Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asielbeleid kost Duitsland 50 miljard euro

Bovenstaand een Duitse opa die door zijn burgemeester verteld wordt dat zijn jonge kleindochter Aanrandiërs maar moet mijden als ze zonodig niet aangerand wil worden (via). En al dat uitheemse seksuele geweld mag natuurlijk wat kosten ook. 50.000.000.000 euro om precies te zijn. Daar kun je menig bierpul van voltanken. Maar je kunt er ook je bevolking mee vervangen. Oké, toegegeven, het cijfer is een prognose, en bovendien verspreid over twee jaar. Maar het kopt zo heerlijk. In 2016 worden de Duitse kosten geschat op 22 miljard euro. Voor 2017, als Merkel het totaal aantal asieleisers inderdaad op laat lopen tot 2,2 miljoen zielen, komt daar nog eens 28 miljard euro bij. Volgens deze cijfers kost een asieleiser Duitsland dus zo'n 22.727 euro de neus. In Nederland zijn we met 26.509 euro de ziel ietsjes duurder uit. Maar wij hadden er in 2015 'slechts' 58.000 te verstouwen, en er staan ons volgens profeet Dijkhoff in 2016 maximaal 114.000 extra te wachten. Niet dat onze bestuurders daar iets van zullen merken natuurlijk. AZC's worden expres niet bij hunnie in de achtertuin gezet. Lekker laten smeulen die hooiberg.

Reaguursels

Inloggen

vol verbazing kijkt men toe hoe europa kapot gemaakt wordt

BACE | 03-02-16 | 00:48

@Spartacus. Ben nooit lastig of beledigend maar ik zie dat vrij laat mijn reaguursel is verwijderd. Waarom? Omdat ik verwijs naar het eeuwige geklaag hier, nb naamloos en niemand nog de straat oprent om met velen zijn/haar ongenoegen te uitten over de nepparlement of nepasielzoekers? Of dat de economie nu wel heel erg het vermogen aantast? Dat degene die demonstreren worden weggezet als uberlinks of extreemrechts dus niet mijn ding staat zelf demonsteren in de weg? Is dat tegen de wind inpissen of van mening zijn dat menig reaguurder af en toe een schop onder zijn/haar hol nodig heeft? Of is dit een kritiekje te veel? Ben benieuwd naar je uitleg. Jullie hebben mijn email.

fingers | 02-02-16 | 22:31

Blöder gehts nimmer!

Liroy | 02-02-16 | 20:53

-weggejorist-

Johnsatyricon | 02-02-16 | 19:15

Misschien een idee om in plaats van de oude "klaar-overs" een paar potige vaders bij het AZC te laten patrouilleren. (als ze tenminste niet moeten werken). En anders eventueel wat moeders.

Ik zou dit over hebben voor mijn kind.

Vedor | 02-02-16 | 15:34

50 fucking miljard. An dat gaat allemaal uit rechtse zakken komen, want links gaat echt niet hun eigen hobby's op stop zetten.

En die burgemeester, wat een zak stront. Nee, gewoon niet de verkrachtelingen provoceren. Pure victim-blaming! En weer het excuus dat Duitse mensen OOK af en toe iemand verkrachten. Niet met de ratio van de verkrachtelingen, natuurlijk. Wat een enorme aap. Maar als je hem daar op zijn bek klopt vanwege "provocatie", dan staat de politie klaar, hoor!

Ik hoop dat de burger hem weet te vinden. Zodat ze hem ook dingen na kunnen roepen als hij door de supermarkt waggelt. Ben benieuwd wat voor een stappen hij dan onderneemt om minder de provoceren.

Piet van het Padje | 02-02-16 | 15:22

De komende generaties worden in ieder geval met een flinke schuld geboren.De staats schuld is maar verdubbelt sinds de euro.

Sjonie01 | 02-02-16 | 15:12

ik bedoel dus burgemeester

Vedor | 02-02-16 | 15:09

Ik hoop dat deze burgemeester uit zijn ambt wordt gezet (het liefst natuurlijk zsm). Wat een stel idioten. Hopelijk kunnen dit soort politici vervolgt worden voor dit achterlijke beleid.

Arie_R | 02-02-16 | 14:56

Dus volgens de burgermeester moeten kleine meisjes voortaan een heel stuk omlopen om naar school te gaan. Hij vindt ook dat de duitse meisjes (in dit voorbeeld 9 jaar) in de zomer zich vooral maar dik moeten aankleden. ( het liefst een boerka) anders zou zo'n 9 jarig meisje wel eens seksuele driften kunnen teweegbrengen bij de asielzoekers.

En deze man, mag nog Burgermeester zijn??!!??

Vedor | 02-02-16 | 14:55

Het filmpje is echt schokkend. Het is wel zo'n beetje hoe onze burgervaders en overige bestuurders over de problematiek denken. Dat kan je als bestuurder ook zo zeggen omdat we ook al gezien hebben dat de AZC's niet in de ruime omtrek van hun woning te vinden is. Hun kinderen hoeven dus niet om te lopen of uit te kijken om aanstoot te geven ... de zgn. politiek correcte elite gaat ongevraagd diep door hun knieën en de gelukszoekers weten daar wel raad mee.

EdwinM. | 02-02-16 | 14:48

Maar de verwachting is dan ook dat ze al volledig in de samenleving geïntegreerd zijn op het moment dat ze ergens in zo'n kampje gestopt worden?
En dan te bedenken dat wij ze zo'n goed voorbeeld geven met onze protesten waarbij menig stadhuis het moet ontzien. Want deze mensen hebben geen telefoons/internet om dit ook te zien?

Spitze! | 02-02-16 | 13:45

Deze burgemeester is volslagen de weg kwijt. Inderdaad, laat maar smeulen die hooiberg. Die brand die er straks uit voortkomt is niet meer te blussen. IDIOTEN!
Wir schaffen das NICHT!

Maurice63 | 02-02-16 | 12:58

Deze burgermeester denkt dat hij door zijn acties tegen de opkomst van extreem rechts werkt... maar hij werkt het alleen maar in de hand. Je ziet steeds meer "linksen" het zinkende Merkeliaanse schip ontvluchten en de enige die ze uit het water vissen zijn rechts en extreem rechts.

Myrkie | 02-02-16 | 12:21

@ duitse herder | 01-02-16 | 19:33
Precies. Niet alleen kosten die niet-westerse immigranten ons een godsvermogen aan uitkeringen, dat geld vloeit ook nog eens voor een aanzienlijk deel weg uit onze economie. Autochtone uitkeringstrekkers besteden het geld in elk geval nog in eigen land, zodat het niet geheel verloren gaat. Die extra kostenpost van immigranten wordt zelden genoemd door onze goedpratende politici. Als dit bij alle burgers eens doordrong, dan kelderde het draagvlak voor deze massale immigratie nog verder. Maar het moment komt eraan dat het volk het niet meer pikt. De huidige relletjes op 'inspraakavonden' (lees: voldongenfeit-en-nu-bekhouden-avonden) zijn daar een voorbode van.

Dr. Snoepjes | 02-02-16 | 11:33

Balls_Deep | 01-02-16 | 20:41

als we het dan toch hebben over opzet en georganiseerde stromen; ik neig ernaar om te denken dat dit een tweetje is tussen enerzijds de VS en de grote Europese landen (VK, FRA/DUI). Het kan geen toeval zijn dat de landen die gedestabiliseerd zijn door toedoen vd VS een belangrijke rol spelen in de buitenland politiek. De huidige stroom vluchtelingen is derhalve een poging die moet leiden tot een politieke unie, een unie met voerkoepelende macht, het ultieme doel van zowel de Europse Elite en hun opdrachtgevers, de VS. Europa moet onder de invloedssfeer blijven vd VS zeker omdat de wereldmachten zich weer nadrukkelijk op het toneel melden. De situatie in Syrie draait ook alleen maar om een ding een gasleiding teneinde de EU nog onafhankelijk te maken van handel met RUsland. Al vrij vroeg werd er geroepen (door Duitsland en NL) dat er volop arbeidspotentieel zit tussen de vluchtelingen. Precies de reden waarom de west europese landen en de EU dit probleem niet stevigwil aanpakken. De multinationals worden voorzien van goedkope arbeiders waardoor lonen kunnen zakken. Hoe dan ook, de blanke werkende europeaan is de lul; hij mag het betalen en de Elite plukt de vruchten.

gelachewoar | 02-02-16 | 11:29

-weggejorist-

dedondersteen | 02-02-16 | 11:02

Iedereen met een microfoon krijgt last van dictatorgedrag. Zo ook deze burgemeester.

ijskogel | 02-02-16 | 10:45

Dat zo'n burgemeester het uit zijn strot krijgt. Dit bewijst dat niet alleen wij met een elitair machtsvolkje zonder realiteitszin te maken hebben. Maar goed, ik ben blij dat er bij de Duitsers nu ook wat begint te borrelen. Als dit nog even zo doorgaat voorzie ik lynchpartijen, met burgemeesters en ministers in de hoofdrol...

Eagle_Eye | 02-02-16 | 10:18

Je vraagt je toch af wanneer de bestuurders dit nu eens echt serieus gaan oppakken....

Mr.Nuance | 02-02-16 | 09:42

In saudi arabia staat nog een groot tentenkamp leeg vlakbij mekka

am*dam | 02-02-16 | 09:30

Arme Thilo....

SapperDeFlap2166 | 02-02-16 | 09:21

Het kan NIET zo zijn dat de Duitse bevolking en ook de Nederlandse, Belgische, etc. het blijft accepteren. Dit kan niet zo blijven doorgaan. Echt dit kan niet, kan niet en kan niet. Dit moet leiden tot opstand en een BURGEROORLOG. En ik ben er klaar voor omdat ik er klaar mee ben. Politie kom maar langs, kom maar als U deze reaguursel niet bevalt, ik heb een tandenborstel en pyama al ingepakt voor als ik moet gaan zitten.
Merkel is verantwoordelijk voor de ......... (laat ik dat maar niet vermelden, jullie begrijpen dat wel )

Professor Kluns | 02-02-16 | 09:14

Gelukkig wordt het meeste geld lokaal in Duitsland besteed en werkt het als een economische impuls.

DreHa | 02-02-16 | 08:57

Zulke gasten als deze burgemeester worden straks als eerste aangepakt. Verantwoording afleggen heet zoiets. Smerige linkse huichelaar.

F1802 | 02-02-16 | 08:55

@appeltjesgroeneweide | 01-02-16 | 19:25
Rechts verantwoordelijk voor 6 miljoen doden. De NSDAP was een linkse partij (Net zoals de PVDA)
Kortom, de kogel komt verdomd veel van links. Maar bij links is het activisme, want zij zijn de goeie!

Tostiman | 02-02-16 | 08:40

Wir schaffen das, aber IHR sollt es bezahlen!!

mallekater | 02-02-16 | 07:42

Hoe wil je aankomende burgeroorlog in geld uitdrukken. Ales kaput.

Nickname20 | 02-02-16 | 07:16

Een Nederlander die z'n hele leven gewerkt heeft en heeft afgedragen aan de schatkist van de staat kost als hij een uitkering wil hebben ,omdat hij op straat komt te staan iets minder dan zo'n asielzoeker. Zou het niet eerlijker zijn om die Nederlander dan wat meer te geven dan die asiel zoeker?
Oh nee natuurlijk niet . dat geld moet naar die zogenaamde kansloze stumpers die vluchten voor het door Amerika en Europa gesteunde terroristen die oorlog maken in Syrië.

memyzelfandai | 02-02-16 | 05:20

R83 | 01-02-16 | 19:43
Toch moet je het niet onderschatten.
Ben je wel eens in China geweest, en m.n in Tibet, daar hebben ze, de chinezen, het toch aardig voor elkaar om de Tibetanen in de minderheid te brengen d.m.v. Han-chinezen er naar toe te laten gaan m.t.g. dat de Tibetaanse cultuur nagenoeg verdwenen is, en dat is met de import hier heel goed mogelijk, vergeet niet het gaat heel geleidelijk.

watmagjenogwel | 02-02-16 | 04:31

-weggejorist-

Ezzio | 02-02-16 | 04:06

-weggejorist-

Florian Geyer | 02-02-16 | 03:25

Gewoon jezelf blijven Eduardo ;) En niet alleen maar gatestone of pamelageller lezen anders word je gek

Mr. Squits | 02-02-16 | 03:18

Kan niet slapen, dan maar GS F5en op de bank. Lig te piekeren in bed; vechten of vluchten?

Eduardo- | 02-02-16 | 03:01

Julia | 01-02-16 | 19:55
Ik roep al twintig jaar dat de vrijheid van ongehoofddoekte vrouwen echt op het spel staat naarmate een samenleving steeds meer moslims toelaat. Helaas ben ik natuurlijk altijd als racist weggezet. Uiteindelijk geemigreerd naar een redelijk islamvrije plek. Ik kan het iedereen aanraden, Europa is toch zinkende.

Daisy Cutter | 02-02-16 | 01:24

@ pluk-87 | 02-02-16 | 00:17
Het is een puinzooi, pluk, leuker kan ik het helaas niet maken.
Naja, toch maar pitten. *out*

Lewis | 02-02-16 | 00:20

Ik hou een armlengte afstand van deze politiek.
Als het niet om te huilen was zou ik er nu om lachen.

mag ik ook nog ff | 02-02-16 | 00:19

@Lewis | 02-02-16 | 00:04
Ja het kutte is dat sommige dus wel vertrekken. Eigenlijk zou je allemaal wel- of allemaal niet moeten gaan, maar ja. Voorlopig is het in Nederland nog prima uit te houden mits je op een goede plek woont. De kleinste woonplaatsen zullen het langst goed blijven en natuurlijk de duurdere gedeeltes. het probleem is alleen dat wanneer je in een democratie woont, de aantallen heel erg tellen. En wij gaan al snel een minderheid worden. Er zullen fanatieke blanke clubjes ontstaan evenals gated communities.

pluk-87 | 02-02-16 | 00:17

net volk de duitsers, niets mis mee.
Zou het volk wat daar naar binnen komt hier rekening mee houden , zeker niet!

Wat dat betreft, moeten wij hier in klein nl, dit niet meer tolereren. Het verleden heeft aangegeven dat arabieren zich niet aanpassen aan onze cultuur.
Hier is echt veel tijd en geld in gestoken met de oprechtheid deze mensen op te nemen.
Het is alleen niet gelukt, dit komt niet door de menselijkheid van nederlanders, maar door het geloof waarin deze mensen leven.

Als de eu hier niets aan doet en het kabinet hier niet aan mag doen.

Wat gaan mensen dan doen........ kabinet zonder mandaad,

Dit is echt verschrikkelijk om te zien, dat er geen bestuur is over eigen volk en belangen.

Onbestuuurbaar geen keuze kunnen maken, het je vooral niet richten op eigen belang. ( wat je nog kan overzien!)

Gelukkig is EU bijna voorbij, kan er in iedergeval gewerkt worden aan de interne problematiek.

nononse | 02-02-16 | 00:09

@ pluk-87 | 01-02-16 | 23:31
Ik had het hier laatst op GS al met iemand over. Ik ben te veel Nederlander om hier mijn hielen te lichten omdat de boel escaleert, al heb ik alle begrip voor mensen die wel vertrekken. Snap ik echt heel goed. Maar ik houd veel van dit land en ik zou echt niet weten waar ik heen moest. Wat je zelf net zegt, zit je daar opeens in een land dat je helemaal niet kent een beetje ongelukkig te wezen. Ik hoop dat veel mensen besluiten niet te vertrekken, al is het maar uit eigenbelang.

Lewis | 02-02-16 | 00:04

Niet om het een of ander. Maar die revolutie had er al moeten komen na de moord op Pim of anders na de vrijlating van Volkert van der Graaf, zijn moordenaar. Hij is niet gekomen en hij zal ook niet komen. Nederlanders zijn een volk van Jan Hennen geworden. Darwin in action. Feen wonder dat de Arab testosteronbommen winnen. En nu toetsenbord ridderen maar volgende keer toch maar weer gewoon PVVDA66 stemmen. Eigen schuld, dikke bult. Jan Hennen. Dat zijn we en nu krijgen we wat we door erop te stemmen, hebben verdiend. Ik ben gewoon weg hier over twee jaar.

theteach | 01-02-16 | 23:58

De geshiedenis herhaald zich eens weer, ik denk echt dat het een kwestie van tijd Is dat de burger zichzelf gaat bewapenen. Wellicht niet dit jaar, of volgend, maar binnen nu en twting jaar gaat het goed mis in Europa. Met dank aan partijen als de pvda.

Henk de Vries2074 | 01-02-16 | 23:33

@sennholz | 01-02-16 | 19:35

Want euro's wisselen voor dollars of syrische roepies is onmogelijk?

peterdh | 01-02-16 | 23:32

_het moet gewoon_. _het moet_. Van bovenaf zo bepaald. Das muss.

Anoguurder | 01-02-16 | 23:31

@Lewis | 01-02-16 | 23:24
Zou jij emigreren? Ik zou hooguit een tweede huisje nemen in een land waar er nog geen multikul is, op rij-afstand. Maar dan moet ik eerst veel meer geld hebben ;)

pluk-87 | 01-02-16 | 23:31

Merkel is geen echte vrouw, een echte vrouw zou dit nooit accepteren.

Als nu al die Welkom kutjes nu eens gingen verhuizen naar Aanrandië dan zijn we een stuk goedkoper uit.

Krijgen wij weer wat ruimte voor de mensen hier.
En krijgt de economie ook weer een boost door al dat geld wat we nu over de balk smijten voor een aantal totaal onaangepaste kanslozen, kunnen we dan in onze eigen economie pompen en de pensioenen daarmee aanvullen.

Bejaardentehuizen weer voor de bejaarden.
Die echt nu thuis zitten te vereenzamen en eigenlijk niet meer thuis kunnen wonen.
Weer de zorg geven waar ze recht op hebben.

De thuiszorg weer op poten zetten en weer wat banen genereren.
In plaats van 'vrijwilligers" uit asielzoekerscentra.

Het gaat zo goed met de economie.... NOS.
Nederland wordt helemaal naar de klote geholpen door de eigen negeringsleiders en de EU.

De fabel dat we zoveel geld zouden verdienen aan de EU, die ballon is inmiddels ook al doorgeprikt.
Het een na andere bedrijf 'valt om', tegenwoordig vallen we om, dat is een ander woord voor naar de klote gaan.
Dit mede met dank aan de EU die ervoor zorgde dat we met zijn allen indirect meer belasting zijn gaan betalen.

Rijksoverheid weet (met een lachende kop) heel veel zaken over te hevelen, over te dragen, door de strot te duwen bij gemeenten.
Zo zijn we op de lange duur met zijn allen duurder uit, de burger mag de rekening betalen.

Nu vragen gewone mensen bescherming voor kinderen, kleinkinderen en hun vrouwen en zelfs dat is teveel gevraagd aan deze nutteloze,zakkenvullende proleten.

Zet een avondklok in bij asielcentra, en bewaking bij de poort.
Contoleer iedereen die er ingaat maar ook iedereen die eruit gaat.
Dit om rottigheid te verminderen.

Bij voorvallen bij AZC's geen politie meer sturen direct de ME erop af.
Mensen zonder opvoeding moeten nu eenmaal leren zich te gedragen.

mag ik ook nog ff | 01-02-16 | 23:29

Nee het kost velen malen meer dan die 50 miljard.... als het enkel om die 50 miljard zou gaan, en verder geen criminaliteit, radicalen, terreur en velen velen duizenden slachtoffers dan zou het nog enigszins te behappen zijn..... maar de kosten is het minst beroerde.

Dutchmen32 | 01-02-16 | 23:27

@ notamused | 01-02-16 | 21:00
30? Denk je echt?

Lewis | 01-02-16 | 23:27

@ pluk-87 | 01-02-16 | 23:02
Nee, dat.

Lewis | 01-02-16 | 23:24

het kost een paar centen, maar daar krijg je ook lekker veel haat voor terug...

gatij | 01-02-16 | 23:13

@(c)ZWITSUL | 01-02-16 | 22:48
Wat zouden landen zijn om heen te kunnen? Tsjechie enzo zijn de dichts bijzijnde landen waar amper moslims wonen. En Nieuw-Zeeland en de VS etc zijn zo ver, ik zal niet snel hier alles achter me laten en een oceaan oversteken. Zit ik daar in mijn blanke wijk op duizenden kilometers afstand, mijmerend over het NL van vroeger.. Nee dat is ook niks.

pluk-87 | 01-02-16 | 23:02

Jan-Joris-Jaap-Joop | 01-02-16 | 22:44
Zo schreef Fortuyn in 1997 "Tegen de islamisering van onze cultuur".
Fallaci schreef in die tijd "De kracht van de rede".
Allemaal aan dovemansoren gericht.
Wat zij voorzagen is nu realiteit.

de honden blaffen... | 01-02-16 | 22:58

Mijn idee. Ik werk me de pleuris. En waarvoor vraag ik me wel eens af. De meeste van die gasten krijgen alles en wat ze niet kunnen betalen jatten ze er wel even bij. En dat geeft niet want alles tegen de witte onderdrukker is geoorloofd.

Dirk III | 01-02-16 | 22:52

Ik heb er schoon genoeg van.
oh nee niet weer | 01-02-16 | 22:42

en velen met U .. en ze vertrekken dan ook .. wij ruilen keurig afgestudeerde Nederlanders in voor handophoudend Somalisch of noord afrikaans islamitisch tuig.
Nederland wordt een derde wereld land.. in 50 jaar kompleet gesloopt door die PvdA honden en tegenwoordig mede door hun laffe VVD vrinden.
Opdat wij nooit vergeten !

(c)ZWITSUL | 01-02-16 | 22:48

@oh nee niet weer | 01-02-16 | 22:42
Zaken als kinderbijslag zijn ook totaal van de pot gerukt, het is onder andere een impliciete aanmoediging voor een braindrain.

pluk-87 | 01-02-16 | 22:48

De blanke moet werken, en kan daardoor nauwelijks kinderen krijgen (wat zou het mooi zijn geweest als al deze miljarden aan kinderstimulatie bij de blanke bevolking was uitgegeven). Doordat de blanke werkt, kan hij nauwelijks tijd vrijmaken om in het geweer te komen...
De buitenlander werkt niet of nauwelijks, krijgt een uitkering (plus kinderbijslag, toeslagen zoals Kind gebonden toeslag, huursubsidie, zorgtoeslag, dan ook nog: zwemmen, bijzondere bijstand, gratis zorgverzekering, enz). Voor deze groep geld hoe meer kinderen hoe meer geld, de hele dag niets doen en maar vangen, en de blanke maar werken... en daardoor niets kunnen doen (alles wat blank is en normaal en sterk is werkt namelijk).
Ik heb er schoon genoeg van.

oh nee niet weer | 01-02-16 | 22:42

@Sjoerd5000. Wat een negatieve insteek, ik zie ook voordelen:
1. Meer ambtenaren aan het werk om de instroom van sociale uitkeringen te regelen. 2. omzet Mediamarkt omhoog om aan de vervangingsvraag te voldoen na inbraken. 3. Verkoop beveiligingsapparatuur sky high. 4. Geen zwerfafval meer op straat door explosief (hoop niet dat ze explosief te letterlijk nemen) toegenomen taakstrafjes.
Niet zo somberen dus.

allah snackbar | 01-02-16 | 22:39

@solcama | 01-02-16 | 19:22

Als ik die burgemeester zo hoor, word ik *woest*, hoe *duft* die klaplul te stellen 'dat je dan maar uit de buurt moet blijven en een andere route moet kiezen' omdat de meisjes daar 'technisch gezien niet hoeven te lopen'...

Echt *woest*, de achterlijke droplul, ik zou hem waarschijnlijk he-le-maal verrot schelden als ik in die zaal stond, vanwege kokend bloed enzo... Hoe kun je het godverdomme maken tegenover je eigen bevolking, die jou heeft gekozen, om ze zo aan de kant te schuiven. En het ergste is, dat die randdebiel het niet snapt ook. Hij heeft niet eens in de gaten wat ie doet. Hij ziet de werkelijkheid echt gewoon als: 'tja het is nu eenmaal zo, dat zijn ook mensen, en die moeten we respecteren en in hun waarde laten'... Als godverdomme je eigen kleinkinderen van 10 jaar oud worden belaagd door geimporteerd tuig en ze in hun eigen stad, in hun eigen straat niet meer naar hun eigen school kunnen lopen. Tyfushond!

peterdh | 01-02-16 | 22:36

Koning Koel | 01-02-16 | 22:11
Wanneer het zwarten waren of bv. moslims die dan maar een blokje om moesten lopen, dan was heel Duitsland in rep en roer geweest en was er geschreeuwd; rascisme.
Maar in dit geval zijn het jonge autochtone meisjes en die moeten maar wat gas terugnemen en hun plaats weten, nietwaar?Als het maar ten voordele is van de binnenkomers.
Van Duyvenbode | 01-02-16 | 21:18
In de tijden van de 1e en 2e WO, bestonden nog begrippen die nu begraven zijn. Eer, vaderlandsliefde,saamhorigheid een dosis nationalisme (die in sommige gevallen natuurlijk te ver gingen) en ja de leiders die niet dachten aan al die levens van die mannen.
Als je daar nu mee aankomt en vechten voor je land, vrijheid,vaderlandsliefde.... hoezo? De Nederlander bestaat toch niet? Trots zijn op je land is toch viesbah? En dan is het nog maar de vraag waar de loyaliteit zal liggen van al die 2 paspoortenhouders.
Maar waarschijnlijk is dat ook het doel, de nationale staten vernietigen en de homogene bevolking vervangen door een allegaartje van alles die niet samenmengen en dus verschillende belangen en ideen hebben.

Julia | 01-02-16 | 22:34

Van Duyvenbode | 01-02-16 | 21:18
"De mens is een oorlogvoerend wezen. Zelfs al ziet hij de volgende oorlog jaren van te voren aankomen - als hij even de berichten op zich in laat werken - kan hij het niet voorkomen." Precies! Met de wetenschap van nu kunnen wij alle voorgaande oorlogen verklaren en zouden wij moeten weten welke variabelen er nodig zijn voor de volgende. Wat dat betreft zijn wij in een groter geheel gezien een organisme zonder controle. Nu nog de eerste politicus vinden die dat toegeeft...

A.S. Perien | 01-02-16 | 22:31

Shit, 1 miljard moet 1 biljoen zijn. Maar misschien is dat nog wel een koopje. Wat is vrijheid waard tenslotte?

notamused | 01-02-16 | 22:16

Wat die burgemeester zegt, daar kan ik met mijn verstand niet bij. Op welk moment in de recente geschiedenis is dat voor een bestuurder een redelijk antwoord geworden? Er is hoongelach in de zaal maar ik zou die man slechts verdwaasd en met open mond kunnen aanstaren. Onvoorstelbaar en toch wordt het gezegd, door een burgemeester. Ongelooflijk.

Koning Koel | 01-02-16 | 22:11

-weggejorist-

koosnaam | 01-02-16 | 22:06

Als je om te beginnen de meest fanate moslims in de EU, ik schat 20 miljoen, pakweg 50.000 euro per persoon betaalt, opdat ze teruggaan naar die ‘fantastische islamitische cultuur’ waar ze ooit vandaan kwamen, dan zal dat naar verhouding een koopje zijn (1 miljard) vergeleken met de kosten die je krijgt als al die moslims blijven en ons hun ‘religie van de vrede’ opdringen. Want de aanwezigheid van steeds meer moslims, met hun haat jegens wetenschap en denken en creativiteit en humaniteit en mensenrechten, maakt dat de westerse cultuur minder creatief wordt, minder vrij, minder productief, minder welvarend, en meer bezig met hoe de ‘religie van de vrede’ te overleven. Mijn schatting is dat de islam de EU vele honderden miljarden euro’s per jaar gaat kosten. Afgezien dan nog van de voor het leven getraumatiseerden, nabestaanden van omgekomenen bij aanslagen, verkrachte vrouwen en kinderen, in elkaar geslagen omstanders, slachtoffers van criminaliteit, vernielingen aan kunstschatten, monumenten, enzovoort.

notamused | 01-02-16 | 22:05

-weggejorist en opgerot-

derijdendehufter | 01-02-16 | 22:01

-weggejorist-

derijdendehufter | 01-02-16 | 21:58

Wir lappen das.

NACademicus | 01-02-16 | 21:55

@F Cobben | 01-02-16 | 21:32
Het is niet alleen economisch waanzin, omdat het a) geen vluchtelingen zijn maar gewoon criminele, onbeschofte en aanrandende uitvreters zijn.

G,I. Jane | 01-02-16 | 21:55

Woon nu al 2 jaar buiten EU, geen moment spijt van.

Af en toe kijk ik wel eens ik vertrek, en het leedvermaakvan de thuisblijvers valt me dan op.

Over enkele jaren kijk ik naar het programma ' ik bleef (achter in Nederland)' . Alleen weet ik niet of ik me kan verheugen met het zien van de ellende wat het kikkerlandje te wachten staat

Progresievelng | 01-02-16 | 21:54

Woon nu al 2 jaar buiten EU, geen moment spijt van.

Af en toe kijk ik wel eens ik vertrek, en het leedvermaakvan de thuisblijvers valt me dan op.

Over enkele jaren kijk ik naar het programma ' ik bleef (achter in Nederland)' . Alleen weet ik niet of ik me kan verheugen met het zien van de ellende wat het kikkerlandje te wachten staat

Progresievelng | 01-02-16 | 21:54

Wie is er vandaag de stagair Jorismaster?

ad melkert | 01-02-16 | 21:49

-weggejorist-

fingers | 01-02-16 | 21:45

Je moet je eigen volk toch wel intens haten als je er vijftig miljard tegenaan smijt om het te benadelen.

MAD1950 | 01-02-16 | 21:44

@ Mark D NL
Nederlanders hadden zich snel rijk gerekend en zich voor een nep1000€ om laten kopen door de vvd. Of er in 2017 nog valt te stemmen ik twijfel. Misschien dat de eu een regel of wet maakt dat er alleen nog maar een eu leider is

jitro | 01-02-16 | 21:42

@Driewerf Hoezee | 01-02-16 | 19:22
Fout, dan hebben de bazen gratis arbeiders.

Dat op kosten van het klootjesvolk. Iedereen voor nop aan de slag.
Minister Asscher: asielzoekers kunnen wel vrijwilligerswerk gaan doen. Klinkt ludiek, echter voor diegene die verder nadenkt, zoals ProAsfalt doet, is dit alleen het proces voor The Race To The Bottom.
Vrijwilligerswerk is niets anders dan onbetaalde arbeid verrichten hetgeen vroeger betaald was, gesubsidieerd door de staat, dus op kosten van de belastingbetaler.
Vervolgens gaan de bazen er met de poen vandoor.

E 50 G over de eerste twee jaren hetgeen ongeveer 2M asielzoekers bevat is dus 25k per asielzoeker per jaar.

Mooi man, een heel ambtenarenapparaat aan de praat houden evenals de hele asielzoekersindustrie zonder enige kennisintensieve economische toegevoegde waarde.
En als toetje voor 25k per asielzoeker per jaar gratis arbeiders voor de bazen.

ProAsfalt | 01-02-16 | 21:39

""Voor Merkel, en het merendeel van Duitslands elite, is de komst van miljoenen islamitische asielzoekers bij de drempel van Duitsland hun laatste kans op verlossing, een mogelijkheid om zichzelf te bevrijden van de misdaden uit Duitslands verleden door middel van een uitmuntende daad van onzelfzuchtigheid.""

Dit is dud "Die Endloesung fuer Deutschland".
Alleen jammer dat ze heel Europa met zich mee de ondergang in trekken

telelezer | 01-02-16 | 21:39

Voor 22000 euro kun je in het Midden-Oosten 5 of 6 vluchtelingen een jaar lang helpen, economisch is het waanzin om vluchtelingen naar West-Europa te laten komen.

F Cobben | 01-02-16 | 21:32

Overigens is het BNP van Jordanie aanzienlijk minder dan 50 miljard eurootjes. Even over nadenken dus.

LaatmaarLu? | 01-02-16 | 21:29

50 miljard. Het mag wat kosten om je eigen identiteit uit te wissen en een superieur land naar de klote te helpen. Hoe lang gaat dit nog goed voordat definitief de pleuris uitbreekt?

baronbreekijzer | 01-02-16 | 21:28

Maak Turks Cyprus geschikt voor de opvang: groot, veilig en mooi dichtbij (geografisch en qua cultuur). Met 10 miljard euro kun je zeker een 1 miljoen mensen 5 jaar opvangen.

ad melkert | 01-02-16 | 21:25

De mens is een oorlogvoerend wezen. Zelfs al ziet hij de volgende oorlog jaren van te voren aankomen - als hij even de berichten op zich in laat werken - kan hij het niet voorkomen.
De mens moet meewerken in een maatschappij die van tijd tot tijd onhoudbaar op oorlog afstoomt. Tragisch. Neem nou de toespraak van Stalin in 1941 op het Rode Plein. Daar staan soldaten klaar die een wisse dood tegemoet gaan. Het aardse paradijs, een belofte van het communisme, zou hen in ieder geval niet ten deel vallen. Soms ben je gewoon de lul. Je zult maar in de Wehrmacht zitten in juni 1941, aan de grens van de Sovjet-Unie.
Zo beroerd staan wij er niet voor gelukkig. Maar we glijden wel onhoudbaar af naar een situatie van conflict. Het gaat langzaam en diffuus, maar is onafwendbaar.

Van Duyvenbode | 01-02-16 | 21:18

Kaiser Wilhelm gokte, verloor en vluchtte naar Nederland.
Het stokje werd overgenomen door Führer Hitler die gokte, verloor en vluchtte.
Günter Schabowski zei tijdens een persconferentie op 9-11-89 "per ongeluk" dat de nieuwe reisregeling voor DDR-burgers "meteen, nu onmiddellijk" van kracht is...., de Muur gesloopt en de DDR viel in handen van BRD.
.
Driemaal is scheepsrecht.
Frau Merkel, bevoorrechte communiste uit de DDR, neemt het stokje van Adolf over en smijt vorig jaar met haar "wir schaffen das" het point of no return op de Europese pokertafel.
(De ZDF ondertitelde de nieuwjaarstoespraak van Frau Merkel in het Arabisch met daarin "wir schaffen das" terwijl politici en politie op hoog nivo wanhopig de massale aanrandingen in o.a. Keulen probeerden te verdonkeremanen).
Wat er precies achter de immigrantenkwestie zit, is aan de hand van dagkoersen nog niet duidelijk, maar de rode draad is zijn weg begonnen.
Duidelijk is wel, dat we in NL met al onze hoogopgeleiden en hardwerkende filedeelnemers er met open ogen in zijn gestonken. De komende vele tientallen jaren zullen we niet meer om het Islamvirus heen kunnen. Wordt vervolgd, zolang het nog in vrijheid kan.

Musset | 01-02-16 | 21:17

Julia | 01-02-16 | 19:55
De Nederlandse mannen uit 1900 hadden voor zover ik het uit de verhalen van mijn grootvader kon destilleren naar hun tijdsbeeld een uitstekende ethos en moraal die zich op geen enkele wijze laat vergelijken met die van onze "nieuwe Nederlanders". De Nederlandse heer uit 1900 zou niet alleen netter gekleed zijn dan de Nederlandse man anno 2016 maar zou ook de hoed voor u afnemen en de deur voor u openhouden. Mits u een dame bent... Ik mag overigens niet hopen dat u inmiddels dermate door Gutmenschen gehersenspoeld bent dat u denkt dat alles uit het Nederlandse verleden fout en besmet is. Mocht u zich in uw eer aangetast voelen dan verzoek ik u mij niet euvel te willen duiden.

A.S. Perien | 01-02-16 | 21:10

Even wat referentiemateriaal.. Afgelopen jaar is er dus per Duitse burger 833 euro in de asielzoekers gestoken. Voor een modaal gezinnetje dus 4x 833 = 3.332 euro voor ge lastigvallende getintiërs. Ze hadden al per Duitser 1200 in Griekenland gestoken dus dat is voor het modale gezinnetje 4.800 extra dus komen we op 8.132 euro naar vluchtelingen en Griekenland.. Echter Griekenland loopt momenteel even niet verder op maar over 2016 zal er minimaal meer dan 850 per Duitser betaald moeten worden.

In Nederland kostte Griekenland ons 869 euro per persoon. Omgerekend kosten onze asielzoekers ons in 2015 ongeveer 551 euro per persoon. Een zelfde 4 persoons gezinnetje in Nederland geeft voor dezelfde doelen slechts 5.680 euro uit. In 2016 betalen wij per Nederlanders waarschijnlijk meer dan 600 euro per jaar aan onze nieuwe vrienden.

Alleen Nederlanders en Duitsers betalen dus dit jaar al meer dan 60 miljard door de falende politiek.

Een eiland van 50km2 kost ongeveer 50 miljoen. Met dezelfde dichtheid als Nederland kun je daar 25.000 vluchtelingen op kwijt en als ze een beetje solidair zijn dan past 100.000 ook wel. Daarmee is Duitsland er al 10% kwijt. Stel dat ze 40 miljoen mee geven voor ontwikkeling dan zijn ze er 10% kwijt voor 100 miljoen.

Kopen ze 10 van die eilanden van ieder 100 miljoen dan kost het ze een miljard en hebben 1 miljoen vluchtelingen de beschikking over hun eigen privé eiland. En Duitsland spaart 49 miljard uit!!!

Sjoerd5000 | 01-02-16 | 21:10

Nog erger dan Judas van Aartsen, die burgemeester van Bad Schlema. ''Spreek ik Chinesisch kudtburgers? Jullie, en vooral jullie dochters, moeten gewoon wegblijven uit de officieus geannexeerde gebieden.''

MaisNon | 01-02-16 | 21:06

Immigratie koste Nederland 200 miljard: www.elsevier.nl/Algemeen/nieuws/2010/3...

Verder uit een publikatie CPB 2003: www.cpb.nl/publicatie/immigratie-en-de...

• Bij alle leeftijden van binnenkomst blijken immigranten echter een belastende factor voor de
overheidsfinanciën te zijn als hun sociaal-economische karakteristieken overeenkomen met het
gemiddelde van die van de huidige ingezetenen met een niet-westerse achtergrond. In
overeenstemming hiermee zal het toekomstige financieringssaldo van de overheid dan negatief
worden beïnvloed.
• Deze gemiddeld negatieve bijdrage van immigranten is niet alleen maar het gevolg van een
achterblijvende arbeidsmarktprestatie. Deels wordt deze veroorzaakt door het genereuze systeem
van collectieve regelingen

gasboer | 01-02-16 | 21:06

Als de Duitsers deze bizarre bedragen even goed op zich laten inwerken dan breekt op korte termijn de hell los, of het nu (nog) goed gaat met de economie of niet. Maar dit sociaal-echristelijk sprookje krijgt een (heel) slechte afloop. Met dank aan de Mutti en haar europese paladijnen.

ad melkert | 01-02-16 | 21:05

@Mark_D_NL | 01-02-16 | 19:57
Ik lever niks in. Desnoods wat €€ voor een taser.

G,I. Jane | 01-02-16 | 21:04

@Piet Karbiet | 01-02-16 | 20:45

Gelukkig weet jij dat, maar menig jochie die naar stompend makende TV programma's zit te kijken weet dit helaas niet.... :-(

Balls_Deep | 01-02-16 | 21:01

Even een vraagje: wat kan je in Jordanie of Turkije met 50 miljard eurootjes(alleen Duitsland!) plus de kosten van Zweden, Nederland (5 miljard?) en Finland kopen?
Lijkt mij dus een prima argument voor opvang ter plaatse.
Natuurlijk niet voor de roze-brillerige kittig gekapte policore onnozelaars (hoi Jesse: "wat gaat dat kosten?", nou en?). Aaarrgggh.

LaatmaarLu? | 01-02-16 | 21:01

Als er over 30 jaar een burgeroorlog gaande is tussen de ‘religie van de vrede’ en de rest van de Heimat, hoeveel zal dat dan per jaar kosten?

notamused | 01-02-16 | 21:00

R83 | 01-02-16 |
Als je een bewijs wilt zien dat overheden ondergeschikt zijn aan de banken, kan je de overeenkomst lezen tussen Zwitserland en de BIS-bank (Bank for International Settlements).
In deze overeenkomst is geregeld dat het terrein van de bank, de bank en alle documenten en bestanden onaantastbaar zijn. De bank heeft zelfs zeggenschap over de politie.
De werknemers zijn immuun voor de wet.
Hun bagage geldt als diplomatieke post. Uiteraard is de bank vrijgesteld van iedere vorm van belastingheffing.
Ze kunnen, zonder aan iemand verantwoording af te hoeven leggen, schuiven met geld en goud tussen alle aangesloten landen.
Zwitserland moet ten alle tijde garanderen dat werknemers (en hun familie) eenvoudig het land in- en uit kunnen.
De bank bepaalt wie daarvoor in aanmerking komen.
Kortom, geen enkel toezicht op de bank of de mensen van de bank, geen enkel recht dat van toepassing is. Soms is wel arbitrage mogelijk over de interpretatie van de overeenkomst.
Voor de liefhebbers, hier de overeenkomst, (PDF alert) www.bis.org/about/headquart-en.pdf

domheid regeert | 01-02-16 | 20:57

De burgemeester roept of hij soms chinees spreekt.
Nee, geen chinees... chinees is makkelijker te begrijpen dan de tenenkrommende en idiote uitspraken die hij hier doet.
Alles verkwanseld voor een ideologie van niets ontziene haat. Zum kotzen!

marlin5215 | 01-02-16 | 20:53

Het is duidelijk: De EU gaat failliet, moreel en financieel.
En we hebben het met zijn allen laten gebeuren.
Wat was het toch een fantastisch continent tot en met de 20e eeuw. Over een paar jaar is iedereen die het zich kan veroorloven verdwenen uit deze ruine. Met dank aan onze 'leiders'.

panadol | 01-02-16 | 20:52

@HeelStijl | 01-02-16 | 19:34
Jij bent zeker onlangs heel hard op je kop gevallen??

G,I. Jane | 01-02-16 | 20:49

50 miljard voor mensen waar niks ander dan ellende van hebt.
Hoe gek kan je zijn?

McMarx | 01-02-16 | 20:49

Balls_Deep | 01-02-16 | 20:41
--
Lang leve Sobieskie. Menig Pool kent deze koning vanuit hun geschiedenislessen.
Voor de rest kent u uw geschiedenis.
Prima

appeltjesgroeneweide | 01-02-16 | 20:46

@Balls_Deep | 01-02-16 | 20:41
Nou, hier weet men dat wel hoor. Constantinopel, Wenen (2x), Poitiers en Lyon.

Piet Karbiet | 01-02-16 | 20:45

Dat zijn dus bedragen die tot in de verre toekomst jaarlijks terugkeren.
Onhoudbaar.

de honden blaffen... | 01-02-16 | 20:44

Deze generatie weet niet of het weining heeft gescheeld of Europa onder het Ottomaanse Rijk (Islamitische Rijk) was platgelopen en wij nu allemaal 5 keer per dag de grond moesten koppen richting Mekka. Zoek eens naar de "Slag om Vienna"...... De Polen weten de geschiedenis dat hun koning een belangrijke Rol heeft gespeeld in een alliantie om de Islam terug te dringen en zo Europa van een ondergang heeft gered.

Echter heeft de Islam gewacht met een nieuwe aanval, deze keer is de tactiek van infiltratie toegepast ( of te wel een Trojaans paard) die " vluchtelingen crisis" heet.
Eenmaal binnen zullen ze zich tegen alles en iedereen keren die niet in hun god of profeet gelooft, dat staat immers in hun haatboek geschreven. Ik ben bang dat als we nu niet de grenzen sluiten en deze aanval tegenhouden Europa verloren zal zijn. Van de EU politiek hoeven we niks te verwachten ze zijn immers de oorzakers en haten u en mij.
Ik wil bij deze tegen iedereen zeggen die nu nog wegkijkt naar wat er gaande is en/of gelooft dat de Islam de religie van de "vrede" is om per direct zijn hoofd uit zijn k0nt halen te halen en wakker te worden.

Balls_Deep | 01-02-16 | 20:41

@jitro | 01-02-16 | 20:28
1000 Euro was de prijs voor de stem van een Nederlander bij de laatste verkiezingen.
--
En de malloten die hier zijn ingetrapt hebben het niet eens gekregen.. sufferds.
--
Wat is de prijs van een stem in 2017. . .

Mark_D_NL | 01-02-16 | 20:37

Jezus. Zo zit je beetje te niksen thuis en leven kabbelt lekker aan je voorbij. Je kijkt nog eens naar je karperhengeltjea en denkt pfffffff ik kan best een dagje minder werken...... en zo zit je opeens scheef. Anaal verkracht door een oprukkend tyfusgeloof. Wacht nu op oorlog hier. Nooit bij me opgekomen dat dat zou gaan komen in mijn luizenleventje. Dank Arabieren. Dank Rutte. Dank Merkel. Maar laat maar los gaan.... W I J zijn met meer. Doe het dan maar anno 2016. Kankeren we die hele multikultikul de geschiedenis weer uit. Stinkgasten. Stinkgeloof. WEG!

verbanden | 01-02-16 | 20:31

-weggejorist-

nStilgar | 01-02-16 | 20:31

De 1000€+ van rutte gaan naar de asielzoekers.

jitro | 01-02-16 | 20:28

De wal die het schip gaat keren is helaas nog lang niet in zicht.

Lupuslupus | 01-02-16 | 20:27

Vooral de constatering dat voor nieuwe centra gekeken wordt of er bestuurders (of andere hotemetoten) in de buurt wonen. Zal prinses Analia (pun intended) niet gebeuren, zo'n zielepoot uit noord afrika aan dr jurkje. Klassejustitie van de 21e eeuw

zeiksmurf | 01-02-16 | 20:27

Hoeveel mannen zouden er nodig zijn om een complete Europese stad aan banden te leggen door het gebrek van onmenselijk geweld?

R83 | 01-02-16 | 20:27

sennholz | 01-02-16 | 19:50
Leg uit !

Klompmans | 01-02-16 | 20:22

Een vijfde colonne aan het roer laten is niet al te handig. Vervolgens apathisch zitten toekijken als ze aan het vijfde colonnen zijn ook niet zo.
.
Zomaar een gedachte...

Parel van het Zuiden | 01-02-16 | 20:22

Berlijn zal wel een vette naheffing krijgen uit Brussel met zo'n bloeiende asielindustrie. Toch?

Piet Karbiet | 01-02-16 | 20:21

@Alexander Pechkop | 01-02-16 | 19:34
Bij ons goddelijk verheven staatshoofd komt geen azc in de buurt. Dat was in 1939 zo, en dat is in 2016 ook zo. Alleen de bevolking mag van massa-immigratie genieten.

MaisNon | 01-02-16 | 20:21

Dat Duitsland ervoor kiest om zich van binnenuit te laten opvreten zal mij aan mijn reedt roesten; veel plezier ermee en de hartelijke typhus van ondergetekende.

Maar dat Duitsland ook andere landen die zij meent te hebben ingelijfd met het oprichten van de EU wil verplichten te delen in deze zelfvernietigingsdrang gaat natuurlijk enkele stappen te ver. Daarom: Duitsland uit de EU.
Nog beter: Nederland uit de EU.

jemagookniksmeer | 01-02-16 | 20:17

Jetstream | 01-02-16 | 19:25 Die poging is al eens gedaan. Zie Zimbabwe de voormalige graanschuur van Afrika. Maar de lokale negertjes werden "zelfbewuster" , en dachten zonder wat hulp van de blanken de boel te kunnen runnen. Gaat hem dus niet worden.

ja,diedus! | 01-02-16 | 20:16

Dochterlief uit het Oosten wenst niet om te fietsen of lopen naar school..
Kan dat even geregeld worden Malik Ramadan ?Of is jouw woord daarin net zo betrouwbaar als die € 1.000,- die ik nog krijg van je ?

Wijze uit het Oosten | 01-02-16 | 20:16

Even simplistisch,
Het Westen: Inmiddels drie generaties ontkerkelijking. Al ruim drie generaties inzet van het vrouwelijke arbeids- en intellect-potentieel. Al ruim drie generaties behoorlijk vrije partnerkeuze. Ik niet al te dom, getrouwd met Mw. Drs. Teer. Resultaat: Teer Jr. Gymnasium op zijn 11e.

Het Midden Oosten: Kritiek op, of afvalligheid van de islam =dood. Vrouwelijke ontwikkeling is vrijwel nul. Uithuwelijking liefst binnen eigen familie. Genetische diversiteit, mentale ontwikkeling en evolutie zijn negatief. Fatima en Mohammed zijn al niet bijster slim, zijn neef en nicht, schelen 25 jaar (Fatima is 11)en produceren Rachid. Rachid heeft een IQ van 72 maar is wel in staat om op zijn 14e aan zijn 5e taakstraf te beginnen wegens diefstal met geweld.

Teer Sr. mag betalen voor de ondergang van deze samenleving. Teer Sr. mag betalen voor het vernielen van een leefbare toekomst voor zijn zoon. Teer Sr. ziet het gebeuren en zijn geduld is bijna op.

Heren politici (en vriendjes van de AIVD, fijn dat jullie ook meelezen) het einde van dit beleid nadert goedschiks of kwaadschiks. Gooi simpelweg de grenzen dicht. Desnoods met vrijwilligers voor de grensbewaking. Dit land kan niet veel meer hebben.

koolteer | 01-02-16 | 20:16

Heb net het filmpje gekeken. De kloof tussen burger en bestuurders is ééns te meer samengevat in de vraag van de grootouder die terecht bezorgd is om het welzijn van zijn kleindochter en het wereldvreemde antwoord van de burgemeester.
Hier in Nederland is het niet veel beter, sussende woorden van de landelijke en lokale politiek die uit alle macht proberen de door hun gecreërde puinhoop te verkopen aan de bezorgde burger.
Helaas voor onze despoten laat het huidige asielverhaal zich net zo makkelijk verkopen als de gemiddelde Tommy teleshopping aanbieding.
De gewone burger tuint er niet meer in. Murwgebeukt en financïeel uitgekleed ziet de burger zijn land in rap tempo afglijden, om het hoofd boven water te houden moeten alle eindjes aan elkaar geknoopt worden.
Rancune is onvermijdelijk. De positieve discriminatie naar de vluchteling toe wordt als oneerlijk ervaren.
En dat is het ook mijn inziens.
Kan dit tij nog keren? Ik denk het niet, in ieder geval niet zonder veel geweld. Dat punt zijn wij al lang en breed voorbij.

Silent Scream | 01-02-16 | 20:15

De Duitsers waren al een tijd niet zulke leuke buren maar wat daar nu aan hordes binnen stroomt stemt mij nog pessimistischer. Ik ga de politie bellen over burenoverlast.

Piet Karbiet | 01-02-16 | 20:14

Oww en als deze burgemeester is ontheven van zijn functie daar, zou hij het eens in de regio Enschede moeten proberen. Hoe ver ben je dan al heen als je dit zonder stotteren als "noodzakelijk" meegeeft aan je burgers?
Maar natuurlijk stelt hij z'n vrouw en dochters ook ter beschikking om de ontheemdiers van hun coïtale disfunctioneren te verlossen.

hakbarry | 01-02-16 | 20:13

Hier nog wat verborgen kosten. Dit komt nu boven water omdat meneer met hulp van gratis advocaten , voor hem dan de rechtzaak verloor. Ach wat stelt nu ruim 60.000 euro voor een zielig fotomomentje voor op de grote hoop ? www.noordhollandsdagblad.nl/stadstreek...

ja,diedus! | 01-02-16 | 20:11

@Jan Gordelroos | 01-02-16 | 19:48
Ga naar Colombia, zorg dat je overdag ergens zit met wat schaduw en bij het water en ik garandeer je dat je het in no time hebt!

miko | 01-02-16 | 20:06

Waar was dit bij de weg?

diek | 01-02-16 | 20:06

5 jaar voordat de burger oorlog begin, kan niet uitblijven als je verdreven wordt uit je eigen land.

Binsberge | 01-02-16 | 20:06

Yup, nu ook op Elsvier te lezen.
Hoe minder draagvlak voor import, hoe beter.

appeltjesgroeneweide | 01-02-16 | 20:06

Seraphin | 01-02-16 | 19:53
Hebben we het niet puur over "aamloopkosten" ? misschien hooguit de kosten van één persoon in het eerste jaar?
En daarna ? gezinshereninging ? wellicht zijn die getallen lager maar 4 personen kost ook wat , dus die kostencurve zal ondanks het aantal kaakchirurgen etc de eerste 2-3 jaar niet zakken want taalprobleem, of wellicht gaat heel duitsland op cursus?

hakbarry | 01-02-16 | 20:05

domheid regeert | 01-02-16 | 19:55,
.
De centrale bank moet op de fles! Zonder deze malafide geprivatiseerde organisatie zag de wereld er letterlijk anders uit. Helaas heeft de stront de ventilator hard geraakt op 23 december 1913 en leven we vandaag de dag in een samenleving waarin een duivelse centrale bank zonder tussenkomst van een rechter vrij spel heeft. Uiteraard gevolgd door een dosis ellende waar zelfs ik moedeloos van word, laat staan de rest van de mensheid.

R83 | 01-02-16 | 20:05

Wow je kan dat geld beter in de fik zetten. Je had hele steden in Syrië kunnen bouwen met dat geld. Oké dat hadden ze dan zo weer gesloopt in de volgende zandbak fittie om niks. Maar dat had alsnog nuttiger geweest. En hun dank? Je dochter moet binnen blijven, je auto wordt opengebroken, een moskee op elke hoek en alles is jouw schuld.

Repetitive Beats | 01-02-16 | 20:04

lanexx | 01-02-16 | 19:59

neehoor, volgens de duitse rutte (incl meer ballen) worden de belastingen niet verhoogd: www.volkskrant.nl/buitenland/merkel-ge...

u doet aan stemmingmakerij

boefje_III | 01-02-16 | 20:04

sennholz | 01-02-16 | 19:50

Laat ik de vraag maar onbeantwoord houden.

duitse herder | 01-02-16 | 20:01

@Alexander Pechkop | 01-02-16 | 19:34
Bij bestuurders komt geen azc in de buurt, ik neem aan dat koning konijnenkop en prinsespampapaard er ook wel voor zorgen geen galemagalemas in hun buurt te krijgen.

miko | 01-02-16 | 20:01

Het uiteenvallen van de EU gaat een atoombom worden in geld, Merkel en consorten pompen de schuldberg op tot megalomane proporties die de burger nooit en te nimmer meer kan aflossen.

lanexx | 01-02-16 | 19:59

er zijn cijfers bekend gemaakt met betrekking tot het aantal asielzoekers in duitsland in 2015.
dit is te vinden op de internet site van bamf (bundesambt fur migration von fluchtlingen): aktuelle zahlen zu asyl

jdarc | 01-02-16 | 19:58

Nou dat was het dan Dames... Jullie zwaar bevochten vrijheden zijn jullie kwijt. Jullie zijn of loslopend wild of je moet jezelf opsluiten in je huis. Maar blijven zingen, he... Jullie zijn welkom..

Mark_D_NL | 01-02-16 | 19:57

Tja, de gemiddelde asieleiser doet ook alleen maar wat het makkelijkst is, hoe kwalijk kun je ze dat nemen?
Onze "politici" gedragen zich intussen praktisch allemaal als een burgemeester in oorlogstijd.
nl.wikipedia.org/wiki/Bijltjesdag

Taggart | 01-02-16 | 19:57

Seraphin | 01-02-16 | 19:53,
.
Je vergeet de kosten op het justitieel systeem mee te nemen in je kosten analyse.

R83 | 01-02-16 | 19:57

Verstond ik het goed moeten de vrouwen en meisjes maar een alternatieve route nemen om op school te komen omdat die viespeuken anders hun jatten niet thuis kunnen houden.

janmetdepet | 01-02-16 | 19:56

Ik ben inmiddels voor invoering van de doodstraf voor landverraders.
Misschien gaan onze bestuurders dan eindelijk inzien dat ze meehelpen aan genocide.
De Duitse bestuurders nog meer dan onze bestuurders.
Als een rechter ooit zou besluiten dat een jaarlijkse instroom van 100.000 indringers leidt tot genocide op de oorspronkelijke bevolking, dan kun je nooit volhouden dat 10.000 indringers wel akkoord is.
Minderen met roken is beter dan flink doorpaffen maar stoppen met roken is beter dan minderen.
Zo is het met asielzoekers ook.

domheid regeert | 01-02-16 | 19:55

Zo zie je maar. Wij vrouwen (de westerse autochtone vrouw) wordt op het altaar der multiculti/asielindustrie geofferd. Na joden,homo's, criticasters van de islam is het nu de beurt aan ongelovige vrouwen. De belangen van de westerse autochtone vrouw worden niet meer beschermd door de 'gutmensch'. Men laat barbaren binnen en de vrouw hier moet maar hun eigen vrijheden opofferen. No fucking way, hier hebben wij eeuwenlang voor gestreden om op het punt te zijn waar wij nu zijn en nu moet ik alles maar goedvinden en mijn vrijheden beknopt moeten worden omdat er hordes islamitische jongemannen binnekomen onder het mom van oorlogsvluchteling???
Wanneer er een tijdmachine zou bestaan en mannen uit Nederland uit 1900 hier zou binnenkomen, daar zou ik niet om staan te springen idem met die zogenaamde mannelijke 'oorlogsvluchtelingen'.
Ik kan hier echt kwaad om worden. Verder zou types die 'feminist'zouden zijn zich dood moeten schamen dat ze nu hun bek houden.... te druk bezig met het doorbladeren van de speelgoedfoldertjes?

Julia | 01-02-16 | 19:55

Islam is geen godsdienst maar ern fascistoide ideologie van een moordzuchtige pedofiele roverhoofdman. Een ieder die blijkt geeft moslim te zijn is knettergek en zou opgesloten moeten worden in een psychiatrische inrichting.

diek | 01-02-16 | 19:54

-weggejorist-

Yes Crumbs | 01-02-16 | 19:53

Is die 50 miljard wel volledig? Ik lees "Daarbij gaat het om kosten voor huisvesting, maaltijden en integratie- en taalcursussen."

Dan vraag ik me af: zitten er ook de kosten in meegeteld voor de extra inzet van politie, ambulance, slachtofferhulp, stijgende verzekeringspremies, verminderde verdiencapaciteit van slachtoffers (met een psychologisch en/of fysiek trauma is het toch lastig een loopbaan opbouwen), medische kosten, en goedpraatsubsidies?

Seraphin | 01-02-16 | 19:53

Kun je op gemeentelijk niveau eigenlijk ook een coup plegen? De reactie van de burgemeester lijkt me meer als voldoende om ter plaatsen een coup te plegen. Hem en zijn vriendjes eruit te zetten en het gemeentehuis te bezetten.

Totaal gestoorde reactie van die burgemeester.

DerUnterMensch | 01-02-16 | 19:52

George Soros zit achter de: Open Society Institute en jawel Mabel Wisse Smit werkt daar ook voor. En een aantal bekende nederlanders beleggen in de fondsen van dhr. Soros.......

nl.wikipedia.org/wiki/Open_Society_Fo...

elcidisback | 01-02-16 | 19:51

Wow... tel daarbij op het verlies van zo'n half miljoen banen door de voortdurende anti-Rusland sancties als het zo doorgaat www.welt.de/wirtschaft/article14274204... en de economische motor Duitsland is geschiedenis. Die Merkel heeft dan in één kabinetsperiode het Wirtschaftswunder compleet terug naar af geregeerd.

ben kokhals | 01-02-16 | 19:51

pluk-87 | 01-02-16 | 19:45,
.
Geenstijl bereikt het intelligente deel van bevolking, van de intelligente mensen is een klein deel hoogbegaafd. Het grote deel van de Nederlandse bevolking kun je classificeren als niet intelligent, dit zijn automatisch ook de mensen die voor de "problemen" zorgen waar de intelligente mensen met hun hoofd niet bij kunnen.

R83 | 01-02-16 | 19:51

Voor hetzelfde bedrag kan je de oorlog beëindigen met militair ingrijpen en Syrië opnieuw opbouwen. Iedereen tevreden..

TKFRD | 01-02-16 | 19:51

@duitse herder | 01-02-16 | 19:40
als iemand geld overmaakt naar het buitenland komt daar gewoon netjes een bedrag voor terug bij de duitse centrale bank. die euro's verdwijnen dan ook niet naar het buitenland.

sennholz | 01-02-16 | 19:50

Om te beginnen zullen we het mensenrecht van de vrijheid van godsdienst zo aan moeten zien te passen dat de islam daar niet langer onder valt. Een godsdienst die geweld tegen andersdenkenden toestaat lijkt mij een contradictio in terminis te zijn, zeker vanuit een oogpunt van mensenrechten.

Thomas333 | 01-02-16 | 19:48

De toestroom wordt alleenmaar groter en groter. De druk op de ketel ook. Tegenstellingen in het land worden op scherp gezet.
Leuker wordt het er niet op. We leven in tijden van regime-change thuis. De oude media hebben hun geloofwaardigheid al verloren. Er is nog wel een regering, en een parlement, maar zelfs een kind kan hun machteloosheid zien. De immigratie-crisis is al genoeg om de overleverde structuren omver te werpen.
Binnenkort komt daar een financiële collaps overheen, als logisch resultaat van tientallen jaren voodoo financiële politiek. Het Westen kapseist.

Van Duyvenbode | 01-02-16 | 19:48

Weg met ons. Weg met ons. Weg met ons. Weg met ons. Ow, wacht, nee, we moeten wel grof dokken dus we moeten blijven maar verder onze bek dichthouden en de ellende maar ondervinden.

Tutanchamon | 01-02-16 | 19:48

Kan niet wachten op het Zika-virus...

Jan Gordelroos | 01-02-16 | 19:48

inmiddels door ervaring wijzer geworden is meestal het gegeven cijfer later uitgelopen op 3 of 4 keer zoveel. We kennen het van Griekenland, geen cent meer. We horen het van Erdogan, binnen 2 weken is het te ontvangen bedrag al het dubbele en de aanname dat het een beginnetje is. Vergeten we niet dat het alleen de netto cijfers zijn en niet de kosten die komen uit de algemene middelen zoals salaris van extra politiemacht, ME, de tig debatten, crisisoverleg, noodoverleg en nogmaals overleg van de duurbetalende politici en hoogwaardigheidsbekleders etc etc.

fikkieblijf! | 01-02-16 | 19:47

De burgemeester begrijpt het niet of is de schaamte voorbij. Zelfs na het eerste -volledig terechte- tumult na zijn opmerking herhaalt hij deze nog even: "Maar de meisjes kunnen toch een andere route nemen".
Ja, dat kan, maar dat zou dus niet nodig moeten zijn.

Complimenten voor de aanwezigen in het zaaltje, die hun cool nog aardig weten te bewaren.

Vega Mindy | 01-02-16 | 19:45

Ik merk dat ik heel veel logische opvattingen heb om de demografische ramp tegenwicht te bieden, bijvoorbeeld door Nederlanders te stimuleren om meer kinderen te krijgen. (uiteraard is een migratiestop het beste, maar die gaat vooralsnog niet verwezenlijkt worden).
Maar ja, ik zal wel weer eens een nazi zijn. Eigenlijk is alles voor de gutmensch 'nazi' dat niet in hun straatje past, en dat straatje is vervanging van ons volk en onze cultuur.
Ik zat er net over na te denken hoe je geest moet werken als je voor de totale globalisering bent en (de blijkbaar) bijbehorende open grenzen. Je faciliteert dan het feit dat dit uiteindelijk zal resulteren in dat er nog maar 1 wereldcultuur zal zijn en 1 mixetniciteit. Dus de diversiteitswensers zijn indirect anti diversiteit. Ironisch.
Wat zou het heerlijk zijn wanneer elk volk en cultuur in zijn eigen land zou blijven. Culturen zouden minder snel opgeslokt en weggevaagd worden door de sterkste intolerantste en overheersende cultuur.
Ik begrijp dat hier haken en ogen aan zitten, want wat doe je met een homo uit een moslimland, zomaar laten creperen in zijn land? Dat lijkt me onrechtvaardig.
De mensenrechten zouden actief gehandhaafd moeten worden zodat het overal voor iedereen leefbaar zal zijn. Maar dat is van mijn kant weer wat wensdenkerig misschien, maar ik denk wel dat dit beter is dan de problemen te verplaatsen naar landen waar die problemen nog niet waren, waardoor er uiteindelijk op meer plekken problemen zijn (zoals nu gebeurt).

pluk-87 | 01-02-16 | 19:45

Daarom is overwerken om aan allerlei materialistische fratsen te kunnen meedoen eigenlijk ook landverraad. Hiermee faciliteer je de financiering van de invasie.

du Roi Soleil | 01-02-16 | 19:44

@want in syrië kun je met euro's betalen?

sennholz | 01-02-16 | 19:35

ik heb daar betaald met Hollandse guldens, dat hadden ze nog liever dan dollars, wel onder de toonbank natuurlijk

d' 8hØker | 01-02-16 | 19:43

Al heel lang lezen we van David Goldberg - destijds onder het pseudoniem Spengler - dat Duitsland demografische verloren is. Maar als ik deze video eens zie, en de woede zie, dan geloof ik dat Duitsland het niet gaat laten gebeuren.


Ik zie de woede daar niet zakken.

omanders | 01-02-16 | 19:43

En dan snappen we meteen ook waarom we zowat tot ons graf moeten blijven werken, ondanks alle vooruitgang in automatisering. Per werkende komen er steeds meer eters van wie weinig tot niets te verwachten valt.
Alleen als de oorspronkelijke bevolking tot de dood werkt is dit op te vangen.

du Roi Soleil | 01-02-16 | 19:43

Vogelbeest | 01-02-16 | 19:34,
.
Het is makkelijker om een groep domme mensen voor de gek te houden, dat is een feit. Ik ga niet mee in je verhaallijn dat de "overheid" opzettelijk mensen dommer maakt door het asielbeleid dat ze voeren. Tenslotte, mensen kunnen NOG steeds op vrijwillige basis een partner selecteren, dus in dat opzicht is vooralsnog niets aan de hand.

R83 | 01-02-16 | 19:43

Waar ligt de grens?

Banana008 | 01-02-16 | 19:43

-weggejorist-

jdarc | 01-02-16 | 19:42

nog meer accijns op auto's, geen probleem.

Rico den Hollander | 01-02-16 | 19:42

En stoppen die kosten dan na 2017? Of worden ze alleen hoger. Deze instroom blijft gewoon eeuwig geld kosten, zelfs als er niemand meer bij komt. En dat is een utoptie!
Zo'n Derde Wereld immigrant kost aan huisvesting, gezondheidszorg, scholing, uitkeringen, extra politie et cetera gemakkelijk zo'n 40.000 euro per jaar. In zijn resterende leven dus zo'n 2,5 miljoen.
Als er in Nederland 60.000 binnenstromen is dat 120 miljard. Veel inkomsten hoeven we er niet van te verwachten. En dat zijn dan de kosten aan instroom in één jaar, uitgesmeerd over de komende 60 jaar. En volgend jaar komt er weer een batch.
Dat wil zeggen dat we ieder jaar 1/6e van de staatsschuld aan toekomstige verplichtingen bijkomt. Absoluut niet duurzaam.

du Roi Soleil | 01-02-16 | 19:41

nog 4 weken, dan is het probleem opgelost, volgens onze EU voorzitter (mag ik niks over zeggen)

d' 8hØker | 01-02-16 | 19:40

sennholz | 01-02-16 | 19:35
Vraag: wat is of wat was het schoolcijfer van begrijpend lezen op school ?
Dan kan ik uw vraag beter beantwoorden.

duitse herder | 01-02-16 | 19:40

Fokking unglaublich hoe die 'goedmens'-klootzakken met hun eigen bevolking omgaan. Met volksverdringing en -vervanging is men bezig, niets anders, mede op last van het EU-tuig in Brussel. Ook financieel wordt het volk uitgekleed om het geld te geven aan lamzakken, islamisten en aanranders. O.a. wordt de benzinepomp als belastingafpersingskantoor gebruikt. Dit vraagt om een keiharde reactie; het kan niet uitblijven.

Fijnstoffer | 01-02-16 | 19:39

-weggejorist-

Yes Crumbs | 01-02-16 | 19:39

Je kunt het ook positief bekijken: de burgemeester geeft indirect toe dat er een probleem is (want waarom anders omlopen).
Nu nog een jaartje wachten en (flink) wat incidenten verder en het probleem wordt opgelost.

GrandmasterB | 01-02-16 | 19:39

En dan steken op een kwade dag een paar boeren de koppen bij elkaar, en word er een 'welkom' roepende ongekozen PvdA burgermeester naakt tussen een horde testosteronbommen gegooid.
En dat is dan nog het geweld-arme begin.
Er staat ons nog een hoop te wachten.
Begin u te verenigen. Hier hebben we een buurt-app.
Eenvoudig te realiseren, en met één oproep tien stevige kerels paraat. De rest van het dorp heeft ook dergelijke clusters. Zijn spontaan ontstaan. Alsof de noodzaak gezamenlijk gevoeld wordt.

Het merendeel van de mensen die ik dagelijks spreek, hebben er genoeg van. De draagkracht voor het huidige beleid is practisch nul. Vanaf dat punt is er niet meer te spreken van democratische besluitvorming. Wat rest er nog als de rede monddood gemaakt is?

koolteer | 01-02-16 | 19:39

Binnenkort in iedere wijk op iedere hoek een moskee.

PieterPassant | 01-02-16 | 19:39

50 miljard dit jaar, en dan zijn de gezinsherenigingen en gezinsuitbreidingen nog nieteens begonnen. Ook komt de onomkeerbare immateriele schade aan de Duitse cultuur en samenleving hierin niet tot uiting.
50 miljard die niet meer uitgegeven kan worden aan de ontwikkeling van Duitsland, aan gezondheidszorg, onderwijs of wetenschap.
Triest om te beseffen dat we er nooit meer achter gaan komen hoe west-europa zich verder had ontwikkeld zonder grote demografische verandering door immigratie uit cultureel conflicterende minder ontwikkelde gebieden..

henkdekanarie | 01-02-16 | 19:36

@duitse herder | 01-02-16 | 19:33
want in syrië kun je met euro's betalen?

sennholz | 01-02-16 | 19:35

Verwelkom ze allemaal met een plofkip.

HeelStijl | 01-02-16 | 19:35

-weggejorist-

Yes Crumbs | 01-02-16 | 19:35

Moet nou echt het hele Europese beschaving neer de kl*te geholpen worden omdat 1 vrouw uit Duitsland dat wil?

Zelfs haar eigen deelstaten dreigen met processen tegen haar.
Hollande heeft een par keer duidelijk uitgehaald tegen vluchtelingen, maar kreeg een telefoontje van Merkel en draaide om als een blad aan een boom.
Rutten loopt alijd als schoothondje achter baas Merkel aan.
De Oost-Europese staatshoofden sluiten hun grenzen en bouwen hekken.

Alles wijst er op dat wij collectief de toekomst van onze kinderen op kunnen geven (gemiddeld IQ in NL 107 of zo) omdat Merkel uit angst voor de vergrijzing heel Lichtgetinitë (gemiddeld IQ 75, onder onze grens voor debiel) binnen wil laten.

Vogelbeest | 01-02-16 | 19:34

Euries 22000 tot 26000 per stuk voor al die prachtige Lawrence of EUrabië woestijnprinsen. Onze blonde vrouwen staan nu al te soppen: goeie deal!

HeelStijl | 01-02-16 | 19:34

Stralks Amalia op haar fietsje langs allemaal vluchtelingen: he psssstttt...............
Ben benieuwd hoe lang dit dan nog goed gaat.

Alexander Pechkop | 01-02-16 | 19:34

Of je stuurt een zeer groot EU-leger naar Syrië , ff een paar maanden knallen met zijn allen .
Paar 1000 elitetroepen blijven achter voor de overgang van bestuur in Syrië met een mandaat om kont te schoppen als het nodig is.
Next.

pontius | 01-02-16 | 19:34

Maar is deze oplossing van Burgemeesters in Duitsland standaard of zo? Armlengte er vandaan ,niet door hun straat, niet door hun buurt, niet door hun stadsdeel ,niet door hun stad, niet door hun gemeente, niet door hun provincie. Niet door hun l,.. wacht eens even,waar ging het fout?

miko | 01-02-16 | 19:33

Jaarlijks boeken de vluchtelingen die in Duitsland wonen... let op: 404 miljard euro over naar hun familie in hun thuislanden.
Die 404 miljard euro wordt dus in Duitsland uitbetaald maar niet in Duitsland besteed. Jaarlijks dus. En stijgend nu.

duitse herder | 01-02-16 | 19:33

Het valt te bezien of democratische verkiezingen nog gehouden worden in de EU, wat als ...

smdyasc | 01-02-16 | 19:32

Es kommt nur alles auf Propaganda an.

HeelStijl | 01-02-16 | 19:32

De Visegrad heeft terug een Ijzeren Gordijn nodig, ditmaal om de nieuwe giften uit West-Europa buiten te houden.

Kantana | 01-02-16 | 19:31

-weggejorist-

miko | 01-02-16 | 19:30

Immigratie, het kost een paar centen,
.
En je veilige vredige samenleving....

Parel van het Zuiden | 01-02-16 | 19:30

Het bedrag ligt velen malen hoger dan de 50 miljard waarover gesproken wordt, het is eerder 70 tot 90 miljard euro. Bovendien laten ze opzettelijk een aantal kostenposten buiten beschouwing en is de migratie van mensen richting Europa nog lang niet voorbij.

R83 | 01-02-16 | 19:29

Ooit zullen de boven ons gestelden hiervoor verantwoording af moeten leggen..

notreehugginghippies | 01-02-16 | 19:29

Het houdt niet op niet vanzelf. Eens moeten ze voor hun wandaden zich verantwoorden. Maar, zoals altijd is het dan te laat.

HdJ& | 01-02-16 | 19:29

Onze oosterburen denken aardig te zijn maar het woestijnvolk blijft Duitsland (en ons) haten. Ik hou me maar vast aan de uitspraak van Wilders dat wanneer hij de grootste wordt en de andere partijen hem negeren, dat er een revolutie komt. Dat zou ik wel gerechtvaardigd vinden wanneer je land uit handen gegeven wordt maar dat er (aantoonbare) staatspropaganda is om het volk op de gevestigde orde te laten blijven stemmen.

pluk-87 | 01-02-16 | 19:27

Wie heeft eigenlijk bedacht dat we die kansenparels hier vin ons Europese huis moeten opvangen. Kunnen we hen niet in hun eigen thuis te eten geven? Of desnoods in hun tuin? Die zandbak is groot genoeg.
Tijdens WOII trokken wij toch ook niet massaal richting zandverstuiving.

Mantisomantis | 01-02-16 | 19:26

wat denk je dat die worstvretende white trash ossies daar kosten?

Maaiveld | 01-02-16 | 19:26

Dat wordt dus zo`n 5 euro per liter fossielenvloeistof om de kosten van deze CRIMIgranten op te vangen.

Uw Psychiater | 01-02-16 | 19:25

Dag Duitsland.
Ten onder gegaan aan een misplaatst schuldgevoel.
Wie zijn verantwoordelijk voor dit schuldgevoel?
Jawel, de steevast zelfde dader: het linkse spook.
--
Is rechts dan zo goed Appel? Nee, ook niet. Maar zij zijn niet verantwoordelijk voor het opleggen van een verplicht collectief schuldgevoel.
--
Jaahaa maar rechts was wel mooi verantwoordelijk voor 6 miljoen doden, dus..
Dus wat? de geschiedenis staat vol van oorlog. Toen de moslims India veroverde kwamen 60 (!) miljoen mensen om. Dus nuet verwijzen naar het verleden aub.

appeltjesgroeneweide | 01-02-16 | 19:25

Voor dat geld kunnen we beter Afrika gaan op kopen zij hier en wij daar .

Jetstream | 01-02-16 | 19:25

En ieder jaar erna vergelijkbare bedragen. Totdat ergens na de 4e generatie ze een bijdrage gaan leveren.

Let op: nogal positieve aanname!

Godsammekraken | 01-02-16 | 19:24

History repeating.. Hoe lang denk linksdragend nu nog dat dit goed blijft gaan

The Next Subject | 01-02-16 | 19:24

Haast niet te schaffen dit.

solcama | 01-02-16 | 19:22

Migratie: het kost een paar centen, maar dan heb je ook niks.

Driewerf Hoezee | 01-02-16 | 19:22

wat hebben die Duutsers toch tegen Joden

d' 8hØker | 01-02-16 | 19:21

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken