Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Job Cohen voert war on drugs!

Drie verdachten op plaats delict.Gezellie & Wappie! Amsterdam maakt afspraken over drugsvrije feesten. Weet u nog? Stuiterfeest Awakenings afgelopen oktober in de Westergasfabriek. Op dit twee-daagse dance-event zijn 127 stampertjes opgepakt voor een drugsdelict. Dit aantal is vele malen hoger dan bij de voorgaande edities van Awakenings. Volgens organisator Rocco Veenboer vooral te wijten aan het grote aantal (50!) politiemensen die de stemming probeerden te verzieken op het feest. De politie heeft in vergelijking met voorgaande edities het dubbele aantal agenten ingezet en tevens de tolerantiegrens verlaagd. Heel verrassend heeft deze aanscherping van de oorlog tegen drugs geleid tot meer aanhoudingen. Als je betrapt werd met één wikkeltje of pilletje dan werd je al gebrandmerkt tot drugsbaron. Van de 127 betreft het 49 zaken waarbij de criminelen wel één tot vijf pilletjes bij zich hadden! Of één envelopje kabouterpost (officieel document - pdf). Op een fokking tweedaags evenement! Hoewel dit 10.025 euro aan boetes in het laatje heeft gebracht ziet Cohen drugsgebruik als een enorm probleem. De burgervader die Neerlands grootste stad wil besturen als een dorp gaat daarom drastische maatregelen treffen. Welterusten meneer de burgemeester...

Reaguursels

Inloggen

kan cohen er zeker niks aan verdienen

RORY | 25-03-07 | 12:37

de N@chtzust3r 24-03-07 @ 00:28

Take care sister. It's us against them. Opdat je het niet vergeet.

* Lang leve het Vrije gedrogeerde Weaurd en wég met cohen *

bottehond | 25-03-07 | 00:11

Beste N@chtzust3r. Mooi waardeloos. Alsof je een hele zware crimineel bent en ze niks beters te doen hebben. Alsof ze meer bereiken dan makkelijk boetes incasseren.

nadenkeniseenkunst | 24-03-07 | 19:53

zonder die drugs gaat mijn kringspier niet wijd openstaan hoor. zeker lang geen sexgehad die Cohen?

Patrick Zweedsey | 24-03-07 | 12:58

LibertasSimplex 24-03-07 @ 06:11
Onzin. Iedereen weet dat je er jaren over doet om alcoholist te worden. Daar moet je heel hard aan werken en dan moeten de omstandigheden al die tijd zwaar tegen je zijn. Maar je komt er dan ook moeilijker vanaf. Herman Brood bijvoorbeeld vond alchohol veel moeilijker om vanaf te komen dan alle andere drugs. Ik zeg altijd: Bij gebrek aan onderzoek, kijk even om je heen. Van al mijn kennissen die alchohol drinken ken ik geen een alcoholist. Daarentegen zijn de meeste snuivers die ik ken behoorlijk in de problemen geraakt. Geloof mij nou, jij wil geen land waar 90% van de bevolking speed neemt, heroine spuit of coke snuift. Degenen die het nu doen weten dat het niet mag, dat het slecht is en meestal stoppen ze daarom na een tijdje weer. Laten we dat zo houden.

zooishettoch | 24-03-07 | 12:54

Persoonlijk vind ik het thee drinken from Job veel gevaarlijker.

Mongeaulie waarsguwt | 24-03-07 | 11:50

Ga eens een keer op de wallen junks aanpakken en opsluiten. Het heeft natuurlijk totaal geen zin mensen die 2 tot 5 pillen of meer dan een halve graam coke aan te gaan merken als dealer of te gaan vervolgen. Doe eens iets nuttigs. Awakenings staat erom bekend dat het altijd gezellig is en er zelden problemen zijn. Ga boeven vangen!

Ruwe Diamant | 24-03-07 | 09:50

Legalize party-drugs!

Dr. Faustus | 24-03-07 | 09:47

Eigenlijk zouden tabak en alcolhol dus ook verboden moeten worden.

rjochtrêgich | 24-03-07 | 08:51

@hoogbefaagd 23-03-07 @ 16:25
Heb ik absoluut niet nodig, baal hooi met vingers!

stekelige | 24-03-07 | 08:34

Het lost niks op, en o mijn god wat fouileren ze toch altijd slecht.. 170 pillen vinden ik weet zeker dat er honderden zoniet meer dan duizend pillen dat gebouw in zijn gesleept! maargoed er mag niet worden gefouileerd bij The Holy Place :)

slinch | 24-03-07 | 08:22

zooishettoch 24-03-07 @ 06:03
Ja, sorry, dat ik nog wakker was tegen wil en tegen dank.
Dat verhoudings-gebeuren hadden we allemaal al gezien, dank je. En het is niet waar, dat coke of zelfs heroine meer problemen of grotere zouden veroorzaken dan drank.
Omdat: niet waar.
Vanwege: Behalve erg onwaarschijnlijk, is je stelling ook nergens door onderbouwd. Veel meer cokegebruikers irl dan in onderzoek, om maar es een minder belangrijke falsificatie voor de lol te plempen
En wel hierom:
Je laatste stelling deugt. Wet veranderen. Afschaffen, en ook van die kutverdragen. Only wayhay

LibertasSimplex | 24-03-07 | 06:11

Dat engelse onderzoek moet je in het juiste verband zien. Op dit moment geeft heroine minder overlast dan alcohol. Maar als het gebruik van heroine of cocaine net zo weidverbreid zou zijn als alcohol dan had je natuurlijk veel meer overlast, verslaving, criminaliteit. Dus je moet de gevolgen even delen door het aantal gebruikers. En dan nog wat. iedereen loopt hier te zeiken dat er niet opgetreden wordt in dit land en dan past Job de wet toe en dan is het weer niet goed. Je moet of vervolgen, of de wet veranderen. Klaar.

zooishettoch | 24-03-07 | 06:03

ja, trusten

LibertasSimplex | 24-03-07 | 04:08

koerbagh 24-03-07 @ 03:59
Precies! Begrijp ik dus ook niet, buiten roddelachtige omstandigheden daargelaten.
Begrijp wel: betaal je verbruik. Maar niet: maar we doen het dubbel extra want je zal wel je gezondheid hebben geschaad met al dat leven en genieten dat 'jij' op deze eerst nog vrij naar god's inzicht 'redelijk paradijselijke' wereld hebt genoten.
Want daar hep god dus een bloedhekel aan
Van die stronteigenwijze kutgenieters

LibertasSimplex | 24-03-07 | 04:07

LOL @LibertasSimplex 24-03-07 @ 03:56:
Slaap lekker... (zal vast wel, met een fijne blow in de longetjes)

koerbagh | 24-03-07 | 04:01

@LibertasSimplex 24-03-07 @ 03:46:
Het meest erge vind ik inderdaad dat JUIST Rob Oudkerk daarmee kwam. Iemand die toch de ultieme vrijheid heeft opgezocht en door de gedachtenpolitie in NL daarvoor is neergesabeld en afgefakkeld met zo'n ultiem vrijheidsberovend idee kwam. Kijk, als het om kinderen gaat: akkoord. Als blijkt dat ouders hun kinderen niet op een juiste wijze kunnen voeden mag je daar wel iets van zeggen... Meer ook niet overigens, maar goed...
Maar dat hij een kilo-heffing voor de ziektekostenpremies en vettax durft te verdedigen... Onbegrijpelijk.

koerbagh | 24-03-07 | 03:59

En nou hou ik er mee op, want ik heb zitten blowen en mn pen is o

LibertasSimplex | 24-03-07 | 03:56

En nog even over Oudkerk, moest ie zeker van zijn vrouw. Boetedoening, catharsis, terwijl hij ondertussen zoveel had kunnen genieten van mooie vrouwen die hoeren zijn, en coke. Heerlijk. Af en toe een kater, maar hop
Maar nee, 'lector over veels te dik zijn', nee, da's leuk

LibertasSimplex | 24-03-07 | 03:53

LOL @LibertasSimplex 24-03-07 @ 03:48:
Het beste bewijs dat drugs niet verboten moeten worden.

koerbagh | 24-03-07 | 03:51

@koerbagh 24-03-07 @ 03:28
was dat. Voor wie kan lezen wie dit leest is gek

LibertasSimplex | 24-03-07 | 03:48

Gesundheit uber(mepuntjes) Alles. Inderdaad. Vanavond weer die Oudkerk vanuit precies dat beginsel bij Paul en Witteman* (*kbgh)
Ziek word ik daar van. 'De vervuiler betaalt' omgekit tot 'Wie ongezond overkomt', en dan bedoelen zij mensen die genieten van het leven, betaalt. Ook met zijn m/v leven

LibertasSimplex | 24-03-07 | 03:46

@LibertasSimplex 24-03-07 @ 01:42:
Wacht maar... 't wordt nog veel erger onder Grijs 1. Eerst moet tabak eraan geloven, dan alcohol, en dan koffie en misschien zelfs thee.... Mark my words.
Gleichschaltung. Gesundheit über Alles.

koerbagh | 24-03-07 | 03:28

Hij had het lef om bij het van Gogh monument te komen speechen: "Homo Hypocritos".

Levereter | 24-03-07 | 02:56

Verwacht niks van Cohen, da's een jood en die hebben andere prioriteiten, beter een turk met 2 paspoorten als zo'n Quisling.

Levereter | 24-03-07 | 02:35

bottehond 24-03-07 @ 01:53
lekkere bitch heb je hoor, restecp

LibertasSimplex | 24-03-07 | 02:03

020 zakt af naar provinciaal nivo. Mwoehahahahaha!!!!!!

Reykjavik | 24-03-07 | 02:01

De opiumwet is de meest achterlijke vorm van strafwetgeving die je kunt bedenken. Bovendien gaat een private overeenkomst tussen partijen de overheid geen flikker aan. Tenzij er echt een algemeen belang tegen gediend is. En daar is bij drugs geen sprake van, voorzover het om direct verbieden gaat.
Als je de opiumwet afschaft, blijft er genoeg over om bijv. vervuilde cokeverkopers, of aan junks leverende overdosisverschaffers op te pakken en te straffen.
Fuck postbus 51 en de opiumwet. En dan heb ik niet eens drugs gebruikt. Kejjenagaan

LibertasSimplex | 24-03-07 | 01:42

@ de N@chtzust3r 24-03-07 @ 00:28
.
Een BrPildge too Far.
.
Dat was ook gaan terwijl je wist dat het niets zou opleveren.

verbaasme | 24-03-07 | 00:44

Het is een beetje hypocriet allemaal. Overal heb je pillen voor. Tegen alle soorten pijntjes, zowel lichamelijke als geestelijke, om niet zwanger te worden (Mevrouw Cohen), om een stijve te krijgen (Meneer Cohen), om in slaap te kunnen vallen (Familie Cohen), maar een simpel medicijn tegen de verveling die je een paar uur geweldig laat voelen mag niet worden verkocht. Calvinistisch Nederland ten voete uit.

Ik had 4 pillen bij me met een straatwaarde van 8 euro toen ik bij Innercity staande werd gehouden. Tussen 3 mannelijke agenten moest ik me achter een schermpje midden in het feestgedruis uitkleden. Daarna boven bij de politiepost nog een keer en vervolgens bij het cellencomplex weer. Daarna 13 uur gezeten in een eng politiecelletje zonder enig idee wat er ging gebeuren. Vervolgens op straat gezet met 300 euro boete en een strafblad. Ik weet tot vandaag nog steeds niet wat voor gevaar ik voor de samenleving ben geweest. Ben 36 jaar, WO opleiding, eigen bedrijf, geen kinderen...

de N@chtzust3r | 24-03-07 | 00:28

Drugs is geen snoepgoed. Dat weten zelfs slimme kleuters. Maar de hopman van 020 is bezig met een kruistocht die van Houseparties kinderfeestjes moet maken.En in al zijn waan en die van het meest bekropen stadsbestuur na staphorst denkt hij een moreel recht te hebben.

Straks gaan ze nog luisteren of er niet teveel met decibellen wordt gestrooid.Past wel bij die aanpak in dat c.dorp waar ze wilden onderzoeken of er niet teveel gevloekt wordt op een heavy meta feest. De hopman, Klink, Rouvoet, Bos, Donner en co willen als een soort van zelf benoemde apostelen Nederland een soort van corset aantrekken om alles wat onrein en verderfelijk dood te drukken. Als het moet met een pliesie knuppel en bon ercadeau bij.Af te rekenen aan de balie want anders laten we nog een keer merken wie de macht van het boetes geven bezit.

Dit is heel ongezond en is op en bepaalde manier gelijk aan wat de Taliban en ayatohalla's op hun manier doen. Voor mensen gaan bepalen wat ze wel en niet mogen ook al heeft het voor niemand schadelijke gevolgen en heeft niemand er erg last van. Met verboden en dwang kweek je geen morele autoriteit maar wantrouwen en angst. Maar dat willen ze blijkbaar schijnheilige moraalridders. Doe eens wat aan de echte problemen in plaats van deze micro problemen!

nadenkeniseenkunst | 23-03-07 | 23:48

Ik mijd alle stoffen op die lijst en nog een paar die niet op de lijst staan zoals cafeïne en dergelijke. En ik draag niet eens geitenwollen sokken. Van mij mag iedereen gebruiken wat hij of zij wil, zo lang ik er maar geen last van heb en ik niet mee hoef te doen. Ook niet op feestjes.

poppermotje | 23-03-07 | 21:45

Ik begrijp iets nog steeds niet. Volgens mij werd er op grootschalige wijze in harddrugs gehandeld toch. 't Spul heet alcohol.
En sinds wanneer is 1 pilletje xtc eigenlijk een probleem? Wat is daar toch aan de hand in het verre Amsterdam? Ik weet het , we lopen hier altijd wat achter in 050 maar deze keer heb ik toch werkelijk gigantisch iets gemist.
Ik heb nog geleerd dat het verschil hard-soft lag in het feit of een drug wel of niet de celwand van een hersencel kon passeren. Maar dat is uit de mode?

noorderling | 23-03-07 | 21:42

@Klukkluk 23-03-07 @ 21:13
OK... en waarom moeten we het dan ook alweer proberen?

CoJoNes | 23-03-07 | 21:24

Moet je in Singapore eens proberen. 1 pilletje in je kontzak en je zit levenslang tussen de loempiabakkers zeepjes te rapen

Klukkluk | 23-03-07 | 21:13

@F'Shizzle 23-03-07 @ 19:42:
Met dat argument moet je zuurstof ook verbieden. Het is bewezen slecht voor je lichaam. Het tast elke cel in je lichaam aan en heeft uiteindelijk de dood tot gevolg. Het gezondheidsargument om spul te verbieden is de grootste flauwekul die je maar kan verkopen.

koerbagh | 23-03-07 | 20:00

Zeer bedroevend trouwens, dat het drugsbeleid in NL steeds meer word aangescherpt. Trieste bedoeling dat mensen andere mensen dingen verbieden die hun niet schaden alleen omdat het ze niet aanstaat.

F'Shizzle | 23-03-07 | 19:51

@dam-dame Ja, maar cocaine is wel heel slecht voor je lichaam, dat kun je van sommige lichamelijk verslavende middelen (heroïne) niet zeggen.

F'Shizzle | 23-03-07 | 19:42

-weggejorist-

Attila23 | 23-03-07 | 19:20

@CoJoNes 23-03-07 @ 18:40:
Als je over de bankbiljetten in je portemonnee schraapt heb je die hoeveelheid al onder je vingernagels zitten.

koerbagh | 23-03-07 | 18:50

Dus met meer dan 0,5 gram coke ben je dealert?
ROFL!!!
Ik ken mensen die ontbijten daarmee.

CoJoNes | 23-03-07 | 18:40

ich bin unschuldig 23-03-07 @ 17:06
Je zal van mij hier geen vooroordelen horen, enkel uitingen die berust zijn op mijn eigen waarnemingen. Jij (het spijt me vreselijk dat ik tutoyeer... ik bedoel natuurlijk U)gooit alle mensen die op dit soort feesten op 1 hoop en geeft het groepje een naam. Later geeft een uit bekrompen uitleg over deze al zijnde "aso's", "door er samen gezellig te slikken en spuiten", "geestjes oproepen".. graag zou ik hier een uitleg over zien. In welke zin aso's? Hebben er andere mensen last van dat er op zo'n feestje drugs word gebruikt? Ik persoonlijk heb veel meer last van de aan je kop zeikende junks die bedelen om geld en daar drugs voor kopen. Zet is dit als 'n hoofdprioriteit alsjeblieft. Daarna het gezellig slikken en spuiten.. Slikken, ja dat gebeurd. Ik heb op een dergelijk feest nog nooit iemand gezien met 'n spuit in zijn arm. Dit is daar ook over het algemeen niet echt de doelgroep voor. En geestjes oproepen? Sorry, als 'r iemand hier nuchter is dan ben ik 't wel.. al dan niet mijn vrienden/bekende e.d die naar dit soort feesten gaan en geesten oproepen hoort niet echt tot een van onze dagelijkse bezigheden, al dan niet jaarlijkse.. noch in mijn leven. Je noemt deze groep overigens ook Neohippies, waar berust je dat op? Hippies als in de zin van linkse mensen die buitenlanders al dan niet de Islam aanbidden en smeken om hierheen te komen. Mensen die ook net zo hart van de staat trekken en sjorren als de hier eerder genoemde groep mensen. Alzijnde krakers.

Sorry, ik ken geen kraker, ik ben niet links en ik werk 5 dagen in de week voor mijn geld en maak geen gebruik van niet onontkombare overheidsvoorzieningen. En hierbij heb ik het eigenlijk niet alleen over mijzelf.

Vandaar dat ik zeg dat je mensen over 1 kam scheert/bekrompen doet (je hoort mij niet zeggen dat je dat bent want dat weet ik niet)/en geen idee hebt waar je daadwerkelijk over praat.

sil | 23-03-07 | 18:34

Waaruit maar weer eens blijkt: als je iets verbiedt en criminaliseert dan maak je ook criminelen. Wat een verrassing. En als je die "criminaliteit" aanpakt en een paar stampertjes achter de tralies stopt is dat opeens ook heel goed voor de misdaadstatistiek. Veel meer zaken opgelost! Welke zaken? Oh ja, de zaken hebben we zelf bedacht en gecreëerd, maar dat vertellen we er niet bij.
Balkje: tijd voor een verbod op tabak en alcohol. Mooi man, een ander je eigen normen en waarden opdringen en verplicht stellen. Zo krijg je dat "Samen" adagium wel voor elkaar. Kan het niet goedschiks dan maar kwaadschiks. Weg met de vrijheid, weg met het individu. De socialistische heilstaat is nabij. Houzee.

koerbagh | 23-03-07 | 18:21

Wat een bullshit ook alweer he.
Ik ben toen ook naar Awakenings geweest, niks van die pliesie gemerkt.
Maar het viel ook echt wel mee met het drugsgebruik.
Ga maar naar een hardcore feest daar kom je dit veel meer tegen, overal eigenlijk wel maarja so what? 1 t/m 5 pilletjes whats the big deal?
Pak die dealerts maar die meer als 5 tabletten hebben, maar nee ze gaan de gewone relaxte gebruikers aanpakken. Cohen zoek een leven.

Unexist | 23-03-07 | 18:03

Wanneer gaan de Autonomen doen waar ze voor staan? Het verdedigen van de stervende Vrijstad (isl)Amsterdam? Of zit de aivd daadwerkelijk zeau vuitsdiep in die Anarchistische knokploegen dat ze zich nog slechts keren tegen onbeduidende kaalhoofdigen en genuanceerde islam- watchers? Als ik Autonoom was zou ik eensch goed na gaan denken wie er de facto leiding geeft. Niemand? Duh....

bottehond | 23-03-07 | 17:54

Pilletjes met atropine zijn koel!!

Attila23 | 23-03-07 | 17:50

Judas "ik voel me geen jeaud" Cohen, de welwillende Jeaudshe Raadman veur de islamofascisten heeft persoonlijk bijgedragen aan de eliminatie van Amsterdan als Vrijstad met een unieke mondiale positie. De gristen- en moslimfundamentalisten zullen welwillend op zijn vuile handenwerk toezien.

bottehond | 23-03-07 | 17:50

@Tarakan 23-03-07 @ 17:40
Zijn weekend is al begonnen.

Dwaaaas | 23-03-07 | 17:46

Harddrugs is gevaarlijk spul, maar mensen hebben een eigen wil en daar helpen wetten en strenger optreden niet tegen.

souty | 23-03-07 | 17:45

@ happyness.... je hebt toch geen verkeerd pilletje op hoop ik?? Tis namelijk nog wat vroeg..

Tarakan | 23-03-07 | 17:40

@Ikke
*bedoelde eigenlijk anti-pedanterie*

Attila23 | 23-03-07 | 17:39

Je lijkt me de personificatie van anti-pedantie, dat dan wel weer..

Attila23 23-03-07 @ 17:21

Jammer van dat ongevraagd tutoyeren, maar voor het overige bedankt.

ich bin unschuldig | 23-03-07 | 17:37

.... wat is er toch aan de hand met de ... dikke salarisbazen... Ze gaan altijd de kleine man achterna........ en.............. houden elkaar zo vrezelijk de handen boven het hoofd.... als... twee handen op een buik......... Lekker geld verdienen ... een beetje de eeuwenoude feodaaltje uithangen... en.... graaien maar.... zolang het volk het maar niet ziet...... Zo is het Nederlands koninkrijk (+ Pruisisch koninkrijk / ben ik van Duitse bloed .... Von Lippe Bisterfeld, Rumsfeld, Schwartzkopf.... waarbij de 3 broers van WM-LEX wel erg op Rumsfeld lijken)..... nog altijd eigenaar van de US-$-dollar... Historisch zo gegroeid.... en o,o,o... wat een toeval toch allemaal... Jaap de Hoop-Scheffer is zomaar NAVO-baas geworden.... Tja, hij is ook lid van de Bilderberg-clup www.bilderberg.org/2005.htm waarvan beatrix CHEF is... en de Amerikaanse bankiers... haar lakeien...


happyness | 23-03-07 | 17:29

@ Zuigert 23-03-07 @ 16:23
"Tjonge, jonge, blijft gewoon een smurf die job, alsie morgen onder een auto loopt hang ik de vlag uit!"

Integendeel, Job haat smurfen, zie de gelijkenis met Gargamel

Apollo | 23-03-07 | 17:23

COHEN KON ER ZELF ZEKER NIKS AAN VERDIENEN

RORY | 23-03-07 | 17:22

ich bin unschuldig 23-03-07 @ 16:44
..
Je lijkt me de personificatie van anti-pedantie, dat dan wel weer..

Attila23 | 23-03-07 | 17:21

cohen sucks d***k.

skafloc | 23-03-07 | 17:12

Zucht, waar zijn de jaren van Kremlin om daarna wappie door te gaan in de Lexion................ Leve de betutteling!!!

Apollo | 23-03-07 | 17:12

GVD poten af van het graf van Jim Morisson.
spooky 23-03-07 @ 17:02

Ja dat zeg ik!!!

ich bin unschuldig | 23-03-07 | 17:07

sil 23-03-07 @ 16:52

Wow wat grappig, een reaguurdertje beklaagt zich over vooroordelen! :-)

Neem me niet kwalijk sil, maar ik lees hier voornamelijk gillende jankverhalen van grootverbruikers die bibberen bij het vooruitzicht dat ze niet langer mogen leven op poeders en pillen, en die pissen op de daadkrachtige burgervader van onze hoofdstad. Daar word ik dus misselijk van. En dan nuanceer ik ook nog eens door onderscheid te maken in twee categorieën. Als je een derde weet, hoor ik het graag.

ich bin unschuldig | 23-03-07 | 17:06

@ich bin unschuldig
GVD poten af van het graf van Jim Morisson.

spooky | 23-03-07 | 17:02

Ik zeg altijd nee tegen drugs, en dan neem ik pas een nakkie

LibertasSimplex | 23-03-07 | 17:02

ich bin unschuldig 23-03-07 @ 16:44
lonsdalejunks, grachtengordelsnuivers.. misschien moet jij je eerst is gaan verdiepen in wat voor mensen er op 'n gemiddelde Awakenings editie al dan niet welk ander technofeest dan ook.. komen in plaats van al je vooroordelen hier te spammen.

sil | 23-03-07 | 16:52

Prima actie toch van de burgemeester? Wat zeiken jullie nou?!? Het stikt hier schijnbaar van de neohippies. Heb verdomme weer eens ontzag voor de autoriteiten, en hou je gewoon aan de wet! Is dat zo moeilijk allemaal?!? Goed zo Cohen, geef die jumpende lonsdalejunks en grachtengordelsnuivers inderdaad maar vette boetes, terug in het hok met die aso's. Straks gaan ze ook nog de graven van 'hun' Theo en Pim onteren, door er samen gezellig te slikken en spuiten, en geestjes oproepen. Zoals die linkse nozems dat al jaren doen bij de laatste rustplaats van Jim Morrison. Walgelijk, die verloedering.

ich bin unschuldig | 23-03-07 | 16:44

Cohen, kom eens bij gezellig een kopje thee drinken. Samen komen we er wel uit!

Miggerd | 23-03-07 | 16:42

Paternalizerend gedrag van Cohen!!!

Attila23 | 23-03-07 | 16:41

Gezeik van de overheid... optieffen met die bemoeizucht. Ga je es bezig houden met wezenlijke problemen ipv de burger te kleineren. En meneer de dikke vette solonsocialist zit zich wel elk weekend lam te zuipen naar alle waarschijnlijkheid.... en dan stapt dat vette pleuris volk ook nog es in hun 4.0 liter "øf-tze-rood"...

de Botte Bijl | 23-03-07 | 16:39

Geniet, maar drink/rook/gebruik met mate....

hoogbefaagd | 23-03-07 | 16:37

Heeft de grote theedrinkende lijder zelf geblowt maar eauk niet geinhaleerd?

Attila23 | 23-03-07 | 16:33

@FermeKnaep 23-03-07 @ 16:29
1e = Drug sloopt je lichaam(tenzij het pure coke of pure mdma is)
2e = Drug sloopt je geestegesteldheid
Vraag niet naar inkoppers.....

hoogbefaagd | 23-03-07 | 16:32

Dat komt omdat Cohen iedereen aan de thee wil hebben in Islamsterdam!

Socialisten Vreter | 23-03-07 | 16:29

@ DenLangel*l 23-03-07 @ 16:09

Ik gebruik idd wel eens drugs ja en daar is wat mij betreft helemaal niks mis mee. Aan jouw teksten te zien veroordeel jij drugsgebruik nogal en dat is zoals ik terecht opmerk een beetje kort door de bocht. Snelle matig onderbouwde meningvorming daar ben ik niet zo'n fan van. We hebben hier al zo'n 16 miljoen bondscoachen die door elkaar heen tetteren die ergens een klok hebben horen luiden maar geen idee hebben waar de klepel hangt.
Kan je mij een paar goede redenen geven waarom je drugs zo veroordeeld of ben je een geconditioneerde aap die goed naar papa en mama heeft geluisterd? Ik ben benieuwd.

FermeKnaep | 23-03-07 | 16:29

@stekelige 23-03-07 @ 16:11

Het heeft te maken met beleving.....
Waarschijnlijk ben je zo empathisch als een zak stront dat je dit niet inziet, misschien zal jij eens drug moeten proberen, komt dat misschien wat los.

hoogbefaagd | 23-03-07 | 16:25

Tjonge, jonge, blijft gewoon een smurf die job, alsie morgen onder een auto loopt hang ik de vlag uit!

Zuigert | 23-03-07 | 16:23

Als ie dan zonodig wil, moet ie wel *alle* clubs en feesten in Amsterdam *altijd* controleren, wel eerlijk houden he? Zal je zien hoe hard ie dan in de problemen komt.

rotweer | 23-03-07 | 16:18

@Minister van Angst 23-03-07 @ 15:09
Om je angst weg te werken, sukkel?

stekelige | 23-03-07 | 16:18

@Muffepeer 23-03-07 @ 15:12
"hahaha op een doordeweekse dag werk ik er al meer naar binnen"

Aha, vandaar jouw nick. Logisch.

stekelige | 23-03-07 | 16:16

@dorre 23-03-07 @ 15:21
Ja. En nog steeds, dumbo.

stekelige | 23-03-07 | 16:14

@hoogbefaagd 23-03-07 @ 14:50
Waarmee heeft 't dan te maken? Hoe intens moet intens zijn? Als je gehoorgangen, je gevoel en emoties zo tragisch verstopt zitten dat je die alleen maar kunt openen met dat soort zooi, kun je beter naar de dokter.

stekelige | 23-03-07 | 16:11

FermeKnaep 23-03-07 @ 16:02
ga anders zelf eens deaud, lutser
of gebruik je zelf ook allerhande drugs?

DenLangel*l | 23-03-07 | 16:09

@ DenLangel*l 23-03-07 @ 14:27

"ik mag toch hopen dat ik als goedwillende feestganger geen last krijg van de maatregelen tegen dat soort hersenlozen"

beetje kort door de bocht

@ DenLangel*l 23-03-07 @ 14:32

"maar er zijn veel mensen die naar zo'n feesten gaan die geen drugs gebruiken en wel een fatsoenlijke opleiding hebben"

beetje kort door de bocht again

jouw comments stralen een bepaalde domheid/oppervlakkigheid uit. Altijd vervelend wanneer zulke personen met commentaar komen en helaas te weinig zelfreflectie hebben om te begrijpen dat het wijs zou zijn om te zwijgen...

FermeKnaep | 23-03-07 | 16:02

Het gaat Cohen helemaal niet om de dope maar om Awakenings kapodt te maken. Volgens mij heeft Rocco de dochter van Welten hard anaal genomen en moet zijn feest daar nu voor boeten. Kom op Rocco, publiceer dat cum-shot!

Strenge meester | 23-03-07 | 16:01

@ J. Cohen

doe eens niet 'three strikes' systeem kopieren uit Amerika. Je ziet wat gebeurd is! De hoogste prison rate van de westerse wereld. per 100000 man zitten er 700 gevangen. In Nederland is dat ongeveer 100 per honderduizend, maar als we zo doorgaan lopen we lekker amerika weer achterna. Maar U bevolking, wil dit allemaal. Strenger straffen, en repressiever optreden. U heeft voor Grijs gekozen, en u zult het weten ook. PvdA burgemeester zit ook onder één hoedje met het kabinet.

Halve Hoax | 23-03-07 | 16:00

@zandneger
Dat jood erbij halen is wel weer erg triest op verder een goed geformuleerde mening.

spooky | 23-03-07 | 15:58

alle drugs gewoon te koop bij de apotheek; handel dood en criminaliteit neemt enorm af. Als je je dood mag roken en drinken, waarom dan niet snuiven slikken of spuiten. Repressie werkt niet, zie drooglegging in de usa.

Paulusdebosbouter | 23-03-07 | 15:52

Veel lof voor deze jood die het uitgaansleven in Amsterdam kapotmaakt! Ik ga vaak naar feesten zoals awakenings en gebruik zelf geen drugs (behalve alcohol dan). Awakenings is altijd goed georganiseerd en de sfeer is gemoedelijk. Voor Job zijn alle dancegerelateerde feesten 1 pot nat, m.a.w. een groep met pillen volgepropte hersenloze randdebielen die onafgebroken stuiteren op eentonig gebeuk! Jammer Job, kom zelf eens langs op awakenings of een ander goed feest en ervaar zelf hoe de mensen omgaan met drugs. Je zult dan merken dat het gemiddelde opleidingsniveau van de bezoeker veel hoger is dan de gemiddelde pvda rukker!

zandneger | 23-03-07 | 15:51

@vander F
Ik dacht er ook al aan, lekkere partydrugs zou dat zijn.

spooky | 23-03-07 | 15:47

@Pupke 23-03-07 @ 15:37,
je Haldol?

*proest*

vander F | 23-03-07 | 15:41

Ah joh lekker laten doen die party-gangers.. je hebt indd minder last van mensen aan de pilletjes/coke dan lui die strontlazerus zijn!

mooizo! | 23-03-07 | 15:40

@baba4oog
Tuurlijk niet, rocco siffredi bedoel ik natuurlijk. Er is toch maar 1 echte rocco?

spooky | 23-03-07 | 15:39

Bordje helemaal leeg. Laat het volgende topic maar doorkomen.

Boze Buur | 23-03-07 | 15:38

Daar gaat m'n handol

Pupke | 23-03-07 | 15:37

haha,
een drugsvrij feest, wat een flauwekul, zeker ook alleen ranja uitschenken en geen tabak roken, uiteraard.

Feesthoedjes en papieren toeters verkrijgbaar bij de ingang, wordt het toch nog gezellig.

Kansloos provincieplaatsje, dat Amsterdam.

vander F | 23-03-07 | 15:37

Hoe laat begint het wappie-hour?

Traag | 23-03-07 | 15:36

@De StoorZenDer 23-03-07 @ 15:27

Die kabouters willen me volgens mij hartstikke deaud hebben, ik krijg namelijk alleen maar poederbrieven.

*snirf*

KaiserSoza | 23-03-07 | 15:34

hmmm nog geen nieuw topic. redactie zit in een collectieve trip?

daskapitalist | 23-03-07 | 15:34

@ spooky 23-03-07 @ 15:29
rocco granata ? jekkes !

baba4oog | 23-03-07 | 15:33

FlyingSpaghettiMnstr @ 15:03: "hoe groot was dat Maagdenhuis trouwens dat die hele kut generatie erin paste?"
Muhahahahaha!

sjaakdeslinksesul | 23-03-07 | 15:30

Die andere bekende Rocco zou eens een feest moeten organiseren

spooky | 23-03-07 | 15:29

@Of één envelopje kabouterpost

Wahahahah! Ja kinders kijk maar uit met speed/coke, want anders worden jullie net zoals ome StoorZender.

De StoorZenDer | 23-03-07 | 15:27

Drugsvrije feesten zijn zoooh ..... euh........
Iemand enig idee of die er ooit geweest zijn??

dorre | 23-03-07 | 15:21

@ Zalfje 23-03-07 @ 15:10
Ik kom al jaren op Awakenings en heb nog nooit iets gemerkt van "overlast" door drugsgebruik. Handelaren heb ik er nooit gezien. Natuurlijk word er flink geslikt, gesnoven en gedronken, maar als je eens een keer naar een gemiddelde studentenkroeg gaat dan haal je veel meer witte troep op.

boom boom | 23-03-07 | 15:20

Ik vind 't echt belachelijk triest, want waar zijn die agenten als er iemand diezelfde avond wordt verkracht of neergestoken? Die staan een beetje feestgangers te zieken.
Is dit zijn manier van "de boel bij elkaar houden"?
Gelukkig werd ik gewaarschuwd dat er veel politie was, want ik was namelijk ook drugsbaron (had wel 4 hele pillen bij me).
Samen met m'n vrienden was ik zelfs een compleet laboratorium.

Framoes | 23-03-07 | 15:19

@dam-dame 23-03-07 @ 14:22
-
niet eens, slecht 15% van de cokegebruikers raakt verslaafd, net als bij alcohol (maar coke is wel troep)
www.psychologiemagazine.nl/psychologie...

glasbek | 23-03-07 | 15:19

@ FlyingSpaghettiMnstr

way to go!

helemaal mee eens

zeker Awakenings is trouwens ook één van de weinige feesten waar zelden tot nooit problemen zijn. Ga eens boeven vangen ofzo. Camera's op de wallen, maar ondertussen struikel je nog over de junks die allerhande rotzooi aan het gebruiken zijn en overlast veroorzaken. Doe dáár eens wat aan!

-((AFCACBS))- | 23-03-07 | 15:18

Helemaal gelijk. Al is er nog nooit met de organisatie gesproken. Dat soort partijen hebben "de schijn" tegen zou Wilders zeggen en dat rechtvaardigt een stevig optreden. Of nu net even niet?
Prima van de beste burgemeester van Nederland na die van Rotterdam.

wasbeerfan | 23-03-07 | 15:16

boeien .. tis toch al beetje voorbij dat awaky .. ik bedoel geef mij dj rush met zijn ass omhoog .. hahaha

Draaitafel Demagoog | 23-03-07 | 15:16

@bidlip: LOL!

@ Job Cohen:
Slik es een chillpil! of rook een ploffie, stick, base wat hero of drink wat GHB; ga je ook eens relaxed doen... Hoop dat ie het leest!

CHZS de PCZS | 23-03-07 | 15:14

Ik vind de berichten die na een groot feest in de media komen altijd leuk om te lezen. Bv. Dance Valley. Gemiddeld 50.000 bezoekers en altijd komt er in het nieuws hoe druk de EHBO het heeft gehad en hoeveel mensen zijn opgepakt en waarvoor.

Wat er meestal niet word verteld is dat de meeste bezoekers naar de EHBO gingen voor een paracetamol, een blaar of een pleister. Bijna niemand wegens drugs. En de mensen die zijn opgepakt zijn meestal voetbalsupporters die daar afspreken of andere ruziezoekers. Drugs meestal helemaal niet.

Laat die feesten gewoon lekker gaan, houd het een beetje in de gaten door voorlichting, testen en waarschuwen en pak juist net de drugsoverlast op straat eens aan!

boom boom | 23-03-07 | 15:13

hahaha op een doordeweekse dag werk ik er al meer naar binnen

Muffepeer | 23-03-07 | 15:12

Nou nou stuiterfeest ik denk ik dat dat er wel uitmag, awakenings is een techno feest dat al lang bestaat sinds de laaste jaren gigantisch gegroeit is en nu gaan ze de sfeer opeens af pakken jaren lang gaat het goed.
En opeens ontdekken ze er een geld mijn in, omdat de commerciele feesten het weer verpesten met hun klote sfeer en te hoge prijzen voor alles.
Net als Awakenings 31dec opeens vergunning intrekke waar slaat het op, ja omdat er te weinig politie op de been is. het slaat allemaal nergens op.
Ga lekker controleren op fout geparkeerde auto's of moeten we allemaal heilig worden zoals balkellende en rauwkorst moet toch echt niet gekker worden !

jfillet01 | 23-03-07 | 15:11

Gemeente heeft groot gelijk. Er is tot drie keer toe met de organisatie gesproken over de grote hoeveelheid gebruikers en handelaren op dit feest. De organisatie heeft geen ene fuck gedaan om een en ander te voorkomen. Van mensen die in het verleden bij Awakenings aanwezig waren heb ik ook vwernomen dat 't steeds erger werd, dus wat mij betreft: Opheffen dat feest en een OD voor de organisatie!

Zalfje | 23-03-07 | 15:10

IK WIL DRUUUUUUGGGGGGS !!! HEEEL VEEL DRUGS!!!!

Minister van Angst | 23-03-07 | 15:09

Paddestoelentheetje iemand?

Big Ern | 23-03-07 | 15:09

wil pica in grotere en minder gesecueerde versie...

Criticast | 23-03-07 | 15:04

De gore smerige hypocriete colonne babyboomers die in de hoofdstad wonen en regeren zijn hier de oorzaak van. Amsterdam is al lang aan het vertrutten door deze kliek. Links georiënteerde lutsers die vanuit hun grachtenpandjes lopen te zieken over alles wat overlast oplevert. De zich revolutie-generatie noemende ouwe lullen stonden heel stoer tijdens de jaren 60 met ontblote bovenlijf een stickie te roken, een spuit te zetten en dezelfde panden die ze nu bewonen te kraken. Nu ze oud-en-de-dagen-zat zijn is alles ze teveel. Ondertussen lopen ze nog steeds op te scheppen over wat ze allemaal in de jaren 60-70 gedaan zouden hebben (hoe groot was dat Maagdenhuis trouwens dat die hele kut generatie erin paste). Diezelfde 'revolutionaire' generatie die vervolgens wel een saaie baan van 9-tot-5 had in één of ander saai kut bedrijf, diezelfde revolutionaire generatie waarvan de vrouwen er niet eens over na dachten om man-lief in het huishouden te laten helpen (ondertussen we de feministische trut uithangen met je lelijke kortgeknipte rotkop en die lange oorbellen). Die generatie moet nu maar eens DEAUD! Sterf babyboomer!, Sterf!

FlyingSpaghettiMnstr | 23-03-07 | 15:03

@de razende chileen
_0_ AMEN _0_

hoogbefaagd | 23-03-07 | 15:00

"Job Cohen voert war on drugs!"
Hoezo? Houd ie het zonder drugs niet vol dan?

SjabbesH | 23-03-07 | 15:00

Pak liever drugsoverlast aan in plaats van feesten waar iedereen van elkaar accepteert dat men drugs gebruikt. De sfeer op Awakeningsfeesten is zonder uitzondering altijd heel goed, ik vind het commentaar van Rocco dan ook meer dan terecht over de grote politiemacht (hoewel elke feestorganisator ze weleens op hun dak krijgt, denk ook even aan Duncan van ID&T een paar jaar geleden).

Ik geloof veel meer in de zelfregulerende werking voor dit soort drugsfeiten (ik noem het bewust geen problemen - die zie ik er namelijk weinig van in).De brancheorganisatie voor Dance is hier al jaren mee bezig en ik raad meneer Cohen dan ook aan meer die wegen te bewandelen dan dit soort acties uit te voeren. Richt de energie van de politiemensen liever op drugsoverlast dan op feesten waar iedereen van elkaar accepteert dat er zo nu en dan een pilletje wordt geslikt.

de razende chileen | 23-03-07 | 14:59

@DenLangel*l 23-03-07 @ 14:50

Afgelopen keer op MOH geweest? naar project hardcore geweest? naar illigal vibes geweest? naar bkjn of ibjbn geweest? vast wel toch?
En dan trek ik me smoel niet eens open over al die terror/speedcore feesten. Ik ben harstikke gek van hardcore (house), maar ik ben niet blind. Grotendeels van de bezoekers daar gebruiken drug en meer dan de helft is een stereotype gabber, dan wel nike's/aussie of kisten/lonsdale figuur

hoogbefaagd | 23-03-07 | 14:56

Mooi werk, aanpakken die junks.

Statler en Waldorf | 23-03-07 | 14:55

Cohen wil die slag gewoon voor zijn en Grijs 1 het grass voor de voeten wegmaaien!!

waslim | 23-03-07 | 14:53

@stekelige 23-03-07 @ 14:44
Wel eens in je hoofd opgekomen dat je met drug dingen intenser beleeft?
Muziek ervaar je dus veel intenser en ook al je emoties. Je kan dus in principe meer feest maken met drug.
Je hebt wel gelijk dat het zeer zielig is dat je zonder drug geen feest meer kan maken, maar het gebruik ervan heeft niks te maken met meelopen of niet jezelf kunnen zijn.

hoogbefaagd | 23-03-07 | 14:50

oooowwwww, dus dat witte poeder das druks ? hadden ze me 20 jaar geleden mogen vertellen....

toshke | 23-03-07 | 14:50

me,myself and IK 23-03-07 @ 14:47
klopt, zo'n bericht was er ook na Qlimax 2005...... iets van 180 man aangehouden.............
terwijl het hele gelredome (incl tribunes) vol zat gepakt met mensen
het gaat maar om een redelijk laag percentage

DenLangel*l | 23-03-07 | 14:50

hoogbefaagd 23-03-07 @ 14:39
gek dat ik die ervaringen niet heb met volgepakte zalen vol lonsdalegastjes (is redelijk mainstream waar ik heenga)........
natuurlijk zijn er zat mensen die een goede opleiding hebben en drugs gebruiken, maat de steriotype gabber met z'n nike air max en enorme pupillen heeft geen uni gedaan....

sil 23-03-07 @ 14:39
je hebt opzich wel een punt, techno is niet mijn ding en ik vind dat er
"kleurrijke" mensen op af komen, natuurlijk zal daar ook het een en ander gebruikt worden maar het is gewoon niet mijn ding.
en de echte stuiterende pillenslikkers staan toch meestal vooraan helemaal uit hun dak te gaan.

ieder genre heeft gewoon z'n doelgroep...... zo durf ik te wedden dat er bij dei R&B feesten kilo's "onkruid" gerookt worden maar om drugs nou te verbieden.......... onmogelijk, wel wenselijk maar niet praktisch

DenLangel*l | 23-03-07 | 14:48

@suffie63 23-03-07 @ 14:35
Suf gelul, Suffie. Zit bier ook in de criminele handel dan?

stekelige | 23-03-07 | 14:48

Cohen discrimineert. Of ie wel weet hoeveel moeite zo'n kabouter heeft moeten doen om zo'n envelop bezorgd te krijgen

LibertasSimplex | 23-03-07 | 14:47

www.westergasfabriek.nl/zalen/zalen_sp...
Capaciteit westergasfabriek is 3500 personen. Twee dagen feest, komen er dus 7000 personen. Daar werden 35 perosonen aangehouden met meer dan twee pilletjes.
Dat is wel 0.5 procent....!

me,myself and IK | 23-03-07 | 14:47

Hey dat is Marieke!

Pikkediefjes geinsteel

ConfuZor | 23-03-07 | 14:45

@DenLangel*l 23-03-07 @ 14:32
Laten we wel zijn. Ben zelf erg liberaal als 't gaat om al dan niet gebruik.
Maar 't is toch wel zielig en intriest als je die kudtzooi nodig hebt om een feestje te vieren. Heeft zelfs geen zak meer met cool of decadentie te maken.
't Is gewoon zielig. Ergens bij willen horen die zichzelf niet kunnen zijn.
Vrijheid blijheid, daar niet van overigens.

stekelige | 23-03-07 | 14:44

paar maanden geleden op hardcore feest geweest, erg gezellige mensen hoor.

Multikuli | 23-03-07 | 14:43

@ DenLangel*l 23-03-07 @ 14:32

Juist bij Awakenings zie je de meest hoogopgeleide mensen rondlopen. En het feit is dat Awakenings al 10 jaar bestaat en veel bezoekers zijn meegegroeid met de organisatie en de feesten. Zij weten wel hoe ze drugs moeten gebruiken en weten hier goed mee om te gaan.

Er lopen maar weinig handelaars hier rond, omdat iedereen toch zijn eigen troep meeneemt. Binnen kopen is of afgezet worden of echte rommel krijgen (meestal en/en trouwens).

boom boom | 23-03-07 | 14:43

DenLangel*l 23-03-07 @ 14:32
ik zeg ook niet dat IEDEREEN daar 'n 16 jarige vmboert is die lekker 'n avondje kapot aan het gaan is aan de speed. Maar vergeleken bij 'n gemiddeld techno feestje.. zoals een awakenings, is het drugsgebruik 'n stuk hoger per persoon.

En daarbij ligt het gemiddeld IQ/leeftijd ook iets hoger op 'n techno gerelateerd feest dan bij 'n hardcorefestijn. Of tenminste.. dat is wat ik als ervaring die ik daarmee heb. Ookal ben ik waarschijnlijk niet helemaal objectief.

sil | 23-03-07 | 14:39

@DenLangel*l 23-03-07 @ 14:32

Er zijn ook veel mensen met een opleiding die wel drugs gebruiken.
Dus je moet wel eerlijk blijven, het meerendeel van de hc-feesten (en dan met name de oostelijke, mainstream feesten) staan vol met al dan niet kaal of halfkale lonsdale gassies (wazi's).

hoogbefaagd | 23-03-07 | 14:39

de afgelopen keren in de Westergas was het niet normaal hoeveel aggressieve lui daar rondliepen. Helemaal opgefokt en niet tot reden te brengen. Sommigen hadden zelfs honden bij zich. Allemaal een blauw pakje aan en zelfs een groep die zich helemaal had aangepast aan de wel goed feestende massa.

Kutwouten! Ga zelf eens een eigen feestje verbouwen?

boom boom | 23-03-07 | 14:39

Daadkracht als het om randzaken gaat (ontruimen Utrechtvak, verbieden feesten, terrassen opruimen) en bij de echt belangrijke zaken (Westermoskee, moord van Gogh, falende Sociale Dienst, hemhavens, Noordzuidlijn enz.) blinkt Job uit in.... ja in wat eigenlijk?

sjaakdeslinksesul | 23-03-07 | 14:37

@stekelige 23-03-07 @ 14:30
Yep en een irisscan voordat je een biertje kunt bestellen.

suffie63 | 23-03-07 | 14:35

Alleen bij Awakenings kunnen ze dit maken, want als ze gezellig naar een Hellbound of BKJN Hardcore feestje gaan in de Hemkade mogen ze bijna 90% van het publiek aanpakken. Gelukkig kunnen de pliesie mensen dit niet aan, want hun blaffertjes raken dan overspannen :D:D

hoogbefaagd | 23-03-07 | 14:34

sil 23-03-07 @ 14:28
dat valt opzich ook wel weer mee.
ok het genre heeft de naam dat de bezoekers kaalgeschoren, laag tot niet opgeleid en onder invloed van drugs zijn en ja er zijn ook genoeg mensen die er aan voldoen.
maar er zijn veel mensen die naar zo'n feesten gaan die geen drugs gebruiken en wel een fatsoenlijke opleiding hebben, de hele sfeer is er ook veel gemoedelijker dan in een (onder de niet-gebruikers dan)

DenLangel*l | 23-03-07 | 14:32

Feestvrij drugsgebruik is triest!

widtvoet | 23-03-07 | 14:31

Nooit gezeik gezien bij Awakenings, altijd gezellig.

Multikuli | 23-03-07 | 14:31

Cohen heeft duidelijk teveel Gestapo docu's gekeken....

felixdahousecat | 23-03-07 | 14:30

't Is goedverdoemme van de gekke dat 't aan Job Cohaan wordt overgelaten om die zooi te bannen.
Wie ze gebruiken wil, gebruikt ze gewoon, mits op volwassen leeftijd.
Maar dan wel: legitimatie meenemen bij aanschaf en gelijk consumeren.
Geen gelul van doe ik straks wel, om te voorkomen dat ze illegaal worden doorverhandeld. Wil je een tweede snuif of pil: zelfde ritueel.
Accomodatie-exploitant is verantwoordelijk voor handelwijze.
Ben je van een hoop gezeik af.

stekelige | 23-03-07 | 14:30

de lancet? was dat niet het medisch journaal dat beweerde dat er meer irakezen omgekomen waren in de twee golfoorlog dan joden in de tweede wereldoorlog?

daskapitalist | 23-03-07 | 14:29

Echt ga is onderdaan beginnen ipv mensen die 'n paar pilletjes (lees: eigen gebruik) bij zich hebben.

En inderdaad heel erg triest die ongein tegenover awakenings, het word nu bestempeld als het feest waar de meeste drugs word gebruikt. Maar ga is op bezoek bij 'n hardcore feest met zoveel smurfen en ze krijgen helemaal een wereldfonst..

sil | 23-03-07 | 14:28

een jointje roken wordt eindelijk weer een echt avontuur

bidlip | 23-03-07 | 14:27

dat is een utopie....... er zijn helaas mensen die drugs nodig vinden tijdens feesten en het op de een of andere manier wel binnenkrijgen....... al dan niet letterlijk aan de poort.
ik gebruik zelf geen drugs maar ben vaak zat op zo'n feestjes geweest.
ook in de RAI en de HMH.........
ik mag toch hopen dat ik als goedwillende feestganger geen last krijg van de maatregelen tegen dat soort hersenlozen

DenLangel*l | 23-03-07 | 14:27

Niemand is meer baas over zijn/haar eigen lichaam, welkom in de politiestaat genaamd Nederland.

TaLoN.NL | 23-03-07 | 14:25

ik heb daar eens met een pliesie agente zitten praten, die vond het allemaal wel gezellig! liever een drukzmongeaul in de buurt dan een dronkenlap.

preston spears | 23-03-07 | 14:24

Kabouterpost. Geweldige vondst.

Boze Buur | 23-03-07 | 14:24

Ja, als het aan Job ligt kunnen we binnenkort alleen nog de concurrentie aan met het nachtleven van Staphortst. De tyfus voor die bejaarden in de grachtengordel en de Stopera!

viezeric | 23-03-07 | 14:22

Geen criminelen aanpakken maar jongeren die een pilletje nemen.. dus dat is the way to go weer.. job je bent gewoon een flapdrol

gekkehuus | 23-03-07 | 14:22

Happy-hour danmaar tog?

widtvoet | 23-03-07 | 14:22

Wel raar dat cocaine aan de type a lijst is toegevoegd is alleen geestelijk verslavend .

dam-dame | 23-03-07 | 14:22

drugs is slecht

spruitjesvreter | 23-03-07 | 14:17

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken