Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

EU: 'Sluiten binnengrenzen kost 100 miljard euro'

100miljardeuro.pngAls EU-landen hun grenscontroles verder uitbreiden, kost dat 100 miljoenmiljard euro per jaar en bovendien gaan we allemaal dood. Dat beweert het bureau bangmakerij de studiedienst van de Europese Unie. De Europese import zal kapot gaan. De Europese export sterft duizend doden. Toerisme houdt op te bestaan. Parmaham mag niet meer van Nederland naar Italië. Het door de EU gereguleerde maximum formaat van olijfolieflessen moet omhoog om het uitvoervolume te handhaven. De nog in te voeren EU-wegenbelasting zal minder opleveren dan verwacht. Wel een raar bedrag. Griekenland heeft al voor 240 miljard euro aan bailouts gehad en het land is nog steeds niet gerepareerd, maar Europa is er ook (nog) niet aan overleden. Maar het sluiten van de binnengrenzen voor marcherende migrantenmeutes, dát gaat de EU dus financieel de das om doen. Volgens Brussel, dus. Dus dan weet je het wel.

Reaguursels

Inloggen

100 Miljard ? Bullshit. EU propaganda om mensen bij het referendum "Ja" te laten stemmen. Trap er niet in !

jipje | 22-02-16 | 21:19

volgens mij brengen hernieuwde grens controles nieuwe banen met zich mee.
men heeft meer grenscontrolepersoneel nodig.
vrachtwagens blijven langer staan dus er zijn meer vrachtwagen en vrachtwagen chauffeurs nodig om dezelfde hoeveelheid lading in dezelfde tijd als nu te leveren.
meer vrachtwagens is meer werk voor de vrachtwagen bouwers.
is meer werk voor de toelevering industrie.
Al deze mensen zitten nu in de ww dus gaan straks weer meer uitgeven is meer BTW inkomsten en supermarkten krijgen et drukker dus daar ook extra personeel.
wat weer ervoor zorgt dat de voedingsmiddelen industrie weer meer mensen nodig heeft door de hogere consumptie en dat alles moet natuurlijk weer door vrchtwagenchauffeurs bezorgd worden.
ik zeg dichtgooien die handel. Maar wel de euro behouden hoor ben er net aan gewend en vindt het makkelijker als steeds weer met ander geld te moeten lopen

kevin1975 | 22-02-16 | 20:47

-weggejorist-

David000000007 | 22-02-16 | 19:32

Haha.. ik had zelf 300 miljard laten optekenen. Gewoon omdat dat beter staat...

ag-kansloos | 22-02-16 | 19:06

Grenzen dicht! En dan hier eerst eens alles weer op orde krijgen. Geen bezuinigingen meer op zorg. Onze oudjes pamperen ipv asieleisers. Weer een veilige omgeving creëeren voor vrouwen en kinderen. Onderwijs weer op niveau brengen etc.
Als we zo doorgaan als nu, met open grenzen, gaat onze economie en maatschappij naar de kloten en leven we in grote chaos.
Nexit zou ook een goede zet zijn!
En dat dit 100 miljard kost.... als we dit beleid handhaven dan gaat het nog veeeel meer kosten en worden we straks een 3e wereldland.

waarmotdatheen | 22-02-16 | 18:26

Toen de grenzen dicht zaten ging het allemaal net iets soepeler en verdienden we veel meer geld. Wat lullen ze nou!?! Dit beleid is failliet.

Tinus Trekveer | 22-02-16 | 18:14

100.000.000.000 euro... right.. per jaar?! Sure..

Mertom | 22-02-16 | 18:03

Volgens mij kost het ons ruim vijfhonderdduizendgigajard indien we de grenzen open houden ,per dag welteverstaan .

iopeth | 22-02-16 | 17:50

Doen, zoals jullie zelf terecht aangeven is het een fractie van het geld dat in Griekenland in de zon is verdampt. Goede investering dus, maar wel met gegarandeerd effect. Einde aan die zuigende EU waanzin met ongekozen dictatortjes.

Brunssum73 | 22-02-16 | 17:17

Maar wat gaat het nog kosten het om ze open te houden?

Takki Yah | 22-02-16 | 17:17

Met dichte grenzen hadden we geen 2 miljoen Syrische raketgeleerden, chirurgen tandartsen, Kalashnikove experts en beroeps hoeren lopers in b.v. Parijs en Keulen lopen, voor 40 miljard Euro.
-
Vraagje, de VS heeft ook grenzen tussen de staten, en die economie draait beter dan de onze.
Misschien toch maar grenzen herinvoeren?

Raider Twix | 22-02-16 | 16:57

Italiaanse operazangers zullen sterven bij hun pogingen op olifanten de Alpen over te trekken. Duitse knakworst wordt hier onbetaalbaar.

LibertasSimplex | 22-02-16 | 16:19

De kosten zijn misschien wel 100 miljard, maar de baten zijn minstens het dubbele. Ik zeg dus: doen!

Prince Buster | 22-02-16 | 16:00

Die gelukszoekers komen echt voor het gratis geld. In de Oostblok landen en in Spanje bv krijg je uiteindelijk een uitkering naar landelijke maatstaven (€ 350,-), Daar wil en gaat ook niemand heen!!!

loutje13 | 22-02-16 | 16:00

gevalletje wc eend waar de NPO alweer bovenop was gedoken vanochtend

Petroselinum crispum | 22-02-16 | 15:47

We zouden als EU een aantal amper bevolkte eilanden van Griekenland in moeten richten als dè vluchtelingenopvang.
Geen doorreis, huurwoning, uitkering, etc.
Wel veiligheid en basale voorzieningen.
Weten die vluchtelingen meteen waar ze aan toe zijn.
Geen gezeul, langere, gevaarlijke reis, etc.
Ieder land een beperkte bijdrage naar Griekenland en klaar is het gezever.

Vage_eddie | 22-02-16 | 14:35

En wat zijn we nu EU-wijd kwijt aan alle opvangkosten?
Hoeveel laten we ons jaarlijks aftroggelen door Erdogan, die steeds dreigt de sluizen open te zetten?
Goedkoopste en beste optie is buitengrenzen sluiten en beter geregistreerd en gedoseerd de mensen die het echt nodig hebben doorlaten tot een tijdelijke, geïsoleerde noodopvang, meer richting die regio.
Daar is niks inhumaan aan. Ze krijgen immers eten, stromend water, een dak, medische hulp en veiligheid en de vrije keus om er wel of niet gebruik van te maken.

Vage_eddie | 22-02-16 | 14:32

Bangmakerij als belangrijkste argument voor de EU. Wat een onwaarschijnlijk zwaktebod. Ze waren toch verantwoordelijk voor 50 jaar vrede in Europa? Althans volgens zichzelf.

De argumenten zijn al enige tijd heel erg op.

van heinde en verre | 22-02-16 | 14:12

le Kosovo volé is uitgezonden in 2008. ( Radio Praha)

Jan Boule | 22-02-16 | 14:07

Alsof iemand nog cijfers vanuit de EU gelooft.

Myrkie | 22-02-16 | 14:02

Dan moeten ze de buitengrenzen van de EU zwaar bewaken, dat roepen wij al jaren lang, maar die EU amateurs zijn zo achterlijk en slap dat ze heel Europa naar de klote aan het helpen zijn.

De rampzalige gevolgen van hun waanbeleid zullen de komende decennia zichtbaar worden. Ik heb medelijden met onze arme kinderen, maar vooral onze kleinkinderen.

Europa is helaas een zinkend schip.

Wonderful-Life | 22-02-16 | 13:59

De Tsjechische televisie heeft onlangs een documentaire uitgezonden met de naam :" Uloupine Kososvo", het gestolen Kosovo.
In deze documentaire wordt uitgelegd hoe Kosovo tot stand is gekomen. Nadat de Ottomanen ( Turken) in 1913 Servië verlieten zorgden zij ervoor dat de islamitische Albanezen het stokje overnamen trachtend een Groot , lees, islamitisch Albanië tot stand te brengen. In de 90-er jaren van de vorige eeuw slaagden de UCK met behulp van 2500 jihadisten , de Navo en de EU erin Kosovo zelfstandig te maken en het Internationale Recht ( ) zegevierde.
Kososvo werd etnisch gezuiverd , d.w.z de Serven werden verdreven en of wonen nu in ghetto's. Kosovo is aldus een voorpost geworden van de islam in Europa. Op 15 december 2015 verklaarde de EU ( dus namens u en mij ) dat
"Kosovo remplit les conditions de l'EU pour une libéralisation des visas". Dat wapenhandel , mensenhandel en corruptie welig tieren in dat Balkangebied , doet er volgens Brussel natuurlijk niet toe.
bron o.a. : contre-info.com
Uloupine Kosovo, le Kosovo volé.Tsjechische Televisie .

Jan Boule | 22-02-16 | 13:56

Ja ja, maar Nederland was betalend land! Het kostte ons 100 miljard per jaar, dus als WIJ uit de EU gaan scheelt het ons 100 miljard per jaar. Kan de AOW-leeftijd weer naar 65, iedereen gratis ziekenfonds, en na 67 dagen werken iedereen 2,5 jaar 80% laatst verdiende loon aan WW en WWV. En als je iets verkoopt op Marktplaats geen allochonië meer aan de telefoon: "Wat is je uiterste prijs? Is veel te duur, ik bied je de helft".

Ik reaguur al 5 jaar | 22-02-16 | 13:55

... En denk eens aan al die werkgelegenheid bij het sluiten van de grenzen:

- Orders voor de bouwsector: nieuwe grenskantoren, al dan niet vergezeld van pompstations, snelwegrestaurants en wisselkantoren;
- Orders voor de metaalindustrie: slagbomen, grenspalen, prikkeldraad, spijkermatten;
- Orders voor de witgoed-industrie: koffiezet-apparaten, koelkasten, magnetron-ovens;
- Orders voor de elektronica-industrie: computers, laptops, mobiele telefoons, walkie-talkies, bewakingsapparatuur en -camera's, scan-apparatuur;
- Orders voor de textiel-industrie: vervaardiging van duizenden intimiderende douane-uniformen;
- Orders voor de wapenindustrie: Glocks, Uzi's, tasers.
- Orders voor de autobranche: douane-patrouillewagens, snelle Audi's voor achtervolgingen, arrestantenbusjes;
- Orders voor de helicopter-industrie: Douane-helicopters voor achtervolgingen en patrouillevluchten;
- Werkgelegenheid: duizenden douane-ambtenaren nodig, alsmede pizza-koeriers, schoonmaakpersoneel, bankpersoneel voor de wisselkantoren (want de Euro bestaat dan ook niet meer).

Kortom, ik zie de hele economie geweldig opveren als we de grenzen sluiten.

En dan heb ik het nog niet eens gehad over de duizenden uitvreters en criminelen die we kunnen tegenhouden. Nog afgezien van de extra moskeeën die we dan niet meer hoeven te bouwen.
Win-win.

Peter Emile | 22-02-16 | 13:35

Ik eet liever droog brood als vrij man dan een boterham met gatenkaas als slaaf.
Mijn vrijheid is niet te koop voor een worstje...

Daar naast, het dreigen met de "ondergang" maakt op mij geen indruk. Slechts deel van de PRO-EU propaganda.

Goedzo | 22-02-16 | 13:32

De hele EU wordt met de dag belachelijker en ze doen het zelf. Ze proberen hun eigen fouten te verbloemen door met zo'n belachelijk bedrag te komen. Ja we hadden wel wat kunnen doen, maar kijk eens wat het kost! Nederland moet net als Noorwegen als de wiedeweerga uit de EU en zelf zijn zaken regelen. De economie zal er alleen maar beter worden en we kunnen weer zelf onze grenzen bewaken.

dalskog | 22-02-16 | 13:29

Dat WC-eend onderzoek uit Brussel verbaast me niks .... die zijn doodsbang dat het kaartenhuis nu echt op instorten staat. En hoe de main stream media werken is na Keulen ook wel oorverdovend duidelijk geworden maar het blijft toch wel stuitend hoe al die Windesheim journalisten en ander tikvolk bij kranten en journaals al die onzin kritiekloos overnemen. Mooi rond bedrag ook voor de soundbites: 100 miljard....... muhahahahahahahahahahahahahah!

drs kwenie | 22-02-16 | 13:18

Ik zeg het nog maar eens: Ik heb 49 jaar van mijn leven geleefd in een Europa met gesloten binnengrenzen. En het enige nadeel dat ik heb ervaren was het kwartiertje in de file staan bij de grens, zo'n twee, drie keer per jaar, op vakantie naar Spanje, Frankrijk of Luxemburg. En niet eens bij elke reis; meestal kon ik met mijn vriendelijke, eerlijke, vertrouwenwekkende burgermanskop zó doorrijden.

De laatste keer dat ik ooit langs de kant werd gezet bij de Spaanse grens, was omdat de nieuwsgierige douane-beambte wat vragen had over de klassieker waarin ik reed; "Kost dat nou, zo'n DS? En hoe zit het met onderdelen? Zijn die nog te krijgen? En waar dan? Nou, bedankt, hoor, wees er zuinig op en goede reis verder".

In al die jaren kwamen we hier niets te kort, groeide de economie, was er méér dan levendige handel tussen de Europese landen en hadden we geen last van barbarenhordes uit Noord- en Oost-Afrika en het Midden-Oosten.
En al helemáál niet van carrièrejagende beroeps-uitvreters in Brussel en Straatsburg.

Peter Emile | 22-02-16 | 13:13

Die 100 milard is een PEULENSCHIL ten opzichte van de reële kosten van immigratie.
Vandaag in Duitsland een gefundeerde prognose over de komende jaren van de echte kosten(1 Biljoen Euro): www.focus.de/5300619
Waar blijven de vragen in de 2e Kamer inzake Nederland?

Panta_Rhei | 22-02-16 | 13:10

@Elessir | 22-02-16 | 12:59
Precies, ik zeg meteen doen!

dugo | 22-02-16 | 13:08

-weggejorist-

Daffodil42 | 22-02-16 | 13:02

Valt toch best mee? Vergeleken met de 188 miljoen die Amsterdam verspilde dankzij disfunctionerende ambtenaren/politieke leiding.

Bovendien levert het ook de nodige miljoenen op. Ieder nadeel heeft zijn voordeel zullen we maar zeggen.

double punch | 22-02-16 | 13:01

Het open houden van de grenzen kost alleen Nederland al meer dan 100 miljard per jaar.

Elessir | 22-02-16 | 12:59

Inderdaad, 100 miljard, dat drukken 'we' er zo bij, toch?

Generaal Pardon | 22-02-16 | 12:46

Dus zelfs de juich-aapjes zeggen dat er geen probleem is: op een opgeteld EU BNP van ruim 14300 euro per jaar is die 100 miljard slecht 0,7%. Ze vergeten voor het gemak de extra werkgelegenheid voor grenswachten + extra inkomsten aan openstaande boetes en illegaal baar geld.

Monkey Cabbage | 22-02-16 | 12:39

-weggejorist-

Jakob-Jan | 22-02-16 | 12:27

en nog zeggen gutmenschen: we hebben het hier zo goed. M.a.w zeur niet en deel je welvaart met alle vluchtelingen op de wereld.

Ben benieuwd wat deze mensen zeggen als ze het op zeker moment niet meer zo goed hebben.

Wat de gutmenschen betreft: vluchtelingen van de hele wereld kom naar Europa en wij voorzien jullie van alles wat jullie nodig hebben. Geheel gratis en zonder enige voorwaarden. Jullie hebben al zo veel meegemaakt dat we ons aan jullie zullen aanpassen, zodat jullie je daar in ieder geval niet meer druk over hoeven te maken.

Kom dus vluchtelingen. Het maakt niet uit hoeveel. Ik als tegenstander stel voor dat de gutmenschen 40 procent van hun inkomsten afstaan voor de vluchtelingen. Ze hebben het immers beregoed.

Yvonne54 | 22-02-16 | 12:14

Als ons dit zoveel gaat kosten, waar is dan het geld van al dat voordeel van die open grenzen gebleven? Het is net iets te doorzichtig: de EU ziet niks in het sluiten van grenzen en dus laten ze er maar eens een rekensom op los. Niemand die er geloof aan hecht, maar dat geeft niet. Een rekensom over de kosten van de immigratie naar Europa hebben we van de ongetwijfeld vet gesubsidiëerde Brusselse studiedienst nog niet gezien, maar alleen al de kosten van de Duitse asielzoekers worden over 2016 en 2017 op 50.000.000.000 begroot.http://www.dagelijksestandaard.nl/2016/02/totale-kosten-opvang-asielzoekers-duitsland-in-2016-en-2017-50-miljard-euro/#

jochum1980 | 22-02-16 | 12:09

Ahja en als we de grenzen openlaten krijgen we zeker 100 miljard euro van het ongedefinieerd aantal tandartsen en hartchirurgen...
En die 80% analfabeten zijn eigenlijk ook super goed voor europa, precies wat we nodig hebben. Culturele clashes zeg je? Onzin! Europa is het voorbeeld van een geslaagde multicultuur en iemand die anders beweert is een vieze nazi/racist/xenofoob/vreemdelingenhater/whatever in 2016 het ding gaat zijn/

Uitvindert | 22-02-16 | 12:09

@telelezer | 22-02-16 | 11:45
Laten we hopen op een hete zomer.

Jos Tiebent | 22-02-16 | 11:51

""IJsland is al uit de EU, VK binnenkort ook, verwacht ik. Het waait in ieder geval de goede kant op.""
@ Jos Tiebent | 22-02-16 | 09:09
IJsland kon in 2014 nog net op tijd hun aanvraag voor lidmaatschap voor het EU Vierte Reich intrekken toen ze zagen wat een puinhoop het was.
Nu zijn ze dolblij het niet gedaan te hebben en doet hun economie het beter dan ooit, en vele malen beter dan de trieste EU landen met hun Eurocrisis, "banken-bail-outs" en hun krankzinnige immigratie. Ze hebben daardoor nu al hun internationale bankschulden af kunnen betalen (en ze hebben hun bankdirecteuren de gevangenis in gegooid..!)
Waren wij maar zo verstandiog om de verrotte EU(SSR) zooi een trap te geven

telelezer | 22-02-16 | 11:45

Geen artificiële grenzen was de hele insteek mijn inziens..

Neut | 22-02-16 | 11:41

Dus als ik het goed begrijp: Kost het skuiten van de grenzen ons 1 miljard. Maar waarvoor maken die sukkels de rekensom weer niet af. Want de bezuiniging van vluchtelingen die we dan tegenhouden en waar we niet voor hoeven te betalen zijn dan zo'n 2 miljard per jaar. H'e verdienen we dus zelfs een miljard op het sluiten van de grenzen. Ik zeg weer pure stemmingmakerij van die EU steelclub die beginnen te vrezen dat het makkelijke geld over is en hun gigantische privileges. Ik zeg brexit en gelijk een EUexit. Zijn we al snel weer beter af. Lekker terug naar de EEG. En stoppen met dat geldverslindende gedrocht zonder oplossingen!!! En zeg nou eerlijk zelfs die gulden was stukken mooier,terug naar ons geeltje de snip en je gulden is een daalder waard. Ik zeg ,liever gisteren als morgen.

tweetybird | 22-02-16 | 11:37

U kunt dus kiezen. Of u verliest een zeker deel van uw welvaart (grenzen dicht) of een nog onbekend groot deel van uw veiligheid, vrijheid en Westerse normen en waarden (grenzen open)

HarryMadox | 22-02-16 | 11:35

Voordat Schengen in werking trad waren we maar een bedroevend stelletje armoeizaaiers hier in dit land.
Tjonge wat waren WIJ arm.
Ik weet het nog als de dag van gisteren.
We konden eenvoudiger huizen kopen, hadden allemaal een fatsoenlijk WW-regeling en prima zorg, goed onderwijs, goede uitkeringen en iedereen was redelijk tevreden.
Kom daar nou eens om.

Weliswaar waren we het rijkste en welvarendste land van de EU, dat verhinderde Kok, Zalm en meer van dat spul er niet van die welvaart en dat welvaren, alsmede onze normen en waarden, vrolijk op de mestvaalt te gooien zodat armere en minder ijverige -of minder goed georganiseerde- landen daar ook van mee konden genieten.

Het gevolg was intussen een euro die ongeveer evenveel koopkracht had als de gulden, maar waarvan we er wel minder dan de helft op onze salarisstrook terug zagen.
De prijzen bleven, in Euro's, ongeveer gelijk aan die in guldens, want dat was nu eenmaal de norm in Europa.(sic!!)
En de norm in Europa is natuurlijk het laagste peil, niet het hoogste.
Standaard werden de laagste uitkeringen, de laagste salarissen en de beroerdste sociale voorzieningen cq. zorg.
Dat ging natuurlijk niet direct, dat zou iets te opvallend zijn geweest, maar dat werd wel het streven van de EU commissie, en geleidelijk aan, middels de ene oekaze na de andere uit Brussel, werd het een grote gelijkheidsworst waarbij zorgvuldig de laagste kwaliteit in stand werd gehouden.

Alzo ging Nederland naar de kl...., net als een paar andere landen waar men nu de trom roert, o.a. Denemarken.... Engeland, zelfs Frankrijk....
Ja, we zijn er erg op vooruitgegaan, maar WIE zijn er op vooruit gegaan?
Juist, de grootindustriëlen, de grote handelsmaatschappijen en de banken...... niet de burgers die hun sociaal stelsel, hun zorgstelsel, en in de loop der jaren door de instroom van andere culturen hun beschaving naar de kl.... zagen gaan.
Pim zag het, maar niemand weet wat Pim zou hebben gedaan of veranderd... vergis je niet, in oorsprong en principe was Pim een Marxist.
En Wilders is beslist géén waardig opvolger van Fortuyn, integendeel, Wilders is meegelift op de treeplank van het rouwproces rond Fortuyn, maar kan daar niet aan tippen.

mallekater | 22-02-16 | 11:24

100 miljard is een koopje vergeleken met het betalen en redden van verliesgevende landen, die "al" en "nog" in het EU maatwerkpak van Goldman sachses centrale banken zijn/gaan verschenen./verschijnen.
Nexit Nexit Nexit.

medelmo | 22-02-16 | 11:23

Minder export, maar ook minder import, wat betekent dat er dan meer binnenlands besteed gaat worden, prima toch. enne.., import wordt wat duurder, geeft beetje inflatie en dat is juist wat de ECB zo graag wil, maar niet voor elkaar krijgt.

louis6227 | 22-02-16 | 11:22

Grenscontroles betekent de doodsteek voor de handel?
Nonsens.
Handel kruipt waar het niet gaan kan.
Zelfs het Continentaal Stelsel (1806-1814) van Napoleon, dat alle handel van Europa met Engeland verbood, was vanwege grootschalige smokkel moeilijk in de praktijk te handhaven.

Thomas333 | 22-02-16 | 11:21

Een miljoen asieleisers kost 38 miljard per jaar. Nog twee jaar zo een groep kost dus 114 miljard per jaar. Nog even los van de maatschappelijke kosten en het directe verval op sociaal en economisch gebied wat gepaard gaat met de toename van moslims in en land.

Dan maar die 100 miljard. Nog even los van het feit dat ik er geen bal van geloof.

Barani517 | 22-02-16 | 11:17

@mezelf @ 11:09
Dan neem ik Vlaanderen en Luxemburg mee in de rekensom. Gulden. Havens. Transport via weg, spoor en water. Bloemen-, groente en fruitteelt. Spoorwegen. Sterke bank in Lux. Bier. Industrie. Veeteelt. Kan zo wel even doorgaan.

Maar dat riep ik jaren geleden al. Schellen van de kop mensen! We.hebben.de.rest.niet.nodig. Gewoon een IJslandje doen.

Jos Tiebent | 22-02-16 | 11:15

Aan Zwitserland kun je zien welke ellende ons te wachten staat na de invoering van grenscontroles. Echt: horror.

wapster | 22-02-16 | 11:11

Wat een nodeloos gezwets, we weten allang dat de EU een wassen neus is.

Sid II | 22-02-16 | 11:09

Een hek van 760 kilometer kost toch geen 100 miljard?

Jos Tiebent | 22-02-16 | 11:09

De propaganda machine draait op volle toeren !! Terug naar de EEG en gulden, f*ck the EU en de Euro !!

Balls_Deep | 22-02-16 | 11:04

Liegen, bedriegen en volksverlakkerij gebruiken om paniek te maken zijn overigens kenmerken van een dictatuur.

moitambien | 22-02-16 | 10:58

Ik meen me te herinneren dat we voor 1993 ook gewoon exporteerden. EU is zo overschat.

Galspuier | 22-02-16 | 10:57

gestopt | 22-02-16 | 10:52
Vreselijk veel Nederlandse bedrijven, de Rotterdamse haven voorop, zullen het niet met je eens zijn.

moitambien | 22-02-16 | 10:56

De binnengrenzen hoeven helemaal niet eens dicht...

De buitengrenzen moeten dicht!!!

En de gelukzoekers moeten humaan gedeporteerd worden, met ryan air en OAD bussen... dan mag Mark zijn 1000e houden

Simpel nein?

beaujudas | 22-02-16 | 10:56

De Rotterdamse haven zorgt voor duizenden vrachtwagens met buitenlandse chaufeurs die spullen die wij niet maken naar het butenland rijden. Onze wegen gaan kapot en we staan in de file met alle fijnstof erbij.
Gelul, we verdienen er niets aan, het kost alleen veel.
Laat ze al die spullen lekker naar Antwerpen of Hamburg brengen.

gestopt | 22-02-16 | 10:52

Terugrekenend hebben we dus de afgelopen jaren honderden miljarden verdiend.
Waar is dat geld verdwenen?
In elk geval niet in bejaardentehuizen c.q. de gezondheidszorg.

Dostranamus | 22-02-16 | 10:52

Alle "studies" van de EU zullen als uitkomst hebben dat we absoluut niet zonder de extreem overbetaalde, crimineel graaiende en volkomen impotente EU ambtenaren dictatuur kunnen.

moitambien | 22-02-16 | 10:47

De cijfers spreken elkaar weer tegen.

www.nu.nl/economie/4218567/dichte-gren...
"Voor het bruto binnenlands product in de gehele EU komt het verlies over een periode van tien jaar uit op minstens 470 miljard euro."

Een rekensommetje leert dat 470 miljard delen door 10 jaar uitkomt op een verlies 47 miljard per jaar..
Of kan ik niet rekenen!

Dr. Frambozenjam | 22-02-16 | 10:47

100 miljard. Niets vergeleken met de grenzen openhouden. Bedrijven zijn er niet echt op vooruit gegaan. De grote multinationals daar en tegen wel. De burger is sinds de invoering van de euro er alleen maar op achteruit gegaan. En de EU laat zien waar zij WEL goed in is: iedereen voorliegen om hun utopia in stand te houden. En om hun onzin kracht bij te zetten, wordt China er bij gehaald. Je moet wel ontzettend dom zijn om daar in te willen trappen. Als die cijfers van China er uit worden gehaald, kan je donder op zeggen dat het allemaal meevalt. En destijds is het probleem toch begonnen met de bedrijven: op zoek naar goedkope krachten. Dus allerlei islamitische werkvolk werd hiernaar toe gebracht. En uiteindelijk mag de maatschappij de ellende bekostigen. Dus val dood met de schade aan de bedrijven. Historisch gezien berokken die bedrijven meer schade aan de maatschappij dan anders om. Dus dicht die grenzen. Met een enorme economie hier intern valt die 100 miljard eigenlijk keihard om te lachen.

loser | 22-02-16 | 10:45

Een overdosis C-4 in de Arabische landen pompen is goedkoper.

Rest In Privacy | 22-02-16 | 10:45

Freek: "Diederick, reken jij even uit wat het sluiten van de grenzen kost, heeft geen haast hoor, het gaat om een het idee.... Diederick: "Nou Freek, dat gaat toch al gauw 3,5 miljard kosten, maar ik denk dat als we zeggen 10 miljard, dan zitten we zeker goed. Freek: "In dat geval kunnen we beter 50 miljard roepen, stel dat we er naast zitten, dan staat dat slordig op onze beoordeling en krijgen we slechts de inflatiecorrectie erbij." Diederick: "In dat geval 100 miljard dus, het zekere voor het onzekere!. Ik mail onze Fuhrer wel even, ok?"

Betweetert | 22-02-16 | 10:40

Cuyahoga | 22-02-16 | 09:24

Waarom zou op ons continent per se Engels de communicatietaal moeten zijn?
Hier gaat het dagelijks over de weerzin en weerstand tegen de Verenigde Staten van Europa, en dan tegelijkertijd het Engels verdedigen? Die twee zaken spreken elkaar tegen.

Dat Nederland 'tig tv-zenders heeft die hoofdzakelijk Amerikaanse troep uitbraken, dat Nederland stikt in fast food (...) naar Ami-model, dat iedere scheet die daarginds wordt gelaten hier door Twan en Huys en Co. gelukzalig wordt opgesnoven, zijn dat misschien oorzaken van die Engels-redenering?

Cultuurhistorisch gezien zouden we in ieder geval Frans, Spaans of Duits als tweede/derde taal moeten spreken. Dat is niet zo, want tja, Nederlanders hebben in de regel bitter weinig historisch en cultuurbesef. Spreken alleen anderhalve zin in een andere Europese taal als er geld verdiend kan worden.
Je kunt de Fransen en Duitsers - toch altijd de gemakkelijke koppen van Jut, nietwaar - van alles verwijten. Maar één ding zullen ze altijd beter begrijpen dan Nederlanders: dat hun eigen taal de moeite waard is om te cultiveren en verdedigen.

De Vrijlansier | 22-02-16 | 10:38

Ik lees in het rapport niks over het licht. Gaat dat nu weer uit of blijft het aan? Waar is Laurens-Jan om dit te duiden?

Schmalz | 22-02-16 | 10:37

Stel nou eens, dat dat bedrag klopt. 100 miljard euro voor de grensbewaking/controles van de 28 nu aangesloten landen. Neem nou eens aan, dat de kosten voor Nederland het gemiddelde zijn van al die landen. Dus: 100:28 = 3,55 miljard euro per jaar.
Mar daardoor komt er dan ook niet één asielzoeker meer het land binnen (zeker niet onder Wilders-1)
Dat bespaart 90.000 x 36.000= 3,24 miljard euro.
Dus de kosten zijn er zowat weer mee terugverdiend. Daarbij komt nog de toename aan banen van grenswachters/douaniers. En het bijkomende voordeel, dat de woningmarkt weer meer toegankelijk wordt voor de Nederlanders En ga zo maar door. Conclusie: het lijkt me geen slechte deal.

Kievit | 22-02-16 | 10:36

Is er sinds de grensopheffing 100miljard extra aan in komsten geweest?

Eurohater | 22-02-16 | 10:32

De vraag is 'wat kost het Nederlands'. Ik neem aan geen 100 miljard. Ff een specificatie kosten per EU-land ter verduidelijking.

Dr. Frambozenjam | 22-02-16 | 10:25

Is er ook een gulden middenweg mogelijk voor de Haagse en Brusselse jongens en meisjes? Stop met de stompzinnige bureaucratische regeltjes en politieke spelletjes en baantjesjagerij. Breng de democratie daar waar die hoort. Bij het volk! Een handels-EU zoals het bedoeld was is uitgegroeid tot een groot dood paard. Duurt het nog lang voordat het kadaver uit elkaar getrokken is. Hoe "hoog" opgeleid, met gebrek aan enige historische kennis, moet je zijn om te weten dat het trekken aan een dood paard weinig zin heeft en buitengewoon remmend werkt.

Een vrije paling | 22-02-16 | 10:25

Vroeger was alles beter. Toch? (Behalve dan in de tweede wereldoorlog, althans voor de meesten.)

ljcoster | 22-02-16 | 10:24

@Parel van het Zuiden | 22-02-16 | 10:16
O ja da's waar, de taart moet groter.

Watching the Wheels | 22-02-16 | 10:24

Maar wat de EU kan met hun bangmakerij, kan ik ook. Maar dan realistischer.
Als we zo doorgaan, hebben we geen sociaal stelsel meer. Al die gelukzoekers met een uitkering, kan het volk niet meer dragen. Uitkeringen worden afgeschaft.
Na een paar jaar komen de gezinnen van de gelukzoekers ook hier. Ook weer uitkeringen en gezondheidszorg. Kosten die ook weer u moet betalen. De zorgkosten zijn ook niet meer onder controle te houden. Geen sociaal stelsel meer.
Griekenland, Frankrijk en Spanje hebben nog steeds problemen. Met die nieuwe stroom migranten, worden die alleen maar groter. Een realistisch scenario is dat ons pensioenfondsen worden geplunderd door de EU om dit te bekostigen. Uw pensioen is weg.
Met de gelukzoekers krijgen we meer criminaliteit. Het wordt onveilig op de straten. Overvallen, aanrandingen, verkrachtingen. Meer harde maatregelen die nodig zijn om het weer veilig te maken. Daar lijdt u ook onder. U bent niet meer veilig en beperking van uw vrijheden. Om dat tuig onder controle te houden.
MOE-landen liggen aan het geld infuus van de EU. Oekraïne er straks nog bij. Ook daar moet weer veel geld heen.
Turkije moet ook nog worden afgekocht met miljarden om de stroom migranten tegen te houden. En nog meer maatregelen die nodig zijn om de grenzen open te houden. De belastingen in Nederland gaat verder omhoog om via de EU (die niet bezuinigd), om ze van nog meer geld te voorzien.
100 miljard is een koopje. Vergeleken met de afbraak van Nederland, de cultuur en de sociale stelsels.
Weg met de EU! Terug naar de EEG.
Dus waar precies willen ze ons voor bang maken?

Wim Venijn | 22-02-16 | 10:21

@Watching the Wheels | 22-02-16 | 10:09

Hangt af van hoe u de taart bedoelt? Pre-EU of EU. Want in het geval van de laatste past het immers altijd. Taart overal...

Parel van het Zuiden | 22-02-16 | 10:16

Alles en z'n moeder zomaar ongehinderd binnenlaten dat levert zeker geld op ?
.
alsof je je vrijheid en normen / waarden in geld kunt uitdrukken.

Berthe | 22-02-16 | 10:16

Lekker zo door laten gaan. Steeds meer mensen beginnen door te krijgen wat voor leugen de EU is, juist doordat er telkens gedreigd moet worden.
Enorme bedragen die het gaat kosten, instabiliteit, oorlogen. Wereldoorlog III is al langs gekomen. Als het enige wat je nog kunt prediken hel en verdoemenis is, als het enige wat je nog kunt doen dreigen is, dan ben je niet alleen failliet, maar je merkt ook dat zelfs de meest enthousiaste pro-EU-er langzaam maar zeker door begint te krijgen dat er toch nogal het een en ander niet deugt.
Het is ook heel logisch. Een organisatie die het niet voor elkaar krijgt te functioneren, die als enige oplossing heeft" als we nou maar meer macht hebben, dan was dit niet fout gegaan" en verder geen enkele zelfreflectie heeft, die zal ook zijn eigen propaganda volledig verprutsen.
Meer van dit soort onderzoeken graag.

TheEgg | 22-02-16 | 10:14

Vraag anders even aan Libië, Irak, Egypte, Syrië en Griekenland wat islamiserende lente kost.
Leggen we kosten naast elkaar. Moeten we alleen nog even een sommetje maken voor wat betreft oorlogslachtoffers..

datzouzomaarkunnen | 22-02-16 | 10:14

Dat geld hadden we toch al eerder bespaart door het openen van de grenzen? Inwoners in EU circa 500 miljoen. Dus circa EUR 200 per persoon. Weinig dus. Reken de extra kosten van de uitkeringen, toeslagen, criminaliteit maar door.

TouchSmart | 22-02-16 | 10:12

Lijkt veel, maar de Europese economie is 16.000 miljard groot. Het sluiten van de grenzen kost dus 0,63% van de Europese economie, als het al waar is. Andere kant van het verhaal: 2.000.000 'asielzoekers' per jaar á 25.000 euro kost ook 50 miljard per jaar. Als er dit jaar weer 2 miloen binnenkomen komt er nog eens 50 miljard bovenop, waarmee we ook aan die 100 miljard komen. Grenzen sluiten verdient zichzelf binnen 2 jaar dus terug. Met als bonus dat we verder ook geen overlast en gezeik meer hebben.

Banana008 | 22-02-16 | 10:11

@Cuyahoga | 22-02-16 | 09:47
Hoe oud ben jij? Passen de kaarsjes nog op de taart :) ?

Watching the Wheels | 22-02-16 | 10:09

Tuurlijk, voor 2001 bestond de wereld nog niet.
Opmerkelijk dat we sinds de invoering van de Euro al heel wat bailouts hebben gehad. Nog iedere dag koopt de Europese Bank waardeloze troep op van de slechtste leerlingen van de klas. Om zo de grip op dat land nog verder te verstevigen. Griekenland, Italië en Spanje waren beter af zonder de euro. Dan hadden wij nog spullen laten laten maken door fabrieken daar ipv. in Azië.
Als het slechter ging met hun economie konden ze nog wat spelen met hun valuta waardes. Waren touristen naar Griekenland gegaan ipv. Turkije.
Nu zitten ze in het ijzeren corset van de Euro.
Tot het land helemaal leeg gemelkt aan rente is door het ECB (= private ondernemening).

Hiesjes | 22-02-16 | 10:09

LOL. hartstikke kapot gaan we. Dat waren we voor de Euro ook al.

Mr_Pikibelly | 22-02-16 | 10:08

Het kost een paar centen (bij lange na geen 100 miljard natuurlijk), maar je krijgt er wel een enorme welvaart voor terug!

Peter_K | 22-02-16 | 10:06

Blijft de vraag open wat het kost om het niet te doen. Twee smaken: of binnengrenzen of buitengrenzen. Eėn gesloten EU of een groep gesloten landen samen een EU. Open grenzen is iets voor een ideale wereld of met landen welke de zelfde mentaliteit er op na houden

Mark van Leeuwen | 22-02-16 | 10:01

Angst zaaien voor iets onwaarschijnlijks is een uitstekende manier om mensen in het gareel te houden:
"Als je niet naar mij luistert, ga je naar de hel."
Of:
"Zonder de EU gaat het licht uit."
Beide uitspraken zijn bijzonder ongeloofwaardig en staan vooruitgang in de weg. Ze dienen alleen de zelfverrijking van de persoon die het uitspreekt.

Ikhebeenvraag | 22-02-16 | 10:00

De vraag is natuurlijk wat het ons oplevert!

spoilerfreak | 22-02-16 | 09:56

Mooie ronde getallen altijd. Natte vingerwerk in dienst van de bangmakerij. En met Europese import, bedoelen ze daar die miljoenen gelukszoekers op jaarbasis mee ?

Der Schnitzeljäger | 22-02-16 | 09:56

De leugen regeert. De EUnie/Brussel wordt onze ondergang.

frisenfruitig | 22-02-16 | 09:55

Schijntje in vergelijking met de biljarden die het ons gaat kosten als ze open blijven.

Claudia M. | 22-02-16 | 09:55

Het kan me totaal niet schelen, sluiten en snel!

corbiere | 22-02-16 | 09:54

Haha, toerisme loopt terug, wie gelooft dat, of bedoelen ze dat illegalen en kansloze vluchtelingen ons land niet meer bezoeken en dat als een verlies zien.

louis6227 | 22-02-16 | 09:53

Cuyahoga| 22-02-16|09:47
Niet zo vroeg sukke dat beneveld je geest.

blauwe zander | 22-02-16 | 09:52

Helaas zal het gemiddelde Europese volk waarschijnlijk wel vatbaar zijn voor het geld-argument. Dit terwijl 100 miljard een koopje is vergeleken bij het binnenlaten van miljoenen uitkeringstrekkers, criminelen, gratiszorgconsumenten en terroristen. Alleen al Duitsland gaat in 2017 in één jaar (!!) tijd 50 miljard kwijt zijn aan de brengers van voorspoed en multiculturaliteit.

KlunsJohannus | 22-02-16 | 09:50

Ach, en was het nou zo slecht vóór de EU?
OK, we moesten ’s ochtends om 5 uur op staan, om vuur te gaan maken en water te halen voor het ontbijt: waterpap met broksels.
Maar je lag wel in een warme bedstee met je vrouw en 5 kinderen te meuren, en dat was toch ook wel gemoedelijk en gezellig.

OK, je moest met paard en wagen 2 uur rijden naar je werk over onverharde wegen, waarbij je de kans liep om door struikrovers overvallen te worden.
Maar je was wel in de vrije natuur met die struikrovers viel best te onderhandelen.

OK, we moesten 13 uur op een dag zwaar lichamelijke arbeid verrichten en op je veertigste was je rug naar de kloten.
Maar als je ’s avonds om 10 uur thuis kwam van je werk, had je geen slaappillen meer nodig om in slaap te vallen.

OK, we hadden geen olijfolie, Franse wijn, Wiener schnitzels, baklava, macaroni en skinny frappuccino’s met sojamelk.
Maar wat is er mis met hollandse aardappelen, bloedworst en bruine bonen.

OK, we liepen allemaal op klompen, in een blauwe overall en de vrouwen in zelfgebreide jurken met 8 lagen rokken, waarbij ze als ze naar het toilethok moesten hooguit bij de vijfde kwamen met naar beneden doen, waardoor ze eigenlijk altijd naar pis stonken.
Maar we zagen er in ieder geval niet uit als gangsters, of kamelenhandelaren uit de eerste eeuw voor Christus.

OK, we speelden met een stok en een steen, of soms met twee stokken en twee stenen, als er een vriendje kwam.
Maar we hoefden tenminste niet bang te zijn dat we een appje zouden missen of een duckface-foto van je 11-jarige nichtje met een breezer in d’r hand of dat de nieuwe update van Candy Crush het niet deed.

Nee, wat mij betreft gaan we weer terug naar de tijd vóór de EU, de jaren 80, een erbarmelijke tijd, maar een tijd met warmte, gezelligheid en verbondenheid.
Dan maar geen Latte Frappuccino.

Cuyahoga | 22-02-16 | 09:47

De linkse propaganda machine heeft het steevast islamitische liegen alvast overgenomen.

blauwe zander | 22-02-16 | 09:47

En waar zijn die honderden miljarden euri gebleven due we dus in de afgelopen jaren verdiend hebben? In de zakken van de EU-elite?

Leffe Blonde | 22-02-16 | 09:47

heel simpel, in onze gloriedagen werd er een vraag gesteld aan het Nederlands volk, wel of niet toetreding EU. 65% zei niet.. het ging wel door. Als nu een referendum zou worden gehouden wel of niet in de EU blijven.. zou het percentage weleens op 80% uit kunnen komen.. Zolang er een eliten groep, erg gebaat is (rijker en rijker) met deze EU en met lobbyisten (politici)de touwtjes in handen hebben kan het volk veel willen maar zal het niet gebeuren, nooit!Volgens glunderende Mark beleven we weer een Gouden Eeuw.. waarin het plebs, gepeupel de handen vol had aan overleven door slechte gezondheid, armoede, horigen, belastingen, hoge sterfte, geen onderwijs en de elite letterlijk van Gouden borden at. De geschiedenis leert ook hoe die Gouden Eeuw ten val werd gebracht..

fikkieblijf! | 22-02-16 | 09:47

het is maar wat je belangrijk vindt.

Umberto die trotzoni | 22-02-16 | 09:46

O jee, gaat die hele B.V. vluchtelingenindustie naar de klote. Laat 6 april en 23 juni maar komen, de rest volgt.

stroopa | 22-02-16 | 09:46

@Mastermattie | 22-02-16 | 09:42
Zeker als ze er een lening op uitschrijven tegen bijna 0% waar pensioenfondsen op mogen inschrijven.

Watching the Wheels | 22-02-16 | 09:45

Ach ja 100 miljard. Mooi rond nummer komt er uit de vingers gezogen van die EU rekenwonders.
Kan op de stapel : daling overvallen, daling geweld en de daling vertraging treinen NS.

En dan vind de media en dode bomen industrie het vreemd dat ze hun papieren prul niet meer kwijt kunnen aan de mensch.
Vooral lekker door blijven gaan met het klakeloos overtypen van mooi weer berichtjes..

nobodyknows | 22-02-16 | 09:45

Ik heb het nog eens nagerekend en het klopt precies hoor. Je moet niet overal iets achter zoeken.
Nergens voor nodig. Vertrouw ze nou maar gewoon.

squadra | 22-02-16 | 09:45

Als de grenzen dicht gaan is Rotterdam ineens geen doorvoerhaven naar het Ruhrgebied meer!

spuitje11 | 22-02-16 | 09:44

gaat weer verdwijnen en we worden weer net zo arm als in 1995?

domheid regeert | 22-02-16 | 09:35
.
In 1995 waren we helemaal niet arm. Geen 1 miljoen werklozen noch voedselbanken. En we hadden ook geen 2 miljoen islamieten die voor 90% aan het uitkeringsinfuus hangen.
De EU is in elk opzicht slecht voor de *burgers* van ons land. De enigen die er wèl bij varen zijn de multinationals. En natuurlijk voor alle zakkenvullers in Brussel met hun megalomane salarissen.
.
Ik hoop het nog mee te maken dat die hele ellende unie in elkaar stort.

Lupuslupus | 22-02-16 | 09:44

Werkeloosheid in de EU?
Fabrikanten van stalen hekken en rollen prikkeldraad hebben het nog nooit zo druk gehad. Goudmijn! Ondanks de EU!

ljcoster | 22-02-16 | 09:43

6 april 2016
Zet maar vast in je agenda.

swassannuf | 22-02-16 | 09:43

Die honderd miljoen miljard verdienen we makkelijk terug als er niemand meer illegaal Europa binnenkomt.

Handige Harrie | 22-02-16 | 09:42

@Watching the Wheels | 22-02-16 | 09:40
Is wel goed voor de werkgelegenheid.
Gaat de koopkracht ook weer een beetje mee omhoog.

Mastermattie | 22-02-16 | 09:42

Die jankerds van Transport Logistiek Nederland hebben nog meer lobbieisten op pad gestuurd blijkbaar.
Eigen truck eerst.
Rot toch op.

swassannuf | 22-02-16 | 09:42

Als ze de binnengrenzen open willen houden, moeten ze de buitengrenzen beter bewaken, stoppen met uitbreiden en beter luisteren naar de burgers.

fail | 22-02-16 | 09:42

Ze zullen in Brussel wel gedacht hebben:
Als niemand ons meer serieus neemt...
... doen we dat zelf ook niet meer.

jemagookniksmeer | 22-02-16 | 09:41

Europa is nog geeneens zozeer ten onder gegaan door gebrek aan inkomsten. De explosieve stijging van de kosten hebben het de das omgedaan. Bovendien vind ik welzijn (vrede, veiligheid, hoeveelheid ruimte pp, eigenheid) belangrijker dan die zogenaamde welvaart, waarvan een kind weet dat die door de open grenzen alleen maar is afgenomen. Als Nederlanders voortaan Nederlandse tomaten eten en Italianen, Italiaanse, lijkt me dat ook nog eens veel beter voor het milieu.

Arnold9638 | 22-02-16 | 09:41

@Veni_Vidi_Vici | 22-02-16 | 09:37
Misschien kunnen die lui beginnen om wat minder exorbitant te schranzen op onze kosten in dat EU restaurant.

Mastermattie | 22-02-16 | 09:41

@Mastermattie | 22-02-16 | 09:33
Daarom zullen ze er wel voor kiezen om 1 miljoen grenswachten aan te stellen tegen 50.000 euro salaris en ieder 50.000 euro spullen om hun werk mee te doen = precies 100 miljard (dan besparen ze die schrikkeldag). Koekoek EU :).

Watching the Wheels | 22-02-16 | 09:40

Ja, omdat alles binnen de EU zo ontzettend goedkoop is, en men geen import hoeft te betalen, doen NON-EU partijen partijen zoals Ali Express en Deal Extreme zulke goede zaken in de EU.
Conclusie: Wij hebben de EU helemaal niet nodig.

Mastermattie | 22-02-16 | 09:38


Mastermattie | 22-02-16 | 09:14
.
Wat is de volgende stap? Iedereen verplicht schoenen met klittenband zodat er niemand meer een ongelukje krijgt van een losse veter? Waar blijft het zelfinzicht dat je niet te veel zoute, zoete of vette troep eet? De slogan voor de volgende campagne? Zoute, zoete, alcoholische of vette troep is soms ok, maar elke dag nee! Zucht...
.
Wat walg ik van die eeuwige vertrutting van deze rubberentegel maatschappij waar, volgens de overheid, niemand meer met een dosis gezond verstand wordt geboren.

Veni_Vidi_Vici | 22-02-16 | 09:37

Raving lunatics comes to mind...

Parel van het Zuiden | 22-02-16 | 09:36

Als we de grenzen sluiten betekent dat we kansenparels niet kunnen uitzetten behalve richting de zee ? Zag er gisteren weer 2 bij wegmisbruikers die onder " het minder minder" regiem zouden moeten vallen. Verkapt een agent bedreigen en er mee wegkomen ...

Goatboy2014 | 22-02-16 | 09:36

Dus de enorme welvaartsgroei die de burgers de afgelopen 20 jaar hebben gezien, gaat weer verdwijnen en we worden weer net zo arm als in 1995?
Wat een ramp!

domheid regeert | 22-02-16 | 09:35

@lanexx | 22-02-16 | 09:30
Ze weten ook niet wat ze willen.
Eerst moeten we massaal gaan besparen op energie, dan gaat het licht een keer uit, is het weer niet goed!

Mastermattie | 22-02-16 | 09:35

Zou iemand in Brussel de base case (Schengen handhaven) ook even willen doorrekenen? Qua kosten verbleekt dit scenario daar bij vermoed ik. Merci en avance

Gen. Maximus | 22-02-16 | 09:34

Het kost niet alleen 100 miljoen euro, maar ook gaat het licht uit. En WO III komt eraan. En hongersnood. En de zondvloed. Dat alles staat ons te wachten als de EU uiteenvalt en de grenscontroles weer worden ingevoerd. Nietwaar, D`66? Nietwaar, GL? Nietwaar, PvdA?

Kievit | 22-02-16 | 09:34

@Watching the Wheels | 22-02-16 | 09:29
U vergeet dat het elke 4 jaar schrikkeljaar is.

Mastermattie | 22-02-16 | 09:33

Dan zou ik als ik de EU was maar eens heel snel gaan bezuinigen om de kosten te dekken. Tienduizenden EU ambtenaren ontslaan, beloningen van politici grof versoberen, Straatsburg sluiten. De EC Borg-hive in de open verhuur, en meer van dat.
.
We hadden bovendien tientallen miljarden in een Europees Stabiliteits Mechanisme gestopt. Start maar met stabiliseren van Europa door de kosten daarmee te dekken!
.
Overigens kost het niet sluiten van de grenzen 2500 miljard. Vanzelfsprekend hoef ik dat niet te onderbouwen, doen zij ook niet.
.
Eigenlijk neem ik met deze tegel veel te veel woorden want op dit soort stellingen van de EU past natuurlijk maar één antwoord;
.
KOEKOEK!!!!

Parel van het Zuiden | 22-02-16 | 09:33

Ze roepen maar, niemand neemt ze meer serieus.

doskabouter | 22-02-16 | 09:32

@de Voorzittert | 22-02-16 | 09:26
Begin maar vast bij de "djizja" (ongelovigentax)

Mastermattie | 22-02-16 | 09:32

Daar kun je dus 1 miljoen mensen 100.000 euro salaris voor geven of een deel salaris en een deel spullen om het werk mee te doen.

Watching the Wheels | 22-02-16 | 09:32

Dr. Evil! Whahahaha. Ik wist wel dat hij het kwade genie achter de hele EU is. Zip-it!

Dirk III | 22-02-16 | 09:32

Van de week had ik een discussie. Bij de opmerking: "als de EU uit elkaar valt, breekt de derde wereldoorlog uit in Europa", ben ik maar gestopt. Zoveel domheid. Dat ze dat argument nog niet gebruikt hebben.

zwartzondersuiker | 22-02-16 | 09:32

@Dutchbeaurouge | 22-02-16 | 09:25
Maar niet teveel zout anders gaat de EU weer over de zeik.

Mastermattie | 22-02-16 | 09:30

Dit stuk is zeker door Aarts leugenaar Laurens Jan Brinkhorst de wereld ingestuurd, het licht gaat alweer uit. Walgelijk stel EU opportunisten!

lanexx | 22-02-16 | 09:30

GB. gaat er (hopelijk) uit, en die hebben berekend dat dat niet alleen NIETS kost maar zelfs miljarden winst gaat opleveren (herinvesteren van hun jaarlijkse 11 miljard pond bijdrage aan Brussel nu in hun eigen industrie; stoppen van de miljardenkostende immigratie, stoppen uitkeringen aan immigranten en hun kinderen in het buitenland enz enz) en hen daarenboven de soevereiniteit weer zal teruggeven over hun eigen leven!

telelezer | 22-02-16 | 09:30

de helft lijkt mij meer dan genoeg om de buitengrenzen zeer goed te bewaken , met gouden slagbomen.

nemeton | 22-02-16 | 09:30

Koopje dus. Ik zeg doen.
Die 20 liter olijfolie is inderdaad wel vreselijk, ipv 5 liter. Maar je moet er wat voor over hebben. Krijgen we dan ook weer onze gloeilampjes terug? En stofzuigers met 20.000 watt. En kromme komkommers en rechte bananen.
Dit bedrag van 100 miljard afgezet tegen de bailouts van banken, gratis geld aan landen, uitkeringen, subsidies, exorbitante salarissen van die EU graaiers is het wel een erge goede aanbieding.
Waar wachten we nog op. 6 april teken ik ervoor.

Wim Venijn | 22-02-16 | 09:29

100 miljard per jaar is 365 dagen x 273.972.603 euro per dag. Koekoek!

Watching the Wheels | 22-02-16 | 09:29

@Cuyahoga | 22-02-16 | 09:24
Dit is nu het ultieme voorbeeld dat de hele EU nooit één geheel kan worden.
Alleen het feit al dat er een heel tolkenleger nodig is om de vergaderingen te kunnen houden getuigt van weinig aanpassingsvermogen aan elkaar.

Mastermattie | 22-02-16 | 09:29

Het onderhouden van slechts 1 miljoen migranten kost ons ieder zo'n 30 miljard euro. Keer 50 jaar maakt 1500 miljard zonder inflatiecorrectie. Iedere 100'000 extra migranten erbij kost daarbovenop 150 miljard over de levenslange verzorging. Een investerinkje van slechts 100 miljard om de grenzen te sluiten is heel snel terugverdiend.

jacobh | 22-02-16 | 09:29

En de totale begroting is 143,5 miljard www.nu.nl/economie/4056574/eu-heeft-me... ? Dat betekent dat ze nog maar 43,5 miljard dubieus kunnen besteden aan vriendjes, onnodige verhuizingen, subsidies voor Stierenvechten ... ook wel mooi dat ze "per jaar zeggen" en dan zo'n recht bedrag noemen. Bangmakerij, waar ze goed in zijn in Brussel bij gebrek aan argumenten. 100 miljard per jaar, ze zijn gestoord. Daarnaast zou het de werkloosheid voor een deel oplossen en die mensen zouden belasting betalen over hun verdiensten. Maak er maar een project van, lening eronder en die lening weer laten opkopen door Draghi, zodat er meteen 100 miljard aan geld in omloop komt. Dan zullen we nog eens zien of het slecht voor de economie is. Komt er geen oorlog van grenscontroles? Meestal dreigen ze daar ook mee ...

Watching the Wheels | 22-02-16 | 09:26

En wat kost ons een grotendeels Islamitisch Europa?

de Voorzittert | 22-02-16 | 09:26

De propaganda machine draait op volle toeren. Hoe ze in godesnaam kunnen verwachten dat mensen dit soort berichten geloven ontgaat mij.
Wat een onzin in ieder geval.

WatZalIkErvanZeggen | 22-02-16 | 09:26

Eenzijdig onderzoek, slaat nergens op. Wanneer je de grenzen sluit zal de binnenlandse economie beter gaan draaien. Dus meer producten uit eigen land zullen in eigen land verkocht worden omdat import producten duurder gaan worden. Daar hebben ze het helemaal niet over in dit onderzoek. Flut onderzoek dus, pure bangmakerij!

Toetsiemonster | 22-02-16 | 09:25

EU kan helemaal niks berekenen dat hebben ze keer op keer bewezen dus deze cijfers kun je met een wel HEEL dikke korrel zout nemen. Daarbij; de berekening van 100 mrd is wat het De Bedrijven theoretisch in het áller-allerergste geval kán gaan kosten. Dat die 240 miljard voor de Grieken gestort is dat telt niet want dat is betaald door U en ik als burgergeldkoelie. Ik ben trouwens ook erg benieuwd of datzelfde bureau eens wil bereken wat de influx van 100.000-en niksnutten kost. Wat het zou opleveren als we dat hele EU waterhoofden circus aan bestuursorganen opheffen. Wat het zou kunnen gaan kosten als de Oekraine erbij komt aan de door de EU zo intens geliefde "steunpakketten" (het magische woord voor álle problemen volgens de EU) of wat het theoretisch ou kunnen gaan kosten als de Russen geen zin hebben om te pikken dat de Oekraine bij de EU gaat horen en een beperkt grondoorlogje starten. Daar hoor je ze niet over. Niksnutten, bangmakerij, pure propaganda en het onder de knoet houden van de autochtone bevolking met je ongekozen "parlement" daar zijn ze goed in.

Dutchbeaurouge | 22-02-16 | 09:25

Het alternatief is gigantische migrantenstromen de komende 50 jaar, de EU pleit dus doodleuk voor het kapot maken van Europa. Ik vind dat een beetje vreemd.

Rusrs | 22-02-16 | 09:24

Captain Pervert | 22-02-16 | 09:00
Goed punt.
Tegenwoordig spreken kinderen van 9 al beter Engels dan Rutte.
Dat hele tolkencircus moet ook vreten en slapen en met de verhuizing mee, idioterie.
En dat omdat veel karpatenkoppen te stom zijn, de Francofielen te arrogant zijn en de Duitsers te übermensch zijn om Engels te spreken.

Cuyahoga | 22-02-16 | 09:24

@Eagle_Eye | 22-02-16 | 09:20
De Studiedienst van WC-Eend concludeert dat WC-eend een uitstekend schoonmaakproduct is.

Mastermattie | 22-02-16 | 09:24

niet alleen de EU maar ook het universum en omstreken krijgt het volkomen kut

Bokito ergo sum | 22-02-16 | 09:23

@ET007 | 22-02-16 | 09:19
De EU heeft geen bestuur.
Alleen een stel ongekozen, elitaire graaiers.

Mastermattie | 22-02-16 | 09:23

Weet je hoeveel miljard ons nu de multiculturele samenleving al kost? Hoeveel tig miljard? Dit bedrag blijft stijgen, deze kosten stijgen jaarlijks enorm. 100 miljard voor het stoppen van asielzoekers is een koopje. De asiel eisers kosten onze vrijheid, onze democratie en ons prettige leefklimaat. Ons collectieve systeem ons zorgstelsel en ga zo maar door, alles gaat naar de knoppen om al die allochtonen te kunnen blijven onderhouden. Ze zullen nooit gelijkwaardig aan ons zijn, dat komt door de politieke correctheid van D66 PvdA en GroenLinks, het eeuwige beschermen van onontwikkelde en bewust criminele en parasiterende allochtonen. D'66 en de PvdA die overal boekjes voor schrijven hoe om te gaan met allochtonen, kennelijk vinden dit soort splinterpartijen het noodzakelijk om zelfs in de kinderopvang al speciale aanpak te regelen voor de allerkleinste allochtonen. Als wij die grenzen niet sluiten , als Europa als Nederland niet massaal alle criminele radicalen uit gaat zetten, en de " vluchtelingen" terug stuurt als de oorlog over is dan zal zowel de overheid als Brussel velen malen erger worden qua politieke correctheid , zoals het achterhouden van informatie over groepsverkrachtingen, oppakken van demonstranten met varkensmutsjes en het strafbaar stellen van kritiek op de islam of multiculturele samenleving....

Dutchmen32 | 22-02-16 | 09:23

Ach.. waar hebben we het over. 100 miljard euro, dat is hetzelfde bedrag dat Mario Draghi er elke 6 weken aan nieuwe Euro's bijdrukt in de Eurozone.

Outsider-Inside | 22-02-16 | 09:22

bulshit wat zijn we niet kwijt aan verzekeringspremies en ww voor de eigen inwoners

pedro300 | 22-02-16 | 09:22

En wat kost het als we de sluizen wagenwijd openzetten?? Fuckers...

NACademicus | 22-02-16 | 09:21

Er was een tijd, niet zo heel lang geklexden, dat Schengen nog niet bestond en er nog Guldens, Marken, Francs, Lires en Peseta's waren. Er waren zowaar landen waar goed voedsel, uitgaan, kleding of electronica véél goedkoper waren dan in andere landen.
-
Onze levensstandaard lag veel hoger dan nu, er was werk , iedereen had te vreten. Nederlandse universiteiten stonden in de top-10 van de wereld, de gezondheidszorg was zeer hoogstaand. De werkende generatie zorgde er voor dat de vorige generatie van een goede oude dag kon genieten. Nederlanders waren gewoon: Nederlanders. En Duitsers waren gewoon: Duitsers. En daar was niets mis mee.
-
Als je met je auto op vakantie ging werd je bij de gerns gewoon doorgewoven door een verveeld kijkende meneer met een pet op - en vrachtwagenchauffeurs gaven even wat papieren af bij de grens en reden in vijf minuten weer verder.
-
Het voelde véél gezelliger en veiliger in Europa.
-
En laten wij eerlijk zijn: dat was het ook.
-
Dit Europa, de moloch van de superstaat, is nooit de bedoeling geweest.
-
En oh ja: honderd miljard Euro - da's ongeveer een kwart van wat Griekenland ons tot nog aan toe gekost heeft.

bisbisbis | 22-02-16 | 09:21

"De studiedienst van de Europese Unie", en daar stopte ik met lezen. Oftewel, propaganda.

Eagle_Eye | 22-02-16 | 09:20

Ow en die gezichten, als het kaartenpakhuis EU inelkaar stort, van Rutte, Timmerfrans, Merkel, van Balen, van Rompuy, Juncker, Barosso, Pechtold, Tusk, Draghi en noem de rest van de zichzelf-over-de-rug-van-de-Europese-bevolking-volvretende-ratten maar op.. ONBETAALBAAR!!!

Veni_Vidi_Vici | 22-02-16 | 09:20

Alles wat de zakkenvullers in Brussel beweren is gelogen. De enorme schade die de islam-invasie aan de Westerse wereld aanricht is niet in geld uit te drukken en met geen pen te beschrijven.
Hopelijk op 23 juni een Brexit en daarna (ja ik weet, het is optimistisch maar je moet toch wat om niet gillend gek te worden) een Nexit.
.

Lupuslupus | 22-02-16 | 09:20

Overigens, als we 100 miljard 'verliezen'. Geen naheffingen meer! en we kunnen nu zelf aankloppen bij de grote gouden EUpot om Nederland overeind te houden. EU donder maar mooi in elkaar.. DOEN!! dicht die grenzen.

fikkieblijf! | 22-02-16 | 09:20

Vergeten ze niet het vuur van de Hel waarin we eeuwig zullen branden. Kan men niet enkele positieve kanten belichten?
En waarom pakken ze het daadwerkelijke probleem niet aan, namelijk het bestuur van de EU.
Weinig mensen hebben iets tegen 1 stabiele EU. Waarom willen deze mensen niet meer. Maar dat is dan ook het grote probleem. Ze willen niet veranderen. En daarom NEXIT!!!!

ET007 | 22-02-16 | 09:19

Ohhh, wat ben ik nu bang! /Sarcasm mode on Denk dat ik nu voor het associatie verdrag stem, en straks weer op Rutte en Samson ?Sarcasm mode off
Denken ze nu echt dat ik dit geloof? Wat denken ze dat die miljoenen migranten ons gaan kosten inclusief de onveiligheid die ze met zich meebrengen.
Met een beetje realitietszin, kom je tot de conclussie dat die 00 miljrad een schijntje is, en dat de handel gewoon doorgaat. Zie US, China, Austraile, Zwitserland...

Tostiman | 22-02-16 | 09:19

En wat kost deze Islam invasie de EU burgers?
Dat kunnen ze weer niet berekenen.

Een hek en een mijnenveld is slechts een eenmalige uitgave.
Voor wat de grensovergangen betreft: er lopen dagelijks genoeg MErs en Marechausseeers doelloos rond in Nederland te niksen. Als ze al ingezet worden dan alleen om het eigen volk te tiraniseren.
Voor wat het goederenvervoer betreft: kwestie van een kleine aanpassing aan de tachograaf, waardoor stilstand van max. rijstijd wordt afgetrokken.
Kost werkelijk geen drol.

observer59 | 22-02-16 | 09:18

@Mastermattie | 22-02-16 | 09:14
Dat is het nieuwe verdienmodel (opnieuw ingevoerd) de vettax.

Mastermattie | 22-02-16 | 09:18

Als die buitengrenzen beter bewaakt worden en de vloed aan ongewilde migranten tot stand komt, kunnen de binnengrenzen gewoon weer open.

Maar dat kunnen die knurften niet.

mirvink3478 | 22-02-16 | 09:18

.. en wat kost het Nederland om de grenzen open te houden.. tel daarin de hele asielindustriekosten, migrantenkosten,beveiliging, ontwrichting en toekomstige sociale uitkeringen en terugkeerregelingen naar de 100.000en die de komende jaren in en uit banjeren.. overigens met de EEG constructie floreerde Nederland als nooit gekend.. daarbij de hele toerisme industrie is helemaal al kapot in 2016. Geen toerist vanuit de EU en Rusland meer naar Griekenland, Egypte, Tunesie en Turkije.. boek zelfs niet meer naar Oostenrijk en Kroatie wat weekje vakantie vanwege de onheilspellendheid van deze exodus door die landen. En binnen Nederland een vakantie huisje of camping boeken.. kijk wel uit. Je weet nooit of je niet ineens voor je 2000,00 euro boekingskosten tussen 100den migranten terecht komt of een camping verder.. en met mij velen.. Ik vlieg dit jaar wel naar verweggistan.. buiten de EU!

fikkieblijf! | 22-02-16 | 09:17

En deze rekening kunnen we direct doorschuiven naar de bestuurders, die weigeren de buitengrenzen van de EU te bewaken, zoals afgesproken.

Kaas de Vies | 22-02-16 | 09:17

Paniekvoetbal. Net zoals het debat over de migratiecrisis wordt versimpeld tussen voor vluchtelingen of tegen vluchtelingen.

De binnengrenzen moeten tijdelijk dicht omdat er nu een acute crisis is. Zodra de migranten door hebben dat ze er niet meer doorkomen droogt de stroom vanzelf op. Dan kunnen de binnengrenzen weer open.

Daarnaast is er voldoende technologie beschikbaar om vrachtverkeer makkelijk en snel te kunnen scannen op illegale lading en zeker op mensen. Als de politieke wil er is tenminste.

Road to serfdom | 22-02-16 | 09:17

Wie heeft daar last van dan?
Het bedrijfsleven, de banken of de industrie??
DIE hebben de laatste decennioa meer dan het tienvoudige verdiend aan die "open"grenzen.
Nu moest het maar even een tandje minder.

mallekater | 22-02-16 | 09:17

En we gaan allemaal dood als we JA zeggen bij het referendum. Echt waar !

Kamervraag | 22-02-16 | 09:17

Correctie: Banken hebben aan 240 miljard aan bailouts ontvangen. Griekenland moet dat gewoon terug betalen. Met rente.

Zzzzooooffff | 22-02-16 | 09:14

Voor één keer zou dat geld dan goed besteed zijn door 'Brussel'

WistAllesBeter | 22-02-16 | 09:14

Draghi kan naast de 60 miljard per maand die hij nu extra bijdrukt in Frankfurt en vast nog wel 8 miljrad bijdrukken..

hogeheuvel | 22-02-16 | 09:14

Ze beginnen wartaal uit te kramen. Ze deden dat altijd, maar nu wordt het ernstig. De EU is een club van verwarde mensen en is nodig toe aan de teruggang naar de EG. Voordat die ijdeltuiten er een politieke club van maakten. Want politici maken meer kapot dan u lief is.

Rest In Privacy | 22-02-16 | 09:13

Het mag van mij 1000000 x meer kosten, als we zelf maar weer baas in eigen huis kunnen worden. Geen gedicteerde regels meer van een stelletje niet gekozen dictators, geen ongeremde import van islam meer, geen euro, geen liegende Grieken meer, geen fuhrer Merkel meer, geen Straatsburg, geen Brussel, geen overloos gelul meer over schijnoplossingen, geen ..
.
De rekening gaat altijd lager uitpakken dan degene die onze kinderen moet gaan betalen!

Veni_Vidi_Vici | 22-02-16 | 09:13

"Als EU-landen hun grenscontroles verder uitbreiden, kost dat 100 miljoenmiljard euro per jaar"

Omdat de EU ze bij elk mogelijke stap zal tegenwerken.

niemand specifiek | 22-02-16 | 09:13

Als we Italië en Griekenland uit de EU zetten is het ook opgelost.

Vogelbeest | 22-02-16 | 09:12

Minder islam is onbetaalbaar.

centre pompidoe | 22-02-16 | 09:11

En dat terwijl we al die migranten helemaal gratis en voor niks kunnen krijgen. Die arme Britten hebben geen Schengen, wat die wel niet mislopen.

bijna_raak | 22-02-16 | 09:11

Maar dat ook echt alleen maar het economisch motief telt hè. Ze kijken niet verder naar de invloed op onze samenleving. Nee chauffeurs bij de grens wachten, dat is pas erg. Als we veiliger en rustiger kunnen leven zonder al die lawaaimakende cultuurvernietigers maar we leveren dan maar geld in, is de keus niet moeilijk. En is bij die 100 miljard trouwens ook berekend wat deze import de samenlevingen allemaal gaat kosten, zowel financieel als immaterieel?

mr. coffee | 22-02-16 | 09:10

IJsland is al uit de EU, VK binnenkort ook, verwacht ik. Het waait in ieder geval de goede kant op.

Jos Tiebent | 22-02-16 | 09:09

Laten we het de Britten gemakkelijker maken. Stem 6 april massaal NEE !!! tegen de EUleugens.

ad melkert | 22-02-16 | 09:09

Ohh hemeltje honderdmiljoenmiljard!
Nee dan moeten we de grenzen niet dicht doen.
Goed dat ze er op tijd voor waarschuwen.
Jemig, als we de EU toch niet hadden dan waren we er bijna ingetrapt.

gestopt | 22-02-16 | 09:08

Als Griekenland de gelukzoekers niet buiten de EU wil houden moet Griekenland gewoon uit Schengen. Simpel. Next!

Aristotalloss | 22-02-16 | 09:08

Miljarden die wél goed besteed zouden worden, je verwacht het niet.

Kapitein Stijlvol | 22-02-16 | 09:07

Het sprookje van de voorspoed van/door open grenzen moet tegen elke prijs in stand gehouden worden. Geen leugen is dan te gortig. EU is 1 grote leugenmachine die zichzelf in stand houdt (lobbycratie van het grootkapitaal en persoonlijk verdienmodel voor vele EUpolitici) en maar probeert uittedijen (de misselijkmakende geopolitieke agenda).

ad melkert | 22-02-16 | 09:06

En wanneer krijg ik de beloofde € 1.000,- van Rutte nu eindelijk?

eerstneukendanpraten | 22-02-16 | 09:06

Vraag even aan de Zwitsers hoe dit werkt. Die exporteren meer per capita dan NL en hebben hier toch echt geen last van. Grenzen dicht en de Florijn terug graag!!!11!

PikinhetBlik | 22-02-16 | 09:06

2 datums:
.
6 april 2016 en 23 juni 2016
.
Fuck the EU!!

Fatwabuster | 22-02-16 | 09:05

En daarnaast gaan we allemaal op een verschrikkelijke manier dood. Maar dat vertellen ze later pas.

deministerpresident | 22-02-16 | 09:05

Het rapport betrekt ook de verminderde groei van China in de cijfers . Tja.... Wat kunnen we nog meer aan kosten bedenken om de EU heilstaat te beschermen.
Linkje naar rapport voor close read ?
Verder zijn de oplossingen voor vrachtverkeer al bedacht door de branche vereniging

Goatboy2014 | 22-02-16 | 09:05

Was het dan ook zo... toen de grenzen open gingen dat we er toen 100 miljard op voorruit gingen? Waar is dit geld gebleven dan?

VakerWelOfNiet | 22-02-16 | 09:04

Eurozone is al ruim 10.000 miljard euro BBP. Heel Europa bijna 14.000 miljard. Dan valt 100 miljard ineens wel mee.

mr. coffee | 22-02-16 | 09:04

En wat kost het als Nederland dat gekkenhuis dat EU heet vaarwel zegt?
Ík denk dat we dan even welvarend worden als Noorwegen en Zwitserland, landen die er niet over piekeren om toe te treden.

MAD1950 | 22-02-16 | 09:03

De kracht en welvaart van de EU en haar staten zijn ontstaan ten tijde van gesloten grenzen. Daarna is het alleen maar achteruit gegaan.
Elke discussie hierna telt niet meer.

Antitheïst | 22-02-16 | 09:03

EU Pro-pa-gan-da niets meer en niets minder. Trap er niet in.

jouwgedachte | 22-02-16 | 09:03

Goedkoopste oplossing: Alleen nog sociale zekerheid voor EU-burgers.

Die gelukszoekers komen echt niet voor het lekkere weer en de boerenkool.
Ze komen voor het gratis geld.
Stop met uitdelen en ze blijven weg.

Vogelbeest | 22-02-16 | 09:01

Ik vraag me af hoeveel jaren en miljarden we nog verder moeten zijn om de conclusie te trekken die een enkeling al in het begin getrokken heeft: Sluit de buitengrenzen!

Stichpimpelibock | 22-02-16 | 09:01

Als dat zo'n probleem is, laten we dan eerst een beginnen met het sluiten van de buitengrenzen.
FONTEX als douane ipv als veerdienst, dubbele hekken met daartussenin (zee)mijnen, en waar nodig geautomatiseerde bewaking.
Want de bende zoals 'ie nu is, zal hoe dan ook meer gaan kosten, als het dat niet al doet!

Mastermattie | 22-02-16 | 09:00

-weggejorist-

snakeplisskin | 22-02-16 | 09:00

Wij van WC-eend..

Vogelbeest | 22-02-16 | 09:00

Stoppen met die zinloze volksverhuizing van Brussel naar Straatsburg en iedereen engels lullen. Dat scheelt alleen al 10 miljard aan kosten voor tolken en hoofdtelefoons.

Captain Pervert | 22-02-16 | 09:00

Als de grenzen gesloten worden vergaat het universum #feit

yamahaha | 22-02-16 | 08:59

Natuurlijk!
Net als in de tijd dat de grenzen nog gewoon dicht waren.
Wat hadden we het toen slecht.
Sterf EU sterf!

reaguurbot | 22-02-16 | 08:59

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl