Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zenderraad: wetten zijn niet voor ons

Wie zijn zij die ons vertellen waar we naar moeten kijken? In dit geval de zenderraad die wil dat wij naar de Arabische muziekzender Rotana, eigendom van Prins Al-Waleed bin Talal bin Abdul Aziz Al-Saud gaan kijken. (Ja, HIJ!) RTL7 moet er aan geloven, alleen UPC kan het voorstel nog stoppen. Rotana, mag in Nederland nog geen seconde hebben uitgezonden en als bedrijf niet eens bestaan, het is geen kleintje. In Arabierië is Rotana dé uitgever van alle Arabische entertainment. Groot in dvd's cd's en op televisie. Dankzij het doorpompen van eigen artiesten via eigen mediakanalen heeft Rotana een marktaandeel van 85 procent opgebouwd. Inderdaad, dat MAG in Europa of de rest van de wereld niet eens. Ies monopoliepositie en als je dat doet, maakt Neelie Kroes je kapot. Tijd voor opheldering over deze programmaraad. We vroegen Els van Loenen, voorzitter van de programmaraad hoe het in godsnaam mogelijk is dat een 110% reclamezender wel mag, en RTL7 moet verdwijnen. Hoxha ontmoet Els van Loenen Hallo Els! Hallo Hoxha! Er is nogal wat ophef ontstaan over jullie weloverwogen beslissing om RTL7 van de kabel te dumpen en er een Arabische muziekzender voor in de plaats te stoppen. Nou, dat kun je wel zeggen! Hoe kunnen jullie een zender toelaten die in Nederland nog niet eens formeel bestaat als bedrijf en nog geen seconde heeft uitgezonden? Ze bestaan alleen als postbus. Nou, de raad heeft naar alle presentaties gegeken en heeft zich natuurlijk enorm goed ingelezen. Rotana heeft in Nederland een zaakwaarnemer. We hebben wel gegeken of de zender voldoende financiële en technische middelen heeft om daadwerkelijk te gaan uitzenden natuurlijk. Daarin heb je gelijk Els. Rotana heeft 20 miljoen gepompt in het live gooien van de zender. Kost de belastingbetaler niets. Maar in het midden-oosten heeft Rotana een marktaandeel van 85 procent, dat is met recht een monopoliepositie. Nergens anders ter wereld is zo iets toegestaan. Is dat wel verantwoord zaken doen? Wij kijken alleen of de zender een goed aanbod heeft, wat ze in het buitenland doen is niet relevant voor ons. Goed, maar als je kijkt naar het aanbod, dan zie je dat Rotana alleen maar muziek van eigen artiesten uitzendt. Wat ze aan anderssoortige 'entertainment' brengen, verkopen ze zelf al op dvd's. Dan zijn die videoclips toch niets meer dan een doorlopende reclame? Een soort TellSell, om de eigen platenmaatschappij te promoten? Wij hebben alleen gekeken of een dergelijke zender er al was in ons uitzendgebied. Nou, die was er niet. Terwijl je aan de bevolkingssamenstelling kan zien dat er behoefte aan is. Kijken allochtonen dan geen Formule 1 of Harry Mens? De gemiddelde Turk is gek op snelle auto's. Sterker nog, Turken in Nederland zijn veel ondernemender dan de gemiddelde autochtoon. Zijn heel veel kleine- en grote zelfstandigen. Jullie pakken ze zomaar Harry Mens af. Dat is niet relevant, wij kijken nogmaals alleen naar het aanbod. Maar het aanbod is alleen maar een doorlopende reclamespot voor de platenmaatschappij die ook Rotana heet. Dat is toch ontzettend eenzijdig? Nou, wij hebben gekeken of er al een Arabische muziekzender op de kabel is. Wij hebben geen invloed op het programmabeleid. Het is niet onze taak, iedereen heeft zijn eigen taak. Dan moet het commissariaat van de Media, de Opta of de Mededingingsautoriteit daar maar naar kijken. Goed dus ik kan constateren dat jullie beseffen dat het Commissariaat van de Media mogelijk gaat ingrijpen. Toch laten jullie een dergelijke reclame voor een Arabische platenmaatschappij toe, omdat dat niet jullie taak is. [hoop blabla deleted] Ja. Iedereen heeft zijn eigen taak. Wij hebben iedereen in de raad proberen te bellen om te kijken wat de samenstelling van de raad nou eigenlijk is. Er vielen ons wat dingen op.... Zo viel het ons op dat de raad voor de volle honderd procent is samengesteld uit mensen uit zoals we dat noemen 'de softe sector'. Ex-fractiemedewerker van de Pvda, kunstenaarsinitatieven, filmcollectieven, integratieambtenaren, buurtwerkers. Allemaal subsidieontvangers en voor zover we konden nagaan nogal Pvda. Zelfs een Hindoestaanse radiomaker die over zijn eigen zender mag beslissen. Stuk voor stuk ontzettend goede mensen. Maar niemand met een gewone baan. Dat is toch geen afspiegeling van de maatschappij? Ja, en? Ik vind het fout dat u ons hebt nagetrokken, dat u zomaar hebt lopen bellen. Zo iets kan niet en druist in tegen elke fatsoensnorm! Els, het is een normale werkwijze om onderaan de organisatie te bellen, zeker als we de transparantie van de raad bestuderen. U was als laatste aan de beurt. U zit op het gemeentehuis, wat doet u eigenlijk voor de kost? Ik werk 16 uur per week voor de raad. Het gaat u niets aan wat ik verder doe. Beseft u niet dat u de schijn tegen hebt door deze zeer eenzijdige samenstelling van de raad? En dan ook nog eens met een dergelijk controversieel besluit te komen. Een besluit dat ook nog eens tegengehouden zal worden door het Commissariaat van de media, zoals u zelf al denkt? Ach, eenzijdig. Ik zeg altijd maar: wie niet van hockey houdt, zal ook nooit in een hockeybestuur terecht komen... Duidelijk. Dank voor uw reactie mevrouw Van Loenen.

Reaguursels

Inloggen

als ik dat die pokkeherrie wil horen ga ik wel naar de lokale moskee
en anders wens ik deze zendervervuiling niet in mijn pakket
en zeker geen ene cent voor te betalen

Baron Jaeger | 21-03-07 | 11:47

is er al een follow-up / cq meer nieuws?

GertDus | 21-03-07 | 10:40

Begin toch steeds meer te denken dat dit een 1 april grap is. Anders bedenk je dit niet.

Klint Ostwald a.k.a. | 21-03-07 | 10:18

fapfapfap

desnijdert | 21-03-07 | 06:56

Antwoorden van die muts zeggen genoeg...

Wat een ongelooflijke loser. En daar betalen wij onze belastingcentjes aan...

K.. ambtenaren begrijpen nog steeds niet dat ZIJ in dienst staan van de maatschappij en de maatschappij niet in HULLIES dienst!!

Gelukkig woon ik niet in 020 en blijf ik RTL7 zien!
Succes met de strijd 020 :-)

PS. Nog allochtone criminelen op vakantie te sturen?

Dit land gaat naar de kl... arrrgh!!!

Assemargalismagalles | 21-03-07 | 03:56

-weggejorist-

nummer 1 | 21-03-07 | 01:50

Jongens!! Zo'n transparante corruptie heb ik nog nooit gezien. Die van Loenen is echt dom!

css.... | 21-03-07 | 01:37

Je kan dit land niet meer serieus nemen? Ik maar dom belasting betalen om dit soort uitschot in stand te houden.

css.... | 21-03-07 | 01:25

"wij hebben gekeken of er al een Arabische muziekzender op de kabel is"

Wat een onzin, het aanbod bestaat überhaubt alleen uit 1 Amerikaanse en een hoop Europesche zenders. Er is ook geen Chinese, Japanse, Noord-Koreaanse, Cubaanse, Canadese, Zuid-Afrikaanse etc. zender, we nemen toch ook geen zender over uit elk van deze landen? Dan houden we helemaal geen Nederlandse TV meer over.

Is die zender overigens wel Nederlands of desnoods Engelstalig? Anders verstaat toch niemand het, die Luxemburgse zenders zijn tenminste nog vernederlandst.

onbekend voor jou | 21-03-07 | 00:02

Gedoe om niks die zender komt er gewoon niet. UPC heeft hier geen zin an

matazurka | 20-03-07 | 23:56

Godzijdank woon ik niet in 020, heb ik een schotel, en mijn Dreambox kan prima overweg met de decryptiecodes die ik van internet pluk! Ophoerennnn met die hopeloos verouderde kudtkabel!

poktor | 20-03-07 | 23:40

Klopt, arabieren houden van autosport -- denk maar aan wie de A1GP opgericht heeft.

Allochtonen kijken niet naar 'onze' kabel (dus ook niet naar Rotana), maar met de schotel naar Turksat. Reden: ies graties. Geen abonnement, geen smartcard, geen administratie- en activeringskosten, geen dure decoder. Een schoteltje van 2 tientjes en een ontvanger van 60 of 70 piek en je zit geramd.
Heb laatst bij een Turkse collega namelijk z'n ontvangertje afgesteld en stond versteld van het groot aantal 'free-to-air', dus graties te ontvangen zenders!

broomstick | 20-03-07 | 23:34

Uit de vacatures van de programmaraad:
"Uitgesloten zijn: Personen werkzaam voor aanbieders van programma's of omroepnetwerken"
Gooi Prakash Kandhai eens héél snel uit die raad dan!

Patrick Bateman | 20-03-07 | 22:24

Hulde Geenstijl hopelijk word er wat mee gedaan

blijhoofd | 20-03-07 | 21:57

Jaja, meneer Prakash Kandhai is zowel lid van de APR alsmede medewerker van Ujala Radio en dit zou niet lijken op belangenverstrengeling: www.radio.nl/2003/home/medianieuws/010...

Toch raar dat deze zender in het basispakket zit en zenders zoals BNR Nieuwsradio, Noordzee FM, Radio Veronica, RTL FM en YORIN FM niet:
www.stichtingapr.nl/index.php?pageId=9...

Dat kan toch niet anders als zo'n links inteeltclubje zulke vacatures plaatst:
www.stichtingapr.nl/news/xNews.php?act...

"Om de representativiteit van de programmaraad te waarborgen worden jongeren en kandidaten van allochtone afkomst extra aangespoord te solliciteren."

Respresentativiteit my ass; de samenstelling van deze club lijkt geenzins op een dwarsdoorsnede van de gemiddelde televisiekijker in 020 en omgeving: opbouwwerkers, migratiedeskundigen, "directeur" adviesbureau kunstinstellingen, schrijver, consulent voor mensen met een chronische handicap, commercieel directeur ontwerpbureau en last-but-not-least een fucking "management consultant". Stuk voor stuk subsidiesponzen, een kerel die waarschijnlijk het Politburo van de SP/PvdA als grootste klant heeft en een man die z'n best doet met een inhoudloze Engelse functietitel in een GAKO pak, een Disney stropdas en een slechte kopie van een Lee Towers-bril.

Volstrekt onduidelijk is wat deze mensen doen naast televisiekijken. Als belastingbetaler en televisiekijker eis ik transparantie! Dus geen gelul dat het niet netjes is om mensen in publieke functies na te trekken. Ik eis verantwoording!

Klint Ostwald a.k.a. | 20-03-07 | 20:44

Hoxha ,één ding moet ik je nageven ze zijn zich kennelijk lam geschrokken daar bij de Algemene programmaraad.
probeer eens op hun website www.stichtingapr.nl/ te klikken op de volgende links (in hoofdletters)
Het WETTELIJK KADER waarbinnen deze opereert, de BENOEMINGSPROCEDURE en de actuele SAMENSTELLING van de raad, de WERKWIJZE en de AGENDA.
Daar komt stuk voor stuk DIT uit :http://www.stichtingapr.nl/raad.html

LoudAndProud | 20-03-07 | 20:04

@koerbagh 20-03-07 @ 19:26
The horror.... the horror....

LoudAndProud | 20-03-07 | 19:59

Hmmm, lastig interview. Komt te weinig uit Els en te veel uit Hoxha. Mevrouw toont in elk geval aan dat ze niet wordt gehinderd door enige kennis van zaken. Iesj simpel. Programmaraaddhimmi's schudden twee keer per jaar met hun houterige witte reet op Afrikaanse trommelmuziek en eten wel eens kebab en couscous. Verder hebben ze natuurlijk vakantie gevierd in het geweldige Marokko, alwaar Els als enige blanke vrouw ooit geen kneep in haar reet kreeg, en mogen ze veel licht autistische, maar hoog opgeleide allochtonen tot hun vriendenkring rekenen. Ziehier de conclusie dat de arabierse medelander behoefte heeft aan jengelende theedoeken. Programmaraad... het zou niet meer moeten kunnen in 2007.

Murdockyoufool | 20-03-07 | 19:55

damn ik kan ze geen eens meer mailen

uchman | 20-03-07 | 19:28

@LoudAndProud 20-03-07 @ 19:18:
Psst... AOL/Time-Warner/BuenaVista-Disney Corp./ABC/General Motors is allemaal 1 groot concern.

koerbagh | 20-03-07 | 19:26

Mijn god Hoxha ,de tsunami van islamisering is veel verder doorgedrongen dan we hadden kunnen vermoeden!
Als je heilige strijd tegen de programmaraad gestreden is pak je dan ook even AOL, Apple Inc., Worldcom, Motorola, News Corporation Ltd,Disneyland Parijs,Four Seasons , Plaza Hotel in New York en Savoy in London aan???
"He has also made large investments in AOL, Apple Inc., Worldcom, Motorola, News Corporation Ltd and other technology and media companies.[citation needed]
His real estate holdings have included large stakes in the Four Seasons hotel chain and the Plaza Hotel in New York. He sold half of his shares in the latter in August 2004. He has made investments in London's Savoy Hotel and Monaco's Monte Carlo Grand Hotel. He holds a 10% stake, worth $30 million in 2006, in Euro Disney SCA, the organization which manages and maintains the Disneyland Resort Paris in Marne-la-Vallee, France.In January 2005 Prince Al-Waleed purchased the Savoy Hotel in London..."

LoudAndProud | 20-03-07 | 19:18

-weggejorist-

zureregen | 20-03-07 | 18:58

turken spreken geen arabisch ,voor de mongolen onder ons moet ik ff meedelen .

prins74 | 20-03-07 | 18:39

Zonder "die hoop blablabla" is het hele artikel ongeloofwaardig.

poedel | 20-03-07 | 18:23

-weggejorist-

crazymichael | 20-03-07 | 18:20

Ik snap wel dat jullie dit stukje plaatsen als entertainment, maar ik ben toch benieuwd naar wat er echt gezegd is en zou graag de geluidopname van het gesprek horen.

Vagere_Hein | 20-03-07 | 18:09

Liever dit dan nog een zuigende oer-Hollandsche TMF-kloon. Vroeger had ik de grootste lol met MTV-world, reclames half in het Hebreeuws.

Reltiet | 20-03-07 | 17:40

Het is natuurljk wel een beetje gezeur van GS. Wie kijkt er in godsnaam naar die RTL7-meuq? En zo'n arabische zender ach, er zit een knop op je afstandsbediening, wel meer dan 1 zelfs.

Waarom kan UPC eigenlijk niet gewoon een extra zender in het pakket donderen? Is iedereen eauk weer blij. Zelfs de Harries die naar RTL7 kijken.

TM | 20-03-07 | 17:29

Als die Arabische John de Mol meer wil dokken dan RTL7 om met zijn zender in het pakket te komen, dan kun je daar als UPC moeilijk nee tegen zeggen.
En mocht je het er als consument niet mee eens zijn, zeg dan gewoon je abonnement op.
Dit alles volgens het goede liberale principe 'money talks'.

Zeurders | 20-03-07 | 17:27

ared 20-03-07 @ 15:47<br>
Die pushen alleen niet enkel hun eigen artiesten... Daar zit het hem in, in Nederland zien we content en kanalen graag gescheiden.

Cavorka | 20-03-07 | 17:22

Is er al een bukkanaal met Els-privé?

..zapper | 20-03-07 | 17:18

@ Koerbagh:

Mmm, wat denk je van een villa,tje op Dubai Palm Eiland kado krijgen?
( prima belegging ook, niks mis mee).

The eimer | 20-03-07 | 17:17

Wedden dat er straks een appart glasvezelnetje wordt aangelegd voor die middeleeuwse bagger tv uitzendingen?
Natuurlijk gefinancieerd door Arabische wahabisten, commercieel geleid door Milli Gorus en gesubsidieerd en gepromoot door Cohen himself.
Ook Nederlandse Turken kunnen meeparticiperen: de inleg is onbeperkt, het verlies ook.

The eimer | 20-03-07 | 17:12

Hahahaha... Els heeft gelijk hoor... Je mag toch als anonieme PvdA raamambtenaar toch wel gewoon zitting nemen in een openbaar lichaam en dan gewoon anoniem blijven? Die lastige kudtburgers allemaal die maar moeten weten wie je dan wel bent en wat je doet en waarom. Gatverdamme. Els weet toch zeker zelf wel dat zij het allemaal beter weet dan die kloterige kudtburgertjes. Gij zult belasting betalen voor mijn salaris en verder uwen bek houden, niewaar Els? Nog een vraagje van een kudtburger, Els: Wat heeft die Saoudische prins jullie betaald voor dit advies? Een anoniem kluisje in de Zwitserse Alpen? Of een paar weken graties en geheel verzorgd in Dubai?
www.burj-al-arab.com/

koerbagh | 20-03-07 | 17:09

"Wij kijken alleen of de zender een goed aanbod heeft, wat ze in het buitenland doen is niet relevant voor ons."

Ok. Klaar met lezen. Mijn geweten is weer zo schoon als wat. Ik ga gewoon weer door met beleggen in wapens. Dat dee ik al zonder al die beleggingsbedrijfjes en pensioenfondsjes. Heb ik hunnie niet voor nodig om me uit te leggen waar er goed te verdienen is. Ken je geschiedenis en beleg zeg ik dan maar. No kidding.
Sukkels.

Beasjt 669 | 20-03-07 | 17:08

Zou er eauk ruimte zijn voor een Nazi-anaal Sjoosjie-a-listige Arbaaiders Partei voor al die mensen in 020 Noord?

TyfusLeijer | 20-03-07 | 17:01

Ik snap die hele ARP niet. Willen ze RTL7 verwisselen voor een Arabische muziekzender. RTL7 heeft bijna een monopolie op de autosportprogramma's en laat dit nou in Nederland de sport zijn die het grootst groeiende aantal fans kent (of je het er nou mee eens bent of niet het is een feit!!) maar het meest stomme is dat ze dat verwisselen met deze muziekzender, waarvan de gemiddeld kijker deze toch al ontvangt of straks kan ontvangen op zijn aanwezige schotel!!!! ROT OP JE ARP en blijf van mijn formule 1, Le Mans en Indy 500 af...........

Thorin | 20-03-07 | 16:48

Beste Els,
ik heb diverse demografische bronnen erop nageslagen en er is een trend te zien dat de bevolkingssamenstelling groepen bevat die behoefte hebben aan een zender waar (ex-)dictators worden vereerd. In de huidige samenleving waar normen en waarden vervagen verlangen sommige mensen terug naar orde die wordt gecreëerd met harde hand. Dat er af en toe bloed vloeit neemt men op de koop toe.
Om die nostalgische gevoelens te stroomlijnen is het wellicht leuk om propagandafilms uit te gaan zenden uit WOII. Maar ook eigentijdse films uit hedendaagse dictaturen zijn welkom. En er is vast ook plek op die zenders voor de dictatuur van de culturele elite...
Doe wat met de tip. Ik zie een gouden toekomst op de kabel....

Quichegerechtigde | 20-03-07 | 16:45

.
.
.....1 APRIHIIIIIIIILLLLLL!!!!!!!!!!!!
.
.

barq | 20-03-07 | 16:43

@ Klompvoetje 20-03-07 @ 15:35 Inderdaad, laat ze kijken naar de gemiddelde abbonnee ipv inwoner

Apollo | 20-03-07 | 16:35

Nee ies goet voor de integratie van nederlands volk

goodray | 20-03-07 | 16:31

Neon 20-03-07 @ 15:39

LOL!

rosalie | 20-03-07 | 16:30

@ sjaakdeslinksesul 20-03-07 @ 14:46
Volgende keer een waarschuwing zetten bij dat soort linkjes aub. Scheet van schrik me onderbroek vol. Wat een enge harses heeft dat wijf.

schele henk | 20-03-07 | 16:18

Goed voorbereidend werk van Hoxha. Ik hoop dat er wat wordt gedaan bij die amateur clubjes als ARP. Mss een idee om elke UPC klant te laten stemmen op de UPC-site over zenderaanbod via de kabel ipv dit soort incompetente dhimmitude softe ambtenaren op machtsposities te behouden.

geencommentaar | 20-03-07 | 16:16

wat heeft een arabische muziekzender met Turks leren te maken (wat trouwens na 1.5 jaar nog steeds vervloekt moeilijk ies)

Seaudebeau | 20-03-07 | 16:15

komt er ook nog een mongoolse zender?

buchtinpakskes | 20-03-07 | 16:14

Enver bedankt, sowieso weg met reichsclubs die bepalen wat entartet is en wat niet: maak een eind aan de staatspopagande / censuurmachine: weg met de publieke omroepen, eind aan de verplichte omroepbijdragen en laat iedereen gewoon zelf bepalen wat ze willen zien via betaal-tv.

a-omega | 20-03-07 | 16:10

Ik vraag me af op welke wijze Rotana zich zó in de kijker van deze club heeft weten te spelen dat RTL7 zo opzij is gezet.
Zeker in het licht dat er al 20 miljoen (... in Nederland, Europa?) is geinvesteerd in het live krijgen van de zender.
Je zou bijna denken dat hier iets meer aan de hand is dan - toevallig - een goede presentatie/business-case, logisch gevolgd door deze objectieve keuze van de raad.
Mmmmh, toch maar eens dat rapportje doorspitten op basis waarvan Rotana op de short-list is komen te staan. Kijken of er iets in staat over COMPLIANCE!!!

fweddy | 20-03-07 | 16:04

Afzinken in de Noordzee zeg ik.

TRS | 20-03-07 | 16:03

Er is bij ons in de stad geen Turk (en in mijn geweldige stad is 10% van Turkse komaf) die kabel heeft. Die is veel te duur in verhouding tot een schotel waar mee je wel alle zenders uit de lucht kunt pikken die je wilt zien.
Ik kan mij goed voorstellen dat dat in de rest van dit land niet veel anders is. Dus waarom zou je in godsnaam je zenderaanbod aanpassen aan een groep die er helemaal geen gebruik van maakt?

Zippy | 20-03-07 | 16:03

Ik niet snap. Gewoon doen wat KaiserSoza 20-03-07 @ 14:58 heeft gedaan. Ies nog goedkoper ook.

Dömper | 20-03-07 | 16:01

Dr R. Clavan 20-03-07 @ 15:45
Wel weer een veilige zap erbij, met 'zap de neger'. Enkel arabieren natuurlijk. Scheelt toch weer een adje

LibertasSimplex | 20-03-07 | 15:51

volgens mij heeft MTV met MTV, TMF en The Box ook een marktaandeel in Nederland van dichtbij de 100%. Ga daar ook eens over zeiken dan.

ared | 20-03-07 | 15:47

Ik haat alles wat met autosport, voetbal en ballen die ontwetend brallen over zaken doen te maken heeft. Dit is een enorm dilemma. Oke uit twee slechten dan; ga toch maar deaud Els.

spooky | 20-03-07 | 15:46

kwootje:

De APR gaat met het advies verder dan zijn bevoegdheid strekt. ‘De APR moet adviseren over de vijftien zenders in het basispakket, maar laat zich nu uit over de overige zestien zenders die deel uitmaken van het standaardpakket. We zullen dat advies meewegen, maar voelen ons er niet aan gebonden’.

Sytze Vliegen | 20-03-07 | 15:45

Echt van de kameel gerukt die gasten bij UPC. Een zender speciaal voor de modoms. Te krankzinnig voor woorden. Muziekzenders mogen sowieso verboden worden, leuk om 'zap de neger' te spelen maar verder niet om aan te horen.

Dr R. Clavan | 20-03-07 | 15:45

Gewoon omgekocht door Rotana..*zucht* Wat kunnen ze toch mooie verhaaltjes eromheen breien zeg.

de grote Anti | 20-03-07 | 15:43

Kinderporno...
en dierenleed... dat kan er ook nog bij wat mij betreft (zeehondjes knuppelen)

Sytze Vliegen | 20-03-07 | 15:39

Die zender komt er helemaal niehiet... UPC heeft duidelijk genoeg laten weten dat de APR helemaal geen ene sodemieterse rotfuck te vertellen heeft over het al dan niet doorgeven van RTL7 of een of andere teringherrie uitzendende hakbar-toko. Nou ja, ze zeiden het bij UPC anders maar het kwam op hetzelfde neer.

UPC heeft het "advies" glimlachend aangehoord en de pijprokende baardjes en de ongeschoren-oksel-dames van de APR weer derwaarts gezonden met de uitdrukkelijke wens dat hun beukenootjesthee ze maar goed moge smaken.

Pas toen de deur écht helemaal dicht was, durfden de mensen van UPC gillend van het lachen onder hun bureaus te schuiven.

Neon | 20-03-07 | 15:39

Goed Hoxha! Wat een zelfingenomen arrogante subsidieclub. Ga maar eens verder graven, zal me niet verbazen als er hier en daar een stuiver is uitgedeeld!

Apollo | 20-03-07 | 15:39


We leven in Nederland en niet in Arabië. Ik wil graag formule 1, voetbal, autoprogramma's en rtl z kijken! Dus optiefen met die arabische zender!!

DenniesZ | 20-03-07 | 15:36

Ik vindt het toch ongeloofwaardig dat er geen muz(ie)(a)kzenders in 020 zijn.
Nu met de komst van ee arabische zender gaan alle andere(n) er dan ook af ivm dubbele programmering (MTV en consorten?)
BTW: Waarom dan geen zender als BBC oid, maar gelijk een arabisch fake-kanaal. Om de mensen te plezieren die niet van Nederlandse afkomst zijn?
Die kijken toch al bijna geen kabel, getuige het grote aantal opengespleten ufo's aan de muren van 020.
Hebben ze OOIT gekeken naar de gemiddelde abbonnee ipv de gemiddelde inwonert van 020?

Raar land dat 0031 . . . . . . . . . . . . . . .

Klompvoetje | 20-03-07 | 15:35

-weggejorist-

Sytze Vliegen | 20-03-07 | 15:35

Het feit dat de linkse kerk iets als een programmaraad heeft geannexeerd is net zo onvermijdelijk als een amen in de kerk. Het genoemde feit “Ex-fractiemedewerker van de Pvda, kunstenaarsinitatieven, filmcollectieven, integratieambtenaren, buurtwerkers. Allemaal subsidieontvangers en voor zover we konden nagaan nogal Pvda. Zelfs een Hindoestaanse radiomaker die over zijn eigen zender mag beslissen.” Zegt al genoeg. Nepotisme, belangenverstrengeling etc. hoezo ? De reactie “Ja, en? Ik vind het fout dat u ons hebt nagetrokken, dat u zomaar hebt lopen bellen. Zo iets kan niet en druist in tegen elke fatsoensnorm! “ geeft exact aan hoe de vlag erbij hangt. Pvda en dingen als principes en fatsoensnormen ? wetten, principes en fatsoensnormen beschouwen ze vooral als lastig.
opportunistische a-sociale bruinwerkers

ikhier | 20-03-07 | 15:28

UPC is een bedrijf dat winst wil maken, dus als zo'n Arabisch geval meer geld oplevert dan RTL-nummertje zoveel, dan is de keuze snel gemaakt.
Hoewel ik denk dat de doelgroep vaak geen kabel heeft maar een schotel op het balkon.

Zeurders | 20-03-07 | 15:27

Beste Els,

In het huidige aanbod is er ook nog geen kinderpornokanaal.
Aangezien jullie alleen naar het aanbof kijken mag ik aannnemen dat dit er ook komt binnenkort?

Patrick Bateman | 20-03-07 | 15:26

en die mensen die er naar gaan kijken hebben toch allemaal een schotel aan hun gevel hangen? wat is dit in hemelsnaam voor een onzin die hier door je strot wordt gedrongen??!

looprekje | 20-03-07 | 15:25

ik hoop dat jullie je tanden hier in blijven zetten GS. Mail me als je hulp nodig hebt. Wat een gore arrogantie van zo'n kloterige subsidietrekkende zuigers

S. Den Dikke | 20-03-07 | 15:24

als de gemiddelde amsterdammer nu eens bij de programmaraad langs gaat om hun mening te geven. Dat zou een hoop duidelijkheid verschaffen.
Hoe zit het met de *moeilijk concept alert* legitimiteit van deze raad?
Door wie zijn zij gekozen?
Of ben ik nu een zeikerd omdat ik de 0031 samenleving veel te democratisch wil maken?

vergruizer3 | 20-03-07 | 15:24

-weggejorist-

De StoorZenDer | 20-03-07 | 15:22

Gezellig, de Arabische Berlusconi in de bocht.
UPS heeft ongetwijfeld al een 'offer they can not refuse' gekregen.

Zeurders | 20-03-07 | 15:21

@Forgeron 20-03-07 @ 14:38 : Is te moeilijk voor de gemiddelde reaguurder. Die Hoxha heeft toch maar een goed hart...

TM | 20-03-07 | 15:21

@rjochtrêgich 20-03-07 @ 15:04
dat is het probleem juist. de arp gaat helemaal niet af op de vraag kant. ze kijken gewoon vanuit hun eigen tunnelvisie naar wat 'pluriform' is en wat niet. als er genoeg vraag naar rotana zou zijn, dan zou upc dit station al lang opgenomen hebben in een plus pakket. van mij mag en moet upc zelf beslissen hoe ze haar kabelpakket samenstelt.

daskapitalist | 20-03-07 | 15:14

~Johan 20-03-07 @ 14:50

Amen.

Ach, gelukkig kan ik na de studie altijd nog emigreren.

ZwakZinnig | 20-03-07 | 15:14

ja en nu gaan alle arabische mensen zeker hun schoteltje eraf donderen en upc nemen omdat daar een arabische uziekzender op zit.. toe maar weer met die koppen in het zand...

bedankt maar weer els.. links tuig

gekkehuus | 20-03-07 | 15:13

Who Cares televisie is passé.
(internet gaat heel groot worden in 2007)

De StoorZenDer | 20-03-07 | 15:11

Ik zou graag een Hawiaans dans/Kook kanaal hebben in ruil voor nederland 3 kan iemand dat ff regelen. Durf te zweren van niet.
Het zou me niets verbazen als deze mensen een mooi zakcentje (oliebronnetje) hebben gekregen om RTL7 eruit te gooien

Greyhawk | 20-03-07 | 15:09

-weggejorist-

Behangdelul | 20-03-07 | 15:07

Vind het ook niet gek, dat er een mainstream arabische muziekzender komt. Wel kut, dat wel

LibertasSimplex | 20-03-07 | 15:07

Waarom is het eigenlijk raar dat er een Arabische zender komt als een groot deel van de bevolking dat wil? (niet dat ik denk dat men daar op zit te wachten, maar enfin).

rjochtrêgich | 20-03-07 | 15:04

Brrr wat een verschrikkelijk zootje stereotype ambtenaren.

Ariel | 20-03-07 | 15:02

-weggejorist-

adhdxl | 20-03-07 | 15:00

kneuterzak 20-03-07 @ 14:57, moet je eens ishtar TV opzetten mooie gleufjes zonder hoofddoek.

Maître Corbeau | 20-03-07 | 14:59

* zet private spice aan *

KaiserSoza | 20-03-07 | 14:58

Ik zeg GO ELS!
Ik zie liever buikdansende zingende Arabische mevrouwen dan dat uitgezakte zure bakkes van Harry mens.

LoudAndProud | 20-03-07 | 14:58

Ach, Al-Wiet heeft het mes en 0031 luistert. Ies bekend, ies leaugiesch.
Neelie moet maar uitkijken, anders leaupt het straks met haar eauk nog verkiert af wanneer ze hier iets aan gaat doen.

Zwarte Kool | 20-03-07 | 14:58

hehehe .. die monopoliewet wordt bijna overal ter wereld aan de desbetreffende aars gelapt ! doe mij het spel maar ..

Draaitafel Demagoog | 20-03-07 | 14:58

Wordt collega van Els:
www.stichtingapr.nl/news/xNews.php?act...
En oja: "Om de representativiteit van de programmaraad te waarborgen worden jongeren en kandidaten van allochtone afkomst extra aangespoord te solliciteren."
Maar een blanke PvdA'er van middelbare leeftijd die zijn sporen verdiend heeft als subsidiespons mag ook.

sjaakdeslinksesul | 20-03-07 | 14:57

Dus de rarabier doet niet aan F1? Wat een Mohammed de behanger...

De Pruis | 20-03-07 | 14:57

Zenden ze eauk clips uit met van die geweldige buikdanseressen, zoja dan is het OK.

kneuterzak | 20-03-07 | 14:57

"Kijken allochtonen dan geen Formule 1 of Harry Mens? De gemiddelde Turk is gek op snelle auto's. Sterker nog, Turken in Nederland zijn veel ondernemender dan de gemiddelde autochtoon. Zijn heel veel kleine- en grote zelfstandigen. Jullie pakken ze zomaar Harry Mens af."
Ha, ha werkelijk hilarisch!

LoudAndProud | 20-03-07 | 14:56

"Ach, eenzijdig. Ik zeg altijd maar: wie niet van hockey houdt, zal ook nooit in een hockeybestuur terecht komen.."

Achterlijk reactieeeee.... hockey onwaardig zelfs, blijf van mij sport af en ga es denken muts!

Preston25 | 20-03-07 | 14:56

zeg taratata op france 4 is ook goed.

Maître Corbeau | 20-03-07 | 14:56

weten we ook weer wat we aan Els hebben......
nul, nieks, nakkes, nada, nop

DenLangel*l | 20-03-07 | 14:55

Na Fleischbaum bemoeit ook Hoxha zich met het onderwerp.
Geweldig hoe geen Stijl zich druk maakt over de programmering van de Amsterdamse kabel.
Ik denk dat 80% van de Amsterdammers het verder geen fuck interesseert maar goed, toch bedankt!

LoudAndProud | 20-03-07 | 14:55

iek bied aan een gekweldige coersus arabic voor begienners zodat joe ook tussen de verstalingen door kan bechreipen.

Niet doer miskien wel graties :)

Feydrautha | 20-03-07 | 14:54

misschien kan geenstijl-tv wel op de amsterdamse kabel. alles om de pluriformiteit te garanderen, niet waar?

daskapitalist | 20-03-07 | 14:53

@Spyrograaf 20-03-07 @ 14:51

Baant?]
Beschuitlul!

Pa Ling | 20-03-07 | 14:53

Hoeveel krijgt die linkse programma raad van Prins Al-Waleed bin Talal bin Abdul Aziz Al-Saud voor het door haar uitgebrachte advies.

Bunt | 20-03-07 | 14:52

@redactie
"Wij hebben iedereen in de raad PROBEREN te bellen om te kijken wat de samenstelling van de raad nou eigenlijk is." Is het niet "geprobeerd"? Misschien ook een baant nemen bij Rotana? Daar nemen ze het ook niet zo nauw met de Nederlandse taal.

Spyrograaf | 20-03-07 | 14:51

Oeps had ik ook zeker niet mogen uitzoeken dat deze deal 21 miljoen euro opbrengt. Lekkere onafhankelijke commissie, ben blij dat ik niet afhankelijk van die kabelhoeren ben.

J3RO3N | 20-03-07 | 14:51

Die zender lijkt mij best goed voor de integratie van autochtone medelanders.

~Johan | 20-03-07 | 14:50

We hebben wel gegeken of de zender voldoende financiële en technische middelen heeft om daadwerkelijk te gaan uitzenden natuurlijk.

jaja en hoeveel vangt deze hrrrrrr op jaarbasis van eaume osama?!

preston spears | 20-03-07 | 14:50

Wat een rotkop zeg.

reaubeaucop | 20-03-07 | 14:49

"Beseft u niet dat u de schijn tegen !!!hebt!!! door deze zeer eenzijdige samenstelling van de raad?"

Heeft? Controversieel gaat daarintegen wel in een keer goed... Voor de rest haar goed gepwnd!

Vanilla | 20-03-07 | 14:48

kamervragen, iemand? Geert jij misschien?

-Sores- | 20-03-07 | 14:48

Het einde is zoek als dit doorgaat.... Hoezo democratie?

ambitieustypje | 20-03-07 | 14:47

Dat is dus gewoon integratie tegenwerken... dat mag toch helemaal niet? Dat er een breder aanbod komt kunnen we alleen maar toejuichen maar dat een basis zender als RTL7 eraf word gepleurd gaat gewoon te ver... Laten we met z'n alleen maar een paar maanden de kabel niet betalen.. ik ben al gegonnen. Optiefen.

Frotklob | 20-03-07 | 14:47

Ik ben allang blij dat ik niet in 020 woon. Ik kan niet zonder m'n Formule 1 hoor. Ik kan me ook niet voorstellen dat een meerderheid van de ontvangers deze zender boven RTL 7 verkiest.
Het hoeft verder geen probleem op te leveren, want UPC kan het advies gewoon naast zich neerleggen of het aantal kanalen uitbreiden, zodat beide zenders er kunnen zijn.
Toch blijft het onzin dat die groep met zo'n advies komt.

DMZ | 20-03-07 | 14:46

mmm... moest men niet juist integreren?

de Botte Bijl | 20-03-07 | 14:46

Doe dan die K#% belgen van de kabel...

Gripzz | 20-03-07 | 14:46

" Ik vind het fout dat u ons hebt nagetrokken, dat u zomaar hebt lopen bellen. Zo iets kan niet en druist in tegen elke fatsoensnorm!"

Ik stel voor, Hoxha, dat je volgende keer gewoon achter je bureau gaat zitten en gaat zitten bellen.

KaiserSoza | 20-03-07 | 14:45

@Forgeron 20-03-07 @ 14:38
Lijkt me niet waarschijnlijk gezien de andere antwoorden. Samengevat is het: "we doen gewoon wat we zelf willen" en dat is weer samen te vatten als: "NL is voor de allochtonen en wij geven het graag aan hun."

Hellsmurfje | 20-03-07 | 14:45

Heeft die prins soms al vooruit betaald aan de programmaraad? Naar mijn mening stinkt het.

bijtertje | 20-03-07 | 14:45

Ja, en? Ik vind het fout dat u ons hebt nagetrokken, dat u zomaar hebt lopen bellen. Zo iets kan niet en druist in tegen elke fatsoensnorm!

Jaaa dat vinden de pvda adepten niet zeau leuk als je ze hiermee te lijf gaat, en dan ook nog Harry Mens noemen in hetzelfde gesprek, welk een onmens is die Prof. Hoxha wel niet !?!

FOEI !

QB (ja die.....) | 20-03-07 | 14:44

hahahahahhahah @ pa ling

matjak | 20-03-07 | 14:44

Leuk, dit verzonnen interview zal weer weer een enge advocatenbrief gaan opleveren, mag ik hopen

Telegraafhoerrr | 20-03-07 | 14:43

lekker belangrijk

veaugelgriep trekpop | 20-03-07 | 14:43

Errug scherp Hoxha! Hulde!

Bjoert | 20-03-07 | 14:42

Zo, els even gep0wnd! Wel netjes haar mondhoeken schoongeveegd Hoxha!?

Koekje-dr-bij? | 20-03-07 | 14:40

Ik kan wel janken om deze dhimmi houding van de pvda. Zijn toch veel mensen die daar opstemmen. We kunnen de westerse cultuur wel in de prullenbak donderen als zij het mochten zeggen. Dan kan die heerlijke vredelievende respectvolle cultuur ons meteen door de strot geduwd worden...

Nidhogger | 20-03-07 | 14:40

Hoezo eigen belang? Hoe zit dat eigenlijk met dit soort clubjes. Is dat per gemeente, regio, provincie georganiseerd?

Koelie | 20-03-07 | 14:39

Misschien een partner voor John de Mol??

Pajero | 20-03-07 | 14:38

Waarom is die "hoop blabla" deleted?
Was het papier op, of stond er daadwerkelijk een zinnige uitleg die de strekking van dit artikel niet voldoende steunt?

Forgeron | 20-03-07 | 14:38

Leuk.... een zender die aandacht besteed aan goedkope kamelen met weinig kilometers

Pa Ling | 20-03-07 | 14:37

Nou die prins is wel een goeiert
Een van de weinig tolerante types daar
Heeft zelfs vrouwen in dienst op hoge posities en zelfs een vrouwlijke piloot opgeleid dat terwijl de dames niet eens mogen autorijdne in het land.
Maar dat neemt niet weg dat het van DE POT GERUKT IS DAT EEN ARABISCHE ZENDER IN PLAATS VAN EEN NEDERLANDSE ZENDER KOMT!

Pater Snikkelvast | 20-03-07 | 14:37

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken