koblenko vraag fout.

Harry Turtle | 31-03-16 | 12:23

12 goed geen stijl bedankt voor uw info. stem dus Nee.

knut | 31-03-16 | 12:22

11 uit 12 goed, lekker bezig. Alleen jammer dat ik tijdens mijn lunch weer tegen die kop van Koblenko moest aangluren.

PTX | 31-03-16 | 12:22

11/12 eindelijk blij om geen prijs te winnen.

Vagitanus | 31-03-16 | 12:22

Alle twee goed

roze_bril | 31-03-16 | 12:22

Ik vertrouw die link niet, volgens mij kijken Ronald Plasterk en de NYPD mee

Berthe | 31-03-16 | 12:22

Quiz ? Duidelijk een gevalletje van "domme" Hollanders manipuleren.

B.Lazerd | 31-03-16 | 12:22

Niet goed beantwoordt.
*lach van Rukke nadoet*

McMarx | 31-03-16 | 12:22

ABB
AAB
BBA

Teen | 31-03-16 | 12:22

12/12 goed!!

Quichegerechtigde | 31-03-16 | 12:21

11/12, foto Duurvoort eens bestuduurt, en toch maar de minieme handel iets te hoog ingeschat.

Hemmenaar7 | 31-03-16 | 12:21

Harriet Duurvoort?

Dan ga ik niet zeggen dat ik 12/12 had.

Fart Fader | 31-03-16 | 12:21

12 goed!

Orderic1964 | 31-03-16 | 12:20

11/12

Dannydekr 2.0 | 31-03-16 | 12:20

Weer een RTL productie zonder:
- Huidige oorlog
- Coup op een gekozen president (wel de president zelf)
- Visumvrij reizen
- Arbeidsmigratie
- 40 miljard + 37 miljard + miljarden Europese subsidies.

Zou RTL beseffen dat hun publiek weleens zou kunnen gaan overstappen naar objectievere bronnen?!? De beste manier om de krant de nek om te draaien is niet een hoge prijs, maar stront op de plek waar de lezer verwacht bediend te worden.

Feynman | 31-03-16 | 12:20

Hier ook 12 van de 12 goed. Ik vond het wel heel moeilijk hoor.....

TheWeps | 31-03-16 | 12:19

ik had er 2 fout,bijlessen nemen.

jopie1 | 31-03-16 | 12:19

12/12! Ik heb m'n huiswerk goed gedaan!

Mastermattie | 31-03-16 | 12:19

11/12

Tuborg øl | 31-03-16 | 12:19

12/12. Eitje.

HMCuiteraard | 31-03-16 | 12:19

13.

Piet Karbiet | 31-03-16 | 12:17

11/12. Percentage buitenlandse handel fout. Ik dacht 0,5 procent maar het is blijkbaar nóg minder, één promille slechts.
TheWriter | 31-03-16 | 12:09
.
Hier ook 11/12, Bij mij was het nog erger, dacht 1%. Moet voortaan dus nog beter opletten :-(

Lupuslupus | 31-03-16 | 12:17

O/T
waarom hebben wij dit niet?
www.knack.be/nieuws/belgie/verplichte-...

Verplichte nieuwkomersverklaring moet integratiedruk verhogen: 'Niet zomaar vrijblijvend papiertje'

31/03/16 om 04:46 - Bijgewerkt om 10:49

Nieuwkomers moeten vanaf dit najaar een verklaring ondertekenen, zo heeft de federale regering beslist. Wie weigert, is niet welkom. En wie geen 'redelijke inspanning' levert om zich te integreren, kan het verblijfsrecht verliezen. Volgens Theo Francken gaat het niet om 'zomaar een papiertje'

Hemmenaar7 | 31-03-16 | 12:16

12/12, ben gvd meer competent dan Rob van Wijk, Rutte, Pechtold... ik denk pakweg 90% van die kaste.

Stadler and Walldorf | 31-03-16 | 12:15

12 van de 12 goed. Mag ik nu OekraïNEE stemmen?

moutardeaprèslerepas | 31-03-16 | 12:14

12/12 maar de vragen waren daarentegen van een abominabel niveau. Iemand die minder dan 10 goede antwoorden heeft verdient het niet te mogen stemmen.

Dhr. W. Anhoop | 31-03-16 | 12:14

@voedselbankier | 31-03-16 | 12:10
Nee hoor en ik weet waar hij zijn vlees besteld.

IJzervreter | 31-03-16 | 12:14

12/12: aarzelde nog of Oekraïne nou goed was voor 0,5 of 0,1% van onze handel met het buitenland.
Als we er niks aan doen zal die handel overigens in bepaalde sectoren wel degelijk toenemen:
www.nrc.nl/next/2016/03/16/met-vrijhan...

JaNeeTochNietDan? | 31-03-16 | 12:13

11/12

Duifmans | 31-03-16 | 12:13

Vraag 3:
'klop niet' klopt niet.

QuantumHolo | 31-03-16 | 12:13

12/12 Jan Roos z'n hoofd heb ik teveel gezien te laatste tijd.

harpagornis | 31-03-16 | 12:13

(11/12) Wie is Jan Roos?

GraafTel | 31-03-16 | 12:12

-weggejorist-

Jimmy Hill | 31-03-16 | 12:11

Had de eerste vraag al fout. Ik dacht dat het Francisco van Jodel was. Maar stond niet bij de antwoorden.

Jos Tiebent | 31-03-16 | 12:11

10/12, details over wat er exact op het stembiljet staat en dingen die op TV uitgezonden worden boeien me niet zo :X

Lalala Geld! | 31-03-16 | 12:10

Ik heb ze alle 12 fout, daarom stem ik ook voor!

Kaas de Vies | 31-03-16 | 12:10

@IJzervreter | 31-03-16 | 12:06
haha het vleesch dat hij bij een ander uit zijn braadpan gejat heeft zekers?

voedselbankier | 31-03-16 | 12:10

Toch alle 12 goed maar ik win er niks mee dus.

IJzervreter | 31-03-16 | 12:10

11/12. Percentage buitenlandse handel fout. Ik dacht 0,5 procent maar het is blijkbaar nóg minder, één promille slechts.

TheWriter | 31-03-16 | 12:09

11/12

voedselbankier | 31-03-16 | 12:08

11/12. Ik dacht natuurlijk dat Rutte eerlijk was over Rusland dwarsbomen ;)

Whazzaboy | 31-03-16 | 12:08

Ohja, ik stem ook nee.

Theo? | 31-03-16 | 12:07

Die man ken ik! Die snijd thuis altijd het vlees aan op zondag.

IJzervreter | 31-03-16 | 12:06

12/12.. woot..

WellusNietus | 31-03-16 | 12:06

11/12 goed.

Zzzzooooffff | 31-03-16 | 12:06

11/12 Ik had Jan Roos fout.. Ik dacht dat het Pechtold was

deministerpresident | 31-03-16 | 12:06

12 goed en ik stem toch nee.

snakeplisskin | 31-03-16 | 12:06

12 vd 12! Ik heb gewonnen!

Theo? | 31-03-16 | 12:05

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken