
Eindelijk! Wereldheerschappij! Du moment dat u dit topic klikt, kijkt er een doodnerveuze Amerikaanse gleufhoed digitaal met u mee. We worden gemonitord! In de gaten gehouden. Geschaduwd door mannen in regenjassen met supercomputers. Volgens de Britse MI6-krant
Telegraph worden Amerikaanse inlichtingendiensten bloednerveus van De Situatie in het Avondland anno 2016. En dan vooral om de "Russische invloed" in heel Europa. Marine Le Pen, Mijnheer Orban, Geert Wilders en Nigel Farage zijn allemaal marionetten van Poetins oligarchenkliek. Jeremy Corbyn is sowieso een sokpop van het Kremlin. En zelfs uw aller GeenPeil is een door Moskou aangestuurd project om de sociale cohesie op het Europese vasteland te torpederen teneinde de NATO en de EU te verzwakken. Mieters! De Koude Oorlog is helemaal terug van weggeweest. En dat is allemaal de schuld van Jan Roospoetin, Bart Nijmanov, Thierry Baudetsky en het immense Roze Leger dat onverdroten de straat op ging om handtekeningen op te halen voor GeenPeil. En nu hebben jullie ALLEMAAL een DOSSIER in een ondergrondse bunker te Nevada, USA. Godverdomme. Wat zijn wij trots op jullie. We zien u 6 April. Day of Days.
Update: Fijn. VNL wil van Plasterk weten hoe het zit.
KAMERVRAGEN!
Reaguursels
Inloggentsja. wat ik heb meegekregen van jan roos gaat over het democratisch tekort, het feit dat het associatieverdrag gebruikt wordt als voorportaal voor lidmaatschap en het feit dat we politieke samenwerking aangaan met een land dat in oorlog is (weliswaar lage escalatiegraad) met rusland.
dat laatste is voor iedereen duidelijk. het zou GP ook wel sterken als roos hier eens over zou praten met wat historici ofzo. in de handboekjes over europese integratie (bijv. de european union-series van palgrave macmillan) staan die onderwerpen ook aangekaart. handboekjes die gaan over meer dan 60 jaar europese integratie.
of gaan eurofielen en inlichtingendiensten soms ook denken dat de faculteit geesteswetenschappen van de UU ook op de betaallijst van poetin staan? ik heb nooit iets anders gehoord over die twee onderwerpen, en dat terwijl de mensen met aanstelling behoorlijk pro-EU zijn. nu komt er een referendum en het enige wat tevoorschijn wordt gehaald is van die fopneuzen met sociaal-wetenschappelijke achtergrond (zoals die zogenaamde historicus die tegenover jan roos zat).
pak wat boekjes uit een UB, schrijf een stukje, maak een praatje met serieuze historici. zo moeilijk is het niet, jongens. en ja, het argument zou genoeg moeten zijn. maar met wat academische backing kan niemand zeggen dat je alleen vanuit de onderbuik brult.
Nu worden ze echt bang, het is al voorpagina nieuws
whahahaa...... CIA .... USA... is dat niet het clubje wat de meest afschuwelijke oorlogs misdadigers hebben weggesluist en er voor heeft gezorgd dat het recht NIET zegevierd in de EU onder het mom van "operatie paperclip"?
En nu zogenaamd de hoeders van de democratie willen uithangen.... lutsers
iedereen die deze paupers nog serieus neemt, spoort niet
-weggejorist-
Oekraïne gaat bij EU komen, of u het wilt of niet, en niet omdat de EU hierover enige zak te zeggen heeft, maar omdat dit bij de NAVO uitbreidingspolitiek past. Amerika is hiervoor verantwoordelijk. Natuurlijk kunnen een handjevol kiezers uit NL geen ene moer op het geopolitieke schaakbord veranderen... Maar natuurlijk moeten we met heel Nederland hiertegen stemmen.
@Mark_D_NL
Je bent behoorlijk verliefd op die meneer Poetin; ik heb net zo'n hekel aan de EUSSR als jij, maar om je uit de droom te helpen je moet maar eens uitgebreid naar dit filmpje kijken youtu.be/TQB3CfuB8p8
Oppositie tegen EU expansie hoeft nog niet te betekenen dat we ons die massamoordenaar in de armen werpen.
Hi Barry, how do your clowns like their coffee?
.
En het gaat helemaal niet om de uitslag, fopwetenschapper. Het gaat erom dat we terugvechten.
Nergens is het 100% democratisch maar Oekraïne is een nazistisch supercorrupt kutland als je dat nastreeft dan spoor je gewoon niet.
De Koreaanse Slet | 17-01-16 | 18:29
eensch .. dan spoor je echt niet, zeker als je bedenkt dat er honderden Nederlanders voor vermoord zijn en dat er nog honderden miljarden van ons belasting geld ingepompt moet worden
gelukkig blijven we roeren in die stronthoop .. en op een dag gaan er koppen rollen.
Heb liever met de Russen te maken dan met de Amerikanen, gek volk dat het is.
Hello MI6 ant CIA, how aar yoe? I tink Russia is verry nijs to!
Veelzeggend! De anti-Poetin trollen zie je helemaal nóóit op GS, behalve wanneer er een topic is waar ze hun gal over Rusland kunnen spuien. Losers.
.
Viva Vladimir Poetin.! Viva Russia!
.
Zo. En nu snel even mijn bankrekening controleren of de Roebeltjes al overgemaakt zijn. :-)
Dat mensen anti-EU zijn of een hekel hebben aan Obama kan ik me best voorstellen maar het is toch te zot voor woorden dat er Nederlanders zijn die geloven dat Poetin een reddende engel is. Nergens is het 100% democratisch maar Rusland is een autocratisch corrupt kutland als je dat nastreeft dan spoor je gewoon niet.
Vladimir Putin, leider van de vrije wereld
wlodek | 17-01-16 | 17:35
Dan ben je wel echt volledig van het padje.
Sommige mensen willen zichzelf liever associeren met nazi's uit Kiev dan met taalnazi's. Ik verwacht alleen wel dat ze zwaar in de minderheid zullen zijn bij het geenpeilreferendum. #OekraiNEE #Nexit
@balustrade | 17-01-16 | 17:28
i2.kym-cdn.com/photos/images/original/...
Vladimir Putin, leider van de vrije wereld
@plaszak | 17-01-16 | 17:17
Net zo min ik het verkrachten van de Nederlandse cultuur en vrouwen toelaat, laat ik het verkrachten van de Nederlandse taal toe. Noem me gerust een taalnazi. Wees je ervan bewust dat je argumenten een stuk minder indruk maken wanneer je domme taalfouten maakt. Dat wil je toch niet?
Ik ben liever een vriendje van Putin dan een vriendje van die enge kliek in Brussel.
necrosis | 17-01-16 | 10:20
Zoiets van Gras. Buren. Groener?
Onder Putin is er meer staatstelevee, geen homorechten, minder democratie. Okay, het is er hier niet beter opgeworden, maar we liggen nog wel voor.
@balustrade | 17-01-16 | 17:07
Bedankd, taalNazi.
Als geenstijl al een bedreiging is voor de europese unie,poe hey..
Ze laten zich aardig in de kaarten lezen..
Als ik bv de amerikanen zou zijn, zou ik alle nationalisten in de EU financieel steunen en europa fragmenteren.. dollar conservatie.maar wie ben ik?
@plaszak | 17-01-16 | 16:50
Het is bewapend, lullo.
@Mark_D_NL | 17-01-16 | 15:28
Ik heb een fractie van een seconde nodig om vaarwel te zeggen tegen landverraders zoals jij.
En bewapent ben ik al.
Mafkees.
@BlowingBubbles | 17-01-16 | 16:03
En dit terwijl de Kievse geheime dienst SBU tientallen ISIS jihadi's heeft vrijgelaten en Tsjetjeense ISIS-terroristen Kiev komen helpen tegen "de Russen" [Chechen jihadis leave Syria to fight for Ukraine against Russia]. Daarnaast krijgen de "Europese waarden" van Verhofstadt & Co vaste grond onder de voeten in Oekraine: Kritische Oekrainse journalist (Ruslan Kotsaba, van Channel 112) wordt vanwege zijn kritiek door Kiev in een kooi gestopt www.youtube.com/watch?v=idMrcZfJ4D8 en Japanse journalisten van NHK (Japan Broadcasting Corporation) worden vervolgd omdat zij op 12 jaqnuari een bezoek aan de Krim hebben gebracht. Oekraine, iemand?
Dear people of the NSA and affiliated services,
Do you remember the Boston Tea Party? Do you remember the phrase: no taxation without representation? Do you remember the concept of freedom?
Well we do. And therefor we use our democratic rights to overturn a disastrous decision of our parliament.
Please explain to me what's wrong with that?
En wat dacht die "source" van dit citaat:
"Ondanks het feit dat sancties in strijd zijn met Europese belangen, volgen Europese regeringen de agenda van Washington. Waarom ze dit doen werd mij enkele decennia geleden uitgelegd met mijn dissertatie, door de commissievoorzitter die adjunct-secretaris van Defensie werd voor Internationale Veiligheidszaken. Ik was in de gelegenheid om hem te vragen hoe Washington erin was geslaagd om buitenlandse overheden te laten handelen in het belang van Washington in plaats van in het belang van hun eigen landen. Hij zei: "geld." Ik zei: "U bedoelt buitenlandse [hulp]?" Hij zei: "Nee, we geven die politici zakken vol geld. Ze zijn van ons. Zij doen wat wij zeggen". [Paul Craig Roberts, Address to the International Conference on the European/Russian Crisis Created by Washington, June 19th 2015]
Russen dit Russen dat... de koude oorlog kunnen sommigen maar niet uit hun botte nostalgische koppen krijgen. Maar het gaat helemaal niet over de Russen (die veroorzaken de problemen niet), maar eerder over de megalomane Neocons en hun burgerhatende Brusselse lakeien die over de hoofden van de mensen heen de ene na de andere crisis veroorzaken en van geen ophouden weten... Fukkem. En die lui willen de mensen ook nog eens het compleet bankroete Oekraine door de strot pompen, met dat krankzinnige orwelliaanse coup-regime van ze. No Way! (Zo, dat is eruit. Nou wordt Kokhals vast door de "free world" op de "no-fly list" geslingerd:)
Zie hier het grootkapitaal aan het werk. Hebben Verhofstad en Van Balen ons ook al eens ingelicht over de risico's die gepaard gaan met een lidmaatschap / visumvrij reizen van Georgie? Die land in de Kaukasus waar de VS en de EU hun pijlen ook op gericht hebben en waarmee ook een associatieverdrag in de pen zit grenst aan Islamitische landen Azerbeidjan en Dagestan. Het grenst ook aan Tsjetjenie. Het gebied waar zo'n beetje de meest fanatieke jihadisten vandaan komen. In de panski vallei in Georgie is er al een soort van vrijhaven voor Tsjetjeense terroristen. Georgie in de EU met een grens zo lek als een mandje zet de sluizen open voor mensen waarvan we zeker weten niet willen dat die hier zomaar binnen kunnen komen wandelen.
Vote no in April! *krijg ik nu een sticker van Mickey Mouse?*
Iedereen weet dat een verdrag met Oekraine betekend dat we weer vele belastingmiljarden in een zwart gat kunnen gaan gooien, en dat de enige die profiteren weer "the usual suspects" zijn.
En het is gewoon leuk om engnekken zoals Juncker, Verhofstad, van Dwalen en Timmerfrans pijn te doen op deze manier.
@Dutch_Holland | 17-01-16 | 15:25
Duitser blijken gewoon weer oorloghitsers te zijn. Zoals altijd al. Niets samen met de Duitsers. Rusland moet Duitsland plat bombarderen zo snel als mogelijk. Dan voorkomen we heel veel ellende.
Het volk is net zo vrij en heeft net zo veel zelfbeschikking als een kistkalf op een betonnen vloer.
XaleX_2 | 17-01-16 | 14:08
Dit is zeer juist, maar het betekent toch niet dat wij als juichaapjes moeten fungeren voor de neoliberale agenda van Brussel en Washington, terwijl onze welvaart en cultuur stelselmatig worden afgebroken? #OekraiNEE #Nexit
Er wordt aangestuurd op een oorlog in Europa. En Rusland moet de schuld krijgen. Het is zo simpel, en zo triest dat 100.000-en European zullen sterven voor de Natte droom van Juncker en de Economie van de US of A. U heeft nog een maand of 6 om of, de EU vaarwel te zeggen, of u te bewapenen.
--
Succes.
Ik ben tegen het associatieverdrag, maar Poetin is ook maar een klootzak. Ik wou dat Nederland, Duitsland, Groot Brittanie, Oostenrijk, Zwitserland en de Scandinavische landen samengingen tot één land. Laat de rest het maar uitzoeken.
@Nonkel Frituur | 17-01-16 | 11:04
Je bent nog nooit uit Belgie geweest kwast. Je weet totaal niet waar je over praat. En hoe vaak zuig jij de pik van Juncker voor je bloedgeld? Stakker.
We worden ook doodgegooid met propaganda uit Brussel, maar dat is kennelijk geen probleem voor de Amerikanen. Want trekpop. Het gaat de Amerikanen dan ook niet om democratie voor het volk, maar om invloed in Brussel voor het uitvoeren van hun eigen agenda. De schijnheilige klootzakken zijn geen haar beter.
Men neuqt hier de moeder " denk je nou egt dat "
Of je nu door de hond of door de kat wordt gebeten.... aah je wil zelf kiezen!
En daar gaat ut om
Toch maar eens een factuurtje naar Moskou sturen dan. Als je voor een anti-EU mening blijkbaar ook gewoon cold hard cash kunt krijgen, dan heb ik toch sinds 2005 redelijk goed mijn best gedaan. Moet wel wat waard zijn voor het Kremlin.
@necrosis | 17-01-16 | 11:47
Die Arib is gevaarlijk. In een dode boom interview zei ze iets in de trant van "dat mensen blij zijn een dat Marokkaanse deze positie heeft". Adem dat eens in.
Amerika zal dit ongetwijfeld doen in opdracht van EU of NL, omdat NL geen beschuldigingen wil dat ze hun eigen bevolking bespioneren.
Poetin, je had mij 150.000 euro te veel gegeven. Wat is je reknr?
Mccarthyisme is opnieuw een bloeiende godsdienst in de VS. Ook in Europa schiet het de laatste jaren wortel blijkbaar.
De situatie in en om de eu blijft kut. Maar wat ben ik trots dat we in dit kleine kutland met 400.000 mensen de wereld laten wankelen.
Trots om te vechten VOOR democratie.
Dat er over en weer propaganda wordt rondgestuurd is evident. Dat er hier reaguurders zijn die niet afkomstig zijn uit Nederland dat geloof ik direct. De Rusland liefde die hier soms tentoon wordt gespreid daar moet ik van kotsen. Dat je als Nederlander niets met de EU hebt en een hekel hebt aan Amerika is tot daar an toe, maar als je gaat prediken dat Putin de verlosser is, wel voor zijn mensen zorgt etc, dan kan ik je niet meer serieus nemen. Ik ben niet anti Rusland, ik denk dat Rusland meer met Europa heeft/zou kunnen hebben dan nu het geval is. Maar de huidige president, het beleid en het regiem is natuurlijk zwaar kut. De vorm van het anti sentiment hier neemt de laatste tijd zo'n vorm aan dat het gewoonweg niet meer serieus te nemen is.
The telegraph, was net zoals bij ons fout in de...(wait a minute)Uncle Putin geen democraat?, what''s next ? Europa ondemocratisch ? Amerika last van oversexte mexicanen ? Sic transit gloria mundi. Have a nice day !
"Dat ís juist het probleem, pipo. Dat de kiezer geen zak te zeggen meer heeft in z'n eigen democratie."
Is er een moment geweest dat het volk wel wat te zeggen heeft gehad Bart? Democratie is altijd een warme deken voor de ogen van het volk geweest (comfortabele leugen)dat de illusie aan het volk geeft dat hun wil en mening er toe doet. Dat terwijl je feitelijk kan constateren dat alleen het systeem van hebzucht ertoe doet en de 'visies' van de zelfbenoemde bovengestelde elite die meestal sokpoppen van het zakenleven en buitenlandse machten blijken te zijn. Democratie is een fluwelen dictatuur die de illusie van vrijheid en zelfbeschikking geeft zolang je je binnen de van bovenaf opgestelde kaders beweegt. Het volk is net zo vrij en heeft net zo veel zelfbeschikking als een kistkalf op een betonnen vloer.
Ik ga echt met plezier NEE stemmen. Al moet ik er voor naar een andere stad.
Meer weerstand betekend in dit geval dat u iets goed doet.
Meer weerstand betekend in dit geval dat u iets goed doet.
belo | 17-01-16 | 13:37,
Probleem is natuurlijk dat die hoogleraar feitelijk gewoon gelijk heeft;
- de EU is volstrekt ondemocratisch;
- nationaal stemmen heeft geen zin, 75% van de wetgeving in NL komt van de EU;
- ook een referendum heeft geen zin, dat wordt straks genegeerd;
- net als het vorige referendum in 2005.
Alleen is het verkeerd van die hoogleraar om apathie te verspreiden, met als argument dat het beter is om door een dictatoriale moloch heel ver weg geregeerd te worden, dan door volksvertegenwoordigers. Juist iemand die pretendeert iets van democratie af te weten, zou moeten pleiten voor meer betrokkenheid van de burger; en erkenning van betrokken burgers door de overheid.
Laten wij daarom maar doen wat de hoogleraar verzuimt; rondbazuinen waarom dit "nee" niet alleen maar even op korte termijn tientallen miljarden gaat besparen op onze begroting.
Die Nee-stem is veel belangrijker dan enkele tientallen miljarden euro's verlies; dat geld verspilt onze regering wel weer aan andere blunders.
Op de lange termijn zijn de gevolgen veel groter; hoe duidelijker het volk meedenkt, hoe lastiger het wordt voor onze elite om ons land naar de knoppen te helpen.
Hips.. хорошо wodka
De argumenten die ik steevast tegen een "nee" hoor zijn: Je moet niet "nee" stemmen op zo'n issue omdat je ontevreden bent met de EU, de democratie, of iets anders. Je moet "nee" stemmen als je tegen het gekozen beleid bent omdat je dat onverstandig vindt. Op zich een geldig argument.
Maar "voor" stemmen moet dan WEL omdat je anders "voor Rusland bent"? De stuiptrek waarin de Westerse wereld schiet zodra de EU niet met alle neuzen in één lijn staat (Oost-Europa straffen voor niet meemarcheren met Mufti Merkel, weet u nog?) is ronduit gestoord. Deze unie kan niet standhouden als elk teken van verzet tot landverraad wordt gebombardeerd. Deze unie is wankel, als één niet-bindend referendum tot zulke hysterie leidt. Elk bericht van dit soort beweegt mij juist dichter naar een "nee", want als zo'n niet-unie moet klappen, dan is het voordeliger voor iedereen dat dat eerder gebeurt, en niet later.
Nastrovja verder. Hips. Vodka is lekkerrr
Nou, het is ook we duidelijk te zien dat Jan Roos aan de wodka zit. En geenstijl is duidelijk Russisch toch? Ik kan dat alleen niet rijmen met Links die zegt dat Geenstijl PVV is en racistisch. Weet je wat ik denk? Ik denk dat je gewoon bent zoals anderen het graag willen. Vast.
Debiel geteut in (op de layout afgaand) de Azijnbode. Nederland heeft gewoon een Vetorecht hierin, en kan dus - ook al zijn we een klein land - gewoon een dikke streep zetten door een belachelijk plan als het in gang zetten van een toekomstig EU-lidmaatschap van landen als Oekraïne of Turkije. Doe dat dan ook.
bdn01 | 17-01-16 | 13:30,
Over trollen gesproken.
Ik begrijp dat je hier alleen komt om onbekenden te beledigen.
Dat roept toch wat vragen op.
- Is beledigen je enige vaardigheid in het leven?
- Is je wel eens opgevallen dat andere antidemocraten ook altijd alleen maar kunnen schelden?
- Snap je dan misschien waarom democraten nooit luisteren naar de beledigingen van antidemocratische EU-tokkies?
- Maar liever naar de controleerbare feiten en logische argumenten van het NEE-kamp?
De verkiezingen in NL volgend jaar gaan over de vraag of we nationale democratie willen of dat we door EU bureaucraten willen worden bestuurd. Er is helaas maar één partij die voor nationale democratie gaat. Ondanks dat ik het met veel andere punten van die partij niet eens ben is democratie voor mij veruit het belangrijkst. Zels Rusland is nu meer democratisch dan de EU.
Democratie in de EU bestaat sowieso niet. Princen is 'Hoogleraar in de Europese Unie': Synoniem voor faalhaas als je dat schrijft en dan ben ik nog niet eens aan de inhoud begonnen. Ik vertrouw erop dat de term pipo van Nijmanov volstaat maar ik ben danook 100 procent van het legerrozky.
kamervragen door splinterpartij VNL dat gaat dingen oplossen
Geen betere reden om in de EU te blijven en niet op te komen dagen bij het referendum dan het volledig fact- free gebazel van al die achterlijke gefrustreerde fout-spellende PVV trollen hier.
"We zien u 6 April. Day of Days."
Begint steeds meer op doomsday te lijken. Ik neem aan dat ik geweun keurig een stembiljet ontvang toch. Dat ik daarna veilig over straat kan om deze bij een stembureau af te leveren. En dat ik daarna ook weer veilig thuis kom. Of...
sad | 17-01-16 | 13:04
Het lijkt wel te kloppen wat je zegt. De Saoedies spelen braaf het spelletje mee. De olieprijs doen kelderen om Rusland op de knieën te dwingen. Of het gaat lukken betwijfel ik. Bovendien is het een gevaarlijk spel, zeer gevaarlijk. Poetin kan een oorlog beginnen alleen al om de olieprijs weer op te drijven. Ik bedoel maar. En stel dat Poetin in problemen komt door interne onrust in Rusland, dan kunnen wij hier kwalijk handenwringend toekijken. Poetin kan denken: als ik ga, neem ik er een aantal mee.
De situatie met Rusland op de spits drijven is waarschijnlijk ook voor ons en voor de VS catastrofaal.
De winnaars van deze oorlog wonen op het Zuidelijk halfrond, die kunnen gaan gratis gaan shoppen in het weerloze Noorden. Ze moeten wel wat beschermende kleding aan, en de buit moet ontsmet worden, maar toch, één groot open warenhuis. Dit zijn we in zekere zin nu al natuurlijk.
@sad
Ik geloof dat de beer zijn huid aardig duur verkoop ! En over winnen gesproken , de sancties zouden na 6 maanden de russen op de knien moeten krijgen , nou dat valt vies tegen ! En veder the guardian is niet echt een onpaartijdige nieuws , eerder iets zoals het Nos met wat gossip erbij
Er is inderdaad een doorlopende inzet van onze regering om constant en flexibel op nieuwe ontwikkelingen in te spelen zoals bijvoorbeeld het totaal verwijderen van de democratie.
@necrosis | 17-01-16 | 11:43
*terug zwaait*
Vergis u niet. Koude oorlog tussen USA en Rus woedt volop. Obama is cool en minzaam maar de stille overwinnaar. Poetin is de macho met opgezette borst maar verliest. EU is door haar zwakke leiders en zoals ook bij een echte oorlog zou zijn, de pineut. US dollar en Amerikaanse economie staan ijzersterk. Rusland en roebel die het vooral van olie en gas moeten hebben, gaan door het stof. Ben niet zo van de complottheorieën maar deze houdt echt wel steek. Lage olieprijs is gemanipuleerd door VS en haar bondgenoot Saoedi-Arabië en bedoeld om Iran (bondgenoot Assad, bedreiger Israël) en Poetin (bondgenoot Assad, invaller Krim en Oekraïne) op de knieën te dwingen. Iran heeft al geplooid, sancties zijn opgeheven. Poetin betaalt voor Krim en Oekraïne. Geldstromen naar Rusland zijn gestopt. Rusland kan geen nieuwe leningen krijgen door Sancties. Als Rusland door de knieën gaat, zullen sancties opgeheven worden. Rente en olieprijzen zullen terug stijgen. Dure leningen voor Rus. Waarom zou Saoedi-Arabië zich dit allemaal laten aandoen? Het heeft uiteindelijk allemaal veel langer geduurd dan verwacht. Als troostprijs krijgt Saoedi-Arabië de islamisering van Europa en zijn ze zelf vrijgesteld van de opname van "vluchtelingen".
Lees volgende links uit 2014.
www.theguardian.com/business/economics...
concisepolitics.com/2014/12/26/middle-...
Geenstijl moet stiekem subsidie aan Poetin vragen.
miljoenen verdienen of miljarden wegdonderen, dat laatste is de keuze van dit slechtste kabinet ever..
kapot moet die PvdA.. helemaal kapot.. en dat gaat de goede kant op nu smerige politici als Melkert (en Arib) via de achterdeur worden binnengeloodst.
- www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/internati...
Ik kwam niet meer bij. Met propaganda een ander land van propaganda beschuldigen. Hoe verzin je het! Man, man, man wat kortzichtig. Ach gossie, is de federale bullebak het aan het verliezen? Nou dan maar met het beschuldigende vingertje wijzen en valsspeler roepen. Wat een idioten. Pot verwijt de ketel. Is het trouwens een beschuldiging om al deze partijen te monitoren en bij te anti EU op te pakken als spionnen?
Te denken dat wij democratische invloed kunnen hebben blijkt steeds meer een illusie te zijn.
.
__________
.
En daarom is de enige uitweg de weg eruit,.... uit de EU.
.
Want het wordt ondanks alle alarmisten die de democratie zien verdampen alleen maar nog minder democratie.
@mevr.Kribo
Wanneer je afhankelijkheid creëert kun je niet meer terug en ben je gebonden, daarna wordt er iets geëist wat men eigenlijk niet wil doen, maar dan moet je wel, want je bent mede corrupt gemaakt. Motorbendes doen dat ook, nieuwe leden moeten hun handen vuil maken en zijn daarna chantabel.
Zo werkt dat in die wetenschappelijke kringen ook, het is één grote smeerlapperij waar men niet meer uit kan komen en dat wordt met opzet zo gedaan. dat zijn hele vieze spelletjes die later uitkomen, wanneer het te laat is...
Misschien een rare vraag, maar is het wel bekend bij Geenstijl waar alle donaties vandaan zijn gekomen?
Een stem tegen de eu is een stem voor Nederland en democratie. Om tot deze conclusie te komen heb je Rusland niet nodig. Misschien moeten ze in Brussel eens gaan nadenken over het draagvlak onder de bevolking. #OekraiNEE #Nexit
Ik ben liever een vriendje van Putin dan een vriendje van die enge kliek in Brussel.
necrosis | 17-01-16 | 10:20
Sluit mij volledig bij u aan.
Silent Scream | 17-01-16 | 10:22
.
Ik ook.
sickworld | 17-01-16 | 12:27,
Je suggereert veel, je zegt niks.
En dat is maar goed ook, want als je wat zegt is dat volstrekt belachelijk.
1. Wie zaten er dan achter de Praagse Lente; door de CIA betaalde smurfen?
2. Wat er op het Maidan plein gebeurde heeft 90 jaar geschiedenis. Ik schijt op de EU en oorlogshitsers als van Baalen en Verhofstad die daar inderdaad veel te ver gingen, maar van een "false flag" was geen sprake.
3. Met de VS heeft dat sowieso niet te maken.
4. Dat de VS ons 3 x hebben gered (jazeker) zie ik niet als "wurggreep".
5. Wat er mis wat met onze bijna-buren heb ik beknopt uitgelegd om 10:52.
Jij hebt nog nooit een geschiedenisboek in je handen gehad, begrijp ik.
En dan je wil ons leestips geven?
Amerika moet gein peil juist steunen,zo gaat dat in een democratie.Dat alles wat hier geschreven wordt door regenjassen over en weer wordt in de gaten gehouden weet ieder normaal denkent mens.Of dat weer normaal is is vraag twee.Ze weten toch al alles van iedereen so what?De enige plek waar je veilig zit is de wc,en dan nog.Dat RT veel propaganda bevat is niet nieuw je moet een beetje filteren maar het wordt modern gebracht met nieuws dat ook de andere kant belicht.Waren er maar meer GS.Wat GS doet gebeurt veel te weinig.Het uitlokken van reacties etc is net sterke punt hiervan.Dus gleufhoedjes geen zorgen over Geen Peil.
Poetin is een eindbaas. Een leeuw die schapen leid, zoals het hoort. Rutte is een zwak schaap die denkt leeuwen te kunnen leiden. Alexander de Grote draait zich om in zijn graf.
Sleept zich naar het park om een buisje met briefjes te verbergen bij de de X op een boom
Aha. Dus als ik nu op de bank lig te slapen kan ik tegen mijn vrouw zeggen dat ik aan het werk ben." Ik ben een sleeper" van de Russen "
Geeft aan dat de bezem moet door de zogenaamde wetenschappelijke "kul"wereld. De kul professor Sebastiaan is natuurlijk zo'n gewiekste, met een dik betaald, risicoloos baantje ten koste van de arme sukkels in het bedrijfsleven, die de gelden voor deze leperds moeten ophoesten. En zo zijn er heden ten dage gigantisch veel kostbare faculteiten die alfa types opleiden tot beroepswerkelozen.Grote schoonmaak in het universitair onderwijs van harte aanbevolen door........
Raider Twix | 17-01-16 | 12:13,
Je snapt de vraag kennelijk niet.
En ook niet het principe democratie.
Welnu.
1. Politici worden gekozen op basis van hun programma.
2. De kiezer stemt op Rutte of op Wilders; afhankelijk van hun partijpunten / argumenten.
3. Wie een bepaald punt niks vindt, moet ook kunnen zeggen waarom.
4. Jij doet dat niet; je hamert op iets irrelevants (donorgelden).
5. Maar waarom alleen bij de PVV, en niet bij PvdD, SP, VVD etc?
Dit is geen ingewikkelde materie, zelfs niet voor jou.
Dit is bijna net zo simpel als "wie zegt dat Wilders naar Poetins pijpen danst, moet dat ook aan kunnen tonen".
Dat doe je trouwens ook al niet.
Je probeert een volstrekt irrelevante opmerking te verdedigen met een onjuiste beschuldiging opmerking, die overigens ook irrelevant is.
Als je argumenten op zijn, geef je de Russen de schuld.
@FCDenBosch | 17-01-16 | 12:25
.
Voor dit soort cultureel antropologen zijn alleen dansende Afrikanen cultuur. En Oeigoeren die meisjes verminken. Carnaval is in hun ogen alleen maar dom racisme.
Hah, inderdaad gefeliciteerd GS met geopolitieke erkenning!
.
De aanklacht is natuurlijk totale bullshit en zonder van enig bewijs. Arguments "closely resemble" <iets anders onfris>. Ja, zo ken ik er nog 10.
.
@USA: These arguments "closely resemble" citizens democratic dissatifaction with their governments actions. This dissatisfaction is expressed through lawfull democratic voting.
.
Do you remember, so-called land of the "free"?
@La Bailaora | 17-01-16 | 11:54 @Dandruff | 17-01-16 | 10:52 Kunnen wij vandaag de dag nog wel uitsluiten dat -noem er eens een- de Praagse lente een 100% authentiek Russische actie is geweest? Op het Maidan plein is onder "false flag" de boel aangestoken.
Het groot kapitaal heeft een eigen agenda en zal dit spel -om haar succes te verzekeren- niet aan de grote klok hangen. Luister maar eens wat bv John Perkins en Dr. Rath hierover te zeggen hebben. Als het je lukt als derde met het been er vandoor te gaan en vervolgens de geschiedenisboekjes te kunt schrijven...
Ik heb nooit begrepen waarom de USA die nog nooit een buitenlandse oorlog verwikkeld waren zich -gescheiden door oceanen- op ons continent zijn gaan bemoeien met die oorlog waarin wij ons hier bevonden. Ook niet waarom wij altijd in die vijandige wurggreep werden gehouden jegens onze bijna-buren Rusland. Economische belangen van de ene icm een demonisering van de ander is plausibel en technisch mogelijk gebleken, al realiseer ik me ook dat dit twee kanten op werkt.
Oh, dus de enveloppe gevuld met roebels die ik laatst anoniem toegestuurd kreeg was van Poetin. Wow.
Nou, heel erg bedankt Vlad! Had wat problemen bij onze staatsbank om het om te wisselen dus een volgende keer svp graag eurootjes of britse ponden, het is maar een vriendelijk vraagje hoor. Laat je dat niet weerhouden om mij volgende maand weer een enveloppe te sturen.
Heesch tegen een AZC. Varkens in de bomen. Hoogleraar culturele antropologie geeft duiding bij de npo: "aanhangers van Geert willen asielzoekers en moslims dood", of woorden van soortgelijke strekking. De hoogleraar culturele antropologie is cultureel antropologisch echter niet zo onderlegd, dat hij de link legt met Krullendonk, zoals Heesch tijdens carnaval heet. Carnaval, toch ook een cultureel antropologisch fenomeen, is kennelijk geen onderdeel van cultureel antropologische studie van de hoogleraar culturele antropologie en duiden van de dode "krullen" in Heesch-Krullendonk.
Wat overigens ook een probleem is, is een hoogleraar die er een stukje over mag schrijven en er duidelijk geen ene zak van begrijp (Het klopt natuurlijk wel wat hij zegt, maar hij snapt duidelijk de reden waarom mensen tegen zijn niet). Dat twitterberichtje dat het uit legt zal hij waarschijnlijk ook naast zich neerleggen onder het mom van Ik ben de hoogleraar, ik weet het beter en zo zal hij het ook nooit leren. Helaas ben je op dat moment dan wel hoogleraar onwaardig.
Maar hij geeft vervolgens wel les aan andere mensen die vervolgens onder het mom van Ik heb mijn papiertje van de Universiteit van Utrecht dus ik weet alles beter alle nieuwe informatie naast zich neerleggen en totaal absurde dingen gaan doen op basis van hun foutieve aannames die ze hebben geleerd van een of andere hoogleraar Bestuur en Beleid in de Europese Unie.
Als je eenmaal zo'n structuur in je land hebt opgebouwd zit je een een visuele cirkel en is het geen wonder dat er zoveel fout gaat.
Voor alle Poetin-knuffelaars, bedenkt u even hoe het met echte Westerse vrijheden gesteld is in Rusland en wat Poetin daaraan doet om het te verbeteren.
Ik geef geen fuck om Oekraïne meer met z'n corrupte regering, niks om Donetsk en al helemaal niks om Rusland.
Jeuj! Kamervragen!!
necrosis | 17-01-16 | 11:59
Dat zeggen alleen maar meneren met een kleine auto. ; )
arretje | 17-01-16 | 12:08
Dit is toch gewoon een scene uit South Park zeker?
Dus alle reageurs zijn eigenlijk geheime assets van de oppermachtige Russische inlichtingendiensten.
Waar is me loon verdomme?!
Tjaja. De meest liberale organen in Europa zijn marionetten poppen van Poetin. Hoe hilarisch. Als er nog ergens een ontiegelijke haat richting het communisme heerst is het wel juist in deze stromingen.
Als de Amerikaanse inlichtingendiensten dat werkelijk denken, dan kunnen ze zich beter druk gaan maken over hun eigen bronnen.
Als ik je goed begrijp zou jij zo 1, 2, 3 geen argumenten van Wilders kunnen weerleggen?
Dandruff | 17-01-16 | 11:18
-
Ik snap niet op grond waarvan je dit denkt.
Wilders kreeg of krijgt geld van rechts VS.
(Bijna) niemand geeft geld om niet weg. Dat wil niet zeggen dat je naar iemands pijpend danst.
Maar ook naar Poetins pijpen dansen en geld van Rechts VS krijgen, lijkt me een lastige combinatie.
-
Over Greet zijn standpunten laat ik me hier niet uit. Wel dit: het is een protestpartij. Bij gebrek aan beter, tot nu toe.
Raider Twix | 17-01-16 | 11:47
-
Je weerlegt dus wederom geen enkel punt van Wilders.
Je geeft indirect zelfs toe dat je het partijprogramma niet kent; door over een "protestpartij" te spreken. Je bevestigt je onbekendheid met deze materie nog eens door te suggereren dat Wilders naar Poetins pijpen zou dansen.
Waar baseer je dat op?
Dandruff | 17-01-16 | 11:55
-
Lees je eigen wel?
Zie mijn eerdere reactie met o.a.:
Maar ook naar Poetins pijpen dansen en geld van Rechts VS krijgen, lijkt me een lastige combinatie.
sickworld | 17-01-16 | 11:59,
Probeer je nou slim over te komen met wat nietszeggende slogans?
Om 10:31 stel jij dat de naoorlogse angst voor de dictatoriale USSR, het gevolg is van nazi-propaganda door de VS. Een reeks vrij onnozele, maar vooral kwaadaardige blunders.
Als je op zo'n enorm gebrek aan historische kennis gewezen wordt kun je beter beschaamd een boek opentrekken dan hardnekkig naar andere complotdenkers te verwijzen.
Over democratie gesproken, eat this, Arib:
www.telegraaf.nl/binnenland/25020200/_...
Inkoppertje, het leger betaalde Russische bloggers bemoeit zich namelijk overal mee.
alsof die Yanks ons voorbeeld moeten zijn wat een droefenis in dat land... www.youtube.com/watch?v=vPRfP_TEQ-g&a...
Er dreigt vrede tussen rusland en europa..
De nachtmerrie van de jan-kezen en de eurobanksterkliek...
@panadol | 17-01-16 | 11:55
Ik zie Rutte al huilend naar zijn moeder rennen in april.
No way dat dat failliete Oekraine lid wordt van de EU!
La Bailaora | 17-01-16 | 11:54,
Precies.
Er zijn 1001 goede redenen om NEE te stemmen, dus het is niet voor niets dat juist het JA-kamp wanhopig grijpt naar absurde lastercampagnes. Als zij goede argumenten zouden hebben, hadden we die allang gehoord.
En de kans is groot dat dit referendum net als het vorige wordt genegeerd. Maar hoe groter het NEE-kamp, hoe lastiger het wordt voor de EU om ons dat strontbeleid te blijven verkopen.
Elk duidelijk NEE helpt, en kan bovendien anderen in de rest van Europa inspireren.
@nemoj me jebat | 17-01-16 | 11:48
Je bent niet bekend met wat ze zeggen over mannen met een grote auto?
Maar je bent wel lievv....
Dandruff | 17-01-16 | 10:52... Stalin en al dat andere tuig, daar valt wel eea over te schrijven. Zoek maar eens op "hoe Rusland rood werd". Geen spat anders dan vandaag de dag plaatsvindt in de Oekraine en onderwerp van discussie. There's more than meets the eye.
Raider Twix | 17-01-16 | 11:47,
Linkse partijen worden door linkse mensen gesponsord.
Dat mag.
Wat is het punt?
Je weerlegt dus wederom geen enkel punt van Wilders.
Je geeft indirect zelfs toe dat je het partijprogramma niet kent; door over een "protestpartij" te spreken. Je bevestigt je onbekendheid met deze materie nog eens door te suggereren dat Wilders naar Poetins pijpen zou dansen.
Waar baseer je dat op?
Weg met de EU, met met Oekraïense nazi's, weg met onze regering.
Drie fantastische redenen om tegen het verdrag te stemmen.
@Dandruff | 17-01-16 | 10:52
Helemaal correct. USSR is geheel anders dan Rusland vandaag de dag.
En dat geenstijl tegen Oekraïne verdrag is is gewoon gezond verstand. Het kost ons gewoon bakken met geld (Oekraïne is net zo failliet als Griekenland), geld gaat niet naar het volk, maar naar Olichargen, weer heel veel gelukszoekers, Oekraïne heeft ook nog eens nazi's in de regering, zit in een burgeroorlog, verdrag is niet een simpel handelsverdrag, kortom, het stikt van de gezond verstand argumenten om, zonder ook maar 1 seconde over Rusland na te denken, dat verdrag niet te willen.
De man hierboven speelt met stropops en ad hominems, zonder ook maar 1 echt argument te noemen. Alleen daarom al ben ik daarom nu 100% zeker dat ik nee ga stemmen.
Ik denk dat jullie een sterk punt hebben als jullie deze persoon aan gaan klagen voor laster
@Piet Karbiet | 17-01-16 | 11:44
Dan moet je flink doortegelen en tevens de huisregels goed in je achterhoofd knopen.
Anders krijg je geen vliegdekschip maar een paar maanden water en brood van mijn goedste vriend.
Ag ik heb toch al wel wat dossier opbouw door mn werk, collega's en onderzoek dit kan daar nog wel bij. Ze slaan alleen de plank mis want ik wil juist geen Russische invloed, dat geneuzel met Oekraïne forceert juist gezeik met Rusland
Piet Karbiet | 17-01-16 | 11:44
En een bierbrouwerij!
necrosis | 17-01-16 | 11:44
Zorg dan ook voor een grotere bak. Dan zie ik 'm niet over het hoofd!
Was nog niet in mij opgekomen.. Poetin.. mmwah. Nu hij zo door de Amerikanen bij een referendum van Hollanders erbij wordt gehaald. Op zijn ala Wildersstijl (die is ook verantwoordelijk voor al het neen tegen het ja van de EU door het plebs)Dan zal dit referendum idd weleens van weldegelijk belang kunnen zijn.
Is ondertussen Poetin's interesse ook al gewekt voor deze demonisering van Geen Peil.
@Piet Karbiet | 17-01-16 | 11:43
Ik stel voor om mensen met een dubbel paspoort (dus ook dubbele/ vage loyaliteit) uit te sluiten.
En weg met Arib!
Als ik je goed begrijp zou jij zo 1, 2, 3 geen argumenten van Wilders kunnen weerleggen?
Dandruff | 17-01-16 | 11:18
-
Ik snap niet op grond waarvan je dit denkt.
Wilders kreeg of krijgt geld van rechts VS.
(Bijna) niemand geeft geld om niet weg. Dat wil niet zeggen dat je naar iemands pijpend danst.
Maar ook naar Poetins pijpen dansen en geld van Rechts VS krijgen, lijkt me een lastige combinatie.
-
Over Greet zijn standpunten laat ik me hier niet uit. Wel dit: het is een protestpartij. Bij gebrek aan beter, tot nu toe.
@Parel van het Zuiden | 17-01-16 | 11:33
De overeenkomsten zijn inderdaad zeer groot.
Licht uit, oorlog, conflict en crisis verliezen blijkbaar hun afschrikwekkende werking om ruziënde zootje nog bij elkaar te houden.
Juncker ging in de overdrive. 'Continentale crisis' was geboren.
En sorry voor mijn slecht geschreven zinnen. Kun je nagaan hoe van slag en geschokt ik ben bij het lezen van dat bericht.
@necrosis | 17-01-16 | 11:35
Toch wil ik een vliegdekschip.
Met een wodkakelder.
@nemoj me jebat | 17-01-16 | 11:40
Mijn auto stond naast de jouwe, bedekt met een laag sneeuw....
*snik*
@Synecdoche | 17-01-16 | 11:33
.
Zekers. Ben dan ook meer voor het censuskiesrecht.
Alleen mensen die een bepaald percentage belasting betalen mogen stemmen.
@eerstneukendanpraten | 17-01-16 | 10:27
Oh halp... RouwTV.
Het gaat ook om poen. Oekraine is een groot land. Daar hoort zeker op de scheidslijn met ¨de vijand¨ een groot sterk leger bij. De Amerikaanse oorlogsindustrie staat te popelen om de contracten op te maken.
Maar onder aan de streep blijkt steeds dat het overheidsprogramma´s zijn, die hoe dan ook worden doorgezet. Net als massa-immigratie en anti global warming. En steeds meer mensen snappen inmiddels wel dat de argumenten vals zijn en de belangen ernstig scheef verdeeld, maar de verdedigers van de onzin zitten overal en vooral in het horizontale vlak, dus niet boven je, maar om je heen. Omdat ze er beter van worden (subsidie, uitkering of een baantje). Hot spots zijn gemeentes en gelieerde clubs, ministeries en instellingen als scholen en kerken. En als je met rationele argumenten komt, met bewijzen en met feiten, dan wordt je weggehoond, krijg je kromme tegenredeneringen of je bent een leugenaar. Hou je dan nog niet je bek dan wordt je uitgescholden voor xenofoob, Putinheuler, fascist en ga maar door.
Het wordt er niet leuker en beter op.
@?....?....? | 17-01-16 | 11:40
*zwaait*
necrosis | 17-01-16 | 11:27
Zet 'm dan ook hier op de oprit, stommerd.
-weggejorist en opgerot-
-weggejorist-
Ihttp://www.zerohedge.com/news/2016-01-16/after-me-jihad-gaddafi-tried-warn-west-nobody-listened
Ik vertrouw meer het MO beleid van Putin dan Obama en Juncker. Het is Euopa en Obama die IS hebben geinstaleerd, Obama had ook bijna samen met EU de moslimbroeders in Egypte aan de macht gebracht.
Niemand kan brussel ter verantwoording roepen.
Ihttp://www.zerohedge.com/news/2016-01-16/after-me-jihad-gaddafi-tried-warn-west-nobody-listened
Ik vertrouw meer het MO beleid van Putin dan Obama en Juncker. Het is Euopa en Obama die IS hebben geinstaleerd, Obama had ook bijna samen met EU de moslimbroeders in Egypte aan de macht gebracht.
Niemand kan brussel ter verantwoording roepen.
@nemoj me jebat | 17-01-16 | 11:28
Zal ik nog een drinkie voor je inschenken als jij de afwas even doet?
De fles afwasmiddel staat achter de opgestapelde vaat.
*kusje terug*
Hoeveel geld doneren de EU en haar lakeien eigenlijk aan het voeren van de "Ja"-campagne? Of aan het Brexit-referendum in het VK?
%$#@! Poetin-vriendjes:
hneel.home.xs4all.nl/misc/media_xl_160...
www.thecommentator.com/system/articles...
www.nrc.nl/wp-content/uploads/2014/07...
Als ik kijk naar de republieken die democratisch in hun titel hadden, daar was geen spoor van democratie te vinden. Veel hotemetoten van die landen zitten nu in Brussel met hun lovers van vroeger. Wat hebben we in Brussel zitten. de EUSSR.
Het totale failliet van de EU.
De krampachtigheid waarmee Juncker, Timmermans, Rutte en alle EU socialisten om zich heen schoppen, geeft het failliet van deze ongekozen bende aan. Iedereen is fout, wij snappen het niet en zijn te dom om zelf na te denken, nou bovengenoemde wij snappen donders goed welke smerige geopolitieke spelletjes er gespeeld worden over onze rug. Wij snappen donders goed dat iedereen die dit spel met jullie meespeelt word beloond met het geroofde geld van onze burgers en zich mag rangschikken in de kleptocraten rangorde.
Kok, pappa Bos, Timmermans, Balkenende, Sophie in't Veld zijn enige voorbeelden die onze Natie uitleveren cq uitgeleverd hebben aan de natte droom van vele politici genaamd de EU.
Wat hebben jullie ons gebracht buiten, armoede, voedselbanken, geldontwaarding, een totaal ontwricht continent, oorlogshitsers en voor de rest niets en nog eens niets, alleen maar diepe ellende en ondemocratische besluitvorming genomen door enkelingen
welke denken op deze manier het volk te knechten.
Vele Nederlandse politici hebben nog steeds niet door dat ze een levensgevaarlijk spel spelen, wat dramatisch zou kunnen eindigen voor hen. Denk niet daar zijn wij te beschaafd voor.
Oh, nu ik dit weet gaat ik vóór dat verdrag stemmen, hoor. Ik wil natuurlijk geen koude oorlog 2.0 of nog erger een warme oor oorlog op mijn geweten hebben. Bedankt dat ze even waarschuwen voor dit reële gevaar.
@Piet Karbiet | 17-01-16 | 11:25
Dat vliegdekschip krijg je pas bij 100.000 reaguursels.
En de laatste keer dat het tooltje het nog deed, zat ik pas op zo'n 64K aan comments.
De nummer twee is @Teun van het Tuinpad met 44K aan comments.
Je zal nog even flink moeten tegelen....
*succes wenst*
Dus de mensen die hebben aangestuurd op een 'nieuwe Pearl Harbor' (Of zijn er werkelijk nog mensen die geloven dat 9/11 het werk was van een paar bierzuipende allochtonen die nog niet eens fatsoenlijk een Cesna kunnen besturen, laat staan een Boeing #insidejob ) beschuldigen de GeenStijl ervan dat ze aangestuurd worden door de KGB.... Het moet ook niet gekker worden.
@Amerikaanse gleufhoed
Eat shit and die!
Sebastiaan Princen? Waarom moet ik dan toch denken aan Poncke?
Is er al een flinke duit op de GP rekening gestort, afkomstig van een anonieme Russische rekening?
Piet Karbiet | 17-01-16 | 10:43
En vervolgens hebt u uitgelegd wie er "vrije burgers" mochten zijn: geboren mannelijke Atheners van een zekere welstand. Geen buitenlanders, geen vrouwen, geen slaven (want daar hadden ze er veel van). Het woord democratie is Grieks, de rest niet. Dat duurde nog vele eeuwen.
Piet Karbiet | 17-01-16 | 11:25
Ik heb gevraagd om een datsja op het platteland.
De gebruikte argumenten door voorstanders van dit verdrag lijken sterk op de argumenten die voor de Europese grondwet werden gebruikt.
.
Als u niet "ja" stemt gaat het licht uit.
Als u niet "ja" stemt komt er oorlog/conflict/crisis
Als u "nee" stemt bent u een fascist.
Als u "nee" stemt helpt u andere enge regimes in de wereld.
.
Wanneer standpunten direct verdedigd worden met zulke tactieken, zouden alarmbellen af moeten gaan. Voor een burger is er simpelweg geen belang om zo'n associatie aan te gaan. Er is geen goed verhaal "voor" , er is geen argumentatie "voor", er is geen enkele reden voor u om "ja" te stemmen.
.
Vanzelfsprekend zijn er wel mensen die er belang bij hebben. De machtshongerigen die meer macht willen. De corrupten die er een slaatje uit willen slaan. Die zijn makkelijk te herkennen aan de "doem"-retoriek zoals zojuist behandeld. Je moet ze trouwens niet verwarren met hun likkers en lakeien, die ook regelmatig in deze panelen opduiken. Die hanteren dezelfde villeine tactieken, maar snappen niet dat ze er zelf ook slachtoffer van gaan worden.
.
Want als er een ding zeker is, dan is dat wel dat bij machtspolitiek de burger altijd de verliezer is. Uiteindelijk komt altijd de knoet, de prijs in welvaart, de prijs in bloed, bij die burger terecht.
Sebastiaan houdt kennelijk niet zo van democratie!
Beetje opgeblazen verhaal, zie overeenkomsten met de lever van Juncker.
.
Als de ECB nog even nog doorgaat met Q.E dan is de wisselkoers 1 op 1 roebel/.
We kunnen met veel aplomb de boodschapper voor zijn bakkes schieten, maar hij heeft nuchter gesproken natuurlijk wel gelijk. ;-(
de democratie is buiten spel gezet door Europa. Wat er in je eigen land gebeurd wordt met gemak overruled door alle andere landen in Europa. In principe kan Europa landen dwingen zaken te veranderen al zegt 100% van de burgers van dat land NEE/NEIN/NON/NO!
Heeerlijk nieuws dit!! Laat ze maar zweten. Paniek is een machtig wapen,... edoch een kat in het nauw...
Ik lees meer waarheden in de Pravda en ik vind RT geloofwaardiger dan de onderste steen van rutte en zijn 1000 voor alle werkenden om maar te zwijgen over mh17 of zoals gisteren weer bleek, de vliegramp bij Faro.
Zolang ik overspoeld wordt met leugens uit denhaag, geloof ik alle propaganda van Putin en zijn vriendjes.
necrosis | 17-01-16 | 10:37
Goed zo.
*kusje*
Ikhebeenvraag | 17-01-16 | 10:48
Links geeft geld aan de NPO en krijgt daar gratis zendtijd voor terug. Is al jaren zo.
@nemoj me jebat | 17-01-16 | 11:22
Was het teveel moeite om mijn auto even sneeuwvrij te maken ;)
Als dit referendum de scherprechter moet worden om te bepalen of wij nog een democratie zijn ipv een Brusselcratie (demos = het volk) dan so be it. De enige manier om dit uit te vinden is Nee stemmen, want Ja willen ze horen.
Ik was al tegen omdat Brussel te groot is, nu ben ik ook nog tegen om te zien of het niet al te laat is. Als er in een democratie een nee-stem wint wordt de wil van het volk dan uitgevoerd?
Als Nee wint en het gaat toch door dan zijn de rapen gaar, dan leven wij niet in een democratie maar in een dictatuur.
Sebastiaan Princen... is dat soms familie van nl.wikipedia.org/wiki/Poncke_Princen
@nemoj me jebat | 17-01-16 | 11:22
.
Precies. Hier is die wodka overigens allang op.
Ik wil deze keer ook een vliegdekschip in ruil voor mijn reaguursels.
@nemoj me jebat | 17-01-16 | 11:22
Nastrovje.
@ nonkel frituur
Als ik het platen land opgaat in rusland , dan zie meestal mensen die zich goed kunnen redden , dat het arm is ja! Roemenie bulgarijen en Franse buitensteden zijn ook arm en af en toe zelfs gewaarlijker
Koude Oorlog buiten. Maar na een gevecht met mijn sneeuwschuiver is mijn oprit weer sneeuwvrij. En mijn wangen weer beblost.
Ziezo. Deze komrad heeft wel een scheutje wodka in haar koffie verdiend.
(Is dat dossier over pakweg een jaar of veertig openbaar? Kan ik mijn mede-bejaarden laten zien dat ik er bij was.)
Weet u het nog? Politici willen wel uw stem maar niet uw mening.
Dat geldt blijkbaar ook voor hoogleraren.
Het gaat en ging erom keihard aan te tonen dat we geen flikker meer te vertellen hebben. Hadden we al heel lang niet natuurlijk, maar GS heeft dit schitterend duidelijk gemaakt. Hoe moeilijk werd het niet gemaakt om dit referendum 'af te dwingen'?
Het is de laatste gang die ik maak richting een stembus. En natuurlijk wordt het een simpel 'nee'. Daarna mogen er nog honderden stempassen in mijn brievenbus gegooid worden, ik ga niet meer. Hierna ga ik ondergronds.
@Nonkel Frituur | 17-01-16 | 11:09
Ter uwer informatie: vanavond zit ik vanaf 21:00 weer op mijn werk, van 24/24 reaguren is dan ook geen sprake!
En nee, ik werk niet voor de GeenStijl.
@Nonkel Frituur | 17-01-16 | 11:04 ,
na decennia communisme kan je niet eens grote vooruitgang verwachten een economie opbouwen kost veel tijd en ik weet zeker dat die mensen het onder Poetin veel beter hebben dan vroeger
Raider Twix | 17-01-16 | 11:00,
Alle politieke partijen worden gesponsord.
Uiteindelijk draait het om de argumenten die een politicus aandraagt.
Als ik je goed begrijp zou jij zo 1, 2, 3 geen argumenten van Wilders kunnen weerleggen?
Het duurt niet lang of de inlichtingendiensten lezen de topics 'eiland' en 'vliegdekschip', dan zijn we helemaal verdacht...
De angst wordt gezaaid. Zal de angst tot bloei komen of zal zij in de kiem smoren? Iets wat je tot bloei wil laten komen heeft verzorging nodig en goede grond om op te gedijen. De koude gure wind welke nu over het referendum waait, vanuit de Pro Europese windhoek, is een ongezond klimaat voor een zaadje wat moet gaan kiemen. Het zaadje gedijt het beste in warmte namelijk.
@Feynman | 17-01-16 | 10:58
Poetin draait de gaskraan dicht als Oekraïne niet betaalt, en wat doet de EU?
Die betalen de gasrekening van Oekraïne (ik meen 2,4 miljard) om zo de doorvoer van Russisch gas naar de EU te kunnen garanderen.
Wat mij betreft leggen we een gasleiding aan buiten Oekraïne om en kappen we met de onderhandelingen met dat corrupte kut-Oekraïne.
Die sokpop van Brussel die er nu de scepter zwaait heeft zijn zakken al rijkelijk gevuld met geld van de EU en dus van jou en mij!
Waar blijft die revolutie? Het volk is nu lang genoeg bestolen en bedrogen. Het is tijd voor harde actie. Praten helpt niet meer. Dat wordt vakkundig verdraaid en uit z'n verband gerukt door das vierte Reich. Ik stem voor een algehele landelijke staking en dagelijks demonstraties op het Binnenhof en Brussel. Als wij het nu goed hadden dankzij de EUSSR dan zou ik mij stil houden maar we (klootjesvolk) krijgen het met de dag slechter. We laten ons als makke lammetjes naar de slachtbank leiden door dat stelletje islam-fascisten.
"Closely resembled" russian propaganda ! Ik heb een gegrond vermoeden dat de russische propaganda dichter bij de werkelijkheid is dan de westerse!
Ik zie op het ogenblik het oekrainse leger eerder de dombass belegeren (waarbij zij schaamteloos hun russische landgenoten aan puin schieten ) Dan dat de russen een blitzkrieg uitvoeren om kiev of kharkov in te nemen !
Veder zegt mijn boeren verstand mijn , dat we een land waar een burger oorlog heerst niet bij de EU kunnen gebruiken !
Als laatste als zeevarende heb Ik geen behoeft om nog meer bijdehande oekrainers te moeten dulden op onze nederlandse schepen , die vervolgens schaamteloos onze banen innemen!
Dus Nee, Nee,en nog evens Nee Fak de US en Fak de EU
Democratie is eng.
.... zeggen zij die overal democratie komen brengen.
@Nonkel Frituur | 17-01-16 | 11:04
@Chris1980 | 17-01-16 | 11:08
Het maakt helemaal niets uit hoe de gemiddelde Rus zich wel of niet voelt. Het gaat hier om de arrogantie dat een EU-inwoner blijkbaar niet tot een conclusie kan komen die niet overeenstemt met de EU-plannen. Ook kan een niet-Rus blijkbaar onmogelijk tot dezelfde conclusie komen als een Rus.
Wat jullie doen is omgekeerd hetzelfde als wat dit artikel beoogt: Rusland invloed toedichten omdat de zaak onwelgevallig is. Dat is net zo kort door de bocht als beweren dat voorstanders van het associatieverdrag zich laten beïnvloeden door nazi's uit Oekraïne.
Energya | 17-01-16 | 11:06 Precies! Ik denk niet graag aan complotten, maar het is wel heel bijzonder dat bij het neerhalen van een EU-NL vliegtuig in Oekraïne de radar uit stond. Het is gewoon onderdeel van het politieke spel dat de EU speelt ten koste van haar eigen burgers. Het zal hun dadelijk een enorme worst wezen als u wordt neergeschoten door hun eigen veroorzaakte pijnhopen. Eerst breekt hier de financiële crisis uit (zie de beurs, gaat heel goed, it's a long way down), dan klappen dadelijk nog wat multinationals (oh nee, die worden weer gefinancierd door de burgers = meer belasting) en dan wordt het leven voor iedereen onbetaalbaar hier. Oh u betaald niet, nou dan komt er toch geen geld meer uit de muur (zie Griekenland).
Als je het niet met ze eens bent, dan ben je al snel racist, fascist, xenofoob en nu dus ook, en da's nieuw, sovjet infiltrant.
Dit komt van dezelfde lui die Rusland tot grote vijand hebben gemaakt. De EU is weer eens aan het oorlogshitsen en hebben blijkbaar veel belang bij het vervolgen van de koude oorlog.
Wat een stel randdebielen ook precies zoals Bart Nijman al aangeeft: het totale gebrek aan inspraak van de burger in een DEMOCRATIE is ook hét probleem dat de pluchezitters maar niet willen begrijpen. En élk land wat een referendum houdt heeft daar gewoon de mogelijkheid mee om iets goeds mee te doen. Het gaat in dat opzicht niet verder dan één land, want dat ene land heeft nog steeds de taak de soevereiniteit in acht te nemen en hun eigen volk te vertegenwoordigen.
En juist dat onze stem compleet genegeerd werd na het referendum over de EU-grondwet geeft nog maar eens duidelijk aan dat men burgers maar "vervelend" vinden. We hebben tegen gestemd, dus dan kan Nederland daar ook iets mee doen, hoe klein we ook zijn. Want op het moment dat we er niets tegen kunnen doen, zijn we ook geen democratie meer maar een slavenlandje voor de grotere jongens.
Sebastiaan Princen, je bent een nutteloos stuk vreten wat de functie "hoogleraar" duidelijk geen eer aan doet. Je denkt niet voor jezelf na maar lult gewoon de pipo's die je salaris betalen na. Kwakzalver.
Dat het uitgerekend Duitsland is die dankzij de immense immigratiestroom en dito astronomische kosten als katalysator dient, is toch wel verrassend.
@Nonkel Frituur | 17-01-16 | 11:04
Daar heb ik helemaal geen zin in. Waarom zou dat goed zijn dan? Ik weet heus wel dat het armetierig is daar.
Gek he dat we de EU kotsbeu zijn, dat we geen verdere uitbreiding of associatie willen. Geen verdere blokvorming, we hebben al ellende genoeg met een bepaald NAVO-land en dan nu ook een corrupt en verscheurt land dat aan Rusland grenst onder EU-invloed brengen. NEE.
Zolang mijn dossier op mijn werk dikker is dan bij de buitenlandse diensten, ga ik er geen werk van maken. Afreageren doe ik tot die tijd gewoon op mijn werk.
Poetin komt in ieder geval nog op voor zijn eigen bevolking !
Dat kan je van de dictators in Brussel niet zeggen, die laten de bevolking blootstellen aan een horde aanrandende/vervrachtende/rovende/uitkeringstrekkende/religie-idioten.
GS ligt wel heel erg onder een vergrootglas, dit gaat gedonder opleveren. Watch Your Back!
Hoogleraar " bestuur en beleid in de EU " , strekking van het stuk laat zich verder raden.
( professionele staats ruifeter schrijft over de EU : " goh wat zou die er toch van vinden ? ")
"Hoogleraar" , zo,n arts uit de tv reclame , man in witte jas die de mensen moet vertellen wat goed voor ze is.
-weggejorist-
Nonkeltje toch. 80 fucking procent van de Russen steunt Poetin. Onze regering wordt in de peilingen door nog geen 20 procent gesteund. De Russen hebben geen probleem. Wij wel.
@Nonkel Frituur | 17-01-16 | 11:04
Dan moeten die Russen op iemand anders stemmen.
www.youtube.com/watch?v=CMDnyjQU_mg
@ Nonkel Frituur | 17-01-16 | 11:04. Dat is niet te vergelijken, het platteland van Rusland alleen al is groter dan de EU. Ik durf te wedden dat die mensen op het platteland, ondanks dat zij geen welvaart hebben, zich 100x beter voelen dan de gemiddelde EU burger hier.
Om dit onderwerp muzikaal kracht bij te zetten:
https://www.youtube.com/watch?v=q6-tlCvVgLw
Jesuispoetin! Ik hoop dat ome Poetin ons bedankt voor ons heldere signaal na 6 april.
Politieke correctheid heeft ons nu genoeg ellende gebracht, het einde van dat tijdperk is in zicht.
Dat mensen geen vertrouwen meer hebben in de EU heeft geen fuck met Rusland en Putin te maken. Mensen zien gewoon steeds beter dat de EU er niet voor de burger is maar meer voor de internationals. Het is de EU die ons straks TTIP door de strot duwt, niet Rusland. Het is de EU waardoor we Griekenland van bergen geld moeten voorzien, niet Rusland. Het is de EU die een verdrag met de Oekraine afsluit met een bepaling dat we ze financieel moeten ondersteunen, niet Rusland. Het is de EU die ons naheffing op naheffing geeft, niet Rusland. En zo kan ik nog wel even doorgaan met punten waarom men meer en meer tegen de EU is en het zijn allemaal punten waar Rusland geen fuck mee te maken heeft.
@rode peper | 17-01-16 | 10:52
Wanneer mijn werkgever een enorm overschot aan goederen heeft op een bepaalde 'lijn', gaan ze voor de goedkoopste aanbieding.
En meestal betreft dat Poolse combi's met een één-assige aanhanger die zelfs in de hoogste stand 30 cm lager zijn dan het dock waaraan ze worden geladen.
Al moet ik toegeven dat de Polen tegenwoordig met de nieuwste trekkers en trailers rijden.
Eeuwenlang hebben wij - gewone burgers, boeren en buitenlui - lijdzaam moeten toezien hoe machthebbers er een vreselijk potje van maakten. Ons lijf, goed en eer werden meerdere malen te grabbel gegooid in het cynische spelletje van megalomane idioten.
Wie goed naar de geschiedenis kijkt, ziet dat grote rijken opkomen en vergaan. En de reden dat ze vergaan, heeft altijd te maken met het gebrek aan visie, bestuurlijke kwaliteit en moraliteit van de heersende elite.
Duurde dat proces vroeger decennia of zelfs eeuwen, in de huidige tijd is de cyclus van opkomst en neergang dramatisch korter. Juist omdat gewone mensen meer inzicht hebben in de idioterie van de machthebbers. Vaak komt het niet eens meer tot een periode van machtsconsolidatie.
Dat, meneer Princen, zijn de processen die zich afspelen. Processen waar u - zo blijkt - geen enkel inzicht in heeft.
Gelukkig is Greet niet door de Russen geïnfiltreerd, die kreeg, of krijgt, geld uit Rechtse Kringen uit de VS.
Dat is geen probleem uiteraard.
Raider Twix | 17-01-16 | 11:00
.
Er is een heel verschil tussen iemand steunen omdat je het met de opvattingen van de persoon eens bent
.
EN
.
iemand steunen met als DOEL hem naar jouw pijpen te laten dansen d.m.v. die steun.
.
Dat laatste is omkopen, het 1e is steunen.
.
Bij Poetin weet je wel dat hij de moslims in toom zal houden. Is toch wel wat voor te zeggen voor dat orthodoxe christelijke geloof. Dan zal de overlast van die berbertjes uit Overvecht snel over zijn. U bent welkom Poetin, wel wat democratie toelaten en graag vrije pers.
Mijn motivatie om te vechten tegen de EU en zijn aanhangers groeit enorm dankzij dit soort berichten, Meer, meer, meer. Hooivork van opa uit het het vet haalt.
Heel wat reaguurders doen er goed aan om effectief eens naar Rusland te gaan, en niet enkel naar hartje Moskou maar naar het platteland, waar ze met eigen ogen de ellende kunnen aanschouwen die de Grote Leiders teweeg gebracht hebben. Bittere armoede, geen voorzieningen, nauwelijks iets in de winkels.
Er is corruptie in Oekraïne, maar nog méér in Rusland.
Ik ben helemaal geen voorstander van de EU in zijn huidige vorm, maar om nu te zeggen dat die Russische dictatuur beter is?? Ga er eens wonen en kom binnen een jaartje terug.
www.telegraph.co.uk/news/worldnews/eur...
"There are unwritten rules between nation states, and these rules are clearly being violated by the Russian side,"
-
De VS overtreden NOOIT regels. Gewoon omdat er voor hun geen enkele regel geldt.
Ben ik even blij dat ik buiten de EU ga wonen. Sinds NL is aangesloten bij de EU zie ik alleen maar meer plukken bij de burgers en crisis. Mensen succes de pleuris breekt nog wel een keer uit hier in de Elite Unie.
@ necrosis | 17-01-16 | 10:56
Прости, soms lees ik te snel.
Gelukkig is Greet niet door de Russen geïnfiltreerd, die kreeg, of krijgt, geld uit Rechtse Kringen uit de VS.
Dat is geen probleem uiteraard.
Er kunnen mij niet genoeg referenda gehouden worden. Inspraak en democratie moeten terug op de nationale en Europese agenda.
Dat laat overigens onverlet dat ik vóór een partnerschap met Oekraine zal stemmen.
Bart Nijman... dan moet je emigreren pipo.
Continentale crisis is je broekje!
We zijn allemaal onderdeel geworden van de Lange Arm van Poetin.
Zonder gekheid: de EU is voor mij net zo'n 'vreemde mogendheid' als Rusland. Het staat dan wel op mijn paspoort, maar soit.
Koet mornin ant fak joe, mister Obama !
Van Duyvenbode | 17-01-16 | 10:47
Wat zei ze dat je alleen moest slapen? Kreeg je de klacht: haal je vinger uit mijn opening?
Net zoals die EU-propaganda dat we anders Oekraïne anders weggeven aan Poetin. Alsof we het over een Roll Royce onder potentiële lidstaten hebben. Ik wens Poetin veel plezier met dit corrupt & kapotgeschoten land zonder noemenswaardige lopende economie.
EU zal alleen geld kunnen storten in die put zonder effect te sorteren, Poetin heeft tenminste ervaring in soortgelijke landen.
Klompmans | 17-01-16 | 10:46
Nee dat staat er niet. Er staat letterlijk dat nederland geen souvereiniteit meer heeft en te klein en nederig is ominvloed te hebben op de beschlissingen van de grote Jongens en de EU.
Met andere woorden zijn wij nu slaven. Duss: Bek dicht en werken voor de masters, kreng. Jij hier niks te zeggen.
Wat je er ook van vindt, Poetin is wel democratisch verkozen. Het Europees deel van Rusland hoort al eeuwen bij Europa. Tenminste, dat vonden Napoleon en Hitler. Maar de EU en Europa zijn natuurlijk twee totaal verschillende zaken.
"Te denken dat Nederlandse kiezers met een referendum hierin een beslissende stem hebben is een illusie en een recept voor teleurstelling."
Meneer de hoogleraar "Bestuur en Beleid in de Europese Unie" zegt het, zonder blikken of blozen: "U, kiezer, heeft geen ene fuck te zeggen, democtatie is een illusie".
Nou, laat ons dan maar eens ervaren wat u als wetenschapper al zo zeker weet. Wij zijn al teleurgesteld, diep teleurgesteld, maar wij willen deze nepdemocratie zien werken, zien piepen en kraken.
Het is precies wat nijman schrijft. Democratie stelt niets meer voor. Als we met zijn alle naar links willen, gaan we naar rechts. En als dit referendum een nee wordt, en draait het kabinet zich hier wel uit. En als dat gebeurd weten we het allemaal, Democratie = dood
@simpelman | 17-01-16 | 10:43
Ik zei 'uiterlijk'...
Het kabinet kan morgen ook vallen!
Ik weet dat ze zich met alle macht en superlijm aan het pluche hebben geplakt, maar zelfs 'vijf ton' Elias kan gewoon met stoel en al uit het binnenhof worden gehesen met een flinke hijskraan.
www.mammoetbenelux.nl/Portals/7/NewsIm...
*yes, we can*
@rode peper eens wat een drama was dat op het plein met Hans van Baalen.
En niemand van die intelligente personen denkt; Hey, dit klinkt logisch...(?)
En dan noemen ze mij vaak paranoide en alu-hoed. Niet te geloven. Dat Telegraph artikel is face palm na face palm. Over propaganda gesproken zeg, sjonge jonge.
Leuk voor Van Baalen dit, gisteren op de radio z'n gal over Poetin gespuwd, de kleine agitator heeft ook geen enkele spijt van zijn afschuwelijke en stupide optreden op het Maidan plein. Propaganda komt van beide kanten maar om deze bullshit aan te horen is absurd.
En wij worden door dit soort enorme sukkels geregeerd. Een en al droefenis!
@McMarx | 17-01-16 | 10:50
Zeker. Iets in die trend heb ik hem ook gemeld.
In de Oudheid waren leraren trouwens vaak slaven.
Net als nu, blijkt uit het verhaal van die prof.
Wat gaat Geenstijl eigenlijk doen om dat referendum bekendheid te geven? Moeten jullie niet eens een leuke viral social media campagne gaan organiseren/
Putin is een Baas en komt op voor zijn Volk. en Rutte? Samson? hahahaha. Wie is de oorlog in Ukraine begonnen wie waren de stichters? eu en USA, Georgie destijds idem. Laat me niet lachen als ik de Nederlandse en de eu propagande moet horen. Ik heb zelf wel een mening. Val kapot NL en de Klote EU.
@necrosis | 17-01-16 | 10:48
en natuurlijk zullen de transportbedrijven de EUSSR ophemelen en zeggen dat ze dankzij de EUSSR veel geld verdienen(/besparen) en dan komt de regering met berekeningen die dit aantonen maar dan tonen ze niet de extra werkeloosheid en uitkeringen die hierdoor zijn veroorzaakt want die zijn veel moeilijker te berekenen of aan te tonen maar die kosten zijn er wel degelijk, de voordelen zijn er voor een kleine groep, de nadelen (kosten) worden verdeeld over een grote groep.
Voor zover een klein land als Nederland kan betaalt het wel de rekeningen van de "grote" landen. En naar ik mij kan herinneren was degene met de grootste portemonnee meestal degene die bepaalde waar we gingen stappen, hoogleraar vuk-joe-vuk-joe.
sickworld | 17-01-16 | 10:31,
Onzin.
De USSR was destijds wel degelijk net zo kwaadaardig als nazi-Duitsland. Stalin was zelfs lange tijd een bondgenoot van Hitler; samen verdeelden ze Europa. Dat Hitler dat verdrag schond maakt Stalin niet ineens "goed".
Toen de Russen richting Berlijn marcheerden gaf Stalin alle soldaten toestemming om elke veroverde stad 3 dagen lang te plunderen, en alle inwoners te verkrachten. Let wel, dit sloeg niet alleen op Duitse steden, maar ook op steden in Polen, Joegoslavië etc.
Na de tweede wereldoorlog stond verovering van West Europa wel degelijk decennialang op de agenda, het was dankzij de VS dat we niet dezelfde behandeling kregen als oa Hongarije (1956) Tsjecho-Slowakije (1968) en Polen (1981).
Niks mis met been beetje kennis van het verleden.
Dat maakt de pro-EU lobby niet minder kwaadaardig, natuurlijk. Die leugenaars weten best dat;
- Rusland nu een heel ander land is dan 30 jaar geleden;
- GeenPeil Rusland helemaal niet nodig heeft.
Maar als mensen hier gaan doen alsof er niks mis was met de USSR dan maken we het die lasteraars wel erg makkelijk.
necrosis | 17-01-16 | 10:48
Welkom in de EU. Allemaal gelijk, allemaal arm.
Wat een drukte om een beetje "handel". Het was toch zuiver en alleen een handelsverdragje met een failliet Oekraine ??????
Het verwijt dat Rusland geld stuurt is al meer dan 50 jaar oud en wordt toegepast 'at random'.
@Piet Karbiet | 17-01-16 | 10:43
Je had je zoon er natuurlijk kunnen vertellen dat hij geen vrij burger zal zijn en het dus eigenlijk een sprookje is. Zou wel zo eerlijk zijn.
sickworld | 17-01-16 | 10:31
ja, en geen enkele Rus die op dit moment niet gehersenspoeld word. Laat me niet lachen, beide kampen lopen hard mee in de propaganda race.
Zo ziet het er dus uit als Brussel in z'n broek poept....
Ik denk al: Wat ruik ik toch??
Hey Sebastian D66 lidje : Als jij en alle anderen in de politiek het toestaan dat de democratie verloren gaat en er nog bij staat te juichen ook, dan volgt er op een mooie dag de afrekening.
.
Nee niet in de vorm van geweld, maar in de vorm van 76 zetels voor Wilders, direct gevolgd door een EU exit en het einde van de invloed van de links die meer kapot heeft gemaakt dan welke andere stroming in de moderne geschiedenis dan ook.
Als ik moet kiezen tussen de vechter Poetin, of dat incompetente zooitje a la Juncker en consorten, is de keuze wel heel simpel.
Waar de hele wereld onder zucht is dat er niet wordt gekeken naar de noden van de kleine man (laag opgeleide witte mensen) als dat zou gebeuren zouden er geen blonde politici zijn (LePen, Trump, GW) en eea enigszins redelijk en rechtvaardig verlopen.
(Moeilijk he!)
eerstneukendanpraten | 17-01-16 | 10:27
Met deze peilingen gaan de plucheplakkers hun baantje echt niet opgeven. De helft tot driekwart van de kamerleden van VVD en PvdA zijn na de verkiezingen hun baantje kwijt.
Is het in het belang van Nederland? Ja, maar daarvoor zitten zij daar niet.
Kritiek op de EU wordt steeds lastiger binnen die vrije democratische EU.
Nu word je bestempeld als Putin-lover, over 5 jaar krijg je een boete, over 10 jaar beland je in de cel. De EU-elite zal alles op alles zetten om haar bevoorrechte positie niet op te hoeven geven.
Overigens zie je in dat laatste ook de beginselen van een typisch dictatoriaal regime: ambtenaar is een luxebaan.
@rode peper | 17-01-16 | 10:37
Nederlandse vrachtwagenchauffeurs klagen steen en been over goedkope (oa) Poolse chauffeurs.
Gezien mijn werk kan ik dat onderstrepen, ze krijgen vaak per kilometer betaald, ipv per uur.
's ochtends komen ze aan in Nederland (rond 5:00) en 's avonds rond 20:00 vertrekken ze weer richting Duitsland.
In die 15 uur dat ze hier stil staan, verdienen ze geen kloten en kosten de werkgever geen cent.
Voor dat geld gaat geen enkele Nederlandse trucker werken.
Een trekker met chauffeur (zonder eigen trailer) kost hier al 60 per uur.
Gisteren werd ik aangesproken door een lekker wijf. Zal ook wel Russisch geweest zijn. Helaas heb ik mij weer alleen in slaap gewoeld.
Klacht aan GeenStijl: wees nou eens trouw aan je broodheer en toon meer lekkere blauwogige Russische mooie meiden. Jullie hebben er toegang toe via je dealtje met het Kremlin, ik zeg delen in de beste Russisch-socialistische traditie.
Wij zijn dus allemaal te dom om dit te snappen. Dat kan alleen de EU dus.
En uiteraard de hoogbegaafde en hooggeleerde prof.
Kaneraadski's: de rapen koken Als de arend zijn deerne verschanst.
Toen het referendumvoorstel begon heb ik voorspeld dat er mensen zouden zeggen dat het Putin in de kaart zou spelen.
Dat is precies hetzelfde als porno afwijzen en zeggen dat dat islamiseerders in de kaart speelt!
@ necrosis | 17-01-16 | 10:37
Dat duurt nog erg lang. En tegen die tijd wordt de verkiezingscampagne weer zo geframet dat het erom gaat bij wie het haar het leukst zit en wie te hard moet zweten onder de televisielampen.
Van de week had mijn zoon een toets over de Atheense Democratie. Vrije Atheense burgers kwamen 40 x per jaar bijeen om te stemmen. Ik heb hem overhoord en de demos en de cratie uitgelegd. Daarna velde ik mij een beetje triest.
Naild! Die zenuwpees-Yanks hebben groot gelijk. Ik ontvang mijn te plempen teksten in keurig Nederlands per e-mail, rechtstreeks uit het Kremlin. Die neem ik dan over ten bate van reaguurpanelen en om rond te Twitteren. En btw., fuck and screw klootzakkenstuig zoals Sebastiaan Princen. Jouw kruiperige zelfneerhalende soort, Bastiaan, is er de oorzaak van dat dit continent in een crisis raakt.
Hey Yank! The only Russian influence there is is a half bottle of Wodka i need while listening to Guy Verhofstadt.
Volgens de Britse MI6-krant Telegraph worden Amerikaanse inlichtingendiensten bloednerveus van De Situatie in het Avondland anno 2016. En dan vooral om de "Russische invloed" in heel Europa.
Ik word ook bloednerveus van invloeden van buitenaf in het avondland. Alleen heb ik het niet over de Russen. Die kunnen toch niets.
Ik haatte de EU trouwens al toen ik Rusland nog haatte maar de laatste jaren lijkt Putin de enige leider met nog enig verstand en verantwoordelijkheid, zonder hem was Assad allang verdreven en zou de IS nog groter zijn dan het nu is. Mijn echte keerpunt was overigens de tirade Verhofstadt en van Baalen op Maidan, toen realiseerde ik me echt dat de EU kwaadaardig was...
Is er een foto van rutte de Faalhaas of juncker de Lever Ziekte zoals deze van Poetin... nee he.. dat zegt genoeg denk ik.
--
static3.businessinsider.com/image/5165...
Met vrienden als Brussel heb je geen vijanden nodig.
En dit is de gehele onderbouwing van de vermeende Russische invloed inzake het referendum:
"Sources said arguments deployed in support of the referendum closely resembled known Russian propaganda."
Bronnen zeggen. Argumenten lijken op. Ben je dan een betrouwbare krant of wat...
De Amerikaans regering is niet meer bang voor een toekomstig ontbonden huwelijk tussen hen en lidstaten van de EU, omdat ze hebben gezorgd dat er een afhankelijk is, de meeste sluwe manier om te zorgen dat een verbintenis alleen nog verbroken kan worden door schade te lijden. Ze weten donders goed dat er geen weg terug meer is voor ons. Echte liefde.
sorry voor drie keer....
Het zenuwachtige gelieg en gedraai van het EU-tuig bevestigt het gelijk van het NEE-kamp.
Als de EU elke 10 jaar 1 zinnig argument zou kunnen geven zoals ze zelf claimen, dan hadden ze dat de afgelopen 20 jaar al lang 2 x kunnen doen.
Dat is niet gebeurd.
Het nieuws "Russian influence has also been detected in an referendum in the Netherlands" moet trouwens wel kamervragen gaan opleveren = extra publiciteit voor het referendum = Rutte in zijn hemd als hij puibliekelijk moet toegeven dat het ongefundeerde kletskoek is uit het pro-Oekraine-kamp.
als het toch niets uitmaakt vraag ik me af waarom Junckert zo benauwd deed..
als het toch niets uitmaakt vraag ik me af waarom Junckert zo benauwd deed..
als het toch niets uitmaakt vraag ik me af waarom Junckert zo benauwd deed..
@simpelman | 17-01-16 | 10:32
Dat kunnen mensen duidelijk maken door uiterlijk 2017 NIET op VVD te stemmen (en ook niet op PvdA, GL of D'666)!
Ik stem gewoon weer op Fleur.
*hoopt dat @nemoj me jebat niet meeleest*
Democratie en maatschappelijke vernieuwing komt van onderuit, niet van de bezetters / "verhevenen" die teveel (persoonlijke) belangen hebben te verdedigen. Europa is een marionet van het grootkapitaal, de multionationals en het MIC, stop de Bilderbergs. Europa is een kleptocratie en lobbycratie geworden waar de belangen van gewone burgers en middenstanders verkwanseld worden ten faveure van persoonlijke carrieres (zie de Timmermans, Junckers, verhoffstads, etc.). En Duysselbloem en Rutte spelen het spel gewoon mee. En Samson is een nar die meehuilt, die heeft het socialisme al jaren verraden (net als die smiecht/oerverrader Wim Kok).
Ik heb geen russische propaganda nodig om de EU te haten, dat heeft de EU helemaal zelf voorelkaar gespeeld door elke garantie die we van te voren hadden gekregen met de voeten te treden: 3% norm alleen geldt kennelijk alleen nog maar voor kleine landen, grensbewaking doen we niet aan en als het wel gebeurt worden de landen die dat doen bedreigd, de geldpers niet gebruiken voor het opkopen van schulden, subsidiariteit waar het kan (dat is kennelijk nooit als je de nieuwe stortvloed aan regels bekijkt), asieleiser opgevangen in land van eerste binnenkomst, vrij verkeer van personen wat enkel leidt tot oneerlijke concurrentie van goedkope oost-europeanen en hoge verborgen kosten voor de maatschappij door veel extra werkeloosheid, steunpakketten aan knoflooklanden, negeren referendum uitslag 2005 etc etc etc
@(c)ZWITSUL | 17-01-16 | 10:23
ubuntu...
Ik wil helemaal geen Rus in mijn tuin. Ik wil zeker geen islamitisch koninkrijk der nederlanden. Ik wil gewoon Nederlander zijn in mijn vrije land. En daar past geen Poetin, ayatollah of Juncker in
www.youtube.com/watch?v=L_wshZx1QyY en eigenlijk zou ik niet eens wat bij moeten typen!
De democratie van links is ongeveer hetzelfde als de politiek in N Korea.
Zeg nou eerlijk, Aleksandr Vasiljevitsj Aleksandrov klinkt toch ook veel beter dan Ludwig von Beethoven
@(c)ZWITSUL | 17-01-16 | 10:23
Neen, ik klik die boodschap over die gratis 'update' altijd weg.
Wat is er zo fantastisch aan Win 10?
Werkt het tooltje van @atm0s dan weer?
Sebastiaan Princen zijn vreten wordt betaald door de gevestigde partijen in Europa.
Zeau ff kijken of die roebels al mijn rekening staan.
-weggejorist-
-weggejorist-
De Amerikanen beïnvloeden niet al jaren en jarenlang de publieke opinie en de gehele politiek in zo'n beetje alle geledingen in zo'n beetje de hele EU en omstreken, nee hoor, geen sprake van.
En natuurlijk is het de Russen verboden om invloed proberen te krijgen op de EU; een recht dat uiteraard voorbehouden dient te zijn aan de rest van de wereld.
Princen beweert in zijn tekstje dat Nederland géén regering heeft die zich voortdurend inzet in de internationale besluitvorming en die constant en flexibel inspeelt op internationale ontwikkelingen. In plaats daarvan hebben wij Rutte.
Was er maar een manier om Rutte duidelijk te maken dat Nederland wél een regering wil die zich voortdurend inzet (enzovoort).
Oh wacht
Toch leuk om te zien dat de Amerikanen bang zijn om de propaganda-oorlog te verliezen. Hun grootste exportproduct is Hollywood (vol propaganda)
Pipo? Dombo!
Een man met zo'n titel die het niet snapt, is óf dom, óf een kwaadaardige leugenaar. Ik weet eigenlijk niet wat erger is...
Het ongenuanceerde beeld van de Rus dat de westerling al sinds WO-2 dagelijks krijgt voorgeschoteld is niets minder dan een brainwash van het zuiverste soort. Methoden welke de Nazi's in haar kampen ontwikkelden en kennis welke met Operatie Paperclip geruisloos naar de USA zijn geimporteerd.
De heer Princen vertelt hoe het in elkaar zit, dat waardeer ik. Maar waarom is het referendum een probleem als het toch niets uitmaakt? Dat we doorhebben dat democratie een illusie is?
Nederland, het land van glas plas was.
Kies maar.. Een echte gemene vent zoals Poetin om je land te verdedigen. Of Mark de Faalhaas en Juncker Lever Ziekte... Nou. Ik weet het wel.
Door wie wordt die 'hoog' leraar trouwens betaald?
En de verkiezingen komen er ook weer aan: Spekman straks bij Buitenhof.
It wasn't me. My account has been hacked.
I love Brussels.
-weggejorist-
Ja. Hadden jullie die koffer met geld al opgehaald bij de Russische ambassade?
Ik ben al bang van mijn eigen slagschaduw 's nachts op straat.
Ik verbaas me over de ronduit achtelijke standpunten die zogenaamde hoogleraren over diverse cruciale onderwerpen zoals EU en Islam debiteren. Alsof ze het "gegeven" klakkeloos accepteren en vervolgens elke gedachte of redenatie ombuigen om dat "gegeven" te ondersteunen. Onwelgevallige feiten moffel je gewoon weg.
.
Alsof ze room 101 regelmatig bezocht hebben.
.
"He loved big brother."
@necrosis | 17-01-16 | 10:20
Eens!
Al eens eerder gemeld hier: mijn grootvader is in ww2 bevrijd door de russen.
Niet door de EU, niet door de amerikanen, niet door de britten, zelfs niet door de marokkanen, ook niet door de VN of de navo.
Door de russen. I owe them.
En op het moment zijn wmb gedrag en richting van het gemiddeld landbestuur in west Europa, en dat van de eu, op zijn best pervers en cynisch te noemen. M.u.v. zwitserland en ijsland. En Misschien oostenrijk en denemarken
Liever een rus in mijn tuin dan een Juncker in mijn keuken.
Ik ben liever een vriendje van Putin dan een vriendje van die enge kliek in Brussel.
necrosis | 17-01-16 | 10:20
liever een sterke leider met een rechte rug dan een natte VVD dweil
Godver, hier ben ik toch wel trotz op. Nu hoeven 'ze' alleen nog mijn dossier te vermengen met foto's van sex met een Przwalskipaard jonger dan 9 jaar en het valt niet meer te ontkennen; Meneer Plarco is een pedo-bestiale Russische vazal!
Ook ben ik er steevast van overtuigt dat de rekening, en de consequenties uiteindelijk in de schoten van alle betrokken politici valt.
En dan gaan we afrekenen
Inderdaad, Bart Nijman. Dat soort hoogleraren zijn allemaal spreekbuizen van het internationalistische regime. Het wemelt aan de universiteiten van de buikspreekpoppen voor de zittende macht. Hierbij gaat het om ordinaire propaganda, partij-politiek, dat vervolgens het stempel "wetenschap" krijgt opgeplakt - zodat eventuele critici meteen als "onwetenschappelijk", "populistisch" kunnen worden tekijk gezet.
Poetin, je bent welkom, welkom in on land. Je bent welkom welkom in ons land...
--
Ik heb liever Poetin dat dat stelletje moslim uitvreters, verkrachters, pedofielen en haatbaarden uit die zandbak. Of dat fucking corrupte Oekraïne. We zijn in oorlog met de Islam, en ik vertrouw Poetin meer dan Alcholist junkcer, Hitler 2.0 Schultz of Mark Rutte de Faalhaas.
--
Nederland gaat uit de EU. Daar is geen stoppen meer aan.
en iedereen snel over op win 10.. je weet tog wel waarom ?
Ik ben liever een vriendje van Putin dan een vriendje van die enge kliek in Brussel.
necrosis | 17-01-16 | 10:20
Sluit mij volledig bij u aan.
En zo doet een land, dat Rusland omsingeld. De laatste stap: Iran. En dan een leraar die ons verteld, dat de democratie geheel naar de galemiezen is. Bedankt, maar ik ga toch wel even op 06-04. Als de zelfbenoemde elite er zo over denkt en ons ook nog bang wil maken, lijkt het mij erg belangrijk om wel te gaan.
Wat een angst allemaal. Het gepeupel krijgt de macht.
Wat Sebastiaan dus zegt, is dat we hier geen democratie meer hebben. En hij vindt het nog niet erg te vinden ook.
Ik ben liever een vriendje van Putin dan een vriendje van die enge kliek in Brussel.
Ik weet al wat ik ga stemmen!
(P.S. En nog bedankt voor die 2 kratten Wodka!)
Kijk die Princen (tweet) zegt nu precies waar het probleem vandaan komt. "Als je aan tafel zit heb je invloed, doe dus maar lekker mee op aan tafel te zitten".
En zo wordt de hele ellende voortgezet omdat iedereen maar mee doet met de nieuwe "tafels van de keizer". Totdat iemand opmerkt dat die tafels gebakken lucht zijn.
Dat de amerikanen nerveus worden is begrijpelijk en terecht. Binnenkort is het hier net zo stabiel als in het midden oosten.
Poetin neuqt Juncker het Europarlement.
Ik begin spontaan te zingen hier.
Sta op verworpen ter aarde.
Poetin, i love you man!
REAGEER OOK