Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Arnoud Kamerbeek, Totale Graaier van de Week

kamerbeek.jpgSommige mensen verdienen een microwatersnoodramp in hun zitkamer. Arnoud Kamerbeek, bijvoorbeeld. Een gewetenloze boef in krijtstreep (MBA, McKinsey, dus dan weet je het wel) die bij een noodlijdend nutsbedrijf een loonsverhoging van €120.000 eist (van €400.000 naar €520.000), die niet krijgt en vervolgens boos wegloopt met een gouden handdruk van €800.000. De rest van het personeel zit op de nullijn, maar de grote baas wil natuurlijk 30% omhoog. De raad van commissarissen wilde hem eigenlijk het liefst zonder platinum trap onder de reedt naar huis sturen, maar de voorzitter lag dwars. Draaideurlul Cees Maas - voorheen CFO bij ING en Thesaurier-Generaal bij het Ministerie van Financiën - vond de beloning namelijk "marktconform". Welkom in consultocratie Nederland, waar zoveel mogelijk economische activiteit wordt weggezet in semi-publieke bedrijven (Delta is voor 50% van de Provincie Zeeland), waarvoor de burger dus wel garant staat maar geen democratische controle over heeft, die bestuurd worden door een klein groepje oligarchen die elke paar jaar draaideuren tussen semi-overheid, bedrijfsleven en overheid. Oekraïne, dat zijn wij.

Reaguursels

Inloggen

Nu Kamerbeek vertrekt kan zijn vriendje De Haas van Eneco ook volgen. Belachelijk dat die graaiers zich verzetten tegen de splitsing van de energiebedrijven.
Publieke netwerken zijn van het publiek en De Haas haalt daar veel te veel geld uit. Met zijn zogenaamde groene muts op strijkt hij ook privé enorme bedragen op. Eneco noemt zich als het uitkomt een publiek bedrijf, maar als het niet uitkomt (salarissen), dan is het opeens een geprivatiseerd bedrijf. Splitsen en snel! Dan vertrekt De Haas heus ook wel!

Splitsen die hap! | 09-03-16 | 08:58

En de zak komt er mee weg, over een jaartje weet niemand nog wat hij uitgevreten heeft.

mallekater | 09-03-16 | 07:29

GeenPeil, een van de initiatienemers van het op 6 april te houden referendum over het verdrag, heeft het geld ingezameld door inschakeling van veertig particuliere burgers. GeenPeil verzorgde de volledige subsidieaanvraag voor de particulieren. Daarna sloot GeenPeil een koopcontract af met de particulieren, dat hen verplichtte tot het afdragen van de subsidie aan GeenPeil. Het geld wordt onder meer gebruikt voor het drukken van flyers en het aanschaffen van campagnematerialen.

Met de constructie werd 150.000 euro binnengehaald. Het maximale bedrag dat een rechtspersoon als GeenPeil mag aanvragen is echter 50.000 euro. Door de actie van GeenPeil daalde het beschikbare subsidiebedrag voor particulieren met ruim 30 procent. Opvallend is dat GeenPeil eerder aan de referendumcommissie liet weten als rechtspersoon af te zien van een aangevraagde subsidie.
ADVIZEUR | 09-03-16 | 00:58

werkelijk alles wordt uit de kast getrokken om oekraine erbij te krijgen he?

Ben5570 | 09-03-16 | 01:33

En de winnaars in dit geval zijn de "mensen"die parasiteren op de massa, die alle centen bij elkaar moeten sprokkelenn.Maarja da's ons eigen schuld natuurlijk.Hadden we maar zo slim moet zijn als bovenstaande schooiers....

Ben5570 | 09-03-16 | 01:31

-weggejorist-

ADVIZEUR | 09-03-16 | 00:58

Tsja, je hebt nou eenmaal winnaars en verliezers.

BartV87 | 09-03-16 | 00:31

En het is niet alleen die 8 ton die dat kost, na deze bekendmaking hebben ze van Nuon, de helft van de middenstanders in de Zeeuwse steden benaderd en als klant binnen gehaald, het mes snijdt aan twee kanten he? Kost dus ook nog eens een heleboel klanten. Zo rolt dat, mensen blijven niet gek. Ook bijzonder dom bedrijf, zit je in een provincie met een kerncentrale, als er wat gebeurt, zijn ze allemaal gegrild, maak je reclame met 100% groene stroom. En geen greintje schaamte, dat vind ik nog het ergste.

corbiere | 08-03-16 | 23:50

En maar graaien, lekker gemakkelijk !

Laat hem maar bij google werken en zijn 5 ton waard zijn.

Denk dat ze deze aardappel, binnen een week naar huis sturen.

(R) Overheid doe hier iets aan!

nononse | 08-03-16 | 22:46

Berbaar | 08-03-16 | 17:07
Jouw bedrijf dus je bent aandeelhouder. Jij hebt geinvesteerd en risico gelopen. Dus de winst is voor jou. Wie zegt dat jij dat als salaris uit moet betalen? Ik snap je probleem niet.

MultiPlex | 08-03-16 | 22:10

Privatiseren. Ja of nee.
Maar niet half...

da wizard | 08-03-16 | 22:05

€ 800.000 weggraaien uit de kas van een noodlijdend nutsbedrijf. Kan deze man niet worden vervolgd wegens paulianeus handelen?

En die apelul die deze gast bij zijn aanstelling al een gegarandeerde loonsverhoging van € 400.000 naar € 520.000 heeft toegezegd, die mag wat Toon betreft worden aangeklaagd wegens wanbeleid.

Toon Alloch | 08-03-16 | 20:09

Tip aan aandeelhouders: stuur RvC naar huis + civiel proces wegens wanbeleid, insteek: 8 ton terugvorderen.
Voorburg | 08-03-16 | 13:31

Datkan nooit, want deze aandeelhouders zijn een radertje in dit systeem, ofwel net zo erg.

Ben5570 | 08-03-16 | 19:43

-weggejorist-

HypoPseudo | 08-03-16 | 19:37

Oud nieuws dit.

Immers zijn dure nooitgenoeg-meneer'n die te pas en te onpas, ook ten koste van hun minderen, de financiële middelen van een bedrijf of instelling aanwenden als zijnde een grabbelton op de braderie dat het een lieve lust is ??

Sterker nog; het is de laaste trend. Als je zónder handdruk (rectificatie: graai) weggaat hoor je er dus écht niet meer bij.

HypoPseudo | 08-03-16 | 19:36

Gek. In een eerder stadium zegt Cees Maas dat een vette bonus of oprotpremie tot pervers gedrag leidt. Is deze man zijn eigen stelling vergeten of is het er zo eentje die meebuigt met de dan heersende opinie?

www.nu.nl/economie/2167435/ing-bankier...

gast128 | 08-03-16 | 19:22

Als ik een loonsverhoging eis van 30% krijg ik die zeker niet en ook niet als ik boos wegloop. Maar hoe komt hij dan aan een oprotpremie van 8 ton? Hebben ze hem ontslagen? Hadden ze hem niet kunnen laten zitten voor die schamele 4 ton? Ergo, er is meer aan de hand denk ik.

Mike Gaatjeniksaan | 08-03-16 | 19:12

Toch wel blij dat uiteindelijk iedereen gewoon dood gaat.

Peniskokertje | 08-03-16 | 18:48

Tjah even acht ton opstrijken door je crony maatje. Welkom bij het graaiers gilde! Lidmaatschap alleen op uitnodiging. Zo'n opgeblazen ego moet wel goed gevuld worden natuurlijk.

Vageling | 08-03-16 | 18:35

VVDer ?
Trouwens. De VVD stijgt in de Hondjes poll. Rara ?
Hopende op een baantje bij die club ? Net als Arnoud K. ?

Kamervraag | 08-03-16 | 18:26

De lange arm van Minerva?

BlowingBubbles | 08-03-16 | 18:10

Op 1:30 min. op het filmpje onder http://www.omroepzeeland.nl/nieuws/2016-03-07/979652/delta-maakt-tijdelijke-opvolger-kamerbeek-bekend zie je dat Peter Boerma (een voorganger van Kamerbeek) 1,3 miljoen meekreeg omdat hij weg moest toen zijn plannen voor een tweede kerncentrale mislukten. Het is een kliek met belangen en die zitten er niet mee dat een paar poppetjes wat miljoenen binnenharken, als ze hun belangen maar dienen.

Watching the Wheels | 08-03-16 | 18:01

Zit in Zeeland die Peijs (CDA) nog, die met haar betonfraudekartelvisfabrieksubsidieman graag nog een Delta-kerncentrale had gebouwd of heeft de stoelendans inmiddels alweer een ander vriendje of vriendinnetje uit het netwerk op het pluche getild?

Watching the Wheels | 08-03-16 | 17:51

@MultiPlex Doe toch niet zo dom onnozele man. Als je zelf een bedrijf opricht en risico loopt heb jij er geen moer mee te maken. In dit geval is dat niet zo.

Reaaalist | 08-03-16 | 17:51

Wat mij betreft schaffen we het landelijk minimumloon zo snel mogelijk af en vervangen we het voor een bedrijfsafhankelijk minimumloon, bijvoorbeeld op 30% van de meest verdienende. Als je als bedrijf dan denkt de bulken van het geld en je top 400.000 euro per jaar wil betalen, prima. Maar laat de rest daar dan ook naar rato van meeprofiteren.
@MultiPlex | 08-03-16 | 16:49
Pleurt eensch lekker op met Uw semi-communistische voorstellen.
Mijn bedrijf dus ik maak zelf wel uit, binnen wettelijke en CAO kaders, wat ik de kantinejuffrouw betaal en dat staat en hoort ook niet te staan in enige verhouding tot wat ik mezelf of management uitkeer.

Berbaar | 08-03-16 | 17:07

@Reaaalist "Dit is juist exemplarisch voor linkse praktijken."
Welke linkse partij heeft er dan zo hard voor privatisering en marktwerking gestreden dan? Volgens mij komt dat toch echt uit de VVD koker en zijn CDA, D66 en PvdA erin mee gegaan omdat het goed was voor hun baantjesmachine. En aan het volk is steeds verteld dat het van Europa moest.

MultiPlex | 08-03-16 | 16:56

Wie een beetje oplet, weet dat het de VVD is die normering van topinkomens tegenhield. Ben benieuwd wat hun standpunt zal zijn als straks een voorstel in 2e Kamer komt om energiebedrijven onder de wet Normering Topinkomens te brengen...

MR Dgie | 08-03-16 | 16:51

Wat mij betreft schaffen we het landelijk minimumloon zo snel mogelijk af en vervangen we het voor een bedrijfsafhankelijk minimumloon, bijvoorbeeld op 30% van de meest verdienende. Als je als bedrijf dan denkt de bulken van het geld en je top 400.000 euro per jaar wil betalen, prima. Maar laat de rest daar dan ook naar rato van meeprofiteren. Oprotpremie van 800.000 euro? Ook prima. Maar dan de rest ook.

En wat ik maar niet snap is dat aandeelhouders dit allemaal pikken. Als er zoveel geld naar salarissen gaat, blijft er weinig dividend over. Ohja, wacht. Even vergeten dat Nederland amper aandeelhouders kent, op pensioenfondsen en de overheid na. En die hoeven geen rendement op hun investeringen want het is toch niet hun geld.

MultiPlex | 08-03-16 | 16:49

@MultiPlex Je vergist je werkelijk als je denkt dat dit iets met rechts te maken heeft. Dit is juist exemplarisch voor linkse praktijken. Overheden met ambtenaren die ondernemertje spelen.

Verder zal deze man toch geen broodje gezond meer kunnen bestellen zonder dat iedereen zijn speeksel erop deponeert?

Reaaalist | 08-03-16 | 16:44

Wat een geklaag toch weer. Dit is toch wat we met zijn allen zo graag gewild hebben met onze liefde voor rechts? Minder overheidsbemoeienis, meer privatisering, meer marktwerking, minder regulering. Allemaal goed voor de economie toch? En diensten worden alleen maar goedkoper en beter toch? Ga dan zo'n hardwerkende topbestuurder, niet uitmaken voor graaier. Straks jagen we dat hem nog het land uit!

MultiPlex | 08-03-16 | 16:37

@ben kokhals 15:55
Er zijn ook ISO-normen en NEN-normen. TTIP is volgens mij niet veel meer, dan een eenduidige normering die zowel in de USA (ANSI) als in de EU (CEN) geldt. Dat bedrijven daarbij geconsulteerd worden als stakeholders, is ook een logisch proces. De Duitse standaard (DIN) is echter de hoogste en strengste standaard op veel gebieden en je mag hopen dat de Duitsers geen water bij de wijn doen.

De democratie blijft overeind, omdat je als consument de keuze hebt om iets niet te kopen of iets met een hogere standaard, dan het minimum te kopen.

tipo | 08-03-16 | 16:20

@tipo | 08-03-16 | 15:54
Kapitalisme betekent in feite dat de arbeider baas in eigen portemonnee is, dat de opbrengst van zijn inspanningen alleen hemzelf toekomen en alleen hijzelf beslist over de besteding daarvan, niet de buurman, noch de staat. Als de productieve arbeider dan de buurman wil helpen met zijn eigen revenuen, dan is dat uit vrijwillige solidariteit. Vrijwel nergens is dus sprake van kapitalisme, maar het is wel een lekker scheldwoord.

ben kokhals | 08-03-16 | 16:07

Na de Democratische Revolutie worden dit soort mensen in een werkkamp geplaatst.

knutsel | 08-03-16 | 16:04

@tipo | 08-03-16 | 15:23
De samensmelting van staatsmacht en bedrijfsmacht is fascisme, aldus die kleine linkse kale uit Rome indertijd. De TTIP bijvoorbeeld, waar de EU mee bezig is, is daarmee behalve antidemocratisch tevens een fascistisch traktaat.

ben kokhals | 08-03-16 | 15:55

@barf15:45
Waar ik me altijd aan erger zijn al die termen om kapitalisme, conservatisme en liberalisme in een kwaad daglicht te stellen. Ook dat is new-speak.

Graaiers worden dan door SP-ers casino-kapitalisten, neo-conservatieven of neo-liberalen genoemd.

Nou, dan noem ik Cees Maas lekker een egoïstische communist. Om de belachelijkheid van jullie eigen terminologie duidelijk te maken.

tipo | 08-03-16 | 15:54

@barf 15:40
Ghe, dank voor de eloquente belediging! Klasse.
tipo | 08-03-16 | 15:44

Graag gedaan

:)

barf | 08-03-16 | 15:45

@barf 15:40
Ghe, dank voor de eloquente belediging! Klasse.

tipo | 08-03-16 | 15:44

@Space_NL | 08-03-16 | 13:46 "0% van de aandelen zijn dus buiten de overheid. Zou dus gewoon als publiek bedrijf gezien moeten worden, en dus iets met normen op beloning."
.
Goed punt! Misschien moeten alle salarissen die geheel- of deels uit belastingelden komen, of van semi-publieke organisaties waar de overheid een meerderheidsbelang heeft, afgetopt worden op 2x of ten hoogste 3x het gemiddelde salaris in Nederland. Dit zal geen invloed hebben op de kwaliteit van het bestuur, want het kan nauwelijks meer klote dan het nu is.

ben kokhals | 08-03-16 | 15:44

tipo | 08-03-16 | 15:23
je logica rammelt
om 15:11 waren corporatisme en communisme nog hetzelfde
je bent een zeldzaam plooibaar mens, complimenten!

barf | 08-03-16 | 15:40

Cees Maas krijgt een tonnetje toegestopt door Arnoud Kamerbeek, en zo is iedereen weer blij.
Follow the money.

Mr. Happy | 08-03-16 | 15:36

tipo | 08-03-16 | 15:23
EU-cratie

Glasgow Argus | 08-03-16 | 15:35

Na het failliet van energy4all , de eerste stroomboer ooit die omviel werd ik doorgeschoven naar Delta. Ben ik blij dat ik bij die schoften ben weggegaan . wat een engbekken zeg , vreselijk volk. Bedrijf was ook ruk , arrogant gedoe , slecht bereikbaar en volop fouten .Let wel ik ben groot zakelijk afnemer dus ik mag wat verwachten.

destructief | 08-03-16 | 15:29

necrosis | 08-03-16 | 15:07
Klopt,maar die SP staat net zoals alle politieke partijen wel geregistreerd als een ANBI bij de belastingdienst
Zodat dat halve bruto salaris netto in de partijkas terecht komt en degene van wie dat halve salaris was dat ook nog weer eens kan aftrekken van zijn bruto jaarinkomen als ze hun IB aangifte invullen.
Je kan je onderhand wel afvragen of een politiek partij nog een instelling kan zijn die het algemeen nut beoogt!!
Boys vd belastingdienst doe je werk eens en schrap die partijen van de ANBI lijst.

swassannuf | 08-03-16 | 15:25

@barf 15:14
De mengvorm tussen communisme en kapitalisme is corporatisme. Dat is het midden, het compromis waar we in leven. Dat zorgt er voor dat de verliezen voor de belastingbetalers zijn en de winsten (zelfs als de corporatie verlies draait) voor Cees Maas. We kunnen het ook 'Oekrainisme' noemen. Of kleptocratie. Maakt mij niet uit.

tipo | 08-03-16 | 15:23

Kijk met een salaris van 5 ton is niets mis maar dan wel voor hardwerkende ondernemers die al hun eigen geld in een zaak hebben zitten en ook echt op hun bek kunnen gaan. Niet voor ambtenaren die geen enkel risico lopen.
Trouwens, de rvb kan ook opstappen dat ze zulke idioten handdrukken in contracten goedkeuren. Die raden van bestuur falen altijd net zo hart, die zitten er immers om de boel te controleren. Nooit worden die aangepakt.

Hunter S. Thompson | 08-03-16 | 15:19

Sorry de tweede post had "vuile rat" moeten zijn

swassannuf | 08-03-16 | 15:18

ik kijk er al niet eens meer van op
en dat is al erg genoeg
ceo's en raden van bestuur maken alles kapot
overal
altijd
vrij naar moslims maken alles kapot

swassannuf | 08-03-16 | 15:18

ik kijk er al niet eens meer van op
en dat is al erg genoeg
ceo's en raden van bestuur maken alles kapot
overal
altijd
vrij naar moslims maken alles kapot

swassannuf | 08-03-16 | 15:16

@necrosis | 08-03-16 | 15:07
Maar daar hebben U en ik geen reedt over te vertellen of te oordelen.
Die loonsverhoging was al in 2014 overeengekomen bij zijn aanstelling.
Tsja en als je dan je afspraak niet gestand doet dan neem je afscheid van elkaar en kost dat duiten.
Zo werken die dingetjes in de grotemensen-wereld.

Berbaar | 08-03-16 | 15:15

tipo | 08-03-16 | 15:11
en over het algemeen ligt de waarheid in het midden...

barf | 08-03-16 | 15:14

Links lullen, rechts vullen!

vanrechteren | 08-03-16 | 15:13

@Glasgow Argus 15:07
Ik zie collectivisme als 1 ding. Fascisme, communisme en corporatisme hebben allemaal dezelfde consequentie: Animal Farm.

Het tegenovergestelde van Animal Farm is kapitalisme, faillissementen en vrije markt.

tipo | 08-03-16 | 15:11

Godverdomme een totaalverbod op gouden handdrukken bij alles waar ook maar een eurocent publiek geld in zit. En ik weet niet waarom de gewone werknemers dit blijven pikken. Als je voor je eigen cao strijdt, wees dan meteen zo slim om een normale beloning van de top te garanderen. Als je dit blijft accepteren, heb je het op een gegeven moment zelf verdiend, want je kan er echt wel wat aan doen.

Doper | 08-03-16 | 15:09

@Berbaar | 08-03-16 | 15:02
Bij de SP storten de meeste leden een deel van hun geld in de partijkas, lieden als Cees Maas stoppen alles in eigen zak.
Nog even los dat hun beloningen exorbitant hoog zijn en in geen enkele verhouding staan tot hun prestaties.

necrosis | 08-03-16 | 15:07

tipo | 08-03-16 | 15:04
Fascisme en communisme worden tot de uitersten van het politieke spectrum gezien. Laten we maar zeggen: les extremes se touchent.

Glasgow Argus | 08-03-16 | 15:07

@Glasgow Argus 15:01
Mussolini is begonnen als marxist en het fascisme is daar slechts een voortboorduursel van.
tipo | 08-03-16 | 15:04

Pim Fortuyn is ook begonnen als marxist, dus wat is je punt?

barf | 08-03-16 | 15:06

Tegenwoordig geldt: hoe meer je verdient, hoe minder je ervan bakt.

je.pense | 08-03-16 | 15:05

@Glasgow Argus 15:01
Mussolini is begonnen als marxist en het fascisme is daar slechts een voortboorduursel van.

tipo | 08-03-16 | 15:04

@baard van troje | 08-03-16 | 14:43
Lijkt wel een SP partijcongres hier, Owee als er iemand meer bij elkaar sprokkelt dan modaal.

Berbaar | 08-03-16 | 15:02

tipo | 08-03-16 | 14:52
Hoewel het corporatisme eerder een van de pijlers was onder mussolini' s fascisme.

Glasgow Argus | 08-03-16 | 15:01

tipo | 08-03-16 | 14:52
gevalletje NewSpeak?
Ministerie van Oorlog = ministerie van Vrede?
graaiers = communisten?

barf | 08-03-16 | 14:58

Wat deed ik fout?
@gescheurdrubber | 08-03-16 | 14:48

Waarschijnlijk ben je geen gewetenloze schurk die geld harken en zelfverrijking tot in de puntjes beheerst zoals de heren van het topic.
*ik bedoel uiteraard NIET de schrijver*

necrosis | 08-03-16 | 14:54

Bijna geen enkele van die grootgraaiers is zijn exorbitante beloning waard. Verreweg de meeste zijn volkomen incapabel maar vinden van zichzelf en elkaar dat zij uitzonderlijke talenten hebben welke die beloningen rechtvaardigen en anders verdwijnt het talent naar het buitenland. Ik zou zeggen, graag, probeer het daar maar eens met je megalomane zelfoverschatting. Kan voor de rest van de bevolking alleen maar beter uitpakken. Minder kosten, minder falen. Win win.

Elessir | 08-03-16 | 14:53

Het wordt tijd dat bestuurders eens worden beoordeeld en afgerekend op hun lange termijn resultaten.

Bovendien is moet er een veel kleinere verhouding van verschil bestaan tussen het salaris van de minst betaalde werknemer en de meest betaalde werknemer. Geen communisme, maar deze verhoudingen zijn buiten alle redelijke proporties.

moonshiner3519 | 08-03-16 | 14:52

@barf 14:45
De privatisering gaat juist niet ver genoeg. Het is corporatisme, wat al het slechte van het communisme en egoïsme in zich verenigt. Cees Maas en Arnoud Kamerbeek zijn egoïstische communisten en geen vrije-markt-kapitalisten.

tipo | 08-03-16 | 14:52

En ik op mijn 63ste maar vier keer per maand solliciteren met mijn schamele pensioentje dat wordt uitgekeerd tot mijn 65ste vanwege gebrek aan werkgever. Maar na aftrek van 42% belasting weer van mijn ww wordt afgetrokken.
Wat deed ik fout?

gescheurdrubber | 08-03-16 | 14:48

Dus, heer Zendgraaff, wat stelt u dan voor? Dat we op 6 april Ja stemmen, zodat onze corruptie door de Oekraïners betaald gaat worden? Moet toch kunnen, want ene Trump stelde toch ook zoiets voor.

Nivelleermarionet | 08-03-16 | 14:48

En henk en ingrid staan na 20 jaar met 20k in handen
Triple2K8 | 08-03-16 | 13:59
20k????
Was dat maar waar!!

watmagjenogwel | 08-03-16 | 14:48

@necrosis | 08-03-16 | 14:35
Dank je.
Ik doe er een op jou als mijn late dienst erop zit!
*belooft*

nemoj me jebat | 08-03-16 | 14:47

Is al bekend sinds Thatcher:
bedrijven "privatiseren", worden QANGO's (Quasi Non Governmental Organisations), geen echte concurentie, overheid op de achtergrond nog altijd (groot) aandeelhouder. Dienstverlening holt achteruit, salarissen aan de top exploderen.
Al 40 jaar.
"Privatiseren" van Nutsvoorzieningen is onzin.
Vrije markt-gelul.

barf | 08-03-16 | 14:45

Slimme jongen die Kamerbeek en/of een goede advocaat die hem bij de contractuele afspraken heeft geadviseerd.
Verder hoop groen van afgunst in de panelen, altijd lachuh.
Zo werkt het in de grote mensenwereld boys!

Berbaar | 08-03-16 | 14:45

Kan er nou eens iemand een mooie website bouwen met al dit soort dieven, met naam en rugnummer vermeldt?
Voor als het boeltje straks klapt.. dan kunnen we postertjes op stations en schiphol hangen en mogen ze niet met de buit het leegeplunderde land uitvluchten.. ook handig om te weten waar ze wonen.

baard van troje | 08-03-16 | 14:43

tipo | 08-03-16 | 14:36
Precies. Dus vergeten? Ik geloof er niks van. Dit was de bedoeling.

Glasgow Argus | 08-03-16 | 14:42

@Leptob | 08-03-16 | 13:36
Beschaafde en eloquente mensen kunnen prima vertellen wat ze ergens van vinden zonder zich tot het niveau bedreigingen te verlagen.
Als U dat niet kunt dan kunt U inderdaad beter Uw bek houden.

Berbaar | 08-03-16 | 14:38

@Glasgow Argus 14:32
Tuurlijk weet ik dat de werkelijke bedoeling van Cees Maas machtscentralisatie is en parasiteren op de belastingbetaler met een select clubje mannen. Hij is daar wel in geslaagd.

tipo | 08-03-16 | 14:36

@nemoj me jebat | 08-03-16 | 14:21
Een lachstuip gaat nu eenmaal niet samen met een slok bier.
*wijst met beschuldigende vinger naar @Cuyahoga*
Maar in het kader van vrouwendag, drink ik gewoon nog een biertje op je gezondheid.

necrosis | 08-03-16 | 14:35

tipo | 08-03-16 | 14:27
Dan ga je ervanuit dat convergentie een uitgangspunt was. In plaats van machtscentralisatie via de munt in plaats van geleidelijke politieke eenwording.
Wanneer je ziet dat Cees Maas een Rockefeller-mannetje is, wordt het duidelijk dat hij de Amerikaanse wens tot het vormen van een federalistisch Europa als machtsblok tegen Rusland van harte onderschrijft.
Cees Maas stemt van harte "ja" op 6 april. Voor mensen als Cees Maas zijn de voortdurende crises waarin de EU verkeert alleen maar een middel om een doel te bereiken: afbraak van nationale staten en identiteiten. Enge man.

Glasgow Argus | 08-03-16 | 14:32

.. en we kunnen er niks aan doen. Name and shame them bastards.

slootschurftklootzak | 08-03-16 | 14:32

@Glasgow Argus 14:13
Als ambtenaar was Cees Maas ook nog eens verantwoordelijk voor het opstellen van het Verdrag van Maastricht. Was ie gewoon vergeten dat er ook een optie bestond dat landen economisch niet naar elkaar toe zouden groeien. Gewoon niet aan gedacht! Was ie compleet door verrast.

Echt een eerste klas faalhaas. Mijn dochter van 6 jaar oud is nog slimmer dan deze stumper.

tipo | 08-03-16 | 14:27

Nederland telt veel nepbedrijven, welke eigenlijk gewoon overheid zijn zoals de vele ZBO's. dumpplek voor ons kent ons politici/bestuurders, wel de lusten niet de lasten.

Dutch_Holland | 08-03-16 | 14:22

Nederland telt veel nepbedrijven, welke eigenlijk gewoon overheid zijn zoals de vele ZBO's. dumpplek voor ons kent ons politici/bestuurders, wel de lusten niet de lasten.

Dutch_Holland | 08-03-16 | 14:22

@necrosis | 08-03-16 | 14:08
Die had ik net met een sopje gedaan!

nemoj me jebat | 08-03-16 | 14:21

Heerlijk, zo'n publieke schandpaal voor pisvlekken. Dat zouden meer site moeten doen.

Organische evolutie | 08-03-16 | 14:20

Cees Maas moet zich doodschamen met het dwarsliggen om deze schoft zijn zin te geven, al zijn die andere faalhazen net zo schuldig. Ze hebben allemaal ingestemd met deze oplichter, nota bene een nutsbedrijf. Hetzelfde gebeurt er bij de corporaties, bestemd voor de minderbedeelden, maar waar de bazen naar huis gaan met grote bedrijven CEO salarissen, een gotspe is het!

lanexx | 08-03-16 | 14:20

Lachen, Delta is sinds een jaar weg bij energievergelijker Ben Woldring omdat ze geen klanten willen die voor de premie kiezen. Dat privilege heeft alleen hun CEO.

Jan Zand | 08-03-16 | 14:19

Hoezo in China Guido?
We hebben toch genoeg hoge bomen in Nederland.
Zelfs al zou alle graaiers in dit land aan de hoogste bomen ophangen, dan nog hou je genoeg groen over

observer59 | 08-03-16 | 14:14

Totaal gewetenloos tuig.

bakoenin | 08-03-16 | 14:14

tipo | 08-03-16 | 14:06
Cees Maas zal altijd beweren dat zijn optreden miljarden heeft opgebracht. Bijvoorbeeld voor de staat der nederlanden die een garantie afgaf voor de rommelkredieten van de ING.

Glasgow Argus | 08-03-16 | 14:13

Slimme jongen die Kamerbeek...

Hanneske | 08-03-16 | 14:13

Dus eens kijken of ik het goed begrijp:
Hij vraagt een salarisverhoging van 120K. Krijgt het niet en gaat weg met 800K.
Oftewel hij krijgt ineens een bedrag die gelijkstaat aan de geeiste loonsverhoging voor de komende 6,5 jaar.
Nou ja , zal wel een goede deal zijn als zijn opvolger het voor een ton per jaar doet.

observer59 | 08-03-16 | 14:13

Dus eens kijken of ik het goed begrijp:
Hij vraagt een salarisverhoging van 120K. Krijgt het niet en gaat weg met 800K.
Oftewel hij krijgt ineens een bedrag die gelijkstaat aan de geeiste loonsverhoging voor de komende 6,5 jaar.
Nou ja , zal wel een goede deal zijn als zijn opvolger het voor een ton per jaar doet.

observer59 | 08-03-16 | 14:12

@Cuyahoga | 08-03-16 | 13:46
*veegt bier van beeldscherm*

necrosis | 08-03-16 | 14:08

@Glasgow Argus 13:57
Als Cees Maas markconform was afgerekend op zijn falen, dan had hij nu een schuld uitstaan van miljarden. Er is echter geen vrije markt in Nederland met faillissementen als kapitalistisch wasmiddel, maar een corrupt corporatisme dat alle troep bij de belastingbetaler dumpt. Iets waar vrijwel alle politici overigens voor gekozen hebben. Dan krijg je dit.

tipo | 08-03-16 | 14:06

Ah, ik zie al dat de salarisverhoging bij zijn aantreden al was afgesproken. Op zich is het niet vreemd dat hij er niet vanaf wil zien. Maar Cees Maas hoefde bij het aannemen van deze manier alleen het salaris van "slechts" 4 ton te verantwoorden. En niet 520.000. Eigenlijk is Cees Maas dus de grootste eikel, niet Arnoud met de exceptionele *proest* kwaliteiten.

Janloel7282 | 08-03-16 | 14:06

@Janloel7282 | 08-03-16 | 13:43
Omdat Cees Maas nu eenmaal ver boven het gepeupel staat, aldus Cees Maas.
Gevalletje 'do as we say, don't do as we do'.
Uiteraard ben ik een andere mening toegedaan maar ik wil geen ban en ook geen arrestatie.

necrosis | 08-03-16 | 14:05

@Piet Karbiet | 08-03-16 | 14:01
De burger uitknijpen, daar zijn ze erg bedreven in...

Mastermattie | 08-03-16 | 14:04

@Dr. Frambozenjam | 08-03-16 | 13:59
In China aan een lantaarnpaal gehangen.

Guido | 08-03-16 | 14:03

Waar je ook kijkt, overal maken ze er een klotezooi van. De zorgmarkt, de energiemarkt, woningmarkt, OV, arbeidsmarkt, immigratie, het onderwijs, wetgeving, het referendum, de belastingdienst, pensioenen, de Fyra, Noord-Zuidlijn, Nationale Politie, Europa unz.

Om @Botte Hork maar eens te citeren:
Wat gaat er eigenlijk wel goed in dit land?

Piet Karbiet | 08-03-16 | 14:01

@TouchSmart | 08-03-16 | 13:45
Nee.
En als bonus verlies je ook je rechten op eventuele ww.

nemoj me jebat | 08-03-16 | 14:01

@miko | 08-03-16 | 13:32
Ik denk dat Zeeuwen weinig in te brengen hebben. De vrindjes maken het onderling wel uit.

Guido | 08-03-16 | 14:00

In Rusland had deze ongure oligarch in het gevang gezeten.

Dr. Frambozenjam | 08-03-16 | 13:59

Zie hier de fout van asscher

Een transitie vergoeding(voorheen gouden handdruk)
= gemaximaliseerd op 75k ongeacht aantal dienstjaren
Of 1 jaarsalaris

Oftewel de managers passen hun salaris aan en lopen met 5ton de deur uit na een jaar mismanagement
En henk en ingrid staan na 20 jaar met 20k in handen

Triple2K8 | 08-03-16 | 13:59

tipo | 08-03-16 | 13:49
Info komt van Eric Smit ? Niet helemaal volledig, want Cees Maas was tot 2007 CFO van ING. De periode tussen 2007 en 2010 ontving Maas pensioeninkomsten. 3,8 miljoen euro, dus een houtje-bijten was het niet.
.
Veel erger is natuurlijk zijn rol in de trilaterale commissie, de Rockefeller commissie die de ontmanteling van nationale soevereiniteit hoog in het vaandel heeft staan.

Glasgow Argus | 08-03-16 | 13:57

@dorstig! | 08-03-16 | 13:44
Vereniging Van Dieven

Mastermattie | 08-03-16 | 13:57

Oligarchen zijn de grootste vloek van de wereld. Iedere samenleving heeft met ze te maken. Democratie of dictatuur maakt niet uit, overal weten ze voor zichzelf en hun eigen groepje voordeel te verkrijgen en niet door wat ze kunnen maar wie ze kennen. Het is al zo oud als het bestaan van gestructureerde samenlevingen en van bovenaf zal je dat nooit veranderen. Als ze worden verwijderd, zoals bij de Franse revolutie, komt er gewoon een nieuwe groep graaiers.

Elessir | 08-03-16 | 13:56

Ja dat wil ik ook wel eens weten. Over wat voor megatalenten en mysterieuze goocheltrucs beschikte deze meneer toen hij op zijn 40e directeurtje van een overheidsinstelling werd? Hij kon van stro goud maken?

Piet Karbiet | 08-03-16 | 13:54

Jammer dat "de markt" nooit iets "marktconforms" krijgt

Mastermattie | 08-03-16 | 13:54

Hoeveel bejaardenhuizen zouden uit de brand zijn met zo'n bedrag, ze zijn hier compleet doorgedraaid ,en dat zo'n lamlul dit marktconform vind ,zegt genoeg over zijn eigen oprotpremie straks .
Door dit soort management gaat alles om zeep in Nederland . En in de regering zijn ze geen haar beter . K.O.T.S.

fleurtje | 08-03-16 | 13:52

Paar woorden wat een arogante zak

bruinerat | 08-03-16 | 13:52

Dat de afrekening door het gepeupel maar snel mag komen!

zeefert | 08-03-16 | 13:51

Wanneer gaan we de eerste tanks zien die Den Haag en het Mediapark afgrendelen? Ow wacht.....

Graaf van Egmont | 08-03-16 | 13:50

@tipo 13:47
ING ipv IBG, stop de tijd.

tipo | 08-03-16 | 13:49

Er komt nog eens een gebrek aan platte karren.

Normpje | 08-03-16 | 13:48

@Janloel7282 13:43
Cees Maas ontving vlak voor de crisis in 2007 zelf nog 1 miljoen Euro per jaar bij ING, en daar deed hij het risico-managment, waarna de ING door de Nederlandse belastingbetaler gered moest worden. Tussen het jaar 2000 en 2011 ontving Cees Maas 16 miljoen Euro van ING, waarvan de helft bonussen waren, terwijl hij hoogstpersoonlijk verantwoordelijk voor de afgang van IBG was. En het heeft hem geen centje pijn gekost. Daarom

tipo | 08-03-16 | 13:47

Vrindjespolitiek op kosten van de belastingbetaler.

dogbitedog | 08-03-16 | 13:47

Semi-publiek?

50% is Provincie, dat klopt.

De andere 50% is in handen van de Zeeuwse gemeenten.

0% van de aandelen zijn dus buiten de overheid.

Zou dus gewoon als publiek bedrijf gezien moeten worden, en dus iets met normen op beloning.

Space_NL | 08-03-16 | 13:46

Ja, die mensen verdienen gewoon een marktconform salaris want anders worden ze door het bedrijfsleven weggekaapt.
En het zijn natuurlijk wel speciale gevallen hè, uitzonderlijke talenten, mensen die echt wat extra's kunnen brengen.
Die energie van Delta, man, ik heb me laten vertellen dat als je met hun energie water kookt in je waterkoker, je thee smaakt alsof er een engeltje over je tong pist.

Televisie bijvoorbeeld, met hun stroom, bij opsporing verzocht is het grootste probleem meisjes van 12 die een paar krijtvakken van de britsbaan van hun schoolplein uitvegen, that's it.
Met hun stroom scoorde Depay 12 keer in de EK-kwalifictie en gaat Nederland gewoon naar het EK.
Een magnetron op Delta-stroom?
Gooi er een droge snee brood in en er komt een beef Wellington uit.
Batterijen opgeladen met Delta-stroom in uw vibrator, dames?
Meld je maar ziek voor de rest van het jaar want je komt nooit meer uit de bad-en of/slaapkamer.

Wat ik zeggen wil: het kost een paar centen, maar dan heb je ook wat.

Cuyahoga | 08-03-16 | 13:46

Als ik bij de Mac geen loonsverhoging krijg en dan ontslag neem, krijg ik dan ook EUR 10.000,- mee????

TouchSmart | 08-03-16 | 13:45

Schandalige criminelen in dure pakken. Net als in de zorg, personeel word massaal ontslagen " want er is geen geld", maar toevallig wel in decadente overvloed voor de bestuurders. En het gaat maar door. De hufterige arrogantie is onbeschrijflijk.

dysdiadochokinese | 08-03-16 | 13:44

welke politieke club hangen zij beide aan?
PvdGraai?

dorstig! | 08-03-16 | 13:44

Het wordt hoog tijd dat er in nederland een beweging komt die eindelijk eens een einde maakt aan deze corruptie, graaicultuur en nepotisme. Dat de arm-rijk verschillen steeds groter worden heeft voornamelijk hier mee te maken. Ik ben tegen nivellering maar daar heeft dit niets mee te maken. Verschillen op basis van kennis, kunde, inzet en ondernemerszin..... prima, maar dit...

Ben Hetzat | 08-03-16 | 13:43

Enige uitleg waarom Cees Maas een oprotpremie van 800.000 marktconform vindt voor iemand die opstapt? Marktconform is nul, voor zelf opstappen van gepeupel. Waarom vindt Cees M. dat hier niet?

Janloel7282 | 08-03-16 | 13:43

True terror is to wake up one morning and discover that your high school class is ruing the country.
.
(P. Karbiet, 2015)

Piet Karbiet | 08-03-16 | 13:43

huftert

dorstig! | 08-03-16 | 13:42

Je zou toch strondziek worden van dat t*fuszooitje van alles wat naar ambtelijk stinkt.
Nogmaals, het houd niet op, niet vanzelf, WIJ moeten er wat aan doen.

watmagjenogwel | 08-03-16 | 13:42

omineuze omnipotent | 08-03-16 | 13:41
Wollah, wat is deze?

Glasgow Argus | 08-03-16 | 13:42

stom kort door de bocht stukje die niet het echte probleem benoemd.

omineuze omnipotent | 08-03-16 | 13:41

Typisch gevalletje:
#vraaghetdebakker.

brughslurph | 08-03-16 | 13:40

Reputatierisico managen is niet helemaal hun ding, daar bij de delta. Ik hoop maar dat ze andere risicootjes zoals die van de kerncentrale Borssele beter weten te beheersen. Ik heb een ander beeld van stralende toekomst dan die Kamerbeek, weet je wel.

Glasgow Argus | 08-03-16 | 13:39

Ik rem niet voor Cees Maas en al helemaal niet voor Arnoud Kamerbeek.

eerstneukendanpraten | 08-03-16 | 13:39

Was deze man niet een of ander uniek talent?

w.ravenstein | 08-03-16 | 13:38

Ik snap niet dat "bestuurders" zoveel waard zijn.

Ikhebeenvraag | 08-03-16 | 13:38

Cees Maas is de leermeester van Arnoud Kamerbeek. www.ftm.nl/artikelen/criticaster-cees...

Keihard falen en miljoen binnenharken, het kan door het corporatisme waar de nederlandse politiek voor kiest. De belastingbetaler dient als kurk. De champagne is voor jou.

tipo | 08-03-16 | 13:37

We laten het allemaal gebeuren. En als je het lef hebt om zo'n figuur eens even duidelijk te maken wat je er van vindt word je opgepakt voor bedreiging. Het is een grote bende.

Leptob | 08-03-16 | 13:36

Dat "ons Zeeuwen bin zuunig" komt hiermee te vervallen.

van stampij | 08-03-16 | 13:35

En ook nog eens een knorrr :) My God, the horror!

Droef Toeter | 08-03-16 | 13:35

Ik dacht dat ze in zeeland zuinig waren?

miko | 08-03-16 | 13:32

Tip aan aandeelhouders: stuur RvC naar huis + civiel proces wegens wanbeleid, insteek: 8 ton terugvorderen.

Voorburg | 08-03-16 | 13:31

Ik begrijp nooit dat geld zo'n grote rol speelt.

Carmelita | 08-03-16 | 13:30

Zal me niks verbazen als de voorzitter een golf buddy van m is.

XverderNix | 08-03-16 | 13:30

In Hollywood and politics you fail upwards.

JohannGambolputty | 08-03-16 | 13:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken