Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Stemmen of betalen

feynmanenoffeiten.jpg Volgens de Britse delegatie op de G20-top gaat een Brexit een schok geven in de wereldeconomie. Op de kleuterschool leerde je dat als je argumenten op waren, je de vuist balde. Van Asterix en Obelix leerde je bang te zijn voor de nederdalende sterrenhemel. Nu weet je dat het er twaalf worden, die opdoemen vanuit een donkerblauwe achtergrond. ING & HSBC hebben plechtig beloofd hun kantoren in Londen te legen als het eiland onafhankelijk wordt. Wel 1650 mensen. Terwijl dezelfde banken in de Bermudadriehoek belastingverplichtingen laten verdwijnen. Hong Kong & Singapore financiële en logistieke centra zijn. Banken houden meer van (schier-) eilanden dan van unies. Financieel zakencentrum Londen wordt buiten de Unie juist het nieuwe Zwitserland. Die banken maken zich vele malen meer zorgen over hun bonussen, balansverhoudingen en verouderde verdienmodellen, dan welke politieke klassen ze morgen kunnen afpersen met doemscenario's vanwege hun vestigingslocatie. Landen die eeuwenlang internationaal handel hebben gedreven over de zeven zeeën zouden plotseling van de afgrond afvallen. Alsof de aarde plat is. Ook tijdens oorlog gaat de handel deels door, dus helemaal als in de ivoren torens wat huwelijken stranden. De Europese unificatie heeft wat extra interne handel opgeleverd. Chapeau! Als u een croissant in Lille gaat halen, stijgen import & export, maar niet uw persoonlijke welvaart, niet de werkgelegenheid voor bakkers EU-breed. Leuk dat u goedkoop tankt in België en Duitsland, maar daardoor loopt onze schatkist BTW & accijns mis. Soort vrijwillige naheffing. Toen op 14 juni 1985 het Schengenverdrag werd getekend zouden Europese binnengrenzen wijken voor gezamenlijke buitengrenzen. Toen dertig jaar later, na elf jaar lidmaatschap, Hongarije een hek neerzette op de buitengrenzen, werden zij verketterd vanuit Brussel. Al helemaal toen bleek dat in Wenen de Visegrad-landen samenkwamen om buiten de EU om te praten over meer hekken. Premier Orbán wil een referendum uitschrijven of Hongarije 1600 gedeporteerde vluchtelingen moet accepteren. Tsjechië overweegt zelfs een referendum om helemaal uit de unie te stappen. Schokgolven in de Europese Unie worden niet veroorzaakt door volkeren die naar de stembus gaan, maar door de EU die geen antwoord had op de migratiegolf, werkloosheid of schuldencrisis. Sprookjes Geld bestaat eigenlijk alleen maar uit een stukje gewalst waaibomenhout en een stukje verzonnen vertrouwen. Totale incompetentie om tijdens een crisis, recessie of revolutie dat gevoel van vertrouwen af te breken door te suggereren het 500 euro-biljet op te heffen. Geld heeft drie functies: rekenen, oppotten & ruilen. Nu zitten de centrale banken in het mantra dat als de geldhoeveelheid maar stijgt, de hoeveelheid ruilhandel mee stijgt. Meer muntjes, dus meer transacties. We zien het extra geschapen geld echter zinloos aan de kant liggen. Aan de ene kant als giraal bezit van partijen met geld die geen idee hebben wat de toekomst brengt en bij twijfel alles oppotten. Geen risico meer hoeven nemen. Schulden Aan de andere kant als schulden van personen, bedrijven, instellingen, banken en landen. Schulden die soms zo hoog zijn dat niemand meer gelooft in terugbetaling. Zelfs de rijke landen zitten ruim boven de 60% schuld/BBP-norm en hebben dankzij kunstmatig lage rentestanden kans op beperkte begrotingstekorten. Landen betalen rekeningen met vers gedrukt geld. Monetaire financiering via banken zonder tucht of rekening van de markt. De centrale bank schept geld door het gratis uit te lenen of door rotte leningen op te kopen met nog rottere overheidsgaranties (kwantitatieve verrijking). Dat geld wordt vervolgens weer uitgeleend aan overheden met een gat in hun hand. Oekraïne Het IMF probeert Oekraïne al twintig jaar te helpen. 1995: 1,96 miljard, 1996: 867 miljoen, 1997: 542 miljoen, 1998: 2,2 miljard, 1999: 366 miljoen, 2004: 605 miljoen, 2005: 15% inflatie, 2008: 16,4 miljard, 2010: 15,8 miljard 2014: 17 miljard, 2015: 17,5 miljard. En dat is alleen nog maar het deel vanuit het IMF. Het totale pakket toucheert nu 40 miljard. Het lukt niet. Het idee was om als lender of last resort te helpen een land een moeilijke periode te overbruggen, systeemfouten te verwijderen en dan zonder kwijtscheldingen het dossier te sluiten. Het IMF staat alleen maar de ene noodlening met de andere af te lossen. Oekraïne komt alleen maar dieper in de schulden. De IMF is inmiddels zo klaar met de corruptie dat het dreigt de stekker eruit te trekken. Infuus Volgens het associatieverdrag staat de EU te popelen om het stokje over te nemen. Artikel 453: “Oekraïne komt in aanmerking voor financiële bijstand…”. Artikel 454: Regels conform de ESM, EFSF etc zelf. Artikel 455: Austerity verplichting. Artikel 456: Troika methode. In een verdrag van honderden pagina's wordt achteraan in een A4-tje een achterdeurtje opengezet om tientallen miljarden op te sturen. Als aanhanger van het empirisme vraag ik me af hoe vaak het IMF, EU en vrienden nog met dossiers zoals Oekraïne of Griekenland op hun bek willen gaan, voordat zij een conclusie willen trekken met betrekking tot hun hypothese dat ze Oekraïne of zichzelf aan het helpen zijn. Ik zou een junk een maaltijd en een vacature geven. Geen extra schulden, onderdak of contant geld. Een vreemd land moet je geen Brusselse overheersing, zachte heelmeesters of kwakzalvers gunnen, maar duidelijkheid, kennis & vrede. 6 april, uw keuze.

Reaguursels

Inloggen

Éen zeldzaam domme onderschatting van de voordelen van de EU. De schrijver heeft geen idee en denkt dat alles blijft zoals het was. Overigens kunnen we goed zonder de tweespalt zaaiende Britten en kunnen zij helemaal niet zonder de EU. De Engelsen lijden aan zelfoverschatting en wanen zich nog in een empire van voor WO1. De Schotten snappen het beter en zullen sofort uit de UK treden en zelf bij de EU aanmelden.

DreHa | 28-02-16 | 10:57

Gaarne een uitleg van bovenstaande. Of is het weer het zoveelste pro EU verhaal zoals wel enkele andere EU paupers zich van bedienen?

Toxopeus | 28-02-16 | 19:33

Leuk hoor Feynman, voor de analyse een 10, maar het is zo zinloos. Kun je je energie niet op een andere manier inzetten of betaalt GS te goed. Je hebt meer in je mars jonguuuuu

Quivive | 28-02-16 | 17:44

Ik hoop dat je blij bent met dit soort maatschappelijke ontwikkelingen. Ik vind het dieptriest.
roze_bril | 28-02-16 | 09:47

Waarom zou ik blij zijn met het inperken van een open, geïnformeerd debat? En waarom zou jij daar op hopen?

Mr_Pikibelly | 28-02-16 | 09:57
Dus omdat de Navo met het Warschaupact afspreekt wie wat mag, mag Oekraïne geen overeenkomsten aangaan met de EU en mag Rusland een stuk van hun land bezetten?

Dus als mijn sterke buurman en ik afspreken dat wij beiden geen violen in jouw tuin accepteren, moet jij je kop houden en goudsbloemen planten?

Bruine Beer | 28-02-16 | 17:39

bdn01 | 27-02-16 | 23:08
Een bombardement door de Russen op een arabische wijk noem jij ' pure genocide'.je geeft er blijk van niet te weten wat een genocide is, gezien het feit dat je het te onpas roept. Je scheldt anderen uit voor linkse lul. Het lijkt erop dat jij jezelf bedoelt.

dagpauwoog | 28-02-16 | 16:02

@telelezer - dank voor het lezen van mijn bijdrage en de welkome aanvulling.
@rmstock - niets meer aan toe te voegen.

DearMud | 28-02-16 | 14:08

Nederland is een van de rijkste landen binnen de EU. Desalnietemin is het politiek en economisch systeem vanuit Brussel van zulke kwaliteit dat een winkel keten als V&D wegens slechte resultaten jaar in jaar uit, heeft moeten sluiten. Dat is voor mij het falliet van Brussel en de EU, niet de V&D want die winkel heeft altijd succesvol gedraaid, al sinds 1880. Waarom we een verdrag met de Oekraine moeten sluiten weet ik niet. Zeg gewoon NEE tegen het falliete systeem van de EU en bijbehorende marionetten in Brussel.

rmstock | 28-02-16 | 13:47

""(..) De EU WIL juist crisis en chaos, het zoekt naar middelen om op de korte termijn meer macht naar zich toe te trekken en uiteindelijk een 'staat van beleg' af te kondigen. U lacht? De mogelijkheid hiertoe wordt geboden in het 'Verdrag van Lissabon', de u welbekende EU grondwet.(..)""
@ DearMud | 28-02-16 | 12:44
Het is zelfs nog erger:
Lees en huiver:
Eerdaags mogen we bij protesten gewoon worden doodgeschoten(..!)
eunmask.wordpress.com/2014/05/31/eu-r...
”(..)er wordt gesteld dat de overheid, om een oproer of opstand te onderdrukken, het recht heeft mensen te doden.
Maar wat zijn de definities van oproer of opstand? Dat kan een demonstratie zijn tegen een EU-top in Den Haag, of een opstand van een deel van de bevolking tegen regeringsmaatregelen, zoals we die al in Griekenland en Spanje hebben gezien.
Zelfs een reguliere staking van vrachtwagenchauffeurs zou al onder deze bepaling kunnen vallen al naar de luimen van de Brusselse machthebbers. Kortom, hier wordt het doden van burgers door de overheid zonder tussenkomst van een rechter gelegitimeerd..!(..)”

telelezer | 28-02-16 | 13:03

Er wordt gesuggereerd alsof de EU geen antwoord had op de bankencrisis, de migratie e.d., maar niets is minder waar. De EU WIL juist crisis en chaos, het zoekt naar middelen om op de korte termijn meer macht naar zich toe te trekken en uiteindelijk een 'staat van beleg' af te kondigen. U lacht? De mogelijkheid hiertoe wordt geboden in het 'Verdrag van Lissabon', de u welbekende EU grondwet.
Ik kon erop wachten dat tussen de stortvloed van reacties er wel weer een 'engelandhater' zou zitten, maar zonder dat gehate Engeland en Amerika sprak men hier nu allemaal Duits. Het is wel goed om op te letten hoe dat op dit moment in de UK zich voltrekt. Critici van alle zijden van het politieke spectrum komen nu naar voren teneinde een Brexit mogelijk te maken. De voorstanders van meer EU bedienen zich nu - zoals dat in het Engels heet - van 'bullying tactics', de tegenstanders overschreeuwen met angstzaaierij en paniekberichten.
Dit laatste moet u niet onbekend voorkomen, gaat tenslotte niet het licht uit en storten we niet allemaal de afgrond in als we 'nee' zeggen in april? En dan is het Nederlandse referendum nog slechts over dat 'handelsverdrag' met de Oekraïne, hoe veel meer hysterie kan men verwachten als hier echt een referendum zou komen over de EU? Maar goed, die komt er hier niet. Het Nederlandse kiesstelsel is zodanig ingericht dat een machtsblok een machtsblok blijft, resistance is futile. De lijn-Merkel wordt zonder tegenspraak opgevolgd, net zo trouw als de Nederlandse politie meehielp met de razzia's indertijd. Begrijp me niet verkeerd. Onder de omstandigheden is dit referendum voor Nederland de enige hoop een niet-bestaande discussie te forceren. Heeft Nederland niet een eigen grondwet? Is het niet logisch te veronderstellen dat hierin ook artikelen staan omtrent souvereiniteit en de plicht van staatshoofd en regering om de belangen en grenzen van Nederland te verdedigen? Ik ben geen jurist maar ik gok erop dat hetgeen de achtereenvolgende regeringen hebben uitgevoerd, hoogstwaarschijnlijk haaks staan op de grondwet, en als dit het geval zou zijn, hebben zij zich schuldig gemaakt aan hoogverraad. Zeker voor wat betreft de euro valt hier wel iets voor te zeggen. Hoog tijd dat hier eens aandacht aan besteed wordt i.p.v. aan varkensmutsjes en het gebroken been van Amalia.
Alle hoop is gevestigd op de landen met ballen: de UK, Hongarije, Tsjechië enzovoort, het zijn die landen die uiteindelijk de EU in kunnen laten storten.
Want wat is het alternatief? De EU op dit moment lijkt nog het meest op het Roemenië van Ceaucescu. Ik zie hem nog staan op dat balkon, zwaaiend naar het volk, heilig ervan overtuigd dat hij tot in lengte van jaren door kon gaan. Net als andere despoten voor hem er totaal geen rekening mee houdend dat een in zijn ogen volstrekt tamme en tandenloze bevolking wel eens in opstand zou kunnen komen. Timisoara was de aanleiding, en Ceaucescu werd van zijn troon gestoten. Hoe naïef zijn zij, in hun glazen paleizen in Brussel, dat zij denken dat zij tot in lengte van jaren door kunnen gaan met hun wil opleggen aan een onwillige bevolking. Tot hoever zijn zij bereid te gaan om hun wil door te drukken?

DearMud | 28-02-16 | 12:44

Een vreemd land moet je geen Brusselse overheersing, zachte heelmeesters of kwakzalvers gunnen, maar duidelijkheid, kennis & vrede.
6 april, uw keuze.
Feynman | 27-02-16 | 21:59 | Link | 227 reacties |
-
Zolang sukkelig stemmend Nederland als een blind paard blijft stemmen op de oude bekende partijen, gaat het geld smijten in bodemloze putten gewoon door.
Emigratie is de enige oplossing.
145.000 Per jaar gingen u sinds 2013 voor. Meer dat ooit.

Raider Twix | 28-02-16 | 12:06

Graaf van Egmont | 27-02-16 | 23:42
Nullen ?

Klompmans | 28-02-16 | 12:01

LieberLiber | 27-02-16 | 23:43
Ja: Ctr-Alt delete.

Klompmans | 28-02-16 | 11:57

@ sadeyes | 28-02-16 | 11:21
plus 45 miljoen Oekrainers die dan zonder visum hierheen mogen komen en wellicht potentieel hun hand kunnen gaan ophouden (na de 75 miljoen Turken die Brussel wil binnenhalen) om nog meer chaos te creeren zodat de roep om meer "EU-centrale macht" zal ontstaan (want daar gaat het om: het uiteindelijke "Vierte Reich EUSSR").
.
Het gaan uiteindelijk niet om econmomie, dat is slchtrs een alibi om het volk zacht te maken en in slaap te sussen! Het gaat om de vrijheid van het volk; de soevereiniteit om je eigen wetten te kunnen maken zonder dictatuur van een burocratisch Brussels keizerrijk dat arrogant dicteert hoe we moeten leven. DAAR gaat ons referendum uiteindelijk indirect over..! Het gaat om onze beslissingsvrijheid en ons zelfrespect. Bergijpen we het nou eindelijk of laten we ons door de angstzaaiers beinvloeden?

telelezer | 28-02-16 | 11:42

Voor zover e.e.a. nog objectief valt in te schatten weet ik het nu zeker:
NEE op 6 april.

R.B.Scott | 28-02-16 | 11:41

"David Icke vind er het zijne van www.youtube.com..."
@ rmstock | 27-02-16 | 22:43
Bedankt voor de link; die man vat de EU(SSR) ellende prachtig en begrijpelijk samen zoals het is en hoe onze nationale saamhorigheid afgebroken moet worden ter glorie van de nieuwe Brusselse superstaat.
Deze link bekijken is inderdaad een "must" voor iedereen
www.youtube.com/watch?v=uDiGONVJqcU

telelezer | 28-02-16 | 11:32

Bedankt, Feynman!

nemoj me jebat | 28-02-16 | 11:30

-weggejorist-

sadeyes | 28-02-16 | 11:21

Éen zeldzaam domme onderschatting van de voordelen van de EU. De schrijver heeft geen idee en denkt dat alles blijft zoals het was. Overigens kunnen we goed zonder de tweespalt zaaiende Britten en kunnen zij helemaal niet zonder de EU. De Engelsen lijden aan zelfoverschatting en wanen zich nog in een empire van voor WO1. De Schotten snappen het beter en zullen sofort uit de UK treden en zelf bij de EU aanmelden.

DreHa | 28-02-16 | 10:57

bdn01 | 27-02-16 | 22:38
Hoe dacht je de EU te reorganiseren?

Klompmans | 28-02-16 | 10:45

@SapperDeFlap2166 | 28-02-16 | 10:20
Spijker, kop, raak.

Botte Hork | 28-02-16 | 10:23

Een Brexit MAG niet soepel verlopen.

Immers, als dat wel soepeltjes verloopt dan zou dat andere lidstaten wel eens onbedoeld op ideeën kunnen brengen.

SapperDeFlap2166 | 28-02-16 | 10:20

Een schok !!! en hoe "overleven" al die sterk exporterende landen het zonder iets van een EU en met grenscontroles, zoals Japan, Zuid Korea, Singapore, Zwitserland, Australie en ijsland.

louis6227 | 28-02-16 | 10:19

@Finn | 28-02-16 | 00:43
Technische ontwikkelingen of niet, ik zie steenkool en olie niet snel overbodig worden. Al wat we hebben en wat we nog gaan hebben zal toch ergens van gemaakt moeten worden.
Of gaan we de richting op van alles van hout en leer?

de_tyvus | 28-02-16 | 10:14

6 april mijn keuze en uw keuze met dank voor alle informatie door/via GeenStijl/GeenPeil.

frisenfruitig | 28-02-16 | 09:57

Even wat de Krim aangaat. De Navo zou niet uitbreiden naar het oosten. Iets wat dus wel is gebeurd vorige.nrc.nl//opinie/article1875122.e... Zijn we vergeten wat er op het spel stond toen de Russen raketten in Cuba wilde plaatsen wat decenia geleden? nl.wikipedia.org/wiki/Cubacrisis Dus ik zie het probleem van de Krim niet zo en Ukraine moeten we echt er niet bij willen hebben!

Mr_Pikibelly | 28-02-16 | 09:57

Dat weet je nooit zeker in geval van een internetachtige constructie.
Nuchternederland | 28-02-16 | 09:53
.
Klopt. Maar als je zo gaat redeneren kun je bij elk commentaar wel vraagtekens zetten. Ik concludeer bovenstaand omdat ik de plempsels van KS lees waarin hij dat beweert. Tja je moet ergens vanuit gaan, toch?

Lupuslupus | 28-02-16 | 09:56

@Botte Hork | 28-02-16 | 09:30
.
Ik ben jaloers.

Piet Karbiet | 28-02-16 | 09:53

Dat weet je nooit zeker in geval van een internetachtige constructie.

Nuchternederland | 28-02-16 | 09:53

RoBD=Skullfucker | 28-02-16 | 09:45
.
KS is een vent.

Lupuslupus | 28-02-16 | 09:48

@bruine beer, maak je geen illusies. Het volk is dom genoeg om zich de angst aan te Laten praten. Op radio en tv is het framen al begonnen. Stem je tegen ben je voor Putin. Sterker nog, ik hoorde vrkjdag iemand zeggen dat mensen zoals Baudet helemaal niet op de radio mogen komen. Ik hoop dat je blij bent met dit soort maatschappelijke ontwikkelingen. Ik vind het dieptriest.

roze_bril | 28-02-16 | 09:47

@Botte Hoek 09:30
In zijn soort is het toch zeker een 7,4.
Ik maak me wel een beetje zorgen om KS... Daar waar ik 2 weken terug nog hoopte op een recalcitrante, maar ook wel schattige jongedame in een kimono, is dit nu vervangen door een beeld van een kromme, onwelriekende kleine trol met ongewassen sliertig grijs haar in een lekkende boshut.

RoBD=Skullfucker | 28-02-16 | 09:45

Van Duyvenbode | 27-02-16 | 22:40

Wat is hier fout aan? Misschien dat Assad de enige kandidaat was? Dat iedereen die zich kandidaat wilde stellen, verdween? Dat openbaar vertellen dat je wel eens een andere president wilde, je op een enkeltje cel komt te staan?

Bruine Beer | 28-02-16 | 09:39

Wij gaan de Oekraine moderniseren, ook al is dat met Griekenland totaal mislukt. Ook dass schaft Merkel. Merkel is bezig de geschiedenisboeken in te gaan als de vrouw die Europa in haar eentje ontwrichtte.

roze_bril | 28-02-16 | 09:38

IndoFortuyn | 27-02-16 | 22:29

Wie het laatst lacht, heeft vaak de grap niet begrepen.

En wat zal ik lachen als blijkt dat de meerderheid van de bevolking dit verdrag wel wil. Dat vermoed ik namelijk.

Bruine Beer | 28-02-16 | 09:35

@Piet Karbiet | 28-02-16 | 09:22
Deze belediging had ik gisteren nog in de pocket. Dat pakt niemand me meer af!

@Botte Hork | 27-02-16 | 22:33

Ga eens deaud internetheld. Je vindt jezelf ongetwijfeld stoer maar je bent een triest stuk uitgekotst parasiet van de samenleving. Dat weet ik, dat weet jij.
De Koreaanse Slet | 27-02-16 | 22:41

Botte Hork | 28-02-16 | 09:30

@Karbiet, het mooie is, je hoeft er niets voor te doen. Beledigd worden door bdno1 en KS is geheel gratis.

Nuchternederland | 28-02-16 | 09:28

@Nuchternederland | 28-02-16 | 09:07
Heb het ook net zitten lezen. Wat een gebep.

McMarx | 28-02-16 | 09:26

Mensen worden eindelijk wakker.
hebbuh | 27-02-16 | 22:48
=
Zolang mensen "voetballen" hebben, naar "the voice" "goede tijden", en "boulevard" kunnen kijken, zal ze de hele gelukszoekers-invasie en de EU-ellende aan de reet roesten.
Dat zijn overigens ook de mensen die niet gaan stemmen.

meneer Q | 28-02-16 | 09:24

@Nuchternederland | 28-02-16 | 09:07
,
Ik wil ook beledigd worden. Wat doe ik verkeerd?

Piet Karbiet | 28-02-16 | 09:22

Bdno1 en KS, wat zijn jullie een stelletje vervelende trollen. Iedereen beledigen en belasteren, geilend op de reacties.
En ondertussen de waarheid verdraaien.
De helft van de reacties onder dit stuk is voor jullie conto, erg jammer van ieder zijn tijd en de inhoudelijke discussie die hierdoor niet loskomt.

Nuchternederland | 28-02-16 | 09:07

Het zal me aan me reet roesten waar het HK van de ING staat. Boeien.

Piet Karbiet | 28-02-16 | 09:02

In België is hier niets over te horen op het nieuws, over de referenda. Het ligt er zo vingerdik op dat men geen slapende honden (de bevolking) wil wakker maken

mrjl_n | 28-02-16 | 08:57

necrosis | 28-02-16 | 06:47

Was er regelmatig toen het nog een welvarend land was maar daarna ging Mugabe vol op het socialistische orgel en zie wat er nu van over is. Maar dat zal Ploumen haar reet roesten, die heeft een chequeboek dat dikker is dan de bodemloze put die Griekenland heet.

eerstneukendanpraten | 28-02-16 | 08:39

Geen bank in je land scheelt je als burger stevige bail outs. Gezien de astronomische bedragen die met de vorige bailouts gemoeid gingen vraag ik me oprecht af of de lange termijn p&l voor een land überhaupt positief is geweest.
.
En als je ze toch wilt houden in je soevereine onafhankelijke land... Veins je toch gewoon crisis en nationaliseer je ze toch gewoon? Bestuurlijke willekeur inzake banken is inmiddels nou niet bepaald een novum meer..

Parel van het Zuiden | 28-02-16 | 07:40

@Kaas de Vies | 28-02-16 | 06:37
Geen idee. Ik was er net aan gewend dat ik een rechtse putgeur dommerik was.
Verwarrende tijden, Kaas.

Stormageddon | 28-02-16 | 06:40

@stormageddon
hahaha, geniaal. Hoe komt hij er ook bij dat je een linkse lul bent?

Kaas de Vies | 28-02-16 | 06:37

@Stormageddon | 28-02-16 | 05:07
*boks*

necrosis | 28-02-16 | 06:22

@bdn01 | 28-02-16 | 03:42
De staat financiert dat (oa) met de, door mij opgehoeste, taxpoet.
Overigens zijn mensen die werkzaam zijn in de olie-industrie nooit vroeg thuis.
Ik was namelijk werkzaam in de olie-industrie en was NOOIT vroeg thuis!

necrosis | 28-02-16 | 06:22

Als GB slim is nemen ze het bankgeheim van Zwitserland over, moet je kijken hoe snel ING niet weg gaat.

bergsbeklimmer | 28-02-16 | 06:02

@bdn01 | 28-02-16 | 03:36
Niet wrijven in een vlek. Wordt het alleen maar een grotere vlek van.

Stormageddon | 28-02-16 | 05:07

@ necrosis | 28-02-16 | 01:19

De toestand van de economie en werkgelegenheid gaat waarschijnlijk geheel en al aan jou voorbij. De staat zorgt meestal voor zulk soort types.

bdn01 | 28-02-16 | 03:42

@ Stormageddon | 28-02-16 | 02:07

Ik was vroeg thuis. en jij bent erg laat wakker en een totale linkse lul.

bdn01 | 28-02-16 | 03:36

De EU blijft ondertussen hypercorrect.
Duitsland vraagt extra geld voor de opvang voor één miljoenasieleisers, maar krijgt het niet omdat Duitsland een goed draaiende economie heeft.
www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/artic...
Tuurlijk geef het geld maar aan de Polen en de Hongaren, die hebben het nodig om de twee landen om te vormen tot een dictatuur.
Ga zo door, EU commissaris Thyssen en de EU valt nog sneller uit elkaar dan de tegenstanders van de EU het kunnen veroorzaken.

Jan Dribbel | 28-02-16 | 03:36

@bdn01 | 27-02-16 | 22:33
Ik heb ze onder elkaar gezet.... al je tegels in deze. Mijn conclusie: je bent een eng mannetje of vrouwtje in dienst van....?! Ik zou je op straat ook niet moeten tegenkomen.

INH.30CL | 28-02-16 | 03:21

enorme sukkelzak | 27-02-16 | 23:21
U bent niet wat uw nick suggereert, wat u schrijft kan zeker grote impact hebben als voldoende mensen uw richtlijnen volgen. De overheid gaat vervolgens gegarandeerd met maatregelen komen met als gevolg dat steeds meer mensen uit de ontkenningsfase stijgen.

kindapaas | 28-02-16 | 03:00

Kom ik net uit Duitsland en heb ik goedkoper getankt, goedkoper gerookt, goedkoper uit eten, pepperspray en traangas gekocht voor de vrouw en dochters (je weet maar nooit) bij Graziani gunshop, beter weer gehad en toch weer teruggereden naar Holland! Zichzelf begint af te vragen of ie ziek is.

INH.30CL | 28-02-16 | 03:00

@bdn01 | 28-02-16 | 01:56
Nee, klopt niet. Je hebt jezelf verraden als een leugenaar. De aankomst was 4:40 UTC, dus 5:40 GMT+1.
Waarmee dat ook weer on the record is. Nou ja, een mooi leugenverhaal is altijd fijn, maar de duivel schuilt altijd in de details. Beter researchen volgende keer.

Stormageddon | 28-02-16 | 02:07

@ Stormageddon | 28-02-16 | 01:29
Klopt! Was vroeg thus.

bdn01 | 28-02-16 | 01:56

Was Jan-Bert Vroege (D'66)toevallig ook bij de G-20 top?
Volgens mij heeft hij de slottekst mogen schrijven: de Brexit veroorzaakt een monetaire ramp, een schokgolf van ongekende proporties.

Jan Dribbel | 28-02-16 | 01:52

Wat hou ik van dat meisje die uitschreeuwde dat ze dood ging bij zwangerschap omdat ze dacht voor eeuwig in de kast te moeten blijven.
Vrijheid is toch wel erg mooi.

Ongeblustekalk | 28-02-16 | 01:49

Finn | 28-02-16 | 01:29
In het algemeen gaat iemand met een helikopter naar een boorplatform. Niet de prettigste manier van je verplaatsen. Het blijft echter vliegen, dat dan weer wel.

Graaf van Egmont | 28-02-16 | 01:33

Best case scenario: @bdn1 werkt als arbeider op een boorplatform, 12 uur op, 12 uur af, en waant zichzelf daarmee oliemagnaat. En omdat ie dan met het vliegtuig mee mag en een paar centen in zijn zak heeft, komt ie hier trots als een pauw iedereen voor tokkie uitschelden om stoom af te blazen. Kan net zo goed een zolderkamerrukker zijn of een professionele trol, wat dat betreft is Nederland waarschijnlijk nog erger dan China tegenwoordig. Nobody cares, het is enkel olie op het vuur voor nog geen drie tientjes het vat. Wanneer gaan de prijzen aan de pomp de olieprijs trouwens reflecteren? Wordt het niet eens tijd het 'tijdelijke' kwartje van Kok af te schaffen inmiddels?

Finn | 28-02-16 | 01:29

Overigens is vlucht KL438 uit Bahrein/Abu Dhabi afgelopen vrijdag om 4:40u geland, en niet om 6 uur. Maar dit terzijde.

Stormageddon | 28-02-16 | 01:29

Mark_D_NL | 28-02-16 | 01:21,

Klopt.
En in een andere discussie zijn ze ineens allemaal super-duper-professoren met 15 nobelprijzen in hun zak, die de teletijdmachine hebben uitgevonden en daarom niet mogen worden tegen gesproken.
En in de volgende discussie hebben ze alle dames van het Westelijk halfrond een goede beurt gegeven, en komen beroemde pornosterren hen nog regelmatig om seksueel advies vragen.

Maar niet dat dat allemaal ongeloofwaardig is of zo.

Dandruff | 28-02-16 | 01:29

bdn01 | 28-02-16 | 01:15,

Je bewijst mijn punt.
Als je werkelijk hetzelfde zakelijk inzicht had als onze krantenjongen, zou je zo niet debatteren.

Dandruff | 28-02-16 | 01:24

@Dandruff | 28-02-16 | 01:10
Ach Nederland zit vol met " International Sales Directors/Managers". CC met een limiet van 3k, tickets en hotel geboekt door interne reistrien of vrouw van de baas. En snel heen en weer. Geen reet aan. Veel vertragingen, stink huur auto's en gezeik omdat je met je gold/silver/Ivory flyingblue net niet echt bent, namelijk, dus. Jullie dringen altijd zo. Dus allemaal gelul in de ruimte van die gast.

Mark_D_NL | 28-02-16 | 01:21

@bdn01 | 28-02-16 | 01:12
Het gaat me inderdaad geen bal aan, maar loop er dan ook niet zo over op te scheppen.
Tenslotte begon JIJ erover!
En die praatjes over wat goed is voor de Nederlandse economie en werkgelegenheid, ken ik ondertussen wel.

necrosis | 28-02-16 | 01:19

Oh, dat was ik nog vergeten, nicks met letters en cijfers geven nooit op. Ze blijven in de panelen ook al iedereen al naar bed. bdn01, moet jij eigenlijk niet in de kroeg zitten of heb je weekend dienst?

Graaf van Egmont | 28-02-16 | 01:18

@ Dandruff | 28-02-16 | 01:10
Je enige intelligentie bestaat uit achterdocht.

bdn01 | 28-02-16 | 01:15

@bdn01 Lijkt me nou niet bepaald verstandig van je om de zakenpartners van je werkgever lukraak te plempen hier, jou wel? Het voegt niets toe en het bewijst niets. Je voert tot nog toe geen enkele bron aan voor al hetgeen dat je roept.

Dat schiet niet op zo natuurlijk.

Leg nou gewoon eens uit hoe er op dit moment goed te verdienen valt in de olie industrie, want je bent de enige die het zegt.

En als je in Bahrain bent geweest, dan roep je dat doorgaans ook al niet overal rond, je moet er maar dusdanig trots op zijn dat je daarmee denkt mensen te kunnen imponeren. Ik ga er maar vanuit dat je het over je vader hebt ofzo, beste knul.

Ondertussen hier een leuke opsteker over hoe goed het gaat daarzo:

Bahrain junked by S&P

"Bahrain has been stripped of its investment grade credit rating by Standard & Poor’s amid the swoon in crude prices which is now in its twentieth month.

The ratings agency lowered its ratings on Bahrain to “BB” with a stable outlook, from “BBB-” with a negative outlook, citing the impact that falling oil prices have had on the kingdom’s revenues and its impact on its public finances."

"The ratings agency said the government’s debt burden has doubled since 2009. It expects a net debt position of 35 per cent of GDP by the end of 2016, up from 9 per cent at the end of 2014. It expects that figure to rise to 50 per cent of GDP by 2019"

www.ft.com/fastft/2016/02/17/bahrain-j...

Finn | 28-02-16 | 01:15

@Mark_D_NL | 28-02-16 | 01:12
mmm....

Mark_D_NL | 28-02-16 | 01:13

@Mark_D_NL | 28-02-16 | 01:09
Sterker nog, het IS al zondag.
Waar blijft het bier?
*hips*

necrosis | 28-02-16 | 01:12

@bdn01 | 28-02-16 | 01:02
Ja, wij hebben met de Obers van het Hotel veel gesproken. Aardige mensen, kwamen uit het dorp naast het Hotel. Spraken vloeiend Duits. Knap is dat hoor. Wonen in zo'n ver land en dan spreek je vloeiend Duits. En zelfs wat Nederlands!

Mark_D_NL | 28-02-16 | 01:12

@ necrosis | 28-02-16 | 01:08

Heeft inderdaad niks met goedheid te maken. Wat wij doen is echter prima voor de Nederlandse economie en werkgelegenheid. Wat ik privé aan goede dingen doe gaat je gewoon geen bal aan.

bdn01 | 28-02-16 | 01:12

@bdn01 | 28-02-16 | 01:02
Ja, de obers in het Hotel kwamen uit het dorp. Aardige mensen. Spraken goed Duits. Knap hoer wanneer je helemaal in z'on ver land woont. En toch vloeiend Duits spreekt, en schrijft.

Mark_D_NL | 28-02-16 | 01:11

@Finn | 28-02-16 | 00:43
Lijkt me ook sterk.
De pompen kunnen niet in een keer stilgelegd worden . Maar er kan gewoon niks meer op de markt bij. De glutt
Kijk maar eens of je ergens opslag kunt regelen.
Voor de rest kan hij best in de olie industrie werken. Spullen moeten gewoon vervangen worden maar investeringen naar nieuwe boringen, boorschepen etc. staan allemaal 'on hold' voor een paar centen koop je nu een deepwater drilling vessel.
www.offshoreenergytoday.com/ultra-deep...
en kijk naar de drie blauwe ruitjes voor de arubaanse kust.
Liggen er al bijna een jaar, geen fuck te doen.
www.marinetraffic.com/nl/ais/home/cent...

miko | 28-02-16 | 01:10

bdn01 | 28-02-16 | 01:00,

Je zit zogenaamd in zaken en hebt zogenaamd de hele wereld gezien. Maar in een discussie kom je niet verder dan groep 4 opscheppen ("mijn vader is astronaut") en groep 6 scheldpartijen.

Hoe geloofwaardig denk je dat je overkomt?

Dandruff | 28-02-16 | 01:10

@bdn01 | 28-02-16 | 01:00
Morgen is het Zondag. Dan is Werkplaats gesloten. Maar er is wel een Buurthuis bijeenkomst over het aanstaande referendum. En daar ga ik wel even een kijkje nemen. Want er is gratis koffie, koek en na afloop bier.

Mark_D_NL | 28-02-16 | 01:09

@bdn01 | 28-02-16 | 01:00
Moet ik jou nu dankbaar zijn voor warm water uit de kraan?
Daar betaal ik zelf voor en heb ik jou niet voor nodig.
En wat betreft het twintigtal gezinnen wat jij een inkomen garandeert... wat een goedheid.
Stik niet in je eigen champagne!

necrosis | 28-02-16 | 01:08

Twee maal een "NEE" stem aan deze kant. Ben alleen bang dat toneelvereniging de tweede kamer het na een toneelvoorstelling er gewoon alsnog doordrukt. Zo is het ook gegaan met de EU en de pleuro.De absolute macht is een kleine groep mensen. De huidige gekozen weg leidt rechtstreeks naar de dictatuur van de eurocraten.

speculoos | 28-02-16 | 01:05

@ Finn | 28-02-16 | 01:01
Wij doen zaken met Kuwait Petroleum, Aramco, ADNOC en PDO. Voor zover mij bekend zijn dat geen aan IS-gereltaeerde bedrijven.

bdn01 | 28-02-16 | 01:04

@ Mark_D_NL | 28-02-16 | 01:00
Ik bedoel "gereisd". Dingen in het buitenland gedaan, met buitenlanders zaken gedaan, wel eens meegemaakt hoe het er elders aan toe gaat?

bdn01 | 28-02-16 | 01:02

@bdn01 "voor de juiste prijs op de juiste plek kun je ook in de olieindustrie nog prima zaken doen"

Als je olie van IS koopt bijvoorbeeld? Leg maar eens uit.

Wie A zegt, moet B zeggen, en wie stelt, bewijst.

Finn | 28-02-16 | 01:01

@bdn01 | 28-02-16 | 00:56
Ik ben vorig jaar nog in Kusadasi geweest. En het jaar dervoor in Mallorca.

Mark_D_NL | 28-02-16 | 01:00

@ Mark_D_NL | 28-02-16 | 00:55
Morgen met de auto naar je werk? Nou ja, werk zul je wel niet hebben. Warm water uit de kraan? Of misschien toch maar wat groente uit de kas? Hoezo sliut werken in de olie-business het nemen van maatschappelijke verantwoordelijkheden uit? Met het geld dat we verdienen doen we veel goede dingen, onder anderen een twintig-tal gezinnen een heel behoorlijk inkomen garanderen. Wat ben je toch een enorm achterlijke jaloerse kut-socialist.

bdn01 | 28-02-16 | 01:00

@bdn01 | 28-02-16 | 00:37
Wederopbouw?
Ze laten al meer dan een jaar precies dezelfde oliecijfers zien?
Voor zover ik weet blazen ze al jaren volle productie.

miko | 28-02-16 | 00:59

Uit de EU en de euro, juist om de pensioenfondsen te redden.

sprx | 28-02-16 | 00:59

@ Mark_D_NL | 28-02-16 | 00:44

Mijnheer heeft veel gereisd zie ik. De gemeenplaatsen die je debiteert over eigenlijk allles, zijn stuitend.

bdn01 | 28-02-16 | 00:56

@bdn01 | 28-02-16 | 00:47

En ff verder in dit draadje kon de koek niet op in de USA en zijn de productiemachine's niet om aan te slepen. Volgens mij is Rutte zelf aan het reaguren. De leugens zijn niet meer te tellen.

The_Challenger | 28-02-16 | 00:55

@bdn01 | 28-02-16 | 00:47
Trouwens. Wat zit jij in een dooie uitzichtloze foute business. Olie.
--
Ga eens wat verkopen wat minder mensen levens kost. Ga eens pijpen verkopen om schoon water naar de arme kindertjes in de niger delta te brengen.

Mark_D_NL | 28-02-16 | 00:55

@FlitsPool | 28-02-16 | 00:37
Alsof werken de ultieme bevrediging n het dagelijkse leven is. Je kan ook streven naar geestelijke rijkdom? Of vluchtelingen gaan helpen. Stap eens uit je "geld is success, aanzien en geluk" comfort zone.

Mark_D_NL | 28-02-16 | 00:51

@FlitsPool | 28-02-16 | 00:37
Raamambtenaren gaan niet om 3:00 de deur uit om te werken...
En wil je mijn nick fatsoenlijk schrijven?

necrosis | 28-02-16 | 00:51

FlitsPool | 28-02-16 | 00:37
Het lijkt mij dat u er goed aan doet om stichting Correlatie te bellen.
Al die opgehoopte frustraties....

Jan Dribbel | 28-02-16 | 00:50

@bdn01 | 28-02-16 | 00:30

Obama is een linkse patjepeeër. En als je actie en reactie in ogenschouw neemt kom je zelfs tot de conclusie dat hij verantwoordelijk is voor de vluchtelingenstroom uit Irak en Syrie. Daarbij is hij ook verantwoordelijk voor het groot worden van pisis. Hij heult met de islam. Dat is per definitie extreem-links.

The_Challenger | 28-02-16 | 00:50

@ Mark_D_NL | 28-02-16 | 00:46
KL438 aankomst 06:00

bdn01 | 28-02-16 | 00:49

@ necrosis | 28-02-16 | 00:43

Ik ga hier niet zover dat ik de website van ons bedrijf geef. Maar voor de juiste prijs op de juiste plek kun je ook in de olieindustrie nog prima zaken doen. HIer in Europa, de USA en Z. Amerika is het inderdaad treurnis.

bdn01 | 28-02-16 | 00:47

@bdn01 | 28-02-16 | 00:42
In 1, 2, 3..... De aankomsttijd van de Bahrein vlucht, met vluchtnummer xxx.

Mark_D_NL | 28-02-16 | 00:46

@bdn01 | 28-02-16 | 00:37
Ja, hoor. Droom aan.

Lewis Lewinsky | 28-02-16 | 00:46

@bdn01 | 28-02-16 | 00:30
Mwaoh. Team Policor maakt ernstig grote stappen in sommige Staten. En daar is het gebruik van linkse idioterie nog veel verder doorgeschoten. De gemiddelde Amerikaanse man is altijd op zijn hoede om maar geen eventueel verkeerd begrepen opmerking te maken. Terwijl Amerikaanse vrouwen verschrikkelijk losbandig zijn.

Mark_D_NL | 28-02-16 | 00:44

@bdn01 | 28-02-16 | 00:33
Ik kom zelf uit de olie-industrie en ken het klappen van de zweep.
Vertel geen onzin!
Met de huidige olieprijs zijn er alleen maar verliezers.
Overigens vind ik het niet erg om 'goedkoop' te tanken, als is dat nog altijd duurder dan vóór de Euro.
Je weet wel, de munt die het leven ab-so-luut niet duurder zou maken.

necrosis | 28-02-16 | 00:43

@bdn01 Je verkoopt lulkoek. Zelfs Shell rapporteert dat de winst over 2015 80% gedaald is.

De prijs van olie is 70% gedaald in de afgelopen 18 maanden, en overal barst het van de voorraden. En dat terwijl de technologische vooruitgang binnen nu en 30 jaar olie net als steenkool overbodig zou kunnen maken.

Maar goed, jij beweert dus op een een publiek blog dat je de hele wereld overvliegt om oliespulletjes aan de arabier te verkopen. Goed van je man.

oilprice.com/Energy/Energy-General/35-...

Finn | 28-02-16 | 00:43

@ The_Challenger | 28-02-16 | 00:37
Vrijdagochtend met KLM teruggekeerd.

bdn01 | 28-02-16 | 00:42

FlitsPool | 28-02-16 | 00:35,

Dat zijn jouw fantasieën.
Ik vroeg jou alleen waar jij je vermeende helderziendheid op baseert.

Dandruff | 28-02-16 | 00:38

necrosis | 28-02-16 | 00:34
Wat je 'werken' noemt, reageren op GS. Volgens mij ben jij een keiharde steuntrekker, wellicht in de vorm van een raamambtenaar.

FlitsPool | 28-02-16 | 00:37

-weggejorist-

FlitsPool | 28-02-16 | 00:37

@ Lewis Lewinsky | 28-02-16 | 00:34

Wat dacht je van de wederopbouw van de olie-industrie in Iran? USA gaat inderdaad bar slecht. Daar hebben we onze productie in de mottenballen gelegd.

bdn01 | 28-02-16 | 00:37

@bdn01 | 28-02-16 | 00:14

Bijna goed. Gister dacht je dat je een vliegtuig was. Jouw kenteken geeft aan dat je de 26e op Powned zat leugenaar.

The_Challenger | 28-02-16 | 00:37

@@bdn01 | 28-02-16 | 00:26
Een prodictiemachine is natuurlijk fijn, als je je spraak oftewel dictie wil verbeteren.

Lewis Lewinsky | 28-02-16 | 00:35

Dandruff | 28-02-16 | 00:31
Is Necropis je holmaatje ofzo?

FlitsPool | 28-02-16 | 00:35

@FlitsPool | 28-02-16 | 00:25
Ik heb een voltijd baan en werk 50 - 60 uur per week!
Dus pleur een eind op met je 'uitkering'!

necrosis | 28-02-16 | 00:34

The_Challenger | 28-02-16 | 00:26
Je weet niet wat liberaal en socialistisch is als je Obama een socialist noemt.

FlitsPool | 28-02-16 | 00:34

@bdn01 | 28-02-16 | 00:26
*kuch* Door de lage olieprijs gaat het in de hele olieindustrie beroerd. Niemand heeft jou dat durven te vertellen, heer Olivier?

Lewis Lewinsky | 28-02-16 | 00:34

@ necrosis | 28-02-16 | 00:30

In het algemeen heb je voor deze ene keer gelijk. Maar wij leveren vooral aan de staatsoliemaatschappijen in het Midden Oosten, en die pompen harder olie op dan ooit tevoren. Ze hebben de revenuen nodig om de bevolking koest te houden en zodoende zich IS van het lijf te houden. Voor dat pompen hebben ze pijpleidingen nodig, en daarin voorzien wij ze graag.

bdn01 | 28-02-16 | 00:33

@Mark_D_NL | 28-02-16 | 00:21

bdn01 heeft nog 100 briefjes van 1 miljoen mark uit de familie erfenis. Nu snap ik zijn eerdere reaguursel dat hij financieel onafhankelijk is.

The_Challenger | 28-02-16 | 00:31

FlitsPool | 28-02-16 | 00:25,

Ah, je hebt een glazen bol begrijp ik?
Of haal je je argumenten van een ouija bord?

Dandruff | 28-02-16 | 00:31

@bdn01 | 28-02-16 | 00:14
Toeleveranciers van de olie-industrie (zoals Halliburton) ontslaan momenteel medewerkers op grote schaal:
www.nu.nl/beurs/3951722/halliburton-sc...
Ik weet niet wat jij verkoopt, maar ik ruik bullshit!

necrosis | 28-02-16 | 00:30

@ The_Challenger | 28-02-16 | 00:26

Wel eens in de USA geweest en het bevrijdende gevoel van totaal geen socialisme ervaren? Zelfs Obama staat nog mijlenver rechts van VNL.

bdn01 | 28-02-16 | 00:30

@ Osdorpertje | 28-02-16 | 00:20
2 weken geleden was ik weer eens in de USA, maar voor zover ik me herinner was de Euro ongeveer USD 1,10. Het klopt dat de Euro wel eens hoger heeft gestaan, maar ondanks het geld strooien van Draghi is de Euro nog niet onder pariteit gezakt. Voor onze business (toelevering olieindustrie) trouwens een prima ontwikkeling. We gaan weer een aantal mensen aannemen omdat het ons zo goed gaat, met dank aan de monetaire policy van de EU. We gaan daarom ook nieuwe prodictiemachines aanschaffen, wederom dank aan de EU. De EU heeft bij ons veel werkgelegenheid opgeleverd, alleen niet voor ongeletterde tokkies.

bdn01 | 28-02-16 | 00:26

@bdn01 | 28-02-16 | 00:01

Ambassadeur benoemd door Barack Hussein Obama. Socialist en cryptomoslim. I rest my case.

The_Challenger | 28-02-16 | 00:26

@miko | 28-02-16 | 00:05
Je bent 'handjes boven de dekens' vergeten...
*gne*

necrosis | 28-02-16 | 00:25

necrosis | 28-02-16 | 00:07
Jij betaalt sws niets, jij zit al hele dagen te reaguren op een uitkering.

FlitsPool | 28-02-16 | 00:25

@bdn01 | 28-02-16 | 00:04
De EU wordt BETAALD door de regeringsleiders van de aangesloten landen.
De EU zelf is een geïsoleerd machtsblok wat zich afzondert in Brussel (en Straatsburg) en zich geen reed aantrekt van de behoeftes van de burgers!
Als de EU zich daadwerkelijk iets zou aantrekken van de burgers, hadden ze (om te beginnen) dat maandelijkse verhuiscircus naar Straatsburg een halt toegeroepen.
Het kost een hoop geld, het dient geen enkel doel en toch moet het, omdat dat nu eenmaal is afgesproken met Frankrijk.
Wat mij betreft flikkert men Frankrijk uit de EU, wegens de hoeveelheid landbouwsubsidies die het land claimt, de (verboden) staatssteun aan PSA EN die starre claim op Straatsburg.
Wat mij betreft houdt de EU op bij de grens van Vlamingen en Wallonië.

necrosis | 28-02-16 | 00:23

@bdn01 | 27-02-16 | 23:54

Ik ben zo slim geweest om niet op die linkse populistische leugenaar te stemmen. Anti EU en anti Pislam, ik heb maar één keuze dan. En alle voorspellingen van die politicus tijdens die verkiezingen zijn uitgekomen. Voorspellingen die iedereen met gezond verstand kan doen trouwens. Jij komt niet verder dan stampvoeten en schuimbekken.

The_Challenger | 28-02-16 | 00:23

necrosis | 28-02-16 | 00:07,

Het erge is, die mensen in het Zuiden en Oosten zijn ook geen ene r*k beter geworden van ons geld, integendeel. Ik weet zeker dat Griekenland beter af was geweest als ze nooit aan de euro waren begonnen.
De EU levert slechts een hele kleine groep mensen welvaart op.

En de EU is naast een zelfverrijkingsproject voor een kleine groep mensen, ook een oefening in grootschalig blunderen uit idealisme. Vrij dom idealisme, helaas.
Want wie langer dan 3 minuten nadenkt over de vraag of het slim is om sterke en zwakke munten samen te voegen tot 1 munt, weet wel beter. Dat is alsof je kinderen van 8 en kinderen van 18 in dezelfde klas stopt en ze dezelfde proefwerken geeft. Daar heeft geen enkel kind baat bij.

Dandruff | 28-02-16 | 00:22

@bdn01 | 28-02-16 | 00:16
Volgens mij heeft het de waarde van het papier waar het op gedrukt is..

Mark_D_NL | 28-02-16 | 00:21

@bdn01 | 27-02-16 | 23:58
Precies, je betaald geen belasting, maar je vermogen wordt toch minder waard met het percentage dat je eigenlijk aan belasting had moeten betalen.
Alleen het mixen van deze 2 systemen werkt niet. In noord Europa betalen we betalen we belasting en hebben weinig inflatie. In zuid Europa betalen ze geen (of te weinig) belasting en hebben ze veel inflatie. Nu we de Euro hebben betalen ze in zuid Europa nog steeds geen (of te weinig) belasting terwijl wij wij hier in noord Europa de Euro zien devalueren. Wij betalen dus dubbel, aan de ene kant betalen wij belasting en aan de andere kant zien wij onze munt devalueren.
Een paar jaar geleden was de Euro nog meer waard dan de Dollar en tegenwoordig minder.

Osdorpertje | 28-02-16 | 00:20

@bdn01 | 28-02-16 | 00:08
Tja, daar ga je al. Het is voor jou immers al uren zondag. ;)

miko | 28-02-16 | 00:19

@bdn01 | 28-02-16 | 00:14
Blablablablablabl, je bent af.

Mark_D_NL | 28-02-16 | 00:18

@ Mark_D_NL | 28-02-16 | 00:15

Nu toch zo'n EUR 50.000 waard?

bdn01 | 28-02-16 | 00:16

@Osdorpertje | 27-02-16 | 23:56
Ik heb nog 100.000 Duitse Mark uit die tijd. 10 BRIEVEN van 10.000. Nooit ingewisseld.

Mark_D_NL | 28-02-16 | 00:15

@ The_Challenger | 28-02-16 | 00:10
Gister zat ik in het vliegtuig, terug uit Bahrein, alwaar ik die arabieren voor een paar miljoen aan olieboorspullen heb verkocht. Ik doneer overigens wel aan de voedselbank en zodoende kom ik er wel eens.

bdn01 | 28-02-16 | 00:14

@bdn01 | 27-02-16 | 23:32

Zo gauw iemand dat zegt is gaat er bij mij een belletje rinkelen. Dat je gister weer een volle krat hebt opgehaald bij de plaatselijke voedselbank. Klagers hebben geen nood en pochers hebben geen brood.

The_Challenger | 28-02-16 | 00:10

@ miko | 28-02-16 | 00:05
Op zaterdgavond wat van die paupers op GS trollen is altijd wel grappig.

bdn01 | 28-02-16 | 00:08

@Dandruff | 27-02-16 | 23:31
In Nederland liepen we toch ook allemaal in berenvellen en woonden we in grotten, voordat we toetraden tot de EU?
NEEN!
Het enige wat de EU nu doet is de welvaart van het noorden gratis exporteren naar het zuiden en oosten.
En ik heb geen zin om ook nog eens te moeten betalen voor 45 miljoen mensen in dat corrupte Oekraïne.
Mensen die denken dat het smijten met geld de corruptie zal onderdrukken, moeten eens kijken naar Brussel!
Daarom: Fuck Oekraïne, fuck EU, stem OekraiNEE!

necrosis | 28-02-16 | 00:07

@bdn01 | 27-02-16 | 23:50
De tegenstand komt op dit moment uit alle lagen van de bevolking. En naarmate er meer namen uit de kast komen met een NEE. zal dit veel navolging krijgen. Zie wat er gebeurt in het VK. Het is dus niet zozeer een echte klassenstrijd.

Mark_D_NL | 28-02-16 | 00:06

@ miko | 28-02-16 | 00:01

Nee, Rutte had die 1000 Euro ook aan mij beloofd, maar, noem het levenservaring, ik ben er nooit vanuit gegaan dat ik ze daadwerkelijk zou ontvangen.

bdn01 | 28-02-16 | 00:06

@bdn01 | 27-02-16 | 23:48
Nu, dan zullen we eens kijken of je alle tijd hebt om lekker lang te reaguren vanuit je atolletje.
Ik heb anders een flauw vermoeden dat je papa zo dadelijk het licht uit doet en zegt dat je moet gaan slapen.
toedels.

miko | 28-02-16 | 00:05

@ necrosis | 27-02-16 | 23:59

Dat is teveel eer voor een nitwit als van Baalen. De EU wordt bestuurd door de regeringsleiders van de aangesloten landen, en die zijn allen door een democratisch proces op die positie terecht gekomen. Willen we als NL invloed uitoefenen, dan doe je dat in dat gremium, en niet door jezelf buiten de EU te plaatsen.

bdn01 | 28-02-16 | 00:04

@Graaf van Egmont | 27-02-16 | 23:42

Dat is een steunzender. Zijn volgende nick wordt Npo4

The_Challenger | 28-02-16 | 00:02

@bdn01 | 27-02-16 | 23:50
Tja, dat ontken ik niet. Maar onze vrind Mark Rutte is een grotere socialist dan Putin dat zie ik dan ook weer wel.
Verder heeft de uitbreiding van de Unie niks met vrijhandel te maken maar juist het in een keurslijf duwen van vele verschillende volkeren en individuen.

@bdn01 | 27-02-16 | 23:54
Dus jij hebt deze 1000 euro niet betaald?

miko | 28-02-16 | 00:01

@ The_Challenger | 27-02-16 | 23:56
Zo is het! Een socialist vanuit de US-Embassy.

bdn01 | 28-02-16 | 00:01

@bdn01 | 27-02-16 | 22:38
Om de EU te 'reorganiseren' moet je juist TEGEN het verdrag stemmen.
Buiten het feit dat handel met Oekraïne voornamelijk bekostigd moet worden uit ONZE zak, zal een NEE stem die eurofielen dwingen om eens na te denken over hetgeen ze de burgers door de strot proberen te douwen.
Overigens betaalt Nederland netto het meeste per hoofd van de bevolking aan de EU.
Misschien moet je mijn linkjes eens lezen, daar staan best wel interessante dingen in.
Overigens hebben we die ellende in de EU niet te danken aan Poetin, maar aan die ongekozen opvreters als van Baalen, Verhofstadt, Juncker en de rest van die megalomane 'maakbaarheidsimbicielen'.

necrosis | 27-02-16 | 23:59

@ Osdorpertje | 27-02-16 | 23:56
Inflatie is wel een eerlijke manier van belastingheffing. Een soort "flat tax". Iedereen levert ieder jaar hetzelfde percentage in.

bdn01 | 27-02-16 | 23:58

@Botte Hork | 27-02-16 | 23:15

Ik weet het maar kan het niet laten Botte. Ik zie ze zo graag stampvoeten en schuimbekkend voor me. Het zijn net echte socialisten. Als ik de één voer komt de andere steunzender ook gelijk toeschieten om te schooien.

The_Challenger | 27-02-16 | 23:56

"dat als de geldhoeveelheid maar stijgt, de hoeveelheid ruilhandel mee stijgt"
Ja dat werkte in Italië (en Turkije) ook zo goed. Ieder jaar werden er lires (of lira) bij gedrukt en had je 2 cijferige (of 3 cijferige) inflatie.
Inflatie werd daar gebruikt om de overheidsuitgaven te betalen door iedereen zijn geld minder waard te laten worden (door het bijdrukken van geld) omdat iedereen daar massaal de belasting ontduikt.
Ik heb in Turkije een half miljoen betaald om van het toilet gebruik te mogen maken.
En in Suriname met een briefje van 100 (Surinaamse) guldens betaald voor een blikje frisdrank.
Geld bijdrukken zorgt niet voor meer consumptie. In Duitsland in de jaren 30tig betaalde je op een gegeven moment 1 miljard voor een brood.
Ook landen als Zimbabwe hebben de omzet niet zien stijgen door het bijdrukken van geld.

Osdorpertje | 27-02-16 | 23:56

@ The_Challenger | 27-02-16 | 23:51

En jij bent zo slim dat je die belofte van 1000 Euro niet met een korreltje zout nam? Whoehahahahahaha!!!! Jongen, jongen, je hebt nog veel te leren.

bdn01 | 27-02-16 | 23:54

Jan Dribbel | 27-02-16 | 23:51
Pand zou verbouwd gaan worden, dat groene pand is het geboortehuis van Jeroen Bosch.

kneuterzak | 27-02-16 | 23:53

@ Jan Dribbel | 27-02-16 | 23:51

Alledrie!

bdn01 | 27-02-16 | 23:52

@De Koreaanse Slet | 27-02-16 | 23:15

Voor jou wil ik wel op het knopje drukken. Jij bent de domste trol van Geenstijl en Powned bij elkaar opgeteld. Op de Joop eindig je nog onderaan in een IQ- test wannabee liberaal. Een grotere lamlul dan DKS de verbale fascist heeft het internet niet gekend. Nu ff inhoudelijk. Jij bent voorstander van een groot Europees rijk. Check. Je verdedigt Rutte hier schuimbekkend met hand en tand. De man die iedere Nederlander 1000 euro beloofde i.p.v. een auto. Check. Je verdedigt Pechtold hier in reaguursels. De man die tegen de motie instemde om antisemitische clubjes niet langer te subsidiëren. Check. En ga nu niet het verhaal ophangen dat je half Joods bent want dan is er nog een match.

Toedoeloe halve gare. Ik kan niet wachten tot necrosis je een keer toezwaait.

The_Challenger | 27-02-16 | 23:51

Pand van de Pearle in Den Bosch volledig ingestort.
kneuterzak | 27-02-16 | 23:39
Wie oh wie zit erachter? Putin, Wilders of van Baalen.

Jan Dribbel | 27-02-16 | 23:51

@ miko | 27-02-16 | 23:45

Er waart een spook door Europa! ...... Proletariers aller landen, verenigt u!
Het Marxisme is in deze panelen onuitroeibaar.

bdn01 | 27-02-16 | 23:50

Evocatus | 27-02-16 | 23:21
Dat dus!

prince | 27-02-16 | 23:48

±@ Graaf van Egmont | 27-02-16 | 23:42
Jaloers? Ik vang tenminste EUR 10.000 per plemp! Ik reaguur dan ook vanuit een aangenaam hotel aan het strand op een tropisch eiland in de Stille Zuidzee. Geen pauper om mij heen te bekennen, of het moest al die bediende zijn die net een cocktail komt brengen.

bdn01 | 27-02-16 | 23:48

@De Koreaanse Slet | 27-02-16 | 23:15
'rechts wil dat uitroeien'
Nee hoor, degelijk rechts wil niets uitroeien.
Verder is het uitkeringsinfuus door grootkapitaal in ere gehouden. immers, de middenklasse klein houden door hoge belasting die de consumerende onderklasse lekker weer uit kan geven.
Al die verdragen en overeenkomsten hebben niets, maar dan ook niets met vrije markt van doen maar alles met kartelvorming.

miko | 27-02-16 | 23:45

*Breaking*
Pand van de Pearle in Den Bosch volledig ingestort.
www.periscope.tv...
kneuterzak | 27-02-16 | 23:39

Nondejuuh... Dur stort de laatste tijd nog wel eens wat in of valt om in Nederland. Maar mooi burgerjournalisme. Proficiat Wouter Kamp.
Salut! Evocatus

Evocatus | 27-02-16 | 23:44

De elite heeft het altijd alleen maar over doemscenario's vanwege de economische gevolgen. Alsof dat het enige is dat telt. Mijn persoonlijke economie is er echt niet beter op geworden met de EU. De winst zit kennelijk bij een beperkt partijen.
.
Er zijn echter veel zaken die velen malen belangrijker zijn dan 'de economie'. Dat gaat namelijk over de kwaliteit van leven. Alleen hoor je daar de Eurofielen nooit over.
.
Dat gaat voor mij onder andere over zelfbeschikkingsrecht.
Dat gaat over het gevoel je te herkennen in de samenleving waar je woont.
Dat gaat over de erkenning dat je meer bent dan een burgerservicenummer waar geld uit te knijpen valt.
Dat gaat over gehoord worden bij beslissingen die je rechtstreeks raken.
Dat gaat over het gevoel dat de EU er helemaal niet is voor de mensen, maar alleen voor elite en de groot-industriëlen.
Dat gaat over het gevoel dat er momenteel beslissingen genomen worden die de indruk wekken dat de samenleving bewust op zijn kop gezet moet worden.
Dat gaat over het gevoel dat je slechts een speldenprik bent in een megalomaan project, waarvan de sturing volkomen ontspoord is.
Dat gaat over de onbeperkte beslissingsmacht van ongekozen figuren in het EU-presidium.
Dat gaat over machthebbers die er voornamelijk zitten voor hun eigen gewin en dubbele belangen hebben.
Dat gaat over een overheid die steeds meer macht naar zich toetrekt en alles wil controleren.
Dat gaat over een overheid die faal op faal op faal produceert.
Dat gaat over het nare gevoel dat er instanties zijn die alles over je weten, zonder dat je weet wat ze daar mee doen.
Dat gaat over de vrijheid om een mening te hebben ook als past die niet bij het project.
Dat gaat over nog veel meer gevoelens van onbehagen en die gevoelens lijken jaarlijks toe te nemen.
Tijd voor een reset!

LieberLiber | 27-02-16 | 23:43

De Koreaanse Slet | 27-02-16 | 23:11,

Je zegt geen enkele reaguurder te kennen; en concludeert daar uit dat ze paupers zijn die dood moeten.
Nou zijn we het eens dat jij nooit weet waar je over praat, we zagen dat al in talloze discussies. Maar nu maak je jezelf toch wel erg belachelijk, zelfs naar jouw maatstaven.

Dandruff | 27-02-16 | 23:43

Is het jullie wel eens opgevallen dat als er weer reuring rondom de EU onstaat er ineens allerlei figuren tussen de panelen opduiken die altijd een EU positief standpunt innemen. Er kan geen verkiezing of referendum komen of ze duiken op. Meestal bestaat hun nick uit wat letters maar altijd met een cijfercombinatie. Zo hebben we daar bdn01. Waarschijnlijk vorstelijk betaald door zijn bazen in Brussel. Als er even niks te doen is of te stemmen valt, zijn ze in training.
Dat wilde ik even kwijt. Let er de volgende keer maar eens op. Letters en cijfers.

Graaf van Egmont | 27-02-16 | 23:42

@bdn01 | 27-02-16 | 22:40
Vervelende opmerking.
--
Een koningshuis is achterhaald, een klucht. Wat ze verder aan zakgeld krijgen is niet eens relevant meer. Dat is onderdeel van deze klucht. Stop de klucht dan stopt het onnodig verbrassen van geld.
--
Waarom dat schip van Bea? Waarom dat 2e, 3e en 4e huis? Waarom de 2e Boot? Waarom nog een opknapbeurt? Dat zijn allemaal zaken die overbodig zijn en niets toevoegen aan de rol of het aanzien van deze Koning.
--
Wimlex had er ook voor kunnen kiezen om 1 en ander wat meer uit eigen zak te doen. De Oranjes hebben immers nog een aardige stash geld rondzwerven. En niet alleen maar de staatskas plunderen voor zijn materiële zaken.

Mark_D_NL | 27-02-16 | 23:40

De gemiddelde reaguurder levert geen bijdrage of geld maar kost geld. Ga toch iets van je leven maken.
De Koreaanse Slet | 27-02-16 | 23:11

Van mij mogen alle paupers sterven. En ja. Een groot deel van de reaguurders zuigt aan het uitkering infuus.
Rechts wil dat uitroeien en terecht.
De Koreaanse Slet | 27-02-16 | 23:15

Nou, nou, nou... Ik heb u wel eens beter horen "argumenteren".
Goh, u staat dus een bijna Russische harde behandeling voor t.b.v. ons "paupers". Waarvan acte.

Ben voor de tweede keer begonnen aan Oorlog & Vrede. Dat waren nog eens tijden. Jammer dat we niet meer duels mogen uitvechten. Een mistige ochtend en wij twee met de blanke sabel? 8-)) Mevrouw Evocatus zou daar overigens erg op tegen zijn, dat dan weer wel.
Salut! Evocatus

Evocatus | 27-02-16 | 23:36

Man man wat een verdrag. Geen enkel punt wordt geschuwd, economie, landbouw, opvoeding of jeugd: alles valt onder dit verdrag.
Wat bezielt die Oekrainers, dit is totale annexatie.

crankshaft | 27-02-16 | 23:35

@Ommezwaai | 27-02-16 | 23:14

U heeft de essentie duidelijk niet begrepen. De bedoeling was om duidelijk te maken wie de vatenbommen gooien.

Andere vraag. Mocht isis of welk ander land/groepering van de foute zijde een atoombom gebruiken, is het dan niet gepast om op dezelfde manier terug te slaan al dan niet met kleine tactische kernwapens?

The_Challenger | 27-02-16 | 23:35

@Ommezwaai | 27-02-16 | 23:25
Hans van B. gaat zijn uniform weer uit de kast trekken.
Kan hij samen met Stefan Wijkamp een barbecue organiseren daar in de oost.
www.youtube.com/watch?v=JxulJNxc8ws

miko | 27-02-16 | 23:35

@ The_Challenger | 27-02-16 | 23:25

Geen financiele ondersteuning nodig. Het gaat me prima. Ik kan mijn mening dus geheel onafhankelijk vormen.

bdn01 | 27-02-16 | 23:32

bdn01 | 27-02-16 | 22:33,

Alles wat je zegt is onjuist;
- niet de Russen, maar het Westen stookten de "Arabische Winter" op;
- niet Assad, maar Merkel heeft de asieleisersstroom uit de hand laten lopen;
- niet de tegenstanders van islamitisch geweld zijn NSB-ers, maar de voorstanders van islamitisch geweld;

Natuurlijk heb jij gelijk dat alles wat jij zegt hier irrelevant is, want we hebben het nu over de leugenaars van de G20. Maar dat alles wat je zegt irrelevant is, is geen xcuus om overal over te liegen.
Of ben je echt zo simpel als je je voordoet?

Waar het hier om gaat is dat een paar hotemetoten beweren dat een brexit zal leiden tot een ramp. Zogenaamd omdat Engeland vóór de oprichting van de EU slechts een klein dorp was dat met niemand handel dreef. Als je dat echt gelooft moet je eigenlijk helemaal nooit meer gaan stemmen.

Dandruff | 27-02-16 | 23:31

Schelden is toch een tokkie eigenschap? Grappig is dat ze zichzelf wil uitroeien. Ach, domheid kent geen grenzen zullen we maar denken.

MarcS | 27-02-16 | 23:30

@bdn01 | 27-02-16 | 23:23
Als er iets is dat doet denken aan socialistisch bestuur is het de huidige EU wel met hun lasten verdelen over de schouders, de ongebreidelde uitbreiding met subsidieslurpende landen en vooral het monddood maken van de burger en deze al helemaal uitsluiten van inbreng en beslissingsbevoegdheid.
En ja een groot de van de buitenlanders zijn wel een probleem.
Stop de uitkeringen en de stroom droogt op. al bombardeert Putin nog honderd jaar door.

miko | 27-02-16 | 23:30

@bdn01 | 27-02-16 | 23:11

Moet je wel opschieten. Timothy Broas is al een paar weken weg. Probeer één van de buren op het Lange Voorhout. Toch allemaal hetzelfde linkse schorem wat er woont en of werkt. Vermeld wel even het IBAN voor je werk als steunzender.

The_Challenger | 27-02-16 | 23:25

miko | 27-02-16 | 23:21
Die goede gesprekken zou ik maar aan Hans van B. overlaten. Zo zwaaiend met dat vette knuistje krijgt ie de Oekraïense handen wel op elkaar en de armpjes gestrekt in de hoogte...

Ommezwaai | 27-02-16 | 23:25

Alleen maar angst voor het onbekende. Gevestigde orde kan er maar niet aan wennen dat er wereldwijd een nieuwe orde aan het opkomen is. Een orde waar autonome soevereine naties weer bepalend zullen zijn. "wereldeconomie stort in elkaar als een landje als GB uit de EU stapt"? Het is toch wat. Wordt het hoog tijd dat we de wereldeconomie weer eens anders gaan inrichten, zodat de wel gezonde landen zo een brandje in de kiem kunnen smoren. We zijn compleet uit(over)geleverd aan een zooitje debielen.

Arnold9638 | 27-02-16 | 23:23

De werkelijke rot in deze maatschappij is het socialisme in al zijn verschijningsvormen. SP, PVV, GL, PvdA, in die volgorde van afnemende ergernis. Alle socialisten wijten hun persoonlijk falen aan een ander, die er dan voor mag betalen. Het ligt niet aan de EU, het ligt niet aan de buitenlanders, het ligt aan jezelf! Te gemakkelijke sociale voorzieningen trekken allerlei tuig aan, uit binnen- en buitenland.

bdn01 | 27-02-16 | 23:23

@Ommezwaai | 27-02-16 | 23:03
Ach een extra landje er bij. Leuk op zijn tijd overleg, beraadje. reisje zus etentje zo. Nog even een -hoertje- goed gesprek aan gaan met de lokale bevolking.

miko | 27-02-16 | 23:21

Hoe krijgt de burger de macht terug ?
1. Het Internet heeft de macht van de door de overheid gecontroleerde media al gebroken.
( veel kuddo's )
2. Blijft over de macht van het grote GELD
Het grote geld zijn de grote bedrijven en de overheid

2a. De burger kan met zijn koopgedrag de macht van de grote bedrijven prima inperken , natuurlijk moet hij dan wel weten wie de goeien en wie de kwaaien ( lijstje - iemand ? )

2b. Daarna moet de overheid/EU zsm. weer terug in zijn hok , gaat het best door de belasting inkomsten te beperken duszz. : 1 minimaliseer uw belasting afdracht ( overbodige opmerking - maar het kan nog altijd nog minder , als u maar wilt ) 2 werk mee aan een parallelle economie met Cash geld , alternatieve betalingsmiddelen zoals natura , bitcoins , vriendendiensten , alles is goed zolang er maar geen overheid tussen zit

Tenslotte vergeet niet , u doet het voor uw vaderland.

enorme sukkelzak | 27-02-16 | 23:21

"@ ad melkert | 27-02-16 | 22:15
Pechtold is een naar mannetje, maar hier heeft hij gelijk. Maffiabaas, KGB-commandant, seriemoordenaar (MH17) en Stalinist Hr. Poetin heeft de shit in Syrie op zijn geweten. Door vatbombardementen op zijn eigen bevoling heeft de stropop van Poetin, Assad, geprobeerd het terechte protest tegen zijn schrikbewind de kop in te drukken. Niet IS, maar Assad heeft het grootste deel van de vluchtelingenstroom op zijn geweten. Per ongeluk komt die vluchtelingenstroom richting de EU Poetin nu goed te pas als drukmiddel om de sancties op zijn land op te heffen. De NSB-ers in deze kolommen vinden het allemaal prachtig.
bdn01 | 27-02-16 | 22:33"

Ik hoop dat u enige reacties hierboven op uw schrijfsel ter harte neemt, want u zit er volledig naast.

Zoekt u generaal Wesley Clark in dit verband eens op bekijk ook hoe de oliepijpleidingen in dit gedeelte van de wereld (zouden kunnen) lopen. Het gaat om Pipelineistan in werkelijkheid. Wie heeft de energievoorzieing in zijn macht?!

Overigens slaat Rusland gewoon terug. President Poetin is het al lang zat, dat Rusland behandeld wordt, zoals het behandeld wordt door "het Westen" sinds de opheffing van de USSR EN het Warschaupact bijv.

Met een brilliante zet slaat hij o.a. via Syrië even terug.
1. Helpt Syrië een bondgenoot sinds 1946 zo ongeveer. Niets op tegen. NL doet dit al jaren ten gunste van de VS.
2. Geen speld tussen te krijgen Assad's regering nodigde hem uit.
3. Met extra vluchtelingenstroom pest hij Turkije, wegens het neerhalen van de Russische jet.
4. Eveneens met deze extra vluchtelingenstroom zet hij Europa onder druk, want Turkije wil die mensen kwijt.
5. Prachtig is dat voor de Neo-Ottomaanse dromen van Erdogan.

Ja, de collateral damage bedraagt vele duizenden levens, maar Russische generaals hebben daar nooit mee gezeten.

Veld-Maarschalk Koetoezov trok lang terug, zelfs Moskou werd aan de vlammen overgegeven, maar toen er geknokt moest worden... Lees uw Napoleon-literatuur nog eens even door.

Het Oostfront in WOII.

Zelfs Somalische piraten krijgen Russische behandeling. Niet mee naar een riante cel in Nederland, maar ver weg in zee overboord in bootje en toedeledokie.

Om van Tsjetsjenië maar te zwijgen.

Syrië? We.. pardon de EU had het kunnen weten. De VS is lachende derde qua dit soort problemen, want op hun grondgebied is niets aan de hand, met deze vluchtelingenstroom.

Sterker nog, ze verergeren geopolitiek gezien even de situatie door een Minuteman ballistisch projectiel als proef af te schieten; spierballenvertoon. Geen Westerse regering die daar schande van spreekt, zoals men wel altijd doet als een Noord-Koreaanse raket de lucht in gaat.

Let wel, een Poetin-begrijper is geen Poetin-goedkeurder!
Opmerkingen over NSB-ers zijn geheel voor uw rekening.
Salut! Evocatus

Evocatus | 27-02-16 | 23:21

bdn01 | 27-02-16 | 23:17
Ik zie het verband even niet wat het wel of niet reaguren te maken heeft met het uitkleden van de verzorgingsstaat.
Mis ik iets?

Ommezwaai | 27-02-16 | 23:20

Van mij mogen alle paupers sterven. En ja. Een groot deel van de reaguurders zuigt aan het uitkering infuus.
De Koreaanse Slet | 27-02-16 | 23:15

Ga toch iets van je leven maken.

De Koreaanse Slet | 27-02-16 | 23:11

Toxopeus | 27-02-16 | 23:19

@ De Koreaanse Slet | 27-02-16 | 23:15

Inderdaad, verzorgingsstaat uitlkeden en het is gedaan met de tokkies in deze panelen en de buitenlanders blijven ook weg. Win-win.

bdn01 | 27-02-16 | 23:17

De Koreaanse Slet | 27-02-16 | 23:15
Sinds wanneer bent u overgestapt op een ander merk gin?

Ommezwaai | 27-02-16 | 23:17

@The_Challenger | 27-02-16 | 23:10
Troll alert @bdn01 Stop feeding!

Botte Hork | 27-02-16 | 23:15

The_Challenger | 27-02-16 | 23:10

Mwuahahaha. Nationaalsocialistisch? Flikker snel op n00b met het IQ van een varken. De grootste bekken hier staan het nazi gedachtengoed voor. De enigen die hier tegen ageren zijn juist overweldigend tegen deze 'eigen volk eerst' simpele redenatie.

Van mij mogen alle paupers sterven. En ja. Een groot deel van de reaguurders zuigt aan het uitkering infuus.

Rechts wil dat uitroeien en terecht.

De Koreaanse Slet | 27-02-16 | 23:15

@ The_Challenger | 27-02-16 | 23:10
Het verschil tussen liberalisme en nationaal socialisme ontgaat je kennelijk ook al.

bdn01 | 27-02-16 | 23:14

The_Challenger | 27-02-16 | 23:06
Ja en? Dus dat rechtvaardigt het gebruik van spijker en schrootbommen versus de verfoeilijke "barrelbomb"?
.
U hoeft mij overigens niet te wijzen op het feit dat ik moet nadenken... U komt met hypothetische vragen waar niemand iets mee kan. Strijdgassen bijvoorbeeld zijn verboden in een oorlog, vanwege de "in humaniteit" hiervan, dus als we niet kunnen winnen strooien we die ook gewoon maar even vrolijk uit?

Ommezwaai | 27-02-16 | 23:14

De meeste junks worden door hun verslaving gehinderd om te werken, stelen blijft gemakkelijker om aan de verslaving te voldoen.
Bij de Oekraïne gaan " verdragen", niet helpen.
De belastingbetaler is gewoon de lul, laat het Euopese leger des heils eerst maar eens zelf orde op zaken te stellen alvorens meer chaos te creëren.
Ik weet wel hoe meer chaos hoe meer baantjesjagers er nodig zijn om te, proberen de boel op te lossen.
Deze vaak overbetaalde " boekhouders", moeten naast de torenhoge staatsschuld ook betaald worden.
Wat er overblijft is een bodemloze geldverslindende put.

mag ik ook nog ff | 27-02-16 | 23:14

Goed stuk feynman.

jitro | 27-02-16 | 23:14

bdn01 | 27-02-16 | 22:52

Ja, nu wel natuurlijk. Maar er waren en zijn andere spelers die invloedrijk zijn in Syrië. Ik noem Iran, en dat is geen detail.
Daarnaast hebben we de dubieuze rol van de VS, die Al Qaida en Isis hebben bewapend, tesamen met de Turken en de Saoedies.
Het is flauwekul om de oorlog in Syrië op het conto van Poetin te schrijven. Dat is gewoon je ogen sluiten voor de realiteit.
En wat betreft dat refendum, natuurlijk komt Poetin dat goed uit. Nou, dan valt het belang van Nederland op dit punt samen met dat van Poetin. Dat heeft realpolitik. Zo oud als de wereld.

Van Duyvenbode | 27-02-16 | 23:12

@bdn01 Bronnen graag. Zou wel zo handig zijn om te weten op welke informatie je je mening baseert.

Finn | 27-02-16 | 23:12

@ The_Challenger | 27-02-16 | 23:02

Neen. Ik stuur ze altijd eerst even naar de US-Embassy.

bdn01 | 27-02-16 | 23:11

bdn01 | 27-02-16 | 22:40

Dat is een pijnlijke waarheid. Van rechts succesvol liberaal naar boos links. Het is echt tijd voor een frisse lichting want dit communistische gezeik begint me de keel uit te hangen. De gemiddelde reaguurder levert geen bijdrage of geld maar kost geld. Ga toch iets van je leven maken.

De Koreaanse Slet | 27-02-16 | 23:11

@bdn01 | 27-02-16 | 22:40

Ach daar komt de nationaal-socialistische aap uit de mouw.

The_Challenger | 27-02-16 | 23:10

@ miko | 27-02-16 | 22:52

Kijk maar eens op Youtube welke ravage Assad's barrelboms aanrichten in een woonwijk. Pure genocide, met goedkeuring van Poetin.

bdn01 | 27-02-16 | 23:08

Andersdenkend | 27-02-16 | 23:05
Ghe, ghe... Hier ook hetzelfde. Daarbij worden ze per omgaande onterft bij een stem voor.

Ommezwaai | 27-02-16 | 23:08

@Ommezwaai | 27-02-16 | 22:58

Denk nu eens na. Als hier een gewapende opstand uitbreekt, zullen de rebellen dan een F-16 gebruiken om te bombarderen of zullen ze gemakkelijk te fabriceren bomvaten laten vallen uit helicopters?
Als de regering in Nederland vanuit Brussel op 7 april de opdracht krijgt om de opstand de kop in te drukken zullen ze dan een F-16 gebruiken of helicopters met bomvaten?

The_Challenger | 27-02-16 | 23:06

Wederom goed verwoord betoog. Het is van belang dat meer mensen dit onder ogen krijgen.
Voor de rest, iedereen binnen mijn familie gaat stemmen, en wel nee. Anders hoef ik ze in ieder geval niet meer te zien.

Andersdenkend | 27-02-16 | 23:05

miko | 27-02-16 | 23:00

Wat mij betreft ook. Wil er helemaal niets mee te maken hebben en daarom stem ik tegen.

Frenkyceps | 27-02-16 | 23:04

Frenkyceps | 27-02-16 | 22:56
Zoals ik al impliceerde, kereltje Pechtold zit doodleuk bij die Oekraïense maffiosi aan tafel. Benieuwd hoe hij dit gaat verkopen als mocht blijken dat Oekraïne achter de aanslag op de MH17 zit.

Ommezwaai | 27-02-16 | 23:03

@bdn01 | 27-02-16 | 22:52

En jij stuurt elk reaguursel wat je uit de mouw schudt naar Adolf Pechtold ter goedkeuring.

The_Challenger | 27-02-16 | 23:02

@bdn01 | 27-02-16 | 22:33

Je moet niet liegen. De vluchtelingenstroom ging op zijn snelst toen Rusland nog niet actief was. Of wil jij beweren dat de vluchtelingenstroom pas vanaf 14 september 2015 op gang kwam?

The_Challenger | 27-02-16 | 23:00

@Frenkyceps | 27-02-16 | 22:56
Wat mij betreft mag Putin Oekraine hebben. Wie wil zo een corrupt zooitje?
niemand toch?

miko | 27-02-16 | 23:00

miko | 27-02-16 | 22:52
Ja, al de ophef over die vatenbommen ontgaat mij ook. Als je ziet met welke zelfgemaakte zooi men elkander beschiet, is zo'n bom nog redelijk humaan....

Ommezwaai | 27-02-16 | 22:58

bdn01 | 27-02-16 | 22:33

U suggereert nogal wat. Poetin achter MH17? Dat heeft u geconcludeerd uit de berichten uit de media? De anti-Rusland media? Ik zou eens wat verder kijken dan de msm die u een hoop onwaarheden voorschotelen.
Niet Assad, maar de 'rebellen' (lees: terroristen) hebben de shit in Syrië op hun geweten. Assad was en is nog steeds de gekozen president van Syrië. Logisch dat hij zich niet door een stelletje op hol geslagen malloten laat wegjagen en bondgenoot Rusland vraagt om hulp. In de landen waar de Arabische Lente heeft plaatsgevonden gaat het het wel erg goed sindsdien is t niet?
Wat zou er gebeuren als Assad aftreedt denkt u? Ik weet het wel, het gaat er niet veel beter worden dan nu. Het is en blijft een grote puinhoop.
Niet Rusland, maar het westen (lees: Amerika en bondgenoten) is de agressor, we worden bang gemaakt voor het gevaar vanuit Rusland, maar het gevaar komt toch echt uit eigen hoek.
Ik stem TEGEN het verdrag, onder andere juist om Poetin niet nóg meer op de kast te jagen.

Frenkyceps | 27-02-16 | 22:56

bdn01 | 27-02-16 | 22:33
"Pechtold is een naar mannetje, maar hier heeft hij gelijk"
Pechtold heeft nooit gelijk, nimmer nooit.
Dit figuur zou met pek en veren het land uitgejaagd dienen te worden. De intimi binnen de panelen alhier weten inmiddels wel waarom.

Ommezwaai | 27-02-16 | 22:53

@bdn01 | 27-02-16 | 22:33
Wat is er zo verschrikkelijk aan een barrelbomb?
In vergelijking met andere vliegtuigbommen, zware artillerie, autobommen en wat nog meer?

miko | 27-02-16 | 22:52

@ Van Duyvenbode | 27-02-16 | 22:40

Als Assad naar het toilet wil om te plassen, vraagt hij eerst Poetin of het wel mag. Zo liggen de verhoudingen in Syrie.

bdn01 | 27-02-16 | 22:52

Geen HSBC en ING meer in de stad? Good riddance! Dan toch lekker niet? Zelf weten, het is een vrij land en dat gaan we zo houden. We kunnen jullie missen als kiespijn.

Doper | 27-02-16 | 22:51

@ ad melkert | 27-02-16 | 22:42
Dream on....

bdn01 | 27-02-16 | 22:49

woehoe referendum ik ruik de linkse elite al.
Internet gaat de elite de das omdoen,unaaitmesteeds valt ook eindelijk door de mand.

Mensen worden eindelijk wakker.
www.youtube.com/watch?v=tP1PXRiVoJw

hebbuh | 27-02-16 | 22:48

@bdn01 | 27-02-16 | 22:33 Heeft Poeting dan ook het stuur in handen van de vluchtelingenstroom? Want om één of andere wazige reden gaan ze allemaal Noord-West richting Europa. Waar is de vluchtelingenstroom naar het schatrijke Quatar? Bahrein? Saoedie Arabië? Het zit allemaal best ingewikkeld in elkaar, maar deze stroom is een onderhandse islamitische invasie. En dat moet stoppen. Op 6 April stap één, door een stukje van de macht terug te eisen van Brussel. En dan doorstoten en ons eigen land weer van Nederlanders maken. Daarna de grote opruiming. Alles islam uitbannen. Alles.

marcoplarco | 27-02-16 | 22:46

Misschien net als de Britten een referendum om de EU te verlaten? Dan is het verdrag met Oekraïne in ieder geval een stuk makkelijker tegen te houden.
#IkWilUitDeEUMaarGeenWildersStemmen

President_ | 27-02-16 | 22:45

@bdn01 |27-02-16 | 22:38
Ja tuurlijk joh , geef de knuppels in Brussel hun zin door niet te stemmen - en ze gaan dan vast spontaan de boel reorganiseren

enorme sukkelzak | 27-02-16 | 22:44

Brussel en de elite gedragen zich meer en meer als mafia bazen. U hebt de keuze, maar u kunt alleen optie STAY kiezen. David Icke vind er het zijne van www.youtube.com/watch?v=uDiGONVJqcU

rmstock | 27-02-16 | 22:43

@ ad melkert | 27-02-16 | 22:15
Pechtold is een naar mannetje, maar hier heeft hij gelijk. Maffiabaas, KGB-commandant, seriemoordenaar (MH17) en Stalinist Hr. Poetin heeft de shit in Syrie op zijn geweten. Door vatbombardementen op zijn eigen bevoling heeft de stropop van Poetin, Assad, geprobeerd het terechte protest tegen zijn schrikbewind de kop in te drukken. Niet IS, maar Assad heeft het grootste deel van de vluchtelingenstroom op zijn geweten. Per ongeluk komt die vluchtelingenstroom richting de EU Poetin nu goed te pas als drukmiddel om de sancties op zijn land op te heffen. De NSB-ers in deze kolommen vinden het allemaal prachtig.
bdn01 | 27-02-16 | 22:33
.
U bent bekend met de begrippen geopolitek en "Arabische lente"?. Graag even deze ontwikkelingen in perspectief zien. De VS is in deze de agressor die graag haar verdeel en heers politiek misbruikt (met ondersteuning daarbij van het marionettenbestuur van de EU) om haar invloedssfeer uit te breiden. In dat kader mag zelfs de lage olieprijs als een mogelijk 1-2tje tussen SA en de VS als een geopolitiek middel gezien worden om hoe dan ook de groeiend invloed van de BRIClanden in de dammen.

ad melkert | 27-02-16 | 22:42

Het IMF probeert Oekraïne al twintig jaar te helpen. 1995: 1,96 miljard, 1996: 867 miljoen, 1997: 542 miljoen, 1998: 2,2 miljard, 1999: 366 miljoen, 2004: 605 miljoen, 2005: 15% inflatie, 2008: 16,4 miljard, 2010: 15,8 miljard 2014: 17 miljard, 2015: 17,5 miljard. En dat is alleen nog maar het deel vanuit het IMF. Het totale pakket toucheert nu 40 miljard. Het lukt niet.

Dat telt op tot ruim 73 miljard volgens mijn rekenmachine.
Jammer van die link, kan je niet lezen als je niet registreerd.
Kan je geen printscreen plaatsen?

Oh en hier ook alleen maar dikke vette Nee's op 6 april!

ResSoniya | 27-02-16 | 22:42

bdn01 | 27-02-16 | 22:33

Dat Assad de opstand hard de kop indrukte, kun je Poetin niet aanrekenen. Bovendien is Assad nog steeds de gekozen president van Syrië, en is Rusland militair aanwezig op uitnodiging van Assad. Wat is hier fout aan?

Van Duyvenbode | 27-02-16 | 22:40

Geenstijl is ontaard van een humoristisch rechts liberaal blog in het vuilputje van de boze witte gefrustreerde ex PvdA loser.

bdn01 | 27-02-16 | 22:40

Stem NIET op 6 april. Geef Poetin geen kans om Europa nog verder te ontregelen. En verder ben ik van mening dat de EU drastisch gereorganseerd moet worden.

bdn01 | 27-02-16 | 22:38

@ ad melkert | 27-02-16 | 22:15

Pechtold is een naar mannetje, maar hier heeft hij gelijk. Maffiabaas, KGB-commandant, seriemoordenaar (MH17) en Stalinist Hr. Poetin heeft de shit in Syrie op zijn geweten. Door vatbombardementen op zijn eigen bevoling heeft de stropop van Poetin, Assad, geprobeerd het terechte protest tegen zijn schrikbewind de kop in te drukken. Niet IS, maar Assad heeft het grootste deel van de vluchtelingenstroom op zijn geweten. Per ongeluk komt die vluchtelingenstroom richting de EU Poetin nu goed te pas als drukmiddel om de sancties op zijn land op te heffen. De NSB-ers in deze kolommen vinden het allemaal prachtig.

bdn01 | 27-02-16 | 22:33

Dus ING, de oranje Nationale trots, de bank van Nederland, ons grootste en bekendste exportproduct na Shell, bedrijft politiek over de rug van de Europesche en dan met name de Engelse en Nederlandse bevolking, allemaal voor eigen gewin... Okee, goede zet van ING (voor de balans), maar dit is wel een zeer serieus dreigement dat veel Engelsen recht in hun ziel raakt. De trots op hun financiële hart mag niet worden onderschat.

Handsomeboy | 27-02-16 | 22:31

Indie verloren rampspoed geboren.
Brexit ook rampspoed geboren
Grexit ook rampspoed geboren.
Nexit, who is next. Nrc Next, grapje (hij is leuk vond ik zelf, maar wie het laatst en als enige lacht, lacht het best)
Of Tsjexit?
Oexit kan nog niet want ze zitten NOG!! niet in de EU. Laten we dat zo houden.
Artikel 456: Troika methode. Ik moet dan aan Drs.P denken. Hoeveel kinderen moeten er nog aan de wolven geofferd worden?

IndoFortuyn | 27-02-16 | 22:29

Het is juist dit soort nieuws dat ervoor gaat zorgen dat het nee wordt op 6 april.

geen blijvende stad | 27-02-16 | 22:23

kappen met die onzin. Eerst referendum Associatieverdrag van de baan dan door met uittreding EU. Nexit komt dichterbij. Dit zal het volgende referendum zijn. Heerlijk

Bezorgd en ontevrede | 27-02-16 | 22:20

@ bottehork , dank
U bent minder hork dan uw naam suggereert

enorme sukkelzak | 27-02-16 | 22:20

Feynman raakt heel haarfijn de kern van het probleem met [...]"door de EU die geen antwoord had op de migratiegolf, werkloosheid of schuldencrisis". Koppel daaraan een groot gevoel van vervreemding van de bevolking van de politiek, dan is daar een pan-klaar recept voor hier niet langer aan mee willen doen.

Temidden van deze grote problemen lijken de autistische EU bureaucraten geen idee te hebben wat voor grote gevolgen ook kleine simpele dingen kunnen hebben. Het EU voorstel om -verplicht- het vermogen van snelkokers terug te brengen raakt de Engelsen heel erg hard: elke Engelsman heeft zo'n snelkoker om zijn/haar thee te kunnen zetten. Deze inmenging is koren op de molen van Engelse EU sceptici: geen oplossing voor grote problemen, wel inmenging in ons persoonlijk leven. Eruit ermee.
En zo denken zo langzamerhand ook heel veel Nederlanders er over, die met weemoed terug kijken of verlangen naar onze toenmalige economische groei en welvaart toen wij alleen maar lid waren van de EEG.

LaatmaarLu? | 27-02-16 | 22:20

We stemmen ze allemaal de moederrr!

Botte Hork | 27-02-16 | 22:19

Wie neemt het woord van een bankier nog serieus? Zoals Farage al zei, ING c.s. bewijzen met wat woorden een wederdienst aan de betaalmeesters die de rotzooi in hun huis hebben opgeruimd.
Alsof er een geloofwaardig alternatief zou zijn voor enige financiële operatie.

RRMerlin | 27-02-16 | 22:17

Bijna iedereen die ik onlangs heb gesproken stemt uit volle overtuiging "nee" en alle drie de stemgerechtigde leden van dit gezin eveneens. Nu nog de 30% halen en ons lachebekje heeft straks wat uit te leggen in Brussel. Maar eerst zullen ze nog vol op het orgel gaan om het domme stemvolk "ja" door de strot te duwen, net als die verschrikkelijke windmolens die hier in 2020 gebouwd zullen worden onder het mom van "crisis-en herstelwet"...

eerstneukendanpraten | 27-02-16 | 22:16

Ik zag Pechthold afgelopen vrijdag in WNL even beweren dat de vluchtelingentsunami toch vooral de schuld van Rusland was. Kan deze oorlogshitser pur sang en gevaar voor de NLsamenleving even van het toneel geschoven worden, of opgepakt worden door de Spetznaz?

ad melkert | 27-02-16 | 22:15

"Ik zou een junk een maaltijd en een vacature geven. Geen extra schulden, onderdak of contant geld."

Waarom zou je junks wel gratis arbeid moeten geven?

ProAsfalt | 27-02-16 | 22:13

Tijd voor de consumenten de bedrijven eens aan te pakken
Zo beloof ik plechtig mij vermogen bij de ING bank weg te halen als ze zich met deze zaak gaan bemoeien en dat zouden er meer moeten doen

enorme sukkelzak | 27-02-16 | 22:09

Ik ben benieuwd wat ING doet als Nederland uit de EU stapt. Hoofdkantoor naar Paramaribo, of wâh?

Lewis Lewinsky | 27-02-16 | 22:07

".. vraag ik me af hoe vaak het IMF, EU en vrienden nog met dossiers zoals Oekraïne of Griekenland op hun bek willen gaan, voordat.."

Precies zolang als ze er mee wegkomen bij de bevolking.

Godsammekraken | 27-02-16 | 22:06

Orbán is geen president, maar premier.

Petrus de Rewa | 27-02-16 | 22:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken