Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Lijst. 82 procent van NL gemeenten heeft een AZC

azckoplijst.png Ze schieten als paddenstoelen uit de grond, de COA-kampen van Dijkhoff. Zo snel, dat het COA zelf beweert dat het geen idee heeft hoeveel er eigenlijk zijn, en persvragen daaromtrent niet langer beantwoordt. Ze gaan gewoon in Noord-Koreaanse modus als je doodnormale vragen stelt. Platform de Onderste Steen (@) legde zich daar niet bij neer en stuurde samen met koepelclub AZC Alert een Wob-verzoek naar alle Nederlandse gemeenten. Daarvan zijn de resultaten nu binnen en dat leidt tot een handig azc-overzicht. In 82% van de Nederlandse gemeenten is inmiddels een asielzoekerscentrum ingericht en dat aantal groeit met de dag. Iedereen een azc op armlengte afstand (PDF), leren we van de lijst. Legenda: Rood = (recentelijk) opvang; Oranje = concrete plannen of werkt actief (ook in euro's) samen met andere gemeenten; Groen = azc-loze gemeenten. Sommigen daarvan zijn wel actief bezig dingen te regelen, alleen zijn de plannen nog niet concreet genoeg voor een ander kleurtje dan groen. Voorts is er onderscheid gemaakt in het soort opvang (langdurig, crisis, enkele dagen, blijvend, alleenstaande minderjarige vluchtelingen, extra statushouders, etc). Deze lijst is up to date tot 18 januari, maar in 2016 zal ie nog een stuk langer worden. Vragen we ons alleen nog af waarom het COA weigert om deze informatie actief openbaar te maken en waarom persvragen hierover niet worden beantwoord. Er zou, zeker met de wankele opvangbereidheid, geen geheim gemaakt moeten worden van azc's en het aantal vluchtelingen en migranten dat daar wordt opgevangen. Proactieve openheid bevordert de bespreekbaarheid, want burgers zullen zich beter geïnformeerd en minder buitengesloten voelen in de besluitvorming. azcperprovinciepercentages.png Statement! Uut het durp van Wilders.

Reaguursels

Inloggen

Ja, behalve als je de tijdelijke AZC's die alweer zijn opgeheven niet meerekent. Dan heb je er nog 178 zonder AZC. Ofwel ongeveer 45% in plaats van 18%.

Vreselijk partijdige berichtgeving. Shame on you, geenstijl.

InterHacker | 21-01-16 | 14:06

Om met Pechtold te spreken: Bah, driewerf Bah.

Rest In Privacy | 21-01-16 | 13:38

Geinig. Er staat geen einddatum aangegeven bij Heumensoord (Nijmegen). Terwijl dit vantevoren heel hard geroepen werd.
De militairen kunnen tijdens de vierdaagse natuurlijk ook best op een of ander weiland gezet worden.
Zodat noodopvang op Heumensoord gewoon kan blijven.

tractorband | 21-01-16 | 12:49

allemaal mooi en aardig, maar zo op straat te zien zijn er al vele van het lijstje geschrapt middels doorstroming naar reguliere woning, cq andere status. de aantallen wat voorgeschotelt word, zijn wat aan de magere kant .

umeli | 21-01-16 | 12:01

-weggejorist-

bozerealist | 21-01-16 | 11:42

@BBmetR | 21-01-16 | 11:16
Iets met vingers in alle gaten wellicht?

Jezus van Nazareth | 21-01-16 | 11:40

@BBmetR | 21-01-16 | 11:16
Iets met vingers in alle gaten wellicht?

Jezus van Nazareth | 21-01-16 | 11:40

Wat zingt die man toch? Iets met allah of alaaf?
En waarom kijkt die vrouwen aan zijn linkerkant toch zo verheerlijkt?

BBmetR | 21-01-16 | 11:16

-weggejorist-

Chans Massala | 21-01-16 | 11:11

Code rood komende maanden met deze dreigende tsunami.

Sjonie01 | 21-01-16 | 11:01

@deoudererijperevrouw | 21-01-16 | 00:17
Wie beweert dat dan? We hebben het over gemeenten, niet over plaatsen.

Jezus van Nazareth | 21-01-16 | 10:07

Zijn ouderen, daklozen en gehandicapten ook al eens toegezongen in Venlo?

miss error | 21-01-16 | 09:59

@Dirk III | 20-01-16 | 22:39
Uitstekend idee, maar ik geef het 2 dagen. Want we willen natuurlijk geen -uiteraard geheel onterechte- onrust zaaien onder de bevolking! Eerst op vriendelijke toon, bij weigering wordt het wat minder vriendelijk allemaal. Ik maak me geen illusies meer over 'onze' rechtsstaat; die is niet meer.

Jezus van Nazareth | 21-01-16 | 09:53

Die sluipwespen worden in de haarvaten van de Hollandse samenleving getorpedeerd waar zij hun eieren kunnen leggen op hun catatonisch gemaakte slachtoffers.

Zoltan | 21-01-16 | 09:46

Ik vind het eigenlijk niet de taak van het COA om informatie te verstrekken.
De verantwoordelijkheid ligt bij de bewindsvoerders.

Carmelita | 21-01-16 | 08:20

Gewoon een nieuwe politieke partij oprichten, iets van SP en iets van PVV. Daarna samen regeren met PVV. Het is zo simpel allemaal.

Derealist! | 21-01-16 | 08:14

Haal alsjeblieft dat filmpje met het statement uit Wilders zijn dorp van de site. Ik heb nog nooit zoiets slechts gezien. Ik weet dat het een statement is, maar het klinkt alsof er een ezel wordt aangerand. Wat mij betreft is een statement dat iedereen die daaraan meewerkte het land uit te zetten en daarvoor in plaats Syriërs naar ons. Dat is nog eens een statement.

JanJ | 21-01-16 | 08:06

Duul Jeelder | 21-01-16 | 03:55
Ook dat Duitsland al vele jaren de grootste bondgenoot was van de Ottomanen. Ongeacht dat de Ottomanen verklaarde vijanden waren van het Christendom in Europa en Duitsland een zogenaamde Christelijke land was. De Armeense genocide door de Turken zou later een voorbeeld zijn voor hitler voor de holocaust van de joodse gemeenschap in Europa.

Mr. Squits | 21-01-16 | 07:52

Kekke rap battle op dat filmpje zeg

deEerlijkeLeugenaar | 21-01-16 | 07:17

Neeeeeeee,heb het filmpje net pas bekeken,ik wist niet dat venlo home of de jostiband was.Dat zo een stad toch nog 1 briljante zoon voort kan brengen zeg.

Steenrijk | 21-01-16 | 07:12

-weggejorist-

Thea | 21-01-16 | 07:05

Goh,je verwacht het niet:toeristen UIT tunesie blijven niet weg

Steenrijk | 21-01-16 | 06:48

Goh,je verwacht het niet:toeristen blijven weg uit tunesie

Steenrijk | 21-01-16 | 06:40

Het is echt triest om te zien dat deze Absoluut goed denkende mensen hier staan te zingen. Natuurlijk moeten vluchtelingen uit oorlogs gebieden een veilige haven geboden worden, desnoods bij mij thuis, alleen geen piemels, wel gleufjes, hoef ik de straat niet op met oud en nieuw !! En Oh, die gleufjes hoeven ook niet ouder te zijn dan 15 jaar, als vader het goed vindt, dan is kabinet Rutte er ook tevree mee.
Lijkt me fijn, hoef geen demente buuf meer te veroveren, elke dag weer !! Barbaars denken, dat is 2016 mijn jaar!!

club2001 | 21-01-16 | 06:10

Ik vraag mij af of het ooit duidelijk zal worden hoe lucratief de migratie industrie voor COA en verwante clubs in werkelijkheid is. COA lijkt griezelig veel op CAO maar mijn theewater zegt mij dat het soort dat daar aan de touwtjes trekt, een ver boven modaal inkomen ontleent aan deze tak van zieligen industrie.

Het beste "bewijs" daarvoor is de geheimzinnigheid waarin COA zich hult en hun obstructie bij het naar buiten brengen van relevante informatie. Dat betreft zo ongeveer alle info waaruit zou kunnen blijken hoezeer deze linkse industrie zichzelf verrijkt en de BV NL vanuit moreel superioriteit denken verraadt.

Het stinkt net zo erg als al die schrijvende en filmende politiek correct gedegenereerde media en dito (semi) overheidsinstanties, die soms wel melding maken van de zoveelste slachtpartij of verkrachting, maar waarbij de identiteit van de dader(s) angstvallig wordt verzwegen, terwijl de liederlijkheid het misdrijf is gepleegd, in de meeste gevallen direct duidelijk maakt dat het "een gevalletje" niet autochtoon gerelateerd geweld betreft. In vrijwel alle andere gevallen, is men er als de kippen bij om de (nationale) identiteit van de dader(s) wel te duiden.

Die stank zal toenemen naarmate duidelijker wordt dat een enorm percentage migranten, niet is gevlucht voor oorlog maar direct, of na verblijf in een land waar geen oorlog is, hierheen komen om misbruik te maken van onze hard bevochten vrijheden en welvaart.

Pecunia non olet, zelfs niet als er een lijken lucht aan zit.

h.a.k. blok | 21-01-16 | 04:48

@Chompie | 20-01-16 | 20:55
Ofwel: Hoe Duitsland het, voor de derde keer op rij, in 100 jaar tijd, Europa weet de destabiliseren en telkens heeft het met het minderwaardigheidscomplex van dat volk te maken.
WOI: De vorming van het Triple Entante en het feit dat ze nauwelijks koloniën bezaten. (De moord op Franz F. werd als aanleiding aangegrepen);
WOII: Het feit dat de hele staal en kolenproducties onder curatele stond door de verloren WOI;
NU: Het feit dat ze nog steeds gebukt gaan onder een gevoel van schaamte van wat Opa Herman en Onkel Adolf geflikt hebben. Ze denken nog steeds dat ze daarvoor extra moeten laten zien dat alle volkeren en geloven welkom zijn.
De herinneringen aan de Gestapo en -de meer recentere- Stasi zorgen ervoor dat Bürgerrechten en Privacy er met hoofdletters geschreven worden. Daarom wordt er ook niks gedaan (of kan er niks gedaan worden) aan de grote groep gevaarlijke Salafisten die nu in het Ruhrgebied steeds meer op de voorgrond treden.
Achteraf gezien (maar dat is altijd makkelijk) hadden ze dat land beter verdeeld kunnen laten in een Amerikaanse, Britse, Franse en Russische sector, dan was het nooit zover gekomen...

Duul Jeelder | 21-01-16 | 03:55

Zo'n filmpje met zoveel Gutmenschen bij elkaar, maakt me boos, heel boos!
Bieden deze dames zich ook aan als de gelukszoekers erom vragen zodat massaverkrachtingen, zoals overal in Europa gebeuren, tot het verleden gaan horen?

Duul Jeelder | 21-01-16 | 03:39

Het lijken mij lieve mensen te zijn daar in Venlo. Maar met alle goede bedoelingen streven zij hun eigen naïviteit vooruit!

INH.30CL | 21-01-16 | 03:37

Lewis Lewinsky | 21-01-16 | 02:27
Ik heb het met eigen ogen gezien in mijn "eigen" gemeente, de mooiste hoekwoningen voor onze nieuwste medelanders... En uiteraard met volledige begeleiding door mensen van autochtone persuasie:-( Het is vrij triest..

Batavi Magistralis | 21-01-16 | 03:18

@de honden blaffen... | 21-01-16 | 01:48
Dank. 1576 woningen geconfisceerd voor nepvluchtelingen in Amsterdam.

Lewis Lewinsky | 21-01-16 | 02:27

funded by the CIA, wanted by the FBI.
The_Observer | 20-01-16 | 23:56
Nice lol

In een heleboel landen daar is een hongeroproer uitgebroken. Geen dictator blijft overeind als het volk in opstand komt.
*lees je mee, Rutte, mompelt*
Lewis Lewinsky | 21-01-16 | 00:57

Las laatst dat er in Marokko, dat dus een zogenaamde tolerante land zou moeten zijn, de joodse en christelijke inwoners relatief weinig worden vervolgd. En dat was een rapport dat met trots werd gepresenteerd.

www.moroccoworldnews.com/2016/01/17765...

Mr. Squits | 21-01-16 | 01:43

@Robin Hood | 20-01-16 | 22:42
Dank voor de info en jullie onvolprezen inzet.

ben kokhals | 21-01-16 | 01:38

Bizar lijstje. Schokkend ook. Dit is met stip het grootste verraad uit de geschiedenis van het land. Dus na de grote steden zijn nu ook alle gemeenten aan de beurt om verziekt te worden. Nog slechts een paar gemeenten te gaan en de staatsgreep van marxisten en eurofielen tegen de burgers en de democratie is voltooid.

ben kokhals | 21-01-16 | 01:30

Kaasmat | 21-01-16 | 00:37

Dan ben jij een van de gelukkige, waarschijnlijk zitten ze in het AZC in mijn stad dat er binnen 5 dagen plotseling was zonder ook maar enig mogelijkheid tot inspraak. Ja op de informatie avond kon je iets zeggen maar toen was het al besloten.

Pier_penspien | 21-01-16 | 01:03

-weggejorist-

PatrickJeroenH | 21-01-16 | 00:58

@Mr. Squits | 20-01-16 | 23:40
In een heleboel landen daar is een hongeroproer uitgebroken. Geen dictator blijft overeind als het volk in opstand komt.
*lees je mee, Rutte, mompelt*

Lewis Lewinsky | 21-01-16 | 00:57

Hoog opgeleid of niet, zingen kunnen ze iig niet.

allah snackbar | 21-01-16 | 00:41

Zeer slechte titel. Crisisopvang is geen AZC. In mijn gemeente bijvoorbeeld zijn de asielzoekers allang weer weg.

Kaasmat | 21-01-16 | 00:37

Onder een gemeente vallen meer dorpen, dat klopt.
Het is dan ook vreemd om te zien dat in 1 dorp meer asielzoekers zijn dan wat officieel aangegeven is voor de gehele gemeente.
In de andere dorpen die onder de gemeente vallen zijn er ook nog aardig wat asielzoekers.
Hoe komen die tellingen dat tot stand?
Of wordt er gewoon gerommeld met de aantallen?

mag ik ook nog ff | 21-01-16 | 00:36

Minder
Minder
Minder

pennestront | 21-01-16 | 00:34

@Paaldanseres | 20-01-16 | 23:14
Sodeknetter, dan woont u hier vrijwel om de hoek. Als paaldanseres houd ik u vanaf nu uiteraard in de gaten - in de panelen uiteraard ;)
.
De flatgebouwen aan de hoofdstraat zijn volgens mij wel aardig vol met mensen van buitenlandse komaf, die hier voordat ik terugverhuisd ben vanuit Nijmegen nog niet woonden voor zover ik kan herinneren. Waarom een AZC als je ze ook in sociale huurwoningen kan dumpen...
.
Dank voor de tip van het overleg, 1200 klinkt wel aardig veel en zal genoeg weerstand opleveren lijkt me. Nuance is ver te zoeken hier ;)

pruimzuur | 21-01-16 | 00:25

Ik woon in een groene gemeente. Het is wel zo dat ook 40% hier PVV stemt....
Ik ben tevree.

BekiekUtMoar | 21-01-16 | 00:19

Heb bijna ruzie gehad met een jeugdvriendin om deze zooi, zij kwam uit de rijke boswijk van Epe en had merkkleding, ik stond met mijn kloten op de markt groente te verkopen met 14 en de telegraaf lag in mijn wijk iedere ochtend uiterst om 0700 in de bus. Nergens spijt van maar het heeft wel mijn geest geslepen (zonder nrc). Zijn het schuldgevoelens van de bevoordeelde jeugd van toen die niet hoefden en mochten werken die nu het Islam vingertje opsteken? Dan is in Nederland echt iets mis. Duitsland is een héél ander verhaal, die hielden ook in de jaren 30 hun bek dicht, nu moet het nageslagt over zich heen laten lopen. Nu woon ik 20 jaar in la France en zo ver gaat dit hier gewoon niet komen. Een minimale blik van de Franse cultuur van vandaag zegt genoeg. PAS D'ISLAM ICI!

miachel2003 | 21-01-16 | 00:19

Onder gemeenten vallen vaak meerdere plaatsen en dorpen. De Ronde Venen bijvoorbeeld bestaat uit 8 kernen. Het is echt niet zo dat al de plaatsen die onder één gemeente vallen allemaal een azc hebben of krijgen.

deoudererijperevrouw | 21-01-16 | 00:17

Valt jullie niet op dat er tussen al die mensen geen ene knapperd zit. Blijkbaar krijgen ze anders geen aandacht en dan maar op deze gutmenschen manier. Limbolanders horen echt bij duitsland. Dat wormvormige aanhangsel kunnen ze ergens bij Gennep afsnijden. In dienst in 1972 had ik een paar van die dienstmaten, vinden alles prima als ze maar leut hebben. Alles mag achter hun in elkaar storten.

Nouhierdan | 20-01-16 | 23:58

Mr. Squits | 20-01-16 | 23:40
+1 want het is inderdaad voornamelijk Amerika geweest die de hele regio in het Midden-Oosten in de fik heeft gestoken. Amerika had na 9/11 zijn verlies moeten nemen. Een bekend gezegde luidt: funded by the CIA, wanted by the FBI.

The_Observer | 20-01-16 | 23:56

@ inferno | 20-01-16 | 23:26

Contact ons maar via het Twitterlinkje, Excel is beschikbaar. Leef je uit.

Robin Hood | 20-01-16 | 23:53

Ook wel Lewis maar toen goeie ouwe Saddam nog aan de macht was waren zelfs de christenen en andere minderheden nog redelijk veilig in Irak. Zelfde verhaal in Syrie met Assad. Als je het mij vraagt zijn de Amerikanen de reden van een hele hoop ellende waar wij nu de rekening van mogen betalen

Mr. Squits | 20-01-16 | 23:40

ik zie bij 'sGravenhage.. Den HAEG 40 in een MVA? het beoogde aantal ligt op 680... Den Haag geen migrantenopvang.. Den Haag het Nlse Brussel..

fikkieblijf! | 20-01-16 | 23:37

Nood en crisis opvang is geen AZC.
De hele kop is dus feitelijk onjuist. Voor de rest hulde voor het in kaart brengen. Nou nog even het excel bestand publiceren, zodat mensen die de definities wel snappen ook een en ander kunnen uitrekenen.

inferno | 20-01-16 | 23:26

Dat hele filmpje is totaal niet representatief voor Venlo. Het net gesloten AZC hebben ze meteen heropend. We kennen hier dus niet echt een periode zonder vluchtelingen. Maar niemand zit op een extra AZC te wachten.

LimbabweFC | 20-01-16 | 23:25

Tienduizenden ongeintegreerde vrouwen en westerse maatschappij hatende sexueel gefrustreerde loslaten, wat zou er fout kunnen gaan? En dan maar klagen dat pornofilms zulke slechte scripts hebben....

mrXL | 20-01-16 | 23:18

pruimzuur | 20-01-16 | 21:55
Beste landgraafse medebewoner.
Het zal wel, jammergenoeg niet meer al te lang duren. Naar verluidt is de gemeente in overleg met het COA voor 1200 zielige vluchtelingen. Ik woon aan de markt en zie sinds afgelopen zomer al genoeg van die wazige figuren doelloos ronddwalen. Al heel wat zogenaamde "incidentjes" geweest.

Paaldanseres | 20-01-16 | 23:14

ongelooflijk, die naïeve mutsen... het doet me denken aan dat orkest op de Titanic

umeli | 20-01-16 | 23:09

lulkoekhapper | 20-01-16 | 23:01
Als ik de koppen uit het filmpje vergelijk met foto's op internet is 95% wat er staat van het venlo's dameskoor.

hier openen | 20-01-16 | 23:08

Het filmpje is een bedrijfsuitje van de gemeente Venlo? Of waren dit allemaal acteurs?

lulkoekhapper | 20-01-16 | 23:01

@Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 22:58
3. Inteelt
4. Laag IQ

pluk-87 | 20-01-16 | 23:01

@Mr. Squits | 20-01-16 | 22:49
Welnee. De teringzooi in de strook van Marokko t/m Syrië heeft twee oorzaken:
1. Ongeremde bevolkingsgroei
2. Islam.

Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 22:58

VS hebben dat al (maximaal 85.000 asielzoekers in 2016).
Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 22:23

Erg aardig van ze aangezien de VS grotendeels verantwoordelijk zijn voor de absolute teringzooi waar de hele regio Irak en Syrie zich in nu bevind.

Mr. Squits | 20-01-16 | 22:49

VenLOL

beerboeloe | 20-01-16 | 22:43

@ Dirk III | 20-01-16 | 22:39

AZC Alert is hiermee bezig. We hebben onlangs een klachtenformulier gelanceerd. Zodra we meer meldingen binnen hebben gaan we proberen er een mooi kaartje van te maken. Helaas horen we niet alles wat politie(k) onder het tapijt probeert te vegen. De Onderste Steen heeft nog wat WOBverzoeken lopen ook bij lokale politiekorpsen en we hopen daar nog genoeg info over misstanden uit te krijgen. To be continued..

Robin Hood | 20-01-16 | 22:42

@teevee | 20-01-16 | 22:22
Masochisme. Vraag maar Basic Dimension.

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 22:40

Maak er een interactieve online kaart van die door mensen voorzien kan worden van feedback gecontroleerd door de redactie of bevestigd door politie. Meldingen van overlast, mishandelingen, gevechten, aanranding en verkrachting allemaal met een leuk symbooltje voor de duidelijkheid en een legenda. Kan je via bv google maps maken.
Maakt het allemaal wat inzichtelijker dan het zwart van de doofpot.

Dirk III | 20-01-16 | 22:39

LaatmaarLu? | 20-01-16 | 22:15
Gemiddeld PVDA, babyboomer, Wageningen

hier openen | 20-01-16 | 22:36

Gemiddeld PVDA, babyboomer, Wageningen

hier openen | 20-01-16 | 22:35

Lewis | 20-01-16 | 20:02
Wijze woorden en 100% mee eens.

Dirk III | 20-01-16 | 22:35

*Oostenrijk wil asielplafond gaan instellen*.
nos.nl/artikel/2081605-oostenrijk-wil-...

Belangrijkste nieuws van vandaag. Asielplafond. VS hebben dat al (maximaal 85.000 asielzoekers in 2016).

Ik ben voor NUL. En dat is ook een asielplafond.

Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 22:23

Bij Ede staat een aantal van 600 genoemd, maar dit is het minimum, Ede wil best meer asielzoekers, 1400 is een aantal wat al genoemd is. Cees van der Knaap (die 'betrouwbare' ex staatssecretaris van defensie en nu burgemeester van Ede) heeft inmiddels een informatiebijeenkomst die morgen gepland stond afgelast, want hij is bang voor rellen. Dit terwijl er bij een eerdere bijeenkomst over een groot AZC in Otterlo helemaal niets is voorgevallen (maar waar wel 6 ME busjes en politie aanwezig waren) Samengevat: Over 2 maanden krijgen bepaalde dorpen en wijken in Ede een AZC door hun strot gedouwd. Dat regelen Cees en het COA wel ff...

Capy | 20-01-16 | 22:22

Wat mankeert deze mensen toch?

teevee | 20-01-16 | 22:22

Ja,blijf lekker vakantie vieren in eigen land,vroeger propageerden sommige politicie dat nog wel eens,zal nu ook wel over zijn.

Steenrijk | 20-01-16 | 22:21

Er zijn altijd mensen geweest die, veelal zonder het zelf te (willen) weten dan wel hun wetendheid glashard ontkennen, deserteurs, dienstweigeraars en ontwijkers, criminelen en overige kerfstokkers, oorlogsmisdadigers etc.etc. willen vertroetelen, vooral als ze van de mooie glimmende bruine ogen hebben. Na een tijdje komen ze er vanzelf wel achter wat voor vlees ze in de kuip hebben.

Nelis SplitBloes | 20-01-16 | 22:21

Gegevens van Assen lopen achter. Er was noodopvang van 600 man in de TT-hal, maar die zijn weg en binnenkort worden er 1.000 (duizend) gehuisvest in het vroegere kantoor van de NAM, riant gelegen in een bosrijke omgeving. Dan is 1 op de 67 inwoners een vluchteling.

Synecdoche | 20-01-16 | 22:18

Ik heb het al eerder getegeld maar vooral nog maar een keer: wie zitten er eigenlijk in de bovenste bestuurslagen van het COA, wie zijn dat (naam en toenaam), uit welke politieke richting komen zij en wat nog meer. Ergens in Nederland moet die info toch beschikbaar zijn?
Wij weten van Rutte, Samsom, Pechtold en zo maar van deze club die ons land compleet verziekt weten wij praktisch niets, wat deze club ons allemaal kost en wie daar aan de touwtjes trekken. Wie weet raad?

LaatmaarLu? | 20-01-16 | 22:15

Ik begrijp dat gezang wel en vooral die vrouwen, want die zijn zo te zien al heel lang niet meer bepoteld.
Daar wil ook niemand meer aanzitten, zelfs in Venlo niet, dus zingen ze in 800 verschillende talen een bepotelingslied.

The_Observer | 20-01-16 | 22:13

Overal om me heen verschijnen AZC ik word er ziek van. In elk dorp kom tegenwoordig groepen Syriërs tegen wordt schijtziek van deze guur uitziende types.

HdJ& | 20-01-16 | 22:12

@hier openen | 20-01-16 | 21:59
Ze dreigen met hongerstaking.

Ik zie het probleem niet.

Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 22:08

hier openen | 20-01-16 | 21:59
Dank voor de info. Bizar hoe ze hun dankbaarheid tonen. Past weer in het rijtje bizar gedrag.

Ikhebeenvraag | 20-01-16 | 22:08

ook hier in is Brabant en Limburg achtergesteld gebied lol

Petroselinum crispum | 20-01-16 | 22:07

@ RoBD=Skullfucker | 20-01-16 | 21:19

Helaas wel ja.

Robin Hood | 20-01-16 | 22:04

@hier openen | 20-01-16 | 21:59
In de eerste paar seconden zie je iemand een mepgebaar maken, wat zijn ze toch vriendelijk en dankbaar. Is dit soort peoptrage vorm van euthanasie cq afpersing niet gewoon verboten?

pruimzuur | 20-01-16 | 22:03

@ Lupuslupus | 20-01-16 | 20:47

Ook daar is De Onderste Steen mee bezig. En niet alleen kosten COA, maar ALLE meevreters. Je wil niet weten hoeveel organisaties enkel en alleen op de asielindustrie draaien. Maar als je echt goud geld wilt verdienen moet je een beveiligingsbedrijf beginnen en voor het COA gaan werken.

Robin Hood | 20-01-16 | 22:03

@ Ofzo2 | 20-01-16 | 20:35

Ja jammer dan! Wij (Onderste Steen) hebben gegevens waaruit blijkt dat alleen de beveiliging al 100,- pp per nacht kost. Da's al 36.500,- pp per jaar. Dan moeten ze nog onderdak, slapen, kleding, vreten, zorg, schoonmaakkosten, tolken, overhead etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc etc.

Robin Hood | 20-01-16 | 22:02

@ Timmerfrans | 20-01-16 | 20:12

Ja hoor. Crisisopvang is maximaal 3 keer 72 uur. Noodopvang is alles langer dan dat en maximaal 10 jaar. Wanneer je over de 10 jaar heen gaat is het een regulier AZC. Zitten nog wel meer haken en ogen aan, maar dit is het globaal. Noodopvang kan dus ook enkele maanden zijn.

Robin Hood | 20-01-16 | 22:02

@Lupuslupus | 20-01-16 | 21:56
In een normale samenleving wel. Zelfs bij dieren, schapen zijn een goed voorbeeld wat dat betreft. De zwakkere dieren huizen in het midden van de kring.

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 22:01

@de Voorzittert | 20-01-16 | 21:53
Eens kijken over een poosje of dat tuig ook gras kan eten.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 21:59

@Lupuslupus | 20-01-16 | 21:29
Is dat zo? Gaat IND over de terugkeer? Of voeren zij enkel de terugvlucht uit als er iemand uitgeprocedeerd is?
.
Wat ik eigenlijk bedoel: wie maakt het terugkeerplan? Als geheel. Wie in Nederland legt contact met islamitische landen/regio's waar de lichtgetintiërs met enige nostalgische drang naar eigen cultuur, taal en geloof naar toekunnen? Wie vertelt de kansenparels bij aankomst dat ze alvast wat reisgidsen kunnen bekijken voor idee en route naar een veilige islamitische haven?
Kortom: wie zet het terugkeerbeleid op de kaart en gaat dat landelijk een keer toelichten. Lijkt me qua opvangbereidheid een aardige boost.

de Voorzittert | 20-01-16 | 21:57

-weggejorist-

Joost5045 | 20-01-16 | 21:57

Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 21:50
.
Zeker. Ik voel mij als oudere in ieder geval flink in een hoek getrapt door deze fijne regering.
Heb vanmorgen trouwens genoten van de toespraak van Nigel Farage richting Rutte. Kijk, dat is toch iets leuks te midden van alle ellende. Een miniem lichtpuntje.
.
Het is ook en in niet geringe mate het gevoel van machteloosheid want als je ouder bent geworden kun je fysiek niet veel meer. Niet eens jezelf verdedigen en tja, een ander zal het niet doen.

Lupuslupus | 20-01-16 | 21:56

Mijn pittoreske Landgraaf is nog AZC vrij, maar wel compleet omsingeld. Een kaartje met AZC-dichtheid zou wel nice zijn ipv onoverzichtelijke tabelvorm. Hoewel, aangezien de 100% benaderd wordt zal het toch niet rooskleurig uitzien.

pruimzuur | 20-01-16 | 21:55

@VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 21:46
Ik heb geen idee. Ik weet zelf amper iets van Anonymous.

Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 21:51

Maar wat een slecht optreden tegenover Rutger gisteren bij Powned, er is iets aan de hand met Geert, hij is heel gespannen.
De Zwarte Baron | 20-01-16 | 21:40
.
Nou ik vond juist het optreden van Rutger mmmmm laat ik het zó zeggen: "niet netjes" en Geert reageerde daar terecht op.
Een dag daarvoor was Geert heel normaal tegen Jan Roos.

Lupuslupus | 20-01-16 | 21:50

@Lupuslupus | 20-01-16 | 21:43
De Nederlandse politici zouden eindelijk eens moeten opkomen voor de Nederlanders, in plaats voor Syriërs, Eritreërs, Irakezen, Afghanen, Perzen, Marokkanen, Algerijnen en andere moslims.

Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 21:50

Ikhebeenvraag | 20-01-16 | 21:40
In NL bedoel ik.

Cuyahoga | 20-01-16 | 21:47

Piet Karbiet | 20-01-16 | 21:30 Yep , toppertje.

ja,diedus! | 20-01-16 | 21:46

@De Zwarte Baron | 20-01-16 | 21:40
Ik vond het een prima optreden van Wilders, bij Rutger. Hij vertelt wat een groot aantal Nederlanders vindt.

Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 21:46

@Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 21:43
Eh ja. Ik neem aan dat Wilders van de associatie op de hoogte is.

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 21:46

Geert zegt het goed!
Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 21:36
.
Ja zeker. En hij krijgt meteen een tweet terug "dat is niet zo bijbels, Geert". Zeker weer zo'n linkse CU-er. Zo van ja we moeten die arme mensen toch helpen?
Nou ik vind 5 miljard - vijfduizend miljoen PER JAAR - aan ontwikkelingshulp eigenlijk meer dan zat.
.

Lupuslupus | 20-01-16 | 21:43

@VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 21:38
Anonymous?

Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 21:43

@ja,diedus! | 20-01-16 | 21:37
Met toetsenbarden loopt het altijd slecht af.
https://legermuseum.files.wordpress.com/2012/11/assurancetourix_2009.jpg

Piet Karbiet | 20-01-16 | 21:40

@Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 21:31
Maar wat een slecht optreden tegenover Rutger gisteren bij Powned, er is iets aan de hand met Geert, hij is heel gespannen.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 21:40

Cuyahoga | 20-01-16 | 21:32
De eerste keer dat het goed misgaat? Kiest u maar:
- Joods museum in Brussel
- Charlie Hebdo
- Parijs
- Keulen

Ikhebeenvraag | 20-01-16 | 21:40

@Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 21:31
"We do not forgive. We do not forget. Expect us."

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 21:38

Schoenen uiteraard. K#@$ toetsenbard.

ja,diedus! | 20-01-16 | 21:37

-weggejorist-

guurderdanguur | 20-01-16 | 21:37

Piet Karbiet | 20-01-16 | 21:30 Dan doet de polizei de zchoenen uit , dus dat strenge optreden zal wel meevallen.

ja,diedus! | 20-01-16 | 21:36

@Lupuslupus | 20-01-16 | 21:35
Geert zegt het goed!

Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 21:36

Eigenlijk niet vreemd dat het COA zich zo gedraagd. De voorzitter van deze club is Gerard Bakkeer een oud maatje van Fred Teeven destijds bij de FIOD. Trok zich toen ook al niets aan van anderen en is ook niet in zijn eerste leugen gestikt.

Braaf zijn! | 20-01-16 | 21:35

Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 21:31
.
Goed zo Geert! En dank voor de link, hr Lewinsky!

Lupuslupus | 20-01-16 | 21:35

Reed van de week langs een bushokje het leek wel of het vol stond met gesluierde Afrikaanse vrouwen. Bij nader inzien ging het om een kerel die nog geen 50 kg had kunnen wegen, 1 vrouw met kinderwagen en een stuk of 6 kinderen. Hebben we die toch mooi kunnen redden uit Afrika.

Mr. Squits | 20-01-16 | 21:33

-weggejorist-

De Klipper | 20-01-16 | 21:32

De vraag is nu waar en wanneer het voor het eerst goed fout gaat.
Dat kan beslissend zijn voor de publieke opinie in NL.
Net als die foto van dat jongetje, die uit een veilige omgeving de dood in werd gejaagd omdat zijn vader een kunstgebit wou, voor een korstsluiting in de hersenpan van de toch al niet zo feitenbewuste gutmensch heeft gezorgd.

Is het een apothekersbende die wat welkommeisjes gaat bepotelen tijdens carnaval, of is het een doorgedraaide hekkengooier die zijn emoties niet meer onder controle kan houden en helemaal soldaat-van-oranje gaat op de noordafrikaanse zakkenrollersbendes?

Als ik een klein aluhoedje opzet dan denk ik dat het de gevestigde orde niet slecht uit zou komen als dat laatste eerst zou gebeuren.
Als ik dat aluhoedje iets groter maak dan zou ik ook kunnen denken dat daar achter de schermen al druk aan gewerkt wordt.

We gaan het meemaken mensen, daarvoor hoef je niet gestudeerd te hebben.
2016 wordt een van de belangrijkste jaren in de geschiedenis van dit land.

Cuyahoga | 20-01-16 | 21:32

Wilders: *Dader(s) lek cie Stiekum onbestraft, falende vd Steur blijft zitten, Jitse Akse opgepakt, NL volgepropt met AZC's.
We do not forgive*.
twitter.com/geertwilderspvv/status/68...

Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 21:31

@ja,diedus! | 20-01-16 | 21:22
.
Of bij de moskee bij u in de buurt.
Walgelijk politie-optreden. Echt om te kotsen.

Piet Karbiet | 20-01-16 | 21:30

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 21:27
die staan op nr 1. vergeet canada ook niet.

blabla9899 | 20-01-16 | 21:30

Wie is Chef Terugkeer bij het COA????
de Voorzittert | 20-01-16 | 21:13
.
Voor zover ik weet is de dienst terugkeer onderdeel van de IND. Het COA gaat daar niet over.

Lupuslupus | 20-01-16 | 21:29

Isardvandersteuralweg.nl ?

Watching the Wheels | 20-01-16 | 21:28

Het wordt hier gewoon een voormalig Joegoslavie 2.0
Iedereen is straks schuldig behalve de moslims.
Mark my words.

Piet Karbiet | 20-01-16 | 21:27

@blabla9899 | 20-01-16 | 21:20
Ook in Argentinië om voor de hand liggende redenen.

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 21:27

arie181818 | 20-01-16 | 21:23 Hoelang kun je daar mee doorgaan , grappenmaker ?

ja,diedus! | 20-01-16 | 21:26

Mijn gemeente is nog groen. maar eh.... ondanks mijn kaaskoppen uiterlijk (wellicht was het dat ik me een dagje niet geschoren had) werd ik zojuist in de supermarkt gevraagd of ik hier asiel kwam vragen.
Gelukkig was het een oud vrouwtje die me de vraag in het Nederlands vroeg, anders had ik het misschien nog wel serieus genomen/

hakbarry | 20-01-16 | 21:26

Wacht maar af tot de burgeroorlog hier uitbreekt, dan zijn zelfs de verantwoordelijke hiervoor zelfs in Syrië niet veilig.

Ommezwaai | 20-01-16 | 21:25

@RoBD=Skullfucker | 20-01-16
Ja natuurlijk, we hebben maar 400 Nederlandse gemeenten nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_Neder... dus als je dan 60.000 asielzoekers moet opvangen dan is dat automatisch 150 per gemeente en volgend jaar weer.

Watching the Wheels | 20-01-16 | 21:25

Wat zou jij willen dat er tegen gedaan zou worden, niet alleen tegen de instroom, maar ook tegen de mensen die hier al zijn?
De Zwarte Baron | 20-01-16 | 21:04
.
Nou ja eerst moet de kraan natuurlijk potdicht voordat er met dweilen kan worden begonnen.
Oftewel: grenzen onmiddellijk dicht.
Mensen anders dan uit Syrië terugsturen of in ieder geval over de grens zetten in Dld.
Degenen die voorlopig blijven, zeer goed checken en zolang dat niet gebeurd is, mogen ze de opvang niet uit. Zet ze daar maar aan het werk: kamers, wc's keukens schoonmaken. Kleding wassen en strijken (ze zullen in de opvang toch zeker wel een Miele hebben?).
.
En zo kan ik nog wel een poosje doorgaan maar dat heeft geen enkele zin omdat het toch niet gaat gebeuren.
Mocht Wilders premier worden - wat ik van harte hoop - dan is het inmiddels 2017.... En daar de PVV niet alleen zal kunnen regeren (76 zetels lijkt mij niet haalbaar) moet er zoveel water bij de wijn dat ik mij afvraag wat er dan nog van de PVV-plannen terecht zal kunnen komen. Hoewel dat natuurlijk van later zorg is.

Lupuslupus | 20-01-16 | 21:25

@ja, diedus! 21.16
Maand geleden heeft plaatselijke VVD hierover verklaard: wij staan achter het landelijke beleid van de VVD qua opvang asielzoekers. Alleen in deze wijk passen ze niet.
Echt, geen grapje

RoBD=Skullfucker | 20-01-16 | 21:23

uitstekend toch. Door te spreiden verlaag je de lasten per gemeente en kan je toch het probleem iets verlichten.

arie181818 | 20-01-16 | 21:23

-weggejorist-

fleischer | 20-01-16 | 21:23

OMG ! Echt, die lui staan gewoon zichzelf klaar te zingen

Troef | 20-01-16 | 21:23

Piet Karbiet | 20-01-16 | 21:21 Of bij maroc.nl.

ja,diedus! | 20-01-16 | 21:22

@Ouweboer | 20-01-16 | 20:11
.
Schokkend. Dus de politie mag dit doen om onrust te voorkomen?
Moeten ze eerst even langs gaan bij Vak K.
Hufters.

Piet Karbiet | 20-01-16 | 21:21

Geinig. Ik zou toch zweren dat de crisisopvang in mijn gemeente alweer dicht was.

J. Jarig | 20-01-16 | 21:20

de Voorzittert | 20-01-16 | 21:13
Waarschijnlijk een prominente VVD'er die te druk is met zijn nevenfuncties

Ikhebeenvraag | 20-01-16 | 21:20

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 21:17
velen van hun hebben n flinke plak grond in nieuw-zeeland. denk dat we, tegen die tijd, daar ns langs moeten gaan.

blabla9899 | 20-01-16 | 21:20

@de Voorzittert | 20-01-16 | 21:13
Het COA laat alleen maar mensen onderbrengen in kampementen, het gaat nu vooral om die zachte sector die goud geld gaat verdienen en waar bezuinigingen worden teruggedraaid en waar juist meer geld naartoe moet. Denk aan het onderwijs, gezondheidszorg, GGZ, woningbouwverenigingen etc. Daar waar het geld wordt opgemaakt en niet verdient. Die sectoren profiteren en dat vinden ze prima, want dat zit in hun karakter.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 21:20

Slechts 1 gezin van buitenlandse komaf bereid gevonden mee te zingen of kent Venlo maar 1 buitenlands gezin?

Watching the Wheels | 20-01-16 | 21:19

Vergeef me, maar ik begrijp het niet, of kan het niet geloven:
Betekent dit echt dat in 82% van de Nederlandse gemeenten vluchtelingen worden opgevangen of dat daar voorzieningen voor gereed zijn?
Echt?
ECht?
ECHt?
ECHT?????????

RoBD=Skullfucker | 20-01-16 | 21:19

COA is overduidelijk een staatsgevaarlijke organisatie, misschien nog wel gevaarlijker dan de buurtmoskee om de hoek. Wie houdt het COA eigenlijk in de gaten? Wie zijn die engnekken die de Nederlandse bevolking ongestraft in de ellende storten? Hoe kunnen we hen straks aansprakelijk stellen? Staat het schavot al klaar???!?

marcoplarco | 20-01-16 | 21:18

@blabla9899 | 20-01-16 | 21:11
Nee, sorry, die hebben allang een exit strategy. Wanneer we dit te boven zijn zullen we Mossad-achtige commando's achter hun aan sturen.

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 21:17

Mr. Happy | 20-01-16 | 21:02 Zoals Piet Karbiet een paar dagen geleden stelde , het oude Prinsengrachtziekenhuis staat leeg. Maar ja , grachtengordel he.

ja,diedus! | 20-01-16 | 21:16

Als max. 100 naïevelingen uit een gemeente van op papier 100.000 inwoners menen zich voor lul te moeten zetten, dan is dat ook een statement van de betreffende gemeente. Namelijk dat ze niet nog meer asieleisers willen.

Tikkie Terug | 20-01-16 | 21:16

Nou , het gaat hem echt niet worden in dit land met zulke mafketels. Misschien kunnen ze over dit onderwerp een weg met ons liedje zingen :http://www.powned.tv/nieuws/raar/2016/01/imam_keulen_eigen_schuld_want.html

ja,diedus! | 20-01-16 | 21:14

Begin van het einde is al lang begonnen. Wacht op die cijfers die nog geen 100% zijn, dat gaat vanzelf gebeuren. En de accijnzen etc gaan ook vanzelf omhoog.

G,I. Jane | 20-01-16 | 21:13

COA-directie met een flinke bobbel in het broekje. En COA-medewerkers voelen zich weer gewaardeerd, voelen zich nodig en voelen zich bovenal onaantastbaar. Ze zijn zo enorm overtuigd en vol van zichzelf dat er geen enkel volwassen gesprek over noodzaak en gevolg meer te voeren is. Heb het al vaak in de panelen gevraagd maar niemand die het weet:
.
Wie is Chef Terugkeer bij het COA????

de Voorzittert | 20-01-16 | 21:13

ben ik blij dat ik in de mooiste 18% van nederland woon.

geen77 | 20-01-16 | 21:13

Mr. Happy | 20-01-16 | 21:02
Het is makkelijk om voor te zijn als je niet met de nadelen wordt geconfronteerd.

Ikhebeenvraag | 20-01-16 | 21:12

ben bang dat we hier een w-europa een slachtpartij van jewelste krijgen. ww1 en 2 zijn dr niets bij. neem aan dat we de elite, voordat ze hun privejets nemen, tijdig te pakken hebben en het recht van het volk laten spreken.

blabla9899 | 20-01-16 | 21:11

Aha, Albayrak is als interimmer terug.
Kost wat maar dan heb je wel een dictatortje in huis.
Piet Karbiet | 20-01-16 | 21:01

Ideaal. De meeste goudzoekers zijn het wel gewend om door een dictator te worden geregeerd.

Ikhebeenvraag | 20-01-16 | 21:10


duitse herder | 20-01-16 | 20:42

Maar hoe bijt de brasem nu in het meer van Skanderborg?

eerstneukendanpraten | 20-01-16 | 21:08

-weggejorist-

Marie Sklodowska | 20-01-16 | 21:07

Dat laatste filmpje qua intense afkeer staat bij mij gelijk aan een IS onthoofdingsfilmpje. En nog schokkender is dat 'onthoofdingsfilmpje' in de Google auto-taalcorrectie voorkomt en wordt erkent als een goed en bekend Nederlands woord.

XaleX_2 | 20-01-16 | 21:07

@Lupuslupus | 20-01-16 | 20:57
De nalatenschap voor de kinderen, daar gaat het om.
Wat zou jij willen dat er tegen gedaan zou worden, niet alleen tegen de instroom, maar ook tegen de mensen die hier al zijn?

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 21:04

Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 21:01 Dezelfde , bedankt voorje huiswerk.

ja,diedus! | 20-01-16 | 21:04

ik blijf hier mooi in het (nog) rustige Friesland... Gemeente zonder AZC. Helaas komt er nu wel een opvang voor AMA's in het dorp die stennis maakten in het AZC in het dorp verderop. Helaas moeten de geestelijk gehandicapten nu uit hun vakantieboerderij hierzo, want ja: tweede rangs burgers... Triest!

Jarretank | 20-01-16 | 21:04

Ondertussen op het Binnenhof: "Kom op mensen, zet 'm op!! We gaan voor de 100%!!"

iustus | 20-01-16 | 21:03

@Chompie | 20-01-16 | 20:55
Onze Germaanse broeders zullen dat probleem zelf moeten 'oplossen'. Wij zijn de kleine broer; wij volgen wel als zij het voorbeeld geven.

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 21:03

Waarom vangt Amsterdam zo weinig asielzoekers op?
Daar lijken de meeste voorstanders te wonen.
Of zijn dat allemaal NIMBY's ?
Als Amsterdam relatief evenveel mensen zou opvangen als Heesch, zouden dat er 35000 moeten zijn.
Of 48000 (Geldermalsen)
Of 78000 (Cranendonck)
Of 113000 (Grave)
Zullen we vast wat tentjes op het Museumplein en in het Vondelpark zetten?

Mr. Happy | 20-01-16 | 21:02

Aha, Albayrak is als interimmer terug.
Kost wat maar dan heb je wel een dictatortje in huis.

Piet Karbiet | 20-01-16 | 21:01

Oh wat erg dat filmpje. Als het niet zo triest zou zijn zou je je bezeiken van het lachen. Verder, cijfers zijn gewoon bekend bij coa. Maar alles moet onder 't petje blijven. Ik kan me flink boos maken op dat dictatoriale coa. We worden beflikkerd en ze denken ook nog dat we het niet doorhebben. Hebben ze zelf nou niet in de gaten dat het onder de pet houden van de feitelijke info argwaan opwekt en het draagvlak afbrokkelt voor zover dat er al was.

JeWeetToch!? | 20-01-16 | 21:01

Ach, in Troje hadden ze maar 1 AZC, daar noemden ze het een paard.
En dat is uiteindelijk ook allemaal goed gekomen.
Oh wacht.

Cuyahoga | 20-01-16 | 21:01

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 20:16
En dat was exact wat ik wilde antwoorden.

12ejordan | 20-01-16 | 20:59

Ik denk dat als je de rest van de vluchtelingen industrie gaat doorrekenen, je erg zal schrikken wie wat eraan verdient.
De Zwarte Baron | 20-01-16 | 20:49
/
Ja dat zal zeker wel. Daarom heb ik mijn vraag ook beperkt. In ieder geval zijn het miljarden per jaar. En nou vind ik geld nog niet eens het allerbelangrijkste maar wel dat ons mooie land onherstelbaar wordt beschadigd. Dit kan niet goed gaan, zoveel vreemde, zeg maar gerust uiterst vijandige culturen in ons postzegellandje proppen.
Ik heb slapeloze nachten om de toekomst van mijn kinderen en kleinkind.

Lupuslupus | 20-01-16 | 20:57

Enkele jaren terug waren de heren burgemeesters van de grote steden al van mening dat 'de provincie' (favo uitdrukking van de verzamelde arroganten) ook een rol moest spelen om het probleem van de prachtwijken op te lossen. Meer importkanslozen opnemen dus. 'De provincie', echter, had daar helemaal geen trek in. Los de shit die je in je rooie bolwerken hebt gemaakt ook lekker even zelf op, aldus 'de provincie'.
En ziedaar 2015/2016: de rotzooi die op Haags niveau niet eens ingedamd kan worden (want EU) krijgt 'de provincie' gewoon opgelegd, steeds met slinks handlangerschap van de lokale fatsoenscamorra. Krijgen ze toch nog hun zin, de burgervadertjes en burgermoedertjes van het grootfatsoen.

De Vrijlansier | 20-01-16 | 20:57

-weggejorist-

Chompie | 20-01-16 | 20:55

Ineens gaan bij mensen de ogen open de linkse darmpies hebben ze altijd bedrogen.
Hun dochters zijn niet meer veilig dus wat moeten ze nu,de linkse moraalridders.
De dochters opofferen of hun linkse indoctrinatie opgeven?

hebbuh | 20-01-16 | 20:55

Dat filmpje. Dat is satire. Toch?
Toch?!

nemoj me jebat | 20-01-16 | 20:54

fleischer | 20-01-16 | 20:47 Daar is net een 20-jarige vrouw vlor de trein geduwd. Volgens de Duitse media door een 28-jarige Iraniër geboren en getogen in Hamburg. Was al 13 jaar ! een bekende van de politie.

ja,diedus! | 20-01-16 | 20:53

COA begint steeds meer druk op de gemeentes uit te oefenen. Ik vind het steeds meer een corrupte club worden in samenspraak met Dijkhof.

HdJ& | 20-01-16 | 20:53

@Claude_Vieaul | 20-01-16 | 20:46
Het was ook het eerste wat in mij opkwam, zeker na de first post, maar ik probeer me hier enigzins in te houden want ik ben nogal van de onorthodoxe methodes zeg maar. Oftewel, chapeau voor je comment. Als het blijft staan weet ik genoeg.

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 20:53

De meeste van de gemeentes zijn er mooi mee geholpen, die zouden zonder asielzoekerscentrum geen eens een centrum hebben.

down | 20-01-16 | 20:52

Als die enthousiastelingen daar in Venlo beroofd worden, zullen ze wel een toontje lager zingen.

hoogstetijd | 20-01-16 | 20:51

COA , collectieve ondergang autochtonen.

ja,diedus! | 20-01-16 | 20:50

@Lupuslupus | 20-01-16 | 20:47
Ik denk dat als je de rest van de vluchtelingen industrie gaat doorrekenen, je erg zal schrikken wie wat eraan verdient.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 20:49

Hr. Van Rossem, kunt/wilt u misschien de salarissen van het COA wobben? En dan speciaal van die lui aan de top?
Ik ben best benieuwd hoeveel Judas-zilverlingen ze elke maand op hun rekening bijgeschreven krijgen.

Lupuslupus | 20-01-16 | 20:47

Als die mensen uiteindelijk losgelaten worden verdwijnen ze naar de randstad. Dan heeft de rest van het land er tenminste geen last meer van, behalve financieel.

De Zwarte Baron | 20-01-16 | 20:47

Ik ben blij det ik vearlopig nog in Duitsland woon...

fleischer | 20-01-16 | 20:47

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 20:45
Ik impliceer het niet. Het komt in me op.

Claude_Vieaul | 20-01-16 | 20:46

Woon zelf in de gemeente Nissewaard (waar Spijkenisse tegenwoordig onder valt) en Spijkenisse is altijd het afvoerputje van Nederland geweest. Het is nog groen aangegeven in het overzicht, maar de discussie loopt al een tijdje en er zijn nu al veel protesthandtekeningen in Spijkenisse. Aan de andere kant, Spijkenisse kan er nooit slechter op worden dan het nu al is, al krabbelt het wel een beetje op.

Wybe Wabes Abbema | 20-01-16 | 20:46

Die tune vanaf 1:54 die is best te verstassen hoor. Godsamme, ge gaat vanzelluf meedeinsen met die opgetrommelde swing-milfen en hun buuv's en oma's. Als Geert uit zunne muziekstad komt, van de muziek alleen gaat ie al steigen in de peilingen. Meej carnaval als ge dan zo'n milf aan het doen bent en dan die tune eroverheen, oah man, daar komme zeker koters van.

Ik reaguur al 5 jaar | 20-01-16 | 20:45

@Claude_Vieaul | 20-01-16 | 20:40
Je bent niet de enige, maar ik vreesde dat een direct vergelijk niet gewaardeerd zou worden, daarom heb ik het maar indirect geïmpliceerd in mijn comment van 20:16.

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 20:45

COA = geldkloppers. #grenzendicht
Fijnstoffer | 20-01-16 | 20:40
.
Elke cent die het COA uitgeeft is geld van de belastingbetaler. We faciliteren dus onze eigen ondergang. Dat is nog het meest bittere.

Lupuslupus | 20-01-16 | 20:44

Wow! Ziek!

ET007 | 20-01-16 | 20:44

Yep, EU asieltoerismesector gaat de komende jaren als flankerend effect voor de broodnodige flexibilisering op de arbeidsmarkt zorgen. (Paracetamolletje iemand?)

william7055 | 20-01-16 | 20:43

Ook hier zijn ze op enige kilometers afstand aanwezig..
Zien er ook echt uit als arme vluchtelingen uit een oorlogsgebied.
Wel doorvoed, jong, mannelijk, hippe westerse spijkerbroeken met franjes en scheuren, hippe sneakers en een smartphone. Knap geknipt en loerend naar alles wat tussen de twee benen een gleuf heeft...
Maar zielig en een vluchteling ? Nee.
Let wel, voor de échte vluchteling vind ik dat we voor opvang moeten zorgen maar dit soort gelukszoekers zijn alleen maar een pain in the ass..

Wijze uit het Oosten | 20-01-16 | 20:43

COA = geldkloppers. #grenzendicht

Fijnstoffer | 20-01-16 | 20:40

Het woord dat in me opkomt is 'uitzaaiing'..

Claude_Vieaul | 20-01-16 | 20:40

Dus dat is nou het UWV personeel van Venlo.

duitse herder | 20-01-16 | 20:38

sinds het vertrek van Albayrak zijn de remmen weer los bij het COA, die roomde de beschikbare gelden tenminste flink af, uhhhh

d' 8hØker | 20-01-16 | 20:37

Oh, en of je alvast wat geld opzij wilt houden. Dit jaar hoogstwaarschijnlijk 200.000 gelukzoekers a €23.000 = € 4.600.000.000. Dat je het al even weet. Misschien had je andere plannen met je geld, als je het al had.

Ofzo2 | 20-01-16 | 20:35

Nog meer exoten naar Europa? Op het traditionele Sharia eiland Mayotte, dat sinds twee jaar onderdeel van Frankrijk en dus van de EU is, inclusief Euro, dreigt burgeroorlog t.g.v. illegale immigratie door fanatieke moslims. Inmiddels zijn driekwart van de borelingen illegaal. www.fdesouche.com/692795-mayotte-au-bo...

Ci Ty33 | 20-01-16 | 20:35

-weggejorist-

AlleStijlVerloren | 20-01-16 | 20:34

In Rotterdam hebben we nog zeeën aan ruimte over op de 2e Maasvlakte, kilometers ver van de bewoonde wereld, geen bus, geen trein, gratis zwemmen kan in zee. En containers zat daar, beetje stapelen en een paar nieuwe Miele's er naar toe en je kunt er zo 10.000 kwijt. Oplossingen hoeven nooit moeilijk te zijn.

duf | 20-01-16 | 20:34

Wie zitten er eigenlijk in de besturen van deze AZC's? Wedden dat dat allemaal linkse bobo's zijn die daar dikke salarissen voor opstrijken ..

1nfidel | 20-01-16 | 20:34

De NSB zingt met u mee , hey dat rijmt.

ja,diedus! | 20-01-16 | 20:31

In de gemeente Schagen is een week lang een Sporthal afgehuurd om er 200 asielzoekers op te vangen. Die zijn inmiddels al een paar maanden weg.

Verder zijn ze in het dorp Petten bezig om van een oude 'bleekneusjeshotel' een AZC te maken. Dit gebouw wordt echter momenteel verhuurd aan een uitzendbureau die het al 15 jaar vol met Polen heeft zitten. De huurder wil niet weg en is door de rechter in het gelijk gesteld.
Ik vind het trouwens bloedlink op uitgerekend daar een AZC neer te zetten. Op nog geen kilometer van de Kernreactor vandaan. Er hoeven maar een paar doorgeslagen gekken in het AZC te komen en de verzekering hoeft wegens nucleaire schade niet uit te keren.

Haberdoebas | 20-01-16 | 20:31

In de gemeente Schagen is een week lang een Sporthal afgehuurd om er 200 asielzoekers op te vangen. Die zijn inmiddels al een paar maanden weg.

Verder zijn ze in het dorp Petten bezig om van een oude 'bleekneusjeshotel' een AZC te maken. Dit gebouw wordt echter momenteel verhuurd aan een uitzendbureau die het al 15 jaar vol met Polen heeft zitten. De huurder wil niet weg en is door de rechter in het gelijk gesteld.
Ik vind het trouwens bloedlink op uitgerekend daar een AZC neer te zetten. Op nog geen kilometer van de Kernreactor vandaan. Er hoeven maar een paar doorgeslagen gekken in het AZC te komen en de verzekering hoeft wegens nucleaire schade niet uit te keren.

Haberdoebas | 20-01-16 | 20:31

Nog maar 18% is dus nog maar opvangvrij. Ongetwijfeld nog veel te veel volgens het coa die van heel Nederland 1 groot asielzoekerscentrum wil maken.

Specimen 5101 | 20-01-16 | 20:30

Allemaal teletubbies alleen gewend aan rondhuppelende knuffelbare witte konijnen, niet voorbereid op wolfen met bloed doorlopen ogen die binnenkort uit die gaten uit de grond komen.

Hoeft ook niet want dat maken ze toch niet meer bewust mee.....

Nauw Gaatje | 20-01-16 | 20:29

wel inventief als je de taal niet spreekt, aan de plastic draagtassen kun je zien of we te doen hebben met topkoks (Jumbo) of top aannemers (Formido)

d' 8hØker | 20-01-16 | 20:29

Heel Nederland verwordt tot een groot AZC. Wilders zei het al.

Lewis Lewinsky | 20-01-16 | 20:28

Dat filmpje is geweldig, zelfs ik wil nu in Venlo gaan wonen....

IkSchrijfDusIkBen | 20-01-16 | 20:27

Gelukkige mensen die met een glimlach profeteren dat islamisering middels instroom van migranten nu eenmaal de weg is die wij allen moeten gaan. Hoe heerlijk moet het zijn zo volkomen onbekommerd het einde van de westerse samenleving te bezingen als was het het ideale einddoel waar wij als blanke mensen naar hebben te verlangen èn streven, en dan nu - eindelijk - binnen handbereik. Stelletje gekken.

Willibald von Klúúúk | 20-01-16 | 20:27

Afgezien van het sublieme voorstel om de grenzen te sluiten zou ik dan nog een 'next best thing'-voorstel willen doen. Overal en in elke gemeente een referendum houden over opvang. Dan spreiden we daarna de gelukzoekers over die gemeenten waar de meerderheid voor is. Eerlijk toch? En ook nog eens democratisch!

Ofzo2 | 20-01-16 | 20:26

Iedere azc een moskee met imam + reserveimam.En een flat natuurlijk.

van stampij | 20-01-16 | 20:26

@Ella | 20-01-16 | 20:14
Dat is cultuur. Je kunt het vergelijken met werknemer van de maand.

MogeWijEveOvergeve | 20-01-16 | 20:25

Kijk maar eens hoeveel oog er ineens voor Brabant is nu er asielcadeautjes uitgedeeld moeten worden. Het duurt niet lang meer voor Operation Brabant Garden.

pluk-87 | 20-01-16 | 20:24

@jemagookniksmeer | 20-01-16 | 20:12,

Als je kijkt naar hun uiterlijk en gezichtsuitdrukking zouden het inderdaad ambtenaren of ander links gespuis kunnen zijn. In elk geval geen mensen met een baan van 9 tot 5 of langer.
Wereldvreemd.

basweetutwel | 20-01-16 | 20:21

Gaat u maar rustig slapen, Venlo

Ben niet echt religieus, maar een uitspraak van Jesus;

God, vergeeft hen, want ze weten niet wat ze doen..

Vedor | 20-01-16 | 20:20

ik begrijp het statement niet zo goed, is dat bedoeld ter welkoming of om weg te jagen? Hier zitten de katten inmiddels angstig miauwend op de kast! Die ga ik er dus niet meer vanaf krijgen vandaag denk ik.

sufkut | 20-01-16 | 20:20

www.rtlxl.nl...
Ouweboer | 20-01-16 | 20:11
Wie was die hoogleraar in dat item die beweerde dat de politie dat recht heeft vanuit handhaving openbare orde ? Die agent heeft de vrijheid om vrijblijvend tegen je aan te zeveren net zo als jij het recht hebt om de deur in zijn poposnuffert dicht te gooien.
Voor meer dan dat is toch echt het strafrecht nodig en die tweets zijn niet te vervolgen.
Vraag een agent gerust met welk doel hij komt .Strafrechtelijk ? Prima ik beroep me op mijn zwijgrecht , een babbeltje aan de deur? Gezellig maar komt u een andere keer als ik tijd heb? Ergens in 2020.?

Goatboy2014 | 20-01-16 | 20:19

Dat filmpje , is dat geen uitlokking ?

ja,diedus! | 20-01-16 | 20:18

Ella | 20-01-16 | 20:14

Het waren gewoon zakkenrollers, allemaal!

eerstneukendanpraten | 20-01-16 | 20:17

@Lewis | 20-01-16 | 20:02
Weet je zeker dat je niet liever 1 mega AZC hebt op een verder onbewoond waddeneiland?

VerenigingVanDieven | 20-01-16 | 20:16

Op naar de honderd. Hé van rossum kun je ook nagaan wat de salarissen (gratis taxpoet) van de coa managers zijn. Bvd van rossum.

jitro | 20-01-16 | 20:16

Ach je merkt het vanzelf als er een opvang in de buurt is. Er verdwijnt van alles uit je tuin en als je 's avonds tv kijkt zie je regelmatig wat kraaloogjes door je ramen naar binnen turen. En je vrouw en dochters merken het ook op straat.

sinar2 | 20-01-16 | 20:14

Kan iemand mij uitleggen waardoor er op deze Most Wanted Nationale Opsporingslijst alleen maar Allochtonen staan?
Heeft Sywert van Lienden dan toch gelijk?

web.avrotros.nl/opsporingverzocht/over...

Most Wanted
Weergave van de Nationale Opsporingslijst
Dit is de lijst met verdachten en veroordeelden van ernstige strafbare feiten aan wie politie en justitie de hoogste prioriteit geven.
Deze misdadigers, die allemaal nog vrij rondlopen, kunt u helpen vinden om achter de tralies te krijgen.
Het gaat hierbij om ernstige misdrijven en mensen die al te lang vrij rondlopen

Ella | 20-01-16 | 20:14

Waarom het COA weigert deze informatie openbaar te maken? Stel je voor dat de burger zich laat informeren en zelf na gaat denken. Dat moeten we niet willen natuurlijk.

MogeWijEveOvergeve | 20-01-16 | 20:14

@Joris, sorry voor de dubbele. Dacht dat ik mis getikt had op dit kleine schermpje.

Rooddraakje | 20-01-16 | 20:12

Dat filmpje uit Venlo... hoever ben je heen als je daar aan meewerkt?
basweetutwel | 20-01-16 | 20:08
Je kunt aan die mensen zien dat het ambtenaren zijn.
Ik neem aan dat er een briefje door het gemeentehuis is gegaan:
"Deelname aan dit initiatief gaat geheel op vrijwillige basis, maar (...)".
Zo rolt de overheid immers, ook jegens haar eigen dienders.

jemagookniksmeer | 20-01-16 | 20:12

-weggejorist-

Timmerfrans | 20-01-16 | 20:12

sixarp | 20-01-16 | 20:09 Volgens mij is dat nu al het geval.

ja,diedus! | 20-01-16 | 20:12

die brabanders versta je tenminste nog met de carnaval..

luccmeister | 20-01-16 | 20:10

Over tien jaar iedere gemeente een moskee.

sixarp | 20-01-16 | 20:09

Ja , maar blanke mannen hebben ook tien vingers hoor.

ja,diedus! | 20-01-16 | 20:09

He is die Lieke 'rapeable'?

Yummy | 20-01-16 | 20:09

Ik denk dat de komende maanden heel veel duidelijk gaan maken.

Rusrs | 20-01-16 | 20:09

-weggejorist-

Rooddraakje | 20-01-16 | 20:09

Het COA zit er alleen voor t eigen gewin. En die lastige gelukszoekerts dumpen ze bij u en mij in de achtertuin.

Rooddraakje | 20-01-16 | 20:09

Het plan voor de komende weken is...
Iedereen terug naar Turkije.
Heeft 3 miljard gekost maar dan heb je wat...

Long Horn | 20-01-16 | 20:09

Dat filmpje uit Venlo... hoever ben je heen als je daar aan meewerkt?

basweetutwel | 20-01-16 | 20:08

-weggejorist-

Timmerfrans | 20-01-16 | 20:08

-weggejorist-

ja,diedus! | 20-01-16 | 20:08

Venlo doet er duidelijk alles aan om asielzoekers te weren. Wat een bak ellende...

salsaparilla | 20-01-16 | 20:07

Want Nederland moet weg en blanke mannen zijn slecht.
Dank u dames van het trein station (Vluchtelingen welkom), nog veel plezier in uw nieuwe Nederland met Ahmed en Mohammed!

Other_Andy | 20-01-16 | 20:07

Ik zit gelukkig in een gemeente die bij de minderheid van 18% hoort.
De grote landelijke partijen worden hier geheel niet vertegenwoordigd in de gemeenteraad.
Vandaar.

jemagookniksmeer | 20-01-16 | 20:06

Dat filmpje.... Tenenkrommend!

Zuurmannetje | 20-01-16 | 20:06

-weggejorist-

Timmerfrans | 20-01-16 | 20:05

Gezellig toch, al die gemeenschapjes op zich. Wordt een cultimuttimerkereel feest als deze zich gaan mengen onder de inheemse bevolking.
Joepie!

resident prutte | 20-01-16 | 20:05

Less is more

Road to serfdom | 20-01-16 | 20:04

Als je ze dan in die onmogelijke aantallen laat komen, is spreiding wel het beste, in plaats van enorme concentraties. Maar dat we een reusachtig probleem hebben is evident.

Lewis | 20-01-16 | 20:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl