Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. 700 stemlokalen minder minder minder

"Dit neemt Oost-Europese vormen aan." Harry van Bommel knalt er lekker in met een Waarheid Als Een Koe Kwoot. Immer: er worden 700 stembureaus minder minder minder ingericht voor het referendum van 6 april. Hier. Check in deze klikdinges van de Staatsomroep maar eens bij Oldenzaal (= klein dieprood vlekje ergens bij in Duitsland): bijna 5000 kiezers per stemkantoor, omdat die PvdA-lul die zich daar burgemeester mag noemen het aantal stemlocaties met 71% heeft verminderd. Ter vergelijk: 1200 per bureau is aan te raden volgens de Kiesraad, 1500 is gemiddeld. Dus hoe roder op die kaart, hoe doder de democratie en hoe groter de kans op wachtrijen op 6 april. Degene die d'r wat over te zeggen heeft (hallo voorheen Ome Roon) mompelt schouderophalend dat hij d'r ook niks aan kan doen, dat trutje van de PvdA kijkt dommiger dan normaal en VVD'er Han ten Broeke is kennelijk zo gepikeerd over het feit dat GeenStijl hem keer op keer op keer op keer op zijn dubbelrol als Rutte's buklaaf wijst, dat hij alleen nog maar de naam van ene Poetin kan prevelen. Jep. Het is een behoorlijk zootje daarzo in Plucheplakkië. Maar ondertussen wordt het rode potloodje van de democratie steeds verder verslonden door de elektrische puntenslijper van het politieke bewind. Wat gebeurt er eigenlijk als dat potloodje helemaal op is?
Maak bezwaar! Kleurt je gemeente rood op 6 april? Schakel de GeenPeil Gemeente Wacht in en maak bezwaar.

Reaguursels

Inloggen

sorry! Vervolg! Rutte en zijn EU voorzitter baantje kost de belastingbetaler 63 miljoen Euro!

Lexus01 | 17-02-16 | 21:04

Als er 0 stemlokalen zijn gaat er niemand meer stemmen! Stelletje ondemocratische landverraders! Rutte en zijn voorzitter

Lexus01 | 17-02-16 | 21:02

@tattooboer | 16-02-16 | 23:21
" Een schatting van de Volkskrant.. echt? Als het zo laag zou zijn heh, martijn, zou de VK en de rest er dan echt zo een bombarie omheen maken? "
.
Bombarie? Waar heb je het over? Volkskrant Geenstijl niet.

artijn | 17-02-16 | 17:47

Als ze het dan ook digitaal mogelijk maken om te stemmen, geen probleem, maarja, een veilig systeempje maken door de overheid? no way...

RageCompex | 17-02-16 | 16:02

@daytripper | 17-02-16 | 10:17,

'Lodewijk XIV (Saint-Germain-en-Laye, 5 september 1638 – Versailles, 1 september 1715), bekend als Lodewijk de Grote , de Zonnekoning'

Je zit er 100 jaar naast, verder wel met je eens hoor,
verder is het jaar 1685 wel interessant, in dat jaar herriep Lodewijk IV het Edict van Nantes (wat protestanten gelijke rechten gaf als Katholieken en aldus gewetensvrijheid in geheel Frankrijk)
waarop 50 000 hugenoten vluchtten naar Nederland, Engeland en de Kanaaleilanden.
Die Lodewijk was zeg maar de Assad van z'n tijd al waren die vluchtelingen destijds wèl welkom in het dunbevolkte Nederland. ( 1 miljoen inwoners)
Ons land kon toen echt immigranten gebruiken, meer dan genoeg werk voor iedereen, verder waren die immigranten destijds wèl goed opgeleid en namen zelf kapitaal en handel mee.
Moest ook wel want geen uitkeringen en opvangkampen, je zoekt het zelf maar uit hoe je je redt, werkte prima destijds.
Overigens ook geen gezeur over paspoorten, visa en grenzen.

vander F | 17-02-16 | 15:50

Heeft men in Den Haag al bedacht dat hierdoor dus potentieel rijen ontstaan voor de stembureaus waardoor het dus lijkt alsof mensen massaal gaan stemmen?
.
Alsof er in ene grote interesse is voor dit referendum, al komt er in werkelijkheid weinig volk opdagen?
.
Beelden van rijen wachtenden doen het namelijk goed op tv, heel suggestief.
.
En de tegenstanders zich zo dus machtig in hun eigen voet schieten met dit saboteren?
.
Beetje dom.

vander F | 17-02-16 | 15:31

Iedereen (in het filmpje ook), van links tot rechts, lijkt eensgezind: "van de gekke", "dit moet niet kunnen" "schandalig" of zelfs "sabotage". Dus wat is het probleem?

Sendis | 17-02-16 | 14:54

Nou dat word 6 uur in de rij staan. Of niet als de opkomst laag is. Waarschijnlijk we de beste stem die ik ooit gedaan heb dan.

Yummy | 17-02-16 | 12:49

(Excuus voor de typo's)

hotmint | 17-02-16 | 12:33

De oplossing is eenvoudig:
(Raadplegende) referenda kunnen prima houden via internet vevelidigd door je DigiD.
.
Een hoge(re) opkomst is dan ook meteen gegarandeerd.
Dat willen jullie toch ook, democratisch kabinet... ?

hotmint | 17-02-16 | 12:33

En als overheid weer schande roepen wanneer er weer eens geweld is richting de politiek. Ze hebben het aan zichzelf te danken.. Tief op Pro-EU partijen!

WellusNietus | 17-02-16 | 11:36

Leuk het referendum, maar melk het niet zo uit. Hele tijd hetzelfde gezeur.

Roer | 17-02-16 | 10:56

1500 * 0.30 = 450 dus uiteindelijk voor dit referendum om te doen slagen heb je er dus 450 nodig per stembureau (minimum opkomst 30% voor een geldig referendum). Eerlijk is eerlijk ik denk ook niet dat er veel mensen stemmen, maar daar kun je niet van voorhand al vanuit gaan dan wordt het een selffulfilling prophecy, en zul je het nooit weten. En gaan GS/lubach/powned en andere zeik media dit argument tot in de treuren gebruiken.

Nikolai Bellic | 17-02-16 | 10:49

Dhr Han ten Broeke leeft nog een beetje in het papieren tijdperk en heeft nog niet door wat de kracht is van de digitale wereld. Is dat nu onnozele domheid of pure arrogantie?

Ide | 17-02-16 | 10:18

Niet te geloven die vol-idioot Ten Broeke anno 2016! De nieuwe mode bij de VVD : "leuk doen". Levert pluche-zetels op!
Waarin wijkt dit land nog af van de tijd van de Zonnekoningen in Frankrijk anno 1780? Ja, de verpakking is anders.
Of het nu gaat om het verkeersboete-bedrog, de gestolen vermogensheffing, het liegen en bedriegen van de volksvertegenwoordiging etc etc.. saboteren van het referenderum a la een Afrikaanse republiek..
Een "regering" die in feite al meer dan een jaar steunt op veel minder dan een kwart van de bevolking...
en dat heet "democratie" anno 2016.

daytripper | 17-02-16 | 10:17

Han ten Broeke, VVD-l.. in optima forma, gepokt en gemazeld in liegen en om de tuin leiden... heeft de flapdr.. al verteld waarom we WEL ja zouden moeten stemmen?
Ik hoorde nog niets in die richting uit dat malle bekkie van hem, behalve natuurlijk de enorreme afzetmarkt in dat failliete land vol nazi-gespuis en corruptie, een afzet die betaald zal worden met - "geleend" - Nederlands belastinggeld...... te weten soepsiedie.
En straks de hele Oekraiense meute, inclusief nazigespuis en criminele moordenaarsbendes hier op aan om aan het werk te gaan.... ze zeggen van niet, maar réken maar van wel.

mallekater | 17-02-16 | 09:23

Ja, goed idee, stemmen met DigiD. Lekker anoniem :(
Draaien ze vervolgens met 1 druk op de knop een lijstje met "Nee" stemmers uit voor verdere sancties.

kornexz | 17-02-16 | 09:06

Die VVD-eikel, de arrogantie ten top en die dit referendum met Poetin probeert te associeren moet nog eens even flink mondeling gekielhaald worden door Ruktor en Roos in de toekomst. Ofwel kan deze niet een Job Cohen behandeling krijgen?

drammerd | 17-02-16 | 08:27

Han ten Broeke wat een droeftoeter met misplaatste grapjes.
Marit Maij doet waar ze goed in zijn bij de PvdA, wegkijken.
Beide kunnen na de TK verkiezingen wachtgeld gaan trekken.

allah snackbar | 17-02-16 | 08:23

Volgende paniek actie wordt dat er geen potloden aanwezig zijn in de stemlokalen. Daar moet de kiezer zelf maar voor zorgen.

allah snackbar | 17-02-16 | 08:17

Wát een enge onder-de-gordel-werker die Han ten Broeke.

HypoPseudo | 17-02-16 | 08:04

Dit is foute boel.
Span maar een proces aan tegen de regering , ze beinvloeden bewust de uitkomst van het referendum op deze manier.
Onwettig, wat mij betreft.

mallekater | 17-02-16 | 07:53

Meer, meer, meer Ten Broeke en Maij! Deze mensen blijken niet in staat tot het geven van adequate verbale reacties en het lijkt me aannemelijk, dat veel mensen die op hun partijen plegen te stemmen, hun betogen met gekromde tenen hebben aangehoord, wat je verder ook van het onderwerp moge vinden.
Laat deze beelden overal rondgaan; dat doet de VVD en de PvdA weer een zeteltje in de peilingen dalen.

Kievit | 17-02-16 | 05:24

Rijen wachtende mensen voor het stemlokaal. In de rij staan om je stem uit te brengen. Dat is best romantisch.

McMarx | 17-02-16 | 04:54

PS is GP, maar dat was wel duidelijk.

Het Vijfde Wiel | 17-02-16 | 03:26

Het maakt niet uit. Zelfs al halveren alle gemeenten alle stempunten per 50% krijgen we onze 30% toch wel. Die paar extra extra anti-democratische provincies gaan geen verschil maken. Lieve GS en PS, wij krijgen onze officiele uitslag wel. Het gaan genegeerd worden, maar dat daargelaten. Lange adem enzo.

Het Vijfde Wiel | 17-02-16 | 03:25

Han ten Broeke siddert ende beeft. Wedden dat als Poetin voor 'm staat, hij 'm z'n kontje geeft.

MonsterKody | 17-02-16 | 01:59

Die Maij en Ten Broeke, kan er niet over uit. Wat een tuig.

RobberenRukkie | 17-02-16 | 01:44

Wat een kwal die Ten Broeke, walgelijke man. Meer dan de helft van Nederland (daar ga ik wel een beetje vanuit) een vriend van Putin noemen, omdat ze mogelijk tegen gaan stemmen tijdens het Referendum.

Wat een zielige vertoning, en hoewel ik wel beter weet (dat het niet gebeurd), hoop ik van harte dat de VVD deze man een serieuze reprimande geeft, anders geeft dit ook direct of op deze partij.

Borrom | 17-02-16 | 01:22

Onbegrijpelijk dat zo'n Han ten Broeke na deze uitzending nog 'politieke' vrienden over heeft die hem na zijn ruime wachtgeldperiode weer aan een ongekozen Burgemeester baan gaan helpen.
.
Wat een land?

Beroep = Boerenlul | 17-02-16 | 00:40

HANneke, mocht je dit lezen; bedankt voor het nog dikker inkleuren van het rondje NEE.

jip_86 | 16-02-16 | 23:25

@artijn | 16-02-16 | 22:47
Een schatting van de Volkskrant.. echt? Als het zo laag zou zijn heh, martijn, zou de VK en de rest er dan echt zo een bombarie omheen maken? Leer de wereld om je heen even niet alleen met woorden en papiertjes te lezen. iedereen en alles en zijn moeder liegen. Vooral als ze er voor betaald worden en de subsidies gaan nu met tonnen de deur uit.

tattooboer | 16-02-16 | 23:21

Na het stemmen de wijsvinger in de blauwe inkt dopen zoals dat in bananenrepublieken gaat. Kunnen we nog dagen daarna de echte opkomst tellen voor het geval er creatief gefraudeerd gaat worden.

A.S. Perien | 16-02-16 | 23:20

-weggejorist-

heidos | 16-02-16 | 23:07

-weggejorist-

heidos | 16-02-16 | 23:02

Han Ten Broeke, wat een stompzinnige joker, en dat zit in een
"democratisch" parlement mooi weer te spelen?
Weg met die man.

lanexx | 16-02-16 | 23:00

Jongens, jullie keihard het bos ingestuurd. Genaaid door juristen die heel goed weten hoe de hazen lopen.
Even een dingetje: waarom wordt er bij een referendum niks landelijk geregeld dan. Hoezo moet gij opdraaien voor stemlokalen?
Mocht het niet lukken: uitstel regelen want 6 april is te kort dag.
Verder: dit hele gebeuren is een keihard pleidooi voor directe democratie. Gewoon iedere stemgerechtigde een stem apparaat geven a la een apparaatje waarmee je bankiert. Kan dat stelletje corrupte eikels in den haag ook gelijk naar huis. Nooit meer achterkamertjes, partijbelangen, vooraf geselecteerde omhoog gevallen politici (hoi Dijsselbloem)...
Voor wie het niet duidelijk is: de machthebbers op deze aardkloot hebben haast om democratie nog net even de nek om te draaien, uit angst voor het internet. Direct stemmen is namelijk heel verrekte goed haalbaar. Vandaar dat u voor die tijd nog aan de digitale portemonnee moet en aan de afgeschafte democratie/EU.

crankshaft | 16-02-16 | 22:57

Die opkomst zou wel eens meer kunnen bedragen dan dat onze elitebestuurders denken.
Zouden ze bang zijn?
Zouden ze als voorzorgsmaatregel daarom maar minder stemhokjes plaatsen?
Ik wil geen vergelijking maken met Noord-Korea maar......

Dostranamus | 16-02-16 | 22:54

Als het niet gaat zoals het zou moeten, dan moet het maar zoals het gaat:
.
Als er minder stemlokalen komen dan maar meer volmachten verzamelen.

donjon | 16-02-16 | 22:51

Die Han ten Broeke is dus volksvertegenwoordiger. Maar wie van het volk vertegenwoordigt hij dan precies?
Wat een enorme kl***zak is dat. Ongelooflijk.
Probeert grappig te doen met hele slechte Putin-grappen. Maar hij is niet grappig. Hij is een.... laat maar.
Dikke plus voor Jan Roos weer. die is voor de democratie 100 keer waardevoller dan dat hele zootje in Den Haag bij elkaar.

Guy Veropzoudten | 16-02-16 | 22:50

Stijlloze oproep:

In een aantal gemeentes worden er nu beduidend minder stemhokjes geplaatst. Wellicht een leuk initiatief om in deze specifiek democratie hatende gemeentes langs bejaardentehuizen te gaan, zodat ouderen in staat worden gesteld om een machtiging af te geven, waardoor uiteindelijk ook hun stem wordt gehoord.

Deze saboterende actie van sommige gemeentes vraagt om een REACTIE nu van onze zijde.

Ik wens mijn steentje hieraan in ieder geval bij te dragen.

roverheid | 16-02-16 | 22:50

@artijn | 16-02-16 | 22:47
Welke schattingen zijn dat, linkje?

Mark_D_NL | 16-02-16 | 22:49

10% minder stemlokalen bij een geschatte opkomst van 50% lager dan bv een tweede kamer verkiezing, en meteen komen de Noord Korea vergelijkingen naar voren....
.
Het is me allemaal wat in deze extreme dictatuur. Poepoe

artijn | 16-02-16 | 22:47

Al zal ik tijgerend naar Rottermerplaat moeten om te stemmen..

Veni_Vidi_Vici | 16-02-16 | 22:41

Ik ben ervan overtuigd geraakt dat ik moet gaan stemmen.

TouchSmart | 16-02-16 | 22:40

@ redactie Geenstijl,

Ik ben nu toch wel erg benieuwd hoe het volledige en rauwe interviewtje tussen Jan Roos en Han Ten broeke (vanaf 2:12 min) zich nu verder heeft ontsponnen.

roverheid | 16-02-16 | 22:39

Als er in Noord-Korea verkiezingen zouden zijn en op deze wijze uitgevoerd worden, dan had de wereld er schande over gesproken. Met een handelsembargo tot gevolg. Nederland is een dictatuur, dat staat vast. Een land waar iedereen denkt vrij te zijn maar gebukt gaat onder de slinkse dictator van Europa. We hebben geen kut meer in te brengen. Nul. nacko, nichts!

the haque warrior | 16-02-16 | 22:36

@070 | 16-02-16 | 21:23
Goed idee! Ik bied mij ook aan om mensen die iets minder mobiel zijn te halen en te brengen.

nemoj me jebat | 16-02-16 | 22:36

Dit gaat echt nergens meer over. "Dit neemt Oost-Europese vormen aan."
Noem het maar gerust Noord Koreaanse vormen.

Botte Hork | 16-02-16 | 22:35

head_pend_jervin | 16-02-16 | 21:03
En omdat er een goede opkomst was bij een referendum dat in heel Europa leefde, verwacht je ook een goede opkomst bij een referendum dat niemand boeit. Begrijp ik je zo goed?

bintang | 16-02-16 | 22:34

Zie Ten Broeke & Servaes nog met een geheven vingertje bij Bontes staan te dreigen, jullie kunnen beiden niet in zijn schaduw staan.
.
Dat ze vandaag, wederom, een beste groene fluim in het gezicht van de nabestaanden van MH17 deponeren doet hem, en de rest van de judaskliek, kennelijk niks.
.
Een zichzelf superieur en onaantastbaar manneke achten, dat ze hard kunnen vallen bij de VVD is kennelijk nog niet door zijn hooghartige kokosnoot doorgedrongen.
.
Nou Han, je rol is in maart 2017 uitgespeeld. Het tribunaal mag je je later voor verantwoorden. Wie het laatst lacht..
.
"Schavot alvast oppoetsen doet"

Veni_Vidi_Vici | 16-02-16 | 22:33

zijn er vrijwilligers te vinden om een estafette rit door centrum Den Haag te houden met een flinke aanhanger met een heeeeeel groot bord erop, in de trend van "NEE tegen alle boeven" of zoiets? (voorstellen in de dumpert..?)
Gewoon ff fotosoepen, naar de printshop voor grote formaten en op een plaat hout plakken. Die rechtop op een aanhangertje sjorren en karren maar, rondjes om het binnenhof, wie doet er mee...?

Bakschuif | 16-02-16 | 22:32

@Yvonne54 | 16-02-16 | 22:16
van Balen wel eens goed bekeken? Of Willie?

tattooboer | 16-02-16 | 22:32

Een citaatje:"Binnenlandse politiek? Ik voer oorlog. Buitenlandse politiek? Ik voer oorlog. Ik voer alleen maar oorlog."

Maar goody old spooky Han ten broeke en his piepie talktrash!!

Democratie is ook een NEE stem waardig.

Dr. Frambozenjam | 16-02-16 | 22:31

@Lupuslupus | 16-02-16 | 22:18
Dat zou mooi zijn.

Watching the Wheels | 16-02-16 | 22:24

@Lupuslupus | 16-02-16 | 21:45
Dat is toch al snel een vriendje hoor. Geen beste maten of zo maar gewoon een goede relatie die je niet naar de rand van de afgrond brengt en dan zielig gaat huilen dat die vriend tegensputtert. We hebben internet en dat moeten we sterker maken! GS is daar een revolte in! Wij zijn de revolte! De wakkere burgers! Die genen die internet aansteken en begrijpen voor wat het kan zijn en kneden in vormen van vrede en oorlog zoals de pixels en de bytes ons dat toestaan! We mogen trots op ons zelf zijn en op onze dagenlange discussies! We hebben de vrijheid hier ook af en toe over de scheef te gaan omdat we/onzevoorouders er voor hebben gevochten en nu is het de tijd de vruchten te plukken en de beleidsmakers die alles om geld te doen was een poepje te laten ruiken wat wijsheid, samenkomst en menselijkheid betekenen en vooral hoe sterk wij die paden tussen die drie machtige mentaliteiten der mensheid uiten! Vertrouw eens op de mensen. Internet zal bij miljarden de ogen openen en internet zal ook binnen de volgende 25 jaar alle religies testen. Wat je nu ziet zijn de angstige zielen die wel wisten dat deze dagen zouden komen maar ook heel goed inzien dat de stekker er niet meer uit kan. Er zullen atoombommen vallen en ja, de kans is groot dat dat nou juist op Nederland zal zijn omdát wij de pioeneers zijn! Het gaat los op het moment dat een blog zoals GS een blog met dezelfde vrijheden in, bvb, Israël igoogledisrael.com/2009/03/israels-top... vind en onlosmakelijk mee word verbonden en dat eruit DL , PL, FR en vele anderen een soort bloggroep komt waar we tientallen miljoenen mensen sterk zullen zijn! je mag er van uitgaan dat er miljarden worden ingepomt door van alles aan conservatieve groepen om dit niet te laten gebeuren. Ik zeg; zoek zaakgerelateerden wereldwijd, verbind je en doe dat snel!

tattooboer | 16-02-16 | 22:23

Die schat je in het begin toch wat degelijker in, maar dat blijkt ook gewoon een loopjongen met praatjes.
Watching the Wheels | 16-02-16 | 22:19
.
U hoeft maar een paar kamer debatten te volgen waarin meneer ten Broeke aan het woord komt en u bent voorgoed genezen.

Lupuslupus | 16-02-16 | 22:23

Daarna weer oppikken natuurlijk. Zou een beetje lullig zijn anders.
1+1 | 16-02-16 | 22:17
.
Toch nog wat te lachen vandaag! Dank daarvoor!
"Nou mevrouw, meneer, hier is het stembureau, stapt u maar uit. Nog een prettige dag verder en tot de volgende keer"... roflol!

Lupuslupus | 16-02-16 | 22:21

@Yvonne54 | 16-02-16 | 22:16
Hadden ze allemaal maar ... dan kon je er meer vertrouwen in hebben dan nu. Zo'n Ten Broeke (VVD) heeft toch achteraf ook een bedenkelijk laag niveau, wat een treurige man. Die schat je in het begin toch wat degelijker in, maar dat blijkt ook gewoon een loopjongen met praatjes.

Watching the Wheels | 16-02-16 | 22:19

Daar had Markie ook nog wel een grapje over kunnen maken.
Watching the Wheels | 16-02-16 | 22:16
.
Die maakt al volgend jaar maart (de dag na de verkiezingen) helemaal geen grappen meer.

Lupuslupus | 16-02-16 | 22:18

Ik zeg: Grote GeenPeil bussen door het land om mensen op te pikken. Vervolgens bij het dichtstbijzijnde stemlokaal af te droppen. Daarna weer oppikken natuurlijk. Zou een beetje lullig zijn anders.

1+1 | 16-02-16 | 22:17

uitleggen

Watching the Wheels | 16-02-16 | 22:17

In het NOS Journaal was de ongekozen VVD-burgemeester mevrouw Marina van der Velden-Menting (VVD) aan het uitlezen dat de kostenbesparing verantwoord zou zijn. Grappige lui. Eerst als projectleider de Noord-Zuidlijn in Amsterdam gierend uit de klauw laten lopen voor de banken- en bouwvrienden (zoals een Annemarie Jorritsma de HSL-kosten) en vervolgens in een door de HSL geteisterde gemeente besparen op een paar stemhokjes. Miljarden over de balk en besparen op een paar koppen koffie en wat potloden. Daar had Markie ook nog wel een grapje over kunnen maken.

Watching the Wheels | 16-02-16 | 22:16

dat trutje van de PVDA heeft die syndroom van Down? Ze heeft ook zo'n gezicht dus het moet haast wel. Hoe is het mogelijk dat iemand met het Downsyndroom ons land kan besturen. Ik snap er niks meer van!

Yvonne54 | 16-02-16 | 22:16

@Mark_D_NL
Ik denk dat ze er in Kanaleneiland er precies zo over denken als ik.

Arjan | 16-02-16 | 22:13

Het is jammer voor de ouderenpartij dat ik al jaren op de PVV stem dus hr. Krol, mijn stem krijgt u niet maar u bent goed bezig!

Lupuslupus | 16-02-16 | 22:11

@Arjan | 16-02-16 | 22:08
Je hebt toch geen stemlokalen nodig in Overvecht, Kanaleneiland of Lombok?

Mark_D_NL | 16-02-16 | 22:09

Ik wil graag bezwaar maken maar Utrecht kan ik niet kiezen. "De gemeente Utrecht gaat van 142 naar 125 stemlokalen"
Even fixen aub!

Arjan | 16-02-16 | 22:08

-weggejorist-

Sliptong | 16-02-16 | 22:06

Nou, ik ben maar voorzichtig want anders krijg ik een Oekraïense knokploeg op bezoek.

Sliptong | 16-02-16 | 22:06

Door politici als ten Broeke en Maij wordt de kloof tussen pluche en burger alleen maar groter.

Klik_hier | 16-02-16 | 22:06

Al zou ik er 50km voor moeten lopen, heb het er graag voor over om NEE te stemmen. Fuck Brussel!

koosnaam | 16-02-16 | 22:04

Wanneer je Linkedin profielen bekijkt van 2e kamer leden zoals flapdrol Han Ten Broeke. Dan valt op dat ze hun title in het Engels hebben - Member of Parliament at Tweede Kamer der Staten Generaal -.

Mark_D_NL | 16-02-16 | 22:03

@Lupuslupus | 16-02-16 | 21:50
" Geen idee zeker hoeveel mensen met een rollator naar het stembureau komen? Nee, dacht ik al. "
.
Aangezien er zo'n 300.000 rollators in Nederland zijn, gok ik dat het aantal niet hoger dan dat zal liggen. Tenzij kerngezonde mensen in ene het Oekraine referendum aan gaan grijpen om spontaan met een rollator een kieshokje binnen te stormen?
In dat laatste geval zal in inderdaad geen idee hebben om hoeveel mensen het zal gaan.

artijn | 16-02-16 | 22:02

Wat een sneue vent die ten Broeke.

GvonRundstedt | 16-02-16 | 22:02

Ik ga hoe dan ook NEE stemmen, maakt mij niet uit hoelang ik er over moet doen ! Grote vinger (naar mijn eigen keuze) naar Markie en zijn leugenachtige kompanen.

LaatmaarLu? | 16-02-16 | 21:58

Er is ook nog zoiets als "onbehoorlijk bestuur".
Is dat geen grond om de staat cq de gemeenten voor de rechter te dagen? En te eisen dat we dezelfde faciliteiten krijgen als bij normale verkiezingen?

_kees_ | 16-02-16 | 21:58

Han ten Broeke! De allerbeste gratis reclame voor Geenpeil.
Wat een misbaksel. Om van te kotsen!

politiekincorrect | 16-02-16 | 21:56

Vergeef me maar ik lolde om Han ten Broeke, de 2e keer in de herhaling nog een keer gelold. Jammer dat ie geen straight face kon houden erbij. Dat gezegd hebbende, wat een stel farizeeërs die VVD' ers!

Handsomeboy | 16-02-16 | 21:54

Wat een paardepik die Han ten Broeke met z'n belachelijke Poetin-insinuaties. Enorm zwaktebod van de VVD dit.

Half Nederland denkt dat de VVD weer - min of meer - OK is na een redelijk geslaagd optreden van Rutte op een journalisten-diner, maar dit filmpje maakt meteen weer pijnlijk duidelijk wat voor walgelijke figuren er bij de VVD rondhangen.

Outsider-Inside | 16-02-16 | 21:53

moet je in een slecht geval zo'n 2 km afleggen naar de stembus.
Na het doorlezen van die 394 pagina's is dat echt een moeite van niks.
artijn | 16-02-16 | 20:55
.
Geen idee zeker hoeveel mensen met een rollator naar het stembureau komen? Nee, dacht ik al.

Lupuslupus | 16-02-16 | 21:50

Ik ben bereid om 10 mensen uit mijn stad met mijn auto naar de stemlokalen te brengen. Kan GeenPeil wellicht een website beginnen met postcode om eea te organiseren?
070 | 16-02-16 | 21:23
.
Een geweldig goed idee, hoop dat de redactie het oppakt. In mijn gemeente zijn gewoon het aantal stembureau's als altijd maar ik ben best bereid om naar een buurgemeente te rijden en daar te helpen met vervoer.

Lupuslupus | 16-02-16 | 21:48

Wat een dwaas, die Han ten Broeke. Raakt werkelijk kant nog wal wat hij daar prevelt. Om nog maar te zwijgen over het feit dat Poetin in Syrië wel even voor Europa de kastanjes uit het vuur aan het halen is, nadat de machtige coalitie onder leiding van Amerika in anderhalf jaar tijd op wonderlijke wijze geen ene fuk voor elkaar heeft gekregen.
Wat dat betreft wil ik momenteel maar al te graag met Poetin geassocieerd worden. Gezien alles wat er boven komt drijven aan informatie ben ook steeds meer geneigd om zijn standpunt over Oekraïne en De Krim te delen. Het hele verhaal van de EU en de VS rammelt gewoon aan alle kanten. Als je de standpunten van Poetin (en Assad, overigens) voor kloppend aanneemt, vallen heel veel puzzelstukjes ineens in elkaar.

Dr. Snoepjes | 16-02-16 | 21:48

Knap dat Jan Roos z'n fatsoen kan bewaren jegens die uiterst onfatsoenlijke windbuil H.ten Broeke, wat 'n vreselijk parvenu is dat!
Schandalig hoeveel gemeenten (lees: de regentenpartijen) proberen dit referendum te saboteren! Zijn ze bang voor een massaal NEE?
In mijn woonplaats is nog niet bekend hoeveel stembureau's open zullen zijn, maar indien nodig zal ik de hele dag voor taxi spelen op 6 april. Ik gun vieze saboteurs geen genoegdoening!

appelvink | 16-02-16 | 21:48

Ondertussen live bij Trump; rsbn.tv... Hey Han, hij is een ook vrindje van Putin.
tattooboer | 16-02-16 | 20:56
.
Trump is geen vriendje van Poetin maar een realist die weet dat je de Russische beer niet moet treiteren en in plaats daarvan beter handel kunt drijven met Rusland.

Lupuslupus | 16-02-16 | 21:45

@A.S. Perien | 16-02-16 | 21:27
Als... als... als... daar kopen we niks voor.

tattooboer | 16-02-16 | 21:41

Stemkaarten komen eerder dan 1 april.Kan ik nog gewoon stemmen in Rotterdam 6 april ? En met machtiging voor mijn man die dan aan het klussen is in het nieuwe huis?
Zou zonde zijn als onze stemmen niet geldig blijken te zijn.
Lilia2 | 16-02-16 | 21:13
.
Een dag vóór het stemmen krijgen de voorzitters van de stembureau's een lijst met daarop stemmers en de nummers van hun stemkaart die NIET mogen stemmen. B.v. mensen die overleden zijn NADAT de stempassen zijn verstuurd (zodat huisgenoten geen gebruik kunnen maken van het stembiljet van de overledene), personen die in de bak beland zijn, personen die hun stempas kwijt waren en een andere gekregen hebben, (van hen wordt de eerst toegezonden stempas ongeldig verklaard) enz. Daar wordt zeer streng op toegezien. Maar ik weet niet of een verhuizing daar ook op staat, heb er eigenlijk nooit op gelet.
.
Om helemaal zeker te zijn raad ik u aan om pas op 6 april de verhuiswijziging door te geven en gewoon voor uzelf en bij machtiging voor uw man in uw *huidige* woonplaats te gaan stemmen.

Lupuslupus | 16-02-16 | 21:40

Je kunt ook koekjes/koffie uitdelen bij de stembureaus. of ijsjes bij mooi weer. Zonder stemadvies uiteraard, om het correct te houden.

Pierke Smulders | 16-02-16 | 21:39

Lieve GS, ik wou bij deze nog even mijn immense waardering uitspreken voor de noeste arbeid en het fervente graafwerk. Het lijkt soms vechten tegen de bierkaai maar hoewel ik het niet altijd met jullie eens ben zijn jullie in mijn ogen (en die van velen hier neem ik aan) het enige nog serieus te nemen nieuwsmedium in NL. Jullie berichtgeving nav het radarbeeldengekonkel in casu MH17 wordt gretig verslonden. Hulde, hulde, hulde. Al moet ik 100 km rijden 6 april, stemmen zal ik.

Plap | 16-02-16 | 21:39

@swaffelstokje | 16-02-16 | 21:11
Wat een flut stuk. Een senior researcher die zijn huiswerk niet gemaakt heeft. Zelfs research hoef je niet aan een Oekraïner over te laten. Muppet kan zich beter om zijn eigen gezichtsverlies zorgen maken nu Victoria's (Fuck the EU) Nuland's sokpoppetje Arseniy Yatsenyuk gesneuveld is door een motie van wantrouwen. Land blijft maar corrupt, instabiel en raar bezig. Niet zo vreemd overigens als het haten van Poetin 99% van alle tijd inneemt. Land was niks, is niks en blijft niks. Drie keer niks dus. Hoezo gezichtsverlies?

Vageling | 16-02-16 | 21:38

20 maart 2015 Ten Broeke: “Die lastendruk is wel een probleem. We zitten sinds 2008 in een crisis. De lasten tussen burgers en de overheid moet anders verdeeld worden.De overheid kan niet alles dragen. We hebben de bankencrisis het hoofd moeten bieden. We zijn iedere dag bezig om te zien hoe dat zo eerlijk en redelijk mogelijk kan. Het zal daarnaast niemand ontgaan zijn dat de wereld nogal veranderd is de laatste tijd. De wereld is een vrij onzekere plek geworden. Denk aan de Oekraïne.“

Bron: www.peoples-business.nl/ondernemers-mo...

joooop | 16-02-16 | 21:37

Ten Broeke, VVD-uitschot ten voeten uit.

De Vrijlansier | 16-02-16 | 21:37

#revolte

1+1 | 16-02-16 | 21:36

@Ondertussen live bij Trump; rsbn.tv... Hey Han, hij is een ook vrindje van Putin.

tattooboer | 16-02-16 | 20:56

Ja ja tattoeboer, briljant, allemaal ff naar kijken, bedankt voor de link, die diepgang had ik niet verwacht bij Trump.

Uw Verzekeringsadvis | 16-02-16 | 21:35

GP gaat in de boeken: "Toetsenbord blijkt machtiger dan het zwaard."
"Ze" worden behoorlijk zenuwachtig, en jullie zijn nog niet eens massaal de straat op gegaan!
De "nu zijn zij aan de beurt" campagne lijkt ook niet veel te doen, alsook andere campagnes:
De www.nrc.nl/next/2016/02/01/het-verhaal...
Heeft "de reaguurder" (moderne publieke opinie) zoveel macht?
Ik vermoed dat die invloed niet meer te verwaarlozen is ...
δῆμος

SyntaxError | 16-02-16 | 21:35

Die VVD-er is net zo'n paljas als de MP.

Piet Karbiet | 16-02-16 | 21:34

Wat doen we dan?
Ramsesz | 16-02-16 | 21:28
Bijltjesdag bij de 2e Kamerverkiezingen.

A.S. Perien | 16-02-16 | 21:32

wat een smeerlap die Ten Broeke van de VVD. Spijt dat ik ooit op die partij gestemd heb. Bah bah bah!!!

iustus | 16-02-16 | 21:31

Buitengewoon onfatsoenlijke man, die Han ter Broeke. Laat ik me maar gedeisd houden over wat ik verder over hem denk.

brutus68 | 16-02-16 | 21:30

Als mensen, zoals men hiermee beoogt, inderdaad geen stemlokaal kunnen vinden of te lang moeten wachten en afhaken... en als daardoor de opkomst (te) laag is... Wat doen we dan?

Ramsesz | 16-02-16 | 21:28

speash | 16-02-16 | 21:22
Denk toch dat die lange rijen tegen gaan vallen. Als je een steekproef doet bij 10 personen (van laag tot hoog opgeleid) met de vraag of en wat zij gaan stemmen staan ten minste 8 personen je glazig aan te kijken en 1 zegt dat hij weer op Rutte gaat stemmen...

A.S. Perien | 16-02-16 | 21:27

Ik ben bereid om 10 mensen uit mijn stad met mijn auto naar de stemlokalen te brengen. Kan GeenPeil wellicht een website beginnen met postcode om eea te organiseren?

070 | 16-02-16 | 21:23

Of je nu voor of tegen het referendum bent, Han ten Broeke en Marit Maij zijn een ontzettend stel malloten, waarvan akte.

a1a2a3 | 16-02-16 | 21:23

Kan de PvdA niet tegemoetkomen door bij ieder stemlokaal een paar rare gesubsidieerde 'performance artists' te plaatsen om de te lange rijen straks wat op te leuken?

speash | 16-02-16 | 21:22

Het registreren om als expat vanuit het buitenland te stemmen in ook al een omslachtig en tijdrovend proces. Reden temeer om het toch door te zetten.
Freddie Stobart | 16-02-16 | 20:35
.
Dat was het toch altijd al of is er sinds kort iets veranderd?

Lupuslupus | 16-02-16 | 21:21

Zijn er ook gemeentes die MEER stemhokjes plaatsen dan voorheen?

joooop | 16-02-16 | 21:21

swaffelstokje | 16-02-16 | 21:11
We zijn volgens de schrijver op weg naar "a lasting embarrassment for the Dutch nation"....
Ook hier weer de stelling dat een stem tegen het verdrag een stem vóór de politiek van Poetin zou zijn. Hetgeen impliceert dat (een stem vóór) het verdrag weinig met handel en alles met een politiek statement richting Rusland te maken heeft.

Schoorsteenveger | 16-02-16 | 21:20

Bij 100% opkomst moeten ze in Oldenzaal van 7:30 tot 21:00 370 stemmen per uur aan kunnen, dat zijn er meer dan 6 per minuut. Iedere 10 seconden een stemmer.

Ik weet niet of jullie wel eens in een stemlokaal geweest zijn, maar meestal is daar een rij trage senioren tergend langzaam bezig legitimatie te controleren, lijstjes af te strepen en formulieren uit te delen. In het stemhokje voor je staat altijd een oma die het potlood kwijt is of een vrouw met 3 kinderen die het stemhokje omver trekken. En als je aan de beurt bent moet minstens 1 van die senioren naar de WC, een kop koffie of een bammetje doen.

Zelfs met de minimale opkomst voor een geldig referendum - 30% - moet een stembureau in Oldenzaal de gehele dag 111 stemmen per uur aan kunnen (nog steeds bijna 2 per minuut) en dan wordt er nog geeen rekening mee gehouden dat de ene locatie drukker kan zijn dan de andere - of dat er rustige en drukke momenten op de dag zitten.

Een betrouwbare democratische overheid faciliteert verkiezingen waarbij iedere burger zijn stem uit kan brengen. Een lage opkomst verwachten is al vreemd, een hoge opkomst onmogelijk maken volstrekt onacceptabel.

JohannGambolputty | 16-02-16 | 21:20

Waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaat die Han ten Broeke, dat kan echt niet man. Zou me niks verbazen als dit gedrag een staartje krijgt.

Mijn god die vent is ver heen zeg.

6 april ook maar meteen Tweede Kamerverkiezingen wat mij betreft. En zsm een bindend referendum invoeren, dan kunnen dit soort mannetjes veel minder kwaad.

Doper | 16-02-16 | 21:18

Laten we op 6 april een holje toevoegen: moet het huidige kabinet door; ja/nee? Wat een getreiter weer door de marionet poppen van Brussel.

Het Noorden | 16-02-16 | 21:17

Heb een vraagje.1 april( geen grap) krijgen we de sleutel van onze nieuwe woning.
In andere gemeente.En de bedoeling is om meteen op die dag meteen in i te schrijven bij gemeentehuis.
Stemkaarten komen eerder dan 1 april.Kan ik nog gewoon stemmen in Rotterdam 6 april ? En met machtiging voor mijn man die dan aan het klussen is in het nieuwe huis?
Zou zonde zijn als onze stemmen niet geldig blijken te zijn.

Lilia2 | 16-02-16 | 21:13

Wim Venijn | 16-02-16 | 21:02
Machtigingen, dat is het antwoord.
Minder stemhokjes, meer machtigingen.
Het mag, machtigen.
Machtigen, omdat het kán.

Schoorsteenveger | 16-02-16 | 21:11

Waarom niet gewoon met DigiD Stemmen? Oh, wacht, dat is niet in het belang van de overheid.

Turk182 | 16-02-16 | 21:11

@Wim Venijn | 16-02-16 | 21:02
Waarom een taxi dienst? Er is al sinds 1928 een oplossing daarvoor: volmacht.

artijn | 16-02-16 | 21:11

Digitaal stemmen in dit land? Brrrr. Nee dank u. Zoals die politiekcorrecten fascisten zich nu al gedragen jegens andersdenkenden ga ik onder geen enkel beding een herleidbare stem achterlaten. Voor je het weet wordt je door de meningenpolitie afgevoerd of heb je een politiek afgedekte AFA knokploeg voor de deur. Om nog maar te zwijgen over de gevolgen voor je carriere of je business.

Parel van het Zuiden | 16-02-16 | 21:08

Ja Geenpeil neemt het op tegen PvdA, NRC, VK, Soros, Van Baalen, EU, Bilderberg etc. Al stemt 100% "nee", de uitslag is ineens "ja wij willen graag meer corruptie en subsidieslurpers bij de EU".

funkyd | 16-02-16 | 21:08

Laten we een TTIP referendum maken..
Als wraak... daar worden de boefjes pas echt nerveus van.

baard van troje | 16-02-16 | 21:07

Wat een walgelijke vertoning van Han ten Broeke.

Razige Oude God | 16-02-16 | 21:06

@bintang | 16-02-16 | 20:51
De opkomst van het vorige referendum was 63,3%, de vorige statenverkiezingen 47,8% en de EU verkiezingen 37,3%.

head_pend_jervin | 16-02-16 | 21:03

Kunnen we geen taxi-dienst in het leven roepen, gratis natuurlijk, om te kunnen stemmen. Voor degene die slecht ter been zijn. Of te ver van een stembureau wonen.
Helaas is de subsidie-kraan afgeknepen. Maar we kunnen de rekening wel bij de Gemeente neerleggen. Zij zijn tenslotte schuld hieraan.

Wim Venijn | 16-02-16 | 21:02

Digitaal stemmen, echt, zo moeilijk is het niet. Hoe lang moeten we daar nog op wachten? In het pittoreske Strijen werd het al in 1996 gedaan, via het eerste Digitale Dorp Strijen. Eén fraude poging, van een meneer die later VVD-wethouder van Strijen werd. Maar die had toen een pc-bedrijfje, dus dat kan ook een lol-probeerseltje geweest zijn, natuurlijk...

F. von Zeikhoven | 16-02-16 | 20:58

Han poept in zn broek...

centre pompidoe | 16-02-16 | 20:58

Na de vermindering heeft Oldenzaal 5 stemlokalen voor een oppervlakte van 21 km2. Als die 5 een beetje logisch verdeeld liggen moet je in een slecht geval zo'n 2 km afleggen naar de stembus.
Na het doorlezen van die 394 pagina's is dat echt een moeite van niks.

artijn | 16-02-16 | 20:55

Die ten Broeke (is Asha familie?) heeft dus geen argumenten. Daarom gaat hij voor de Godwin 2.0. Roep 'Poetin' en je hebt de discussie gewonnen.

Deze man heeft in zijn positie geen enkel bestaansrecht. Universitair titeltje gekocht, brallen met de VVD vrindjes, en vervolgens als een lintworm parasiteren op het volk.
Han, hopelijk wordt je bij de volgende verkiezingen uitgescheten en doorgespoeld.

koolteer | 16-02-16 | 20:54

Ik wil wel wat meer weten waarom die VVD'er han ten broeke Laviejanroos zo probeert ten kakken te zetten? Wat denkt deze man te weten? Wat is het spelletje dat hij speelt en hoe wreed, kwaadaardig en misbruikend zijn die politici wel niet!
Aan de ene kant aanschurken aan wapenhandelaren en tabacs/alcoholfabriekanten en aan de andere kant journalisten kapot maken door insinuäties. Het is weer een Nazi regimemensen. Oppassen! Deze katten in het nauw maken rare sprongen!

tattooboer | 16-02-16 | 20:54

@Tobi | 16-02-16 | 20:41
Klopt, zulk soort arrogante wereldvreemde wijven zoals dochter May ,die slopen NL, heel eng volk, maar niks aan te doen.

Uw Verzekeringsadvis | 16-02-16 | 20:51

Wat een calimero-gedrag weer. Opkomst is ongetwijfeld een stuk lager dan bij andere verkiezingen, en het invullen van biljetten, kost nauwelijks tijd, want alleen maar ja of nee. 90% van de normale capaciteit lijkt me derhalve zwaar overdreven. De medewerkers van de stembureaus doen er goed aan om een dik boek mee te nemen, anders komen ze de dag niet door.

bintang | 16-02-16 | 20:51

De Treinende Rechter | 16-02-16 | 20:43

Het legt bloot dat itt tot bv jij, die democratisch recht wel respecteert ondanks je weerzin tegen dit referendum, sommige politici hun weerzin omzetten in sabotage en beknotting van democratie. In hun ego is democratrie onderschikt gemaakt. Dat riekt naar fascisme.

Het Vijfde Wiel | 16-02-16 | 20:50

Gatverdamme die Henk ten Broeke vat de hele VVD samen in een paar zinnen. Ondoorgrondelijk geëtter.

CopyCat | 16-02-16 | 20:47

Ik ga stemmen, ook al moet ik er 11km voor omrijden 😉

Bolder | 16-02-16 | 20:46

Waarom niet thuis stemmen met je DigiD ?

sammyd118 | 16-02-16 | 20:43

10% valt me mee, maar het blijft een schande, ook al ben ik tegen dit hele referendum. Het legt dus wel zeker iets bloot.

De Treinende Rechter | 16-02-16 | 20:43

Waarom heb ik toch zo het gevoel dat die rare Henk ten Broeke na zijn laatste zin nog trachtte te begatalliseren maar GS dat wijselijk heeft weggeknipt? Wat een rare snuiter is Henkie toch.

Het Vijfde Wiel | 16-02-16 | 20:42

Mensen die in gemeentes willen stemmen waar het waarschijnlijk druk zal zijn, denk aan machtigingen! Gelukkig is men in de politiek niet bijster slim dus op die manier kan het aantal mensen dat daadwerkelijk naar een stembureau gaat behoorlijk verminderen, in het geval van mijn gezin met 75%.

Rusrs | 16-02-16 | 20:42

Kunnen we niet gewoon met DigID stemmen?
Dan hoeven slechts de babyboomers en hun nog levende ouders handmatig te stemmen.
De rest van de Nederlandse bevolking doet het gewoon vanuit de luie stoel, evenals internet shoppen, internet bankieren en belastingformulieren invullen.
Het is in principe niet fraude-gevoelig, want je DigId is gekoppeld aan je adres en BSN nummer.

King of the Oneliner | 16-02-16 | 20:42

Dochter May is al net zo overbodig als die verrekte moeder van d'r
Die arrogante VVD er zou je eigenlijk op z'n smoel moeten rammen, maar dat vindt ie vast nog lekker ook dus dan doen we het niet

Tobi | 16-02-16 | 20:41

Die zelfvoldane kop van Marit Maij... die wil ik nooit meer zien. En die olijke schaamteloze grapjas Ten Broeke wil ik nooit meer horen.
.
Nooit meer een stem naar VVD - PvdA - CDA - D66. Ook al beloven ze 0% belasting voor de roomblanke netto betalende Nederlandse man. Nooit meer.

de Voorzittert | 16-02-16 | 20:40

Ik lees net dat de eerste kamer ook tegen gestemd voor de uitkeringen naar Marokko.
Het enige wat mij niet beviel is dit, "De PvdA stemde zowel in de Tweede als Eerste Kamer tegen het voorstel van de eigen minister. De sociaaldemocraten vrezen dat de samenwerking met Marokko er onder gaat lijden. Zij vinden het ook een klap in het gezicht voor de Marokkanen die Nederland mee hebben opgebouwd."
Vooropgesteld ik ben absoluut geen pvda-er, maar wat durven ze hier mee te beweren???? Dat er Marokkanen zijn die Nederland hebben opgebouwd? Wie,waar en hoe? Lachertje. zeker.

psycho_3 | 16-02-16 | 20:39

Die Han ten Broeke is een buitengewoon nare fascist.

head_pend_jervin | 16-02-16 | 20:38

-weggejorist-

Cactus Kid | 16-02-16 | 20:37

@ Van Rossem:

Amersfoort behoudt officieel hetzelfde aantal stemlocaties. Op sommige plekken worden minder bureaus ingericht, maar dat is niet erg, omdat men nu alleen maar ja of nee hoeft te stemmen.

Robin Hood | 16-02-16 | 20:37

Gadverdamme, die Ten Broeke van de VVD. De lul.

enelkoklort | 16-02-16 | 20:37

Dat trutje van de PvdA, da's toch gewoon een mongol, of nie?

Dr. Snoepjes | 16-02-16 | 20:36

ze mogen mijn stem van het vorige referendum kopieren, hoef ik geen stemlokaal te bezoeken

d' 8hØker | 16-02-16 | 20:36

Het registreren om als expat vanuit het buitenland te stemmen in ook al een omslachtig en tijdrovend proces. Reden temeer om het toch door te zetten.

Freddie Stobart | 16-02-16 | 20:35

"Dit neemt Oost-Europese vormen aan." Harry van Bommel knalt er lekker in....
Ja, onze Harry is wel de beste om Oost Europese toestanden te herkennen, ouwe communist. Maar goed in deze staat hij wel aan de goede zijde.

Gele Beer | 16-02-16 | 20:34

"Dit neemt Oost-Europese vormen aan."

Als Harry van Bommel dat zegt is het meestal een compliment natuurlijk.

Godsammekraken | 16-02-16 | 20:34

Gòdverdomme, wat een schande.

RobberenRukkie | 16-02-16 | 20:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken