Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Recep Tayyip Timmermans gaat het internet slopen

Frenske. We moeten even praten. Over de "democratic values" waar je voortdurend de negentalige broek vol van hebt. Wij boze mensen van het internet schrokken een beetje van je ongenuanceerde stellingname op twitter. Omdat er toevallig mensen zijn met een andere mening wil je meteen het hele internet aan banden leggen en dat vinden we nogal ongepast. Dat er toevallig een heleboel mensen anders denken over massamigratie, afschaffing van de nationale souvereiniteit of het vermeende racistische karakter van Blanke Vla hoeft niet meteen te leiden tot een Kulturkammer - nota bene niet eens een van de overheid, maar onder de verantwoordelijkheid van een paar 'Muricaanse techreuzen - denken we zo. We kunnen ook gewoon in open dialoog met elkaar treden, toch? Gewoon afspreken dat iedereen mag zeggen wat ie wil, behalve oproepen tot geweld? Fijn spelen met onze westerse huisregels? Niet meteen in de dictatoriale haatkramp of compleet Takfir te gaan op de ongelovigen? Hier onder onze aluhoed weten we dat je een belangrijke man bent, Frans, dat je makkelijk kartelrechtzaken kan droppen tegen Amerikaanse molochen in ruil voor verregaande controle over wat de Europeaan mag denken en zeggen. En denk eens aan de mensen met wie je in zee gaat! Mark Zuckerberg haat borsten en is dus een slecht mens. Een welgemeende groet van het grote boze internet en we zien elkaar snel aan de dialoogtafel.

Reaguursels

Inloggen

Die gast deugt heel erg niet
Blijf met je narcistische kop en je rotpoten van m'n interwebs af. In al je negen talen.

Lefgozer | 16-03-16 | 02:32

Gelukkig hebben we nu zeronet.io

Methylfenidaat | 15-03-16 | 20:26

Censuur in Europa deel 2

Voor wie Duits kan lezen, hier een artikel over een onderonsje van Merkel met Zuckerberg. Het betreft het verwijderen van ¨slechte berichten op Facebook¨.
Gelukkig hebben we in NL nog GS.
Censuur is de beste manier om lezers naar alternatieve media te dirigeren, bijv.:
www.rt.com/
sputniknews.com/
www.geolitico.de/
info.kopp-verlag.de/index.html

Succes

johanschols | 15-03-16 | 11:58

Die tipo | 14-03-16 | 22:20
In de USA heb je formeel wellicht vrijheid van meningsuiting of drukpers. Uitgevers zijn helemaal niet gebonden burgers te faciliteren en na 9/11 is de vrijheid flink ingeperkt door zelfcensuur. Er zijn vele foute meningen die in de USA helemaal niet geuit mogen worden. Idiote meningen over zaken in het buitenland zal de meeste ynaks aan de reet roesten. Schrijft u eens wat lolligs over 9/11, kindertjes, raskwesties. Eens zien hoe lang het blijft staan.

DreHa | 15-03-16 | 11:42

die arrogante zak spreekt en verstaat zo veel talen en nog weet ie niet wat er leeft in dit land. Kom een s van die wolk gek.

mondkapje | 15-03-16 | 11:36

Het zou toch wel gewoon heerlijk zijn om Frans gewoon op ze bek te meppen telkens als hij een andere taal spreekt weer een tandje er uit. Que... BAM, scuzi... BAM,... Was... BAM, en hem daarna (zonder tanden) zijn associatieverdrag voeren op zijn knieeen wel te verstaan.

De Europese solidariteit kan worden gevonden in het feit dat hij geen tanden meer heeft maar wij verwachten wel gezien zijn salaris dat hij zijn opgelegde taak volbrengt. Daarom helpen wij hem als volgend...

We maken eerst een richtlijn voor het gebruik van blenders voor zulke specifieke situaties. En tot die tijd moet de beste man op het podium blijven zitten en het schoon houden. Het is natuurlijk wel een nette deugdzame burgelijke gebeurtenis.

reflecterend op mijn eigen bericht bemerk ik enigzins dat ik hem niet zo serieus neem.

Pompenkoning | 15-03-16 | 11:27

Timmermanneke zint op een Europese Lente, pakt het internet aan, dan komt de bevolking wel in verzet, maar hij vergist zich, de haat (waar hij over gehoord/gelezen heeft) is een reactie/reflex op het huidige manipulatieve EU-beleid, het wegzetten van bevolkingsgroepen is een politiek spelletje, waarom zijn de grenzen nog steeds open voor "vluchtelingen" maar worden burgers van de EU en vrachtwagens gestopt in de Benelux?
Timmermanneke heeft geen vat op het volk, maar grijpt alles aan om dit te forceren, een fürchterlich teken van onmacht.

hovawart | 15-03-16 | 11:27

Censuur in Europa???
Enige weken geleden in een Duits blad gelezen dat Angela Merkel in samenweking met Facebook onwelgevallige berichten laat verwijderen uit Facebook.
Ook twitteren gaat beperkt worden.
Nu is het plotseling in veel tijdschriften niet meer mogelijk te reageren: Elseviers weekblad, Der Spiegel, Die Wirtschafsnachrichten
( deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/ ) etc.

Wie weet hier meer over ( behalve Merkel en Timmerfrans )

johanschols | 15-03-16 | 11:09

Timmerfrans heeft nog niet gehoord van VPN's. Steek het Europese internet maar in je Brusselse reet.

BananaMonarchy | 15-03-16 | 11:00

Tja, Fascisme is helaas niet met Hitler en Mussulini uitgestorven.

observer59 | 15-03-16 | 10:58

PvdA toch?

Als u mijn taal niet spreekt, spreekt u geen taal.

Addergebroed!

DatInternetDingetje | 15-03-16 | 10:48

Timmerfrans doet alles om een aai over zijn bol te krijgen van zijn mede-eurofiele broeders/zakkenvullers in Brussel.

frisenfruitig | 15-03-16 | 10:20

Als er niets gebeurt, glijden we langzaam maar zeker af naar een dictatuur. Dit is geen verwachting, maar een voorspelling. De enige met een tegengeluid is Wilders en daar ga je deze oorlog niet mee winnen. Wat moet de elite toch blij zijn met hem als stoorzender.

Vindefin | 15-03-16 | 09:57

Die overdreven angst van mensen voor niet leuk gevonden worden ook. Dat eeuwige gekwetst zijn. Kijk als je echt helemaal de grond in gepest wordt dan is dat gewoon sneu gedoe waar niemand op zit te wachten. Maar wat als de mensen die 'ik vind jouw mening niet leuk' een vorm van hate speech vinden het voor het zeggen krijgen? Dat is ergens al zo, bond tegen vloeken, magniks over bepaalde groepen of religie vinden of niet hardop zeggen in ieder geval. Dat is niet gezond. Waarom snappen mensen niet dat het er op die manier niet beter op wordt? Niet geuite haat is nog steeds haat. Zolang er mensen zijn die vinden dat alles beledigend is, ga ik er geen rekening mee houden. Eerst stoppen met janken over niks, dan doe ik aardig. Niet eerder.

Ohja | 15-03-16 | 09:56

EU en zijn vazallen beginnen steeds meer te lijken op wat vroeger de DDR was.
Om de beginnen heeft een ex-DDR-ster de teugels stevig in handen in Deutschland en heeft ze Europa gegijzeld met haar vluchtelingenbeleid.

meneer Q | 15-03-16 | 09:53

-weggejorist-

Maddworks | 15-03-16 | 09:35

Zo is dat, in een democratie kan het plebs 1x in de zoveel jaar kiezen en verder dient het gewoon zijn mening en protest voor zich te houden terwijl ze financieel, economisch, en in zorg en in het welzijn worden gesaneerd.Laten we het vooral maar niet meer hebben over de angstgevoelens van de burger over steeds meer onveiligheid door het EU beleid. Dat druk je gewoon met behulp van Big Brothers stevig de kop in met dreigen met censuur. We kunnen altijd nog zorgen voor wat mondkapjes.. om nog lucht te krijgen.

fikkieblijf! | 15-03-16 | 09:34

Timmerfrans gaat al rapido richting godmode. Zijn ego zit hem ernstig in de weg en ik denk, dat hij hulp nodig heeft. Maar dat hij vrijheden wil inperken is a bridge too far. En voor wie gelden zijn inperkingen. Ga toch fietsen Franske.

wallenberg | 15-03-16 | 09:24

Dan kunnen we nog even genieten van zijn uitspraken voordat zijn uitspraken en opvattingen gecensureerd worden en zijn IP adressen worden geblokkeerd.
Toch wel jammer want de SWA besteed best wel grappige excentrieke komische clownen uit zoals timmerfransje ruttert didje en zijn andere collegas aan de haagse reality soap het binnenhofje.
Het word wel tijd voor de volgende serie.

jitro | 15-03-16 | 09:21

We krijgen steeds meer overheid, dus steeds meer controle. Europeanen zijn vergeleken met de Amerikanen maar stumpers.

Dutch_Holland | 15-03-16 | 09:08

Het verwende diplomaten zoontje is gewend altijd zijn zin te krijgen anders probeert hij met janken zijn doel te bereiken.

blauwe zander | 15-03-16 | 09:02

@lancee | 15-03-16 | 08:56
Zo ook de reacties op onderwerpen die gaan over asielzoekers bij een bepaalde krant.

Maria.1 | 15-03-16 | 09:00

Elsevier heeft ook geen boodschap aan de vrijheids van meningsuiting . Sinds kort is daar de rubriek 'Reacties van lezers' gesloten.
Waarschijnlijk is het gevaar van sensuur op het internet
veel groter dan wij denken.

lancee | 15-03-16 | 08:56

Die Timmermans gaat steeds meer op Erdogan lijken!!! Waar je mee wil(t) omgaan, wordt je mee besmet!

Ik snap er niks van! | 15-03-16 | 08:46


necrosis | 15-03-16 | 08:24

Iets meer non-verbale communicatie en een stemverheffing (EU Heil en zo) hier en daar zouden zijn woorden, in welke taal dan ook, wat meer kracht kunnen geven.

eerstneukendanpraten | 15-03-16 | 08:46

Zoal vaker is er gewoon van alles geregeld en dient het gewoon nageleefd te worden.
De Vrijheid van meningsuiting is slechts begrenst door het oproepen tot geweld.
Pas het porcodio dan toe. Vraag dan ook vriendelijk of de haatdragende teksten in de koran, bijbel en thora geschrapt kunnen worden?

ristretto | 15-03-16 | 08:45

Dus,.................. ze gaan D66, PVDA en GL bannen van internet?? Al die haat die ze publiceren naar 'anders denkenden',.......... kan ook niet !!

Ik snap er niks van! | 15-03-16 | 08:45

Als dit doorgevoerd wordt is binnen drie jaar alleen "vind ik leuk" nog toegestaan als reactiemogelijkheid.

solcama | 15-03-16 | 08:33

Anoniem een grote bek op internet hebben, ik ben er ook niet zo'n fan van. Maar nog minder van excessieve censuur. De beste oplossing voor trolletjes is om ze gewoon te negeren. En dat zeg ik als iemand die op wekelijkse basis wel door linkse gekkies of kudtmarokkaantjes wordt bedreigd.
.
Timmerfrans is een eng mannetje die alleen van zijn eigen gelijk heilig overtuigd is. Dat krijgt hij steeds minder want steeds meer mensen hebben genoeg van de multiculturele farce. En als hij op een welonderbouwde, normale manier zijn gelijk niet meer kan krijgen, dan maar afdwingen, toch?

Le Roi | 15-03-16 | 08:31

Eigenlijk hebben we alleen maar een slot nodig en wat mannen in witte jassen, om van het hele binnenhof een gesloten inrichting te maken.

baard van troje | 15-03-16 | 08:29

Berlusconi is de eerste geweest die in het EU parlement de linkse baasjes, in dit geval Schulz, kapo noemde.
Juncker, Tusk, van Rompuy, Timmerfrans Schulz, en vergeet vooral die extreem linkse Italiaanse muts niet op Europees buitenlands beleid.

Het lijkt wel een code van Radio Oranje uit Londen: DE LINKSE KAT IS IN HET NAUW. Ik herhaal: DE LINKSE KAT IS IN HET NAUW.

De rare sprongen zijn zichtbaar: censuur, demoniseren, verbieden, liegen, bedriegen en dreigen. Alles voor de macht en het slachtofferverdienmodel.

ristretto | 15-03-16 | 08:28

@eerstneukendanpraten | 15-03-16 | 08:21
Volgens mij heet hij Frans en spreekt hij een stuk of acht talen....

necrosis | 15-03-16 | 08:24

Timmermans = Goebbels. Nu nog een cursus hard en overtuigend spreken in het openbaar en klaar is Kees!

eerstneukendanpraten | 15-03-16 | 08:21

@paost712 | 14-03-16 | 21:48

Daar had eigenlijk het Hort Wessellied onder moeten staan ipv Alle Menschen werden Brueder!

De gelijkenis met vandaag is te groot om te negeren

fap_cave | 15-03-16 | 08:18

Ja dacht Frans zijn ego. Laat ik de populariteit van de EU nog een extra duwtje gaan geven dmv meer betuttelende vrijheidsbeperkende bemoeizuchtige flutregeltjes uit te gaan rollen.

Dutchbeaurouge | 15-03-16 | 08:17

Moet je eens voorstellen hoe bang ze zijn daar in dat fascistische bolwerk EU, bang voor een evt EU lente? Bang voor hun riante vergoedingen? Kijk naar Frans als voorbeeld van de EU, dijt uit met de dag!

lanexx | 15-03-16 | 08:13

Ik heb ook wel eens een te grote bek dus ik vind het een stom idee. Wel eens een te grote bek kan in het echt meestal ook dus moet op internet ook meestal kunnen. Hatespeech is te subjectief. Niemand vind dat je een vrouw dik mag noemen. Ik vind het niet nodig maar het mag wel. Dikke vrouwen mogen wel skelet en gratendinges zeggen. Dat is minder hate ofzo. Dus dit soort regels, met een ubersubjectief criterium als hatespeech, of micro aggression (Obama) gaan natuurlijk nooit werken. als je algemeen geldend normaal neemt is het nml nog steeds niet te doen.

Ohja | 15-03-16 | 08:13

We moeten vooral zwijgen in Fabeltjesland. Zelfs de Tweede Kamer is niet meer veilig:
www.telegraaf.nl/binnenland/25393932/_...
Maar laten we vooral de mensen aanpakken die opkomen voor hun democratische rechten en hun cultuur.

Maria.1 | 15-03-16 | 08:08

We gaan de duitse jaren 30 weer herbeleven. Maar dan nu in opdracht van de EU.

sinar2 | 15-03-16 | 08:06

Alleen de "linkse" mening is de juiste? De rest achter de censuur?

Dutch_Holland | 15-03-16 | 08:04

Er bestaat toch geen grotere narcist dan ons Franske, de ongekozen politicus die graag verhaaltjes verzint om zieltjes te winnen?
Ook alleen maar foto's van zichzelf op twitter zetten. Voor Franske waarschijnlijk prima fab materiaal.

Hunter S. Thompson | 15-03-16 | 08:02

Beste Frans graag alle smurfen filmpjes van internet af. "Ik haat smurfen"

franck7020 | 15-03-16 | 07:43

Ongelooflijk. Hij roept op tot censuur en vindt zichzelf geweldig.

ristretto | 15-03-16 | 07:42

de EU is een naargeestig zelfbenoemde dictatuur.

jouwgedachte | 15-03-16 | 07:30

Timmer Frans, je ben een hypocriete slappe hap, ga lekker effe een referendum regelen met als thema, in of uit de eu, dan ben je pas een vent

Tepeltreeltje | 15-03-16 | 06:50

Vanuit hun positie is het toch handig om snel te kunnen uitvogelen wie er bepaalde dingen, waar hij zich kennelijk aan stoort, op het internet zeggen?

Het verbieden daarvan komt veel eerder in de censuur hoek, dan dat het veiligheid o.i.d. bevorderd. Ook jammer dat meneer zich verder nooit eens hard maakt voor onze rechten, een zelfde soort statement dat de NSA veel te groot is geworden en onze privacy schend daar waagt Frans zich niet aan.

Durereaguurder | 15-03-16 | 06:40

Verbied de bijbel en koran dan ook maar, daar staan me toch een teksten in. Dat kan echt niet meer in deze moderne tijd. Haatzaaien enzo. Vrijheid en democratie bestaan al lang niet meer franske. Wellicht tijd om te emigreren naar je grote leider in n-k?

Vout | 15-03-16 | 06:04

-weggejorist-

slap maar gewillig | 15-03-16 | 05:56

Zeg Zentgraaff; schrijf gewoon Hollandsch. Ik weet niet wat 'takfir' betekent en dat hoef ik ook niet te te weten.

slap maar gewillig | 15-03-16 | 05:56

Deze nare vent hoort thuis in China, Noord Korea of Saoedie Arabië, waar informatie nog steeds gesensureerd wordt.

wegrenner | 15-03-16 | 04:41

Abject | 15-03-16 | 02:08
Tim Kuik, stichting Brein, kan deze man niet in een capsule richting Mars worden geschoten.
Een doorsnee artiest heeft nog nooit een cent gezien van deze subsidie-slurpers.
Van deze man, deze control freak mag je zelfs een gratis foto van de billen van Kim Kardasian niet meer downloaden.

Jan Dribbel | 15-03-16 | 04:04

En "hate speech" is natuurlijk toe-val-lig meteen alles wat tegen de zittende macht is. Zoiets onschuldigs als "minder, minder, minder" roepen. Zolang je daar niet bij hoort, moet je een politicus omleggen voordat mensen zich misschien eens achter de oren krabbelen.

Piet van het Padje | 15-03-16 | 03:35

@Alexander des Burgus | 15-03-16 | 02:45
Daar zijn toch pornsites voor? Komt overigens genoeg bloot hier voor. Bekt niet lekker dat bankhangerd. Niet dat ik PowNed echt mis of zoeits Kijk alleen vreemd bij dat geëxperimenteer van Quid en van Leeuwen. ALs ze niet zitten te shinen bij dumpertreedten zit het wil in Tirol ofzo (nooit gekeken dus weet ik veel) of zijn ze met een Tesla bezig.

Vageling | 15-03-16 | 03:03

@necrosis | 15-03-16 | 02:49
grata dan.

Vageling | 15-03-16 | 02:52

@Evocatus | 15-03-16 | 01:19
Ergens in een bunker met bewapende mannen waar ook TTIP stukken liggen. Duh!

Vageling | 15-03-16 | 02:49

@Vageling | 15-03-16 | 02:42
Persona non grada?

necrosis | 15-03-16 | 02:49

koolteer | 14-03-16 | 22:07

Ik denk dat dit van hogerhand komt (Telegraafgroep). De Telegraaf heeft Autovisie, Telegraaf video en de Financieele Telegraaf en nog bladen zoals de Privé en Vrouw. GeenStijl heeft zijn eigen tegenhangers zoals Autobahn.eu, Dumpert, Das Kapital en Upcoming. (Glamorama was een flop, want iedereen met een IQ hoger dan 90 heeft geen interesse in BN'ers.) Ik denk dat de TMG alles uniform wilt houden en omdat de Telegraaf niet verwijst naar WNL op hun site moest PowNed maar ook eens van GeenStijl af. In die TMG-trend van uniformiseren valt dan vermoedelijk een sportdivisie van GeenStijl te verwachten met de naam "De Bankhangerd" of zoiets.

Alexander des Burgus | 15-03-16 | 02:45

@ben kokhals | 15-03-16 | 01:56
Voor ons bekend. Het compleet uitgelegd hebben is wel mooi. Geeft die extra duiding. Tjah dat Soros persona non grada daar is en hij geen NGO van de grond kan krijgen snappen veel mensen niet. Net zoals alle graai oligarchen trouw aan het westen hebben moeten vluchten. Poetin zijn laatste zet in Syrië is ook weer een meesterlijke zet. Erdüsnör zal er nog intrappen ook. Inderdaad wie zijn nou de agitators.

Vageling | 15-03-16 | 02:42

Men is geschrokken vd verkiezingsuitslag in Duitsland.
Een andere mening? Dat moet niet zomaar kunnen! Zo kennen we je weer Frans. Die zit in de EU top dus waarschijnlijk denken ze er daar allen zo over ..

Eric Peter3348 | 15-03-16 | 02:34

Tim Kuik (stichting Brein) doet ook een duit in het zakje:
De Autoriteit Persoonsgegevens heeft het onderzoeksbestand waarmee stichting Brein ip-adressen van uploaders wil verzamelen, officieel goedgekeurd. Brein gaat vanaf vandaag aan de slag met het systeem om eerste en grootschalige uploaders aan te pakken.

autoriteit persoonsgegevensStichting Brein wil met het systeem gebruikersnamen en ip-adressen vastleggen van personen die op grote schaal auteursrechtinbreuk plegen. Hiervoor was toestemming nodig van de Autoriteit Persoonsgegevens en deze is nu officieel verleend. In januari kwam Brein al met een eigen bericht dat het in november aangekondigde systeem was goedgekeurd. Tim Kuik laat desgevraagd weten dat er tot nu toe sprake was van een testfase en dat het systeem vanaf vandaag ingezet zal worden
tweakers.net/nieuws/109293/brein-begin...

Abject | 15-03-16 | 02:08

@sportingact | 15-03-16 | 01:41
Mee eens. En een aanval op de meningsvrijheid is een aanval op de democratie.

ben kokhals | 15-03-16 | 02:07

@Vageling | 15-03-16 | 01:30
Dat is een bekende "warfare" strategie. Om die reden hebben de Russen ter zelfbescherming bijvoorbeeld de vijfde colonne-organisaties van Soros over de grens gezet, en worden door het Westen gefinancierde agitators tegen het licht gehouden.

ben kokhals | 15-03-16 | 01:56

Onder het mom van "Hate Speech" onwelvallige opinies weren, zullen ze bedoelen. De EU-Gutmensch-Viespeuken en hun Big-Corporate-Gutmensch broeders.
.
Onbetrouwbaar gajes.

Machteloze | 15-03-16 | 01:47

En als Nederlander Frans Timmermans heb ik helemaal niets me Moslims, de Islam of welk ander geloof dan ook. Kerken en Moskeën mogen ze van mij allemaal slopen. Geloof is de grootste veroorzaker van oorlog. Kijk om u heen ipv alles maar te roepen vanachter uw rijk gevulde bureau. Gaat de wereld eens in. Laat u informeren hoeveel en hoe vaak het geloof schuldig is aan het geweld in de wereld of moet ik de tweede wereldoorlog even in uw herinnering laten meeleven. De 2e wereld oorlog waar de toenmalige paus meezeulde met de Nazi's en we hebben allemaal gezien wat daar van terecht gekomen is. En dan hebben we nu ISIS, die mensen afslacht. Homo's of vermeende homo's van daken gooit, vrouwen verkrachten en dat allemaal in naam van hun islam. En dan roepen de gematigde, ja maar het is niet mijn islam. Ja daaag!!! Zo lust ik ze ook wel. En u reikt ze de hand?? U laat ze toe in Nederland? Men gaat niet eens actief op zoek naar ISIS aanhangers tussen de vluchtelingen, of wat daar voor doorgaat. Frans Timmermans, gaat eens goed in de spiegel kijken, en wat ziet u? Zeg nu eens eerlijk. Ziet u daar een eerlijk man, zoals ik u altijd zag. Helaas, daar is niets meer van over. Verbitterd door de houding van de meeste Nederlanders jegens moslims.

Dat is inderdaad bitter, maar daar bent u en uw partij gevolgd door SP/D66 en Groenlink(s) toch echt zelf schuldig aan. U en de voornoemde partijen hebben een giga betonblok voor den kop en deze partijen hebben maar één doel en dat is Nederland en Nederlanders kosten wat het kost afstaan aan moslims en de islam in dit land introduceren. Ik zeg u alvast, dat zullen Nederlanders nooit toestaan.

sportingact | 15-03-16 | 01:41

pluk-87 | 15-03-16 | 00:53 Timmerfrans: "Diversiteit is de toekomst, dus Hongarije kan er beter alvast aan wennen". De opgedrongen diversiteit komt neer op steeds meer islam en islamisering en islamitisch aangedreven criminaliteit en terreur. Daarmee zit Timmermans op het pad van overtreding van zeer veel wetgeving die zegt dat je als politicus niet je eigen samenleving en cultuur zult benadelen met bijvoorbeeld een burgeroorlog. Misschien draait Timmermans nog eens de bak in.

notamused | 15-03-16 | 01:41

ben kokhals | 15-03-16 | 01:37
Geen grotere klok dan GS toch? En ze verkopen het ongetwijfeld met de mededeling dat het risico van Tsjernobyl en andere kerncentrales kleiner wordt als we met die boeven samen gaan werken en ze zo links en rechts een extra zak geld geven. Er zullen best redenen voor zijn (kernwapens, kerncentrales), maar ... bespreek dat dan eerlijk, dan hebben we een leuke afweging te maken in de wetenschap dat de euro toch al naar de donder is. Ik ga slapen, morgen vroeg op. Je zou willen dat politici op al die onderdelen bevraagd worden, dan krijg je een goede discussie. Good night y'all.

Watching the Wheels | 15-03-16 | 01:40

@Watching the Wheels | 15-03-16 | 01:30
Wow... Dit zou aan de allergrootste grote klok gehangen moeten worden.

ben kokhals | 15-03-16 | 01:37

@Lum-chan | 14-03-16 | 21:11
Retorische vragen stellen is zoals dat. Verwacht geen antwoord. U weet het toch? Mooi! Beter ingelicht dan de meesten. Ik klik het weg en ben naar Linux aan het migreren.

Vageling | 15-03-16 | 01:36

@Evocatus | 15-03-16 | 01:17
Die griezelige man zet niet alleen appels en peren op één lijn, maar is ook nogal discriminatoir. Want antiwitmensisme 'denouncen', net als anti Christen-sentimenten, komt kennelijk niet in zijn repertoire voor.

ben kokhals | 15-03-16 | 01:32

"Het complete energiebedrijf van Oekraïne is even op de Zuidas gestald, onder bezielende leiding van zijn (dan) 25-jarige zoon Damir." 925.nl/archief/2016/03/14/regering-zui... Hoi Medy van der Laan van de "onafhankelijke" referendumcommissie en voorzitter van Energie Nederland. Ze rommelen het even recht allemaal. Wat een drama die EU democratie, wat een drama dat dit niet in het NPO nieuws mag, wat een drama dat wij al die fraudeurs met ons belastinggeld helpen bekostigen zonder dat er eerlijk debat over plaatsvindt. Bende!

Watching the Wheels | 15-03-16 | 01:30

@Mark_D_NL | 15-03-16 | 00:38
Overigens. Hybrid wars?
orientalreview.org/wp-content/uploads/...

Via Zerohedge. Is een Rus dus was even ook kritisch. Maar is legit. Lult niet uit zijn duim. Ben het zelf aan het lezen. Staat wat spul in dat het grotere plaatje duid.

Vageling | 15-03-16 | 01:30

Frans Timmersmans, PvdA dus, haat zijn eigen burgers omdat een overduideljke meerderheid geen boodschap hebben aan meer lieden uit het Midden Oosten, Marokko en/of Turkije. Genoeg is genoeg Frans Timmermans. Iedereen in dit land mag zeggen wat men wil, zolang het maar niet aanzet tot........ alle onzin waar u Nederlandse internetters van beticht. Daar komt ook nog bij dat we het wel ergens de frustratie kwijt moeten kunnen en wat hebben daar o.a voor uitgevonden? Juist het internet waar iedereen mag zeggen wat hij/zij wil tenzij het maar niet aanzet tot....... u weet dat zelf goed in te vullen. Geweld wordt door de overheid bevorderd door beslissingen van diezelfde overheid waar een meerderheid van de bevolking grote moeite mee heeft. En dat kan de regering en zelfs u niet wegnemen door nog meer figuren toe te laten in dit land die er niet toe doen behalve dat het ons bakken met belastinggeld kost. Ze moeten wonen en wie moet langer op een woning wachten?? Het zal je maar gebeuren als je al 10 jaar op een woning wacht en je krijgt een brief van de woningbouwvereniging dat daar nog wel 3 jaar bij komen want vluchtelingen of wat daar voor door gaat, hebben voorrang? Waar is mijn voorrang na 10 jaar? Weg!! Ik moet in de wachtkamer voor de aanvraag van een uitkering. Er komt een familie uit Syrie, met 5 kinderen binnen, die kunnen zonder afspraak zo doorlopen naar het loket. Handtekening plaatsen geregeld. Ik moet een boekwerk van papieren overhandigen en dan nog is het niet zeker dat ik een uitkering krijg. Snapt u nu waar dit over gaat. De regering laat de eigen bevolking stikken en dat pikken ze niet meer. U en uw partijtje creërt de situatie zoals die nu is. Angst, ongeloof, boosheid.

U zou u eigenlijk moeten schamen dat u nog durft te spreken. De bekende PvdA roos groeit niet meer en is langzaam aan het verwelken. En ik zeg dan, zal eens tijd worden dat de PvdA afgestraft gaat worden voor hetgeen ze Nederlanders in Nederland aandoen.

sportingact | 15-03-16 | 01:28

"Ik vind zelf persoonlijk surah 8:12 in de koran nogal getuigen van hatelijkheid jegens mij als persoon. Als Frans Goebbels... oh sorry, Als Frans Timmermans dit graag wil doordrukken, zou hij er dan ook voor kunnen zorgen dat vers 8:12 uit de koran niet meer op het internet te vinden is?
vindead | 14-03-16 | 21:29 "

Voor de liefhebbers nog even diverse vertalingen: corpus.quran.com/translation.jsp?chapt...
Maar het komt iedere keer op hetzelfde neer: Er moet flink ge"smite" worden.

Zoals ik al dhr Timmermans al citeerde: "Denouncing antisemitism is a collective responsibility, just like anti-Muslim sentiment needs to be denounced by society as a whole."

Dus beste vindead, het blijft nog wel even zichtbaar optinternet.
Salut! Evocatus

Evocatus | 15-03-16 | 01:28

@Mark_D_NL | 15-03-16 | 00:38
Cronies dan? En vergeet sheeple niet. Welke taal en vorm dan ook. Het zal wel. Men zoekt het buiten het consensus. Potus? Goh wat een term. Chief of State is de term. CoS maar nee, wegkijken. Bla bla bla en wat dan ook. Vooral het beestje *niet* bij zijn naam noemen. Ik zie de link niet. Meneer is politiek geleurd. Daar wijs ik hem op. Gaat allemaal over belangen. Beter belangenverstrengeling. Maar goed een mug mag ik straks geen bloedzuiger meer noemen maar verwarde zuiginsect. Steeltuig is straks achtergestelde mensen met tekort aan stage plaats. Breek mij de bek niet open. Gewoon staan voor je donder en fuck het thee!

Vageling | 15-03-16 | 01:27

-weggejorist-

P. V. Dory | 15-03-16 | 01:27

Frans ik zal mijn kinderen later uitleggen dat jij het was die de boel verziekt heeft als je weer met je doffe kop op tv bent. Dat zij door jouw toedoen niet meer veilig met hun dure telefoon over straat kunnen. Dat ze niet op "het boze" internet kunnen zeggen dat een stel Finnen ze ervan beroofd heeft en dat dat alles volgens jou de norm is en daarom heel Europa een stuk kutter is geworden. Enorme omhooggevallen dikke flapdrol.
Mag ik dat zeggen? Ja, dat mag ik want dat is mijn mening en die is nu nog vrij met dank aan mensen die ze wel op een rijtje hadden en niet zozeer hechten aan pegels op de bank. Man man man, wat minacht ik jou met je valse emoties.

Dirk III | 15-03-16 | 01:21

"We've stepped up EU talks with Google, Facebook, Twitter and Microsoft."

En waar vinden we de notulen van deze besprekingen, meneer Timmermans? Mag ik horen?
Salut! Evocatus

Evocatus | 15-03-16 | 01:19

Dhr. Timmermans op Twitter: "Denouncing antisemitism is a collective responsibility, just like anti-Muslim sentiment needs to be denounced by society as a whole."

Dus anti-Islam sentimenten uiten is OK?

Er is nog altijd enig/veel verschil tussen de heilige schriften van godsdiensten en de daarin vervatte voorschriften/dwangbevelen en de dagelijkse praktijk in hoofden en van daden van aanhangers van dergelijke ideologieën, meneer Timmermans.
Salut! Evocatus

Evocatus | 15-03-16 | 01:17

Franske ge benne ene oliebollekske!

Dirk III | 15-03-16 | 01:13

In Duitsland hebben ze bende van de marxistische oud DDR-Stasi Anetta Kahane alvast als censor op de social media gezet. Met gewillige medewerking van die social media. De politiek correcte kameraad Kahane die kritiek op multicultuur en massaimmigratie wegwist, is overigens niet alleen een dame met een nogal fout verleden, maar ook vol van haat jegens witte Europese mensen www.youtube.com/watch?&v=QuYKtwnz... Deze schaamteloze vertoning zal de ongekozen politiek correcte ijdeltuit Fransje weleens geïnspireerd kunnen hebben in die dictatoriale setting in Brussel. Je bent een godheid in het diepst van je gedachten of niet.

ben kokhals | 15-03-16 | 01:10

Inp laats van ongepaste mededelingen te testen op hun legaliteit of een overtreding te constateren van nationale wetten wil Franske alles voor zijn.
Dingen op voorhand verbieden of onder zware controle te leggen is absurd en a.b.s.o.l.u.u.t. ondemocratisch!

miko | 15-03-16 | 01:07

Ik vraag me regelmatig af hoe het kan dat iemand die vrij slim is, zo achterlijk kan doen. Zo zei Timmerfrans ook laatst: "Diversiteit is de toekomst, dus Hongarije kan er beter alvast aan wennen". Bizarre logica. Bizarre man. De status stijgt hem naar het hoofd lijkt wel. Het doet me denken aan de nazi's in hun nadagen, die alles meenamen in hun val en alsmaar gekker werden. (om er maar even een loepzuivere Godwin tegenaan te gooien)

pluk-87 | 15-03-16 | 00:53

1984 is alweer jaren geleden.

trenthopper | 15-03-16 | 00:42

Twitter Stasi en Facebook fascisten.
Das ist verboten.

Leve de vrijheid, leve de democratie.

En wie blaast er nu zo hoog van de toren tegen de Russische en of Turkse persvrijheid en vrijheid van meningsuiting.
Timmerfrans van slechte vrienden neem je slechte gewoontes over.

mag ik ook nog ff | 15-03-16 | 00:39

Goudsgloeiendegoedverdoemmes, nou gaat TimmerFrans zich ook al bemoeien met de internotz. Opzouten mafkees! Ik ben het zo bEU!

Reykjavik | 15-03-16 | 00:38

@Vageling | 14-03-16 | 22:35
Het woord agitprop komt helemaal op en is helemaal in. Net zoals POTUS. Ook helemaal in.

Mark_D_NL | 15-03-16 | 00:38

@Krombach | 15-03-16 | 00:35
Mispoes! 75,9% afgekeurde Stratenmaker. Kan nog net fappen met mijn rechterhand op vrijdagmiddag, tijdens de vrijmibo.

Mark_D_NL | 15-03-16 | 00:37

@Meneer Rozenwater | 15-03-16 | 00:32
Pauwnews.

Mark_D_NL | 15-03-16 | 00:35

Mark_D_NL | 15-03-16 | 00:30
"Maar mijn comment heb je begrepen.."
Ik heb inderdaad begrepen dat je een heftruckchauffeur bent. Werkse morgen.

Krombach | 15-03-16 | 00:35

Even off topic, ik zie die pownews onzin hier rechts niet meer staan. Is de liefde over?

Meneer Rozenwater | 15-03-16 | 00:32

@Krombach | 15-03-16 | 00:05
Maar mijn comment heb je begrepen.. Dank je voor je verbeteringen, ik leer weer watt, james.

Mark_D_NL | 15-03-16 | 00:30

ijskogel | 15-03-16 | 00:05
Ha! Veel joden vluchtten destijds naar Palestina. Hadden de autochtonen aldaar toen vrijelijk hun mening op internet kunnen uiten, dan had alle social media op zwart gemoeten. Fnarfnar

Gen. Maximus | 15-03-16 | 00:30

Dus binnenkort wordt het timmer(brein)frans. Je ziet wel dat timmerfranske al net zoveel verstand van een computer en internet heeft als zijn oud mummy kok. En hij daarmee het internet onwerkbaar maakt. Maar timmerfranske. Dat vinden bedrijven helemaal niet fijn. Dat kost ze miljarden aan winst. Het internet is geen dictatuur. U lijkt erdogan wel. Als het niet welgevallig is moet het maar sluiten. Meningen mogen niet meer. U partij is duidelijk niet op de toekomst gericht. En gaat liever terug naar de postduif. Nou mijn mening hier verspreid via het internet. Minder franskes en minder pvda. Nou ik mijn mening nog mag geven bij de gratie der dictatuur de EU doe ik dat nog maar even snel. O ja en van mij mag u gerust in de stront zakken. Maar dat is dan weer geheel mijn persoonlijk mening. Ik doe die persoonlijke mening even op het internet want naar ik mag aannemen reguleert u dadelijk ook gedachtes met inzet van de EU gedachte politie. Nou succes!!

tweetybird | 15-03-16 | 00:15

@Mark_D_NL | 14-03-16 | 23:48

Allereerst, jammer dat je koelbox leeg is. Maar even voor de duidelijkheid: ik lees geen NRC, hoewel ik dat geen slechte krant vind, en ik heb eigenlijk nog nooit Joop gelezen. En ik weet niet wat je bedoelt met "wat het NRC teweeg heeft gebracht". Het NRC is een krant, geen overheid.

Ten tweede, ik ben ook geen schrijver. Ik probeer alleen mee te doen aan een discussie. Ik dacht dat dat op Geenstijl kon, maar daar heb ik me in vergist.

Ten derde wil ik je wijzen op een aantal schrijffouten die je maakt. Ik mag dan wel geen schrijftalent hebben maar het is grappig om dat van iemand zoals jij te moeten horen. Het is niet "maakt jouw verdacht". Dat moet zijn "maakt jou verdacht". Verder is het "teweegbrengen", dus "teweeg gebracht" is fout, dat moet zijn "teweeggebracht". Ook "subsidie geld" en "schrijf talent" moeten als één woord geschreven worden. Ten slotte wordt "vilein" geschreven met één L, dus "villein" is fout.

Verder wens ik je veel sterkte toe.

Krombach | 15-03-16 | 00:05

Het hele verhaal van Timmermans staat op een wankel evenwicht. Hij stelt de Joodse vluchtelingen in de periode voor en in de 2e WO en de vluchtelingen van nu op een lijn. Hij doet daarbij iets heel vileins, namelijk: Hij stelt de mensen die nu kritiek hebben op het vluchtelingenbeleid gelijk aan mensen die ,zouden ze geleefd hebben in de jaren voor en in de 2e wereldoorlog", zich ook zo gedragen zouden hebben ten opzichte van de Joodse vluchtelingen in die tijd. Met andere woorden: Die mensen van nu zijn fout omdat ze destijds ook fout geweest zouden zijn. Een walgelijke gedachtenkronkel van hem en zijn redactie, die zichzelf wellicht geniaal vinden van deze vergelijking.
De reden voor de Joodse vluchtelingen was van een totaal andere dimensie. Dat is nogal een verschil. Timmermans beoordeelt en veroordeelt tegelijk in een en dezelfde speech. Ik vraag me af of hij zelf wel in de gaten heeft hoe vals hij zaken aan elkaar koppelt.

ijskogel | 15-03-16 | 00:05

Timmerfrans: het is genoeg! Zoek nu het nog kan een plekje in het zuiden van Uiropa (het is om te janken)

Het wegpromeveren, daar kan timmerfrans wel van leren!
Behoorlijk naïef, of hij is een loonslaaf met een zuigende werking voor het salaris!
Invloed heeft het in iedergeval niet!

De Nederlander is niet gek, en vandaar het besluit zsm uit de eu of ui!

nononse | 15-03-16 | 00:02

Fransje, haal de Telegraaf er ook is af...

Een of andere Paul Jansen vraagt steeds als ik alsjeblieft mijn Adblocker wil uitschakelen...

forcone | 14-03-16 | 23:57

Lieve Frans,
Is je niet opgevallen dat mensen die kiezen tegen vrijheid er altijd vrij stom uitzien in de geschiedenisboekjes?
Hoe denk je dat dit oogt over 30 jaar?

crankshaft | 14-03-16 | 23:54

The internet is beyond your control, Franske.
Wen er maar aan.

de honden blaffen... | 14-03-16 | 23:53

Wat een walgelijke vent is die Timmerfrans toch. Bah. Het verbaast je toch keer op keer.

T0matenplukker | 14-03-16 | 23:52

ochjee de fatsoenspolizei van timmermans komt met u mee kijken of u geen dingen zegt die voor anderen misschien kwetsend zijn

henkdekanarie | 14-03-16 | 23:52

Leve de EU--- wij worden steeds meer ingeperkt... het ene verbod na het andere...

geeftnix | 14-03-16 | 23:51

Nee, rare snuiters vanuit Brussel die ergens op n podium gaan staan roepen. Dat is pas gevaarlijk en dient aangepakt te worden.

WistAllesBeter | 14-03-16 | 23:48

@Krombach | 14-03-16 | 22:34
Beetje zenuwachtig, eigenlijk wel. maar dat heeft meer te maken met het het leeg zijn van de koelbox met Schultenbrau.
--
Het gebruik van het woord meninkjes maakt jouw verdacht. Hoeveel lezers heeft jouw NSB, eehh NRC? En wat hebben die nu echt teweeg gebracht de afgelopen 10 jaar. Of jouw joop, wat gebeurt daar met al dat subsidie geld?
--
Je moet niet zo nep neerbuigend doen. En je hebt het schrijf talent niet om met woorden villein te zijn.
--
En rot nu maar op naar Joop. Eikel.

Mark_D_NL | 14-03-16 | 23:48

Geniet van de laatste momenten van het free web, want timmerfrans maak ook hier een eind aan: i.imgur.com/d6uMki0.jpg

Dr. Frambozenjam | 14-03-16 | 23:47

DerUnterMensch | 14-03-16 | 21:57
Mooi verhaal, +1
En voor Franske: FYITP

#fuckyouinthepussy

leef!! | 14-03-16 | 23:46

Grunberg zaterdag op VK: 'democratie is ook niet alles hoor mensen'
Op naar 1984, links, links, links

Bert Konterman | 14-03-16 | 23:42

Om eens echt te janken, Frenske, is dit het moment: om jezelf. En als je je hypocriete socialistische tranen hebt gedroogd, dan geef je jezelf een schop onder je gecorrumpeerde reedt. Hoe kom je er gddomme bij. De rest heb ik zelf alvast maar gecensureerd, hoe is het gddmme mogelijk dat we met dit soort hypcriete socialisten opgezadeld zitten die heel Europa met hun vieze ego's gijzelen.

belo | 14-03-16 | 23:41

@Krombach | 14-03-16 | 22:51
@Krombach | 14-03-16 | 22:51
Dat het uitgelegd moet worden zegt alles. Vraag het de overheid maar. Oh wacht... Natuurlijk.

Vageling | 14-03-16 | 23:39

Een week geleden hadden de Republikeinse GOPe(lite) en een aantal techmensen al een geheime bijeenkomst op een eiland om een strategie te bedenken om Trump uit te schakelen. www.huffingtonpost.com/entry/aei-world...
Je zou er bijna een aluhoedje van gaan vouwen.

Oeleflaffel | 14-03-16 | 23:30

Klaver in PAUW: “De situatie in Turkije is nog niet goed genoeg.” Die blinde vlek voor wat totalitaire dictatuur is… Ongelooflijk!

notamused | 14-03-16 | 23:28

Lewis Lewinsky | 14-03-16 | 23:05
:-)..
Ik weet een deel van het lichaam om dat op te smeren.. Mmm

Dr. Frambozenjam | 14-03-16 | 23:19

@Dop in Osaka | 14-03-16 | 23:08
Timmerfrans is voorlopig erger, naar mijn idee. Met zijn verzonnen zuurstofkapje.

Lewis Lewinsky | 14-03-16 | 23:12

@moeder8209 | 14-03-16 | 22:51
Lees de bovenstaande tweet nog eens. En wijs dan aan waar het woord 'antisemitisme' staat. Nergens.

Lewis Lewinsky | 14-03-16 | 23:10

@Simon_GS | 14-03-16 | 23:00
Goeie vergelijking. Dat wordt de volgende stap nu alle gesprekken digitaal worden opgeslagen en daarna mag partijgenoot Plasterk het weer allemaal komen uitleggen: "3,2 miljoen metadata ingewikkeld alleen via een rechter altijd gezellig nog iets niet gedeeld met de Amerikanen".

Watching the Wheels | 14-03-16 | 23:10

@Lewis Lewinsky | 14-03-16 | 22:59

In vergelijking met de gigantische hypocriete achterbakse neo liberale rat Halbe Zijlstra.. is ie vals naief pro-EU knulletje.

Dop in Osaka | 14-03-16 | 23:08

Sencuur.

ProAsfalt | 14-03-16 | 23:08

De EU is het grote zwart gat van Europa. Alles verdwijnt erin; geld, mensenrechten, vrijheid en beschaving. Daar moeten we toch eens over praten met Timmermans.

miss error | 14-03-16 | 23:05

Ik heb nog een gebruikt zuurstofmasker in de aanbieding.

eerstneukendanpraten | 14-03-16 | 23:03

Wat een verachtelijke EUroscist is Timmermans toch.

Dop in Osaka | 14-03-16 | 23:02

Cia/EU troll alert= Herkenbaar aan een bakelieten koektrommel op het vensterbank/stropdas.

Dr. Frambozenjam | 14-03-16 | 23:02

Het is toch een beetje zoiets als KPN bellen als je collega je de huid vol scheldt.

Simon_GS | 14-03-16 | 23:00

Frans Timmermans. De man van het zuurstofkapje. *kots*

Lewis Lewinsky | 14-03-16 | 23:00

Krombach | 14-03-16 | 22:37,

Nogal wiedes, maar dat zegt niks.
Ook van mij zijn wel eens plempsels verwijderd, waarbij ik niet snapte waarom.
Misschien heeft er dan een rancuneus ventje op dat uitroeptekentje rechts geklikt.

Who cares. Ik lig daar niet zo wakker van, zolang het niet te vaak gebeurt.

Dandruff | 14-03-16 | 23:00

@Krombach | 14-03-16 | 22:11
Aansteller. Drama queen. Zeurpiet.

Lewis Lewinsky | 14-03-16 | 22:59

Franz T. ging ook minder EU-regeltjes regelen.
Is daar al een succes over te melden?

Piet Karbiet | 14-03-16 | 22:58

@Krombach | 14-03-16 | 22:48
Wil je nu een lollie? Moet ik met een zaklamp op je schijnen in het donker zodat je kan vechten met jouw schaduw? Ik hoor weinig zinnigs en een hoop krokodillentraantjes. Nou boehoe! Het vrije woord krijgen en het afdwingen ervan zijn twee losse zaken. Voor jou niet, voor de rest wel.

Vageling | 14-03-16 | 22:58

Ah de Brusselse EU-sancties tegen het opstandige volk dat niet wil linksmarcheren, ja mensen met een eigen mening zijn "nicht gewünscht".

hovawart | 14-03-16 | 22:57

@Ongeblustekalk | 14-03-16 | 22:54
De enige?

Watching the Wheels | 14-03-16 | 22:55

Timmerfrans wil van Nederland een kopie van Turkije maken. De oppositie moet monddood.
De vrijheid van meningsuiting is een mensenrecht. Wij democraten laten ons dat niet door socialisten afpakken.

Lentehaas | 14-03-16 | 22:55

Je zal je maar druk maken over een persoontje als Frans Timmermans, dan ben je of een zure lul, of je hebt het zo prefect voor elkaar in het leven dat niets anders je meer rest.
En aangezien ik hier de enige potentiële multimiljonair ben gok ik op het eerste.

Ongeblustekalk | 14-03-16 | 22:54

Vageling | 14-03-16 | 22:43
Over welk tooltje heb je het? Let uit AUB.

Krombach | 14-03-16 | 22:51

Beetje flauw om Timmermans nu neer te zetten als grote vijand van het internet en vvmu. Hij deed zijn uitspraken op een congres over bestrijden antisemitisme en en doelde op de vele haatposts en websites waarop joden worden verguisd. Het gaat dus niet om mensen die "toevallig een andere mening hebben ", zoals jullie hierboven zo mooi framen, maar om ouderwetse antisemieten.

moeder8209 | 14-03-16 | 22:51

@très cool | 14-03-16 | 22:45
+1

Watching the Wheels | 14-03-16 | 22:49

Nou, een berg comments over wat?
Fransie/de EU gaat meer met Twitter en Facebook praten,
zegt allemaal nog geen hol.
Zal ongetwijfeld over het feit gaan dat allerhande neo-nog-wats hun bagger neerkalken in hun sites en apps.
ISIS fanboys die hun strijd aanprijzen, nazies die hun racistische bagger spuien, stalkers die een of andere BN'er lastig vallen, dreigtweets aan burgemeesters etc etc

Allemaal niet zo netjes maar om bv Twitter de opdracht te geven onwelgevallige bagger te censureren gaat veel te ver.
Alleen al omdat het nu eenmaal onmogelijk is altijd te bepalen wat niet door de beugel kan, dat verschilt al van land tot land, allemaal verschillende wetgeving,
is dus onmogelijk bij te houden voor Twitter.
Leer er mee omgaan Fransie, nieuwe media nieuwe kansen maar ook nieuwe problemen.

vander F | 14-03-16 | 22:49

@DreHa | 14-03-16 | 22:08
Maar welke wet is de boventoon? Daar word aan gewerktr want Nederlandse wet is straks ondergeschikt. Is het al aan Europese.

Vageling | 14-03-16 | 22:49

Vageling | 14-03-16 | 22:38

Nee het is heel eenvoudig. Al drie keer is er een (altijd normaal geformuleerde) reactie van mij verwijderd, alleen maar omdat ik het niet eens ben met Van Rossem's "NEE" standpunt.

Als ik in plaats daarvan nou eens had beweerd dat alle Oekrainers corrupte nazi's zijn, of dat de Oekrainers untermenschen zijn waar wij in Nederland niets mee te maken moeten willen hebben, dan was die reactie met rust gelaten.

Conclusie is dat Geenstijl aan selectieve verontwaardiging doet en dat ze een stelletje hypocrieten zijn als ze schijnheilig met de vlag van het vrije woord gaan wapperen zoals ik het schrijfseltje hierboven.

Krombach | 14-03-16 | 22:48

Ze leren snel van hun nieuwe Turkse vrienden.

alexbl | 14-03-16 | 22:47

Timmerfransen zullen nooit deel van een oplossing zijn. Maar altijd deel van het probleem. Net as de Rompuys, de Demminks, en ga zo nog even door. Ruttens zijn de trekpoppen van deze mensen. En de Merkels. Rutte omdat hij niet uit de kast durft te komen en Merkel omdat ze een Ossie is met een misplaatst schuldgevoel en (net als alle genoemden) geen inlevingsvermogen. Goed vergelijkbaar met Marc Dutroux, die alles ook maar van een, beperkt, perspectief beschouwde en zijn handelingen volkomen logisch vond.

theteach | 14-03-16 | 22:47

Als Timmerfrans Facebook en Google onder curatele krijgt stem ik voortaan PvdA.

Balletje Mayo | 14-03-16 | 22:46

Haha, Microsoft. Alsof die op het Internet zitten.

très cool | 14-03-16 | 22:45

Europarlementariërs zien ook dat censuur zoveel makkelijker is dan vrijheid van meningsuiting... Democratie is stervende in Europa

a4p | 14-03-16 | 22:45

@Krombach | 14-03-16 | 22:37
Onder een steen geleefd? Tooltje is deaud. Maar g9oed, allemaal een complot tegen jou want zo belangrijk ben je.

Vageling | 14-03-16 | 22:43

@sinar2 | 14-03-16 | 21:23

Klopt! Maar de grootste dictator van deze eeuw is toch echt met stip Angela Merkel uit Berlin.

Pieter V | 14-03-16 | 22:42

Krombach | 14-03-16 | 22:11
Nie so sielug doen.. Je moest eens weten hoeveel plempsels van mij verwijdert sijn. Meer dan ik gereageerd heb ooit. Ik snap dat ook niet.

En fuck wat ben ik vandaag sjagerijnig. Komt ook nog eens een timmerfrans twitteren dat hij de baas wil zijn over het free web..

Dr. Frambozenjam | 14-03-16 | 22:41

Frans Timmermans is niet allen oud. Hij is ook niet seniel. Hij was altijd al incompetent maar nu is ie in paniek. Want het EU-glijmiddel is op. Oh jee. En dan gaat straks die MH17 beerput ook nog open. En die Demmink beerput, want niemand sluit zo'n obvvous idiote deal. Ja Timmerfrans, je hebt de trein gemist en nu kun je alleen nog schoppen.

theteach | 14-03-16 | 22:40

@Krombach | 14-03-16 | 22:15
And I see dead people! Man, zo eenvoudig is die hele stof niet.

Vageling | 14-03-16 | 22:38

Wil Frans nu na dat hek om zijn huis ook een hek om het internet? Ik dacht dat ze van open grenzen hielden.

Watching the Wheels | 14-03-16 | 22:38

@Dandruff | 14-03-16 | 22:30
"Toch zie ik op GS ook heel veel reacties uit het ja-kamp."

Misschien waar, maar de reacties die verwijderd zijn zie je niet.

Krombach | 14-03-16 | 22:37

Frans Timmermans snapt de vrijheid van meningsuiting niet, of zijn grandeur heeft dermate proporties aangenomen dat hij, als ultieme arbiter, en ten faveure van de mensheid, voortaan zal bepalen wat de gevolgen van alle meningen op het internet zullen zijn en, in zijn rol als de immer ethisch onfeilbare halfgod die hij is, bepalen welke meningen deugen en welke niet. Ik denk dat eerste, maar helemaal zeker ben ik niet.

a1a2a3 | 14-03-16 | 22:36

‘Hate speech’ is een ruim begrip. In Saoedie-Arabië maakte iemand recentelijk een kritische opmerking over de islam, met als resultaat een forse geldboete, jaren gevangenisstraf en duizend stokslagen. In Nederland is islamkritiek nog mogelijk, hoewel je moet rekenen met geweld uit islamitische en linkse hoek, en met ook verlies van baan, opdrachten, enzovoort. Vele enveloppen met oliekapitaal schuiven over de wereld om overal waar mogelijk de islamkritiek tot zwijgen te brengen. En ook zijn er de mensen die in hun jeugd helemaal idolaat waren van Mao, DDR en Castro en die helemaal geen geld nodig hebben om totalitaire drang te voelen de andersdenkende de mond te snoeren. Vervolgens is het de combinatie van die twee die hard op weg is de moderne open samenleving te slopen.

notamused | 14-03-16 | 22:36

Heel simpel:
Europees referendum houden over internetvrijheid, en de vertegenwoordigers van democratie zoals timmerfrans zullen dit uiteraard steunen toch?

baard van troje | 14-03-16 | 22:36

@Krombach | 14-03-16 | 22:11
Lul niet zo slap. Iedere vaste reaguurder heeft een Joris meegemaakt. Loop niet zo policor te ouwehoeren. Met je agitprop.

Vageling | 14-03-16 | 22:35

De NOS vertelt nooit het hele verhaal en aangezien de TV steeds meer zijn invloed aan het verliezen is, ziet de elite nu maar het liefst het hele Internet maar gecensureerd gaan worden. Enge man die Fransie. Weet je wie ook graag gedachtenpolitie speelde?

Banana008 | 14-03-16 | 22:35

Regenten weten wat goed en slecht voor ons is.
Regenten minachten het volk.
Dat is van alle tijden.

Jan Dribbel | 14-03-16 | 22:35

@Mark_D_NL | 14-03-16 | 22:21
"Rot dan op naar de joop. Eikel."
Arme jongen. Word je daar zenuwachtig van? Mensen die het niet eens zijn met jouw door geenstijl ingelepelde meninkjes?

Krombach | 14-03-16 | 22:34

Timmermans is een rat, een oorlogshitser met zijn misleidende verhalen toentertijd over de slachtoffers van MH17 en dat Russen de ringen van lijken stalen. Zijn totale toewijding aan de EU en het feit dat hij 0,0 kritiek er op uit geeft aan dat hij sowieso niet de Nederlandse belangen behartigt, maar slechts zijn eigen opportunisme.

Old_Spice | 14-03-16 | 22:34

Krombach | 14-03-16 | 22:15,

Als dat het is zou ik niet weten waarom dat weggehaald is.
Toch zie ik op GS ook heel veel reacties uit het ja-kamp.
Dus dan weet ik even niet waar dat aan ligt.

Dandruff | 14-03-16 | 22:30

Mark_D_NL | 14-03-16 | 22:21
U neemt mij de woorden uit de mond.
.
Enfin, TimmerFranz is trouwens ook gewoon een eikel. Bovendien een toneelspeler pur sang, ik denk dat iedereen dan wel weet waar ik op doel....

Ommezwaai | 14-03-16 | 22:30

Francep Erdomans?

DaRealSwag | 14-03-16 | 22:30

Wanneer ik dit lees hoor ik slechts 1 ding op de achtergrond: Sieg heil! Sieg Heil! Ein Reich, Ein Volk und Ein Frans euh Fürher! Nu het nog kan en mag; Frans Timmermans ik vindt u een Nazi! Goebels pinkt een traantje weg in de hel lamzak. *kots*

Indoneesje | 14-03-16 | 22:29

@Lum-chan | 14-03-16 | 21:11
Het is gratis, duh.

VerenigingVanDieven | 14-03-16 | 22:27

Timmerfrans doet ook uiterste z'n best om z'n eerdere uitspraken over de 'vrijheidsstrijders' in Syrie van de internets te verwijderen.
Hij wilde namelijk de groepen die tegen Assad waren van wapens voorzien. Een paar maanden later had diezelfde groep de 'Islamitische Staat' uitgeroepen.

Wutbürger_ | 14-03-16 | 22:27

PvdA blijvend op 6 á 7 zetels en de EU keihard op weg naar het einde..... heerlijk al die PvdA cultuurcriminelen die hun politieke einde zien naderen.

Musset | 14-03-16 | 22:27

Denkt fransiemans dat hij een legal black hole heeft.? Blijkbaar is hij nu toch versneld aan het aftakelen Maar het moet toch ook frustrerend zijn voor dit soort oudjes om te ondervinden dat het internet alles voor eeuwig vastlegt wat uit je zeikerige strot komt. En waar je vervolgens dan ook nog instantly op wordt gewogen en becommentarieerd Wat een verliezer.

|skander | 14-03-16 | 22:26

The internet is a free haven, Timmerfrans, you cunning linguist.

nononono | 14-03-16 | 22:23

Wat een idee, ik ga ook eens de gesprekken met de postbode opvoeren over al die rekeningen die ik krijg.

dugo | 14-03-16 | 22:22

@Krombach | 14-03-16 | 22:11
Rot dan op naar de joop. Eikel.

Mark_D_NL | 14-03-16 | 22:21

Ja maak jullie borst maar nat. GS zal als een van de eerste aan de beurt zijn. Beetje een referendum organiseren... stelletje boefjes.

jip_86 | 14-03-16 | 22:21

Dus eindelijk wordt de culturele haat uit de koran verboden Fransie?
Een facebook / twitter haatbericht is toch van een heel andere orde dan de voor dwazen aanbeden heilige haatgeschriften. Begin daar eerst maar eens.

Antitheïst | 14-03-16 | 22:20

@DreHa 22:08
"Het (Amerikaanse) congres zal geen wet aannemen omtrent het belemmeren van de vrijheid van meningsuiting"

Er staat Amerikaanse internetbedrijven dus geen wet in de weg, om de vrijheid van meningsuiting absoluut uit te voeren.

Frans Timmermans wil Amerikaanse bedrijven aan banden leggen, wat in de Verenigde Staten een ongrondwettelijke handelswijze van iemand in overheidsdienst is. De wet van Frans, wat slechts zijn persoonlijke mening is, aangezien Frans door niemand verkozen is en hij niemand vertegenwoordigt, gaat niet boven de grondwet van de Verenigde Staten. Zelfs als Frans dat anders ziet.

tipo | 14-03-16 | 22:20

Weer een schreeuw om aandacht van een marionette met oogkleppen en een groeiende neus. Niets meer en niets minder.

hetkwartjevancock | 14-03-16 | 22:20

Beste Frans,

Nu je partij niet veel meer krijgt te zeggen in Nederland, zul jij het nog wel even zeggen. In Duitsland demos Angela en voor de hele EU demos Frans. Dat is voor jou om van te likkebaarden. Maar wat denk je, als je je zin door zou kunnen zetten dat al die weglopers dan weer terugkomen bij die partij van jou? Die zoals ik op de tv zie aan de linkerzijde de meest gevaarlijke en haatdragende mensen heeft? Waar je mee wilt onderhandelen zijn Amerikaanse firma's. Maar misschien krijg je er Europese firma's voor terug met dezelfde opzet. Dus, beste Frans, verbeter de wereld en begin bij de haters in je eigen partij. Bonjour tristesse.

harlekeintje | 14-03-16 | 22:18

@DreHa | 14-03-16 | 22:08
Weet Frans dat wel? En daarom ben ik best benieuw welk vervolg dit krijgt. Vermoedelijk eindigt dat hele EU ding met 1 grote klap en heeft Franz zijn tijd slecht besteed.

Mark_D_NL | 14-03-16 | 22:17

@Krombach | 14-03-16 | 22:11
.
Vraag het necrosis, die heeft er voor doorgeleerd.
Hij heeft alle certificaten.

Piet Karbiet | 14-03-16 | 22:17

Nog even Frans en dan kan je gaan solliciteren naar het burgemeesterschap in een of ander links stinkdorp hier in Nl. Moet lukken met de steun van oud greenpeace activisten. Het zal niet lang meer duren voordat je EU volledig uit elkaar gevallen is!

vangodlos | 14-03-16 | 22:15

@ Dandruff | 14-03-16 | 22:02
"Ik kan jouw schrijfsels van hieraf niet beoordelen."

In de laatste reactie van mij die verwijderd is zei ik dat het "NATO-agressie vs het arme Rusland" argument niet deugt. Dat alle NATO leden vrijwillig zijn toegetreden. Dat de angst voor Rusland die daarin meespeelde terecht is (zie Georgie 2008 en Oekraine 2015). Dat ik dacht dat Baltische staten er nu heel anders uit hadden gezien als ze geen NATO lid waren geweest. Dat is alles wat ik zei, niet meer, niet minder.

Als je het hier niet mee eens bent, prima. Maar is dit nou iets dat verwijderd moet worden?

Krombach | 14-03-16 | 22:15

En bovendien verdenk ik Mark Zuckerberg ervan dat hij borsten niet haat maar gewoon alles voor zichzelf houdt.

Dollemans | 14-03-16 | 22:14

Frans timmermans is een Euzi. Oftewel een nazi, maar dan niet nationaal, maar europees. 28 keer erger dus.

Bensel | 14-03-16 | 22:14

@koolteer | 14-03-16 | 22:07
Pauwnews bedoel je?

Mark_D_NL | 14-03-16 | 22:13

Wil hij Wit Rusland al bij de EU?
Die zijn hier al helemaal klaar voor.

Piet Karbiet | 14-03-16 | 22:13

-weggejorist-

Baureihe110 | 14-03-16 | 22:13

Zolang het nog kan: ISLAM IS KUDT! En ik wil er minder, minder, minder van in Nederland!!1!

marcoplarco | 14-03-16 | 22:13

In de toespraak bij de VN verzon deze man ter plekke een nep-ring-verhaal over MH-17. Hij kreeg hier zelfs applaus voor terwijl het straal gelogen was.
Wat een prutser is die man, snel weg uit de EU, NEXIT is het nieuwe woord Franske

gringo-brd | 14-03-16 | 22:12

-weggejorist-

Krombach | 14-03-16 | 22:11

"Ideas are more powerful than guns. We would not let our enemies have guns, why should we let them have ideas"
Joseph Stalin

spuitje11 | 14-03-16 | 22:10

kritiek leveren op islam, climate change (AGW), regering, EU (Ukraine of Griekenland beleid), Turkije, immigratie e.d. valt dan straks allemaal onder 'hate speech'.

Hate speech richting bv. Putin is dan natuurlijk helemaal bon ton, ze doen het namelijk dagelijks.

La Bailaora | 14-03-16 | 22:10

Frans spreekt heel veel talen, behalve die van de gewone burger.
Ik ben helemaal niet van het doodwensen van mensen, maar een partij Fukushima-tonijn in de Brusselse keuken zou een welkome oplossing zijn.

Jackanders | 14-03-16 | 22:10

Mensen die bij dit onderwerp het verschil niet weten tussen Democratie en Rechtsstaat zullen we maar minzaam met de vuilnisman mee geven.
Zoals Timmermans al aan geeft geldt op 'Internet' gewoon de wet. Ook al denken en handelen velen alsof dat niet zo is.

DreHa | 14-03-16 | 22:08

Goed zo Timmermans! Iedere keer voor extreem rechtse nazi uitgemaakt worden wanneer ik ook maar iets onwelgevalligs over vluchtelingen zeg begint me te vervelen.
Al die mensen dus maar van internet jorissen, alvast bedankt!

Dollemans | 14-03-16 | 22:08

zonder internet moeten narxisten ook dood, wie zich aangesproken voelt werpt de eerste dagvaarding..

compitaal | 14-03-16 | 22:07

@Dandruff
-Jezelf druk maken over iets waar je toch geen invloed op hebt..
;)

Ongeblustekalk | 14-03-16 | 22:07

@Geenstijl
Geen idee waar jullie mee bezig zijn. Qua content en links (Pownews weg, dat muffe autobahn er bij) dwalen jullie ergens heen waar nog maar weinigen het kunnen volgen. Dat er een lokale paarse broek een briljant drisruptive concept bedacht heeft, en dat stante pede doorgevoerd heeft, is ruk.
Zeker qua timing. Hiermee verliest GS te veel slagkracht voor het referendum. Slechte zaak & triest.

koolteer | 14-03-16 | 22:07

Zou hij nou trots zijn op het feit dat hij, en de EU, zich met dit soort ideeën / uitspraken in een lijstje met dictators en communistische regiemes plaats?

“hate speech”, tja dat is een onderdeel van de vrijheid van meningsuiting. Je mag vertellen dat je iemand anders een totale idioot vind als jij dat wilt. Als je alleen dingen lieve (en de overheid dan bepaald wat lief is en wat niet?) mag zeggen dan is het geen vrijheid van meningsuiting.

Dat het internet zo'n 'legal black hole' is... of feitelijk, iets waar overheid minder controle over hebben. Is een zege, misschien wel de redding voor de vrije samenleving en de vrijheid van meningsuiting. Natuurlijk vinden bepaalde groeperingen dit niet zo leuk. Die hadden eerst veel mensen goed in bedwang, en nu doordat die mensen meer informatie en ideeën krijgen / horen via het internet komen ze ineens tot de conclusie dat die gevestigde orde toch niet zo geweldig is.

Uiteindelijk kun je via internet maar een ding, en dat is gegevens uitwisselen. Dat moeten we dus altijd verdedigen. Zoekmachines zouden geen (opgelegde) filters mogen hebben en de overheid moet zijn handen er vanaf houden. De altijd zelfde gebruikte excuses (terrorisme en kinderporno) moet je bij de bron aanpakken, niet bij een communicatiemiddel dat de gebruiken.

DerUnterMensch | 14-03-16 | 22:04

Krombach | 14-03-16 | 21:48,

Ik kan jouw schrijfsels van hieraf niet beoordelen.
Het valt me wel op dat de meeste reacties van ja-stemmers gewoon blijven staan.
Ook al gaat het relatief vaak om onzin-reacties;
- laster over geld aannemen van / bevriend zijn met Poetin;
- beledigingen en schelden;
- irrelevante teksten letterlijk copy-pasten van andere sites.

Dandruff | 14-03-16 | 22:02

Hele speech tegen de Amerikaanse vorm van Freedom of speech hier: ec.europa.eu/commission/2014-2019/tim...

Frans wil een verbod op holocaustontkenning. Frans wil een verbod op teksten die wel eens beledigend voor moslims zouden kunnen worden opgevat. Frans wil dus een verbod op het ontkennen van de werkelijkheid en een verbod op het beledigen van mensen.

Frans zegt: "We will not fail to fight, for freedom, for equality, for fraternity in Europe." Ik vind Frans eng. Zelf als ie Engels spreekt in Duitsland.

tipo | 14-03-16 | 22:00

Moslims willen hun haat tegen westerse waarden ook graag via internet verspreiden, dus Fransje zal zijn opmerking wel weer snel intrekken.

Ongeblustekalk | 14-03-16 | 22:00

Frans Timmermans is een gevaarlijke gek.
Gelukkig zit hij wel op een afdeling waar het er vol mee zit.
Nu nog dat metershoge hek er omheen, en geen haan die er meer naar kraait.

Jackanders | 14-03-16 | 22:00

""(..)En nee ik roep niet op tot geweld, ik scheld niet, en ik discrimineer niet(..)""
@ Krombach | 14-03-16 | 21:48
Dan heeft u vast hoofdletters gebruikt; want bijna alles mag op GS; praten over neuqen, demense uitmaken voor l*l, kudt enz, enz maar ooooweeee als je hoofdletters gebruikt, dan wordt joris giftig.
rare jongen (m/v) die joris...
(wordt dit nou weggejorist, nee toch..?)

telelezer | 14-03-16 | 21:59

"Daar kan de regering niets aan doen, zeker deze regering niet. Maar ik vind dat wel een hindernis voor het buitenlandbeleid, als men weet dat men altijd het risico loopt teruggefloten te worden. Een land moet zich kunnen engageren. Nederland is hierin een uitzondering, het is het enige land dat zo'n soort procedure hanteert."

Weer zo'n prachtig voorbeeld van hoe mijn ideeën over politiek vrijwel altijd precies het tegenovergestelde van de gevestigde ideeën zijn.

Een van de redenen dat ik zo tegen de huidige EU ben is omdat je normaal aan zo'n verdragen vast zit. Een regering voert iets door, mogelijk tegen het zere been van de meerderheid. Democratisch wordt zo'n partij afgeslacht en een andere in de plaats gezet (Voorbeeld: Laatste kabinet Balkenende dat werd afgestraft voor de EU grondwet) maar vervolgens zit de rest er mee opgescheept en kom je er ook niet meer zo gemakkelijk vanaf. Die verdragen zijn wat dat betreft moeilijk vanaf te komen dan van grondwettelijke bepalingen. Verdragen zijn bindend (al zijn er soms wel bepaalde opties om er onderuit te komen). Zie: www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/inte...

De EU zou echter juist op vrijwillige en vrijblijvende basis moeten werken. Natuurlijk geld ook dan, als een land zich er regelmatig uit trekt dan wordt het onbetrouwbaar. Maar het betekend ook dat overheden van te voren rekening moeten houden met de wil van het volk, willen ze een verdrag goed laten verlopen. Anders is de kans groot dat ze (geheel terecht) de verkiezingen verliezen en een volgend kabinet het verdrag weer ontbind. Er zijn nog een aantal voordelen.

Maar wat je hier dus ziet bij Van Rompuy ziet is dat hij juist dit democratisch princiepen een probleem vindt. De mogelijkheid die Nederlanders nu hebben om een referendum af te dwingen, geeft namelijk nu een goede mogelijkheid aan burgers om toch (nadat de overheid al iets heeft besloten) zijn mening daarover te geven. Het is nog nog een stuk ingewikkelder dan bij de variant waarbij verdragen gewoon vrijwillig en vrijblijvend zijn. Maar het is een stap in die richting. En precies dat is wat de gevestigde orde (nu bij monde van Van Rompuy) niet zit zitten. Democratie, dat vinden ze maar eng. Daarom moet het internet natuurlijk ook kapot: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/03/... Mensen die hun hatelijke mening kunnen geven, dat moeten we niet hebben.

DerUnterMensch | 14-03-16 | 21:57

Fransie zuig er maar een punt aan, 's werelds grootste kuthaarvlaai

HaagseSkieldah | 14-03-16 | 21:56

-weggejorist-

Cool Pete | 14-03-16 | 21:56

Deze man is compleet los van de werkelijkheid.
Alleen als je zijn houding al ziet als hij op zijn stek zit (rechts van Farage) terwijl Farage spreekt. Totale ongeïnteresseerdheid, maar vooral de arrogantie die er vanaf druipt... bah! kwal van een vent.

DatInternetDingetje | 14-03-16 | 21:56

Wolla, geen oproepen tot geweld. Dan kunnen de meeste Arabieriese sites op zwart. Of valt dat niet onder hate speech?

Val deaud, Franz.

Piet Karbiet | 14-03-16 | 21:54

Het enge is dat Timmerfrans echt gelooft in wat hij zegt. Dat zijn de gevaarlijkste socialisten.

Ongeblustekalk | 14-03-16 | 21:54

Censuur. In navolging van Grote Broere Turkije waar we voor kruipen. Censuur is geen censuur als het ten behoeve van moslims is.

Patatter | 14-03-16 | 21:53

"Dialoogtafel" doet me denken aan Uitvreter Wallage, die met de dialoogtafel van de NAM enkele tonnen per jaar opstrijkt.

Youri de Hakkelaar | 14-03-16 | 21:50

Goedzo. Er schijnt ook heel veel aanstootgevende "pornografie" op dat Internet te staan. Hopelijk kan dat snel verwijderd worden, voor onze gevoelige medemens.

fail | 14-03-16 | 21:48

-weggejorist-

Krombach | 14-03-16 | 21:48

Timmermans is zelf een haatdragende idioot. Maar, Frans, ik heb toevallig Gilles de la Tourette met de tic ongecontroleerd schelden en vloeken, waar ik dus helemaal niks aan kan doen: gotverdomme Frans je bent een lul tyf*s .. Kloothommel. Zie, ik heb er geen controle over.

HdJ& | 14-03-16 | 21:48

EU = Wer nicht mit uns ist, ist gegen uns!

moutardeaprèslerepas | 14-03-16 | 21:47

Timmermans is zelf een haatdragende idioot. Maar, Frans, ik heb toevallig Gilles de la Tourette met de tic ongecontroleerd schelden en vloeken, waar ik dus helemaal niks aan kan doen: gotverdomme Frans je bent een lul tyf*s .. Kloothommel. Zie, ik heb er geen controle over.

HdJ& | 14-03-16 | 21:47

De mens wordt steeds minder vrij en Timmerfrans zag dat het goed was... we worden geregeerd door de belangen van een kleine groep corporates en hun henchmen. Yes Frens U2!

LJBrinkhorst | 14-03-16 | 21:46

Ik moet nog denken aan die keer dat ie bij Pauw zat en Pauw hem confronteerde met een van zn eerdere uitspraken,

Ik kan me precies herinnneren hoe deze meneer Timmermans reageerde. Niet als een volwassen mens in ieder geval.Hij word een heel lastig mens zacht uitgedrukt als je in zijn vaarwater komt.

Nee ik heb nu eenmaal een geheugen als een olifant en dit soort reacties van wie dan ook vergeet ik niet. Dit is een man die een ster is in manipuleren van mensen. Dat heeft ie mij laten zien bij de MH7 ramp.Iedereen vond hem geweldig. Ik zag iets anders bij deze man.

Yvonne54 | 14-03-16 | 21:45

Tot slot. Timmerfrans je bent een schande voor het Nederlands volk. Een capitulerende zwak beta mannetje. Jij bent *alles* wat een zelf respecterende Nederlander *niet* is! Daarom schaar je je ook onder de sterretjes vlag stomme lafbek. Kom eens hier! Spuug ik je in je bek stom slap aftreksel van wannabee man dat je bent. Beetje leven in je toren van Babel en dagelijks genomen worden door oliarchen. Niet mijn probleem muppet! Tegen het muurtje jij! Deden wij vroegah ook met mensen zoals jij nadat je de dictatorschap kwijtraakte. Ga maar lekker bij je wijf janken en een fles wijn opentrekken. Die boze wereld ook. PRUTSER!

Vageling | 14-03-16 | 21:44

Na zijn leugens in de VN over de 'Russian Thugs' wisten we wat we in de kuip hadden. No surprise.

La Bailaora | 14-03-16 | 21:44

@Kapitein Stijlvol | 14-03-16 | 21:09
die hebben geen eigen sociaal platform, vandaar

rode peper | 14-03-16 | 21:43

Binnenkort gaat Brussel ook de auto verbieden. Het schijnt namelijk dat daar wel eens ongelukken mee gebeuren. En dat er mensen zijn, die daar te hard mee rijden. (oh nee, dat laatste levert geld op. Veel geld).

The_Black_Knight | 14-03-16 | 21:42

Tijd voor Internet 2.0... één zonder reclame en politici..

WellusNietus | 14-03-16 | 21:40

Het grote probleem met de Fransjes en de Hermannetjes en de Verhofstadjes en de proost Junckertjes is dat ze van een pre internet generatie zijn.
De mannetjes met een Alpha studie die hun weg omhoog vonden in de politiek met veel handjeklap en gesloten deurtjes gekonkel.
Op de een of andere manier schijnt het maar niet door te willen dringen bij deze fossielen dat mensen tegenwoordig veel beter geïnformeerd zijn en dat een groot gedeelte van de bevolking hoog opgeleid is.
En dat die bevolking niet meer zit te wachten op de morele gids zoals een Fransje.
De mensen kunnen tegenwoordig zelf nadenken.
Dat is eng voor Fransje.
En daarom wil Fransje dat de mensen weer dom worden.
Dan is Fransje weer god.

bakoenin | 14-03-16 | 21:40

Timmermans is een incompetente, narcistische natte dweil.
-reactie moet nog gekeurd worden door het EU Ministerium für Staatssicherheit-

Harry Turtle | 14-03-16 | 21:40

Heej Franske, wie is hier nou de haatzaaierd? Gij of ik?

G,I. Jane | 14-03-16 | 21:38

The war is coming. Voor de oorlog er is, moeten alle media onder controle zijn. Dat is waar Franske mee bezig is. En de media brengt het weer eens als het verlossende woord.
Al kan dat nauwelijks nog subtiel. Want, haast is geboden. Rusland trekt terug uit Syrië. Poetin verwacht iets.
Zet de voorraadkast maar vol.

koolteer | 14-03-16 | 21:37

fransje ottomans.

sennholz | 14-03-16 | 21:37

Wedden dat dit in TTIP voorkomt? Onder één of andere vermomming van auteursrechten of 'hatespeach'. Die bolle dramaclown wilt dat iedereen en zijn moeder zijn stomme propaganda en indoctrinatie 24/7 aanhoort. Zombies zijn makkelijker onder controle te houden dan zelfstandig nadenkende mensen. Stomme hufter met zijn 101 dramaklas over MH17 (Zeg bolle nu niet meteen in je safe-space duiken laf mietje! Moet ik je in je bolle nekvel grijpen?) komt mij uitleggen dat onwelgevallige meningen 'haat' zijn omdat realiteit te pijn doet? Grow a pair you fucking sissy!

Vageling | 14-03-16 | 21:37

vindead | 14-03-16 | 21:29,

Laat ik Arabist Hans Jansen even vrij citeren; de koran moet niet verboden worden, integendeel, iedereen moet de koran eens lezen.
Hoe meer mensen dat boek lezen, hoe meer mensen het gevaar inzien.

Dandruff | 14-03-16 | 21:36

Timmerfrans is de beste useful idiot die ze kunnen hebben.
Washington, Ankara, Teheran of Brussel maakt niet uit, hij volgt gewoon klakkeloos en zonder nadenken de bevelen op.
www.politico.eu/wp-content/uploads/201...

Wutbürger_ | 14-03-16 | 21:35

Op de sociale media krijgt Franske wel eens tegenspraak van het grauw. Daar houdt hij niet zo van.

aardappelninja | 14-03-16 | 21:32

sterf timmerhond sterf

rightfold | 14-03-16 | 21:32

Ontneem de man of zijn macht,of zijn status of zijn geld,of nog beter alledrie en er is niks meer van hem over.

swassannuf | 14-03-16 | 21:31

stem NEE

weerwolf | 14-03-16 | 21:31

Goed idee. Laten we de censuur weer invoeren. Het is inmddels al weer bijna 71 jaar geleden dat de censuur hier werd afgeschaft, dus het mag wel weer eens een keer.

VanBukkem | 14-03-16 | 21:31

Dictator willen zijn is ook vet irritant met al die hinderburgers die een mening hebben.
Dat snapt Brussel, dus moet het internet kapotstukdeaud, toch -Adolf- Frans?

Botte Hork | 14-03-16 | 21:30

Gesprek op Niveau lijkt me hard nodig. Eens kijken of elitefrans zijn persbreidel en mediacensuur kan uitleggen in zijn moedertaal.

Driewerf Hoezee | 14-03-16 | 21:29

Eng, gewoon vooral heel eng. Hate speech is een begrip waarvoor niet echt een 100% gelijkend Nederlands equivalent voor is. Wat hatelijk is en wat niet, is heel subjectief. Ben benieuwd wiens fatsoensnormen dan hier de standaard zullen zijn, waaraan getoetst zal worden.
Ik vind zelf persoonlijk surah 8:12 in de koran nogal getuigen van hatelijkheid jegens mij als persoon. Als Frans Goebbels... oh sorry, Als Frans Timmermans dit graag wil doordrukken, zou hij er dan ook voor kunnen zorgen dat vers 8:12 uit de koran niet meer op het internet te vinden is?

vindead | 14-03-16 | 21:29

nel=snel

moutardeaprèslerepas | 14-03-16 | 21:26

Even m'n mondkapje zoeken.

Driewerf Hoezee | 14-03-16 | 21:26

Frans heeft helemaal gelijk, vrijheid van meningsuiting is de vrijheid om *zijn* mening te uiten. Andere meningen zijn per definitie vreemdelingenhaat of racismefascisme of, gruwelijke gruwel, anti-EU.

Onvoorstelbaar.

Andere meningen moeten dus zo nel als mogelijk is verboden worden.

moutardeaprèslerepas | 14-03-16 | 21:25

Frans zit al zo lang in Brussel dat hij denkt God zelve te zijn. Hebben ze daar allemaal last van.

sinar2 | 14-03-16 | 21:23

de EU is daar natuurlijk technisch al een poosje mee bezig.. en Frans van de volksverraderspartij, bereid eea voor in Nederland, want je dacht toch niet dat je straks nog commentaar mag geven op vb TTIP ? of op die voortwoekerende kanker de islam ?
Ik kan je nu al vertellen hoe eea eruit gaat zien, iedereen een pasje (de nieuwe digi D) en inloggen op het net met een kaartlezer.
Zie het als de perronpoortjes .. vroeg of laat kom je er zonder pasje niet meer op.

(c)ZWITSUL | 14-03-16 | 21:23

Frans Timmermans is een enorm gevaarlijke man.

Mesmer | 14-03-16 | 21:23

Natte Frans is een dictator zonder charisma. En dat is het ergste soort!

blubberpoesje | 14-03-16 | 21:23

Frans Timmerlul is een dictator

Klunhel | 14-03-16 | 21:21

Meteen die vervuilende eu-propaganda verwijderen.En het verspreiden van vergiftigende haatzaaiende sprookjes ook gelijk inperken.

van stampij | 14-03-16 | 21:21

Waar is de jubelstemming over de Facebookrevolutie en de Arabische Lente gebleven, Fransje? Waar is je vertrouwen gebleven in het vrije woord en de rechtsstaat? Bang voor een Europese Lente, Fransje?

Professor Superhirn | 14-03-16 | 21:19

Als het internet geen legal black hole is, mogen we dan nu onze privacy terug van de NSA?

Feynman | 14-03-16 | 21:18

Waar is de man toch mee bezig. Dat EU project gaat keihard tegen een muur knallen. Hij werkt echt voor de katse kudt. Wat een rare snuiter die Franz Zimmermann.
--
Tevens ieder weldenkend mens stopt of gaat stoppen met de USA social services. Genoeg alternatieven. En kan jouw het fucken dat je niet meer ziet hoe dik de reet is geworden van je schoonzus. Facebook is ouwe zooi. Ook voor advertising is het tegenwoordig klote.

Mark_D_NL | 14-03-16 | 21:18

Timmerfrans is een gevaarlijke volksmenner

Ronman2k | 14-03-16 | 21:17

Aan de andere kant, als ie Facebook kapot weet te krijgen...

Boutschefter | 14-03-16 | 21:16

Timmerfanske, "mohammed" is de meest voorkomende naam, binnen de gevangenismuren. Hatespeech ? Ik denk het niet, het is een feit ! Eikol !
En even terzijde, hebben we ook maar iets geleerd, van dit feit ? Prutzer !

Anjin Mohammed | 14-03-16 | 21:14

Nog even en we zien PlatitudeFrans nooit meer terug want dan is z'n partij uit elkaar geflikkert.

wapster | 14-03-16 | 21:14

Timmerfrans had geen moeite met de kinderbordelen en massaslachtingen van isis, want "Iraakse christenen worden beschermd door de Iraakse grondwet".

Maar owee als iemand op internet de tot massamoord oproepende islam "moorddadig" zou noemen.

Dandruff | 14-03-16 | 21:12

Ietwat offtopic maaruhhh, Microsoft en het tot in den treuren pushen van Windows 10: Zou dat Windows 10 wellicht een poging zijn om door nog meer data te verzamelen om daar op een later tijdstip ism met de eu mensen daadwerkelijk middels technologie digitaal het zwijgen op te leggen? Zomaar een luchtballonetje...

Lum-chan | 14-03-16 | 21:11

Was Frans Erdomans ook tegen hyperlinken? Of onwelgevallige kranten? Of mag ik mij dat ook niet meer afvragen?

MistrX | 14-03-16 | 21:10

Dit. Is. Niet. Okay. Nu vind ik het niet leuk meer.

Bedrijven zijn natuurlijk vrij om hun eigen policy's te bedenken en handhaven. Dat is één ding. Maar dat de EU bedrijven vertelt wat hun beleid dient te zijn....

*Onder deken kruipt en Orwell openslaat*

iB€€R | 14-03-16 | 21:10

EU to the rescue! LOL

Hobbykip | 14-03-16 | 21:09

Vroeger was niet alles beter maar dat gaat voor het internet toch echt wel op. Trage internetsnelheden daargelaten.

BilBal | 14-03-16 | 21:09

Gelukkig dat Apple niet in het rijtje staat, dus bij deze via mijn iPad: wat ben je toch ook een kleauthommel, Frans.

Kapitein Stijlvol | 14-03-16 | 21:09

Volgens mij braakt Frenske als goed socialist volop haat op succes en vrijheid. Moest ie maar es mee stoppen.

Godsammekraken | 14-03-16 | 21:08

Ik vind ook dat je niet zomaar iedereen op internet kan gaan bedreigen.

hulpje | 14-03-16 | 21:08

-weggejorist-

XHannibalX | 14-03-16 | 21:08

Zullen ze nu eindelijk die antisemitisme Marokkanen aanpakken op moroc.
*kuch*

Tuborg øl | 14-03-16 | 21:08

REAGEER OOK