Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

'Kiev doet niks om NL roofkunst te retourneren'

roofkunstkiev.pngWeet u nog, die 24 Hollandse meesters die in 2005 door Oekraïense criminelen uit het Westfries Musuem zijn geroofd en waar Oekraïense milities nu 5 miljoen euro losgeld voor vragen? Die zijn destijds kennelijk gejat in opdracht van 'een steenrijke voetbalclubeigenaar in Kiev'. Daarna waren de werken jarenlang in handen van corrupte agenten en leden van de geheime dienst SBU. Dat schrijft de Telebloid, waar ze een Oekraïense krant hebben vertaald. De naam van de voetbalclubeigenaar wordt niet genoemd en d'r zijn best veel clubs in Kiev, dus we zijn nog aan het cross referencen of de livestropoppen van Soros voor Nederland ergens een seizoenskaart hebben. De werken (hier te zien) zijn door de oorlog in handen van ultranationalistische milities gekomen, die vijf miljoen losgeld vragen. De regering in Kiev heeft aan Nederland beloofd de zaak op te lossen en de schilderijen te retourneren, maar dat moet u met een korreltje radarbeeldenzout nemen: “Er worden allerminst serieuze naspeuringen gedaan. Veel te veel ambtenaren, bewindslieden en politici zijn bij dit schandaal betrokken”, zegt de SBU-bron in het door de Telegraaf vertaalde bericht. En dat land, met dit soort corrupte bestuurders, wil dus dat Nederland op 6 april 'ja' zegt tegen een associatieverdrag. Een doos Ravensburger Schilderen op Nummer kunnen ze krijgen... Update: Een bron dicht bij de kwestie (kuchende regenjas, naam bij redactie bekend, absoluut betrouwbaar, géén Rus) weet te melden dat eigenaar van FC Stal Alchevsk de dief Vladimir Polubatko, een Oekraïner met een Deens paspoort, heeft gezonden om de kunstroof te plegen. Die man is volgens Oekraïense kwade tongen een pro-Russische 'financier van terrorisme'. De Oekraïense krant die over de zaak berichtte, durfde zijn naam niet te vermelden uit angst voor represailles. Bij dezen dus.

Reaguursels

Inloggen

Oke... Kiev... Wil je onze JA nog?

sercencer | 06-02-16 | 18:10

-weggejorist-

ADVIZEUR | 06-02-16 | 10:04

-weggejorist-

ADVIZEUR | 06-02-16 | 10:03

Die schilderijen liggen net boven die onderste steen van Rutte.

Zzzzooooffff | 06-02-16 | 06:41

Criminele top-lui: Kobus wacht al jaren op een uitstaande betaling ( vanuit Kiev) ; kan hij gewoon naar fluiten. Maar ja, dat interesseert die politici en top-ambtenaren geen snars; zij hebben gewoon € 10 a 20 duizend per maand risicoloos op hun rekening. De EU heeft althans voor de kleiner zakenlieden groot onheil gebracht. Voor 80% van de bedrijven geldt, hoe eerder uit de EU, des te beter, verklaart........

mevr.Kribo | 05-02-16 | 18:21

@Lupuslupus | 05-02-16 | 10:52
Ach welnee. De reden dat de AAA zo op de orgel gaat over Poetin en hem constant uitlokt, tergt, beschuldigt, provoceert, etc is omdat hij alles pareert. De WSG (waar natieleiders van het AAA loyaal aan zijn) is bang. Rusland heeft BRICS opgezet en daar zijn ze niet blij mee. Ziet er hoopvol uit. Verder *meer* omdat Poetin hun genaait heeft in plaats van andersom en daardoor zij nu niet de grondstoffen van Rusland kunnen plunderen.

Poetin gaat geen WWIII aan. Dat zal het Westen hem door zijn strot moeten duwen alleen dat doen zij niet want dan zal waarschijnlijk China, Iran, India en misschien wat Zuid-Amerikaanse landen hem te hulp schieten (SSO, Alhoewel Iran en India nog geen lid zijn).

Ziet u het grotere plaatje? Er zijn nu twee machtsblokken aan het ontstaan. Één waar de WSG (World Shadow Government) geen controle op heeft. Hun macht geld alleen in de AAA (NL ook ja). Terwijl Rusland en co meer voor gelijkwaardigheid en respect gaan is het westen zich alleen maar divide et imperia aan het spelen.

Ik acht een burgeroorlog sterker dan een Oorlog met Rusland. Tenzij ze echt helemaal jihad gaan, het volk boeit de WSG niet. Hun NWO is gedwarsboomd. Maar nee, staat teveel op het spel.

Vageling | 05-02-16 | 17:35

Natuurlijk gaat Kiev niks doen. Die president is daar neergezet op bevel van het AngloAmerika rijk om de oligarchen te dienen die het land uitzuigen. Mag hij wat meegraaien.

Vageling | 05-02-16 | 16:51

Lupuslupus | 05-02-16 | 10:25
Wat arrogant, met die bol gebeurt verder niets, die blijft de komende paar miljard jaar gewoon verder draaien. Misschien een paar kakkerlakken (want dat zijn we blijkbaar) meer of minder. En daarna doet de zon *boem* = sterrenstof = ultieme vorm van recycling.
.
Ik verbaas me er vooral over, dat mensen hier verbaasd zijn? We hebben het hier toch over de Oekraïne? U weet wel, dat land dat Tsjernobyl in de doofpot probeerde te stoppen (zelfs t.o.v. Moskou!). Wat dat betreft een puik voorbeeld voor Nederland natuurlijk, wij hebben nog veel te leren, vandaar ook dat associatie-verdrag. De EU, Rutte voorop, wil zich graag associëren met dit soort lui, soort zoekt nu eenmaal soort. Heel logisch allemaal...

automobilaterealist | 05-02-16 | 16:21

Krijgt de kwalificatie: schokkend ... en gaan over tot de orde van de dag.

Rien7847 | 05-02-16 | 15:44

@De echte Stolwijker | 05-02-16 | 11:48 "Ik maak bezwaar tegen de simplificatie Oekraïne=kutland=neestemmen."
.
Beetje hypocriet. Je maakt immers geen bezwaar tegen je eigen suggestieve simplificatie: Tegen = Tokkie ["laag opgeleid schuimbekvolk" dat vast in de "WW" zit]* = Poetinfan ["de hier zo bewierrookte Russen"]*
*Zie je eigen commentaren op deze pagina.

ben kokhals | 05-02-16 | 14:47

Misschien had de opdracht-oligarch gevraagd om de lijsten. Voor zijn eigen statie-selfies. Maar toen kwamen tot zijn woede die oekazies, die karpatenkoppen van hem, met hollandsche snackbar tafelkleedjes aanzetten. Nou, dat hebben ze geweten.

ben kokhals | 05-02-16 | 14:29

Gewoon die schilderijen door Chinezen laten namaken. Dat kunnen ze heel goed. Het Rijksmuseum hangt er vol van - ga maar kijken, het verschil is niet te zien.

McMarx | 05-02-16 | 14:12

Er is helemaal geen handelsverdrag nodig om goederen over de Nederlandse grens te slepen !

NB-Stb | 05-02-16 | 14:04

Wat niet in de media gaat komen:
'Tijdens een overval in Amsterdam door gemaskerde mannen met een Moskous accent en gekleed in T-shirts met de opdruk 'We BUK you the mother' werd het complete Rijksmuseum gestolen. De brutale roof werd ontdekt door een bus vol Japanse toeristen die bij de VVV binnenstormden met de klacht, 'We Nacktwackt see want. Where Nackwackt!'.
In een gesprek met BuZa-minister Koenders bleek de Oekraïense president al door de bandieten op de hoogte gesteld van de losgeldbedrag dat ze willen bedingen: 25 miljard euro. In het trending opinieprogramma 'Jinek' onthulde Koenders dat President Porosjenko tijdens dat diplomatieke gesprek een typisch Oekraïens maatpak met een oostblokje droeg dat vanwege de traditioneel wijde en diepe zakken 'verre van slank' afkleedde.

dedeurs | 05-02-16 | 13:25

Geenstijl, u begrijpt het niet.
De schilderijen kunnen niet terug omdat er nog geen handelsverdrag is met de Oekraine.

De goddelijke kale | 05-02-16 | 13:01

Oekraine weet onderhand ook wel dat onze regering bestaat uit natte dweilen, waarvan ze weinig te duchten hebben.

Schmalz | 05-02-16 | 12:41

@De echte Stolwijker | 05-02-16 | 11:54
En hebben we daar een EU voor nodig? Of een verdrag met een groot aantal paragrafen over Militaire samenwerking? Nee toch. Er zijn nauwelijks handelsverdragen waar tevens over vergaande Militaire samenwerking wordt gesproken.
--
1. Lees het gehele verdrag. Dan weet je waar je over spreekt.
2. Lees ook andere handelsverdragen dan kan je een echte vergelijking maken.

Mark_D_NL | 05-02-16 | 12:29

Crimineel check, corrupt check, op de rand van burgeroorlog en financiele instorting check. Dat land kan zo bij de EU hoor, past prima bij de rest.

panadol | 05-02-16 | 12:27

Oekraïne schiet een vliegtuig met 200 Nederlanders erin uit de de lucht. Oekraïne steelt Nederlands erfgoed. Oekraïne bedreigt het Nederlandse burger. En die willen ook nog ons geld en Militaire steunen in een Oorlog met Rusland? Sure...
--
Een snelle NEXIT aub en de grenzen dicht.

Mark_D_NL | 05-02-16 | 12:24

Met het associatieverdrag gaat het roven straks op "legale" wijze verder. Deze jongens namen alvast een voorproefje.

miss error | 05-02-16 | 12:16

sinar2 | 05-02-16 | 10:37
Niet helemaal met u eens, vergeet het enorme schalieveld niet, waar de boringen al zijn begonnen en waar de schoonzoon van Biden directeur van is. Een goudmijn dus.

mom van avezaath | 05-02-16 | 12:15

necrosis | 05-02-16 | 10:57
Houd toch op. Sinds enige maanden regent het opeens anti-Oekraïne topics op GS. Prima hoor, maar dan moet je niet tegelijk doen alsof je een neutrale positie inneemt bij GeenPeil.

bintang | 05-02-16 | 12:13

Radarbeeldenzout is dat niet hetzelfde als onderstesteenzout ?

brughslurph | 05-02-16 | 12:05

Die Oekraïnistanïers hebben zelfs niet de gore moed om te doen wat Nederland ook doet: beloven dat de onderste steen boven komt en dat niet waarmaken. Positieve kiezersbeïnvloeding, doen alsof het ze iets kan schelen. Zelfs dat niet. Oekraïne heeft volledig schijt aan Nederland. Die kunstwerken zijn allang verkocht aan een steenrijke verzamelaar die uiteraard in USD of in antieke Sovjet-Roebels heeft betaald.

Nivelleermarionet | 05-02-16 | 11:55

daytripper | 05-02-16 | 11:43
Waarom zou je er geen handel mee drijven? Misschien haalt dat jou wel uit de WW.

De echte Stolwijker | 05-02-16 | 11:54

Lupuslupus | 05-02-16 | 11:17
Fout. Ik maak bezwaar tegen de simplificatie Oekraïne=kutland=neestemmen. Wie trapt daar dan in, vraag ik me dan af. Er zijn ontzettend veel kutlanden op de wereld. Toch doen we daar zaken mee, uit welbegrepen eigenbelang. Ik vind dat geen criterium om al dan niet een associatieverdrag op af te rekenen. Kunnen we ook wel stoppen met de Chinezen of de hier zo bewierrookte Russen. Inderdaad, ik wil Oekraïne niet bij de EU. Ik wil überhaupt niet dat de EU wordt uitgebreid. Niet met Oekraïne, niet met IJsland en ook niet met die rare Zwitsers. Corrupt of niet.

De echte Stolwijker | 05-02-16 | 11:48

Ach, laten we op advies van de EU hobbyisten dit corrupte zooitje maar in de Eu toelaten, nietwaar?

joost2 | 05-02-16 | 11:47

Een nationaal inkomen volgens opgave 2014 vergelijkbaar met de Filipijnen en Indonesië... $300 per capita.
En daar moeten wij halsoverkop handel mee drijven ?? Hahaha... .
Geo-politiek meneer mevrouw, van onze vrienden Verfopstadt en vriendje van Baalen en handlangers.
En als ik dan de Pvda-er op de staats-tv hoor zeggen dat wij daar democratie moeten brengen.... zum Kotzen!

daytripper | 05-02-16 | 11:43

Een door en door tot op het bot corrupt land waar je je leven niet zeker bent. Ben er vaak geweest en weet waarover ik praat .
Een vriend van mij z'n auto werd gestolen in het hart van de stad Lviv. Als hij 5000 euro betaalde bestond er een grote kans dat hij *kuch* "opgespoord" werd, zo werd hem op het politie buro meegeeeld.

daytripper | 05-02-16 | 11:36

Ik zou mijn geld zetten op de Chairman Erik van der Meer. Waarom zou een of andere Oekrainer schilderij uit het Westfries museum laten trekken als hij geen Nederlanse achtergrond heeft? en.wikipedia.org/wiki/FC_Stal_Dniprod...

hendrikjandetuinman | 05-02-16 | 11:33

chicago river | 05-02-16 | 11:07
Die stropoppen van tegenwoordig zijn ook niet meer de kwaliteit van vroeger.
Komen met een hoop geblaas en gebakken lucht binnenvallen met grammatica en geschiedenisfouten en dan menen dat hier even te moeten komen brallen over 'de grote mensenwereld' terwijl ze zelf nog lang niet droog achter hun oren zijn.
Zulke jochies lust ik 's ochtends een stuk of vier voor ontbijt, en dan heb ik om tien uur al weer honger.

Cuyahoga | 05-02-16 | 11:32

Laatste keer dat we exporteerden naar Oekraine kostte ons dat 10% van de omzet in de vorm van producten en dollars die mochten worden afgetikt aan de verrot corrupte douane en hun vriendjes. Ultiem corrupt kutland.

Dima Beeline | 05-02-16 | 11:22

Snappen ze in Oekraïne niet dat er op 6 april een referendum is in Nederland m.b.t. Oekraïne? Ik ben bang dat dit de gehele gang van zaken is in Oekraïne, door en door corrupt.

Duifmans | 05-02-16 | 11:21

Een Jenga toren is nog stabieler dan dat land.

roomigron | 05-02-16 | 11:17

Misschien wat laag opgeleid schuimbekvolk. Mij niet. Kom met betere argumenten, want die zijn er beslist.
De echte Stolwijker | 05-02-16 | 11:04
.
Door uzelf te "verheffen" boven het "laag opgeleid schuimbekvolk" bent u voor mij gigantisch door de mand gevallen als EU-adept. Want net zoals de EUSSR - zoals verwoord door Lucas Hartong - zijn mensen die het niet eens zijn met de EU slechts vuilnis. Dat was natuurlijk allang duidelijk uit uw reacties op Powned (want hoewel ik daar zelden reageer lees ik er wel).
.

Lupuslupus | 05-02-16 | 11:17

necrosis | 05-02-16 | 10:43

Heb liever dat zij er bij zitten dan dat wij er bij zitten, vandaar de voorwaarde.

Ikhebeenvraag | 05-02-16 | 11:16

Ik zie teveel consensus reaguurders hierboven die het woord 'ruilen' bezigen.
*softies*
Moet zijn: terug die doeken nu!
Blokhoofden op Interpols' wanted lijst.

Astroturfer | 05-02-16 | 11:16

Zucht. Dat was dus @De echte Stolwijker | 05-02-16 | 11:04 *gaat rondkijken voor nieuwe laptop*

knutsel | 05-02-16 | 11:16

Grappig dat je een opsomming van feitelijke gebeurtenissen een hetze noemt.

knutsel | 05-02-16 | 11:15

In de grote mensen wereld sluit je soms verdragen met landen die andere 'normen' hanteren dan wij in Nederland.
Machivelliaan | 05-02-16 | 10:44
Nu we het toch over schilderijkunst hebben: jouw ´toon´ is op z´n zachts gezegd denigrenerend en arrogant naar veel reaguurder hier. Maar ik zal niet op het uitroeptekentje drukken, maak je geen zorgen.

Maar je was al niet scherp, zwitsal, want het is Machiavelli. Ook wel Niccolò di Bernardo dei Machiavelli genoemd. Niet Machivelli.

En heb je ´Il Principe´ sowieso wel gelezen, gozert?

Kijk uit voor necrosis (met kleine ´n´) voordat je nog een keer neerbuigend naar iedereen hier doet.

chicago river | 05-02-16 | 11:07

Ik vraag mij serieus af of deze hetze tegen een land mensen mobiliseert om Nee te stemmen. Misschien wat laag opgeleid schuimbekvolk. Mij niet. Kom met betere argumenten, want die zijn er beslist.

De echte Stolwijker | 05-02-16 | 11:04

Ik heb het even in de Bosatlas nagekeken en ben er uit.
Ja, Oekranie ligt NIET in Europa. Syrie ook niet.

Piet Karbiet | 05-02-16 | 11:00

@swassannuf | 05-02-16 | 10:56
En Rutte belooft alvast €1000 op elke rekening, hahahahaha hahahahaaa

necrosis | 05-02-16 | 10:58

De Brusselse lieverdjes zijn gewoon omgekocht door de Oekraïense maffia.
Kiev doet niets wordt bestuurd door dit soort lui.

mag ik ook nog ff | 05-02-16 | 10:58

@bintang | 05-02-16 | 10:52
Stemadvies komt meestal van reaguurders die verstand van/ kijk op de zaken hebben.
En mochten die schilderijen een pressiemiddel zijn voor een overwegend 'ja' op 6 april, dan steken ze die schilderijen, met lijst en al, maar in hun corrupte reedT!!
*oren blussen doet*

necrosis | 05-02-16 | 10:57

Geef alle Oekraïners alvast een iban rekening en een pinpas.
Kunnen ze eraan wennen.

swassannuf | 05-02-16 | 10:56

Ik heb persoonlijk niets tegen een associatieverdrag met Oekraïne, maar er mag natuurlijk best iets tegenover staan: 24 oude meesterwerken bijvoorbeeld.
koeberg | 05-02-16 | 10:50
.
24 schilderijtjes in ruil voor een oorlog met Rusland? Maar verder gaat het goed met u?

Lupuslupus | 05-02-16 | 10:52

Maar bij GeenPeil draait het uitsluitend om de democratie. Als we allemaal maar gaan stemmen, dan is het goed, GS geeft helemaal geen stemadvies...

bintang | 05-02-16 | 10:52

Ik heb persoonlijk niets tegen een associatieverdrag met Oekraïne, maar er mag natuurlijk best iets tegenover staan: 24 oude meesterwerken bijvoorbeeld.

koeberg | 05-02-16 | 10:50

-weggejorist-

Koeky | 05-02-16 | 10:49

-weggejorist-

Koeky | 05-02-16 | 10:49

Goed idee: we ruilen vluchtelingen voor die doeken. Iedereen blij.

Jos Tiebent | 05-02-16 | 10:47

-weggejorist-

Machivelliaan | 05-02-16 | 10:44

@Ikhebeenvraag | 05-02-16 | 10:35
Van mij mogen ze NIET bij de EU!
OekraiNEE!

necrosis | 05-02-16 | 10:43

dat hadden jullie kunnen melden vlak voor het referendum,meer stemmen natuurlijk want de mensen vergeten zo snel,ik was het ook vergeten.dus als je nog meer weet vlak voor de verkiezing,en met koeienletters brengen.

jopie1 | 05-02-16 | 10:43

Dit, de MH-17 komedie, het houdt niet op. Daarom NIETS met dat land te maken willen hebben.
Geenpeil!

Halal gehaktbal | 05-02-16 | 10:41

Ik vraag me af in hoeverre zuiplap Juncker te maken heeft met de kunstroof:
pbs.twimg.com/media/CaXsKjSWAAAEXJE.j...
Ik voel aan mijn water dat er wat onder het gras zit.
*pakt grote knots*

necrosis | 05-02-16 | 10:41

/* ik heb alle geloof in onze premier dat hij dat zaakje wel even klaart

/*Sarcasme/*

Never again | 05-02-16 | 10:38

Oekraïne wil ons alleen maar uitbuiten, van profiteren, uitkleden en beroven.
Werkelijk niets hebben wij aan dat land

sinar2 | 05-02-16 | 10:37

Van mij mogen ze bij de EU, maar alleen op de voorwaarde dat wij een bindend referendum krijgen over #Nexit

Ikhebeenvraag | 05-02-16 | 10:35

Lijkt me weinig aan dat Oekraïne.

Nilfisk | 05-02-16 | 10:34

-weggejorist-

KlaasMooij | 05-02-16 | 10:32

Wie niet inziet wat voor lui dat zijn ,kan je vergelijken met een struisvogel, en in Brussel zit het vol met dat soort vogels .
Gajes ,en dat moet je lekker ver van de deur houden .

fleurtje | 05-02-16 | 10:27

Ik heb vroeger op de markt van Zulte een keer een Oekraïense versie van de Nachtwacht gekocht.
Heb ik flink aan verdiend, die gasten hadden vroeger zulke vierkante koppen dat ik hem als een echte Mondriaan heb kunnen verkopen.

Cuyahoga | 05-02-16 | 10:26

Je vraagt je echt af of het nog goed komt met deze wereld.
tejootje | 05-02-16 | 10:24
.
Het antwoord is "nee".

Lupuslupus | 05-02-16 | 10:25

Hoe gaat het eigenlijk met de corruptie aanpakken in eigen land? Gaan ze gewoon door bij de VVD en de Turkse PvdA afdeling?

Antitheïst | 05-02-16 | 10:25

Al dit soort belachelijke zaken rondom Oekraïne verzamelen en vanaf maart uitstorten op de Nederlandse bevolking. Het zal voor de overheid lastig worden om nog met goede argumenten te komen vóór het verdrag.

Bytemaster | 05-02-16 | 10:24

Hebben ze ook schilderijen van de radarbeelden van de MH17 die de fascisten uit Kiev uit de lucht geschoten hebben?

neemjemoederindemali | 05-02-16 | 10:24

Onderbuikgevoel: Dynamo Kiev.
Wat heb ik gewonnen?

Bijtendehond | 05-02-16 | 10:24

Je vraagt je echt af of het nog goed komt met deze wereld.

tejootje | 05-02-16 | 10:24

Ja stemmen is strafbaar. Een Nederlander die handelingen doet waardoor Nederland in een oorlog komt kan vervolgd worden voor Landverraad. Ehh... Oh nee daar gaat van der Steur over

gestopt | 05-02-16 | 10:22

Zal me niet verbazen als op 5 april die doeken keurig boven tafel komen en op het vliegtuig gezet worden richting NL. PR-stuntje wat dan gespind gaat worden door Den Haag om voor te stemmen. Duh.

Stolichnaya™ | 05-02-16 | 10:20

De Oekraïners begrijpen heel goed dat de nederlandse aanpak alleen maar pappen, nathouden en bukken voor de booswichten is.
Ze komen er gewoon mee weg. Net als met dat dingetje met dat vliegtuig en die raket.

Glasgow Argus | 05-02-16 | 10:19

Jammer dat Putin dat hele kutland niet binnengevallen is. Dan kost het de klote eu ook geen Geld Meer.

blanke pool | 05-02-16 | 10:19

Lijkt me een prima deal. Zij mogen de schilderijen houden, wij het goud van de Krim.

wiza | 05-02-16 | 10:18

Nee
=
Nee

Toch?

L. Hannes | 05-02-16 | 10:15

Joe, @van Rossem, je moet je italic tag effe closen in je CMS.

Escovanity | 05-02-16 | 10:14

Ja, we leven in een heerlijke wereld!

L. Hannes | 05-02-16 | 10:14

Mwa, Volgens Wierd Duk zijn er ook genoeg mensen in Oekraïne die helemaal niets met zowel Rusland als Europa te maken willen hebben.

Mastermattie | 05-02-16 | 10:12

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken