
Goedemorgen bumperklevende jakkeraars met een slok op. Binnenkort is het afgelopen met de pret. Nu voldoet u misschien nog lachend een boete van 250 euro aan oom agent, maar wanneer het aan de PvdA en de SP ligt, is het binnenkort afgelopen met de pret. Jawel, het
puntenrijbewijs is weer eens afgestoft in Den Haag. Dat betekent straks een kruisje op uw roze papiertje bij iedere fout die u maakt. Bij drie kruisjes mag je vervolgens je rijbewijs inleveren. Wanneer het tenminste aan de PvdA en SP ligt. GroenLinks zal het voorstel ongetwijfeld steunen, want alles wat motorisch of leuk is, moet van GroenLinks worden verboden. Wij voorzien gouden tijden voor de NS met al die
PvdA-bestuurders...
Reaguursels
InloggenPuntenbestuursbewijs: Ontslag als ambtenaar of politicus als je voor de zoveelste keer onzin hebt uitkraamd op kosten van de belastingbetaler?
In bepaalde gevallen kan ik het best voorstellen dat je mensen hun rijbewijs puntsgewijs wilt afnemen...
Strontlazerus achter het stuur zitten is er 1 van
Bumperkleven bij hoge snelheden en met nog geen autolengte er tussen is er ook 1....
Lekker zwaar beboeten en afjatten dat rijbewijs!
Maar gezien de huidige manier van uitdelen van onbenullige boetes om zo het gewenste volle bonnenboekje aan het einde van het jaar in te leveren... sja dan zeg ik: Fuck op met je teringpuntenrijbewijs!
Is er ook zoiets voor premium Geenstijl gebruikers? 3 keer iets fouts in je comment zeggen en weg is je premium account?
Tarakan 22-03-07 @ 12:28
Mijn stem heb je..
Voor iedereen tussen de 18 en de 24 geldt op dit moment het puntenrijbewijs al. Ik ken echter maar weinig jonge bestuurders met een of meer punten, dus de werking ervan valt nog maar te bezien. Tenzij natuurlijk voor kleinere overtredingen ook punten worden uitgedeeld.
Als laatste wens ik iedereen die onnodig links rijdt een lekke band toe..
Kom maar op.
Eindelijk worden mensen met te veel geld op de weg aangepakt.
En mensen met te veel geld rijden te gevaarlijk...
Moet natuurlijk eerst weer een onderzoekscommissie in het leven geroepen worden. Zo zijn de duurbetaalde raamkijkers ook weer ff van de straat. Wat een stomme onzin, in Duitsland bestaat een puntensysteem reeds JAREN. Men bouwt bij overtrededingen punten op tot 14 (>30 km= 3punten, rood licht 4 punten) Fürherschein ist foetsj.
Mag men naar een soort resocialisatiecusus a 600 Euri,s nieuwe schein a 400 euri,s, + kosten van een nieuw rij examen.Binnen twee jaar een dikke overtreding wederom kassa! Gedraagd men zich netjes bouwt men per jaar ook punten af. Een kind doet de was, echter niet bij de onze burocraten, het duurt weer jaaaaaren voordat men in ons land wat doet aan de verkeerscriminelen.
Dit land krijgt echt te veel drang om zijn burgers te controleren.
@Jane Doe 22-03-07 @ 12:48:
Ik spuit en jij slikt? Of andersom? Dat je bij de Hare Krishna's weinig Zen kan verwachten had je ik vantevoren kunnen vertellen, maar dan had je een leuk reisje moeten missen. Leuke layout overigens, dat bijna diapostief van GS.
On topic:
Niks mis met een puntenrijbewijs, maar dan ook graag gelijktijdig meer asfalt met minder op- en afritten. Laten we zeggen: de aanleg van een 5-tal super-snelwegen in dit land, zonder een op- en afrit bij elk boerengat, zonder al teveel kruispunten. Zo'n beetje als de Motorways in de UK. Dan kun je tenminste ook een keertje doorrijden zonder al dat domme forensenverkeer.
Foutje.... 500.000 ambtenaren!
Kanniemeerrekene... Sorry...
"Da was ikke nie die in die eauteau zat?!?!" En trouwens, fijn he? Alweer een vet ambtenaren-apparaat erbij... Ik zie het al voor me: Zalen vol met ambtenaren die elk 10 telraampjes beheren: 5e6 automobilisten gedeeld door 10 raampjes = 50.000 ambtenaren.
Het gaat goed met de BV Nederland. Lang leve de PeeVanDeAaaaahhhhh!
@Rosalie@12:12
Zwart past wel bij de chaotische zielen van de moderators. Maar ik zal eens met chez overleggen of we de leesbaarheid/brightness kunnen verbeteren.
However, once you go black, you never go back:)
De naam Ardennenoffensief is uiteraard beladen maar we geven er een andere wending aan. Deels verwijst de naam ook nog naar de retraite van Chez en Jane (in de Simca) naar de Ardennen om hun geluk bij de Hare Krishna's te beproeven. Is niks geworden want ik was te weinig ZEN en chez kan niet zingen.
Ben benieuwd of we bonuspunten van je krijgen. Kom langs en doe mee!
En... Koer is ook welkom. Spuiten en slikken in harmonie.
Guusje ter Horst er ook maar weer even bijhalen dan.
Ik denk dat als je bij de PVDA hoort je beter kan gaan fietsen!
What about NL paspoorten??
Inbraak - 0,2 punt
Straatterreur in groepsverband - 0,2 punt
Oma's tasje roven met geweld - 0,5 punt
Mes zinloos in andermans bast - 1 punt
Straatroof met dodelijke afloop - 1 punt
Eerwraak lelijk zusje - 1 punt
Eerwraak lekker zusje - 2 punten
uitkeringsfraude - 40 punten
Belastingen te laat betalen - 50 punten
Bij 50 punten paspoort inleveren en het land direct verlaten.
Volgens mij kan onze voortvarende overheid wel met dit geniale plan instemmen! Het is slechts een formele bevestiging van reeds bestaande praktijken.
Eindelijk een voorstel dat echt bijdraagt aan verkeersveiligheid. Die strafpunten krijgen alleen de echt notoire drankrijders, of 200 km/h door een woonerf scheurders. Beter dan die zoveelste 2 km/h te hard boetes.
@kuttekrap 22-03-07 @ 11:58
Even je rijbewijs hier www.cjib.nl/Contact/ naartoe sturen en de prijs komt naar je toe. :-)
Bij hoeveel punten kun je een servies krijgen??
Jane Doe 22-03-07 @ 11:45
Leuk!
Een paar puntjes: waarom de achtergrond in zwart? (ik moet m'n brightness wel op 54 zetten om het te lezen) en waarom de naam het Ardenne(n)offensief? Het verwijst, volgens jou, naar de harmonie in de natuur van dit prachtige gebied, maar er kleeft wel een andere verwijzing aan....
Maar swah, ik hou jullie in de gaten en in de smiezen met een puntenstelsel a la Rosalie;).
Ik heb vanmorgen 20 punten gescoord.
Wat kan je eigenlijk winnen?
@Tobus
Nee, je krijgt alleen strafpunten als je een boete krijgt. Niet alleen geld, ook punten.
@Teen 10:37. Lol, die sticker heb ik ook op de auto, tenminste als je die met die grijns van Muntz bedoelt.
Ik vind het prima. Laat al die eikels die als een mongeaul over god's wegen jakkeren omdat ze het makkelijk kunnen betalen zich nu ook maar eens verplicht aan de regels houden - net als gewone mensen, zeg maar.
autorijden wordt nooit meer leuk :'(
-weggejorist-
en nog ff in z'n achteruit heh Tobus@ ?
Een goed initiatief van PvdA en SP! Nu ook beter handhaven, want helaas lijkt mongolisch gedrag op de weg besmettelijk.
Hele kuddes idioten rijden tegenwoordig structureel op de linkerbaan, oranje schijnt het sein te zijn om het het gaspedaal nog eens extra in te drukken, en nog steeds wordt er naar hartelust niet-handsfree gebeld, met name door bestuurders van SUV's en andere bakbeesten. Je kind zal maar voor de wielen van zo'n lul komen.
Hufters horen niet op de weg. Vergelijk het maar met TBS.
@Tobi
Voor de gemiddelde aso is dit slecht nieuws, ja. Get used to it.
Puntensysteem werkt, ook voor de 'gevorderde' automobilist. Hier in Scandinavië bestaat dat al een tijdje, werkt prima preventief tegen jakkeraars en notoire aso's.
Tip: Als je je aan de regels houdt heb je over het algemeen niets te vrezen (dat is meestal zo).
rijden we straks lekker zonder rijbewijs, en nu ?
MadDieu 22-03-07 @ 11:12
Ook in Spanje is het aantal verkeersdoden bijna gehalveerd na de invoering van het puntenrijbewijs. Het is zo dat je 12 punten krijgt en dan elke fout er iets van af gehaald wordt. In Duitsland en ierland is het dus andersom, maar hetzelfde idee.
Bij de weg: in 12 jaar rijbewijs ben ik nog NOOIT aangehouden voor een rijbewijscontrole. Overigens voel ik veel meer voor een examen als je rijbewijs verloopt. Bewijs elke 10 jaar maar dat je het nog kan. Nu krijgt men een rijbewijs voor het leven, ongeacht hoe iemand rijdt na 30+ jaar bezit.
Ik ben jaren geleden geparkeerd in een parkeervak met motor uit in de flank van mijn auto gereden door een niet-oplettende scooterrijder. Zijn handje auw, zijn scootertje totalled, mijn auto misvormd, pliesie derbij. Conclusie: het was mijn schuld! Mijn verzekering betaalde zijn nieuwe scooter (dus mijn premie dik omhoog). In dit verhaal zou ik dus punten verliezen op mijn rijbewijs, of het zelfs verliezen?
Want in dat geval start ik voortaan in dit soort voorvallen mijn auto en rijd ik over de nek van de onfortuinlijke scooterrijder is in ieder geval goedkoper en zo heb ik tenminste het idee dat ik mijn rijbewijspunten aan iets nuttigs spendeer/doneer.
Eindelijk een goed besluit, ik verwacht niet veel van dit kabinet, maar hier hebben ze groot gelijk in.
De politiek spreekt van een groot suc6 door het geringe aantal innames van het puntenrijbewijs. Je kunt het ook van de andere kant bekijken en je afvragen hoe effectief het nu in werkelijkheid is. Ik geloof niet dat jongeren van 18-22 door dit rijbewijs direct anders zijn gaan rijden.
sry voor de dubbelpost, maar gs valt af en toe uit.... nog steeds ddosies
@Kris 22-03-07 @ 10:51
Ben ik mooi klaar mee, met m´n 1.6je met 100pk.
Achja het word toch tijd om deze dood te verklaren en dan komt er toch een iets kleinere auto met 90pk dat mag dan weer wel van jou.
Het is mogelijk, zij het niet geheel volgens de wet, om die overtredende PVDAers alsnog met terugwerkende kracht den deaudstraf te geven!
PVDA, JUIST NU!
Het is mogelijk, zij het niet geheel volgens de wet, om die overtredende PVDAers alsnog met terugwerkende kracht den deaudstraf te geven!
PVDA, JUIST NU!
Dömper 22-03-07 @ 11:07
Ja, ik kijk vooruit.
Michiel van den Berg 22-03-07 @ 11:11
En jij ver onder de dertig, ga es gauw aan je studie, nu het nog kan.
geweldig geschreven, Redactie... HULDE!
Das mooi, ik heb net een nieuw rijbewijs gekregen dus ik kan mooi vanaf 0 punten weer starten.
Kunnen we dan ook punten verdienen? Bv. Wouter Bos omver rijden, 10 punten. Jan Marijnissen, 50 punten. Femke Halsema: 100 punten. En de klapperrrrr van de weeeeeeek: Marjan Thieme: 500 punten + mitrailleur type browning met 500 scherpe patronen + een onbeperkte jachtakte!
X4I 22-03-07 @ 11:01
Voor twee-wieligevoertuigen moet een aparte baan komen, overal, dus nooit op de rijbaan van vier-wieligen. Uitzondering dan weer: de scootmobiels en de 20- en 30kmkarretjes enz. die gaan ook op de twee-wieligevoertuigen baan. Puntenstelsel blijft gelijk, zie: 11.02 uur
Prima maatregel.... feit is dat 80% van de mensen met een rijbewijs niet eens kan rijden.
Leuk, die reacties van mensen die het er niet mee eens zijn. Vast de groep mensen voor wie dit idee uit de kast is gehaald. Het zou heerlijk zijn als de wegen over 2 jaar vrij zijn van tokkie-golfjes en aso-astra's, scheelt ook weer een hoop files.
@El Trianero 22-03-07 @ 11:01
Ook de Ieren kennen een puntenrijbewijs. Na invoering is het aantal verkeersdoden gehalveerd, daarin waren ze lange tijd europees kampioen.
In Ierland 'krijg' je wel punten voor te hard rijden (1 per 5km/uur). Gordels dragen is daar de killerapp, rijder zelf 3 punten, bijrijder 2 punten en iedereen achterin 1 punt tot een maximum van 8 punten. Je mag 12 punten opbouwen en alle punten vervallen als je 2 jaar geen punten bij krijgt. Ook in Duitsland is het herstel van de punten afhankelijk van de laatste registratie.
Het voordeel van de laatste registratie is de eenvoud van het systeem. Het nadeel is dat je met relatief kleine fouten aan het eind van de vervalperiode uiteindelijk toch de boot ingaat.
@ rosalie 22-03-07 @ 11:02
weten we ook weer dat je een een of ander mokkel van 30+ bent, wat overloopt van de vage ideeen... Aan het werk!!
@rosalie
Jaaaa...... goed plan.
of misschien voor wedgewood sparen of autolampen of... of....
AH
Maar hier zeiden ze nix over in het partijprogramma. Als ik dit had geweten had ik anders gestemd. Goedveredoeme.
Draaitafel Demagoog 22-03-07 @ 10:59
hee ouwe junky, stoned autorijden veroorzaakt juist minder ongelukken, omdat je voorzichtiger bent, en rustiger aan doet, je hersenen krijgen vertraagd info door dus je bent onzekerder in je rijgedrag en dus doe je rustig aan en dus crash ik mijn bak never nooit als ik stoned ben muhahaha alcohol daarintegen heeft me al 30 deuken opgeleverd.
LOL@rosalie 22-03-07 @ 11:02
Je hebt alvast ingecalculeerd dat je pensioen pas na je 70e ingaat?
Prima; erger me deaud aan de vmbo-ertjes in hun foute leasebakkies; omhooggevallen tuig wat het meest asiocaal auto rijdt.
El Trianero 22-03-07 @ 11:01
Of gewoon niet te hard rijdne.
Nog beter is natuurlijk: mensen vanaf 30 jaar t/m 70 jaar alleen met een rijbewijs de weg op; de rest moet met het (gratis) openbaar vervoer.
En dan geen strafpunten alleen uitdelen, maar ook bonuspunten, net zoiets als de no-claim bij de verzekering. Met, bijvoorbeeld, 3 jaar schadevrij en boetevrij rijdenz: 30 bonuspunten, maak je dan een fout (schade of boete) gaan er 10 bonuspunten af. Leuk he, die bonus- en strafpunten? Je kunt ook nog bonuspuntkaarten en strafpuntkaarten maken en dan die aan het eind van je leven laten erven aan je meest geliefde nabestaanden enzo.
In veel Europese landen (zoals Duitsland en Spanje - pas ingevoerd) werkt het perfect. Je krijgt 12 punten en afhankelijk van de overtreding die je maakt worden er punten vanaf getrokken. De mensen die hier zitten te janken dat je van 3x 5km/u te hard je rijbewijs krijt raakt, moeten zich maar wat beter in de materie verdiepen.
Tja, zie er wel schot in.. Maar dan wel consequent zijn, heh, hippies.
Al die zwakbegaafde kamikaze moeders die te voet of te fiets, zonder ook maar op of om te kijken hun kinderen voor zich uit de rijbaan op jakkeren, daar mag ook wel eens wat aan gedaan worden.
@Neauneauneauneau 22-03-07 @ 10:57
Graag gedaan.
Misschien slik jij de reaguursels wel voor zoete koek.
Allemaal wel beetje cru gesteld, dat rijbewijs moeten inleveren.
Volgens Nederlandse sjosalistische begrippen zouden de volgende factoren om bonuspunten te krijgn een rol moeten spelen;
rij je een milijeuvriendelijke auto.
motorinhoud en kostprijs auto.
ben je een sosiaal zwakke, uitkeringstrekker of werkeloze.
inkomen boven 2x modaal.
PvdA stemmer.
PVV stemmer.
Wel of niet kansrijke buurtbewoner.
en stoned autorijden ? gaan we daar ook punten voor krijgen ? ik bedoel ik moet nog naar huiiiisssssss .... ;0
@Teen @ 10:37
Mij herken je aan de sticker 'Ik rem voor de lol' [met dank aan Kamagurka]
Werkt prima in Australie, puntenrijbewijs.
Geen riem om: 3 punten
Door rood: 5 punten
10 km te hard: 1 punt
30 km te hard: 5 punten
Punten blijven 3 jaar geldig, bij 15 punten ben je je rijbewijs kwijt tot er weer een punt verloopt. Gevolg: iedereen rijdt netjes op snelheid, ritst keurig op versmallingen, geen aggressie op de wegen. Dik aan te bevelen voor Nederland.
@ Dömper 10:40: "En hoe voel je je nu na deze wereldontdekking?"
Goed, dank je!
't Blijft me alleen verbazen hoeveel reaguurders de nieuwssubmits voor zoete koek blijven slikken. Het item over de lente, dat was geloof ik leugenvrij. Foutje van de Plakstift. Kan iedereen overkomen.
ik vind pvda het slechte wat Nederland ooit is overkomen, wouter bos bedankt!!!
@Patrick Bateman 22-03-07 @ 10:50
Het kost je geen punten maar wel een hoop geld (als het een leasebak is).
"Mensen die in een lease-auto rijden die veel brandstof verbruikt, krijgen in de toekomst een hogere fiscale bijtelling." www.nos.nl/nos/artikelen/2007/03/art00...
@Iko Nal: Ja, daar werkt het. Maar als je je op sommige autobahnen lekker mag uitleven wordt het ook beter geaccepteerd dat het elders weer niet kan.
Dat is daar al eens uitgezocht, dus geef op bepaalde autosnelwegen in ons land de max. snelheid óók vrij, en we worden net zo braaf als Duitsers.
Overigens mag je in Duitland op polderweggetjes al 100..
@ZijnBroer @ 10:48
En de derde knip krijg je vervolgens wegens 'op scherp staan en niet lekker rijden'?
de reden dat deze mensen hun rijbewijs kwijtraken is dezelfde reden waarom zij het niet zullen nalaten om zonder rijbewijs de weg op te gaan.
@ Teen 22-03-07 @ 10:37
Voor Jezus hoef je niet te remmen.
Al rij je hem hartstikke dood, hij staat toch gewoon weer op!
Prima toch? Zo wordt het lekker ustig op de weg en lossen de files vanzelf op. Kan meteen de wegenbelasting omlaag!
Ehm... We hebben al een puntenrijbewijs, sort of. Alle zware overtredingen worden geregistreerd en als je het een paar keer te bont maakt, kan de officier nu al besluiten om je rijbewijs een tijdje af te pakken. Een puintenrijbewijs formaliseert alleen maar het bestaande systeem. En dan weet je meteen ook waar je aan toe bent.
Kortom, geef PvdA (en ongetwijfelt GL) hun autopesterig voorstelletje, in plaats van er tegen te vechten. In de praktijk verandert er niets, en zo neem je links de overwinning af.
Ik neem aan dat dit niet is voor mensen die 3x 10km te hard rijden op een 120 snelweg. Als dit wel zo is moet het kabinet vandaag nog vallen!
En ineens zijn de PVDA en de SP weer vriendjes....
Ik heb liever dat ze een regel invoeren dat je beneden de 22 geen auto mag rijden met een motorvermongen van meer dan 90 pk.
papier is zóóó voor 2007 voor 40 euro (ligt er natuurlijk aan in welke gemeente je woont) ben je van dat smerige papier af!
@Koekje-dr-bij? @ 10:47
Als je vaut parkeren mee zou rekenen, zijn in no-time de rijbewijzen van alle vrouwen ingevorderd
Hoeveel strafpunten komen er te staan op het bezit van een SUV?
Helemaal terecht, er rijden teveel mensen rond die hun rijbewijs bij een pakje boter hebben gekregen.
Perfect. Aso's oprotten. Hadden ze in Zweden al in 1979 toen ik daar op vakantie was. Met drie knipjes in je rijbewijs (de verbaliserende agent heeft een speciale tang waarmee hij er een driehoekje uit stanst) is het over en uit. Het werkt perfect, want na één knip hou je je al in. De tweede kun je ongewild oplopen, en dan sta meteen je op scherp -- en dat rijdt niet lekker.
@Karel kwakbol 22-03-07 @ 10:20
Inderdaad! Het amerikaanse voorbeeld van three strikes and you are out lijkt mij helemaal geweldig. Zijn binnen 2 jaar van alle Antiliaanse "rappers" & Finse "kansarme" van de straat!
@Cloodtvieaul @ 10:40
Verhip, dat is het: de PvdA probeert zo het zetel- en ledenverlies te stoppen
DatDus 22-03-07 @ 10:16
Idiot, je krijgt geen punt/kruisje voor vaut parkeren. Wel voor bezopen rijden, bumperTkleven en donkerrood rije, dat soort ongein. En dan verdien je het, uiteraard.
Ama Carr, Elvira Sweet en Guusje ter Dorst mogen dan wel oppassen!
Super! Deaud aan autobahnterroristen!
Werkt prima in Duitsland dat puntenrijbewijs. Ik vrees echter wel dat op den duur in NL het meest simpele dingetje voldoende is om een kruisje te verdienen.
@Teen. Ik heb een sticker met "CD". Verbazend waar je dan mee weg komt.
Vormen CDA en PVDA niet samen een kabinet? Wel lekker dat ze mekaar nu al dwarsliggen!
Zal mij bommen ... ik ben namelijk net lid van de PvdA geworden!
Dus dan kunnen ze me niets meer maken als ik een overtreding bega!
Dus lekker puh en opzouten, geef gewoon een valse naam op, rij met een slok op zonder rijbewijs ...
@Neauneauneauneau 22-03-07 @ 10:35
En hoe voel je je nu na deze wereldontdekking?
En terecht, er zijn teveel debielen in het verkeer. Ik natuurlijk niet, ik hou mij altijd aan de regels, wat dan weer anderen irriteert en wilde gebaren oproept. Ik zou gewoon één keer een vriendelijk gebaar in het verkeer willen meemaken. Willen jullie naar mij zwaaien als je mij ziet. Je kunt mij herkennen aan de sticker: "Ik rem voor Jezus.".
"De PvdA wil autobestuurders die veel te hard of met een slok op gaan rijden of zich agressief gedragen, strafpunten geven." Dat is de quote uit de Televaag, toch echt geen linkse buurtkrant.
Geen Stijl maakt daarvan "Dat betekent straks een kruisje op uw roze papiertje bij iedere fout die u maakt. Bij drie kruisjes mag je vervolgens je rijbewijs inleveren."
En ja hoor, de eerste reaguurder leest dat het gaat om foutparkeren.
Leugentje om bestwil van GS, natuurlijk. Want het succes van een nieuwsitem meet je af aan het aantal comments dat je ermee haalt. En dan mag alles.
@Tiepe 22-03-07 @ 10:32
Gut, ben je op je pikkie getrapt? Wel sympathiek dat je het zo voor je collega pliesies opneemt; jullie kunnen alle vrienden gebruiken. Zelfs elkaar. Maar vooral niet persoonlijk worden hoor.
@BJtheman 22-03-07 @ 10:31
"Waar gaan we met dit land heen vraag ik me af?!"
Die regel is nog in de maak.
Leuk joh die PvdA... Ze hebben nu ook al een website haatzaaientegenwilders (www.tegenhaatzaaien.nl) opgezet... Kunnen we weer lachen om de propagandamachine..
@dlseth
Ach, heb je plots last van een vlaagje anti-autoritair gedrag, sukkel? Ben je tegen de politie? He, die kankerjuten? Ga toch boeven vangen? Ben je d'r zo een? Een tip van Tiepe: ga de rest van de dag op je eigen achternaam oefenen net zo lang tot je 'm foutloos kan spellen. Heb je het onder de knie, kom dan terug. Zie je volgende maand.
Regels regels en nog eens regels.... en als we geen regel ergens voor hebben weet je wat dan verzinnen we toch gewoon een nieuwe regel....
Waar gaan we met dit land heen vraag ik me af?!
Wat is er een succes aan het puntenrijbewijs?
Dat je maar liefst 3x een zware overtreding moet begaan EN GEPAKT MOET WORDEN voordat er eens wat gebeurd? En wat is de pakkans nou werkelijk voor door rood rijden of bezopen achter het stuur zitten? Ze letten toch alleen maar op de snelheid. Dus zeg dat de kans 10% is, dan zal je gemiddeld pas na 30x wat merken van die malle punten (ook al zal men na 2 punten waarschijnlijk wel wat voorzichter gaan rijden ;)). Dat puntenrijbewijs vind ik maar een slap systeem waarin je het alsnog wel erg bont kunt maken.
Een PvdA'er doodrijden is 5 bonuspunten, een SP'er 10 bonuspunten.
@Tiepe 22-03-07 @ 10:24
Voor dat soort gedragingen kan je al je rijbewijs kwijtraken.
Het puntenrijbewijs voegt hieraan niets toe, dus je kan donderop zeggen dat ze het gaan inzetten tegen minder zware overtredingen.
Topidee. Moeten ze wel heel duidelijk maken waar je bonuspunten voor krijgt als je ze neermaait en dan op naar het volgende level.
@Tiepe 22-03-07 @ 10:24
Ik praat niet alleen voor mezelf als ik zeg dat de grootste irritatie op de weg, mensen die onnodig links blijven rijden is. Daar mogen ze ze van mij standrechtelijk ter plekke voor executeren.
Prima idee. Strak controleren door veel polizei op de weg te zetten. Laat die mongolen maar punten verzamelen. Maar wel gelijk al die andere 'veiligheidsmaatregelen' als drempels, versmallingen, flitskasten verwijderen graag.
Het is hier godver de godvert net communistisch China aan het worden!!
@Tiepe 22-03-07 @ 10:24
Ik erger me de tyfus aan die mongolen in rood-wit-blauwe autos met veel lampies en geluid en in blauwe kutuniformpies. Krijgen die ook poenten en worden die uiteindelijk ook van de weg getiefd?
btw, met alcohol de weg op moet de deaudstraf op komen te staan, want dat is pure onzin
Lezen! Het gaat om automobilisten die lam achter het stuur zitten, zich agressief gedragen of consequent veel te hard rijden. De teringlijers kortom, waar iedereen zich zo mateloos aan irriteert. Laat die maar lopen voortaan. (en hou 's op met dat inspiratieloze PvdA-bashen, het water staat laag en de spijkers zijn bijna op jongens)
ze hebben ergens wel gelijk.. ik heb zelf ook een puntenrijbewijs en ik rijd aardig vaak te hard, tis een soort dwangneurose, maar ben nog nooit geflitst of aangehouden voor te hard rijden of wat dan ook.. dus zolang de controle niet beter wordt mag van mij dat puntenrijbewijs er voor iedereen inkomen..
De Amish-cultuur, helemaal zo gek nog niet..
Puntensaldo, is dat net zoiets als airmiles?
En zo lost links de file's op.
GEERT WE NEED YOU !
Als je een beetje fatsoenlijk rijdt heb je niets om je zorgen over te maken.
(slikt, en kijkt naar de prent die ze net weer heeft ontvangen)
Gezellig! 22-03-07 @ 10:18
IQ-puntenrijbewijs?
Die punten krijg je echt niet voor kleine snelheidsovertredingen e.d., is nu ook niet zo voor het jongerenpuntenrijbewijs.
Ik vind het een prima plan. Nu denken de meeste wegpiraten vrij luchtig over hun overtredingen, want er hangt toch alleen maar een financiële consequentie aan. Als het echter ten koste kan gaan van je rijbewijs denk je volgens mij wel iets langer na voordat je huftergedrag gaat vertonen.
@DatDus 22-03-07 @ 10:16
Ik denk dat het je alleen punten kost bij de zwaardere overtredingen. Alcohol, 30km te hard rijden etc.
Goede zaak dus, dat schrikt hopelijk de tokkie drivers flink af.
Lijkt me beter om eerst maar eens met een puntenstrafblad te beginnen.
Gelukkig zin er nog andere EU landen waar we kunnen wonen en dus desnoods naar kunnen vluchten
Aha, goede reden om maar weer eens in de eauteau te stappen! Eens kijken hoe snel ik langs die paal kan flitsen.
Ik werk al jaren met punten hoor, daar heb ik de PvdA niet voor nodig.
Een volwassene proberen aan te rijden is 1 punt, een puber 10, een kind 50, een invalide 100 en een invalide kind 200 met 100 extra bonuspunten.
Prima ontwikkeling. Domme automobilisten kunnen niet hard genoeg worden aangepakt.
Vergeet spitsstroken, kilometerheffing, enzocetera.
Voorwaar ik voorspel u: het puntenrijbewijs wordt DE oplossing voor het fileprobleem!
Hoera!
Linkse hippies. Binnenkor punten bewijs voor op straat lopen??
Dus eigenlijk snijden ze zichzelf in de vingers? Kan me toch niet voorstellen, dat al die jakkerende BMW's en Audi's alleen maar door linkse rakkers worden bestuurd.
Het zou erg slecht zijn als je peperdure papiertje wordt afgenomen middels een paar keer fout parkeren.
<br>
I ruik tevens een kamervraag, en een linkse regering die weer eens raar praat.
<br>
REAGEER OOK