Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Poll. Telegraaflezers poepen op associatieverdrag

associatienietgoed.png Gisteren hadden we niet zo'n zin om GeenPeil-campagne te voeren. Iets met spijkerbommen, onze manier van leven en alweer zoveel zinloze slachtoffers van het Voldemort-effect. Vandaag gaan we onze goede moed weer oprapen en daarvoor droppen we even dit peilinkje. Uit de Telegraaf van dinsdag. Bent u vandaag meteen weer op de hoogte. En daaronder een vrolijk muziekje om de swing er weer in te brengen. visumvrijevrees.png
Bonusvideo! De militaire kapel van de Azov-brigade speelt het Nederlandse volkslied op traditionele Oekraïense instrumenten. Scenario: Yoeri Albrecht - Regie: Eddy Terstall - Interviews: Lieke Lamb - Choreografie: Victoria Plofkipenko. Deze productie is mede tot stand gekomen door een startsubsidie van het AJSF Boekestijn Fonds & The Soros Foundation.

Reaguursels

Inloggen

Hey shit is er weer een enqute geweest tijdens mijn afwezigheid. Ik stem nee, dus 84% tegenstemmers

observer59 | 24-03-16 | 13:12

Mooie uitvoering wel van het volkslied.

Simon_GS | 24-03-16 | 12:29

Bijna 90% van de mensen die zo dom is om dat debiele roddelblad vol leugens te lezen stemt tegen. Betere reclame om voor te stemmen is haast niet voor te stellen.
Toch baseer ik me liever op inhoudelijk argumenten dan op wat andere mensen stemmen, zeker als het onbetrouwbare polls zijn.

cabbit | 24-03-16 | 11:09

Ik was als stijlloze reaguurder natuurlijk VOOR het associatieakkoord. Maar ja, ben ook republikein met acute braakneigingen bij het horen van het Wilhelmus. Nu moet ik wel tegen stemmen. Wel leuk geprobeerd!

Bobbbe | 24-03-16 | 10:38

volgens Samson valt het best mee, want ze mogen hier alleen op vakantie komen. Om hier te mogen werken hebben ze een heel ander visum nodig! Al die Oekraïense vakantiegangers gaan zich dus keurig aan alle wetten en verdragen houden en komen hier alleen de toeristenindustrie spekken, om -na een fijne vakantie- weer weer braaf naar huis te gaan.
Wanneer wordt die Samson eindelijk in een dwangbuis afgevoerd?

BozeBlankeMan | 24-03-16 | 10:00

Gisteravond in rtlln. Twee tokkies uit oekrainistan die even kwamen uitleggen hoe belangrijk het is dat we 'ja' stemmen. Uietraard ging het alleen maar over handel. Het respect wat het had voor Umerto, is in 1klap foetsie.

ley007 | 24-03-16 | 07:56

Hebben jullie gezien dat die muzikale fruitmand aan het eind wordt aangeboden door "een idee van Frans Geraedts en Ruud Mey" (zie 3:50 min), twee ogenschijnlijk gezellige pruikenbollen die ook de integriteit bewaken bij Nederlandse gemeenten www.gi-nederland.com/team/ , de banken www.banken.nl/beheer/media/Frans-Gerae... en ... de belastingdienst vanuit een adres in Amsterdam waar naast Reed Elsevier en belastingadviesbedrijven (sick) ook Max Ocean Drilling B.V. zit en Ocean Peak Drilling B.V. en meer van die integriteit bewakende bedrijven luisterend naar namen als Kazakhstan Foreign Investors Council Association en ... nou kijk zelf maar even www.kvk.nl/orderstraat/bedrijf-kiezen/... dus zo spontaan was het muziekje ook weer niet.

Watching the Wheels | 24-03-16 | 03:51

mvdwarsligger

Neehee, als je tegen 3.000.000 moslimvluchtelingen op jouw zolderkamer bent of tegen de afdracht van de Nederlandse pensioenpotjes aan Oekrainse kippenboertjes ben je BANG.

Begrijp dat dan.

Ben je BANG voor de Oekraïne? (Klapt handen vlak voor je gezicht en als je met je ogen knippert....)

guurderdanguur | 24-03-16 | 02:02

"Echt álles gaat uit de kast om opkomst 6 april onder de 30% te houden
imgur.com...
dommehollander | 23-03-16 | 15:09 "

Even liep er een koude rilling over mijn rug. Even had ik niet door dat dit satire is, het is immers met het morele failliet van, en het annihilleren van de Westerse cultuur door Den Haag niet eens onmogelijk.

Sans Comique | 23-03-16 | 23:50

-weggejorist-

Arrogedje | 23-03-16 | 22:37

Nou ff nergens om maar ben ik nu de enige in Nederland die zijn stempas nog niet heeft mogen ontvangen of hebben hier meer last van? vandaag was de deadline volgens mijn gemeente, morgen maar weer even bellen

Oetiohnegentechnik | 23-03-16 | 21:21

Goed nieuws. Mensen vragen aan mij wat ze moeten stemmen.
Nee, nee,nee. En zegt het voort.

Kamervraag | 23-03-16 | 21:16

Dit is toch een culturele verrijking jongens! Dit als straatmuziek op onze Nederlandse steden, te gek!

Ik reaguur al 5 jaar | 23-03-16 | 20:59

Je kan veel zeggen, maar ontroerende uitvoering van het wilhelmus - het kudtlied der kudtliederen onder de volksliederen. Ik vond het erg mooi! Voorawl doowgaan....

Binnenbaan | 23-03-16 | 20:57

PS vandaag de stempas ontvangen in 020.
Uiterst minimalistische info:
.
"Over welke wet gaat dit referendum?
De wet tot goedkeuring van de Associatieovereenkomst tussen de Europese Unie en Oekraine"
.
Ze hadden nog wel ff kunnen melden dat je "voor" of "tegen" deze wet mag gaan stemmen.
Maar dit is iig 10x beter dan die al-dan-niet verhulde "voor" stemadviezen van andere gemeentes.

hotmint | 23-03-16 | 20:53

Zow, die peiling komt wat meer overeen met mn verwachting.
Hoeveel respondenten waren er?
.
Leuk stukje muziek hoor.
Maar het antwoord is nog steeds: NJET.

hotmint | 23-03-16 | 20:46

Meer Meer Meer NEE !!!

Plantje-1 | 23-03-16 | 20:45

appeltjesgroeneweide | 23-03-16 | 19:07
En niet te vergeten de misdragingen van Oekraïners in ons land tijdens WO II, toen een compagnie Oekraïners vrijwillig diende in het SS-Wachbataillon ‘Nordwest’ in Nederland en de kampen Vught, Haaren, Amersfoort en Sint-Michielsgestel bewaakte. In dat kamp waren veel van onze prominente academici, politici van diverse gezindte en industriëlen geïnterneerd zoals Geijl, De Quay, Lieftinck, Banning, Schermerhorn en Philips. www.waffen-ss.nl/wachbat.php

Ci Ty33 | 23-03-16 | 20:18

tiku99 | 23-03-16 | 19:10
Als er minder invoerrechten hoeven te worden betaald, dan heeft de staat ook minder inkomsten. En dat betekent dat de burgers méér belasting zullen moeten gaan betalen. Dus de winnaars zijn de transnationale bedrijven . polderland.wordpress.com/2015/11/20/2...

Ci Ty33 | 23-03-16 | 20:14

Was aan het googelen, maar nog niet gevonden, hoeveel geld de Oekraïne al heeft ontvangen van/dankzij bv Unesco, want Unesco-geld bestaat niet, dat is ook ons geld. Vond een rapport over hun cultureel erfgoed. Op blz 17, 2de alinea, een vreselijk voorbeeld van de corruptie in die boevenstaat waar iedereen de andere kant op kijkt. www.coe.int/t/dg4/cultureheritage/coo... In 2008 werd door een tot dan onbekende organisatie met geld van de staat begonnen de Pokrova kerk die nog in goede staat was zonder dat het nodig was te 'restaureren' . Ze haalden geheel onnodig dus het dak eraf waarna het hele bouwsel in verval raakte. Daarna werden de muren opgehoogd en een ander soort dak geplaatst. En passant werd ook nog de bijbehorende archeologische site vernield.
De Polen lijken toch beter geschikt als klusjesman.

Ci Ty33 | 23-03-16 | 20:08

Als al die telegraaf lezers dan ook nog gaan stemmen. Maar dat zal dan wel weer niet. Vinden ze het toch niet belangrijk genoeg voor.

politiekincorrect | 23-03-16 | 19:57

Alleen jammer voor hen dat ze hier niet welkom zijn...

prime suspect | 23-03-16 | 19:11

Blijft toch mooi dat men in Oekraine en Nederland vind dat er meer handel moet komen en minder corruptie en dat daar dan een verdrag voor moet komen.. Als beide landen iets willen dan is dat toch geen enkel probleem om het te regelen?

Blijft dus symbool politiek om Rusland weg te jagen, nou liever niet dan..

tiku99 | 23-03-16 | 19:10

Laat ze maar komen: www.google.pt...
cabrão | 23-03-16 | 16:32
---
Ik vrees dat u deze dames niet bij de influx zult tegenkomen. Wel veel ongewassen boeren arbeider met een lager moraal dan jihadisten. Nooit vergeten hoe een stel Oostblokkers een paar vrouwen mepten omdat zij in hun ogen wat te brutaal waren. Da was een filmpje op GS destijds.
De o's hebben vanaf WO II een zeer maar dan ook zeer bedenkelijke reputatie. Een dreigement door de nazi was om als vrouw een kennismaking met een stel O's te mogen meemaken. O's hulden met de Duitsers, schoten joden af in de werkkampen maar waren ook zo onbetrouwbaar om hun broodheer, den nazi's, op Texel de keel af te snijden.

appeltjesgroeneweide | 23-03-16 | 19:07

whatshowever | 23-03-16 | 17:37

Het zijn beiden onzinverhaaltjes. De Russen spelen een smerig spel en de Oekraïners ook. Het is waar dat er Tsjetsjeense strijders vechten aan beiden kanten. Het is waar dat de FSB maar al te graag helpt om jidadisten uit Rusland te verschepen naar o.a. Syrië. Maar het is totale onzin dat Oekraïne passief of actief steunt verleent aan Daesh en totale quatsch dat Rusland heeft meegeholpen aan welke recentelijke aanslag dan ook. Wel zijn er sterke signalen dat Rusland zelf achter de appartement aanslagen zat.

De Koreaanse Slet | 23-03-16 | 18:59

@ McMarx | 23-03-16 | 18:08

Ik droom met je mee.

EefjeWentelteefje | 23-03-16 | 18:57

Wel mooi dat ze het zesde couplet er ook bij zingen... Misschien toch maar voor ste...

Nèh!!

RedBill | 23-03-16 | 18:40

@(c)ZWITSUL | 23-03-16 | 17:42 Ja-ha, er zijn Pegida optochten aanstaande en een mensenmassa gaat straks Geert Wilders een hart onder de riem stoppen. Dat vraagt om onderzoek waarvan wij allemaal de uitkomst al weten.

belo | 23-03-16 | 18:32

@miff | 23-03-16 | 15:14
Precies. En toch blijf ik maar heel naïef gewoon simpelweg hoop houden.

G,I. Jane | 23-03-16 | 18:31

Goh, wat zal het die dubbele-moraal-faalhazen van de televaag pijn hebben gedaan dat dit de uitslag was. In de reacties wordt 'nee op 6 april' al enige tijd gebannen.

belo | 23-03-16 | 18:26

@pluk-87 | 23-03-16 | 15:05
Wat denk je van de subsidie die er al in is gestoken?

G,I. Jane | 23-03-16 | 18:25

Het is toch niet erg logisch. De EU kon (zelfs nadat door hen bekend gemaakt werd dat de aanslagen van Parijs in haar eigen kleine hoofdstad Brussel beraamd waren) niet eens een paar eigen wijkje veilig houden. Maar wel een geslaagde lobby voor meer geld om meer bommen op Irak en Syrië te kunnen gooien, want dat noemen ze "defensie" en de grenzen wagenwijd open en liefst nog een paar landen met brakke grenzen en dubieuze regimes erbij voor het grote EU ideaal van het kleine clubje in plaats van even pas op de plaats te maken en eerst eens de bevolking te gaan beschermen, wat ze al een jaar geleden hadden moeten doen. Baal van die EU en onze "leiders" of moet ik zeggen "onze stromannen van multinationals". 6 april TEGEN en dat is meteen een TEGEN die manier van leiding geven. Het zijn gokkers.

Watching the Wheels | 23-03-16 | 18:11

Als de opkomst groter is dan 30% en de meerderheid NEE stemt, dan vind ik 'alles' best.

Het liefst heb ik natuurlijk een NEE met 70% opkomst.
*Door gaat dromen*

Rest In Privacy | 23-03-16 | 18:08

De Onderzoeksraad voor Veiligheid mag in de toekomst ook verstoringen van de openbare orde onderzoeken.
- www.nu.nl/algemeen/4235568/openbare-or...

Omdat ze fantastisch MH17 werk geleverd hebben, onder totale controle staan mbt uitkomsten(zoals RVD / CBS / NOS ) en omdat er leuke goed betaalde baantjes te verdelen zijn onder ex politici straks.
Vergeet ik nog iets.. gaat er iets gebeuren binnenkort en schuiven ze dan die onderzoeksraad even naar voren ?

(c)ZWITSUL | 23-03-16 | 17:42

Het is onvermijdelijk, een overweldigend tegen gaat komen. Mede op aanvraag van de heren en dames van de VVD.

Dat "participatie maatschappij" gaat nog eens heel groot worden in 2016!

Dus stem tegen op 6 april, opdat we zulks nooit meer hoeven te aanschouwen!

Opportunist | 23-03-16 | 17:35

@kakketoe | 23-03-16 | 17:15 "Toch lijkt een tijdelijke intocht van Oekraïners wel eens de oplossing te kunnen zijn voor een ander probleem. Dat van de bommenwerpers, koppensnellers..."
.
Ik wil je goede humeur niet verpesten, maar behalve dat Kiev wapens leverde aan ISIS www.voltairenet.org/article189366.html... ... en heeft opgeroepen om ISIS te helpen tegen de Russen dninews.com/article/ukraine-top-minis... heb je "The Ukraine-ISIS Alliance" al gelezen? www.americanthinker.com/articles/2015/...

ben kokhals | 23-03-16 | 17:31

Jimmydepimmy | 23-03-16 | 15:30
Corruptie wordt inderdaad echt niet opgelost door een verdrag, of door het afkijken van onze mores. Een goed voorbeeld is Zuid Italië: de Italianen zijn al 60 jaar lid van EEG-EU en de Sicilianen zijn nog net zo maffioos als vroeger. Hoe meer geld er naar de regio bezuiden Napels gaat des te corrupter ze worden. Momenteel is nagenoeg de hele financiële kant van de AZC's, kampen enz. in handen van de maffia gevallen. De giften voor de aardbeving bij Napels schijnen na 35 jaar nog niet bij de juiste personen te zijn gearriveerd www.derbund.ch/zeitungen/der_kleine_bu..., en in de vorige eeuw stonden de velden daar vol met koeien met slechts één oor, omdat het andere oor was ingeleverd om een EEG slachtpremie te sjoemelen. In de Oekraïne is corruptie net zo endemisch dus dat zal daar identiek verlopen.

Ci Ty33 | 23-03-16 | 17:18

-weggejorist-

kakketoe | 23-03-16 | 17:16

Toch lijkt een tijdelijke intocht van Oekraïners wel eens de oplossing te kunnen zijn voor een ander probleem. Dat van de bommenwerpers, koppensnellers en kinderverkrachters bijvoorbeeld. Oekraïners staan namelijk niet bekend als mietjes zoals ons eigen Goedvolk

kakketoe | 23-03-16 | 17:16

Toch lijkt een tijdelijke intocht van Oekraïners wel eens de oplossing te kunnen zijn voor een ander probleem. Dat van de bommenwerpers, koppensnellers en kinderverkrachters bijvoorbeeld. Oekraïners staan namelijk niet bekend als mietjes zoals ons eigen Goedvolk

kakketoe | 23-03-16 | 17:15

Die met dat witte t-shirt in het midden zou ik doen.

beerboeloe | 23-03-16 | 17:12

devil13 | 23-03-16 | 16:26
"Hoe meer mensen met elkaar in contact kunnen komen hoe meer begrip er onderling ontstaat."
Denkt u dat echt?
Er zijn nl een heleboel mensen die steeds minder begrip hebben voor mensen van andere landen, b.v. t.a.v. de mensen van de zuid oever van de Middellandse zee. En omgekeerd geldt dat helaas ook.

Ci Ty33 | 23-03-16 | 17:04

Het is niet te hopen dat de ISIS mannen die Kiev helpen om de mensen in Oost-Oekraïne te terroriseren www.americanthinker.com/articles/2015/... straks ook vrij reizen krijgen.

ben kokhals | 23-03-16 | 17:03

Piet Karbiet | 23-03-16 | 15:02 | | Reageer+ |
Ah, ik ben blijkbaar niet de enige die ze nog niet gehad heeft.

Rest In Privacy | 23-03-16 | 17:02

seven | 23-03-16 | 15:06
Die vent staat bijna te kwijlen, denkend aan al die goed betaalde banen in de EU. Want zelfs met een normaal West-Europees salaris kan men in de Oekraine ieder jaar (en misschien wel vaker) een huis kopen.

Ci Ty33 | 23-03-16 | 16:57

nemoj me jebat | 23-03-16 | 16:15

Denk het ook maar daarom hoef je nog niet te zuchten.

eerstneukendanpraten | 23-03-16 | 16:56

"Ben ik van Doutzen bloed"? Wat mogen we daaruit opmaken?

Brinkster | 23-03-16 | 16:49

kutsmurf | 23-03-16 | 15:56

Het Oekraïne debat in de Up Office Building aan de Piet Heinkade55.

Daar komen voor en tegenstanders aan het woord.

edelweiss | 23-03-16 | 16:47

Klinkt nog best aardig dat Wilhelmus :)

Mr. Maniak | 23-03-16 | 16:46

't scheelt dan weer dat de gemiddelde Telegraaflezer niet de moeite neemt om naar de stembus te gaan. Ja-kiezers blijven het beste thuis. Ik dus ook

bdn01 | 23-03-16 | 16:40

Lang geleden dat ik een stelletje nederlandse Nederlanders met dezelfde passie die lied heb horen spelen.

Leptob | 23-03-16 | 16:38

@nemoj me jebat | 23-03-16 | 16:13
Reaguren kan ie ook al niet.

Piet Karbiet | 23-03-16 | 16:32

Uitslag wordt 'Nee', dat lijkt me wel duidelijk. Het gaat om het opkomstpercentage. Voer campagne. In de kroeg, op je werk, ik heb gisteren mijn kapper zo ver gekregen om te gaan stemmen. Overtuig desnoods ook ja-stemmers om te gaan. Ze zij toch in de minderheid, maar tellen wel mee bij de opkomst.

Koosboos | 23-03-16 | 16:31

In Ukraine zijn ze niet bang dat wij visumvrij naar hun land kunnen reizen, waarom zouden we andersom dan wel bang moeten zijn? Hoe meer mensen met elkaar in contact kunnen komen hoe meer begrip er onderling ontstaat.

devil13 | 23-03-16 | 16:26

Mpoi. het zou toch mooi zijn als 80% tegen zou stemmen en Rutte dat dan mag gaan uitleggen en dan nog steeds blijft zitten als MP. Zogenaamd in het landsbelang. Ha ha ha ha

denoorman | 23-03-16 | 16:25

Rutte goes down.
En met hem daarna hopelijk de hele EU. En men zal Rutte herinneren als de man bij wie het begon.
Dat zijn naam met hoon de geschiedenis bij het restant van de EU moge ingaan.
-
In huize appel zal Rutte nooit maar dan ook nooit vergeten worden. Even als Balkenende.

appeltjesgroeneweide | 23-03-16 | 16:22

Ik ben tegen. Maar als we de moslims kunnen inruilen voor Oekraïners ben ik voor. Dan kunnen we er alleen maar op vooruit gaan.
De finale eindbaas | 23-03-16 | 15:30
.
Gaan ze dan met vliegtuigen of treinen naar het oosten? *knort vermaakt ;-)

Sarcastisch varken | 23-03-16 | 16:21

@eerstneukendanpraten | 23-03-16 | 15:57
*zucht*
Volgens mij is ie best wel verlegen. Of bang dat ie weg-gejorist wordt.

nemoj me jebat | 23-03-16 | 16:15

@CrazyB | 23-03-16 | 16:05
Ja, nu weten we het wel!

nemoj me jebat | 23-03-16 | 16:13

-weggejorist-

CrazyB | 23-03-16 | 16:05

-weggejorist-

CrazyB | 23-03-16 | 16:05

Mjn Oekraïens is niet heel goed dus even een op een Google translate geknipt en plakt...

Letterlijke tekst onder de youtube video

21 maart Oekraïense band "minstrelen spired" presenteerde zijn eigen versie van het volkslied van Nederland, na in zijn bandura Nederlandse taal.

De actie werd gezamenlijk initiatief van de NGO "Ideeën voor verandering" project en merkontwikkeling Bandura Bandura Style ter ondersteuning van het openbaar initiatief #TAKISJA (www.takisja.eu), die een doel gesteld om zoveel mogelijk videozvernen verzamelen om Nederlandse burgers om Oekraïne te steunen bij het referendum van 6 april associatieovereenkomst tussen Oekraïne en de EU.

Het regelen anthem gemaakt voor Bandura Bandura Style initiator en leider van de band "minstrelen spired" Yaroslav Dzhus, Oekraïens vertaling van een van de oudste in de wereld zongen liederen dichter Oksana Borovets.

In zijn toespraak tot Nederlanders muzikanten benadrukte het belang van het ondersteunen van Oekraïne in een referendum in Nederland op 6 april:
"We willen echt om te leven in een Europees land, zonder corruptie, politieke fraude en zwendel oligarchen zonder schendingen van de mensenrechten. De associatieovereenkomst met de EU is het belangrijkste element die ons zal helpen bouwen aan een nieuw land. Wij geloven er in!
Kom, dan kunt u, 6 april, ter ondersteuning van Oekraïne! "

Voordat het project ook toegetreden tot de Oekraïense jeugd kledingmerken Truman, «Christus», Barricade, «Jiva 'en Lavrastudio, Art Store Podval, Soncesvit Studio en de Oekraïense Cinema Village.
#TAKISJA #BanduraStyle #IdeasForChange # # Spired YaroslavDzhus

CrazyB | 23-03-16 | 16:04


kutsmurf | 23-03-16 | 15:58

Ik vrees wat Dhr. de Wit betreft het ergste...

eerstneukendanpraten | 23-03-16 | 16:01

@kutsmurf | 23-03-16 | 15:58
Hoe moet ik dat weten?

necrosis | 23-03-16 | 15:59

necrosis | 23-03-16 | 15:50
En waar is Dhr. de Wit?

kutsmurf | 23-03-16 | 15:58


necrosis | 23-03-16 | 15:50

Wanneer ga je haar nu eens vragen om te trouwen?

eerstneukendanpraten | 23-03-16 | 15:57

edelweiss | 23-03-16 | 15:52
Welk debat?

kutsmurf | 23-03-16 | 15:56

Vanavond naar het Debat in Amsterdam. Leuk om te luisteren hoe de ja zegger(s) hun best doen om mij om te stemmen.
Kan dus niet. Het gaat een dikke vette NEE worden. En twee volmachten neem ik ook mee met een NEE ! Ha !

edelweiss | 23-03-16 | 15:52

@nemoj me jebat | 23-03-16 | 15:38
Ik ga voor wereldheerschappij om overal vrede te brengen.
En de rest kan ik om huishoudelijke regels niet plempen ;)

necrosis | 23-03-16 | 15:50

Albert5000 | 23-03-16 | 15:36
Oekraïne is de eerste mogelijkheid voor het volk om eens ergens iets van te vinden. En we zijn het spuugzat dat er over onze hoofden beslissingen worden genomen zonder daar onze mening naar te vragen. Toen dit referendum zich aandiende, wist jij toen al dat kabinet, tweede en eerste kamer al lang vóór hadden gestemd? Nee hè? En zo rolt de politiek al jaren. Door iets geen issue te maken frommelen ze ons in alle verdragen die ons uiteindelijk niet goed zullen bekomen.

Graaf van Egmont | 23-03-16 | 15:47

Oke, als Nee-stemmer geef ik toch een drietipsraket richting Oekraine en het Ja-kamp:

1. Geef aan Oekraine die miljarden van de Turkije/vluchtelingendeal
2. Kunnen ze mooie huisjes/datsja's van bouwen (wel in de EU kopen natuurlijk)
www.google.nl/search?q=cheap+portable...
3. En dat Oekraine alle vluchtelingen opneemt om de gezellige sovchozen en kolchozen weer nieuw leven in te blazen. Als so-called graanschuur van Europa, niet dan?

Vrede, Veiligheid, Voer en Varmte voor de vluchtelingen, wat willen we/ze nog meer? Victory for all.

Organische evolutie | 23-03-16 | 15:42

deraderendraaien | 23-03-16 | 15:29
Het was eigenlijk "Dietschen bloedt" das toch wat anders.

Graaf van Egmont | 23-03-16 | 15:42

necrosis | 23-03-16 | 15:32
Ik denk dat wij niet op één lijn zitten kwa muziek.
Alhoewel ik Motörhead en Peter Pan Speedrock goed te pruimen vind, heb ik niks met die nieuwerwetse teringherrie.
Ben een beetje in de jaren 90 blijven hangen bij REM en Radiohead.

Cuyahoga | 23-03-16 | 15:42

@De finale eindbaas | 23-03-16 | 15:30
Oekraïne kan hun eigen gasrekening niet eens betalen.
Ik wil geen Oekraïners, moslims of Grieken.
Als ik mijn huur niet meer kan betalen, dan sta ik op straat.
En wie gaat MIJ helpen?

necrosis | 23-03-16 | 15:40

kijk dat Telegraaf volk is gewoon SLIM!!!JA ja heel slim!!!!

vanrechteren | 23-03-16 | 15:40

Handel drijven met een land dat niks te bieden heeft en waarvan de bevolking geen geld heeft om ook maar iets te betalen is gewoon geen handeldrijven.
Ga eens met een dakloze handel drijven. Vraag hem om een appel, waarvoor je hem dan betaalt. En biedt hem een pakje sigaretten die hij dan van je kan kopen. Uitzichtloos dus.

Graaf van Egmont | 23-03-16 | 15:40

Help Soros de zomer door!

Einde van de Domheid | 23-03-16 | 15:38

@necrosis | 23-03-16 | 15:26
Hoe staat het - naast je werk - met je ambities voor dit jaar?
Ga je - onder andere - je titel prolongeren?

nemoj me jebat | 23-03-16 | 15:38

-weggejorist-

MeisterDude | 23-03-16 | 15:36

Maar zo is het wel: wegens een gebrek aan vertrouwen in het zittende electoraat wordt er (wellicht ten onrechte) 'nee' gestemd omdat bij velen de vrees heerst dat de volgende stroom illegalen tot legalen omgetoverd door het handelsverdrag, ons land gaan overspoelen en onze gastvrijheid zullen misbruiken middels uitkeringen en toeslagen.
Oekraine is door en door corrupt. De 40 miljard Euro van het IMF is geheel weg. En nu denkt onze regering dat het handelsverdrag de Oekraine gaat helpen om minder corrupt te worden?
Als goed voorbeeld zou men eens naar al die miljarden ontwikkelingshulp aan Afrika moeten kijken. Het continent is er nog niets mee opgeschoten dan alleen de rijke corrupten rijker te hebben gemaakt met onze ontwikkelingshulp.
Leert het electoraat nu nooit van het verleden?

Albert5000 | 23-03-16 | 15:36

OK. Oekrainers leren massaal het Wilhelmus en ze zijn *niet* van plan naar Nederland te komen? Right.

klaas.heitinga | 23-03-16 | 15:33

Als Asscher in Buitenhof nou gezegd zou hebben tegen Richard Sakwa 'je hebt daar een paar punten, ik ga ervoor zorgen dat daar naar gekeken wordt, in plaats van enigszins mechanisch het 'ja' te verdedigen, had de PvdA weer een kans gehad. (Maar ze lijken niet meer te willen!)

Einde van de Domheid | 23-03-16 | 15:32

Ahhhhhhh.... lievvvvvvvv.... die pulletjes die het Wilhelmus kwelen... Zou toch bijna VOOR stemmen. Bijna...

medusa324 | 23-03-16 | 15:32

@Cuyahoga | 23-03-16 | 15:20
Voor de betere muziek uit heel veel landen moet je bij mij zijn, je weet toch.....

necrosis | 23-03-16 | 15:32

Klinkt en lijkt allemaal heel mooi maar we weten allemaal dat een massaal nee op 6 april echt niet door die landverraders in Den Haag wordt overgenomen. Of ze negeren het op eigen initiatief of het wordt ze opgelegd van hogerhand (lees Brussel). Dat weten we toch wel he???

Cor Zakov | 23-03-16 | 15:30

Ik ben tegen. Maar als we de moslims kunnen inruilen voor Oekraïners ben ik voor. Dan kunnen we er alleen maar op vooruit gaan.

De finale eindbaas | 23-03-16 | 15:30

-weggejorist-

Cinderella Glasses | 23-03-16 | 15:30

-weggejorist-

Cinderella Glasses | 23-03-16 | 15:30

Op Radio 1 werd laatst een voormalig ambassadeur van Oekraïne geïnterviewd. Op de vraag waarom Nederlanders toch vooral 'voor' het verdrag zouden moeten stemmen, was zijn antwoord: "Omdat de Oekraïense manier van zakendoen, en de Oekraïense economie, corrupt zijn en omdat het verdrag zou helpen bij het minder corrupt maken".
Dit was voor mij het (eigenlijk niet benodigde) laatste zetje om zeker TEGEN te gaan stemmen. Oekraïne is een corrupt land, lang niet klaar voor toetreding noch intensieve samenwerking. Pak dat eerst aan, dan over 10 jaar de (Geen)peilstok er nog weer eens in, en dan zien we wel weer verder...
Voor nu: eerst orde op zaken in eigen huis!
Succes! Yспіх!

Jimmydepimmy | 23-03-16 | 15:30

@Slipsnifter | 23-03-16 | 15:14 Je kunt niet tellen. Zestien miljoen mensen. 1 miljoen islamieten.

marcoplarco | 23-03-16 | 15:29

-weggejorist-

MissDD | 23-03-16 | 15:29

@slotbert | 23-03-16 | 15:17
Deze zangers snappen niet dat het "Duitschen bloed" ons al een paar keer flink dwars gezeten heeft in onze geschiedenis.
Wir schaffen es dus niet deze keer in het stemhokje.

deraderendraaien | 23-03-16 | 15:29

Die associatie komt omdat je altijd op Stormfront zit AH!

pluk-87 | 23-03-16 | 15:29

Ah, de immer goed geïnformeerde, totaal niet onderbuikgevoelige Telegraaflezers zijn het met elkaar eens. Nu ben ik om.

bintang | 23-03-16 | 15:28

Ook leuk dat logo in de aftiteling van 20 SS 13 TRUMAN Kyiv

todos | 23-03-16 | 15:28

-weggejorist-

MissDD | 23-03-16 | 15:28

Achtentachtig procent! Achtentachtig! Dat staat natuurlijk voor HH! (HeilHitlerpoetinvriendjes)

LibertasSimplex | 23-03-16 | 15:27

@Cuyahoga | 23-03-16 | 15:04
Bestaan er nog Televaaglezers?
Ik heb niet eens tijd om een krant te lezen, ik heb een land, regering en EU te onderhouden.....

necrosis | 23-03-16 | 15:26

miff | 23-03-16 | 15:14
Helemaal eens.
Dat is ook de reden dat ik nog 1 keer ga stemmen.

OudeNederlander | 23-03-16 | 15:23

Goed nieuws: Ik poep ook op het associatieverdrag en nu heb ik last van een erg hardnekkige diarree! Dat telt toch minstens dubbel in de telling?

marlin5215 | 23-03-16 | 15:23

-weggejorist-

MeisterDude | 23-03-16 | 15:23

Ik heb uiteraard niks tegen heaumeau's.
Heaumeau's zijn, een enkele uitzondering daargelaten, een keurig en schoon volk, al sinds de tijd dat rond 1987 de eersten zich in ons land vestigden vanuit Frankrijk.
Niks tegen heaumeau's dus.
Maar kom op, mensen, er zijn grenzen hè.
Dit is echt té gay, die derde van links, die is dus gay, ginger én heeft een bloempotkapsel, en het dan raar vinden als ie gepest wordt bij de Starbucks.
Doe mij dan maar een echte Oekraïense band, zoals Igor Durivic and the Blockheads.

Cuyahoga | 23-03-16 | 15:20

maakt me niet uit wie erop poept, als er maar op gepoept wordt, gescheten, voluit, gooi de poepsluizen open, leeg de mestkelders!

(Behind)Doors | 23-03-16 | 15:18

Stop maar met zingen, nee is nee.

slotbert | 23-03-16 | 15:17

Zojuist kreeg ik een nieuw sprookjeskrantje van het vóór-kamp onder ogen. Uitgever: ene Stichting Laka. Focus is ecologische propaganda, door realisten gewoon benoemd voor wat het is: des- en misinformatie van GroenLinks en co.
Later maar 's lezen met een driedubbele borrel ernaast, misschien dat 't dan op de valreep nog een klein beetje lollig wordt vandaag.

De Vrijlansier | 23-03-16 | 15:17

88 dat kan geen toeval zijn. Mocht je onverhoopt dit nu niet begrijpen, wat dan weer heel begrijpelijk is, tel dan even tot de achtste letter van het alfabet.

Boris die Sauertopf | 23-03-16 | 15:17

Tja leuk zo een pol, maar de framing is overduidelijk aanwezig. "Ben u bang" kan je beter vervangen met "Denkt u" en vervolgen met een vraag "staat u hier positief/negatief tegenover"

Net zo als de vraag of de associatie goed is voor Nederland... indien je niet weet wat de voor en nadelen zijn zul je in eerste instantie nee antwoorden, want bij geen verschil (geen dossierkennis) is nee ook een logisch antwoord.

Ook hier kan beter worden gevraagd wat hoe iemand tegenover het associatieverdrag staat in positieve, neutrale of negatieve zin.

Waarschijnlijk is dan nog steeds een groot gedeelte van de antwoorders tegen het verdrag met de Oekraïne, maar je krijgt wel een eerlijker beeld voorgeschoteld.

RandomAct | 23-03-16 | 15:16

Nu maar hopen dat, de mensen ook daadwerkelijk zo gaan stemmen, dat de opkomst hoger is dan 30% en dan legt dit nepparlement de uitslag naast zich neer..

Tepeltreeltje | 23-03-16 | 15:15

100 keer liever Oekrainers dan misloms, maar liever helemaal niks.
17.000.000 mensen in dit kleine kudtlandje is meer dan genoeg.
Met de nadruk op MEER.

Slipsnifter | 23-03-16 | 15:14

@Cuyahoga | 23-03-16 | 15:04
Zeg, gaan we persoonlijk worden?
Je vergat nog dat de meeste Telegraaflezers geen internet hebben.

Piet Karbiet | 23-03-16 | 15:14

De associatie met Oekraïne is helemaal NIET goed voor Nederland omdat de te verwachten inkomsten aan handel worden overschaduwd door de vele miljarden die er in Oekraïne geïnvesteerd/ weggegeven worden door de EU en betaald door Nederland (oa via de naheffingen) en ontvangen door Oekraïense oligarchen.
Daarom OekraiNEE!
Handel met Rusland levert netto veel meer geld en banen op.
En voor de boeroepers: wanneer krijgen we ons geld terug van Griekenland, mét de beloofde rente?
En dan te bedenken dat Oekraïne een nog bodemlozere put is Griekenland.

necrosis | 23-03-16 | 15:14

Weet je wat het probleem is, er is ons door de EU al zo veel beloofd. Nu is het: de Oekraïne wordt geen tweede Griekenland waar straks treinladingen geld naartoe gaan; de corruptie wordt er aangepakt; Oekraïners komen niet in grote getalen naar het westen om voor een schijntje onze banen over te nemen; de Oekraïne wordt geen lid van de EU of NAVO.
We zijn echter ondertussen al zo vaak door die Brusselse en Haagse kliek voorgelogen of via slimme woordspelletjes op het verkeerde been gezet dat ik het zekere maar voor het onzekere neem en straks NEE stem. Niet dat het veel uitmaakt, want dan noemt men het geen associatieverdrag maar een associatieovereenkomst en dan wordt het er evengoed doorheen geperst, net als die Europese grondwet indertijd.
Stemmen over het associatieverdrag gaat er alleen nog over om aan de Nederlandse kiezer te kunnen laten zien welk een vernederende minachting politici hebben voor de mening van de burger als deze zich verder uitstrekt dan het eens in de vier jaar een hokje rood te maken.

miff | 23-03-16 | 15:14

Soros... overal waar die naam opduikt stinkt het. Tot aan ons koningshuis toe.

Abject | 23-03-16 | 15:14

ere wie ere toekomt. geen idee natuurlijk wie die kerels zijn die het wilhelmus spelen/zingen, maar het is wel goed gedaan. ook uitspraak verrassend goed. het zal mijn stem niet veranderen, maar allee. leuk gedaan.

zelfs als die mensen die al die filmpjes maken oprechte liberalen zijn die af willen van de corruptie en de oligarchen, een verdrag dat is geschreven voor en door oligarchische politieke machines is niet de oplossing om ze daarmee te helpen.

aight.. | 23-03-16 | 15:13

Ze kennen de tekst in elk geval beter dan de gemiddelde Nederlander, die is opgevoed met het idee dat van je vaderland houden stom is. Want weg met ons enzo.

Hommel | 23-03-16 | 15:12

Zouden we dan toch een meerendeel van de Nederlandse bevolking wakker hebben op 6 april? De diverse polls die ik tot nu toe ben tegengekomen doen goede moed geven in ieder geval. Als diezelfde 88% uit deze pol nou ook de totale opkomst zou zijn (dus 88% opkomst én 88% nee-stemmers), dan zou dat echt een enórme optater zijn. En verdiend ook.

kanon0503 | 23-03-16 | 15:12

Sinds worden telegraaflezers serieus genomen?

chariovalda | 23-03-16 | 15:09

Echt álles gaat uit de kast om opkomst 6 april onder de 30% te houden
imgur.com/dD15NEC

dommehollander | 23-03-16 | 15:09

Zijn die muzikanten nou nazaten van de Varjagen, Roesen of Mogolen?
Die ene lijkt wel een beetje op een viking.

Piet Karbiet | 23-03-16 | 15:09

Terecht. Ik heb gisteren het canvassen ook even opgeschort. Vanavond weer verder.

marcoplarco | 23-03-16 | 15:08

Zolang ze geen werk-visum krijgen en hun in Oekraine verdiende centjes als toerist komen uitgeven, vind ik het prima. Zo'n poll is wel leuk, maar zet mensen ook op het verkeerde been.

wowee001 | 23-03-16 | 15:06

Alleen een referendum kan "de tirannie verdrijven die mij mijn hart doorwondt".

tipo | 23-03-16 | 15:06

LOL, haha. Ben benieuwd hoeveel van die Telegrof-lezers straks daadwerkelijk de moeite nemen om te komen opdagen bij het referendum van 6 april a.s.

Ik kan me namelijk nog al te goed die peilingen aldaar herinneren m.b.t. de vorige statenverkiezingen - "iedereen" zou PVV stemmen. Nauwelijks de helft van de stemgerechtigden kwam daadwerkelijk opdagen. Het gejammer was niet van de lucht: "het zou toch niets uitmaken" en zo.

Met zo'n volkje ga je geen oorlog winnen, maar dat was halverwege de vorige eeuw al bekend.

* hoopt op persoonlijk ongelijk *

EefjeWentelteefje | 23-03-16 | 15:06

Zij zien er best normaal uit, in vergelijking met de hobbits die je daar vaak ziet.

pluk-87 | 23-03-16 | 15:05

Ja maar het is toch goed voor de handel, toch, toch?

Mark_D_NL | 23-03-16 | 15:04

Die vinden wel een stageplek

miachel2003 | 23-03-16 | 15:04

6 april wordt een feestdag

dirty dirk | 23-03-16 | 15:04

Ja maar Televaaglezers zijn allemaal Schültenbrauboerende werkeloze tokkies met een shirt dat tot hun navel komt en een tattoo in hun nek.
Dus dan telt het niet.

Cuyahoga | 23-03-16 | 15:04

Ze kunnen het Wilhelmus spelen tot ze een ons wegen, maar ze krijgen een NEE.

De koning heeft ook geen tijd voor ze, die is moslimknuffelen in de Schilderswijk. Dikke linkse domoor.

Pastor Sippenhaft | 23-03-16 | 15:04

als je dit verdag goed vind dan deug je niet .. simpel

(c)ZWITSUL | 23-03-16 | 15:03

Leuk filmpje! Als er miljarden aan eurogeld naar je grote leider toe vloeien hoef je natuurlijk niet meer met de pet rond.
Dit is dan wel het minste wat ze terug kunnen doen.

DeBouselaere | 23-03-16 | 15:03

Ik hoop oprecht dat Nederland massaal gaat stemmen en bij voorkeur NEE!
We hebben al genoeg belastinggeld over de balk gesmeten. Oekraine geeft de burger geen voordeel. Verdrag is goed voor de VS vanwege geopolitiek.

Zo jammer dat de reguliere pers hier zo weinig aandacht aan besteedt.

Spotje | 23-03-16 | 15:03

Maar gaan die ook stemmen..?

Muskatnuss!!! | 23-03-16 | 15:03

"Bent u bang dat door een associatie met Oekraïne inwoners van dat land visumvrij naar Nederland zullen afreizen?"

Waarom gaat met er altijd vanuit dat, mensen die ergens tegen zijn, ergens bang voor zijn. Zou het mogelijk zijn dat men op basis van rationele argumenten ergens tegen is.

mvdwarsligger | 23-03-16 | 15:03

Waar blijven mijn flyers? Heb er zin an.

Piet Karbiet | 23-03-16 | 15:02

Ik hoop dat dit ook de mening is van het volk mocht er een referendum komen over het verlaten van de EÜ.

Uw Psychiater | 23-03-16 | 15:02

Ballonnen en stroopwafels Geenpeil zijn OK. Kinderen gebruik je niet voor dit associatieverdrag!!! Check dit: youtu.be/diNmQGP8nhY

coolyr | 23-03-16 | 15:02

ben bang dat we niet dit soort koorknaapjes binnenhalen. meer de knapen die goed zijn op de ak47

jackindeboxstift | 23-03-16 | 15:02

Een uitermate goeie pol gesteld door een uitermate goeie krant. Kuch! Laat ze maar komen hoor, mijn tuin moet nog aangeharkt worden. Next...

EchteBeterWeter | 23-03-16 | 15:02

LOL, het Wilhelmus. Het initiatief takisja.eu/ hebben ook een versie voor voetbalfans. www.youtube.com/watch?v=E9H9sJwU9GM&a... (En nog tig filmpjes, ze willen er 5000) Initiatief is trouwens (ongesubsidieerd?) van een Nederlander die woont in Oekraïne.

seven | 23-03-16 | 15:01

Poroshenko gaat voorstellen om Groysman als nieuwe premier te benoemen. De Kiev Post is hier helemaal niet blij mee.

Groysman is helemaal geen hervormer.

www.kyivpost.com/article/opinion/op-ed...

Spotje | 23-03-16 | 15:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl