Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politiebond: STOP MET FLITSEN!

mobieleflitscontrole100.jpgPolitievakbond ACP heeft het helemaal gehad met de nieuwe flitsapparatuur. Zij willen dat radarcontroles per direct worden opgeschort. Nee, niet omdat radarcontroles levensgevaarlijk zijn, met flitsfiles en flitsdoden tot gevolg. Maar omdat er te vaak absurde metingen binnen komen, voornamelijk als een groot voertuig passeert terwijl er tegelijkertijd een tegenligger voorbij komt. Of zoiets. Daardoor worden vrachtwagens soms met 200 km/u geflitst en lijnbussen met 185 km/u, wat uiteraard belachelijk is. Flitsagenten hebben de taak om handmatig dit soort rare metingen uit de batch te filteren, maar iedereen weet dat flitsagenten nu eenmaal nooit de grootste lichten van politiebureau zijn. Met als risico dat bus- en vrachtwagenchauffeurs dus het risico lopen hun baan kwijt te raken voor iets wat ze nooit gedaan hebben, vanwege foutieve meetapparatuur bij de politie. Wij moeten wel lachen om de SP, die het bezwaarlijk vindt, maar niet wil dat de flitscontroles per direct worden stopgezet. Dan zou men hardrijders vrij spel geven. Nou, SP, hardrijders hebben altijd vrij spel, alleen sommigen moeten daar achteraf extra pedaalbelasting over betalen. Hardrijden is in veel gevallen niet veilig, maar flitscontroles maken het in ieder geval nooit veiliger op de weg. Afijn, foutieve apparatuur, het is een schande als de politie ook nog maar één flitsje plaatst op de weg. Dat absurde uitschieters opvallen wil namelijk niet zeggen dat de apparatuur wel correct werkt bij wat meer normatieve snelheidsovertredingen. Flitscontroles zijn uiteindelijk toch niet bedoeld om automobilisten te naaien. Of wel?

Reaguursels

Inloggen

Valt nog mee dat je dan geen boete kreeg voor het rechts inhalen met 163 km/uur...

fredjuhh | 25-01-16 | 22:19

Dit grapje is niet alleen van de laatste tijd, ik ben ruim 15 jaar geleden geflitst met de combi busje en paardentrailer.
Snelheid volgens boete was 163km/h, opgevraagde foto(kosten toen ergens rond de 15 gulden) was ik keurig te zien op de rechter rijbaan tussen 2 vrachtwagens in...
Boete snelheid werd kwijtgescholden(niet de kosten van de foto!) en vervangen door een bekeuring voor het rijden zonder rijbewijs daar ik geen E had op dat moment...

Remko | 25-01-16 | 20:43

Als de overheid ECHT zo voor de verkeersveiligheid zou zijn dan bestond de BPM per direct niet meer. Grotere, duurdere, auto's scoren immers veel beter in de NCAP crachtests dan van die kleine atosjes. En zonder de BPM kunnen atosrijders eerder een auto betalen die groter en dus veiliger is. Dus dat flitsen? Dat gaat om geld. Niks anders.

P.redgleuf | 25-01-16 | 19:43

@BartV87 | 25-01-16
Sterker nog, dan kan alsnog je rijbewijs ingevorderd worden. Jeuj.

Het is dieptriest. Als ze ondeugdelijke flitsapparatuur hebben, waarvan nu dus akte, mogen ze *geen enkele* boete uitschrijven. Punt.
Als blijkt dat tegenliggers ook nog eens de metingen kunnen beïnvloeden zijn ze stuk voor stuk onbetrouwbaar, geijkt of niet.

Liroy | 25-01-16 | 17:29

Die snelheden zijn bij een bus of vrachtwagen dan misschien onwaarschijnlijk, maar als zo'n fout nou gebeurd bij jou en je niet harder hebt gereden dan 120 krijg je straks toch een boete voor 180 vanwege een fout. Alleen omdat je een personenauto hebt is dat dus wel mogelijk en word je dus lekker genaaid? Zijn we mooi klaar mee dan..

BartV87 | 25-01-16 | 13:55

Vaste flitspalen zorgen nauwelijks voor ongelukken, aangezien mensen na een tijdje wel weten waar ze staan en dat ook niet meer vergeten.... die mobiele krengen kunnen vervangen worden door trajectcontroles, daarmee scheidt je het kaf van het koren wat betreft snelheidsduivels. Moeten ze niet de marge op 5km zetten natuurlijk

waragainstclimate | 25-01-16 | 13:09

Ik kreeg ooit eens vette boete omdat ik 50 km te hard zou hebben gereden. 130 in plaats van 80. Wat wil het geval? Ik woonde in Duitsland en had dus auto met wit nummerbord. Bij Holsloot(Dr) werd ik gepakt. Nou wist ik zeker dat het daar 130 was en er geen beperkingen waren op dat moment. Heen en weer schrijven. Wat bleek? Systeem had mijn witte bord aangezien en verwerkt als aanhanger, vandaar die 80 km.
Dus ieder Duitse auto krijgt op die manier een vette boete thuis.Reclameert ook niet want ze kunnen zich de situatie niet herinneren. Excuus? Echt niet. Wel werd de boete kwijtgescholden. Het kostte wel 4-5 brieven om mijn gelijk te halen. Pure fraude en oplichting dat systeem.

Dit soort apparatuur past naadloos tussen de Fyra en de JSF.

Brulboei_61SB | 25-01-16 | 12:59

Flitsen bij het maken van een foto levert vaak slechte foto's op.

McMarx | 25-01-16 | 11:54

De politieke hobby's voor het bedrijfsleven - lees de komst van hordes gratis arbeiders - moeten ergens van betaald worden.

ProAsfalt | 25-01-16 | 11:44

denk je net lekker 230 gereden te hebben is het weer niet goed

rijd je in een auto die max 185 kan (en niet alleen op de teller overigens)

Petroselinum crispum | 25-01-16 | 11:26

In meer of mindere mate is dit meten met 2 maten.
Ik bedoel is te hard rijden nu veilig of onveilig ?

dogbitedog | 25-01-16 | 11:16

Een bus die 185 km/u doet is inderdaad belachelijk.
Maar hoe filter je de foute meldingen eruit die wel mogelijk zouden kunnen zijn?
Een bus rijdt keurig 80km/u maar die gammele flitser maakt daar 110 km/u van?

moitambien | 25-01-16 | 11:15

Ze kunnen al die woutencapaciteit veel beter aan criminelen opmaken i.p.v. burgertje pesten.

24^7 | 25-01-16 | 11:14

een week geleden werd ik door een vrachtwagen met oplegger met 125km per uur ingehaald.
Geen geintje.
Technisch onmogelijk (!!!), maar ik heb hem graag voorbij laten gaan, de idioot.
Als deze geflitst zou zijn had oom agent ook logischerwijze gedacht dat het een fout was.

Nuchternederland | 25-01-16 | 11:02

Ik ben wel eens geflitst op de A2 om 2 uur s nachts. was ineens 100 limiet, terwijl je ervoor nog 120 mocht. Als er op dat moment een 'tactical nuclear strike' op die plek had plaatsgevonden waren er 2 doden gevallen. Die agent en ik.

Dr. Draaideur | 25-01-16 | 10:59

Flikker op GS 'hardrijden is in veel gevallen niet veilig' in NL wordt 150 door sommigen ook al gezien als 'niet veilig', maar het maakt nogal uit waar en wanneer je deze snelheid rijdt hè. 180 is 's nachts op veel snelwegen helemaal niet minder veilig dan 120.

Faragefan | 25-01-16 | 10:49

"Denk aan de kinderen!!11!1!!"

kapotte_stofzuiger | 25-01-16 | 10:28

Meest gevaarlijk blijft toch hard rijden in de bebouwde kom en op de provinciale weg. Al jaren bekend. Hier wordt in onvoldoende mate op gecontroleerd. .. ook al jaaaaaaaren
Dr. Draaideur | 25-01-16 | 09:08

Inderdaad. Ik, hardrijder, heb de afgelopen 5 jaar geen boetes gehad en ben tot op heden *afkloppen* nog nooit aan de kant gezet. Dat is statistisch gesproken echt onmogelijk als je bekijkt dat ik een jaar lang 400 km per dag met gemiddeld ~160km/h heb gereden. Ik rijd dan weliswaar in de vroege uurtjes (~6 uur) en naar Groningen vanuit regio Adam, maar je verwacht toch een keer gepakt te worden.

De handhaving is volstrekt beneden peil en ook juist op de plekken waar het wel gevaarlijk is om hard te rijden. Binnen de bebouwde kom rijd je niet te hard en zeker niet in 30 k/m zones. Voor de bekende landweggetjes en provinciale wegen geldt hetzelfde.

Je kunt op die wegen geen overzicht houden. Je hebt geen zicht op wegen aan weerszijden en binnen de bebouwde kom kunnen er zomaar kinderen tussen auto's door de weg op rennen.

Ik heb het nieuws van die dode knul gelezen, maar vooralsnog is er weinig context over de snelheid van de bestuurder, dus ik reageer maar even genuanceerd. Het is verdomd lastig een fietser zonder licht te zien. Als de bestuurder zich wel aan de snelheid hield (kans klein gezien de leeftijd) dan ligt de schuld in het midden. Maar op dat soort wegen rijd je gewoon niet te hard.

Dubz | 25-01-16 | 10:17

Wederom is de oplossing heel simpel; iedereen een boordcomputer met 4G verbinding. Inloggen en ontgrendelen met je vingerafdruk (meteen prima diefstalbeveiliging) en bij elke 5 km overschrijding van de toegestane snelheid direct bekeuring van de bankrekening afschrijven. Na drie keer boordcomputer voor twee weken vergrendelen. Dan kan je tijdens het fietsen nadenken over waarom je je als een tokkie blijft gedragen. Als je daarna nogmaals de fout in gaat, rijbewijs en auto inleveren. Auto's worden verkocht en van die opbrengst (en de boetes) betalen we het hele systeem. Wie niet horen wil moet maar voelen. Mensen die daarover gaan lopen zeiken zijn blijkbaar van die kleuters die graag te hard rijden daarmee een gevaar op de weg zijn; dus die krijgen dubbele boetes. Geen flitsfiles meer; en veel minder slachtoffers van wegracepiraten. Win-win.

GifKikkert | 25-01-16 | 10:06

Dat is wel vreemd... | 25-01-16 | 09:46
Helemaal eens. Flitsen is niet langer primair een middel om veilig verkeer te bevorderen, maar vooral een manier om extra gels los te peuteren.

Ikhebeenvraag | 25-01-16 | 10:02

Alsof het om veiligheid gaat

Vogelbeest | 25-01-16 | 09:58

Stoppen met flitsen, en onze verkeersveiligheid dan ?

vhKarelkruizenruiker | 25-01-16 | 09:57

Cuyahoga | 25-01-16 | 09:02
De straffen voor (potentieel) dodelijke verkeersovertredingen zijn in dit land veel te laag. Daar moet echt wat aan veranderen. Veel te hard rijden of rijden onder invloed en in sommige gevallen ook het nit verlenen van voorrang moeten een directe inname van het rijbewijs en wen gevangenisstraf tot gevolg hebben. Geen geldboete of taakstraf.

Ikhebeenvraag | 25-01-16 | 09:57

Hard rijden moet je op de B-wegen doen als je lekker wilt knallen,
Dutchbeaurouge | 25-01-16 | 09:27
.
Ja, tegen een boom. Waarom denkt u dat je daar maar 80 mag?

Lupuslupus | 25-01-16 | 09:54

@Dat is wel vreemd... | 25-01-16 | 09:46
>Ben benieuwd wat ervan komt.

Een black-box in ieder voertuig en verplichte controle tijdens de APK. In feite hebben vrachtauto's, bussen en taxi's al zo'n ding en inderdaad worden de gegevens daarvan gebruikt om achteraf boetes op te leggen. Momenteel niet voor snelheidsoverschrijdingen maar dat komt nog wel.
Waarom denk je dat de overheid zo graag kilometerheffing wilt invoeren. De BCT voor de taxi is daarvoor een proeftuin.

Eigenaar_IJsland | 25-01-16 | 09:51

De agent die een proces-verbaal uitschrijft doet dit op ambtseed en alles wat daarin staat moet waar zijn. Aangezien de agent nu niet meer weet of de snelheid wel klopte, kan hij geen proces-verbaal opmaken. Doet hij dit toch en het is aantoonbaar dat de vermelde snelheid niet klopt, dan kan hij worden aangeklaagd voor meineed. Ik zou smullen van de eerste zaak die daarvoor wordt aangespannen. Geloof maar dat het niet lang zal duren.
Snelheidscontroles hebben natuurlijk wel zin, maar de prioriteit van de overheid is opportunistisch. De meeste slachtoffers in het verkeer vallen door het niet verlenen van voorrang. Als je dus de verkeersveiligheid adequaat wilt aanpakken, zul je op die feiten moeten controleren. Maar ja, het is gemakkelijk om een natuurkundige grootheid automatisch te laten meten dan volk op kruisingen te zetten en voorrang te controleren. Dus het gemak bepaalt de prioriteit. Dan ben je meer bezig met je tijd vol te krijgen dan daadwerkelijk de verkeersveiligheid te bevorderen.
Jaarlijks leveren die controles een achterlijk hoog boetebedrag op, waarbij het merendeel wordt veroorzaakt door snelheidsovertredingen tot 10km/uur te snel. De verkeersveiligheid is marginaal in het geding bij zulke snelheidsovertredingen maar het levert wel gemakkelijk veel geld op, ook al beweert de overheid dat het Ministerie van Economische Zaken geen invloed heeft op de uitvoering van het Ministerie van Justitie. Maar het komt wel goed uit.
Meer videosurveillance en meer wegpiraten en zondagsrijders van de weg plukken. Wijven die zich in de auto zitten te schmincken, opa's die geen fuk meer kunnen zien en zo de rotonde op knallen, petjes die nooit richting aangeven, linksplakkers, voorrang-opeisers zoals die SGP-idioot vorige week, dat soort volk. Die maken de weg écht onveilig. Maar ja, lastig he?
Ben benieuwd wat ervan komt. Ik denk dat de minister hier snel iets op vindt. In uw nadeel ofcourse.

Dat is wel vreemd... | 25-01-16 | 09:46

Tsja, het nieuwe cjib kantoor moet toch ergens van betaald worden?

En diezelfde politie die deze boetes uitschrijft, willen wel loonsverhoging?

Moet ik eens proberen. Loonsverhoging eisen voor het werk wat ik niet goed uitvoer.....

der Dude | 25-01-16 | 09:41

@squadra | 25-01-16 | 09:37

Juistem, helemaal mee ééns.

Silent Scream | 25-01-16 | 09:40

We hebben er als Nederlandse coureurs recht op om links dan wel rechts door een Porsche Carrera Targa te worden ingehaald, door een stoere gozer met lederen pothelm handmatig naar de uitrijstrook te worden gedirigeerd en een educatief gesprek te hebben over auto´s, de goede zaak van de pliesie en het aantal pk´s van de Targa.
Weg met die laffe dienstkloppers en hun driepootradar.

squadra | 25-01-16 | 09:37

Het lijkt erop dat de ACP nog een uitstaande rekening heeft te vereffenen, zo tegen het eind van de CAO-onderhandelingen. "This is the day Gerrit van de Kamp settles all family business." Spannend.

simpelman | 25-01-16 | 09:37

Als heel NL de auto één maand laat staan, is de overheid failliet.
Geen boetes, geen tanktax...
Mastermattie | 25-01-16 | 09:25
De overheid tikt iets meer dan een miljard per jaar aan boetes af. Dus zelfs als we ons collectief aan alle verkeersregels gaan houden (hoezo auto laten staan? :P) raakt een beetje EU naheffing ons harder.

JohannGambolputty | 25-01-16 | 09:33

@Dutchbeaurouge | 25-01-16 | 09:27
Ik adviseer u om uw snelheidsmeter eens na te laten kijken. Dat ding deugt niet als u denkt 125 te rijden en de rest haalt u in. Waarschijnlijk rijdt de rest 120 op de teller uit angst voor een fiscale naheffing en rijdt u 80. Haalt het vrachtverkeer u ook in? Laat me raden: "ja, maar alleen rechts"?

Chiant | 25-01-16 | 09:33

@Dutchbeaurouge | 25-01-16 | 09:27
Mag ik erop wijzen dta dit artikel gaat over daadwerkelijk onterechte boetes met valse metingen.
Een bus of vrachtwagen kan die snelheden niet eens halen.

Mastermattie | 25-01-16 | 09:31

Je mag niet oproepen tot een opstand tegen de overheid, is iets voor te zeggen. Mag je wel oproepen tot burgerlijke gehoorzaamheid? Een soort stiptheidsacties maar dan van de burger? Waarom gebeurt dat niet, het moet toch hilarisch zijn als een organisatie met invloed op de media dat zou gaan doen. Massaal PERFECT aan de max snelheid houden met zn allen. Het hardrijden in NL op de snelwegen verbaasd me telkens weer. Ben net terug ui Zwitserland via Frankrijk en België, rijd alles op cruise en zowel in Zwitserland als Frankrijk rijd men niet vaak te hard op de snelwegen. In België begint het al iets meer maar kom je bij Breda de grens over, nondeju zeg! Cruise op 125 nou dan ben je echt de slak van de weg. En iedereen maar roepen dat de boetes te hoog zijn in NL, ja dat snap ik, maar loop ze dan gewoon niet op! Als we met zn allen NIET te hard rijden is er toch geen mooiere en geheel legale manier om die struikrovers van het CJIB te naaien? Hard rijden moet je op de B-wegen doen als je lekker wilt knallen, daar kun je je gang gaan. Op de snelweg te hard rijden is gewoon vragen om een boete. Ik gun het die geldzuigende ettertjes gewoon niet, dus kan geen hatelijker manier verzinnen dan me exact aan de snelheid te houden. En in de randstad; nooit harder dan 100. Al staat er in braille dat ik 130 mag, no ff-ing way. 3km verder mag je ineens maar 100 en staat er een flitser in de struiken te gluipen.

Dutchbeaurouge | 25-01-16 | 09:27

Ook leasemaatschappijen doen mee aan de flitsmaffia. Rekenen de Voorzittert standaard 12,50 administratiekosten extra. Naast de administratiekosten voor CJIB. Ook al is de boete onterecht en krijg je hem terug. Van hen hoef je dus geen lobby te verwachten.

de Voorzittert | 25-01-16 | 09:26

Maar de conclusie kan getrokken worden:
Als heel NL de auto één maand laat staan, is de overheid failliet.
Geen boetes, geen tanktax...

Mastermattie | 25-01-16 | 09:25

Het is verboden om je als vreemdeling in Nederland te bevinden, bij overtreding wordt je gestraft met een uitkering van 125€ per dag. Als je 10 km te hard rijdt moet je 125€ betalen.

Tjemig | 25-01-16 | 09:24

Het wachten is nu op de eerste bejaarde die op zijn scootmobiel is geflitst met 100 km/u in een woonerf.

Elk zinnig denkend mens zou zeggen, retour fabrikant met die gammele apparatuur, kom maar terug als je iets hebt dat werkt. Maar zo niet in NL. Daar moet eerst nog veel meer geld en moeite worden verknoeid voordat de wal het schip keert en die rotzooi alsnog wordt afgeschaft.

Als de garantie is afgelopen en het dus maximaal geld kost.

Magnum Force | 25-01-16 | 09:23

Het zou de overheid sieren om de handhaving te gebruiken waarvoor die bedoeld is en niet als een verkapte extra belasting om de gaten in de begroting te kunnen vullen.
Te hard rijden is naar mijn mening niet het grootste gevaar in het verkeer, het bepotelen van een mobieltje tijdens het rijden is vele malen gevaarlijker, net als alcohol of drugs.
Mevr. Scream en ik bezitten een vlotte hobby auto, wij betalen ons suf aan de vaste lasten voor dat ding maar het besef dat achter een willekeurig hectometerpaaltje een flitsende triangeljosti kan staan haalt behoorlijk de lol eruit.

Silent Scream | 25-01-16 | 09:22

Maar ze zijn wel lekker vlot.
Ik was op 12 november 2013 geflitst, heb daartegen bezwaar ingediend op 9 december 2013 en kreeg een nieuwe bon "beslissing van de officier van justitie" met de dagtekening 18 januari 2016 (ruim 2 jaar later dus). Die heb ik maar doorgezet naar de kantonrechter. Gevalletje onbehoorlijk bestuur dacht ik zo.

Mastermattie | 25-01-16 | 09:22

@Cuyahoga | 25-01-16 | 09:02

Op die weg wordt helegaar nooit geflitst en al helemaal niet op dat tijdstip.
Er wordt niet te weinig gecontroleerd, maar wel steevast op de verkeerde locaties.
Het gaat immers primair om de flitspoet.

Chiant | 25-01-16 | 09:22

Standaard een telefoon met gps-app zoals Endomondo laten meedraaien, dat is weliswaar een sportapp maar hij logt wel je snelheid. Laat een rechter daar maar eens tegenin gaan op kosten van je rechtsbijstandsverzekering...

Air van Boven Dorens | 25-01-16 | 09:22

Het bekende flauwekul argument dat de controles ongelukken zouden veroorzaken en dat dit een reden zou moeten zijn niet te controleren. Bij kaartcontrole in het OV heb je ook kans op boze mensen, niet meer doen dus?

DreHa | 25-01-16 | 09:21

Begin dit jaar bekeuring gekregen voor te hard rijden op de A2. 111 km, na correctie 107. Je mag er maar 100, ook om 01:45 uur. Even daarvoor mag je in de avond- en nachturen 130. Ik moest opzoeken waarom je daar op die prachtige A2 met 5 rijstroken maar 100 mag. Niet vanwege de verkeersveiligheid. Het gaat om de natuur aldaar. Een 2 kilometer lange trajectcontrole luist menig verkeersdeelnemer in de val. Kosten 41 euro. Daar komen nog 9 euro administratiekosten bij. 9 euro. 9. Wtf. Voel ik mij genaaid ? Jazeker. Krijg ik het gevoel dat het alleen om het geld te doen is ? Wat denkt u zelf.

Lucky Suky | 25-01-16 | 09:17

De haat tegen flitsen is oerdom.
Via Flitsmeister weet je exact waar ze flitsen dus een bon krijgen is onnozel. Wat technisch malheur nagelaten.
.
Het alternatief gaat nu op nog grotere schaal ingevoerd worden: trajectcontrole voor iedereen en zijn moeder. Niet alleen privacyschending maar ook vrij kansloos om op een lege weg fractie harder te rijden.

de Voorzittert | 25-01-16 | 09:14

Het feit dat er valse bekeuringen worden uitgeschreven interesseert de overheid geen flikker. Als ze je geld mar in kunnen pikken; ongeacht het daarvoor gebruikte middel.

miff | 25-01-16 | 09:14

Gewoon op iedere snelweg trajectcontrole met minimale boete van 350 Euro. Eens zien wie nog stoer te hard wil rijden

Wees_eens_creatief | 25-01-16 | 09:13

Twijfels over de betrouwbaarheid, maar stilleggen doen we niet... Hoezo de schatkist moet en zal gevuld worden! Betalen zal je!

Nog even en iedereen rijd 300! Wegpiraten allemaal!

Rooddraakje | 25-01-16 | 09:13

@Cuyahoga | 25-01-16 | 09:02
Zet dan ook flitspalen in woonwijken en bij scholen neer en niet langs de snelweg.
Dat feit alleen al suggereert dat het alleen maar gaat om cashen.

Mastermattie | 25-01-16 | 09:12

Ja... en WOB verzoeken worden nu alleen nog maar per post geaccepteerd.
Per mail en fax negeert men de verzoeken.
Dit is toevallig van een gemeente, maar dit is inmiddels landelijk ook doorgevoerd:
decentrale.regelgeving.overheid.nl/cvd...

Mastermattie | 25-01-16 | 09:10

Toen ik de titel las hoopte ik dat dit uit protest zou zijn tegen de politiekcorrecte aansturing tot politiegeweld tegen eigen burgers om AZC's af te dwingen. Dat politieagenten zich niet meer als de knoet van weinigen tegen velen willen laten gebruiken...
.
Een kort momentje, hoor. Ik had beter moeten weten.

Parel van het Zuiden | 25-01-16 | 09:10

Dank voor dit artikel , ik ben vorige week geflitst en ga nu toch maar eens een bezwaarschrift indienen. En straks tegen de rechter "ja maar hullie zeggen het zelf dat hullie apparatuur niet deugd" "En dan zou juist die van mij het WEL doen?"

John nie | 25-01-16 | 09:10

Flitsen prima. Maar dan niet bij niet-bestaande wegwerkzaamheden, 100 meter na een overgang van 130 naar 100 kilometer etc.
Overigens kreeg een collega van mij ooit (2001 geloof ik) een boetevoorstel van de trajectcontrole bij Rotterdam. Hij reed tijdens de spits 295 km/per uur. Niemand had de moeite gedaan even te controleren of het wel dezelfde auto was of dat er misschien sprake was van een gestolen kenteken.

Auto Immuun 40-45 | 25-01-16 | 09:09

Meest gevaarlijk blijft toch hard rijden in de bebouwde kom en op de provinciale weg. Al jaren bekend. Hier wordt in onvoldoende mate op gecontroleerd. .. ook al jaaaaaaaren

Dr. Draaideur | 25-01-16 | 09:08

Retorische vraag..

notreehugginghippies | 25-01-16 | 09:08

Als ze het werk neerleggen middels een WOB na afloop de statistieken opvragen en glashard aantonen wat mobiele controles aanrichten aan verkeers/fileleed.

Als de verkeerspolitie de vrijgekomen tijd dan ook nog benut om ware verkeershufters aan te pakken wordt het helemaal interessant. Ik zal geen namen noemen, maar als surveillant zou ik beginnen met een paar rondjes in Ter Aar.

JohannGambolputty | 25-01-16 | 09:08

Laten we stoppen met elke vorm van handhaving. Schiet lekker op en ach, we hebben dan altijd nog het pvverts tribunaal dat rechtspreekt. Bende socialisten

Wees_eens_creatief | 25-01-16 | 09:07

Nog even daargelaten hoe absurd het is dat schandelijke fouten in onbetrouwbare automatische apparatuur dan maar handmatig te laten ondervangen, het is natuurlijk niet mogelijk om te zien of iemand echt 140 heeft gereden, of dat het een fout is. Maakt ook niet uit, het is maar een paar honderd euro dat je van een burger afpakt en hij kan lekker toch nooit bewijzen dat hij het niet heeft gedaan.

Renkum0317 | 25-01-16 | 09:06

Als het echt om de verkeersveiligheid te doen zou zijn, zou men stoppen met flitsen en meer onopvallende videosurveillance inzetten. Hiermee kan namelijk rijgedrag in een context geplaatst worden. Hardrijden is op zich namelijk niet altijd gevaarlijk. Bellen, make-up bijwerken en ondoordachte rijstrookwissels wel. Maarja, de winstmarge is daarop natuurlijk veel lager.

GOEM | 25-01-16 | 09:03

Heb ik het mis als ik inschat dat terugvorderen gaat lukken?

Hinzy | 25-01-16 | 09:02

Zullen we dan afspreken dat als alle idioten stoppen met idioot rijden, dat dan de politie stopt met flitsen?
Dit weekend een jongen van 16 doodgereden op een weg die door idioten als racebaan wordt gebruikt, omdat er te weinig geflitst wordt en omdat er te veel idioten zijn.

Rust zacht, Luuk.

Cuyahoga | 25-01-16 | 09:02

Dat wordt dus (weer) massaal bezwaar maken bij elke snelheidsbekeuring, nu ook met verwijzing naar dit artikel.
Verder: We hebben ook nog een CJIB in Leeuwarden in een zeer luxe pand.
Je zou verwachten dat die op zijn minst de grootste onzinmetingen eruit filteren?

loze stijl | 25-01-16 | 09:02

-weggejorist-

voxpopuli | 25-01-16 | 08:57

Een gat in de begroting van Elias/Rutte. Die hadden al op een aardig sommetje gerekend.

Kamervraag | 25-01-16 | 08:57

Nou, wel...

Tom Hagen | 25-01-16 | 08:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken