Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Referendum gaat niet over Jan, Geert of Vlad

De jongerenvleugel van de PvdA, de Jonge Socialisten, lanceerde gisteren hun campagneposter voor het aankomende referendum over het EU-verdrag met Oekraïne. Ze steken de socialistische broederkus tussen president van Oost-Duitsland Erich Honecker en Sovjetleider Leonid Brezjnev van 1979 in een nieuw jasje door Geert Wilders te laten zoenen met Vladimir Poetin. Voor deze 'zichtbaarheidscampagne op stations' kregen de Jonge Socialisten maar liefst 50.000 euro subsidie. Maar wat blijkt: de NS gaat de posters niet ophangen, omdat ze willen 'dat iedereen zich thuis voelt op het station'. Gelukkig maar, want deze campagne is het zoveelste bewijs voor het morele, politieke, en inhoudelijke vacuüm waarin het JA-kamp zich bevindt. De voorstanders van het associatieverdrag hebben het verdrag inmiddels zó veel mooier gemaakt dan het werkelijk is - en er ook herhaaldelijk over gelogen - dat ze niet meer weten waar het verdrag nou precies over gaat. Terwijl sommigen niet verder komen dan 'het is maar een handelsverdrag', leidt een nee-stem voor anderen juist tot chaos en oorlog. Het kabinet doet er vandaag nog een schepje bovenop, want volgens MinBuZa Koenders trekt Poetin een fles champagne open als we het verdrag afwijzen. Deze verdeeldheid binnen het JA-kamp als gevolg van desinformatie moet zoveel mogelijk voorkomen worden. Dus moeten ze de inhoudelijke discussie ontwijken, om vervolgens terug te vallen op nog meer frames, leugens, en 'de toon van het debat'. Het is populistisch scoren van het laagste niveau. Dat voorstanders van het verdrag bijvoorbeeld handel in Oekraïense plofkip, schaliegasboringen en belastingontwijking steunen en willen faciliteren, maakt niet uit. Poetin, Wilders en Jan Roos hebben er baat bij, "dus stem voor!!1!" Maar het moge duidelijk zijn dat dit referendum helemaal niet gaat over Jan Roos, GeenStijl of Geert Wilders. En al helemaal niet over Poetin. Dit referendum gaat over de koers van de Europese Unie. De koers richting een continentbrede politieke unie (ever closing union), die zowel institutioneel als territoriaal gezien alsmaar verder uitbreidt. Een koers waar nationale parlementen altijd maar weer plaats voor moeten maken. Een koers waarvoor mandaten van de Europese kiezer tot het oneindige worden opgerekt. Alles en iedereen moet wijken voor de Europese Droom. Geen wonder dat men het zat is en met dit democracy crushing wanbeleid wil afrekenen. Ja, Poetin ziet Europa graag uit elkaar vallen. Maar als je kiezersoordelen keer op keer negeert en doorgaat met het bouwen van het Europese Project zonder voldoende draagvlak, ben je die ineenstorting helemaal zelf schuld - en niet Poetin. dommevolkskrantdoos.jpg

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

RuftSpray | 21-03-16 | 20:14

Geef mij 40.000 en een photoshop cursus: maak ik een foto van pergola en Samsom die met een voorband dildo met EU logo worden genomen door Merkel, terwijl ze geld geven en roepen 'harder maaien, we pakken wel meer geld van het volk'

Sensemilla | 21-03-16 | 07:53

Dit referendum gaat over de koers die het Ukrainsche volk wil volgen en het zal ook laten zien in welke mate Nederlanders solidariteit met anderen willen tonen.

devil13 | 21-03-16 | 00:05

Wie is deze juffrouw precies? En die poster zegt alles over het gebrek aan feitelijk juiste argumenten.

BlowingBubbles | 20-03-16 | 22:31

Ik ben er uit, PvdA is nog erger dan D66, bron:https://stemvoor.pvda.nl/?_ga=1.176417765.1523565962.1458505276 , hun "fabels" zijn eerder belast op feiten.

eik796 | 20-03-16 | 21:52

Gisteravond in een restaurant in 010: Opgevangen gesprek van tafel naast mij (sprak nogal luid). Natuurlijk ga voor stemmen! Die lui mogen nooit, maar dan ook nooit bij Europa komen. Dus ik stem voor!!!.

Kennelijk is het geheel nog niet iedereen 100% duidelijk

jan-lul-de-behanger | 20-03-16 | 20:58

""Oekraine moet een buffer worden tussen het westen en Rusland en het verdrag zal daar juist voor zorgen.
Ik stem weer vvd de volgende keer(..)""
@ Gerard Leeflang | 19-03-16 | 19:51
Aub even wakker worden hr.Leeflang..!
Oekraine is juist op DIT moment een buffer, maar zodra het associatieverdrag geheel geldt wordt het een onderdeel van de EU/Nato (en daar gaat het om..!) dmv de militaire clausule, die angstvallig door zowel links als door de door u aangehangen afbraakpartij (VVD) wordt verzwegen.
Zie wat er met de "bufferstaten" Polen, Hongarije enz enz is gebeurd: ondanks plechtige beloften van het Westen aan Gorbatchov dat de Nato beslist niet naar Oost Europa zou uitbreiden, zitten die landen nu vol Nato wapens en soldaten.
Ergo: Oekraine is NU een bufferstaat maar zal dmv het assoviatie verdag ondereel van de EU/Nato worden.
Maar ik vermoed dat u dat best allang wist!

telelezer | 20-03-16 | 16:21

Dus als ik de poster goed bekijk is het allemaal de schuld van Wilders..

telelezer | 20-03-16 | 14:36

Prachtige campagneposter. En natuurlijk met een logisch vóór het referendum. Tussenstand van Maurice; het aantal voor stemmers is inmiddels in de meerderheid. De ratio wint, ook al zal de opkomst beneden de drempel blijven.

Harry uit Rotterdam | 20-03-16 | 14:32

He bah, smerig zeg. Het is nee en het blijft nee!

mafmaarnietgek | 20-03-16 | 13:56

De jonge wereldvreemden van de PvdA moeten niet zo hoog van de toren blazen. Gezien de peilingen zijn er niet veel mensen meer die zich hechten aan de woorden van deze Anti- Nederland club. Wat denken ze? Als we onze peilen maar weer eens richten op Wilders komen we geloofwaardiger over?

Uw Psychiater | 20-03-16 | 13:30

Wacht dacht je van MH17 Russia of Oekraïne ? Stem tegen !!!

zwarte_bonen | 20-03-16 | 13:02

NPO 1!!!
Iemand die er verstand van heeft. Geeft de minister een tip op de vingers met kennis en is tegen het verdrag.

ley007 | 20-03-16 | 12:53

Mensen met een beetje normaal verstand hebben toch wel door dat het allemaal leugens zijn politicus is gewoon een duur woord voor leugenaar.

Sjonie01 | 20-03-16 | 12:29

Is Poetin dan ook tegen Marokkanen ofzo, dat ze dit vertonen.

eik796 | 20-03-16 | 12:18

Begin toch wel bang te worden. wij autochtone Nederlanders liggen absoluut niet op een lijn, daarbij veel stiekem en achterlijke beinvloeden van buitenaf, hoe de blanke neergezet word. Deze poster past er precies bij. Wij worden weggezet als mietjes en wij behandelen onszelf ook als mietjes. En dan de mensen die gewoon openlijk tegen ons zijn. Ben bang dat we dit niet meer gaan winnen. Je hebt volgend jaar maar een kans. Allemaal op Wilders eens of niet dat is je laatste kans. Als al dat volk wat nu binnenkomt over 4 jaar ook mag stemmen, heb je serieus probleem. Maar ik zie het niet gebeuren omdat we omringt zijn met beschaafde laffe ik wil ze geen naam geven mensen. En dan hier het achterlijke gedrag dat je 100% goed moet typen. Zoals ik zeg stront met een T of strond met een D, Maakt mij niet uit ik vreet het toch niet op.

Vreemde_Vogel | 20-03-16 | 11:23

Ach, die lijzige Asscher, die verraad zn eigen moeder nog.

joost2 | 20-03-16 | 11:00

Joost 2
Je hebt het weer eens mis.
Asscher komt aan het woord, ja, maar ook iemand die weet waarover het gaat, een prof. Uit Kent en een deskundige, die nee adviseert.
Dat wordt interessant, dus.

mallekater | 20-03-16 | 10:53

-weggejorist-

joost2 | 20-03-16 | 10:28

Vanmorgen in TV "wakker Nederland: ( de omroep die ooit eens stelde een ander - rechtser- geluid te laten horen", -wat een grote leugen blijkt te zijn ) die heel narcistische ex soap en matige actrice Koblenko gehoord.Een non valeur.
Zij moet ook eens leren fatsoenlijk op een bank te gaan zitten.Maar ja, in oekraïne hebben weinig mensen een bank.
Zij wordt als oekraïense door het links elitaire clubje in
Nederland opgevoerd om ja stemmers voor dit verdrag te promoten. Wat op zich daardoor niet correct is.
Zij laat dat ook duidelijk blijken en de journalist Nieman, die dat programma presenteert en die niet kan interviewen, laat haar verhaal kritiekloos gaan.
Nieman zit zondag met stropdas, hij schuift regelmatig aan bij de linkse omroepen en dan staat zijn boordje open, zoals bij elke progressieve.
Hij is dus een 100% nagemaakte, die nu met zn partner de Boer reisjes op op onze kosten voor TV wil gaan maken en zij dus fotootjes kan produceren. Nepotisme ten top.

We zullen helaas de komende weken door, met name de staatsomroep, "doodgegooid"worden met eenzijdige, partijdige, corrupte, nagemaakte ( zoals die Koblenko) voorlichting , terwijl de linkse elite politici er ook alles aan te doen om ons inzake het referendum hun mening op te dringen.
De Nederlander is naïef en beïnvloedbaar, dat merken we telkens als er verkiezingen komen, men blijft dan op de verkeerde partij stemmen, die ons land naar de knoppen helpt.

Daarom voorspel ik dat het referendum door deze oneerlijke behandeling, geen enkel kans van slagen heeft en het dus JA zal worden.
Het is al te gek dat men om voldoende stemhokjes bij gemeente moet gaan procederen, dát alleen al is een teken aan de wand.

Daarom moet GEEN PEIL nog eens alles uit de kast halen.

joost2 | 20-03-16 | 10:25

Wat het Westen (USA, EU en NATO) nu doet is Kolonialisme 2.0.
Dankzij het Westen vindt er nu ook een Exodus plaatst richting Turkye en EU.

The Excorsist | 20-03-16 | 10:23

Net op WNL:
Iedereen is het er over eens dat de Oekraine bij ons moet komen want dat is zo goed voor de Oekraine.
Ja, zo zijn we destijds ook aan Griekenland gekomen..... en zeg nou zelf, dat was een doorslaand succes.

mallekater | 20-03-16 | 10:11

Afgezien van het al dan niet smaakvol zijn van bovenstaande grafische weergave, denk ik dat het niet gepast is je nu te gaan opwinden over het gebruikte budget voor subsidies. Als je als GeenPeil in een eerder stadium aangeeft dat je wilt dat er gestemd wordt en zegt geen campagne vóór of tegen het associatieverdrag te gaan voeren, moet je je van dit soort commentaar ook onthouden. Anders ben je zelf ook geen knip voor de neus waard en net zo betrouwbaar als de politici in Den Haag en Oekraïnistan.

Tubantia83 | 20-03-16 | 09:41

De PvdA faalt nooit in het demonstreren van hun immense domheid, ook met de "jonge" socialisten, allemaal AFA types en UVA studenten. Over smakeloosheid gesproken.
En mevrouw Harrietje van deze gewichtige tweet, ga terug naar de schoolbanken, dom wicht!
Overigens zou dit stuk als bijlage goede dienst doen bij de onwetenden.

lanexx | 20-03-16 | 09:39

Wilders en Poetin; mijn helden. Allebei de moed om een streep te trekken waar het morele imperialisme van de EU/USA moet stoppen.

Goedzo | 20-03-16 | 09:38

Waar is Roemer van de SP ?? Mijn maag borrelt op en moet kotsen van die KUDT PVDA ! Die PVDA weet het zo te draaien; als je 'NEE' stemt dan, vóór de PVV bent........ Maar een partij (SP) waar zij mee willen samenwerken is ook tegen en die wordt buiten schot gehouden.

Ik snap er niks van! | 20-03-16 | 09:31

Eigenlijk grappig om te zien dat gevestigde oude media en de politiek niet normaal kan reageren op de geen peil aktie. Ik zie afgunst en jaloezie vooral van links. Ik ben benieuwd of joop.nl ooit ook een refrendrum gaat aanvragen. Subsidie zullen ze genoeg krijgen maar voldoende mensen die het ondersteunen niet. Over die poster van de jonge socialisten maak er een van Mark Rutte, Willem Alexander en maxima die tijdens de olympische wel heel item waren met Poetin.

franck7020 | 20-03-16 | 09:29

Het domme volk interesseert het geen biet, kijk 's avonds b.v. maar eens naar RTL4.

meneer Q | 20-03-16 | 09:13

Wie had DAT gedacht: Linksch samen met het grootkapitaal.

meneer Q | 20-03-16 | 09:09

Socialisten hebben per definitie geen moraal. Verbaast me dus niks. Daarnaast halen ze met die poster wel een heleboel zaken door elkaar. Doe eerst ff een stukje zelfhistorisch onderzoek, dan begrijp je dat die poster echt kant noch wal raakt.

postmodernismisdead | 20-03-16 | 09:00

Harrietteken heeft, heel verstandig maar erg laf, haar twitteraccount even geblokkeerd.Rotzooi op het net flikkeren en er dan tussenuit knijpen, moet je daar JS voor zijn?
Harrietje heeft, zoals wel meer van haar politieke kleur, moeite met het begrip democratie, en met het feit dat haar eigen partij het raadghevend referendum mogelijk heeft gemaakt.
Oeff.
Dat was iets teveel democratie voor Harrietje.
Maar wat denken jullie, zou Harrietje ook een paar argumenten in petto hebben om VOOR te stemmen?
Nee?
Nou, ééntje dan?
EENtje??

OOK NIET??

mallekater | 20-03-16 | 08:32

Ik lig dubbel.
Wat een stel prutsende peuters bij die Juso's zeg.
Niet alleen volkomen van de pot gescheurd, maar ook nog eens beledigend naar homo's toe.Dus dat zijn Jonge Soosjalisten?
Nou dan ligt er een riante toekomst open voor de PvdA.

mallekater | 20-03-16 | 08:28

Wie is dat dan die Harriet Duurvoort ?

Een 'noboddy' !!! (Zo verklapt haar eigen domme tweet)

Het ontgaat mij derhalve.

Goedemiddag verder,......

HypoPseudo | 20-03-16 | 08:22

Wat is die Harriet dom. Geenstijl maakt gebruik van het democratisch recht een referendum aan te vragen en heeft samen met vele anderen bijna een half miljoen handtekeningen opgehaald. Daarnaast gaan vele, ik meen, 3000 vrijwilligers flyeren, voor zowel Neutraal, het Ja kamp of het Nee kamp. Heeft Harriet zelf aan flyers aangevraagd of blijft het bij roeptoeteren vanaf de zijlijn?

Apollo | 20-03-16 | 08:09

Dit referendum wordt - al of niet terecht, door velen gezien als een instrument om de EU te laten voelen dat ze daar in Brussel niet alles achter ons om kunnen bekokstoven.
Dat referendum, zijn ze er niet blij mee?

Eigen schuld, dikke bult, dan had men daar in het Brusselse maar wat vaker naar de burgers( die hun riante inkomens moeten ophoesten) mioeten luisteren.

mallekater | 20-03-16 | 07:31

In een tijd waar de EU volledig incapabel is gebleken in de omgang met asymmetrische fenomemen (vluchtelingen vraagstukken, afscheidingsbewegingen, terrorisme, "vrije" markt crises, toenemende globalisering) is het welhaast voorspelbare antwoord van onze politieke topstrategen: meer schaalvergroting, enkelzijdige regulering en vergaande centralisatie.
Iedere vorm van flexibiliteit wordt ondermijnd en politieke dogmas worden tot natuurwet verheven.
Wat doet de tegenstander ondertussen (en dat is NIET Rusland zoals de MSM ons wil laten geloven)?
Die decentraliseert en opereert flexibel via onafhankelijke operationele cellen. De benodigde communicatie infrastructuur loopt via een virtueel religieus netwerk dat niet eenvoudig via een "sinkhole" buiten werking kan worden gezet. Als systeemhater met maatschappij vijandige doelstellingen, varierend van tasjesroof tot en met mensenhandel kun je eenvoudig dit ongrijpbare netwerk exploiteren door er deelgenoot van te worden: bekeren tot de Islam of overgaan tot een meer aktieve beleving ervan. De merkwaardig opvallende relatie tussen allerlei vormen van misdaad en de Islam is makkelijk te verklaren zolang je dit in gedachten houdt.
De zwakke plek is hierin dat alle vormen van asymmetrisch handelen uiteindelijk zichtbaar worden binnen een "Single Point of Failure", het religieuze netwerk zelf namelijk.
Wil de EU zichzelf overleven dan zal ze dit netwerk onder controle moeten krijgen zodat meerdere uitingen van asymmetrisch handelen tegelijkertijd kunnen worden aangepakt.
.
Zelfs de meest gemankeerde politicus moet echter inzien dat dit netwerk onder controle krijgen door te hopen op succesvolle rassenvermenging, systematische Verelendung van het inheemse electoraat, schaalvergroting en centralisering geen enkele kans van slagen heeft op enigszins overzienbare termijn.
De enige uitweg uit deze impasse is terugkeren naar kleinere bestuurlijke eenheden, zoals de EEG dat was en uitbanning van iedere vorm van religie uit het openbare leven. Het verdrag van Lissabon was een grote vergissing die moet worden teruggedraaid nu dat nog kan zonder al te ernstige gevolgen.
Om een eerdere reactie van een medereaguurder te quoten (wie u ook was, hij was briljant): als u, politieke wens-idealist van het eerste uur en Overtuigd Gutmensch het mis blijkt te hebben gehad wordt de "Alice in Wonderland" methode door uw nieuwe vrienden als eerste op u toegepast.

kindapaas | 20-03-16 | 07:29

-weggejorist-

stenenbeen | 20-03-16 | 07:18

-weggejorist-

stenenbeen | 20-03-16 | 04:57

Doet het ertoe wat mevrouw Duurvoort vindt ?

RockinChair | 20-03-16 | 04:21

Meer GeenStijl en GeenPeil, terugkeer van normen en waarden, stop het lobby- en graaicircus Brussel, f*ck the EU.
.
Weet je wat ik zojuist bij MaxKeiser.com www.maxkeiser.com tegenkwam voor jou @mysteryposter | 20-03-16 | 02:40 ... je vriend Donald Trump uit de oude doos van 25 jaar terug bij Oprah Winfrey, niks veranderd die man www.youtube.com/watch?v=MOKi5YeNtRI

Watching the Wheels | 20-03-16 | 03:39

Een paar jaar terug was juichen en feesten voor het Nederlands elftal normaal, vandaag de dag schijnt het een schande te zijn.

Ik zeg schande ... hetgeen ons juist verenigde wordt afgenomen, met een sinister onderling verdeling plan als doel.

mysteryposter | 20-03-16 | 02:40

Als je dom bent, zo dom als Harriet Duurvoort dan mag je optreden in de Balie.
Dan wordt je ingezet als excuus-kip, je mag eventjes kakelen om het ja standpunt te verduidelijken.

Jan Dribbel | 20-03-16 | 02:34

De meewarige reacties op het referendum van 6 april 2016 doen mij terug denken aan een waar gebeurd ernstig auto ongeluk waarbij een bestuurder van een auto dodelijk dreigde te verbranden. Terwijl hulpverleners met gevaar voor eigen leven de bestuurder trachten te redden zeiden intelligente toekijkende omstanders “laat hem maar zitten, hij red het toch niet meer”. De hulpverleners zetten door en konden de ernstig verbrande man uit de auto halen. Hij was dankbaar dat hij ondanks zijn verwondingen nog leefde. Moraal., nu het nog kan stem NEE om te redden wat er voor Nederland nog te redden is en laat de meewarige maar toekijken.

Mister_D | 20-03-16 | 02:11

de "basisstelling" dat het om honderden miljoenen gaat is accuraat, hoeveel het exact is tot op de komma na kan niemand berekenen.
echtezwartjoekel | 19-03-16 | 23:23

Uhh. Deze is gebaseerd op de aanname van het gestelde dat het kabinet heeft vastgesteld als richtsnoer. Oke maar uw onderwaardeert de vrijwilligheid in natura van de vrijwilligers. Dat betekent dat dit referendum evt ook een 'emotionele' waarde heeft. Dat zou betekenen dat hierbij dus meegenomen de emotionele waarde een tig factor vormt. dus uw cijfers schieten tekort. want mist de emotionele waarde a denk ik van 200 miljard euro. Gevoelsmatig berekend?

Dr. Frambozenjam | 20-03-16 | 02:01

-weggejorist-

Dr. Frambozenjam | 20-03-16 | 01:57

Links is ziek. Opdringerig, provocerend, zonder argumenten ...
Er komt een dag dat anderen de negatieve reacties voor lief nemen en links een keer goed te grazen.
Het probleem is dat namelijk dat te veel mensen hun zielig gedrag belonen, maar dat moet een keer afgelopen zijn.
Links heeft zo'n grote bek als het gaat om principe, maar uiteindelijk zijn het de eerste die aanspraak willen maken op alle mogelijke hulp, omdat ze zelf zo zielig zijn.

ET007 | 20-03-16 | 01:45

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 22:04
we hebben ook helemaal geen problemen de russen, en zelfs niet met de politici daar.
( www.eo.nl/blauwbloed/artikel-detail/p... )
Dat gedoe met de Crimea kan europeanen weinig boeien en als het daar bij blijft dan is het wel prima zo.
Maar Europa (of eigenlijk de VS) lijkt een oorlog te willen uitlokken. En de eurofielen trappen er met open ogen in.

Wutbürger_ | 20-03-16 | 01:39

-weggejorist-

mr. slettenhaar | 20-03-16 | 01:13

@Gerard Leeflang  | 19-03-16 | 20:55
Nee. Deze mensen die met dit soort posters komen vinden Poetin duidelijk niet zo leuk. Poetin is echter een halve dictator in een communistisch land. Het geen dat deze zelfde mensen steunen (de EU) neigt namelijk heel erg daarna, en de tegenstanders van de EU zijn juist daarom tegen de EU.

Nou gaat deze stem niet puur om de EU, maar het telt wel mee ook specifiek met dit verdrag.
Dus als die mensen nou echt zo tegen Poetin praktijken zijn, zouden ze Nee moeten stemmen en niet Ja.

Het idee dat de Nee-stemmers dan dus ook Ja moeten stemmen klopt niet. In zoverre haal ik mijn eigen standpunt dus niet onderuit. U weet wel, elke echte auto is een voertuig, maar niet elk voertuig is een auto. Al gaat sommige mensen dat iets boven de pet. En daar zijn geen medicijnen voor helaas.

DerUnterMensch | 20-03-16 | 01:02

Ik heb een moreel dilemma. Poetin is niet accuraat met bombarderen dus hij heeft onschuldige levens op zijn geweten, maar ik vind hem een enorme held. Dat kan niet samengaan.

Een manier om deze cognitieve dissonantie op te heffen is om te stellen dat bijna alle politieke leiders van het moment in meer- of mindere mate bloed aan hun handen hebben. Maar ik ben me bewust van het feit dat het niet heel sterk is om te zeggen: 'ja en hunnie dan!!'. Dus ik weet verder niet hoe ik het vermeende heldendom van Poetin moet rijmen met zijn wandaden (ook tegen homo's en dergelijke).

pluk-87 | 20-03-16 | 00:49

Argumenten zij er al genoeg gegeven. En dit is veel waard voor een democratie.
Wat ik merk is dat de toekomst op dit form vooruit wil.
+100

Een plaatje dat mannen kussen +1 geef de mensen die de geaardheid hebben. +100

Dit is een plaatje van de P v d arabieren.

Waarin verzoening niet mogelijk, waar vrouwen geen mening mogen hebben, dit is niet goed!

En de verzoening zal er zeker zijn Minder Minder en nog veel Minder arabieren!

Wat maakt de heel Nederland, hier genoeg van heeft!

nononse | 20-03-16 | 00:47

@Petskast | 19-03-16 | 20:06
D. Niets!

Leuk geprobeerd voor een simpele geest. Hier zit hoogstens een toekomstige sneer in van Dhr. Wilders.

Prutser. Optie 'D. Anders' vergeten of jij dacht ik doorzie het frame niet?

Vageling | 20-03-16 | 00:32

@M.H.Roberts | 19-03-16 | 20:50
Gewoon een advies. Onderschat niemand. Zelfs je vijand niet. Onderscheid de kaf van het koren ipv van blindstaren op zogenaamde status (titel daar, bankrekening hier, etc). Verder als je een platform als GeenSijl niet op zijn prijs kan stellen - want tendendieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend - want het is geen haatpaleis hier. Zelfs jij mag je geluid brengen. Hou er rekening mee dat zich op het 'slagveld' bevinden ook inhoudt dat visies en gedachtes niet tot een consensus gedwongen kunnen worden.

Vageling | 20-03-16 | 00:20

Waarom hangen die huichelaars van de NS wel posters op van de Bond Tegen Het Vloeken?
.
Er zijn vast wel stickers te koop bij de GeenPeil-shop, dan plakken we die stations zelf wel even onder.

Brou Is Back | 20-03-16 | 00:14

Zelfs de jonge wegkijkers werken ijverig mee aan de ondergang van de partij van de wegkijkers.

Jan Dribbel | 20-03-16 | 00:08

Er liep een groepje demonstranten door mijn straatje vandaag, met krakkemiggig jazzie bandje incluis en een dreadlock als Sinterklaas. Veel SP vlaggen. Ik zeg wel veel maar bedoel dat relatief want het waren zekers geen DUIZENDEN demonstranten, hoor. En oh wonder, oh toeval, ik zat later in de trein tegenover een dame die mee had gelopen. Ik ga dan geen discussie beginnen natuurlijk, uit respect, maar een gewoon gesprek, ik liet haar maar lullen, en dan schrik je toch van de interne tegenstrijdigheden waarmee die lui te kampen hebben, hoor.
Ze was maar blij dat er gelukkig nog niet zoveel extreemrechtse mensen zijn, maar groeiend fascisme was het grootste gevaar hoor.
"Gek", dacht ik. Ik dacht dat het oogluikend door de overheid toegestane geweld, verbaal en fysiek, van altijd links kwam altijd. Daarnaast is er geen wezenlijk verschil tussen islam, waarvoor zij meent op te komen, en de ideologie van Hitler. Beide willen de wereld veroveren, andere etniciteiten zijn minderwaardig, andersdenkenden moeten te vuur en te zwaard verdelgd worden want de waarheid is in pacht, de Joden moeten dood, en vanwege hun vermeende superioriteit* zijn ze in onderhandelingen en tekenen van verdragen nooit te vertrouwen.
Ze vond dat 'de mensen' zo gemakkelijk te beïnvloeden waren.
Ik dacht, door wie dan wel, het journaal, misschien, of de trouwe krant iedere morgen met voorgeduid nieuws en een geframede, gecencureerde, en geknip-en-plakte feiten, foto's en video's waarheid die je graag hoort?
Als dit de mindset is van de meerderheid heb ik geen hoop dat je dat met redelijkheid en feiten van gedachten doet veranderen.
*Hoe zit dat daar eigenlijk in het middenoosten? Die arabieren moeten toch een hekel hebben aan turken en andersom omdat het turken en arabieren zijn? Dat wordt nooooooit vrede daar.

Sans Comique | 20-03-16 | 00:04

@Gerard Leeflang | 19-03-16 | 21:33
Omgekeerde wereld. Nu val je echt door de mand. Stellen dat poltici het beleid niet maakt is erkennen van die oligarchen, bankiers, advocaten & rechters, militairen en al GO's en NGO's. Die vooral niet onder een overheid vielen? Of dacht u meer aan het corporatisme in het algemeen?

Vageling | 19-03-16 | 23:52

Oh oh oh
Ben zelf schuld?
Ever crossing union?

Maar ook: Koenders is zo'n automatische landverrader dat ie denkt dat Putin champagne opentrekt?? Ik soms, dan toch echte Champanski...

Hemmenaar7 | 19-03-16 | 23:50

Dit is domweg smakeloos. Die kneuters van de PVDA zijn nog dieper gezonken dan de onderste steen van MH17. Iets wat meer met Oekraine te maken heeft dan Wilders.
Gatverdamme, en nog trots zijn op zo'n wanstaltige poster ook nog. 't zullen je kinderen wezen. Je schaamt je kapot.

van Griendsven454572 | 19-03-16 | 23:41

@M.H.Roberts | 19-03-16 | 20:50
Je hebt de verkeerde slapende hond wakker gemaakt. Één opinie artikel is opeens de waarheid? Kan jij objectief lezen?

Dus Rusland trekt het niet essentieel militair personeel terug en houdt de luchtbasis en marine basis operationeel (FUCKING FACTS) in Syrie is waarom iedereen opeens pro-Kremlin is? Als in westerse coaltie kloot al twee jaar aan en Rusland brengt binnen zes maanden voldoende stabiliteit voor onderhandelingen?

Het meest dringende voor de EU is om een excuus te verzinnen voor het opheffen van de sancties voordat het in hun gezicht ontploft. Ja Rusland heeft geleden. Inmiddels komen zij er bovenop. Oops EU! Rotzooi in Oekraine en Rusland niet klein gekregen. Zoveelste blunder. De Turken hebben ons ook al genaait.

Fuck ik nu al met je Soros safe-space. Mooi! Verder ga ik het niet lezen. Niks nieuws ik zie deze propaganda nou al weken en allemaal ontbreekt het aan zelfreflectie en objectiviteit.

Vageling | 19-03-16 | 23:34

@Dr. Frambozenjam | 19-03-16 | 22:52

Kan jij zo 100% exacte cijfers over deze onderwerpen uit je mouw kloppen? Kost zeker tientallen miljoen tot misschien wel >honderd miljoen, maar exacte cijfers heb ik natuurlijk niet over die onderwerpen. Ik zal een vreemde aap zijn als ik iedere stuiver hier uiteen denk te kunnen zetten maar de grote lijnen zijn wel te overzien.

Met deze zin "maar deze cijfers heb ik niet paraat", ik ben immers het CBS niet." doel ik overigens enkel op het tweede stukje tekst; dat komt dus nog bij de 2,3 miljard berekening. Hiernaast zijn het getallen welke op tal van manieren tot stand kunnen komen EN ook op tal andere manieren geïnterpreteerd kunnen worden. Maar hoe je het ook wendt of keert, de basisstelling dat het om honderden miljoenen gaat is accuraat, hoeveel het exact is tot op de komma na kan niemand berekenen.

echtezwartjoekel | 19-03-16 | 23:23

@Gerard Leeflang | 19-03-16 | 22:04
Verkeerde leiders... Zeg dan gewoon geen door het Witte Huis en daardoor ook de toren van babel sokpoppen geen goedgekeurde sokpop. Daar draait het allemaal om. En Oekraïne zal deze mensen een worst zijn voor bovengenoemde zolang er maar te graaien valt. En de bevolking stinkt er met open ogen in. Nu haten ze Rusland over een decennia de EU.

Vageling | 19-03-16 | 23:22

@ In mijn familie maar 1 iemand zo gek gekregen te tekenen voor het referendum, nu het er komt stemt 4 van de 5 netjes nein en hebben we 1 twijfelaar. Op die laatste past mijn ouwe heer zijn testament aan. Komt wel goed met dat referendum.

Binnenbaan | 19-03-16 | 23:18

@roze_bril | 19-03-16 | 21:13
Dat was de eerste test ook. De schaapjes doen volgen. Degene die al aanleg hadden deden een: WtF?! Hey kijk!, zorgeloos leven, oh en wonderwoman! Zoef weg waren zij. Uh, ok. Dus als het glimt of zoiets? Test doorstaan. Andere zagen het niet voor het was en schoof weer een paar plekjes naar voren. Eten of gegeten worden. Helaas waren er die mij weer aftroefde dat ik niet bij de Einstijn loting zat. En dan komt opeens de grootste uitdaging. Wat doe je ermee.

Het weinige dus. Lekker in je eigen wereld zitten, je gemeenschap in de samenleving opzoeken en dan geluid maken. Tjah, kansloos. Om in het hedendaagse zwart/wit denken te spreken. Komt zowel bij links en rechts voor.

Het is treurig. Ik beschouw ze al als verloren. Ik heb meerdere keren op beide spectrums dit gezien. Wetenschap anno 2016 figuren. Ik maak een waarheid en ontwikkel een middel die daar naar leidt. Dat is geen fucking onderzoek. Een theorie feitelijk onderbouwen.

Inmiddels graaf ik en zie ik overal Soros opduiken. Zijn naam komt te vaak voor. Aanschouw zijn nakomelingen. Terug op punt één. Geld koopt geen hersencellen en eksters gaan altijd af op iets wat glimt.

Vageling | 19-03-16 | 23:17

De sharia achterban van de JS socialisten zal het wel van harte mee eens zijn.

Simon_GS | 19-03-16 | 23:14

Voor naieve navelstaarmeisjes IS dit ook een heel ingewikkeld iets. Evengoed, als ze haar stem wil gebruiken om tegen GS te stemmen is dat haar goed recht, net zoals mijn nee-stem meerdere doelen dient.

Binnenbaan | 19-03-16 | 23:14

''sarcasme aan'' Dood aan de jongeren van de PVDA voor het beledigen van de profeet met cartoons

leovdl | 19-03-16 | 23:06

Te ingewikkeld. Ik laat mijn mening liever voorkauwen door de NPO en de dode bomen, en hou vervolgens mezelf voor de gek dat ik een zelfstandig kritisch denkend mens ben met het hart op de juiste plaats. Zo kun je heel oud en lang gelukkig blijven. Ik hoop alleen dat de realiteit mijn dromen niet komt verstoren.

Sans Comique | 19-03-16 | 23:00

"Dit gaat zo om tientallen miljoenen, alles bij elkaar, zo niet ook rond de honderd miljoen "maar deze cijfers heb ik niet paraat", ik ben immers het CBS niet."
echtezwartjoekel | 19-03-16 | 22:33

Knip uit uw plemp; "maar deze cijfers heb ik niet paraat"
Je weerlegt en dan weerleg je jezelf? Strak man.. Dat noem je nog eens recyclen..

Dr. Frambozenjam | 19-03-16 | 22:53

"Dit gaat zo om tientallen miljoenen, alles bij elkaar, zo niet ook rond de honderd miljoen "maar deze cijfers heb ik niet paraat", ik ben immers het CBS niet."
echtezwartjoekel | 19-03-16 | 22:33

Knip uit uw plemp; "maar deze cijfers heb ik niet paraat"
Je weerlegt en dan weerleg je jezelf? Steak man..

Dr. Frambozenjam | 19-03-16 | 22:52

Ik wil minder minder medelanders!

GameOverBro | 19-03-16 | 22:50

Ik heb niets met Putin maar zou eerder voor hem kiezen dan voor deze EU. Wat de PVDA wil, doet, zegt of vindt doet er gelukkig helemaal niets meer toe; uitgekostst door vriend en vijand en zo hoort het ook met walgelijke lui.

Rest In Privacy | 19-03-16 | 22:49

"Weggegooid geld, dat hele referendum kost honderden miljoenen als je alles doorberekend. - EDIT: Die berekening zouden we wel eens willen zien dan. Mail maar naar [email protected]. We wachten bij de mailbox -"

Bij deze de berekening:

In de tijd dat mensen gaan stemmen kan men niet productief zijn voor de economie. Gemiddeld is men, met alles bij elkaar, een uur bezig met stemmen en de kwestie zelf. Het uur is een grove schatting, dit uur bestaat uit:
1. informatie vergaren (media/geenstijl/nrc/volkskrant/nos/tv/radio etc. volgen over dit onderwerp)
2. naar het stemhok toegaan en de stem uitbrengen.

Voor sommige mensen (zoals Jan Roos bijvoorbeeld), is dit geen uur maar zijn dit weken tijd. Men leest kranten, artikelen online, leest columns etc.etc. omtrent dit onderwerp. Voor mensen als Jan Roos gaat dit dus om zeer veel dagen tijd. Je hebt ook Pietje Lut die er geen seconde aan besteedt en ook niet gaat stemmen. Kortom; ik moet een gemiddelde nemen, van alle stemgerechtigden en dat bereken ik op één uur.

Er zijn 12,5 miljoen stemgerechtigden, laten we (in de ogen van de initiators van het referendum) positief zijn en zeggen dat de opkomst 9 miljoen mensen is.

Het gemiddelde uurloon in Nederland is € 25,50.
De berekening is dus als volgt: 9.000.0000 x 25,50 = 2.295.000.000. Dus zo'n 2,3 miljard euro.

Nu is het natuurlijk zo dat er ook werklozen zijn en dat aan het "uur werkverlies" ook te knagen is, maar een paar honderd miljoen kost het ons zo. Dan kan je natuurlijk gaan stellen "mensen stemmen in hun vrije tijd". Filosofisch kan je daar ook een hele boom over opzetten, maar feit is dat men in deze tijd niet KAN werken omdat men dan bezig is met de referendum-kwestie.

- Komt nog bij dat de gehele ambtenaren-molen inclusief subsidiestromen, gesponsorde omroepen(Powned/Buitenhof/NOS etc.) allemaal tijd en dus belastinggeld spenderen aan het referendum.
- Daar komt bij dat de ruimten waarin gestemd wordt op het moment van de stemdag niet benut zullen worden voor andere zaken, dat kost de economie ook geld.
- En daar komt natuurlijk óók nog bij dat zeer veel politici zich uitspreken en inlezen over het referendum, dat kost óók fors geld want deze uren krijgen ze betaald.

Dit gaat zo om tientallen miljoenen, alles bij elkaar, zo niet ook rond de honderd miljoen maar deze cijfers heb ik niet paraat, ik ben immers het CBS niet.

Enfin; alles bij elkaar doorberekend kom je al gauw bij dit soort massa-activiteiten op enkele honderden miljoenen uit, ook als je de eerste genoemde kwestie voor maar een minuut of 10 doorberekend.

echtezwartjoekel | 19-03-16 | 22:33

@Wutbürger_ | 19-03-16 | 21:55
Inderdaad mogen ze zelf kiezen, het is een democratie en deze bende is hun eigen wens, goed opgemerkt.
Maar voor de russen zullen ze nooit zijn, die zijn hun land binnengevallen met een zeer grote legermacht en daarna door elite eenheden terug geschopt. Google it.
Wat wel een valkuil voor ons is, is dat we een ander de maat nemen met onze eigen bril op. Wij zijn niet zo goed bezig hoor. Ik begrijp die oekrainers wel, die horen nergens bij maar voelen zich wel europeaan.

Wat ik echt niet begrijp is waarom we altijd maar conflicten hebben met de russen, het is een goed volk met verkeerde leiders, maar het zijn europeanen net als wij. Ik begrijp hier niets van.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 22:04

Geen benul. Echt geen benul hebben ze bij PvdA. En de jeugdhonk is daarvan zelfs een zwakker voorbeeld.
Wat ben ik dolgelukkig dat er weinig van over blijft. Ik trek morgen een fles champagne open als ik peil.nl lees.
Hoera, het verval van PvdA duur(t)voort.

metzonderzijwieltjes | 19-03-16 | 22:04

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 21:23
Oekraine onderdrukt vooral haar eigen bevolking.
Ze zijn nu van Rusland afhankelijk voor hun olie en gas. Terwijl ze dat ook gewoon uit hun eigen gasvelden zouden kunnen halen. Maar dat doen ze niet omdat er niets in het land gebeurd zonder toestemming van de eigen oligarchen. En dat vinden ze wel prima zo.
En met oekraine zal hetzelfde gebeuren als met Griekenland: het worden slaven van de EU.
Dus de bevolking mag kiezen door wie ze onderdrukt worden: de EU (middels miljardenleningen), of de oligarchen die hen alles afpakken, of de Russen die een enkele keer de gaskraan dichtdraaien omdat ze de rekening niet betalen.

Wutbürger_ | 19-03-16 | 21:55

De leegte van zo'n Koenders is zowel vermakelijk als tenenkrommend. Ontkurken van champagne door Putin als tegenargument. Maar... o ja... richting 0 zetels. Of verwar ik nou de uitspraak van Rutte met het ravijn van PvdA?

metzonderzijwieltjes | 19-03-16 | 21:55

@tweetybird | 19-03-16 | 21:41
Rede gecombineerd met emotie raakt mij wel. Ik zal mijn stemgedrag in overweging nemen de komende weken.
Dank daarvoor tweetybird, jij hebt het hart op de goede plek. dat zouden meer mensen moeten hebben

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 21:48

@Lewis Lewinsky | 19-03-16 | 21:33
Ik voel me in ieder geval absoluut niet serieus genomen. Net als bij dat vorige referendum. Niets van geleerd.

atheïstisch stemvee | 19-03-16 | 21:46

Ik zeg altijd maar zo, je kan pas iets of iemand de maat nemen wanneer je zelf geen scumbag bent. En als ik ergens een hekel aan heb is het wel een piece of scum.
Zoals de EU, putin en erdogan, allemaal één pot nat.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 21:43

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 21:27

Nou bij het nee kamp hoor ik toch een hoop verschillende argumenten om nee te stemmen. Het ja kamp komt niet verder als wie nee stemt stemt voor putin en is een putinlover. Nee dat is lekker intelligent zullen we maar zeggen. Waarbij ze ons ook nog willen opspelden dat nee stemmen oorlog veroorzaakt. En dat zeggen dan vooral de grootste oorloghitsers van baalen(vvd) en jankert van de EU. Ik zeg pleur op met die VVD de pvda en die EU. Ze hebben mij gisteren weer uitgeleverd aan de turken. 6 m8ljard voor vluchtelingen die je ook gratis kon krijgen en nu ook nog meer turken dadelijk in mijn achtertuin. Turkije die het niet zo op heeft met mensenrechten. Waar ern dictator zit en dat krijg ik op mijn bord door die kudt Pinokkio Rutte. Wij betalen nu werkelijk mee aan bommen op de koerden en straks dus genocide op die mensen. U leider zal daarna wel weer roepen voetnootje in de geschiedenis. Ja dit keer ook een voetnootje in onze geschiedenis. We hebben aan die uitroeiing meebetaald door die kudt VVD!! De VVD is corrupt tuig. Die gaan letterlijk over lijken. Kijk maar naar mevrouw schippers!! Ook tuig van de richel!!

tweetybird | 19-03-16 | 21:41

@roze_bril | 19-03-16 | 21:33
Eens.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 21:40

Voor het eerst heeft ons dorp geen stembureau, ga die dag wel voor taxi spelen.

Mr. Bigglesworth | 19-03-16 | 21:39

@gasa | 19-03-16 | 21:02

Rutte met Erdogan.

Barry Hay | 19-03-16 | 21:35

Lewis Lewinsky | 19-03-16 | 21:25
Bij een Merkel en Juncker poster laat ik mij castreren.

Dr. Frambozenjam | 19-03-16 | 21:34

Dat Putin argument van het ja-kamp is sinds de buitengewoon gênante deal met Erdogan, Putin's Turkse evenknie, niet echt meer serieus te nemen. Doei.

a1a2a3 | 19-03-16 | 21:33

@Gerard Leeflang, de Ukraine wordt , net als hier in Ned, onderdrukt door de eigen elite. Die strijdt om de macht. Gevestigde belangen verdedigen en zo veel mogelijk poen proberen er uit te slepen ongeacht de bevolking. Maar dat gaan wij met de EU oplossen. Tenminste dat denken degene met een maakbaarheidswaas voor de ogen.

roze_bril | 19-03-16 | 21:33

@atheïstisch stemvee | 19-03-16 | 21:29
Het ja-kamp komt inderdaad niet verder dan: *Bek houden en ja stemmen, kudtburger!*.

Lewis Lewinsky | 19-03-16 | 21:33

@Mark_D_NL | 19-03-16 | 21:25
True that. Echter bezit ik over voldoende kennis over dit onderwerp zodat ik geen probleem heb dit te stellen. Zou ik deze kennis niet bezitten dan was ik er ook niet over begonnen.

Gbeg | 19-03-16 | 21:33

@therealbraindump | 19-03-16 | 21:24
Politici maken de dienst niet uit, jij staart je blind op beleid dat niet gemaakt wordt door diegenen waar jij tegen ageert. Zoek eerst maar eens uit wie wat veroorzaakt en plemp dan maar een reactie die ik serieus neem, dit gaat helemaal nergens over.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 21:33

"En al helemaal niet over Poetin."

Het verdrag is opgesteld om Poetin te pesten en te marginaliseren, anders zou er op zijn minst getracht zijn om Oekraine als een neutrale bufferstaat aan te houden.
Vanuit oogpunt van eurofielen lijkt het dus een zeer valide stelling om te zeggen dat ja-stemmers met Poetin heulen.

Dollemans | 19-03-16 | 21:31

@Gerard Leeflang | 19-03-16 | 21:27
MISSCHIEN!

Kaas de Vies | 19-03-16 | 21:29

Eigenlijk heb ik nog steeds niet een goed verhaal met onderbouwde standpunten gehoord uit het ja-kamp. En dat is ergens best wel triest.

atheïstisch stemvee | 19-03-16 | 21:29

@tweetybird | 19-03-16 | 21:13
Net zoals ik even terug beweerde na een slap en dom stuk tekst van iemand, het nee kamp vertoont trekjes van het ja kamp. Ze laten zich beide leiden door populistische propaganda en laten het denken over aan enerzijds de npo en anderzijds blogjes.
Ik zie geen verschil.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 21:27

Gemeente Dronten heeft ook alle stempassen verstuurd, zonder stemadvies en alle stemlokalen gewoon integraal ter beschikking gesteld.

harrie8174 | 19-03-16 | 21:26

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 21:23

Dus net als bij de EU steelclub waar wij door hun belemmert worden en onderdrukt. Ach ja!!

tweetybird | 19-03-16 | 21:25

@Gbeg | 19-03-16 | 21:09
Dat je een Jurist bent, maakt je nog geen goede jurist. Of een jurist met de juiste Domein kennis.

Mark_D_NL | 19-03-16 | 21:25

@Dr. Frambozenjam | 19-03-16 | 21:22
Jij en Poetin.

Lewis Lewinsky | 19-03-16 | 21:25

GEMEENTE DRONTEN

harrie8174 | 19-03-16 | 21:25

Gerard Leeflang | 19-03-16
Het 'politiek en militaire gedeelte' is het onderdeel van de package deal waar ik grote problemen mee heb.

En dat is precies de reden waarom ik tegen dit verdrag ga stemmen. En daarbij, het Europese establishment kan nu wel zeggen dat de Oekraïne binnen afzienbare tijd geen lid wordt van de EU maar daar geloof ik dus helemaal niets van. Afspraken op EU niveau zijn helemaal niets waard gebleken. Denk alleen maar eens aan de bekende uitspraken van Juncker. De geloofwaardigheid van het gevoerde beleid is helaas ver te zoeken. Vertrouwen komt te voet en gaat te paard, laat de EU eerst maar eens de vluchtelingencrisis proberen op te lossen. Uitdagingen genoeg lijkt mij..

therealbraindump | 19-03-16 | 21:24

Progresievelng | 19-03-16 | 21:10
Omdat oekraine onderdrukt wordt en belemmerd wordt door rusland.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 21:23

Ben ik de enige die een super stijve krijgt van bovenstaande poster?

Dr. Frambozenjam | 19-03-16 | 21:22

Haha die Harriet toch. Kan iemand mij uitleggen wie dit is? Aan haar bericht te zien is het een voormalig deelneemster van 'echte meisjes in de jungle'

Meneert | 19-03-16 | 21:21

Wat een gedachtenkronkel!
Zij denken niet: De macht van de EU is het probleem!
Maar ze denken: Referendum van Geen Stijl, dus Geert is het probleem! Stem daarom JA!
Zo diep zit de haat bij hun.
Ga zo door, links. Mijn NEE wordt alleen maar groter en sterker.

Schietmijmaarlek | 19-03-16 | 21:21

@Kaas de Vies | 19-03-16 | 21:17
Een paar deurwaarders?
Het was een reflex om dit te vragen, vroeger was het een standaard vraag hier in de streek: hoeveel koeien heeft je vader en ben je oudste zoon? Maar dan met een dergelijk accent waardoor je het niet kon verstaan. Vandaar.

Gbeg | 19-03-16 | 21:21

@Gerard Leeflang, jij bent ook blij met de deal met Turkije zeker. Ach, politici wealen en dealen wat.

roze_bril | 19-03-16 | 21:18

Ik word zo moe van links.

EmilioEsteves | 19-03-16 | 21:18

@Gbeg | 19-03-16 | 20:58
Mijn vader golft met Jesus, -434.003. Wat win ik?

Kaas de Vies | 19-03-16 | 21:17

@therealbraindump | 19-03-16 | 21:08
Dat vrijhandelsverdrag is er toch al? Het politieke en militaire gedeelte ben ik het niet mee eens, maar dat is een wens van hun en politici wealen en dealen nu eenmaal, net als hier.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 21:15

De JS bereikt alleen het tegenovergestelde effect. Net als koenders met bijna alles wat hij zegt. Ik wil niet aan dezelfde kant van de streep staan als deze jongens en meisjes, ondanks dat ik niet weet in deze of ik voor of tegen moet stemmen.

Reaaalist | 19-03-16 | 21:15

De JS bereikt alleen het tegenovergestelde effect. Net als koenders met bijna alles wat hij zegt. Ik wil niet aan dezelfde kant van de streep staan als deze jongens en meisjes, ondanks dat ik niet weet in deze of ik voor of tegen moet stemmen.

Reaaalist | 19-03-16 | 21:14

Haha, Prima poster om PVV achterban witheet naar de stembus te krijgen om Tegen te stemmen, wat een dombo's die jonge socio's.

louis6227 | 19-03-16 | 21:14

Linkse mensen vinden het referendum zo ingewikkeld en het vluchtelingenprobleem zo complex. Ik begrijpen dat wel. Als je nu eenmaal niet vooraan hebt gestaan bij het uitdelen van de hersencellen.

roze_bril | 19-03-16 | 21:13

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 21:04

U dacht toch niet dat ik u serieus neem. Iemand die weer vertrouwen uitspreekt in de VVD. Iemand die zich laat ringeloren met de oekraine. Nee ik lach u niet toe maar keihard uit. Ik neem u niet serieus. Dat moet je namelijk nooit doen met domme naieve mensen. Die kun je beter gewoon laten lullen en dat is ook wat ik dus doe. Veel succes met stemmen op de vvd in 2017 en niet zeiken als je moet dokken voor die nieuwe bodemloze put de oekraine. Beter hadden ze u uw stemrecht ontnomen om u tegen u zelf te beschermen. Maar helaas dat kan niet. En zullen we moeten accepteren dat er in nederland weer een dwaas extra is!!

tweetybird | 19-03-16 | 21:13

Ad leeflang2052: als er zoveel bodemschatten zijn waarom is er dan geen enkele economische ontwikkeling? Waarom zou je alleen handelsverdragen sluiten met europese landen? Nederland moet eens echte kapitaalgoederen verkopen in Azie, de Vs en niet lage margin producten dumpen in de periferie van Europa waarbij de Noordelijke belastingbetaler borg staat voor credit en bankgaranties

Progresievelng | 19-03-16 | 21:10

@ad melkert | 19-03-16 | 21:01
Raar inderdaad, je eigen gedachtegoed de maat nemen.
De verheffing van het volk, bladiebla...

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 21:09

@Gerard Leeflang | 19-03-16 | 20:29


Lees mijn reactie nog maar eens na en daarna je eigen reactie. Ik heb het over een federatieve structuur, jij over een volksaard. Voortaan meer reageren op wat er gezegd wordt en wat minder hard gaan op je emoties.

omanders | 19-03-16 | 21:09

Dat ze nog bestaan. Jonge socialisten.

Normpje | 19-03-16 | 21:09

@A3an | 19-03-16 | 21:02
Ten eerste, ik moet helemaal niets.
Ten tweede, leuk googel werk. Paar basisfeitjes heb je niets aan, misschien is wat doorzoeken en relevante rechtspraak opzoeken die de huidige context van de casus benaderen dan zal je je eigen ongelijk bewijzen.
Ten derde, je hebt het tegen een jurist. Dus ik heb er daadwerkelijk verstand van. Een beetje googelen en wat linkjes verzamelen maakt je geen expert.
Nou doei, he.

Gbeg | 19-03-16 | 21:09

Gerard Leeflang | 19-03-16 |
Dat er veel geld op een nette manier valt te verdienen in een notoir corrupt land als Oekraïne weiger ik te betwijfelen. En ga er maar vanuit dat de Euro's die het bedrijfsleven kan verdienen aan Oekraïne dubbel en dwars terug worden betaald door de belastingbetaler via allerlei Europese steunfondsen. Voor de handel hebben wij dit associatieverdrag helemaal niet nodig, een vrijhandelszone is meer dan afdoende.

therealbraindump | 19-03-16 | 21:08

Bij twijfel niet oversteken dus NEE

frisenfruitig | 19-03-16 | 21:06

@tweetybird | 19-03-16 | 20:57
Het is tijd voor verandering, tijd om het juridisch systeem te verbeteren en sommige uitwassen van verworven rechten de nek om te draaien. Niemand zal het daarmee oneens zijn, want mensen weten echt wel het verschil tussen het goede en het verdorvene.
Alleen conflict kan zoiets forceren en dat zie je nu gebeuren. Oekraine is slechts een middel om iets te bereiken.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 21:04

Vierhonderd stuks geflyerd vandaag en het stukje wat ik op facebook geplemt heb
Dit omdat een familielid van me het gekwaak van Rutte geliked heeft.
Sorry voor de lap tekst
-
Afgesleten en genoeg gewandeld.
Goeie genade ik heb mijn plicht weer gedaan maar ik hoop toch dat ze niet twee maal per jaar een referendum gaan uitschrijven.
U raadt het al ik heb geflyerd voor het nee kamp.
En dit met grote overtuiging, maar dat volgt later in dit stukje wat u toch niet leest.
Nu heb ik niet het idee dat mijn proletarische oproep aan mijn mede dorpsbewoners veel impact zal hebben maar al zou het er maar ééntje zijn nietwaar?
Alhoewel, de meeste van mijn mede dorpsbewoners zijn mensen van de wereld en kosmopoliet maar hebben ook een heel hoog NIMBY gehalte. Ik durf gerust te stellen dat als er een AZC in xxxxxxx komt dat Roderick en Frédérique met golfclub en hooivork gewapend een dorpsrevolutie ontketenen.
Dat gezegd hebbend, ik wil u niet lastig vallen met politiek. Dat is doodvermoeiend en het laatste wat ik zou willen is om u, mijn familie en vrienden te kwetsen of tegen mij in het harnas jagen. Daar bent u mij te waardevol voor.
In dit specifieke geval kan ik het niet laten omdat de mensen uit Oekraïne mij toch ook aan het hart gaan.
De voorstanders van het associatieverdrag verdedigen dat verdrag met diverse argumenten.
1. Het is goed voor onze handel. Nou nee, Oekraïne ligt sinds 1994 al aan het infuus van het IMF en heeft helemaal geen geld om met ons te handelen op wat plofkippen na. De totale economie van Oekraïne is kleiner dan die van Noord-Holland. Er moet een enorme hoeveelheid geld naar toe. Wel is het zo dat Oekraïne zich niet hoeft te houden aan regels qua productie en dierenwelzijn en zo valse concurrentie kan aangaan. De totale economie van Oekraïne is in handen van twaalf oligarchen die hun geld op de Zuidas gestald hebben en zo alle belasting ontwijken.
2. We moeten de arme Oekraïense mensen helpen. Dit is ook twijfelachtig omdat sinds het uitbreken van de burgeroorlog 95% van de Oekraïners gevlucht zijn naar Rusland. Niet naar Europa. Dat is simpel te verklaren omdat het cultureel gezien een Slavisch land is wat qua taal bijna hetzelfde is als Russisch. Verder gelooft slechts de meest naïeve mens dat een Soros of Strauss Kahn zich ook maar een jota aantrekken van het lot van gewone mensen.
3. De homo rechten zijn ook ter sprake gekomen. Sinds 1995 heeft de Europese unie een verdrag met Oekraïne waarin de EU eist dat homo rechten gerespecteerd worden. Het associatie verdrag zwakt die eis af en wil slechts een dialoog met Oekraïne over homo rechten.
4. We moeten de democratie in Oekraïne steunen en Poetin is een schurk. Natuurlijk is Poetin een schurk maar Duitsland wil alle handelsbetrekkingen met Poetin weer normaliseren want pecunia non olet. Overigens is Poetin altijd een schurk geweest wat onze hoogwaardigheidsbekleders niet belette om vrolijk een biertje met hem te drinken. En de oligarchen in Oekraïne die het politieke discours bepalen zijn ook schurken, die ook nog eens samenwerken met fascisten. En ik weet niet hoe het met u zit, maar ik wil niets te maken hebben met fascisten.
5. We gaan hiermee de corruptie in Oekraïne bestrijden. Nou nee, het maakt het voor de oligarchen nu juist nog gemakkelijker om geld weg te sluizen en we halen de corruptie onze kant op.
6. Het is alleen maar een handelsverdrag. Nee, 32 maal wordt in het verdrag specifiek het raamwerk geschetst waaraan een land moet voldoen om toe te treden tot de Europese unie. Neem daarbij de uitspraken van Barosso, van Rompuy en Tusk door de jaren heen dat het uiteindelijke doel is dat Oekraïne lid wordt van de EU dan kunt u op uw vingers natellen dat dit wel iets meer is dan een handelsverdrag.
Hieronder nog wat meer bezwaren van me.
Het is bedenkelijk dat lieden zoals Soros geld doneren aan het ja kamp en dat Nederlandse politici zichzelf laten fêteren door puissant rijke zakenlui met reisjes naar Oekraïne en daar over liegen.
Ann Rigney beschrijft in haar werk teksten en cultuurhistorische context heel duidelijk waar cultuur raakvlakken heeft en waarom juist niet. De belangrijkste factor is de taal. Met taal construeren we onze cultuur. De wensdroom van de Eurocraten om een grote federatie van Europese landen te smeden is dan ook waanzin, als je alleen al de verschillen in taal ziet.
De Romeinen, Karel de Grote, Napoleon 1 en 3, Hitler ze hebben het allemaal geprobeerd en ze hebben allemaal gefaald.
En vergeet nooit dat politici altijd meerdere agenda’s hebben. Ik hoef u denk ik niet de Machiavelliaanse constructies uit te leggen die vele politici hebben toegepast.
Dus ook politici zoals Rutte, Pechtold en meerdere uit het ja kamp die godbetert het sociaal Darwinisme weer leidend hebben gemaakt in ons economisch streven. Zouden die zichzelf druk maken om een Oekraïense schlemiel?
Het oordeel is aan u.

bakoenin | 19-03-16 | 21:04

Maar ja beter met een poetin moeten zoenen als met Merkel. Het kan dus toch erger. Maar ja merkel is natuurlijk het grote voorbeeld van de pvda aanhangers. Meestal hebben die namelijk iets op de bank zitten dat lijkt op merkel met geitenwollensokken aan. Volgens mij noemen ze het hun vrouw. Maar bij het woord vrouw heb ik zo mijn twijfels. Als ik merkel altijd zie denk ik altijd aan zo'n atlete uit de goede oude tijd van de ddr.Zeg maar een soort kruizing.

tweetybird | 19-03-16 | 21:04

@Gbeg | 19-03-16 | 20:54
Je moet je grote muil een beetje houden !
Als je ergens helemaal geen verstand van hebt !

(c) Portretrecht - wat is het? Gebruik op social media?
www.justitia.nl/portretrecht.html
Portretrecht en auteursrecht gaan nauw samen. ... willekeurige derde) mag dit portret dus niet openbaar maken zonder toestemming van de geportretteerde.
Foto's en het portretrecht @ iusmentis.com door Arnoud ...
www.iusmentis.com/auteursrecht/nl/foto/portre...
Wie op de foto staat, kan via zijn portretrecht publicatie van de foto verbieden als ... Staan er meerdere personen op het portret, dan moeten ze toestemming van ...
Portretrecht - Auteursrecht
www.auteursrecht.nl/auteursrecht/Portretrecht...
Dat houdt in dat in sommige gevallen de foto niet mag worden gepubliceerd zonder de toestemming van degene die op de foto staat. Het portretrecht geldt ook ...

A3an | 19-03-16 | 21:02

Kunnen we geen fotof*ck wedstrijd houden. Kijken wie de leukste plaatjes kan maken met bijv. Pechtold,juncker en Rutte

Is dan leuk als ze daar dan ook posters van maken.

gasa | 19-03-16 | 21:02

Lachen, straks schelden de PvdAers ons nog uit voor communisten.

ad melkert | 19-03-16 | 21:01

@Progresievelng | 19-03-16 | 20:52
Natuurlijk zijn dat de volgende kandidaten niet, liggen die landen dan in Europa? Oekraïne heeft zeer rijke gronden, en veel gas in de bodem en daar kunnen we van profiteren.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 20:59

Deze poster is echt van een noord Koreaans niveau. Heel zuinig op zijn, het is toekomstige retro propaganda.

Chiel79 | 19-03-16 | 20:58

@Kaas de Vies | 19-03-16 | 20:56
Wat doet je vader? En hoeveel centen heb je op de bank staan?

Gbeg | 19-03-16 | 20:58

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 20:23

Maar die Rus kost je ook niks. Dat kun je van de oekraine niet zeggen.,want daar mag u u hand dadelijk voor uitsteken. Tsja die VVD stemmers zijn en blijven sukkels eersteklas. Ze laten zich constant in die zwarte ster naaien. Dat u nog gewoon kan lopen!!

tweetybird | 19-03-16 | 20:57

@Gbeg | 19-03-16 | 20:54
Inderdaad.

Wil je met mij trouwen?

Kaas de Vies | 19-03-16 | 20:56

@DerUnterMensch | 19-03-16 | 20:44
Dus een Nee stemmer is eigenlijk een ja stemmer, als ik uw gedachtenkronkels zo volg. Over je eigen standpunt onderuit halen gesproken.
Probeert u het eens zonder medicatie, dan is het allemaal wat duidelijker en kies aub een zuiver standpunt.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 20:55

Als de meerderheid nee stemt bij het referendum, dan is het logisch dat Nederland uit de EU stapt. Dan moeten ze het maar zonder ons zien te redden.

Lewis Lewinsky | 19-03-16 | 20:54

TIP VOOR WILDERS:
Aanklagen die gasten; is schending van portretrecht !!!!
A3an | 19-03-16 | 20:48

Beetje nutteloze tip aangezien Wilders een dergelijk zaak nooit zal winnen. Als je dan ook maar iets van het portretrecht zou weten dan zou je dit niet roepen, met je caps lock & uitroeptekens.

Gbeg | 19-03-16 | 20:54

Ik wil meer GeenStijl in Nederland. Véél meer. Van wie moeten we anders de waarheid horen?
Neem ik wat horkerigheid met alle liefde op de koop toe.

Lewis | 19-03-16 | 20:53

Als er een overweldigend "nee" komt uit het referendum, dan betekent dat toch niet dat het reeds gesloten handelsdeel uit het verdrag per se van tafel moet? Oekraïne en de EU kunnen dan prima zaken doen en elkaar rijker en minder corrupt (vice versa) proberen te maken. Dat moet dan wel zonder alle andere ballast van het associatieverdrag, maar in dat deel staat vooral wensdenkrommel waarmee een vreemde en onberekenbare geest uit de fles zou raken.

Boerenbrandtlul | 19-03-16 | 20:52

Ad gerard leeflang 20:23 Nederland heeft net zoveel moeite gehad met het teruggeven van bezittingen aan Joodse overlevenden van de holocaust. Wat zwitserland onderscheidt is dat ze niet 120.000 Joden opofferden om de bezetter te pleasen. Overigens zaten in die tijd Duitsland en de Oekraine op een lijn hoe de Joodse probleem opgelost kon worden. Al voor de Duitsers binnenvielen vonden progroms plaats

Overigens is GDP capita van de Ukraine lager dan 3000 Usd, economisch gezien heb je dan net zo een interessante afzetmarkt als Bolvia, Mali etc. Zijn dat de volgende kandidaten?

Progresievelng | 19-03-16 | 20:52

Ik stem nee omdat ik anti EU ben.
Vind ik het referendum nuttig nee had liever een referendum gezien om uit de EU te gaan.

Gaaaap | 19-03-16 | 20:52

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 19:51

Het vertrouwen is terug. Dat heten nou achterlijke bartjes. Welk vertrouwen. Ja je kunt er op vertrouwen dat ze van alles beloven en het tegenovergestelde doen. Halbe zeikstra. Nou als er 1 eng is dan is die het wel. De ubergluiper.

tweetybird | 19-03-16 | 20:51

@ Vageling,
www.bloomberg.com/news/articles/2016-0...

Hoor je natuurlijk niets over als je alleen Geenstijl/de Telegraaf/Breitbart maar vooral Facebook leest voor je nieuwsvoorziening.

M.H.Roberts | 19-03-16 | 20:50

-weggejorist-

A3an | 19-03-16 | 20:48

Democratie?,hier in Nederland?
Placebodemocratie is beter op zijn plaats.

En ja,ik stem Nee.

Voelmenietlekker | 19-03-16 | 20:46

Vraagstaart zegt: *Oekraïne wordt geen lid van de EU hoor. Als in: "Nee, geen seks. Ik steek hem er enkel in voor de gezelligheid"*.
twitter.com/vraagstaart/status/711260...

Lewis Lewinsky | 19-03-16 | 20:46

Ergens heeft het ook wel weer iets grappigs, en zieligs dat soms vooral in de politiek dingen totaal worden omgedraaid van de werkelijkheid.

Pak dat referendum nu. Het nee-kamp bestaat voornamelijk uit rechts / liberale mensen die voor meer democratie zijn en juist daarom tegen de dictatoriaal en zelf naar het communistisch neigende EU zijn.

Het Ja-kamp is juist voor deze EU. En toch probeert het Ja-kamp het Nee-kamp te framen als Poetin-lovers. Iets wat dus korter bij hun eigen kant staan. Je zou kunnen zeggen dat Ja-stemmen, Nee-stemmers uitschelden voor Ja-stemmers en tja, je wilt toch geen Ja-stemmer zijn. Zoiets ongeveer, maar dan anders. De link die wordt gelegd is precies het tegenovergestelde van hoe hij feitelijk in elkaar zit, daar komt het op neer. Dat Poetin het misschien leuker zou vinden als we Nee stemmen dan staat daar los van.

Dit zie je best veel. Zo worden dingen die pro trias politica zijn vaak aangevallen verwijzend naar de trias politica en dingen die anti trias politica zijn worden verdedigd al wijzend naar de trias politica.
Voorbeeldje. Toen Volkert vrij kwam stelden wat politici de vraag of we die rare wet dat je maar 2/3 hoeft te zitten niet moest worden afgeschaft. Daar reageerde sommige partijen meteen fel op... daar moest de politiek zich niet bemoeien want trias politica. Echter is die 2/3 regel een wet, en daar gaat juist de politiek over.
Ook werd als argument opgebracht dat rechters rekening hielden met die 2/3e regel en dus langere straffen gaven. Maar dan zou de rechter zich dus niet aan de trias politica houden want dan zou hij om de wet heen werken.. wat hij niet mag. Van de trias politica mag een rechten alleen maar toepassen.

Let er maar eens op, dat gebeurd nog best veel met dingen. Het is zielig en tegelijkertijd ook grappig dat het kennelijk mogelijk is dat je een argument dat het tegenovergestelde bewijst, van wat jij zegt, kunt gebruiken om om te ondersteunen wat jij wilt zeggen. Echt erg is het dat de mensen die zulke argumenten gebruiken ze zelf ook nog geloven. Feitelijk kun je dus stellen dat die mensen tegen het geen zijn dat ze verdedigen, maar ze zitten zo gevangen in die gedachte dat ze het niet eens merken.

Als we dan terug komen naar deze poster. Als de Jonge Socialisten zo tegen Rusland zijn, dan zijn ze feitelijk tegen hun eigen partij en kunnen ze zich beter een liberale partij zoeken. Want hun partij staat een heel stuk dichter bij Poetin dan de rechtse partijen.

DerUnterMensch | 19-03-16 | 20:44

De hybride oorlog die de russen voeren tegen het westen zou het beste in samenwerking met de duitsers gecoördineerd bestreden moeten worden. Duitsers houden niet zo van russen.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 20:44

Beste GeenPeil.

De naam van Putin is : Vladimir Vladimirovich Putin (Влади́мир Влади́мирович Пу́тин)

Vlad is de korte naam voor Vladislav.

De correcte korte naam voor Vladimir is Volodja.


is een beetje raar als u iedere keer de verkeerde korte naam gebruikt.

Onze man in Mockba | 19-03-16 | 20:40

@politiekincorrect | 19-03-16 | 20:27
Ik ook niet, zeker omdat in de eerste week van april het propaganda offensief tegen dit referendum begint.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 20:40

Harriet snapt t niet? Harriet, kom n avond bij mij en ik zal het je uitleggen.... gnegnegne

WistAllesBeter | 19-03-16 | 20:37

"Goh, hebben ze er ook een waarin Pechtold Porosjenko pijpt?"
nemoj me jebat | 19-03-16 | 19:44

Roflol....
WIE maakt 'm ?

A3an | 19-03-16 | 20:36

@Zeertegendradig 20:33
So true, hahaha.

compitaal | 19-03-16 | 20:36

@necrosis | 19-03-16 | 20:29
Ik ben tegen de handelsbeperkingen met Rusland, geld verdienen over de rug van socialisten moet mogelijk zijn. Putin denk daar precies zo over terwijl hij zijn bevolking uitmelkt en miljarden op de bank heeft.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 20:36

Die jonge socialisten gaan goed mee in de nieuwe trend van homoseksualiteit als scheldwoord en defamatie. Terug in de tijd voor joden, homo's en vrouwen. Waar kennen we dat toch van?
#MinderminderminderPvdA #gaanwevoorzorgen.

belo | 19-03-16 | 20:35

Godsamme wat een enorm zwaktebod die poster. Een holle boodschap gebaseerd op frustratie ipv ideeën en argumenten.

Harry Turtle | 19-03-16 | 20:34

@Ommezwaai | 19-03-16 | 20:06
Wat een pot-ketel opmerking.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 20:34

Niveau kleuterschool van de PvdA, twee zoenende mannen hihihihihi. Dacht altijd dat PvdA pro- homo was, maar bij nader inzien zijn ze al ingeburgerd in een islamitische samenleving waar homo haram is en net als varkens iets is om je voor te schamen.

zeertegendradig | 19-03-16 | 20:33

""Weggegooid geld, dat hele referendum kost honderden miljoenen als je alles doorberekent""
@ echtezwartjoekel | 19-03-16 | 19:39
Maar besef dat Oekraine ons geen miljoenen maar miljarden gaat kosten! Nog vele malen erger dan het kleine Griekenland..!

telelezer | 19-03-16 | 20:33

Dat filmpje. Ze lijkt wel de nieuwe... Kom hoe heet ze ook weer. Die nu alleen nog goed genoeg is om reclame voor een begrafenisondernemong te maken. Ook met van die zuipwallen onder haar ogen. Ik weet het niet meer.
En dat publiek juichen als het klaar is. Ook van die leuke sexloze mannen die dan ook van zichzelf moeten vinden dat alle mannen viezerikken zijn.
Kijk, uiteindelijk is het zo dat iedereen die het voor het zeggen krijgt, een klootzak wordt. Vrouwen net zo goed.

Peniskokertje | 19-03-16 | 20:33

@uilenspiegel 20:05
Zonder Russen geen bemande ruimtevaart voor het hoogontwikkelde westen, gelukkig hebben we plenty hoogontwikkelde gelukzoekers en andere parasieten, gaan we het ver mee schoppen.

compitaal | 19-03-16 | 20:31

Belachelijk dat de NS die posters niet ophangt. En ik stem tegen. Ben ook geen homo. En ook geen Putin fan. Maar het zal wel met die laatste 2 te maken hebben. Mag niet.

nelson | 19-03-16 | 20:30

Stuur Pownews ff langs bij de Russische ambassade om hun officiële standpunt aan te horen over een landelijk verspreid affiche waarop Vlad met een man zoent...

happen_maar | 19-03-16 | 20:30

@omanders | 19-03-16 | 20:21
Wal een goed voorbeeld, dat Zwitserland. Rijk geworden door goud van joden en de bevolking wees een teruggave ervan massaal af. dat doen mensen wanneer je ze geld probeert af te pakken en ze mogen zelf een oordeel vormen daarover.
Zwitserland is een voorbeeld van immoraliteit omdat het geen werkende regering heeft en bestuurd wordt door een hebzuchtig volk, zoals elk volk is.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 20:29

In de Tweede wereldoorlog waren de Oekraïners de meest fanatieke fascistische NAZI beulen. Als concentratiekamp bewaarders waren ze berucht. Nog steeds heb je daar rechtse Nazi partijen, tot in het parlement toe.

070 | 19-03-16 | 20:29

@Gerard Leeflang | 19-03-16 | 20:23
Reken maar dat je hand de komende 40 jaar niet gevuld wordt door Oekrainers...
En zoek gelijk even op hoeveel geld Nederland ondertussen heeft verdient met handel aan Rusland.

necrosis | 19-03-16 | 20:29

""de Jonge Socialisten, lanceerden gisteren hun campagneposter""
Daar had Breivik een antwoord op

telelezer | 19-03-16 | 20:29

Prima stuk hierboven, maar hopelijk bereikt deze informatie niet alleen de GeenStijl lezers maar juist ook de rest van Nederland. Harriet Duurvoort slaapt in ieder geval rustig voort.

miss error | 19-03-16 | 20:28

-weggejorist-

jwjg | 19-03-16 | 20:28

-weggejorist-

jwjg | 19-03-16 | 20:28

En het merendeel van de bevolking weet niet eens van het referendum af of nemen de leugens klakkeloos aan. Ik hoop dat ik fout zit, maar ik zie de uitslag van het referendum niet zo zonnig in.

politiekincorrect | 19-03-16 | 20:27

Wat u zegt, schrijvert, Greet heeft niks met dit verdrag te maken. Echt een kudtposter van die types.

En het is 'ever closer union'.

Driewerf Hoezee | 19-03-16 | 20:27

@Gerard Leeflang | 19-03-16 | 20:23
Dan kijk je dus weg van het grootste kwaad: de islam. De VVD doet niets tegen de islam. Zijn hun beste vrienden.

Lewis Lewinsky | 19-03-16 | 20:26

Poster is haatzaaiend en beledigend.
Maar als links dat doet, is dat niet strafbaar

Islamofiel | 19-03-16 | 20:26

Ik heb die poster nu 3x bekeken.
Maar als je dit in een oogopslag ziet, zie je dus echt:
Een kus tussen Wilders en Putin, met als slogan "Stem voor".
Ik denk toch echt dat 99% van de hersenen die dit zien zullen denken: "nou, dan stem ik tegen".
En dat lijkt me nu juist niet de bedoeling van de poster. hahaha.

datzouzomaarkunnen | 19-03-16 | 20:25

""Pro-Oekraïners zouden verplicht verbannen moeten worden naar dit land... Eens kijken of ze dan nog zo'n grote muil opzetten.""
@ Ommezwaai | 19-03-16 | 20:20
Over verbannen gesproken, dat wilde men ook ooit dat het met
Wilders en zijn kiezers zou gebeuren..
www.youtube.com/watch?v=lv0AjDCx5V0
Maar ik kan de strekking van uw gedachte best begrijpen want de meeste ja-stemmers hebben waarschijlijk geen idee van de werkelijkheid.

telelezer | 19-03-16 | 20:25

Natuurlijk tegen.

Wynardtage | 19-03-16 | 20:25

@Lewis Lewinsky | 19-03-16 | 20:15
Kiezen uit twee kwaden, mijn beste Lewis. Mijn hand word niet gevuld door een Rus.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 20:23

Des te groter de Europese Unie, des te minder we te vertellen hebben. Ik stem tegen. ❎

parelhoender | 19-03-16 | 20:22

"De koers richting een continentbrede politieke unie (ever closing union), die zowel institutioneel als territoriaal gezien alsmaar verder uitbreidt."


En wat de ondergang van de EU wordt is dat je die twee dingen niet tegelijkertijd kan doen.


"Een koers waar nationale parlementen altijd maar weer plaats voor moeten maken."


Dat zou in principe kunnen, als je het geduld hebt om een paar generaties te wachten en een ECHTE werkende federatie te maken. Denk Zwitserland. En om dat te bereiken miet JUIST NIET die federatie door de strotjes van de burger smokkelen. Dus niet zoiets als de invoering van de euro.


"Een koers waarvoor mandaten van de Europese kiezer tot het oneindige worden opgerekt. Alles en iedereen moet wijken voor de Europese Droom."


Niet zozeer die droom alswel het bureaucratische monster. De internationale elite die de EU bemant droomt niet over Europa. Die geven niets om de Europese tradities. Die noemen hun project niet voor niets Het Nieuwe Europa.

omanders | 19-03-16 | 20:21

waarom niet Wilders afbeelden ,met zn kont omhoog op een kleedje , Poetin aanbiddend ?
BAM ! opeens voelt iedereen zich thuis op het station

nemeton | 19-03-16 | 20:21

necrosis | 19-03-16 | 20:18
Pro-Oekraïners zouden verplicht verbannen moeten worden naar dit land...
Eens kijken of ze dan nog zo'n grote muil opzetten.

Ommezwaai | 19-03-16 | 20:20

@therealbraindump | 19-03-16 | 20:16: Rutte is een links trojaans paard gebleken binnen de VVD. Ik zie hem graag als geest.

Ronnie uit Helmond | 19-03-16 | 20:19

Hebben die pro-Oekraïne kwezels nou echt niets beters?

necrosis | 19-03-16 | 20:18

Je suis Putin, wat nu?

compitaal | 19-03-16 | 20:17

Nein nein nein!!!

Ronnie uit Helmond | 19-03-16 | 20:17

steelbreeze | 19-03-16 | 20:13
In de "beloofde" (socialistische) landen hebben ze het niet zo op homofielen, net als de in gemiddelde (gematigde) moslimlanden. Dat zouden deze mini-linkschpoten toch nu wel eens moeten weten.

Ommezwaai | 19-03-16 | 20:17

Gerard Leeflang | 19-03-16
Het gaat er niet om wat Halbe Zijlstra zegt maar wat de VVD doet! Sinds de leiderschapsverkiezingen tussen Mark Rutte en Rita Verdonk is de VVD steeds meer opgeschoven naar links. De VVD is een soort D66 light geworden. Het gedachtengoed van bijvoorbeeld een Frits Bolkestein is helaas niet meer aanwezig binnen deze partij. En voor de VVD is dat heel erg jammer.

En het frame wat de jonge socialisten met deze poster proberen neer te zetten is volkomen belachelijk. Tegenstanders van het verdrag worden geassocieerd met Geert Wilders en de PVV en zijn daarbij fan van Poetin.

therealbraindump | 19-03-16 | 20:16

@Gerard Leeflang | 19-03-16 | 20:13
Zoals denken dat Halbe iets anders doet dan slap lullen. Een ezel stoot zich in het gemeen. Enfin, je snapt het.

Lewis Lewinsky | 19-03-16 | 20:15

Geloof het of niet (ik geloofde het niet..!) of zou het een 1 aprilmop zijn..?
In Almere werken de doodsvijanden D6666 en de PVV SAMEN om ons Referendum in goede banen te leiden..!
www.telegraaf.nl/binnenland/25432639/_...

telelezer | 19-03-16 | 20:15

Het is dat ik het helemaal gehad heb met democratie (heeft immers socialisten als Hitler en den Uyl aan de macht gebracht) , want anders was ik 6 april mooi nee gaan stemmen.

Boutschefter | 19-03-16 | 20:14

@Lewis Lewinsky | 19-03-16 | 20:08
Een mens gaat rare dingen doen wanneer hij wanhopig en onmachtig is, nietwaar.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 20:13

Ommezwaai | 19-03-16 | 20:06
Kennelijk zou je dat net als de JS PvdA dus iets negatiefs vinden?! Vandaar dat de PdvA zo'n binding heeft met die ideologie die dat ook vindt...

steelbreeze | 19-03-16 | 20:13

Petskast | 19-03-16 | 20:06
Als bijvoorbeeld de VVD een dergelijke poster zou laten drukken met Didi en Poetin in deze pose, zou het land te klein zijn.

Ommezwaai | 19-03-16 | 20:12

@General McAuliffe | 19-03-16 | 19:48
Ja, niemand denkt meer zelf na en is geconditioneerd. Nu weten we meteen hoe u de nederlander minacht, want dat zijn een stelletje robots en u bent erg slim want denkt goed na over de dingen en handelt daar na.
Right.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 20:12

En ondertussen in Turkije: www.youtube.com/watch?v=49fJlvjwbl4

Kijk, met zulke Schurkenstaten (net als de Oekraïne, zie het massacre van Odessa en de snipers van Maidan) maakt de EUSSR dus dealtjes...

Xirdalan | 19-03-16 | 20:10

@M.H.Roberts | 19-03-16 | 20:06
Hoi Soros troll!

Vageling | 19-03-16 | 20:10

De Jonge Socio's zijn volkomen de weg kwijt heb ik het idee... Voor zover dat niet al het geval was...

Reykjavik | 19-03-16 | 20:09

Die poster is toch eigenlijk best stoer. Als ik Wilders was, hing ik hem aan de muur van m'n beveiligde cel.

Arnhem heeft trouwens de stempassen verstuurd en opent het gebruikelijke aantal stembureaus door de hele stad heen. Geen ingewikkeld verhaal erbij; dit is je stempas, dan-en-dan kun je daar-en-daar stemmen. Thanks.

dosis | 19-03-16 | 20:08

@Gerard Leeflang | 19-03-16 | 20:04
Ik stem al sinds 2006 elke keer PVV. Prima partij volgens mij. Dus ik hoef geen partij op te richten.

Lewis Lewinsky | 19-03-16 | 20:08

Hoe gaat meneer Wilders reageren:
a. Sportief, vrijheid van meningsuiting was belangrijk toch.
b. Puberaal, met een advocaten goedgekeurde belediging terug.
c. Als slachtoffer, iets met demonisering en cordon sanitaire.

Petskast | 19-03-16 | 20:06

steelbreeze | 19-03-16 | 20:01
Wellicht niet alleen als u tegen stemt...
Heaumeau!

Ommezwaai | 19-03-16 | 20:06

Vrij accuraat beeld anders hoor. Heel Europa's conservatieve clubjes worden gevoed door Putin, die ons enkel wil verdelen. Als het niet monetair is, dan wel door sentiment te creeëren.

M.H.Roberts | 19-03-16 | 20:06

Nog een aardige omhelzing, ergens in de ruimte. Kennelijk gaat dit voorbij aan 'geopolitiek' ?
nos.nl/artikel/2093701-opa-op-weg-naar...
Hoe dom is deze poster dus ?
De samenwerking tussen USA en Rusland gaat gewoon door hoor.
Maar Geert kan het verschil maken door een maandje naar het ISS te gaan wellicht ?
Heeft ie ook een maand vrij van bewaking tegen dit soort warhoofden

Uilenspiegel | 19-03-16 | 20:05

Had mezelf bijna dodelijk gefacepalmed na het lezen van Harriët.

Neut | 19-03-16 | 20:05

Leuk praatje gehad vandaag tijdens het flyeren met een gepensioneerd echtpaar die toevallig net op weg de deur uit waren toen ik langs kwam. Ze wisten nog niet wat ze gingen stemmen, maar stemmen gingen ze. Duurde nog geen 3 minuten om ze te overtuigen om tegen te stemmen en ik had nog 10 andere redenen klaar. Mevrouw vertelde dat ze haar man somberder en somberder vond worden en dat hij zich interesseert in geopolitiek. Dat begreep ik gelijk.

Zoon van Boer | 19-03-16 | 20:04

Stempas binnen, zonder stemadvies. Tot mijn verbazing gaan mijn vrouw en dochter ook tegen stemmen, dus 4 tegen stemmen onder mijn dak. Helemaal verbaasd was ik toen ik hoorde dat mijn vrouw tegenwoordig de HEMA boycot.

Meneer Rozenwater | 19-03-16 | 20:04

@Lewis Lewinsky | 19-03-16 | 19:59
Richt dan zelf een partij op die niet socialistisch "progressief"(haha) is zoals de pvv, maar hard rechts, of koop hooivorken bij de gamma en riskeer neergeknuppeld te worden door de militaire politie.

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 20:04

JA heeft slechts de Poetin-kaart die ze continu inzetten bij gebrek aan degelijke argumenten
dat zegt wel genoeg over de JA-clique en hun Haagse EU-broodheren

Tobi | 19-03-16 | 20:03

Knap walgelijk.

EefjeWentelteefje | 19-03-16 | 20:03

Als aanvulling zou ik toch denken dat Vladi redelijk in de gratie zou moeten vallen bij de linkschmens.
Opererend onder het communisme bij de KGB... Dat zou de handen van deze linkschpoten toch op elkaar moeten krijgen?

Ommezwaai | 19-03-16 | 20:02

En als ik tegen stem ben ik een homo?!

steelbreeze | 19-03-16 | 20:01

Jongeren PvdAchmed. Denk als ik het individuele IQ van die gasten optel bij elkaar dat ik nog steeds op twee cijfers uitkom. Argumenten bij PvdA weer eens op? Het zal ook niet. Oh en knulletjes... Er schijnt een link te zijn Samson-Soros ( http://www.esiweb.org/rumeliobserver/2016/01/29/the-merkel-samsom-plan-a-short-history/ ). Oops! ESI, ja stability. What's in a name. Stelletje Soros gehersenspoelde zombies! Vreemd dat Orban er nog niet bijgehaald is! Die heeft Soros en zijn NGO's ook tot persona non grata verklaard.

Waarom leid alles naar Soros. Ook Koenders is bij dit enge sloop Europa clubje betrokken want BuZa doneert ook ( http://www.esiweb.org/index.php?lang=en&id=65 ).

Pfhew, wat een geestelijke armoede bij de pvda.

Vageling | 19-03-16 | 20:00

NS denkt, onze opgedrongen islamietische handophouders zullen zich waarschijnlijk hier aan storen en dan zullen de kosten om abri's te herstellen zeer waarschijnlijk exploderen. (sorry voor de beeldspraak!).

Tikkie Terug | 19-03-16 | 20:00

@Gerard Leeflang | 19-03-16 | 19:51
Halbe doet niets anders als slap lullen.

Lewis Lewinsky | 19-03-16 | 19:59

Smakeloos.. Maar ik ben nog nooit en te nimmer een socialist tegen gekomen die ook maar enige smaak had.

Ommezwaai | 19-03-16 | 19:58

Tot een paar jaar geleden had bwv spreken nog nooit iemand van dat land gehoord(songfestival).Tot er 200 landgenoten werden vermoord en ineens blijkt het belangrijkste land wat er bestaat.Zonder dat land bij de eu-club houdt de wereld echt op te bestaan.Maar land is failliet en iemand moet de rekening betalen.

van stampij | 19-03-16 | 19:57

15 minutes of fame.........

Leo* | 19-03-16 | 19:57

@R2Dbag | 19-03-16 | 19:50 Viva Revolucion!!!! lijkt mij wat prematuur. Zelfs bij een overweldigend "NEE" zal er nog geen ruk veranderen. Waarom niet? Omdat Nederlandje geen ene zak in te brengen heeft in de EU behalve grote zakken met ons zuurverdiende geld. Het associatieverdrag wordt gewoon door uw revolutionaire strot geduwd. Hooguit valt het kabinet hier. Maar ook dat zal geen gevolgen hebben voor het verdrag. Maar het is natuurlijk wel een goed motief om "NEE" te stemmen.

Dr. Plofkop | 19-03-16 | 19:55

Ik heb een beter suggestie voor de twijfelaars: In geval van twijfel, niet aan beginnen. Nee stemmen dus.

Banana008 | 19-03-16 | 19:55

Leuk dat ze hun eigen verkeerde verleden van de DDR oprakelen. Wanneer neemt links daar eens verantwoordelijkheid voor, hun bizarre sympathie voor de RAF en de bewondering voor zo'n dictatuur als de DDR? Schandelijk eigenlijk. Het moge duidelijk zijn dat links het niet nauw heeft met democratische waarden. En dan weer zo'n poster, hoe triest. "Wilders en Poetin zijn slecht". Maar vervolgens niet de zelfreflectie kunnen opbrengen dat Wilders een product is van jarenlang politiek-correct wegkijk beleid en racisme roepers. Of dat Poetin de Krim heeft gepakt omdat links maar meer en meer EU lebensraum wil in het oosten. Kijk eerst een naar jezelf, linksmens.
Ik zeg het nog maar eens keer; links gaat over lijken. Links probeert zelfs kinderen te beïnvloeden via schoolboeken. Om te kotsen als je dat ziet. En vervolgens lekker feiten verdraaien en stomweg liegen over de associatieverdrag, bizar hoor.

Old_Spice | 19-03-16 | 19:55

En Harriet Duurvoort kan alle informatie niet meer aan en vindt het moeilijk worden. Dan moet je zelf gaan nadenken en wikken en wegen hè Harriet. Maar gelukkig is daar de oplossing: de info komt van GeenPeil, van nul en generlei waarde zoals ook al mijn vriendinnen zeggen.

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 19:55

Meer GeenStijl! Minder EU! Nee tegen associatie met Oekraïne!

Lewis Lewinsky | 19-03-16 | 19:54

Als je niet op argumenten kunt winnen dan speel je het op de man.
"Tegen stemmen is slecht want Geert Wilders is ook tegen" (bekende drogreden, variant op Reductio ad Hitlerum).
"Als GeenStijl het initiatief heeft genomen om tegen te kunnen stemmen dan kun je maar beter voor stemmen"

Osdorpertje | 19-03-16 | 19:54

@Gerard Leeflang | 19-03-16 | 19:51
Halbe hangt een populistisch lulverhaal voor u op en verkoopt ondertussen uw moeder op Marktplaats.


Heeft u uw 1.000 euro al?

TeeJee | 19-03-16 | 19:53

kan iemand niet een goede FB header maken.. die past en makkelijk te delen is ?

(c)ZWITSUL | 19-03-16 | 19:53

Het zou de JS hebben gesierd om die kleffe bek van Samsom met Putin te laten tongen. Als je dan zo voor een ja stem bent net als Didi. Om op één poster 2 vijanden van het linkse establishment te zetten is way over the top.

Graaf van Egmont | 19-03-16 | 19:52

Wel een erg goed en duidelijk verhaal van Habe Zijlstra, waar geen speld tussen te krijgen valt. Oekraine moet een buffer worden tussen het westen en Rusland en het verdrag zal daar juist voor zorgen.
Ik stem weer vvd de volgende keer, het vertrouwen is terug.
Nu alleen nog die kasthomo eruit en Habe erin en we hebben weer een winning team!

Gerard Leeflang | 19-03-16 | 19:51

Het is maar goed dat die jonge socialisten straks geen partij meer hebben om in door te stromen.

Snap je!? | 19-03-16 | 19:51

Manmanman, ik kijk echt uit naar 6 april!
Ik heb twee volmachten gekregen, dus dat zijn al 3x nee op mijn conto!
Viva Revolucion!!!!

R2Dbag | 19-03-16 | 19:50

Jonge Socialisten, smerig ongedierte.

smdyasc | 19-03-16 | 19:50

Adolf Hitler zou zeer zeker ook de Champagne opengetrokken hebben bij de (her)aanlsuiting van Oekraine bij Europa.
.
Wat wel zeer zorgelijk is, de Pavlov reactie van mensen zodra ze GeenStijl of Wilders horen.
Wilders zegt Nee, dus zeggen de Pavlovstemmers Ja want Wilders.
GS zegt nee, dus zeggen Pavlovstemmers Ja want GS.
.
En die Koenders met zijn Putin die de Champagne opentrekt, wat een crackhead.

General McAuliffe | 19-03-16 | 19:48

Kan JS in de PVDA ook een versie maken waar van de Nederlandse belastingbetaler de portemonnee wordt gerold door een corrupte Oekraïense politucus.

BrutusBosch | 19-03-16 | 19:48

Goh, doet de NS ook eens iets voor de mensen

patrizio | 19-03-16 | 19:48

Ik blijf het grappig vinden hoe socialisten zich altijd te buiten gaan aan die dingen die ze verschrikkelijk vinden als rechts het doet. Het referendum heeft geen kunt met Wilders of Poetin te maken. We kunnen net zo goed zo'n zelfde poster maken waarin Merkel en Erdogan staan te bekken. Want ja, DAT representeert de EU dan weer. Liefde tussen die twee is dan wel weer geloofwaardig. Dat dan wel.

Maar dat zou de linkse kliek dan weer veroordelen, en proberen te illegaliseren onder één of andere linkse "hate speech" wet.

Piet van het Padje | 19-03-16 | 19:47

Typisch links. Geen inhoud, op de man spelen, liegen en vooral geen humor hebben. Ze snappen het namelijk niet, net als Duitsers.

Ofzo2 | 19-03-16 | 19:46

Goh, hebben ze er ook een waarin Pechtold Porosjenko pijpt?

nemoj me jebat | 19-03-16 | 19:44

Nog geen stempas gezien hier in Kampen..
Maar het is en blijft een NEE

Bassie B | 19-03-16 | 19:43

Harriet Duurvoort weet niet wat democratie is. Wat een intens zielige mevrouw.

deluiegriek | 19-03-16 | 19:43

Meer meer meer geenstijl.

Waarom, zet aan tot nadenken ipv als een plofkip zonder stemrecht op het EU-abattoir te belanden.

Geenstijl heeft geen gelijk en dat zoekt het niet, activeer uw brein en wees vrij.

Stem tegen op 6 april, maar ook op 7,8 en 9.
Ontworstel en kom boven!
Sterker door stemstrijd!
Je maintandraaiomdeoren!

Kaas de Vies | 19-03-16 | 19:43

Mevrouw H.duurvoort kan inderdaad maar beter thuis blijven.

tokkelcs | 19-03-16 | 19:41

iets met portretrecht mompelt

dehandigesmeerlap | 19-03-16 | 19:40

Is Harriet iemand die ik ergens van moet kennen?

Mesmer | 19-03-16 | 19:40

Het morele failliet van links.

Lauwe Koffie | 19-03-16 | 19:40

Weggegooid geld, dat hele referendum kost honderden miljoenen als je alles doorberekend.

- EDIT: Die berekening zouden we wel eens willen zien dan. Mail maar naar [email protected]. We wachten bij de mailbox -

echtezwartjoekel | 19-03-16 | 19:39

Fijn dat Harriet zo met haar eigen domheid koketteert. Scheelt ons weer een hoop moeite.

Godsammekraken | 19-03-16 | 19:38

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken