Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU-migratietop #39039 weer epische clusterfuck

eulachentraanvooraltraan.jpgZo. Groundhog Day. Maar niet helemaal. Want de laatste keer dat de EU als een soort afgevaardigde van een door de Ottomanen veroverde provincie bij de Sultan op audiëntie kwam, had de Turkse staat nog geen beslag gelegd op de grootste Erdogan-kritische media outlet. Natuurlijk gaf de EU de Turken zaterdag een halfzachte tik op op de vingers, maar die was enkel en alleen voor de show, en dat weet elke betrokken partij. De intens laffe quid pro quo tussen EU-regenten en de Ottomanen komt neer op het volgende: In ruil voor Turkse hulp bij migratie houdt de EU zich koest waar het gaat om mensenrechtenschendingen. Maar de EU zet zichzelf hiermee moreel schaakmat. Hoe leg je immers uit dat je bovenal een 'humaan' vluchtelingen beleid wilt, terwijl je het outsourced aan een islamitisch dictatuur? Wat ook anders is dan vorige keren is dat de EU de Balkanroute nu per officieel-achtig decreet dichtjorist. "Irregular flows of migrants along the Western Balkans route are coming to an end; this route is now closed", waarmee mogelijk nog meer druk komt te staat op de hardnekkig ongewillige Visegrad-landen. Enfin, moeilijk moeilijk. Gelukkig wordt de "Commission's Roadmap to save Schengen" vanaf vandaag weer extra serieus genomen. Wat erop neerkomt dat EP'ers net iets harder applaudisseren als Juncker binnenwandelt. Ook wordt er op 17 maart een voorstel gedaan om alle asiel aanvragen voortaan centraal te regelen. Volgens het voorstel "responsibility for all asylum claims could be shifted to the European Asylum Support Office. This offers advice to national governments but would be turned into a federal agency responsible for claims". Inmiddels zijn de Turkse eisen duidelijk: 6 miljard euro per jaar, versnelde toetredingsgesprekken en nog meer snoepgoed. Ook ligt er een soort pervers exchange programme op tafel. "Voor elke migrant die Turkije terug neemt, halen wij een Syriër uit Turkije. Aldus ZDF". Samengevat: de EU is volstrekt machteloos. Een probleem zelf veroorzaken, en het vervolgens zelf willen oplossen door meer EU-bevoegdheden, maar het alsnog simpelweg niet kunnen. Dat is de EU. "The Commission is attempting to defy nature, forgetting the European Union was not conceived as an instrument of crisis response. And one of the reasons that it does not have the mechanisms of true crisis response that typically we find in a nation-state — an army, a police force, the powers to requisition people and assets — is that it does not have the mechanisms of democratic accountability. And just as the measures adopted or imposed during the eurozone crisis magnified the democratic deficit of the eurozone institutions, so too the migration crisis could see an increase in the EU’s emergency powers without any compensatory increase in accountability." Summit-liveblog alhier. Update:De Hongaarse premier Orban geeft de hele tent een dikke vinger, en verwijst deze kunstmatige volksverhuizing naar de schroothoop.

Reaguursels

Inloggen

jochum1980
Die zogenaamde normen en waarden gelden voor ons, niet voor andere landen of mensen uit andere landen.
Zo kan een modale lichtgetintiër zich meer permitteren dan een autochtoon, en een asielzoekert kan vrouwen verkrachten, diefstallen plegen, homo's in elkaar slaan en komt er ongestraft mee weg.
Dat zouden wij eens moeten proberen.

mallekater | 08-03-16 | 10:12

De EU was toch vooral een WAARDEN-gemeenschap? Of tellen die alleen voor Rusland en niet voor Turkije?

jochum1980 | 08-03-16 | 09:46

Het lijkt mij logischer dat Turkije ons een paar miljard betaald voor het doorsturen van al die migranten naar Europa.
En verder: wat zij beslissen over persvrijheid is niet onze zaak.

Carmelita | 08-03-16 | 08:13

Meer Orban!

PureYak | 08-03-16 | 08:01

Wat is er met het veto van Orban gebeurd???

Maria.1 | 08-03-16 | 07:57

En samson riept dat we met een luchtbrug best 30.000 vluchtelingen kunnen opvangen. Kan die man wel rekenen? Als dat eerst 58.000 asielzoekers zijn waarvan volgens timmerFrans 60% geen status zou krijgen (gelukszoekers) dan kom ik op 0.4*58000=23200 vluchtelingen..
Samson naait ons ff met 7000 EXTRA vluchtelingen die de status zo ie zo krikgen.

boerk | 08-03-16 | 07:27

@Van Duyvenbode | 07-03-16 | 19:50
*Hand aan zichzelf slaan doen gaat*

Rest In Privacy | 08-03-16 | 06:48

En ja hoor: Als de drank is in de man, tekent Juncker voor Erdogan.

Wordt tijd voor een zwart-wit slapstick waarbij een dictator zich de leuter uit de broek lacht als hij de lege flessen naar de glasbak brengt.

metzonderzijwieltjes | 08-03-16 | 06:38

Einstein zei het al: Wie in een put zit en eruit wil, moet stoppen met graven.

Leffe Blonde | 08-03-16 | 06:27

Wat een waardeloze "oplossing". Europa kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor al het leed in Azië en Afrika. Ook niet voor alle leed in Syrië en Irak. Die mensen moeten daar hun land bevrijden van schofterige bendes en dictators en als het Westen kan helpen, dan is dat mooi meegenomen, maar dit (het ons probleem ervan maken) is belachelijk. En Turkije bij de EU? Dat is dan de definitieve doodschop voor wat ooit een mooi verbond was. Dat land is een achterlijk islamitisch Aziatisch land dat niets met Europa of vrijheid te maken heeft. Wie dit niet inziet, is verantwoordelijk voor de terloorgang van onze beschaving.

Prinses Minima | 08-03-16 | 06:24

Je hoeft geen helderziende te zijn om in te zien dat:
A: over een jaar of twee in dikke chocoladeletters te lezen zal zijn dat deze oplossing gefaald heeft omdat Turkije zich niet aan zijn woord houdt.
B: binnen enkele maanden aanvullende (geld)eisen komen van de Turken.

mr. coffee | 08-03-16 | 06:08

Dus eigenlijk wil de EU zeggenschap (volledige controle dus) dat het immigranten in uw en mijn achtertuin kan dumpen zonder dat daar enige verantwoordelijkheid voor zal zijn?

Lekker dan. De hele kut EU deugt niet. De mensen niet, de bedenkers niet. Dit wordt 1 grote teringzooi, en we staan er inmiddels met beide voeten in de drek.

Anoguurder | 08-03-16 | 04:36

Alstublieft niet zo vloeken..

Cabana Boy | 08-03-16 | 04:16

Orban for (EU) President!

K. Letskoek | 08-03-16 | 02:40

Godverdomme, zijn we toch weer gezwicht voor die islamist dictator Erdogan. Die lul krijgt gewoon weer bakken met geld en lacht zich de tiefus om dat achterlijke naïeve Europa met zijn geld weggeef lijders, ja met een lange IJ. En dan dat visum vrij reizen voor Turken, waar is dat goed voor? Geldt dat ook de andere kant op, of moeten wij stomme Europeanen nog steeds bij Turkijke met hangende pootjes om een visum smeken en daar voor BETALEN als we naar dat land op vakantie gaan (mocht je dat überhaupt nu nog willen)
Wat een kutzooi. Alle hoop is nu nog gevestigd op de Britten. Laten die ALSJEBLIEFT voor een Brexit stemmen!

Ikdachthetniet | 08-03-16 | 02:13

Premier Orban is een held.

ben kokhals | 08-03-16 | 02:04

Op de duitse tv ARD wordt propaganda gemaakt voor de massa-import van vluchtelingen om de vergrijzing op te vangen.
notamused | 08-03-16 | 00:39

Dan wordt immigratie een pyramidespel. De immigranten moeten dan veel kinderen krijgen en/of er moeten dan elke generatie opnieuw grotere aantallen immigranten binnen worden gehaald. Er moeten immers genoeg jongeren zijn om de inmiddels oud geworden immigranten te verzorgen. Totdat Nederland fysiek vol is. En dan zijn je problemen groter dan toen je begon met het oplossen van je vergrijzingsproblemen door immigratie.

Paljas | 08-03-16 | 01:33

Kunnen we niet Orban naar hier laten immigreren, als president?

Elessir | 08-03-16 | 01:13

@notamused | 08-03-16 | 00:39
Als men met de massa-import van ongeschoolde, onaangepaste tegenculturen de "vergrijzing" wil opvangen, kan men net zo goed de massa-import van strandstoelen bevorderen. Daar heb je tenminste af en toe nog wat aan.

ben kokhals | 08-03-16 | 00:49

@Vageling | 07-03-16 | 22:59 "Deze meneer [Economic Hitman] kende ik nog niet. Verder in grote lijnen verteld hij niks nieuws."
.
Het is omdat juist híj het vertelde, dat het 'niets nieuws' lijkt. Zo is er ook Patrick Wood die het een en ander vertelt over de TPTB www.youtube.com/watch?v=rHWrceNajf4 en schrijft PC Roberts over de voorhoede van die lui www.paulcraigroberts.org/2016/02/29/re...

ben kokhals | 08-03-16 | 00:40

Op de duitse tv ARD wordt propaganda gemaakt voor de massa-import van vluchtelingen om de vergrijzing op te vangen. Het woord ‘islam’ wordt niet genoemd, ook al zijn de meeste vluchtelingen moslims. Het zal neerkomen op een jihad tegen een samenleving van oudjes.

notamused | 08-03-16 | 00:39

@Vageling | 07-03-16 | 23:23 "In de wijze woorden van Albert Einstein: "Doing the same thing over and over again and expecting different results."
.
Heel goed, alleen doen ze niet aan "expecting different results", maar willen ze juist méér van hetzelfde. Méér onbetaalbare massaimmigratie, meer cultureel ontwrichtende multicultizooi, meer verdrijving van de inheemse mensen uit hun dorpen en steden. Zijn de lui die dit veroorzaken niet goed snik, rancuneus of de antichrist of zo? Wat is er loos dat ze de samenleving dit zo graag willen aandoen.

ben kokhals | 08-03-16 | 00:20

Hier... ook een dikke middelvinger van mij!
Niet dat het wat helpt, maar het lucht wel op.

Schietmijmaarlek | 07-03-16 | 23:59

@Glasgow Argus | 07-03-16 | 21:11
Wen er maar aan! Gaan wij nog eens actie ondernemen of wat? Stond namelijk ook een goed stuk op ZH over. Verwachten dat de staat je beschermt terwijl qua instinct wij onszelf moeten verdedigen! Fuck de staat! Heeft al laten zien tegen u en mij te zijn.

Vageling | 07-03-16 | 23:36

-weggejorist-

Rest In Privacy | 07-03-16 | 23:27

Gebakken Luchtbrug.
En van de zomer allemaal op vakantie naar Hongarije en de overige Visegrad-landen.

propagandhi | 07-03-16 | 23:23

@metzonderzijwieltjes | 07-03-16 | 21:36
Goed ingezien. Immers landen laten vervagen, nationaliteiten uitroeien en een wereldvolk. Vrede zal volgen! *Facepalm *. Klinkt mooi maar het aard van het beestje niet begrijpen. Welke vrede? Er zullen altijd stammen wezen. Instinctief zal welk dier dan ook inclusief mensen, te trachten om te overleven. Dat zit in het DNA. Dat roei je niet uit met cultureel marxisme. Mensen kunnen worden 'verdooft' maar uitroeien ho maar. Misleiden ja. Uitschakelen? Nooit.

Bracht laatst iets op over Magrav. Stukje EW (Electronic Warfare) dat ontworpen was voor zo'n doel. Nobel allemaal maar bhet aard van het beestje niet begrijpen. Wij leven in haromie omdat iedereen zijn stukje heeft. Ieder mens is vrij zich naar een ander stukje te begeven. Het willen domineren en daarmee de identiteit van een stuk te ondermijnen loopt op gezeik uit. De geschiedenis staat er vol mee. Die klote 'utopia' werkt niet.

In de wijze woorden van Albert Einstein: "Doing the same thing over and over again and expecting different results."

Wijsheid zit niet in de EU die door de WSG aangestuurd worden. Hun IQ en zelfs die van mij kan daar niet aan tippen.

Vageling | 07-03-16 | 23:23

Maar....

zouden de Amerikanen en Canadezen ons nog een keertje uit de shit komen helpen als het echt uit de hand is gelopen??

Dat vraag ik mij dus af.

Jan Toeternuitje | 07-03-16 | 23:06

*Maar de EU zet zichzelf hiermee moreel schaakmat*.
Nee. Geen mat, wel pat.
Luchtbrug blijkt luchtkasteel. Rutte blijkt luchtfietser. Plan van de baan!

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 23:06

@Watching the Wheels | 07-03-16 | 21:35
Deze meneer kende ik nog niet. Verder in grote lijnen verteld hij niks nieuws. Hij geeft wat meer details dat wel. Ook hij heeft het over TPTB (ik noem hun World Shadow Goverment maar worden ook cabal genmoed). Ik ben aan het graven naar deze gasten. Soros is van de kliek, Clinton's, Bush's, Rothschild... Etc. Zodra men het bestaan van deze kliek erkent begint het plaatje opeens duidelijk te worden. Mensen noemen hun elite... LOL Wut? Clubje bankiers, juristen en militairen op hoogste niveau. Eng clubje. Hebben hun macht goed gegrepen in 1930. De AAA (Anglo-American-Axis) is onder hun bevel. Bevat zowel Europa alsmede stukje midden-oosten als Israel.

Vageling | 07-03-16 | 22:59

Paniek in de tent. Tsja, wanneer je nergens invloed op kunt uitoefenen krijg je dat. Rustig blijven.
Klagt nicht, kampft!

Ongeblustekalk | 07-03-16 | 22:58

Voor een recept Turkse ellende. Belangrijk hieraan is dat iedereen die dit verstoord een rechts-reactionaire fascist en minderwaardig mens is natuurlijk.

1. Stuur voetvolk naar Nederland om als gastarbeiders te werken.
2. Vervolgens permanent in Nederland blijven wonen want blijkbaar was het thuisland toch erg slecht :DDDD
3. Laat de boel verloederen, voor een wat meer bittere smaak maak je alle criticasters (mond)dood.
4. Als dan de wereldwijde radicaal islamitische achtbaan op gang komt, flikker je je vluchtelingproblemen over de Griekse grens zodat Schengen het kan oplossen. Met een beetje geluk is de belangrijkste persoon van Europa een vrouw met een zwak voor zielige mensen
5. Eis een paar miljard euro per jaar
6. Verdubbel je eis
7. ???
8. Een eclatant unaniem multicultureel succes! Döner voor iedereen!

Barre_de_k | 07-03-16 | 22:50

Erdogan is superslim. Iedereen die vijf jaar in Turkije verblijft kan aansprak maken op de Turkse nationaliteit. Dat betekent dus dat over een paar jaar miljoenen vluchtelingen de Turkse nationaliteit krijgen en alsnog naar Europa gaan/gestuurd worden. Zo is het win win voor Erdogan..

Die domme Europeanen toch.

Mokum Kosher | 07-03-16 | 22:44

@paljas

Daar heb je eigenlijk best wel een punt. Dan maar alle hoop vestigen op de stijve poot van Orban

Dollemans | 07-03-16 | 22:39

@Glasgow Argus | 07-03-16 | 22:31
Haha! Waarschijnlijk wel, ja :)

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:32

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:29
de nos moet nog even overleggen met buitenlandse zaken hoe ze dit moeten spinnen.

Glasgow Argus | 07-03-16 | 22:31

@Glasgow Argus | 07-03-16 | 22:28
We zullen zien! Eerst laat Orban een referendum houden in eigen land. Dat zal zijn positie verder versterken.

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:30

Het veto van Hongarije heeft inmiddels de NRC bereikt, maar de NOS weet nog van niets. Kijken waarschijnlijk net de andere kant op, terwijl ze mompelen: Een veto? Ik gelauff er niets van.

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:29

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:25
in een puur juridische zin heb je gelijk. formeel hebben de lidstaten nog een zekere vorm van zelfbeschikking. dat had berlusconi als premier van Italie ook. totdat hij werd afgezet door de EU. er is altijd wel een pechtoldoide te vinden om de trekker over te halen.

Glasgow Argus | 07-03-16 | 22:28

Dollemans | 07-03-16 | 22:18

Nou... Ik ben totaal verbouwereerd doordat Merkel en Rutte zich niet langer lijken te interesseren voor de wil en het belang van hun eigen bevolking. Komt het doordat zij geen nageslacht hebben om zich over te bekommeren?

Paljas | 07-03-16 | 22:26

Ik ga er even eentje opentrekken voor Hongarije.

Nilfisk | 07-03-16 | 22:26

@Glasgow Argus | 07-03-16 | 22:21
Merkel c.s. kunnen tegen Orbán niets beginnen. Hij heeft vetorecht en hij gebruikt het.

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:25

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:20
tu quoque?

Glasgow Argus | 07-03-16 | 22:21

@Glasgow Argus | 07-03-16 | 22:17
Idus van maart = vollemaansdag in maart, zoals die waarop Julius Caesar werd vermoord. Bedoel je dat?

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:20

Per 1-7-2016 wordt Turkije lid van de EU. Ze hebben de afgelopen tijd bewezen perfect te passen binnen het ondemocratische bestuur van Europa. Erdogan sluit kritische kranten. Dat is wat Brussel ook graag zou willen.

lulleficatie | 07-03-16 | 22:20

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:15

Nee hoor. Magyars zijn onbetrouwbare honden.

De Koreaanse Slet | 07-03-16 | 22:19

@paljas

Maar zien of Rutte en Merkel dat aandurven. Ze weten dat een groot deel van hun eigen bevolking Orban toejuicht.

Dollemans | 07-03-16 | 22:18

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:15
het gaat me niet om orban, maar om de coalition of the willing die bereid is een nieuwe idus van maart op te voeren.

Glasgow Argus | 07-03-16 | 22:17

-Jordaanse legermacht naar Syrië.
-Blauwhelmen en bufferzone in stuk Syrië achter de Jordaniërs.
-Koerdische staat met Amerikaanse leger/vliegbasis en haven in stuk Koerdistan.
-En vervolgens alle vluchtelingen daar binnenlaten, controleren en procedure starten tot Koerdisch burger of vluchteling met mogelijkheid tot POLITIEK asiel in Europa.
-Andere Arabische staten boycotten als ze geen vluchtelingen opvangen of een sloot poen neerleggen voor de opbouw Koerdistan/vluchtelingen staat/VN zone.

En dan bouwen als een idioot met non westerse bedrijven en minimale Europees management.

Maar goed..
Iedereen is krankzinnig.

fukallahalhollandi | 07-03-16 | 22:16

@Glasgow Argus | 07-03-16 | 22:10
Orban is uit het goede hout gesneden.

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:15

@Maria.1 | 07-03-16 | 22:12
Orban wordt sinds hij dat hek heeft gebouwd al maanden bedreigd en onder druk gezet door Merkel en andere malloten. Hij heeft niet alleen stand gehouden, maar hij hij heeft ze nu ook hard teruggepakt!
*het explodeerde in je gezicht, Merkel*

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:14

@Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:08
Hoop het!!!

Maria.1 | 07-03-16 | 22:12

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:08
laten we dat vooral hopen. de eu heeft al eerder staatsgrepen gepleegd, in Italie tegen Berlusconi, in griekenland, in portugal, in roemenie.

Glasgow Argus | 07-03-16 | 22:10

Op een dag weet je het: ik woon ook in een schurkenstaat

metzonderzijwieltjes | 07-03-16 | 22:09

@Paljas | 07-03-16 | 22:07
Gaat niet gebeuren! Orbán houdt stand.

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:08

@Paljas | 07-03-16 | 22:07
Uiteraard!

Maria.1 | 07-03-16 | 22:08

Orbán bouwt eerst een hek waarmee hij de hele mosliminvasie heeft gestopt en daarna zegt hij Nein Njet Non tegen de onzalige deal met Turkije.
Hulde, hulde, hulde, Orbán!

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:07

Nu vrees ik dat, as we speak, Hongarije onder druk wordt gezet (door dreiging van stopzetting van allerlei EU gunsten) om als de wiedeweerga haar veto in te trekken.

Paljas | 07-03-16 | 22:07

Goed advies van de andere kant van de oceaan: build a wall

Kompel | 07-03-16 | 22:05

@Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:00
Dank je!

Maria.1 | 07-03-16 | 22:01

@Maria.1 | 07-03-16 | 21:58
Graag gedaan, Maria :). Succes gewenst voor morgen!

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 22:00

Die EURO-filetjes moeten eens een keer dat boek van Donald Trump doornemen, `The Art of the Deal'. gewoon een paar vette `No Dice' naar Erdogan tweeten, omdat hij in de tussentijd de Turkse krant Zaman heeft opgekocht.

rmstock | 07-03-16 | 22:00

-weggejorist-

David000000007 | 07-03-16 | 21:59

@Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 21:54
Thanks Lewis Lewinsky voor je berichten over Orban. Kan ik tenminste rustig slapen vannacht. Heb m'n energie morgen wel nodig om een dingetje te doen ten behoeve van de democratie.

Maria.1 | 07-03-16 | 21:58

Voor zes miljard per jaar kun je ook een aardige muur optrekken tussen Europa en Turkije. Lijkt me een veel betere investering.

Steinway | 07-03-16 | 21:56

Orban for President!

Dollemans | 07-03-16 | 21:56

Orban lacht Rutte uit.

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 21:55

Orban redt de Europeanen!

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 21:54

Nederland voorzitter EU!. Met Kobus de afgelopen dagen een groot aantal buitenlandse nieuwsuitzendingen bekeken. In de ruim dertig (30) programma's betr, EU politiek, geen enkel maal het woord Nederland, Pays- Bas ,Niederlande, Paises Bajos , Netherlands,Paesi Bassi (en in de 12 andere door Timmerfrans beheerste talen), gezien of gehoord, laat staan becommentariëerd. Wij worden door Juncker, Merkel en Rutte volledig voor de gek gehouden, treurt....

mevr.Kribo | 07-03-16 | 21:51

Media berichten: "Europa en Turkije bereiken nog geen akkoord over vluchtelingen."

Trek nog een jerrycan rood open voor Juncker, dan staat er vannacht nog een krabbel.

metzonderzijwieltjes | 07-03-16 | 21:50

knettergek. Ongelooflijk, wat een idioten.

ley007 | 07-03-16 | 21:50

@Vageling | 07-03-16 | 21:36
De VS lijkt de regie toch nog aardig in handen te hebben. Hun munt behoud vooralsnog waarde, ondanks het geld printen. De olieprijs hebben ze met hun schaliegas enorm laten zakken (goedkope leningen tegen bijna 0% door geprint Quantitative Easing geld waarmee die boringen mogelijk worden zonder de noodzaak tot winst maken). En nu hebben ze ook nog de hele wereld bijna verenigd en het idee dat ze Poetin wel een lesje kunnen leren (door z'n olieinkomsten te halveren). Recent ook Iran erbij. De zoon van Erdogan zou olie van IS opkopen niburu.co/index.php?option=com_content... . Mijn vraag aan Rutte en Timmermans zou zijn: "waarom praat Nederland überhaupt met dit soort mensen over 'oplossingen'?". Met tuig moet je toch gewoon geen zaken doen, klaar.

Watching the Wheels | 07-03-16 | 21:48

De eis van Turkije om "samen met EU en Turkije veilige havens te gaan creëren in Syrië" is blijkbaar iedereen ontgaan.

Dat wil namelijk zeggen dat we Syrië moeten binnenvallen als EU. Dat is tegen ieder internationaal recht.
Daarnaast zullen we het Syrische leger dan moeten verslaan (plus Rusland en Iran) EN de daar wonende Koerden uitmoorden.

Fryater | 07-03-16 | 21:45

EU glijdt in het Keulse zwembad van de glijbaan en islamist Erdogan en zijn gluiperige moslimkornuiten staan klaar om de europese meisjes en jongens eens lekker aan te randen. Bij gebrek aan bewijs krijgen ze nog een schadevergoeding ook. Walgelijk.

Bracula | 07-03-16 | 21:45

Dank voor de update, Spartacus!

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 21:43

metzonderzijwieltjes | 07-03-16 | 21:36
ik ben het met je eens dat de linkse beweging met verkeerde argumenten de immigranten heeft omarmt. het idee van links was dat er na de emancipatie van de arbeider te weinig electoraat zou overblijven om zelf relevant te blijven.
maar onderschat vooral niet de perfide invloed van de large corporates. bang voor concurrentie hebben ze de overheden geprest om goedkope arbeid te importeren. kijk voor de lol eens wat er met internationaal wegtransport en op scheepswerven aan het gebeuren is. overal bijna gratis arbeid ten koste van de lokale arbeiders.
in west europa staat de verzorgingsstaat onder gigantische druk, met enerzijds oplopende werkloosheid, pensioenlasten tot in de stratosfeerhoogte en import van opvreters zonder bijdrage aan het systeem. dat kan niet goed blijven gaan. mathematisch onmogelijk.

Glasgow Argus | 07-03-16 | 21:43

Ik ga er mee ophouden deze berichten te lezen. Ik word er zo gedeprimeerd van. Ook al omdat dit geen stupiditeit meer kán zijn. Ik ga maar eens zelf een emigratie-optie uitzoeken. Deze idioten vallen nog slechts te verdrijven met een revolutie waarbij vergeleken de Franse een kindergarten was. Ze luisteren nergens naar. Niets of niemand. Geen rede meer mogelijk. En allemaal ten koste van ons inkomen, ons vermogen, onze cultuur, ons geluksgevoel. Maar niet luisteren.

theteach | 07-03-16 | 21:39

@Paljas | 07-03-16 | 21:36
Ja, zeg dat wel :)

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 21:37

Glasgow Argus | 07-03-16 | 21:11
Probleem is dat we aanvechten tegen een halve eeuw experimenteren met mengen van bevolkingsgroepen. De progressieve beweging die hierin alleen het goede zag (en wilde zien) en dat tot het uiterste trachtte met onderzoek te bevestigen, zal niet snel toegeven dat het experiment nooit ergens is geslaagd.
We zijn gewoon dieren. Zomaar groepen van over de wereld bij elkaar stoppen is ook daar ook nóóit succesvol geweest. Het is de linkse kliek die zal blijven denken dat we boven de natuur staan. De "Van Dammetjes" en "Riemertjes" voelen zich zelfs mijlenver verheven en zijn in die gedachte decennia (te) lang gesterkt.

metzonderzijwieltjes | 07-03-16 | 21:36

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 21:35

Goddank voor Orban.

Paljas | 07-03-16 | 21:36

@Watching the Wheels | 07-03-16 | 21:27
Ala men er dubbele agenda's op nahoudt is niks zo op te lossen. Immers die conflicterende agenda's. Bewijs voor deze hele aanleiding is nooit geleverd overigens. Ja de CIA heeft een volksopstand voor elkaar gekregen. Assad zou bommen gedropt hebben. Goh, herkenbaar? Aangezien je weet waar ik het over heb. Ja dus. Het is geen nood. VS is de regie kwijt. Aanschouw het machtsvacuum. Begrijpt u sommige handelingen nu beter? Dubbele agenda's, ja het mes snijdt aan twee kanten.

Vageling | 07-03-16 | 21:36

@Vageling | 07-03-16 | 21:03
Heb een paar boeken van John Perkins (gedeeltelijk gelezen) en z'n 'confessions' gezien en dan stel je toch zo langzaam maar zeker je positieve beeld over de VS bij. Het tuig heeft het voor het zeggen in de wereld. Daarom brokkelt de macht ook af, mensen hebben geen respect meer voor dat onethische spul www.youtube.com/watch?v=29GhXsx7-Rs&a...

Watching the Wheels | 07-03-16 | 21:35

Of aansluiting zoeken bedrijf bij die zogenaamde vissegraad landen. Als dat eenmaal groot genoeg is heb je vanzelf een nieuwe EU en is er voor Merkel wel een baantje in een van de overgebleven AZc met echte vluchtelingen

Mark van Leeuwen | 07-03-16 | 21:35

Zo dan. De IND wordt dus ook overgenomen door een Europees instituut:
"responsibility for all asylum claims could be shifted to the European Asylum Support Office. This offers advice to national governments but would be turned into a federal agency responsible for claims".

Paljas | 07-03-16 | 21:34

Guy Veropzoudten | 07-03-16 | 21:24

Aluhoedje. Het blijft bizar dat mensen echt denken dat Joris D. zo machtig is/was dat alles en iedereen hem probeert in te dekken. Dat Joris Demmink wellicht met schandknapen heeft geneukt is aannemelijk. Dat hij naar Turkije gaat om wat jongetjes te verkrachten niet.

De Koreaanse Slet | 07-03-16 | 21:33

-weggejorist-

Extracrispy | 07-03-16 | 21:32

@TeusGroeneveld53 | 07-03-16 | 21:25
Goed dat je dit schrijft! Veel mensen beseffen dit niet!

Maria.1 | 07-03-16 | 21:32

Orban is een held!

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 21:32

@F Cobben | 07-03-16 | 21:27
Niet ons probleem!

Maria.1 | 07-03-16 | 21:31

GeenStijl, zet de handtekeningenmachine maar weer aan want als we die Turken erbij krijgen dan stemt mijn oma van 90 nog nee !

Handsomeboy | 07-03-16 | 21:28

@Vageling | 07-03-16 | 21:03
Denk dat het niet alleen om die gaspijpleidingen www.google.nl/search?q=pijpleiding+sy... gaat, maar ze spelen wel een hoofdrol. Ze willen geen afhankelijkheid van Russisch gas. Maar niet alleen gas. Ze vinden het ook wel prettig dat die oorlog nog een paar jaar doormoddert, omdat je toch ergens je wapens moet kunnen testen. Als er geen oorlog is waar iedereen aan meedoet, dan keurt de bevolking ook nooit goed dat defensie-uitgaven verdubbelen. Amerika, Frankrijk en Engeland zouden het met al hun macht waarschijnlijk binnen een paar weken naar hun hand kunnen zetten, maar de Londense Jihadi John is zo gevaarlijk met z'n mes dat ze 80 landen in coalitie moeten laten samenwerken en dan nog redden ze het niet. Luister maar naar generaals, ze zeggen consequent dat het jaren zal gaan duren en Hennis gaat nu ook aan 2 zijden van de grens namens ons bombarderen en zelfs haar bommen helpen niet. In de tussentijd breiden we de NAVO en EU verder uit richting Oekraïne en krijgt Turkije nu al EU light en dat slikt de massa uiteindelijk allemaal. Samenwerking wordt uit nood geboren, maar dan moet er wel nood zijn.

Watching the Wheels | 07-03-16 | 21:27

Laten wij niet vergeten dat Turkije al 2 miljoen oorlogsvluchtelingen opneemt. Kan de Europese Unie verwachten dat Turkije meer vluchtelingen terug neemt?

F Cobben | 07-03-16 | 21:27

Het is Vyšehrad. Maar goed. Het is meer dan terecht dat 'we' geen zin hebben in meer migranten. We hebben al genoeg werkloos volk rondlopen. Daarbij is de mentaliteit in Oost-Europa niet bepaald vriendelijk naar ongewenste vreemdelingen.

De Koreaanse Slet | 07-03-16 | 21:26

Beste mensen, het wordt nu wel ERG GEVAARLIJK !
Als Turkije toetreedt tot de EU zijn ze gelijk de grootste en hebben dan het meeste stemrecht.
Dit betekent dat de turken het straks voor het zeggen heeft hoe wij ons als Europeaan moeten leven en gedragen. Willen wij dit wel ?
OPROEP: Begin dan alvast op 6 april NEE te stemmen m.b.t. Oekraïne.

TeusGroeneveld53 | 07-03-16 | 21:25

Jan Roos legde het vorige week beschaafd bloot in zijn interview met mr Van der Plas: Turkije heeft de collega-Navo-leden bij de ballen met beelden van belangrijke jongens die verboden dingen met kleine jongetjes doen. Joris is er maar eentje van.
En daar moet alles voor wijken.

Guy Veropzoudten | 07-03-16 | 21:24

Doe maar updaten, Spartacus. Orban houdt de deal met Turkenland tegen. Zie DailyMail.

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 21:23

*Hungarian Prime Minister Viktor Orban has rejected a European Union plan to resettle migrants directly to European states from Turkey, a Hungarian government spokesman said on Monday*.
www.dailymail.co.uk/wires/reuters/arti...

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 21:22

Vageling | 07-03-16 | 20:50
ok, dus dan vervalt het argument van de 'workforce' die Duitsland zo hard nodig zou hebben, want blijkbaar wil men alleen maar bejaarden en zieken toelaten.
Wat hebben we daar nou aan?

Wutbürger_ | 07-03-16 | 21:21

Ik hoop dat die twitteraars gelijk hebben en niet zomaar roepen dat Orban de EU-plannen blokkeert. Het blijven vooralsnog onbevestigde geruchten.

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 21:21

Ondertussen houdt Macedonië het hek dicht, verzuipt Griekenland in de vluchtelingenstroom en wrijft de Sultan in Ankara zich in de handen na ontvangst van 6 miljard waarvoor hij bijna niets hoeft te doen.
Soms denk ik aan een opzetje om Griekenland zo uit de EU te jorissen en rechtstreeks aan de Ottomanen uit te leveren.

Brulboei_61SB | 07-03-16 | 21:21

Geen woord over het feit dat alle tegenstanders worden vastgezet, over de censuur op kranten, over geweld tegen vrouwendemonstraties. Alles wordt goedgepraat om maar weer heel veel geld te kunnen weggeven en weer heel veel asielzoekers te kunnen binnenhalen.

Rest In Privacy | 07-03-16 | 21:21

@ Maria.1 | 07-03-16 | 20:18
Nee, dat kan ik ook niet, ik ben nl. geen policor linksmensch.
.
Puur rationeel bekeken (ja, linksmensch dat kan nl. ook) is er geen enkele reden om dit te doen: we didn't start the fire!
.
Gewoon keihard handelen, gewoon grenzen dichtgooien -wat, verdrag gesloten? well, see you in court- en met landen als Marokko keihard onderhandelen: jullie willen jullie eigen landgenoten niet terug? Goh, wat jammer nou, ons uitbetalingssysteem heeft een computerstoring. Dat lossen wij zeker niet binnen een jaar op.... Zo ga je met afpersers om: keihard. Dus geen rubberen Markie en ziet ze vliegen Samsom.

LaatmaarLu? | 07-03-16 | 21:18

De EU toont dat het beslissingen kan nemen. Iedereen weet het natuurlijk beter maar heeft geen betere oplossing. Daarom hulde voor de EU die haar nek uitsteekt.

Rest In Privacy | 07-03-16 | 21:18

Voor die 6 miljard Euro per jaar kan je heel wat marine schepen laten varen. Gewoon terug sturen c.q. lek schieten die rubber bootjes.

Bertus Balhaar | 07-03-16 | 21:18

@@mr. coffee | 07-03-16 | 21:14
Ow, wacht. Het is all over twitter.

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 21:17

En dat allemaal voor de Europese burgers te plezieren

Frie | 07-03-16 | 21:17

@mr. coffee | 07-03-16 | 21:14
Ha, mooi! Heb je een link?

Lewis Lewinsky | 07-03-16 | 21:16

PM #Orban has vetoed EU-Turkey plan to relocate asylum seekers directly from Turkey

mr. coffee | 07-03-16 | 21:14

Ik ken niemand die om de Euro heeft gevraagd.
Ik ken niemand die om Europa heeft gevraagd.
Ik ken niemand die erom heeft gevraagd al onze rechten over te dragen aan een hand vol ongekozen idioten.
Ik ken niemand die heeft gevraagd om een moskee in zijn dorp of duizenden moslims gratis te importeren.
De democratie is dood. Weggegeven door partijconstructies en vriendenbaantjes. Verkracht door grijze pakken met laffe verantwoorde brilletjes.
Wie nu nog niet ziet dat de Europese bevolking massaal en opzettelijk wordt belazerd is ziende blind.

crankshaft | 07-03-16 | 21:14

Gevaarlijk clubje daar in Brussel.

Off topic:

Worden deze cultuurverrijkers dan terug gestuurd?
www.telegraaf.nl/buitenland/25338866/_...

En hoe zit het met oorlogsmisdadigers? Na WOII werden die overal vervolgd?

Turk182 | 07-03-16 | 21:14

Nog eenendertig nachtjes slapen

Guy Veropzoudten | 07-03-16 | 21:11

Vanmiddag bij de winkels zat een somalier mij aan te kijken alsof hij me wilde vermoorden. Weet vrijwel zeker dat het een asielzoeker was.. dus dan zit zo'n figuur je met bloeddoorlopen ogen aan te staren, want jah ik ben vrij lang en geef geen shidt. Dus die walnoot tussen zijn oren zal denken dat ik hem het liefste zie verdwijnen. Maar die woede in zijn blik.. je moet ermee oppassen, dus ik gaf meneer even direct oogcontact terug en ging nonchelant verder met wat ik aan het doen was. Hij leek teleurgesteld, kun je nagaan. Welkom allemaal ! *trekt paarse broek aan*

de grote Anti | 07-03-16 | 21:08

ma 07 mrt 2016, 17:49

Zes mannen betasten kinderen in Keuls zwembad


KEULEN -
Zes mannen zouden in een zwembad in de Duitse stad Keulen kinderen onzedelijk hebben getast. Ze werden zondagmiddag aangehouden, meldde de politie maandag.


Een twaalfjarig meisje klaagde zondag bij een badmeester dat ze onderaan de glijbaan was betast door een man. Meerdere mannen hadden daar een opstopping veroorzaakt. Zij zouden mogelijk ook andere kinderen hebben aangerand.

De politie hield de zes mannen van 17 tot 45 jaar oud aan. Ze zijn afkomstig uit Afghanistan, Syrië en Irak.

gvted | 07-03-16 | 21:06

Turkije € 6 miljard per jaar. Libië wrijft zich al in de handen. Marokko, Tunesië, Algarije en Egypte lopen zich al warm.

Ludovic1764 | 07-03-16 | 21:05

@Megasuperpeter | 07-03-16 | 20:58
Ik ben zelf 37, en hoop hetzelfde. Maar als het niet gaat gebeuren in mijn leven en we wórden overspoelt door IS, Islam en Turken, dan mogen ze me ter plekke neerknallen. Ik zal nooit akkoord gaan met leven in een Islamitische gemeenschap. Nu niet, en in de toekomst ook niet. Ze horen hier niet thuis, en we willen ze hier ook niet.

Ze hebben genoeg land in hun eigen zandhopië, ik wil gewoon in het vrije westen leven. Waar je een homo in je vriendenkring kan hebben, je mag zeggen dat je de MP een lamlul vindt (hallo Rutte!), en waar je eindeloos kritiek mag hebben op de fouten van je overheid (hallo Rutte!). Waar je gewoon een stukje varken en koe kan eten, lekker je eigen muziek kan draaien en niet op elk uur van de dag op een kleedje richting het westen moet knielen. Waar je uit mag gaan met een vrouw waarvan je het gezicht kan zien, en waarbij je als stel gewoon van elkaar kan genieten zoals het westen dat altijd heeft gehad. En waar je, bovenal, vrijheid van meningsuiting hebt zónder ter plekke voor racist uitgemaakt wordt.

De Turken, IS, moslim, islamiet, islamNiet… ik kan zonder al die hoofddoeken.

kanon0503 | 07-03-16 | 21:03

@Watching the Wheels | 07-03-16 | 20:55
U weet überhaupt wel waar die 'oorlog' om draait? Gewonnen? Had geen fuck uitgemaakt! Man CIA loopt al sinds 1950 te kutten daar. Alle sokpoppen hebben het niet lang volgehouden. Pas Sinds de Assad's. Maar ja die focking pijpleiding hè? Assad is matties met Rusland. En zei nee. Sterven zal je kreng brulde de soennieten! Onze zogenaamde matties. Hèh, Saoedi-Arabië gaat straks een draai doen. Let maar op. Sneller gewonnen had niet tot resultaat gehad dat de stroom ophield. Sterker nog de shiieten moeten vluchten voor hun leven. Hou op met wensdenken.

Vageling | 07-03-16 | 21:03

6 april is over al een maand.
50 shades of shit loopt nu uit de Brusselse pantalons.

Guy Veropzoudten | 07-03-16 | 21:03

Als ze zo doorgaan is een Brexit onvermijdelijk;
Geen enkele Brit zal met dat zooitje prutsers in Brussel/Berlijn/Denhaag willen samenwerken.

Wutbürger_ | 07-03-16 | 20:59

Ik hoop (ben nu 54) dat ik het einde van de EU nog mag meemaken (zal toch wel?). Champagne is al gekocht.

Megasuperpeter | 07-03-16 | 20:58

@VincentTheSaint | 07-03-16 | 20:51
Niet zo vreemd met een MP dat graag bukt en neemt. Meneer verwart zijn fetisj alleen even met het wil van de volk. Tweede kamer laat zich ook stil. Ik verwacht kamervragen. Rutte in vak K die het vuur aan de schenen gelegt wordt. Rutte die weer als een poedel gaat blaffen omdat de waarheid au doet en hij even niet naar zijn safe-space kan rennen. Ruïneren die kastnicht! Oh wacht... Gevestigde orde.

Vageling | 07-03-16 | 20:56

Die 3 miljard was alleen om de kosten van z'n paleisje te dekken. Geheel niet verwonderlijk dat het niet genoeg was. En als het op is stuurt hij gewoon een nieuwe landing immigranten en hoppa, wer een paar miljard europees geld..

Wutbürger_ | 07-03-16 | 20:56

Als die oorlog in Syrië sneller gewonnen was, dan hadden ze de rest van hun politieke agenda niet zo makkelijk kunnen uitrollen. 'We are the world'.

Watching the Wheels | 07-03-16 | 20:55

Nee, dit kan toch niet? Van 3 miljard, naar 3 miljard per jaar… en nu naar 6 miljard per jaar? 6 miljard pér jaar? En wie gaat dat beta… oh, dat zullen de "EU"-burgers wel zijn.

Aan de ene kant verbaast het me niets dat Turkije nu met deze absurde eisen komt. Aan de andere kant verbaast 't me éigenlijk ook niet dat Brussel ermee akkoord gaat. Want als ze niet akkoord zouden gaan blijven er maar 2 scenario's over: grenzen dicht (wat ze nóóit zullen doen), of overlopen worden door de niet-Westerse cultuur. In plaats daarvan gaan ze akkoord met de eis van Turkije, en krijgen we een nog groter probleem. In één klap is Turkije dalijk het grootste EU-land, is het de eerste niet-democratie in de EU, én heeft een moslim-land vrije toegang tot álles binnen de EU.

Ik geloof echt dat met het ja-woord wat Brussel geheid gaat geven, we binnen enkele jaren compleet de pineut zijn. De EU valt uit elkaar, tesamen met een financiele totaalcrash dánkzij dezelfde EU, tesamen met een totale overstroming van de Islam-cultuur, tesamen met een mogelijke oorlog dankzij IS die via Turkije veel makkelijker toegang tot de EU gaat krijgen vanwege de open grenzen. Niet omdat heel Turkije IS is, maar wel omdat ze direct fysieke grenzen hebben tegen IS-liefhebbende landen.

Er is werkelijk waar geen enkele reden om Turkije bij de EU te betrekken óf ze geld te geven. Geld dat je beter in de bescherming, grenzen, welvaart en zorg kunt steken in je eigen economieën. Maar dit akkoord, daar gaan we allemaal nog spijt van krijgen.

kanon0503 | 07-03-16 | 20:54

een deal met turkije is volgens alle maatstaven immoreel. de sultan van turkije draait persvrijheid de nek om, politiseert de rechtbanken,sponsort IS, pleegt een volkenmoord op de koerden in het oosten van het land en is medeplichtig aan mensensmokkel op ongekende schaal.
.
de manier waarop de eu zich laat chanteren doet het ergste vrezen. of het is onbenul op een ongelofelijke schaal, of het is een opzet. een opzet om de hier vaker geciteerde volksvermenging en afbraak van natiestaten in de hoogste versnelling te zetten.
.
in plaats van geld naar turkije moet de eu oorlogsbodems naar de oostelijke middellandse zee sturen. afsluiten die grenzen. samenwerken met de russen en de koerden in syrie om zo snel mogelijk de oorlog daar te stoppen.
.
de eu raast in hoog tempo op een muur af. de eu valt uit elkaar (en dat is goed nieuws wat mij betreft) wanneer de visegrad 4, het VK en denemarken "nee" zeggen tegen deze onzin. en laten we hopen dat de supersonntag i duitsland merkel al eerder het definitieve signaal geven om ab zu hauen.

Glasgow Argus | 07-03-16 | 20:54

@g[E]ulden | 07-03-16 | 20:39
Die 1000 miljoen, maak er maar 1000 miljard van nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_lande... daarom is het ook niet geloofwaardig dat ze zogenaamd die oorlog niet kunnen winnen, dat het 5 jaar moet duren tegen een stel van die wilden met steeds verse Japanse Toyota's. Als wij een auto kopen, dan is hij gechipt (NXP) en weten ze altijd waar je uithangt.

Watching the Wheels | 07-03-16 | 20:54

@Oeioeioei | 07-03-16 | 20:47
Geef jij nooit op? Hoeveelste nick is dit al?

Vageling | 07-03-16 | 20:52

We zijn weer lekker gefuckt

VincentTheSaint | 07-03-16 | 20:51

Ik wil ook 6 miljard. Dan rijd ik 1 asieleiser helemaal naar huis en dan heb ik per saldo een hoger rendement behaald dan de hele deal met de Turken.

Dirk III | 07-03-16 | 20:50

Knetter, knetter, knettergek. Het laatste beetje hoop en geloof dat ik nog had in de EU is nu ook compleet weg.
Dit gaat echt niet meer opgelost worden onder deze 'leiders'.
Ze durven niks te beslissen, niks te hervormen. Bang voor het alles verlammende 'racist/xenofoob/populist' stempel, bang voor hun positie, bang voor hun baantje in de gouden kooi.

Harry Turtle | 07-03-16 | 20:50

@Wutbürger_ | 07-03-16 | 20:46
Om jou wijs te maken dat het echt expliciet om vluchtelingen gaat hoor. Immigrant in ruil voor vluchteling. Althans dat is de frame. In Brussel denken zij dat wij allemaal zes jaar oud zijn.

Vageling | 07-03-16 | 20:50

-weggejorist en opgerot-

Oeioeioei | 07-03-16 | 20:47

Ik was vandaag in Haarlem. Liep over de gedempte oude gracht. Zag een groepje tokkie paupers die stonden te schreeuwen en nog een groepje en toen besefte ik pas dat ik zojuist wat van die asieleisers was tegengekomen en ik kan je verzekeren. Daar gaan we nog een hoop lol aan beleven want man man man. Wat een tuig van de richel was dat zeg. Niet een "Apotheker uit Aleppo" maar eerder een "Agressor uit Algerije", een Ali A+B+C inclusief vette matjes en een vent die erbij stond alsof hij nog niet besefte waar hij was en dus maar een beetje mee slenterde en maar roepen en maar schreeuwen.
Bedankt PVDA, Bedankt GL, Bedankt D66, Bedankt VVDeee!

Dirk III | 07-03-16 | 20:46

en wat is precies het nut van dat exchange programma?
persaldo schiet je er namelijk helemaal niets mee op. Alleen maar meer bureaucratische ellende en onnodig gesleep met mensen.

Wutbürger_ | 07-03-16 | 20:46

@CheLives | 07-03-16 | 20:19
imgur.com/o7gRMhR

Dat dus!

Vageling | 07-03-16 | 20:44

Wel goed voor de aandelenkoersen van vliegtuigmaatschappijen. Dus ze brengen een vliegtuig vol en vliegen weer vol terug? Dus het kost meer dan die 6 miljard. O ja ... en alle Turken mogen visumvrij reizen, een soort EU light. Dus je brengt een vliegtuig en je krijgt 2 vliegtuigen vol terug. Groot voordeel, er verdrinkt niemand meer. Nu maar hopen dat Erdogan niet nog meer vliegtuigen uit de lucht schiet.

Watching the Wheels | 07-03-16 | 20:43

@telelezer | 07-03-16 | 20:36
Dan wordt het hoog tijd dat wij eens van de bank komen en iets gaan ondernemen!

Maria.1 | 07-03-16 | 20:42

Zou onze eigen bestuurlijke elite zich geen zorgen maken dat hun het lot van de Franse monarchie te wachten staat als de pleuriszooi maar groot genoeg is?

nl.wikipedia.org/wiki/Franse_Revoluti...

GroteZaagdildo | 07-03-16 | 20:40

Geert Linkers | 07-03-16 | 20:13

Het was eerst 3 miljard euro met daarnaast exact dezelfde eisen. De EU wilt niet toegeven dat we het keihard gaan verliezen. Er is een reden dan de Turken nog niet hun beloofde visumvrij reizen gekregen noch een enkele euro hun toevertrouwde 3 miljard. Ze kwamen hun afspraken totaal niet na. Het zou slecht zijn als de nu gemaakte afspraken wél doorgaan.

Alexander des Burgus | 07-03-16 | 20:40

NATO ook opdoeken, die kunnen voor 1000 miljoen of zo niet eens de grenzen bewaken. Visum voor je moeder!

g[E]ulden | 07-03-16 | 20:39

Ik ben benieuwd hoeveel mij deze "grap" gaat kosten, de zoveelste mega fail van rutte, die weer geen oplossingen biedt maar wèl veel geld kost.

Anjin Mohammed | 07-03-16 | 20:36

""Kan iemand me nou eindelijk eens uitleggen waarom WIJ al die vluchtelingen moeten opnemen?!?! Wat hebben we gedaan om dit te veroorzaken?""
@ Maria.1 | 07-03-16 | 20:18
(1) Omdat "Wij" idioten "strategisch" hebben gestemd op VVD & PvdA en (2) omdat Balkenende(CDA) onze soevereiniteit heeft verkwanseld na ons "Nee" bij het Lissabon referendum.
En (3) omdat Europa een "gemengd ras moet worden (Coudenhoven Kalergi plan)
curiales.nl/2015/10/24/coudenhove-kale...
www.youtube.com/watch?v=MoZKFIR2Fzc
en (4) omdat het witte ras moet verdwijnen:
www.youtube.com/watch?v=WGDEhhYhBGk

telelezer | 07-03-16 | 20:36

@Parel van het Zuiden | 07-03-16 | 20:26
Ben ik ook bang voor. Vermoed zelfs dat Brussel de Navo ook al ingepalmd heeft. Hebben ze toch nog hun leger.

Conan de Rabarber | 07-03-16 | 20:35

Warius | 07-03-16 | 20:29
We hebben het hier over echt ernstige zaken. Kom jij een beetje lamlullen over engelse vervoegingen. Ga eens weg.

Graaf van Egmont | 07-03-16 | 20:34

Daar gaan wij, wij zijn werknemers, voetvolk, nummertjes die geld opbrengen. Ze zien de EU en de landen daarin gewoon als bedrijven. Het is gewoon om panisch van te worden. Wie wil dit soort afspraken nou? helemaal niemand lijkt mij.

Alles word verkwanselt en je staat er gewoon machteloos bij te kijken. De islam stoomt gewoon binnen en word ook nog aangesloten ook door de EU.

Focking hell mate! Zoveel miljarden zijn er nu al weg geflikkerd het is gewoon niet geloven. Alles wat een Nederlander op brengt is niet meer voor hem. Nee, voor shows welke ver van zijn bed zijn. Verdomme zeg!

Silverbullet | 07-03-16 | 20:33

Aagezien de EU weigert een fatsoenlijke grensbewaking in te stellen zit er maar één ding op en dat is NEXIT met een eigen grensbewaking. Potdicht. Geen asieleiser, verkrachtiër, aanrandonees of parasitiër meer er in. Nu niet, nooit niet.

marcoplarco | 07-03-16 | 20:32

Ondertussen lekker zwemmen in Keulen.

De Klipper | 07-03-16 | 20:32

"terwijl je het outsourced" het blijft lastig hè, grammatica. Het is tegenwoordige tijd, 3e persoon, dus "outsourcet". Zelfs als je de zin geheel in het Engels formuleert, is deze vervoeging fout COME ON.

Warius | 07-03-16 | 20:29

Spartacus roeleerT: "Samengevat: de EU is volstrekt machteloos. Een probleem veroorzaken, en het vervolgens zelf willen oplossen door meer EU-bevoegdheden, maar het alsnog simpelweg niet kunnen. Dat is de EU."

doitdoit | 07-03-16 | 20:29

Dit is te ingewikkeld voor mij.

Jan Gordelroos | 07-03-16 | 20:29

Merkel = Hitler^2

CoJoNes | 07-03-16 | 20:28

Op 13 maart super sunday in Duitsland. Laten die Duitsers alsjeblieft die Merkel wegbonjouren.

roze_bril | 07-03-16 | 20:27

EU, darkness rises.
.
Niet alleen in financieel, democratisch en rechtstatelijk opzicht volledig failliet, maar ook in moreel opzicht.
Steun aan zo'n pervers en bovendien gevaarlijk instituut kan alleen voortkomen uit eigen belang, onwetendheid, of een bijzonder sadomassochistische voorkeur. De EU laten voortschreiden kan alleen maar resulteren in een mogendheid die haar eigen burgers, lijfeigenen is een beter woord, vertrapt ten behoeve van een heel klein percentage machthebbers. Oceanië in het geboortekanaal.
.
Oh burger, wordt astublieft wakker. Ze staan op het punt om een gooi naar de zwaardmacht, controle over de legers, te doen. Nu kunt u zich nog verzetten. Over een tijdje eindigt dat met zware kisten in uw gezicht. Iedere dag opnieuw. Dan rest slechts vechten, lang vechten, lijdenswegen die u zich wellicht nog niet kunt voorstellen, met als stip aan het einde van de donkere tunnel vrijheid. Tenminste, als dat vechten succesvol blijkt, wat geenzins gegarandeerd is.

Parel van het Zuiden | 07-03-16 | 20:26

Een extern batenpotje van 6 miljard per jaar willen opstellen, omdat een oud kudtwijf, welke niet spreekt voor heel Europa, zegt; ‘vluchtelingen zijn welkom’?

Vluchtelingen, nabuurs voor Turkijke, vluchtelingen welke, een blijkbaar naar Europees gebruik gezind / verlangend Turkije, sowieso al op had mogen vangen, zoals Europa al doet?

Dit is geen afpersing, chantage of een vooropgezet stukje zwendel... dit is (financiële) oorlog. I.d.d. geen oorlog zoals wij die kennen van de televisie, maar absoluut oorlog.

netjes uw belastingaangifte invullen heh? Bij u staan ze voor 50 euro namelijk al op de stoep. Nee, 6 miljard per jaar naar één niet Europees kudtland voor één niet Eropese issue; wir schaffen das arbeit frei macht. Achthung. Opstaan. Mit 75 jahre pensoen, assloch.

LetTheSunshine | 07-03-16 | 20:25

Europa heeft gauw een leider als Trump nodig, een echte leider, intelligent en daadkrachtig, anders is heel Europa definitief niet meer te redden.

De slappe domme Europese "leiders" maken Europa kapot, dat is te triest voor woorden.

Wonderful-Life | 07-03-16 | 20:23

Ik ga niet akkoord. Never.

Nuchternederland | 07-03-16 | 20:21

@Conan de Rabarber | 07-03-16 | 20:15
En met een grens van pakweg 10.000 km zou dat 10 douaniers per grenskilometer zijn. Ik bedoel maar.

Conan de Rabarber | 07-03-16 | 20:21

Eerst krijgt Turkije miljarden van de EU, een liberaal visumbeleid en pas daarna willen ze asieleisers terugnemen in ruil voor andere asieleisers. Gelukkig levert dat visumgebeuren nog iets meer asieleisers op want in Turkije krijgen alle apothekers uit Aleppo, Afghanen en wat dies meer zij allemaal een speciale Turkse verblijfsvergunning. Door die vergunning kunnen ze visumvrij alsnog de EU binnen wandelen. Europa is gek. Flikker alle Turken die in Europa zijn, meer trouwens dan er rond de Bosporus wonen, terug naar Turkije en aanvaardt echte vluchtelingen. Onvoorstelbaar hoeveel ruimte er dan over is in Europa en dan hebben we het nog niet eens over die ruim 6 miljard per jaar; voor Nederland de nodige miljoenen waarmee we allerlei bijdragen voor ouderen, gehandicapten e.d. kunnen financieren en nog wel structureel ook.

gnor | 07-03-16 | 20:20

Of? Je zou haast denken dat de EU juist met die 6 miljard slaven koopt van Turkije. Een soort slavenhandel?

Dr. Frambozenjam | 07-03-16 | 20:19

Vroeger, toen hadden we nog Nederlanders die demonstreerden en actie voerden als ze ergens tegen waren.
Tegenwoordig is geeft iedereen wat boze commentaren op Facebook of Geenstijl en het waait weer over.

Daar maken de Europese heren dankbaar gebruik van.

CheLives | 07-03-16 | 20:19

De zaak is volledig uit de klauwen gelopen. De westerse mens, gericht op controle, bevindt zich nu in de achtbaan van de realiteit. Volksinvasies en financiële voodoo hebben plaats genomen achter het stuur. Voor vragen is het veel te laat.

Rest In Privacy | 07-03-16 | 20:18

Kan iemand me nou eindelijk eens uitleggen waarom WIJ al die vluchtelingen moeten opnemen?!?! Wat hebben we gedaan om dit te veroorzaken?

Maria.1 | 07-03-16 | 20:18

Ze laten zich gewoon publiekelijk voor joker zetten en ze zijn er nog blij mee ook dat stel slappe zakken.

Nilfisk | 07-03-16 | 20:16

Trouwens voor 6 miljard per jaar zouden we het hele jaar lang 200.000 douaniers aan de zuidgrenzen in dienst kunnen hebben. Tweehonderdduizend douaniers. Maak er dertig miljard per jaar van en we kunnen 1 miljoen douaniers aan het werk houden.
Ik wed dat we dan nog goedkoper uit zijn dan dat we de huidige koers volgen.

Conan de Rabarber | 07-03-16 | 20:15

Vreselijk wat een toestanden. NL is niet meer het land waar we trots op zijn.

HdJ& | 07-03-16 | 20:14

mensenhandel door Erdogan: Afghanen tegen Syriërs. Maar alle Afghanen werden toch meteen Syriërs toe ze op Lesbos aankwamen ? 6 miljard naar Erdogan. de grote uitverkoop van Europa geleid door de fucking EU

hekwerken zijn veel goedkoper..... lost het vanzelf op

gringo-brd | 07-03-16 | 20:13

Die 6 miljard mogen ze krijgen, dat is netto goedkoper dan de huidige situatie. Maar verder verdient Erdo een schop onder zijn hol en op andere plaatsen waar het donker is.

Geert Linkers | 07-03-16 | 20:13

Wordt nog dolletjes straks met het vrije inreisvisum voor den Turkmensch. Neef, nicht, broer, zus, opa, oma en een ver familielid, komt u maar.., d'r kan nog meer bij!

RobberenRukkie | 07-03-16 | 20:10

Alle banden met de Turkse dictatuur verbreken.
Alle immigranten via een bruggenhoofd in Libië dat de NAVO of andere Westerse alliantie gevestigd heeft, retour. Daar vluchtelingenkampen en een treinkaartje voor iedereen die vanuit Libië weer terug wil naar het eigen land.
Next!
#weneukendeturkenhelemaaldemoeder

Aristotalloss | 07-03-16 | 20:09

Er staat me iets van bij dat EU landen met de meeste inwoners, de meeste invloed hebben binnen de Europese Unie. Dit zou kunnen kloppen want Duitsland staat op 1 en Frankrijk op 2. Mocht Turkije EU-lid worden, dan zou deze op 2 komen, vlak achter Duitsland.

Maria.1 | 07-03-16 | 20:09

De EU staat inderdaad schaakmat en dat komt omdat Turkije geen schaak speelt maar Stratego of Risk. De EU heeft alleen haar krankzinnige koningin nog overeind staan. Wie was die grijnzende hofnar trouwens die naast haar zat?

Conan de Rabarber | 07-03-16 | 20:08

Een EU die grenst aan Irak en Syrie. Ik moet huilen.

brutus68 | 07-03-16 | 20:08

@ devoorzittert: Bij mijn weten heeft het Europees Parlement 751 zakkenvullers, niet slechts 500. @ de link naar de Schengen-roadmap: er wordt verwezen naar een Politico-artikel van woensdag 2 maart maar niet naar het document zelf van 4 maart: "COM(2016) 120 final" "Back to Schengen - a roadmap". Het idealitische schema staat op p. 12 van het document. Zoek even op wat Artikel 26(2) van de "Schengen Border Code" inhoudt, want daar gaat het rond 12/13 mei allemaal over...

doedeljantje | 07-03-16 | 20:08

De toren van Babel, gewoon nog een jaar wachten.

rechtsdwalendeautist | 07-03-16 | 20:07

Rutte regelt het, wat een lul is het toch ook !

Castor12 | 07-03-16 | 20:07

Wat een oncontroleerbaar gesjacher met allerlei noodverbanden en vage toezeggingen. Op naar de totale chaos.

De Geus | 07-03-16 | 20:06

Als ze hier als oplossing hebben om homo's en christenen te scheiden van de moslim-'vluchtelingen', dan vraag ik mij af hoe het in die kampen daar eraan toegaat...

Andiamo | 07-03-16 | 20:05

Als die zes miljard wordt opgebracht door alle EU-ingezetenen met een Turkse nationaliteit, dan heb ik er niet zo'n probleem mee.

happen_maar | 07-03-16 | 20:05

Het goede nieuws is dat Turkije nu wel direct de bezetting van een half Europees land (Noord-Cyprus) op zal geven, voordat onderhandelingen gestart worden (TOCH?). Onderhandelen met iemand die je al chanteert blijft een slecht idee.

TheseDays00 | 07-03-16 | 19:58

Fuck de EU, Fuck Turkije, fuck de gelukzoekers, fuck de policor. Tijd om gewoon schoon schip te gaan maken in Europa, te beginnen in Griekenland. Inladen die hele klerezooi, terugvaren naar Turkije en uitzetten maar. De Turken zijn het er niet mee eens? Jammer dan, wij zijn het ook er niet mee eens dat jullie iedereen doorlaten onze kant op. Succes ermee.

Banana008 | 07-03-16 | 19:58

"Volgens het voorstel "responsibility for all asylum claims could be shifted to the European Asylum Support Office. This offers advice to national governments but would be turned into a federal agency responsible for claims"

Sjesus! Dat is toch schaamteloos federalisme? Wat denk je dat er gebeurt met de wachttijden op uitsluitsel asielaanvraag als we het overlaten aan de centralistische 9-5 ambtenaren uit Brussel? Fuck th EU!

postmodernismisdead | 07-03-16 | 19:57

@Van Duyvenbode, mooi verwoord. En ook de romeinse beschaving is het zo vergaan.

woestijnvos | 07-03-16 | 19:57

Wat ze ook doen, ondertussen blijven migranten geruisloos Nederland binnen stromen en bereidt het CAO de opvang van 90000 migranten voor.

watazooi | 07-03-16 | 19:56

En laat me raden: om in de toekomst dergelijke problemen te voorkomen wordt door de Commissie geadviseerd meer bevoegdheden van soevereine natiestaten over te dragen aan de EU?.......

BlowingBubbles | 07-03-16 | 19:55

Krankzinnig dat we ons liever laten chanteren door een corrupte islamiet dan gewoon onze eigen grenzen te bewaken. Kost aanmerkelijk minder dan 6 miljard per jaar lijkt me.

Anyway, wanneer is het referendum over deze kutdeal? Ik ben alvast tegen.

très cool | 07-03-16 | 19:53

Gelukkig hebben wij een premier die zijn been stijf houdt en zijn eigen koers vaart. HAHAHA.

dogbitedog | 07-03-16 | 19:50

We kunnen ons wel voorbereiden op een andere toekomst. Het halve, of het hele Midden-Oosten komt naar Europa. Voeg daaraan toe half Afrika dat hier naartoe komt. Geen houden meer aan.
Ja, alleen drastische maatregelen kunnen dit nog stoppen, maar daar valt in een tijd van policore massa-media niet aan te denken. Dus de toekomst is een soort half-islamitische meltingpot. Dat is geschiedenis, mensen, de geschiedenis verandert alles. Kijk hoe de Griekse stadstaten ten onder zijn gegaan, hoe de Griekse Hellenistische wereld is verdwenen, allemaal volledig uitgewist en vervangen door geheel ander volk.
Dat gaat dus hier ook gebeuren. "Nederland" als protestantse natie behoort nu al tot het verre verleden, maar binnenkort ook het westerse, tolerante, welvarende landje dat we kenden aan de monding van rijn en maas, zal nog slechts te vinden zijn in de vergeelde pagina's van oude geschiedenisboeken. Leven is afscheid nemen, zeggen ze, nou dat zijn we al aan het doen.
Bedenk bij dit alles dat u een sterveling bent, dat u en u nageslacht slechts een kort verblijf is vergund in deze wereld.
Alles verwaait in de wind, en het laatste woord heeft de kosmische stilte.

Rest In Privacy | 07-03-16 | 19:50

Eigenlijk zouden we gewoon een enorme muur moeten bouwen tussen Europa en Turkije. En alle migrantenbootjes gewoon terugpleuren op de Turkse kust. Die Turken vragen er gewoon om.
Erg veel vrienden in de regio (en daar omheen) hebben ze al niet meer. En daar is vast een goeie reden voor.
Laat ze lekker in hun sop gaarkoken, die Turken. We laten ons toch gvd niet chanteren?!

VanBukkem | 07-03-16 | 19:49

Na so etwas. #noshitsherlock

Slogra | 07-03-16 | 19:49

Is iedereen nou getikt? Ik ga miljoenen valse briefjes van 10 euro over Europa uitstrooien, en dan verklaar ik dat ik bereid ben die allemaal terug te nemen, maar dat je me dan in ruil voor elk vals briefje van 10, een echt briefje van 10 teruggeeft.

En iedereen slikt dat zomaar?

EnNouJijWeer | 07-03-16 | 19:48

Ze willen het niet oplossen, geen enkel plan om al die miljarden in de regio te spenderen aan opvang in grote tentenkampen, dicht bij huis waarna de mensen huiswaarts kunnen keren. Nee, alles en iedereen moet geïntegreerd worden, het land moet en zal islamitisch worden. Hier zit een kwaadaardig plan achter!

lanexx | 07-03-16 | 19:47

Ik hoop ontzettend dat dit soort wanpraktijken de media blijven beheersen de komende maanden. Des te groter zal de kans namelijk zijn op een Nederlands NEE op 6 april en een Brexit. En dan kunnen we eindelijk weer onze eigen grenzen controleren, onze eigen politieke leiders en onze eigen wetten kiezen, en die total freak van een Erdogan en alle andere islamitische intoleranten links laten liggen.

Professor Superhirn | 07-03-16 | 19:46

Dat Europarlement; 500 man gutvolk dat immens tevreden zit te zijn (met hun belastingvrije maandelijkse toelage). Dat is toch ook om te janken. Een bureaucratisch monster waar we nooit meer vanaf komen. Behalve als we lekker nexit gaan. Hopelijk maakt elke reaguurder dit nog mee in zijn reaguurdersleven.

de Voorzittert | 07-03-16 | 19:46

Ehm... voor elke vluchteling die aankomt halen we er eentje op. Tjonge, dat zal die Turkse grensbewakers stimuleren om de bootjes aan land te houden...

Fall | 07-03-16 | 19:45

Margeret Mead, bedankt!

RickTheDick | 07-03-16 | 19:44

En als we nou gewoon die oorlog stoppen?

merel veld | 07-03-16 | 19:43

Of om in Hollandse termen te blijven: hoe een waterschap aan gemeenten denkt op te gaan leggen wie daar moeten komen wonen en hoeveel men daarvoor aan het waterschap moet afdragen.

taxhond | 07-03-16 | 19:43

Ik krijg er zo ontzettend pijn in de buik van.

de Voorzittert | 07-03-16 | 19:43

Nou dat gaan meer landen zo aanpakken.Probleem verplaatst naar de eu en geld toe.

van stampij | 07-03-16 | 19:43

I.p.v. Turkije om hulp te vragen kunnen ze beter
Australië vragen hoe je dit gelazer kunt stoppen

Berthe | 07-03-16 | 19:43

Geert Mak bij DWDD.
.
Vriendje van Rob Riemen?!

centre pompidoe | 07-03-16 | 19:41

het is gewoon een zooitje en weten hetzelf niet meer en dan laat jeje ook nog chanteren slappe hap

leupi | 07-03-16 | 19:39

En zo ziet U. Geen moeilijkheid gaat de EU te ver. Ze doen dit voor U. Hulde EU.

Rest In Privacy | 07-03-16 | 19:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl