Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Gesprek op Niveau: Jan Roos en Jort Kelder

Wekelijks elke week op de doordeweekse donderdagavond. De nietsontziende interviewrubriek Gesprek op Niveau. Jan Roos praat 1 op 1, oog in oog én op locatie in ons schitterende Nederland met een actuele gast uit het nieuws, de media en de opinies. Deze week: Jort Kelder. Anarcho-bretel, presentator van Hoe heurt het eigenlijk?, pescotariër, persoonlijke huisvriend van onze minister-president én GeenPeiler uit het NEE-kamp, die van plan is de EU desastreus des doods te DESTABILISEREN!!1! Hoe zit dat, Keldermans?

Reaguursels

Inloggen

@wallenberg | 04-03-16 | 11:06
Jij hebt hem door. Alle puin van onze generaties is gerelateerd aan het neo con buitenland beleid van de VS. Maar dagelijks worden we via MSM bestookt dat dat het heil land en grote voorbeeld + bondgenoot is.

opbokkennu | 05-03-16 | 11:58

Goede punten van die Kelner, en fijne deaudelijke steekjes. Zoals over "intellectuelen" en D66 dat op zoek is naar "lebensraum" :)

ben kokhals | 04-03-16 | 15:19

Goed verhaal, maar volgens mij gaat het bij Jort alleen om zielig tokkende kippetjes. Als Oekraïne geen kippen had, dan was hij voor het verdrag geweest.

Alexander des Burgus | 04-03-16 | 14:06

Een mooie uitspraak van Kelder vond ik: "als je bij elkaar op schoot zit, ga je toch een beetje op mekaar lijken". De conclusie was, dat Oekraïne dan wat van de beschaving van de EU zou meekrijgen. En andersom? Krijgt de EU dan wat van de corruptie van Oekraïne mee?

Zo beschaafd vind ik de EU overigens niet. Als ik zie hoe inhumaan de EU met haar instroombeleid van "40%vluchtelingen" (de groep instromers, die door de MSM consequent vluchteling wordt genoemd, blijkt achteraf, achteraf, achteraf volgens de EU maar voor 40% uit vluchtelingen te bestaan) voor de Europese volkeren is, zet ik grote vraagtekens bij de mate van beschaafdheid van de EU.

guttegutte | 04-03-16 | 14:02

Meneer Soros zit al uit te kijken naar de centjes die hij gaat verdienen in Oekraine. En gooit een visje uit naar de stropop. Vicky Nuland is de hoofdstoker van de VS samen met McCain. Zij vertonen zich ook regelmatig aan de zijde van de corrupte elite in dat land. Nazi of geen nazi, het maakt niet uit. De VS stuurt wapens en instructeurs erheen. Dat deden ze ook in Vietnam. De VS lijnt de NATO op en de EU om daar de omsingeling van Rusland te completeren. En nu las ik ergens, dat de ega van Vicky Nuland bij Monsanto zit. Wat wil Monsanto? Landbouw. Wat wil het verdrag landbouw.

wallenberg | 04-03-16 | 11:06

@ploppy
Leg voorstaan even uit wat je bedoelt. Dus wat Nanninga waar zei. Bij voorbaat dank.

Roer | 04-03-16 | 10:34

@ eerstneukendanpraten | 03-03-16 | 22:14
Claudia de Breij heeft net zo veel te maken met humor als Ebola met gezondheid. LOL

Venimus | 04-03-16 | 10:26

Aha,het is dus om de aldaar aanwezige olie te doen? Ruim die stemhokjes maar op,ik weet al wat de ballenbak in Den Haag gaat beslissen.

wiedergutmachsnikkel | 04-03-16 | 10:11

Als je van Europa houdt, ben je tegen de EUnie/Brussel/Euro.

frisenfruitig | 04-03-16 | 09:59

Wat is die Jort goed! en moedig en leuk.

frisenfruitig | 04-03-16 | 09:56

Note: De FEB/ECB criminelen die uit niets geld creeeren en rente pakken op een compleet ongedekt monetair systeem willen zsm een cashloze society = Full control. Putin is hier fel op tegen, quote "Cash must stay", heeft de USD er uitgeschopt en Rusland is op dit moment de grootste goud inkoper om haar eigen Roebel te dekken (zoals het financiele systeem ooit bedoeld was). Now who's the bad guy and waarom zijn er zo'n hetze incl false flag vliegramp en twee gecreerde oorlogen aan de hand?

opbokkennu | 04-03-16 | 09:38

Dhr Durgerdammer kerkje is wellicht vergeten dat een tot aan de helft grenzend percentage van Oekraiene geheel nix van Europa laat staan haar wellicht NOG corrupter instituut genaamd de EU moeten hebben en zich zowel etnisch als cultureel Rus of tot Rusland aangetrokken voelen. Miljardair Poroshenko is een CIA trekpop (Wikileaks), zijn droom/missie is niet om Europarlementarier te worden maar om Putin van de troon te werpen op aanwijzing van Murica zodat men daar eveneens een puppet regime (terug) kunnen plaatsen. Want Putin heeft de Amerikaanse invloed en resource roofbouw er keihard uitgetrapt, evenals dat hij weigert mee te werken aan dat stinkende financiele elite spel: www.zerohedge.com/news/2015-11-15/gues...

opbokkennu | 04-03-16 | 09:32

Jort ben ik de afgelopen jaren steeds meer gaan waarderen. Hij komt met doordachte uitspraken en is intelligenter dan Jan wat het interview erg boeiend maakt.

VanS | 04-03-16 | 09:26

Goed stuk! Omdat Jort ieder jaar z'n belastingaangifte online zet is hij een held, kunnen veel mensen (ex-politici) een voorbeeld aan nemen.

Rico den Hollander | 04-03-16 | 09:11

Goed uitgelegd door Jort, en hij heeft natuurlijk de info uit eerste HAND.... Neen stemmen is gewoon de beste optie.
Hewt waarom werd nu weer pijnlijk duidelijk gemaakt!!!
Trouwens mooooie jas van Jort... geef ff een linkie Jan.

hansvanvoren | 04-03-16 | 09:05

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:40
Die off-topic tweet van de vrouwelijke rifbewoonster is werkelijk stuitend. Vreemd gedrag om voor alles kanker te zetten. Diep en diep triest. Getuigt van een totaal gebrek aan opvoeding. Hier wil ik absoluut minder, minder, minder van. Op twitter roepen dat Geert W. door zijn hoofd moet worden geschoten. Allemaal aangifte doen?

pibasso | 04-03-16 | 09:00

Jort +1

pluskukel | 04-03-16 | 08:57

Vanmorgen zowaar al twee verstandige mensen zinnige dingen horen zeggen. Karskens op WNL en Kelder op GS. Vandaag is een goede dag. Nu al.

atheïstisch stemvee | 04-03-16 | 08:48

Dan valt toch meteen op dat zo'n Kelder een stuk welbespraakter is dan zo'n Roos.

Joost Maghetweten | 04-03-16 | 08:47

@eerstneukendanpraten | 04-03-16 | 08:40
Ik raad iedereen een compleet aluminium pak aan.
*grijnzend kijkt naar aandelen aluminium*

necrosis | 04-03-16 | 08:45

necrosis | 04-03-16 | 08:34

Helpt een aluhoedje trouwens ook tegen een EMP?

eerstneukendanpraten | 04-03-16 | 08:40

@Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 01:13
Zijn hoofd ziet er in ieder geval uit alsof het elk moment kan ontploffen.
En welk platgeslagen dier ligt er eigenlijk op zijn hoofd?

necrosis | 04-03-16 | 08:34

Nou blijkt ineens dat Rutte toch nog een vriend met hersens heeft...

mallekater | 04-03-16 | 08:31

@wannabee nakko lenov | 04-03-16 | 02:55
Dat heb ik nou ook; westerse beschaving en democratie. Die zijn we beide in hard tempo aan het afbreken.

Maria.1 | 04-03-16 | 08:25

Oh en Jan, complimenten. Dit is een stuk beter dan alleen je eigen mening geven/doordrukken.

roze_bril | 04-03-16 | 08:21

Goed verhaal. Op 1 punt ben ik het met hem oneens. Een monetaire unie werkt nooit zonder een politieke unie. Dus deze situatie Laten is het slechtste scenario. Waar ik het wel mee eens ben is dat ik ook geen politieke unie wil.

roze_bril | 04-03-16 | 08:20

@Toen de vrije zaterdag werd ingevoerd in Nederland (rond 1960)"
kloopindeslootjijook | 04-03-16 | 07:50
.
Nou dat behoeft wel enige nuance. Omdat ik zelf in 1970 nog gewoon s zaterdags tot 13:00u werkte (en nee, niet in een winkel maar een gewone kantoorbaan) heb ik het maar even opgezocht.
.

"Omstreeks 1963 accepteerden de bonden een werkdag van negen in plaats van acht uur om tot een 45-urige werkweek met een vrije zaterdag te kunnen komen. Geleidelijk werd het aantal uren tot 40 teruggebracht en eind jaren zestig legden werkgevers en bonden in een centraal akkoord vast dat in *1973*, op enkele uitzonderingen na, overal de 40-urige werkweek zou zijn ingevoerd".
Bron:
www.digibron.nl/search/detail/012e91db...

Lupuslupus | 04-03-16 | 08:18

Graaf van Egmont | 04-03-16 | 00:25
"De arbeider heeft het veel te goed en kan nu barsten."
Toen de vrije zaterdag werd ingevoerd in Nederland (rond 1960) was dat ook omdat de arbeider ook als consument gezien kon worden. Moet je nagaan. Tot WO2 was het al heel mooi als je de vaste lasten rond kreeg en in de winter kolen had. Een arbeider was toen nog geen consument.

Gaat overigen nog zat mis bv in de zorg en het onderwijs waar zowel progressief als conservatief zich druk over mag maken.

kloopindeslootjijook | 04-03-16 | 07:50

Op zich een aardig verhaal. Maar hij heeft het meermalen over GL en`D`66 als aanjagers/stimulatoren van het verdrag met Oekraïne. Dat klopt, maar het is wat hypocriet van hem als VVD`er en als vrindje van Rutte, dat hij niet in één adem met dit obscure tweetal óók de VVD noemt, die toch een evident voorstander is van dit verdrag en daarmee een erkend bepleiter voor een "JA"-stem.
Kelder is en blijft het prototype van de grachtengordelelite.

Kievit | 04-03-16 | 07:48

Mooie aflevering. Veel besproken in korte tijd.

Doper | 04-03-16 | 07:45

Als ie een zwaar Rottedams accent had gehad en een steviger postuur, maar extact hetzelfde had gezegd, zijn de meningen meteen anders. Daar heeft Jort een beetje last van.

kloopindeslootjijook | 04-03-16 | 07:34

Kut ventje. Nooit met iemand eens zijn puur en alleen maar zodat hij zichzelf ,,bijzonder" kan vinden.

Blegh, narcist. Fapt hij ook op z'n spiegelbeeld?
Mozes Langebroek | 04-03-16 | 03:14

@Langebroek. Ja, je hoofd in de polder boven het maaiveld uitsteken ... het is me wat!
Kelder is een zeer scherp en onafhankelijk denker zonder aanzien des persoons en dan ben je bij figuren als jou aan het verkeerde adres. Het zegt meer over jou dan over Kelder.Als we meer van dit soort figuren in Nederland hadden stonden we er nu anders voor.
Sorry hoor, maar mooier kan ik het niet maken.

daytripper | 04-03-16 | 05:49

Nou , dat is toch geweldig dat Juncker zegt mbt toelating (lees:annexatie drang)van nog meer armoedzaaiers : " die fout maken we niet nog es".
De boot die EU heet moet wel blijven drijven natuurlijk.
De directeur van de chocoladefabriek in de Oekraine ( nu president) kan niet wachten tot ie in het EU " parlement", het graaiparadijs in Brussel,kan plaatsnemen.
Die slordige half miljoen euro per jaar die hij daar kan binnenharken maakt hem op slag multi-miljonair in het huidige Oekraine.

daytripper | 04-03-16 | 05:39

Kut ventje. Nooit met iemand eens zijn puur en alleen maar zodat hij zichzelf ,,bijzonder" kan vinden.

Blegh, narcist. Fapt hij ook op z'n spiegelbeeld?

Mozes Langebroek | 04-03-16 | 03:14

Ik zou Jort Kelder het volgende willen meegeven: It's the EU, stupid! Waarom moet bijna alles wat er in Europa wordt afgesproken, bijvoorbeeld dit handelsverdrag (bestaat al), via de megalomane, power-trippende narcisten van de EU lopen? Laat landen hun eigen soevereiniteit behouden en zelf hun eigen regels maken en bepalen met wie ze samen willen werken. De EU is het kankergezwel binnen Europa en is naast de invoering van de Euro een historische fout geweest. In mijn optiek is namelijk het einddoel om inwoners van Europa te ontdoen van hun nationale identiteit. Dit blijkt al uit het "nieuwe racisme". Want als je voor zwarte piet bent (eigen cultuur): racist. Tegen het dragen van de boerka (wijkt af van de eigen cultuur): racist. Ben je tegen het dragen van hoofddoekjes (wijkt ook af van de eigen cultuur) in de zorg, onderwijs, overheidsinstellingen, etc, etc: racist. En zo kan ik nog wel tientallen voorbeelden opnoemen. Hoe kun je dan nog voor een instituut als de EU zijn als je bijvoorbeeld het gedoe rond een eventueel Brexit volgt? Ik "haat" die zogenaamde "scare tactics" van politici die ons bang willen maken. Maar goed, ik dwaal af. Ik heb moeite met het feit dat Jort Kelder niet tegen de EU is.

The_Observer | 04-03-16 | 03:10

@ mysteryposter | 04-03-16 | 02:02
en hoe weet hij hoe hij alles moet uitspreken?
-------------
Underscore (plat streepje onder woorden of deel van woord) waar woorden langgerekt uitgesproken worden, dat helpt hem denk ik in juist uitspreken van de islam liedjes in het Nederlands.

mysteryposter | 04-03-16 | 03:01

Standaard.. Jort Kelder met zijn utopiaanse westerse beschavings verhaal weer.. bij wie mag ik even in zijn emmertje kotsen?

wannabee nakko lenov | 04-03-16 | 02:55

@ Graaf van Egmont | 04-03-16 | 01:54

Laat een Nederlandse zingbare concept versie achter in de reacties onder het Franse liedje. Hij beantwoord al dat soort berichten, vandaar uit kunnen dingen verder besproken worden.

Deze liedjes zijn een goede manier om mensen van alle leeftijd groepen te leren over islam, alle info in de liedjes is overigens wetenschappelijk correct. Een Nederlandse versie is dan ook positief en kennis vergrotend.

mysteryposter | 04-03-16 | 02:02

Hunter S. Thompson | 03-03-16 | 22:33 | | Reageer+ | 0

Sjesus man.... helemaal met je eens... veel reaguurders hebben thuis een bloemetjesjurk op de bank, rijden een Primus en haten hun baas...*trekt geruite pantoffels aan*

geeftnix | 04-03-16 | 01:56

mysteryposter | 04-03-16 | 01:49
Oh, op die manier. En hoe kan ik de nederlandse tekst naar hem opsturen en hoe weet hij hoe hij alles moet uitspreken?

Graaf van Egmont | 04-03-16 | 01:54

@mysteryposter | 04-03-16 | 01:46
Ik blijf me verbazen met die lui. Saai is het in ieder geval niet.

pluk-87 | 04-03-16 | 01:53

Zag laatst bij Brandpunt een reportage over de Koch Brothers, miljardairs van Friese origine. Die willen ook af van de gebaande politieke paden in de USA. Ze willen het hele politieke systeem op zijn kop zetten voor eigen gewin natuurlijk.
Trump lijkt me nou typisch zo'n Koch aanhanger te zijn.

Graaf van Egmont | 04-03-16 | 01:52

Dat vertalen vanuit het Frans zou nog wel gaan, maar ik weet niet hoe ik die subtitles eronder moet krijgen. Overigens komt de franse tekst bijna naadloos overeen met de Engelse.
Graaf van Egmont | 04-03-16 | 01:43
-----------
De zinger van die liedjes wilt in meerdere talen dat liedje zingen. Dus geen vertaling in het Nederlands voor ondertiteling maar zodat hij het kan zingen. Een in de maat zingbare vertaalde versie dus.

mysteryposter | 04-03-16 | 01:49

@ pluk-87 | 04-03-16 | 01:36

Mitt Romney noemt Trump een "conmen". Hier is een video waar hij eerst Trump prijst en zijn economische visies, en daarna volledig draait op de visies economisch nu. Mitt Romney is de conmen...

youtu.be/h-10_GwRwSg?t=11

mysteryposter | 04-03-16 | 01:46

mysteryposter | 04-03-16 | 00:49
Dat vertalen vanuit het Frans zou nog wel gaan, maar ik weet niet hoe ik die subtitles eronder moet krijgen. Overigens komt de franse tekst bijna naadloos overeen met de Engelse.

Graaf van Egmont | 04-03-16 | 01:43

Offtopic: Nu Mitt Romney weer belangrijk denkt te moeten zijn moet ik gelijk weer denken aan het feit dat hij Mormoons is. www.youtube.com/watch?v=tu4y7x9LRyY

pluk-87 | 04-03-16 | 01:36

"Oekraïne – Erfde na de val van de voormalige Sovjet-Unie 5.000 kernwapens die op Oekraïens grondgebied gestationeerd waren. Deze werden allemaal naar Rusland verplaatst. Volgens gegevens uit 2004 zou Oekraïne door een gebrekkige boekhouding misschien nog steeds in het bezit zijn van een honderdtal kernkoppen die niet vermeld werden in de boekhouding van 14 jaar daarvoor.[10]" gekopieerd van nl.wikipedia.org/wiki/Kernmacht dat kan ook nog een rol spelen bij het as(s)overdrag met de Oekies.

Watching the Wheels | 04-03-16 | 01:30

@mysteryposter | 04-03-16 | 01:21
Je zal wel gelijk hebben, maar toch is het fijn dat Noord-Korea een heel eind van Nederland af ligt.

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 01:25

@pluk-87 | 04-03-16 | 01:18
Raar haar.

nemoj me jebat | 04-03-16 | 01:23

@nemoj me jebat | 04-03-16 | 01:18
Ik heb echt geen idee hoe ver Noord-Korea is met hun kernwapens. Ze zijn er wel al een tijd mee bezig. Een kernbom maken is niet echt moeilijk, dus die zullen ze wel hebben. De bijbehorende langeafstandsraketten waren minder goed gelukt, als ik me goed herinner.

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 01:23

OT Noord-Korea maakt kernwapens gereed.
nos.nl...
Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 01:13
--------------
Die retoriek naar buiten is vooral binnenlandse politiek, om iedereen daar in het gareel te houden. Politieke bluf. Belangrijk om goed in de gaten te houden, geen rede om grote zorgen om te maken.

mysteryposter | 04-03-16 | 01:21

@pluk-87 | 04-03-16 | 01:18
LOL. Het kernwapen-paraat-montuur.

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 01:19

@Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 01:13
Maar heeft Noord-Korea deze techniek al echt in huis?

nemoj me jebat | 04-03-16 | 01:18

@Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 01:13
Kekke bril!

pluk-87 | 04-03-16 | 01:18

Goed verhaal, ze creëren een fait accompli en uiteindelijk een grotere EU. Ze zoeken Lebensraum. Waarom niet bij Nieuwsuur en het NOS Journaal?

Watching the Wheels | 04-03-16 | 01:18

@VerenigingVanDieven | 04-03-16 | 01:08
Symbool van de vrije wil. Dat is een treffende interpretatie!

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 01:15

@daytripper | 04-03-16 | 01:04
Mijn laatste zin van 01:08 moet nog sterker: "Hét ultieme symbool van de vrije wil."

VerenigingVanDieven | 04-03-16 | 01:12

Jort houdt van foute zakenmannen, dat is geen geheim. Kijk anders maar wat terug van als hij op bezoek gaat bij Joep van den Nieuwenhuizen.
Soros lijkt me wel van een kwaadaardiger soort overigens.

pluk-87 | 04-03-16 | 01:09

@daytripper | 04-03-16 | 01:04
Ik hoop echt dat je gelijk hebt. Maar veel mensen adoreren de 'bad guy'. Het symbool van de vrije wil.

VerenigingVanDieven | 04-03-16 | 01:08

VerenigingVanDieven | 04-03-16 | 00:23

Op 4.08 mis je de cynische ondertoon en hij lacht erom. Je tweede zin "idealistische motieven..." etc zegt het ook .. Kelder vindt het in feite een super boef.
Bovendien het cynisme moet duidelijk zijn op 1.50 waar hij Soros uitlacht.

daytripper | 04-03-16 | 01:04

Waarom vind hij Poetin zo eng.
Vind onze Rutte veel enger.
Al met al zwak betoog met te veel compensaties.

tobbie | 04-03-16 | 01:01

@mysteryposter | 04-03-16 | 00:33
Ik zou je graag geloven. Toch hoor ik iets anders tussen de regels.

VerenigingVanDieven | 04-03-16 | 00:53

Mensen! Sye Ten Atheist heeft dit liedje uitgebracht

www.youtube.com/watch?v=uQBgrUObbHw

En nu een Franse versie

www.youtube.com/watch?v=a6g5LAJJIqc

Hij zoekt naar vertalers voor meer versies in verschillende talen. Ik heb geen account om te reageren in youtube. Kan iemand Nederlandse vertaling in de reacties plempen daar? (Onder de Franse versie). De Zweden zijn ons al voor...

mysteryposter | 04-03-16 | 00:49

@mysteryposter | 04-03-16 | 00:44
Ja. Eerlijk is ze wel. Toch uitzetten.

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:46

Ik probeer zijn relatie met Lauren Verster even te plaatsen. Zij heeft toch te weinig inhoud voor hem? Die programma's van haar vind ik soms best vermakelijk, maar het is wel niveauloos. Ze geeft in die programma's niet te kennen iets te kunnen bv. Wel is ze lekker, aardig en Brabants, dat maakt veel goed.

pluk-87 | 04-03-16 | 00:45

@ Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:40

Ze is wel eerlijk, dat dan wel weer.

mysteryposter | 04-03-16 | 00:44

@nemoj me jebat | 04-03-16 | 00:41
Okee, thx. Ik bedoel: Dat meen je niet!

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:42

@A3an | 04-03-16 | 00:11
@Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:17
Lewis Lewinsky, nee dat is 'm niet.
Het is meer een uitroep van ongeloof. Als: "dat meen je niet", "dat bestaat niet", "ben je helemaal gek geworden?!", "hou me niet voor de gek".
Zo'n beetje hoe je op het nieuws hier reageert. Vandaar.
(Mijn oude wachtwoord was ik kwijt.)
PS In die regio vloeken ze in iedere zin. Letterlijk betekent het inderdaad zoiets als "n**k me niet*. Maar die dingen moet je niet letterlijk vertalen.
Kijk maar: www.dumpert.nl/mediabase/305961/6a7f08...

nemoj me jebat | 04-03-16 | 00:41

@Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:37
Ik zou er nog aan toe willen voegen dat Jort wenste dat hij net zo slim, sluw, berekenend, meedogenloos en vermogend was als George.

VerenigingVanDieven | 04-03-16 | 00:40

OT Een Marokkaanse moslimvrouw verlangt naar mijn dood. Omdat ik op Wilders stem. Uitzetten, deze ongewenste vreemdeling svp.
twitter.com/wachthond/status/70553603...

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:40

@ Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:34
Post is zeker voor VerenigingVanDieven | 04-03-16 | 00:23?
-------

Ja lol, foutje

mysteryposter | 04-03-16 | 00:38

@VerenigingVanDieven | 04-03-16 | 00:36
Eens.

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:37

@Graaf van Egmont | 04-03-16 | 00:31
"De grootste speculant ever" is een typisch geval van adoratie. Verder is het in het ongeluk gooien van een complete economie nou niet iets om trots op te zijn.

VerenigingVanDieven | 04-03-16 | 00:36

@nemoj me jebat | 04-03-16 | 00:34
Ik had je nick gegoogled. Kwam ik op Kroatisch uit. Je bent voor de helft Bosnisch?

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:35

@Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:10
Niet alleen Kroatisch, hoor. Maar je hebt gelijk, daar hoor je het ook.
Ik ben voor de helft van 'daar'. Uit die regio.

nemoj me jebat | 04-03-16 | 00:34

@mysteryposter | 04-03-16 | 00:33
Post is zeker voor VerenigingVanDieven | 04-03-16 | 00:23?

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:34

We hebben mensen als Jort heel hard nodig en mensen als Jan trouwens ook. Dus chapeau en ga snel de politiek in.
Ben ook altijd blij met Jort's oog voor dierenwelzijn.

Bezorgde Muts | 04-03-16 | 00:33

@ Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:08

Dat is niet ophemelen. Een strategische manier om een verhaal op te bouwen door eerst op een vriendelijke manier te vertellen hoe groot en financieel machtig die man is, en daarna hoe gevaarlijk.

mysteryposter | 04-03-16 | 00:33

Kelder komt met een goede analyse. Niks mis mee.

van heinde en verre | 04-03-16 | 00:32

@Graaf van Egmont | 04-03-16 | 00:28
Ha! Ja, die onverzettelijkheid had Jan ook.

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:31

VerenigingVanDieven | 04-03-16 | 00:23
Hij heeft dus respect voor Soros als speculant en noemt daarvan een feitje op. Das wat anders dan adoratie.

Graaf van Egmont | 04-03-16 | 00:31

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:24
Nee, dat zit er niet in. Ik heb vroeger veel met SP-ers van de gestaalde kaders gesproken. Ze hadden toch iets van onverzettelijkheid. Alsof je tegen een gemetselde muur stond te lullen en je probeerde te ontdekken of je er misschien één steen uit kon wrikken.

Graaf van Egmont | 04-03-16 | 00:28

mysteryposter | 04-03-16 | 00:18
De SP is net als alle linkse partijen afgegleden naar het cultureel marxisme. Ze zoeken nu naar alle vertrapten der aarde om ze te omhelzen. De arbeider heeft het veel te goed en kan nu barsten.

Graaf van Egmont | 04-03-16 | 00:25

Nu nog eens die GoPro's wat hoger plaatsen zodat je niet de hele tijd in de neusgaten zit te kijken..

Ikdachthetniet | 04-03-16 | 00:25

@Graaf van Egmont | 04-03-16 | 00:21
LOL. Dan stop ik nu maar met wachten op zijn excuses :)

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:24

@mysteryposter | 04-03-16 | 00:18
Jep. Al die nepvluchtelingen gaan ten koste van veel: de zorg, de pensioenen en de huren.
*euro kan maar 1 keer uitgegeven worden*

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:24

@daytripper | 04-03-16 | 00:12
Op 4:08 "De grootste speculant ever, George Soros, waar ik groot respect voor heb hoor, want het is een groot speculant, hij heeft het Pond ooit eruit gespeculeerd, die heeft natuurlijk behalve idealistische motieven, die ie ook zeker heeft, heeft ie natuurlijk ook economische belangen."

Nu jij weer.

VerenigingVanDieven | 04-03-16 | 00:23

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:06
Jan hoeft en kan er niet op terug komen. Een maoist blijft altijd een maoist.

Graaf van Egmont | 04-03-16 | 00:21

@ Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:08

Klopt. Ze hebben zich wel publiekelijk anders geprofileerd afgelopen tijd, vele mensen die SP stemde zijn dus misleid. Goed dat hun ware visie publiekelijk steeds duidelijker wordt.

Een voorbeeld van die misleiding is hun stokpaardje, de "wij zijn voor ouderenzorg". Vrij ongeloofwaardig nog die uitspraak van hun na het massamigratie knuffelen, en de kosten daarvan ten koste van ouderenzorg.

mysteryposter | 04-03-16 | 00:18

@der Schmutz | 04-03-16 | 00:04
Haat? Ik niet, hoor.
Als ik eerlijk ben, ik denk dat ik hem wel zou- ehm, eh ...
Als hij een sjaal om had gehad.
Mannen met blouse met de bovenste knoopjes los (in dit weer nota bene) en dan ook nog eens zonder borsthaar ... Nou, nee.
(Bram Moszkowicz had daar ook een handje van)
*ril*

nemoj me jebat | 04-03-16 | 00:17

@A3an | 04-03-16 | 00:11
nemoj = doe niet, me = mij, jebat = neuken.

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:17

Dank Jort & Jan.

RobberenRukkie | 04-03-16 | 00:12

Slimme gozer, maar zijn adoratie voor Soros is misplaatst. Ach ja, iedereen heeft z'n fouten.
VerenigingVanDieven | 04-03-16 | 00:06

@VerenigingVanDieven. Raad je aan het verhaal nog es te beluisteren.Geen sprake van "adoratie".

daytripper | 04-03-16 | 00:12

"A3an | 04-03-16 | 00:05
Televisies zijn zo onmodern!
Wie heeft er nu nog een tv?!
nemoj me jebat | 04-03-16 | 00:07"

Ik gebruik hem ook alleen maar voor de ondertiteling....-)
Wat betekent jouw nick eigenlijk ?
Nieuwsgierig !

A3an | 04-03-16 | 00:11

@nemoj me jebat | 04-03-16 | 00:07
Je nick is kroatisch. Jij ook?

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:10

@marielle | 03-03-16 | 23:59
Die jas is inderdaad een hopeloos geval.

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:10

@mysteryposter | 04-03-16 | 00:03
Die draai heeft plaatsgevonden in de jaren 80. Dat is alweer best lang geleden.

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:08

A3an | 04-03-16 | 00:05
Televisies zijn zo onmodern!
Wie heeft er nu nog een tv?!

nemoj me jebat | 04-03-16 | 00:07

@Graaf van Egmont | 04-03-16 | 00:00
Marijnissen was maoist. Ik heb nooit gehoord dat hij daarop teruggekomen is.

Lewis Lewinsky | 04-03-16 | 00:06

Slimme gozer, maar zijn adoratie voor Soros is misplaatst. Ach ja, iedereen heeft z'n fouten.

VerenigingVanDieven | 04-03-16 | 00:06

Uitstekend verhaal van Jort Kelder. Natuurlijk wat kakkineus en dan ben je al snel een lul in de polder, maar niemand die een probleem zo kan fileren als hij. Het beste wat Jan kon doen was gewoon luisteren en grotendeels z'n mond houden.

daytripper | 04-03-16 | 00:06

Kelder stemt PvdD.
Geen VVD !

@necrosis, speel hem via je tv af.
Of ben je nog niet zo modern.

grtz

A3an | 04-03-16 | 00:05

Vanwaar die haat tegen Jort Kelder? Hij werkt, betaald belasting, toont altijd ruggengraat. (Boog niet voor Mosko en client toen kantoor beschoten werd, ging confrontatie met Nina Brink en Pieter Storms niet uit de weg, terwijl die haters juridisch en verbaal slopen. Kelder is wel bespraakt, kan zijn mening altijd onderbouwen met valide argumenten. Dat hij een kakker is/speelt doet niets af aan de inhoud. Het een sluit het ander niet uit.

der Schmutz | 04-03-16 | 00:04

@ Lewis Lewinsky | 03-03-16 | 23:31

De SP was ooit kritisch op islam migratie en de EU etc. Het lijkt er echter op dat ze 180 graden gedraaid zijn op die stellingen, nu een communistische EU binnen handbereik is.

mysteryposter | 04-03-16 | 00:03

Beetje zaniken over dierenwelzijn bij kippen uit de Oekraïne maar ondertussen wel vanuit de rest van de wereld je vlees importeren.

Chow | 04-03-16 | 00:03

Lewis Lewinsky | 03-03-16 | 23:57
Ja, dat is een typisch linkse reflex. Krijg je er gewoon niet meer uit. Jan geloofde echt dat Stalin tegen het fascisme streed en niet tegen zijn eigen bevolking.

Graaf van Egmont | 04-03-16 | 00:00

Jort lijkt me een prima vent, met goede argumenten en humor. Van zijn jas ben ik minder gecharmeerd, maar dat terzijde.

marielle | 03-03-16 | 23:59

@necrosis | 03-03-16 | 23:46
Marijnissen gedroeg zich in de kamer tegenover Wilders zeer verkeerd. Daarmee heeft hij het bij mij verbruid. Kommunistische goedmens.

Lewis Lewinsky | 03-03-16 | 23:57

Het handelsgedeelte gaat toch wel door, bevestigde pro eu experts me een voorlichting avond. Nederland gaat niet meer over zijn eigen handel, dat is nu door de EU geregeld, dus kunnen we dat gedeelte ook niet blokken door de referendum.

De rest van de overeenkomst geeft enkel problemen en zorgt ervoor dat Oekraïne niet mag handelen met Rusland, hun voorheen grootste handelspartner.

Om Oekraïne financieel te helpen is nee stemmen dan ook het beste, dan kunnen ze handelen met al hun buurlanden.

mysteryposter | 03-03-16 | 23:57

@nemoj me jebat | 03-03-16 | 23:44
Héél intellectueel zijn (voor zover intellect een continuüm is), impliceert wel wijsheid, denk ik. Met Arnon Grunberg als uitzondering die de regel bevestigt. :D

pluk-87 | 03-03-16 | 23:57

@Lewis Lewinsky | 03-03-16 | 23:31
Ik ben het niet eens met alles wat Marijnissen zegt of heeft gezegd, maar het is een slimme vent die als één van de weinige politici écht heeft gewerkt voor zijn geld.
Als ik dan kijk naar de huidige (ex) politici als Hachchi, kan ik alleen maar boos/ verdrietig worden.
En ik maar werken om die dure folderaar in de VS te betalen.
*krankzinnig*

necrosis | 03-03-16 | 23:46

pluk-87 | 03-03-16 | 23:30
Als intellectueel hoef je nog niet over wijsheid te beschikken.
Zo.
Denk daar maar 's over na.

nemoj me jebat | 03-03-16 | 23:44

@nemoj me jebat | 03-03-16 | 23:23
Gelukkig kan ik nog wel muzakjes posten die anderen WEL kunnen horen.
*grinnik*

necrosis | 03-03-16 | 23:39

Wat? Is ie voor dierenwelzijn? Hij stijgt in mijn achting. Overigens stem ik met volle overtuiging een dikke NEE 6 april

Yvonne54 | 03-03-16 | 23:34

@pluk-87 | 03-03-16 | 23:30
Goed zo. Hoog opgeleiden stemmen PVV. Dat Kelder dat niet weet.

Lewis Lewinsky | 03-03-16 | 23:32

@Lewis | 03-03-16 | 23:27
Dat mag. Maar er is een verschil tussen communisten en kommunisten. Vraag maar aan Jan Marijnissen. Dat is een kommunist.

Lewis Lewinsky | 03-03-16 | 23:31

D66 en Groenlinks zijn eigenlijk de enige partijen waar intellectuelen op stemmen? Ik stem PVV en ga wel eens in discussie met D66'ers. Ik geef toe, ze zijn vaak niet dom, maar toch hebben ze vaak aantoonbaar invalide standpunten. Ik kan vrijer nadenken dan zij en ik heb tevens minder last van biassen. Die oorspronkelijke denkstijl maakt mij meer intellectueel dan zij vind ik en aangezien ik op de PVV stem is Jorts ponering bij deze ontkracht. *_* En aan Groenlinks maak ik geen woorden vuil.

pluk-87 | 03-03-16 | 23:30

Helaas, zonder 888 ondertitels trek ik het niet.

DANNY3960 | 03-03-16 | 23:30

@ Lewis Lewinsky | 03-03-16 | 23:20
Ik schoot toch wel even in de lach om hem.

Lewis | 03-03-16 | 23:27

@necrosis | 03-03-16 | 22:57
Ik vat het gesprek wel even voor je samen. Jort Kelder besprak langdurig de bedenkelijke zitkwaliteit van de zetels, en had het daarna uitsluitend nog over Georgina Verbaan.

Lewis Lewinsky | 03-03-16 | 23:27

@aight.. | 03-03-16 | 23:13
Pretentieuze lul of niet, hij heeft Georgina Verbaan gedaan.
Zat reaguurders die hun linkerbal opofferen om hetzelfde te kunnen zeggen.

necrosis | 03-03-16 | 23:24

Dat-ie vrij genuanceerd is en niet a priori tegen alles wat Oekraïens is is een gezonde instelling. Andersom kun je dat van de D66/GL/NPO-kliek niet zeggen. En dat dat door 'hardliners' als zwakte zou worden gezien is hun probleem.
Vergeet Youp: Kelder was 1 van de eerste BN'ers die van z'n hart geen moordkuil maakt inzake de asielstroom. Dat er meer mogen volgen.

Slogra | 03-03-16 | 23:23

@necrosis | 03-03-16 | 22:57
Alwéér?!
Doe er eens een nieuwe geluidskaart in.
Of zet je speakers voortaan niet zo ver open als je naar die eh- ehm- muziek van je luistert.
*fijn muziekje opzet*

nemoj me jebat | 03-03-16 | 23:23

Zo die Jort mag voorlopig niet meer bij DWDD optreden, ben ik bang. Duidelijk geen steunzender.

Dick Luyenlomp | 03-03-16 | 23:22

@rekennietmachine | 03-03-16 | 22:51
Scheer je weg, communist!

Lewis Lewinsky | 03-03-16 | 23:20

Wat een fijne kerel is die Kelder toch. Meui!

Gualtiero | 03-03-16 | 23:20

Een van de betere interviews tot zover. Beter dan het kaas verhaal van de nos in ieder geval.

zeertegendradig | 03-03-16 | 23:18

heb helemaal niks met jort kelder, vind hem meestal overkomen als een ontzettende pretentieuze lul. maar hij praat hier gewoon sense.

aight.. | 03-03-16 | 23:13

BlowingBubbles | 03-03-16 | 22:56

Nee, maar ik heb een donkerbruin vermoeden dat dit bij Studio Powned moet zijn gebeurd want daar was ze zoals meestal weer te gast. Morgen maar even terugkijken...

eerstneukendanpraten | 03-03-16 | 22:58

.. maar linkse jongens.

compitaal | 03-03-16 | 22:57

Wat ik me nou afvraag: zitten die 'Empire' stoelen net zo kudt als dat ze eruit zien?
Het gesprek kan ik niet volgen aangezien het geluid op mijn pc wéér gecrasht is.
*wanhopig wordt*

necrosis | 03-03-16 | 22:57

eerstneukendanpraten | 03-03-16 | 22:49
Weten we nu al wat Annnabel over Claudia de Brei heeft gezegd en waar?

BlowingBubbles | 03-03-16 | 22:56

Lewis Lewinsky | 03-03-16 | 22:49
Iedereen die communisten met een K schrijft, verdient een pak slaag.

rekennietmachine | 03-03-16 | 22:51

Een stem tegen Oekraïne is een stem tegen de islamisering!

Lewis Lewinsky | 03-03-16 | 22:50


compitaal | 03-03-16 | 22:44

Nescio, U kent ook uw klassiekers.

eerstneukendanpraten | 03-03-16 | 22:49

Ik ga dus gewoon NEE stemmen op zes april om de EU te destabiliseren en om Rutte, Peggold en al die andere kommunisten een hak te zetten. NL uit de EU nu!

Lewis Lewinsky | 03-03-16 | 22:49

Wel goed zoals Jort de krankzinnigheid van GroenLinks en D66 aantoont. Maar toch, Jort, je kan veel beter. Doe eens beter je best, dude.

Lewis Lewinsky | 03-03-16 | 22:47

pasiklateraan | 03-03-16 | 22:42

Geef toch geen enkel waardeoordeel?

eerstneukendanpraten | 03-03-16 | 22:45

Dat hele Oekraïne kan me gestolen worden. Lamenteren over hoe corrupt Oekraïne is, idem dito. Ik wil een focus op Nederland. Want de corruptie is hier ook enorm. Gigantisch! Zie de tegenwerking door de heersende elite van het referendum. Zie de totaal gecorrumpeerde pers. Zie de krankzinnigheden van de huidige regering. Bah!

Lewis Lewinsky | 03-03-16 | 22:44

@eerstneuken 22:38
.. jongens, dat waren het..

compitaal | 03-03-16 | 22:44

Jort had het een paar keer over dierenwelzijn. Nou dat laatste bestaat helemaal niet in de Oostbloklanden en óók niet in Oekraïne. Dus alleen daarom al +1 voor Jort.
.
"De beschaving van een land is af te meten hoe het met de allerzwaksten (de dieren, die zelf geen stem hebben) omgaat". Ghandi.
.
En wanneer je dan bij die "zwaksten" ook de kinderen telt - die met instemming van de overheid in ons land door vieze ouwe kerels uit elkaar gerukt mogen worden omdat het de "cultuur" van die smeerlappen is, - gaan we als geciviliseerd land alleen maar harder naar beneden op de ladder van het geciviliseerd zijn. Dus we hebben Oekraïne helemaal niet nodig om nog verder te zakken.

Lupuslupus | 03-03-16 | 22:43

-weggejorist-

pasiklateraan | 03-03-16 | 22:42

@PietervanderBeld | 03-03-16 | 22:39
Komt er straling uit zijn bal? Ik zou een armlengte afstand houden.

Lewis Lewinsky | 03-03-16 | 22:41

-weggejorist-

PietervanderBeld | 03-03-16 | 22:40

-weggejorist-

PietervanderBeld | 03-03-16 | 22:39

Hoe dan ook, met vrinden als kelder kom je er wel..

compitaal | 03-03-16 | 22:39


compitaal | 03-03-16 | 22:36

Weet niet meer in welke krant het was maar daarin stond een foto van Jort en onze MP die samen in een bootje prosecco zaten de drinken.

eerstneukendanpraten | 03-03-16 | 22:38

@hunter s...
Welk bootje?

compitaal | 03-03-16 | 22:36

Kelder deugt, is zeer transparant, maar de volkse types vinden hem al snel erg kakkineus. Erg aardige gast, één van de weinigen die nog weet hoe het heurt.

pibasso | 03-03-16 | 22:35

Anarcho-bretels, zucht.

lingo star | 03-03-16 | 22:35

Gutte gut, allemaal een beetje jaloers op te leven van Jort? Mooiere auto's, mooiere vrouwen en beter gekleed doet de kleine piemeltjes op GS toch wat als ik t zo lees. Prima vent, Jort. Werkt hard en gaat als geen andere tekeer tegen het beleid van Rutte. Ook al zaten ze in een bootje.

Hunter S. Thompson | 03-03-16 | 22:33

Geweldige vent. Stuk beter van tongriem gesneden dan Roos en bovendien beter doordachte argumenten.
Chapeau voor Roos, maar Kelder rules.

metzonderzijwieltjes | 03-03-16 | 22:31

Roos lijkt een beetje op een akela.

1+1 | 03-03-16 | 22:29

Jort het stiekeme vriendje van Mark.

Chiel79 | 03-03-16 | 22:26

eerstneukendanpraten | 03-03-16 | 22:19

hahaha. Zo zie je, de beste stuurlui staan aan wal.

1+1 | 03-03-16 | 22:26

-weggejorist-

Vrijdenkert | 03-03-16 | 22:22


1+1 | 03-03-16 | 22:18

IOL? Jij ook al?

eerstneukendanpraten | 03-03-16 | 22:19

ploppy | 03-03-16 | 22:05

waar was dit?

1+1 | 03-03-16 | 22:19

eerstneukendanpraten | 03-03-16 | 22:15

lOL

1+1 | 03-03-16 | 22:18

@ mezelf

zij = zei #zoblijvenwenogwelevenbezig

eerstneukendanpraten | 03-03-16 | 22:15

Ploppy, doos mars mee, dan maak je kans.

pibasso | 03-03-16 | 22:15

"Je heb er prachtige vrouwen."
Goed argument Jan! Man oh man...

McMarx | 03-03-16 | 22:15

@ mezelf

zij = ze

eerstneukendanpraten | 03-03-16 | 22:14

ploppy | 03-03-16 | 22:05

Wat zij ze dan, ben héél benieuwd!

eerstneukendanpraten | 03-03-16 | 22:14

Het begon zo goed. De gasten waren interessant en nu zitten we met een mislukte net niet vaatdoek van een Jort Kelder in de stoel.
Gaap.

Lompe Loel | 03-03-16 | 22:09

@ploppy | 03-03-16 | 22:05
Annabel is nooit off-topic.

McMarx | 03-03-16 | 22:07

Off Topic, ik ben zojuist volslagen verliefd geworden op Annabel Nanninga na haar opmerking over Claudia de breij. Xxx

ploppy | 03-03-16 | 22:05

Mooie jas van Jort, iemand?

Alwetend Orakel | 03-03-16 | 22:05

En Jort stemt stiekem ja, VVD hè..

compitaal | 03-03-16 | 22:04

Amarcho, hou op man.. vieze VVD bretel..

compitaal | 03-03-16 | 22:02

Het is een lul van een vent maar toch zegt ie af ten toe zinnige dingen.

McMarx | 03-03-16 | 21:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken