Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Rooms-Katholiek kinderpedoparadijs in Amersfoort

amersfoortsaintlouis.jpgIn het Amersfoortse jongensinternaat Saint Louis zijn in de jaren '50 en '60 door de broeders stelselmatig jongens misbruikt. Katholieke broeders zijn voor kleine jongetjes wat Keulse Aanrandiërs zijn voor vrouwen, maar dan dat ze jarenlang opgesloten worden met hun slachtoffers. Sommige jongens hebben daar zo'n tik van het Roomse geswaffel gekregen, dat ze zelf ook maar een kinderpedonetwerk zijn begonnen op basis van het Rooms-Katholieke model, zo blijkt uit de zaak van Pieter C.. Pietertje importeerde Cambodjaanse weeskids voor misbruik en staat hier morgen voor terecht. Uit het rapport commissie-Deetman en fora zoals SeksueelMisbruik.info blijkt hoe gortig het er aan toe ging op Saint Louis. Jongetjes die bij de broeder mochten slapen omdat hun vader was overleden, zodat ze drie keer per konden worden misbruikt, vonden wij wel een extreme. Broeders met namen als Simplicus, Gratianus, Felicius en Arvatius runden geen jongensinternaat, maar een pedopretpaleis namens de Rooms-Katholieke kerk. Die daar nog steeds grotendeels ongestraft mee weg komt. Veelzeggende reactie van een overste van Saint Louis over een specifieke misbruikzaak toentertijd: "Spoedig ingrijpen gewenst. [...] Ik zou het heel erg vinden als pensionaat Saint Louis weer eens in opspraak kwam. De zwakheid van deze broeder is ­ a ­priori te vergeven, maar in deze positie is hij te labiel. Het feit was bij zeven jongens bekend. Bij alle zeven heeft hij meerdere malen per nacht hetzelfde gedaan. Goddank hebben ze niets doorverteld." En diezelfde weerstand om te erkennen bestaat bij de katholieke kerk nog steeds, aldus bijvoorbeeld letselschade advocaat Martin de Witte die op de zaak Saint Louis zit. Waarom wordt pedovereniging Martijn verboden, maar staat de Rooms-Katholieke kerk nog steeds hoog aangeschreven? Dat er überhaupt nog mensen zijn die in al deze smerigheid geen aanleiding zien om maximale afstand te nemen van de katholieke kerk door het lidmaatschap op te zeggen, is eigenlijk te bizar voor woorden.

Reaguursels

Inloggen

De katholieken betalen nu tenminste hun schuld, niet dat dit leed ooit goed te maken is, maar doen tenminste boete.
Dit in tegenstelling tot de staatsinstellingen ( wat nog steeds bestaat) , waar het veel extremer er aan toe ging in een recentere tijd. Maar dat was de staat met medewerkers die algemeen progressief lnks waren. Grof fysiek geweld met hersenschuddingen, botscheuren ( of breuk) kneuzingen, brandwonden, steekwonden etc. Grof seksueel geweld zoals continue betastingen (jarenlang), penetratie ( eventueel met voorwerpen zoals brandslang die aangezet wordt). Of "rijden" en klaarkomen op het lichaam van het kind etc.
En met alle mooie woorden naar buiten toe, nu weer met de commissie De Winter. Dat zijn leugens, grote leugens, want praktisch niemand komt hiervoor in aanmerking. Daar heeft meen ik Van Rijn voor gezorgd. Alleen degene die letterlijk door de rechter daar geplaatst zijn. En dat is verhoudingsgewijs een klein gedeelte. Hier zie de rattenstreek richting de voormalig slachtoffers.

Bas1877 | 21-01-16 | 10:50

@Peryroni: Ik dacht vroeger de Lodenstein, meer zwaar gereformeerd dan evangelisch. Daar sloeg men vroeger als (men vond dat)de jeugd zich misdroeg. Maar dat is in mijn beleving van een andere orde dan kindermisbruik. "Het Hoornbeeck College biedt onderwijs dat gebaseerd is op het Woord van God en de daarop gebaseerde gereformeerde belijdenis (De Drie Formulieren van Enigheid)." Als dat evangelisch is, dan ben ik het ook.

goktrommelisttot | 20-01-16 | 21:00

Had niet gehoeven, Joris,. maar goed...
As Joris is, as Joris does!... VRIEND!!!

fleischer | 20-01-16 | 20:36

-weggejorist-

fleischer | 20-01-16 | 19:30

Religie maakt positieve mensen beter, en negatieve mensen slechter....

fleischer | 20-01-16 | 19:23

Ben het volkomen mee eens dat alle smerigheid tot op de bodem moet worden uitgezocht en moet worden aangepakt. Iedere RK priester die zich hieraan heeft schuldig gemaakt. Maar GS - eigenlijk zoals gewoonlijk Quid - slaat door. Niet iedere RK is een pedo maar een aantal hebben zich onmiskenbaar schuldig gemaakt aan deze wanstaltige bedoeling. We scheren toch ook niet alle seculieren over 1 kam omdat Britse, Belgische en Nederlandse hoogwaardheidbekleders zich net zo goed jarenlang heeft vergrepen aan kindertjes en er ook gewoon me wegkomen?

Lees het niet verkrijgbare boek over dit onderwerp "kinderen te koop" :
belangengroepouders.bloggertje.nl/note...

Het boek over Marcel Vervloesem en de vzw Werkgroep Morkhoven, en hoe zij over gingen tot het oprollen van de kinderpornonetwerken Temse-Madeira, is uit! Wegens de vele manieren waarop justitie het boek “Kinderen Te Koop” probeerde te boycotten, werd beslist om het boek in eerste instantie op USB-stick uit te brengen. Het boek is door Marcel Vervloesem, ondanks het zware onderwerp, luchtig geschreven.

www.powned.tv/nieuws/buitenland/2015/0...

twitter.com/Henkiwakker/status/687655...

www.nrc.nl/handelsblad/1996/12/28/dutr...

www.demminkdoofpot.nl/pagina/de-zaak-...

www.telegraaf.nl/reportage/24448532/__...

en.wikipedia.org/wiki/Jimmy_Savile_se...

etc, etc.

matrixbluepill | 20-01-16 | 19:11

Wat wij zelf doen, doen we meestal beter, imho./s

thisisit | 20-01-16 | 18:53

Voor reaguurbot;

Natuurlijk worden deze taferelen (afschuwelijk al ze ook zijn) alleen in een open samenleving ontdekt.
Nogmaals, ik verafschuw dit, maar ik ben blij dat de schuldigen Hier (nederland, democratie) wel aan de schandpaal mogen.
In de Islamitische cultuur, wordt hier niet of nauwelijks aandacht aan geschonken, Want jullie grote voorbeeld is toch "Mohammed"?? Aisha durfde toen (net als de tegenwoordige Aisha's ) geen aangifte tegen te doen.

Dat is het grote verschil.

Vedor | 20-01-16 | 18:42

Maar die Katholieke Kerk werd jaren geleden toch ook hier binnen gebracht! Je ziet wat er van die geimporteerde religies terecht komt. Terug naar de tijd van Wodan en Donar!

Breinbrouwsels | 20-01-16 | 18:33

Volgt Quid eigenlijk ook de mogelijk dubieuze rol van de overheid en andere hooggeplaatste personen m.b.t. pedofilienetwerken/seksueel misbruik, ook in GGZ, internaten voor gehandicapten, psychiatrische instellingen e.d.?

Er zouden sterke aanwijzingen zijn vanuit het zgn. Rolodex-onderzoek en de affaires Demmink en Baybasin dat, net als in Engeland, ook in Nederland hiervan sprake is geweest.

Zie de hoorzitting over gedoogbeleid pedofilie van eergisteren
jdtvnieuwsbullet.blogspot.nl/2016/01/j...

isdatwelzo | 20-01-16 | 16:33

Volgens mij dacht de apostel Paulus aan kindermisbruik toen hij zo fulmineerde tegen wat meestal wordt opgevat als homoseksualiteit. Ik ben ervan overtuigd dat Jezus ook niets van dit soort zaken moest hebben.

Jezus_Boeddha | 20-01-16 | 13:20

Kakkerlieken en Moslims..één pot nat.

mallekater | 20-01-16 | 12:57

Die arme kindertjes, in handen van dat soort walgelijk tuig..
Wat ziek. Dit is wat religie mat sommige mensen doet.
It fucks you up.

Dafuk | 20-01-16 | 12:51

In het vroegere pand van de misbruikende broeders zit tegenwoordig het Hoornbeeckcollege, een orthodox evangelische middelbare school.
Misschien moet die naam worden veranderd in Horny Beek College.

Peyronie | 20-01-16 | 12:42

F Cobben 20-1-16 11:50
Het is nog maar de vraag of veel reacties van de katholieke kerk toen sterk afweken van hoe er elders in de maatschappij mee werd omgegaan. In de vorige eeuw is er tijdlang heel anders aangekeken tegen pedofilie, m.n. ook in academische kringen en in voorlichting Rutgerstichtingen, COC of NVSH. Therapie en overplaatsen i.p.v. strafrechtelijke aanpak was tijdlang eerder de norm. Zie voor wat geschiedenis bijvoorbeeld: www.tijdschriftvoorseksuologie.nl/arch...

isdatwelzo | 20-01-16 | 12:02

F Cobben 20-1-16 11:50
Het is nog maar de vraag of veel reacties van de katholieke kerk toen sterk afweken van hoe er elders in de maatschappij mee werd omgegaan. In de vorige eeuw is er tijdlang heel anders aangekeken tegen pedofilie, m.n. ook in academische kringen en in voorlichting Rutgerstichtingen, COC of NVSH. Therapie en overplaatsen i.p.v. strafrechtelijke aanpak was tijdlang eerder de norm. Zie voor wat geschiedenis bijvoorbeeld: www.tijdschriftvoorseksuologie.nl/arch...

isdatwelzo | 20-01-16 | 12:02

Heel erg natuurlijk, maar gelul dat dit typisch katholiek is. Er zijn op dit moment duizenden gevallen van misbruik PER JAAR is onze neutrale staatsweeshuizen (dixit commissie Samson). Daar hoor je nooit iemand over. Dit is een ordinair whataboutism

de drijfsijs | 20-01-16 | 12:02

Die laatste link gaat naar een misbruikzaak uit 1935, lekker actueel. Dit is een gezocht artikeltje om katholieken zwart te maken.

Gewinflipt | 20-01-16 | 11:59

Hou een sop met zaniken over misbruik in de katholieke kerk van 60 jaar geleden. In Afghanistan wordt zo'n beetje ieder kind misbruikt en in NL worden kindhuwelijken toegestaan, er zijn wel actuelere problemen.

Gewinflipt | 20-01-16 | 11:55

Quid de relibasher gaat weer tekeer. Waar is Michiel de Kater als je hem nodig hebt?

lingo star | 20-01-16 | 11:50

In grote organisaties worden altijd fouten gemaakt, maar hier heeft de katholieke leiding kindermisbruik jarenlang kunnen verbergen. Wie waren toen kardinaal in Utrecht en bischop in Haarlem?

F Cobben | 20-01-16 | 11:50

Nog steeds het topje van de ijsberg: het is toch reeds lang toegestaan dat deze mannen (overigens net als het hele Arabische volk) in jurken altijd hun gang konden gaan met kinderen. De elite heeft altijd weggekeken omdat in hun eigen gelederen pedonetwerken bestaan (Demmink en diverse rechters en politici) die nog elke dag slactoffers maken. Nee, zoals vele onderste stenen, zal ook deze niet boven komen. Er zijn genoeg mannen met heel veel macht die dit tegenhouden.

robstijlloos | 20-01-16 | 11:39

Je gaat toch ook niet alle voetballers en voetbalverenigingen de misdaden van Blatter aanrekenen?

relatief | 20-01-16 | 11:30

isdatwelzo | 20-01-16 | 10:52
Ik weet wel dat misbruik (incest) vooral voorkomt in geïsoleerde omgeving.
Zoals voorheen in de boerenstand.
Ook is vaak aangetoond dat misbruik vaak voorkomt in kinderrijke omgeving.
Logisch ook.
Pedofielen zoeken die plekken, met kinderen, eerder op: scholen, scouting, zwemlessen enz.
En daarnaast worden volwassenen die als kind misbruikt
zijn vaker ook zelf pedofielen.

Carmelita | 20-01-16 | 11:13

@reaguurbot | 20-01-16 | 09:50
"Het epidemische kindermisbruik van 'celibate' katholieke priesters en broeders is een veel grotere schande dan het epidemische aanranden van vrouwen door islamitische mannen."
Daar gaan we weer. Moet dit een troost zijn voor de vrouwen die islamitische mannen zijn aangerand?
Verder: er zijn nu volop islamitische internaten. De overheid vertikt het om de gebleken brand-onveiligheid daarvan te verbeteren. Wat zich daar op seksueel gebied allemaal afspeelt komen we wellicht nooit achter, af zoals nu met de katholieken pas tientallen jaren later.

Peter_K | 20-01-16 | 11:11

Niet alleen in de Rooms-Katholieke instituten is het feest. Duik bijvoorbeeld eens voor de gein in jeugdinrichting Harreveld, de rillingen lopen je over de rug.

malawi | 20-01-16 | 11:09

En dàarom lopen er ook zoveel oude lullen rond die geen fuck geven om het lot van meisjes in deze vrolijke multikul samenleving. Want meisjes zijn stom, en verdienen ook 'straf'…net als zij dat kregen.

Heb het al vaker gezegd, katholisme is deels moslim. Italianen en spanjolen zijn deels moslim. Binnenkort ook bij u in de buurt, want niemand schijnt de gevolgen te snappen. Jongetjes liefde en intense afkeur van meisjes. Daar moeten meer jongetjes uitkomen.

de grote Anti | 20-01-16 | 11:05

chicago river [ 20-01-16 ] 10:43
Puur uit nieuwsgierigheid, heeft u een opinie over mijn nick ?

brughslurph | 20-01-16 | 11:03

@necrosis
Je zou naar jezelf moeten kijken omdat je dan (mits je goed kijkt) ziet wat een rottigheid er in jezelf schuil gaat. Gelukkig komt het er niet bij iedereen uit, maar als het er dan wel uit komt heeft dat wat mij betreft niet direct te maken met religie. Ook al is het celibaat wel een moeilijk religieus ding, en heeft de RKK een hele berg boter op het hoofd als moreel instituut.

f.gump | 20-01-16 | 11:01

Dus onze Joods/gristelijke cultuur die we willen behouden samen met Blondie is eigenlijk ook kut.

XaleX_2 | 20-01-16 | 11:00

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 10:50
Gheheheheh. Mooi man!

chicago river | 20-01-16 | 10:59

Kheb weinig hiphoppende vrienden uit de regio meer over door ze uit te maken voor kinderlokkende homo's..

Neut | 20-01-16 | 10:57

Mooi Man, geloof. Het maakt meer kapodtstuk dan het liev is.

Wouterhetkanstouter | 20-01-16 | 10:56

@Ikhebeenvraag | 20-01-16 | 09:52
Dat ze een fundamenteel probleem met sexualiteit hebben.

McMarx | 20-01-16 | 10:56

@Hebiknietmeegemaakt,
Klopt. Ik herinner mij dat s'avonds werd voorgelezen uit de Hobbit en we ook naar Star Trek mochten kijken als dat s'avonds werd uitgezonden. Op woensdag middag naar een open veld op de fiets en daar houten geweertjes uitgedeeld krijgen en aan het eind van de middag een zak friet, ik kan mij gelukkig een mooie tijd herinneren. Alleen was ik zoals eerder beschreven niet de gemakkelijkste van het stel... Maar daar kon St.Louis echt niks aan veranderen.

ariebuur | 20-01-16 | 10:55

Ook in protestantse, andere religieuze en atheïstische kringen tiert kindermisbruik welig. Komt echter minder in het nieuws, wordt minder onderzocht en minder aan elkaar gelinkt, maar resultaten lijken beslist niet geringer. Zo maar even 2 zoekhits:
www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/articl...
en www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/articl...
De aandacht voor rol katholieken en/of religie lijkt vaak een andere agenda te dienen.
Misschien zou het zinvol zijn eens alle mogelijke misbruikzaken in kaart te brengen in instituten waar kinderen zijn overgeleverd aan macht volwassenen (internaten, weeshuizen, kinderwerk, scouting, etc..) ongeacht denominatie. En te kijken of er verband is met wijze waarop controlemechanismen van buitenaf binnen de institutie is geregeld. En invloed corruptie in bestuurslagen ter plaatse.
En ook eens kijken naar verdeling over tijdperken en geografische locatie. Wellicht blijkt dan dat na de seksuele revolutie en in het meer liberale 'westen' het aantal misbruikzaken juist veel hoger ligt dan in meer conservatieve streken of eeuwen, ongeacht celibaat.... Gelegenheid maakt de dief (of trekt de dief aan?)...

isdatwelzo | 20-01-16 | 10:52

Ja, religie. Ook in madrassas gebeuren rare dingen. Overal trouwens, maar als religieuzen zulke dingen doen, snap ik het niet. Want als er iemand is, waar zij in geloven en die straft hen niet, dan is er ook iets niet helemaal goed met die god.

wallenberg | 20-01-16 | 10:52

Ach een onderwerp als dit is slechts bedoeld om de christenen weer eens een flinke trap te geven en de christenhaat onder de reaguurders weer eens flink op te stoken.
Want atheïsten kunnen natuurlijk nóóit pedofiel zijn.
.
Dat er vele miljoenen R.K. gelovigen zijn die helemaal niets met pedofilie te maken hebben, maakt niet uit.
.
Hier wordt weer duidelijk met 2 maten gemeten en alle gelovigen over één (atheïstische) kam geschoren.
.
De koran keurt notabene sex met kinderen goed en moslimpedo's met hun kindbruidjes IN NEDERLAND kunnen gewoon hun gang gaan.
.
In de bijbel wordt misbruik van kinderen ten stelligste verworpen: "als je een kind kwaad doet is het beter dat je met een molensteen om je nek in de diepste zee wordt gegooid".
Er staat niet voor niets "wie God niet vreest, die ontziet geen mens".
.
.

Lupuslupus | 20-01-16 | 10:50

@chicago river | 20-01-16 | 10:43
Het zou ook playmobil kunnen zijn, nietwaar. Het is maar een nick.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 10:50

Bij ons in Langatabbetje gedroegen de patertjes zich vrij netjes. Niet omdat ze zo netjes waren, maar omdat ze in een minderheid waren en ze bij misbruik, na met speren te zijn doorboord, in de Marowijne gelazerd zouden worden. Heb wel veel van ze geleerd op school en ben ze in die zin wel dankbaar, al vond ik het over het algemeen onprettige lui. De nonnetjes waren iets beter maar deden ook nauwelijks voor ze onder. Onaardige rotwijven.

Bigi Bana Boy | 20-01-16 | 10:45

Daar heb ik op gezeten gedurende de laatste jaren. Hartstikke leuke tijd gehad. Elke woensdagmiddag en zaterdagmiddag en zondag wandelen in de bossen. Binnen biljarten, tafeltennissen, boekje lezen etc. Piano leren spelen en natuurlijk lagere school afgemaakt. Geen huiswerk, wel school op zaterdagochtend. Ik ging eens in de drie weken naar huis. Vrijdags altijd een speelfilm kijken op het grote scherm. Nooit wat meegemaakt zoals verteld in het artikel. Wat natuurlijk niet zegt dat er niets gebeurde. Ik herinner mij de broeders als streng maar altijd met een zeer menselijk hart.
God wat een mooie tijd was dat. Als ik langs Amersfoort kom loop ik nog weleens het terrein op. Het gebouw is wat veranderd maar voor mij is alles nog herkenbaar. Ik herinner mij de eetzalen, slaapzalen, de doucheruimte, de grote ronde wasbakken -er staat er nog een buiten als plantenbak- en natuurlijk de speelzalen ("midden court" en "hoge court").
Hoop dat alles goed gaat met mijn medeleerlingen van toen. Wat hebben wij een lol gehad.
Groeten van Wim

Hebiknietmeegemaakt | 20-01-16 | 10:45

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 10:37
Met je eens. Ik ken je niet, en ik lees je pas nu, dus onbevooroordeeld. Maar wie is nu die Baron aan wie je refereert - aangezien ´er meerdere opties´ zijn? Kijk, ik houd van nicks die opvallen, en zoek dan vaak wat erachter steekt of waarom iemand dat kiest. Jij valt in die categorie.

Vandaar.

chicago river | 20-01-16 | 10:43

Geloof is nu eenmaal verantwoordelijk voor minstens driekwart van alle ellende in de wereld. Het feit dat hier rooms-katholiek nog met hoofdletters geschreven wordt is al te veel eer voor zo'n pedoclub.

JohnnyBGood | 20-01-16 | 10:42

Het is net de echte wereld: deze Rooms-Katholieke kerk. Smeerlappen en mensen die hun leven geven om anderen te helpen. Zie de levensgeschiedenis van Padre Kolbe en Titus Brandsma bijvoorbeeld. Lees het verhaal van Pater Frans van der Lugt, in Syrie gedood door strijders van Al-Nusra.
www.nu.nl/buitenland/3745797/pater-fra...
Moedige mensen en mensen die veroordeeld moeten worden. Nemen we hiervoor afstand van de Rooms-Katholieke kerk, nemen we afstand van de wereld?
Laten we proberen ervoor te zorgen dat onze wereld een betere wereld wordt. Voor onze kinderen en kleinkinderen, voor onszelf en onze naasten.

onnosel | 20-01-16 | 10:38

@chicago river | 20-01-16 | 10:33
Er zijn meerdere opties, maar het is maar een nick, laten we de reaguursels beoordelen en niet de nick.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 10:37

Dus: vanaf nu alleen mooie vrouwen die op jongensinternaten werken.. klaar!
Probleem opgelost.

baard van troje | 20-01-16 | 10:37

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 10:28
Wittman dus. Nee, die heeft ook een fijne achtergrond. Je weet je nick wel te kiezen.

chicago river | 20-01-16 | 10:33

-weggejorist-

RechtseKnakker | 20-01-16 | 10:29

"Goddank hebben ze niets doorverteld."
Dus, de God die ze aanbidden wordt bedankt voor het feit dat die jongens die stelselmatig werden misbruikt te bang waren om al die gorigheid aan de grote klok te hangen, de klok die elke dag geluid wordt om diezelfde liefdevolle God te bejubelen.
"Goddank hebben ze niets doorverteld."
Alles, maar dan ook alles wat ze prediken is één grote, valse, doortrapte leugen, en hun God, als die hun dank aanvaardt, is even vals, doortrapt en leugenachtig.
"Goddank hebben ze niets doorverteld."
Hier moet een tegeltje van worden gebakken, in het hellevuur.

Schoorsteenveger | 20-01-16 | 10:29

@chicago river | 20-01-16 | 10:24
Mijn nick is geen verwijzing naar de Bonvoisin. Meer Duits.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 10:28

Ja, er was sprake van misbruik in de Katholieke kerk (daar buiten nog meer trouwens, maar goed dat past niet fijn in Quids gedachtenwereld) en dat is niet zo gek, want waar kinderen zijn, proberen pedo's te zijn. Interessanter lijkt me waar ze NU zitten en wat we daar tegen proberen te doen.

eenKAA | 20-01-16 | 10:26

Wanneer de seksuele vrijheid van mensen wordt beknot, krijg je misstanden. De Zwarte Baron | 20-01-16 | 09:54
Dat dus.

OT: Die ´Zwarte Baron´, Baron Benoît Marie Ghislain Martin Marcel Patrice de Bonvoisin (what´s in a name) die banden zou hebben gehad met extreemrechts is trouwens nooit veroordeeld. Maar ik vertel juist jou weinig nieuws denk ik.

chicago river | 20-01-16 | 10:24

Voorspelling: over 10 jaar ga je deze berichten ook lezen over mosliminternaten.
Waarom: omdat het om mensen gaat en dan met name om mannen.
Zou het om jodeninternaten gaan (het woord klinkt wat ongelukkig) dan zou je hetzelfde ook krijgen.
Idem voor boeddhistische internaten.
--
Ingrediënten nodig: kleine jongetjes of iig kwetsbare mensjes, afgeslotenheid cq geen of nauwelijks onafhankelijke externe controle en een stevige angst voor het een en ander aanbrengen om praten te voorkomen.

appeltjesgroeneweide | 20-01-16 | 10:23

Het is een godsgeklaag

Bubbels Jackson | 20-01-16 | 10:21

Dat die overste geen burgemeester van Keulen is geworden zeg. Wegkijken op hoog niveau.

frank87 | 20-01-16 | 10:21

Religie moet volledig uit de samenleving verbannen worden. Resultaten uit het verleden laten zien dat religie het slechtste in mensen naar boven laat komen.
Deze katholieke pedokerk moet in Nederland verboden worden.

Antitheïst | 20-01-16 | 10:20

de kinderen worden gewoon nog een keer misbruikt maar dan om religie mee te bashen

traporgel | 20-01-16 | 10:19

@Carmelita
Maar weinig mensen begrijpen dat. Ik ook niet de aantrekkingskracht tot hetzelfde geslacht. Niet echt te vergelijken maar de seksuele escapades van mensen zijn soms bijzonder te noemen.

Ongeblustekalk | 20-01-16 | 10:18

@f.gump | 20-01-16 | 10:12
Waarom zou ik naar mezelf moeten kijken, zwitsal?
Ik voer geen oorlog uit naam van een religie en kindertjes zijn aan mij niet besteed!

necrosis | 20-01-16 | 10:17

@De Zwarte Baron | 20-01-16 | 10:15
Ghehe. De Heilige Geest welteverstaan

Driewerf Hoezee | 20-01-16 | 10:16

Iedereen die dag in, dag uit, van ´s ochtends vroeg tot ´s avonds laat in carnavalskleding rondparadeert neem ik niet serieus. Al die priestertjes met hun kazuifel, albe, stola en cingel, bursa en kelkvelum (WTF!). 1 grote verkleedpartij. Met hun kinderlijke ´ordes´ en codes.

En het vaticaan is een stinkend rijk maffia broeinest van sexueel gestoorde (gefrustreerde) homo´s die met hun tengels in wel meer zitten dan in weerloze jonge ventjes. Goor.

chicago river | 20-01-16 | 10:15

@reaguurbot | 20-01-16 | 10:03
Bah, natuur. Dat is met die planten enzo.

Driewerf Hoezee | 20-01-16 | 10:15

@Driewerf Hoezee | 20-01-16 | 10:12
Het vlees is zwak, de geest nog zwakker

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 10:15

Ik begrijp de aantrekkingskracht van kinderen niet.

Carmelita | 20-01-16 | 10:14

@De Zwarte Baron | 20-01-16 | 09:54
Zo mag ik bijvoorbeeld niet vreemdgaan. Overwerken is daarentegen geen probleem. Krijg je ervan...

Driewerf Hoezee | 20-01-16 | 10:12

Ben daar zelf ooit leerling geweest.
Nooit lasting gevallen, ik was te lelijk.
Wel heb ik de brommer van een van de broeders aan de praat gekregen en daar stiekum mee door de bossen zitten scheuren, later verraden en een weekend moeten blijven voor straf ook toen geen problemen gehad.
Uiteindelijk voor straf daar weggestuurd.
Eenmaal thuis voorzichtig aan een strafblad carriere gewerkt maar is nooit echt van de grond gekomen.
Nu maar reaguurder bij GeesStijl.

ariebuur | 20-01-16 | 10:12

Wat een flauwekul om religie de schuld te geven van alles wat er mis gaat in de wereld. Beter kijk je een keer realistisch naar jezelf

f.gump | 20-01-16 | 10:12

Volgens het kerkrecht was het ook verplicht om de dossiers van afgedane misbruik zaken te vernietigen dus ik denk dat we nooit de volle omvang zullen weten.

Simon_GS | 20-01-16 | 10:11

Volgens Leo Lucassen heeft het niks met de katholieke kerk te maken.
Het zijn die Cambodjaanse jongens, die schijnen onweerstaanbare zaadvragende ogen te hebben.

Cuyahoga | 20-01-16 | 10:10

..."namens de Rooms-Katholieke kerk. Die daar nog steeds grotendeels ongestraft mee weg komt. "

Hoe straf je een kerk? Doos eieren?

Driewerf Hoezee | 20-01-16 | 10:10

Dank geenstijl voor het weer op mijn todo list plaatsen dat ik me nu toch echt ga uitschrijven bij deze relifascistische ultragekkies!

trip666 | 20-01-16 | 10:09

@reaguurbot | 20-01-16 | 09:53
Dat is het idee inderdaad.

Godsammekraken | 20-01-16 | 10:07

Gister die kerk in Rotterdam op tv, iets met Eritrea en meerdere zwangere jonge meisjes.
Nu die vieze oude rk berichten.
Bah, geloof moet 18+ worden !

Reden | 20-01-16 | 10:06

" maximale afstand " ?
Volstaat een armlengte afstand niet ?

brughslurph | 20-01-16 | 10:06

En daarom: "Religie is schadelijk voor de gezondheid en uw zelfredzaamheid" in koeien- of varkensletters op elk religieus geschrift. "Geen 18? Geen religie! Voor gezond verstand!"

marcoplarco | 20-01-16 | 10:06

Overal waar macht is zal dit gebeuren. Neem het ministerie van justitie, Demmink, neem het koningshuis, neem kinderopvang. Het meest schokkende is dat je van de kerk ietd anders zou mogen verwachten.

svg | 20-01-16 | 10:05

Overal waar macht is zal dit gebeuren. Neem het ministerie van justitie, Demmink, neem het koningshuis, neem kinderopvang. Het meest schokkende is dat je van de kerk ietd anders zou mogen verwachten.

svg | 20-01-16 | 10:05

Wel, Martijn had als enig oogmerk het verkrachten van kindjes, bij de RKK is een bijkomstigheid (mede veroorzaakt door celibaat en homo hebben). Daarnaast hebben de paapschen uiteindelijk maatregelen getroffen. Te mild, te weinig, maar de betreffende priesters zijn niet milder aangepakt dan falende wereldse bestuurders.

En de reactie van de overste is behalve veelzeggend, ook het standaard-excuus van heden. Zie het vorige topic over Dijkhoff: alles mag als de burger het maar niet weet. Schandalig, maar logisch dat de overheid de RKK niet aan kan pakken - de pot verwijt de ketel...

Guido | 20-01-16 | 10:03

@Wees_eens_creatief | 20-01-16 | 09:57
Christendom is geen Nederlandse cultuur.
Komt ook uit diezelfde kudtzandbak en is ons met het zwaard opgedrongen.
De echte Batavieren waren Keltische natuuraanbidders.

reaguurbot | 20-01-16 | 10:03

Door de mis-standen in de katholieke kerk ontstond het protestantisme.

Ongeblustekalk | 20-01-16 | 10:02

Smerige gedrochten. Maar ze komen allemaal aan de beurt.

bamsal | 20-01-16 | 10:00

Maar is medereaguurder Evocatus nu ook verdacht?

eerstneukendanpraten | 20-01-16 | 09:59

@necrosis | 20-01-16 | 09:53
'islamitische mannen hangen geen achterlijk geloof aan?'

Jazeker!
Let wel: ik praat islamitische mannen niet goed.
De islam is nog achterlijker dan christendom ooit geweest is.
En dat is behoorlijk achterlijk.
Religie is gewoon nergens goed voor.
De Staat kom er maar in:
www.youtube.com/watch?v=0ttGgIQpAUc

reaguurbot | 20-01-16 | 09:58

Parallel moet je dan wel trekken met de Islam.
Zolang de Islam niet verboden wordt, voel ik me ook niet verplicht het katholicisme op te zeggen.
Ook al weet ik niet precies hoe een kerk er van binnen uitziet, en ben ik dus eigenlijk een sleepercell.

Komop Quid, nu nog even het zelfde verhaal over de Islam, en dat iedere moslim zijn lidmaatschapskaart van de Islam moet inleveren.
Of gaat je dat te ver?

Nuchternederland | 20-01-16 | 09:57

Berechten en daarna alsnog opknopen.

deEerlijkeLeugenaar | 20-01-16 | 09:57

En dan maar zeiken op de Islam..... pfff, pedofilie zit dus kennelijk ook diepgeworteld in de NLse cultuur....

Wees_eens_creatief | 20-01-16 | 09:57

En we importeren een geloof die het niet zo nauw neemt met leeftijd. Dat hebben we o.a. met de kindbruidjes kunnen zien. Maar Quid voert liever het achterhoedegevecht.

roze_bril | 20-01-16 | 09:54

Wanneer de seksuele vrijheid van mensen wordt beknot, krijg je misstanden.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 09:54

Bekijk de film "The Boys of St. Vincent" eens. Ontluisterend dat dit soort praktijken zich ook in Nederland heeft afgespeeld (en nog steeds, o.a. binnen de boeddhistische gemeenschap in Brabant).

Jan6887 | 20-01-16 | 09:54

@Godsammekraken | 20-01-16 | 09:52
'En precies daarom zou religie onder de 18 verboden moeten zijn!'

Erg goed plan. Dan ben je binnen 2, 3, generaties van het hele religie probleem af.

reaguurbot | 20-01-16 | 09:53

@reaguurbot | 20-01-16 | 09:50
islamitische mannen hangen geen achterlijk geloof aan?

necrosis | 20-01-16 | 09:53

drie keer per? (nacht?)
Desalniettemin, vreselijk natuurlijk. Ook bizar hoe dat jaren onder de pet gehouden is.
Dit tekent mensen letterlijk voor het leven en die Pieter zal over een paar jaar wel een huisje krijgen van een of andere pedo-burgemeester.

Mastermattie | 20-01-16 | 09:53

Wat zegt het dat degenen die het hardst om kuisheid roepen vaak zelf de grootste smeerlappen zijn?

Ikhebeenvraag | 20-01-16 | 09:52

En precies daarom zou religie onder de 18 verboden moeten zijn!

Godsammekraken | 20-01-16 | 09:52

Het epidemische kindermisbruik van 'celibate' katholieke priesters en broeders is een veel grotere schande dan het epidemische aanranden van vrouwen door islamitische mannen.
Wat een vreselijk leed hebben duizenden kinderen door de eeuwen heen mee moeten maken door dat achterlijke geloof.
Een van de redenen dat Nederland al jarenlang he-le-maal klaar is met religie. Flikker toch op gelovigen! :-(

reaguurbot | 20-01-16 | 09:50

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken