Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Pliesie zoekt Friese reaguurder

plitiepak.jpgDe politie van Burgum (ligt in Friesland net boven Nederland) is naarstig op zoek naar Henky ut Jistrum. Waarom? Henky reageerde onder dit bericht op Waldnet, een nieuwssite voor Friezen. Het bericht ging over belediging van agenten uit Burgum, en gekke Henky reageerde mee:"Nog even wordt er een avond klok ingesteld, allemaal een stikker op de jas, en een chip.... Dan zijn we waar ze naar toe willen, had wel bij wille zijn, een van die stumpers z'n smoel verbouwe...stelletje natie's Je moet vroeger wel vresselijk zijn gepest of een enorm minderwaardigheids complex hebben om bij zo'n organisatie te kunne en willen werken...." Jazeker de polities zijn grote 'naties'. De doodserieuze sommatie staat hierrr. (spiegel) Rest de vraag, wie is de grootste taalmongeaul? De Friese politie of Henky...

Reaguursels

Inloggen

Ik kom uit Friesland, maar toch ... even langs de kant spitten en afduwen

jaded | 19-03-07 | 08:49

Henky heeft zich mijn inziens schuldig gemaakt aan het uploaden van auteursrechtelijk materiaal te weten letters die ooit ook zijn gebruikt in de diverse boeken van pinkeltje (Dick laan).

In Friesland kunnen ze de mensen van brein niet zo goed verstaan zodoende dat deze top agent van polisie deze enerverende en onwelriekende zaak toegeschoven kreeg van ons aller volksheld Kuik T. (mogge hij ruste in vrede in friesland dan he)

Kortom onze henky gaat een hele spannende tijd tegemoet ik hoop dat één en ander een mooi vervolg gaat krijgen :)

Feydrautha | 18-03-07 | 19:25

en ja de gegevens worden ook verstrekt, waldnet heeft advies gehad en sinds de wet versoepelt is vanwege terrorisme mag een agent gewoon gegevens vorderen.

zie ook www.waldnet.nl

bekende | 18-03-07 | 18:14

F**k you

bones | 18-03-07 | 16:17

Die agent heeft wel gelijk, maar of hij de gegevens krijgt blijft de vraag.

mekmek | 18-03-07 | 14:39

Mag je wel schrijven dat ze nasi's zijn? Sambal bij?

En wat als het een spelfout was... "Sorry edelachtbare, ik bedoelde niet natie's, maar blauwhemden...''

Chiellie | 18-03-07 | 13:32

Heb het bericht gemist waarin stond: "Hersenpan agent leeggeroofd".
Hee, pliesie: Remember Theo? Vrijheid van kriebelen, weet je nog wel?

Peter_S | 18-03-07 | 13:24

dat dat in heerenveen is geflopt dat zegt niet alles over friesland bij dat project is niet goed op de lange termijn gedacht, en daar waren niet alleen friezen bij betrokken (en het zegt ook niet alles over friesland).
en het feit dat bedrijven nog steeds liever in de randstad zitten is vanwege al het beton waar je gewoon kunt rijden en rotterdam haven. hier is het een beetje moeilijker te vestigen omdat we ook nog rekening met de natuur houden (op de centrale as na dan)
-----------------------------------------------------------------------------------
en het feit dat je je in friesland moet aanpassen als in je moet het praten zal ik nooit zeggen, alleen het feit van het verstaan (is ook handig als je het verstaat).
-----------------------------------------------------------------------------------
en citywok hâld die sels stil, kist der net tsjin dat ik wol far fryslân op kom. en ik wit ek wêrom de hollânders san bryk byld hawwe, dat komt omdat doe net grutsk op it frysk bist.

bekende | 18-03-07 | 13:15

@Rommie, ik had het niet over de geschiedenis, maar over het heden.

Maarten D | 18-03-07 | 11:09

Ik denk dat de brief van de politie nep is... buiten het feit dat er geen logo op staat, dat ze geen team formeren voor een '1 mans zaakje' en dat er een tpg barcode op een blanco A4 staat geeft de brief aan dat ze gegevens vorderen op last van artikel 126 strafrecht. Je vordert niet op grond van strafrecht, maar op grond van strafvordering. Strafrecht zeg simpelweg wat niet mag en strafvordering zegt wat opsporingsinstanties mogen doen bij overtreding van het strafrecht. Nu zou de politie dus een foutje gemaakt kunnen hebben en een vordering van 126 Strafvordering bedoelen, maar hiervoor moet financieel gewin worden aangetoond. En ik debnk nou niet dat Henky schatrijk geworden is van zijn opmerkingen.....

no_denz | 18-03-07 | 09:19

Geloof me, lang niet iedereen die uit Friesland wil dat Friesland onafhankelijk wordt. ( ik ben zelf in Friesland geboren en heb er tot mijn 17e gewoond) Niet iedere Fries wil namelijk dat Friesland een nog groter achterstandsgebied wordt dan dat het al is. Kom op medefriezen wees een beetje realistisch en dan weet je dat we achterlopen. Ik ben het met Cojones eens, kijk maar naar het businesspark in Heerenveen dat inderdaad zwaar is geflopt. Oh ja en over het feit dat je je moet aanpassen als je in Friesland komt wonen. Hoezo? Iedereen verstaat je toch ook als je Nederlands spreekt, wat is het probleem? Ik woon al een tijdje in Breda (in Brabant dus!) en de mensen hebben er geen problemen mee dat ik geen Brabants spreek. Ben blij dat ik niet meer in Friesland woon, want je hebt er als hogeropgeleide geen enkele kans. Er zijn namelijk weinig bedrijven en geen kansen om verder te studeren. Groeten een Fries die nu in Breda woont.

ArjenV | 18-03-07 | 00:21

Boetes voor een T-shirt met 'Corrupt', een plaatje met plassend ventje op politie-logo, je mening over 'de politie' in krakkemikkig Nederlands uiten... Is de gemiddelde bromsnor van mening dat deze feiten strafbaar zijn? Als dat zo is, is het dan niet tijd voor BZK om een grondige evaluatie uit te voeren van de bedrijfscultuur binnen het enige instituut in Nederland dat grondwettelijk gemachtigd is geweld te gebruiken tegen de burger?

Wowzers | 17-03-07 | 23:53

@bekende:
Myn god wat bisto in lyts bern. Ik begjin te begripen wêrom Hollânners sa'n bryk byld oer ús Fryslân hawwe.

Hâld dy asjeblyft in kear stil mei dat dom praat en lit de grutte minsken hjir in normale diskusje fiere.

citywok | 17-03-07 | 20:12

haha jah hoor bekende ik kan het wel lezen:D

roling stoned | 17-03-07 | 19:59

vooral in die sommatie:
ik vorder hierbij binnen 7 dagen, iig voor 23 maart. jah wat is het nou, 7 dagen of 23 maart,
schrijven kunnen ze dus ook al niet

aardt | 17-03-07 | 19:06

sorry roling stoned kun je het wel lezen anders vertaal ik het wel ff.
en idd toen smeekten ze ons om melk producten.

bekende | 17-03-07 | 18:43

weet je waar hollanders pas in achter lopen, ff een quiz:
1. waar komt melk vandaan
2. wat is het belangrijkste evenement en waar wordt die gehouden
3. wat is natuur en milieu
4. de juiste definitie van boer is
------------------------------------
dit weten de meeste hollanders niet

bekende | 17-03-07 | 18:42

sorry Bekende maar fries typen ben ik geen held in :D En wie kwamen er in de oorlog naar friesland toe om melk-producten ?????

roling stoned | 17-03-07 | 18:38

FRYSLÂN BOPPE !!!!!!! En nee wij lopen hier niet achter hoor ps3 staat hier al in huis:D

roling stoned | 17-03-07 | 18:32

volgens mij was de henky die de pliesie uitschold een "lokhenky", ik weet het eigenlijk wel zeker

deejeeke | 17-03-07 | 18:30

ze lopen achter daar in fryslan
over een tijdje komen ze er achter dat dit niet lukt.
mahja

computermuis | 17-03-07 | 17:24

De korps is best maatwerk voor jou en die laten jullie op zijn heups zien als flikker heup!!

behulpzaamheid | 17-03-07 | 15:15

doe sprekst de wierheid roling stoned.

de hollânders binne gewoan oergeunstich omdat wy ien moaiere natuer hawwe. ik tink dat wy it gaskraantsje mar ticht matte dwaan.
mast mar sjen sa fluch komme de hollânders mei hingende poatsjes by ûs oansetten.

bekende | 17-03-07 | 14:57

spannende foto van die agent. waar kan ik nog meer van hem vnden?

HappyAndGay | 17-03-07 | 14:10

Geen grote bek tegen Friezen hé. Gewoon jaloezie omdat wij ruimte hebben, en SCHONE natuur. En is er HEERLIJK rustig. En friesland afstoten van nederland? Dat willen wij friezen al jaren, Maar dan gaat de gasleiding wel dicht Naar ZEER vervuilde Randstad :D:D

Fijn weekend nog allemaal groeten uit het mooie Fryslân :D

roling stoned | 17-03-07 | 13:30

@tommygunner dat is toegestaan om met fryslân te ondertekenen omdat dat de officiële naam is".
friesland mag helaas ook nog steeds.

@kingwassimo ik wilde dat het kon, friesland afstoten maar helaas kunnen jullie niet zonder ons, en wij hebben jullie een klein beetje ook nodig.

@Hop Tap Sap je mening uiten mag maar zoals henky het deed niet als hij ik vind had gezegd dan had de politie niks gedaan.

groeten uit het mooie FRYSLÂN.

FRYSLÂN BOPPE, DE OARE STIIFE HOLLÂNDERS HJIR WEI SKOPPE

bekende | 17-03-07 | 13:08

@tommygunner

inderdaad afsluiten met fryslan is echt sneuheid troef.
Afdrijven die handel.

firecow | 17-03-07 | 12:13

Ik ben het volkomen eens met henky, waarom mag dat niet gezegd worden? de cops ZIJN gewoon N A Z I's, net als gisteren met het controleren van die rouwstoet! Te gek voor woorden! Ze verdienen allemaal een trap onder die dikke arsch van hun!

Hop Tap Sap | 17-03-07 | 11:57

Blij dat die pet niet iedereen past. Voor paal & zo.
.
Beste Oom agent: Ga liever rouwstoeten aanhouden of mensen die een croissantje in de tram eten. Want zeg nou zelf, waar denken wij hier mee bezig te zijn?
.
Zelf denk ik dat die agent best aardig is, maar ik kan me goed voorstellen dat er mensen zijn die hem een kloothommel vinden

De Pruis | 17-03-07 | 11:44

Het is gewoon een feit dat Hitler jaloers zou zijn geweest, als hij had geweten wat er heden ten dagen allemaal gebeurde.
Hij wilde het toen wel, maar kon het niet, omdat de techniek nog niet zo ver was.
Hij moest zich behelpen met: Razia's, Avondklok, Controlepunten in het hele land (waar dus iedereen zijn ID moest laten zien) en joden liet hij een ster dragen.
Veel meer kon hij helaas (voor hem dan) niet.

Nu zou hij het veel makkelijker hebben:
Als iemand een berichtje op internet plaatst, dan is in het algemeen te achterhalen wie het is geweest.
Dankzij de vele camera's kan je bijhouden wie waar op welk moment was.
Dankzij de chip in de ID-kaart, die je verplicht bij je moet hebben, kan de politie op makkelijke manier zien wie bij hem in de buurt staat
Dankzij de mobiele telefoon, waar iedereen aan verslaafd is, is nogmaal bij te houden waar iedereen is. Ook kan je weten wat mensen via die telefoon met elkaar bespreken, want alles kan makkelijk afgeluisterd worden.

Echt Hitler had het in deze tijd veel beter naar zijn zin gehad. Al deze technieken miste hij. Hij leefde dus duidelijk te vroeg.

(ben benieuwd of de politie mij nu ook wil vervolgen)

Quacka | 17-03-07 | 11:32

Laten we dat friesland gelijk maar afstoten. Dit is onze kans!

King Wasimoo | 17-03-07 | 11:01

Sinds wanneer is de ondertekening van een OFFICIELE aanklacht met "Fryslan" i.p.v. het Friesland waar ik belasting voor betaal?

Tommygunner | 17-03-07 | 10:32

De pliesie in Fryslan heeft zeker niks meer te doen dan Fora af te speuren naar beledigende teksten over die heaumeaus......
Kortom gaat eens echt an het werk stelletje trieste gasten!

ill-Eagle | 17-03-07 | 09:50

Als iemand zo misdadig veel spelfouten maakt, mag die inderdaad wel eens in een koude cel een paar nachtjes afkoelen!!

broomstick | 17-03-07 | 09:22

Die diender roept wat op gezien alle reacties,maar laten we niet vergeten dat een samenleving een politiemacht krijgt die ze verdient, dus....

eyric | 17-03-07 | 09:01

Uhmm... zomaar even he.....

Het originele bericht www.geenstijl.nl/registratie/gs_engine... is goed: "Burgumer (20) beledigT politieagent".

De politieagent was kennelijk dusdanig in zijn wiek geschoten dat hij in zijn brief even vergat om de juiste vervoeging aan te houden... : www.waldnet.nl/wn/persberichten/117405... "... een bericht geplaatst met als titel 'Burgumer (20) beledigD politieagent'".

Lang leve onze HermandaD <- En dat is met een 'd' ja.

RetroMan | 17-03-07 | 08:23

ik praat geen fries

zure sloot | 17-03-07 | 06:27

Wat een simpele agent van politie, kan die man wel nadenken?
" had wel willen " je moet van zeer goede huize komen om daar een misdrijf in te zien.
Ik zou die politie agent ook wel een willen zien!
(hopelijk krijg ik nu ook een officieel dreigement, kunnen we de idiotie van politie nog wat verder uitbouwen)

guru? | 17-03-07 | 06:24

@Reykjavik 17-03-07 @ 01:38:
Zoals mr. Rugje eerder al zei: Hij mag het vragen, maar Waldnet hoeft er niet op te antwoorden... sterker nog juridisch zouden ze er niet eens op mogen antwoorden, tenzij gedwongen door de OvJ. Zo f*cking weird is die nieuwe wet bevoegdheid tot opsporen persoonsgevens (als ik het spul goed gelezen heb). Wat dat betreft zou dit wel een leuke testcase zijn voor de privacywetgeving en de nieuwe anti-terreurwet... Maar zover komt het ws. toch niet.

koerbagh | 17-03-07 | 02:40

Reykjavik 17-03-07 @ 01:38

Vriendelijke vriend, het is ruim na middernacht. Er zijn verschillende opties:
1. je bent stoned
2. je bent dronken
3. je ligt te maffen
4. je ligt te neuken
5. een combinatie van dit alles
6. een combinatie of aanstalten tot...

Wie maakt zich in de naam van Allah (wtf) op dit moment van de dag druk over de vraag wat een smeris wel of niet mag.

Sytze Vliegen | 17-03-07 | 01:52

@dorre 16-03-07 @ 19:39: iedere agent mag in het kader van terrorismebestrijdng een ID vragen op elk gewenst moment, dat klopt. Identificatieplcht. Maar wat onze Friese pliesievrinden hier uithalen kan en mag dus niet. Schriftelijk om persoonsgegevens vragen mag alleen na inschakeling van de Officier van Justitie, en dan ook alleen nog door het OM, niet door elke wilekeurige straatblauwjas. Ik zie het al dat de wijkagent bij mijn access-provider om mijn persoonsgegevens gaat vragen.

Reykjavik | 17-03-07 | 01:38

Pro Nature 17-03-07 @ 01:09

Geen idee. De laatste keer dat ik daar was, is in 1984 of zo geweest. Ik weet wel dat hij daar nu is ;-)

Sytze Vliegen | 17-03-07 | 01:28

of sa as it is hjoed
of zoals het is vandaag

bekende | 17-03-07 | 01:13

Spelfouten zijn strafbaar? Dat gaat weer geld kosten voor de practiserend dislect....

Vermaledijde | 17-03-07 | 01:11

mar ik gji moarn wol wer mei jim yn diskusje / beset. oant moarn.

ik ga morgen wel weer met jullie in discussie / gesprek. tot morgen

bekende | 17-03-07 | 01:11

Gaat de pliesie hem nu ook doodschieten? Als een agentje zich bedrijgd VOELT MAG hij immers iemand dood maken.. dat zijn de regels nu eenmaal. Dus als je iemand wilt doodmaken zonder vervolging? Ga lekker bij de pliesie. IQ niet nodig, mensenkennis niet nodig. Wacht op dat gevoel van onveiligheid (zoals ieder burger wel eens voelt) en maak een mens lekker DOOD!

Want JIJ bent dan immers pliesie....

Dorko | 17-03-07 | 01:11

Is aan het werk, wat is jouw excuus om oom 01.00 te posten?

Hey sytze, hoeveel mensen komen er in fire die Alex heten ^^.

Pro Nature | 17-03-07 | 01:09

@cojones ik ken mensen uit verschillende landen die zich wel aan passen en fries verstaan of zelfs goed spreken, waarom willen jullie je dan niet aanpassen. dan ben je zelf toch een simpele ziel of zoals ik al zei stug (stiif)

bekende | 17-03-07 | 01:08

Simpele zielen...

CoJoNes | 17-03-07 | 01:05

fryslân boppe de oare stiife hollânders hjir wei skoppe.

bekende | 17-03-07 | 01:01

Hey Friese vrienden, kunnen jullie voor mij in Fire een zekere Alex in elkaar gaan huffen? Die valt mijn vrouw lastig.

Sytze Vliegen | 17-03-07 | 01:01

ik bevestig niets firecow.
-----------------------------
idd rommie friesland was er veel eerder dan nederland há, allemaal fries bezit.

bekende | 17-03-07 | 00:59

dot sis ik fryslan boppe.

Pro Nature | 17-03-07 | 00:57

@maarten weet je hoe wij aan subsidies kunnen komen omdat wij zo slim zijn om milieu vriendelijk te ontdekken in nederland dat kunnen we van de hollanders niet zeggen.
------------------------------------------------------------------------------
@rommie idd ze zeggen altijd we zijn hier in nederland en dus hoeven we geen fries te verstaan. nou fout je bent in friesland de voertaal is fries, en 2 bekenden van je spreken fries maar je verstaat het niet nou jammer dan.

bekende | 17-03-07 | 00:56

Vroegâh... toen had je nog meisjes, die deden alles voor een reep.

Sytze Vliegen | 17-03-07 | 00:55

Bekende? Waarom bevestig je het vooroordeel dat friezen dom zijn. Beetje zielig voor je homies uit leeuwarden.

firecow | 17-03-07 | 00:53

@pro nature, idd eerst was er Frisia Magna (groot Friesland). Toen bestond Holland nog niet eens. Vlaanderen tot Zuid Denemarken was van het Friese rijk.

Rommie | 17-03-07 | 00:52

@Maarten D wat ben jij een domme Hollander. Leer eens je geschiedenis voordat je over ons Friezen begint.

@bekende, goed gezegd. De meeste Hollanders die hier komen passen zich helemaal niet aan. En dan hebben ze het altijd over de buitenlanders die zich niet aanpassen. En ze willen dat we wegdrijven, oprotten. Ja dat willen wij ook: Onafhankelijkheid.

@Commentaarder , jij bent toch zo'n domme grunninger..

Rommie | 17-03-07 | 00:50

wêr

CoJoNes | 17-03-07 | 00:47

ien fryske opfieding is foar ûndertekene net noadig. neffens my kist do wol sjen wot ik doel.

en wat is er mis met mijn nederlands, behalve een paar d/t foutjes en het ontbreken van leestekens en hoofdletters

bekende | 17-03-07 | 00:45

Eerst was er Friesland.

Pro Nature | 17-03-07 | 00:43

Henky, is een echte Friese naam zeker, of toch Randstad?

Don Fappo | 17-03-07 | 00:36

@bekende 17-03-07 @ 00:32
Begin eens met een cursus Fries of een cursus Nederlands.

CoJoNes | 17-03-07 | 00:35

goedzo londehul zo mag het wel maar zo deed henky het niet en dat is echt jammer voor hem

bekende | 17-03-07 | 00:33

en trouwens de friese taal blijft bestaan ook al is het verdeelt met dialecten zoals stadsfries.
maar wij hebben iig geen last van al die buitenlandse invloed waardoor het nederlands al bijna helemaal marrokaans, surinaams en turs is geworden.
en zoals sytze zegt ik zou me ook nog wel eens in het brabants willen verdiepen uit interesse

bekende | 17-03-07 | 00:32

is het niet zo dat ik tegen een pliesiegent kan zeggen dat ik 'm een eikel vind ipv dat ik zeg dat ie 'n eikel is...?
ik mag toch zeggen wat ik denk en vind, ik bepaal daarmee toch niet dat die pliesiegent een eikel is?

dus bij deze.. de pliesie VIND ik ruk-fuk-sjit en debylle.. ook ik wou dat ik meer respect voor deze club kon opbrengen, want dan zouden ze in 010-020-030 en 040! er ook meer respect voor hebben

prettige avond

londehul | 17-03-07 | 00:31

naoberschap als fries begrip
heerlijk hoe de friezen hun erfgoed bij elkaar fantaseren
MWOEHAHAHAHA

Commentaarder | 17-03-07 | 00:30

@Don Fappo 17-03-07 @ 00:24
Dat heet een stukje charitatieve gevoelsexpressie op de eerste dag van het weekend. Ik lieg nergens.

CoJoNes | 17-03-07 | 00:30

Waarom hebben ze in Israel de Palestijnen en Nederland de Friezen?
.
.
.
Israel mocht het eerst kiezen.

pietprezies | 17-03-07 | 00:30

CoJoNes 17-03-07 @ 00:15 LOL teringleyer ;)

Don Fappo | 17-03-07 | 00:24

Sorry "Friese mongoloide" is een pleonasme uiteraard.

Don Fappo | 17-03-07 | 00:22

Toch hebben de plattelanders een hoop minder te klagen als het gaat om identiteitsverlies ;-) Ik vraag me af of het jaloezie is, wat de "Hollanders" bezielt. Ik verdiep me liever in het Fries of Brabants dan in het Fins of Br33z4hs, weet je. Daar heb je geen Pipa nodig, tenslotte.

Sytze Vliegen | 17-03-07 | 00:20

@bekende 17-03-07 @ 00:14
Ik was die 'vette disco' van 75 kilo die jou en je vriendjes iedere zaterdag op hun bek sloeg bij Bar Dancing Quatrebras. Nou ja, meestal was het er maar eentje, de rest wist dan niet hoe snel ze in hun Opel Manta moesten komen.

CoJoNes | 17-03-07 | 00:19

bekende is zeker het Friese mongoloide neefje van Kouwes zo te lezen.

Don Fappo | 17-03-07 | 00:18

@bekende
Bijster snugger ben je niet, vandaar dat ik met alle liefde even de hiaten in je denktraam wil voorzien van thermopane.

"de nederlanders beperken zich tot 1 talig analfabeet meer kunnen ze niet"
Met alle respect, ééntalig analfabeet is sneu, tweetalig analfabeet is ronduit pathetisch

"gaat een belangrijke pijplijding doorheen door friesland ja en waar wordt de grondstof gewonnen die er doorheen stroomt oh ja ook uit fries gebied"
Even los van het feit dat je je analfabetisme op een werkelijk magnifieke manier illustreert heb ik geen idee over welke onmisbare grondstof je het hebt. Ik gok op gier. Het bestaansrecht van een provincie ontlenen op basis van een pijpleiding die er doorheen loopt is op z'n zachtst gezegd armoedig.

"en ff een vooroordeel uit de weg ruimen (uit goede wil) dat friesen boeren zijn is al lang niet meer van toepassing boer sterft uit, en veel bedrijven vestigen zich ook liever in het oosten/noorden vanwege de mogelijkheden en de ruimte."
Hollandse en buitenlandse bedrijven hebben dat een poosje gedaan. Enkele op grootheidswaan gestoelde projecten zoals het International Business park in Heerenveen zijn dramatisch mislukt en alle bedrijven die zich er enkele jaren geleden hebben gevestigd trekken weer weg. Reden? Het was godsonmogelijk om gekwalificeerd personeel in de omgeving te vinden.

CoJoNes | 17-03-07 | 00:15

maar cojones waar heb je dan in de wâlden gewoont (woon er zelf ook, en ben er echt wel trots op)

bekende | 17-03-07 | 00:14

natuurlijk blijven er altijd boerendorpen maar die vind je in heel nederland.
-------------------------------------------------------
maar ff een vraag weten jullie wel waar melk, eieren vandaan komen net als wat de JUISTE definitie van boer is. (grapje, lol)

bekende | 17-03-07 | 00:11

LOL@CoJoNes 16-03-07 @ 23:56 Maar wel het best bewaarde reservaat van Nederland 100 jaar geleden. Inclusief naoberschap, rust en vriendelijke omgang met vreemden die geen Meindert Tjoelker heten.

vraagstaart | 17-03-07 | 00:08

jaja en de nederlanders beperken zich tot 1 talig analfabeet meer kunnen ze niet en jullie kunnen niet zonder friesland want waar gaat een belangrijke pijplijding doorheen door friesland ja en waar wordt de grondstof gewonnen die er doorheen stroomt oh ja ook uit fries gebied. zonder ons zijn jullie ook niks alleen dat durfen jullie ook niet toe te geven.
--------------------------------------------------
en willem barentsz is ook al een fries.
-----------------------------------------------
en ff een vooroordeel uit de weg ruimen (uit goede wil) dat friesen boeren zijn is al lang niet meer van toepassing boer sterft uit, en veel bedrijven vestigen zich ook liever in het oosten/noorden vanwege de mogelijkheden en de ruimte.

bekende | 17-03-07 | 00:08

@bekende 16-03-07 @ 23:59 Alles kits, Lange Pyr?

vraagstaart | 17-03-07 | 00:04

een paar berichten terug, over die rouwstoet, kijk eens op die site van tubantia, en dan de eerste reactie. komt me bekend voor...

ijsblokje | 17-03-07 | 00:01

en weet je waarom geschiedenis nu vooral over willem van oranje, de 2e wereld oorlog en voor de rest buitenlandse geschiedenis gaat omdat jullie voor de rest geen geschiedenis hebben de meeste geschiedenis komt uit friesland.
--------------------------------------------------------------------------
en zoiets als de elfstedentocht hebben jullie ook niet hé, ja een slappe imitatie de nijmeegse vierdaagse. (ook al is er geen ijs de elfstedentocht gaat op elke mogelijke manier door en wordt niet afgelast)

bekende | 16-03-07 | 23:59

zeautje racisten hier. nondedome friezen, grunnigers, mocroos en naties lopen te hoop tegen de kaasjes uut de rânstad. ÉÉN front tegen limbabwe aub! Hoe moet het anders verder?????

vraagstaart | 16-03-07 | 23:58

CoJo heeft als Hollander en 'Disco' 5 jaar in de Fryske Wâlden gewoond, onder dwang van zijn ouders. Friezen zijn helemaal niet trots op hun cultuur en taal, ze overschreeuwen een gigagntisch minderwaardigheidscomplex. Friesland is toch het Marokko van Nederland.
In mijn tijd ging bijna iedereen in die contreien naar de LTS, als gymnasiast werd ik door de lokalen 'professor' genoemd, dat geeft een beetje het nivo aan.

Types als @bekende moeten eens bij zichzelf te rade gaan. Je loopt te gillen dat Fryslân onafhankelijk moet worden, maar jullie hebben en kunnen helemaal niks. De boeren in de provincie bestaan bij gratie van de EU subsidies, economiswch gezien hebben ze geen enkele waarde. Het kennisnivo van de Fries in Friesland ligt bedroevend laag en ze beheersen zowel het Nederlands als het Frysk niet.

Kortom, het is een beetje een sneu gebied in Nederland, failliet maar ze weten het niet. Zonder EU steun kunnen ze nog geen minirotonde financieren. En de bevolking is tweetalig analfabeet.

CoJoNes | 16-03-07 | 23:56

nee wrangler jullie zijn de identiteit al lang kwijt, wel eens na gegaan dat iedereen vroeger 1 taal sprak toen werd dit land over genomen waardoor er 1 taal werd op gedrongen alleen de germanen hielden stand en die taal is blijven bestaan alleen wordt die taal nu fries genoemd.

en idd commentaarder friesland is goed voor toerisme door landschap en cultuur iets wat de domme hollanders niets van dat in bezit hebben. jullie hebben alleen beton en kunst natuur.

en fries is jullie taal ook alleen dat is verworpen omdat jullie vroeger de strijd niet aan durfden te gaan en jullie laf over gaven.

bekende | 16-03-07 | 23:55

lol@wrangler
eigen identiteit
wel eens om je heen gekeken tijdens het seizoen?
Calimero, dat is Friesland. Geeft niks, maar het zou toch wel iets moeten betekenen dat sinds grote pier er werkelijk niets meer uit friesland is gekomen dat holland angst aanjaagt. Jullie mogen zelfs je eigen taal spreken. Als er iets duidelijk is door de eeuwen heen dan is het dat overheersers minderheden hun eigen taal en namen ontzeggen.

Dat jullie heit mogen zeggen van ons zegt alles over de status van de Fries. Jullie zijn niet gevaarlijk, afhankelijk gemaakt, onderworpen, geassimileerd. Landschappelijk leuk voor in de zomer. Maar verder volstrekt irrelevant.
ik noem friesland graag onze volendam-provincie.
wat ik daarmee bedoel mag je zelf bedenken.

Commentaarder | 16-03-07 | 23:44

@Commentaarder 16-03-07 @ 22:18---------------integreren? Voel je je wel lekker? Waar moeten we dan in integreren? In jullie half-marokkaans-turks-hollands-enweetikwatvoorellendenogmeer-mengelmoesje?
We zijn wel wijzer. Wij houden liever onze eigen identiteit , iets wat jullie Hollandertjes allang kwijt zijn.

wrangler | 16-03-07 | 23:38

gevoelig snaartje geraakt bekende?

MWOEHA

Commentaarder | 16-03-07 | 23:38

hâld sels dyn kop, mâlle Hollânder.

leauwst it net as it wierheid is. bist sels nau

ff vertaling zo aardig ben ik wel:

houd zelf je kop domme hollander.
geloof je het niet als het de waarheid is. je bent zelf bekrompen

bekende | 16-03-07 | 23:31

Tja. 'Naties'. We weten wat er bedoeld wordt en toch staat het er niet. Best handig.

wingload | 16-03-07 | 23:28

hehehe, vervang 'naties'door 'joden' en het is ook strafbaar. Gek is dat.

CoJoNes | 16-03-07 | 23:22

@bekende:
Houd je kop eens lekker, overal serieus op in te gaan. Een beetje die domme Hollanders bevestigen in hun bekrompen beeld van ús Fryske lân.

citywok | 16-03-07 | 23:22

Goh, hebben ze ook al internet in Friesland???

marsm104 | 16-03-07 | 23:09

@Bekende: Ja inderdaad, in Friesland wordt het grootste deel van het nationaal inkomen verdiend. Die mensen die elke dag in de file naar Amsterdam staan en zo 50 uur per week van huis zijn veroorzaken een hoop problemen in dit land. Gelukkig wordt dit in Friesland weer goed gemaakt door met het in de Randstad geïnde belastinggeld gesubsidieerde windmolens in Friesland te plaatsen. Maar nu even serieus. Over luie reet gesproken: De meeste autochtone uitkeringstrekkers kom je in de Noordelijke provincies tegen. In de randstad sta je gemiddeld 2 uur per dag vast in het verkeer om je geld op een niet gesubsidieerde wijze te kunnen verdienen. De helft van Frieslands inkomen bestaat uit EU subsidies, uitkeringen aan niet-werkenden, het CJIB in Leeuwarden en subsidies die Den Haag uitgeeft om onderwijs in de Friese taal te kunnen blijven geven. Misschien is het verstandiger als jullie eens wat zinnigs leren. Een beroep bijvoorbeeld, zodat de werkloosheid daar wat daalt en je niet alleen maar suikerbieten kunt verbouwen en gesubsidieerde windmolentjes in je achtertuin kunt plaatsen. Het zou je ontgaan kunnen zijn, maar er zijn meer ontwikkelde delen op deze planeet. Een beetje opleiding is dus ook nooit weg.

Maarten D | 16-03-07 | 23:07

de hollanders zijn anders wel alles te verpesten:
op vanalles bezuinigen waar dat niet normaal is (zoals onderwijs, sport, gezonheidszorg)

bekende | 16-03-07 | 23:02

fier = ver
ljeppen = springen

bekende | 16-03-07 | 22:59

lol@bekende met zn onderdrukte taal.
wees weg met je verongelijkt wereldbeeld. Zonder hollanders zou je nog steeds 2 keer per dag verplicht op je terp zitten in plaats van je huidige leven dat je iedere dag met je mercedesbusje over een slicke afsluitdijk in aanraking brengt met de beschaving van het rijke holland.

En weet je wat het mooiste is aan je bestaan? Na vijven stijgt de gemiddelde intelligentie van zo wel Holland als Friesland, en dat allemaal door jou!
held.

Commentaarder | 16-03-07 | 22:58

en trouwens leer eens fierljeppen uitspreken / schrijven.
_______________________________________________________________

ydebosma uit Noardburgum zondag 11 maart 2007
14:12 uur
Je mag niet in de auto niet op de fiets niet lopen!!
Wat mag je nog wel dan??
Wat een stakkers die politie!!!!"
Deze onvoorzichtige reaguurder hebben ze natuurlijk al, en wordt al 4 dagen in z'n fierl gejept!

gentle giant 16-03-07 @ 18:11
____________________________________________________________

je spreekt het uit als fier-ljeppen of als fier geljept

bekende | 16-03-07 | 22:57

hoezo taalgebrek.

wanneer gaan die domme hollanders even de officiele taal van friesland leren verstaan als ze er willen wonen, want al die mensen hebben pas een taalgebrek.

en liever een fries dan zo'n dwarse hollander met dat domme taaltje dat ons opgedrongen is terwijl fries veel meer cultuur herbergt en ouder is.

jammer dat friesland niet onafhankelijk wordt verklaard van dacht achterlijk nederland met die achterlijke regering. of dat we eens de respect krijgen die we verdienen (want wij offeren onze natuur op voor een pijpleiding en wat krijgen we van de opbrengst een schijntje, voor de rest gaat alles naar de randstad die geen fuck uitvoeren behalve staken en op de luie reet zitten)

en weten jullie trouwens wel wat boeren zijn of weten jullie dat al net zo min als waar melk vandaan komt.

en ff on-topic
en trouwens het is pas vrijheid van meningsuiting als je ik vind zegt op deze manier was het een (hele grove) belediging.

bekende | 16-03-07 | 22:53

@koerbagh 16-03-07 @ 19:28

Nou je het zegt... de pliesie zelf ipv de rechter commissaris.
Die Mavist heeft het hoog in z`n bol.

Gripzz | 16-03-07 | 22:52

"Sterf ,nbs'er" mag dan wel weer.

kowet | 16-03-07 | 22:49

Ik durf geen "sterf, kudtwout" te typen.

Schizo | 16-03-07 | 22:46

Hier stierf Henky
Na Pliesie krenkie
kreeg hanky panky
nooit meer denkie, arme Henky

Bopje | 16-03-07 | 22:42

Wil je ook een eigen stoeptegeltje erbij ?

Bopje | 16-03-07 | 22:40

Henky, wanneer wil je je Stille tocht, komt morgenavond goed uit ? (zoekt vast de waxinelichtjes in het aanrechtkastje)

Bopje | 16-03-07 | 22:38

Als d'r één bron van alle ellende is, dan is het wel Guusje ter Horst!!! Want die baviaan bestuurt de Politierots!!! Dus als er één iemand is die we kunnen aanspreken op de woute, dan is zij het wel!

Bob Paalhout | 16-03-07 | 22:33

"Nog even wordt er een avond klok ingesteld, allemaal een stikker op de jas, en een chip.... Dan zijn we waar ze naar toe willen, had wel bij wille zijn, een van die stumpers z'n smoel verbouwe... stelletje natie's Je moet vroeger wel vresselijk zijn gepest of een enorm minderwaardigheids complex hebben om bij zo'n organisatie te kunne en willen werken...."

Alex J | 16-03-07 | 22:23

hehe wrangler
wanneer gaan jullie nou eens integreren?
en hoe zit het met de taalachterstand van jullie 3-jarigen?

Commentaarder | 16-03-07 | 22:18

Fryslan, stumperds met hun taalgebrek.

Days-Of-Wild | 16-03-07 | 22:18

@Dachthetwel 16-03-07 @ 19:53----------Helaas voor u : Fryslan is de officiële naam , hoewel de naam Friesland ook gewoon nog gebruikt mag worden.

wrangler | 16-03-07 | 22:13

Wanneer is het ook alweer 1 april?

flaptop | 16-03-07 | 22:03

U riep om ZERO-TOLERANCE
U koos Wilders
U hebt geen hersens
U moet niet zeiken
Voor de echte Nederlanders onder ons, die niet terugverlangen naar de jaren vijftig, maar die een open Nederland wensen waar tolerantie en libertair denken voorop staan: Houdt moed. Onze tijden zullen weerkeren. Zodra het schorriemorrie doorkrijgt dat de stem van de man in de straat niet gelijk is aan de waarheid. Zodra de politieke relevantie van de mening van jan met de pet weer is teruggebracht tot reeele proporties zal dit soort flauwekul tot het verleden behoren.
Tot die tijd zullen we regelmatig geconfronteerd worden met breinlozen die hun kleine pikkie naar hartelust kunnen compenseren met het aanpakken van de zogenaamde normvervaging, en die er in eigen kring nog respect mee afdwingen voor hun nietlinksnietrechtsmaarrechtdoorzee-mentaliteit ook!

Commentaarder | 16-03-07 | 21:53

Ken ook een gekke Henkie, dies ook meer liefhebber van de brandweer dan van de pliesie.. maar of die uberhaubt kan schrijven.. laat staan z'n p2000 peipert kan lezen..
* Vraagt Corrie om de Dikke van Dale te pakken *
Btw; Hotmail doet t weer .

polly | 16-03-07 | 21:52

Je mag ook al niet meer zeggen dat ze corrupt zijn. Kortom geen kritiek op de politie in deze politiestaat. Misschien wordt het tijd om vrijheid van meningsuiting in dit land in te voeren. Dan kan de politie zich met andere zaken bezighouden, zoals criminaliteit bijvoorbeeld. Nederlandse Politiemensen zijn in ieder geval personen waar ik erg op neerkijk en een lage dunk van heb. Ze hebben lage salarissen voor een ambtenaar, zijn verplicht criminelen goed te behandelen en zijn in vergelijking met hun collega's in andere landen erg beperkt in hun mogelijkheden.

Maarten D | 16-03-07 | 21:50

Die zal één deze dagen wel van zijn skutje gelicht gaan worden.

a.n.alvabeet | 16-03-07 | 21:49

@Luke0wner 16-03-07 @ 19:45
Ook hier in Turkije ligt Hotmail er uit (foutcode 81000314)

Jan-Istanbul | 16-03-07 | 20:43

Vrijheid van meningsuiting toch, en niet een op de persoon gerichte belediging. Ze zetten zich nu nog harder voor l*l dan ze al stonden.

knurfie | 16-03-07 | 20:33

@Redactie
U wilt wel de eventuele reis- en proceskosten vergoeden? Dat zou wel stijlloos zijn...

Natte Bever | 16-03-07 | 20:33

@Luke0wner 16-03-07 @ 19:49:
Het hotmail/MSN gebeuren ligt in 050 ook plat. Landelijk serverprobleempje dus.

@mr. Rugje 16-03-07 @ 20:10:
Gezien en bedankt voor het antwoord.

koerbagh | 16-03-07 | 20:32

Het is wel een prachtig bericht, van Henky. Heb de politie Friesland email gestuurd met navolgende tekst en kreeg zowaar per email reactie.

Deze mail is verstuurd vanuit politie.nl (extern)
-------------------------------------------------

Bericht: Kunt u niet beter boeven gaan vangen dan Henky lastig te vallen? Volstrekt kansleauze procedure, al was het maar omdat Henky zich in algemene zin uitlaat over de 'pliesie'. Als ik zeg dat de 'pliesie' bestaat uit een stel halvegare randdebielen, dan is dat alleen maar een opvatting die onder de vrijheid van meningsuiting valt. U begrijpen?

Natte Bever | 16-03-07 | 20:31

Een politie , of bedoeld geyle henkie dat niet?

Fapdrol | 16-03-07 | 20:18

Als ze die jonge nou maar niet doodschieten...

noorderling | 16-03-07 | 20:10

koerbagh 16-03-07 @ 19:36
Je antwoord staat bij het toppic. Inderdaad wat interessanter dan dit gedoe.

mr. Rugje | 16-03-07 | 20:10

Offtopic: by the way doet messenger en hotmail het eindelijk weer....

Luke0wner | 16-03-07 | 20:09

alle Frieze gevangen zetten? wist je dat Prittstift ook Fries is ?
in Amsterdam woont een leipe marrokaan (misschien wel meer trouwens), dus alle Amsterdammers maar opsluiten? Hmmm, een beetje nuancering is hier wel op zijn plaats denk ik.

Luke0wner | 16-03-07 | 20:07

Goei initiatief alle Friezen gevangen zetten om het cellenoverschot op te lossen en de werkgelegenheid in die sector te stimuleren.

Prinskromijn | 16-03-07 | 20:04

ik ook, ik ook... ik wil ook opgepakt worden voor reaguren :)
En jah... Henky je hebt gelijk :P

Follyboy | 16-03-07 | 20:01

@ littleboy 16-03-07 @ 19:47
in 040 ook alles plat.

Gravin v Kippenbouth | 16-03-07 | 20:00

Zijn die apetyfuslijers bij de pliesie nu he-le-maal van de tering-emmer gereten?

Bob Paalhout | 16-03-07 | 19:56

Op die website staat het goed: "Beledigt". Maar die juridische sukkel in die waardeloze brief zegt: 'Hij beledigd". Wat is dit voor land???? Weg met al die belastinggeld vretende juristen en stichtingen!!!!

Kees3382 | 16-03-07 | 19:56

@stoomluiter 16-03-07 @ 19:53
*zucht*Of klik gewoon op het in roze geschreven "dit bericht" in de tekst hierboven

Herman Flipsen | 16-03-07 | 19:55

Ik denk dat Henky bewust nazi's bewust zo geschreven heeft. Wellicht is hij het brein achter een reeks van beledigingen op adres plissie en is deze hem na forensisch onderzoek uiteindelijk op het spoor.

Frank Culemborg | 16-03-07 | 19:53

Ahaha staat ook zo mooi "Politie Fryslan".. het is FRIESland verdomme! Eigenwijze lui ook he..

Dachthetwel | 16-03-07 | 19:53

-edit staat boven al hoor spamhoertje -

stoomluiter | 16-03-07 | 19:53

het gaat de juten niet over het uitmaken voor 'natie's', het gaat over het willen verbouwen van smoelen van 'stumpers'. snap dat dan.

handige harry | 16-03-07 | 19:52

Off topic (mijn provider is overigens hetnet....()

Luke0wner | 16-03-07 | 19:50

Thanx guys, dan hoef ik hier niet verder te zoeken... hmm toch vervelend. Ik denk dat er bij Microsoft /hotmail/ msn een paar mensen *heel* druk bezig zijn ! :D (hoop ik ) ...

Luke0wner | 16-03-07 | 19:49

@littleboy 16-03-07 @ 19:47

hier in 079 nergens last van

Krassimir | 16-03-07 | 19:48

@ Luke0wner
Je bent niet de enigste, hier ook alles down grrr:@

littleboy | 16-03-07 | 19:47

lol dit is echt kansloos als ik de pelisie kut vind mag ik dat toch zeggen?

Haas82 | 16-03-07 | 19:47

Die henky is briljant. Net zoiets als: Johnson Molenaar!

rjochtrêgich | 16-03-07 | 19:47

@Luke0wner 16-03-07 @ 19:45

#off-topic

correct en tevens juist blame it on msn

BONardi | 16-03-07 | 19:47

@koerbagh 16-03-07 @ 19:36
opsporingsambtenaar??
ontspoorde ambtenaar bedoel je

MDE | 16-03-07 | 19:45

ff of topic: ligt microsoft eruit ofzo? ik kan niet meer aanmelden bij MSN MEssenger en www.hotmail.com niet meer bereiken...
Of heeft niemand anders dit probleem, dan moet ik hier even verder zoeken...

Luke0wner | 16-03-07 | 19:45

friesland, net boven nederland :)

jodeltje | 16-03-07 | 19:44

Hei Pliesie,
hier een dikke drol

van Bob Paalhout,
tevens ondergetekende

Bob Paalhout | 16-03-07 | 19:44

Deze voortvarendheid ontbrak de plysje nou net bij de zaak Vaatstra

dwerslizzer | 16-03-07 | 19:42

wat een gelul om niks; GS - 't is vrijdag; doe eens eens een topic waar wél een leuke draad uit gesponnen kan worden. hier ontstaat nu een soort kwasi-intellectueel geneuzel; terwijl ik hier betere discussies gezien heb.

Krassimir | 16-03-07 | 19:39

@Reykjavik 16-03-07 @ 18:38
Iedere agent mag tegenwoordig persoons informatie vorderen..

Op 1 Januarie 2006 "De Wet Bevoegdheden vorderen gegevens" officieel aangepast (terrorismebestrijding). Daar in staat daat iedere opsporings ambtenaar dat mag.
sitegenerator.bibliotheek.nl/fobid/ove...

dorre | 16-03-07 | 19:39

@mr. Rugje 16-03-07 @ 19:32:
Ok, als opsporingsambtenaar mag hij het vragen, klopt. Zoals een rechercheur ook bij mij aan de deur mag komen met vragen. Maar ik hoef 'm niet binnen te laten zonder huiszoekingsbevel. Dat was mijn punt even.
Maar goed dat je er bent: ik heb een nog prangende juridische vraag open staan in het Maurice de Hond topic (2e alinea). Een stuk interessanter dan dit gedoe, lijkt me.

koerbagh | 16-03-07 | 19:36

Als de pliesie hem dan straks te pakken heeft, raad ik ze aan contact op te nemen met president Mugabe van Zimbabwe. Naar verluid heeft deze zeer politiek correcte doch effectieve verhoor methodes ontwikkeld, dat zal m wel leren...

sick basterd | 16-03-07 | 19:35

@ mr. Rugje 16-03-07 @ 19:32

Dat bedoelde ik dus, hij kan niets afdwingen zonder OvJ.

Mariska vd P. | 16-03-07 | 19:34

mr. Rugje 16-03-07 @ 19:32
Oh, zo bedoel je. Ja, daar heb je gelijk in

LibertasSimplex | 16-03-07 | 19:34

en waar dat misdrijf dan is. Moet de politie dat allemaal op eigen interpretatiehoutje doen?

LibertasSimplex | 16-03-07 | 19:33

koerbagh 16-03-07 @ 19:29
Als hij daar zin in heeft mag hij dat doen ja (valt in de privé sfeer), deze vordering is wel gewoon geldig en in principe moet daar aan worden voldaan. Als Waldnet dat niet doet kan hij gedagvaard worden door de officier en kan een dwangsom worden opgelegd. Geen officier die hier zijn handen aan gaat branden, maar toch.

mr. Rugje | 16-03-07 | 19:32

@mr. Rugje
Hij kan en mag het vorderen maar zonder OvJ hoeft er geen gehoor aan gegeven te worden.

Mariska vd P. | 16-03-07 | 19:31

@mr. Rugje 16-03-07 @ 19:27:
En Waldnet mag met die sommatie z'n reedt afvegen.

koerbagh | 16-03-07 | 19:29

@Gripzz 16-03-07 @ 19:22:
Doet allemaal niks terzake, de pliesie heeft niets te sommeren zonder dwangbevel van de Officier van Justistie.
En dan nog dansen ze op juridisch extreem glad ijs.

koerbagh | 16-03-07 | 19:28

-weggejorist-

CYFAWS | 16-03-07 | 19:27

koerbagh 16-03-07 @ 18:21
Je hebt deels gelijk, maar als je het wetsartikel uit de vordering( 126 nc) gelezen had staat daar toch echt dat een opsporingsambtenaar dit kan en mag vorderen. Dat hoeft dus geen officier van justitie te zijn. Wel jammer dat hier niet de hele brief te zien is, voor een geldige vordering moet er namelijk ook nog een datum instaan waarvoor de gevorderde gegevens gegeven moeten worden.

mr. Rugje | 16-03-07 | 19:27

@ JJJJ
"Boeddhi is mijn vriend! Ik *hoe(r)* van Bouddhi!?????
Nee zomaar een vraagje hoor, ben het ook eens.

Mariska vd P. | 16-03-07 | 19:26

Boeddhi is mijn vriend! Ik hoe van Bouddhi!
(gisteren waren de sixpacks fabriekstrappist in de aanbieding. 2 sixpacks bier van 8% voor slechts €5,-!)

Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-03-07 | 19:23

Staat de server in NL?
Is het bericht in NL gepost?
Is het uberhaubt door een NL- of medeland-er gepost?
Wie weet hier wat jurisdictie betreft iets vanaf?

Gripzz | 16-03-07 | 19:22

Trieste rukkers, wat dat betreft heeft Henkie gelijk, je moet wel heel erg gepest zijn vroeger met bijbehorend calimero complex en neurotische dwang to het verzamelen van pseudo-macht om bij de kit te gaan werken...

Vladimir Poetin | 16-03-07 | 19:20

Het wordt tijd dat de minister van BZ eens orde op zaken gaat stellen bij de polisie. Ik vind het best wanneer een agent persoonlijk op straat voor rot gescholden wordt, maar dit zie ik toch als een vorm van meningsuiting. Het zou best eens kunnen dat deze polisie in de oorlog fout zou zijn geweest. Ik wil ook aangeklaagd worden door die deels corrupte organisatie met die waarschijnlijk thuis niks te zeggenhebbende snordragende medewerkers. Dit pet past niet iedereen, als je nl. geen machtswellusteling bent past die pet je niet. Hé snorremans met pet! Ga i.p.v. van crossant etende burgers of creatieve shirt burgers te vervolgen de echte criminaliteit aanpakken, zoals bijv. het opsporen van corrupte dienders.

Boeddhi | 16-03-07 | 19:19

Fryslan?? bestaat dat nog dan dat is toch dat stukkie land wat zakt enzo??
mijn mening lekker laten zinken vol laten lopen en mooi stukkie watersport van maken :P

BONardi | 16-03-07 | 19:19

@ Kloothommel @ 19:03
Groene mannetjes? Roze olifanten zul je bedoelen!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-03-07 | 19:17

Ppfff, lijkt mij een solo actie van een overijverige diender..

IDSMadDog | 16-03-07 | 19:15

Wat een Fappers!

Don Fappo | 16-03-07 | 19:13

masturberik 16-03-07 @ 19:09

dreaugkleaut, hier heb je een touw. Paupers als jij zijn nutteloos.

*naar boom wijst*

Sytze Vliegen | 16-03-07 | 19:12

Hou een sop, zomaar een organisasie uitmaken voor naties!

Achiel | 16-03-07 | 19:12

@masturberik 16-03-07 @ 19:09

Kut reserve duitser ga eens dood

Kloothommel | 16-03-07 | 19:11

Kloothommel 16-03-07 @ 19:03

Als iemand een krat leeghengelt, wordt hij inderdaad wel groen ja... mooie zinsbouw heb je gebruikt ;-)

Sytze Vliegen | 16-03-07 | 19:11

-weggejorist-

masturberik | 16-03-07 | 19:09

masturberik 16-03-07 @ 18:58

Wat wie deraon? Ga fuort, grutte pauper. Do must net sa folle masterbearje.

Sytze Vliegen | 16-03-07 | 19:08

natie's, avond-klok en minderwaardigheids-complex.........
ik wil ook niet voor een land uit worden gemaakt !
jammer meneertje de reaguurder......

DenLangel*l | 16-03-07 | 19:06

Kunnen ze dit zo maar maken?

Kunnen ze nou echt zo maar je gegevens opeisen omdat een of andere chocker zich aangesproken voelt?

GothaP | 16-03-07 | 19:04

Die kwamen op de reclame van biermerk X af, zo'n minibar op de maan trekt vreemd volk.

Lobo | 16-03-07 | 19:04

Nog even wordt er een avond klok ingesteld, allemaal een stikker op de jas, en een chip.... Dan zijn we waar ze naar toe willen, had wel bij wille zijn, een van die stumpers z'n smoel verbouwe... stelletje natie's
Je moet vroeger wel vresselijk zijn gepest of een enorm minderwaardigheids complex hebben om bij zo'n organisatie te kunne en willen werken....

Dr R. Clavan | 16-03-07 | 19:04

@Sytze Vliegen 16-03-07 @ 18:59

O nee?

En wie zijn dan die groene mannetjes die ik altijd zie na het nuttigen van een krat pils?

Kloothommel | 16-03-07 | 19:03

Auke 16-03-07 @ 18:56

Je moet niet alles geloven wat kleine groene mannetjes met kromme neuzen en bierbuikjes vertellen. Sterker nog: groene mannetjes bestaan écht niet.

Sytze Vliegen | 16-03-07 | 18:59

Politie Fryslan ?!?!

Hebben wij een provincie die in het ABN zo heet?

Krijg toch ff lekker de rattenkanker:S. Stelletje allochtonen zijn het.

masturberik | 16-03-07 | 18:58

Mening van vrijheids uiting!

marky01 | 16-03-07 | 18:57

De politie is soms toch net de PvdA: Het kan zoveel beter!
(ga gvd boeven vangen! je weet wel van die fietsen- en autodieven en inbrekers en hanggroepmongeaulen waar gewone mensen zoveel last van hebben)

Jan-Joris-Jaap-Joop | 16-03-07 | 18:52

Wald en wetter
miereneukers met een snor een een pootje hoog
zielepoten .ge komt maar met een sommatie ....

ook al komt die voor
tis zijn mening ,die mag je geven en delen
tyft op ,met je eigen kutdland erbij..

verloren hoop | 16-03-07 | 18:50


Het schokkende van dit bericht is nog wel dat de pliessie de hele dag op internet zit om dit soort 'misdrijven' op te sporen.
Laten ze zich maar druk maken over het beter africhten van de varkens waar ze nog op rijden, die kolere beesten schijten echt overal.

Kloothommel | 16-03-07 | 18:49

De Verenigde Naties, soort Blood & Honour? Of? Verwarrend hoor. Schuld van die pliesieagent.

LibertasSimplex | 16-03-07 | 18:48

ojee... Frysk

Sytze Vliegen | 16-03-07 | 18:46

Boeie. Laat die pliesie toch lekker. We wisten toch allang dat het allemaal mierenneukerts zijn bij de wouten?

Mister 10 | 16-03-07 | 18:46

Erg fassities van die pliesieagget. Spelvoden zijn ter bescherming. Soor disclaimert. Verder wat reykjavik zegt. Waar is het misdrijf? Zoeken? Dan eerst even langs de ovj meneer de agent.

LibertasSimplex | 16-03-07 | 18:45

Als dit geen natie praktijken zijn, wat zijn het dan wel?

Jan-Istanbul | 16-03-07 | 18:44

En henky uit Jistrum is jan uit 020 die wel houd van een vuurtje stoken op een boeren site...

da wizard | 16-03-07 | 18:43

Het is altijd nog een officier van justitie om toestemming te geven voor een dergelijk verzoek, en dan nog mag de beheerder weigeren zolang een rechter het verstrekken van de gegevens afdwingd.

DeSteef | 16-03-07 | 18:43

De politie vind het Nederlandse zero-tolerence nog te soft blijkbaar.
Nu gaan ze ook al mensen vervolgen wegens schrijffouten...

da wizard | 16-03-07 | 18:41

Uhmmm... volgens mij kan dit helemaal niet, een politie-agent die zomaar persoonsinformatie vordert. Daar hebben we een Openbaar Ministerie voor. Dat wordt nog lachen... ik zie de Kamervragen alweer komen. Wilders, kom d'r maar in!

Reykjavik | 16-03-07 | 18:38

van de kraats 16-03-07 @ 18:27

Juist, het is een vrijheid van menigsuiting in dit geval... sjeee, kijken die agenten nooit op GS?

rosalie | 16-03-07 | 18:38

Kansloze missie van deze overijverige Bromsnor wannabe. Deze diender zet zich met deze actie zwaar voor (vul maar in).

krommeteen | 16-03-07 | 18:38


@bubka 16-03-07 @ 18:36

Met VMBO ben je over gekwalificeerd voor de pliessie hoor.

Kloothommel | 16-03-07 | 18:37

De Henky had gelijk

Ariel | 16-03-07 | 18:36

Is het geen ideetje om dat hele vmbopolitiecorps naar Irak te zenden? Daar zijn veel meer rouwstoeten te bekeuren en ben je als "natie" ook niet ongewoon in het straatbeeld...

bubka | 16-03-07 | 18:36

mpbundels.mindef.nl/11_serie/11_50/11_...
en dan ff ctrl-f-en naar artikel 266 ;)
het gaat dus om belediging van de politie, met name: ARTIKEL 267, aanhef en onder 2°: (als de belediging wordt aangedaan aan) een ambtenaar gedurende of ter zake van de rechtmatige uitoefening van zijn bediening;

niet dat ik het ermee eens ben ofzo,.. ga je een beetje druk maken om één of andere henky,... ik had iig niet die gegevens gegeven,.. de website zelf is niet beledigend, dus kunnen ze niet dwingen om de data te verstrekken (naar mijn mening dan)

Alcoholic | 16-03-07 | 18:35

Als je die reactie hier neer zet, spoort de pliesie je dan ook op

peugje | 16-03-07 | 18:35

lol @ kloothommel
En nog waar ook!

Provocative | 16-03-07 | 18:34

@Harige Bangmaker 16-03-07 @ 18:32

Sorry kon het niet laten ;p

Ik wacht geduldig op de brief van de hermandad aan geenstijl voor mijn IP adres ;p

Kloothommel | 16-03-07 | 18:34

Albert Heijnstein 16-03-07 @ 18:30

En zeau dom...

Harige Bangmaker | 16-03-07 | 18:32

@ kloothommel:

Zeau oud, maar zeau actueel.....

Albert Heijnstein | 16-03-07 | 18:30

Verschil tussen een normaal paard en een politie paard?
.
.
.
.
.
.
.
Bij een normaal paard hangt de lul er onder.

Kloothommel | 16-03-07 | 18:29

Dit is echt hilarisch! Nederland Bananenland.

Yossarian | 16-03-07 | 18:28

Mmm tja wat ongenuanceerd maar volgens mij gewoon vrijheid van meningsuiting dus waar lullen dat zooitje zieligers over?
he He He het is toch bekend als je een olifanten lul een uniform aantrekt
en een petje opzet dat je dan de model politieman hebt

van de kraats | 16-03-07 | 18:27

Steletje stumpers ga eens boeven vangen.

monaco | 16-03-07 | 18:27

mijn oma had vroeger een echte bic pen........ echt waar

wherewoelf | 16-03-07 | 18:26

Zijn er geen rouwstoeten te verbaliseren, in het Friese land? Maar ja een mens moet nu eenmaal prioriteiten stellen, ook een pliesieagentje.

Specht! 16-03-07 @ 18:06...... Daar heb jij een punt, is het schrijfwoord een "natie" een belediging? Het lijkt mij miereneukerij om daarover een onderzoek te starten. Maar ja, de prioriteiten doentm.

Werner Beinhart | 16-03-07 | 18:25

Eenieder met macht die deze misbruikt of hypocriet/selectief toepast, verdient het minstens te worden beledigd.

Lobo | 16-03-07 | 18:24

Tja, los van het nogal oneigenlijke gebruik van het Nederlands, lijkt het me dat de hermandad (voor nitwits: =pliesie) precies doet waar Henky zo tegen is: zich gedragen als totalitaire dictatuuraanhangers. Vooral geen kritiek kunnen hebben en wild om je heen slaan als iemand de vinger (op een wat kort-door-de-bocht manier weliswaar) op de zere plek legt.

Ik denk dat Henky een zaak heeft en zich wellicht alleen hoeft te verantwoorden omdat nazi niet kan spellen.

Albert Heijnstein | 16-03-07 | 18:23

Volgens mij mag alleen een rechter een site sommeren adres gegevens te geven

Kloothommel | 16-03-07 | 18:23

11-3: Henky noemt de agenten "naties"
13-3: Henky zegt "foutje, neem het terug"
14-3: Politie wil hem gaan vervolgen.

Rinze | 16-03-07 | 18:23

Wat een waardeloze topic. Moet die man gewoon de politie niet beledigen.
Simpel toch?

reuzenpanda | 16-03-07 | 18:22

Ze missen nog een artikel of knijpen ze een oogje dicht ?

Dwaaaas | 16-03-07 | 18:22

Als politie zich gaat bezighouden met interpreteren van de wet gaat het altijd mis. Een politieman is nu eenmaal geen jurist. Goed, wat zegt art 266?:

Artikel 266
1. Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.

2. Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.

Lid 2 staat er niet voor niets en spreekt henky vrij.

Artikel 267
De in de voorgaande artikelen van deze titel bepaalde gevangenisstraffen kunnen met een derde worden verhoogd, indien de belediging wordt aangedaan aan:

1°. het openbaar gezag, een openbaar lichaam of een openbare instelling;
2°. een ambtenaar gedurende of ter zake van de rechtmatige uitoefening van zijn bediening;
3°. het hoofd of een lid van de regering van een bevriende staat.

Nu heeft het dus blijkbaar volgens agentje te Boerenkoolstronkeradeel betrekking op 1°) aangezien het niet gedaan is tijdens de uitoefening van de bediending van de pliesie.

Goed tot zover de wet. Nu even de uitvoering ervan: Als de pliesie vindt dat hier een wet is overtreden moet meneer de pliesie naar de Officier van Justitie om een derde partij te kunnen sommeren tot overdragen van privé gegevens van de schrijver. Dus we spreken van een lullig ambtenaartje die op z'n pik is getrapt en in de baas z'n tijd F5-t en een briefje schrijft waaruit vooral machtsmisbruik en en zijn eigen domheid blijkt.

koerbagh | 16-03-07 | 18:21

Nee, spellen doe je zeau..

st_joris | 16-03-07 | 18:19

Specht! 16-03-07 @ 18:06

Exact. Lijkt me een typisch geval van 'Johnson Molenaar' in de jaren '60. De onkunde om nazi's goed te spellen zal helaas zijn redding dus moeten zijn. Helaas, omdat het wel al te dol begint te worden met de pliesie. Je mag geen shirtje meer dragen of iets zeggen of ze willen je zien hangen.

Baudelaire | 16-03-07 | 18:18

nee das saaimere

gekkehuus | 16-03-07 | 18:16

almere ligt toch net boven nederland?

preston spears | 16-03-07 | 18:15

ja dan komen ze wel die mannen int blauw.. word je keet leggeroofd zijn ze nog te lui om een verklaring op te nemen,moet je zelf maar ff op i-net doen,maar als je ze " beledigd" dan klimmen ze gelijk in de pen..

HELDEN

gekkehuus | 16-03-07 | 18:15

vrijheid van meningsuiting, tenzij je iets zegt met 'nazi' erin... waailapperij.

Tetrahydrocannabinol | 16-03-07 | 18:13

ohja zie je francisco het internet is helemaal niet zo anoniem als jij jezelf wilt doen laten geloven.

fanta | 16-03-07 | 18:12

Ik ben het niet. Soveel taalvauten maken ies moeiluk.

HenkY | 16-03-07 | 18:11

ExtremeExtremist 16-03-07 @ 18:00

henkie geeft aan "had wel bij wille zijn" en dus is de politie de beroerdste niet en wil henkie graag eens uitnodigen. henkie blij politie blij.

fanta | 16-03-07 | 18:11

Een sticker op je zak met chips, wil het ventje zeggen

En met naties bedoelt hij waarschijnlijk de EU, die de sticker voorschrijft
Ofzeau

Tobi | 16-03-07 | 18:11

"ydebosma uit Noardburgum zondag 11 maart 2007
14:12 uur
Je mag niet in de auto niet op de fiets niet lopen!!
Wat mag je nog wel dan??
Wat een stakkers die politie!!!!"
Deze onvoorzichtige reaguurder hebben ze natuurlijk al, en wordt al 4 dagen in z'n fierl gejept!

gentle giant | 16-03-07 | 18:11

Henkie heeft gelijk, jammer van zijn taalvouten.
Ik heb ook af en toe het idee dat de politie andere prioriteiten heeft als boevenvangen

de schopper | 16-03-07 | 18:10

Dat gefrustreerde idiootje dat die sommatie heeft doen uitgaan is niet alleen een nazi maar bovendien fascistoïde. Lijkt me rijp voor ontslag en een aangifte wegens misbruik van bevoegdheid c.q. poging tot afdreiging lijkt mij ook op zijn plaats. Nogmaals FASCIST FASCIST FASCIST! (Da's driewerf)

privvy vizzies | 16-03-07 | 18:09

Wat was hier precies het misdrijf?

Lobo | 16-03-07 | 18:07

@Sidewinder:<br>
Inderdaad... net zo lang tot er meer mensen in de bajes zitten dan er op straat rond lopen.

TotaalCrispy | 16-03-07 | 18:07

Ik vraag me af of de pliessie juridisch gezien henky uberhaupt wat kan maken... bij mijn weten bestaan er geen natie's.
En verder heeft henky gewoon snoeihard gelijk.... de pliessie is een bende stumpers bij elkaar.

Specht! | 16-03-07 | 18:06

Geslacht opsturen lijkt me wel een ranzige bezigheid!

UrAnus | 16-03-07 | 18:06

gekke henkie heeft iets te grote mond voor zijn penislengte

janjoker | 16-03-07 | 18:05

@ExtremeExtremist

Ik vind dit een hele goede actie, aanpakken dat soort Gekke Henky's!

Sidewinder | 16-03-07 | 18:03

Geboortedatum en geslacht opsturen (voor zover mogelijk)

Henky lijkt me toch duidelijk een mannetje ?

Niceaux | 16-03-07 | 18:01

Gelukkig heeft de politie niks beters te doen he?

ExtremeExtremist | 16-03-07 | 18:00

Kunnen we van Friesland ook een eiland in de waddenzee maken?

Joe Speedboot | 16-03-07 | 18:00

ach, met mensen uit friesland kun je die schrijffouten verwachten. Die kunnen niet eensch gewoon praten!

Hon van Toof | 16-03-07 | 17:59

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland