Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Helft bejaarden vanaf 2020 DAKLOOS!

oudebejaardenftw.jpgDe belangenorganisatie voor ouderen (ANBO) komt met onheilspellend nieuws. Vanaf 2020 zijn vrijwel alle bejaarden dakloos. BEHALVE NATUURLIJK DIE VAN DE ASIELZOEKERS OF DE MOSLIMBEJAARDEN JA LAAT DAT MAAR AAN GROENLINKS OVER. Volgens ANBO heeft de helft van de gemeenten in 2020 een tekort aan geriatrische woningen. En de meeste bejaarden geen geld om hun eigen woning seniel-proof te maken. Dus de pauperbejaarden krijgen de keuze om nooit meer te douchen op de tweede verdieping of in een gelijkvloerse kartonnen doos te gaan wonen. Meer zit er niet in, aldus de organisatie die is opgericht om zoveel mogelijk comfort en gemak te regelen voor de incontinentiebrigade. Eigenlijk zijn bejaarden de zieligste vorm waarin een mens kan metaforen, gezien de prognose voor de komende jaren. Geen speciaal aangepaste woningen, bejaardentehuizen voller dan een gemiddelde veewagon in Polen in 1942 en geen bank die nog een lening aangaat met een iemand die de terminale leeftijd heeft bereikt. Het kabinet zou natuurlijk een beleid op kunnen stellen om bijvoorbeeld oude kantoorpanden die leeg staan om te bouwen tot pensioenvriendelijke dementie-forten en alzheimerkastelen, maar ja. Dit kabinet en visionair beleid waarbij uit belang van de burger wordt gedacht. Haha. Kortom, onze bejaarden zijn de sjaak. BEHALVE NATUURLIJK DIE VAN DE ASIELZOEKERS OF DE MOSLIMBEJAARDEN JA LAAT DAT MAAR AAN GROENLINKS OVER. Je kunt in 2020 maar beter dood zijn dan bejaard, want dan ben je slechter af. Mark Rutte, bedankt.

Reaguursels

Inloggen

In Nederland hebben we waardeloze, incompetente politici die er een zootje van maken.
Ga ook mn rugzak maar eens opzoeken en me voordoen als asieleiser. Krijg ik ook een gratis woning, ziektekostenverzekering en uitkering etc.
Nu kan ik me de pleuris werken tot God weet wanneer? Hou amper een cent over na het betalen van mn vaste lasten en allerlei premies en kan dus ook een Ikeabox gaan aanschaffen of de pil van Drion innemen als ik niet meer productief ben. Waarom hebben we het zo ver laten komen? De beuk er in met dit oneerlijke gedoe!!!

waarmotdatheen | 29-03-16 | 19:00

Het logische en directe gevolg van je land in de uitverkoop doen, tientallen miljarden via Brussel in de kliko donderen en als motto eigen volk laatst. Logisch dat onze bejaarden, zorg, pensioenen etc dan over en uit zijn. Zo wil de PVDA/D66/JOOP/VARA het en alle aanhangers daar van zorgen dat het in stand blijft. Ik red mezelf prima maar diegenen die het betreft en die het zelf veroorzaakt hebben: dikke neus & de mazzel.

Rest In Privacy | 29-03-16 | 16:18

2020, dan ben ik al aardig bejaard. Denk, denk, ... Eureka, ik bekeer me tot het troetelras op dat moment en krijg dan een mooie woning, gratis en voor niets.

Use less | 29-03-16 | 16:17

@HurP
:-)
Dat is nu eenmaal deze site, check de titel.

Dat sommige reageerders hier serieus op in gaan is hun eigen keuze.
Het is juist de bedoeling van deze site om gewoon lekker slap te communiceren, als grap.

fastbikkel | 29-03-16 | 15:15

Een grote tip: Schrijf je vroeg in bij Woningnet vanaf 18 jaar( 10 euro per jaar) ook al heb je een koopwoning of een goed huurhuis want vroeg of laat als je niet meer goed kunt lopen heb je senioren woonruimte met een lift nodig. In Amsterdam is er al een ernstig tekort aan seniorenwoningen met lift. Wie het langs staat ingeschreven krijgt een vrijgekomen seniorenwoning. En denk nou niet ik heb een goed huurhuis die ik in ga ruilen voor een senioren woning, nee. Alleen de inschrijvingsduur bij Woningnet is bepalend.

peterdm007 | 29-03-16 | 14:45

@McMarx | 29-03-16 | 14:15
Daar heb je een punt. Die groep, ja. Net zoals de oude van dagen die op hun 88ste weer gekort worden. Daar ka ik me wel druk over maken..

Mark_D_NL | 29-03-16 | 14:30

@Mark_D_NL | 29-03-16 | 14:09
Ik snap je punt maar er zijn zat mensen die net konden rondkomen van hun inkomen, zonder al die vakanties, duur huis of auto. Die zijn dus nu wel de klos. Daar heb ik wel compassie mee.

McMarx | 29-03-16 | 14:15

@McMarx | 29-03-16 | 13:38
Klopt, toen was het een goed idee. Maar wanneer je en beetje om je heen kijkt. Dan had je al lang geleden kunnen zien dat dit onhoudbaar zou worden.
--
We hebben allemaal gezien hoe de mentaliteit van veel Nederlanders is veranderd. Van werken voor je centen , naar hand ophouden en alle verantwoordelijkheid bij de overheid leggen.
--
En toen kwamen de hordes immigranten. Waarvan je ook zag, na enkele jaren, dat die geen waarde zouden gaan creëren. En die kopieerden gewoon het luie Nederlandse hand ophoud gedrag (beleid).
--
En dan zijn er nog wel wat voorbeelden te noemen. de snel stijgende emigrate bijvoorbeeld of de 100.000en ambtenaren.
--
Deze zaken zijn al langere tijd bezig. En dat had mensen moeten laten nadenken over het verzorgen van de eigen oude dag. En dat hebben de mensen dus niet gedaan. Verblind als ze waren door wat je moest hebben en doen om gelukkig te zijn.
--
Het ging ZO goed dat velen blind zijn gaan spenderen, dubbele top hypotheken, 5 auto's, 7 vakanties...... met gewoon een baan. Een een baan betekent dat je Afhankelijk bent van de grillen van een ander. Dus eigenlijk geen echte zekerheid hebt.
--
Mensen hebben zelf de keus gemaakt om die Nieuw iPhone te kopen ipv te zorgen voor een goede, onafhankelijke oude dag. En dus eigen schuld Dikke Bult. Ik heb met velen echt geen enkel medelijden. Je wilde toch zelf die 2e Auto? Je vond toch zelf die baan wel lekker zitten? En het was toch niet nodig om wat bij te leren? En de politiek was toch een ver van je bed show?

Mark_D_NL | 29-03-16 | 14:09

Eigen volk Laatst, dan ben je pas humaan in de ogen van vele (linkse) partijen.

eik796 | 29-03-16 | 14:06

Tegem die tijd heeft de ikea hippe bejaardenproof dozen in alle kleuren en maten te koop.
Over naar buitenland emigreren als bejaarden met je pensioen. Je blijft nog steeds de volle pond zorgpremie betalen en de zorgverzekeringsmaatschappijen keren niets tot helemaal niets uit in het buitenland als je gebreken krijgt. Het aantal geemigreerde bejaarden die terug migreren naar nederland neemt toe omdat het te duur word vanwege de zorg. Tot na je dood pakken ze keihard je zuur verdiende geld af.

jitro | 29-03-16 | 14:03

Toch vraag ik mij af... hebben deze mensen nu geen woning dan, of is dit een manier om te lobbyen voor uitbreiding?

me_paranoia | 29-03-16 | 13:45

@Mark_D_NL | 29-03-16 | 13:22
Dat kan je nu vinden maar de oorsprong van de oudedagvoorziening (Drees) was in de tijd zo gek nog niet en een zegen voor veel mensen.

McMarx | 29-03-16 | 13:38

@Brabant hier

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zwelg niet in leedvermaak maar zoals Mark_D ook al aangeeft, je had niet je oude dag afhankelijk moeten laten zijn van anderen.

Bisschop Berenbaffer | 29-03-16 | 13:34

@Brabant hier | 29-03-16 | 13:14
Eigen schuld dikke bult. Nooit vertrouwen op een ander. Hebben jouw ouders je dat niet meegeven. Collectiviteit is een liefdevolle leugen en op de langere termijn onhoudbaar. Voor jezelf zorgen en je geheel onttrekken aan de Staat. Herzie je contract met de Roverheid eenzijdig.

Mark_D_NL | 29-03-16 | 13:22

@ Brabant hier | 29-03-16 | 13:14

Eigenlijk heb je dus je oudedagvoorziening uit handen gegeven en nu ben je boos dat het toch niet allemaal zo rooskleurig is als het werd voorgesteld: tsja..

Bisschop Berenbaffer | 29-03-16 | 13:18

Toen ik 30 was dacht ik, kom we werken hard om de maatschappij op te bouwen en betalen de belasting. Want als onze tijd komt ga ik ook lekker luieren in de bejaardensoos en verzorgingstehuis. En nou komt mijn tijd en hebben ze opeens van alles afgeschaft.Wat voel ik me toch onvoorstelbaar besodemieterd, wat is de politiek toch smerig.

Brabant hier | 29-03-16 | 13:14

En de meesten hebben 40 tot 50 jaar het merendeel van hun inkomsten aan de staat moeten afdragen onder het voorwendsel dat die wel overal voor zou zorgen (sowieso altijd fout). Maar ja, toen wisten we nog niet VAN DE ASIELZOEKERS OF DE MOSLIMBEJAARDEN en als je het wel wist mocht je het er niet over hebben, want dan was je een vuile racistische xenofobe neonazi.

Elessir | 29-03-16 | 13:12

TegenBeterWetenIn | 29-03-16 | 10:51
Ik durf het risico dat ik per ongeluk die aflevering zie waarin Carice zit te biggen niet te lopen. Geen GoT voor mij dus.

Bigi Bana Boy | 29-03-16 | 12:59

Ik zie tegen die tijd nog maar èèn oplossing,en dat is Soylent Green.

Dostranamus | 29-03-16 | 12:57

Vogelbeest | 29-03-16 | 10:31
Zouden vele van die ouderen een goed idee vinden.
Het klimaat in Spanje doet een ouder lichaam goed.

ET007 | 29-03-16 | 12:39

"bejaardentehuizen voller dan een gemiddelde veewagon in Polen in 1942."

Jammer Quid, je daalt op de niveauladder van de Nederlandse maatschappij en komt pijnlijk dichtbij vmbo'ers/Palestina-gekkies/revisionisten.

HetOpperhoofd | 29-03-16 | 12:38

Quid, ik was zo blij dat je gestopt was met die misplaatste Holocaust metaforen en nou begin je weer. Walgelijk ventje.

Tapu | 29-03-16 | 12:34

In de buitenlucht verblijven is wel weer gunstig om de Gbrd belasting niet meer te hoeven betalen.

Koeienflat | 29-03-16 | 12:31

Sjit, in 2020 ben ik 70 jaar.
Dit komt wel erg dichtbij.

Guiermo | 29-03-16 | 12:21

De wat "rijkere" / "jongere" oudere anno 2016:

"Nee meneer Rutte, ik koop dat grotere huis en die nieuwe auto toch nog maar eventjes niet, ondanks een redelijke hoeveelheid spaargeld. Dat spaargeld hou ik liever onder mij, om t.z.t. als ik ècht oud ben (en mijn hele familie haalt - gezond, gelukkig - de 90, dus die kans is aanzienlijk) te voorkomen dat ik te maken ga krijgen met 'pyamadagen' en urenlang in mijn drek liggen. Ik koop t.z.t. namelijk van dat spaargeld zelf mijn hulp in..."

Goed ook voor de economie, deze onzekerheid en het afknijpbeleid!

En ja... wat kost het de brave burgers nou eigenlijk, die decennialange instroom van allerlei volk dat NIETS toevoegt aan de maatschappij maar alleen maar de staatsruif leegvreet?

EefjeWentelteefje | 29-03-16 | 12:09

@ McMarx | 29-03-16 | 11:53

Dat is sowieso een zegen voor elke branche.

Bisschop Berenbaffer | 29-03-16 | 12:09

Adversary, zo is is dat, die asielzoekers hebben allemaal een woning nodig, inclusief een rechtsbijstand, een tolk, een schoonmaakhulp en natuurlijk van alle gemakken voorzien.
Want zij zijn hartstikkende zielig.
Een beetje oudere snapt dat en gooit zich vrijwillig van het balkon 10 hoog naar beneden.. huppakee, weer een heel moslimgezin gered!!

mallekater | 29-03-16 | 12:06

@Bisschop Berenbaffer | 29-03-16 | 11:46
Er is een directeur van een bejaardetehuis die dat doet. Hij heeft het managment eruit geflikkert en het echt verzorgend personeel meer zeggenschap gegeven. Goed koks staan in de keuken en de oudjes kunnen uit een ruim menu kiezen wat ze willen eten.
Kan niet zo gauw vinden waar het interview met die man was.

Ook zijn er al verzorgingsvilla's met 24 uur personeel. Het blijkt dat dat helemaal niet duurder is dan een verblijf in een 'normale' gejaardegevangenis. De trrc is ongewtijfeld het overbetaalde managenmt dat alles eigenlijk maar kapot maakt eruit te gooien.

McMarx | 29-03-16 | 11:53

Stop die bejaarden gewoon in de leegstaande gevangenissen
3 x per dag een warme maaltijd,
uurtje per dag luchten
alle medische zorg betaald & nog wat geld toe !
Beter als in een bejaardenhuis anno 2016...

En als dat niet kan gewoon al die bejaarden een pakje kauwgom laten stelen bij de appie...

Fr3bzY | 29-03-16 | 11:49

Feynman | 29-03-16 | 10:15
Beste Feynman. Veel bejaarden hebben hun huis verkocht en zijn in de vrije sector ( comfortabel) gaan huren. Geen indexatie van de pensioenen en alsmaar stijgende huren zorgen ervoor dat bejaarden straks letterlijk op straat komen te staan. De centjes zijn op. Zeker als ze zorg nodig hebben. Er is bittere armoede onder een grote groep bejaarden.
-
Laat staan als de partner wegvalt en het aanvullend pensioen naar 70% gaat. De huur blijft doorgaan. Elke maand weer.

hurenisvoorpaupers | 29-03-16 | 11:49

Veel van deze ouderen hebben altijd PvdA gestemd en krijgen nu keihard een mes in de rug van PvdA, want gelukszoekers eerst.

miss error | 29-03-16 | 11:48

HurP, 10.13
Wat precies is er bruin aan het vaststellen van een asociale uitwas van het regeringsbeleid m.b.t. ouderen?
Ik heb geen flauwe notie van wat jij onder bruin verstaat, maar me dunkt, dit is een item waar elk sociaal denkend mens zich razend over zou moeten maken, dus volgens jou, beste HurP, is sociaal meevoelen met ouderen bruin??
Verklaar je nader, als je dat kunt tenminste.

mallekater | 29-03-16 | 11:47

Misschien zeg ik weer eens iets heel geks hoor, maar is er onder de Roze Rakkers niet één ondernemer die denkt 'hier valt goede handel te drijven' en die een humaan oude-dagen-tehuis op poten zet, vol met betrokken medewerkers, goedbetaalde schoonmakers en 24 uur per dag aanwezigheid? Ik denk dat de meesten van ons daar heus wel wat (meer) voor over hebben zodat (schoon-/stief-)vader/moeder een menswaardige levensherfst kan genieten.

Ik vraag heus niet om damasten wc-rollen voor de ivoren pleepot maar een beetje comfort en niet zo'n Thais budgethotel.

Bisschop Berenbaffer | 29-03-16 | 11:46

Betweetert | 29-03-16 | 10:44 Hoe moet je over een paar jaar dan nog op je werk komen ?

ja,diedus! | 29-03-16 | 11:46

Dus wat moet je doen wanneer je bejaard bent en geen woning kan vinden? Paspoort verbranden, naar Ter Apel en een hotel eisen.

Flapuidt | 29-03-16 | 11:30

Afgezien van de lollig bedoelde maar niet echt geslaagde senioren kwalificaties heb je weer een een goed stuk geschreven Johny. Vooral de sneer naar Groenlinks klopt helemaal.

Lichtstadfan | 29-03-16 | 11:29

@eerstneukendanpraten | 29-03-16 | 11:19
Om plusminus 17.15u

(Zie ook mijn bijdrage om van 11:00 in deze topic)

kweethetooknietbeter | 29-03-16 | 11:29

Je kunt een kwartje maar één keer uitgeven. We willen écht niet weten wat al die 'vluchtelingen'opvang kost - laat staan de onvermijdelijke gezinshereniging. Inclusief een heel DORP aan kinderen.

Adversary | 29-03-16 | 11:26

Pieter Breydel | 29-03-16 | 11:06

Je heb helemaal gelijk we worden zelfs tot na onze dood besotemieterd en bedrogen kaal geplukt door de zorgelite,elke B.V pikt een graantje mee het is gewoon big business,maar zal nooit stoppen want er zijn te veel elite tot in de regering toe die er rijk van worden.Maar ik hoop dat er een dag komt dat ze zelf kapot gaan en er niemand is die hun lijden kan verzachten.

janmetdepet | 29-03-16 | 11:20

Nu we het toch over het kabinet hebben, hoe laat begint het debat over de door Schiphol doorgelaten terroristen?

eerstneukendanpraten | 29-03-16 | 11:19

Gaan we toch gewoon kraken.

deoudererijperevrouw | 29-03-16 | 11:16

Oh, ik vergat nog wat, diezelfde ouderen gaan er, nadat ouderentoeslag en heffingskorting zijn afgeschaft en de pensioenen ongeveer per dag dalen, een slordige 100 Euro per maand op achteruit.
Ook dat moet kunnen, want dat zegt Samsom, dat is STERK en SOOSJAAL.

mallekater | 29-03-16 | 11:16

Ja, kijk, het is natuurlijk de bedoeling dat ouderen zo lang mogelijk zelfstandig thuis blijven wonen, want dat vinden zij fijn.
Dat is ook nog eens een stuk goedkoper, dus.

Ter compensatie en om de oudjes tegemoet te komen heeft deze regering elke tegemoetkoming in hulpmiddelen, zoals trapliften, rolstoelen, veilige douches, rollators GESCHRAPT.
Dat moeten opa en oma allemaal maar zelf zien te regelen, evenals de kosten van een poetshulp en eventuele verplegingskosten.

De bedoeling is natuurlijk dat omoe tijdig van de trap lazert of uitglijdt in de badkamer en haar nek breekt, want dat is uiteindelijk nog het allergoedkoopst.
Om daarna de begrafeniskosten te compenseren is ook die kostenpost( rond de 10.000 euro) niet meer belastingtechnisch aftrekbaar.
Tot zover de vooruitziende blik van deze regering.

Oh, je kunt nog wel een seniorenwoning KOPEN......minimum ongeveer 300.000 + servicekosten á 500 per maand....., en dat zal voor menig oudere een peuleschilletje zijn, nietwaar??

Mag mijn sarcasme-modus nu weer uit??

mallekater | 29-03-16 | 11:14

@Lepenseur | 29-03-16 | 11:05
Wat tegen die tijd hetzelfde bedrag is als nu, alleen qua koopkracht de helft waard.

Watching the Wheels | 29-03-16 | 11:13

@Pieter Breydel. Wat wil je als over de zorg een staatssecretaris waakt die het prima vond dat bij zijn moeder de pis langs haar benen liep.

louperdeloup | 29-03-16 | 11:13

Seniorenwoningen worden maar al te vaak verhuurd aan Polen of asielzoekers. Bejaarden kunnen dood vallen, letterlijk.

doskabouter | 29-03-16 | 11:12

Ik maak dit nu met mijn schoonmoeder mee. Tot haar 86ste in de eigen woning geleefd. Tot het echt niet meer kon. Dan naar een bejaardenhuis na veel bureaucratisch hobbels en gedoe. Zit ze er twee jaar. Gaat dat dat graai-instituut de tent sluiten, met de kutsmoes: bejaarden wonen liever thuis en zelfstandig. Ja hoor, echt wel. De werkelijke reden was dat het tehuis op gouden grond stond en er op die plek luxe appartementen konden worden gebouwd. daarnaast wemelt het van de bv-tjes rond de rechtspersoon van die instelling. O.a. een onroerend goed bv en een bv waarin ze goedkoop schoonmaakpersoneel onder brengen (nadat al hun vaste werknemers op dat gebied natuurlijk ontslagen zijn). Bovendien zijn de bestuurders van deze instelling de eigenaars van die bv-s. Na veel herrie en veel dreigementen en gelobby achter de schermen is oma in een ander tehuis terechtgekomen, van een andere instelling, nadat er weer nieuwe bureaucratische hobbels moesten worden gladgestreken. Wat Regenjas elders schrijft zou ik gaarne toepassen op de zorgbestuurders en ministeriële verantwoordelijken. Die bejaardenzorg is door en door corrupt, niet het personeel maar de bestuurders en het leidinggevende echelon. Schrijnende toestanden speelden zich eraf: oudjes van geest gezond, maar lichamelijk slecht die geen familie meer hebben die zonder instemming overgeplaatst worden naar besloten dementenafdelingen binnen dezelfde instellingen. Een dochter van in de 70 die huilend tijdens "ïnspraak"-bijeenkomsten hoopt dat haar moeder van 103 maar snel overlijden zal. Ongehoord, wat daar allemaal plaatsvond.

Pieter Breydel | 29-03-16 | 11:06

Ik woon in een 55plus complex. En daar komen al sinds 2 jaar geen 55plussers meer in, alleen poolse gezinnen met kleine kinderen. WTF terwijl dit een ideale plek is voor ouderen met alle gemakken die nodig zijn. zelfs een ontmoetingsruimte om gezellig te kletsen voor hun.
Rede is dat de woningstichting geen leegstand wil, en daarom stoppen ze de eerste beste aanvrager erin.

Puupke | 29-03-16 | 11:06

Sommige mensen hebben daadwerkelijk ook de illusie dat je, mede door deze misstanden, (ook) nageslacht zou moeten voortbrengen om jezelf van zorg te verzekeren op je oude dag.

Dat is een regelrechte misvatting. Jouw t.z.t. volwassen kinderen hebben dan namelijk hun eigen sorus, gezin of whatever.... in ieder geval; wel wat ánders te doen dan dagelijks papa/mama te komen aankleden en diens reet af te vegen.

Dus als je toch al twijfelde over het nemen van kinderen:
Neem ze niet! En spaar/investeer in plaats daarvan je overige geld om later in je eigen (particuliere) zorg te kunnen voorzien.

HypoPseudo | 29-03-16 | 11:05

Mijn appartement zal ik als goede burger tegen die tijd te koop zetten. Echter wel tegen een mooie babyboom prijs.

Lepenseur | 29-03-16 | 11:05

@Dutchmen32 | 29-03-16 | 10:41
En dat carrière maken is weer nodig om te kunnen wonen in een ploflimvrije zone met opgeklopte huizenprijzen. Slaven zijn we, arm of rijk, allemaal.

Watching the Wheels | 29-03-16 | 11:02

Je weet het streven van de politiek zo langzamerhand nu toch wel?
Ieder jaar dat je nu werkt, gaat je pensioen met 1 maand uitgesteld worden. En als je het dan bereikt, is er niks meer want op gespeculeerd of opgemaakt aan de arme zielige mensjes van over heel de wereld.

Nee, echte Nederlander die al een paar decennia op staat om te werken, u kunt beter wekren tot aan het pensioen, welke leeftijd dat dan ook moge zijn, als u dan wel zo vrindelijk wil zijn om de dag erna te sterven.
Al zie ik ze er nog voor aan om daar,bij dat sterven, wel even behulpzaam te zijn.

Ikdus | 29-03-16 | 11:01

Als Twitter een indicatie van de populariteit van Mark is; Followers: 605K. Likes: 5

Zijn moeder, en verder 4 mensen die niet weten hoe Twitter werkt.

marcoplarco | 29-03-16 | 11:01

Even offtopic, maar ik denk dat men dit wel wil weten en volgen:

Vanmiddag om ca. 17.15u: Debat over de aanslagen in Brussel

Livestream website Tweede Kamer: www.tweedekamer.nl/vergaderingen/live...

kweethetooknietbeter | 29-03-16 | 11:00

De bejaarde linkse stadsadel in Amsterdam Zuid zorgt wel heel goed voor zichzelf: http://politiek.tpo.nl/2016/03/27/zo-woont-asielzoekers-weigerende-amsterdamse-stadsadel-uiteraard-bijna-niks/
Lage huurtjes en asieleisers komen er niet in. Topartikel.

Piet Karbiet | 29-03-16 | 11:00

@Bokito ergo sum | 29-03-16 | 10:37
Dan zit ze niet in het "(Mis)management", daar gaat het steeds beter (meer managers voor steeds hogere lonen). Handen aan het bed is inderdaad triest gesteld weet ik uit eigen ervaring.

InAnumPerRegimine | 29-03-16 | 10:55

@de honden blaffen... | 29-03-16 | 10:40
Dat zullen de oudjes wel kunnen waarderen. Weers eens wat actie om hen heen.

McMarx | 29-03-16 | 10:55

Participeren en zelfredzaam zijn , enkel voor de blanke Hollanders. Keihard paarse krokodillen beleid.... Ooh u heeft de kleine lettertjes niet gelezen??? Helaas heeft geen goede dekking en dient alles zelf te betalen...

Dutchmen32 | 29-03-16 | 10:53

@Bigi Bana Boy | 29-03-16 | 10:47:

Als oudere van dagen moet je geen moestuintje beginnen maar gewoon een wietplantage. Als je het goed doet lig je dan ook meteen lekker warm tussen de plantjes.

Jetta wist wel wat ze riep toen ze begon over moestuintjes!

Reinaert | 29-03-16 | 10:53

Mijn (autochtone) buurman werd onlangs 50, hij kreeg een brief van de overheid in de bus: 'Beste meneer...(laten we hem 'Jansen' noemen): volgens onze administratie bent u onlangs de leeftijdsgrens gepasseerd waarbij u volgens de Nederlandse overheid uw bestaansrecht heeft verloren. Dit betekent o. a. dat u geen kans meer maakt op het vinden van werk, (maar houdt er wel rekening mee dat iedere uitkerende instantie waarmee u nu of in de toekomst te maken zult hebben u zal behandelen als een uitvretende profiteur). Wat de Nederlandse samenleving betreft bent u onzichtbaar geworden dan wel 'opgelost'. Dit betekent dat u grote kans loopt als voetganger op het trottoir of zebrapad omver gereden te worden door een fietser, scooter dan wel autorijder. Houdt er dan wel rekening mee dat als de ambulance komt u 'begroet' zal worden met: "O nee hè, daar heb je weer zo'n ouwe sok die zo nodig nog de straat op moet". Verwacht geen medelijden of hulp van omstanders, wat hen betreft bent u immers onzichtbaar. Affijn leest u alles nog eens rustig door in bijgevoegde brochure, en veel sterkte in de paar jaar die u nog resten. Reageren op deze brief is niet mogelijk.

Zenzeo | 29-03-16 | 10:53

Bigi Bana Boy | 29-03-16 | 10:47

Als u wat beter had opgelet tijdens Game of Thrones, dan had u geweten dat ook een moestuintje niet veilig is, zelfs al slaap je er bovenop.

TegenBeterWetenIn | 29-03-16 | 10:51

arretje | 29-03-16 | 10:26
Maak je maar geen illusie arretje, tegen die tijd als jij naar de plee wild robben is er een nieuwe wet waarmee iedere bejaarde vanaf ze 70 dement wordt gesteld en zijn huis moet verlaten. Is ook hard nodig voor onze knuffel booslims. Over de inboedel hoef je je geen zorg te maken, die moet blijven staan. Een soort brandweer haalt je af en brengt je naar Westerbork dat dan weer enigermate gerestaureerd is. Als je geluk heb mag je in het orkestje meespelen.
Anders moet je een ritje met een bus maken.
www.holocaust-lestweforget.com/orchest...
sunday-news.wider-des-vergessens.de/?p...
Allahu Akbar

jan huppeldepup | 29-03-16 | 10:51

"een gemiddelde veewagon in Polen in 1942"
Wut? Moet dit grappig zijn?
@!#$ | 29-03-16 | 10:38
Wie zegt dat dat moet? Het raakt je. Of niet. Jij begint over een grap, Quid niet. Joh je verbindt er drama aan.

Vriend van mij uit Duitsland, hij liet het boek zien gister, kocht gister voor 5 EUR Anne Franks dagboek. Had het al gelezen maar wilde het weer lezen. Hij is vrijwillig dakloos en leeft bij de dag. Houdt z´n hand niet op. Leest gewoon Anne Frank.

En dus over veewagens naar Polen. Blijkbaar heb jij daar problemen mee.

chicago river | 29-03-16 | 10:51

fikkieblijf! | 29-03-16 | 10:37
Ik heb een goed idee voor Jetta. Als bejaarde kun je ook in het tuinhuisje op je moestuinte slapen. Beetje fris in de winter, maar je ligt droog en uit de wind. Weet je ook zeker dat je mede AOW paupers je groente niet jatten. Mooi man, neo-liberalisme en een participatie maatschappij.

Bigi Bana Boy | 29-03-16 | 10:47

@Frietje_Oorlog | 29-03-16 | 10:09
Alleen bij hun eigen familie kunnen ze nog asiel aanvragen.

McMarx | 29-03-16 | 10:46

Het zal de bedoeling zijn dat ze bij hun kinderen gaan inwonen. Als ze geen kinderen hebben, bij hun neefjes en nichtjes.

onnosel | 29-03-16 | 10:45

Verbaast me niets. Je moet als oudere vandaag de dag eens proberen om je nieuw aangeschafte auto ergens te verzekeren, als je ouder bent dan 70 jaar...... great succes!

Betweetert | 29-03-16 | 10:44

Gevangenissen zijn straks ook geen optie meer voor fatsoenlijk onderdak , voeding en aandacht voor de bejaarde medemens.

ja,diedus! | 29-03-16 | 10:44

Er staat nog een hele kazerne leeg om de hoek bij Malek Ramadan in Den Haag. Niet geschikt voor migranten want bedreigend en traumatiserend. Volgens mij hebben oudjes geen enkel probleem met een leuk groot appartement in een prachtige omgeving. Rust, reinheid en ruimte!
Nu kan ik mij zelfs voorstellen dat vakantie-recreatieparken inzetten, voor opvang en wonen van oudjes met gejuich zal worden begroet, wees welkom, wees welkom.

fikkieblijf! | 29-03-16 | 10:43

Mark_D_NL | 29-03-16 | 10:36
Ik help het je hopen, maar ik ben benieuwd naar je beargumentatie.

Joosthoudtervan | 29-03-16 | 10:42

HurP | 29-03-16 | 10:13
Wat? Geenstijl signalboost alleen andermans doorgaans betrouwbare onderzoeks resultaten.
Wat is daar nu *godwin* aan.

GateKeeperNL | 29-03-16 | 10:41

Regeren is vooruitzien, althans dat zou het moeten zijn.
Met dit kabinet is regeren: afwachten en liegen over wat je dan overkomt.

Schmalz | 29-03-16 | 10:41

Nobel is het wel , al die immigranten binnen halen om de jongeren generatie ik peil te houden, tja wij Hollanders krijgen te weinig kids , wat komt door de visie van D66 en de VVD , carrière willen maken , doorstuderen , participeren en zelfredzaam zijn, tja dan heb je ook weinig tijd en ruimte voor kids toch? Maar van al die immigranten is de ruime meerderheid niet rendabel, en kost ons nu al meer dan welke bejaarde ook. zorg thuis krijgen, de juiste zorg status krijgen , allemaal heel belangrijke zaken waar geen geld meer voor is... En allemaal te danken aan het immigratiebeleid , daar wordt het geld uitgegeven als water. 80% heeft geen grond hier al te mogen blijven, maar alles blijft, dan wel in de illegaliteit.. En u vraagt zich af waar die tekorten vandaan komen?

Dutchmen32 | 29-03-16 | 10:41

"een gemiddelde veewagon in Polen in 1942"
Wut? Moet dit grappig zijn?

@!#$ | 29-03-16 | 10:38

@vogelbeest, geen geouwehoer op de weg, geen zure geur meer bij de kassa, geen scootmobiels op de straat, geen hangouderen... ik zeg: doen!

roze_bril | 29-03-16 | 10:37

nou, nou, menschen, menschen toch, laat Jetta anders de armoedeval onlangs wel hebben opgepakt. Ben je arm in Nederland dan heeft ze 'geoormerkte' soepsidie voor je klaar staan. Wel 2 miljoen in totaal. Overigens is van discriminatie in deze geen sprake als je een deel ervan beschikbaar stelt alleen voor niet westerse burgers! In het rijtje kwam geen 65 plus doelgroep voor, helaas. Daarbij zijn labbekakkers en toedeledoki volk zorgplichting naar hun familieleden. Nu heet dat nog vriendelijk 'mantelzorg' de tijd dat kinderen voor hun ouders een zorgbijdrage dienen te gaan betalen is niet ver weg meer..terug naar de vorige eeuw.

fikkieblijf! | 29-03-16 | 10:37

Vriendin van me zit in de bejaardenzorg en komt iedere dag heel verdrietig thuis, gaat zoveel mis

Bokito ergo sum | 29-03-16 | 10:37

Geeft niks. We moeten toch allemaal werken tot ver na ons 65ste omdat we zo verschrikkelijk hard nodig zijn op de arbeidsmarkt. Mooi man, neo-liberalisme.

Bigi Bana Boy | 29-03-16 | 10:36

arretje | 29-03-16 | 10:26
Gheheheh. Du vin, du pain, soit. Okay. Maar boursin valt buiten de boot. Hier.

chicago river | 29-03-16 | 10:36

Over 20 jaar is Nederland Moslim en Goed Mensch vrij. 60% van de besluiten vandaag gemaakt in het NL of EU Nep Parlement zijn nutteloos en worden terugdraait.

Mark_D_NL | 29-03-16 | 10:36

Niks Mark Rutten bedankt, want politici staan er om bekend niets te kunnen, dus ook niet slechts. Ze kosten alleen maar geld wat onder dwang van ons afgepakt wordt.
Ons soort overheid is middeleeuws, niet meer van deze tijd.

ugur | 29-03-16 | 10:35

Het wordt tijd om onze verantwoordelijkheid te nemen, en zelf weer eens naar onze ouders om te kijken, zodat zij dat ook naar ons deden.

TegenBeterWetenIn | 29-03-16 | 10:34

Heb drie jaar geleden nergens in de verkiezingsprogramma's gelezen dat we massaal de bejaarden- en verzorgingstehuizen gingen sluiten. Welke idioten hebben dit bedacht?

Piet Karbiet | 29-03-16 | 10:33

Dus er moeten bejaardenwoningen/appartementen bij komen? En wat doen we met het overschot aan deze woningen over 10-15 jaar wanneer het aantal babyboomers drastisch verminderd is?

XverderNix | 29-03-16 | 10:33

Rutte is het optrekje naast jouw misschien dan vrij in 2020 ?,och nee dat kan natuurlijk niet want ik ben geen Turk.

blauwe zander | 29-03-16 | 10:32

Bejaardenvereniging die de bejaarden de vereniging uit jaagt http://www.krapuul.nl/samenleving/95662/echte-ouderen-klos-anbo/ ? Zeker weer een strovrouwtje van Maxime Verhagen en Bouwend Nederland. Die willen natuurlijk met nieuwe subsidie de onnodige kantoren die Elco Brinkman (ABP / APG / Bouwend Nederland) voor de pensioenfondsen bouwde kwijt aan een nieuw doel. Betalen de bejaarden twee keer.

Watching the Wheels | 29-03-16 | 10:31

Bouw bejaardendorpen in Spanje, Portugal, Griekenland. Verpleegsters kosten geen drol en het warme klimaat is lekker voor de ouwdjes.
Werkgelegenheid in Zuid-Europese landen, bejaarde goedkoop van een comfortabel leven voorzien.
Win-win.

Vogelbeest | 29-03-16 | 10:31

Ja sorry hoor eigen volk laatst. Achter in de rij aansluiten graag.

roze_bril | 29-03-16 | 10:30

Met dank aan het zelfverklaarde beschaafde volk in Vak K. Was het niet Pechtold die zonder enige vorm van schaamte sprak over ouderen die liever thuis, bij zoon of dochterlief, WILLEN wonen, in plaats van dat zij thuis MOETEN gaan wonen? Een wezenlijk verschil...

Desmoulins | 29-03-16 | 10:28

Voor de autochtoon zit er nog maar één ding op, zorg dat je de zaken financieel op order hebt voor de rest van je leven voordat je 50 wordt.
Als je dat niet doet en je zit nog met een restschuld voor je 50ste en vervolgens wordt je werkeloos en komt nooit meer aan een baan (want te oud en afgeschreven) ben je gewoon de lul.

me,myself and IK | 29-03-16 | 10:28

Frietje_Oorlog | 29-03-16 | 10:09
Kunnen die bejaarden zich dan niet tot de islam bekeren?
Meer kans...

Ahasveros | 29-03-16 | 10:28

Euhm... volgens mij raken de verzorgingshuizen juist steeds leger. Niemand komt meer in aanmerking. Er zijn voldoende plekken, we willen er alleen niemand meer in hebben, omdat dat geld kost. Gelukkig kost leegstand geen geld verder.

Joosthoudtervan | 29-03-16 | 10:28

Wie had dat nou verwacht? Ja behalve natuurlijk iedereen! Iedereen die niet in de droom van GL en/of de illusie van de PvdA gevangen zit, vrijwillig of geforceerd.

sophia noa | 29-03-16 | 10:27

Wie had dat nou verwacht? Ja behalve natuurlijk iedereen! Iedereen die niet in de droom van GL en/of de illusie van de PvdA gevangen zit, vrijwillig of geforceerd.

sophia noa | 29-03-16 | 10:27

Wie had dat nou verwacht? Ja behalve natuurlijk iedereen! Iedereen die niet in de droom van GL en/of de illusie van de PvdA gevangen zit, vrijwillig of geforceerd.

sophia noa | 29-03-16 | 10:27

Daarom moeten we heel noord afrika overnemen en dan allemaal heerlijk aan schone stranden liggen te rusten na al dit harde werk hier.

tattooboer | 29-03-16 | 10:27

Al moet ik tijgeren als een oude commando naar de douche en het aanrecht ik zal niet opgeven... mijn eigen haard is goud waard,lekker de haard laten knetteren de openhaardhoutgigant zet wel weer een palet hout op de stoep en nu bestel ik mijn prime ribs immers ook al online via cowunder.. dus zoveel zal er niet veranderen,het enige waar je in moet investeren is in een gemiddeld tien jaar jongere vrienden en vriendinnen clan die met je meeleeft als je levenspartner wegvalt.. voor de rest is het leven simpel du vin du pain et du bousrsin en natuurlijk een goeie internet verbinding gheghe

arretje | 29-03-16 | 10:26

Als oudere blanke man (en dit keer ook de blanke vrouw) kun je ook niet eenvoudig kiezen voor de dood, zonder enig moeite. Dan hoor je die christelijke partijtjes om brand schreeuwen. Maar als het gaat om levenskwaliteit zijn ouderen nog minder waard dan plofkippen.

ET007 | 29-03-16 | 10:23

Goh, en dat terwijl ik hier vrijwel dagelijks lees dat álle bejaarden puisant rijk zijn want állemaal babyboomers immers

Tobi | 29-03-16 | 10:23

Maar wij hebben straks een JSF! Dat vinden wij toch veel belangrijker?

MAD1950 | 29-03-16 | 10:22

@InAnumPerRegimine | 29-03-16 | 10:20
Zie twitter.com/MinPres

InAnumPerRegimine | 29-03-16 | 10:22

"voller dan een gemiddelde veewagon in Polen in 1942"

Tja, als je zo meent je klikkies binnen te moeten halen ?? Bravo ....

Der Schnitzeljäger | 29-03-16 | 10:21

@Pat1982 | 29-03-16 | 10:18
Natuurlijk niet, de #lafbek, zelfs niet nadat hij daar in tweets persoonlijk op gewezen is.

InAnumPerRegimine | 29-03-16 | 10:20

@The walking bob | 29-03-16 | 10:15
De gifbeker die Rutte heet is inderdaad net niet giftig genoeg. We zullen alternatieven moeten zoeken. (Cyankali en Arsenicum zijn wel effectief, maar niet zo prettig)

InAnumPerRegimine | 29-03-16 | 10:19

Heeft Rutte trouwens nog een vrolijk pasen gewenst aan zijn volk?

Pat1982 | 29-03-16 | 10:18

The walking bob | 29-03-16 | 10:15

Zo denk ik er ook over !

edelweiss | 29-03-16 | 10:17

Iemand een adresje voor cyaankali, kan het maar in huis hebben op de dag dat het me overkomt.

Rest In Privacy | 29-03-16 | 10:15

In dit bericht mist het feit dat het kabinet het aantal bejaardentehuizen heeft gehalveerd. Zonder als overheid als geheel minder te gaan uitgeven. Gewoon in het zicht van de vergrijzing. Als die dure verzorgingskamer er niet is, hoef je m ook niet te betalen was de gedachte.

Beste Rutte, als het aanmeldcentrum er niet is, verdwijnen die asielzoekers dan ook?

Feynman | 29-03-16 | 10:15

Over pil van Drion gesproken: is dat geen optie voor het huidige kabinet?
Ik walg van de manier waarop deze letterlijk over lijken gaat (MH17, Bejaarden, Oorlog met Rusland etc), Rutte voorop als leider ( of is het lij(d)er in dit geval?)

InAnumPerRegimine | 29-03-16 | 10:15

Conclusie van de ANBO moet dan ook zijn: Stem in 2017 op de PVV en niet weer klakkeloos op die partij waarop u uw hele leven al stemde als u als oudere niet mishandeld wilt worden door de (r)overheid.

kweethetooknietbeter | 29-03-16 | 10:14

-weggejorist-

HurP | 29-03-16 | 10:13

Dood is ook geen optie omdat de pil van Drion er nog steeds niet is....

InAnumPerRegimine | 29-03-16 | 10:13

Oud nieuws.

Normpje | 29-03-16 | 10:11

Hmmm... dus over 4 jaar is 50% van de bejaarden dakloos? Dan mag ik mijn schoonouders wel alvast waarschuwen.

Arch enemy | 29-03-16 | 10:11

Kwit je weet toch... Rutte = ANDER VOLK EERST !!

hansvanvoren | 29-03-16 | 10:10

Kunnen de bejaarden niet gewoon asiel aanvragen?

Frietje_Oorlog | 29-03-16 | 10:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken