Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

030 heeft 'geen enkel idee' hoe haatsheik te weren

debestemanheeftgeenidee.jpgKwoot du jour van de Utrechtse burgemeester Jan van Zanen (VVD [=D66=PvdA]) inzake het weren van haatsheik Haathaat al Haatham: "Ik heb wel eens gedacht zou er niet een lijst moeten komen met wie welkom is en wie niet. Dat bepaal ik niet, maar het parlement. Of weet ik veel wie. Maar dit gedoe op lokaal niveau draagt niet bij aan de balans in de samenleving en het vertrouwen onderling. Maar ja, ik werk ermee." Staat er allemaal echt. En dan is er nog collega-burgemeester Gerritsen uit De Bilt die er evenzo weinig van snaait, maar dan op een tegenovergestelde manier. "Ik vind niet dat burgemeesters of gemeenten die macht moeten hebben. Het is eigenlijk nu al keurig geregeld in het burgerlijk wetboek. Daarin staat dat het OM bij de rechter kan vragen om zo'n stichting te verbieden." Ja, wat is het nou? En het is natuurlijk ook niet makkelijk hè. De hoge heren in Den Haag willen het probleem helemaal niet echt aanpakken. Dus de initiële boodschap uit Den Haag is al wat dubbelzinnig en doorspekt van "maar's". En naar mate deze trickle down sheikhtocracy zich een weg neerwaarts op de bureaucratische ladder baant, wordt de boodschap natuurlijk alsmaar zwakker. Tegen de tijd dat het eindelijk op de bordjes van de burgemeesters terecht komt, is het overblijfsel in feite alleen nog maar de islamitische geloofsbelijdenis. Vraag maar aan Jozias. Zeg Jan, ga anders eens kletsen met collega Van Gijzel uit Eindhoven. Die gooide onlangs nog zeven sheiks standrechtelijk uit een vliegtuig.

Reaguursels

Inloggen

Wat doe je met een kind dat als antwoord op de vraag "wat wil je later worden" zegt: burgemeester?

Rest In Privacy | 21-01-16 | 23:55

De burgemeester van Utrecht wil niet optreden.
(terwijl handhaven openbare orde en bestrijden van haatzaaien behoort tot zijn taak als aansturende burgemeester)
'Dus' verzint hij n procedurele reden om zich achter te verschuilen.
'Dus' gaat hij 'hebben over iets wat toch niet kan.
'Dus' lijkt 't net alsof hij er ook niets aan kan doen.
Type witte-boorden-landverrader.

Der Paulie | 21-01-16 | 18:21

Nodig die tumor gewoon uit man. Je krijgt vanzelf 1 grote tumorstad. Bedankt voor je bijdrage incompetente verrader.

ReligionSucks | 21-01-16 | 18:11

Als je er wèl een idee over hebt krijg je nooit die baan.

belo | 21-01-16 | 18:03

@moitambien | 21-01-16 | 12:30

Politiek correcte Vollidioten zijn hetzelfde als lemmingen. Een onweerstaanbare drang tot zelfvernietiging.
Het probleem met die linkse Vollidioten is dat zelfvernietiging voor hen niet voldoende is maar dat de hele wereld om hen heen ook vernietigd moet worden.
Lemmingen hebben daar in ieder geval geen last van.

Dat is nu precies de reden waarom die linkse debielen de islam zo geweldig vinden.
Alles moet kapot is voor de aanhangers van beide afzichtelijke ideologieën de enige leidraad.

Pieter V | 21-01-16 | 17:47

@Tiamat | 21-01-16 | 14:23

"Jozias al-Aartsen"

Josti al Arschloch is meer op zijn plaats.

Pieter V | 21-01-16 | 17:32

Vraag het die gozert die zichzelf in brand probeerde te steken, die weet wel hoe je iemand moet elimineren, dacht ik.

mallekater | 21-01-16 | 16:38

-weggejorist-

josef kuijpers | 21-01-16 | 16:34

Je wordt lid van een politieke partij, je kunt een beetje slap lullen en voor je het weet ben je Burgemeester, wethouder, parlementslid, directeur van een ZBO etc. Maar dat je bijna niks kunt tsja.

Dutch_Holland | 21-01-16 | 15:58

Vrij naar Joost Eerdmans: "Nederland is een slap land." We hebben veel te veel socio's die denken met praten en therapie de grootste godsdienstgekkies weer in het gareel te krijgen. Het genereert bovendien werk voor deze subsidiesponzen dus een en een is twee. Deze haatimams zijn gemakkelijk te googelen, zodra duidelijk is dat zij oproepen tot geweld, homohaat of jodenhaat verspreiden, de toegang ontzeggen. Consequent en duidelijk.

Ruud5 | 21-01-16 | 15:34

notamused | 21-01-16 | 14:24
"Ik denk dat het gevaar vooral uitgaat van mensen die denken de Absolute Waarheid in pacht te hebben en die vervolgens denken andersdenkenden te moeten onderdrukken en uitroeien."
Juist, en het kost heel veel moeite om de macht van absolutisme te breken.

Schoorsteenveger | 21-01-16 | 15:30

Schoorsteenveger | 21-01-16 | 12:43 Ik denk dat het gevaar vooral uitgaat van mensen die denken de Absolute Waarheid in pacht te hebben en die vervolgens denken andersdenkenden te moeten onderdrukken en uitroeien. Tolerantie jegens andersdenkenden is een groot goed in de moderne cultuur, zoals diezelfde cultuur intolerant moet zijn, zo Karl Popper, tegen de onredelijke en gewelddadige intoleranten. Want het is juist met het vrij z’n gang kunnen gaan van het onredelijke en gewelddadige intolerante dat de moderne open samenleving verdwijnt, en de tolerantie, vrijheid, vrede, welvaart, openheid voor wetenschap en mensenrechten, enzovoort. Verder is hierbij gevaarlijk dat de discussie over islam zo taboe is. Opvallend is bijvoorbeeld dat er tegenwoordig heel wat mensen zijn die zich hebben vrijgedacht uit hun herkomst van islam, maar die zich voortdurend moeten rechtvaardigen tegenin niet alleen de kritiek van de conservatieve milieu’s waaruit zij afkomstig zijn, maar ook tegenin de politiek correcte drang alle islamkritiek weg te relativeren (óók de Bijbel, óók de westerse cultuur, óók blanke witte mannen, enzovoort). Dit betreft dan de Hamed Abdel-Samads van deze wereld, die modern liberaal agnostisch of atheïstisch of eigenzinnig spiritueel denken, en die op die dubbele muur van intolerantie stuiten, van islam en islamgoedpraterij. Vervolgens is dan denk ik dat afschermen van de islam tegen kritiek een voortdurende en groeiende bron van irritatie bij steeds meer mensen, juist ook omdat men er een gevaar in ziet, dat evenwel politiek correct niet benoemd mag worden. Je vraagt je dan af wat eigenlijk een groter gevaar is voor de moderne open samenleving, de duidelijke vijand van de moderne open samenleving, of het niet mogen benoemen van die vijand van de moderne open samenleving.

notamused | 21-01-16 | 14:24

De Jozias al-Aartsen award voor grootste dhimmi gaat dit jaar naar..

Tiamat | 21-01-16 | 14:23

In Frankrijk gooien ze zo'n moskee gewoon dicht: "French Kicking Down Doors, Closing Mosques, Finding A LOT of 'War-Grade' Weapons" www.dailywire.com/news/1749/french-kic...

ben kokhals | 21-01-16 | 14:19

Hieruit concluderend dat de toestroom van moslims een mooi excuus is om de boel naar de hand te zetten, zodat de burger uiteindelijk al zijn rechten, privileges en rijkdommen langzaam maar zeker gaat afgeven aan hen die denken dat het hen toekomt. Omdat onze overheid voor ons gaat denken.

Betweetert | 21-01-16 | 14:07

safisten= salafisten

Betweetert | 21-01-16 | 14:04

Wilders zaait geen haat. Die benoemt wat de zogenaamde "de gehate safisten" allemaal prediken. Kan je Wilders daarvoor 'blamen'? Die zegt terecht dat dat levensgevaarlijk is. En wat in Europa inmiddels meerder malen is gebleken. Haatbaard versies in de moskee zijn niet bedoeld als theekransje, maar om medestanders te vinden voor de heilige jihad. Al fatah !

Betweetert | 21-01-16 | 14:03

Hmmmm, kleine rappert zingt wat over "fuck de politie (*middelvinder opsteken doet)", en mag verantwoording komen afleggen bij Burgermeestert/politie chef. Haatbaard verklaart een heel volk de oorlog vanuit zijn door de Gemeente vet gesponsorde ivoren minaret, en men zegt niets te kunnen doen?! Men WIL niets doen, dat is geheel wat anders....... de multikul illusie, hoe kapot ook, moet in stand blijven.

Betweetert | 21-01-16 | 13:59

Je moet niemand weren. Wel meeluisteren en arresteren als ze oproepen tot misdrijven. Censuur vooraf is doodeng. Geen stijl is dan fe volgende op de lijst.

svg | 21-01-16 | 13:33

-weggejorist-

mallekater | 21-01-16 | 13:30

Wat is er mis met het domweg oppakken en vastzetten van haatzaaiers?
Oh, wacht, dan moet Wilders ook.....

mallekater | 21-01-16 | 13:29

F Cobben | 21-01-16 | 12:16
U bent het afsluiten met *sarcasm modus off* vergeten. Toch??

BlowingBubbles | 21-01-16 | 13:04

-weggejorist-

dedondersteen | 21-01-16 | 13:04

Oproepen tot geweld, en zelfs haat, is verboden.
Dus gewoon iemand (van justitie) zijn preken laten bijwonen, en als hij over de schreef gaat direct inrekenen.

Peter_K | 21-01-16 | 13:00

Lupuslupus | 21-01-16 | 12:06
Ik vrees dat de meerderheid in autochtoon Nederland de Moslim ziet als een weliswaar apart levende maar ongevaarlijk persoon, met hooguit wat eigenaardige kenmerken.
Niet als een bedreiging.
En zolang de lont in het kruitvat niet aangestoken wordt blijft het daar ook wel bij.

Carmelita | 21-01-16 | 12:56

De Utrechtse burgemeester is gek op alles wat Jodenhater is. Daarom mochten de NSB'ers bij FC Utrecht ook elders gaan zitten en werd het de supporters van de tegenpartij verboden te komen. Van Zanen heeft een prima record als het aankomt op het niet durven nemen van echte beslissingen jegens haters.

BananaMonarchy | 21-01-16 | 12:53

Het is sowieso de vraag of de pijlen niet veel beter op de toehoorders gericht kunnen worden..... Die haatbaard verdwijnt wel weer, de met gif geinjecteerden blijven een explosief onderdeel van onze samenleving vormen. De walgelijke praatjes van de haatbaarden kunnen zij ook wel via internet vernemen. Overigens wel voor een total verbod op invliegen van Imans uit het buitenland. Gewoon om duidelijk te maken dat we het hier niet gewenst vinden, de verspreiding van de haatideologie. Maar het dircte gevaar zit m m.i. in de toehoorders.

BlowingBubbles | 21-01-16 | 12:47

notamused | 21-01-16 | 12:17
De enige weg is het breken van de macht van religie. Hebben we met het Christendom ook gedaan. Die klus hebben we overigens nooit helemaal afgemaakt, maar dat terzijde.
Zal niet gemakkelijk zijn, maar wel de moeite waard. Slopen, langzaam slopen. Temmen, langzaam temmen, machteloos maken, langzaam machteloos maken.
Lees de beginselen van de SGP en huiver. God's wet gaat bij hen ook bóven alle wereldlijke wetten, ook als die daarmee in conflict is, maar op een paar rudimenten na hebben ze nagenoeg alle macht af moeten geven en hebben ze het lef niet meer om tegen de wet in te preken. En als ze het toch doen, dan weten ze dat ze, terecht, teruggeschopt worden.

Schoorsteenveger | 21-01-16 | 12:43

Pieter V | 21-01-16 | 12:00
Ik geloof niet zo in samenzweringen maar ik kan ook bij benadering niet verklaren hoe het komt dat onze politici niet in staan lijken te zijn de realiteit in te zien en ons dwingen collectief zelfmoord te plegen.
-
Vandaar dat ik zelf overtuigd ben dat als we een vaderland voor onze kinderen willen houden de tijd van "vreedzaam protesteren" echt voorbij is.
"Vreedzaam protesteren" is precies wat de politiek wil.
Zij kunnen dat met het grootste gemak ignoreren en doen dat ook.
En de burgers hebben het false gevoel wat gedaan te hebben.
En zo zinken we steeds dieper in het moeras.

moitambien | 21-01-16 | 12:30

Jaren en jaren wegkijken en héél politiek correct roepen wat voor onzin "racist" Wilders toch allemaal uitkraamt.
En dan op een dag kom je er ineens achter dat "Intelligent hoogopgeleid" Links feitelijk in een fantasiewereld leeft en "racist" Wilders feitelijk geen "racist" is maar een "realist".
-
Tja, en toen was het te laat......

moitambien | 21-01-16 | 12:21

@F Cobben | 21-01-16 | 12:16

U gelooft nog in sprookjes? Veel succes in Lalaland van de Teletubbies.

Pieter V | 21-01-16 | 12:19

Niemand kan zó achterlijk zijn om niet te weten wat de islam is. Dus ja, ze hebben een verborgen agenda.
Lupuslupus | 21-01-16 | 12:06

In een rechtstaat waar het overgrote deel geen ongein uithaalt is ons rechtssysteem prima hanteerbaar.
Nu ieder wissewasje voor de rechter moet met vuisdikke papierzooi wordt het tijd om de wijkagent-imam een uitspraak te laten doen.
Scheelt miljarden. Zoiets misschien

bodemloos | 21-01-16 | 12:18

@Lupuslupus | 21-01-16 | 12:06

"Niemand kan zó achterlijk zijn om niet te weten wat de islam is."

U overschat de intelligentie van "onze" regenten mateloos.
Maar ook ik denk dat ze allemaal opdracht hebben gekregen om de gewelddadige knokploegen van de islam nu met honderduizenden tegelijk naar Europa te halen voor de finale vernietiging van heel Europa.

Wat Napoleon en Hitler niet is gelukt gaat door de EU-dictators onder leiding van Führer Merkel met hulp van de islamitische knokploegen wel lukken.

Pieter V | 21-01-16 | 12:17

Schoorsteenveger | 21-01-16 | 11:35 Elke moslim die z’n ideologie serieus neemt gaat verkrachten en moorden om allah te dienen. Als we ooit af willen van moslims die verkrachten en moorden, dan moet er iets gebeuren met die moslims of met die ideologie. Op dit moment worden evenwel moslims bij duizenden tegelijk binnengehaald. En die ideologie is voor velen van hen nog steeds de absolute waarheid . Wat betekent dat we, met ook de trend van grote gezinnen en demografische groei, steeds meer kunnen verwachten aan verkrachting en moord. Zoals we ook kunnen verwachten dat moslims een valse propagandoorlog beginnen tegen Wilders & Co, en dat zij censuur willen op islamkritiek, en dat zij overal steeds meer islamisering eisen, enzovoort. Het grote gevaar is de onderschatting van en onwetendheid betreffende het islamgevaar. Volgens mij kan het allemaal heel snel gaan, een kwestie van enkele generaties, en dan is het gedaan met de moderne vrije cultuur in Nederland.

notamused | 21-01-16 | 12:17

Kritische moslims moeten de prediking van radicale imams scherp volgen en melding doen aan de Nederlandse politie van oproepen tot terreur en geweld tegen joden en homofiele mensen en "afvalligen".

F Cobben | 21-01-16 | 12:16

Gelukkig maar, ik had al kaarten gekocht.
Eerste rij, vrouwvrij.

Piet Karbiet | 21-01-16 | 12:12

Onze politici hebben er geen flauw benul van waar de islam voor staat of hebben een verborgen agenda, namelijk het stichten van het kalifaat in Europa faciliteren
Pieter V | 21-01-16 | 12:00
.
Niemand kan zó achterlijk zijn om niet te weten wat de islam is. Dus ja, ze hebben een verborgen agenda.

Lupuslupus | 21-01-16 | 12:06

Tamelijk ouderwets, een haatsheik daadwerkelijk invliegen. Skype-schermpje en iedereen krijgt alsnog de speech mee. Het is dus louter symboolpolitiek. Sheikwatch ludiek maar verder niet echt relevant.

de Voorzittert | 21-01-16 | 12:06

simpel toch wat ze zeggen, ik zit hier krijg betaald (kleine 10000 per maand) maar als er iets is waar ik verantwoordelijkheid over heb dan ben ik niet de slechtste en neem ik die verantwoordelijkheid,, neee hij die bij die organisatie die daar... die moeten beslissen ik niet hoor...

001001001 | 21-01-16 | 12:05

Als die haatbaard komt mag er tegen gedemonstreerd worden. Waar blijven die "daar moet een piemel in"-hooligans als je ze nodig hebt?

Maaiveld | 21-01-16 | 12:04

@necrosis | 21-01-16 | 11:16

Hoezo? U lust geen muesli's?

Pieter V | 21-01-16 | 12:02

Zolang de burgemeester blind blijft voor de feiten die als een hamerslag keer op keer ook op zijn netvlies zullen komen, en hij niet toegeeft dat de islam een levensgevaarlijke ideologie is die ons land ernstig bedreigd, vrees ik dat deze sufferd niet zal ingrijpen en zich zal scharen bij hen die ons willen vernietigen.

kommabijmebinnen | 21-01-16 | 12:01

Haatzaaier hier toestaan of niet: Radicalisering ontstaat vooral door internet.
Globalisering.

Carmelita | 21-01-16 | 12:00

@Other_Andy | 21-01-16 | 11:18

Misogynie is maar een klein deel van de totale ellende met de islam. De islam is werkelijk een door en door verrotte ideologie en beslist geen godsdienst, die niet alleen vrouwen haat maar iedereen die geen moslim is en die in het kalifaat ook absoluut niet naast zich dulden. Pim Fortuyn noemde het dan ook een achterlijke godsdienst.
De zogenaamde gematigde moslims wachten gewoon af tot de jihadisten het kalifaat in het huis van de oorlog voor ze hebben gevestigd.

Laat u niks wijs maken. De echte moslims nemen de koran en de hadiths letterlijk en leven daarnaar.
Lees de koran!
Onze politici hebben er geen flauw benul van waar de islam voor staat of hebben een verborgen agenda, namelijk het stichten van het kalifaat in Europa faciliteren

Pieter V | 21-01-16 | 12:00

-weggejorist-

TatiK | 21-01-16 | 11:59

De gemeenteRAAD. Wordt waarschijnlijk mee bedoeld de Raad van raadt u maar, niet iets met oplossend vermogen rond een probleem.

bodemloos | 21-01-16 | 11:58

de burgermeester neemt geen verantwoordelijkheid en verwijst naar anderen.. wat een slappe zak hooi..

denoorman | 21-01-16 | 11:58

Evident, sinds het falen op eerste aanwijzing de inrichting te sluiten. (met verklaring van de naam van de instelling
(die "neerkomt op dood aan alle afvalligen")).
En de tweede aanwijzing En de derde aanwijzing.

Abdul van Zanen(partei GlasPlasWas) màg er niets tegen te doen.
Als een vlag op de maan ligt er een haatreader in de kamer.

Keizer Hendrik V belde net: Dit kan niet door den beughel, kom maer even den stadsrechten inleveren.

hallevvezool | 21-01-16 | 11:55

-weggejorist-

dedondersteen | 21-01-16 | 11:54

Over 50 jaar vragen we ons af (nu al) "Where did it go wrong?".. Nou hier dus!
Met dwazen die ons land besturen omdat ze toevallig lid zijn van een politieke club maar verder niets kunnen.

Dirk III | 21-01-16 | 11:53

Beetje off topic maar heeft wel raakvlakken met bovenstaand artikel: het is on-ge-loof-lijk dat er in het Britse parlement gedebatteerd is om te onderzoeken of Donald Trump geweerd kan worden om het Verenigd Koninkrijk te bezoeken. Dit naar aanleiding van het feit dat hij van mening is dat Moslims voorlopig niet meer tot de U.S.A. toe te laten. Zijn uitspraak deed hij na de schietpartij in San Bernardino en hij is het oneens met Obama's softe aanpak. Je kunt het er mee eens zijn of niet maar dit valt onder de noemer: vrijheid van meningsuiting. Ene Suzanne Kelly uit Aberdeen startte een online petitie om Donald Trump de toegang tot de UK te ontzeggen en deze petitie is bijna 600.000 online ondertekent. Mijn punt: hoe kan het dat je dit soort dwaallichten nooit hoort als er weer ergens een haatsjeik acte de presence komt geven? Houden ze dan ook een online petitie? Begrijpen deze mensen niet dat we naar het stenen tijdperk worden geblazen als we onder het juk van de Islam komen te vallen? Wat is dat toch met al die politiek correcte wegkijkers die altijd de vijand beschermen? Dit zijn in mijn ogen de über-Dhimmies.

The_Observer | 21-01-16 | 11:51

Ja, zo'n ongekozen Burgemeester is ook maar een zetbaasje. Met als meest waardevolle kwaliteit dat hij zo lekker slaafs zijn bazen volgt voor die paar centen die je krijgt als ongekozen burgemeester. Van Zanen is een mannetje uit het politieke vriendjes circuit. Heeft nauwelijks echte bestuurlijke kwaliteiten.

Mark_D_NL | 21-01-16 | 11:49

Jan van Zanik? Had u iets anders verwacht in Utrech ....
Hebben ze eindelijk die PvdA criminele burgemeester daar gejorist krijg je dit weer.

Het blijven incompetente klojo's die zonder hun kruiwagens wegens lidmaatschap van de "Partei" blij mochten zijn om het vuilnis op te mogen halen.

Pieter V | 21-01-16 | 11:46

Schoorsteenveger | 21-01-16 | 11:35
Juist, ja dat bedoel ik.
De plicht om op video vast te leggen wat daar gebeurt in die achteraflokatie.
Kan van Zanen z'n oren eens laten flapperen.

bodemloos | 21-01-16 | 11:46

@D. van Alphen | 21-01-16 | 11:32
Als praten geen pijn doet, waarom liggen er dan wél voorgedrukte aangifteformulieren tegen Wilders klaar?

necrosis | 21-01-16 | 11:45

Wat ik nou telkens niet snap is waarom we zo toegeven aan een groep die we makkelijk kunnen missen. Waarom zeggen we niet gewoon nee? Geen Moskee, geen gezinshereniging, geen gesubsidieerde kickboks lessen enz. Stoppen ze dan massaal met werken en gaan ze in het theehuis zitten? Gaat opeens 75% van het rechte pad af en zich met criminaliteit bezig houden? Putin zei het zo mooi een paar jaar terug. Ga weg. Wij hebben jullie niet nodig, jullie hebben ons nodig.

******* | 21-01-16 | 11:44

En aldus verwijst iedereen naar iedereen en wordt de hete aardappel net zo lang doorgeschoven tot de burger in de puree zit en anderen de rotzooi mogen opknappen. Laf !

krelus | 21-01-16 | 11:43

Als je nazistische punkband kan verbieden op te treden in Nederland kan je dat ook met een antisemitische Imam.

pontius | 21-01-16 | 11:42

De overheid is overduidelijk vijandig ten aanzien van haar eigen volk. Meer kan ik er niet meer van maken.
Het volk is druk met brood en spelen, en wil het lekker 'gezellig houden' in lalaland. Gelukkig heb ik geen kinderen die ik dat in de toekomst hoef uit te leggen, of wacht die zijn dan vast zo geïndoctrineerd op school dat ze überhaupt niet in de gaten hebben wat er zich in de decennia voor hun bestaan heeft afgespeeld. Dan kunnen ze onbevooroordeeld het suikerfeest mee vieren ook.

Willem Hollander | 21-01-16 | 11:41

Van Zanen had een onderonsje met de al-fitrah mosketer overvecht.
We zien van Zanen daarna op foto met een geopend achterraampje in z'n limo vol trots z'n opgeheven duim tonen. Alles kom goed, jonges.
Wanneer wordt z'n gesprek nou eens op video opgenomen zodat de bevolking zelf kan oordelen wat de waarde van z'n gesprek is. Daar hebben we godverdomme de media voor in een digitaal tijdperk.
Wanneer wordt er geëist dat haatpreken alléén in het nederlands gehouden mogen worden en de burgemeester daarvan een video krijgt overhandigd.

bodemloos | 21-01-16 | 11:41

-weggejorist-

dedondersteen | 21-01-16 | 11:40

In feite is het een ordinaire IS-ronselaar.

Conan de Rabarber | 21-01-16 | 11:39

Zo moeilijk is dat niet Van Zanen. Al die haatbaarden citeren uit hetzelfde boek en dat boek staat vol met haat zaai uitspraken.

Boy Cot | 21-01-16 | 11:37

atheïstisch stemvee | 21-01-16 | 11:08
Wat eerst maar eens glashelder moet zijn is welke gronden van Gijzel heeft gebruikt om haatsjeiks te weren, en hoe die zich verhouden tot de positie van van Zanen, wanneer die zegt géén gronden te hebben.
Of het is mogelijk om die duivels te verbieden hun stinkende bek open te doen, of het is niet mogelijk.
En of het wenselijk is om ze te weren, daarover kun je nog van mening verschillen. Als je de één weert, komt de ander zonder dat je er erg in hebt, al dan niet door de voordeur of de achterdeur, toch binnen. Het gif zit niet in één persoon, maar in vele.
Naar mijn idee is het veel beter om ze niet te bestrijden, maar om ze te kijk te zetten. Waarom wordt de ene haatbaard geweerd en de andere niet? Enkel vanwege het feit dat we van de ene wéten wat-ie ooit gezegd heeft, en van de andere niet. En waarom weten we dat? Omdat die lui vaak zelf stom genoeg zijn om filmpjes van hun preken rond te laten slingeren op internet, maar vooral ook omdat anderen de moeite tnemen ons kond te doen van die preken. Zoals bijvoorbeeld Memri TV.
Ik pleit voor een Nederlands initiatief naar het model Memri-TV.
En als er dan toch iets wettelijk geregeld zou moeten worden, dan is het dat preken, van welke volksmenner dan ook, op video vastgelegd moeten kunnen worden en openbaar kunnen worden gemaakt. Een Religie van de Vrede heeft niets te verbergen.

Schoorsteenveger | 21-01-16 | 11:35

Politici hopen dat het allemaal vanzelf over zal waaien.

Rest In Privacy | 21-01-16 | 11:34

De bedoeling van de politiek is dat Europa deel gaat uit maken van heet Islamitische Rijk van Erdogan.
Daarom ook de import van die idiote Haat Imams.

Raider Twix | 21-01-16 | 11:34

Jammer zeg, normaal zijn gemeentes als de kippen bij om rare verordeningen bij de doorsnee burgers door de strot te duwen.

Ik zou zeggen kun je nu ook doen.
Geef een verordening af tegen haatzaaierij.

Dan kun je zo een haatimam gemakkelijk laten oppakken.

Bij demonstrerende burgers gebeurt dat ook dus waarom het in dit geval niet kan???

mag ik ook nog ff | 21-01-16 | 11:32

Tsja, Van Zanik is ook de baas van kanaleneiland. Als ik zo laf zou zijn als hij, zou ik ook die haatsjeiks een knuffel willen geven. Gelukkig is alleen mijn linker kleine teen al dapperder dan Jantje.

Guido | 21-01-16 | 11:32

Ach, boeien. We willen toch vrijheid van meningsuiting? Laat die haatbaarden lekker lullen. Praten doet geen pijn.

D. van Alphen | 21-01-16 | 11:32

-weggejorist-

dedondersteen | 21-01-16 | 11:32

Iemand er al eens bij stil gestaan dat we elke dag onze eigen (of die van een ander) poep en pis tot ons nemen?

Theo Kerk Off | 21-01-16 | 11:31

Stelletje nep ambtenaren daar in Utrecht. Dat hele nieuwe gemeentehuis kijkt uit op de nieuwe moskee daar in Utreg. Het zijn buren zowat. En je dan afvragen hoe je haatsheiks kan weren?

Dr. Frambozenjam | 21-01-16 | 11:30

Gewoon te laf...

CocaineStu | 21-01-16 | 11:29

Te triest voor woorden dat deze burgervader zijn rug niet wil en durft te rechten!
Is daar geen gemeente raad die dit kan overrulen en die haatscheit kan weren!
buiten dat interpreteer dan de wet maar in het voordeel van Nederland en niet een of andere stinkreligie.

voedselbankier | 21-01-16 | 11:28

@Asimov6 | 21-01-16 | 11:25:
De wereld op zijn kop.

Muggenmepper | 21-01-16 | 11:27

Voordat die mijnheer het vliegtuig instapt moet hij eerst een aantal formulieren invullen. Deze sprekers krijgen wel een inkomst hier in nederland. Net zoals sporters die in het buitenland spelen betalen ter plekke belasting.

Maar het mooie is het is utrecht. Daar ben ik door mijn oldtimer die zeer fraai is en alleen voor leuke tochtjes, niet meer welkom.

dolffie | 21-01-16 | 11:25

Als je op Twitter de hashtag #kominverzet gebruikt, komt de politie bij je langs, maar deze echte haatzaaier mag gewoon komen preken. Wauw!!

Asimov6 | 21-01-16 | 11:25

Heeft verbieden effect?
Gaan we dan niet terug naar de tijd van de hagenpreken?

Carmelita | 21-01-16 | 11:23

Die Haatzaad al Haatspek, da's er zo een die thuis met de geit een rieten kooi vol kippen op de bus naar de soek stapt om naar de jongenshoeren te gaan.

Conan de Rabarber | 21-01-16 | 11:23

Die Jitske hebben ze zo gevonden en vastgezet. Maar booslim he. Fluwelen hand schoentjes anders discriminatie.

Repetitive Beats | 21-01-16 | 11:21

Hoe moeilijk kan het zijn. Jij haat prediken, jou teroeg zandbakkïe. Niet Nedderland haatpraat. Zoiets?

Nivelleermarionet | 21-01-16 | 11:21

( Driehoekje ) naar boven

pontius | 21-01-16 | 11:20

Tjah, het weren van PC hoofd-tractors is geen probleem voor Utrèg, maar een haatsjeik jorissen ligt blijkbaar wat gecompliceerder..

W.A. van Buuren | 21-01-16 | 11:20

Driehoeje : AIVD , OM en Burgemeester... lijkt me niet te moeilijk gvd.
Conclusie trekken en gaan uitvoeren , maar dat laatste is vaak een brug te ver voor het dagelijkse bestuur wegens een gebrek aan creatief denkvermogen.

pontius | 21-01-16 | 11:20

Islamofiel | 21-01-16 | 11:12

"De islam krijgt nog steeds het voordeel van de twijfel"

Niet meer. De meerderheid heeft het nu wel door. Voor de niet zo schrandere 'welkom hier en groen stemmende dametjes' duurt het wat langer maar zelf die krijgen het wel door dat islam nu niet bepaald vrouwen vriendelijk is.

Other_Andy | 21-01-16 | 11:18

Kop in het zand en gewoon blijven ademhalen.......

hxl | 21-01-16 | 11:18

@hStripe | 21-01-16 | 11:14
.
Religie is geen mening maar een dwaling. En we hebben het hier over supporters van een haatboek.
Verbieden die dwaze haat!

Antitheïst | 21-01-16 | 11:17

Oplossing: Nieuwe wet maken die mensen "persona non-grata" kan verklaren bij oproepen tot terrorisme of andere strafbare uitspraken/feiten.

Maar dit is een hellend vlak. Op zich is het nog wel wenselijk dat dit in de openbaarheid plaatsvindt, kan de AIVD iig nog hun shortlistje bijwerken a.d.h.v. de bezoekerslijst van zo'n haatpreek.

harry21 | 21-01-16 | 11:16

Ik klikte op het laatste linkje en zag een persoon met de naam Abdullah al-Muesli, ik moest lachen!

necrosis | 21-01-16 | 11:16

Weren is dan ook niet de manier. We kunnen in NL geen mensen monddood maken omdat hun mening ons niet aanstaat. Wél kunnen eventuele strafbare uitspraken gedaan op Nederlands grondgebied aan het strafrecht worden getoetst waarbij tevens de organisatie van de spreekbeurt medeverantwoordelijk wordt gehouden voor de inhoud. Haat moet blootgelegd worden om het te kunnen bestrijden.

hStripe | 21-01-16 | 11:14

@jack and friends
Zo werkt dat met die baantjes machine.

Ongeblustekalk | 21-01-16 | 11:13

De islam krijgt nog steeds het voordeel van de twijfel, maar het wordt toch echt tijd om de doelen van die religie serieus te nemen en niet meer geloof te hechten aan de leugens van haar voorlieden
louterspunt.blogspot.nl/2014/10/het-ke...

Islamofiel | 21-01-16 | 11:12

Dus meneer de burgemeester is volledig ongeschikt voor zijn functie, laat me raden.. partijkaart was weer belangrijker dan kennis en capaciteit?

jack and friends | 21-01-16 | 11:11

Vraag het aan de Engelse ambassadeur. Die laten zelfs geen gekozen volksvertegenwoordigers uit andere EU landen en presidentskandidaten uit de VS toe. Haatbaarden wel. Die laten ze wel toe in de UK. Dat dan weer wel.

Bigi Bana Boy | 21-01-16 | 11:08

Gewoon die hele pislam verbieden. Zo snel mogelijk. Islam = Hitler.

Willianus Wortelus | 21-01-16 | 11:08

Dat krijg je er nu van als iedere dombo een bestuursfunctie kan bekleden.. die hele ambtenrij sukkels allemaal....

arretje | 21-01-16 | 11:08

Heeeel eenvoudig hoor.
Geen moslims = geen haatsheiks meer nodig.

Other_Andy | 21-01-16 | 11:08

Misschien moet er gewoon een nieuwe toezichthouder komen. De Dienst Toezicht Haatheiken En Dergelijke. Ik denk dat Nederland daar wel klaar voor is.

atheïstisch stemvee | 21-01-16 | 11:08

En flikker die homo's dan ook maar van de hoogste flat omdat het van Allah en de pedoprofeet moet! We zien later wel of dat eigenlijk wel mocht...

eerstneukendanpraten | 21-01-16 | 11:08

Die haatsheiks komen om het al aanwezig bestand aan geloofsidioten te bewerken, ik denk dat er nu andere prioriteiten zijn, die aan de poorten staan te rammelen of al binnen zijn.
Mijn mening na mogen al die mensen blijven, ook de haatsheiks, anders kunnen ze de beloning niet ontvangen die hen ten deel valt.
Echte vluchtelingen moeten altijd welkom zijn.

De Zwarte Baron | 21-01-16 | 11:07

Een organisatie verbod voor fabeldwazen. Nu!

Antitheïst | 21-01-16 | 11:03

Supporters van een voetbalclub weren is geen enkel probleem maar met een haatsheik weet meneer niet om te gaan... Wauw.

Wimpie777 | 21-01-16 | 11:02

Superprutsert...

Paul Veerkamp | 21-01-16 | 11:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl