Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De PvdA heeft niets geleerd van 2001/2002

bassiehof100xxx.jpgDe opmerkingen van de Katwijkse PvdA-voorzitter Willem den Hertog over die kogel voor Geert Wilders waren niet opzienbarend. Het is namelijk een reflex van links om naar geweld te willen grijpen of verwijzen wanneer het tegenzit. Dat zagen we ook al met de uit de hand gelopen SP/GroenLinks-demonstratie in Amsterdam vorig weekeinde. In dat opzicht heeft de linkse politieke kaste weinig geleerd van de gebeurtenissen in 2001/2002, die uiteindelijk leidden tot de dood van Pim Fortuyn. Woorden doen er nu eenmaal toe. Geert Wilders verwees deze week daarom terecht naar de dood van Pim Fortuyn nadat hij het interview met Hans Spekman had gelezen: de kogels op de zesde mei van 2002 die werden afgedrukt uit de veganistische knuist van de linkse activist Volkert van der Graaf waren namelijk een direct gevolg van de ondoordachte retoriek van linkse (en rechtse) politici. Komt de jij-bak: Maar Wilders dan, die kwam toch écht met ‘minder, minder, minder Marokkanen’ aanzetten. Jazeker, daar wordt de PVV-leider vanaf volgende maand dan ook voor vervolgd. En terecht. De vrijheid van meningsuiting is namelijk een groot goed. En als het vermoeden bestaat dat de schijnbaar ongeschreven dan wel mistige grenzen daarvan worden overschreden, valt het alleen maar te prijzen dat de rechter daar een uitspraak over doet, het kader neerzet. Opdat de mondige burger/politicus/GeenStijl-columnist met de volgens links onwelgevallige meningen voortaan weet waar deze aan toe is. Het blijft daarom doodzonde dat de Rotterdamse rechtbank in juni 2002 de aanklacht van de advocaten Gerard Spong en Oscar Hammerstein namens de inmiddels vermoorde Fortuyn tegen Thom de Graaf, Bas Eenhoorn, Rob Oudkerk, Marcel van Dam, Matty Verkamman en de redactie van NRC Handelsblad wegens aanzetten tot haat jegens Fortuyn onontvankelijk heeft verklaard. Anders hadden we nu jurisprudentie gehad. Misschien moet juist nu daarom iemand aangifte doen tegen Willem – ‘Ik heb mijn tweets tegen eerder zeggen in toch maar schielijk verwijderd’ – den Hertog. En Hans Spekman oproepen als getuige. De PvdA heeft namelijk niets geleerd van 2001/2002. Ook toen werd met electoraal verlies in zicht de aanval ingezet op de opvallende meneer op rechts om eigen falen te verbloemen. Die eerste heeft dat met de dood moeten bekopen. Met de tweede zal dat vermoedelijk niet lukken omdat hij streng beveiligd wordt. Inmiddels alweer 12 jaar. Dat feit maakt de kogel-namens-het-dankbare-Nederlandse-volk-opmerking van inmiddels voormalig PvdA-kaderlid Willem den Hertog alleen maar walgelijker. Bah. Mijn maag draait zich er van om.

Reaguursels

Inloggen

links tuig zoals genoemde pvda'ers worden beschermt door media en ambtenaren (die zich gedragen als politici)die nergens voor terug deinzen.
liegen,manipuleren,bedreigen is hun ding.
daarbij denken ze ook nog dat ze gelijk hebben.gelukkig nog maar 9 zetels.
p.s. @dreha ga je lulverhaal bij joop verkondigen,snotaap die je bent

pejoar | 15-02-16 | 14:01

Ik vond het juist wel grappig gevonden. Het-dankbare-Nederlandse-volk. Dit leent zich meer voor de pijl en bood. Cojones was wel leuk, in de beeldspraak is het inderdaad juist de bedoeling de naam van ontvanger op de kogel te zien.

DreHa | 15-02-16 | 10:01

Dierenfanaat Volkert vermoordde Fortuyn vanwege diens hilarische opvattingen over het dragen van bont en het terugdraaien van het verbod op de nertsenfok. Het was natuurlijk beter geweest dat niet te doen. Dan had Fortuyn met een 10 man een poosje kansloos in de 2e Kamer gezeten en later met stille trom vertrokken. Dan hadden we nu ook geen Wilders en co. Die zat dan nu nog te mokken en ja en amen te zeggen bij de VVD met 25 zetels.

DreHa | 15-02-16 | 09:58

als je de politiek ingaat (actief word) ben je geheel overtuigd van je eigen gelijk er komen dus steeds nieuwe generaties die steeds dezelfde fouten zullen maken inc verkapte doodsbedreigingen

de mens vergeet namelijk nogal snel

Petroselinum crispum | 15-02-16 | 08:49

Vrijheid van meningsuiting bestaat niet

Er zijn eerst er 7 artikelen welke bepalen dat je minder vrijheid heb
Zelfde als de europese rechten van de mens deze pas in het 10 artikel geniemd wordt
Daarnaast staat er ook in de ervdm dat er beperkingen mogen opgelegd als dit een legitiem doel dient
Wat de definitie van legitiem is volgens de eu blijft een raadsel

Ergo 'vrijheid van meningsuiting bestaat niet in nederland'

Triple2K8 | 14-02-16 | 21:43

Volkert v/d Graaf heeft gemakkelijk lullen.
Zijn revolver had zes kamers, maar op het mediapark waren zeven hulzen.

BraadWorstLul | 14-02-16 | 21:20

Ik kan hier maar 1 ding op zeggen; minder, minder, minder.

Elessir | 14-02-16 | 19:50

@Bruine Beer | 14-02-16 | 15:06
"[de NVU] wordt vanwege haar uitgesproken [neo nationaal SOCIALISTISCHE] karakter als extreemrechts beschouwd" (wikipedia)

Hoe hard moet je in je leiders geloven om de gekunsteldheid van dergelijke uitspraken niet te kunnen zien? Sinds dat we de adellijke expansiedrift hebben vervangen door democratie zijn we langzaamaan het slachtoffer geworden van maakbaarheidsidealen waarin iedereen elkaars vriendje moet zijn. Vrede op aarde en voorspoed voor de gehele mensheid. En wie iets anders denkt moet DOOD! Dat is de rode draad van iedere linkse stroming, waarbij de mafketels ook nog eens elkaar onderling naar het leven staan omdat ze dit ideaal op een andere wijze willen bereiken.

Het aanwenden van geweld ligt zoals Paternotte aanhaalt nu eenmaal dichter bij de linkse collectieve denkwereld dan bij de meer individueel gerichte rechtse denkers. Een van zichzelf niet agressieve liberaal zul je zichzelf persoonlijk bedreigd moeten laten voelen alvorens hij geweld als enige uitweg gaat beschouwen. Een typisch links persoon als De Graaf daarentegen zag zijn beide slachtoffers helemaal niet als persoonlijke bedreiging. Hij zag ze simpelweg als belemmerend voor zijn idealen en daarom moesten ze dood.

Pierre Tombal | 14-02-16 | 17:17

Mannes | 14-02-16 | 16:55

Eer niet . Het verschil met het bedrijfsleven os als je in de fout gaat je afgestoffeerd wordt en als zij in de fout gaan ze beloont worden met 5 jaar riant wachtgeld. Ik denk dat die zekerheid die jokers trekt. Want in het bedrijfsleven hoeft niemand ze. Vandaar ook de vrindjespolitiek waar ze elkaar weelderige baantjes toeschuiven. Ik dacht van de week gelezen hebben dat dat weer voor teeven geldt. Nou het toch een debacle wordt dat bonnetje en er maar voor kiest snel uit die tweede kamer te verdwijnen omdat het niet houdbaar meer wordt. Dat baantje de VVD kennende zit dus wel snor. Ach arme gemeente die die kwiebus krijgt als burgemeester voor volk en vaderland.

tweetybird | 14-02-16 | 17:04

Ze hoeven er niets van te leren omdat het gericht beleid is. De actie van Volkert heeft voor hen in alle opzichten goed gewerkt of wil je zeggen dat het hen, de linkse kerk, heeft geschaad? Nope. LPF is gone, Pim is gone. De kans dat Pim president zou worden was immens. Alles was in 1 keer opgelost met zijn dood. Je zou er bijna achterdochtig van worden.

Dirk III | 14-02-16 | 17:03

@tweetybird | 14-02-16 | 16:30
Ach, geldt dat tegenwoordig niet voor elke partij? Wie zou nog echt uit idealisme in de kamer gaan zitten? In het bedrijfsleven valt toch meer te verdienen? Het lijkt mij geen beroep meer waar nog enige eer aan te behalen is. Maar ja, de beste stuurlui .....

Mannes | 14-02-16 | 16:55

De PVDA moet gewoon kapot stuk. Omdat het een hypocriete club is van links lullen, rechts vullen club is. Met als grote voorbeeld Wim Kok. Bah!

kleinkonijn | 14-02-16 | 16:45

@mallekater
Den Uyl had ook geen gezond verstand. "Dzjoep de Nul" zeiden de Fransen, niet vermoedend hoe dicht ze bij de waarheid zaten.
Het valt moeilijk te becijferen wie ons het meest gekost heeft, Den Uyl, Kok, Bos?
Ik heb er geen zin in maar de schade is enorm!

FCDenBosch | 14-02-16 | 16:42

Mannes | 14-02-16 | 16:17

Hmmm een bestuurderspartij. En ik mij maar afvragen waar zijn die bestuurders dan en wie zijn die bestuurders dan. Volgens mij is dat nu juist wat ontbreekt bij die partij. Ze zitten er enkel voor pluche.

tweetybird | 14-02-16 | 16:30

@Pieter V | 14-02-16 | 14:28
Ach, die linkse rakkers toch!!! Zoals gezegd is mijn linkse gevoel behoorlijk afgenomen. De PvdA is inderdaad een bestuurderspartij geworden en vergeten dat dit niet bij de achterban past.
Ik heb vroeger thuis ook armoede meegemaakt en was blij dat er goede sociale voorzieningen waren. Jammer dat deze nu deels dankzij de VVD afgebroken worden. Maar goed, misschien dat een rechts kabinet het voor de gewone man een stuk prettiger maakt, we zullen het zien.

Mannes | 14-02-16 | 16:17

Bruine Beer | 14-02-16 | 15:45

Dus als ik roep willen jullie minder komkommers.
Publiek:minder minder
Als ik daarna roep willen jullie minder tomaten
Publiek:minder minder
En daarna roep willen jullie minder aardbeien
Publiek minder minder.
Dan is dat een beetje suggestief.
Ach ja,ik denk dan alleen het publiek houdt niet van groente en fruit. Ze willen het wat minder. Nou dat mag toch. Want nergens heb ik daarna gehoort we gaan die aardbeien uitmoorden om ze te verminderen. Maar inderdaad u doet daarmee een beetje suggestief. U verbind zelf een conclusie aan hoe Wilders dat minder minder wil bewerkstelligen. U gedachtes. Niet de zijne. Mischien wilde hij ze wel allemaal een roos voor valentijn geven. Je weet het niet!! Omdat hij er nooit niks achteraan heeft gezegd.

tweetybird | 14-02-16 | 16:12

@Bruine Beer | 14-02-16 | 15:42
Als je voor indirect ophitsen veroordeeld kan worden, kunnen ze hele politiek wel voor de rechter gaan slepen.

Rest In Privacy | 14-02-16 | 16:09

Het meest intrigerende vind ik dat die Willem den Hertog met z'n kogel ‘namens het dankbare Nederlandse volk’ er blijkbaar van uitgaat dat de meerderheid van het Nederlandse volk wil dat Wilders door een kogel sterft. Waar heeft hij dat idee vandaan? Zou die man soms alleen maar praten met zijn inteelt-PvdA-vriendenclubje? Is dat wat PvdA'ers onder elkaar zeggen? Tamelijk onfrisse partij dan. Een broeinest van radicalisering.
Ik stem ook niet op Wilders, maar daarom hoeft hij van mij nog niet dood. Anders dan de PvdA dus. Plasterk moet de AIVD maar eens goed op die partij laten letten.

MAD1950 | 14-02-16 | 16:07

Beetje warrig verhaal, Paternotte. Als links aan de hand van wat zij onwelgevallig acht mag bepalen wat de grenzen van vrije meningsuiting zijn is het niet meer dan logisch dat Willem den Hertog hier verder niks meer van hoort. Sterker nog: meneer is waarschijnlijk binnenkort ergens burgemeester.

Als het gaat om signalen dat de PvdA niks van 2001/2002 heeft geleerd komt bovendien de uitspraak van Spekman, dat Wilders gevaarlijk is, heel wat dichterbij wat toen gebeurde dan die kogeltweet van Den Hertog. Leuk trouwens die namen: De Graaf en Den Hertog. Zullen we een pool starten hoe de volgende fall guy voor de linkse elite gaat heten? Prins en Koning zullen wel populair worden.

Pierre Tombal | 14-02-16 | 15:50

thomas.hobbes | 14-02-16 | 11:54

Jos Tiebent | 14-02-16 | 11:37

GW: Willen jullie meer of minder criminelen?
Publiek: minder, minder!

GW: Willen jullie minder uitvreters?
Publiek: minder, minder!

GW: Willen jullie minder Marokkanen?
Publiek: minder, minder!

Kijk, dan heeft hij zelf dat 'minder, minder' niet geroepen, maar door de twee voorgaande items - waarop toch echt niemand 'meer, meer' scandeert - wel de boel klaargezet.

Willen we meer of minder idioten? Minder! Willen we meer of minder aso's? Minder! Willen we meer of minder Thomas Hobbes?

En, ik zeg niets, maar laat me raden, je vindt me toch wat suggestief?

(Volgens mij kan ik heel wat keren posten met alleen een naam veranderen. De rest van het PVVee vult zelf zijn eigen naam maar in.)

Bruine Beer | 14-02-16 | 15:45

Jos Tiebent | 14-02-16 | 11:37

GW: Willen jullie meer of minder criminelen?
Publiek: minder, minder!

GW: Willen jullie minder uitvreters?
Publiek: minder, minder!

GW: Willen jullie minder Marokkanen?
Publiek: minder, minder!

Kijk, dan heeft hij zelf dat 'minder, minder' niet geroepen, maar door de twee voorgaande items - waarop toch echt niemand 'meer, meer' scandeert - wel de boel klaargezet.

Willen we meer of minder idioten? Minder! Willen we meer of minder aso's? Minder! Willen we meer of minder Jos Tiebent?

En, ik zeg niets, maar laat me raden, je vindt me toch wat suggestief?

Bruine Beer | 14-02-16 | 15:42

Zo lang het electoraat niet inziet en/of begrijpt dat structurele wijzigingen in onze democratie noodzakelijk zijn om diezelfde democratie weer vlot te trekken zal er met die zogenaamde verschuivingen van rechts naar links en links naar rechts praktisch maar verrekte weinig veranderen.
Om verder te komen heb je mensen met durf nodig, mensen die durven te zeggen dat een referendum een structureel peilmiddel moet zijn, of dat de overheid kleiner moet, de invloed van Brussel terug de grens over gegooid moet worden en misschien wel het belangrijkst: mensen die durven te zeggen dat Nederland een land is wat haar eigen beslissingen wil en zal nemen en daarbij invloeden van buitenaf actief zal bestrijden.

Ik hoorde deze week op de radio de relikwie De Hoop-Scheffer die meldde dat een stem bij een referendum nooit over de vraag gaat maar over een afrekening van het volk jegens de politiek.
Dat is volkomen correct, dus zou je kunnen stellen dat een referendum een slecht idee is, zoals hij dat doet.
Je zou echter ook kunnen zeggen dat structurele referenda (gewoon ieder jaar een vast aantal keren naar de stembus om over een aantal grote onderwerpen te stemmen) juist wel zouden werken omdat je het gereedschap referendum dan ook echt gaat gebruiken.

DatInternetDingetje | 14-02-16 | 15:26

Ze hebben juist wel geleerd, ze hebben geleerd dat als je de tegenstander niet met argumenten de baas kan je gewoon net zo lang deze voor nazi uitmaakt tot er iemand komt en er met geweld een einde aan maakt.

Moonwarrior | 14-02-16 | 15:12

Bruine Beer | 14-02-16 | 15:06
Dat is zeker het geval. Sterker nog, degene die meent de waarheid in pacht te hebben zal geneigd zijn zichzelf een machtsmonopolie toe te rekenen en het eigen geweld aldus te rechtvaardigen. Terroristen zijn vanuit hun eigen waarheid vrijheidsstrijders.

Schoorsteenveger | 14-02-16 | 15:11

@Pieter V | 14-02-16 | 14:41 . Ik blijf erbij dat het veroordelen van uitspraken rechtstreeks indruist tegen de vrijheid van meningsuiting. Eigenlijk betekent het dat een rechter gaat bepalen welke woorden in daden zouden kunnen worden omgezet. Alsof er 6 miljard lopende tijdbommen zijn die door de (on)juiste woorden onmiddellijk tot actie overgaan als je maar hard genoeg gelooft dat het de waarheid betreft. Misschien is het zo, misschien ben ik naïef, maar als ik niet op absolute individuele vrijheid mag hopen houdt het voor mij ook op. Dan valt er niets meer te verdedigen en rest er slechts totalitarisme en dictatuur.

knutsel | 14-02-16 | 15:10

"Het is namelijk een reflex van links om naar geweld te willen grijpen of verwijzen wanneer het tegenzit."

Ja, want de NVU(rechts), de Sandinisten (rechts) en IS (rechts) zijn véél liever dan Pol Pot (links), AFA (links) of Lichtend Pad (links).

Zou het wellicht heel misschien zo zijn dat mensen die de waarheid in pacht hebben en de wereld alleen door die bril zien ook eerder geneigd zijn hun wereldvisie hardhandig op te leggen dan twijfelaars?

Bruine Beer | 14-02-16 | 15:06

@VolgendjaarkrygikAOW | 14-02-16 | 14:57

En Samsom wordt ook niet vervolgd voor zijn uitspraak:
"Marokkaanse jongeren hebben een 'etnisch monopolie' gekregen op straatoverlast."

Pieter V | 14-02-16 | 15:05

Pieter V | 14-02-16 | 14:53

Nee hoor. Ik las net dat nu Pinokkio Rutte clown heeft gespeeld dat de VVD zetels heeft opgeleverd. Ik neem dus asn dat slinks massaal van pvda naar de VVD overstapt. Gezien dit kabinet een kleine stap voor slinks van pvda naar pvvda. Want of de VVD nou pvda beleid uitvoert of de pvda ,vvd beleid uitvoert het blijft 1 pot nat. Ze zitten er enkel voor pluche. Iets wat slinks graag ziet.

tweetybird | 14-02-16 | 15:00

@Ronnie uit Helmond | 14-02-16 | 13:41

Tja, dat deden ze toch ook bij transporten met kernafval naar Frankrijk?
Waarom dan nu dus niet?

Pieter V | 14-02-16 | 15:00

De PvdA heeft zijn hele bestaan gestreden tegen de KVP en later het CDA. Als ze het daar eindelijk van hebben gewonnen worden ze opeens geconfronteerd met een nieuwe figuur Pim Fortuyn. Daar hadden ze geen antwoord op. Die hebben ze toen zo vreselijk gedemoniseerd dat het mis ging. Nu weer hetzelfde, eindelijk krijgen ze ruim baan in de macht en hebben ze alleen nog de VVD tegenover zich, of hup is er weer een nieuwe figuur die groot wordt, Geert Wilders. Opnieuw gaan ze die demoniseren.
.
Ze leggen al jaren een cordon sanitaire om de PVV heen. Met hun vakbroeder de SP hebben ze in het parlement nog nooit iets mee samen gedaan, die negeren ze compleet. Als je de inmidels grootste partij in de peilingen zo blijft behandelen, wat is dan je attitude tegenover de mensen die op die grootste partij stemmen? Een debat op inhoud zonder cordon sanitaire, dat kan de PvdA niet. Komende week gaan ze Geert lekker kapot procederen bij de rechter om drie woordjes minder minder minder. Maar die PvdA-voorzitter in Katwijk die Geert dood wenste wordt niet vervolgd . . .

VolgendjaarkrygikAOW | 14-02-16 | 14:57

@Handsomeboy | 14-02-16 | 12:44

Als Aboutaleb lijsttrekker zou worden zie ik de PvdA dik boven de 20 zetels eindigen.
Het achterlijke linkse volk trapt dan weer in het opzetje van de staatsmedia.
- Aboutaleb is de Paus, net zoals die onbenul Cohen destijds.
- Als u nu niet op de PvdA stemt wordt de PVV te groot en gaat in heel Nederland het licht uit.

Pieter V | 14-02-16 | 14:53

Maar ja de titel klopt niet helemaal van het topic. De pvda heeft niets geleerd van 2001\2002. Nee sterker nog de pvda leeft nog in het jaar 2001\2002. Straks halen ze zelfs mischien gewoon melkert weer van stal omdat ze niemand meer kunnen krijgen en ze gedwongen pvda fossielen weer van stal moeten halen om hun partij te bevolken. De pvda en leren klinkt zoiezo al absurd.

tweetybird | 14-02-16 | 14:46

@bijna_raak | 14-02-16 | 12:19

En zo is het!

Pieter V | 14-02-16 | 14:43

@knutsel | 14-02-16 | 12:34

Het ging in dit geval ook over de context, vooral de tweets die hij daarna stuurde.
Er was bovendien geen sprake van een woedeuitbarsting maar van een weldoordachte tweet van iemand die van zich in de Nederlandse taal duidelijk uitdrukken zijn beroep heeft gemaakt.

Pieter V | 14-02-16 | 14:41

@MultiPlex | 14-02-16 | 12:17

Fout! De PvdA is nog steeds extreem links! Nivelleren is immers een feest en we moeten alle gelukzoekers hier gratis geld medische zorg, huis en een wijf geven.

De VvD bijna is net zo links geworden als de PvdA en voert gewoon de linkse PvdA agenda uit.

Pieter V | 14-02-16 | 14:36

Maar ja ik heb even voor advocaat van meneer Wilders gespeelt en het voorzetje gegeven en hoe het uit te leggen zodat het naar de prullenbak kan. Het woord minder geeft enkel aan dat je van iets minder wilt maar zegt niks over de manier waarop je dat minder wilt bereiken. En daarmee is de zaak klaar. Nou ik ben mischien niet zo goed in nederlands schrijven maar wel in het bedenken van oplossingen. Niet altijd maar soms wel.

tweetybird | 14-02-16 | 14:33

Wat een onzin Bas, Wilders terecht laten vervolgen voor een vraagstelling: Willen jullie meer of minder Marokkanen? Ik zie echt niet wat hier verkeerd aan is, en waarom hij uberhaupt vervolgd kan worden voor een vraag. Zo ziek is dit land al.

swagmachine | 14-02-16 | 14:30

De PvdA heeft wel iets geleerd. Als een PvdA'er uit Katwijk zijn onderbuik laat rommelen en begint te boeren en op te rispen, dan zijn Spekman en Samsom er als de kippen bij om de nodige 'damage control' uit te oefenen door te suggereren dat de gewraakte uitspraken niet de gevoelens en gedachten van de Partij weerspiegelen.
Uiteraard weten wij dat dit slechts camouflage is. Willem den Hertog zegt wat al die salonsocialisten denken: democratie is slechts democratie als deze rood gekleurd is. Den Hertog heeft in wezen eenzelfde dedain als destijds Melkert, en de hele partij is doorspekt met dat dedain. Het is alleen feest als het een rood feest is, er mág alleen gefeest worden als het een rood feest betreft. Zo lang de democratie ten dienste staat van de rooien wordt die geloofd en geprezen, maar zodra diezelfde democratie de rode haan niet meer wil horen kraaien worden de wapens weer tevoorschijn gehaald, gesmeerd, gepoetst en zonder aarzelen doorgeladen.

Schoorsteenveger | 14-02-16 | 14:29

een compleet en geheel juist verhaal, Bas Paternotte!

langzullenweleven | 14-02-16 | 14:28

@Mannes | 14-02-16 | 11:49

Ja hoor, de PvdA heeft ooit wel eens iets goed gedaan. Zelfs een seriemoordenaar geeft wel eens een fooi.

Na Drees is de PvdA getransformeerd tot een maffia-club, waarbij Den Uyl begonnen is met als een sinterklaas het land financieel en demografisch te ontwrichten.
Toen Drees zijn lidmaatschap opzegde van de toen totaal ontspoorde PvdA had die maffia club afgedankt moeten worden.

GeenStijl biedt voor nog geen 20% tegenwicht tegen de voortdurende en intense extreem linkse berichtgeving die vooral gericht is op beschadiging van iedereen die er een andere mening op na houdt, door de gelijkgeschakelde staatsmedia, 90% van de TV en radioprogramma's dus.
De Pravda was er niks bij vergeleken.

En ja, het is volstrekt duidelijk dat de rechterlijke macht voor een groot deel links gecorrumpeerd is.
Heeft u het eerste proces tegen Wilders gevolgd? Ook in u opgenomen wat de rol van het extreem linkse "dinerclubje" was?
Een vervolging als interessant juridisch experiment?

Ook dhr/mevr. Mannes leidt kennelijk ernstig aan cognitieve dissonantie. Typisch links trekje.

Pieter V | 14-02-16 | 14:28

Peter Emile | 14-02-16 | 14:17


Ja ook u heeft het door. De pvda man riep in weze minder wilders, maar gaf daar achteraan hoe dat te bewerkstelligen waar Wilders dat bij de uitspraak op die avond dat niet deed en waarbij hij dan ook het woord criminele 1 keer was vergeten. Iets wat heel slinks wel wist omdat hij dat wel altijd ook gezegd heeft en zo bedoelde. Wilders is namelijk geen draaier zoals ze dat bij de pvda wel zijn. Bij Wilders wordt het afgewogen en nu staan die slinkse de uitspraak van die sukkel uit katwijk te baggataliseren. Een uitspraak die vele malen schadelijker is en wel geweld uitstraalt. Maar nu zijn de aangiftes van slinks tegen die katwijkse sukkel er niet en ik mis ook de t-shirtjes. Met wij zijn alle Wilders. Ja vreemd volk die slinksche mensen. Zie hoe selectief de slinksche medemens is.

tweetybird | 14-02-16 | 14:26

Het proces tegen Geert duurt zolang dat met een hoger beroep de definitieve uitspraak vlak voor de verkiezingen valt. Allemaal zo berekenend en doortrapt gepland door het OM.

mierus | 14-02-16 | 14:18

Iemand expliciet dood wensen of zelfs een kogel toewensen met inscriptie van "het Nederlandse volk", gaat aanzienlijk veel verder dan publiekelijk vragen of er van een bepaald slag lui "minder" gewenst zijn. Criminele of anderszins foute Marokkanen het land uit zetten of terugsturen naar hun tweede paspoortland, heeft niets met doodswensen, laat staan met doodsbedreigingen te maken.

Wat die Katwijkse PvdA-voorzitter heeft geroepen komt tien keer meer in aanmerking voor gerechtelijke vervolging dan het "Willen jullie minder Marokkanen?" van Wilders. Het is des te schrijnender dat in dit geval niemand zich geroepen voelt, zoals wél met Wilders het geval was, een aanklacht tegen deze PvdA-man in te dienen.

Ik wil ook minder Marokkanen. Het liefst helemaal geen. Maar dat maakt mij nog niet tot een doodsbedreiger. Of tot een bouwer van vernietigingskampen. Ik zou het slechts toejuichen als ze allemaal vrijwillig hun koffers pakken. En Nederland (en Europa) kan daar voor zorgen door het leven van gewelddadige, criminele, dan wel radicaal-religieuze moslimse dwangtypes hier zo onaantrekkelijk mogelijk te maken. En dat kan. Via het uitkeringsbeleid. Via wetten. En vooral: de handhaving van die wetten. En daar is niets verkeerds aan. Integendeel. Het wordt tijd dat we de vervuilde waterleidingen in dit land een goed gaan doorspoelen.

Peter Emile | 14-02-16 | 14:17

Mariolo | 14-02-16 | 14:05

Ja het woord minder zegt enkel dat je van iets minder wil. Het zegt niks van hoe je dat minder wil bewerkstelligen. Of de manier waar op. En daar zit nu het verschil. Hij heeft mischien wel minder geroepen maar daar achteraan niet gezegt hoe dat minder dan bereikt moet worden of op welke manier. En op die manier is minder niet schadelijk of zet aan tot iets. Ik wil ook minder van dit kabinet. Nou wie niet. Is toch niks mis mee!!! Nee ik denk ook dat het kansloos is. Maar ja de rechters hebben weer een dag werk en het kost ons burgers weer wat geld. Meer niet!!!

tweetybird | 14-02-16 | 14:13

@williamrightfoot | 14-02-16 | 11:47

Spekman die ook nog zijn vriendje de crimineel Bert van Roest uit wind heeft gehouden door er voor te pleiten om het op een akkoordje te gooien en hem vooral niet uit de PvdAfpersers te gooien.

En dat soort tuig van de richel kan bij de de maffiaclub met de naam PvdAsocialen partijvoorzitter worden en blijven.

De linkse paus Cohen die gemeenschapsgeld illegaal naar de club van de Westermoskee sluisde en discriminatie van autochtonen tot standaard praktijk heeft verheven onder het mom van "compenserende neutraliteit".
Alleen een crimineel die met de grondwet zijn gat afveegt kan zoiets bedenken.
Cohen, de soulmate van commissaris Van Riesen die vond dat Wilders maar gemold moest worden en zijn aanhangers verbannen.
Over zijn grenzeloze incompetentie als burgemeester van A'dam zullen we maar niet hebben met het giga-debacle Noord-Zuidlijn dat de Nederlandse belastingbetaler een godsvermogen heeft gekost.

Links is het kankergezwel in iedere samenleven die er door beheerst wordt Zie ook Zweden, volgens de linkse Vollidioten het Walhalla op aarde.

Pieter V | 14-02-16 | 14:12

Wat blijft er over van de aangiftes en rede tot rechtzaak wanneer de toehoorders meer meer meer hadden geroepen.
Ergo: bij gelijkblijvende uitspraak/vraag van Wilders zou er een totaal andere uitkomst kunnen zijn. Dus...... kansloze rechtzaak!

Mariolo | 14-02-16 | 14:05

het grootste probleem is dat de PvdA niet de waarheid zegt dat Ze het Nederlandse Volk afgeschreven hebben en door gaan met CRIMIgranten en Gelukszoekers van Elders . Maar het Plebs mag Ze wel even Heropvoeden en Voorzien van alles . Uiteraard is de tyfuszooi ook voor Je eigen . Ze steken geen ene klauw voor Je uit die Hippies als je wat overkomt . Maar daar moet je eerst Zelf even achterkomen nog .

liegende lippen | 14-02-16 | 13:57

Het leuke is dat als ze meneer wilders veroordelen voor het woord minder dat dat betekent dat ook de van dale een boek wordt met rassistiese uitingen omdat daar het woord minder in staat. Het woord minder is niet rassisties. Het zet zelfs niet aan tot geweld. Ik kan wel roepen ik wil minder minder minder komkommers. Als wilders voor minder roepen wordt veroordeelt kunnen we het woord minder dus wel schrappen uit de nederlandse taal. Want dan wordt het woord minder dus aanstootgevend. Zie dus de onzin. Een onzin van slinks nederland.

tweetybird | 14-02-16 | 13:52

Wilders stelde een vraag, in drie trappen.
Wilt u minder PvdA?

Piet Karbiet | 14-02-16 | 13:50

freelux | 14-02-16 | 13:33

Nee hoor is onzin. Want dan had hij toch ook geroepen minder turken. In dat verband dat hij dat zei ging het zeer zeker niet om minder moslims maar om minder criminele marokanen. Alleen had hij criminele er 1 keer voor vergeten en daar probeert slinks hem dan op af te rekenen. Maar juist dat is de verdraaiing die slinks doet. Om hem onterecht als rassist af te schilderen. Want ze wisten weldegelijk dat hij criminele marokaan bedoelde. Ook u weet dat.

tweetybird | 14-02-16 | 13:43

Amateurspoorliggert Samson en vieze-trui Spekman moeten samen een feesie bouwen ergens op het spoor. Goed voor iedereen.

Ronnie uit Helmond | 14-02-16 | 13:41

arretje | 14-02-16 | 12:06
U hecht kennelijk meer waarde aan Mein Kampf met correcte spelling dan aan Milton's Areopagitica met een spelfout hier en daar. Een vrij domme mening naar mijn maatstaven, maar wel een mening die je dankzij onze vrijheid van meningsuiting mag hebben. En dat is ook wat waard.

a1a2a3 | 14-02-16 | 13:38

Het is al vaker gepost, maar: Minder, minder, minder!

gouweouwe | 14-02-16 | 13:35

Hij had het niet over minder moslims (slechts indirect) maar over minder Marokkanen
Joris Klam | 14-02-16 | 12:55
Klopt. Ik trek het alleen iets verder door naar de groep moslims. Want een belangrijke reden waarom Wilders minder Marokkanen wil is omdat ze moslim zijn. Bovendien geldt voor Marokkanen hetzelfde als de grotere groep moslims als geheel. Ook zij zijn oververtegenwoordigd in alle negatieve statistieken, integreren slecht en nemen hun totalitaire ideologie mee. Ik zie dan ook geen reden waarom je niet minder, minder, minder Marokkanen zou mogen willen. Sterker, je zou wel gek zijn om er meer, meer, meer binnen te laten als bekend is dat deze groep juist voor een groot deel voor structurele problemen zorgt. Daarnaast hebben Marokkanen een eigen land, waar geen oorlog is en we moeten ook niet doen alsof Marokko een derde-wereld-land is. Ik zie dan ook geen enkele reden waarom Marokkanen daarom allemaal maar naar Europa moeten komen

freelux | 14-02-16 | 13:33

Klopt. En hij zal er wel voor veroordeeld worden.
omanders | 14-02-16 | 13:21
.
U loopt behoorlijk voor de troepen uit. Wilder's advocaat is mr. Geert Jan Knoops, prof. internationaal strafrecht. (Lees zijn biografie in de link die ik plaatste). Bij hem vergeleken is Bram Moszkowicz een krullenjongen.

Lupuslupus | 14-02-16 | 13:33

tweetybird | 14-02-16 | 13:19

Goede analyse. De PvdA is gevaarlijker voor hun eigen achterban dan Wilders.

De Marokkanen zijn inmiddels al het slachtoffer van een linkse draai geworden. Dat ten behoeve van de nieuwe goudzoekers. Na Keulen werd er immers door links geroepen dat de seksuele misdrijven vooral door Noord-Afrikanen en Marokkanen gebeurde. Waar links eerst misdrijven gepleegd door Marokkanen met de matel der liefde bedekte, krijgen ze nu de misdrijven van een ander in de schoenen geschoven.

Helaas voor hen zien ze dat zelf niet in.

Ikhebeenvraag | 14-02-16 | 13:31

très cool | 14-02-16 | 13:04

Voor jouw zal ik het verbeteren in geroepen. Even naar boven en invoegen ,kun je weer een regel extra lezen.

tweetybird | 14-02-16 | 13:31

Jazeker, daar wordt de PVV-leider vanaf volgende maand dan ook voor vervolgd.

En terecht

Uh ? Wat ? D6666 , kan niet anders.

edelweiss | 14-02-16 | 13:29

très cool | 14-02-16 | 13:04

Je hoeft het ook niet te lezen. Het mag. En ja ik ben niet de goeiste in de nederlandse taal. Maar gelukkig weet ik dat van mezelf. En ik ben wel blij dat je bezorgt bent om mijn verspilde moeite. Maar bedenk maar. Het heeft me weer effe lekker van de straat gehouden.

tweetybird | 14-02-16 | 13:26

Een rechtszaak om de kaders van de vrijheid van meningsuiting te schetsen; ben je wel helemaal lekker in je hoofd. Er zou geen kader nodig moeten zijn. What's next, een pleidooi voor #beniceorleave?

3Xniks | 14-02-16 | 13:22

Die studie is toch niet meer nodig? Het zijn toch allen apothekers en raketgeleerden?

padbuffel | 14-02-16 | 13:22

@Joris Klam | 14-02-16 | 12:55


Klopt. En hij zal er wel voor veroordeeld worden. Maar dat laat onverlet dat we wel degelijk etnische politiek moeten gaan bedrijven om Europa overeind te houden.

omanders | 14-02-16 | 13:21

@ Glasgow Argus | 14-02-16 | 11:25

Zonder zijn chauffeur Hans Smolders was Volkert van der Graaf nooit gepakt. Dat geeft ook te denken.
Geheime dienst heeft destijds mensen geronseld o.a. kraakbeweging; chantage gestopt in ruil voor bepaalde daden... Volkert kan zo gechanteerd zijn om hem tot de moord te drijven. Trucjes, zie JFK.

ecologiste | 14-02-16 | 13:21

En het rare is juist dat moslims zich bij Wilders geen zorgen hoeven te maken maar juist bij die pvda. Wilders zijn standpunt is namelijk duidelijk en er wordt niet ingedraaid. Het is wat het is. Bij de pvda daarentegen weet je dat niet daar zij niet voor niks de draaideur partij zijn. Ze zijn lief en aardig zolang groepen kiesvee zijn. Als ze dat niet meer zijn draait de pvda als een draaideur. En is die groep juist niet interresant meer voor ze. En krijgt juist die groep het te verduren. Ze gaan namelijk hun nieuwe kiesvee knuffelen. De gastarbeider van toen is daardoor net zo de lul als de autochtone nederlander. Ook voor hun wordt het meer werkeloosheid door dat de nieuwe groep kiesvee voorrang krijgt met alles. Iets wat Wilders juist niet wil. We zien het al gebeuren. De nieuwkomer moet gratis studie krijgen. Voorrang op huizen en als het aan de pvda ligt ook op werk. En ook zij gaan daar de ellende van ondervinden.Ik zeg dan ook tegen hun. Niet Wilders is het grote gevaar maar de Weg Met Ons partij de pvda is de schadelijke partij. De partij die juist haat zaait in de samenleving. Omdat haat maakt dat juist zij nog zetels hebben. Omdat het ze op een andere manier niet meer lukt. Zij zijn er bij gebaat mensen tegen elkaar op te zetten. En zaken constant als rassisme weg te zetten terwijl het dat niet is. Ze leven er juist zelf van. Daarvoor tijd dat die pvda naar nul gaat.

tweetybird | 14-02-16 | 13:19

@Handsomeboy | 14-02-16 | 12:44


So wie so is dit jaar een verbijsterende parade van ineenstortende linske dromen.


1) Men gooit Marokkanen onder de bus on Syrische vluchtelingen vrij te pleiten.

2) Feministen gedogen "rape cultures" als die niet blank zijn en laten zien dat ze minderheden bovcen vrouwen kiezen.

3) Pers en overheden verklaren openlijk hun publicaties en feiten aan te passen om "extreem rechts" niet in de kaart te spelen.

4) De burgermeester van Amsterdam laat een contrademo georganiseerd door partijen die in het college zitten ontaarden in straatgeweld. Ik denk bewust.

5) Minderheden blijken verkrachtingspelletjes te spelen met onze (ja, in noem dat "onze") vrouwen.


Het hele progressieve verhaal stort momenteel in.

omanders | 14-02-16 | 13:17

"Het is namelijk een reflex van links om naar geweld te willen grijpen of verwijzen wanneer het tegenzit."

In 1 zin de linkse gedachte over democratie samengevat. Leuk, zolang zij hun zin maar krijgen.

Ikhebeenvraag | 14-02-16 | 13:14

@Vogelbeest | 14-02-16 | 11:59
U heeft een punt. Totdat, onze eigen MSM en politieke elite een globalistische agenda dienen. Links of rechts is niet veel meer dan dialectische kolder, het grootkapitaal bepaald. Deze is niet etnisch Europees, ze lijken op ons, maar vinden zelf van niet! Net als het punt waar hij aan refereerde uit 'de republiek' van Plato, een democratie leidt tot tirannie. De massa is goedgelovig en naïef, makkelijk te manipuleren.

nuff said | 14-02-16 | 13:10

en laten we niet vergeten.. het zijn SP'ers die het verzet van het Nederlandse volk tegen meer islam import en gelukszoekers willen verstoren.
' De SP organiseert de tegendemonstratie. Peter Kwint van die partij, ook te gast in De Stelling, noemt Pegida een 'hardgrondig fascistische organisatie', maar iedereen zou mogen demonstreren in de stad '

(c)ZWITSUL | 14-02-16 | 13:09

Dus elke bestorming van een azc, varkenskoppen bij moskees, uitschelden en bedreigen door rechts is de schuld ban Wilders?

Roer | 14-02-16 | 13:06

@ tweetybird | 14-02-16 | 12:59

jammer van al je moeite, ik ben gestopt met lezen na 'gezegt'.

très cool | 14-02-16 | 13:04

Een eigen volk eerst uitspraak was beter geweest en had de essentie beter weer gegeven, ook in de context van de huidige "vluchtelingen" crisis. Geen enkel soeverein land hoeft zijn eigen bevolking te vernietigen door grote immigratiestromen toe te laten. Immigratiestromen die niet leiden tot een verhoogde welvaart. Integendeel, immigratiestromen die leiden tot een vernietiging van onze welvaartsstaat en verworven vrijheden.

Zullen we ophouden de islam een godsdienst te noemen? Het is een ideologie die misbruik maakt van de vrijheid van godsdienst.

Joris Klam | 14-02-16 | 13:02

@glasgow Argus 11:25
Deze tegel maakt elke andere reactie betreffende dit onderwerp overbodig. Klasse.
.
En ik blijf me afvragen waarom u niet van Zwitsal verlost wordt. Niet alleen de hoeveelheid reacties, niet hoelang iemand al reageert, maar ook de inhoud zou bepalend moeten zijn.

RoBD=Skullfucker | 14-02-16 | 13:01

Die SP'er bij Buitenhof zegt zinnige dingen over de EU en het associatieverdrag. Zoals dat niet de bevolking van het verdrag zal profiteren, maar bovenal het Westerse bedrijfsleven, ten koste van de Oekrainse burgers.

harbi | 14-02-16 | 13:01

Wilders heeft wel minder gezegt. Maar zoals het links betaamt hebben zij er bewust een andere draai aan gegeven omdat hij een keer het woord criminele was vergeten. Dat weet iedereen ook slinks. Dat hij dat bedoelde en ook altijd heeft gezegd. Toen werden wilders zijn woorden afgewogen en nu slinks hetzelfde doet mogen hun woorden ineens niet worden afgewogen. Ook probeert slinks Wilders steeds al rassist weg te zetten terwijl wilders altijd duidelijk is geweest. Hij heeft niks tegen moslims op zich. Hij heeft wat tegen hun verderfelijke islam van de wrede die juist discriminatie nastreeft tegen zo wat alles en iedereen. Dat is een heel verschil. En hij heeft wat tegen het weg met ons. De gedachte van vele slinkse. Waarin wij zelfs zo ver gaan dat we zaken in onze cultuur volgens slinks moeten afschaffen en ons moeten aanpassen naar nieuwkomers of een bepaald geloof. Slinks is ook gevaarlijk daar ze hebben laten zien zeer extreem uit de hoek te kunnen komen en geweld juist niet te schuwen als ze hun zin niet krijgen. We zien het keer op keer. Zelf ben ik er wel van overtuigd dat volkert wel als individu heeft gemoord omdat hij namelijk gekker als gek is. Een extreem op zichzelf en naar mijn mening nog steeds zeer gevaarlijk. Maar feit blijft wel dat de pvda niks geleerd heeft. Met Melkert werd het ingezet ,het demoniseren van iemand die andere denkbeelden heeft als hun en waar ze niet tegen op kunnen omdat het merendeel van de bevolking die denkbeelden ondersteund en dan proberen zo iemand onterecht als rassisties neer te zetten. En dat is enkel erger geworden bij ze. Terwijl de bevolking duidelijk laat zien het niet met de pvda eens te zijn. Helaas helpt de rest van de tweede kamer ook niet erg mee om juist dit te stoppen in de politiek door op die tendens mee te deinen. En daarmee in weze een collega met wat andere denkbeelden juist in gevaar brengen. En dat is dom! Dus inderdaad ze hebben in de politiek weinig geleerd van het verleden. En werken mee aan een klimaat waar dadelijk vele politici niet meer gewoon over straat kunnen bang om afgerekent te worden op een politiek standpunt. Nou ik zou zo'n klimaat niet willen. Iedere politici in nederland moet in zijn prive gewoon net als ieder ander gewoon over straat kunnen zonder bang te hoeven zijn. En ze in die tweede kamer niet moeten vergeten dat hun collega Wilders om zijn standpunt al jaren niet veilig over straat kan. Het wordt dus eens tijd dat ze eens gaan nadenken in die tweede kamer. En collega's in andere partijen terug fluiten als ze echt te ver gaan met onterecht gedemoniseer. En collega's in die tweede kamer die maar lukraak iedere keer in die kamer bij alles roepen meneer Wilders is een rassist. Want dat is hij namelijk pertinent niet. Dat heeft hij ook meermaals duidelijk gemaakt.

tweetybird | 14-02-16 | 12:59

"Mao, Stalin, Pol Pot, PvdA. Allemaal dooien op hun geweten. Noem(d)en zich allen "socialisten.... Maar hun volk kon verrekken!
macmiep.nl | 14-02-16 | 12:21"\

U bent zeer ernstig gestoord en zeer demagogisch bezig als u de PvdA in dit rijtje opneemt!
Salut! Evocatus

Evocatus | 14-02-16 | 12:59

Zit er bij Buitenhof weer zo'n Belgische teef uit het ondemocratische parlement het associatieverdrag te verdedigen... Behalve dat zij zich niet met ons referendum te bemoeien heeft, is ook wel tekenend dat er blijkbaar geen geloofwaardige Nederlander te vinden om dat verdrag te verdedigen.

Stormageddon | 14-02-16 | 12:56

En vergeet niet: als je iets tweet of post op Facebook, en links vindt het niet leuk, komt de politie nu bij je op bezoek. Geen haan die ernaar kraait, is gewoon regeringsbeleid.
Vroeger heette dat de Sicherheitsdienst, de Gestapo, de KGB of de Volkspolizei, allemaal organen van socialistische signatuur - of het nu nationaal is, of communistisch. Het aard van het beestje is 'totale controle van bovenaf'.

Rest In Privacy | 14-02-16 | 12:55

@freelux | 14-02-16 | 12:29

Hij had het niet over minder moslims (slechts indirect) maar over minder Marokkanen:

Wilders hield later vol dat hij niks verkeerd heeft gezegd. 'Ik heb gezegd wat veel mensen denken. Minder Marokkanen bereiken we door beperking van de immigratie uit islamitische landen zoals Marokko, vrijwillige remigratie en het uitzetten van criminelen met een dubbele nationaliteit na denaturalisatie. Daar is niks mis mee. Dat hadden we tien jaar geleden al moeten doen als we naar de oververtegenwoordiging van Marokkanen in de criminaliteit kijken. Critici kunnen dus de bomen in.'
www.volkskrant.nl/politiek/-wilders-la...

Joris Klam | 14-02-16 | 12:55

Die Matty Verkamman is overigens een heel slecht schrijver. Wat een onsamenhangend gebral, zeg. Ook in het iemand doodwensen dien je gewoon een beetje je best te doen, is mijn bescheiden mening.

omanders | 14-02-16 | 12:54

PVDA? Is dat niet dat splinterpartijtje van die man met dat Brueghelhoofd?

metzonderzijwieltjes | 14-02-16 | 12:53

Hear hear Paternotte. Goed stuk. Om de grote Hank Moody te citeren: True dat !

quisnix | 14-02-16 | 12:52

@macmiep.nl | 14-02-16 | 12:21


Ik ben geen vriend van de socialisten. Sterker nog, ik denk dat van der Laan met de Pegida demo bijna bewust straatgeweld heeft laten escaleren om Pegida haar democratische recht te ontnemen en dat de PvdA c.s. een grens zijn overgegaan.


Maar een ding moet je de sociaal-democratie meegeven: Ze wilden en willen geen socialistische dictatuur. Het wezenskenmerk van de sociaal-democratie is afscheid van het letterlijke Marxisme en dus van de revolutie, de dictatuur van het proletariaat.


Dat laat onverlet dat er mensen in die partij rondlopen die die memo nog niet gelezen hebben. Maar dat heb je bij alle partijen.

omanders | 14-02-16 | 12:51

Iemand dit bericht al gelezen? www.rijnmond.nl/nieuws/138660/Proteste...

Ik mis bepaalde feiten. Zoals het er nu staat komt het over als een stel kwajongens die een beetje boos zijn. Overigens van het hele "incident" niets terug gezien bij de Staatstevee.

hero_of_heaven | 14-02-16 | 12:50

Ik zag laatst een vergelijking tussen het aantal linkse groeperingen in Europa dat geweld gebruikt en het aan rechtse. Het aantal rechtse lag in de orde van enkele tientallen terwijl het aantal linkse in de orde van enkele honderden lag.

Bytemaster | 14-02-16 | 12:49

@Handsomeboy | 14-02-16 | 12:44

Eerst gaan we nog wat getouwtrek zien en met hier en daar wat Pvda-ers die andere Pvda-ers een mes in de rug steken.

Verkapte steunbetuigingen, verraad, intriges en handje klap.

De strijd om het laatste pluche is al begonnen.

SapperDeFlap2166 | 14-02-16 | 12:49

Tracht eigen schuld niet goed te maken met kwaad dat gij van and'ren weet.
De modder op des naasten mantel is nimmer zeep voor uw kleed.
Dat is wel vreemd... | 14-02-16 | 12:46
.
Prachtig!

Lupuslupus | 14-02-16 | 12:48

Tracht eigen schuld niet goed te maken met kwaad dat gij van and'ren weet.
De modder op des naasten mantel is nimmer zeep voor uw kleed.

Dat is wel vreemd... | 14-02-16 | 12:46

Het mooiste van alles is dat nu de oer linkse rode 5e colonne zichzelf distantieert van hun eigen partij. De kop ligt op het blok, en ze hakken hem er zelf af. Wat een strop voor Aboutaleb, die was zo'n hardliner in R'dam en dacht die partijkracht naar Den Haag mee te brengen, maar met 1 tot 10 zetels ben je voor niemand interessant.

Handsomeboy | 14-02-16 | 12:44

"Komt de jij-bak: Maar Wilders dan, die kwam toch écht met ‘minder, minder, minder Marokkanen’ aanzetten. Jazeker, daar wordt de PVV-leider vanaf volgende maand dan ook voor vervolgd."

Toch even voor de duidelijkheid: Dat was geen uitspraak of stelling van Wilders, maar een vraag aan de bijeenkomenden in kwestie. Dus ik ben zeer benieuwd, wat de rechter daarvan gaat zeggen.
Salut! Evocatus

Evocatus | 14-02-16 | 12:44

Ik hoop dat het Om dezelfde uitspraak als PAternotte gebruikt:
Maar Wilders dan, die kwam toch écht met ‘minder, minder, minder Marokkanen’ aanzetten.

Wilders kwam daar niet mee aanzetten, dat heeft het journaille er van gemaakt en Bas heeft het zo vaak gelezen dat hij het ook nog gelooft.

Wilders zegt:
"Dus ik vraag aan jullie, willen jullie in Nederland, in deze stad, meer of minder Marokkanen" . Dit nadat hij gevragd heeft of men meer of minder EU en meer of minder PvdA wilde. www.youtube.com/watch?v=0cYhLHNYgEE

Er was zelfs een keuze meer- Natuurlijk is het demagogisch. maar Wilders kwam NIET met minder, minder, minder aanzetten, het was de antwoord op zijn vraag.

bergsbeklimmer | 14-02-16 | 12:42

Vaak wordt vergeten dat "socialisme" de helft van het woord "nationaal-socialisme" behept. Best knap omdat vervolgens als extreem rechts te framen...

NACademicus | 14-02-16 | 12:40

Pieter Bas | 14-02-16 | 12:30
Wilde een grappig antwoord geven maar..................
R.I.P. Theo

hero_of_heaven | 14-02-16 | 12:38

Matty Verkamman: ".. Ik voel aan de pommerans, zie dat biljartbalhoofd van Fortuyn en bedenk dat ik met een lekkere trekstoot de haatkwab in zijn hersenen voorgoed onschadelijk zou willen maken. Dan ineens weet ik het. Ik zeg: ik zou gaan schelden, bij voorkeur op de toon van Henk Spaan. Jij vuile, kale nepprofessor, jij hebt de intelligentie van Adolf Hitler en de charme van Heinrich Himmler! Jij leeft van haat en daarom hoop ik dat je in die dark room van je zo gauw mogelijk aids krijgt."

Wilders' "Dan gaan we dat regelen" is blijkbaar veel erger.

SapperDeFlap2166 | 14-02-16 | 12:37

@Bas Paternotte


In extreem-linkse kring is geweld altijd al een optie geweest. Was Fortuyn niet vermoord door deze hoek als ie als serieuse gesprekspartner was omarmt? Denk je nu echt dat Volkert dan niet een pistool had gepakt?

omanders | 14-02-16 | 12:37

Dat wekelijkse gebrabbel van Paternotte is echt een blamage voor GS. De man voegt werkelijk nooit iets toe (ja we weten dat al die zogenaamde progressieven uiteindelijk doorgaans gewelddadige fascisten blijken te zijn) en etaleert uitsluitend week in week uit zijn eigen PVV obsessie (nee, het is helemaal niet terecht dat een volksvertegenwoordiger wordt vervolgd voor een beleidsvoornemen waar heel erg veel Nederlanders hem in steunen).

très cool | 14-02-16 | 12:37

Als er minder, minder Belgen was geroepen had je er niemand over gehoord.
Marokkaan is ook gewoon een nationaliteit, dus ik zie het verschil niet.
Ik heb dan ook het idee dat een veroordeling geen schijn van kans maakt en niet alleen daarom.
Ondanks dat er camera's bij waren, was het een BESLOTEN bijeenkomst en volgens mij mag je op je EIGEN feestje roepen wat je wilt. Willen jullie meer of minder bier? Minder, minder.
Je kunt het zeker als besloten bijeenkomst zien, gezien de relatief strenge beveiliging waar iedereen doorheen moest die op het "feestje" wou komen.
Aan de definities van haatzaaien voldoet het ook niet.
nl.m.wikipedia.org/wiki/Haat_zaaien#W...

De uitlatingen van moslims (zwaaien met ISIS-vlaggen), Katwijkers en diverse linkse kamerleden voldoen daar dan wel weer prima aan.

Bijtendehond | 14-02-16 | 12:37

@freelux | 14-02-16 | 12:29
Mee eens. Net wat ik zeg: dit soort "wetgeving" maakt het onmogelijk om OP BASIS VAN FEITEN politiek te bedrijven en wurmt iedereen in een ideologische dwangbuis. Tel daarbij op de homogenisering en het politiek "zelfreinigend" vermogen van de rechterlijke macht en je ziet vanzelf wat je kansen zijn. Hoezo, onafhankelijk??

Tux1337 | 14-02-16 | 12:36

@bijna_raak | 14-02-16 | 12:25 . Bedreging. Dat is weer iets anders. Als zo'n pvda-voorzitter hoopt dat iemand doodgaat mag hij dat wat mij betreft zeggen. Zegt dan vooral iets over zijn eigen onvermogen danwel geestelijke armoede. Misschien had hij dan niet de politiek in moeten gaan. Hoe dan ook, woorden voor de rechtbank slepen vind ik persoonlijk absurd.
En het gaat nog wel dieper; welke vrijheid moeten we precies verdedigen als een abstract iets als een woord verboden is?

knutsel | 14-02-16 | 12:34

In plaats van de vrijheid van meningsuiting te beperken via "anti-discriminatie wetgeving" (ooit wel eens die artikelen gelezen? Verschrikkelijk! Je waant je ineens in de Sovjet unie) zou het "bedreigen by proxy" verboden moeten worden. Zou veel "dan zouden mensen wel eens heel boos kunnen worden" en "ik voorzie rellen" uitspraken ineens voor de rechter kunnen komen.

Tux1337 | 14-02-16 | 12:32

Dus opmerkingen als "het zou toch jammer zijn als die mooie zaak van je in de hens gaat, je dochter/ vrouw verkracht wordt of iets lelijk overkomt, je met een dwarslaesie verder moet" zijn strafbaar.
bijna_raak | 14-02-16 | 12:25
.
Waarom worden dat bedreigingen genoemd? Het ligt er helemaal aan in welke context het wordt gezegd en wie het zegt.
.
Als iedereen tegen wie wordt gezegd tijdens een ruzie "ik sla je helemaal de moeder als je dat nog een keer doet" naar de politie zou rennen, worden dat honderden zo niet duizenden processen verbaal per dag.

Lupuslupus | 14-02-16 | 12:31

@hero_of_heaven | 14-02-16 | 12:19

"Uiteindelijk is alleen de filmproducent de grote winnaar."

Welnee, die is ook al dood.

Pieter Bas | 14-02-16 | 12:30

'Maar Wilders dan, die kwam toch écht met ‘minder, minder, minder Marokkanen’ aanzetten. Jazeker, daar wordt de PVV-leider vanaf volgende maand dan ook voor vervolgd.
En terecht.'
Niet mee eens. Ik zie niet in waarom je geen minder, minder, minder moslims in een land zou mogen willen. Deze stelling is namelijk prima feitelijk te onderbouwen. Moslims zijn in alle negatieve statistieken oververtegenwoordigd en integreren slechts. Bovendien nemen ze hun totalitaire ideologie mee. Zolang je geen 'minder, minder, minder' moslims wilt bewerkstelligen door onschuldige moslims het land uit te zetten of door de moslims als totaal uit te roeien is er niks aan de hand. Beide zaken zijn ook totaal niet aan de orde. Ja, in de ontspoorde gedachtegang van de links-radicale onderbuik. Europa wordt overspoeld door miljoenen moslims en de enige die minder, minder, minder moslims wil moet voor de rechter komen. Zegt wel iets over de staat van onze democratie, de vrijheid van menigsuiting en het politiek-correcte klimaat waarin we gegijzeld zitten...

freelux | 14-02-16 | 12:29

knutsel | 14-02-16 | 12:18
Aanzetten tot geweld is volkomen terecht strafbaar, net als het bedreigen van personen met de dood, brand of lichamelijk letsel. Dus opmerkingen als "het zou toch jammer zijn als die mooie zaak van je in de hens gaat, je dochter/ vrouw verkracht wordt of iets lelijk overkomt, je met een dwarslaesie verder moet" zijn strafbaar.

bijna_raak | 14-02-16 | 12:25

De AFA, RaRa, Brigate Rosse, Rote Armee Fraktion, Internationale Socialisten; ze zijn in hun eerste geweldsdelict, waaronder moord, niet gestikt.

Thomas333 | 14-02-16 | 12:21

Mao, Stalin, Pol Pot, PvdA. Allemaal dooien op hun geweten. Noem(d)en zich allen "socialisten.... Maar hun volk kon verrekken!

Rest In Privacy | 14-02-16 | 12:21

Heel goed dat naast genoemde anderen, ook de demoniserende opmerkingen van die andere Graaf, namelijk Thom de Graaf van D66 nog eens in herinnering worden gebracht. Bij herhaling demoniseren, stigmatiseren opdat het daardoor gemaakte frame zijn eigen werk gaat doen. Walgelijke en verschrikkelijke uitspraken van lieden die nadien bestuurlijke functies mochten blijven vervullen en nimmer zijn vervolgd.

krelus | 14-02-16 | 12:20

Pvda heeft een zeer bedenkelijke learning curve. Massa's demonstranten op straat, maar die asociale wereldverbeteraars douwen belachelijke hoeveelheden westers-vijandige gelukszoekers de burgers door de strot.
Daarnaast veinst ze voor de arbeiders op te komen, maar hebben eigenlijk "zwaar schijt" aan haar kiezer.
Dit is een hele foute club.

Anjin Mohammed | 14-02-16 | 12:20

Inderdaad heeft Wilders nooit 'minder, minder' geroepen, maar enkel een vraag gesteld aan zijn achterban. Dat mag altijd. Leuk dat de rechter dat gaat toetsen, maar dat had zo een rechter ook een dag nadien kunnen doen, zonder het jarenlang boven de electorale markt te laten hangen. Binnen een kwartier weet elke rechter of de vraag die Wilders stelde strafbaar is.

Inderdaad heeft Wilders de connectie tussen de vogelvrij-verklaring van Fortuyn door Melkert en zijn eigen vogelvrijverklaring door Spekman niet zelf gelegd, maar kwam de 1-vandaag-reporter met die vergelijking. Wel is het zo, dat een socialist in nood levensgevaarlijk is. Honderden miljoenen mensen zijn in de geschiedenis het slachtoffer geweest van socialisten in nood. Er zit een kleine Stalin in iedere socialist.

tipo | 14-02-16 | 12:19

Mastermattie | 14-02-16 | 11:18
Inderdaad, stel dat ze Volkert zo gek krijgen om ook Geert om te leggen. Dan knallen ze daarna Volkert af, verklaren hem alsnog voor gek en gevaarlijk,er rollen wat koppen van misbare ambtenaren/politici , maar de schoften wassen hun handen in onschuld. Een soort van Harvey Lee van de 21ste eeuw.
Uiteindelijk is alleen de filmproducent de grote winnaar.

hero_of_heaven | 14-02-16 | 12:19

Als rechts er voor staat om ruim baan te geven aan Wientjes/ de Boer en hun VNO vriendjes, die alleen maar meer EU willen en de vluchtelingen stroom en de daaruit volgende illegalen fantastisch vinden als de lonen maar gedrukt worden dan ben ik inderdaad nogal links, ook tegen Big Pharma en hun gewetenloze gedrag, om over banken en verzekeraars maar te zwijgen. Helaas ben ik ook zwaar islamofoob, heb namelijk weinig op met het doodschieten van meisjes of het overgieten met accuzuur omdat ze onderwijs willen volgen, ook niet echt voorstander van het van een flatgebouw gooien van homo's, stenigen van geloofsafvalligen of verkrachtigingsslachtoffers die dus overspel pleegden, 1000 stok- of zweepslagen voor gewone burgers, die aan drank of drugs zitten. Tsja en dan blijven in dit land alleen de PVV of VNL over als partijen waar je stem op uit kunt brengen.

bijna_raak | 14-02-16 | 12:19

Dodelijk vermoeiend. Vrijheid van meningsuiting is een absoluut iets. Als ik iemand een kogel toewens blijft het bij woorden. Degene die de trekker overhaalt overschrijdt de grens. Daar kan geen rechter iets aan veranderen. Wat wil je nou? Er kan m.i. geen jurisprudentie bestaan voor woorden. Woorden zijn woorden, daden zijn daden. Je kunt geen woorden verbieden omdat er mensen overgaan tot daden.
Wat je dan zegt is: mensen kunnen niet omgaan met woorden. Hoe wil je in vredesnaam het proces in iemands hoofd verbieden? Slaat nergens op.

knutsel | 14-02-16 | 12:18

Dat Wilders beveiliging nodig heeft komt voornamelijk door de manier waarop zijn 'collega' politici hem in de media neerzetten. Die mensen zijn veel gevaarlijker dan Wilders.

Zupschufter | 14-02-16 | 12:18

Wie de PvdA nog steeds links noemt, heeft afgelopen 20 jaar onder een steen geleefd. Het is een soort VVD light maar dan i.p.v. corruptie hebben ze wat andere vreemde oprispingen. Ze staan niet voor niets laag in de peilings. Kunnen we het over belangrijkere zaken hebben?

MultiPlex | 14-02-16 | 12:17

Ik plaats grote vraagtekens bij de zogenaamde veiligheid waarmee Wilders zich omringd.
Hij is voor bepaalde lieden welliswaar geen "sitting duck",maar komt toch regelmatig buiten zoals laatst tijdens het ludieke uitdelen van verfspuitbusjes.
Je hoeft bepaald geen scherpschutter te zijn om hem te kunnen raken.
Ik houd m'n hart vast,zéker nu hij zo geweldig scoort.

R.B.Scott | 14-02-16 | 12:17

HebpermabanvanPvdA | 14-02-16 | 12:11

Om in PVDA jargon te blijven, zij gaan het "eerlijke verhaal" de volgende keer beter uitleggen aan de mensen. Het is die domme kiezer namelijk die ze in de steek laat omdat ze het niet begrijpen. Daar kan de PVD natuurlijk niets aan doen. (Einde cynisme modus)

padbuffel | 14-02-16 | 12:16

Straks: Wir haven es nicht gewusst. Of Wilders had ook wel goede punten. En vervolgens in de aanval op de volgende "duivel". Steeds.maar.weer

Kamervraag | 14-02-16 | 12:16

Vervolgen Wilders is onzin. Hij maakt al haren duidelijk hoe en onder welke voorwaarden hij de groei van het aantal Marokkanen in Nederland wil verminderen. Bovendien heeft hij de afzonderlijke uitspraak waar justitie over valt niet eens zelf gedaan.

De Geus | 14-02-16 | 12:15

Glasgow Argus | 14-02-16 | 11:25

Bedankt voor de bijdrage!
Mede dit soort bijdrages maakt dat het dagelijks afstemmen op GeenStijl vele malen zinvoller is dan afstemmen op de rest van de mediakanalen in Nederland of je moet het als mens prettig vinden om lekker te grazen in de wei....

Yeah sure | 14-02-16 | 12:14

Het geeft aan hoe ver politici van de werkelijkheid af staan als zij zich denken te kunnen veroorloven om zulke uitspraken te doen, de consequenties menen ze niet te hoeven aanvaarden en staan er verbaasd over dat mensen er zo op reageren. Net als die burgermeester in Geldermalsen. Het is verworden tot een inteelt club. Kijk naar een van der Steur, de man heeft een heel andere leefwereld dan de werkelijkheid. Het zijn maar een paar voorbeelden maar de Neerlandse politiek van hoog tot laag niveau moet er inmiddels van doorspekt zijn. Triest dat de focus altijd ligt op rechts als de boosdoener van alles en links zich ofwel opstelt als moraalridders die vingerwapperend het volksgevoel proberen te manipuleren, ofwel zichzelf bij kleine tegenslag direct als reflex in de mantel van het zelfverkozen slachtofferschap hullen, ofwel in het uiterste geval met geweld gaan dreigen of het ook in de praktijk brengen. Dat zie ik op de rechterflank veel minder gebeuren. De kliek politici in Nederland is veelteveel eenheidsworst, veelteveel intern gericht, op een aantla punten ronduit slap en misschien wel verveeld en verwend en door die factoren onkundig geworden om de echte problemen op te lossen. Zij kiezen liever voor aanvallen op elkaar dan een aanval op het probleem. Het volk vangt de klappen op tot nu toe en dat begint men zat te worden. De paniek klauwt met ijzige paniekvingertjes om zich heen en niemand ontsnapt eraan, het horrorbeeld van links verheft zich in de vorm van zetelwinst voor rechts en groeiend nationalisme. En links weigert in te zien dat het hun eigen beleid is wat hiervoor zorgt. Dat is opnieuw een teken van onkunde, ze wensen niet de verantwoordelijkheid te nemen voor hun falend beleid.

Dutchbeaurouge | 14-02-16 | 12:13

' Jazeker, daar wordt de PVV-leider vanaf volgende maand dan ook voor vervolgd.
En terecht. De vrijheid van meningsuiting is namelijk een groot goed.'
-
bah, mijn maag draait zich ervan om.. zoveel D66 bagger

(c)ZWITSUL | 14-02-16 | 12:12

Dat grijpen naar geweld, dat zit dan ook heel diep in de genen van links. In ons buurland had je in der periode 38-45 ook zo'n fijne linkse partij. NSDAP meen ik. Volgens mij werden aanhangers daarvan ook wel nazi's genoemd. En die waren dus links en niet rechts zoals de geschiedvervalsers van de linkse partijen ons altijd proberen wijs te maken. Volgens mij is dit bovenstaande gewoon een feiten-opsomming van de geschiedenis, dus graag niet jorrissen joris. Dank!

P.redgleuf | 14-02-16 | 12:12

De Linkse Kerk heeft ook weinig geleerd van; Fidel Castro, Pol Pot, de Sovjet Unie, Noord Korea, Vietnam, alle landen van het voormalige Warschau Pact enz enz.

De media is blind aan hun linker oog, en dus worden dit soort 'onprettige' feiten stelselmatig genegeerd, net zoals extreem rechts het bestaan van de concentratiekampen en de Holocaust onder het tapijt veegt.

Xirdalan | 14-02-16 | 12:11

Is het a): de PvdA weet het goed, alleen de kiezer heeft het niet goed begrepen,
of is het b): de kiezer weet het goed, alleen de PvdA heeft het niet goed begrepen?

HebpermabanvanPvdA | 14-02-16 | 12:11

Zeker een linksdraaiende server?

padbuffel | 14-02-16 | 12:10

Waarom staat m'n post er nu 2x ??
Maddworks | 14-02-16 | 11:31
Heeft iets met server memory te wmaken. Dus als je post en het staat er niet, kan het zijn dat het er al wel staat maar alleen niet zichtbaar op jouw scherm. Je zou dan eerst F5 moeten doen of de draad opnieuw openen in een tweede tabblad. Voor ik post doe ik altijd eerst Ctrl-A en Ctrl-C. Als de post dan niet gaat log ik eerst uit en weer opnieuw in, en doe dan Ctrl-V. Dan zie je ook of het er al staat of niet. Het heeft ook te maken met of er al nieuwe posts van anderen bijgekomen zijn terwijl jij nog aan het typen was. De server raakt dan die klütse kwijt, denk ik.

Ik reaguur al 5 jaar | 14-02-16 | 12:07

Ik begin schijtziek te worden van die criminele PvdA'ers.
Degene die niet crimineel zijn vertonen zeer onethisch gedrag.

Astroturfer | 14-02-16 | 12:06

@a1a2a3 | 14-02-16 | 11:28
mensen die worden begrensd met een T schrijven zijn in mijn ogen nog veel enger ,ik hecht echt geen waarde aan de mening van een ongeletterde...

arretje | 14-02-16 | 12:06

"Geert Wilders verwees deze week daarom terecht naar de dood van Pim Fortuyn nadat hij het interview met Hans Spekman had gelezen"
Was het niet de eenvandaag(?) reporter die met de vergelijking over Fortuyn en Melkert kwam.. zelf heeft ie die vergelijking niet van stal gehaald volgens mij.

noerg | 14-02-16 | 12:03

Links loopt al een tijd achter de feiten aan. Al helemaal op gebied van immigratie/integratie.

Old_Spice | 14-02-16 | 12:00

@nuff said | 14-02-16 | 11:56 Als Nederland zegt "we gaan uit de EU" hebben we wel degelijk zelf iets te zeggen.
Of dat positief uitpakt is een 2e, maar we hebben toch echt zelf iets te zeggen.
Voorwaarde is wel dat we geen debiele meelopers als VVD-PvdA-CDA-D66 hebben, maar partijen die voor het eigen volk durven opkomen.

Vogelbeest | 14-02-16 | 11:59

Tja zo rollen ze nu eenmaal, de rancune is groot. Vooral de pvda heeft een probleem, hun wereldbeeld klopt gewoon niet c'est ca

Bokito ergo sum | 14-02-16 | 11:57

Zo blijven wij navelstaren, net of dit Nederlandse politieke theater effect heeft voor uw toekomst. Nee, we zitten gevangen in een globaal machtsspel waar uw goedgelovigheid essentieel is. Deze Brit kwam tot een logische conclusie, nu de rest nog!
www.youtube.com/watch?v=TAH8on_kS1s

nuff said | 14-02-16 | 11:56

@Mr_Pikibelly | 14-02-16 | 11:40
decennia's, dat zijn wel heel veel decenniummen

BozeKater | 14-02-16 | 11:56

Juist. En daarom zou die Willem den Hertog ook vervolgd moeten worden.

Driewerf Hoezee | 14-02-16 | 11:56

Ehm, Wilders heeft helemaal niet gezegd 'minder, minder, minder marokkanen'. Hij vroeg aan zijn toehoorders of zij meer of minder marokkanen wilden.

Aangezien de discussie omtrent de overrepresentatie van marokkanen in de criminaliteits- en werkloosheidscijfer al tijden in een zurig ruikende doofpot zit, was het hard nodig het lid eraf te blazen met wat stevige retoriek.

thomas.hobbes | 14-02-16 | 11:54

Extreem Links PvdA blijft gewoon een gevaarlijke partij, vooral met types als Hans Spekman.
En Diederik Samsom, die de bevolking tegen zich ophitst met uitspraken als dat ze makkelijk 200.000 Syrische raketgeleerden, chirurgen, tandartsten, verkrachters en kalashnikov experts kunnen toevoegen aan onze 600.000 werklozen en 3 miljoen niet-actieven (ook niet werkenden) op 8 miljoen werkenden.

Raider Twix | 14-02-16 | 11:53

Bedreigen en doodverwensen horen niet bij de vriheid van meningsuiting.

padbuffel | 14-02-16 | 11:53

Ik zie The Post Online, wist niet dat die bestond. Spekman krijgt daar ook een lekkere beurt, als hij Geert demoniseert is er gelijk ergens anders een linkse PvdA-er (een advocaat zelfs, en een regionale PvdA voorzitter zelfs) die een doodwens voor Geert uitspreekt. Precies waar Geert voor waarschuwt. Je hoeft niet slim te zijn om te snappen wat al die andere PvdA-ers wensen die geen advocaat en regionale voorzitter zijn. Geert heeft hartstikke gelijk en Spekman z'n aanval op Geert is geflopt, ha ha!

Ik reaguur al 5 jaar | 14-02-16 | 11:52

Die Willem uit Katwijk heeft z'n tweet misschien verwijderd maar hij heeft er geen afstand van genomen. Waar blijft het OM?

Rico den Hollander | 14-02-16 | 11:49

Als het al zo is dat de PvdA niets geleerd heeft van 2001/2002, dan geldt dit ook voor andere partijen. De hele politiek is gepolariseerd. Dit zal mede komen omdat er dankzij de sociale media gesproken wordt in oneliners, waardoor de nuance ontbreekt. Zo blijft de kreet "Kom in verzet" van Wilders hangen, terwijl zijn aanvulling om dit zonder geweld te doen ondersneeuwt. Ook Geen Stijl werkt met haar anti-linkse opstelling niet mee aan een objectieve beeldvorming. Zelf ben ik het vertrouwen in de PvdA ook enigszins kwijtgeraakt, maar kijk ook even wat er in het verleden wel bereikt is. Of hebben wij de AOW en andere sociale zekerheden aan de VVD te danken?
Zeker, de uitspraken van den Hertog zijn krankzinnig en Spekman doet er beter aan zich te richten op de PvdA zelf, maar ook dit valt onder de mening van vrijheidsuiting. Terecht wordt opgemerkt dat het de rechter uiteindelijk het oordeel moet geven. Maar ja, dan komt er weer kritiek op de rechterlijke macht ....

Mannes | 14-02-16 | 11:49

Met 9 of 10 zetels wordt alles anders. Een hele geruststelling.

SapperDeFlap2166 | 14-02-16 | 11:48

@Jos Tieben
Klopt,bassie doet net of geert wilders het stond te scanderen, hij vroeg alleen wat aan die mensen.En daar kreeg hij antwoord op.

Mrnicexxx | 14-02-16 | 11:48

Leg ons nu eens uit hoe het kan dat van een politielke partij de leiders bekend staan om hun falen, Spekman corruptie van 40 mlj. FC Utrecht, Asscher noord/zuidlijn +\-2 miljard samen met Cohen en dit soort wordt nog steeds behandeld als eerzame burgers. In de landen, waarvan zij de zg vluchtelingen van binnenlaten, waren zij al lang geëxecuteerd.

williamrightfoot | 14-02-16 | 11:47

Bassiesmurf had het over links en rechts en daar wordt op gereageerd.
FlitsPool | 14-02-16 | 11:37
.
Links en rechts (zoals het 30 jaar geleden was) bestaan niet meer. Het loopt allemaal door elkaar heen.
Wanneer Roemer zegt dat wat hem betreft het eigen risico in de zorg moet verdwijnen ben ik het met hem eens. Hoewel ik nog nooit in mijn leven op zijn partij heb gestemd.
De ene partij heeft over het algemeen net zulke "goede" en "slechte" standpunten als de andere partij.
Voor mij geldt: wat het zwaarst is moet het zwaarst wegen en dat is de strijd tegen de islamisering van ons land. Dus daarom PVV. Hoewel ik het toch met sommige andere punten van hen totaal oneens ben.

Lupuslupus | 14-02-16 | 11:46

Als je ziet wat de straf van vd Graaf is geweest, Weet je welke gelederen er bij betrokken zijn. Het is in feite een uitnodiging om elke toekomstige premier om te leggen waar je het niet mee eens bent.

roze_bril | 14-02-16 | 11:45

FlitsPool | 14-02-16 | 11:32
-
Hij heeft niet in haar brievenbus gepist, hij heeft slechts tegen die dame, die haar hond altijd bij die boom voor zijn huisdeur liet poepen maar het niet wilde opruimen, ooit gezegd: "Ik pis toch ook niet in uw brievenbus dus ruim het op anders gooi ik het voor uw deur"

TriestGeval | 14-02-16 | 11:43

"Waarom staat m'n post er nu 2x ??"
Maddworks | 14-02-16 | 11:31

Omdat je zo dom was twee keer op "POST" te klikken.

Het_Genie | 14-02-16 | 11:43

Daar waar ik zei bolwerk , bedoel ik uiteraard bolwerkje. stop de tijd.

John nie | 14-02-16 | 11:42

De PVDA is een linksch facistisch bolwerk. Zoiets kan ook alleen maar als je, niet luistert naar anderen, maar louter en alleen je eigen ideologie aanhangt.

John nie | 14-02-16 | 11:41

Moet opeens denken aan Joop den Uyl die een verwoed aanhanger was van Adolf Hitler. Ging in de jaren '35 geregeld naar Duitsland om daar bijeenkomsten en lezingen bij te wonen van zijn vrienden.
Je kunt er wel Minister President mee worden. In Nederland.
In die MP jaren keek hij eigenlijk het grootste gedeelte af dat wat Duitsland zoal deed. Hij kopieerde dat gewoon. Dit was zijn financieringsplan destijds: www.destaatsschuldmeter.nl/

duitse herder | 14-02-16 | 11:40

Socialisme is de nieuwe dictatuur en eigenlijk is het altijd een vorm van dictatuur geweest de laatste decennia's. Goed dat Geert zeer bekwame beveiliging om zich heen heeft, anders was die kogel allang van (s)links gekomen!

Mr_Pikibelly | 14-02-16 | 11:40

-weggejorist-

Eduard Daams7832 | 14-02-16 | 11:38

Lupuslupus | 14-02-16 | 11:34
Stel gewoon de vraag terug. Dus wanneer je een streng immigratiebeleid voor staat ben je rechts? Bassiesmurf had het over links en rechts en daar wordt op gereageerd.

FlitsPool | 14-02-16 | 11:37

Glasgow Argus | 14-02-16 | 11:25
Fraaie tegel!

Chiant | 14-02-16 | 11:37

Wilders heeft nooit 'minder minder' geroepen. Dat was zijn publiek.

Jos Tiebent | 14-02-16 | 11:37

50 jaar geleden stond de PvdA voor de emancipatie van de Nederlandse Arbeider. Dat hebben ze zó goed gedaan dat er halverwege de jaren '70 geen gewone "simpele arbeiders" meer over waren.
In plaats van dit in te zien en óf zichzelf op te heffen óf de doelstellingen van de partij te veranderen is men "simpele arbeiders" gaan importeren. De VVD wilde ze (net als nu in Zwitserland) hier laten werken en dan weer terugsturen naar hhet land van herkomst. Dat doen Zwitserland en Singapore en die zijn nu steenrijk. De PvdA zoch een bestaansreden. Ze hebben de buitenlanders tot "zielig" verklaard om toch vooral een bestaansreden voor de partij over te houden. Ze hebben de gezinshereniging bedacht.
Inmiddels zitten we met een multicultureel drama wat alleen maar groter wordt. Het is heel simpol te stoppen door óf de buitengrenzen te sluiten óf uit de EU te gaan en de eigen grenzen te sluiten voor nieuwkomers.
De PvdA heeft de mooiste samenleving ter wereld naar de kl*te geholpen omdat ze het zieligheidsdenken belangrijker vonden dan de Nederlandsche bevolking of de Nederlandsche samenleving.

Vogelbeest | 14-02-16 | 11:35

de PVV is ronduit links.

Chiant | 14-02-16 | 11:30
.
Dus wanneer je sociale punten in je verkiezingsprogramma hebt ben je links?
Hou eens op met dat stickertjes plakken.

Lupuslupus | 14-02-16 | 11:34

Opdat de mondige burger/politicus/GeenStijl-columnist met de volgens links onwelgevallige meningen voortaan weet waar deze aan toe is.
---
Alleen... alleen weet ik dan alleen wat D66 vindt ten aanzien van de vrijheid vm. Want de rechterlijke macht is overwegend links en D66 georienteerd, zo heb ik me laten voorlichten door verschillende media.
Dus dan weer ik eigenlijk nog niets.

appeltjesgroeneweide | 14-02-16 | 11:33

Chiant | 14-02-16 | 11:30
100% correct.

FlitsPool | 14-02-16 | 11:32

Wat nou "links", "rechts". Dit heeft te maken met links of rechts, maar met gezond verstand, fatsoen, beschaving. Je wenst geen mensen dood, je pist niet in brievenbussen, je geeft mensen de vrijheid te demonstreren, je scheldt niet maar gaat normaal in discussie, etc. Flutcolumn weer van Bassiehof.

FlitsPool | 14-02-16 | 11:32

wallenberg
Ik denk hetzelfde. Kan toch niet zo zijn dat de heer Van der Graaf gewoon kan doen wat hij wil. Een "gewone" misdadiger moet zich, wegens sancties van de reclassering, gedwongen op de vlakte houden zolang zijn straf nog loopt. De straf voor die moordenaar loopt nog 5 jaar, meen ik. Hij kan gewoon een lange neus trekken tegen de gevestigde orde en niemand doet er iets aan. Het is toch vreemd dat een moordenaar uit het criminele milieu wel levenslang krijgt en hij niet. Terwijl hij niet alleen een moord met voorbedachte rade heeft gepleegd maar door die daad een heel land een andere richting heeft opgeduwd. Door hem zitten we nu met een 5e kolonne van 1,5 miljoen mensen opgescheept

Rotisseur | 14-02-16 | 11:31

-weggejorist-

Maddworks | 14-02-16 | 11:31

Fortuyn was helegaar niet rechts en de PVV is ronduit links.
Maar dat zogenaamde misverstand wordt gekoesterd door de conservatieve partijen op links, die zichzelf dan weer progressief noemen.

Chiant | 14-02-16 | 11:30

-weggejorist-

Maddworks | 14-02-16 | 11:30

-weggejorist-

Maddworks | 14-02-16 | 11:30

Dan komt dat door de beveiliging van Geert, niet omdat de zittende politiek het voorkomt.
Mastermattie | 14-02-16 | 11:20
.
Mee eens.

Lupuslupus | 14-02-16 | 11:28

Mensen die denken dat de vrijheid van meningsuiting zou moeten worden begrenst ten behoeve van hun eigen morele kompas zijn hele enge mensen.

a1a2a3 | 14-02-16 | 11:28

"Jazeker, daar wordt de PVV-leider vanaf volgende maand dan ook voor vervolgd.

En terecht. De vrijheid van meningsuiting is namelijk een groot goed."
.
Lekkere vrijheid van meningsuiting wanneer je voor de uitspraak "minder minder" voor de rechtbank wordt gesleept en er zelfs voorgedrukte formulieren klaarliggen!.
Er is op geen enkele manier opgeroepen tot geweld en bij dat laatste zou de grens behoren te liggen.
.
Ook dit zal weer - net zoals de vorige keer - een politiek proces worden met als doel de PVV-leider te brandmerken. Voor zover ik weet is mr. Geert Jan Knoops zijn advocaat.
.
www.knoops.info/nl/geert-jan-knoops/bi...

Lupuslupus | 14-02-16 | 11:27

Ondertussen bij de buren:

Samsom waarschuwt voor te grote instroom
AMERSFOORT -

PvdA-voorman Diederik Samsom waarschuwt voor een te grote toestroom van vluchtelingen. Een onbeheersbare instroom van mensen doet de gemeenschap uiteenvallen, zo stelde hij zaterdag in zijn toespraak op het partijcongres van de PvdA in Amersfoort.

Der Schnitzeljäger | 14-02-16 | 11:27

Maar Bassie heeft er geen probleem mee dat er met 2 maten wordt gemeten? Jammer en journalisitek gezien erg kortzichtig.

padbuffel | 14-02-16 | 11:26

dreigen..

Antitheïst | 14-02-16 | 11:26

De sociaaldemocratie werkt gewoon niet tegen een invasie van segregerende antisociale anti-democratische islamieten uit een cultuur die uit haat, buitensluiting, geweld, onderdrukking en fabeltjes bestaat. En dat is precies dat wat er op het moment speelt. En mensen die niet tegen hun ongelijk kunnen grijpen dan naar geweld of drijgen daarvan. Kijk maar naar de islam in zijn geheel.

Antitheïst | 14-02-16 | 11:26

De kogels kwamen niet uit de knuist van Volkert van der graaf, maar uit een parabellum waarmee hij ook al eerder de Veluwse milieuinspecteur Chris van der werken had vermoord.
En dan is er ook nog het raadsel van de verschillende kalibers waarmee professor pin aan zijn einde werd gebracht. En waarom Hilversum een politiemacht klaar had staan. En waarom de doofpotcommissie daarna zijn opdracht verklootte tot het vinden van de waarheid rondom de moordaanslag op een politicus in bananenmonarchie nederland.
De kogel kwam van links.
Veel belangrijker is uiteraard waar de opdracht vandaan kwam. Voor naïevelingen die denken dat Volkert van der graaf in unisono handelde, nee. Maar net als na de oorlog niemand een stuk papier vond met de opdracht van hitler om de joden te vergassen in auschwitz, net zo min zal de opdracht tot het afschieten van Fortuyn worden teruggevonden.
Voor het eindresultaat maakt het niet veel uit. Pim is dood. De rechtsorde is toch al ondermijnd met acties vanuit onze corpocratie. En dan is er altijd nog Brussel waaraan onze politici moeten antwoorden.
De PvdA is een regentenpartij eersteklas. Schijnbaar per ongeluk gedane oproepen tot moord als door Willem den hertog uit Katwijk, advocaat in het normale leven, staan niet op zich. Bij Wilders is dat al heel lang aan de gang. Wanneer was de oprisping van de Amsterdamse politiek-commissaris Joop van riessen ook al weer?

Glasgow Argus | 14-02-16 | 11:25

-weggejorist-

sadeyes | 14-02-16 | 11:25

Van der Graaf kan zich makkelijk arrogant opstellen. Er wordt hem geen strobreed in de weg gelegd. Ik vraag me nog steeds af, wie er echt aan de trekker trok.

Rest In Privacy | 14-02-16 | 11:22

Inmiddels tot de conclusie gekomen dat niets dit land zal verlossen van de al decennia heersende politieke elite......

Smept | 14-02-16 | 11:21

@Lupuslupus | 14-02-16 | 11:19
Dan komt dat door de beveiliging van Geert, niet omdat de zittende politiek het voorkomt.

Mastermattie | 14-02-16 | 11:20

Het zou wel heel lomp zijn als het juist v/d Graaf is, die Geert omlegt.
Mastermattie | 14-02-16 | 11:18
.
Dat gaat niet gebeuren.

Lupuslupus | 14-02-16 | 11:19

Als v/d Graaf was opgepakt voor Chris v/d Werken, had hij Pim (in ieder geval toen) niet om kunnen leggen.
Wat mij verbaast is de arrogante houding die v/d Graaf nu aanneemt ten opzichte van de rechtspraak en politiek en daar nog mee weg lijkt te komen ook.
Het zou wel heel lomp zijn als het juist v/d Graaf is, die Geert omlegt.

Mastermattie | 14-02-16 | 11:18

Kijk even naar Spekmans... Dom geboren, suf geluld en nooit iets bijgeleerd.
Sinds den Uyl weten ze daar niet meer van hun gezond.

mallekater | 14-02-16 | 11:14

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl